(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 12 آذر 1388- شماره 19527
 

فرمانده انتظامي تهران بزرگ: به اغتشاشات موتورسواران در سطح شهر خاتمه مي دهيم
دادستان تهران: تحقيقات متهمان پرونده مهدي هاشمي تكميل شد
10هزار حلقه سي دي و فيلم هاي مستهجن كشف شد
فرمانده انتظامي گيلان در حادثه رانندگي مجروح شد
باران و برف در راه است
انرژي درماني بهانه اخاذي 70 ميليون توماني از خانواده بهشهري
آماده باش 2 بيمارستان براي پذيرش حجاج مبتلا به آنفلوآنزا
احكام دادگاه بدوي برادر رهنورد و سعيد ليلاز صادر شد
8 هزار قطعه جوجه در آتش سوزي كباب شد
سارق حرفه اي چك هاي مشتريان بانك ها در ساري دستگير شد
مسلمانان جهان خواستار تحريم كالاهاي سوئيسي شدند
شمع غول پيكر كريسمس
ملت يهود افسانه اي بيش نيست
كشف 2 تن عاج فيل
دستگيري سارق دستگاه خودپرداز
بزرگ ترين خانه هاي دنيا



فرمانده انتظامي تهران بزرگ: به اغتشاشات موتورسواران در سطح شهر خاتمه مي دهيم

فرمانده انتظامي تهران بزرگ، از اجراي طرح برخورد با موتورسواران متخلف در آينده نزديك براي اجراي طرح انضباط اجتماعي در پايتخت خبر داد.
سردار رجب زاده ديروز در جمع خبرنگاران در رابطه با ادامه طرح انضباط اجتماعي در پايتخت، اظهار كرد: مي خواهيم به اغتشاشات موتورسواران در سطح شهر خاتمه دهيم كه پايان دادن به اين هرج و مرج در سطح شهر توسط اين افراد بدون پشتيباني امكان پذير نيست، در نتيجه طرح برخورد با موتورسواراني كه قوانين راهنمايي و رانندگي را رعايت نمي كنند، به صورت محكم و قاطع انجام خواهد شد.
وي با اشاره به اين كه فرماندهي تهران بزرگ توان ساماندهي موتورسواران را دارد، افزود: موتورسيكلت وسيله نقليه اي است كه بايد تمام قوانين راهنمايي و رانندگي را رعايت كند كه البته اجراي اين طرح نيازمند پشتيباني رسانه هاست.
فرمانده انتظامي تهران بزرگ ادامه داد: برنامه ريزي هاي لازم دراين باره انجام شده كه بحث برخورد با موتورسواران اطلاع رساني خواهد شد، هرچند اين موضوع نيازي هم به اطلاع رساني ندارد، چون اجراي اين موضوعع همان اجراي قوانين راهنمايي و رانندگي است. البته خواهشمنديم كسي هم طرفداري و دلسوزي نكند و اجازه دهند اين طرح اجرايي شود.
وي در پاسخ به سوال خبرنگاري مبني بر اين كه آيا در اين طرح با موتورسواران مسافربر بر خورد خواهد شد؟اظهار كرد: تاكنون كه به اين موضوع كاري نداشته ايم و اين افراد به كارشان ادامه مي دهند، اما اين را نيز در نظر بگيريد كه 98 درصد از كيف قاپي و زورگيري توسط موتورسواران انجام مي شود. پس در نتيجه پليس با افرادي كه به وسيله موتورسيكلت اقدام به سرقت مي كند، برخورد خواهد كرد و موتورسواران هم اگر قرار است در شهر فعاليتي انجام دهند بايد ضابطه مند شوند.
فرمانده انتظامي تهران بزرگ در رابطه با اقدامات انجام شده طي يك سال گذشته در راستاي طرح انضباط اجتماعي اظهار كرد: مطمئناً اين طرح كامل نشده، اما روز اول اجراي اين طرح زماني كه عنوان كردم اين طرح بعد از سه سال به نتيجه خواهد رسيد، شايد افرادي اين موضوع را باور نمي كردند كه براي نهادينه شدن اين طرح نياز به زمان سه ساله است، اما در حال حاضر قسمت سخت اجراي اين طرح انجام شده، به طوري كه طرح انضباط اجتماعي براي مردم جا افتاده است.
وي با اشاره به گسترش اين طرح از منطقه سه به مناطق شش و 12 شهرداري تهران، اظهار كرد: تا پايان سال جاري طرح انضباط اجتماعي در مناطق هفت و 11 عملياتي خواهد شد، اين در حاليست كه طرح انضباط اجتماعي در مابقي مناطق تهران هم به صورت پايلوت در چند محله و خيابان شلوغ اجرا مي شود.
سردار رجب زاده با بيان اين كه پليس تهران عجله اي براي انجام اين طرح ندارد و آرام آرام طرح انضباط اجتماعي را پيش مي برد، ادامه داد: سعي كرده ايم با گذاشتن مسئولان معين در هر منطقه كنترل مناطق پاك سازي شده را به صورت دائمي در دست داشته باشيم، به طور مثال در منطقه شش شهرداري، رئيس پليس پيشگيري مسئول معين فرماندهي انتظامي تهران است، البته در برخي از مناطق وضعيت اصلاح شده به نقطه اول باز مي گردد و پليس دوباره وضعيت را اصلاح مي كند، تا اين موضوع به صورت كامل در مناطق مختلف نهادينه شود.
به گزارش ايسنا، وي با بيان اين كه احساس امنيت مردم از آغاز طرح تاكنون 10 تا 20 درصد افزايش يافته است، افزود: اگر مسايل پس از انتخابات پيش نمي آمد، اين طرح در مناطق بيشتري اجرا مي شد كه البته اميدواريم اين عقب افتادگي هم طي چند ماه آينده برطرف شود.
سردار رجب زاده در اين رابطه كه برخلاف گفته پليس در سال گذشته به نظر مي رسد كه تعداد نيروهاي پليس در اين مدت بيشتر شده است، در حالي كه اعلام كرده بوديد تعداد نيروهاي پليس به مرور كاهش خواهد يافت، گفت: ازدياد نيروها طي چند روز اخير در سطح شهر به دليل سالگرد آغاز طرح انضباط اجتماعي است، در حالي كه در روزهاي اول اجراي اين طرح تعداد ماموران پليس بيشتر بود، به طوري كه 10 متر به 10 متر مامور پليس حضور داشت و تمامي نيروهاي كلانتري هم پاي كار آمده بودند، اما در حال حاضر اين ميزان نيروي پليس در سطح شهر وجود ندارد.
وي افزود: مردم عادت كرده اند كه يك مبصر بالاي سرشان باشد، اگر مبصر را برداريم وضع برمي گردد تا روزي كه مردم عادت نكردند كه بدون مامور هم بايد اين تخلفات را انجام ندهند، ماموران پليس هم حضور خواهند داشت، هر چند پليس مي خواهد بسياري از ماموريت هاي خود را به وسيله دوربين انجام دهد.

 



دادستان تهران: تحقيقات متهمان پرونده مهدي هاشمي تكميل شد

دادستان عمومي و انقلاب تهران اعلام كرد: تحقيقات درخصوص چند نفر از متهمان مرتبط با پرونده مهدي هاشمي پايان يافت.
دكتر «عباس جعفري دولت آبادي» در گفت وگو با ايرنا ضمن اعلام اين مطلب افزود: با تكميل تحقيقات مقدماتي ظرف چند روز آينده پرونده هاي اين افراد با صدور كيفر خواست به دادگاه انقلاب اسلامي تهران ارسال خواهد شد.
به گفته دادستان عمومي و انقلاب تهران اتهامات اين افراد سوء استفاده مالي از وجوه دولتي است.
اين مقام قضايي با اشاره به ادعاها و اظهارات متهمين در مورد نقش «مهدي هاشمي» در اين زمينه خاطر نشان كرد: تحقيقات در اين مورد كماكان ادامه دارد.
دادستان تهران مجدداً به مهدي هاشمي توصيه كرد كه اگر مدعي بيگناهي است در مرجع قضايي حاضر شود.
جعفري دولت آبادي هفته گذشته نيز اعلام كرده بود هيچ كس در دستگاه قضايي در حاشيه امن قرار ندارد و اين كه فردي فكر كند چون ممكن است به جايي ارتباط داشته باشد مصون از تعقيب است درست نيست بلكه همه افراد در برابر قانون مساوي هستند.

 



10هزار حلقه سي دي و فيلم هاي مستهجن كشف شد

رئيس پايگاه هفتم پليس امنيت تهران بزرگ از كشف و ضبط 10هزار حلقه سي دي و فيلم مستهجن و غيراخلاقي در پايتخت خبر داد.
سرهنگ «محسن ربيعي» در گفت وگو با ايرنا افزود: از اين مركز كه در يك ساختمان تجاري اداري قرار داشت و تحت پوشش شركت تجاري فعاليت مي كرد حدود 10هزار حلقه سي دي و فيلم مستهجن و غيراخلاقي كشف و ضبط شد.
وي تصريح كرد: اين مركز بصورت گسترده اقدام به تهيه و تكثير فيلم هاي خارجي و مستهجن كرده و از طريق تعدادي دلال كه با مركز ارتباط داشتند، آنها را در مناطق مختلف تهران و برخي ديگر از شهرهاي كشور توزيع مي كردند.
وي با اشاره به اينكه تعداد زيادي كاور پلاستيكي جلد فيلم و تصاوير غيراخلاقي و 100درصد مبتذل از اين مركز كشف شده، تاكيد كرد: يك دستگاه رايانه و چندين دستگاه تكثير (رايتر) فيلم از اين مركز كشف و ضبط شده است.
وي يادآور شد: در اين مركز دو نفر دستگير شدند كه در همان تحقيقات اوليه به جرم خود اعتراف كردند، همچنين يك جلد دفترچه كه ليست رابطان و دلالاني كه با اين مركز همكاري دارند نيز توسط پليس كشف شده است.
سرهنگ ربيعي گفت: گردانندگان اين مركز با تهيه قفسه هايي در داخل ساختمان محلي براي نمايش فيلم هاي موجود جهت دسترسي بهتر متقاضيان و خريداران فراهم كرده بودند.
وي افزود: تحقيقات تكميلي از اين افراد براي شناسايي همدستان احتمالي، دلالان و كساني كه به هر نحوي با اين مركز همكاري دارند از سوي پليس امنيت تهران بزرگ آغاز شده است.

 



فرمانده انتظامي گيلان در حادثه رانندگي مجروح شد

فرمانده نيروي انتظامي گيلان در حادثه رانندگي رشت از ناحيه سر و سينه مجروح شد.
به گزارش خبرگزاري فارس از رشت، بهمن اميري مقدم كه روز سه شنبه به اتفاق همكاران خود براي سركشي به نقاط مختلف شهر رشت رفته بود، در اثر بي احتياطي راننده يك خودرو دچار سانحه رانندگي شديد شد.
شدت حادثه به حدي بود كه رئيس پليس گيلان و همراهانش از ناحيه سر و سينه مجروح و به بيمارستان اعزام شدند.
در حال حاضر حال عمومي مجروحان و فرمانده انتظامي گيلان مساعد است.

 



باران و برف در راه است

سازمان هواشناسي كشور براي مناطق شمالي كشور بارش باران و برف پيش بيني كرده است.
براساس نقشه پيش يابي وجود توده هواي سرد روي مناطقي از نوار شمالي كشور و همراهي آن با موج تراز مياني جو، موجب ابرناكي و بارش باران و برف در شمال كشور مي شود.
همچنين امروز براي سواحل شمالي و با شدت كمتر دامنه هاي جنوبي البرز و شمال شرق كشور، ابرناكي، بارش باران و در مناطق سردسير و ارتفاعات بارش برف، وزش باد و افت نسبي دما پيش بيني مي شود.
اين گزارش مي افزايد: از اواخر جمعه نيز با ورود سامانه بارشي نسبتا ضعيفي از سمت جنوب غرب و غرب كشور ناپايدار ي هايي به صورت بارش پراكنده در برخي از اين مناطق شروع خواهد شد.
آسمان استان تهران امروز نيمه ابري در پاره اي نقاط ابري گاهي با وزش باد و در ارتفاعات بارش برف و جمعه قسمتي ابري همراه با وزش باد پيش بيني شده است.
كمينه و بيشينه دماي هوا طي 24 ساعت آينده در استان تهران به ترتيب 3 و 11 درجه سانتيگراد خواهد بود.

 



انرژي درماني بهانه اخاذي 70 ميليون توماني از خانواده بهشهري

ساري- خبرنگار كيهان:
فردي كه با جلب اعتماد يك خانواده بهشهري و با بهانه قرار دادن انرژي درماني 70 ميليون تومان از آنان اخاذي كرده بود، بدام افتاد.
معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي مازندران با اعلام اين خبر افزود: اين متهم در پي شكايت خانمي كه از اين طريق ميليون ها تومان دارايي خود را از دست داده تحت تعقيب پليس قرار گرفت.
رمضانعلي قاسمي به نقل از شاكي پرونده اظهار داشت: متهم كه سهراب نام دارد و ساكن قائم شهر است بواسطه دوستي با پسرش و به بهانه انرژي درماني و در پي جلب اعتماد آنها توانست در وهله نخست 40 ميليون تومان پول حاصل از فروش زمين را از دستشان خارج كند.
وي اضافه كرد: بنا به اظهارات مالباخته متهم در طول 2 سال و به اين بهانه 70 ميليون تومان از آنان اخاذي كرده است.
اين مقام مسئول يادآور شد: متهم با چهره نگاري و پيگيريهاي ويژه پليس در قائم شهر دستگير و به بزه انتسابي اعتراف كرده است.
وي افزود: متهم همچنين به يك فقره اخاذي 2 ميليون و 400 هزار توماني ديگر در اصفهان اعتراف كرد.

 



آماده باش 2 بيمارستان براي پذيرش حجاج مبتلا به آنفلوآنزا

2 بيمارستان شهداي يافت آباد و حضرت رسول(ص) براي پذيرش حاجيان بدحال مبتلا به آنفلوآنزاي نوع A آماده باش هستند.
به گزارش فارس، فخرالسادات امامي، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشكي ايران با بيان اينكه فرودگاه مهرآباد تحت پوشش اين دانشگاه است گفت: براي 40 هزار رفت و 30 هزار برگشت خطوط هواپيمايي اين فرودگاه پمفلت هاي آموزشي تكثير و توزيع شد.
وي گفت: در اين مدت به 14 هزار نفر كه عموما افراد در معرض خطر بودند واكسن آنفلوآنزاي فصلي تزريق شد و بيش از 11 هزار داروي درمان آنفلوآنزاي نوع A تجويز شد.
وي درخصوص بازگشت حجاج از سفر حج گفت: حاجيان تا يك هفته ديد و بازديدها و وليمه خود را به تاخير بياندازند و استقبال كنندگان محدودي براي استقبال آنها به فرودگاه و منازل آنها بروند.
معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي ايران خاطرنشان كرد: علاوه بر گروه هاي پزشكي عازم سفر حج همراه با كاروان ها، متخصصان داخلي، عفوني، اپيدميولوژي و كارشناسان مراقبت بيماري و بهداشت و محيط همراه حجاج رفتند و اطلاعات را به روز از پزشكان كاروان ها دريافت و آنها را بررسي مي كردند.
وي خاطرنشان كرد: در حال حاضر 2 بيمارستان شهداي يافت آباد و حضرت رسول(ص) آمادگي كامل براي پذيرش افراد بدحال مبتلا به آنفلوآنزي نوع A در بازگشت به حجاج هستند كه اين 2 بيمارستان ويژه حجاج است ولي همه بيمارستان هاي تحت پوشش اين دانشگاه طبق دستورالعمل كشوري موظف هستند كه 10درصد تخت هاي خود را به صورت شناور در اختيار مبتلايان به آنفلوآنزاي نوع A قرار دهند.

 



احكام دادگاه بدوي برادر رهنورد و سعيد ليلاز صادر شد

وكيل مدافع شاپور كاظمي، برادر زهرا رهنورد از صدور حكم دادگاه بدوي موكل خود خبر داد.
سيدمحمود عليزاده طباطبايي وكيل مدافع شاپور كاظمي برادر همسر ميرحسين موسوي در گفت وگو با فارس با اشاره به اتمام رسيدگي ها در خصوص اتهامات موكل خود گفت: دادگاه بدوي در خصوص اتهامات كاظمي حكم تحمل يك سال حبس تعزيري را صادر كرده است.
وي در ادامه تصريح كرد: حضور در تجمعات غيرقانوني از جمله اتهامات موكلم است.
گفتني است كه شاپور كاظمي پنج شنبه هفته گذشته با توديع وثيقه 500 ميليون ريالي از زندان آزاد شده بود. همچنين وكيل مدافع سعيد ليلاز از صدور حكم دادگاه بدوي موكل خود خبر داد.
سيدمحمود عليزاده طباطبايي وكيل مدافع سعيد ليلاز با اشاره به اتمام رسيدگي ها درباره پرونده اين موكل خود گفت: دادگاه بدوي در خصوص اتهامات ليلاز حكم تحمل 9 سال حبس تعزيري را صادر كرده است.
وي افزود: اين حكم را شفاها به بنده اعلام كرده اند و دادگاه با تبديل قرار ليلاز موافقت نكرده است. وي گفت: حضور در تجمعات غيرقانوني و نگهداري اسناد طبقه بندي شده از جمله اتهامات ليلاز است.

 



8 هزار قطعه جوجه در آتش سوزي كباب شد

8 هزار قطعه جوجه مرغ گوشتي در يكي از مرغداري هاي شهرستان بافت طعمه حريق شدند.
به گزارش خبرگزاري فارس از كرمان، بر اثر اتصال سيم هاي برق در يكي از مرغداري هاي حومه شهر بافت 8 هزار قطعه جوجه مرغي گوشتي در آتش سوختند.
«محمدعلي بهروز» فرماندار بافت در اين زمينه اظهار داشت: اين آتش سوزي كه سه شنبه شب رخ داده است، خسارت زيادي به مرغداري مزبور وارد كرده است.
وي افزود: اين واحد مرغداري با بيش از 20 سال سابقه كار از بزرگ ترين پرورشگاه هاي مرغ گوشتي در شهرستان بافت محسوب مي شود. بهروز تصريح كرد: خسارت حاصل از اين آتش سوزي 400 ميليون ريال برآورد شده است.

 



سارق حرفه اي چك هاي مشتريان بانك ها در ساري دستگير شد

ساري-خبرنگار كيهان:
يك جاعل حرفه اي در ساري كه با سرقت چك هاي مشتريان بانكي آنها را پس از تغيير ارقام وصول مي كرد، دستگير شد.
سرهنگ پاسدار حسين قبادي جانشين فرماندهي انتظامي مازندران با اعلام اين خبر افزود: اين جاعل قبل از تحويل چك هاي مشتريان به تحويلدار بانك آنها را سرقت مي كرد و با استفاده از مواد شيميايي بگونه اي ارقام چك ها را تغيير مي داد كه هيچگونه آسيبي به امضاي صادركننده وارد نمي شد.قبادي با هشدار در مورد عواقب امنيتي و اقتصادي جعل چك هاي بانكي به صادركنندگان چك ها توصيه كرد متن چك ها را شخصاً بنويسند و با چسب شيشه اي مانع از دستكاري ارقام آنها شوند.

 



مسلمانان جهان خواستار تحريم كالاهاي سوئيسي شدند

در پي حمايت دولت سوئيس از نتايج همه پرسي ممنوعيت ساخت مناره مساجد در اين كشور، مسلمانان جهان نيز خواستار تحريم كالاهاي سوئيسي شدند.
به گزارش رسانه هاي خارجي، مردم سوئيس روز يكشنبه گذشته در يك همه پرسي با 57 درصد آرا با ممنوعيت ساخت مناره مساجد در اين كشور موافقت كردند.
همچنين اين اقدام احزاب راستگراي سوئيسي كه نشان دهنده ترس و وحشت آن ها از گسترش روزافزون اسلام در قاره اروپا است، با مخالفت هاي زيادي در خود آن كشور روبرو شده است.«هاتس كونگ» دانشمند علم لاهوت و از مسيحيان كاتوليك سوئيس با محكوم كردن ممنوعيت ساخت مناره هشدار داد كه اين تصميم بهاي سنگيني براي كشور به همراه خواهد داشت.روزنامه «لوتام» چاپ ژنو درباره پيامدهاي اين همه پرسي نوشت: مسلمانان سوئيس مستحق چنين ظلمي كه ناشي از ترس خيالي وحماقت است، نيستند.
اين تصميم كه توسط حزب راستگراي سوئيس با هدف كسب وجهه سياسي و تسلط بر كرسي هاي پارلماني صورت گرفت، نشان داد كه با وجود نزديك به نيم ميليون مسلمان سوئيسي، آنها حتي به اصول، پايه هاي دمكراسي كه خود معتقد هستند، پاي بند نيستند.
مسلمانان جهان با فراخوان اينترنتي براي تحريم كالاهاي سوئيسي درصدد مقابله به مثل برآمدند و در سايت هاي اينترنتي، خواسته شده است از خريد محصولات ساخت اين كشور خودداري كنند.

 



شمع غول پيكر كريسمس

بزرگ ترين شمع جهان بر روي كليسايي در شهر «اشليتث» آلمان ساخته شد.اين شمع بلند به مناسبت فرا رسيدن كريسمس ساخته شده است.

 



ملت يهود افسانه اي بيش نيست

نويسنده كتاب «ملت يهود موضوعي ساختگي» تاكيد كرد اسرائيل محصول استعمار فلسطين توسط مكتب صهيونيسم است.
به گزارش شبكه تلويزيوني الجزيره انگليسي شالومو سند استاد تاريخ معاصر دانشگاههاي تلاويو و بركلي و فرانسه گفت به نظر من ملت يهود يك افسانه است كه براي به وجود آوردن اسرائيل ساخته شد و همين افسانه هم در نهايت مي تواند باعث فروپاشي آن شود.اين استاد يهودي گفت به نظر من اين باور رايج چه در اسرائيل و چه در آمريكا كه ملت يهود در دو هزار سال پيش از سرزمين فلسطين رانده و آواره شدند يك افسانه است و حقيقتي تاريخي نمي باشد. به نظر من همه توجيهات تاريخي كه براي اثبات صهيونيسم استفاده مي شود غلط است و من اين مسئله را در كتابم اثبات كرده ام.اين نويسنده يهودي گفت به نظر من اسرائيل دمكراسي واقعي نيست زيرا اسرائيل دولت مردمش نيست بلكه دولت يهودي و براي يهوديان است از اين رو نمي تواند يك دمكراسي واقعي باشد.شالوموسند افزود در واقع اسرائيل محصول استعمار صهيونيسم است كه سرزمين فلسطين را از فلسطينيان گرفت.وي تاكيد كرد من خود طرفدار تشكيل كشور فلسطين در كنار اسرائيل هستم و از طرف ديگر تلاش مي كنم تا اسرائيل به دولتي براي همه شهروندانش تبديل شود نه اينكه فقط براي يهوديان باشد.

 



كشف 2 تن عاج فيل

ماموران پليس كنيا موفق به كشف 2 تن عاج فيل از قاچاقچيان شدند.
در عمليات ويژه پليس علاوه بر كشف و ضبط دو هزار كيلوگرم عاج فيل، چندين كيلوگرم پوست يوزپلنگ، تمساح و مار نيز كشف شد.
براساس اخبار رسيده ماموران حيات وحش كنيا موفق به دستگيري 65 نفر از جمله سه تبعه چيني، سه تانزانيايي و 59 كنيايي در اين رابطه شدند.

 



دستگيري سارق دستگاه خودپرداز

مقامات ايالت «كلورادو» در آمريكا، از دستگيري يك مرد كه قصد داشت دستگاه خودپردازي را بدزد، خبر دادند.
رئيس پليس ايالت «كلورادو» در آمريكا يادآور شد: ماموران پليس يك مرد را كه قصد داشت دستگاه خودپرداز را از بانكي در منطقه «بولدر» كنده و با خود ببرد، دستگير كردند.به گزارش خبرگزاري آسوشيتدپرس، اين مرد در بازجويي هايش تصريح كرد: براي انجام اين كار يك طناب را به دور اين دستگاه خودپرداز بسته و با استفاده از يك كاميون قصد داشتم، اين دستگاه را از جا بكنم كه آژير خطر بانك به صدا درآمد و من پيش از اين كه موفق شوم فرار كنم، توسط ماموران پليس منطقه «بولدر» دستگير شدم.گفتني است، ماموران هنگامي كه به محل رسيدند، متوجه شدند كه دستگاه خودپرداز پرست چهار متر دورتر از محل اصلي خود قرار گرفته، اما سارق ناشي موفق نشده آن را ببرد. همچنين كاميوني كه اين سارق براي دزديدن دستگاه خودپرداز آن استفاده كرده بود، دزدي بوده است.براساس گزارش رسانه هاي آمريكا، اين مرد به اتهام تلاش براي سرقت دستگاه خودپرداز بانك، تخريب اموال عمومي و سرقت كاميون به احتمال زياد توسط دادگاه ايالتي «كلورادو» به هفت تا 10 ماه حبس محكوم مي شود.

 



بزرگ ترين خانه هاي دنيا

براساس گزارش بانك «كامان ولتز»، استراليايي ها در اندازه خانه هايشان ازآمريكا پيشي گرفتند.
به گزارش رويترز براساس تحقيق انجام شده توسط اين بانك متوسط زيربناي خانه هاي استراليايي ها در دهه گذشته با 10% رشد به 6214. متر مربع رسيده است كه تقريبا سه برابر اندازه متوسط يك خانه در انگليس است.برعكس اين موضوع در آمريكا صادق است كه بدليل بحران مالي اخير اندازه متوسط خانه ها از 212 مترمربع به 5201. متر مربع كاهش پيدا كرده است.در اروپا دانمارك با متوسط زيربناي 137 مترمربع بزرگترين خانه ها و يونان با داشتن متوسط 126 مترمربع و هلند با متوسط 5115. درصد رتبه هاي بعدي را به خود اختصاص مي دهند.خانه هاي انگليس با اندازه ميانگين 76 مترمربع جزو كوچكترين خانه هاي اروپا به شمار مي روند در حاليكه براساس اطلاعات اداره آمار استراليا اندازه خانه هاي استراليا-مثل اندازه خانواده هاي استراليايي- در حال بزرگ شدن است.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14