(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 5 آذر 1388- شماره 19522
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
چشم به راه سپيده
رهبر انقلاب در ديدار بسيجيان : كساني كه به مقابله با نظام برخاسته اند سر به سنگ مي كوبند
دادستان كل كشور: پيروي از ولي فقيه تنها راه غلبه بر مشكلات است
نماينده تبريز در مجلس شوراي اسلامي: هدفمندسازي يارانه ها تورم را كاهش مي دهد
استاندار گيلان: 5هزار تن چاي ايراني به تركيه و هند صادر شد
مسئول روابط عمومي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي : امروز تفنگ دشمن به قلم تبديل شده است
حضور كم سابقه ساروي ها در يك تشييع پيكر كردان بر دوش مردم در ساري تشييع شد
نماينده مردم همدان در مجلس شوراي اسلامي:عملكرد برخي خواص در حد انتظار مردم نبود
يك مقام مسئول در سپاه پاسداران انقلاب اسلامي: ايران ستيزي هدف مشترك رهبران آمريكا است
اخبار ادبي و هنري



چشم به راه سپيده

تو را غايب ناميده اند، چون «ظاهر» نيستي، نه اينكه «حاضر» نباشي.
«غيبت» به معناي «حاضرنبودن»، تهمت ناروائي است كه به تو زده اند و آنان كه بر اين پندارند، فرق ميان «ظهور» و «حضور» را نمي دانند، آمدنت كه در انتظار آنيم به معناي «ظهور» است، نه «حضور» و دلشدگانت كه هر صبح و شام تو را مي خوانند، ظهورت را از خدا مي طلبند نه حضورت را. وقتي ظاهر مي شوي، همه انگشت حيرت به دندان مي گزند با تعجب مي گويند كه تو را پيش از اين هم ديده اند. و راست مي گويند، چرا كه تو در ميان مائي، زيرا امام مائي. جمعه كه از راه مي رسد، صاحبدلان «دل» از دست مي دهند و قرار از كف مي نهند و قافله دل هاي بي قرار روي به قبله مي كنند و آمدنت را به انتظار مي نشينند...
و اينك اي قبله هر قافله و اي «شبروان را مشعله»، در آستانه آدينه اي ديگر كه با روز عرفه همزمان و يادآور مناجات عارفانه سيدالشهدا(ع) در آن عرصه پررمز و راز است، با دلدادگان ديگري از خيل منتظرانت سرود انتظار را زمزمه مي كنيم.
جاي خالي تو
دلم پر مي شود، وقتي كنارم جاي تو خالي ست
تو را با اين كه دارم، چون ندارم جاي تو خالي ست
سه شنبه، طبق معمول هميشه مي رسم مشتاق...
ولي وقت قرارت، بي قرارم جاي تو خالي ست
اگرچه خانه را گلخانه كردم اي گل نرگس
وليكن، تا ابد، نرگس بكارم جاي تو خالي ست
فراموشم شده فرق ميان روز و شب اي ماه!
فقط دارم ستاره مي شمارم جاي تو خالي ست
و در تقويم من دارد هميشه برف برمي دارد
دلم يخ مي زند وقتي بهارم جاي تو خالي ست
كسي در قلب من، جاي تو را هرگز نمي گيرد
دلم را من به هركس مي سپارم جاي تو خالي ست
دل تنگم فقط با بودنت، دلگرم خواهد شد
به جز اين باز مي خواهد ببارم جاي تو خالي ست
بگو كي ديدنت، پر مي كند، مضمون شعرم را
ميان بيت بيت انتظارم جاي تو خالي ست
منيره سادات سياهپوش
بارش
اي كاش كه يك نظر تو را مي ديدم
از نرگس چشمان تو گل مي چيدم
ز آن پس همه عمر مثال ابري
بر حلقه ي گلبرگ تو مي باريدم
فرشته پيش قدم
تو را مي شناسند
تو را امواج دريا مي شناسند
تو را شنهاي صحرا مي شناسند
تو را اي منجي دل هاي عالم
تمام كهكشان ها مي شناسند
عبدالرحيم سعيدي راد
آن آشنا
شبي كه ياد تو از خاطرم عبور كند
قسم به عشق دلم خواهش حضور كند
كنار پنجره تنها نشسته ام كه مگر
ز كوچه مركب فرخنده ات عبور كند
دل خزان زده ي من هميشه مي خواهد
كه فصل سبز ترا بارها مرور كند
به حلقه حلقه ي اشكم دخيل مي بندم
كه درد غير ترا از تنم به دور كند
به ميهماني چشمم قدم گذار كه چشم
نثار مقدم تو آيه هاي نور كند
شبي كه برق نگاهت به چشم ما برسد
دل شكسته ي ما را پر از سرور كند
درآ ز پرده كه تا نفحه ي مسيحايت
درون سينه بيداد، فتنه و شور كند
كنار پنجره ي انتظار منتظران
نشسته اند كه آن آشنا ظهور كند
اسماعيل سكاك

 



رهبر انقلاب در ديدار بسيجيان : كساني كه به مقابله با نظام برخاسته اند سر به سنگ مي كوبند

حضرت آيت الله خامنه اي تاكيد كردند كساني كه به مقابله با نظام اسلامي برخاسته اندسر خود را به سنگ مي كوبند و سعي بيهوده مي كنند.
حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي ديروز در ديدار هزاران نفر از بسيجيان سراسر كشور، بسيج را رمز پايداري، ماندگاري، و عزت ملي دانستند و ضمن توصيه مؤكد به همه رسانه ها، فعالان سياسي، و مسئولان براي پرهيز از اختلافهاي جزئي و غيراصولي، تأكيد كردند: امروز اولويت اصلي كشور مقابله با جنگ نرم دشمن كه هدف آن ايجاد ترديد، اختلاف و بدبيني ميان آحاد مردم است و مهمترين راههاي مقابله با اين تهاجم، حفظ و تقويت بصيرت، روحيه بسيجي، اميد كامل به آينده، و مراقبت جدي در تشخيص ها است.
رهبر انقلاب اسلامي، بسيج را يك استثناء و حادثه اي بي نظير در كشور خواندند و افزودند: اينكه در يك كشور، مردم با همه وجود و با بهترين و مؤمن ترين عناصر خود از يك نظام بدون هيچ چشم داشتي و با همه توان دفاع كنند، فقط مخصوص انقلاب اسلامي ايران است كه دل نوراني امام بزرگوار (ره) توانست به اين حقيقت بزرگ دست پيدا كند و با كمك الهي آنرا تحقق بخشد.
حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به نقش آفريني و امتحانهاي بزرگ بسيج در صحنه هاي مختلف انقلاب خاطرنشان كردند: يكي از اين صحنه ها، عرصه دفاع از استقلال و عزت كشور بود كه اگر حضور بسيج در دوران دفاع مقدس شكل نمي گرفت، امروز سرنوشت قطعاً بگونه اي ديگر بود.
ايشان تأكيد كردند: بعد از پايان جنگ نيز بسيج همواره خط شكن و پيشرو بوده است.
رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به نقش آفريني بسيج در تثبيت اقتدار و ايستادگي سياسي، در عرصه هاي فرهنگي و سازندگي، و در عرصه هاي علمي افزودند: امروز افتخارات گوناگون كشور نتيجه حضور انسانهاي خدوم، توانا، و بي نام و نشان در صحنه هاي گوناگون است كه اگر اين حقايق بدرستي شناخته نشود، ظلم به بسيج است.
حضرت آيت الله خامنه اي، بسيج را فراتر از قالبها و سازمانهاي نظامي دانستند و خاطرنشان كردند: اگرچه بخشهاي نظامي از بهترين بسيجي ها هستند اما بسيج در واقع، حضور فراگير، مقتدر، و تمام نشدني قشرهاي مختلف مردم است، كه هيچ وابستگي به پول، جاه و مقام، و دستور از بالا، ندارد و معيار او هم بصيرت و ايمان است.
ايشان با تأكيد بر اينكه سازمان فعلي بسيج با خصوصيات منحصر بفرد خود قابل تكرار و تقليد در هيچ مجموعه ديگري نيست، افزودند: بسيج واقعيتي نافذ و تأثيرگذار است كه در عين اقتدار و قدرت، مظلوم هم واقع شده است.
رهبر انقلاب اسلامي خاطرنشان كردند: مظلوميت به معناي ضعف نيست همانگونه كه انقلاب اسلامي در عين حالي كه جزو مقتدرترين و نافذترين پديده هاي معاصر است، مظلوم هم است و يا شخص امام بزرگوار (ره) كه با وجود اقتدار و قدرت روحي از مظلوم ترين انسانهاي دوران خود بود.
حضرت آيت الله خامنه اي با تأكيد بر لزوم تقويت و تعميق اثرگذاري بسيج افزودند: تا هنگامي كه بسيج است، هيچ تهديدي متوجه نظام اسلامي نخواهد شد و اين موضوع، يك ركن اساسي است.
ايشان، آسيب شناسي، شناخت نقص ها و آفت ها، و همچنين پيش بيني هاي لازم بمنظور پيشرفت بيشتر را براي بسيج يك ضرورت دانستند و تأكيد كردند: با توجه به شكست استكبار در مواجهه سخت با نظام اسلامي در دهه اول انقلاب، اكنون دشمن، جنگ نرم را در دستور كار خود قرار داده و امروز اولويت اصلي مقابله با جنگ نرم است.
رهبر انقلاب اسلامي در تبيين جنگ نرم افزودند: دشمن در جنگ نرم تلاش دارد با استفاده از ابزارهاي فرهنگي و ارتباطاتي پيشرفته و با شايعه و دروغ پراكني و استفاده از برخي بهانه ها، ميان آحاد مردم ترديد، بدبيني، و اختلاف ايجاد كند.
حضرت آيت الله خامنه اي، قضاياي بعد از انتخابات رياست جمهوري را نمونه اي از اين شيوه دانستند و خاطرنشان كردند: در اين قضايا، به بهانه انتخابات، ايجاد ترديد و اختلاف كردند تا دلهاي مردم نسبت به يكديگر و نسبت به مسئولان چركين شود و در چنين فضاي مشوش و شلوغي، عناصر مغرض، خائن و دست آموز خود را براي كارهاي اخلال گرانه وارد صحنه كنند اما به دليل بصيرت مردم به نتيجه نرسيدند.
ايشان با تأكيد مجدد بر موضوع بصيرت، افزودند: علت تأكيدهاي مكرر من بر لزوم بصيرت در جامعه در شرايط حاضر، به اين دليل است كه مردم بدانند چه اتفاقي مي افتد و بتوانند صحنه گردان اصلي قضايا، و عناصر خائن و بدخواه را از آحاد مردم تشخيص دهند.
رهبر انقلاب اسلامي خاطرنشان كردند: هر اقدامي كه موجب مغشوش و تهمت آلود شدن فضا شود و مردم را نسبت به يكديگر بدبين و مردد كند، به ضرر كشور است.
حضرت آيت الله خامنه اي افزودند: من اصرار دارم كه آحاد مردم و جريانات مختلف سياسي، همه با يكديگر متحد، در مقابل آن افراد معدودي باشند كه مخالف اصل انقلاب و استقلال كشور هستند و هدف آنها تقديم كشور به امريكا و استكبار است.
ايشان با تأكيد بر لزوم جداسازي ميان توده عظيم مردم اعم از خواص و عوام با معدود عناصر خودفروخته و تفاوت قائل شدن ميان اين دو، خاطرنشان كردند: نبايد با برخي اظهارات و حرفها، فضا را بگونه اي مغشوش كرد كه مردم سردرگم، و نسبت به يكديگر و نسبت به نخبگان و مسئولان بدبين شوند، اين كار درستي نيست.
رهبر انقلاب اسلامي با انتقاد شديد از برخي مطبوعات، رسانه ها و دستگاهها كه دائماً به دنبال ايجاد اختلاف، بدبيني و شايعه سازي هستند افزودند: به كساني كه بدنبال مصالح كشور هستند، توصيه مي كنم، از اين اختلافهاي جزئي، و غيراصولي صرفنظر كنند.
حضرت آيت الله خامنه اي با انتقاد از فضاي تهمت زني و شايعه سازي بر ضد مسئولان كشور تأكيد كردند: اينگونه كارها در جهت خواست دشمن است، زيرا مسئولان كشور اعم از رئيس جمهور، رئيس مجلس، رئيس قوه قضاييه، و رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، همه كساني هستند كه زمام كشور را بدست دارند و مردم بايد به آنها اعتماد و حسن ظن داشته باشند.
ايشان با اشاره به ترديدافكني هاي بعد از انتخابات در عملكرد مسئولان رسمي انتخابات اعم از وزارت كشور، و شوراي نگهبان افزودند: اين ترديدافكني ها بسيار مضر است و دشمن هم، همين را مي خواهد.
رهبر انقلاب اسلامي جوانان بسيجي را به تقويت ايمان و بصيرت، و رعايت موازين و معيارها در تشخيص ها فراخواندند و خاطرنشان كردند: نمي شود هر فردي را به دليل يك خطا، منافق ناميد و همچنين نمي توان، هر فردي را بدليل اختلاف نظر و ديدگاه، ضدولايت فقيه خواند.
حضرت آيت الله خامنه اي افزودند: توصيه من به فرزندان بسيجي ام اين است كه ضمن حفظ پرقدرت انگيزه ها، ايمان، و اميد به آينده، در تشخيص ها و مصداقهاي مختلف، بشدت مراقبت كنند زيرا بي دقتي در مصداقها، برخي اوقات ضررهاي زيادي در پي خواهد داشت.
ايشان تنوع عرصه هاي بسيج را مهم خواندند و افزودند: رويكرد اخير توجه به علم، نوآوري علمي، و كارهاي فرهنگي در بسيج بسيار مبارك و پسنديده است زيرا كشور نيازمند كارهاي مختلفي است كه جز با روحيه بسيجي محقق نخواهد شد.
رهبر انقلاب اسلامي تأكيد كردند: تا زماني كه بسيج و روحيه صدق و صفا، و خدمت بي مزد و منت در ميان مردم و بويژه جوانان وجود دارد، دشمن نمي تواند هيچگونه لطمه اي به كشور، انقلاب و نظام اسلامي را وارد كند.
حضرت آيت الله خامنه اي خاطرنشان كردند: كساني هم كه با اشاره، تشويق، و لبخند دشمن، مي خواهند با نظام اسلامي، قانون اساسي، و حركت عظيم مردمي مواجه شوند، بدانند كه سر به سنگ مي كوبند و تلاش آنان بيهوده است.
رهبر انقلاب اسلامي در بخش ديگري از سخنان خود ضمن تسليت سالروز شهادت امام محمد باقر عليه السلام، دوران آن امام را دوران سربرآوردن حيات دوباره جريان اصيل اسلامي در مقابله با تحريف ها خواندند و با اشاره به نزديكي اعياد قربان و غديرخم افزودند: اين دو عيد بزرگ اسلامي، دو مقطع مهم درخصوص موضوع امامت است زيرا در عيد قربان حضرت ابراهيم(ع) بعد از امتحانهاي سخت به مقام امامت نائل مي شوند و در روز عيدغدير خم هم حضرت علي (ع) بعد از امتحانهاي بزرگ به منصب والاي امامت مي رسند.
در ابتداي اين ديدار سردار سرتيپ نقدي رئيس سازمان بسيج مستضعفين با اشاره به نقش بسيج و بسيجيان در مراحل مختلف انقلاب و مقابله با توطئه هاي سياسي، نظامي و فرهنگي دشمنان و همچنين دستاوردهاي بزرگ علمي دانشمندان جوان بسيجي كشور تأكيد كرد: بسيج و بسيجيان در همه صحنه هاي مختلف بويژه عرصه هاي جهاد علمي و خدمت به مردم همچون گذشته حضوري مقتدرانه، آگاهانه، و هوشمندانه خواهند داشت.

 



دادستان كل كشور: پيروي از ولي فقيه تنها راه غلبه بر مشكلات است

سنندج- خبرنگاركيهان:
دادستان كل كشور گفت: پيروي از ولي فقيه و آرمان هاي امام خميني(ره) تنها راه غلبه بر مشكلات است.
حجت الاسلام والمسلمين محسني اژه اي در مراسم توديع و معارفه دادستان جديد سنندج ضمن بيان اين مطلب بر استقلال قضات تاكيد كرد و گفت: اگرچه اين موضوع در قانون اساسي پيش بيني شده اما ضروري است كه قضات در كارها و تصميم گيري هاي خود مشورت را فراموش نكنند چرا كه مشورت به هيچ وجه نافي استقلال نيست و مي تواند گاهي اوقات مفيد، گاهي لازم و گاهي هم واجب باشد.
دادستان كل كشور با اشاره به اينكه قوه قضائيه، مرجع تمام تظلمات است و براي احقاق حق بايد به دنبال اجراي كامل عدالت باشد گفت: امروز نظام جمهوري اسلامي در خيلي از جاها مظلوم واقع شده است و همان طوري كه ما بايد حق هر مظلومي را بستانيم، حق اين نظام مظلوم را نيز بايد بستانيم.
دادستان كل كشور، استان كردستان را داراي تاريخ كهن با فرهنگي غني دانست و افزود: تامين امنيت خاطر مردم ضروري است چرا كه توسعه و عمران اين استان در گرو تامين امنيت است و اين مهم بايد در اولويت كارهاي قوه قضائيه قرار گيرد.
وي بر تسريع در صدور حكم پرونده هاي كيفري تاكيد كرد و افزود: بايد مجرمان سريعا به مجازات اعمال خود برسند چون اگر احكام كيفري دير اجرا شود جنبه بازدارندگي خود را از دست داده و ممكن است اثر معكوس پيدا كند.
در پايان اين مراسم از زحمات «محمدرضا امجدي» دادستان سابق سنندج تقدير و «اكبر جوهري» به عنوان دادستان جديد دادسراي عمومي و انقلاب شهرستان سنندج منصوب شد.

 



نماينده تبريز در مجلس شوراي اسلامي: هدفمندسازي يارانه ها تورم را كاهش مي دهد

تبريز- خبرنگار كيهان:
نماينده تبريز در مجلس شوراي اسلامي گفت: هدفمند كردن يارانه ها مصارف را به شدت كاهش خواهد داد.
به گزارش خبرنگار كيهان، محمدجواد فرهنگي در جمع دانشجويان دانشگاه تبريز افزود: هدفمندسازي يارانه ها منجر به ثبات اقتصادي و كاهش تورم خواهد شد.
وي با اشاره به تجربه موفق در سهميه بندي بنزين گفت: با تدابيري كه در زمينه سهميه بندي بنزين انجام شد مصرف اين بخش از سوخت به 65 ميليون ليتر كاهش يافت.
فرهنگي ادامه داد: ارزيابي ها نشان مي دهد كه اگر سهميه بندي انجام نمي شد مصرف بنزين در سال جاري و سال 89، بيش از 92ميليون ليتر در روز مي شد، ولي با سهميه بندي، اين ميزان به 65ميليون ليتر كاهش يافت.

 



استاندار گيلان: 5هزار تن چاي ايراني به تركيه و هند صادر شد

رشت -خبرنگاركيهان:
استاندار گيلان ازصدور بيش از 5هزار تن چاي ايراني به كشورهاي تركيه و هند خبر داد.
روح الله قهرماني چابك كه در جلسه ستاد راهبردي چاي و محصولات عمده كشاورزي استان در رشت سخن مي گفت با اشاره به افزايش تعرفه چاي -در آينده نزديك- تصريح كرد: بايد از واردات چاي جلوگيري و چاي داخلي هم پس از بازاريابي فروخته و مابقي صادر شود. وي با اشاره به خريد بيش از 163 ميليون و 81هزار كيلوگرم برگ سبز چاي از كشاورزان گيلاني در سال جاري به ارزش 525 ميليارد و 245 ميليون و 519 هزار ريال گفت: از اين ميزان برگ سبز خريداري شده 13 درصد درجه يك و 87 درصد درجه دو بوده است.
قهرماني در ادامه تاكيد كرد: مسئولان بويژه سازمان چاي كشور موظف هستند نسبت به افزايش كيفيت برگ سبز چاي برنامه ريزي كرده و چايكاران هم برگ سبز مرغوب برداشت كنند. استاندار گيلان هم چنين از بهره برداري دو مجتمع بزرگ بسته بندي و فرآوري برگ سبز چاي در استان گيلان در آينده نزديك خبر داد و افزود: اين مجتمع ها به همراه ديگر كارخانجات استان قادرند با رفع مشكل چاي خشك توليدي بيش از 50هزار تن چاي خشك را بسته بندي كرده و به فروش رسانده يا صادر كنند.

 



مسئول روابط عمومي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي : امروز تفنگ دشمن به قلم تبديل شده است

تبريز- خبرنگار كيهان:
امروز تاكتيك و استراتژي استكبار از جنگ سخت به نرم تغيير يافته، توپخانه تبديل به چاپخانه و تفنگ ها به خودكار تبديل شده اند.
مسئول روابط عمومي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در سمينار «بسيج و رسانه» در تبريز با اعلام مطلب فوق گفت: با توجه به اين تغيير جنگي، مقابله با آن نيز مي بايست هوشمندانه و مبتني بر دانايي و تجهيز به دفاع و تهاجم نرم باشد. بايد خاكريزهاي نرم دشمن را شناسايي كرد.
سرتيپ پاسدار رمضان شريف كه درجمع خبرنگاران مطبوعات و رسانه ها صحبت مي كرد، افزود: عرصه جديد فعاليت بسيج، رسانه هاست و يك عرصه كاملاً جدي محسوب مي شود. وي تأكيد كرد: بسيجي بودن ارتباطي به ثبت نام در اين مجموعه ندارد بلكه اين تفكر و روحيه بسيجي است كه مطرح است. همچنين سرتيپ «علي اكبر پورجمشيديان» فرمانده سپاه عاشورا در اين سمينار گفت: اصحاب مطبوعات و رسانه ها، در خط مقدم جبهه جنگ نرم قرار دارند و رسانه هاي ما مي بايست بصورت بسيجي، وارد جنگ با مطبوعات و رسانه هاي غربي شوند.

 



حضور كم سابقه ساروي ها در يك تشييع پيكر كردان بر دوش مردم در ساري تشييع شد

سرويس شهرستان ها-
مراسم تشييع و تدفين مرحوم علي كردان وزير اسبق كشور صبح ديروز با حضور بي سابقه و پرشور مردم مازندران در شهر ساري برگزار شد و آيت الله نظري پيام شفاهي رهبر انقلاب در وصف مرحوم كردان را ابلاغ كرد.
به گزارش رجانيوز، آيت الله نظري از علماي برجسته مازندران هنگام تدفين كردان اعلام كرد آيت الله طبرسي نماينده ولي فقيه در استان مازندران و امام جمعه ساري روز گذشته به محضر رهبر انقلاب رسيدند كه در اين ديدار درخصوص مرحوم كردان نيز صحبتي به ميان آمده بود.
وي ادامه داد: رهبري درباره مرحوم كردان فرمودند «آقاي كردان خدمتگزاري خوب براي انقلاب بود و ايشان مظلوم واقع شد، سلام و تسليت مرا در اين زمينه به مردم مازندران برسانيد.»
گزارش خبرنگار كيهان حاكي است در اين مراسم كه رحيمي معاون اول رئيس جمهور، باهنر نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي، وزيران كشور، آموزش وپرورش، دادگستري، آموزش عالي، معاون دادستان كل كشور و تني چند از معاونان وزرا و استانداران حضور داشتند حجت الاسلام والمسلمين سيدرضا تقوي رئيس شوراي سياستگذاري ائمه جمعه كشور در سخناني با تجليل از خدمات ماندگار مرحوم كردان از وي به عنوان عاشق ولايت فقيه و عنصري تلاشگر و مخلص ياد كرد.
وي با اشاره به اينكه مرحوم كردان در طول 30 سال خدمتگزاري همواره در پي تلاش براي حل مشكلات نظام و كشور بود افزود: آن مرحوم به چيزي غير از خدمت به مردم بر محور ولايت نمي انديشيد. گفتني است پيكر مرحوم كردان پس از تشييع با شكوه در خيابان هاي ساري در جوار شهداي عزت آفرين اين شهرستان دفن شد.
استاندار مازندران با صدور پيامي به همين مناسبت روز چهارشنبه را در اين استان عزاي عمومي اعلام كرد.
همچنين به گزارش ايرنا، نماينده مردم ساري در مجلس شوراي اسلامي با بيان اين كه مرحوم كردان بداخلاقي هاي سياسي را از جامعه زدود گفت: مرحوم كردان قرباني بداخلاقي هاي سياسي شد.
سيدرمضان شجاعي سه شنبه شب در مراسم وداع با پيكر مرحوم علي كردان كه با حضور گسترده مردم شهر ساري در حسينيه عاشقان سپاه كربلاي مازندران برگزار شد، گفت: از ادبيات رئيس جمهوري محترم به وضوح روشن است كه او يك مشاور، يك دوست و يك مدير لايق را از دست داده است. وي كه سه شنبه شب در مراسم وداع با پيكر كردان سخن مي گفت با بيان اين كه به دستور رئيس جمهوري، هر شب معاون اول و بسياري از اعضاي كابينه براي اطلاع از حال كردان در بيمارستان حضور پيدا مي كردند، خاطرنشان كرد: با دستور رئيس جمهوري، هيئت دولت نيز به احترام مرحوم كردان چهارشنبه جلسه نداشته و معاون اول رئيس جمهور و برخي اعضاي كابينه در مراسم تشييع پيكر آقاي كردان در ساري حضور خواهند داشتند.

 



نماينده مردم همدان در مجلس شوراي اسلامي:عملكرد برخي خواص در حد انتظار مردم نبود

همدان-خبرنگار كيهان:
نماينده مردم همدان در مجلس شوراي اسلامي گفت: عملكرد برخي خواص در حوادث بعد از انتخابات مورد انتظار مردم نبود.
سيد محمد كاظم حجازي با اعلام اين مطلب در نشست خبري و در پاسخ به سؤال خبرنگار كيهان درخصوص مواضع هاشمي رفسنجاني، افزود: در خصوص حوادث پس از انتخابات، صريح ترين و دقيق ترين مطالب را از رهبر معظم انقلاب داشتيم و در تحليل مسايل هر فردي منطبق با نظر ايشان سخن بگويد مورد تاييد ماست و هر اظهارنظري از روي افراط و تفريط، مردود است.
وي ادامه داد: رهبر معظم انقلاب به خواصي كه مردود شده و با مردم همراهي نداشتند، اشاره كردند كه اين خواص نمره قبولي نگرفتند.
وي اضافه كرد: بر اساس گذشته ما عادت داريم افراد را خوب يا بد مطلق بدانيم درحالي كه نبايد به خاطر يك عملكرد به اشخاص تمام و كمال مهر صحه يا رد بزنيم.
وي يادآور شد: در آغاز دهه چهارم انقلاب اسلامي، در ارائه ديدگاه هاي سياسي شاهد يك تكامل هستيم كه براساس آن رفتارها مورد قضاوت قرار بگيرد و اين به معني نفي شخصيت نباشد بلكه موضع بد نفي و خوب آن تاييد شود.
وي با تأكيد بر اينكه حساب خانواده هاشمي را بايد از شخصيت خود وي جدا كرد، گفت: فضاي حاكم بر خانواده آقاي هاشمي آن چنان كه مردم انتظار داشتند نبود و خود وي نيز در مورد آقاي احمدي نژاد داراي ديدگاه هايي غير منطبق با رهبري بودند كه البته اين اختلاف سليقه ها هميشه در رأس نظام هم وجود دارد.

 



يك مقام مسئول در سپاه پاسداران انقلاب اسلامي: ايران ستيزي هدف مشترك رهبران آمريكا است

قزوين- خبرنگار كيهان:
معاون هماهنگ كننده نماينده ولي فقيه در ستاد مشترك سپاه پاسداران انقلاب اسلامي گفت: ايران ستيزي، حفظ اسرائيل و دستيابي به ذخاير خاورميانه اهداف مشترك سياست خارجي رئيسان جمهور آمريكاست.
غلامرضا محمدي در همايش ياران خورشيد كه در سالن اجتماعات استانداري قزوين برگزار شد، بيان داشت: رئيسان جمهوري آمريكا در سه مسئله با هم توافق دارند يكي جنگ با ايران است و از همين رو ايران هراسي را در دنيا به خصوص در منطقه به راه انداخته اند، دومين خصيصه تلاش براي حفظ اسرائيل و سومين ويژگي تلاش براي تسلط بر آب، نفت، خاك و انرژي در خاورميانه است.
وي افزود: اين سه وجه بارز سياست خارجي آمريكا هيچ تغييري را در مقابل ايران نمي پسندد.
معاون هماهنگ كننده نمايندگي ولي فقيه در ستاد مشترك سپاه افزود: امروز دشمن ديگر با كفر به صحنه نمي آيد و نمي گويد كه اسلام را قبول ندارم حتي اوباما هم حرف هاي خوبي مي زند و بعد اسلامي را مي خواهد كه تنها به درد دوران پهلوي مي خورد.
وي گفت: امروز اصل حرف ما روي دين است، ما حكومتي مي خواهيم كه تابع دين و رهبر آن باشد ولي استحاله شدگان اين را نمي خواهند.
محمدي با بيان اين مطلب كه امروز شرايط براي مقابله با دشمن بسيار متفاوت شده و دشمن با رنگ و لعاب و نيرنگي ديگر به مقابله برخاسته است يادآور شد: امروز آمريكا چند مزدور، سلطنت طلب و گروهكي را كه در 13 آبان برخلاف راه امام و راه انقلاب و مردم حركت مي كنند مردم مي خواند و جمعيت كثير مردمي كه در سابقه حضور راهپيمايي 13 آبان بي نظير است را هيچ مي انگارد و در واقع 13 آبان را وارونه جلوه مي دهند.
معاون هماهنگ كننده نمايندگي ولي فقيه در ستاد مشترك سپاه خطاب به سران فتنه هاي بعد از انتخابات تصريح كرد: اين آقايان كه از امام مايه مي گذارند مطالبي مي گويند كه برخلاف كلام امام است، كجا امام گفته بود كه راديو آمريكا بايد از شما براي تكبير گفتن دعوت كند ولي در حوادث پس از انتخابات شاهد بوديم كه راديو آمريكا چنين كرد.
معاون هماهنگ كننده نمايندگي ولي فقيه در ستاد مشترك سپاه بيان داشت: در شبهات، رهبري وجود دارد و تكليف كار را روشن مي كند البته امروزه شخصيت هاي واخورده و پس خورده اي كه از لحاظ معنوي، روحي و فكري فرسوده شده اند تلاش دارند جريان فتنه را ادامه دهند.
وي يادآور شد: كساني كه از واژه تقلب استفاده مي كنند در واقع به 40 ميليون ايراني مومن و معتقد به اسلام و ايران توهين مي كنند، اينها اگر دين ندارند اشكالي ندارد ولي به سخنان پيشين خود پايبند باشند چرا كه ادعاي خط امام مي كنند و بعد در روز 13 آبان برخلاف راه امام مي روند و عهد خود را با ولايت مي شكنند.
محمدي در پايان يادآور شد: امروز دعوا سر دين خالص است و بسيجي بايد كنار اين كه اسلحه را بشناسد، فتنه شناس و دين شناس باشد چرا كه دشمن، دشمني خود را با ما تمام نمي كند و هر روز فتنه ها پيچيده تر و شديدتر مي شود بنابراين تلاش كنيم تا در ادامه راه بصيرت داشته باشيم تا از راه حقيقي گمراه نشويم.

 



اخبار ادبي و هنري

خودداري نويسندگان مصري از دريافت جايزه صهيونيستي
دكتر «علاء الاسواني» و خانم دكتر «رضوي عاشور» نويسندگان مشهور مصري از پذيرفتن جايزه فرانچسكو الزياتور ايتاليا كه قرار بود هم زمان به يك نويسنده از رژيم صهيونيستي نيز داده شود، سرباز زدند.
به گزارش خبرگزاري كتاب به نقل از سايت خبررساني محيط، اين نويسندگان همچنين از سفر به رم پايتخت ايتاليا به همين مناسبت خودداري كردند.
علاء الاسواني در اين باره گفت: براي دريافت اين جايزه سفر خود به ايتاليا را لغو كردم، چرا كه موضعم در برابر رژيم صهيونيستي روشن است. من حتي ترجمه آثارم به عبري را نيز رد كرده ام. به همين دليل هر جايزه اي كه در دريافت آن نويسنده اي از اسرائيل نيز مشاركت داشته باشد را رد مي كنم.
دكتر رضوي عاشور نيز در اين باره اظهار داشت: من شاهد موضع غريب هيئت داورانم. آنها اين جايزه را به اين دليل مي خواستند به من بدهند كه در كتاب اطياف به مشكلات فلسطينيان و مصائبشان پرداخته ام. آنگاه مي خواهند هم زمان اين جايزه را به يك نويسنده اسرائيلي هم بدهند! به نظر من توطئه اي در كار است.
رويكرد جديد بسيج مستضعفين به هنر
رئيس سازمان بسيج مستضعفين با بيان اين كه گاهي خلق يك تصوير از صحنه مظلوميت، انسان را آماده حركت به سوي ظلم ستيزي مي كند گفت: هنر به عشق خدمت و حركت دامن مي زند و ما به عنوان سازمان بسيج در اين عرصه بسيار محتاج هنريم و دست استمداد به سوي همه هنرمندان دراز مي كنيم.
در مراسم نشست هم انديشي اصحاب فرهنگ و هنر كه سه شنبه در تالار وحدت برگزار شد، سردار محمدرضا نقدي درباره رويكرد جديد سازمان بسيج اظهار داشت: تا چندي قبل بسيج به عنوان يك نيرو بود، همچون نيروي هوايي و زميني، اما امروز با تدبير رهبر فرزانه انقلاب، امور نظامي كه دست و پاي ما را گرفته بود به نيروي زميني سپاه واگذار شد و فرصتي براي اين سازمان بوجود آمد تا در ساير عرصه ها از جمله هنر تلاش داشته باشيم و خواسته رهبر معظم انقلاب در اين عرصه را جامه عمل بپوشانيم.
در ادامه مراسم، نمايندگاني از حوزه هاي هنري سينما، تئاتر، شعر، نقاشي، ادبيات، موسيقي، عكس و... و همچنين استاد براتي پور شاعر شعرهاي بسيجي درباره موضوعات مختلف بطور كوتاه سخناني ايراد كردند.
در پايان مراسم از هفت عنوان كتاب و دو سي دي بازي هاي رايانه اي تحت عنوان مدافعان كربلا و حماسه غزه پرده برداري شد.
تجليل از مؤذنان نوجوان تهراني
در مراسم اختتاميه نخستين جشنواره گلبانگ ملائك از 13مؤذن نوجوان پسر تهراني و خانواده مؤذن فقيد استاد حسين صبحدل از سوي سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران تقدير مي شود.
اين مراسم امروز پنجشنبه 5 آذرماه در مسجد بلال سازمان صدا و سيما برگزار مي شود.
برگزاري بيستمين جشنواره تئاتر بيجار
بيستمين جشنواره تئاتر بيجار با معرفي برگزيدگان به كار خود پايان داد. در اين جشنواره 8 گروه نمايشي طي سه روز با يكديگر به رقابت پرداختند. برگزيدگان جشنواره بيستم تئاتر بيمار به اين شرح معرفي شدند: در بخش بروشور «روايت بيمار اتاق شماره 13»، در بخش طراحي لباس «خرده روايت هاي مرگ»، در بخش موسيقي نمايش هاي «يك اتاق ساده» و «خرده روايت هاي مرگ»، در بخش طراحي صحنه نمايش هاي «نيمه شب نمناك» و «روايت بيمار اتاق شماره 13» و در بخش بازيگري نمايش هاي «وقتي موج بيايد» و «روايت اتاق شماره 13» معرفي شدند. همچنين از اين جشنواره، نمايش هاي «روايت بيمار اتاق شماره 13» از سنندج و «نيمه شب نمناك» از بيجار به عنوان برگزيدگان به بيست و يكمين جشنواره منطقه اي قزوين معرفي شدند.
تشكيل كانون هاي مذهبي
در محله هاي تهران
به منظور ترويج فرهنگ غني قرآن كريم، كانون هاي مذهبي در تمام محلات شهر تهران تشكيل خواهد شد.
اين كانون ها توسط مركز تشكل هاي اجتماعي سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران ايجاد خواهند شد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14