(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 17 آذر 1388- شماره 19529
 

حديث دشت عشق
قرعه كشي رقابت هاي فوتبال ليگ قهرمانان آسيا انجام شد نمايندگان ايران حريفان خود را شناختند
اخبار كوتاه از فوتبال
حتي يك تشك و صندلي هم باقي نگذاشته اند «كشتي كردستان » را بار وانت كردند!
آخرين تلاش يووه و بايرن براي بقا در ليگ قهرمانان اروپا رئال مادريد و ميلان در التهاب صعود
با حضور 10 ميهمان خارجي اجلاس «وابا» در تهران آغاز مي شود
خواندني از ورزش ايران



حديث دشت عشق

به ياد شهيد «قاسم آمني»
سرباز گردان امام حسين(ع)
شهيد «قاسم آمني» فرزند حسن در خانواده اي كشاورز و محروم، در روستاي بقچير بجستان از توابع گناباد به دنيا آمد.
قاسم، پس از اتمام دوره ابتدايي، ترك تحصيل كرد. او مادرش را در سن 10 سالگي از دست داد. مدتي بعد خانه اي كه در آن زندگي مي كردند، بر اثر سيل تخريب شد. كم كم همان خانه را درست كردند و قاسم و برادرانش با هم به انجام كارهاي كشاورزي و چراي گاو و گوسفند مشغول شدند تا پدر را در تامين هزينه هاي زندگي ياري دهند.خوش رو و خندان بود. مردم را مي خنداند و شايد خنده مي توانست مرهمي بر دردها و سختي ها و مشكلاتي باشد كه از بروز آن خودداري مي كرد. با مردم ساده و يك رنگ بود. برخورد صميمانه و گفتار مؤدبانه اي داشت. يكي از چهره هاي برجسته روستا در اشاعه مسائل مذهبي بود و به اين دلايل همگان تحسينش مي كردند و به سرش قسم مي خوردند. هر كجا كه بود نماز را سر وقت مي خواند. دهانش هميشه معطر به صلوات و ذكر خدا بود و به خواندن زيارت عاشورا بسيار علاقه داشت.
فعاليت هاي انقلابي اش از زمان تاسيس پايگاه و عضويت دربسيج، آغاز شد و با حضور فعالانه در تظاهرات و راهپيمايي ها، شركت در مراسم تشييع شهدا و حضور در جنگ و تقديم جان عزيزش به انقلاب و اسلام ادامه يافت.قاسم، سرباز گردان امام حسين(ع) بود و در لشكر ويژه شهدا خدمت مي كرد. در وصيت نامه اش نوشته بود كه تنها آرزويش شهادت است. او در دهم شهريور 1365، بر اثر اصابت تركش، به اين آرزويش رسيد و به ديدار سالار شهيدان شتافت.

 



قرعه كشي رقابت هاي فوتبال ليگ قهرمانان آسيا انجام شد نمايندگان ايران حريفان خود را شناختند

قرعه كشي رقابت هاي ليگ قهرمانان آسيا برگزار شد و تيم هاي آسيايي حريفان خود را شناختند.
مراسم قرعه كشي رقابت هاي ليگ قهرمانان آسيا در فصل 2010 عصر ديروز در شهر كوالالامپور مالزي برگزار شد و چهار تيم ايراني حاضر در اين رقابتها حريفان خود را شناختند.
طبق برنامه اعلام شده در فصل 2010، 32 تيم در هشت گروه (چهار گروه در غرب و چهار گروه در شرق) چهار تيمي به رقابت با يكديگر مي پردازند كه در پايان بازي هاي مرحله گروهي كه به صورت رفت و برگشت برگزار خواهد شد دو تيم برتر هر گروه راهي مرحله بعد مي شوند. گروه بندي كامل اين مسابقات به اين شرح است:
¤ گروه A: الاهلي عربستان، الغرافه قطر، الجزيره امارات، استقلال ايران
¤ گروه B: الاتحاد عربستان، ذوب آهن ايران، بنيادكار ازبكستان، برنده مرحله پلي اف غرب آسيا (الكرامه سوريه، الوحده امارات و چورچالي هند)
¤ گروه C: العين امارات، سپاهان ايران، الشباب عربستان، پاختاكور ازبكستان
¤ گروه D: السد قطر، الاهلي امارات، الهلال عربستان، مس كرمان
¤ گروه E: سئونگنام كره جنوبي، كاواساكي ژاپن، بيجينگ چين، ملبورن استراليا
¤ گروه F: كاشيما آنتلرز ژاپن، چونبوك موتورز كره جنوبي، چانگ چون چين، پيروز ديدار حذفي
¤ گروه G: گامبااوزاكا ژاپن، سوون كره جنوبي، هنان چين، پيروز ديدار حذفي
¤ گروه H: آدلايد استراليا، شاندونگ چين، پوهانگ كره جنوبي، قهرمان كاپ آسيا
مرفاوي: شانس صعود استقلال
و الجزيره بيشتر است
سرمربي تيم فوتبال استقلال پس از قرعه كشي رقابت هاي ليگ قهرمانان آسيا گفت: شانس صعود ما و الجزيره بيشتر از دو تيم ديگر است.
صمد مرفاوي در خصوص همگروهي استقلال با الجزيره امارات، الغرافه قطر و الاهلي عربستان اظهار داشت: الجزيره براي ما تيمي شناخته شده است، زيرا سال گذشته هم در گروه ما قرار داشت و 2 بازي خوب انجام داد. الغرافه نيز در گروه پيروزي قرار داشت و تا حدودي نسبت به اين تيم شناخت داريم اما در خصوص الاهلي عربستان بايد اطلاعات لازم را كسب كنيم.
مرفاوي در خصوص برنامه هايش براي ليگ قهرمانان آسيا تصريح كرد: از همين امروز به اتفاق همكارانم براي اين مسابقات برنامه ريزي خواهيم كرد تا بتوانيم حضوري پرقدرت در اين رقابت ها داشته باشيم. ما بايد با تشكيل يك گروه فني خوب هم نفرات تيم ها را بشناسيم و هم وضعيت آنها در ليگ كشورشان بررسي كنيم. ضمن اين كه بتوانيم بازيكنان مدنظرمان را انتخاب كنيم.
مرفاوي پيرامون اين كه آيا بازيكني به ليست استقلال اضافه خواهد شد يا خير عنوان كرد: بايد با باشگاه و مديريت صحبت كنم تا در اين خصوص تصميم گيري نهايي انجام شود. البته من به يك مهاجم خارجي نياز دارم و اين مسئله را به باشگاه انتقال خواهم داد.
وي در خصوص شانس صعود استقلال به مرحله بعد گفت: اعتقاد دارم استقلال به همراه الجزيره تيم هاي صعود كننده به دور بعدي مسابقات ليگ قهرمانان آسيا خواهند شد.
قلعه نويي:با تيم تقويت شده اي در اين بازي ها حاضر مي شويم
سرمربي تيم فوتبال سپاهان اصفهان گفت: گروه سختي در ليگ قهرمانان آسيا داريم اما با تيم تقويت شده اي در اين بازي ها حاضر مي شويم.
امير قلعه نويي درباره هم گروهي تيم سپاهان اصفهان با تيم هاي العين امارات، الشباب عربستان و پاختاكور ازبكستان اظهار كرد: گروه بسيار سختي داريم و شايد بتوان گفت در سخت ترين گروه اين بازي ها قرار داريم چرا كه الشباب عربستان هفته گذشته موفق به شكست الاتحاد عربستان قهرمان فوتبال اين كشور شده است. از طرفي تيم العين از تيم هاي قدرتمند امارات و پاختاكور هم تيم جوان شده و قهرمان جام حذفي كشورش است. سپاهان و ذوب آهن هر دو در گروه سختي قرار گرفته اند اما در گروه ذوب آهن يك تيم هم به صورت پلي آف حضور پيدا مي كند.
قلعه نويي درباره تقويت سپاهان براي حضور در اين مسابقات ادامه داد: به دنبال اضافه كردن يك بازيكن در پست هافبك ـ فوروارد هستيم. البته هنوز بازيكن خارجي خاصي را براي جذب، تست نكرده ايم.
صالح: سخت ترين قرعه را
ذوب آهن دارد
مربي تيم فوتبال ذوب آهن اصفهان گفت: چهره متفاوتي را از ذوب آهن در ليگ قهرمانان آسيا به نمايش خواهيم گذاشت.
مجيد صالح اظهار كرد: سخت ترين گروه را ذوب آهن دارد چرا كه الاتحاد قهرمان عربستان است و بنيادكار علاوه بر آن كه فصل گذشته چهره قدرتمندي از خود به نمايش گذاشت، با تقويت كادرفني اش و آوردن فليپه اسكولاري قطعا حريف دشوارتري خواهد بود.
وي افزود: البته ما مي خواهيم چهره متفاوتي را از ذوب آهني كه در ليگ برتر بازي مي كند، در ليگ قهرمانان آسيا به نمايش بگذاريم و به همگان نشان دهيم كه بازيكنان ما پتانسيل بازي هاي برون مرزي بسيار زيادي دارند و قطعا حرف هاي زيادي براي گفتن خواهند داشت.
صالح تصريح كرد: يك هافبك آرژانتيني كه بازيكن توانمندي است به تيم ما اضافه شده و همچنين مي توانيم از دو بازيكن خارجي ديگر هم براي تقويت تيم استفاده كنيم كه بايد اين مساله نيز بررسي شود.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

تاريخ دور اول انتخابي جام جهاني 2014 برزيل اعلام شد
تاريخ دور اول انتخابي جام جهاني 2014 برزيل از سوي كنفدراسيون فوتبال آسيا اعلام شد. تنها چند روز بعد از قرعه كشي جام جهاني 2010 آقريقاي جنوبي، كشورهاي آسيايي مي توانند برنامه خود را براي بازي هاي انتخابي جام جهاني 2014 آغاز كنند.
دور نخست بازي هاي انتخابي جام جهاني 2014 برزيل از روز 16 مهر سال آينده(8 اكتبر سال 2010) آغاز مي شود. روز دوم رقابت ها نيز 20 مهرماه سال 1389 پيگيري مي شود.
بخش مسابقات كنفدراسيون فوتبال آسيا هنوز جزئيات بازي هاي انتخابي جام جهاني 2014 برزيل را به طور كامل اعلام نكرده است.
ليگ برتري ها دوپينگي نيستند
14 نمونه كنترل دوپينگ فوتبال منفي اعلام شد.
رئيس كميته پزشكي فدراسيون فوتبال از اعلام نتايج تست هاي دوپينگ كه در نيم فصل اول ليگ برتر گرفته شده بود، از سوي آزمايشگاه كلن آلمان خبر داد. احمد هاشميان با اعلام اين خبر گفت: پس از انجام تست دوپينگ از سوي افسران كنترل دوپينگ در مسابقات ليگ برتر در نيم فصل اول و ارسال آزمايشات به كلن آلمان، نتيجه تمامي 14 نمونه ارسالي منفي اعلام شد.
وي در ادامه بيان كرد: نتايج فوق به فيفا، وادا و مسئولين فدراسيون فوتبال ارائه شده است.
لوكا بوناچيچ در مس كرمان
لوكا بوناچيچ سرمربي اسبق تيم هاي فولاد خوزستان و سپاهان امروز مذاكرات خود را براي نشستن بر روي نيمكت مس با نمايندگان اين باشگاه انجام خواهد داد. سيد «محمود سيف الحسيني» رئيس هيات مديره باشگاه صنعت مس كرمان با بيان اين خبر گفت: با حضور اعضاي هيات مديره، لوكا و مدير برنامه هاي وي فردا (امروز) مذاكرات انجام خواهد شد و پس از بحث و بررسي و سنجيدن تمامي جوانب قرارداد مابين طرفين منعقد خواهد شد.
وي با بيان اين مطلب كه گزينه هاي ايراني نيز براي حضور بر روي نيمكت مس مد نظرمان بودند، اظهار داشت: به دليل مشكلاتي كه همگان از آن مطلع هستند نتوانستيم سرمربي ايراني جذب كنيم.
كميته انضباطي 3 بازيكن استقلال امروز برگزار مي شود
سياوش اكبرپور، رضا عنايتي و حسين كاظمي به دليل خروج غيرموجه از اردوي استقلال در اصفهان از حضور در تمرينات استقلال منع شده اند.
يكشنبه و پس از شكست استقلال برابر سپاهان به دنبال تصميم مديرعامل باشگاه استقلال اكبرپور، عنايتي و كاظمي از حضور در تمرينات استقلال محروم شدند. با اين حال در اين خبر، دلايل محروميت سه بازيكن اعلام نشده بود اما ديروز يك منبع آگاه در باشگاه استقلال دليل محروميت اين سه بازيكن را نافرماني آنها از دستور سرمربي استقلال اعلام كرد.
اين فرد مطلع گفت: پس از بازي با سپاهان ساعت 22 زمان بازگشت تيم به تهران بود. مرفاوي از بازيكنان خواست كه اردوي تيم را تا زمان حضور در فرودگاه ترك نكنند اما اكبرپور، عنايتي و كاظمي با نافرماني از دستور سرمربي تيم، اردو را ترك كردند. گفته مي شود اين سه بازيكن پس از ترك اردو به منزل سيد مهدي رحمتي در اصفهان رفته اند و پيش از پرواز استقلال وارد هتل شده اند. براساس دستور واعظي آشتياني اين موضوع به كميته انضباطي باشگاه فرستاده شده تا امروز در رابطه با اين بازيكنان تصميم گيري شود.
بي توجهي مسئولان فدراسيون فوتبال به دو بازيكن ملي پوش
به دنبال مبتلا شدن دو بازيكن ملي پوش فوتبال ايران در رقابت هاي جام جهاني نوجوانان در نيجريه به بيماري مالاريا، سرپرست تيم اميد داماش هر گونه پيگيري اين موضوع از سوي فدراسيون را رد كرد.
اكبر محمدي اظهار كرد: متاسفانه سرپرست و كادر پزشكي تيم ملي نوجوانان عنوان كرده اند كه علاوه بر اقدامات پيشگيرانه در كشور نيجريه پس از مبتلا شدن گلبرگ و اسماعيل زاده به بيماري مالاريا پيگير اوضاع اين دو بازيكن در بيمارستان هستند، در صورتي كه تاكنون حتي يك بار مسئولان فدراسيون در بستر اين دو بازيكن حضور نيافته اند.
وي تصريح كرد: باشگاه داماش گيلان تاكنون پيگير روند درمان دو بازيكن ملي پوش خود بوده است كه خوشبختانه با تلاش پزشكان مالاريا در وجود اين دو بازيكن مهار شده است و هم اكنون مهرگان گلبرگ در بيمارستان آريا رشت و افشين اسماعيل زاده در بيمارستان شهيد لبافي نژاد تهران تحت نظر پزشكان هستند كه اميدواريم از اين پس مسئولان فدراسيون پيگير سلامت اين بازيكنان باشند. محمدي خاطرنشان كرد: به احتمال فراوان هر دو بازيكن كه از استعدادهاي آينده فوتبال ايران به شمار مي روند از حدود يك ماه ديگر قادر به حضور در تمرينات هستند و باشگاه داماش علي رغم بي توجهي مسئولان فدراسيون و تيم ملي نوجوانان تاكنون از هيچ اقدامي براي بهبود بازيكنان خود كوتاهي نخواهد كرد.

 



حتي يك تشك و صندلي هم باقي نگذاشته اند «كشتي كردستان » را بار وانت كردند!

مسوول قبلي هيات كشتي كردستان تمام تجهيزات هيات كشتي را بار وانت كرده و برده است!
در ماه گذشته سرانجام فدراسيون كشتي موفق شد رئيس هيات كردستان (عبدالله عزيزي) را بركنار كند و كيومرث آيت پناه را به عنوان سرپرست جديد به كار گمارد. در زماني كه مسوول جديد كشتي كردستان هيات را تحويل مي گيرد، متوجه مي شود كه تمام تشك هاي كشتي و تجهيزات مربوط به اين هيات توسط رئيس قبلي جمع آوري شده و هيچگونه امكاناتي باقي نمانده است.
كيومرث آيت پناه سرپرست جديد هيات كشتي كردستان در اين خصوص گفت:آن آقايان كه ادعاي خدمت به جوانان كردستان را داشته اند، نمي دانم چگونه حاضر به انجام اين كار شده اند. تمام تشك هاي كشتي و تجهيزات را بار وانت كرده اند و برده اند. يك اسكوربورد و كورنومتر هم باقي نگذاشته اند و حتي يك ميز و صندلي در هيات كشتي نيست.
وي ادامه داد: با اين وضع نابه سامان كار را شروع كرده ايم و از فدراسيون كشتي چند تخته تشك براي ما فرستاده اند تا تمرينات جوانان قطع نشود. البته از طريق مراجع قانوني پيگير اين اقدام انجام شده هستيم و فدراسيون كشتي به همراه اداره كل تربيت بدني به اين موضوع رسيدگي مي كند.
آيت پناه در پايان در مورد وضعيت فعلي كشتي كردستان گفت: در اكثر رده هاي سني كشتي كردستان جزو 20 تيم اول كشور نيست و نيروهاي استان طرد شده بودند و از تيم هاي ديگر مسابقه مي دادند. ولي قصد داريم تمام پيشكسوتان و نيروهاي استان را جمع كنيم و كشتي كردستان را به جايگاه واقعي اش برسانيم. همچنين قصد داريم شورايي كار كنم و نظر همه افراد را در كارها دخيل كنم.

 



آخرين تلاش يووه و بايرن براي بقا در ليگ قهرمانان اروپا رئال مادريد و ميلان در التهاب صعود

تيم هاي فوتبال رئال مادريد و ميلان امشب درحالي در هفته پاياني مرحله گروهي رقابت هاي ليگ قهرمانان اروپا به ميدان مي روند كه هنوز تكليف صعودشان به مرحله حذفي اين مسابقات مشخص نشده است.
امشب با انجام هشت ديدار از چهار گروه نخست رقابت هاي ليگ قهرمانان اروپا هفته پاياني اين رقابت ها آغاز خواهد شد.
در گروه نخست؛ تكليف صعود بوردو به دور بعد مشخص شده است. تيم هاي يوونتوس و بايرن مونيخ با هشت و هفت امتيازي كه از بازي هاي گذشته اندوخته اند، در تورين بر سر حضور در جمع 16 تيم پاياني دوئلي مستقيم با يكديگر خواهند داشت. تساوي اين ديدار يووه را به دور بعد خواهد فرستاد و بايرن مونيخ را راهي ليگ اروپا مي كند. پيروزي هريك از دو تيم برنده را همسفر بوردو خواهد كرد.
در گروه دوم؛ منچستريونايتد با 10 امتياز خيالش از بابت حضور در دور بعد رقابت ها آسوده است. ولفسبورگ و زسكا مسكو با هفت امتياز از بخت يكسان براي حضور در دور بعد برخوردارند. در ديدارهاي امشب زسكاي مسكو در تركيه با بشيكتاش روبه رو مي شود. منچستريونايتد هم در آلمان مهمان ولفسبورگ خواهد بود. در اين گروه شياطين سرخ با 10 امتياز صدرنشين هستند. بشيكتاش هم با چهار امتياز اميدوار است بتواند جايي در بين تيم هاي حاضر در ليگ اروپا داشته باشد.
در گروه سوم؛ رئال مادريد با 10 امتياز صدرنشين است. ميلان و مارسي با هشت و هفت امتياز دوم و سوم هستند. تكليف تيم هاي اين گروه به طور كامل مشخص نشده است. رئال مادريد امشب مهمان المپيك مارسي خواهد بود. ميلان هم در خانه FC زوريخ به ميدان مي رود. سه تيم رئال مادريد، ميلان و مارسي براي حضور در دور بعد رقابت ها شانس دارند. تساوي رئال مادريد در صورتي كه با برد ميلان همراه شود، دو تيم را راهي دور بعد خواهد كرد. روسونري به عنوان صدرنشين و كهكشاني ها به عنوان تيم دوم.
در گروه چهارم؛ تكليف تيم هاي حاضر در دور بعد و همچنين صدرنشين گروه مشخص شده است. چلسي با 13 امتيازبه عنوان صدرنشين به دور يك هشتم نهايي راه يافته است. مردان آنچلوتي در آخرين ديدار مرحله گروهي ميزبان آپوئل نيكوزيا هستند كه با دو امتياز در قعر اين گروه جاي دارد ولي اميدوار است بتواند به رقابت هاي ليگ اروپا راه پيدا كند. پورتوي 9 امتيازي هم در حالي مهمان آتلتيكو مادريد اسپانياست كه ميزبانش براي حضور در ليگ اروپا به پيروزي در اين مسابقه نياز دارد.
اين هفته از رقابت ها فرداشب (چهارشنبه) با انجام هشت ديدار از چهار گروه دوم دنبال خواهد شد.

 



با حضور 10 ميهمان خارجي اجلاس «وابا» در تهران آغاز مي شود

اجلاس فدراسيون بسكتبال غرب آسيا (وابا) به منظور انتخاب رئيس جديد اين فدراسيون و بحث و بررسي در مورد رقابتهاي ليگ مردان و زنان امروز در تهران آغاز خواهد شد.
اجلاس فدراسيون بسكتبال غرب آسيا (وابا) با حضور 10 ميهمان رسمي خارجي و به مدت 2 روز در هتل المپيك پيگيري خواهد شد.
رأساي فدراسيون هاي بسكتبال كشورهاي يمن، عراق، فلسطين، اردن، لبنان و سوريه همراه با «ژان تابت» (دبير كل وابا)، خانم ماري (منشي دفتر وابا) و هاكوب خاجيريان (نماينده تام الاختيار فيبا آسيا) ميهمانان خارجي هستند كه در اين اجلاس دو روزه شركت دارند.انتخابات رئيس جديد وابا مهمترين اولويت كاري شركت كنندگان در اين اجلاس است. در حال حاضر محمود مشحون رئيس واباست.
همچنين قرار است در نشست دو روزه اعضاي هيئت رئيسه وابا ميزبان دوره آتي رقابتهاي بسكتبال باشگاه هاي غرب آسيا معرفي شود.

 



خواندني از ورزش ايران

¤ تيم ملي بسكتبال ايران براي برپايي اردوي تداركاتي و انجام چند ديدار دوستانه به كشور اسلووني دعوت شد. اين سفر پس از بازي هاي كشورهاي اسلامي كه 20 فروردين برگزار مي شود، انجام خواهد شد.
¤ مجمع انتخابات رياست فدراسيون تيراندازي صبح امروز به رياست حميد سجادي، رئيس مركز توسعه ورزش هاي حرفه اي و قهرماني سازمان تربيت بدني در آكادمي ملي المپيك با حضور 6 نامزد برگزار مي شود.براي حضور در اين انتخابات سيدمهدي هاشمي سرپرست فدراسيون تيراندازي، مصطفي پورحسين مسئول روابط عمومي فدراسيون، علي مجدآرا رئيس تربيت بدني ارتش، اسدالله حيدري رئيس سابق فدراسيون، سيدمهدي ميرميران دبيرسابق فدراسيون و مسعود شادمان رئيس سابق هيات تيراندازي ايلام اعلام نامزدي كرده اند كه با برگزاري انتخابات امروز رئيس فدراسيون تيراندازي براي 4 سال آينده مشخص خواهد شد.
¤ بهرام افشارزاده دبيركل كميته ملي المپيك در حاشيه سفر به كيش اظهار كرد: وزنه برداران بسيار سخت در حال تمرين هستند و مسئولين در اين ورزش هم در حال انجام وظيفه هستند. اميدوارم در اسرع وقت جايگزيني براي من در فدراسيون وزنه برداري معرفي شود تا بتوانم بهتر به وظيفه ام در كميته ملي المپيك ادامه دهم. كار در كميته بسيار سنگين است، با اين حال مي خواهم در آنجا مانند گذشته در اختيار ورزش باشم.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14