(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 9 آذر 1388- شماره 19524
 

حديث دشت عشق
فينال هاي زودرس در هفته دوم ليگ كشتي آزاد
اخبار كوتاه از فوتبال
مصدوميت ناگهاني علي حسيني و ناكامي وزنه برداران ايران در رقابتهاي جام جهاني
خواندني از ورزش ايران
سهميه جهاني آلمان را براي ايران بگيريد
درخواست مشحون از «فيبا» آسيا



حديث دشت عشق

به ياد شهيد «علي اكبر اميري»
قبولي با نمره خوب!
شهيد «علي اكبر اميري»- ششمين فرزند خانواده در سال 1343 در خانواده اي متدين، در بخش بجستان از توابع شهرستان گناباد، به دنيا آمد. پدرش كاميون دار بود و از اين طريق معاش خانواده را تأمين مي كرد. علي اكبر از همان كودكي، پرجنب و جوش، جسور و با جرأت بود ودر همان دوران، رانندگي را ياد گرفت.
مقاطع تحصيلي را به ترتيب در فخرآباد، گناباد و مشهد، با نمرات خوب، پشت سر گذاشت.
به اهل بيت(ع) علاقه خاصي داشت. در مشهد كه به سر مي برد، هرصبح براي زيارت و اداي نماز راهي حرم مطهر مي شد؛ و در ايام محرم در هيئت سينه زني امام حسين(ع) حضور داشت. در مسجد، منبر مي رفت و روضه مي خواند. با روحانيت من جمله آيت الله واعظ طبسي، ارتباط تنگاتنگي داشت. تقيد بسيار به حلال و حرام، وفاي به عهد، همفكري و مشورت گرفتن و مشورت هاي نيكودادن از ديگر ويژگي هاي بارزش بود.
نسبت به امور اجتماعي- سياسي، فردي آگاه بود. در آغاز نوجواني با پخش شبانه روزي اعلاميه هاي حضرت امام(ره) در شهرستان، به صف انقلابيون پيوست. پس از پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي، به خاطر علاقه فراوان، به امام، سخنان ايشان را ازطريق راديو و تلويزيون پيگيري مي كرد. همراه همكلاسي هاي خود در اهپيمايي ها شركت داشت و از سخنراني هايي كه شهيد هاشمي نژاد، در مدارس ايراد مي كرد، استفاده مي برد و بيش از پيش در جريان مسائل روز انقلاب قرار مي گرفت.
با شروع جنگ تحميلي، به عنوان پاسدار سپاه پاسداران، عازم جبهه شد.
مدت سه سال در ميادين نبرد حضور داشت و معاون شهيد كاوه بود. در آخرين عملياتي كه حضور داشت دو گردان از تيپ آنان در محاصره دشمن واقع شد وعلي اكبر همراه 12 تن از دوستانش براي نجات رزمندگان، شجاعانه با بعثي ها وارد نبرد شدند و به اهداف خود دست يافتند. او براثر برخورد گلوله به شكمش دچار خونريزي شد وهمراه 12 همرزمش به شهادت رسيد.

 



فينال هاي زودرس در هفته دوم ليگ كشتي آزاد
تقابل بزرگان كشتي ايران در مشهد و ساري

هفته دوم رقابتهاي ليگ برتر كشتي آزاد (جام ولايت) امروز در شرايطي درشهرهاي مشهد، بروجرد، ملاير و ساري برگزار مي شود كه مصاف ستارگان تيم هاي گاز با صنايع و معادن راه آهن با نفت باعث شد فينال هاي زودرس را در هردو گروه شاهد باشيم.
بعد از ثبت سه نتيجه هفت بر صفر به سود تيم هاي مدعي و رد و بدل شدن امتياز تنها بين تيم هاي نفت تهران و هيئت كشتي گلستان در هفته اول ليگ، امروز رقابتها با جنگ متمول ها و ستارگان كشتي ايران داغ تر خواهدشد.
گرچه هفته دوم دور برگشت مسابقات، از حيث امتيازي و صعود به مرحله نيمه نهايي ليگ سرنوشت ساز خواهدبود؛ اما باز هم هرگز نمي توان به سادگي از هفته دوم دور رفت گذشت. هفته اي كه ساري و مشهد ميزبان حساس ترين مبارزاتش خواهندبود.
در هفته دوم ليگ برتر در گروه اول رقابتها در ساري و سالن سيد رسول حسيني اين شهر گاز مازندران كه چهره هاي شاخصي همچون مهدي تقوي، فردين معصومي، رضا يزداني و عباس دباغي را در تركيب خود دارد ميزبان تيم صنايع و معادن است.
تيمي كه با بهره گيري از سعيد گودرزي مربي كاردان و بومي خود و حضور سعيد ابراهيمي و جمال ميرزايي يك مدعي است.
شايد مهمترين ديدار اين مسئله جذاب با حضور پرشور تماشاگران مازندراني را فردين معصومي و سعيد ابراهيمي در وزن 120كيلوگرم برگزار كنند ديداري كه مي تواند حرف هاي ناگفته زيادي داشته باشد.
در ديگر ديدار اين گروه در بروجرد تيم شركت ماكيان ميزبان شهداي نيروي زميني ارتش است. ديداري كه مهمترين نكته آن مي تواند حضور پرشور تماشاگران بروجردي در سالن تختي اين شهر باشد.
در گروه دوم اين رقابتها نفت تهران درمشهد ميهمان راه آهن خراسان است كه اين ديدار به نوعي جنگ انديشه هاي غلامرضا محمدي و امير توكليان سرمربيان اين تيم است كه هردو سابقه طولاني در اين رقابتها دارند.
حساسيت اين ديدار از آنجا بيشتر مي شود كه حسن رحيمي به عنوان سومين كشتي گير ملي پوش با رأي فدراسيون كشتي به نفت تهران پيوست تا دست راه آهني ها از جذب كشتي گير ملي پوش خالي بماند. با اين حال گرچه نماينده خراسان رضوي امسال مهره شاخص و ملي پوشي ندارد؛ اما باز هم راه آهن است و ركورددار كسب عنوان سومي ليگ. تيم منسجم امير توكليان با وجود داشتن بودجه اندك و عدم جذب ستارگان بازهم حريف ساده اي براي تيم غلامرضا محمدي نخواهدبود.
در مقابل تيم نفت بيشترين ملي پوش را در اختيار دارد.
حسن رحيمي، سيدمراد محمدي و صادق گودرزي نفراتي هستند كه تيم اول كشتي آزاد تهران را در ليگ همراهي مي كنند.
شايد نتيجه اين مبارزه از قبل معلوم باشد؛ اما بازهم اين قابل پيش بيني بودن چيزي از هيجان كنار تشك و رقابت مشهد نخواهد كاست.
در ديگر ديدار اين گروه تيم ملاير كه بتازگي ميثم جوكار را به عنوان سرشناس ترين كشتي گير خود جذب كرده است ميزبان تيم رشد دانه گلستان است. در مجموع هرچند اين مسابقه تحت الشعاع مسابقه مشهد قرارمي گيرد؛ اما گلستاني ها در هفته اول نشان دادند كه حريف ساده اي براي هيچ تيمي نيستند و شايد حتي در هفته هاي پاياني ليگ رقابت تنگاتنگي با راه آهن براي صعود داشته باشند.
گفتني است تيم مسابقات امروز به جز ديدار تيمهاي منتخب ملاير و رشد دانه كه ساعت 16 آغاز مي شود ساعت 30/17 برگزار خواهدشد.
سوت آغاز رقابتهاي فرنگي درتهران و كرمانشاه
رقابتهاي ليگ برتر كشتي فرنگي امروز (دوشنبه) با برگزاري دو ديدار در شهرهاي تهران و كرمانشاه آغاز مي شود.
دراين رقابتها كه پنج تيم بصورت دوره اي به مصاف هم مي روند در هفته اول تيم گاز اردبيل استراحت دارد.
در يكي از ديدارها در سالن شهيد انور دولت آباد شهرري تيم سوني تهران كه با تلاش حميد سوريان در رقابتها شركت كرد با داشتن چهره هاي شاخصي همچون فرشاد عليزاده، اميد نوروزي، طالب نعمت پور و چندين چهره شاخص ديگر مقابل تيم جوان شهداي نيروي زميني ارتش قرار مي گيرد ديداري كه هم اكنون برنده آن مشخص است و شايد مهمترين نكته اين ديدار حضور تماشاگران شهرري پس از نه سال در سالن كشتي باشد.
در ديگر ديدار تيم گاز كرمانشاه با هدايت حسن يوسفي افشار و بهره گيري از كشتي گيراني نظير حبيب اخلاقي، افشين بيابانگرد و چندين كشتي گير شاخص تهراني ميزبان تيم آنزان ايذه است تيمي كه تنها با بهره گيري از نيروهاي بومي در ليگ شركت كرده است و مي خواهد كشتي در ايذه زنده بماند.
به هرحال در هفته اول رقابتها بايد منتظر پيروزي تيمهاي سوني تهران و گاز كرمانشاه بود زيرا اين تيمها با سرمايه گذاري بيشتر و جذب چهره هاي سرشناس در اين رقابتها شركت كرده اند.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

عنايت: افشاريان از صحنه دور بود
رييس كميته داوران فدراسيون فوتبال درباره نحوه قضاوت خداداد افشاريان در بازي استقلال تهران - پيكان گفت: هم استقلال بدشانس بود و هم افشاريان.
عنايت درباره صحنه هاي مشكوك ديدار استقلال و پيكان گفت در صحنه اي كه توپ به اوت رفته بود و به خاطر اين كه بدن مدافع استقلال مقابل ديد كمك داور را گرفته بود دستور به ادامه بازي داد و چون افشاريان كمي از صحنه دور بود نتوانست تشخيص دهد كه توپ به اوت رفته است، به همين دليل يك گل استثنايي از زاويه بسته به ثمر رسيد كه شايد اگر مهاجم پيكان چند بار ديگر هم بخواهد چنين گلي بزند، نمي تواند. عنايت با اشاره به اينكه اسكوربرد ورزشگاه نمي بايست آن لحظه اي كه توپ از خط رد شده بود را نشان مي داد، گفت: در تمام صحنه هاي بازي مسئول پخش بازي از اسكوربرد ورزشگاه آزادي مراقب بود تا تكرار صحنه ها طبق قوانين از اسكوربرد پخش نشود اما اينكه چطور تنها صحنه رد شدن توپ از خط آن هم در چند ثانيه براي حاضران ورزشگاه پخش شود جاي سوال دارد. با نشان دادن اين چند ثانيه فضاي ورزشگاه به حدي متشنج شد كه كنترل بازي از دست تيم داوري براي لحظاتي خارج شد. رئيس كميته داوران درباره پنالتي هاي گرفته شده در بازي سپاهان-پيروزي گفت: پنالتي اولي كه براي پيروزي گرفته شد با تصميم كمك داور بود و به نوعي مشكوك به نظر مي آمد، ضمن اينكه داور در ديگر پنالتي ها درست عمل كرد. اما گل پيروزي كه توسط سپهر حيدري به ثمر رسيد بايد بيشتر بررسي شود چون مشكوك به آفسايد بود البته تصاوير تلويزيوني گوياي اين نكته نيست.
پورحيدري: با خودخواهي برخي بازيكنان استقلال برخورد شود
سرمربي اسبق تيم فوتبال استقلال تهران گفت: تك روي ها و خودخواهي هاي برخي بازيكنان است كه خواسته يا ناخواسته به تيم ضربه مي زند و اين مهمترين عامل ناكامي هاي اخير استقلال است.
منصور پورحيدري درباره عملكرد ضعيف تيم فوتبال استقلال تهران طي هفت بازي گذشته در ليگ كه منجر به كسب تنها 5 امتياز براي اين تيم شد، اظهار كرد: معتقدم استقلال در ليگ امسال شروع خوبي داشت و طي هفت، هشت هفته شاهد تيم منظمي از آنها بوديم؛ كارها با برنامه پيش مي رفت تا اينكه مقداري بي نظمي به اين تيم آمد و باعث شد شكل تيمي آنها بهم بخورد.
پورحيدري افزود: نكته ديگري كه در ناكامي هاي اخير استقلال بيش از ساير عوامل پررنگ است تك روي ها و خودخواهي هاي برخي بازيكنان است كه خواسته يا ناخواسته به تيم ضربه مي زند. شايد آنها مي خواهند خودشان ناجي تيم شان باشند و البته ديده مي شود كه كاملا در اختيار تيم نيستند.
اين مسئله بايد آسيب شناسي شود و اگر واقعا بازيكني تحت تاثير هر موردي، در اختيار اين تيم بزرگ و مردمي نيست، با او برخورد شده و از كساني استفاده شود كه در حال حاضر چنين رفتاري را ندارند.
دوري دو هفته اي باقري از فوتبال
پزشك تيم فوتبال پيروزي از دوري 2 هفته اي كريم باقري از ميادين خبر داد. فريد زرينه در مورد آخرين شرايط كريم باقري اظهار داشت: با تستي كه از پاي باقري به عمل آمد مشخص شد از ناحيه آشيل پا احساس درد دارد و به همين دليل در 2 بازي آينده از همراهي تيم محروم خواهد بود. به اين ترتيب تيم پيروزي در بازي هفته هجدهم مقابل مس كرمان شيث رضايي را به علت محروميت و كريم باقري را به خاطر مصدوميت در اختيار نخواهد داشت. اين بازي جمعه هفته جاري در ورزشگاه آزادي برگزار خواهد شد.
احتمال جدايي روته مولر از استقلال
اختلافات موجود در كادرفني استقلال شانس روته مولر را براي ادامه فعاليت در اين تيم كاهش داده است.
بخش فارسي سايت گل ديروز در گزارشي پيرامون آخرين وضعيت تيم فوتبال استقلال پس از شكست برابر پيكان نوشت: پيش از آغاز ليگ نهم حرفه اي مديريت باشگاه استقلال دست مرفاوي را براي انتخاب دستيارانش باز گذاشت اما با اين حال پس از سپري شدن يك نيم فصل تقريبا هيچ يك از اعضاي كادرفني رابطه جالبي با مرفاوي ندارند. افراد نزديك به باشگاه استقلال از قهر مرفاوي و رحيم پور با يكديگر خبر مي دهند و اين دو مربي در حين برگزاري بازي با پيكان هم هرگز در كنار يكديگر ديده نشدند. از سويي پس از اين بازي مرفاوي با غلامپور هم درگير شد و حيطه وظايف اين مربي را به او يادآوري كرد. مرفاوي اخيرا در طراحي تمرينات و انتخاب تركيب اصلي نيز با روته مولر مشورت نمي كند و به رغم اصرار اين مربي به عدم استفاده از مهاجمان در خط مياني او در بازي با پيكان مجددا مجيدي و اكبرپور را در خط مياني به ميدان فرستاد. روته مولر از وضعيت حال حاضر خود در استقلال راضي نيست و گفته مي شود قصد دارد در ديدار با مديرعامل باشگاه از ادامه همكاري با استقلال انصراف بدهد. او از نظم تمرينات گله مند است و معتقد است بي نظمي در استقلال به اوج رسيده است.

 



مصدوميت ناگهاني علي حسيني و ناكامي وزنه برداران ايران در رقابتهاي جام جهاني
رضازاده : ما كار خودمان را كرديم ، آنها نتوانستند مدال بگيرند

در غياب سعيد علي حسيني، وزنه بردار كره اي به عنوان قهرماني دسته فوق سنگين وزنه برداري دنيا دست يافت.
در پايان يك رقابت بي ستاره در دسته فوق سنگين هفتادوهفتمين دوره رقابت هاي جهاني وزنه برداري «يونگ -وون آن» با بالاي سر بردن وزنه هاي 198 و 247 كيلوگرم در حركات يك ضرب و دو ضرب، در مجموع با ركورد 445 كيلوگرم قهرمان جهان شد.
در اين رقابت «آرتم يوداچين» از وزنه برداران با سابقه دنيا از اوكراين با مهار وزنه هاي 200 و 245 كيلوگرم در حركات يك ضرب و دو ضرب، در مجموع با همان ركورد 445 كيلوگرم در مكان دوم ايستاد.
اين درحالي بود كه تنها وزن بدن بالاتر ورزشكار اوكرايني مدال طلا را به كره اي هديه داد. «ايهور شيمچكو» ديگر وزنه بردار اوكرايني نيز با ركورد مجموع 427 كيلوگرم سوم شد.
علي حسيني با در اختيار داشتن ركوردهاي 210 كيلوگرم در يك ضرب و 250 كيلوگرم در دو ضرب به راحتي مي توانست قهرمان اين رقابت باشد كه مصدوميت ناگهاني به او مجال حضور در مسابقه را نداد.
حسين رضازاده، سرمربي و مديرفني تيم هاي ملي وزنه برداري در خصوص مصدوميت علي حسيني گفت: نمي دانم اينجا چه مي گذرد. علي حسيني به يكباره در تمرين مصدوم شد! همان آرنجي كه در سال 2005 در رقابت هاي قهرماني آسيا در دبي مصدوم شده بود. من فكر مي كنم همان وزنه 215 كيلوگرم كه در رقابت هاي ليگ سال پيش بالاي سر برد، باعث شد تا دوباره شرايط او بد شود.
رضازاده با تاكيد بر مشكوك نبودن مصدوميت علي حسيني ادامه داد: تاندون هاي دست او كش آمده است و كاملا صاف نمي شود. استخوانش خيلي درد مي كند. خوشبختانه پدرش هم اينجاست. او را هم همراه خودمان آورده ايم. پدر علي حسيني كه خود روزي قهرمان آسيا بوده بيشتر از ما مواظب او بود.
سرمربي تيم ملي وزنه برداري ايران با بيان اين كه علي حسيني شانس اول كسب مدال طلا بود، گفت: وزنه هاي تمريني او نشان مي داد كه سعيد شانس اول قهرماني است. او حتماً طلا مي گرفت. هم وزنه بردار آلماني نيامده بود و هم وزنه بردار روسي. حريف اصلي او از ليتواني و كره جنوبي بود كه علي حسيني مي توانست بهتر از آنها كار كند. او در اين رقابت حريف جدي نداشت. اما، باز هم بايد ديد حكمت خدا چه بوده است. شايد خيري در اين كار بوده است.
رضازاده در مورد ساير وزنه برداران ناكام ايران در اين رقابت ها تصريح كرد: اصغر ابراهيمي هم پيش از اينكه به كره بيايد، كمرش درد مي كرد. تمرين هاي خوبي نداشت. او حتي 200 كيلوگرم را زد، گفت ديگر به روي تخته نمي رود. نفسش درنمي آمد. به زور دوباره به روي تخته رفت. ابراهيمي مي توانست در يك ضرب مدال بگيرد. سجاد بهروزي هم اگر وزنه هايي كه ما انتخاب كرده بوديم، مي زد برنز مي گرفت. ما كار خودمان را كرديم. آنها نتوانستند مدال بگيرند.

 



خواندني از ورزش ايران

¤ رقابتهاي تكواندو قهرماني كشور تحت عنوان انتخابي تيم ملي با حضور بيش از 400 تكواندوكار روزهاي نهم و دهم آذرماه در خانه تكواندو برگزار خواهد شد. طبق نظر سرمربي تيم ملي به غير از 8 عضو تيم ملي كه به مسابقات جهاني دانمارك اعزام شدند ساير مدعيان حضور در اردوي تيم ملي بايد در اين دوره از رقابتها به ميدان بروند. براساس تصميم رضا مهماندوست تنها نفرات اول به همراه برخي منتخبين كميته فني به اردوي تيم ملي دعوت مي شوند.
¤ رئيس دفتر امور مشترك فدراسيون هاي ورزشي از برگزاري مجمع انتخاباتي فدراسيون اسكي در روز سه شنبه دهم آذرماه جاري خبر داد.
محمدحسين عالمي گفت: به دنبال تاكيد سعيد لو، معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان تربيت بدني مبني بر تعيين تكليف مديريت فدراسيون هاي مختلف ورزشي، قرار است مجمع انتخاباتي فدراسيون اسكي ساعت 10 صبح روز سه شنبه هفته جاري در محل آكادمي ملي المپيك و پارالمپيك برگزار شود.
رياست اين مجمع برعهده حميد سجادي معاون سازمان و رئيس مركز توسعه ورزش قهرماني و حرفه اي خواهد بود.
عيسي ساوه شمشكي، مرتضي ساوه شمشكي، فاطمه رنگين كمان، قربانعلي سولقاني، سيف ا... رجب بلوكات و رسول داوري شش كانديداي رياست فدراسيون اسكي هستند كه سه شنبه از ميان آنها يك نفر توسط اعضاي مجمع، به عنوان رئيس اين فدراسيون برگزيده مي شود.
¤ رئيس فدراسيون دوچرخه سواري از توافق اوليه با آگون وانكسل مربي هلندي براي سرمربي گري تيم ملي ايران خبر داد.
علي انصاري گفت: در جلساتي كه با وانكسل در ايران داشتيم، وي از وضعيت دوچرخه سواران و وضعيت سخت افزاري فدراسيون دوچرخه سواري ابراز رضايت كرد و توافق شد تا قراردادي بيشتر از يك سال و تا بعد از بازيهاي آسيايي چين با اين مربي به امضا برسد.
رئيس فدراسيون دوچرخه سواري با اشاره به اينكه اين مربي اين هفته براي آغاز فعاليتش به صورت رسمي به ايران باز مي گردد، گفت: طبق توافقات انجام شده وانكسل قرار است يك دستيار هم همراه خود به ايران بياورد چرا كه كار او به شكل گروهي است.

 



سهميه جهاني آلمان را براي ايران بگيريد
درخواست مشحون از «فيبا» آسيا

به دنبال ناكامي تيم بسكتبال زير 16 سال كشورمان از كسب سهميه پيكارهاي جهاني، محمود مشحون طي درخواست از مديران فيبا آسيا خواست تا براي افزايش سهميه جهاني قاره و اعزام تيم ايران به آلمان با مسئولان فيبا رايزني كنند.
تيم بسكتبال زير 16 سال ايران با متحمل شدن شكست (81- 82) مقابل كره جنوبي در مرحله نيمه نهايي مسابقات قهرماني آسيا از صعود به فينال اين رقابت ها و همچنين دسترسي به يكي از دو سهميه آسيا براي شركت در پيكارهاي جهاني، بازماند.
به دنبال اين ناكامي و پس از آن پيروزي تيم كشورمان مقابل فيليپين در ديدار رده بندي مسابقات بسكتبال زير 16سال آسيا، محمود مشحون كه در محل برگزاري بازي ها حضور داشت، از مديران فيبا آسيا خواست تا از طريق رايزني با مسئولان فدراسيون جهاني بسكتبال (فيبا) زمينه افزايش سهميه هاي جهاني آسيا و پذيرفته شدن ايران به عنوان سومين تيم اين قاره در مسابقات جهاني را فراهم كنند.
مشحون كه رئيس و ابا و عضو كميته اجرايي فيبا آسياست در «جوهور باهرو» مالزي مذاكراتي با «يوهوچوك» و «خاجيريان» (دبير و معاون فيبا آسيا) انجام داد اما قرار است درخواست بسكتبال ايران براي انجام پيگيري هاي لازم به صورت رسمي و كتبي براي «شيخ صعود آل ثاني» (رئيس فيبا آسيا) ارسال شود.
نخستين دوره مسابقات بسكتبال نوجوانان جهان 5 ماه ديگر با حضور 12 تيم در هامبورگ آلمان برگزار خواهد شد.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14