(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 17 آذر 1388- شماره 19529
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
عراق، توافقي در دقايق آخر(يادداشت روز)
گزارش خبرنگاران كيهان از ناكامي پياده نظام آمريكا در «ايستگاه آخر»
پاسخ پشيمان كننده دانشجويان به فتنه گران در 16 آذر
كيهان و خوانندگان
نخبه! (گفت و شنود)
ابطحي خطاب به سيد محمد خاتمي: نبايد از فرض محال تقلب و دعوت به آشوب سخن مي گفتيم
نشست بسيج دانشجويي دانشگاه تهران به مناسبت 16 آذر
آقايان منزل تشريف داشتند... (خبر ويژه)
عطاء ا... مهاجراني: كمك گرفتن از آمريكا و اسرائيل چه عيبي دارد؟! (خبر ويژه)
بوستون گلوب: تحريم ايران يعني بي اعتباري و دردسر براي اوباما (خبر ويژه)
قاچاق و سلاخي 25 هزار كودك بيگناه هديه ويژه دولت نارنجي به رژيم صهيونيستي (خبر ويژه)
سردبير فراري سايت مشاركت دوستان خود را شرمنده كرد (خبر ويژه)
فرار دانشجوي مبارز با لباس زنانه! (خبر ويژه)
توضيح و تصحيح



عراق، توافقي در دقايق آخر(يادداشت روز)

گره برگزاري انتخابات پارلماني عراق با توافقي كه در دقايق پاياني روز يكشنبه 15آذر -دو روز پيش- صورت گرفت، باز شد و مجلس قانونگذاري عراق با اكثريت آراء قانون جديد انتخابات را با اصلاحاتي درباره سهميه استانهاي مختلف، برگزاري انتخابات در بعضي از كشورهاي خارجي و تعيين سهم هر فراكسيون پارلماني از 15 كرسي ملي به تصويب رساند. ديروز رئيس جمهور و معاونين رياست جمهوري عراق هر كدام بطور جداگانه تصويب قانون جديد انتخابات عراق را بعنوان گامي به جلو به مردم عراق تبريك گفتند.
قرار بود دومين انتخابات پارلماني عراق- پس از تصويب قانون اساسي جديد- در تاريخ 26 دي ماه بصورت استاني برگزار شود. براساس قانون اساسي تعداد نمايندگان مجلس به موازات افزايش جمعيت عراق، افزايش مي يافت. براساس برآورد اوليه اين تعداد در دور دوم مجلس از 275 نفر به 311 نفر افزايش مي يافت ولي بررسي هاي بعدي عدد نمايندگان مجلس دوم را به 325 نفر رساند. تكليف سهميه استانها و سهم طوايف كرد، سني، شيعه، تركمن و... در 275 كرسي مشخص بود هر چند دو فراكسيون شيعه و كرد نسبت به سهم اهل سنت اعتراض داشتند. براساس آمار موجود جمعيت سني- عرب- عراق بيش از 17 درصد نمي باشد در حاليكه سهم آنان در مجلس فعلي حدود 25 درصد مي باشد بر اين اساس وقتي پاي كرسي هاي جديد- تفاضل 50 كرسي- به ميان آمد فراكسيونهاي شيعه و كرد روي عادلانه كردن سهم طوايف تاكيد داشتند كه اين موضوع مورد قبول طارق هاشمي رئيس فراكسيون اهل سنت و معاون رئيس جمهور نبود و روي سهم برابر در كرسي هاي جديد تاكيد داشت.
موضوع ديگري كه مورد اختلاف بود، برگزاري انتخابات مجلس در خارج از كشور بود. برگزاري انتخابات رياست جمهوري در خارج از كشور اگرچه آن هم دشواري هاي زيادي دارد و پراكندگي شهروندان يك كشور در كشور ديگر گاهي برگزاري انتخابات را در مرز ناممكن قرار مي دهد ولي به هر حال بصورت توافقي در پاره اي از كشورها برگزار مي گردد فراكسيون اهل سنت مجلس عراق و شخص طارق الهاشمي رئيس آن كه در همان حال رئيس حزب حركت اسلامي نيز هست با اين استدلال كه به دليل تحولات عراق جمع زيادي از اهل سنت، عراق را ترك كرده و به كشورهاي ديگر رفته اند و محاسبه اين عدد بيانگر جمعيت واقعي اهل سنت عراق است روي برگزاري انتخابات خارج از كشور تاكيد مي كردند. طارق هاشمي عدد عراقي هاي خارج از كشور را سه ميليون نفر ذكر مي كرد در حاليكه آمارهاي دولت بيانگر عدد 5/1 ميليون نفر است كه شامل سه گروه شيعه، كرد و سني عراق مي شود.
طارق هاشمي بعد از تصويب مجدد قانون انتخابات در پارلمان عراق به مردم عراق تبريك گفت و نتيجه گرفت كه: «با اين قانون مي توانيم آينده عراق را رقم بزنيم» اما از آن طرف بايد در نظر داشت كه اگرچه طارق هاشمي وانمود كرد كه موافقت او با قانون جديد، انتخابات عراق را از بن بست خارج كرده است ولي واقعيت اين است كه با تصويب سه پنجم نمايندگان مجلس ديگر امكان وتوي اين قانون توسط طارق هاشمي وجود نداشت. اين قانون براي مرتبه سوم نيازمند ارجاع به شوراي سه نفره رياست جمهوري نبود تا با عدم امضاي طارق هاشمي كان لم يكن گردد.
انتخابات آتي مجلس قانونگذاري عراق، قاعدتاً در هفته دوم اسفندماه يعني با حدود 45 روز تاخير برگزار خواهد شد. براساس قانون اساسي عراق، كميسيون عالي انتخابات دو ماه پس از تصويب قانون، انتخابات را برگزار مي كند اما چون عراق در ماه صفر با راهپيمايي هاي بزرگ مذهبي بمناسبت اربعين و 28 صفر مواجه است انتخابات با فرصتي بيش از دو ماه مواجه خواهد بود.
انتخابات مجلس دوم عراق بر خلاف انتخابات قبلي كه در آذرماه 84 برگزار شد، بصورت استاني برگزار مي شود. انتخابات 84 مجلس عراق بصورت ملي برگزار گرديد يعني كل عراق بصورت يك حوزه انتخابيه بود و هر عراقي در هر كجاي عراق حق داشت به نمايندگان مورد حمايت شهرستان خود رأي دهد از سوي ديگر آن انتخابات بصورت ليست بسته برگزار شد يعني هر فراكسيون تنها به تعداد كرسي هاي قوم خود اجازه داشت كانديدا بدهد و هر كانديدا بايد رأي 100 هزار نفر را بدست مي آورد. با اين وصف ليست بسته به اقوام اقليت اجازه مي داد تا نيروهاي پراكنده شان را به صحنه آورند و اين به ضرر آن دسته از اقوام تمام مي شد كه از پراكندگي كمتري برخوردار بودند و نمايندگان آنان با چند 100 هزار رأي وارد مجلس مي شدند در حاليكه آراء طيف ديگر بسيار پائين تر بود اين دو نماينده از حقوق برابر برخوردارند.
براساس قانون جديد انتخابات عراق، انتخابات از شكل ملي به شكل استاني تغيير جهت داد و البته يك گام تا شهرستاني شدن فاصله دارد. انتخابات استاني عملا راه را براي اجراي بعضي ديگر از اصول قانون اساسي- از جمله بند چهارم آن كه ناظر به فدراليسم است- باز مي كند. استاني شدن تكليف انتخابات را در استانهاي با اكثريت كرد يا اكثريت شيعه و يا اكثريت سني از قبل مشخص مي كند و عمده بحث روي استانهاي مختلط-نظير موصل و كركوك- مي رود بر اين اساس هر كدام از فراكسيونهاي شيعه، سني، كرد و تركمن درصدد ائتلاف با فراكسيون هاي موازي برآمده اند و نوعا در ليست هاي استاني هر فراكسيون اسامي چهره هايي از فراكسيونهاي ديگر نيز ديده مي شود.
ليست باز دو خصوصيت مهم خواهد داشت از يك طرف ليست ها كماكان اهميت خود را دارند هرچند به نسبت انتخابات قبل از اهميت آن كاسته شده است و از سوي ديگر شهروندان مي توانند در يك ليست باز كانديداهاي مقبولتر را برگزينند. بر اين اساس يك رقابت درون فراكسيوني نيز شكل خواهد گرفت و فضاي انتخابات را در عراق گرمتر مي كند.
براساس خبرهاي منتشر شده، نمايندگان مجلس عراق اجازه داده اند كه 5 كرسي از انتخابات به عراقي هاي خارج از اين كشور اختصاص داده شود ولي البته درباره سازوكار آن هنوز توافق نشده و قرار است طي روزهاي آينده تكليف آن روشن شود. علاوه بر آن نمايندگان توافق كردند كه 10كرسي از سهم 31كرسي استان نينوا با مركزيت موصل كاسته شود و تغييراتي نيز در سهميه ساير استانها اتفاق افتاده است؛ دو كرسي به سهميه سليمانيه -كردنشين- و در مجموع 5 كرسي به سهميه استانهاي جنوبي- شيعه نشين- افزوده شده است. با اين وصف بايد گفت سهم فراكسيونها در موصل كاسته شده و به سهم آنان در جاهاي ديگر اضافه شده است. سني ها سهمي براي انتخابات خارج از كشور گرفته اند، شيعه ها براي استانهاي جنوبي و كردها، براي سليمانيه در واقع به تعبير عاميانه ما از ريش كاسته و بر سبيل افزوده اند.
زمان انتخابات عراق بايد توسط شوراي رياست جمهوري رسما اعلام شود اما خبرهاي متعددي از برگزاري انتخابات در ماه اسفند خبر مي دهد با اين وصف 9 ماه طول كشيد تا گروههاي عراقي پس از چانه زني هاي نفس گير به قانون جديد برسند. اينك اين قانون مورد حمايت شيعه ها، كردها، سني ها و تركمن هاي عراق قرار دارد و به نظر مي آيد عراق از اين مرحله عبور كرده كمااينكه ديروز كميسارياي عالي انتخابات اعلام كرد كه فعاليت خود را- پس از وقفه يك ماهه- از سر مي گيرد. قانون جديد انتخابات در ضمن مشخص خواهد كرد كه عدد واقعي شيعه ها، كردها، سني ها و تركمان ها در عراق چيست. فراكسيون سني عراق تاكنون مدعي سهم برابر با شيعيان و كردها بود كه اين در نهايت به معناي دو سهم براي سني ها و يك سهم براي شيعيان بود در حاليكه جمعيت كردها و سني ها مجموعا به حدود 35درصد مي رسد و شيعيان بين 60 تا 65 درصد جمعيت عراق را شامل مي شوند. انتخابات آتي عراق وضع طوايف را در عراق تثبيت مي كند و توقع مي رود كه به برقراري آرامش در عراق بيانجامد اما دقيقا به همين دليل، نظم فعلي عراق دشمنان جدي در سطح منطقه و بين الملل خواهد داشت و از اين رو نبايد گمان كرد كه آنان با «دمكراسي عراقي» كنار مي آيند.
تجربه ثابت كرده است كه مردم بايد به موازات پاسداري از دمكراسي بومي خود در جهت توانمندسازي نهادهاي سياسي، امنيتي و نظامي خود، اقدام نمايند وگرنه نهال آراي مردم در يك روند توطئه آميز مي خشكد و به ضد خود تبديل مي گردد.
اين تجربه اي است كه متاسفانه ما هم در كشورمان آن را مشاهده كرديم؛ انتخاباتي با شكوه تمام و با سلامتي مثال زدني چنان به تير تهمت تقلب بسته شد كه تو گويي نه مردمي به پاي صندوق ها آمدند و نه نظام چنان انتخابات باشكوهي را برگزار كرده است و صدالبته در تجربه اخير كشورمان خيلي زود معلوم شد كه نه فقط راه روشن مردمسالاري ديني با توطئه هاي داخل و خارج بسته نمي شود بلكه سران فتنه و برنامه ريزان آمريكايي و اسرائيلي آن با طراحي اين فتنه بي آن كه خود بخواهند به جمهوري اسلامي ايران خدمت بزرگي كردند و باعث شدند خط نفاق و عوامل اصلي آن به آساني شناخته و حذف شوند.
سعدالله زارعي

 



گزارش خبرنگاران كيهان از ناكامي پياده نظام آمريكا در «ايستگاه آخر»
پاسخ پشيمان كننده دانشجويان به فتنه گران در 16 آذر

سرويس سياسي -
دانشجويان انقلابي دانشگاه هاي مختلف تهران با حضوري باشكوه در روز دانشجو، تمامي برنامه هاي جريان فتنه گر را كه هفته ها روي آن كار شده بود، نقش بر آب كردند.
اتاق فكر جريان فتنه كه كم شماري حاميانشان در روزهاي 13 آبان و قدس آبروريزي مثال زدني براي آنها به شمار مي رفت، تنها عامل بقاء اين جريان نيمه جان را توسل به دانشگاه و بهره برداري سياسي و جناحي از دانشجويان مي دانست و لذا همه نيروي خود را براي «جبران آبروريزي روز قدس و 13 آبان» در روز 16 آذر به كار گرفته بود.
سران آشوب طلب به همراه رسانه هاي ضد انقلاب همچنين در روزهاي منتهي به 16 آذر، تبليغات و موج آفريني هاي گسترده اي را در جهت جامه عمل پوشاندن به اين آرزو و التهاب آفريني در دانشگاه ها براي جان بخشي مجدد به اين جريان آغاز كردند اما جامعه فهيم دانشگاهي ايران در روز دانشجو، بار ديگر پاسخي قاطع به پياده نظام آمريكا در ايران را به نمايش گذاشت.
16 آذر امسال در حالي آغاز شد كه جريان موسوم به سبز، پيش تر دانشگاه تهران را محور التهاب آفريني هاي خويش اعلام كرده بود اما به گزارش خبرنگار كيهان مراسم اين روز با حضور چند هزار نفري دانشجويان بسيجي همراه بود و جريان فتنه گر مجال چنداني براي ابراز وجود نيافت.
گزارش هاي دريافتي، حكايت از تجمع هاي 100 تا 200 نفره اغتشاشگران در مقابل اجماع 2000 نفره اي كه به مرور تا 4000 نفر از دانشجويان انقلابي افزايش يافت، دارد كه به سرعت بر فضاي دانشگاه مسلط شد.
در اين راهپيمايي، دانشجويان انقلابي پوستري را كه در آن عكس هاي موسوي، مريم رجوي، مسعود رجوي، شيرين عبادي و برخي سران صهيونيست و سلطنت طلب در كنار هم قرار داده شده بود همراه با شعار «مرگ بر منافق» به آتش كشيدند.
هماهنگي سايت منافقين با آشوب طلبان در دانشگاه اما موضوعي قابل تامل است. گزارش هاي پياپي اين سايت از لحظه به لحظه وضعيت دانشگاه ها و تحريك دانشجويان به اغتشاش آفريني البته گوشه اي از اين همراهي است كه از صبح روز 16 آذر آغاز شد و تا بعدازظهر ادامه داشت و نشان دهنده آن است كه اين جريان تروريست كاملا در بين آشوبگران رخنه داشته است.
خبرگزاري فارس اما اعلام كرد: 4 هزار نفر از دانشجويان دانشگاه تهران با حضور چشمگير در مراسم بزرگداشت روز دانشجو بار ديگر با آرمان هاي انقلاب بيعت كردند.
اين خبرگزاري افزود: در مقابل سردر دانشكده فني اما حدود 300 نفر از طرفداران موسوي جمع شده بودند كه دانشجويان ولايي دور آنها به شكل يك نيم دايره حلقه زده و آنها را محصور نمودند. گزارش خبرنگاران كيهان نيز اين اخبار را تاييد مي كند.
يك نكته مهم در مورد حوادث ديروز اين است كه تجمع كنندگان چند ده نفره آشوب طلب با شعارهاي تند و راديكال مكررا سعي در تحريك نيروي انتظامي براي ورود به دانشگاه را داشت كه البته به دليل هوشمندي نيروي انتظامي ناكام ماند. اين جماعت محدود در دانشگاه تهران با تلاش بسيار، چند دقيقه اي را از دانشگاه خارج شده و با تخريب درب دانشكده هنر، به چند سطل آشغال حمله و آنها را به آتش كشيدند. تعداد اندكي آشوبگران دانشگاه اميركبير هم حوالي غروب ديروز از دانشگاه خارج شدند و به شيشه هاي چند مغازه حمله بردند اما بي اعتنايي محسوس مردم و برخورد قاطع نيروي انتظامي به سرعت جمع آنها را پراكنده ساخت. دانشجويان بسيجي اما پس از حضور در مقابل درب اصلي دانشگاه تهران، پرچم آمريكا را به آتش كشيده و با برگزاري تريبون هاي آزاد در جمعي چند هزار نفره از دانشجويان، بار ديگر اعلام كردند كه همچنان مبارزه خود با استكبار و زورگويان جهان را ادامه خواهند داد. اين اقدام البته با نصب پرچم سبز «لبيك يا خامنه اي» بر سردر اصلي دانشگاه همراه بود.
عمق آبرو ريزي جريان فتنه گر در روز 16 آذر چنان بود كه حتي بنگاه دروغ پراكني بي بي سي هم نتوانست آن را انكار كند.
سايت بي بي سي فارسي هم در همين رابطه اذعان كرد: گزارش هايي از برگزاري اجتماعات در دانشگاه هاي شريف و اميركبير انتشار يافته اما امكان تاييد مستقل اين گزارش وجود نداشته است.
بي بي سي فارسي همچنين افزود: از برگزاري احتمالي مراسم 16 آذر در ساير شهرهاي ايران هم گزارشي مخابره نشده است.
به گزارش خبرنگار كيهان در دانشگاه اميركبير دانشجويان اغتشاشگر كه تعدادشان حدود 100 نفر بود در مقابل ساختمان ابوريحان اين دانشگاه به قصد ضرب و شتم برخي دانشجويان به آنان حمله كردند كه بلافاصله با تجمع بيش از 300 نفر از دانشجويان ولايي مواجه شدند.
جمعيت چند صد نفره بسيجيان اين دانشگاه با شعارهاي «مرگ بر منافق» تا متفرق شدن كامل آشوب گران ادامه دادند.
در مقابل، گروهي از حاميان سبز اموي با تجمع مقابل درب دانشگاه اميركبير، سعي در ورود غير قانوني به اين دانشگاه را داشتند كه با واكنش تند دانشجويان مواجه شدند.
بي توجهي مردم در خيابان هاي اطراف اين دانشگاه ها اما به روشني از ناكامي اين برنامه خبر مي داد. در حالي كه دانشجويان سعي داشتند رهگذران خيابان هاي اطراف را، با خود همراه كرده تا دامنه تحركات ناچيز خود را به سطح خيابان ها نيز بكشانند، مردم با نگاهي آكنده از نفرت، بي تفاوت از كنار آنها عبور مي كردند.
دانشگاه علم و صنعت نيز ديروز شاهد برگزاري نماز وحدت با حضور 600 نفره دانشجويان انقلابي در 16 آذر بود.
به گزارش خبرنگار كيهان بيش از 300 نفر از دانشجويان دانشگاه علم و صنعت با حضور در مقابل سردر دانشگاه با اقامه نماز وحدت، برنامه روز دانشجو را برگزار كردند. اين جمعيت عظيم دانشجويي در مقابل تعداد نزديك به 150 نفره دانشجوياني كه تلاش مي كردند با حركت به سمت درب اصلي دانشگاه فضا را ملتهب جلوه داده و مردم را به استمداد بطلبند، شعارهاي اعتراض آميزي سر دادند. دانشجويان دانشگاه صنعتي شريف نيز در تجمعي بي سابقه 16 آذري شكوهمند را رقم زدند كه برنامه تجمع آنها با برگزاري نماز جماعت ظهر و عصر به پايان رسيد.
گفتني است زهرا رهنورد نيز قصد حضور در دانشگاه تهران را داشت كه با مخالفت دانشجويان اين دانشگاه مواجه شد. فائزه هاشمي نيز پس از حضور در جمع آشوب طلبان يكي از دانشگاه ها توسط حراست اين دانشگاه بازداشت گرديد. فائزه هاشمي هم به جاي حضور در دانشگاه هاي تهران به يكي از شعب دانشگاه آزاد در تهران رفت! به جز اين دو نفر هيچ يك از سران فتنه در تجمعات ديروز حاضر نشدند.
اخبار لحظه به لحظه خبرنگاران كيهان البته افول اين اقدامات ناچيز جريان موسوم به سبز در دانشگاه ها را تا بعد از ظهر ديروز گزارش مي كرد كه با تاريك شدن هوا كليه تجمعات پايان يافت و فضا كاملا آرام گرديد.
بدين ترتيب آنچه كه روز دانشجو در دانشگاه تهران رخ داد شكست طرح مخالفين از سوي اكثريت چند برابري دانشجويان بود و عدم حضور سران مطرح اين جريان در جمع حاميان خود نيز حاكي از پيش بيني اين افراد از افتضاح به وجود آمده بود.

 



كيهان و خوانندگان

¤ لطفاً به مقامات قوه قضائيه بفرمائيد كه آيا احكامي كه براي آشوبگران صادر كردند عادلانه است؟ آيا براي افرادي كه اقداماتشان سبب مرگ و جراحت چندين نفر از هموطنانمان شد و خوشحالي آمريكا و رژيم صهيونيستي را در پي داشت همين مقدار محكوميت كافي است؟
موسوي
¤ از روزنامه كيهان تقاضا مي شود كه در يادداشت هاي روز به افشاي ماهيت و هويت واقعي سران فتنه بيشتر پرداخته شود.
مهراني از شهرصنعتي البرز
¤ پيشنهاد مي شود كه در اخبار و مطالب مربوط به حمله به شيعيان يمن، به جاي آل سعود، نوشته شود آل جهود.
يك شهروند
¤ از مواضع كيهان در مواجهه با فتنه سبز اموي تشكر مي كنم. ما همچنان منتظر محاكمه سران اين فتنه هستيم.
يك خواننده كيهان از خرم آباد
¤ درباره شيطنت تازه انگليسي ها در ورود غيرقانوني به آب هاي ايران خواستم بگويم كه آن ها در گذشته نيز بارها چنين اقداماتي را انجام داده اند. اهداف آن ها از اين كار اين بود كه اولا آمادگي دريايي ايران را بسنجند. دوم اين كه درباره جزاير ايران اطلاعاتي را كسب كنند. سوم هم اين كه با اين كار تعمداً عليه ايران شانتاژ تبليغاتي ايجاد كنند و كشور ما را خشن و مشكل آفرين معرفي كنند.
يك هموطن
¤ مرحوم آغاسي در سال 1379 اين شعر را براي اصلاح طلبان خواند كه امروز هم در مورد آن ها صادق است: به كدامين سفر آواره و سرگردانيد/فرصتي كو به سر قافله برگردانيد/ جنگ زد نعره ولي پنجره ها را بستيد/ به غنائم كه رسيديد به ما پيوستيد؟
برمكي
¤ از دولت محترم تقاضا مي شود كه نسبت به برخورد اهانت آميز دولت عربستان سعودي با هموطنانمان بيش از اين سكوت نكند.
مالك
¤ تقاضا مي شود كه مسئولين در روابط كشورمان با كشورهايي كه در محافل بين المللي، عليه ايران رأي صادر مي كنند تجديدنظر كنند. به طور مثال در خبرها خواندم كه قرار است چين در ميدان گازي كشورمان سرمايه گذاري كند. اما دولت چين اخيراً عليه برنامه هسته اي ايران رأي داد و چنين قراردادي عجيب است.
فيروزنيا
¤ رئيس محترم قوه قضائيه در ابتداي شروع كار خود صحبت هاي دلنشيني از اجراي عدالت نمودند كه ما را اميدوار كرد ولي هر روز شاهد آزادي سران اغتشاشگر از زندان و بي توجهي به برخورد با فرماندهان اصلي پشت صحنه هستيم؟ تقاضا داريم براي مردم تبيين نماييد تا افكار و ذهنيت هاي مردم از وضعيت بي توجهي قوه قضائيه خارج شود.
خانم اسلامي- فرهنگي
¤ از دست اندركاران كيهان تقاضا داريم با توجه به تاكيد آقا بر بصيرت افزايي افراد، نسبت به شرح و بسط اين موضوع و همچنين ابعاد و ويژگي هاي جنگ نرم روشنگري نماييد تا مردم در دام فتنه ها نيفتند.
حميدي
¤ در اولين قسمت سريال آشپزباشي كه دوشنبه شب هفته گذشته از شبكه اول سيما پخش شد، به طور پررنگي، غذاهاي آنچناني و رنگارنگ به نمايش درآمد. مگر مقام معظم رهبري تاكيد نكرده اند كه صداوسيما بايد به اشرافيت و تجمل گرايي دامن نزند، پس چرا رسانه ملي در اين راستا عمل نمي كند؟
يك هموطن
¤ حدود دو سال است كه در طرح مسكن مهر شهرستان شوش پول پرداخته ام. اما پس از گذشت اين زمان، مسئولان اين طرح در آن شهرستان، اعلام كرده اند كه بايد پول را پس بگيريم و خبري از خانه نيست. اين برخورد، باعث دلسردي و ناراحتي مردم مي شود. از مسئولان طرح مسكن مهر تقاضاي رسيدگي مي شود.
يك هموطن
¤ مجري جديد خبر شبكه اول سيما، در هنگام گفت وگو با مسئولان گاهي سلام نمي كند. با توجه به اين كه سلام كردن، يك سنت حسنه است و معصومين نيز بر آن تاكيد كرده اند، لازم است در رسانه ملي رعايت شود.
سليمان بلغار
¤ از مسئولان انتظار مي رود، با توجه به فرارسيدن فصل سرما و نياز به تردد بيشتر با وسيله نقليه شخصي، سهميه سوخت در سه ماه پاياني سال افزايش يابد.
اطلاعي
¤ فرزند بنده در اثر سقوط از ارتفاع در حين انجام كار دچار مرگ مغزي شد و ما اعضاي بدن او را اهدا كرديم. اما پس از گذشت سه ماه، هنوز دانشگاه علوم پزشكي مازندران همايش بزرگداشت را برگزار نكرده است.
شادرخ اولج از چالوس
¤ اينجانب در سال 1380 يك قطعه زمين در محمدشهر كرج ولدآبادبزرگ به صورت قولنامه اي خريداري كردم و از سال 1383 براي گرفتن جواز ساخت به شهرداري كرج مراجعه كردم كه به دليل نداشتن سند تفكيكي با مخالفت شهرداري محمدشهر مواجه شدم. در سال 1385 سند زمين آماده شد ولي فروشنده از تحويل آن به اينجانب به دليل گران شدن زمين خودداري مي كند و ناچاراً به قوه قضائيه شكايت كردم كه چون قيمت زمين در زمان خريداري زير 4 ميليون تومان بود ، براي صدور رأي ، پرونده را به شوراي حل اختلاف محمدشهر كرج ارجاع دادند. الان حدود دو سال است كه اين نهاد به دلايل گوناگون از رأي دادن خودداري مي كند و ما را همچنان هفته اي دو روز به اين شورا مي كشاند و دست خالي برمي گرداند. همچنان بلاتكليفم. خواهش مي كنم مسئولين محترم به اين موضوع رسيدگي نمايند.
محمد كاظمي
¤ شركت ايران خودرو در بهمن 87 در جرايد و صداوسيما تبليغ كرد كه ما سود تاخير تحويل خودرو مي دهيم .ما هم دار و ندار خود را به حساب شركت ريختيم، حالا در قبال پولمان نه سود مي دهند نه اصل پول خودمان و نه خودرو، چون فروش اينترنتي نقدي سودش بيشتر است.جوابگو كيست؟
از طرف جمعي از سرمايه گذاران
¤از مسئولين محترم صداوسيماي كشور و استان خوزستان تقاضا داريم نسبت به پخش برنامه محلي راديو دزفول كه يادگار دفاع مقدس است مساعدت بيشتري نمايند. متاسفانه مدتي است كه صرفاً به پخش اذان مبادرت مي ورزد و برنامه قبلي كه از ساعت 9 صبح تا اذان ظهر و 30/16 تا اذان مغرب برنامه پخش مي كرد قطع شده است.
حسين انوري- دزفول
¤ به 300 نفر از اعضاي تعاوني جهاد كشاورزي ياسوج بيش از 10سال است كه زمين واگذار گرديده ولي مجوز ساخت آن از سوي شهرداري صادر نمي شود. از مسئولين استاني تقاضاي حل اين موضوع يك دهه اي را خواستاريم.
جمعي از اعضاي شركت تعاوني مسكن جهادكشاورزي ياسوج

 



نخبه! (گفت و شنود)

گفت: ديروز يكي از عوامل آشوب در دانشگاه اميركبير بعد از مشاهده انبوه دانشجويان بسيجي و از ترس لو رفتن، با لباس و كيف زنانه قصد فرار داشت كه بيرون دانشگاه دستگير شد.
گفتم: اين حيوونكي ها فقط بلدند براي سطل هاي زباله شاخ و شونه بكشند و كيف زنان بي دفاع را قاپ بزنند.
گفت: همين شخص، پيش از اين هم در يك نشريه دانشجويي به اسلام اهانت كرده و بازداشت شده بود.
گفتم: حالا چطوري شناسايي شده؟
گفت: قصد داشته مثل بني صدر با لباس و آرايش زنانه فرار كنه ولي ظاهرا چون ماشين ريش تراش در دسترس نبوده، دستش رو روي سبيلش گذاشته بود كه...
گفتم: يارو رفت دكتر و گفت؛ آقاي دكتر از صبح تا حالا كمرم راست نميشه! دكتر نگاهي بهش انداخت و گفت؛ جادگمه اي يقه پيرهنت رو به دگمه شلوارت زدي؟!

 



ابطحي خطاب به سيد محمد خاتمي: نبايد از فرض محال تقلب و دعوت به آشوب سخن مي گفتيم

در ديدار اخير محمد خاتمي با محمدعلي ابطحي، اين عضو مجمع روحانيون، 3 نكته را به رئيس بنياد باران متذكر شده است.
به گزارش پارسا نيوز، ابطحي در اين ديدار گفته است، اصل و ريشه حرف هاي من سه محور دارد و در تمام ديدارهايم نيز اين سه نكته را خواهم گفت.
وي افزود : نخستين مساله اين است كه در اين انتخابات تقلب نشده است و ما نبايد مي گفتيم تقلب شده و اين را خود اصلاح طلبان هم مي دانند؛ به فرض محال كل ظرفيت كشور اگر دست به دست هم دهند از همه نيروهاي اجرايي تا ناظران و وزارت كشور و شوراي نگهبان و ... نمي توان 2 ميليون هم تقلب كرد و اگر هم شده باشد كه نشده، 9 ميليون بقيه اختلاف راي احمدي نژاد و موسوي كه ديگر قابل ترديد نيست و احمدي نژاد پيروز انتخابات است.
ابطحي اظهار داشت: دومين مساله اين است كه اصلاح طلبان نبايد دعوت به آشوب مي كردند، اين اشتباه بود و من اين را قبول ندارم. من افكار اصلاح طلبانه دارم اما آشوبگري را قبول ندارم.
عضو مجمع روحانيون خطاب به خاتمي افزود: مساله سوم مساله رهبري است كه اصلاح طلبان نبايد به رهبري خدشه وارد كنند و با ولايت فقيه معارضه كنند. اين جايگاه را به هر نامي كه قبول دارند اعم از رهبري، ولايت فقيه، شخص اول كشور يا هر نام يا ضرورت ديگر كه بايد در يك كشور باشد، نبايد به اين جايگاه فصل الخطابي لطمه وارد كنند و من اين را هم قبول ندارم و همه جا هم خواهم گفت و فكر نمي كنم شما هم با اين حرف ها مخالف باشيد.

 



نشست بسيج دانشجويي دانشگاه تهران به مناسبت 16 آذر

بسيج دانشجويي دانشگاه تهران ديروز با برگزاري نشستي با حضور دو تن از دانشجويان اين دانشگاه به تحليل وضعيت دانشگاه هاي كشور پرداخت.
سجاد صفارهرندي كه يكي از سخنرانان اين مراسم بود در سخنان خود با اشاره به اينكه قصه 16 آذر را هر سال بايد تكرار كرد تا تحريف كنندگان، ماهيت اين روز را قلب نكنند گفت: يكي از طنزهاي تاريخي كه ما در چند سال با آن مواجه بوديم اين بود كه 16 آذر از روز ننگ آمريكا به خيال باطل آنها تبديل به فرصتي براي آنها شده است.
وي افزود: امسال طمع دشمنان به خاطر فضاي چند ماهه اخير بيشتر بوده است و قصد داشتند دانشگاه را تبديل به سكويي براي مقابله با نظام اسلامي كنند و هرچه جلو آمديم معلوم شد اين رويايي خام است .
حبيب الله رحيم پور ازغدي (برادر حسن رحيم پور ازغدي) نيز در اين نشست عنوان كرد: در قضاياي اخير بايد مراقب بود و تقابل قانون گرايي و قانون گريزي، آشوب گرايي و نظم گرايي، بي ظرفيتي و بي تحملي را تشخيص داد. بايد بگويم كه ما فكر نمي كنيم كه علوم انساني براي انقلاب اسلامي خطر است چون علم اگر علم باشد جز دين نخواهد بود.

 



آقايان منزل تشريف داشتند... (خبر ويژه)

آشوبگري هاي پراكنده پياده نظام آمريكا در ايران روز گذشته در حالي انجام شد كه هيچ كدام از سران فتنه جرئت حضور در جمع دوستان خود را نيافتند.
از چند هفته پيش تمامي رسانه هاي وابسته به سرويس هاي اطلاعاتي آمريكا و انگليس از جمله بي بي سي فارسي و تلويزيون صداي آمريكا تمام ظرفيت هاي خود را بر تحريك مردم در جهت حمايت از جريان فتنه به كار گرفته بودند اما حوادث 16 آذر امسال نشان داد نه فقط مردم ايران اعتنايي به اين تبليغات نكردند بلكه سران فتنه هم آرام آرام در حال تكاپو براي يافتن كنج عافيت- بخوانيد سوراخ هاي موش- هستند.
ميرحسين موسوي كه غروب روز 15 آذر با صدور بيانيه اي از مردم خواسته بود در روز 16 آذر به «جنبش سبز»(!؟) بپيوندند ديروز ترجيح داد در خانه بنشيند و براي همراهي با تعداد اندك آشوبگران حتي يك قدم هم برندارد. برخي از اطرافيان جريان فتنه طي روزهاي اخير به شدت به موسوي اعتراض كرده بودند كه چرا در روز 13 آبان حتي سرش را از پنجره هايي كه در آن اقامت داشت بيرون نياورده است!
ديروز از مهدي كروبي هم كه طي هفته هاي گذشته سعي كرده بود چهره يك شعبان بي مخ كامل را از خود به نمايش بگذارد، نشاني نبود. گزارش هاي رسيده به خبرنگاران كيهان حاكي از آن است كه درون خانواده كروبي درباره حضور يا عدم حضور او در آشوب هاي 16 آذر اختلاف وجود داشته و وي نهايتاً به اين نتيجه رسيده كه در خانه ماندن بهتر از هر كار ديگري است. كروبي اخيراً در برخي ملاقات هاي خود از اين موضوع كه خاتمي و موسوي او را گوشت دم توپ كرده اند و او را براي حضور در خيابان تحريك مي كنند بي آنكه خود انگيزه اي براي اين كار داشته باشند، شديداً گله كرده بود.
محمد خاتمي هم كه از يكي دو روز قبل به برخي اطرافيان خود گفته بود در مراسم روز 16 آذر شركت نخواهد كرد، با به نمايش گذاشتن اوج فرصت طلبي ديروز در هيچ تجمعي حاضر نشد. خاتمي اخيراً تاكيد كرده است كه 16 آذر به ما ربطي ندارد و بيشتر در پي آن است كه رفتارهاي خائنانه خود در ايام انتخابات را رفع و رجوع كند.
در مجموع به نظر مي رسد عدم حضور سران فتنه در تجمعات روز 16 آذر اولا نشان دهنده آن است كه اين افراد به رويگرداني مردم از خود باور قطعي پيدا كرده اند و ثانياً ترجيح مي دهند با به ميدان كشاندن برخي جوانان دانشجو و امثال آنها خود از پرداخت هرگونه هزينه اي اجتناب كنند.

 



عطاء ا... مهاجراني: كمك گرفتن از آمريكا و اسرائيل چه عيبي دارد؟! (خبر ويژه)

شبكه راه اندازي شده از سوي عطاء ا... مهاجراني و محسن كديور علناً از وابستگي مدعيان آزاديخواهي و اصلاح طلبي به قدرت هاي غربي و ارتزاق از سوي آنها حمايت كرد.
«جرس» كه توسط شبكه اي شامل مهاجراني، كديور، عبدالعلي بازرگان، برادران صدر و چند روزنامه نگار زنجيره اي راه اندازي شده، درباره «رابطه اپوزيسيون با دولت هاي غربي و آمريكا» نوشت: يكي از بحث انگيزترين مسائل، رابطه فعالان سياسي با دولت هاي غربي به ويژه آمريكاست. پس از ديدار فعالان سياسي با مقامات كشورهاي غربي، موج اعتراضات و شماتت ها برمي خيزد اما به دليل واقعيت هاي سياسي، اين ديدارها ادامه يافته و اتهامات نيز مانع رشد اين روابط نشده است.
محمد-ب از عناصر ضدانقلاب مقيم واشنگتن كه مدعي گرايش به فعاليت هاي ملي- مذهبي است اما از عناصر وابسته به محافل دولتي در آمريكا محسوب مي شود، در اين مقاله معطوف به «عادي سازي نوكري آمريكا» ادامه مي دهد: فعالان سياسي خارج از كشور دو طيف هستند. طيف اول جماعتي آرمانگرا هستند بي آنكه به قدرت عملي و سياست واقعي براي جانشيني حكومت بيانديشند. در نگاه آنها هرگونه تماس با دولت هاي خارجي مطرود بود. اين جو چنان حاكم بود كه سلطنت طلب ها و بازماندگان حكومت پيشين را يكسره نوكر دول بيگانه مي خواندند. طيف دوم دو دسته اند، يكي دولتمردان و وابستگان به حكومت پهلوي كه از همان روزهاي اول انقلاب از كشور خارج شدند ديگري، اصلاح طلباني كه اواخر دوران رياست جمهوري آقاي خاتمي ترك وطن كردند و بيشتر در آمريكا سكني گزيدند. طيف دوم برخلاف طيف اول عملگرا و واقع بين بودند لذا به جاي قهر با قدرت هاي بيگانه به دنبال رابطه با آنها هستند و صد البته اين لزوماً به معناي خود فروشي نيست... اين طيف نه تنها مراوده با دولت ها را راه سياست عملي مي داند بلكه مي خواهد از اين طريق زندگي اش را هم تامين كند ]![ لذا اينان با آمدن به خارج، در صداي آمريكا يا تينك تانك ها (مخازن فكري) مشغول كار شدند يا براي طرحي بودجه اي مي گيرند و بعد هم چون مي خواهند به كنفرانس هاي مختلف بروند، مخارج سفرهايشان بايد تامين شود. در حالي كه عمده فعالان سياسي طيف اول با كارهاي شخصي امرار معاش مي كرده و مي كنند از رانندگي تاكسي و كار در رستوران تا كارمند يك مؤسسه فني يا تجاري بودن تا تدريس در دانشگاه ها. عموماً در اين سفرها در منزل يكي از ميزبانان اتراق مي كنند.
اين همكار سايت جرس اضافه مي كند: درجه تمايل و همكاري با دول غربي نيز متفاوت است. برخي همه تكيه عملشان اين روابط است و به شدت به دنبال برقراري رابطه با مقامات غربي بويژه دولتمردان آمريكا هستند و از آنجا كه همه اميدشان به امكاناتي است كه اين دولتمردان در اختيارشان مي گذارند، لذا هر دري را مي كوبند و معمولاً بهترين رابطه را با نومحافظه كاران و اسرائيلي ها دارند. اين افراد ميزان موفقيت خود را با درجه نزديك شدن به دول غربي و مورد توجه و مشاوره قرار گرفتن آنان مي سنجند، اما برخي از افراد طيف دوم با احتياط و با حفظ استقلال نسبي ممكن با اين مقامات رابطه برقرار مي كنند و مي كوشند كه كارگزار دول غربي نشوند و چون نمي خواهند انگ همكاري با دول غربي، بويژه آمريكا را بخورند، تا حد ممكن از افشاي اين ديدارها پرهيز مي كنند.]![ بيشتر افراد طيف دوم بر آن هستند كه در عصر جهاني شدن روابط تعريف شناخته شده پيشين از استقلال سنتي، ناكارا و غيرواقعي است]![
وي در پايان نتيجه گرفت: «گويي دو راه بيشتر در پيش روي فعالان سياسي نمانده است يا پاك و آرمانگرا اما كم تأثير بر سياست هاي عملي باشند يا كارگزاري دول غربي كه از لوازم آن مراعات خواسته هاي آنان است كه به هر حال دولتيان به هيچ كسي براي رضايت خدا كمك نمي كنند و اصل براي آنان تامين منافع كشورشان است و به هر توصيه و ارائه راهي از آن زاويه نگاه مي كنند از جمله در آمريكا لابي اسرائيل نقش مهمي در قبول و رد اين افراد دارد و مي كوشد نگذارد كساني كه با سياست هاي بنياني آن در تضاد هستند بال و پر بگشايند و به كنفرانس ها دعوت شوند.»
گفتني است طيفي از مدعيان اصلاح طلبي پس از در پيش گرفتن انواع افراط گري ها و بازي در پروژه هاي دشمن به خارج از كشور رفته اند و در كشورهاي آمريكا و انگليس و... اقامت گزيدند و علناً تحت حمايت دولت هاي استكباري قرار گرفتند كه عناصري نظير مهاجراني، كديور، موسوي خوئيني، حقيقت جو، افشاري، نبوي، گنجي، مخملباف و... از آن جمله اند.
سايت جرس چند روز پيش هم در مقاله اي جنگ رواني سعودي- صهيونيستي عليه جمهوري اسلامي در قالب ايران هراسي و شيعه هراسي را مورد حمايت قرار داده و نسبت به نفوذ كشورمان در منطقه ابراز نگراني كرده بود!
گفتني است كه پيش از اين ارتباط برخي از عوامل دست اندركار نشريات موهن دانشگاه امير كبير با سازمان منافقين افشا شده بود.

 



بوستون گلوب: تحريم ايران يعني بي اعتباري و دردسر براي اوباما (خبر ويژه)

اظهارات مقامات آمريكايي مبني بر اينكه راهبرد كاخ سفيد به مسير فشار عليه ايران تغيير مي كند، با ترديد و انتقاد گسترده در رسانه هاي اين كشور مواجه شد.
ايان كلي سخنگوي وزارت خارجه آمريكا چند روز پيش گفته بود واشنگتن رويكرد خود را به تدريج به مسير فشار عليه ايران تغيير مي دهد.
هيلاري كلينتون وزيرخارجه نيز در گفت وگو با راديو آمريكايي ام پي آر مدعي شده بود «آمريكا درصدد است وارد فاز تازه اي در رفتار با ايران شود و اعمال تحريم هاي بيشتر عليه ايران را سرعت بخشد. ما اكنون به گزينه تنبيه بيشتر به جاي تشويق روي مي آوريم.
اما در واكنش به اين مواضع كه در واقع ادامه سياست هاي به بن بست رسيده دولت بوش با وجود ادعاي تغيير است، روزنامه آمريكايي بوستون گلوب تاييد كرد: قطع رابطه با ايران بر سر مسئله اتمي كار آساني نيست بلكه مشكل تر از آن است كه بشود تصور كرد. اگر قرار باشد اوباما كه دنبال دردسر نيست بي اعتبار شود، همانا راه آن در تحريم ايران است. با دور جديد تحريم ها، بازداشتن ايران از اجراي برنامه اتمي و توليد سلاح هسته اي، سخت تر مي شود.
مجله فارين پاليسي هم در تحليل مواضع اخير دولت آمريكا، آن را بازگشت به سياست هاي بوش توصيف كرد و نوشت: رئيس جمهور وقت آمريكا، آژانس بين المللي انرژي اتمي را وادار كرد پرونده ايران را به شوراي امنيت بفرستد و در پي آن، تحريم هايي اعمال شد اما اين تحريم ها آن طور كه بوش آرزو داشت، چندان فلج كننده هم نبود و ايران به گسترش زيرساخت هاي هسته اي خود ادامه داد. متاسفانه اوباما تصميم گرفته اين داستان تأسف بار را تكرار كند. ايران در واكنش به قطعنامه شوراي حكام، اعلام كرد همكاري با آژانس را كاهش مي دهد و 10 مجموعه جديد غني سازي را نيز تاسيس مي كند. اين تحولات يكبار ديگر نشانگر بيهودگي و در عين حال نقش مخرب تحريم ها و تلاش براي محدود كردن غني سازي است.
فارين پاليسي در عين حال اذعان كرد كه برنامه هسته اي نظامي اسرائيل چالشي جدي در راه ديپلماسي ناكام اوباما عليه جمهوري اسلامي است.
از سوي ديگر بي بي سي انگليس از قول صادق زيباكلام اعلام كرد: تجربه 3 دهه گذشته نشان داده كه فشار عليه ايران، عملاً هيچ حاصلي به بار نياورده است و جاي تعجب مي باشد كه آمريكايي ها مجدداً مي خواهند به سوي استراتژي فشار بروند. رويكردي كه اوباما در طول يك سال گذشته نشان داده بود، مي توانست نتيجه بخش تر باشد تا رويكرد فشار، به دليل اينكه فشار ما را به شرايط قبل از رياست جمهوري اوباما برمي گرداند. آمريكايي ها تصور مي كنند با توجه به مسائل بعد از انتخابات در ايران، حكومت در وضعيتي نيست كه بتواند فشار را تحمل كند اما گمان نمي كنم با وجود مسائل مذكور، فشار باعث تسليم تهران شود.

 



قاچاق و سلاخي 25 هزار كودك بيگناه هديه ويژه دولت نارنجي به رژيم صهيونيستي (خبر ويژه)

طي 2 سال گذشته، 25 هزار كودك اوكرايني به فلسطين اشغالي قاچاق شده اند تا اعضاي بدن آنها توسط رژيم صهيونيستي مورد استفاده قرار گيرد.
اين خبر چند ماه پس از افشاگري مطبوعات سوئدي مبني بر جنايات رژيم صهيونيستي عليه پيكرهاي مردم و كودكان فلسطيني و تجارت اعضاي بدن آنها منتشر شد و باعث اعتراض هاي گسترده در اوكراين شد. سفارت رژيم صهيونيستي در كيف اوكراين، هفته گذشته شاهد تجمع و اعتراض وسيع مردم به اقدام جنايتكارانه صهيونيست ها در خروج 25 هزار كودك اوكرايني و تجارت اعضاي بدن آنها بود. معترضان اوكرايني شعار مي دادند اينجا غزه نيست اما حاكمان اسرائيل سعي دارند كنترل اوكراين را به دست بگيرند.
رسانه ها و مقامات رژيم صهيونيستي در واكنش به اين خبر تكان دهنده، تنها مدعي شده اند كه اين موج تازه اي از يهودي ستيزي است و از سوئد به اوكراين سرايت كرده است.
خبر ترانزيت 25 هزار كودك اوكرايني به سرزمين هاي اشغالي فلسطين طي 2 سال اخير، توسط يك نويسنده و پروفسور اوكرايني و در كنفرانسي كه چند روز قبل در اوكراين برگزار شد، منتشر شد. ويچسلاو گودوين استاد فلسفه و نويسنده اوكرايني مي گويد اين كودكان به اسرائيل برده شدند تا اعضاي آنها به عنوان قطعات يدكي استفاده شود. اين يك نسل كشي آشكار است.
روي كارآمدن دولت نارنجي در اوكراين پس از كودتاي مخملين آمريكا، باعث گسترش نفوذ رژيم صهيونيستي و آمريكا در اين كشور شده است. آمريكايي ها نيز در اين مدت دست به كار غارت معادن اورانيوم اوكراين با ثمن بخس بوده اند.

 



سردبير فراري سايت مشاركت دوستان خود را شرمنده كرد (خبر ويژه)

فرزند فراري يك عنصر فراكسيون مشاركت در مجلس ششم، به خاطر خوش خدمتي هايش به دستگاه هاي اطلاعاتي غرب، از رئيس مجلس آلمان جايزه گرفت. حنيف مزروعي كه ماه هاست فراري است تا چند هفته پيش سايت رسمي حزب مشاركت (نوروز) را اداره مي كرد و با هدايت عناصر خارجي، پروژه كشته سازي و رساندن آمار قربانيان آشوب هاي خياباني تا مرز «72 تن» را برعهده داشت.
نامبرده جايزه مذكور را با حضور در برلين دريافت كرد طرف آلماني مدعي شد اين جايزه را به خاطر حقوق بشر به مزروعي مي دهد.
اقدامات رسواي حنيف مزروعي در كشته سازي جعلي كه با تكذيب هاي مكرر كشته هاي دروغين - كساني نظير سعيده پورآقايي، ترانه موسوي، احمد كارگرنجاتي، محسن ايماني و ... - همراه بود، باعث اعتراض هاي شديد در ميان طيفي از اصلاح طلبان قرار گرفت و حتي كروبي با همه تندروي هايش اعلام كرد برخي از شايعات مذكور دروغين و ساختگي بوده و او ديگر آن ادعاها را مطرح نمي كند، پس از اين اتفاقات، مزروعي اعلام كرد ديگر سردبيري سايت نوروز را برعهده نخواهد داشت. وي همچنين از جمله عناصري بود كه با وجود بازداشت بودن دبيركل، قائم مقام دبيركل و بسياري از اعضاي اصلي حزب مشاركت، بيانيه هاي تند به نام جعل و در سايت منتشر مي كرد.
نامبرده به خاطر همه اين خدمات صادقانه! به ناتوي فرهنگي در جنگ رواني عليه جمهوري اسلامي توانست جايزه ياد شده را دريافت كند. اما رسوايي مذكور به حدي بود كه حتي سايت نوروز نيز ترجيح داد خبر آن را سانسور و منتشر نكند.
برلين به يكي از چند بارانداز نيابتي سازمان «سيا» در اروپا تبديل شده و بخشي از استخدام و به كارگيري عناصر ضد انقلاب توسط سازمان جاسوسي آمريكا در اين شهر انجام مي شود. برلين 9 سال پيش نيز ميزبان كنفرانسي براي هماهنگي بيشتر ميان عناصر ضد انقلاب از سوي بنياد هاينريش بل بود و عناصري نظير گنجي، كديور، كار، دولت آبادي، اشكوري و... در آن شركت جستند.
رضا خاتمي و مصطفي تاج زاده از جمله كساني بودند كه در زمان دولت اصلاحات و مجلس ششم، به ارتباط گيري و مذاكره با سفير آلمان در تهران بر سر موضوعاتي چون انتخابات، پرونده هسته اي و ... پرداختند.

 



فرار دانشجوي مبارز با لباس زنانه! (خبر ويژه)

مجيد ت از عناصر اصلي آشوب هاي اخير دانشگاه اميركبير و خصوصا فتنه روز 16 آذر ديروز در حالي دستگير شد كه با يك پوشش زنانه كامل قصد ترك اين دانشگاه را داشت.
وي كه ديروز در هتاكي ها و آشوبگري هاي دانشگاه اميركبير نقش محوري داشت، غروب روز دوشنبه تلاش كرد با سركردن چادر و مقنعه و به دست گرفتن كيف زنانه از اين دانشگاه خارج شود كه توسط نيروهاي امنيتي بازداشت شد.
مجيد ت از اعضاي سابق انجمن اسلامي غيرقانوني دانشگاه اميركبير است كه در جريان انتشار نشريان موهن دراين دانشگاه نيز نقش محوري داشت و مدير مسئولي نشريه «خط صفر» يكي از اين سه نشريه موهن را عهده دار بود. وي ديروز با انجام سخنراني هاي تحريك آميز و اهانت به مقام هاي نظام نقش اصلي را در ناآرامي ها دانشگاه اميركبير داشته است.

 



توضيح و تصحيح

در خبر ويژه روز چهارشنبه مورخ 11 آذرماه تحت عنوان رفيق كشميري ... نام هفته نامه آينه اشتباهاً آتيه درج شده كه بدينوسيله اصلاح مي گردد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14