(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 9 آذر 1388- شماره 19524
 

برگزاري جشن ولايت در زادگاه ولي فقيه
مدير كل بهداشت كميته امداد امام خميني: كميته امداد يك ميليون و 750 هزار نفر را زيرپوشش دارد
جانباز برازجاني آسماني شد
مديرعامل شركت آب منطقه اي استان: 3ميليون مترمكعب آب وارد سد ايلام شده است
طومار 10 متري وراميني ها براي محاكمه موسوي
با دستور وزير مسكن و شهرسازي: بافت هاي فرسوده همدان از پرداخت ارزش افزوده معاف شدند
شهرداري گرگان به مردم دوچرخه امانت مي دهد
جنگل ابر؛ قاره كوچكي در شاهرود
رئيس سازمان آموزش و پرورش استان: آنفلوآنزا روزانه 40 واحد آموزشي در مازندران را تعطيل مي كند
معاون امور اجتماعي وفرهنگي شهرداري اهواز:چرا مانع اجراي فعاليت هاي فرهنگي در اهواز مي شوند؟
معاون آموزشي نهضت سوادآموزي كشور:حقوق آموزشياران نهضت سوادآموزي تا 3برابر افزايش مي يابد
عضويت 70 درصد باسوادان ملاير در كتابخانه هاي شهرستان
2800 ضربه روپايي بي وقفه در 5/2 ساعت
با هدف پيشگيري از آنفلوانزا: محلول ضدعفوني كننده در مدارس كرج توزيع شد
تصويب مطالعات امكان سنجي قطار سريع السير برقي قزوين- هشتگرد



برگزاري جشن ولايت در زادگاه ولي فقيه

تبريز- خبرنگار كيهان:
«جشن ولايت»، در 1000 مسجد استان آذربايجان شرقي و از جمله در شهر خامنه، زادگاه رهبر معظم انقلاب برگزار مي شود.
دبير اجرايي ستاد غدير آذربايجان شرقي با اعلام اين خبر گفت: جشن هاي ولايت، بمنظور ترويج پيام غدير در مساجد اين استان ترتيب مي يابد و در مصلاي امام خميني تبريز نيز، جشن بزرگ ولايت انجام خواهد شد.
حجت الاسلام والمسلمين حسن كاملي فر از انتشار ويژه نامه 5 هزار نسخه اي، غدير، مسابقات فرهنگي و هنري در صدا و سيماي تبريز، نورافشاني ميدان ها و معابر اين شهر و برپايي مسابقات قصه گويي در مدارس به عنوان ويژه برنامه هاي عيد سعيد غدير نام برد.
وي گفت: راه اندازي بنياد غدير، گام ارزشمندي در راستاي تبيين علمي و درست واقعه غدير به جهانيان است و مردم خطه آذربايجان، به دليل اشتهار به ولايت مداري، بايد بيشتر از ديگران به واقعه غدير، حساسيت داشته باشند.
كاملي فر افزود: ولايت فقيه، پيام اصلي غدير بود و همه بايد براي ترويج اين اصل متعالي، تلاش كنند.

 



مدير كل بهداشت كميته امداد امام خميني: كميته امداد يك ميليون و 750 هزار نفر را زيرپوشش دارد

يزد- خبرنگار كيهان:
در حال حاضر يك ميليون و 750 هزار نفر تحت پوشش كميته امداد امام خميني در سطح كشور قرار دارند.
دكتر سيدموسي طباطبايي مديركل بهداشت، درمان و امور بيمه كميته امداد امام خميني كشور در يزد گفت، طي شش ماه بالغ بر 500 ميليارد ريال در خصوص مسائل مختلف درماني و بهداشتي افراد تحت پوشش هزينه شده است.
به گفته وي افراد تحت پوشش كميته امداد اغلب افراد ميانسال، از كار افتاده و بيمار با مشكلات فراوان هستند.
وي همچنين استان يزد را از استان هاي موفق در حوزه سلامت دانست.

 



جانباز برازجاني آسماني شد

برازجان- خبرنگار كيهان:
جانباز شيميايي برازجاني به قافله شهدا پيوست.
شهيد علي اصغر باقري در سن 25 سالگي در سال 60 به سپاه پاسداران انقلاب اسلامي پيوست. سپس عازم جبهه هاي حق عليه باطل شد و فرماندهي گردان حضرت معصومه(س) را به عهده گرفت و در عمليات والفجر 8 (بهمن 64) شيميايي شد. مصدوميت اين شهيد از ناحيه ريه، چشم، پوست و اعصاب بود.
آخرين مسئوليت شهيد باقري مسئول ستاد خبري ناحيه مقاومت سپاه و بسيج دشتستان (برازجان) بود. از اين شهيد بزرگوار 4 پسر و 3 دختر به يادگار مانده است. پيكر شهيد باقري بر روي دست هاي مردم برازجان تا بهشت سجاد اين شهر بدرقه شد.

 



مديرعامل شركت آب منطقه اي استان: 3ميليون مترمكعب آب وارد سد ايلام شده است

ايلام- خبرنگار كيهان:
مديرعامل شركت آب منطقه اي ايلام گفت: از ابتداي مهرماه تاكنون 3ميليون مترمكعب آب وارد درياچه سد ايلام شده است.
علي لطفي با بيان اين مطلب افزود: باتوجه به بارش هاي صورت گرفته بايد آب بيشتري وارد اين درياچه مي شد اما به دليل خشكسالي چند سال اخير اراضي حوزه آب ريز سد تشنه بودند لذا نزولات آسماني را جذب خود كرده است. وي با بيان اينكه ميزان آب ذخيره شده در پشت سد ايلام 16ميليون مترمكعب است گفت: اين ميزان آب تا پايان سال جاري كفايت تأمين آب شرب شهر ايلام را مي كند.
لطفي تصريح كرد: اين شركت براي حل مشكل احتمالي كم آبي در ايلام برنامه هاي متعدد كوتاه و درازمدتي را طراحي و تدوين كرده است كه جاي هيچ گونه نگراني براي مردم ايلام ندارد.

 



طومار 10 متري وراميني ها براي محاكمه موسوي

ورامين-خبرنگار كيهان:
نمازگزاران و مردم ورامين در يك طومار 10متري از قوه قضاييه خواستار محاكمه ميرحسين موسوي شدند.
در اين طومار كه صدها نفر از نمازگزاران، خانواده هاي معظم شهيدان، ايثارگران و بسيجيان هم آن را امضا كرده اند آمده است: با گذشت حدود 6 ماه از 22 خرداد 88 و حركات زشت، غيرقانوني، قانون شكني و اطاعت صددرصد ميرحسين موسوي از بيگانگان، چرا قوه قضاييه نسبت به دستگيري و محاكمه وي اقدام نمي كند؟ در اين طومار آمده است: با توجه به رهنمودهاي رهبر معظم انقلاب و هشدارهاي پي در پي مراجع تقليد، درخواست ده ها نفر از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي و طورمارهاي مردم سراسر ايران، جا دارد قوه قضاييه نسبت به دستگيري و محاكمه عامل اصلي اغتشاشات بعد از انتخابات اقدام كند.
گفتني است مردم ورامين و شهرهاي اطراف در پي امضاي اين طومار از قوه قضاييه خواستار محاكمه مهدي كروبي دومين عامل قانون شكني و اغتشاشات بعد از انتخابات رياست جمهوري دهم شده اند.

 



با دستور وزير مسكن و شهرسازي: بافت هاي فرسوده همدان از پرداخت ارزش افزوده معاف شدند

همدان- خبرنگار كيهان:
مديرعامل شركت عمران و مسكن سازان استان همدان گفت: دريافت ارزش افزوده و استفاده از مجري ذيصلاح در محدوده بافت هاي فرسوده شهر همدان حذف شدند.
محمدعلي اسدي افزود: با دستور وزير مسكن و شهرسازي دريافت ماليات بر ارزش افزوده و نيز استفاده از مجري ذيصلاح در ساخت و سازهاي محدوده بافت هاي فرسوده همدان، حذف شد.
وي ادامه داد: با اين دستور كه در شوراي مسكن استان همدان نيز به تصويب رسيده است از اين پس امتيازات بيشتري براي ساكنان، سرمايه گذاران و سازندگان در احيا و نوسازي بافت هاي فرسوده شهري درنظر گرفته مي شود.
اسدي در ادامه گفت: عدم دريافت ارزش افزوده باعث كاهش قيمت ساخت و ساز در محدوده بافت هاي فرسوده شده و اين امر مي تواند تشويق مضاعف براي سرمايه گذاران و ساكنان اين مناطق به همراه داشته باشد.

 



شهرداري گرگان به مردم دوچرخه امانت مي دهد

گرگان- خبرنگار كيهان:
به منظور گسترش فرهنگ دوچرخه سواري و نشاط جامعه شهرداري گرگان طرح دوچرخه اماني را اجرا مي كند.
شهرداري گرگان با اعلام خبر فوق افزود: براي ترويج ورزش و ارتقاي سلامت و نشاط جامعه و رفع مشكلات زيست محيطي و ترافيكي شهرداري گرگان ايستگاه دوچرخه اماني را ايجاد مي كند.
ابراهيم كريمي افزود: در مرحله اول اين طرح شهرداري اقلام به خريد 25 دستگاه دوچرخه كرده است كه اين دوچرخه ها براي استفاده ساعتي، در قبال ارائه كارت هاي شناسايي معتبر به شهروندان تحويل خواهد شد.

 



جنگل ابر؛ قاره كوچكي در شاهرود

گزارش از عبدالصالح نيازمند خبرنگار كيهان در شاهرود
اگر بگوييم جنگل ابر قطعه اي از بهشت است پر بيراه نگفته ايم. دراين جنگل با وسعت 35 هزار هكتار از گونه هاي گياهي و درختان نادر و كمياب و بلندي برخوردار است كه يكي از زيباترين جنگل هاي جهان محسوب مي شود. دراين جنگل رقص ابرها هر بيننده اي را مجذوب مي كند. رويش گونه هاي كمياب گياهي در كنار چشمه سارها با آبهاي گوارا و خنك منظره بي نظيري را به تصوير كشيده است. اما اين تصوير زيبا و بي نظير طبيعي قرار است با احداث جاده اي بين دو شهر شاهرود و علي آباد كتول در استان گلستان جذابيت خود را از دست دهد. فرماندار شاهرود احداث جاده درجنگل ابر را مشروط بر اين كه كمترين تخريب صورت گيرد را كاري درست مي داند و مي گويد براي اين جاده بايد مسيري انتخاب شود تا كمترين آسيب به جنگل وارد شود.
مجتبي رحيمي وجود دام در منطقه را از احداث جاده به مراتب مخرب تر مي داند و معتقد است اگر در اين جنگل آتش سوزي روي دهد هيچ جاده مناسبي دراختيار امدادگران نيست تا براي خاموش كردن آتش به محل حادثه بروند.
وي با اشاره به صدور مجوز احداث اين جاده از سوي سازمان حفاظت محيط زيست افزود: براي جبران قطع تعدادي از درختان منابع طبيعي اقدام به كاشت درخت در جنگل ابر كرده است. جلالي نماينده مردم شاهرود درمجلس نيز از پيگيري احداث اين جاده با رعايت تمام ملاحظات زيست محيطي خبر داد.
مديركل راه و ترابري استان سمنان نيز از مزاياي احداث اين جاده سخن گفت و از رسانه هايي كه ناآگاهانه و بدون داشتن اطلاعات درست با احداث اين جاده مخالفت مي كنند انتقاد كرد.
قربانپور نزديكي شاهرود با علي آباد كتول و ظرفيت هاي فراوان اقتصادي و كشاورزي و صنعتي اين دو منطقه را يادآور شده و احداث جاده را زمينه ساز پيوند بيشتر اين دو شهر مي داند. وي بر اين اعتقاد است كه انجام عمليات راهسازي در اين جنگل از مسيري انتخاب شده است كه فاقد هرگونه پوشش گياهي است و حتي يك درخت نيز قطع نخواهدشد و آنان كه از قطع درختان خبر مي دهند اظهاراتشان جاهلانه و غرض ورزانه است.
وي مي گويد: اقدامات اخير و ايمن سازي راه روستايي هيچ ارتباطي به احداث محور شاهرود علي آباد و مصوبه هيئت دولت ندارد و فقط درجهت رفاه حال مردم و گردشگران و طبيعت دوستان صورت گرفته است. اما دراين ميان دوستداران محيط زيست در مخالفت با احداث اين جاده همچنان به مخالفت خود ادامه مي دهند.
آنها معتقدند كه با اين اقدام جنگل ابر تكه تكه شده و به نابودي خواهد رفت. با قطع درختان اكوسيستم منطقه تغيير يافته و طبيعت بكر و زيباي جنگل نابود مي شود. معترضان مي گويند وقتي اين جاده احداث شود مجبورند براي وصل روستاهاي اطراف به اين جاده، جاده هاي فرعي ديگري احداث كنند كه اين يعني مرگ جنگل ابر. همراه و همنوا با دوستداران محيط زيست، مسئولان محيط زيست و منابع طبيعي نيز مخالفت خود را با احداث اين جاده اعلام كردند و اين مخالفت ها باعث شد تا سرانجام وزير راه و ترابري كار توقف عمليات اجرايي اين جاده را چندي پيش اعلام كرد و گفت مقرر شده است كه با تشكيل كار گروهي از مسئولان وزارت راه و ترابري و محيط زيست چاره اي ديگر براي اين پروژه انديشيده شود.
دامنه مخالفت ها به جايي رسيد كه معترضان چندي پيش با تجمع در مقابل فرمانداري شاهرود و قرائت بيانيه اي خواستار توقف احداث جاده در جنگل ابر شدند. اين افراد با دردست داشتن پلاكاردهايي كه خواسته هاي خود را بر روي آن نوشته بودند اعلام كردند كه «قاره كوچكمان را به تاراج نمي دهيم». «مي خواهيم فرزندانمان هم جنگل ابر را ببينند». «جنگل ابر را براي آيندگان نيز باقي بگذاريد».

 



رئيس سازمان آموزش و پرورش استان: آنفلوآنزا روزانه 40 واحد آموزشي در مازندران را تعطيل مي كند

ساري - خبرنگار كيهان:
رئيس سازمان آموزش و پرورش مازندران از ابتلاي 13 دانش آموز اين استان به ويروس آنفلوآنزاي نوع آ خبر داد.
«عبدالوحيد فياضي» گفت: هم اكنون بر اثر درگير شدن دانش آموزان با اين بيماري روزانه 40 واحد آموزشي در مازندران تعطيل مي شود كه اين تعطيلي موقت و يك هفته اي است.
وي با اشاره به كاهش محسوس روند ابتلاي دانش آموزان به آنفلوآنزا اصل شيوع اين بيماري در بين دانش آموزان مدارس را جدي و در خور توجه دانست.
وي با تاكيد بر اهتمام ويژه آموزش و پرورش براي مقابله با آنفلوآنزا در مدارس گفت: هم اكنون تيم هاي پزشكي و بهداشتي همه روزه در مدارس به اجراي طرح غربالگري مشغولند.
فياضي خاطرنشان كرد: در صورت مشاهده كوچك ترين علائم آنفلوآنزا در بين دانش آموزان مبتلايان راهي منزل مي شوند.

 



معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري اهواز: چرا مانع اجراي فعاليت هاي فرهنگي در اهواز مي شوند؟

اهواز- خبرنگار كيهان:
رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي اهواز با اعمال اغراض شخصي و تنگ نظري مانع اجراي فعاليت هاي فرهنگي شهرداري اين شهر مي شود.
معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري اهواز با اظهار اين مطلب و گلايه از برخي تنگ نظري هاي رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي اين شهر در ممانعت از فعاليت هاي فرهنگي شهرداري افزود: شهرداري اهواز ماههاست تصميم به برگزاري يك كنسرت موسيقي در اين شهر دارد اما ارشاد به بهانه هاي مختلف و كارشكني و سنگ اندازي هاي فراوان مانع از برگزاري اين برنامه بزرگ مي شود. موسي شاعري با اشاره به اين كه انجام فعاليت هاي فرهنگي و اجتماعي از وظايف معاونت امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري هاست گفت: اين معاونت تصميم به اجراي برنامه هاي متنوع و شاد در مناسبت هاي مختلف براي مردم اهواز داشته است اما شهرداري تاكنون با انجام اين برنامه ها مخالفت كرده است. وي گفت: ارشاد مدتي پيش از شهرداري خواست مبلغي را به انجمن موسيقي اهواز بدهد تا كنسرت مربوطه از طريق اين انجمن برگزار شود اما به دنبال مخالفت شهرداري در پرداخت وجه، ارشاد نظر موافق خود را به مخالفت تغيير داد.
معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري اهواز با ابراز خرسندي از تغيير مديريت ارشاد استان گفت كه حجت الاسلام والمسلمين سپهر مديركل جديد فرهنگ و ارشاد اسلامي نظر مثبتي نسبت به برگزاري برنامه هاي فرهنگي و هنري در سطح شهر دارند و از اين قبيل كارها حمايت مي كنند و بزودي شاهد برگزاري بزرگ ترين و بي سابقه ترين كنسرت موسيقي در شهر اهواز خواهيم بود.

 



معاون آموزشي نهضت سوادآموزي كشور: حقوق آموزشياران نهضت سوادآموزي تا 3برابر افزايش مي يابد

سنندج- خبرنگاركيهان:
معاون آموزشي نهضت سوادآموزي كشور گفت: براساس نظام جديد مالي، حقوق آموزشياران نهضت سوادآموزي دو تا سه برابر افزايش مي يابد.
«علي ابراهيميان» در آيين آغاز به كار جشنواره فيلم كوتاه نهضت سوادآموزي در سنندج گفت: با اجرايي شدن نظام مالي جديد در نهضت مابه التفاوت حقوق آموزشياران نهضت از ابتداي سال تحصيلي جاري پرداخت خواهد شد.
وي با اشاره به اشتغال و تدريس بيش از 600 هزار نفر در نهضت سوادآموزي كشور گفت: از اين تعداد تنها 90 هزار نفر استخدام رسمي هستند و باقي به صورت حق الزحمه اي در قالب آموزشياري فعاليت مي كنند.
ابراهيميان با بيان اين كه نهضت سوادآموزي از ابتداي تاسيس تاكنون بيش از 32ميليون ايراني را آموزش داده است كه 17ميليون از اين افراد موفق شده اند دوره هاي آموزشي را با موفقيت پشت سر بگذرانند افزود: از اين تعداد حدود نه ميليون نفر بي سواد مطلق بوده اند كه با همت نهضت سوادآموزي از نعمت خواندن و نوشتن بهره مند شده اند.

 



عضويت 70 درصد باسوادان ملاير در كتابخانه هاي شهرستان

ملاير- خبرنگار كيهان:
سرانه عضويت در كتابخانه هاي شهرستان ملاير نسبت به كل جمعيت باسواد 2/72 درصد است.
رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي ملاير در نشست هماهنگي هفته كتاب با اعلام خبر فوق افزود: اين شهرستان داراي 16باب كتابخانه است كه پنج باب در شهر ملاير و سه باب در سالن جوكار وازنديان و هشت باب ديگر نيز در روستاهاي ملاير فعاليت مي كنند.
نصرت الله رمضاني انور وجود كانون هاي فرهنگي و هنري مساجد را بازويي محكم براي تقويت كتابخانه ها و گرايش جوانان به كتابخواني عنوان كرد و اظهار داشت: هم اكنون 33 كانون فرهنگي و هنري فعال در سطح شهرستان وجود دارد كه 30 كانون از اين ميزان داراي كتابخانه با ميانگين يك هزار و 500 جلد كتاب در موضوعات مختلف است.

 



2800 ضربه روپايي بي وقفه در 5/2 ساعت

فريدونكنار- خبرنگار كيهان:
بسيجي فريدونكناري توانست در مسافت 1700 متر و در طي 2 ساعت و نيم 2800 ضربه به توپ بزند.
احمد زارعي از كادر ناحيه بسيج سپاه فريدونكنار مدت 2 ماه اقدام به تمرين روپا با توپ كرد و موفق شد در مسافت 1700 متري 2800 بار ضربه به توپ بزند. وي كه در هر دقيقه 100 ضربه به توپ زده است گفت: ركورد جهاني 4 كيلومتر است كه اگر فضا برايم مهيا شود حتما ركورد جهاني را مي شكنم.
گفتني است وي هم به صورت ثابت و هم به صورت راهپيمايي فقط با پا به توپ ضربه مي زند.

 



با هدف پيشگيري از آنفلوانزا: محلول ضدعفوني كننده در مدارس كرج توزيع شد

كرج- خبرنگار كيهان:
به منظور پيشگيري و مقابله با ويروس آنفلوانزاي نوع آ، محلول ضدعفوني كننده سارفوپست 2 در مدارس كرج توزيع شد.
«غلامرضا نجفي» مدير آموزش و پرورش ناحيه 3 كرج با اعلام اين مطلب اظهار داشت: اين محلول براي ضدعفوني سطوح كلاس ها، ميز و صندلي هاي موجود در هر كلاس ازطرف آموزش و پرورش اين ناحيه در اختيار كليه واحدهاي آموزش قرار گرفت.
وي گفت: محلول سارفوپست 2 يك محلول غليظ است كه بايد به صورت رقيق شده جهت ضدعفوني سطوحي مانند دستگيره درب ها، نرده هاي راهرو وشيرهاي آبخوري و سرويس هاي بهداشتي مورداستفاده قرار مي گيرد.
نجفي افزود: در اين ناحيه تعداد 107 هزار دانش آموز در بيش از 400 واحد آموزش مشغول به تحصيل بوده و كارشناسي بهداشت اين مديريت اطلاعات هفتگي دانش آموزان مبتلا به سرماخوردگي و مشكوك به بيماري فوق را براي پيگيري لازم دريافت مي كنند.

 



تصويب مطالعات امكان سنجي قطار سريع السير برقي قزوين- هشتگرد

قزوين- خبرنگار كيهان:
معاون شهرسازي و معماري سازمان مسكن و شهرسازي استان قزوين از تصويب مطالعات امكان سنجي قطار سريع برقي قزوين به هشتگرد در كميته امنيتي راه هاي استان و شوراي ترافيك خبر داد.
حامد مالي فر اظهار داشت: براساس پيگيري هاي مديريت استان براي احداث راه آهن سريع، مطالعات اين طرح در سال گذشته به سازمان مسكن و شهرسازي واگذار شد.
وي ادامه داد: در اين راستا مطالعات اين طرح به لحاظ ارزيابي هاي فني، اقتصادي، زيست محيطي به مشاوران دانشگاه صنعتي اصفهان واگذار شد.
معاون شهرسازي و معماري سازمان مسكن و شهرسازي استان قزوين اضافه كرد: طول اين مسير 70 كيلومتر است كه براي احداث قطار سريع برقي دو مسير حريم اتوبان قزوين به تهران و حريم خط راه آهن جنوب شهر، مورد بررسي قرار گرفت و با نظر مشاور مقرر شد به دليل داشتن موقعيت هاي مناسب، حريم اتوبان به عنوان مسير اين قطار باشد.
وي افزود: سرعت اين قطار حداكثر 160 كيلومتر در ساعات است كه زير ساخت هاي ريلي براساس اين سرعت احداث مي شوند.
ماني فر اعلام كرد: احداث قطار مسافري قزوين به هشتگرد و اتصال آن به شبكه قطار شهري تهران، باعث ايجاد سيستم حمل و نقل يكپارچه و سريع بين شهرهاي قزوين و تهران مي شود و اين سيستم يكپارچه و سريع، امكان دسترسي آسان و مطمئن به نقاط مختلف شهر تهران را براي ساكنان قزوين فراهم مي كند.
وي خاطر نشان ساخت: كاهش زمان سفر در اين مطالعه باتوجه به طول سفر كاربران و باتوجه به ادامه سفر در داخل شهر تهران با سيستم ريلي معادل 30 دقيقه برآورد شده است.
معاون شهرسازي و معماري سازمان مسكن و شهرسازي استان قزوين توضيح داد: با احداث قطار شهري شاهد كاهش در هزينه هاي ديگر حمل و نقل خواهيم بود زيرا نبود راه آهن برقي به هشتگرد موجب شده سفرهاي انجام گرفته از تهران به قزوين باگونه هاي ديگر حمل و نقل همچون اتوبوس، ميني بوس و سواري انجام گيرد كه اين امر هزينه هاي مختلفي را بر جامعه تحميل مي كند.
وي عنوان داشت: در حال حاضر استان قزوين در زمينه حجم تردد بين قزوين و تهران در مقايسه با ساير مراكز استان ها رتبه سوم را دارد كه پيش بيني مي شود در افق طرح تا 20 سال آينده سالانه 5 ميليون نفر از قزوين به تهران تردد صورت گيرد.
ماني فر اعتبار اجراي اين طرح را 3 هزار و 570 ميليارد ريال اعلام كرد و گفت: سقف هزينه هاي اين وسيله به دو گروه تقسيم مي شود كه يكي هزينه هاي سرمايه گذاري اوليه پروژه بوده كه شامل هزينه هاي تملك اراضي، زيرسازي خط، روسازي، علائم و ارتباطات و تاسيسات و تجهيزات، برق رساني، خريد ادوات ناقله شامل لكوموتيو و واگن ابنيه اداري و كارگاهي و ديگر هزينه هاي نگهداري و تعميرات و بهره برداري است و اين پروژه تا هشت سال آينده به بهره برداري برسد.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14