(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 16 آذر 1388- شماره 19528
 

به بهانه تشييع و تدفين شهداي گمنام در اهواز همين روزهاست كه حاجت روا شوي...
احداث جاده هاي جايگزين سد كارون 4 در چهارمحال و بختياري
تشكيل كميته فراقوه اي براي مبارزه با مفاسد اقتصادي
كوتاه از هفته بسيج
استاندار استان مركزي خبر داد اختصاص 5 ميليارد ريال اعتبار براي تكميل شهرك گل و گياه خمين
مديرجهاد كشاورزي پارسيان: گوجه فرنگي پارسيان به بار نشست
پيگيري هاي خبرنگار كيهان در ايلام خانواده اي را نجات داد
آغاز اصلاح نژاد دام در روستاهاي كشور
انتظارات مردم بادرود از دولت
نصب وسايل بدنسازي در 3 پارك محله اي گرگان
تجليل از پيشكسوتان و برگزيدگان انجمن هاي اسلامي دانش آموزي كردستان
همكاري هاي اقتصادي گيلان با آستراخان روسيه گسترش مي يابد
احداث سد لاستيكي در گنبد كاووس
مشكلات صنعت نساجي در شهرضا
پس از 40 سال استقرار نظام صنفي كشاورزي به 4 وزارتخانه محول شد
برگزاري همايش زنان عاشورايي در اردبيل



به بهانه تشييع و تدفين شهداي گمنام در اهواز همين روزهاست كه حاجت روا شوي...

وقتي از سر تا پا، خيس روزمرگي باشي؛
وقتي تل انبار نفسانيات، فشارت را انداخته باشد؛
وقتي از دل، هيچ نداشته براي گفتن، و دلت سرشار رازهاي سربه مهري باشد كه براي نگفتن داري، آه كه چه دلگيرند اين لحظه ها...
چقدر دلت مي گيرد از خلوت آسمان، وقتي ازدحام مشتريان زمين، بازار آسمان را از رونق انداخته...
چقدر دلت مي گيرد از تماشاي ابرهايي كه در اندوهي انبوه مي گردند به انتظار جرقه اي تا بباراندشان، درست شبيه دل تنگ تو...
و در اين لحظه هاي دلگير، چه شوقي دارد دل به غربت شهيدان بسپاري و يك دل سير اشك بباري؛
چه لذتي دارد چفيه ات را دوباره از چمدان بيرون بياوري و روي سر و صورتت بكشي، و از ميان روزنه هاي ريز تار و پودش، چشم بيندازي به آدمهايي كه از حس و حال كسل كننده اين دنياي پرزرق و برق دل پري دارند و كز كرده اند به انتظار بهانه اي تا آسماني شان كند و هرچه از دنيا به خاطر دارند ميان فوج فوج فرشته ها- اين ميهمانان ويژه طبقه هفتم- به باد بسپارند...
و چه شوقي دارد ميان لحظه هاي دلتنگي، زير تابوت شهيدي را بگيري، و روي پرچم سه رنگش بنويسي: «شهدا، ما را شفاعت كنيد»، و آنگاه بغضت بشكند و اشك امانت ندهد.
و چه لذتي است در اينكه گمنام باشند و تو آنان را فرزند روح الله بنامي،
و چه لذتي است در اينكه غريب باشند و تو برايشان خواهري كني با حضورت، با اشكهايت، با تبسم شرمسارانه ات...
و دستت را به التماس بالا بياوري و اميدوارانه منتظر باشي تا برادرانه «حاجت روا» كنندت...
و آن لحظه است كه احساس مي كني غرق در آسمان شده اي!
و فرشته هايي كه درست روبروي چشمهايت قدم مي زنند، با نگاهش به تو مي فهمانند كه شنيده اند همه آنچه در دل براي نگفتن داري،
و همين روزهاست كه حاجت روا شوي...
¤¤¤
با دلت غريبگي نكن، بگذار بارانها ببارد از اين ابرهاي غليظ كه در آسمان چشمت بيتوته كرده،
دل تو هم اگر مثل دل من و هزاران عاشق شرمگين ديگر، نفس كم آورده، بلند شو. نقاب دنياي ات را بردار و جاري شو ميان آدمها و فرشته ها زير تابوت شهيد...
اگر فرصت نكردي حاضر شوي در مراسم تشييع شهداي گمنام، و زير تابوتشان را بگيري، لااقل بيا و فاتحه اي بخوان بر مزارش، براي خودت... و من... و ما كه مرده ايم و آنها زندگان هميشه جاويدند...

 



احداث جاده هاي جايگزين سد كارون 4 در چهارمحال و بختياري

شهركرد- خبرنگار كيهان:
جاده هاي جايگزين سد كارون چهار در محور ارتباطي شهركرد- خوزستان با سرعت خوبي در دست احداث است.
مديركل راه و ترابري چهارمحال و بختياري با اعلام مطلب فوق افزود: تاكنون اين پروژه ها 45 درصد پيشرفت فيزيكي داشته است.
سيف الله كريمي افزود: اينكه گفته مي شود سد كارون چهار باعث بن بست غرب چهارمحال و بختياري شده است صحيح نيست بلكه با احداث جاده هاي جايگزين بهتر و با كيفيت عالي در سال آينده، تردد در محور مذكور از سر گرفته مي شود.
وي تصريح كرد: با سرعتي كه جاده هاي جايگزين در دست احداث هستند و با ساخت پل با دهانه 450 متري به عنوان بزرگترين پل كشور، پيش بيني مي شود در نيمه دوم سال آينده اين محور بازگشايي شود و جاده هاي جايگزين به بهره برداري برسند.
كريمي گفت: با تكميل محور ايذه- شهركرد و آبگيري كارون چهار اين منطقه به يكي از زيباترين مناطق توريستي كشور تبديل خواهد شد و با بهره برداري از محور ارتباطي لردگان- ايذه، جاده قبل ايذه- شهركرد بسته شده است و عدم تردد در اين مسير برخي پيامدهاي صنفي و اقتصادي را براي زندگي ساكنان روستاها و شهرهاي واقع در اين مسير به همراه داشته است.

 



عضو كميسيون قضايي مجلس شوراي اسلامي خواستارشد
تشكيل كميته فراقوه اي براي مبارزه با مفاسد اقتصادي

چناران - خبرنگار كيهان:
عضو كميسيون قضايي مجلس شوراي اسلامي گفت: براي مبارزه با مفاسد اقتصادي بايد يك كميته فراقوه اي تشكيل شود.
محمد دهقان نماينده مردم چناران و طرقبه در مجلس شوراي اسلامي افزود: اين كميته بايد زيرنظر شخص رهبر معظم انقلاب و با اختيارات ويژه تشكيل شود تا بدون مشكل بتواند به اين معضل رسيدگي كند.
وي تاكيدات رهبر معظم انقلاب را مبني بر ضرورت مبارزه با مفاسد اقتصادي يادآور شد و افزود: در مبارزه با مفاسد اقتصادي نظرات رهبري بسيار راهبردي است، اما فاصله زيادي با اين نظرات داريم.
عضو هيئت رئيسه مجلس شوراي اسلامي در گفت وگو با خبرنگاران افزود: متاسفانه در بحث مبارزه با مفاسد اقتصادي هر سه قوه عقب هستند و در اين زمينه ناكارآمد عمل كرده اند و تاكنون اقدام موثر و قابل قبولي در اين بخش از سوي هر سه قوه انجام نشده است.
دهقان تاكيد كرد: تا زماني كه اراده براي مبارزه با مفاسد اقتصادي در قوه قضائيه ديده نشود طبعاً يك حاشيه امن براي مفسدان اقتصادي ايجاد مي شود كه ممكن است گاهي اين حاشيه امن بر بروز برخي افتضاحاتي نظير پرونده شهرام جزايري منجر شود.

 



كوتاه از هفته بسيج

نمايشگاه ادبيات پايداري در همدان
همدان- خبرنگاركيهان: به مناسبت بزرگداشت هفته بسيج، نمايشگاه كتاب و نرم افزار ادبيات پايداري به همت سازمان بنياد شهيد و امور ايثارگران استان همدان و با همكاري بسيج دانشجويي دانشگاه صنعتي همدان برپا شد. به گزارش روابط عمومي سازمان بنياد شهيد و امور ايثارگران استان همدان اين نمايشگاه با بيش از 180عنوان كتاب و 60 عنوان نرم افزار چند رسانه اي در دانشگاه صنعتي همدان برگزار شد.
گردهمايي بسيجيان در اليگودرز
اليگودرز- خبرنگاركيهان: همزمان با هفته بسيج گردهمايي بسيجيان اليگودرز در غالب گردان هاي عاشورا و الزهرا تحت عنوان حماسه ماندگار در اين شهر برگزار شد. سرهنگ هداوند فرمانده ناحيه مقاومت بسيج اليگودرز در گفتگو با خبرنگاران گفت: ويزيت رايگان بيماران در بهداري ناحيه مقاومت اليگودرز و افتتاح حوزه هاي مقاومت بسيج از ديگر برنامه هاي هفته بسيج در اين شهرستان است.
يادواره شهيدان بسيجي در گنبدكاووس
گنبدكاووس- خبرنگاركيهان: به مناسبت هفته بسيج يادواره 23 تن از شهيدان بسيجي با حضور بسيجيان و اقشار مختلف مردم در مسجد حسيني شهرستان گنبدكاووس برگزار شد. به گزارش خبرنگار كيهان حجت الاسلام والمسلمين غلامرضا قندهاري نماينده ولي فقيه در سپاه نينواي استان گلستان در اين مراسم ياد و خاطره شهيدان هشت سال جنگ تحميلي را گرامي داشت.
تجليل از نخبگان بسيجي در كردستان
سنندج- خبرنگاركيهان: همزمان با هفته بسيج در مراسمي از 30 بسيجي نمونه و نخبه استان كردستان تجليل شد. محمدحسين تركمن مديركل صداوسيماي مركز كردستان در اين مراسم گفت: 30 شبكه ماهواره اي بيگانه فعاليت خود را بر روي استان كردستان متمركز كرده اند.
نمايش اقتدار بسيجيان در كاشان
كاشان- خبرنگاركيهان: همايش اقتدار بسيجيان در ورزشگاه شهيد فكري كاشان برگزار شد. سرتيپ محسن كامكميني معاون عمليات كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در اين همايش گفت: فرهنگ بسيجيان، فرهنگ ايثار، شهادت طلبي، جهاد، ولايت مداري و دين مداري، معنويت و تكليف گرايي است و انقلاب اسلامي ما همواره نياز به چنين فرهنگي دارد.
افتتاح نمايشگاه بسيج در ملاير
ملاير- خبرنگاركيهان: به مناسبت هفته بسيج نمايشگاه ياد عاشقان در محل كانون بسيج جوانان ملاير با حضور جمعي از بسيجيان، مسئولان و فرمانده ناحيه سپاه ملاير افتتاح شد. در اين نمايشگاه كه شامل دستاوردهاي فرهنگي و هنري بسيج است، صنايع دستي، هنرهاي تجسمي، گنجينه هاي دفاع مقدس و آثار به جا مانده از شهيدان در معرض بازديد عموم قرار گرفت.
نمايشگاه عكس هنرمندان بسيج در خواف
خواف- خبرنگاركيهان: به مناسبت هفته بسيج نمايشگاه عكسي با عنوان «نگار دل بسيج» كاري از عكاسان هنرمند بسيجي شهرستان خواف در محل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي اين شهرستان برگزار شد. به گزارش روابط عمومي و تبليغات ناحيه مقاومت بسيج خواف هدف از برگزاري اين نمايشگاه قرارگرفتن توانمندي هاي هنرمندان بسيجي در بوته نقد بوده است.
اجراي 60 برنامه بسيج در نهاوند
نهاوند- خبرنگاركيهان: فرمانده سپاه ناحيه نهاوند به مناسبت هفته بسيج اعلام كرد 60 برنامه فرهنگي ورزشي مخصوص بسيجيان در همه رده هاي مختلف اعم از عادي و فعال، دانش آموز و دانشجو در سطح شهرستان برگزار شد.
رستمي افزود از مهمترين برنامه ها در اين هفته ويزيت رايگان مردم بخصوص افراد بي بضاعت توسط مراكز درماني و مطب هاي سپاه در شهر و روستا، برگزاري كارگاه هاي آموزشي، گردهمايي، همايش ها، يادواره شهيدان و اهداي بسته هاي سلامتي به بيماران در روستاهاي دورافتاده بود.
همايش مهندسان بسيجي در داراب
داراب- خبرنگاركيهان: به مناسبت گراميداشت هفته بسيج، همايشي با عنوان «تكنولوژي و سياست» توسط كانون بسيج مهندسان شهرستان داراب برگزار شد. در اين همايش سرهنگ صادق زاده مسئول سياسي سپاه ناحيه داراب در خصوص نقش تكنولوژي در سياست سخنراني كرد.
گردهمايي 7 هزار بسيجي در ملاير
ملاير- خبرنگاركيهان: به مناسبت هفته بسيج و همزمان با سراسر كشور بيش از 7 هزار بسيجي شهرستان ملاير با تجمع در سالن الغدير اين شهر بار ديگر با آرمان هاي امام و شهيدان تجديد بيعت كردند. حسن خيرانبور فرماندار ملاير در اين همايش گفت بسيج به عنوان پرچم دار اسلام و پشتيباني قدرتمند استقلال كشور به شمار مي رود.
تجليل از شهيدان در بناب
بناب- خبرنگاركيهان: طي مراسمي همزمان با هفته بسيج يادواره شهيدان روستاهاي سه گانه چلقاي بناب برگزار شد. محمدعلي سيدفاطمي معاون سابق فرهنگي و اجتماعي سپاه عاشورا در اين مراسم گفت: شهيدان عزيز و امام شهيدان نمونه و الگوي كامل براي بسيجيان هستند.

 



استاندار استان مركزي خبر داد اختصاص 5 ميليارد ريال اعتبار براي تكميل شهرك گل و گياه خمين

خمين- خبرنگار كيهان:
براي تكميل شهرك گل و گياه خمين مبلغ 5 ميليارد و 400 ميليون ريال اعتبار استاني به اين شهرك اختصاص مي يابد.
استاندار استان مركزي در بازديد از شهرك درحال احداث گل و گياه خمين با اعلام اين خبر افزود: خمين نقش مهمي در توليد گياه و گل زينتي در سطح استان دارد و با راه اندازي اين شهرك فرصت بهتري براي توليد بيشترگل و گياه زينتي و عرضه آن به بازار فراهم مي شود.
علي اكبر شعباني فرد گفت كه 114 واحد گلخانه در يك صدهكتار از اراضي اين شهرك احداث مي شود كه تا پايان امسال 20 واحد آن در فاز اول به متقاضيان واگذار مي شود.
به گزارش خبرنگار ما، با موافقت استاندار مقرر شد 50 هكتار زمين در كنار شهرك به تعاوني گلكاران خمين براي واگذاري به اعضا تحويل داده شود.

 



مديرجهاد كشاورزي پارسيان: گوجه فرنگي پارسيان به بار نشست

بندرعباس - خبرنگار كيهان:
مديرجهاد كشاورزي شهرستان پارسيان از آغاز بارنشيني گوجه فرنگي در پارسيان خبر داد.
به گزارش روابط عمومي سازمان جهاد كشاورزي هرمزگان، علي دلدار با بيان اينكه يك چهارم از سطح زيركشت گوجه فرنگي پارسيان مجهز به آبياري تحت فشار است، اظهار داشت: گوجه فرنگي پارسيان يكي از محصولات خارج از فصل كشور محسوب مي شود كه تامين خلأ محصول در بازار را سالانه به دوش مي كشد.
مديرجهاد كشاورزي پارسيان با اشاره به استفاده از نشا مكانيزه در سال زراعي جاري گفت: استفاده از نشاهاي مكانيزه گلخانه اي، تغيير در روش آبياري از سنتي به تحت فشار و همچنين مساعد بودن شرايط آب و هوايي و بكارگيري توصيه هاي فني از سوي كارشناسان موجب شده است كه اين محصول امسال كمي زودتر از سال هاي گذشته به بار بنشيند. دلدار درباره سطح زير كشت گوجه فرنگي اظهار داشت: 2 هزار هكتار از اراضي اين شهرستان هم اكنون به كشت گوجه فرنگي اختصاص يافته كه بيش از 500 هكتار از اين اراضي با استفاده از تسهيلات و كمك هاي بلاعوض به روش آبياري تحت فشار مجهز شده است.

 



پيگيري هاي خبرنگار كيهان در ايلام خانواده اي را نجات داد

ايلام - خبرنگار كيهان:
با پيگيري كيهان و مساعدت مديركل بهزيستي استان ايلام خانواده اي از مرگ نجات پيدا كرد.
ساعت 9 صبح يكي از روزهاي گذشته خانواده اي به دفتر سرپرستي كيهان در ايلام مراجعه و اعلام كردند كه قصد دارند در اين محل خودكشي كنند تا داستان زندگيشان به اطلاع مردم برسد.
گفت وگوي مسئول دفتر نمايندگي كيهان در ايلام با اين خانواده آرامش را به آنها بازگردانده و در اين مدت با تماسي كه با بهزيستي استان گرفته شد 4 نفر از كارشناسان و مشاوران بهزيستي استان به محل روزنامه مراجعه كردند.
كارشناسان بهزيستي اين خانواده را متقاعد كردند تا همراه آنان به سازمان بهزيستي مراجعه كنند.
با مراجعه اين خانواده به بهزيستي و با پيگيري هاي مسئولان سازمان در كمترين زمان ممكن مشكلات اين خانواده مرتفع شد.
سازمان بهزيستي ايلام سرمايه اي در اختيار پدر خانواده قرار داد تا با اين سرمايه مغازه اي داير كند و نيز اجاره منزل وي نيز توسط اين سازمان پرداخت شد.
گفتني است اثاثيه اين خانواده كه توسط صاحب خانه به بيرون از خانه منتقل شده بود به منزل بازگردانده شده و با گفت وگويي كه با طلبكاران صورت گرفت فرصتي به اين خانواده داده شد تا از طريق وامي كه در اختيار پدر خانواده قرار مي گيرد به تدريج طلب خود را پرداخت كنند.
گفتني است پدر خانواده در بدو ورود به سازمان از فرصت استفاده و در محوطه سازمان خود را حلق آويز كرده بود كه با تلاش كاركنان بهزيستي نجات يافته بود.

 



آغاز اصلاح نژاد دام در روستاهاي كشور

ساري- خبرنگاركيهان:
طرح اصلاح نژاد دام درسطح 3هزار و 75 روستاي كشور اجرايي شد.
«علي ايزدي» مديركل مركز اصلاح نژاد دام كشور با اعلام اين خبر درساري افزود: تغيير عملكرد و افزايش بهره وري اقتصادي توليد دام و افزايش سرانه توليد شير و گوشت از اهداف اصلي اين طرح محسوب مي شود.
وي با اشاره به اختصاص يك هزار دستگاه كانتينر حمل ازت براي تلقيح مصنوعي دام در كشور يادآورشد: دولت دراين طرح يارانه حمايت از دامداران را پرداخت خواهدكرد.
«ايزدي» از فعاليت 766 مأمور دراجراي اين طرح خبر داد و افزود: تاكنون 104 هزار و 800 دامدار كشور دراين طرح شركت كرده اند.
وي يادآورشد: بيش از 55هزار و 995 دام در روند اجراي اين طرح شناسنامه دار شده اند.
به گفته وي هم اكنون 86 ميليون و 560 هزار رأس دام در كشور موجود است.

 



انتظارات مردم بادرود از دولت

رئيس جمهور محترم و هيئت دولت براي سومين بار جهت حل مشكلات مردم اصفهان پاي بر اين ديار گذاشت و در اين ميان كويرنشينان بادرودي نيز همانند مردم استان اصفهان انتظاراتي از دولت دهم و رئيس جمهور اصولگرا دارند.
ارتقاي تقسيماتي مركز بخش بادرود به شهرستان، ترغيب دولت و بخش خصوصي براي ميل به سرمايه گذاري در شهرك جديدالاحداث صنعتي بادرود، رفع معضل بيكاري، احداث مجتمع هاي اقامتي و رسيدگي به وضعيت اسكان مسافران و زائران امام زاده علي عباس(ع) در بادرود، تعيين اعتبار براي احداث راه آهن بادرود، گرمسار با توجه به انجام مطالعات اوليه و تهيه طرح، تسريع جهت احداث جاده ورامين و گرمسار به بادرود، انتقال آب زاينده رود به شهرستان نطنز و شهرهاي بادرود و خالدآباد و كمك به تكميل ده ها پروژه نيمه تمام شهري و روستايي كه بعضا يك دهه از آغاز عمليات اجرايي آن ها مي گذرد بخشي از اين خواسته ها است. اميد مي رود با تلاش مجدانه دولتمردان مشكلات مردم زحمتكش بادرود حل شود.
بادرود- خبرنگار كيهان

 



نصب وسايل بدنسازي در 3 پارك محله اي گرگان

گرگان- خبرنگار كيهان:
شهرداري گرگان در 2 پارك خطي و يك پارك محله اي اين شهرستان وسايل بدنسازي نصب كرد.
شهرداري گرگان هدف از اين كار را همگاني كردن ورزش در محلات براي سلامت شهروندان با بهره گيري از وسايل استاندارد اعلام كرده است.

 



تجليل از پيشكسوتان و برگزيدگان انجمن هاي اسلامي دانش آموزي كردستان

سنندج-خبرنگاركيهان:
از پيشكسوتان،فارغ التحصيلان و منتخبان اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانش آموزان كردستان تجليل شد.
در اين همايش كه بيش از يك هزار نفر از دانش آموزان حضور داشتند در بخش پيشكسوتان از عبدالخالق شريف زاده از بانه،مهدي نامدار، شهريار صادقي نهاد، كورش شهبازي، هوشنگ محمدي،طوبي اماني،فاطمه حيدري و پريسا سالور از سنندج علي افشاري،سيدسجاد سيدشكري و كمال حيدرزاده از بيجار، خداداد مخدومي، ثريا ولي نيا،محمدرضا جلالي و جلال رحيمي از قروه، ادريس نظري از مريوان،يوسف آذربويه و جلال شيرواني از كامياران و رقيه حق بين از سقز تجليل شد.
همچنين در بخش فارغ التحصيلان از رضا شرفي رامين، محسن نريماني، حامداميريان، يدالله نجفي،خبات ساعدي، رويا عبدي، زهرا اكبري،اسعد محمدي و جبار مهدوي از سنندج عليرضا محمدميرزايي و مصطفي كاظمي از بيجار،اعظم محمدنيا از قروه، رضا عبيدي از ديواندره، رضا قادري و عايشه خدامرادي از مريوان، گلاويژمحمدي از سقز، تجليل به عمل آمد.
در بخش منتخبان نيز مسعود الياس وند از بيجار، افشار كريمي و سيده نيلوفر ولي نيا از قروه، واحدالله وردي از ديواندره، محبوبه طاهري از مريوان، نادر اركان از سقز، مونا سودمند و سينا زندي از سنندج تجليل شدند.
همچنين در بخش ايده ها و نوآوري ها نيز از كيوان شرفي رامين، امجد هاشمي، سيدسينا حسيني، ناديا اسدي و سوما قوامي از سنندج و زهرا احمدي از كامياران با هدايايي تجليل شد.
همچنين به صورت ويژه از فاطمه خزايي نفر برگزيده كشوري جشنواره سراسري نشريات دانش آموزي «مداد كم رنگ» تجليل به عمل آمد.

 



همكاري هاي اقتصادي گيلان با آستراخان روسيه گسترش مي يابد

رشت- خبرنگار كيهان:
در ديدار معاون رئيس دولت و وزير صنايع و منابع طبيعي آستراخان روسيه با استاندار گيلان در رشت بر گسترش همكاري هاي دوطرف تأكيد شد.
استاندار گيلان در اين ديدار با اشاره به سابقه ديرينه دو استان گيلان و آستراخان تصريح كرد: در اين ارتباط بندر انزلي به عنوان بزرگترين بندر شمال كشور كه به سرعت درحال رشد و توسعه است مي تواند نقش موثري در گسترش روابط تجاري با كشورهاي همسايه از جمله استان آستراخان ايفا كند.
روح الله قهرماني چابك از تمايل گيلان براي توسعه ارتباطات تجاري، فرهنگي، ورزشي و علمي با كشورهاي حاشيه اين دريا خبر داد و در ادامه گفت: مقرر شده است با تشكيل كار گروه هاي مختلف، براي رفع موانع گسترش روابط في مابين تلاش بيشتري صورت گيرد.
يوري الكسيوويچ معاون رئيس دولت آستراخان روسيه هم در اين ديدار خواستار تداوم همكاري ها در بخش هاي مختلف با گيلان به ويژه در زمينه توسعه امور حمل و نقل زميني، هوايي و دريايي و نيز بخش كشاورزي شد.

 



احداث سد لاستيكي در گنبد كاووس

گنبدكاووس- خبرنگار كيهان:
عمليات اجرايي دومين سد لاستيكي استان گلستان با حضور معاون وزير نيرو در روستاي «ديكچه» از توابع شهرستان گنبد كاووس آغاز شد.
محمدرضا عطارزاده- معاون وزير نيرو در مراسم آغاز عمليات اجرايي اين سد اظهار اميدواري كرد كه تا پيش از بهره برداري از اين سد در 18 ماه آينده بتوان عمليات اجرايي دو سد لاستيكي ديگر را در اين منطقه اجرايي كرد.
وي درخصوص مشكلات اعتباري براي فاضلاب شهرستان گنبد كاووس گفت: تاكنون در زمينه تخصيص اعتبارات مشكلاتي وجود داشت اما اميدواريم كه اعتبارات لازم براي بهره برداري از حداقل فاز اول آن در سال آينده اعتبار ويژه اي پيش بيني شود.
مديرعامل شركت آب منطقه اي استان گلستان نيز در اين مراسم گفت: سد لاستيكي ديگچه بر روي رودخانه گرگان رود و در بالادست سد وشمگير در محدوده روستايي به اين نام احداث مي شود.
نادعلي حاجيلري افزود: هزينه اجراي اين طرح حدود 2 ميليارد ريال و در ظرف مدت 18 ماه احداث مي شود.
وي گفت: اين دومين سد لاستيكي در استان گلستان است كه احداث مي شود، سد اول در خوجه نفس در غرب استان گلستان به بهره برداري رسيده است.

 



مشكلات صنعت نساجي در شهرضا

صنعت نساجي شهرضا يكي از پراشتغال ترين صنايع از نظر نيروي انساني و تعداد واحدهاي توليدي در سطح شهرستان و استان اصفهان مي باشد كه طي 2 سال اخير بر اثر ركود اقتصادي و مسائل ديگر با مشكلات زيادي مواجه گشته است. نداشتن يك انجمن صنفي رسمي و قانوني ثبت شده بصورت منسجم و فعال جهت همفكري و همكاري در حل مشكلات مشترك، تكراري و سنتي بودن صنعت نساجي بنحوي كه هيچ واحدي بدنبال ابداع طرح هاي نوين نيست، ورود بي رويه ماشين آلات فرسوده از كشورهاي همسايه به خصوص تركيه، باندبازي در ورود مواد اوليه كه نبود نظارت بر آن باعث مي شود تجار و سرمايه داران بزرگ با روابط مواد اوليه را با تناژ بالا خريداري و وارد كرده و با سود بسيار بالا به مصرف كنندگان عرضه كنند، كمبود شديد نقدينگي جهت سرمايه در گردش كه خود موجب تعطيلي و يا كم كاري اكثريت كارخانجات گرديده از جمله مشكلاتي است كه صنعت نساجي شهرضا با آن روبروست اميدواريم دولت دهم مانند 4 سال گذشته اين صنعت را مورد عنايت قرار داده و براي رفع مشكلات آن برنامه ريزي دقيق انجام دهد.
يدالله شاهچراغي
خبرنگاركيهان در شهرضا

 



پس از 40 سال استقرار نظام صنفي كشاورزي به 4 وزارتخانه محول شد

تبريز - خبرنگار كيهان:
دولت استقرار نظام صنفي كارهاي كشاورزي را به وزارتخانه هاي جهاد كشاورزي، بازرگاني، دادگستري و كار و امور اجتماعي محول كرده است.
معاون دفتر امور تشكل هاي كشاورزي وزارت جهادكشاورزي، با اعلام خبر فوق افزود: قانون 40 ساله نظام صنفي كشور عمدتا در حوزه شهري و فعاليت هاي صنفي، بازرگاني و خدماتي مستقر است و در حقيقت پوششي براي بخش كشاورزي ندارد و وجود همين كمبود در اين بخش، در ارتباط با اجراي قانون نظام صنفي كشور، باعث شد هيئت دولت استقرار نظام صنفي كشاورزي را به وزارتخانه هاي مزبور محول كند.
به گفته «حسين مهدي دوست»، در جهت استقرار اين نظام صنفي هم اكنون در 235 شهرستان كشور، هيئت هاي موسس صنفي كشاورزي شكل گرفته است.
وي در عين حال از شناسايي بيش از 105 شغل مرتبط با كشاورزي و 31 تشكل در اين بخش، خبر داد و گفت: ساختار كلي نظام صنفي، اجراي كاري نبوده و فقط ايجاد امكان تصميم گيري و اعمال نظر در قانون سازي در مجامع تصميم گير بخش كشاورزي كشور را فراهم ساخته و روند توسعه كشاورزي را بهبود مي بخشد.
مهدي دوست در گفت وگو با خبرنگاران افزود: تلاش براي استيفاي حقوق و خواست هاي قانوني و مشروع اعضا، بهبود وضع اجتماعي، فرهنگي، اقتصادي و افزايش سطح رفاهي و ديگر نيازهاي صنفي اعضا، نظارت و كنترل بر توليد محصول سالم و با كيفيت از اولويت هاي كاري دفتر امور تشكل هاي كشاورزي وزارت جهاد كشاورزي است.

 



برگزاري همايش زنان عاشورايي در اردبيل

اردبيل- خبرنگار كيهان:
همايش زنان عاشورايي با حضور جمعي از بانوان اردبيلي در محل حسينيه ثارالله اردبيل برگزار شد.
در اين همايش كه به همت دفتر ستاد بازسازي عتبات عاليات استان برگزار شد مشاور استاندار و سرپرست دفتر امور بانوان استانداري اردبيل گفت: زينب(س) الگوي اسلامي و ديني است و با حركت عظيم خود در عاشورا از نهضت بزرگ حسيني(ع) صيانت كرد.
خاطره رمضاني افزود: هر زن اسلامي و مسلمان در هر گوشه دنيا به اندازه ظرفيت ديني خود بايد از الگوي اسلامي حضرت زينب(س) متنعم شود.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14