(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 12 آذر 1388- شماره 19527
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
با تجمع در مقابل سفارت اين كشور دانشجويان :
انگليس قاتل ندا آقاسلطان رابراي محاكمه به ايران تحويل دهد
سخنگوي وزارت خارجه به دنبال آزادي 5 تبعه انگليس:
انگليسي ها به دنبال بهره برداري سياسي از اين مسئله بودند
ايتاليا: بايد در مورد افغانستان با ايران رايزني كرد
چشم به راه سپيده
اعطاي نشان درجه يك خدمت به آيت الله خزعلي
مراسم ازدواج 20 هزار عروس و داماد در عيد غدير
درخواست صادركنندگان نساجي از وزير صنايع براي پرداخت مطالبات ارزي
پژوهشگر تاجيكستاني: آيت الله خامنه اي مايه افتخار مسلمانان است
محرابيان: ابزارهاي لازم براي حمايت از صنايع وجود ندارد
وزير راه و ترابري: كار ساخت راه آهن خرم آباد-انديمشك از سال آينده آغاز مي شود
حجت الاسلام صديقي : ولايت فقيه ادامه راه غديراست
جانباز 70 درصد ياسوجي به ياران شهيدش پيوست
وزير كشور: استكبار نمي تواند با تحريم از پيشرفت ايران جلوگيري كند
اخبار ادبي و هنري



با تجمع در مقابل سفارت اين كشور دانشجويان :
انگليس قاتل ندا آقاسلطان رابراي محاكمه به ايران تحويل دهد

تني چند از دانشجويان رشته تئاتر دانشگاه هاي تهران با برگزاري نمايشي در جريان تجمع دانشجويان در مقابل سفارت انگلستان در تهران، صحنه واقعي قتل ندا آقاسلطان را به تصوير كشيدند.
دانشجويان عضو اتحاديه هاي دانشجويي عصر ديروز مقابل سفارت انگليس تجمع كردند و خواستار تحويل آرش حجازي قاتل ندا آقاسلطان به ايران جهت محاكمه وي در دادگاه صالحه شدند.
در اين تجمع چند تن از دانشجويان هنر صحنه واقعي قتل ندا آقاسلطان را به نمايش درآوردند. در ابتداي اين تئاتر خياباني يكي از دانشجويان به عنوان مجري شبكه BBC فارسي به ايفاي نقش پرداخت. سپس يكي ديگر از دانشجويان در نقش مامور سازمان جاسوسي انگليس MI6 ماموريت آرش حجازي براي قتل ندا آقاسلطان را تشريح كرد.
وي با دادن مبالغي پول، اسلحه و بيان نحوه ماموريت آرش حجازي و همچنين دادن بليت رفت و برگشت به ايران، حجازي را براي انجام ماموريت روانه ايران كرد.
در قسمت بعدي اين تئاتر، دانشجويي كه نقش آرش حجازي را بازي مي كرد و چهره خود را با تصوير اين فرد پوشانده بود، نحوه قتل ندا آقاسلطان را به يكي از همكارانش توضيح داد.
قسمت بعدي اين تئاتر صحنه قتل ندا آقاسلطان بود. آرش حجازي با حضور در كنار ندا آقاسلطان وي را عليه جمهوري اسلامي و سر دادن شعار تحريك كرده و وي را به گوشه اي از محل قتل راهنمايي مي كرد. همكار وي نيز در اين زمينه او را به اين كار تشويق مي كرد و بعد از آن نيز هنگامي كه ندا آقاسلطان در حال شعار دادن بود، همكار آرش حجازي از پشت سر وي با اسلحه اي كه در پيراهن خود پنهان كرده بود، پشت سر ندا آقاسلطان را مورد هدف گلوله قرار داد و وي را به قتل رساند و بعد از آن سوار بر وسيله نقليه خود، از محل دور شد.
در قسمت بعدي آرش حجازي با حضور در محل قتل با ايجاد سروصدا و هياهو مردم را به سمت خود و جنازه ندا سوق داد و شروع به سر دادن شعارهايي عليه جمهوري اسلامي كرد.
اين تئاتر خياباني با سر دادن شعار مرگ بر BBC دروغگو به پايان رسيد.

 



سخنگوي وزارت خارجه به دنبال آزادي 5 تبعه انگليس:
انگليسي ها به دنبال بهره برداري سياسي از اين مسئله بودند

سرويس سياسي -
سخنگوي وزارت امور خارجه كشورمان به دنبال آزادي 5 تبعه انگليسي بازداشت شده اعلام كرد كه طرف انگليسي به دنبال بهره برداري سياسي از اين موضوع بود و از اين رو به بزرگنمايي آن پرداخت.
«رامين مهمانپرست» سخنگوي وزارت امور خارجه در گفت وگو با مهر، در واكنش به آزادي 5 تبعه انگليس كه بعد از ورود غيرقانوني به آب هاي ايران بازداشت شدند تصريح كرد: اين موضوع اصلاً سياسي نبود اما دولت انگليس به اشتباه سعي كرد با اين موضوع، سياسي برخورد كند.
وي خاطرنشان كرد: بعد از بازداشت اين افراد مقرر شده بود مقامات محلي موضوع را بررسي كنند و ببينند علت ورود آنان چه بوده و آيا در اين ورود عمدي بوده يا خير و براساس آن تصميم گيري كنند و در نهايت بعد از بررسي ها با مشخص شدن ورود غير عمد به آب هاي ايران مقامات محلي آنان را طبق روال معمول آزاد كردند. سخنگوي وزارت امور خارجه با يادآوري اينكه موضوع در حدي نبود كه مقامات ايراني بخواهند در مورد آن اظهارنظر كنند تأكيد كرد: البته طرف انگليسي پيگيري هايي داشت و آنان دوست داشتند از اين موضوع بهره برداري سياسي كنند و اين مسئله را بزرگ مي كردند. مهمانپرست با اشاره به مغاير بودن شعارهاي دولت هاي غربي با رفتار آنان در زمينه حقوق اتباع ديگر كشورها اظهار داشت: شيوه ما در ايران اين است كه هيچ كس بي گناه محكوم نمي شود و اين 5 نفر نيز از ابتدا مشخص بود اگر بي گناه باشند آزاد مي شوند و ايران در مسايل مربوط به حقوق اتباع كشورها براساس عدالت و قضاوت صحيح رفتار مي كند.
اين مقام دستگاه ديپلماسي ايران اضافه كرد: ما انسان ها را برخلاف برخي كشورها مورد محاكمه نمايشي قرار نمي دهيم در حالي كه برخي كشورها اين كارها را مي كنند و در شرايط فعلي نيز تعدادي از اتباع ايران بي گناه در زندان هاي برخي كشورها هستند و بعد از گذشت چند ماه هنوز دادگاه آنان نيز برگزار نشده تا مشخص شود جرم آنان چه بوده است.
سخنگوي وزارت امور خارجه با انتقاد از هماهنگ نبودن شعارهاي غربي ها با رفتار آنان اظهار داشت: ما در ايران بدون اينكه شعار بدهيم حقوق انسان ها و اتباع ديگر كشورها را رعايت مي كنيم اما غربي ها شعار مي دهند و عمل نمي كنند.
در همين رابطه درياباني جزيره سيري نيز با اشاره به اظهارات سرنشينان اين شناور مبني بر ورود اشتباه به محدوده آب هاي سرزمين جمهوري اسلامي ايران در خليج فارس اعلام كرد: با بررسي هاي به عمل آمده و بازجويي از سرنشينان انگليسي شناور، مشخص شد كه ورود غير قانوني آنان به اشتباه صورت پذيرفته است لذا با اخذ تعهدات لازم تصميم به آزادي بازداشت شدگان گرفته شد.
خبرگزاري آسوشيتدپرس از لندن هم در همين ارتباط اعلام كرد: وزارت خارجه انگليس آزادي 5 قايقران انگليسي بازداشت شده را تأييد كرد.
سخنگوي وزارت خارجه انگليس در بيانيه اي كوتاه اذعان داشت كه اين 5 قايقران عازم آب هاي بين المللي شدند.
سخنگوي شركت قايقراني بحرين نيز گفت: اين 5 انگليسي قرار است با نماينده اين شركت ديدار كنند و سپس به دبي اعزام شوند.

 



ايتاليا: بايد در مورد افغانستان با ايران رايزني كرد

فرستاده ويژه وزير امور خارجه ايتاليا در ديدار با معاون اروپاي وزارت امور خارجه كشورمان ايران را يكي از طرف هاي اصلي در امور افغانستان دانست و تصريح كرد كه ايتاليا بر ضرورت رايزني با ايران تاكيد دارد.
«ماسيمو يانوچي» مدير كل آسيا و فرستاده ويژه وزير امور خارجه ايتاليا در امور افغانستان كه براي تبادل نظر در خصوص اين كشور به ايران سفر كرده است ديروز با علي آهني معاون اروپاي وزارت خارجه ملاقات كرد.
در اين ملاقات كه تحولات و مشكلات افغانستان مورد بحث و گفت وگو قرار گرفت، يانوچي اظهار داشت: جمهوري اسلامي ايران يكي از طرف هاي اصلي در عرصه افغانستان بوده و ما بر اهميت و ضرورت رايزني با ايران تاكيد داريم.
علي آهني معاون وزارت خارجه كشورمان ضمن اشاره به مشكلاتي كه هم اكنون مردم افغانستان با آن مواجه هستند، حضور نيروهاي خارجي و مداخله برخي از كشورهاي غربي در اين كشور را از مهمترين مشكلات افغانستان و تشديد كننده مسائل در هم تنيده تروريسم، افراط گرايي و موادمخدر اين كشور برشمرد و بر اراده امور اين كشور به دست خود افغان ها تاكيد كرد.

 



چشم به راه سپيده

تو را غايب ناميده اند، چون «ظاهر» نيستي، نه اينكه «حاضر» نباشي.
«غيبت» به معناي «حاضرنبودن»، تهمت ناروائي است كه به تو زده اند و آنان كه بر اين پندارند، فرق ميان «ظهور» و «حضور» را نمي دانند، آمدنت كه در انتظار آنيم به معناي «ظهور» است، نه «حضور» و دلشدگانت كه هر صبح و شام تو را مي خوانند، ظهورت را از خدا مي طلبند نه حضورت را. وقتي ظاهر مي شوي، همه انگشت حيرت به دندان مي گزند با تعجب مي گويند كه تو را پيش از اين هم ديده اند. و راست مي گويند، چرا كه تو در ميان مائي، زيرا امام مائي. جمعه كه از راه مي رسد، صاحبدلان «دل» از دست مي دهند و قرار از كف مي نهند و قافله دل هاي بي قرار روي به قبله مي كنند و آمدنت را به انتظار مي نشينند...
و اينك اي قبله هر قافله و اي «شبروان را مشعله»، در آستانه آدينه پيش روي كه به عطر روح نواز ميلاد امام هادي(ع) و رايحه دل انگيز عيد غدير آميخته است، با دلدادگان ديگري از خيل منتظرانت سرود انتظار را زمزمه مي كنيم.كجايي تو...؟
باور كنيد! خسته ام از هر كه غير از او
از اين همه حديث مكرر، بگو- مگو
دارم پناه مي برم از شر خود به عشق
سوگند مي خورم به خدا- لاشريك هو
عقلم به هيچ جاي دگر قد نمي دهد
قد قامت الصلاه و اياك نعبد
مي خوانم و نماز به قصد اجابتت
اينجا كجاست؟ قبله، كجايي تو؟ اعجلو
در ابتداي ركعت آخر و ناگهان
گم مي شوم درون خودم حين جستجو
پيدا نمي شوي تو ولي، من هنوز هم
چشم انتظار... تا كه بيايي و مو به مو
از رفتن و نيامدنت شكوه سر كنم
از اين همه سكوت، از اين بغض و هاي و هو
در تنگناي اين همه احساس و آرزو
آقا بريز باده به جانم سبو، سبو
سعيد عاشقي
لحظه شماري
بيا اي جان! كه دل ها بي قرارند
زمين و آسمان در انتظارند
تو در آدينه روزي تا بيايي
تمام لحظه ها را مي شمارند
تو آن خوبي كه صدها يوسف مصر
براي ديدنت جان مي سپارند
چنان در جاه و حكمت بي قريني
كه داوود و سليمان، آن ندارند
طلوع دولت مهرت چه زيباست!
كه در آن ظالمان بي اقتدارند
براي ديدن سيماي ماهت!
تمام شعرهايم يادگارند
نه تنها قلب شيدا در پي تست
ترا دلدادگان بس بي شمارند
محبوبه ذوالقدر
تنها گواه
بار گران هجر تو بر دوش مي كشم
امشب فراق روي تو آغوش مي كشم
تنها گواه اشك من اين كاغذ و قلم
خطي به رنگ شعله ي خاموش مي كشم
صدها ستاره آمده اشكم نگه كنند
چشم تو را خمارتر و مدهوش مي كشم
شكر خدا كه عشق ترا در دلم نهاد
بي تاب تر زخويش مي پر جوش مي كشم
عمري زخويش راندي و باز عاشق توام
بار گران هجر تو بر دوش مي كشم
بنفشه مافي
فردا
پيري چنين مي گفت يك شب زير گوش باد:
«فردا يقينا اتفاقي خواهد افتاد
فرمان مي آيد از فراز آسمان ها
هر چه قناري بعد از اين از هر قفس آزاد
فردا تمام آب ها بايد كه اقيانوس
فردا تمام بغض هاي كهنه مان فرياد
هركس به قدر دست هايش مي برد سهمي
از آب، از گل، از كبوتر، از خدا، از باد»
من نسل در نسلم همه طغيان، همه طوفان
هفتاد پشتم مي رسد به آريا، به ماد
آب از سرم ديگر گذشته مي روم من
من مي روم تا آخر خط، هر چه بادا باد
احمد چگيني




 



توسط رئيس جمهور صورت گرفت
 اعطاي نشان درجه يك خدمت به آيت الله خزعلي

رئيس جمهور در آستانه عيدسعيد غدير نشان درجه يك خدمت را به آيت الله ابوالقاسم خزعلي اعطا كرد.
دكتر محمود احمدي نژاد شامگاه روز سه شنبه در ديدار جمعي از اعضاي فراكسيون غدير و انقلاب اسلامي مجلس شوراي اسلامي و به منظور ارج نهادن به خدمات شايسته و عالمانه، آيت الله خزعلي و در اجراي اصل 129 قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران نشان درجه يك خدمت را به وي اعطا كرد.
گفتني است: كميسيون بررسي اعطاي نشان هاي دولتي در اجراي اصل 129 قانون اساسي در مورخ 19/7/88 نشان درجه يك خدمت به آيت الله خزعلي را به تصويب رسانيد.

 



كميته امداد امام خميني(ره) برگزار مي كند
 مراسم ازدواج 20 هزار عروس و داماد در عيد غدير

كميته امداد امام خميني(ره) به مناسبت فرا رسيدن عيدسعيد غديرخم مراسم ازدواج 20 هزار عروس و داماد تحت پوشش كميته امداد را برگزار مي كند.
منصور قمشه، مشاور و مديركل دفتر سرپرستي كميته امداد با اعلام اين خبر به خبرنگار كيهان گفت: اين نهاد براي ترويج سنت حسنه نبوي و اشاعه فرهنگ ازدواج آسان با برگزاري دوره هاي آموزش ديني، اجتماعي و فرهنگي قبل از ازدواج امكان زندگي مناسب را براي دختران خانواده هاي امداد فراهم كرده است.
وي اظهار داشت: هزينه جهيزيه اين نوعروسان بالغ بر 60 ميليارد ريال است كه تماما از سوي كميته امداد و نيكوكاران تهيه و اهدا شده است.

 



درخواست صادركنندگان نساجي از وزير صنايع براي پرداخت مطالبات ارزي

تعدادي از مديران واحدهاي نساجي و پوشاك صبح ديروز براي پيگيري مطالبات معوق مربوط به صادرات سال هاي 75 و 76 با حضور در وزارت صنايع و مذاكره با معاون اقتصادي وزير صنايع، از مسئولان اين وزارتخانه خواستند بيش از اين پرداخت مطالبات ارزي صادركنندگان را به تأخير نيندازند.
به گزارش فارس، صادر كنندگان پوشاك و نساجي از 12 سال پيش تاكنون حدود 15 ميليون دلار بابت دريافت ارز تشويقي سال هاي 75 و 76 از وزارت صنايع طلبكار هستند.
اين طلب از آنجا ناشي مي شود كه براساس دستورالعمل هاي صادراتي آن سال ها وزارت صنايع و معادن ملزم به پرداخت 50 درصد ارزهاي استفاده نشده به صادركنندگان بوده است. به اين معني كه صادركنندگان معادل نيمي از ارزش ريالي صادراتشان را با ارايه ارز حاصل از صادرات به بانك ها از آن طريق دريافت كنند و نيمي ديگر را بصورت ريالي از وزارت صنايع و معادن دريافت كنند اين در حالي است كه سهمي كه بايد از طريق اين وزارتخانه پرداخت شود، هنوز تحويل واحدهاي صادراتي نساجي و پوشاك نشده است.
مديران واحدهاي نساجي صبح ديروز در حالي مقابل ساختمان وزارت صنايع خواستار ملاقات با مسئولان شده بودند كه 4 ماه پيش (18 مرداد) هيأت دولت مصوب كرد اين مطالبات از طريق وزارت صنايع پرداخت شود.
محمود نبوي، يكي از حاضران درجلوي ساختمان وزارت صنايع در اين باره گفت: شركت ما از 12 سال پيش تاكنون 212 هزار دلار از دولت طلبكار است.
وي افزود: هيأت دولت بعد از پيگيري مكرر نساجان، مصوب كرد معاونت برنامه ريزي و نظارت راهبردي رئيس جمهور با هماهنگي وزارت صنايع مبلغ 71 ميليون دلار را به صورت ريالي بابت پرداخت مطالبات ارزي واحدهاي مشمول دريافت ارز تشويقي سال هاي 75 و 76 در بودجه سنواتي وزارت ياد شده پيش بيني نمايد.
نبوي تصريح كرد: ما امروز به همين خاطر و براي پيگيري اجراي اين مصوبه به اينجا آمده ايم.
محمد برادران نيز كه 100 هزار دلار از همين بابت از وزارت صنايع طلب دارد در اين خصوص گفت: براي جبران اين طلب در چند سال گذشته مجبور شدم وام بگيرم اما سندي كه براي اين وام گرو گذاشتم به دليل عدم پرداخت بدهي دولت در حال حاضر اجرا گذاشته شده است.
وي افزود: همه مسئولان مطالبات معوق صادركننده هاي نساجي و پوشاك را قبول دارند و آن را به حق مي دانند اما نمي دانم چرا آن را پرداخت نمي كنند.

 



پژوهشگر تاجيكستاني: آيت الله خامنه اي مايه افتخار مسلمانان است

قم - خبرنگار كيهان:
يك انديشمند تاجيكستاني گفت: وجود شخصيتي همچون آيت الله خامنه اي مايه افتخاري براي مسلمانان جهان است.
به گزارش روابط عمومي و امور بين الملل دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم، «دولت نظراف» از مسئولان گروه شركت كننده در دوره كوتاه مدت جامعه المصطفي العالميه از تاجيكستان با بيان اين مطلب افزود: بيشتر مردم كشورهاي آسياي مركزي پيروي مذهب حنفي هستند و البته ما به عنوان پيروان اين مذهب اعلام مي كنيم كه احناف در دوست داري اهل بيت(ع) پيشرو هستند.
«دولت نظراف» گفت: در كشورهاي آسياي مركزي در ميان خانواده هاي حنفي خانواده اي را نمي يابيد كه نام يكي از فرزندان خود را حسن، حسين و يا علي نگذاشته باشند.
وي افزود: مردم تاجيك ايران و ايرانيان را دوست دارند و علت اين علاقه زبان و دين مشترك است كه اين دو ملت بزرگ را به هم نزديك كرده است.
وي در بيان رابطه تنگاتنگ ميان دو ملت ايران و تاجيكستان اظهار داشت: تاجيكستان جزو جدا ناشدني ايران است و ايران جزو جدا ناشدني تاجيكستان و اين مسئله اعتقاد عمده مردم ماست.

 



محرابيان: ابزارهاي لازم براي حمايت از صنايع وجود ندارد

وزير صنايع و معادن گفت: ابزارهاي لازم براي مديريت و حمايت از صنايع كشور در اختيار وزارت صنايع و معادن نيست.
به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز، علي اكبر محرابيان در نشست مشترك با صنعتگران و كارآفرينان آذربايجان شرقي در اتاق بازرگاني، صنايع و معادن تبريز اظهار داشت: در حال حاضر براي تعيين تعرفه واردات در 11 دستگاه و ارگان دولتي تصميم گيري مي شود در حالي كه با اين وضعيت امكان رقابت با بازارهاي جهاني وجود ندارد.
وي تاكيد كرد: حضور دستگاه قضايي در تعيين تعرفه چه ضرورتي مي تواند داشته باشد.
وزير صنايع و معادن با تاكيد بر اينكه انتظارات از وزارت صنايع و معادن با اختيارات اين وزارتخانه همخواني ندارد، افزود: تا زماني كه اختيارات و ابزارهاي لازم به اين بخش داده نشود، نبايد انتظار رقابت در بين صنايع وجود داشته باشد چرا كه اين قضيه همانند شناگري است كه دست و پايش را بسته اند و انتظار دارند در درياي مواج شنا كند.
محرابيان در ادامه با اشاره به برخي چالش هاي پيش روي صنايع كشور بيان داشت: امروزه ما در كشور با معضلي به نام نقدينگي مواجه هستيم، نمي خواهم بگويم نقدينگي كم و يا زياد است بلكه معتقدم توزيع نقدينگي در كشور مناسب نيست.
وي اضافه كرد: طبيعي است كه ما رشد صنعت را از صنايع و متوليان دولتي آن داريم ولي ابزارها و اختيارات در دست متوليان اصلي اين بخش نيست.
وزير صنايع و معادن اظهار داشت: استان آذربايجان شرقي در صنايع غذايي، ماشين سازي، چرم و كفش شهره عام و خاص است و در رتبه هاي ممتاز كشور به مثابه گوهري درخشان مي درخشد.
محرابيان به بازديد خود از برخي صنايع آذربايجان شرقي اشاره و خاطر نشان كرد: درحالي كه بسياري از صنايع جهان با 10 درصد توان خود كار مي كنند، در تبريز برخي از صنايع در سه شيفت مشغول توليد هستند كه مايه بسي مباهات و خرسندي است.

 



وزير راه و ترابري: كار ساخت راه آهن خرم آباد-انديمشك از سال آينده آغاز مي شود

خرم آباد و اهواز - خبرنگاران كيهان:
كار ساخت راه آهن خرم آباد - سپيددشت و خرم آباد - انديمشك از سال آينده آغاز مي شود.
وزير راه و ترابري كه به منظور بررسي روند اجراي آزادراه خرم آباد- انديمشك و ديگر پروژه هاي راهسازي در استان لرستان به خرم آباد سفر كرده بود با اعلام اين خبر افزود: كارهاي مطالعاتي راه آهن خرم آباد - انديمشك انجام شده است و براي اجراي اين پروژه مجلس و دولت بايد اعتبار كافي اختصاص دهند.
حميدرضا بهبهاني از افزايش پروازهاي فرودگاه خرم آباد از 3 پرواز به 6 پرواز در هفته خبر داد.
همچنين به گزارش خبرنگار ما از اهواز، وزير راه و ترابري در جريان بازديد از باند دوم كمربندي شمال شرق اهواز از بهره برداري جاده كمربندي اهواز در سال جاري خبر داد و افزود: با بهره برداري از مسير 29 كيلومتري جاده كمربندي اين شهر و راه اندازي باند دوم جاده، مشكل ترافيك اهواز برطرف مي شود.
حميدرضا بهبهاني از انعقاد قرارداد قطعه باقي مانده پروژه آزادراه خليج فارس در محدوده خرم آباد - پل زال ظرف مدت يك هفته آينده خبر داد و افزود: 50 درصد از عمليات اجرايي آزادراه خليج فارس به طول 60 كيلومتري توسط بخش خصوصي انجام مي شود.
تكميل اين پروژه تردد خودروها در مسير خرم آباد - انديمشك را كاهش مي دهد.
وزير راه و ترابري افزود: پروژه ساخت خط آهن اهواز - ازنا - اصفهان هم اكنون در مرحله مطالعه قرار دارد و پروژه احداث خط آهن اهواز - دوگنبدان - كازرون - شيراز نيز پس از انجام مراحل مطالعاتي عملياتي خواهد شد و پروژه اتصال اهواز به استان چهار محال و بختياري نيز در حال مطالعه است كه كار احداث اين پروژه نيز با كمك استانداري خوزستان در آينده نزديك آغاز مي شود.

 



حجت الاسلام صديقي : ولايت فقيه ادامه راه غديراست

امام جمعه موقت تهران گفت: ولايت فقيه ادامه راه غدير است و بسياري از بركات و معنويات را در جامعه جاري كرده است.
به گزارش خبرگزاري فارس از قم، حجت الاسلام والمسلمين كاظم صديقي سه شنبه شب در جمع زائران و مجاوران بارگاه ملكوتي حضرت فاطمه معصومه(س) با اشاره به سخن امام خميني «ره» مبني بر اينكه ولايت فقيه استمرار حركت انبياست، اظهار داشت: پيش از انقلاب اسلامي مرجعيت و محبت اهل بيت«ع» در كشورمان وجود داشت، اما به دليل عدم قدرت و ولايت عالمان بزرگ اسلام، دين در جامعه نمود نداشت.
وي افزود: به بركت انقلاب اسلامي آموزه هاي ديني با حضور ولي فقيه در جامعه جاري و ساري شد و نقش ولايت به خوبي بر همگان آشكار شد.
استاد حوزه و دانشگاه تصريح كرد: در 30 سال گذشته اگر ولي فقيه پرچمدار نظام اسلامي نبود، با وجود اين همه دسيسه هاي دشمنان و جنگ تحميلي حقيقتاً امروز نامي از اسلام و انقلاب در جهان وجود نداشت.
وي ولي فقيه را قوه محركه جامعه و دليل نهادينه شدن فرهنگ جهاد و شهادت در كشور دانست و گفت: پس از رحلت امام خميني اگر رهبر معظم انقلاب در جامعه حضور نداشتند، آن دگرانديشان گمراه كه بلندگوي استكبار جهاني شده بودند، در مجلس ششم و فتنه هاي بسيار پس از آن، تيشه بر ريشه انقلاب زده بودند.
امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: ولي فقيه سايه ولايت اميرالمأمنين علي(ع) است و قطره اي از آن درياي بيكران امروز در ايران اسلامي اين همه اقتدار، عزت و وحدت را به وجود آورده است.
وي تأكيد كرد: ولايت فقيه ادامه راه غدير است كه بسياري از بركات و معنويات را در جامعه جاري و ساري كرده و دل هاي همه مشتاقان را به تسخير درآورده است.
استاد حوزه و دانشگاه گفت: امروز آحاد جامعه بايد تلاش كنند تا پرچم نظام اسلامي را در سايه ولايت فقيه به دست مبارك امام زمان(عج) رسانده و در اين راه هيچ گاه از پاي ننشينند.
حجت الاسلام والمسلمين صديقي با اشاره به فجايع اخير كشور يمن و كشتار بي رحمانه شيعيان نيز ابراز داشت: اميدواريم قتل عام شيعيان بي پناه، مظلوم و ستمديده يمن از سوي دولت جنايتكار و پليد عربستان سعودي زمينه ظهور حضرت ولي عصر(عج) باشد.

 



جانباز 70 درصد ياسوجي به ياران شهيدش پيوست

يكي ديگر از جانبازان 70 درصد جنگ تحميلي در ياسوج به خيل شهدا پيوست.
به گزارش خبرگزاري فارس از ياسوج، خدابخش زارعي عضو سپاه پاسداران اين شهر و جانباز 70 درصد كه در عمليات والفجر هشت بر اثر تركش خمپاره از ناحيه سر، دست و پا مجروح شده بود پس از سال ها تحمل درد سرانجام به خيل شهدا پيوست.
زارعي در سال 65 در عمليات والفجر هشت در جبهه هاي جنوب هدف تركش رژيم بعث قرار گرفت و به شدت از ناحيه جمجمه سر، چشم، سينه، دست و پا مجروح شد و با گذشت چندين سال تحمل درد ناشي از تير و تركش، سرانجام سه شنبه شب در بيمارستان امام سجاد(ع) ياسوج به لقاء الله پيوست.

 



وزير كشور: استكبار نمي تواند با تحريم از پيشرفت ايران جلوگيري كند

بندرعباس-خبرنگاركيهان:
وزيركشور گفت: استكبارجهاني نمي تواند با اهرم تحريم جلوي عزم ملت ايران را براي پيشرفت بگيرد.
مصطفي محمدنجار در آيين توديع و معارفه استاندار هرمزگان با بيان اين مطلب افزود: ملت هاي آزاده جهان، امروز جمهوري اسلامي ايران را الگوي خود قرار داده اند، زيرا ايران با رشد و قدرت علمي هيبت دشمنان را فرو ريخته است.
وي يكي از راهكارهاي نفوذ دشمنان در كشورها را دامن زدن به اختلافات قومي و مذهبي دانست و گفت: اقوام و پيروان مذاهب گوناگون در ايران با حربه هاي دشمنان كاملاً آشنايي دارند. بر همين اساس به راحتي در كنار يكديگر زندگي مي كنند.
وزير كشور با بيان اينكه در آستانه دهه چهارم انقلاب، دولت برنامه هاي اساسي خود را شروع خواهد كرد اظهار داشت: يكي از مهم ترين برنامه هاي دولت دهم توجه به مناطق محروم است
و در نظر دارد با عزم راسخ با كمك مردم مشكلات اين مناطق را حل و فصل كند. نجار اجراي طرح هدفمند كردن يارانه ها را نيازمند فرهنگ سازي دانست و تصريح كرد: به رغم اينكه دولت مي داند اجراي چنين طرحي مشكلاتي را به همراه خواهد داشت، با وجود اين، مشكلات را به جان و دل مي خرد تا حق نسل هاي آينده محفوظ باقي بماند. از سوي ديگر خبرگزاري فارس گزارش داد مصطفي محمد نجار با اشاره به تحريم هاي غرب عليه ايران گفت: اين تحريم ها روز به روز كشور را آبديده تر مي كند. به طوري كه امروز شاهديم اين تحريم سبب شد تا دانشمندان ما مصمم تر از هميشه گام بردارند و در راس قله هاي فناوري دنيا قرار بگيرند.
وي به عزم جدي دولت براي ايجاد و احداث 10 سانتريفيوز جديد در كشور اشاره كرد و اظهار داشت: اين امر نشان از اقتدار و استواري ملت ايران براي به دست آوردن خواسته هاي متعارف خود دارد كه در اين راه تمام تلاش خود را به كار گرفته است.
نجار در پايان تصريح كرد: امروزه بسياري از كشورهاي دنيا ايران را به چشم يك الگو مي بينند و اين امر عصبانيت، ناراحتي و حسادت دشمنان را برانگيخته و ناراحتي آنان نيز از همين مسئله است و نه از مسائل ديگر جنجالي كه در رسانه ها و بوق هاي تبليغاتي شان مطرح مي كنند.

 



اخبار ادبي و هنري

تجليل از فيلم «به كبودي ياس»
به خاطر ارائه الگوي ساده زيستي
جشنواره فيلمنامه فيلم كوتاه اصلاح الگوي مصرف از فيلم «به كبودي ياس» به كارگرداني جواد اردكاني تجليل مي كند.
اين فيلم كه به زندگي سردار شهيد عبدالحسين برونسي مي پردازد، به خاطر ارائه الگويي از ساده زيستي و معرفي نماد نفي مصرف گرايي مورد تجليل قرار مي گيرد.
مراسم اختتاميه جشنواره اصلاح الگوي مصرف 21 آذرماه سال جاري برگزار مي شود.
شالويي: سودجوها از آثار سهراب
كپي برداري كرده اند
مدير مركز هنرهاي تجسمي وزارت ارشاد گفت: در حال حاضر حدود 300اثر از آثار نقاشي سهراب در دست است كه احتمالا تعداد آنها بيش از اينهاست، اما پس از مرگ سهراب عده اي سودجو به كار كپي برداري و نسخه برداري از آثار او دست زدند.
محمود شالويي، همزمان با برگزاري نمايشگاه آثار نقاشي سهراب سپهري در موزه هنرهاي معاصر تهران با اشاره به پيوند ناگسستني ميان شعر و نقاشي سهراب، متذكر شد: اين در هم آميختگي موجب تمايز سهراب از سايرين شده است از سوي ديگر وجوه شخصيتي منحصر به فرد سهراب هم مي تواند براي جامعه هنري و تجسمي ما الگوي مناسبي باشد.
شالويي سپس به وجه استعلايي هنر سهراب اشاره كرد و گفت: انسان گرايي از نوع غربي و ناصحيح اش در آثار سهراب جايي ندارد، بلكه او به حقيقتي به مراتب متعالي تر مي نگرد و در فضاي ديگري سير مي كند.
به گزارش فارس، سرپرست موزه هنرهاي معاصر تهران همچنين اظهار كرد: فضاي رازآلودي كه در شعر سهراب به چشم مي خورد گاهي نتيجه همنشيني چند واژه ساده است اما چون سهراب از تعلقات مادي و دنيايي رها شده است مي تواند به خلق چنين دنياي رازآلودي نائل شود.
اختتاميه جشنواره فيلم هاي كوتاه ديني
با حضور فيلمسازان برجسته
پنجمين جشنواره فيلم هاي كوتاه ديني «رويش» با حضور مجيد مجيدي، سيدرضا ميركريمي، مجتبي راعي، حسن بنيانيان و... امروز پنج شنبه 12آذر در مشهد پايان مي يابد.
مراسم اختتاميه «رويش» پنجم ساعت 19 در مركز همايش هاي صداوسيماي استان خراسان رضوي برگزار مي شود.
در اين مراسم برگزيدگان در بخشهاي مختلف تقدير و جوايز ويژه اي به بديع ترين فيلم منطبق با موضوع جشنواره و نيز بهترين اثر با موضوع «اصلاح الگوي مصرف» اهدا مي شود.
گرامي داشت چهارمين سالگرد شهادت
اصحاب رسانه
دست اندركاران شبكه خبر به مناسبت چهارمين سالگرد شهداي اصحاب رسانه كه قبل از اعزام به منطقه رزمايش عاشقان ولايت با سقوط هواپيماي سي130 جان به جان آفرين تسليم كردند، روز يكشنبه در بهشت زهرا(س) ياد و خاطره ياران رسانه اي و نيروهاي مسلح را گرامي مي دارند.
اين مراسم يادبود از طرف خانواده شهداي اصحاب رسانه، يكشنبه 15آذرماه ساعت 14 در قطعه 50 بهشت زهرا(س)، مقبره الشهدا اصحاب رسانه برگزار خواهد شد.
انتشار مجموعه اي از شعرهاي عزيزي
در خورشيد نمره بيست
مجموعه اي از اشعار محمد عزيزي (نسيم) در كتاب «خورشيد نمره بيست» منتشر شد.
اين كتاب شامل 10شعر مخصوص گروه سني نوجوانان است كه توسط انتشارات به نثر منتشر شده است.
نمايشگاه «حج» در خانه عكاسان ايران
خانه نمايشگاه گروهي با عنوان «حج» تا 25 آذر در گالري خانه عكاسان ايران (واقع در حوزه هنري) برپا مي شود.
خانه عكاسان ايران در صد و هجدهمين نمايشگاه دوره اي اين مجموعه به منظور به تصوير كشيدن معنويت مراسم حج نمايشگاهي را با همين عنوان و متشكل از 43عكس از 18عكاس در قطع هاي 50 در 100، 70 در 70 و 50در70 به صورت رنگي و سياه و سفيد در گالري شماره يك اين مجموعه برپا مي كند.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14