(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 9 آذر 1388- شماره 19524
 

هشدار سازمان هواشناسي به 10 استان كشور
فرمانده نيروي انتظامي خبر داد اجراي طرح ويژه مقابله با زورگيري
بي كفايتي آل سعود در سيل جده
برف شهرهاي استان مركزي را سفيدپوش كرد
وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي: 83 هزار نفر در كشور مبتلا به ايدز هستند
25 آذرماه برگزار مي شود همايش دادستان هاي عمومي و انقلاب سراسر كشور
درخواست پليس از شهروندان: محل اختفاي پزشك قلابي را شناسايي كنيد
ويژه برنامه سالگرد رحلت استاد عبدالباسط در راديو قرآن
باد و باران برق جزيره هاي قشم و كيش را قطع كرد
گازگرفتگي 43 نفر مهمان عروسي را روانه بيمارستان كرد
در اصفهان سقوط خودرو در كانال آب جان چهار نفر را گرفت
وزير كشور: نتيجه بررسي ها درباره قتل فرزند شهيد هاشمي به زودي اعلام مي شود
حوادث كوتاه از كشور
يازدهمين مانور زلزله و ايمني
تعليق فعاليت 2 دفتر خدمات مسافرتي در استان تهران
تماشاچي محجبه پارلمان فرانسه را به هم ريخت



تهران به صفر مي رسد
هشدار سازمان هواشناسي به 10 استان كشور

سازمان هواشناسي كشور در اخطاريه ويژه اي نسبت به بارش شديد برف و باران و آبگرفتگي معابر در 10 استان كشور هشدار داد.
به گزارش اين سازمان تا ظهر امروز در برخي نقاط استانهاي هرمزگان، كرمان، خراسان رضوي، يزد، خراسان جنوبي و سيستان و بلوچستان آبگرفتگي معابر پيش بيني مي شود. همچنين با نفوذ هواي سرد به سواحل درياي خزر، سه شنبه و چهارشنبه بارش برف و باران در استانهاي گيلان، مازندران و گلستان شدت مي يابد به طوري كه آبگرفتگي معابر عمومي و اختلال تردد در جاده هاي كوهستاني منتهي به اين استانها همچنين استان اردبيل دور از انتظار نيست.
بنا به اين گزارش نقشه هاي هواشناسي فعاليت سامانه بارش زاي ديگري را در دامنه هاي جنوبي البرز، مركز، برخي نواحي جنوب و نيمه شرقي كشور نشان مي دهد كه به تدريج از شرق كشور خارج مي شود.
همچنين از اوايل سه شنبه با نفوذ هواي سرد به سواحل درياي خزر ابرناكي، بارش و كاهش دما براي اين نواحي قابل پيش بيني است.
بر اين اساس آسمان استان تهران در 24 ساعت آينده نيمه ابري در پاره اي نقاط با ابر، وزش باد و گاهي بارش پراكنده خواهد بود. حداقل و حداكثر دما با 2 درجه كاهش به صفر و 9 درجه سانتيگراد بالاي صفر خواهد رسيد.

 



فرمانده نيروي انتظامي خبر داد
اجراي طرح ويژه مقابله با زورگيري

فرمانده نيروي انتظامي از اجراي طرح مقابله با عناوين مجرمانه به ويژه زورگيري خبر داد.
سردار اسماعيل احمدي مقدم در حاشيه مراسم توديع و معارفه فرمانده دانشگاه علوم انتظامي افزود: در جلسه اي كه با دادستان كل كشور داشتيم موضوع عناوين مجرمانه كه نگراني جامعه را نيز برانگيخته مورد بحث قرار گرفت و قرار شد تا با اين جرائم برخورد ويژه و قانوني صورت گيرد.
وي اظهارداشت: در جلسه با دادستان كل كشور تأكيد شد تا با عناوين مجرمانه هم از نظر قضايي و هم انتظامي تشديد برخورد صورت گيرد.
سردار احمدي مقدم اعلام كرد: سرقت هاي مسلحانه، توزيع مواد مخدر و... بيشترين شكايات مردم را به خود اختصاص دادند كه بر همين مبنا در اولويت اقدامات پليس قرار مي گيرد.
فرمانده نيروي انتظامي اعلام كرد: طرح ويژه اي براي مبارزه با زورگيري اجرا خواهد شد.
سردار احمدي مقدم افزود:در بحث شركت هاي هرمي ابتدا بايد مردم آموزش داده شوند تا در دام اين كلاهبرداران قرار نگيرند. متأسفانه مالباختگان شركت هاي هرمي افراد زيادي را روانه دادگاه ها و مراكز انتظامي كردند.
به گزارش فارس، فرمانده ناجا در ادامه تأكيد كرد: مردم به محض اطلاع از فعاليت چنين شركت هايي موضوع را به پليس اطلاع دهند.اين شركتها مانند قارچ رشد مي كنند و مردم بايد در اين خصوص توجيه شوند.

 



بي كفايتي آل سعود در سيل جده

بي كفايتي آل سعود در سيل اخير كه منجر به كشته شدن صد نفر و مفقود شدن تعداد زيادي از مردم در اين كشور شد، خشم عمومي مردم عربستان را برانگيخت.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، هزاران نفر از مردم عربستان ضمن انتقاد شديد از بي كفايتي دولت اين كشور در مقابله با سيل اخير، خشم و نفرت خود را اعلام كردند.
در اين راستا، هزاران تن از مردم عربستان، با استفاده از پايگاه هاي اجتماعي اينترنتي مانند فيس بوك، از بي كفايتي آل سعود كه منجر به از دست دادن جان بسياري از مردم شد، انتقاد كردند.
همچنين به علت ممنوعيت برگزاري تجمعات اعتراض آميز در عربستان، بسياري از جوانان، مردم ناراضي و خانواده هاي قربانيان سيل اخير در مكه، جده و ديگر شهرهاي عربستان، ترجيح دادند با استفاده از پايگاه هاي اطلاع رساني اينترنتي، بي توجهي آل سعود به جان و مال مردم را مورد انتقاد قرار دهند.
يك وكيل عربستاني نيز از احتمال پيگرد قضايي مقامات شهر جده در سيلاب اخير خبر داد و گفت: به دليل عدم نظارت هاي واقعي در ساخت و سازها و استاندارد نبودن ساختمان هاي موجود در اين شهر، قصد دارد از مسئولان شهر جده شكايت كند. وي گفت: بسياري از ساكنان جده، خشم خود را از طريق اينترنت بيان كردند و در اين راستا، 11 هزار نفر نيز در صفحه جديد ايجاد شده در فيس بوك، براي اعتراض به نواقص ساخت و ساز هاي زيربنايي در اين شهر ثبت نام كرده اند. اين در حالي است كه با وجود گذشت چند روز از سيلاب اخير در جده، هر لحظه به آمار قربانيان آن اضافه مي شود.

 



برف شهرهاي استان مركزي را سفيدپوش كرد

اراك - خبرنگار كيهان:
نخستين بارش برف پاييزه شهرهاي كميجان و خنداب واقع در استان مركزي را سفيدپوش كرد.
همچنين بارش برف در شهرهاي اراك و آشتيان، دماي هواي استان را چهار درجه كاهش داد و مردم و كشاورزان را خوشحال كرد اما باعث تلفات جاني و خسارات مالي نيز شد.
بر اساس اين گزارش، يك دستگاه اتوبوس در محور دليجان - اصفهان به علت لغزندگي جاده واژگون شد و 3 نفر در اين جاده جان باختند.
¤ گزارش خبرنگار كيهان از رشتخوار نيز حاكي است، بارش باران و كاهش دماي هوا در اين شهر به بيش از 20 درصد از مزارع خسارت وارد آورد. در اثر اين حادثه بيش از 86 ميليارد و 800 ميليون ريال به زعفران كاران اين شهرستان خسارت وارد شد.

 



وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي: 83 هزار نفر در كشور مبتلا به ايدز هستند

رئيس اداره ايدز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي گفت: تخمين اين اداره حاكي از آن است كه در كشور 83هزار نفر به بيماري ايدز مبتلا هستند.
دكتر عباس صداقت در مراسم افتتاحيه سومين سمينار ساليانه ايدز ايران گفت: برآورد آمار مبتلايان به بيماري ايدز در كشور بر اساس الگوي مطالعاتي ارائه شده توسط سازمان بهداشت جهاني و دفتر هماهنگ كننده برنامه هاي ايدز اين سازمان در كشور ارائه شده است.
وي آمار ثبت شده و رسمي بيماران ايدزي و مبتلايان به ويروس اچ آي وي در كشور را 20 هزار و 130 نفر در كشور اعلام كرد و گفت: بر اين اساس مبتلايان به بيماري ايدز را دو هزار و 97 نفر تشكيل مي دهند.
دكتر صداقت تصريح كرد: بر اساس بررسي هاي اداره ايدز وزارت بهداشت تا نوامبر سال جاري ميلادي- آبان ماه گذشته - تعداد قربانيان ناشي از اين بيماري در كشور، سه هزار و 236 نفر بوده است. در حال حاضر دانشمندان ايراني به داروي گياهي كنترل كننده بيماري ايدز دست يافته اند. دهم آذر برابر با اول دسامبر هر سال به عنوان روز جهاني ايدز نامگذاري شده است.
رئيس مركز تحقيقات ايدز وزارت بهداشت نيز در اين رابطه گفت: با توجه به كنترل ايدز در بين معتادان تزريقي اكنون شايع ترين علت ابتلا به ويروس ايدز در كشور روابط جنسي است و متاسفانه آموزش و پرورش، رسانه ها و والدين براي آموزش نسل جديد در اين مورد كوتاهي مي كنند.
مينو محرز، اظهار داشت: در حال حاضر راه انتقال ايدز در كشور بيشتر به سمت تماس نامشروع جنسي رفته است كه بايد در اين زمينه تحقيقات زيادي انجام شود.
وي افزود: امروز ديگر ايدز يك بيماري كشنده نيست بلكه يك بيماري عفوني مزمن محسوب مي شود و بيماران مبتلا به آن بايد از حقوق خود برخوردار باشند.
محرز تصريح كرد: ايجاد باشگاه ياران مثبت كه براي اولين بار در كشور صورت گرفته است گام بسيار مهم در جهت كاهش ابتلا به ايدز است كه در آن اعضايي كه مثبت هستند مشاوره توانمندسازي بيماران و خدمات ديگري را ارائه مي كنند. در اين باشگاه 900 عضو وجود دارد.

 



25 آذرماه برگزار مي شود همايش دادستان هاي عمومي و انقلاب سراسر كشور

همايش دادستان هاي عمومي و انقلاب سراسر كشور با عنوان «نقش دادستان در صيانت از حقوق عمومي و تأمين امنيت» بيست وپنجم آذرماه برگزار مي شود.
به گزارش روابط عمومي دادستاني كل كشور در اين همايش يك روزه كه در سالن همايش هاي صداوسيما برگزار خواهد شد رئيس قوه قضاييه و شماري از مقام هاي عاليرتبه قضايي، انتظامي و سياسي كشور سخنراني خواهند كرد.
رياست اين همايش را دادستان كل كشور به عهده خواهد داشت و دادستان هاي عمومي و انقلاب سراسر كشور در اين همايش شركت خواهند كرد.

 



درخواست پليس از شهروندان: محل اختفاي پزشك قلابي را شناسايي كنيد

پليس آگاهي از عموم شهروندان خواست، با شناسايي و اطلاع از محل اختفاي اين پزشك قلابي كلاهبردار، پليس را در دستگيري اين متهم ياري دهند.
به گزارش فارس، شخصي به نام دكتر عباس رفيعي كه مدتي است در خيابان ماهان خاني آباد نو و در يك ساختمان پزشكان مطب دندانپزشكي دارد مبالغي را تحت عنوان سرمايه گذاري در شركت واردات تجهيزات پزشكي از ما دريافت كرده است.
اين افراد مدعي شدند كه متهم به وعده خود نسبت به پرداخت سود ماهانه در قبال سرمايه گذاري صورت گرفته عمل نكرده و ضمن تعطيلي مطب از محل متواري و آدرسي از وي در اختيار نيست. با دستور ميرزاده بازپرس شعبه هفتم دادسراي ناحيه 16 بعثت، پرونده براي رسيدگي تخصصي در اختيار كارآگاهان پايگاه پنجم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت. تحقيقات اوليه حاكي از آن بود كه متهم در سال 87 با داير نمودن مطب دندانپزشكي در ساختمان پزشكان واقع در خيابان ماهان خاني آباد به اتفاق همكاران خود به مشتريان خدمات دندانپزشكي ارائه نموده است.
متهم در كنار ارائه خدمات پزشكي به مشتريان و كسب رضايت آنان با هدف پياده كردن مقاصد شوم خود به مشترياني كه از توانايي مالي خوبي برخوردار بودند، پيشنهاد سرمايه گذاري در شركت واردات تجهيزات دندانپزشكي كه قرار بوده در آينده اي نزديك توسط وي به موازات فعاليت مطب آغاز شود را مطرح كرده است.
مالباختگان كه تاكنون تعداد آنها در اين پرونده به 10 نفر رسيده است در مقابل كارآگاهان پايگاه پنجم پليس آگاهي مدعي شدند دكتر رفيعي مبالغي از 2 تا 22 ميليون تومان را از آنها دريافت كرده و قرار گذاشته كه در صورت طولاني شدن زمان افتتاح شركت موردنظر، سود مبالغ سرمايه گذاري را به صورت ماهانه پرداخت كند كه براي جلب رضايت اين افراد مبالغي را نيز به عنوان سود سرمايه گذاري در مدت 2 تا 3 ماه پرداخت كرده است كه همين امر باعث شد تا تعداد افراد سرمايه گذار افزايش يابد.
از شهروندان درخواست شده است در صورت داشتن هرگونه اطلاعات از مخفيگاه متهم متواري مراتب را از طريق شماره تلفن 51055464 به اطلاع پايگاه پنجم پليس آگاهي برسانند.

 



ويژه برنامه سالگرد رحلت استاد عبدالباسط در راديو قرآن

ويژه برنامه سالگرد رحلت استاد عبدالباسط به صورت زنده از راديو قرآن پخش مي شود.
محمد سليمي مدير روابط عمومي راديو قرآن در گفتگوئي اعلام كرد مجموعه برنامه هاي ستارگان تلاوت كه به زندگينامه و يادبود اساتيد برتر و ممتاز قرآن كريم مي پردازد، در سالگرد رحلت استاد عبدالباسط،زندگينامه و آثار اين استاد بزرگ مشهور به قاري (حنجره طلايي) را بررسي خواهد كرد.
وي گفت: از آنجا كه عوامل تهيه و توليد برنامه هاي مناسبتي با گرايش تلاوت و قرائت مشخص شده است بنا داريم در سالگرد مرحوم استاد عبدالباسط ويژه برنامه اي را در بخش هاي كارشناسي و اجراء توسط استاد عباس سليمي، مصاحبه با صاحبنظران و اساتيد قرائت قرآن در مصر و ايران، گزارش مردمي، پخش تلاوت جديد و مصاحبه استاد عبدالباسط و نيز پرداختن به نقاط برجسته زندگي ايشان ارائه دهيم.
اين برنامه امروز دوشنبه 9 آذر 88 از ساعت 20 الي 22 تقديم شنوندگان راديو قرآن مي شود.

 



باد و باران برق جزيره هاي قشم و كيش را قطع كرد

قشم - خبرنگار كيهان:
بارش شديد باران در جزيره قشم و كيش باعث قطع برق و وارد آمدن خسارت هايي به تاسيسات اين جزاير شد.
نخستين بارش پاييزي صبح يكشنبه به ميزان 25 ميلي متر باعث شد تا برق جزيره قشم قطع و سيلاب در معابر عمومي اين جزيره جاري شود. به طوري كه ساختمان و بخش فوريت هاي پزشكي بيمارستان فاطمه الزهراي شهر قشم دچار آبگرفتگي شد.
بنابر اين گزارش بارش شديد باران سبب شد برق جزيره قشم تا لحظه مخابره اين خبر (ديروز عصر) قطع شود.
به گزارش خبرنگار كيهان هر ساله بارش باران سبب آبگرفتگي معابر عمومي در قشم مي شود و دليل آن نبود شبكه جمع آوري آب هاي سطحي است.
از سوي ديگر خبرگزاري جمهوري اسلامي گزارش داد توفان همراه باران و رعد و برق ساعت 3 بامداد يكشنبه جزيره كيش را با سرعت 85 كيلومتر در ساعت درنورديد و سبب شكستگي درختان و قطع برق در اين جزيره شد. بهرام بهرامي رئيس اداره هواشناسي كيش گفت: ميزان بارش در اين جزيره 26 ميلي متر بود كه همين مسئله سبب شد تا دماي هوا از 22 درجه به 16 درجه كاهش پيدا كند. هنوز گزارشي درباره خسارت هاي احتمالي اين توفان مخابره نشده است.

 



گازگرفتگي 43 نفر مهمان عروسي را روانه بيمارستان كرد

تبريز - خبرنگار كيهان:
گازگرفتگي در تالار عروسي 43 نفر از 74 نفر ميهمان عروسي را در اسكو دچار مسموميت و روانه بيمارستان كرد.
رئيس پليس اسكو ضمن اعلام اين خبر به خبرنگار كيهان گفت: علت اين حادثه، دررفتگي لوله بخاري گازي بود. سرهنگ يعقوب حاذق افزود: هفت نفر از ميهمانان بدليل وخامت حالشان به تبريز اعزام شده اند.

 



در اصفهان سقوط خودرو در كانال آب جان چهار نفر را گرفت

با سقوط يك دستگاه خودرو پژو 405 در داخل كانال آب اصفهان چهار سرنشين آن جان سپردند.
به گزارش خبرگزاري فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومي سازمان آتش نشاني اصفهان، اين حادثه در خيابان آبشار سوم روستاي دنارت اصفهان روي داد كه به دنبال آن ماموران امداد و نجات آتش نشاني اصفهان به سرعت به محل اعزام و اجساد چهار نفر به نام هاي «فاطمه-ت» 53 ساله، «مريم-ز» 34 ساله، «مريم-ز» 34 ساله و «علي اصغر - م» دو ساله كه فوت شده بودند، به همراه خودرو از كانال خارج شدند.

 



وزير كشور: نتيجه بررسي ها درباره قتل فرزند شهيد هاشمي به زودي اعلام مي شود

وزير كشور از روشن شدن ماجراي قتل فرزند و عروس شهيد مجتبي هاشمي خبر داد.
مصطفي محمدنجار در حاشيه يازدهمين مانور سراسري زلزله و ايمني در مدارس كشور در پاسخ به سؤالي درباره نتيجه آخرين پيگيري هاي قتل فرزند شهيد هاشمي گفت: بررسي ها به نقطه خوبي رسيده است و تقريبا اصل ماجرا و علت اين حادثه روشن شده است كه به محض دريافت نتيجه نهايي اعلام خواهد شد.
هفته گذشته در خبري دردناك اعلام شد كه فرزند كوچك شهيد سيدمجتبي هاشمي فرمانده ستاد جنگ هاي نامنظم در منزل شخصي خود مورد حمله قرار گرفته و كشته شده است. همسر وي نيز قرباني ديگر اين جنايت بوده است.

 



حوادث كوتاه از كشور

سرقت از مغازه طلافروشي
مشهد - خبرگزاري فارس: شاگرد يك مغازه طلافروشي در مشهد به اتهام سرقت 450 ميليون ريال طلا دستگير شد. اين فرد در پي شكايت صاحب مغازه مبني بر سرقت مقداري طلا و سكه از مغازه اش به دام پليس افتاد. متهم در طول سه ماه مبادرت به سرقت طلا و فروش آن به مالباختگان مي كرد.
دستگيري قاتلان يك جوان
بوشهر - خبرگزاري فارس: جسد جواني كه با ضربات چاقو در شهرستان دير به قتل رسيده بود در كنار خور بردستان از توابع اين شهرستان كشف شد. قاتلان اين جوان كه دو نفر بودند شناسايي و دستگير شدند.
مرگ موتورسوار
قم - خبرگزاري فارس: در اثر برخورد يك دستگاه موتورسيكلت با اتوبوس خط واحد در شهرك پرديسان قم، راكب موتورسيكلت به علت شدت جراحات وارده در دم جان سپرد.
كشف سلاح از شكارچيان
بادرود - خبرنگار كيهان: ماموران اداره حفاظت محيط زيست نطنز با توقيف يك دستگاه خودرو تويوتا و بازرسي از آن يك راس كل وحشي شكار شده و يك قبضه سلاح دولول و همچنين يك قبضه سلاح گلوله زني غيرمجاز و 13 فشنگ ساچمه زني و 12 عدد فشنگ گلوله زني و يك دوربين شكاري كشف كردند. در اين رابطه شكارچيان متخلف دستگير شدند.
كشف انبار تجهيزات ماهواره اي
همدان - خبرنگار كيهان: از انبار فردي به نام ر-ق در همدان حدود 1500 عدد انواع تجهيزات ماهواره اي شامل رسيور، ال ان بي و يك دستگاه بي سيم دستي كشف شد.
متهم دستگير شده تجهيزات ماهواره اي را از شهرهاي مرزي غرب كشور به داخل استان همدان وارد و توزيع مي كرد.
جاعل اسكناس در دام پليس
اراك - خبرنگار كيهان: جوان 18 ساله اي كه با جعل اسكناس اقدام به خريد نيم سكه و ربع سكه بهار آزادي كرده بود دستگير شد. از متهم 150 قطعه اسكناس 5 هزار و 2 هزار ريالي، چك پول تقلبي، كاغذ چاپ اسكناس و تجهيزات رايانه اي و پرينتر كشف شد.
سرقت ميلياردي احشام
پنج سارق احشام در شهرهاي ساوه، خمين و زرنديه دستگير شدند سارقان مبادرت به سرقت بيش از 1300 راس دام به ارزش 2 ميليارد ريال كرده بودند.
مرگ بيمار مبتلا به آنفلوآنزا
برازجان - خبرنگار كيهان: بيماري آنفلوآنزا منجر به مرگ يك زن حامله اهل برازجان در بيمارستان شيراز شد. اين زن بيمار به برازجان و سپس شيراز منتقل شده بود.

 



درمدرسه دخترانه امام رضا(ع) برگزار شد
يازدهمين مانور زلزله و ايمني

يازدهمين مانور زلزله و ايمني در مدرسه دخترانه امام رضا(ع) منطقه 4 تهران با حضور وزير آموزش و پرورش و وزير كشور برگزار گرديد.
حاجي بابايي، وزير آموزش و پرورش در اين مانور كه همزمان در بيش از 140 هزار مدرسه كشور و مدارس خارج از كشور در حال برگزاري بود اظهار داشت: اگر مي خواهيم كشوري مستقل، قدرتمند، نقش آفرين و توليدكننده علم و توسعه پايدار داشته باشيم، فقط بايد بر روي مدرسه و آموزش و پرورش تمركز كنيم، چرا كه با احتساب خانواده هاي 14 ميليون دانش آموز و خانواده هاي بيش از يك ميليون فرهنگي، تقريباً تمام جمعيت ايران مخاطب آموزش و پرورش هستند و آموزش و پرورش از بهترين ظرفيت براي آموزش در زمينه مقابله با زلزله برخوردار است.
حاجي بابايي با تأكيد بر اين كه ملت ايران در برابر زلزله مسئولند، از تشكيل كميته هاي سوانح در مدارس استان هاي گلستان و كرمان و برگزاري 32 ساعت دوره ضمن خدمت براي معلمان اين استان ها پيرامون پيشگيري از سوانح و بلاياي طبيعي خبر داد و عنوان كرد: به دنبال گسترش اين آموزش ها در مدارس تمامي استان هاي كشور هستيم.
حاجي بابايي در حاشيه برگزاري اين مانور به تخصيص چهار ميليارد دلار از حساب ذخيره ارزي براي مقاوم سازي مدارس اشاره كرد و گفت: علاوه بر تخصيص اين مبلغ قابل توجه به مقاوم سازي مدارس، خيران مدرسه ساز كشور نيز 700 ميليارد تومان براي بهسازي و مقاوم سازي مدارس پيشنهاد كمك داشته اند كه براين اساس در نظر گرفته شده است كه تا پايان برنامه پنجم توسعه، كليه مدارس در برابر كليه بلاياي طبيعي مقاوم سازي شوند.
وزير آموزش و پرورش در پاسخ به روند تسويه مطالبات بازنشستگان فرهنگي، گفت: براي سال جاري اعتباري بالغ بر يك هزار و 400 ميليارد تومان در دولت مصوب شد كه اين اعتبارات توسط سازمان بازنشستگي به تمامي بازنشستگاني كه از سال 79 به قبل از آموزش و پرورش مطالبه دارند، پرداخت مي شود.

 



تعليق فعاليت 2 دفتر خدمات مسافرتي در استان تهران

فعاليت 2 دفتر خدمات مسافرتي و گردشگري در استان تهران به دليل رعايت نكردن آئين نامه و مقررات به حالت تعليق درآمد.
به گزارش خبرگزاري فارس، شهرام علي محمدي، معاون گردشگري سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري، با اعلام اين خبر اظهار داشت: شركت خدمات مسافرتي و گردشگري آرمان سيرسبز به رغم مكاتبات انجام شده، به دليل معرفي نكردن مدير فني واجدشرايط و به استناد ماده 25 آئين نامه به مدت يك ماه و شركت خدمات مسافرتي و گردشگري اشراق سير به دليل تعطيلي و عدم فعاليت و به استناد ماده 20 آئين نامه به مدت 3 ماه تعليق شدند.

 



تماشاچي محجبه پارلمان فرانسه را به هم ريخت

حضور يك دختر جوان محجبه در بين تماشاچيان پارلمان فرانسه، اختلاف نظر شديدي بين نمايندگان حزب حاكم و نمايندگان حزب كمونيست ايجاد كرد، حتي اعضاي يك حزب واحد نيز با يكديگر به مشاجره پرداختند.
به گزارش پرس.تي.وي- بيروت، به دنبال حضور اين دختر محجبه در پارلمان فرانسه، تعدادي از نمايندگان فرانسه، «برنار اكوييه» رئيس انجمن ملي را متهم كردند كه با سهل انگاري خود، زمينه ورود اين محجبه را به پارلمان فرانسه فراهم كرده است.
اين دختر، يك ماه پيش نيز به همراه هم كلاسي هاي خود در جلسات پارلمان حاضر شده بود، ولي به قول «فرانسواز هوستالييه» يكي از نمايندگان زن فرانسه، حجاب سرتاسري وي اين بار تحريك كننده بود!

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14