(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 12 آذر 1388- شماره 19527
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
نسبت ولايت و حكومت (يادداشت روز)
كيهان و خوانندگان
شماره بعدي روزنامه كيهان
دعوا(گفت و شنود)
سخنگوي سازمان انرژي اتمي: نيروگاه بوشهر به زودي راه اندازي خواهد شد
غربي ها سوخت 20 درصد ندادند ، خودمان توليد مي كنيم
وزير دفاع: اعتماد ايران به آژانس با صدور قطعنامه اخير خدشه دار شده است
استراگيجي عمله هاي آمريكا در 16 آذر (خبر ويژه)
آيت الله خميني به عنوان فاتح دژ آمريكا محبوب جنبش دانشجويي در اروپاست (خبر ويژه)
به نيابت از سعودي ها و صهيونيست ها قربه الي الشيطان الاكبر (خبر ويژه)
رئيس جمهور جواب تهديد صهيونيست ها را داد به باند «سلام» برخورد! (خبر ويژه)
5 مقام آمريكايي، دزدان سومالي و آشوبگران در فهرست 10 نامزد تايم! (خبر ويژه)



نسبت ولايت و حكومت (يادداشت روز)

1- كم كم صداي آشناي غدير به گوش مي رسد و رايحه دلنواز و شميم روح افزاي ولايت نزديك مي شود... زائران خانه خدا در غدير جمع شده اند تا چراغي براي هدايت ابدي و رهايي از ظلمات دنيا برايشان روشن شود. انسانهاي خاكي گوش تاگوش نشسته اند و گوش ها را به حرير صداي محمد(ص) سپرده اند... دست ابوتراب با دست پيامبر بلند شده و اميد سرافرازي و سعادت دنيا و عقبي در دل مؤمنان زنده مي شود... علي(ع) به معراج دستان نبي(ص) مي رود؛ «اي مردم هر كه من مولاي اويم، اين علي مولاي اوست»... غدير يكپارچه اشك و خشم مي شود. اشك در چشمان مؤمنان و خشم در چشم دنياپرستان. شوق در دل متقين و آشوب در دل مترفين... همه ديدند و شنيدند. دوست و دشمن به تبريك آمدند. حتي سنگ ريزه هاي خم نيز به صدا درآمدند... اما شماري از آنان چه زود از آنچه به چشم ديدند و به گوش شنيدند به طمع دنيا گذشتند و عينيت «حق و عدالت» را تنها گذاشتند! جيفه دنيا با عقل و دين آدم چه كارها كه نمي كند.
2- غدير حكايت يك سرزمين و يك «واقعه» نيست، غدير يك «تفكر» است. نشانه رمزي است كه از تداوم هدايت انبياء الهي خبر مي دهد. غدير «چشمه»اي است كه تا پايان هستي مي جوشد، «كوثر»ي است كه جاري است و تمام نمي شود تا پايان عالم و مرگ آفتاب!
واقعه غديرخم جرياني است برخاسته از يك داده وحياني و انديشه اي پيامبرانه كه ريشه در «هدايت» الهي براي بشر دارد. پيامبر عظيم الشان اسلام در طول دوران رسالت خود از هر فرصتي براي بيان جايگاه حضرت علي(ع) به عنوان ادامه دهنده راه پيامبران بهره مي گرفت و غدير اوج معرفي پيامبر(ص) در سال آخر عمرشريف آن حضرت بود.حالا ديگر دوران رسالت رو به پايان بود و احكام الهي و شريعت محمدي(ص) در بين امت اسلام بيان شده و تنها يك حرف براي تكميل رسالت باقي مانده بود كه در غدير بيان شد تا ملاك تشخيص حق و باطل مشخص و عيار عدالت و ظلم معلوم گردد.
امام صادق(ع) در عظمت غدير مي فرمايند: «شيطان 4 بار ناله نوميدي سر داد؛ روزي كه از سوي خدا لعن شد، روزي كه از آسمان به زمين هبوط كرد، روزي كه پيامبر اسلام(ص) به نبوت مبعوث شد و روز غديرخم.»
3- همه حكومت ها به الگو نياز دارند تا براساس آن رابطه بين حاكم و مردم تبيين شده و حكومت كار خود را به درستي انجام دهد. امام راحل(ره) بر اين عقيده استوار بود كه «غدير» الگوي «حكومت اسلامي» را معين كرده است؛ «روز غدير روزي است كه پيغمبر اكرم(ص) تكليف حكومت را معين فرمود و الگوي حكومت اسلامي را تا آخر تعيين فرمود كه حكومت اسلام، نمونه اش عبارت از يك همچو شخصيتي است كه در همه جهات مهذب، در همه جهات معجزه است. و البته پيغمبر اكرم اين را مي دانستند كه به تمام معنا كسي مثل حضرت امير(ع) نمي تواند باشد، لكن نمونه را كه بايد نزديك به يك همچو وصفي باشد، از حكومت ها تا آخر تعيين فرمودند.»
حضرت امام(ره) كه روشنگر و مجدد اسلام ناب محمدي(ص) به شمار مي آيند، «ولايت» در حديث غديرخم را به معناي «حكومت اسلامي» مي دانستند. در مكتب امام اين حاكميت ديني منبعث از آموزه هاي اسلامي و مبتني بر شريعت الهي است كه مي تواند به اداره امور جامعه اسلامي پرداخته و موجب سعادت بشر شود.
در جهان امروز آنهايي كه با تكيه بر انسان گرايي- به معناي غربي آن كه فقط تاكيد بر رفع نيازهاي مادي و غيرمعنوي بشر دارد- ايده حكومت غيرديني را ترويج كرده و مي كنند، انديشه سكولار خود را در برابر موج بازگشت بشر بسوي معنويت و وحدانيت - خصوصاً اسلام گرايي- شكست خورده مي بينند. هر چند به خاطر منافع خود حاضر به پذيرش اين شكست نيستند و هنوز بر انديشه هاي فرهنگ ليبرالي، اقتصاد ليبرالي، حكومت ليبرال و... كه همگي سر در آبشخور مادي گرايي و دوري از مبدأ هستي دارد، پافشاري مي كنند.
كساني كه در برابر نظام اسلامي صف بندي كرده و در مقابل انقلاب ايستاده اند، جبهه جديدي از سكولاريست هاي نوپديد هستند كه هر چند در ظاهر شعارهاي غيرديني نمي دهند- كه البته اين چنين هم نبوده و صراحتا از واسپردن انديشه هاي امام(ره) و اسلام به موزه ها! سخن راندند- اما حقيقت تقابل آنان، ضديت با حكومت ديني است. جريان موسوم به اصلاح طلبي كه طي سالهاي زمامداري امور اجرايي كشور، از هيچ كوششي براي عبور از حاكميت ديني و ترويج فرهنگ ليبراليسم در حوزه هاي سياست، اقتصاد، فرهنگ و اجتماع فروگذار نكردند، سالهاي اخير نيز با بهره جويي از هزاران سايت اينترنتي و دهها روزنامه و نشريه اي كه در خدمت اشاعه انديشه سكولار آنان بوده، تلاش كردند تا جايي كه ممكن است بين مردم- به عنوان صاحبان اصلي و ولي نعمتان حاكميت- و حاكمان كشور جدايي بيندازند.
اگر قدري هسته و ماهيت اغتشاشات بعد از انتخابات اخير را نيز بشكافيم، هدفي جز جدايي مردم از حاكميت و نشان دادن ضعف حكومت ديني در اداره امور جامعه، پيدا نمي كنيم.
«حاكميت» و «ولايت» دو روي يك سكه و دو بيان از يك واقعيت واحد هستند. بدون تاييد حاكميت نمي توان صاحب ولايت شد و بدون ولايت هم نمي توان حاكميت الهي را شكل بخشيد. حضرت امام(ره) درباره كساني كه در مقابل انقلاب قد علم كرده و در همان حال داعيه «ولايت» نيز داشتند،مي فرمود؛ اينها ولايت كه هيچ، ديانت هم ندارند.
اما، حكومت ديني كه در راس آن ولي فقيه قرار دارد، طي سالهايي كه در چارچوب نظام اسلامي حاكميت بر مردم را عهده دار است، آنچنان محكم و استوار ايستاده كه تهديداتي از اين دست ذره اي خلل در آن وارد نمي كند.
4- تصور غلط ديگري وجود دارد و آن اينكه؛ برخي نهايت «ولايت» را در «معنويت» مي دانند، حال آنكه ولايت با امر دنياي مردم هم سروكار دارد. عدالت خواهي و عدالت گستري جزيي از آموزه هاي اصيل اسلامي است. در مسير معنويت، عدالت پروري هم لازم است.
دشمنان حضرت علي(ع) از آن روي با آن بزرگوار دشمني مي كردند كه ايشان را سخت گير مي دانستند اما سخت گيري با چه كسي و براي چه؟! همان اميرالمؤمنيني كه بر رانت خواران و اشراف سخت مي گرفت و چراغ بيت المال را در نزد زياده طلبان خاموش مي كرد، بچه هاي يتيم كوفه را بر پشت خود سوار مي كرد و همراه آنان اشك مي ريخت. همان اميرالمؤمنيني كه فرمود؛ اگر به ناحق از بيت المال خشتي تهيه كرده و در ساختماني به كار برده باشيد، باز پس خواهم گرفت و در برابر امانت گرفتن گردنبند از بيت المال در برابر دختر خود روي درهم كشيد، هنگامي كه حراميان در گوشه اي از سرزمين تحت حاكميت وي خلخال از پاي يك دختر يهودي بيرون كرده و مي ربايند، با اندوه مي فرمايد؛ اگر كسي ازاين غصه بميرد قابل ملامت نيست.
حكومت ديني و ولايي، حكومت عدالت گستري است. مسئولان كشور بايد به فرمايش امام راحل(ره) كه حاكميت اسلام را در ايران بنيان گذاشت، حكومت را از حاكميت علوي الگو برداري كنند. مسئولان خصوصا در دولت اصولگرا براي حصول اين مهم تلاش بسياري كرده و به حق كارهاي بنيادين و در خور تقديري هم صورت گرفته است، اما از فاصله اي كه تا رسيدن به مرزهاي حكومت علوي داريم، نبايد غفلت كنيم.
بعد از انقلاب اسلامي همه دشمنان از هر راهي كه مي توانستند با صرف هزينه هاي هنگفت، براي مقابله با اسلام و سرنگوني حكومت ديني، تلاش كردند. امروز نيز نظام اسلامي مورد هجوم همه جانبه دشمنان داخلي و خارجي است. دشمن با صرف بودجه هاي كلان و نجومي كه به صورت علني و چند برابر آن كه به شكل پنهاني هزينه شده و اعلام نمي شود، براي براندازي پرچم اسلام در كشورمان بسيج شده است. «ولايت پذيري» شرط نجات كشور است.
حميد اميدي

 



كيهان و خوانندگان

¤از مواضع دليرانه و شجاعانه رهبر انقلاب، مجلس و دولت را پيرامون موضوع هسته اي و مسائل جنگ نرم حمايت و پشتيباني كرده و خطاب به سردمداران غرب مي گوئيم كه اي مگس! عرصه سيمرغ نه جولانگه توست، عرض خود مي بري و زحمت ما مي داري.
رضا پيروزي از گلپايگان
¤ سخنان رهبر فرزانه انقلاب در ديدار با سازندگان و بازيگران سريال حضرت يوسف(ع) بسيار ارزشمند بود. مدت ها بود كه منتظر چنين تعبيرهايي درباره جوايز بي ارزشي مثل اسكار و... كه غرب در جشنواره هايي مانند كن به برخي از هنرمندان ساده دل و احياناً فريب خورده اعطا مي كند بوديم.
جنت خواه دوست
¤ پيشنهاد مي كنم درخصوص ضرورت خروج از معاهده ان پي تي كه مديرمسئول كيهان به دفعات آن را متذكر شده است ضمن انجام كارهاي ديپلماتيك و تبليغي، مسئولان مربوطه كارهاي بر زمين مانده معاهده ان پي تي را كه در مورد ايران انجام نشده،بيان و آن را با عملكرد آژانس در قبال نقض آشكار مفاد و اساسنامه و قوانين جاري اين نهاد بين المللي مقايسه كنند تا حكايت يك بام و دو هواي آژانس آشكار شود. آنگاه ضرب الاجلي جهت رسيدگي به موضوع تعيين و در صورت عدم نتيجه گيري، رسماً خروج از ان پي تي را اعلام نمايند.
علي نژاد از آستارا
¤ لطفاً قوه قضائيه از مردم براي ميزان اعتماد به اين قوه به خاطر مسامحه در دستگيري و محاكمه سران فتنه نظرسنجي كند.
صادق پورحسين از تبريز
¤ خواننده روزنامه كيهان هستم تاكنون پيام من را در ستون كيهان و خوانندگان چاپ نكرده ايد. آيا كيهان هم در چاپ نظرات خوانندگان خود پارتي بازي مي كند؟! هفته پيش هم پيامي درباره اظهارات لاريجاني در دفاع از هاشمي رفسنجاني دادم ولي چاپ نشد.
انصاري
¤ فكر نمي كنيد جنجال اخير عليه فعاليت صلح آميز هسته اي ايران توطئه ديگري براي سرپوش گذاشتن بر جنايتكار جنگي معرفي شدن صهيونيست ها باشد.
محمد صادقي
¤شركت گاز مشهد پيش از اين به شهروندان بدهكار خود مهلت مي داد تا كساني كه به هر دليلي موفق به پرداخت بدهي خود نشده اند با قطعي گاز روبه رو نشوند اما متاسفانه مدتي است كه بدون اطلاع قبلي گاز خانگي بدهكاران را قطع و آن ها را با مشكل روبه رو مي كند.
موسوي
¤ كشورهايي مثل روسيه و حتي چين به تجربه ثابت كرده اند به هيچ وجه قابل اعتماد نبوده اند و خوشبختانه مسئولان محترم نظام هم آنقدر هوشيار و آگاه به اين موضوع بوده و كاملاً بر كارها اشراف دارد كه نشانه بارز آن اعلام سريع و صريح آقاي احمدي نژاد مبني بر ساخت 10 سايت جديد غني سازي اورانيوم در كشور است كه جاي تقدير و تشكر دارد.
يك هموطن
¤ به اطلاع رئيس پليس نيروي انتظامي مي رسانم كه گواهينامه رانندگي بنده پس از ضبط به وسيله پليس راه فيروزكوه و ارجاع آن به قرارگاه پليس تهران در اين قرارگاه مفقود شده است. خواهشمندم دستور بفرماييد نسبت به ابتياع گواهينامه اينجانب اقدام فوري صورت گيرد.
د- حبيبي از آمل
¤ علمك هاي گاز منطقه كن بعضاً نشتي دارد از شركت گاز مي خواهم براي رسيدگي به اين موضوع كارشناسان خود را به منطقه اعزام كند.
حاج باقري از كن
¤ از آقاي قاليباف مي خواهم درباره اظهارنظر خود درباره روزنامه كيهان توضيحات مستدل و مستند ارائه كند چرا كه مواضع فردي مثل ايشان درباره اين روزنامه دلسوزان نظام را ناراحت و متاثر مي كند.
افضلي از تهران
¤ ضمن خسته نباشيد به آقاي ضرغامي از ايشان تقاضا مي كنم نظارت بيشتري بر ساخت برخي از سريال ها كه ارزش هاي اسلامي در آن زير پا گذاشته مي شود به عمل آورند. آيا از نظر آقاي ضرغامي روابط پسر و دختر دانشجو در سريالي كه در آن شوخي ها و الفاظ خلاف ادب دختر و پسر به وضوح به تصوير كشيده شده است تقليد كامل از فرهنگ غربي و كپي برداري از فيلم هاي خارجي و توهين آشكار به ارزش هاي اسلامي و انقلاب اسلامي كه به بركت خون شهدا و رهبري داهيانه امام (ره) و رهبر معظم انقلاب به امانت به ما سپرده شده است نيست؟!
يك هموطن
¤ مدتي است كه هر از چند گاهي راديو محلي دزفول قطع مي شود از صدا و سيما تقاضا دارم كه نسبت به حل اين مشكل اقدام لازم را به عمل آورد.
انوري از دزفول
¤ خواستم بدينوسيله از دست اندركاران آن روزنامه كه صادقانه حقايق را براي مردم آشكار مي سازند تشكر كنم.
نعيمي از دليجان
¤ 4سال است كه از آمدن لوله اصلي گاز به شهر گرمسار در جنوب شهرستان بابل مي گذرد اما هنوز خيابان هاي آن علمك گذاري نشده است. در ضمن اين چندمين بار است كه چنين پيامي را براي ستون خوانندگان مي گذارم اما چاپ نمي شود.
اصغري
¤ بسيار متأسفم از اينكه آقاي قاليباف كه ايشان را اصولگرا مي دانم به روزنامه اي مثل كيهان كه اين همه زحمت براي حفظ جبهه اصولگرايي كشيده است اينگونه توهين مي كند.
كاظمي از تهران
¤ با توجه به راي چين عليه ايران در شوراي حكام، اكنون بهترين فرصت براي جلوگيري از ورود كالاهاي چيني به كشورمان است
شريفي از تهران

 



شماره بعدي روزنامه كيهان

دوشنبه 16آذر منتشر مي شود

 



دعوا(گفت و شنود)

گفت: خيلي عجيبه؟ عجيب نيست؟
گفتم: چي عجيبه؟
گفت: همه آنهايي كه به خاطر سليقه متفاوت و يا به هواي اينكه سران فتنه وابستگي به بيگانگان ندارند به يكي از آنها رأي داده بودند حالا متوجه شده و كنار كشيده اند ولي سران فتنه هنوز هم بيانيه مي دهند و ابراز وجود مي كنند.
گفتم: اين كه عجيب نيست؟ صدور بيانيه كه در اختيار خودشان نيست، مگر با وجود اينكه همه دست اندركاران اصلي حزب مشاركت در زندان بودند، پشت سر هم به نام اين حزب بيانيه صادر نمي شد؟
گفت: چه عرض كنم؟!
گفتم: كلاغي لب يك رودخانه و در كنار يك شير نشست و به شير گفت؛ برو كنار مي خواهم آب بخورم! شير با بي محلي به او نگاه كرد و گفت بخور و برو و حرف زيادي نزن، اما كلاغ شاخ و شانه كشيد كه بايد بروي و شير با پشت پنجه ضربه اي به كلاغ زد و او را چندمتر آن طرف تر پرت كرد و گفت؛ حالا از رو رفتي؟ و كلاغ كه بال و پرش ريخته بود گفت؛ نه! تازه كتم را درآورده ام كه باهات دعوا كنم؟!

 



سخنگوي سازمان انرژي اتمي: نيروگاه بوشهر به زودي راه اندازي خواهد شد

علي شيرزاديان از تست هاي بعدي نيروگاه بوشهر طي روزهاي آينده خبر داد و تصريح كرد كه اين نيروگاه به زودي راه اندازي خواهد شد.
سخنگوي سازمان انرژي اتمي در گفت وگو با فارس در خصوص تست 250 بار نيروگاه اتمي بوشهر، گفت: تست 250 بار نيروگاه اتمي بوشهر هفته گذشته با موفقيت انجام شد و تست هاي بعدي نيروگاه نيز طي روزهاي آينده انجام مي گيرد.
وي خاطرنشان كرد: تمامي اجزاي نيروگاه در حال تست هستند كه پس از آن مجموعه به يكديگر متصل شده و تست نهايي انجام مي گيرد.
سخنگوي سازمان انرژي اتمي با بيان اينكه با اطمينان مي گويم كه نيروگاه بوشهر به زودي راه اندازي خواهد شد، اظهار داشت: طرف روسي قول داده اين پروژه را به زودي راه اندازي كند.
شيرزاديان با اشاره به سفر وزير انرژي روسيه به ايران، ادامه داد: ديدار وزير انرژي روسيه با مقامات ايراني نتايج مثبتي در برداشته و تفاهم نامه هايي در زمينه هاي مختلف نيز به امضا رسيده است.
وي در پايان اطمينان داد كه بازديد بعدي از نيروگاه اتمي بوشهر همزمان با راه اندازي نيروگاه باشد.
در همين حال، ميخاييل مارگلوف رئيس كميته امور بين المللي شوراي فدراسيون روسيه تصريح كرد كه تنش هاي بوجود آمده ميان دولت ايران و آژانس بين المللي انرژي اتمي به احداث نيروگاه اتمي بوشهر ربطي ندارد.
به گزارش ريانووستي وي روز سه شنبه گفت: نيروگاه اتمي بوشهر نمونه استفاده از نيروي اتمي صلح آميز است و آزمايشات اين نيروگاه با در نظر گرفتن كليه استانداردهاي آژانس انجام مي شود.
اين مقام روسي ضمن يادآوري اين نكته كه روسيه قرار است در زمينه هاي ديگر از جمله نفت و شيمي نيز با ايران همكاري داشته باشد، اعلام كرد كه بر شانس مساعد مسكو در اين بخش اميدوار است.

 



رئيس جمهور در اجتماع باشكوه مردم اصفهان
غربي ها سوخت 20 درصد ندادند ، خودمان توليد مي كنيم

اصفهان-خبرنگاركيهان:
رئيس جمهوري در اصفهان با اشاره به سرنوشت لايحه هدفمند كردن يارانه ها گفت: ما يك لايحه به مجلس داديم و آن دگرگون شد و اين لايحه دگرگون شده براي ما قابل اجرا نيست.
دكتر محمود احمدي نژاد در بدو ورود به اصفهان در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوالي مبني بر ارجاع لايحه هدفمند كردن يارانه ها توسط مجلس به شوراي نگهبان اظهار داشت: دولت از بازگرداندن لايحه هدفمند كردن يارانه ها به شوراي نگهبان توسط مجلس گلايه مند است.
وي افزود: مجلس در اين زمينه مختار است، اما گلايه ما از اين است كه چرا پس از يك ماه بحث و حضور اعضاي دولت در مجلس براي بررسي اين لايحه آن را به شوراي نگهبان ارجاع دادند و سوال ما اين است كه آيا اين جلسات بي فايده بوده است؟
رئيس جمهور گفت: اگر دست دولت بسته باشد اين لايحه قابل اجرا نيست چرا كه ما نمي توانيم دست به اقدامي بزنيم كه به ضرر مردم باشد.
وي ادامه داد: در صورت بازگشت اين لايحه از شوراي نگهبان همچنان لايحه استردادي كه تحويل مجلس شده پابرجاست و اگر لايحه ظرفيت لازم را تامين نكند پس گرفته خواهد شد.
احمدي نژاد تصريح كرد: در صورت پس گرفتن اين لايحه، لايحه جديدي را تقديم مجلس خواهيم كرد.
رئيس جمهوري رويكرد دور سوم سفرهاي استاني هيئت دولت را فرهنگي عنوان كرد و گفت: در اين سفرها مصوبات قبلي را پيگيري مي كنيم.
افتتاح كوره شماره 3 ذوب آهن
با حضور معاون اول رئيس جمهور و وزير صنايع و معادن، كوره بلند شماره 3 ذوب آهن اصفهان مورد بهره برداري قرار گرفت.
پروژه كوره بلند طرح توازن ذوب آهن اصفهان به منظور تامين چدن مورد نياز ذوب آهن و رفع كمبود چدن صنعت فولادسازي و موازنه كردن واحدهاي مختلف احداث شد.
اين پروژه در زميني به مساحت 175 هزار مترمربع احداث شده است كه ظرفيت آن 4/1 ميليون تن چدن مذاب در سال خواهد بود كه بهره برداري از اين پروژه ظرفيت كلي به 6/3 ميليون تن در سال بالغ مي شود.
براي اجراي اين پروژه بيش از 81/984 ميليارد ريال معادل بيش از 44/127 ميليون دلار هزينه شده است.
افتتاح 3 طرح آبي و برقي
همچنين با حضور وزير نيرو 2 سد و يك طرح خط انتقال برق در اصفهان به بهره برداري رسيد.
پروژه احداث خط 400 كيلوولت نيروگاه جنوب اصفهان-سورمق كه اولين خط مهاري 400 كيلوولت كشور است، با اهداف برقراري رينگ شبكه 400 كيلوولت شمال به جنوب كشور، افزايش ولتاژ منطقه اي، تغذيه پست 400 كيلوولت سورمق و كاهش بار خطوط انتقال استان اصفهان و انتقال بار توليد نيروگاه گازي جنوب اصفهان به استان هاي جنوبي كشور مورد بهره برداري قرار گرفت.
با بهره برداري از اين پروژه علاوه بر انتقال انرژي به جنوب كشور، پايداري شبكه سراسري برق كشور نيز افزايش يافت. همزمان با سومين دور سفر رئيس جمهوري به استان اصفهان سدهاي قره آقاج و كمانه در مجموع با ظرفيت تنظيم آبي در حدود 24 ميليون مترمكعب نيز مورد افتتاح قرار گرفت.
سدقره آقاج توان تنظيم 5/17 ميليون مترمكعب و سد كمانه توان تنظيم سالانه 5/5 ميليون مترمكعب آب را دارد.
سخنان رئيس جمهوري
در جمع مردم اصفهان
رئيس جمهور گفت: به فضل الهي ملت ايران سوخت 20 درصد را خودش توليد مي كند و 10 مركز مثل نطنز را هم راه اندازي خواهد كرد.
به گزارش ايرنا، دكتر محمود احمدي نژاد كه بعدازظهر چهارشنبه در جمع باشكوه مردم اصفهان سخن مي گفت، تصريح كرد: از نظر ما موضوع هسته اي تمام شده است و ملت ما در خصوص موضوع هسته اي گفت وگو نمي كند.
احمدي نژاد همچنين بحث احتمال وقوع حمله نظامي به ايران را يك جنگ رواني و بازي تبليغاتي دانست و تاكيد كرد: رژيم صهيونيستي كه چيزي نيست، اربابان اين رژيم هم نمي توانند كاري كنند. رئيس جمهور در واكنش به قطعنامه اخير شوراي حكام عليه ايران گفت: شوراي حكام برخلاف مصوبات و قوانين خودشان و البته تحت فشار چند دولت به ظاهر قدرتمند ولي رو به افول قطعنامه صادر كرد.
احمدي نژاد افزود: خيلي روشن است كه ملت ايران از آنها حتي اگر همه شان با هم باشند، هيچ ترس و واهمه اي نخواهند داشت.
رئيس جمهوري گفت: آنها قدرت تفكر و تعمق خود را از دست داده اند و سرشان را زير برف كرده اند و خيال مي كنند كه دنيا هر طوري كه آنها بخواهند، مي انديشد.
وي افزود: آنها در ظلمت و تاريكي اند و راه را تشخيص نمي دهند و تصميمات عليه خودشان مي گيرند. ما به دنيا اعلام كرده ايم كه اين سازمان ها در اختيار قدرت هاي فاسد هستند و تابع قانون و منطق مستقلي نيستند.
دكتر احمدي نژاد بار ديگر تاكيد كرد: از نظر ما موضوع هسته اي تمام شده است و سوختن آنها از جاي ديگر است و از جاي ديگر عصباني هستند.
رئيس جمهوري گفت: ما گفتيم كه سوخت 20 درصد به ما بدهند و طبق مقررات آژانس آنها موظف هستند سوخت به ما بدهند. اما شروع به شرط و شروط گذاشتن كردند و ما گفتيم اگر به ما سوخت مي دهيد، مي گيريم و اگر سوخت نمي دهيد، شما را به خير و ما را به سلامت.
احمدي نژاد با بيان اين كه منطقي كه آنها ارائه مي كنند مربوط به قرون وسطي است تاكيد كرد: به فضل الهي ملت ايران سوخت 20 درصد و هر چيزي را كه بخواهد، خودش خواهد ساخت.
وي افزود: ما اهل گفت وگو هستيم. البته بدانيد كه حتي اگر التماس هم كنيد، ملت ايران راجع به موضوع هسته اي با شما گفت وگو نخواهد كرد.
دكتر محمود احمدي نژاد افزود: صادركنندگان قطعنامه عليه ايران قدرت تعقل خود را از دست داده اند و فكر مي كنند هر چه بگويند ديگر كشورها قبول مي كنند، در صورتي كه اين دوران گذشته است. آن ها بر ظلمت و تاريكي هستند و راه درست را تشخيص نمي دهند.
وي تاكيد كرد: ما به دنيا اعلام كرده ايم كه سازمان هاي بين المللي در اختيار قدرت هاي فاسد هستند و به سمت عدالت حركت نمي كنند، تابع قانون و منطق با آن نيستند. خدا پس گردن طاغوتيان زده است و خود آن ها با اقدامات شان براي حرف هاي ملت ايران سند درست مي كنند.
رئيس جمهور با بيان اين كه عيد غدير بزرگترين عيد آفرينش است، گفت: خداوند متعال براي بشر بالاتر از امامت و ولايت قرار نداده است. خداوند متعال يك دين بيشتر براي بشر قرار نداده است و آن عبارت از اسلام است.
احمدي نژاد گفت: خارج از مسير امامت هيچ چيزي به انسان عطا نمي شود و رشدي در دنيا رخ نمي دهد. بشر تاكنون نتوانسته از اين حلقه اتصال بين زمين و آسمان بهره كافي را ببرد و ابعاد وجودي امام براي بشر ناشناخته است.

 



وزير دفاع: اعتماد ايران به آژانس با صدور قطعنامه اخير خدشه دار شده است

سردار احمد وحيدي تاكيد كرد كه قطعنامه اخير شوراي حكام آژانس بين المللي انرژي اتمي نشان داد مجامع بين المللي در گروگان نظام سلطه هستند.
به گزارش اداره كل تبليغات وزارت دفاع، وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح كه در جريان دور سوم سفرهاي استاني به استان اصفهان سفركرده است، در جمع فرماندهان و مديران ارشد نظامي و انتظامي اين استان طي سخناني با اشاره به قطعنامه اخير شوراي حكام آژانس بين المللي انرژي اتمي گفت: نظام سلطه مجامع بين المللي را در گروگان خود دارد و تلاش مي كند حقوق ملت ها را تضييع و مسير پيشرفت و توسعه كشورهاي مستقل را مسدود كند.
وحيدي تصريح كرد: اعتماد ايران به آژانس با صدور اين قطعنامه سياسي خدشه دار شده است.
وي گفت: آنان به جاي قدرداني و تشكر ايران به خاطر شفاف سازي و همكاري فوق العاده با آژانس و كمك به فعاليت هاي صلح آميز هسته اي كشورمان كارشكني را در دستور كار خود قرار دادند.
وزير دفاع تاكيد كرد:اتخاذ اين مواضع غيراصولي ملت و دولت ايران را در تداوم راه خوداتكايي و خودكفايي كه حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبري ترسيم كرده اند، مصمم تر كرد.
سردار وحيدي با تبريك عيدسعيد غدير خم به همه پيروان ولايت گفت: رمز اقتدار، آمادگي و صلابت نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران تمسك و توسل آنان به ولايت اهل بيت (ع) است.
وي با تشكر و قدرداني از اقدامات و فعاليت هاي ارتش، سپاه و نيروي انتظامي استان اصفهان گفت: آمادگي و هوشياري نيروهاي مسلح اين استان مايه مباهات مردم و مسئولان و تحكيم بخش توسعه و پيشرفت اين استان است.

 



استراگيجي عمله هاي آمريكا در 16 آذر (خبر ويژه)

سردرگمي و انفعال شديد در ميان رسانه هاي وابسته به ستاد آشوب، غالباً به «استراگيجي» از سوي آنها به جاي ارائه استراتژي و تاكتيك تبديل مي شود.
پس از به بار آوردن 2 افتضاح بزرگ در روزهاي 13آبان و قدس كه ريزش كامل نيروهاي آشوبگران را نشان داد، سردمداران اين جريان اكنون در وضعيتي قرار گرفته اند كه نه راه پيش دارند و نه راه پس. راه پس ندارند چون پيش از اين مدعي شده بودند روز 16آذر شاهكار مي كنند و راه پس ندارند چرا كه حالا مي گويند چون اين روز اساساً دانشجويي است، پس نبايد كسي از ما توقع بسيج مردم در خيابان را داشته باشد. به ويژه گروهك نهضت آزادي كه از سرمايه باخته هاي اصلي به شمار مي رود، خواستار اين شده كه اين روز دانشجويي بماند. آنها مدعي شده اند اين خواسته را براي پرهيز از سركوب مطرح مي كنند. در عين حال سايت موسوم به ملي- مذهبي براي خالي نبودن عريضه، از «تجديد پيمان]![ 100 دانشجوي دانشگاه هاي مختلف با كروبي» خبر داد و اين در حالي است كه 4/3ميليون دانشجو در كشور وجود دارد كه اگر بر پيمان و همراهي دانشجويان با كروبي بود او نبايد در مجموع و از همه اقشار، كلاً 330 هزار راي- كمتر از آراي باطله- را به سمت خود جلب كند.
چند سايت زنجيره اي هم در شايعه سازي بدون سند خود مدعي شدند 3 هزار دانشجوي دانشگاه تهران خواستار دعوت موسوي و كروبي شده اند. سايت هاي مذكور همچنين مدعي شدند 90درصد دانشجويان حامي دو نامزد ياده شده هستند. صرف نظر از اينكه طومار كذايي واقعيت ندارد، در عين حال بايد توجه داشت كه دانشگاه تهران بيش از 30هزار دانشجو دارد و حتي اگر طومار مذكور در عالم واقع نيز وجود داشت، مي شد 10درصد نه 90درصد دانشجويان اما... بالاخره «رسانه زنجيره اي» است، كنتور نيست كه شماره بيندازد!
اين نكته نيز گفتني است كه با خالي بودن عريضه و تنگ آمدن قافيه براي عناصر ضدانقلاب، آنها تحت عنوان هاي جعلي «دانشجويان چپ دموكرات»، «شاخه دانشجويي جنبش مسلمانان مبارز»، «دانشجويان ليبرال»، «دانشجويان چپ برابري خواه» و... بيانيه هايي را منتشر مي كنند تا گروهك هاي تك يا چند نفره را انبوه جلوه دهند. به عنوان مثال گروهك جنبش مسلمانان مبارزه اساساً گروهكي تك نفره وابسته به (حبيب پيمان) است، حال تصور كنيد شاخه دانشجويي اين گروهك ديگر چه مي شود.
به تازگي سايت گويانيوز در تحليلي با اشاره به خوش خدمتي هاي عناصر اجير شده به آمريكا و انگليس و اسرائيل در تجمعات حاشيه اي روز قدس و 13آبان، خواستار تداوم همان روند در 16آذر شده و مژده داده كه اين روندها مي تواند به صدور قطعنامه عليه برنامه هسته اي ايران منجر شود!

 



آيت الله خميني به عنوان فاتح دژ آمريكا محبوب جنبش دانشجويي در اروپاست (خبر ويژه)

عضو گروهك جعلي «ادوار تحكيم» با اذعان به اينكه ريشه جنبش دانشجويي را در آمريكا خشكانده اند، اذعان كرد: جريان هاي دانشجويي در ساير نقاط دنيا به خاطر موضع ضداستكباري جمهوري اسلامي، طرفدار ايران هستند.
سعيد- ق طي مقاله اي در سايت ضدانقلابي روزنت و در حالي كه گروهك هاي شبه دانشجويي را در آستانه 16آذر به ارتباط گرفتن با خارج و همچنين برداشتن مرزهاي اعتقادي دعوت مي كرد، از افول جنبش دانشجويي در غرب خبر داد و نوشت: «در دهه هاي 60 و 70 ميلادي جنبش دانشجويي در اروپا و آمريكا رو به رشد بود تا آنجا كه بسياري از نظريه پردازان كه سرآمدشان ماركوزه بود، به تنگ آمده، از آنچه شبه بورژوا شدن پرولتاريا در غرب مي خواندند، به جنبش دانشجويي اميد بسته بودند. اينك اما سرمايه داري در غرب شيپور پيروزي را دميده و پايان تاريخ را رقم زده است. در آمريكا تقريباً اثري از جنبش دانشجويي وجود ندارد؛ آنچه هست دانشجوياني سياسي هستند كه براي ورود به سياست رسمي در دو حزب اصلي ايالات متحده مشق سياست مي كنند. رهبران سابق جنبش دانشجويي، نمايندگان پارلمان و اعضاي دولتهايي هستند كه قصد سرنگونيشان را داشتند. هيپي هاي ديروز اينك مديران شركت هاي چند مليتي اند. اعتراض به مذاكره تبديل شده و منطق سود سرمايه داري، هر آنچه سخت بوده و استوار را دود كرده و به هوا فرستاده است.
اين اظهارات از آن جهت جالب است كه محافل سياستگذاري و رسانه اي در غرب، مدام مي كوشند جريان شبه دانشجويي معارض با جمهوري اسلامي را با وصف آزاديخواهي و مخالف خواني احيا كنند و اين در حالي است كه ريشه هاي مخالفت كذايي را در غرب سوزانده اند و اجازه فعاليت هيچ تشكلي عليه اصل حاكميت خود را نمي دهند. عضو گروهك ادوار تحكيم در عين حال توضيح نداده كه اگر ماهيت سرمايه داري حاكم بر غرب آن چنان است كه او توصيف مي كند- كه درست است- پس چگونه گروهك متبوع وي طي سال هاي اخير به واسطه كساني نظير زيدآبادي، مؤمني و برخي عناصر فراري مستخدم آمريكا (نظر حقيقت جو، موسوي خوئيني و...) در خدمت همان نظام سرمايه داري عدالت سوز و چپاولگر قرار گرفته است و چرا شخص وي به طيفي از رسانه هاي تغذيه شده از سوي سرمايه داري سيطره جوي غرب (نظير همين سايت روزنت) سرويس مي دهد؟
نامبرده در ادامه تحليل خود اذعان مي كند: جنبش دانشجويي در اروپا عمدتاً ضدامپرياليست بوده است. از قضا حكومت ايران در طي اين 30سال ضد امپرياليست ترين كشور جهان بوده و هر جا صداي راديكاليسم ]بخوانيد مبارزه و مقاومت در برابر سيطره طلبي آمريكا[ شنيده مي شود، ردپاي ايران انقلابي قابل مشاهده است. آيت الله خميني مستحكم ترين دژ امپرياليسم در خاورميانه را فتح كرد و اسلام انقلابي را در منطقه گسترد. ناگزير بخش مهمي از جنبش دانشجويي در اروپا نسبت به ايران انقلابي احساس سمپاتي دارند.
وي در عين حال ماهيت تشكل متبوع خود را نشان داد، آنجا كه اسلام مبارز با استعمار را استعمار راديكال خواند و با ارائه رهنمود به مستكبران نوشت: ايران همواره موتور محرك خاورميانه بوده است. ملي شدن صنعت نفت موجي از ملي گرايي را در خاورميانه به راه انداخت و انقلاب اسلامي در ايران زمينه ساز ظهور فراگير بنيادگرايي اسلامي و اسلام راديكال در خاورميانه شد كه اينك دامن اروپا و آمريكا را نيز گرفته است. ايران امروز درگير نبرد ميان اسلام راديكال از سويي و نيروهاي سكولار و اسلام ميانه رو از سويي ديگر است. نبرد با بنيادگرايي اسلامي و تروريسم برآمده از آن راه حل نظامي و امنيتي ندارد، گرچه برخورد نظامي، امنيتي با آن هم اكنون ناگزير شده است. اسلام راديكال را پيش از هر چيز بايد در همانجا كه پديد آمده است شكست داد و سمبوليك ترين و آماده ترين مكان براي شكست اسلام راديكال، موطن آن يعني ايران است(!)
گفتني است گروهك ادوار تحكيم شاخه اي از گروهك نهضت آزادي (طيف مدعيان دروغين عنوان ملي- مذهبي) است كه براي داشتن بهانه حضور در ميان دانشجويان دفتر تحكيم تأسيس شده است با اين عنوان كه اعضاي ادوار تحكيم در يك دهه پيش يا پيشتر عضو دفتر تحكيم بوده اند. برخي از اعضاي ادوار تحكيم طي چند سال اخير براي آموزش و تعليم هاي ويژه براندازي و كودتاي مخملي به سفرهاي اروپايي و آمريكايي برده شده اند و برخي از اعضاي سابق آنها نيز هم اكنون در آمريكا اقامت دارند و به طور رسمي در استخدام محافل ضدايراني آن كشور قرار گرفته اند.

 



به نيابت از سعودي ها و صهيونيست ها قربه الي الشيطان الاكبر (خبر ويژه)

رسانه راه اندازي شده از سوي عطاءا...مهاجراني و محسن كديور (و عبدالعلي بازرگان) از موضع ضدايراني رژيم سعودي، مصر و اردن در القاي شيعه هراسي و ابراز نگراني نسبت به تشكيل هلال شيعي دفاع كرد! القاي نگراني نسبت به هلال شيعي اگرچه از سوي وهابي ها و برخي سران فاسد رژيم هاي مرتجع در منطقه تبليغ مي شود اما در واقع پروژه آمريكايي، انگليسي و صهيونيستي براي مقابله با گسترش نفوذ جمهوري اسلامي ايران در خاورميانه اسلامي است.
سايت جرس وابسته به مهاجراني و كديور با اشاره به اظهارات سال گذشته ملك عبدالله پادشاه اردن درباره تلاش ايران براي تشكيل هلال شيعي، با لحني قابل تأمل- كه با لحن ضدايراني «وهابي- صهيونيستي» هماهنگي كامل دارد- مي نويسد: هر چند اظهارات پادشاه اردن در آن زمان از سوي ايران، اعلام رسمي موضع گيري اسرائيل و آمريكا از زبان شاه اردن عنوان شد ولي نگاهي به تحولات حداقل 3 سال گذشته نشان مي دهد كه شاه اردن چندان نيز بي ربط سخن نگفته است.
با وجود حمايت قاطبه ملت هاي مسلمان منطقه از جمهوري اسلامي و مواضع ضد آمريكايي- ضدصهيونيستي آنها، «جرس» مدعي شد: حاكميت ايران سالهاست جز تفرقه افكني در منطقه و مهيا كردن بستر براي فعاليت هاي طبيعتاً قدرتمندتر غرب و اسرائيل كار ديگري نكرده است.
اين سايت ضد انقلابي با تخطئه حمايت ايران از حزب الله لبنان، طرف جريان مورد حمايت رژيم صهيونيستي و سعودي ها را در لبنان گرفت و نوشت: بيش از 3 سال از جنگ تابستان 2006 ميان لبنان و اسرائيل گذشته و حزب الله با اعتماد به نفسي كه از نتيجه نظامي اين جنگ گرفته، مالك الرقاب لبنان گشته و هر گاه از تصميمي خوشش نمي آيد به خود اجازه مي دهد تا عليه ديگران سلاح كشيده و پايتخت را اشغال كرده و براي ديگران خط و نشان بكشد.
جرس همچنين به نيابت از آمريكايي ها، از نفوذ فزاينده ايران در كشور عراق ابراز نگراني و ناخرسندي كرد و نوشت: « در عراق نيز وضعيت، چندان تفاوتي ندارد. پس از حمله آمريكا به عراق، جمهوري اسلامي بلافاصله با پرچم حمايت از شيعيان وارد اين كشور شد و تلاش كرد تا شيعيان را زير يوغ آورد(!)... يمن جزء آخرين شاهكارهاست. گروهي شورشي عليه دولت حاكم تحرك كرده و در فعاليت هاي خود عربستان را نيز مشمول عنايت قرار داده اند و اكنون با حمايت ايران و تزريق پول و سلاح مواجه شده اند... در واقع هلال شيعي مورد اشاره ملك عبدالله در حال شكل گيري است».
پيش از اين از شبكه سعودي العربيه به خاطر سرسپردگي كاملش به رژيم صهيونيستي به عنوان العبريه ياد مي شد و ظاهراً با اين قياس، «جرس» را هم بايد «جرس السعوديه» يا «جرس العبريه» معرفي كرد!
گردانندگان اين سايت توضيح نداده اند كه اولا ايراني قلمداد مي شوند يا سعودي و اسرائيلي و آمريكايي، ثانياً كتمان كرده اند كه در لبنان جريان مورد ستايش آنها دست به اسلحه شده و گروكشي كردند و حزب الله مجبور شد ضرب شست نشان داده و عوامل سعودي و آمريكا را سر جايشان بنشاند. ثالثاً چرا به اين حضرات برمي خورد كه با راي اكثريت ملت عراق، پارلمان و دولتي طرفدار جمهوري اسلامي و مخالف اشغالگري آمريكا روي كار آمده است. آنها مگر با اشغالگران آمريكايي اند يا بعثي و حامي صدام هستند؟! (البته آقاي مهاجراني چند سال پيش دفاع مظلومانه، اما شجاعانه ملت ايران در برابر تهاجم صدام را «برادركشي» توصيف و تخطئه كرده بود!) رابعاً آيا زنان و كودكاني كه اين روزها دسته دسته توسط بمب هاي فسفري و سمي و اورانيومي اهدايي آمريكا به سعودي ها، قتل عام مي شوند شورشي اند؟! با اين حساب لابد، جنايتكاران سعودي هم ارتش آزاديبخش هستند.
و نهايتاً اينكه، «تفرقه افكني و مهيا كردن بستر براي قدرت هاي غربي و اسرائيل» نيز تعبيري است كه براي عملكرد امثال آقاي كديور و مهاجراني و گروهك نهضت آزادي قابل اطلاق است كه در آمريكا و انگليس اقامت گزيده، از سوي آنها تر و خشك شده و به نيابت از سعودي ها و آمريكايي ها و صهيونيست ها و انگليسي ها، عليه جمهوري اسلامي تهمت پراكني مي كنند؟ البته لابد خالصاً للشيطان الاكبر است و پاي دلار و جايزه و جيره و مزد در ميان نيست!

 



رئيس جمهور جواب تهديد صهيونيست ها را داد به باند «سلام» برخورد! (خبر ويژه)

يك سايت زنجيره اي براي تحريك و عوام فريبي به تحريف اظهارات رئيس جمهور در گفت وگو با شبكه اول سيما پرداخت.
سايت سلام (راه اندازي شده توسط برخي گردانندگان روزنامه توقيف شده سلام) اظهارات صريح رئيس جمهور درباره تهديد نظامي رژيم صهيونيستي عليه ملت ايران، را به «منتقدان» رئيس جمهور نسبت داد! دكتر احمدي نژاد در پاسخ پرسش خبرنگار مبني بر اين كه صهيونيست ها جمهوري اسلامي را تهديد به حمله نظامي مي كنند، با تاكيد بر اين كه صهيونيست ها عامل آمريكايي ها در منطقه هستند و از خود استقلالي ندارند و همچنين آمريكايي ها در باتلاق عراق و افغانستان گير افتاده اند، گفته بود اينها ]صهيونيست ها[ كه خودشون سگ بقيه هستند و قلاده شان دست ديگران است... اين گاوي را كه ]در افغانستان و عراق[ زائيدند، فعلا بزرگ كنند...
سايت سلام در اقدامي تعمدي و پرسش برانگيز مدعي شد رئيس جمهور اين سخنان را «به منتقدان خود» گفته است!
سلامي ها البته در تحريف و تحريك و عوام فريبي سابقه دار محسوب مي شوند همچنان كه تيرماه سال 78 و به هنگام اصلاح قانون مطبوعات از سوي مجلس پنجم، براي اين كه نمايندگان مجلس را مرعوب كرده و مانع از بستن راه رخنه عناصر سلطنت طلب، ساواكي، بهايي، فراماسونر و تروريست به مطبوعات شوند، مدعي شدند اصلاحيه قانون مطبوعات را سعيد امامي (متهم قتل هاي زنجيره اي) پيشنهاد كرده است. اين اقدام سرآغاز آشوب هاي خياباني در تيرماه 78 و ميدانداري عوامل وابسته به آمريكا شد در حالي كه به شهادت وزير اطلاعات دولت آقاي خاتمي در همان زمان، سند محرمانه منتشره از سوي سلام تحريف گرديده و به دروغ و براي سوءاستفاده سياسي به سعيد امامي نسبت داده شده بود در حالي كه سند ياد شده به مشاوران وزير اطلاعات و موضوع مسائل عام فرهنگي- و نه اصلاح قانون مطبوعات- تعلق داشت.

 



5 مقام آمريكايي، دزدان سومالي و آشوبگران در فهرست 10 نامزد تايم! (خبر ويژه)

مجله تايم در كنار 5 مقام آمريكايي و دزدان دريايي سومالي، آشوبگران ضد انقلاب در ايران را در زمره 10 نامزد «چهره سال» خود قرار داد.
در فهرست 10 نامزد «تايم» نام 5 آمريكايي ديده مي شود كه البته قابل درك است از جمله: اوباما رئيس جمهور، بن برنانكه رئيس بانك مركزي، المپيا اسنو سناتور جمهوري خواه، استنلي مك كريستال فرمانده نيروهاي مشترك آمريكا و ناتو در افغانستان و تيم گايتنر وزير خزانه داري.
همچنين نام آنجلا مركل صدراعظم متمايل به آمريكاي آلمان در كنار دزدان دريايي سوماليايي و اوساين بولت دونده جامائيكايي نيز در فهرست ياد شده آمده است. در اين ميان آشوبگران ضد انقلاب در ايران هم در فهرست مذكور جاي داده شده اند! بنابر تعريف تايم، چهره سال حامل عنواني افتخارآميز نيست.
تايم ضمن تحسين شجاعت(!؟) آشوبگران به خاطر ايجاد تشنج در ايران نسبت به اين كه ميرحسين موسوي تا آخر خط براندازي با آشوبگران همراهي كند ابراز ترديد كرده و تصريح نمود سران جنبش مانند موسوي در حد و اندازه انتظار ناظران غربي براي تغييرات بنيادين در جمهوري اسلامي نيستند.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14