(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 16 آذر 1388- شماره 19528
 

آغاز طرح زمستانه در 79 گردنه برف گير
فرماندهي نيروي انتظامي كشور خبر داد تشكيل فرماندهي مرزباني در كردستان
آزادي يكي ديگر از زندانيان حوادث اخير
صدور احكام قطعي تعدادي از بازداشت شدگان حوادث اخير
رئيس مركز كنترل ترافيك پليس راه كشور: استفاده از زنجير چرخ در جاده هاي برف گير الزامي است
مراسم تقدير از دست اندركاران تونل توحيد برگزار شد
انتخاب وزير آموزش و پرورش به عنوان نايب رئيس كميسيون آموزش بزرگسالان يونسكو
هشدار هواشناسي به آبگرفتگي معابر
تشديد اقدامات كنترلي آنفلوآنزاي «آ» در فرودگاه ها
باند گروگانگيري در منطقه مرزي خوي متلاشي شد
بازداشت 120نفر از سرشاخه هاي اصلي گلدكوئيست
فرود اضطراري هواپيماي هندي در مهرآباد
استفاده اسرائيل از كودكان براي پيوند اعضاء
زندان هاي اجاره اي
ضرب و شتم يك زن برزيلي در هر 15 ثانيه
نانو آدم برفي



آغاز طرح زمستانه در 79 گردنه برف گير

ماموران طرح زمستانه، امسال در 25 استان كشور و 79 نقطه برف گير مستقر مي شوند.
به گزارش خبرگزاري ها طرح زمستانه امسال از نيمه آذرماه با حضور فرماندهان عالي رتبه نيروي انتظامي به طور رسمي آغاز گرديد. در مراسم افتتاح اين طرح سردار رادان جانشين فرماندهي نيروي انتظامي با اشاره به اينكه روزانه 51 نفر در تصادفات رانندگي، در جاده هاي كشور كشته مي شدند گفت: اين رقم در سال گذشته به 42 نفركاهش يافته است.
وي خطاب به سردار مومني ابلاغ كرد كه پليس هرچه سريع تر با تعيين مهلت براي كارخانجات توليدكننده خودرو بدون اغماض از شماره گذاري خودروهاي فاقد ترمز ضد قفل جلوگيري كند.
سردار رادان در ادامه افزود: آقايان بحث مي كنند كه چرا پيش از اين نمايندگان نيروي انتظامي در مجلس از اين امر دفاع نكردند كه من همين جا مسئوليت تمام اين مسائل را مي پذيرم و عذرخواهي مي كنم. اما حالا كه پليس به جد و براساس نظر كارشناسي در اين خصوص وارد شده است انتظار داريم نمايندگان مجلس نظرات پليس را بپذيرند.
جانشين فرمانده ناجا در عين حال تاكيد كرد: شمار متخلفان كشور اندك است و نبايد اين شمار اندك به ريش عده اي كثير كه قوانين رانندگي را رعايت مي كنند بخندند.
سردار اسكندر مومني- رئيس پليس راهور ناجا- نيز در اين مراسم با اشاره به اينكه قانون فعلي در زمينه رانندگي مربوط به دهه 50 است افزود: بايد بگوييم قانوني كه هم اكنون روزهاي پاياني خود را در مجلس مي گذراند از قانون فعلي هم بازدارندگي كمتري دارد.
وي با اشاره به اينكه 85درصد رانندگان كشور قوانين و مقررات را رعايت مي كنند گفت: نبايد اين تعداد از رانندگان تاوان بي احتياطي و ماجراجويي 15درصد رانندگان متخلف را پرداخت كنند.
رئيس پليس راهور ناجا با ارائه گزارشي از حوادث جاده اي كشور در سال گذشته تصريح كرد: سال گذشته 23 هزار كشته و 280 هزار مصدوم در 800 هزار فقره تصادف در كشور به وقوع پيوست كه آمار قابل تاملي است و بايد كاهش يابد.
در طرح زمستانه 88 فرمانده پليس راه كشور نيز از بكارگيري 32 هزار و 122 نيرو در طرح زمستاني امسال خبر داد و گفت: از 15 آذرماه به هيچ خودرويي در هيچ جاده برون شهري بدون تجهيزات زمستاني اجازه عبور داده نمي شود.
وي از آشكار سازي نقاط پرحادثه در زمستان امسال با كمك تابلوهاي VMS خبر داد و گفت: ماموران طرح زمستانه در 25 استان كشور و 79 نقطه برف گير مستقر مي شوند.
سرهنگ اسماعيلي با اشاره به آخرين وضعيت راه هاي كشور در فصل زمستان گفت: 105 نقطه ريزش بهمن در جاده ها داريم كه بهمن هاي خطرناكي در آنجا اتفاق مي افتد، از سوي ديگر 356 نقطه پركولاك داريم كه بايد براي آنها برنامه ريزي ويژه اي صورت گيرد.

 



فرماندهي نيروي انتظامي كشور خبر داد تشكيل فرماندهي مرزباني در كردستان

سنندج- خبرنگاركيهان:
با تشكيل فرماندهي مرزباني استان تا پايان سال جاري كردستان داراي دو فرماندهي خواهد شد.
فرمانده نيروي انتظامي كشور در نشست خبري با خبرنگاران كردستان گفت: اين فرماندهي مستقل و زير نظر فرماندهي مرزباني كشور اداره خواهد شد و هدف از تشكيل آن توجه و تمركز بيشتر به مرزهاي كردستان در جهت برقراري امنيت و جلوگيري از سوءاستفاده برخي افراد است.
سرتيپ اسماعيل احمدي مقدم افزود: براي ارزيابي عملكرد استان كردستان در برنامه چهارم توسعه به اين استان سفر كرده است. در جمع بندي جلسه، ارتقاء امنيت استان نسبت به ابتداي برنامه چهارم توسعه در تمام شاخص ها بويژه در كنترل و انسداد مرزها پيشرفت بسيار خوبي داشته و بطور كلي فرماندهي نيروي انتظامي كردستان نمره قابل قبولي در اين برنامه كسب كرده است.
وي اظهار داشت: كردستان استان مهمي در كشور است و طبيعتا مسائل مرزي و انتظامي اين استان اولويت خاصي نسبت به استان هاي داخل كشور دارد.
احمدي مقدم با اشاره به تسهيلات فراهم شده براي مردم گفت: خوشبختانه مبادلات مرزي روند خوبي دارد كه موجب بهبود وضعيت اقتصاد استان كردستان خواهد بود و فرصت مناسبي براي اقتصاد استان است لذا با تصميماتي كه گرفته شد و با توجه به بازگشايي معابر موقت در امتداد مرزها به وضعيت معيشتي مردم ساكن در مرزهاي استان هم توجه شده است و نسبت به سال گذشته گشايش هاي زياد و تسهيلات خاصي براي مردم و مسافرين براي خريد در شهرهاي بانه و مريوان ايجاد كرد.
فرمانده نيروي انتظامي كشور افزود: قاچاق كالا و سوخت نسبت به سال گذشته كاهش چشم گيري داشته است. همچنين جرم ها و تجاوز به عنف نسبت به سال گذشته نيز كاهش داشته است.

 



آزادي يكي ديگر از زندانيان حوادث اخير

داوود روشني از متهمان زنداني حوادث اخير با توديع وثيقه از زندان آزاد شد.
به گزارش روابط عمومي دادسراي عمومي و انقلاب تهران، آزادي زنداني ياد شده در پي دستور بازپرس پرونده و تأييد دادستان عمومي و انقلاب تهران شنبه شب انجام شد.
عباس جعفري دولت آبادي- دادستان عمومي و انقلاب اسلامي تهران- بيش از اين اعلام كرده بود كه در صورت تكميل تحقيقات پرونده هر يك از زندانيان حوادث اخير، دستور آزادي آنان از زندان صادر خواهد شد.
اين گزارش همچنين حاكي است؛ جلسه محاكمه جهانبخش خانجاني از متهمان حوادث اخير روز سه شنبه 17 آذر ماه با حضور وكيل متهم و نماينده مدعي العموم در شعبه 15 دادگاه انقلاب اسلامي تهران برگزار خواهد شد.

 



رئيس كل دادگستري استان تهران خبر داد
 صدور احكام قطعي تعدادي از بازداشت شدگان حوادث اخير

رئيس كل دادگستري استان تهران با اشاره به صدور احكام قطعي تعدادي از متهمان بازداشت شده در حوادث پس از انتخابات، گفت: دادگاه تجديدنظر با دقت بررسي مجددي انجام داده است.
سيدعلي رضا آوايي درباره وضعيت احكام بازداشت شدگان حوادث اخير در دادگاه هاي تجديدنظر، اظهار كرد: براي تعدادي از متهمان در دادگاه تجديدنظر رأي قطعي صادر شده است و تعدادي از پرونده ها نيز تحت بررسي است.
رئيس كل دادگستري استان تهران در ادامه افزود: برخي از احكام صادره از دادگاه بدوي تأييد و بخشي از آرا تبديل به برائت شده، دربخشي از اين احكام تخفيف داده و بعضي به جريمه تبديل شده است.
آوايي افزود: دادگاه تجديدنظر با دقت بررسي مجددي انجام داده است و هر تصميمي را كه دادگاه بدوي گرفته، تأييد نكرده است، شأن دادگاه تجديدنظر در اين است كه به بررسي مجدد ماهيتي بپردازد. به اعتقاد بنده مسير دادگاه تجديدنظر تا الان در رابطه با رسيدگي به اين پرونده ها مسير نسبت قابل قبولي و خوبي بوده است.
به گزارش ايسنا، وي درباره توقيف اموال و حساب هاي شيرين عبادي و خانواده اش گفت: اين موضوع را از قول خانم شيرين عبادي ديديم و بنا داريم به زودي در اين باره تحقيقات جامعي از ناحيه دادسرا به عمل آوريم.

 



رئيس مركز كنترل ترافيك پليس راه كشور: استفاده از زنجير چرخ در جاده هاي برف گير الزامي است

رئيس مركز كنترل ترافيك پليس راه كشور اعلام كرد: استفاده از زنجير چرخ براي تردد در جاده هاي برف گير كشور الزامي است.
سرهنگ حسين عليشاهي در گفت وگو با مهر گفت: براساس گزارشات رسيده از پليس راه سراسر كشور هم اكنون در تمامي محورهاي استان آذربايجان غربي، آذربايجان شرقي و بعضي از محورهاي كوهستاني استان كردستان شاهد بارش برف هستيم كه تردد دراين جاده ها فقط با زنجير چرخ امكان پذير خواهد بود.
وي ادامه داد: ماموران پليس راه در مسير هاي ياد شده از تردد خودروهايي كه فاقد زنجير چرخ باشند جلوگيري مي كنند.

 



مراسم تقدير از دست اندركاران تونل توحيد برگزار شد

مراسم تقدير از دست اندركاران تونل 4272 متري توحيد با حضور محمدباقر قاليباف شهردار تهران و تعدادي از مسئولان شهري در رمپ شمالي تونل برگزار شد.
به گزارش فارس، اين مراسم همزمان با شب عيد سعيدغدير با حضور تمامي كارگران و مهندسان و دست اندركاران تونل برگزار شد.
تونل توحيد حد فاصل خيابان باقرخان در بزرگراه چمران تا بعد از خيابان آذربايجان در بزرگراه نواب با 3 باند رفت و برگشت ساخته شده است.ترافيك اين محدوده زياد است و شهروندان ساعت هاي طولاني را در ترافيك ميدان توحيد، جمهوري و خيابان هاي منتهي به آن مواجه هستند.مسئولان شهرداري تهران اعتقاد دارند با ساخت اين تونل ترافيك در اين محدوده كاهش مي يابد و مردم مي توانند در نيم ساعت مسير تجريش تا بهشت زهرا(س) را طي كنند.
تونل توحيد به سيستم اطفاي حريق، دوربين هاي كنترل ترافيك با امكان شمارش خودرو، سيستم تصويري و صوتي، تجهيزات اعلام حريق خودكار و سيستم تهويه هوا مجهز مي شود.گفتني است براي ساخت اين تونل 300 ميليارد تومان هزينه شده است.

 



انتخاب وزير آموزش و پرورش به عنوان نايب رئيس كميسيون آموزش بزرگسالان يونسكو

وزير آموزش و پرورش كشورمان به عنوان نايب رئيس كميسيون آموزش بزرگسالان ششمين كنفرانس بين المللي آموزش بزرگسالان يونسكو انتخاب شد.
به گزارش روابط عمومي آموزش و پرورش در نخستين روز ششمين كنفرانس بين المللي آموزش بزرگسالان كه در شهر ساحلي بلم برزيل در حال برگزاري است، دكتر حميدرضا حاجي بابايي وزير آموزش و پرورش جمهوري اسلامي ايران به عنوان نايب رئيس كميسيون آموزش بزرگسالان انتخاب شد. وزيران آموزش و پرورش كشورهاي عضو يونسكو در اين كميسيون عضويت دارند. در كنفرانس چهار روزه آموزش بزرگسالان كه يكي از مهم ترين كنفرانس هاي يونسكو به شمار مي آيد، وزيران آموزش و پرورش، روساي سازمان هاي بين المللي، استادان و صاحب نظران امر آموزش در مورد آموزش بزرگسالان در كشورهاي جهان بحث و گفت وگو كرده و تجربه ها و اقدام هاي كارا و سودمند خود در اين زمينه را با يكديگر رد و بدل مي كنند.

 



هشدار هواشناسي به آبگرفتگي معابر

سازمان هواشناسي نسبت به آبگرفتگي معابر در اغلب استانهاي كشور طي امروز و فردا هشدار داد.
اين سازمان امروز براي استانهاي كردستان، كرمانشاه، همدان، ايلام، لرستان، خوزستان، چهارمحال و بخيتاري، كهگيلويه و بويراحمد، كرمان، غرب اصفهان، اردبيل و گيلان به سبب بارش شديد باران و برف آبگرفتگي معابر و اختلال در تردد جاده اي همچنين براي استانهاي بوشهر، فارس و هرمزگان سيلابي شدن رودخانه ها و مسيل ها را پيش بيني كرد.
به گزارش اين سازمان روز سه شنبه نيز در استانهاي فارس، شرق بوشهر، هرمزگان، كرمان و سيستان و بلوچستان بارش شديد باران و برف موجب آبگرفتگي معابر، اختلال در تردد جاده اي و سيلابي شدن رودخانه ها و مسيل ها مي شود.
بنا به اين گزارش اين شرايط با شدت كمتر در استانهاي گيلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالي نيز رخ خواهد داد.
به گفته مديركل واحد پيش بيني سازمان هواشناسي شهرستان هاي سردسير استان تهران نيز از قبيل دماوند، فيروزكوه، كرج، طالقان به هشتگرد و قزوين شاهد افت دما و بارش برف و باران خواهند بود.
گفتني است دماي هواي تهران با 2 درجه كاهش ناگهاني به 6 درجه سانتيگراد رسيده است.

 



تشديد اقدامات كنترلي آنفلوآنزاي «آ» در فرودگاه ها

معاون مركز مديريت بيماري هاي واگير وزارت بهداشت از تشديد اقدامات كنترلي و شناسايي مسافران مشكوك به بيماري آنفلوآنزاي نوع آ در فرودگاه ها و پايانه هاي مرزي كشور خبر داد.
دكتر محمود نبوي گفت: موج دوم بيماري آنفلوآنزاي آ در كشوردر حال فروكش كردن است و موارد ابتلا در هفته گذشته نشان مي دهد كه اقدامات صورت گرفته براي اطلاع رساني و آموزش مردم توانسته تا حدود زيادي از روند ابتلا بكاهد.
براساس آخرين گزارش وزارت بهداشت تاكنون سه هزار و 672 نفر در كشور به بيماري آنفلوآنزاي A مبتلا شده و 140 نفر نيز فوت شده اند.
نبوي با تاكيد بر به كارگيري حداكثر ظرفيت و توان نيروهاي بهداشتي و درماني در سطح كشور براي كنترل بيماري آنفلوآنزاي A گفت: در حال حاضر پايگاه هاي بهداشت مراقبت مرزي در فرودگاه هاي كشور به صورت شبانه روزي مشغول فعاليت هستند.
معاون مركز مديريت بيماري هاي واگير وزارت بهداشت به بازگشت حجاج به كشور اشاره كرد و افزود: حدود 65 هزار حاجي از طريق 17 فرودگاه وارد كشور مي شوند كه دستورالعمل لازم در ارتباط با كنترل و شناسايي حاج بيمار و مشكوك به آنفلوآنزا به تمامي اين فرودگاه ها ارسال شده است.
اين در حالي است كه قرار است حجاج ايراني در فرودگاه هاي جده و مدينه نيز تحت معاينات پزشكي قرار گيرند و اطلاعات حجاج بيمار به فرودگاه هاي كشور ارسال مي شود.
تب بالا به مدت بيش از سه روز، تنگي نفس، درد پا احساس فشار در قفسه سينه يا شكم، سرگيجه ناگهاني، استفراغ شديد يا مدام از علائم ابتلا به آنفلوآنزاي نوع A است.
به گفته معاون مركز مديريت بيماري هاي واگير وزارت بهداشت بيشترين تعداد حجاج از فرودگاه مهرآباد وار د كشور مي شوند كه به همين منظور از استقبال كنندگان حاجي ها درخواست مي كنيم حتي الامكان به فرودگاه نيامده و از دست دادن و روبوسي با حاجي خودداري كنند.
پيش از اين وزير بهداشت عنوان داشته بود كه براي هر پرواز حجاج بين 10 تا 15 هزار نفر استقبال كننده به فرودگاه ها بيايند كه با اين احتساب حدود دو ميليون نفر براي استقبال از حجاج به 17 فرودگاه كشور مراجعه خواهند كرد.نبوي همچنين از ضدعفوني كردن دست حجاج در فرودگاه ها به مهر خبر داد و گفت: اين اقدام به منظور جلوگيري از انتقال ويروس آنفلوآنزا به فرد ديگر صورت مي گيرد.

 



باند گروگانگيري در منطقه مرزي خوي متلاشي شد

فرمانده هنگ مرزي خوي گفت: يك باند گروگانگيري در مناطق مرزي اين شهرستان شناسايي و متلاشي شد.
به گزارش ايرنا، سرهنگ حبيب موسايي، روز شنبه افزود: اعضاي يك باند گروگانگير كه اقدام به گروگانگيري اتباع خارجي و اخاذي از آنها مي كردند در عملياتي در يكي از روستاهاي مرزي اين شهرستان دستگير شدند.
وي گفت: اعضاي اين باند، 12تبعه پاكستاني را براي قاچاق به خارج از كشور به مناطق مرزي خوي انتقال داده و در يك واحد مسكوني مخروبه حبس كرده بودند كه قصد داشتند درتماس با خانواده هاي آنان پس از اخذ مبالغي آزاد كنند.
فرمانده هنگ مرزي خوي اظهار كرد: اعضاي اين باند پنج نفره كه با گروه هاي گروگانگير خارجي نيز در ارتباط بودند دستگير و تحويل مقامات قضايي شدند.
سرهنگ موسايي افزود: از ابتداي امسال تاكنون چهار باند گروگانگير در مناطق مرزي خوي شناسايي و متلاشي شده اند.
وي گفت: در رابطه با دستگيري باندهاي گروگانگير در خوي نيز 15نفر دستگير و 38 گروگان رها شده اند.

 



بازداشت 120نفر از سرشاخه هاي اصلي گلدكوئيست

سرپرست دادسراي فرودگاه هاي تهران از بازداشت سرشاخه ها و عناصر مهم شركت هرمي گلدكوئيست خبر داد.
احمد اسديان با اعلام اين خبر، اظهار داشت: 120نفر از سرشاخه هاي اصلي و عناصر مهم شركت هرمي كه قصد ورود به كشور را داشتند، در فرودگاه بين المللي امام خميني(ره) بازداشت شدند.
وي با بيان اين كه پرونده اين افراد در دادسراي رشت مطرح است، گفت: اين 120نفر بعد از بازداشت در فرودگاه در اختيار مأموران قرار گرفتند تا آن ها را به دادسراي رشت اعزام كنند.
سرپرست دادسراي فرودگاه هاي تهران، افزود: اين افراد بازداشت شده از سميناري كه توسط شركت گلدكوئيست در بانكوك برگزار شده بود، به كشور بازمي گشتند كه پس از شناسايي بازداشت شدند.
اسديان تأكيد كرد: فعاليت در شركت هرمي از قبيل: عضوگيري، تأسيس دفتر و فعاليت مشابه به موجب قانون جرم است و با افرادي كه وارد اين گونه فعاليت ها مي شوند به شدت برخورد مي شود.
به گزارش ايسنا، سرپرست دادسراي فرودگاه هاي تهران به جوانان هشدار داد: اين گونه افراد فعاليت شان را به عنوان يك كار قانوني معرفي مي كنند و آن را تجارت الكترونيك مي نامند در واقع اين اقدامات فريب كاري است و اين گونه فعاليت ها كلاهبرداري محسوب مي شود كه به موجب قانون خاص، جرم است و مجازات سنگين دارد.

 



فرود اضطراري هواپيماي هندي در مهرآباد

سخنگوي سازمان هواپيمايي كشوري از فرود اضطراري يك فروند بوئينگ 777 هواپيمايي هند در فرودگاه مهرآباد خبر داد.
رضا جعفرزاده در مصاحبه با واحد مركزي خبر گفت: صبح ديروز يك فروند هواپيماي هندي متعلق به شركت جت ايرويز مسير لندن- بمبئي به هنگام عبور از آسمان ايران به علت اشكال در سامانه سوخت ساعت 6 و 36 دقيقه در فرودگاه مهرآباد فرود اضطراري كرد.
وي افزود: كارشناسان استاندارد پرواز سازمان هواپيمايي كشوري پس از اعلام اين خبر، براي بررسي وضعيت هواپيما و نظارت و رفع نقص اعلام شده در محل پارك هواپيما حاضر شدند و پس از اطمينان از ايمني هواپيما مجوز پرواز مجدد را صادر كردند و هواپيما در ساعت 11 و 42 دقيقه فرودگاه مهرآباد را به مقصد بمبئي ترك كرد.گفتني است اين هواپيما 370 مسافر داشت.

 



استفاده اسرائيل از كودكان براي پيوند اعضاء

پس از ماجراي تجارت اعضاي بدن در سوئد، اوكراين اتهام بزرگتري به اسرائيل مي زند و آن تجارت اعضاي بدن كودكان اوكرايني است.
رسانه هاي اوكرايني اعلام كردند، در دو سال اخير اسرائيل توسط شركت هاي اسرائيلي حدود 25هزار كودك اوكرايني را وارد كرده است تا از اعضاي بدن آن ها براي پيوند اعضا در مراكز پزشكي خود استفاده كند.اين خبر كه در پايگاه هاي خبري اوكراين منتشر شد همچنين به همايشي كه در يكي از دانشگاه هاي اوكراين برگزار شد اشاره مي كند.اين همايش 5 روز پيش در كيف برگزار شد و در آن بيش از 300 تن از محققان، دانشجويان و اساتيد اوكرايني شركت كرده بودند. برخي از شركت كنندگان نيز از اعضاي جنبش مدافع حقوق ملل اسلاو بودند.گزارش حاكي است، بيشتر سخنراني ها توسط چهره هاي برجسته دانشگاهي و سياسي انجام شد.يكي از اين ادعاها از سوي وچيسلور گودين، استاد فلسفه و نويسنده اوكرايني مطرح شد.او در سخنراني خود داستان يك شهروند اوكرايني را نقل كرد كه به دنبال چندين كودك پذيرفته شده به فرزند خواندگي در اسرائيل گشت و آن ها را نيافت.گودين نتيجه گرفت كه بي شك آن ها توسط مراكز پزشكي در اسرائيل به عنوان «قطعات يدكي» براي پيوند اعضا مورد استفاده قرار گرفته اند.

 



زندان هاي اجاره اي

دولت لتوني قصد دارد زندان هاي خود را به ديگر كشورهاي اتحاديه اروپا اجاره دهد.
«ويسوالديس پوكيت» يكي از مقامات دولتي «لتوني» در اين باره، خاطرنشان كرد: اين عقيده خوبي است كه لتوني زندان هاي خود را به ديگر كشورهاي اتحاديه اروپا اجاره دهد.
در اين بحران اقتصادي اين كار به صرفه است، ما مي توانيم با اجاره دادن زندان ها درآمدزايي كنيم.وي خاطرنشان كرد: لتوني كشوري است كه جرايم در آن كمتر صورت مي گيرد.به همين دليل اكثر زندان هاي اين كشور خالي هستند، دولت مي تواند با اين كار، سالانه پنج ميليون و 700هزار يورو معادل هشت ميليون و 500 هزار دلار درآمدزايي داشته باشند.با اين حال، «مارتين لازدوفسكي» وزير كشور «لتوني» با اين طرح موافق نيست، چرا كه معتقد است، زندانيان با جرايم بسيار شديد نظير قاتلان و مفسدان اقتصادي با حضور در زندان هاي لتوني مي توانند بر زندانيان كشور اثر بگذارند.

 



ضرب و شتم يك زن برزيلي در هر 15 ثانيه

براساس گزارش رسانه هاي «برزيل» در هر 15ثانيه يك زن توسط شوهرش مورد ضرب و شتم قرار مي گيرد و در برخي از موارد نيز مشاهده شده كه زن جان خود را از دست مي دهد.
به گزارش رسانه هاي «برزيل» در هر 15 ثانيه يك زن يا به عبارتي دو ميليون و 100 هزار نفر در سال توسط شوهران خود مورد ضرب و شتم قرار مي گيرند كه اكثر اين زنان به دليل شدت جراحات جان خود را از دست داده و يا راهي بيمارستان مي شوند، اين در حاليست كه براساس يك قانون كه پس از سال 1983ميلادي به تصويب رسيد، اين موضوع مشخص شد كه بايد زنان مورد حمايت دولت و نهادها و سازمان هاي حمايت از حقوق زنان قرار بگيرند، چرا كه در سال 1983ميلادي اكثر قتل ها ناشي از خشونت هاي خانگي در اين كشور بوده، طي اين 15سال نيز زنان براي احقاق حقوق از دست رفته خود بسيار تلاش كردند و در نهايت پارلمان اين كشور به قانون حمايت از حقوق زنان، حذف خشونت عليه زنان راي مثبت داد.
براساس اعلام انجمن هاي حمايت از حقوق زنان و سازمان هاي غيردولتي در اين كشور، اكثر اين زنان توسط پسران، برادران و يا پدرشوهر هاي خود مورد ضرب و شتم قرار مي گيرند.

 



نانو آدم برفي

دانشمندان انگليسي با شروع فصل سرما و قبل از آغاز بارش برف در كشورشان موفق به ساخت كوچكترين آدم برفي جهان به اندازه يك پنجم عرض يك تار موي انسان شدند.
متخصصان در لابراتوار ملي فيزيك در غرب لندن پيكره مينياتوري ساخته اند كه عرض آن تنها 01/0ميليمتر است. اين متخصصان بدون نياز به چرخاندن گلوله هاي برفي بر روي زميني پوشيده از برف، براي ساختن آدم برفي خود از نانو ذرات تغيير يافته استفاده كرده اند.اين نانو آدم برفي از دو توپ كوچك قلع، ماده اي كه براي پوشش دادن لنزهاي ميكروسكوپها مورد استفاده قرار مي گيرد، ساخته شده كه به واسطه پلاتينيوم به يكديگر جوش داده شده اند.چشمها و لبهاي خندان آدم برفي با استفاده از پرتو يوني متمركزي به وجود آمده و ذره كوچكي از پلاتينيوم به عنوان بيني بر روي صورت آدمك شكل گرفته است. اين آدم برفي نانويي توسط ديويد كاكس عضو پروژه رديابي كوانتوم در لابراتوار ملي فيزيك لندن ساخته شده و تصوير آن نيز توسط وي به ثبت رسيده است.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14