(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 17 آذر 1388- شماره 19529
 

اعلام شرايط وظيفه عمومي داوطلبان كارشناسي ارشد
نخستين محموله واكسن آنفلوآنزا براي كنترل كيفي وارد كشور شد
12 مركز سازمان بهزيستي به بخش خصوصي واگذار شد
رئيس مركز كنترل ترافيك پليس راه كشور: روزهاي آفتابي نيز زنجيرچرخ خودروها كنترل مي شود
رئيس هيئت مديره انجمن نداي معلولين ايران: تحصيل 700 هزار معلول در مدارس كشور
سقوط خودرو بر روي پشت بام يك خانه در فرحزاد
دستگيري حفاران غيرمجاز اموال تاريخي در لاران
تصادف خونين اتوبوس شركت واحد با عابر پياده
پس از لايه برداري تزيينات دوره صفويه در كليساي استپانوس اصفهان نمايان شد
آغاز اجراي طرح زمستاني ناجا در محورهاي هراز، كندوان و فيروزكوه
وزير آموزش و پرورش: آموزش و پرورش نياز به نگاه و تحول بنيادين دارد
به علت تركيدگي لوله اصلي جريان گاز شهري مشكين شهر قطع شد
با بارش شديد باران برخي از مناطق انديمشك دچار آبگرفتگي شد
بيماري هاي شديد لثه ريسك زايمان زودرس را 7برابر افزايش مي دهد
پيش بيني هواشناسي آسمان كشور برفي مي شود
استخدام رسمي 5 هزار مستخدم موقت در شهرداري



اعلام شرايط وظيفه عمومي داوطلبان كارشناسي ارشد

رئيس سازمان وظيفه عمومي ناجا گفت: فقط مشمولاني كه غيبت ندارند امكان شركت در آزمون كارشناسي ارشد دانشگاهها را دارند.
سردار سرتيپ محمد جوادزاده كمند در نشست خبري با اشاره به اين كه دانشجويان انصرافي و اخراجي نمي توانند در اين آزمون شركت كنند، افزود: در صورتي اين دسته از داوطلبان، امكان شركت در آزمون را خواهند داشت كه شرايط اعاده به تحصيل آنان با موافقت دانشگاه در همان رشته تحصيلي قبلي اعلام شده باشد و مدت انصراف آنها نيز از 6 ماه بيشتر نشده باشد.
وي با تاكيد بر اين كه از نظر مقررات وظيفه عمومي، تحصيل در مقطع كارشناسي نبايد بيش از حد تعيين شده يعني حداكثر 7 سال باشد، گفت: همچنين نبايد از زمان فراغت از تحصيل در مقطع كارشناسي داوطلبان شركت در آزمون كارشناسي ارشد، بيشتر از 6 ماه گذشته باشد.
زاده كمند افزود: مشمولاني كه برگ سبز بدون غيبت دارند، چنانچه پس از اعزام در آزمون پذيرفته شدند مي توانند به دانشگاه راه يابند.
رئيس سازمان وظيفه عمومي ناجا شرايط ويژه خدمت سربازي نخبگان را تشريح كرد و گفت: 1700نخبه مشمول شناسايي شده است كه تاكنون 200نخبه موفق به اخذ كارت پايان خدمت شده اند.
زاده كمند اجراي طرح هاي بزرگ و در سطح ملي را به ازاي خدمت سربازي نخبگان دانست و افزود: نخبگان سقف زماني براي اجراي طرح ها ندارند و در هنگام اجراي طرح مي توانند به تحصيل و اشتغال ادامه دهند و يا در صورت پيشبرد اهداف تحقيقاتي طرح، به خارج از كشور سفر كنند.

 



نخستين محموله واكسن آنفلوآنزا براي كنترل كيفي وارد كشور شد

اولين محموله واكسن آنفلوآنزاي نوع «آ» از فرانسه براي بررسي و تاييد كنترل كيفي آن وارد كشور شد.
دكتر زارع نژاد، مديركل روابط عمومي وزارت بهداشت با اعلام اين خبر گفت: محموله دوم واكسن آنفلوآنزا طي 3 روز آينده وارد كشور مي شود.
زارع نژاد با اشاره به مذاكراتي كه براي خريد دو ميليون دوز ديگر از اين واكسن در حال انجام است، اظهار داشت: به اين ترتيب ميزان واكسن هاي آنفلوآنزاي نوع آ به 4 ميليون دوز افزايش مي يابد تا گروه هايي كه بيشتر در معرض خطرند به طور كامل واكسينه شوند.
دكتر زارع نژاد با تاكيد بر اينكه واكسيناسيون افراد سالم در مقابل بيماري آنفلوآنزاي نوع آ ضرورت ندارد، ادامه داد: ممكن است تزريق واكسن آنفلوآنزاي نوع آ تنها براي برخي افراد در معرض خطر ضرورت داشته باشد. به اين ترتيب افرادي كه جزو اين گروه قرار نمي گيرند نيازي به تزريق اين واكسن ندارند. در مجموع رعايت نكات بهداشتي براي پيشگيري از اين بيماري كافي است. بنابراين لازم است با اطلاع رساني مناسب عطش دريافت واكسن اين بيماري در جامعه كم شود؛ چرا كه تزريق آن براي افراد سالم ضرورتي ندارد.
طبق اظهارات دكتر زارع نژاد نحوه تزريق واكسن آنفلوآنزاي نوع «آ» پس از ابلاغ به دانشگاههاي علوم پزشكي از 3 روز ديگر مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
وي آخرين اعلامي مبتلايان به آنفلوآنزاي «آ» در كشور را 3 هزار و 672 نفر و 140 تن فوتي اعلام كرد.

 



12 مركز سازمان بهزيستي به بخش خصوصي واگذار شد

رئيس سازمان بهزيستي استان تهران از واگذاري 12 مركز اين سازمان به بخش خصوصي از ابتداي سال جاري خبر داد.
ظاهر رستمي، رئيس سازمان بهزيستي استان تهران در گفت وگو با برنا از واگذاري 12 مركز اين سازمان به بخش خصوصي از ابتداي سال جاري خبر داد و گفت: در راستاي اصل 44 قانون اساسي سازمان بهزيستي كشور نيز همسو با ديگر سازمان ها و ارگان هاي دولتي مراكز خود را به بخش خصوصي واگذار مي كند.
وي در ادامه با بيان اين مطلب كه با واگذاري اين مراكز به بخش خصوصي امكانات و تسهيلات ارائه شده به توانجويان ارتقاء خواهد يافت افزود: كمك هاي درماني، مسكن، و بسياري ديگر از بحث هاي درماني خانواده ها و خريد تجهيزات پزشكي استان تهران در راستاي همين اصل است.
رستمي همچنين ادامه داد: برهمين اساس نيز فرآيند صدور موافقت اصولي براي مهدهاي كودك و كمپ ها در حال انجام است تا با همكاري بين بخشي بتوان ساماندهي مناسبي براي اين كمپ ها انجام گيرد و از فعاليت كمپ ها و مهدهاي كودك غير مجاز جلوگيري به عمل آيد.
رئيس سازمان بهزيستي استان تهران افزود: در استان تهران 400 تا 500 كمپ غير مجاز وجود داشت كه با نظارت به موقع تاكنون 120 مجوز براي اين كمپ ها صادر شده است.

 



رئيس مركز كنترل ترافيك پليس راه كشور: روزهاي آفتابي نيز زنجيرچرخ خودروها كنترل مي شود

رئيس مركز كنترل ترافيك پليس راه كشور گفت: پليس به صورت اتفاقي، حتي در روزهاي آفتابي زمستان زنجيرچرخ خودروهاي سواري را بررسي مي كند.
سرهنگ حسين عليشاهي در گفت وگو با فارس اظهار داشت: در سفرهاي زمستاني پليس راه حتي در روزهاي آفتابي خودروهاي سواري را به صورت رندومي (اتفاقي) از نظر به همراه داشتن زنجيرچرخ بررسي مي كند.وي گفت: در 95 فقره تصادف مهم جاده اي روز يكشنبه، 26 دستگاه خودرو واژگون شدند، با توجه به بارش برف و باران در جاده هاي كشور، رانندگان ضمن رعايت قوانين و مقررات، از رانندگي با سرعت بالا خودداري كنند.
عليشاهي افزود: عدم توجه به جلو با 27 فقره همچنان درصدر علل تصادفات قرار دارد و تخطي از سرعت مطمئنه با 24 فقره و انحراف به چپ با 22 فقره در رتبه هاي بعدي تصادفات رانندگي قرار گرفته اند.

 



رئيس هيئت مديره انجمن نداي معلولين ايران: تحصيل 700 هزار معلول در مدارس كشور

رئيس هيئت مديره و مديرعامل انجمن نداي معلولين ايران از تحصيل 700 هزار نفر معلول در مدارس كشور خبر داد.
محمود كاري در گفتگو با برنا در تصريح اين خبر با بيان اين مطلب كه وضعيت آموزشي دانش آموزان و دانشجويان معلول رضايت بخش نيست اظهار داشت: عدم مناسب سازي فضاهاي آموزشي مانند مدارس و دانشگاهها در كشور عاملي بر اين مساله است.
وي در ادامه با بيان اين مطلب كه اكنون 600 تا 700 هزار دانش آموز معلول در مدارس كشور به تحصيل مشغول هستند افزود: اكثر فضاهاي آموزشي در كشور معماري قديمي دارند كه مناسب سازي اين فضاها براي اين دسته از افراد درنظر گرفته نشده است به همين دليل نيز معلولان در اين فضاها با مشكلات بسيار زيادي دست و پنجه نرم مي كنند.
كاري همچنين عدم پذيرش كودكان معلول در مدارس عادي را از ديگر مشكلات آموزشي آنان برشمرد و تصريح كرد: يكي از اقدامات خوبي كه در اين زمينه از سوي سازمان آموزش و پرورش استثنايي انجام گرفته است، ابلاغ پذيرش دانش آموز معلول در مدارس عادي است كه اين مساله مي تواند ديدگاه عمومي نسبت به اين افراد را تغيير داده و باعث رشد استعدادهاي آنان شود.

 



سقوط خودرو بر روي پشت بام يك خانه در فرحزاد

ناتواني راننده در كنترل يك دستگاه خودرو باعث شد اين خودرو پس از سرنگوني از دره اي به عمق 15 متر در پشت بام يك خانه در فرحزاد سقوط نمايد.
به گزارش خبرگزاري مهر، وقوع اين حادثه ساعت 13:10 دقيقه صبح دوشنبه در دره فرحزاد اتفاق افتاد و در پي آن ستاد فرماندهي آتش نشاني بلافاصله آتش نشانان ايستگاه 58 را به محل حادثه روانه كرد.
فرمانده آتش نشانان درباره اين حادثه گفت: به علت شيب تند كوچه و ناتواني راننده در كنترل خودرو اين وسيله نقليه به دره اي به عمق 15 متر كه در انتهاي آن يك منزل مسكوني ساخته شده است سقوط كرد.
علي حاج مهدي قلي افزود: آتش نشانان به علت فاصله زياد درخواست حضور گروه نجات كردند و با كمك آنها و استفاده از تجهيزات ويژه نجات موفق شدند خودروي واژگون شده را از روي سقف منزل مسكوني و از عمق دره به سطح جاده برسانند. در اين حادثه خوشبختانه راننده خودرو آسيبي نديد.

 



دستگيري حفاران غيرمجاز اموال تاريخي در لاران

شهركرد- خبرنگار كيهان:
4 نفر از حفاران غيرمجاز اموال تاريخي، فرهنگي در منطقه لاران استان چهارمحال و بختياري دستگير شدند.
سرپرست يگان حفاظت سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري چهارمحال و بختياري گفت: برابر گزارشات رسيده از سوي منابع و مخبرين مبني بر حضور تعدادي از حفاران غيرمجاز در محوطه تاريخي روستاي خاكي بخش لاران شهرستان شهركرد نيروهاي يگان حفاظت اين سازمان با همكاري نيروي انتظامي استان موفق به دستگيري يك گروه چهارنفره شدند.
حسين بيگي افزود: از متهمان يك دستگاه فلزياب كشف و ضبط شد و به منظور تحقيقات تكميلي به مراجع قضايي معرفي شدند.

 



تصادف خونين اتوبوس شركت واحد با عابر پياده

اتوبوس شركت واحد در يك تصادف خونين با عابرپياده حادثه آفريد.
به گزارش خبرگزاريها صبح ديروز يك دستگاه اتوبوس شركت واحد در خيابان وليعصر(عج) روبروي پارك ساعي با عابر پياده كه يك جوان 21 ساله بود برخورد كرد و در دم منجر به مرگ وي شد.
هنرمند، بازپرس شعبه چهارم دادسراي امور جنايي تهران درباره اين پرونده گفت: راننده شركت واحد متواري شده است اما دستور توقيف خودرو و دستگيري راننده متخلف صادر شده است.

 



پس از لايه برداري تزيينات دوره صفويه در كليساي استپانوس اصفهان نمايان شد

اصفهان- خبرنگار كيهان:
با لايه برداري محراب كليساي استپانوس مقدس در اصفهان، تزئينات زيبايي از دوره صفوي بر روي اين محراب نمايان شد.
«اسفنديار حيدري پور» رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان اصفهان در اين باره گفت: با اجراي عمليات مرمتي در نمازخانه كليساي استپانوس مقدس توسط خليفه گري ارامنه اصفهان و با نظارت اين سازمان قطعه اي از گچ هاي محراب كليسا جدا و تزئينات نقاشي و لايه چيني بي نظير دوره صفوي بر روي اين محراب نمايان شد.
وي افزود: با نمايان شدن تزئينات، كار لايه برداري از روي اين محراب توسط كارشناسان آغاز و تزئينات با ارزشي كه با تزئينات كليساي وانك برابري مي كند، نمايان شد.
حيدري پور اظهار داشت: لايه برداري مرحله دوم اين محراب پس از برداشتن لايه هاي گچ در قسمت هاي ديگر نمازخانه در دستور كار اين سازمان قرار گرفته است.
رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان اصفهان، كليساي استپانوس مقدس را بزرگترين كليساي اصفهان دانست و گفت: اين كليسا در سال 1614ميلادي بنا شده است و مصالح به كار رفته در آن از خشت و آجر است.

 



آغاز اجراي طرح زمستاني ناجا در محورهاي هراز، كندوان و فيروزكوه

ساري - خبرنگار كيهان:
طرح زمستاني نيروي انتظامي در محورهاي ارتباطي هراز، فيروزكوه و كندوان به مرحله اجرا گذاشته شد.
سرتيپ پاسدار «عليرضا مسكني» فرمانده انتظامي مازندران با اعلام اين خبر در آئين اجراي اين طرح افزود: اين طرح به مدت 3 ماه در محورهاي برفگير و كوهستاني سه گانه مازندران به تهران اجرا مي شود.وي گفت: نيروهاي پليس راه در اين طرح با استقرار در كنار اكيپ هاي راهداري و هلال احمر شرايط را براي تردد ايمني مسافران محورهاي سه گانه مازندران به تهران فراهم مي كنند.
وي با اظهار تاسف از جان باختن سالانه 21 هزار نفر در تصادفات جاده اي افزود: كاهش آمار تلفات انساني تصادفات در كشور نيازمند عزم ملي است.
«مسكني» گفت: هم اكنون 50 نقطه حادثه خيز در راههاي مازندران تحت پوشش طرح زمستاني ناجا قرار گرفت.
به گفته وي 900 نيروي پليس براي اجراي طرح زمستاني در محورهاي ارتباطي سه گانه مازندران حضور دارند.
وي با اعلام اينكه بي توجهي به مقررات عامل وقوع 50 درصد تصادفات است خواستار رعايت مقررات رانندگي در محورهاي برفگير و كوهستاني شد.

 



وزير آموزش و پرورش: آموزش و پرورش نياز به نگاه و تحول بنيادين دارد

وزير آموزش و پرورش اظهار داشت: آموزش و پرورش نياز به نگاه و تحول بنيادين دارد و اين تحول بنيادين نيازمند نقشه راه و قانون اساسي است.
حاجي بابايي كه درهم انديشي مديران روابط عمومي هاي وزارت آموزش و پرورش در تهران سخن مي گفت با اشاره به نقش روابط عمومي بعنوان آينه تمام نماي آموزش و پرورش افزود: هركس در آموزش و پرورش عاشقانه كار نكند در دنيا و آخرت متضرر مي شود و اگر جز اين فكر كند صددرصد اشتباه كرده است.
وي با بيان اينكه ديندار كسي است كه براي يك ضعف اجتماعي نسبت به نظام و مردم احساس درد كند، گفت: اگر مسئولان در مقابل مشكلات اجتماعي احساس درد داشته باشند به معناي اين است كه آنها ديندار هستند و اگر كسي احساس درد نكرد به طور قطع بايد در دينداري او شك كنيم؛ پيامبر(ص) بر درد مردم درد داشت و در شادي مردم احساس شادي مي كرد.
حاجي بابايي ادامه داد: بايد يك نظام ارزيابي از روابط عمومي آموزش و پرورش داشته باشيم همچنين اداره كل روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش بايد يك نظام ارزيابي در سراسر كشور به ما بدهد كه در فلان استان براي اطلاع رساني و پاسخگويي تا چه ميزان موفق عمل شده است تا ضعف ها مشخص شود و از بين برود.
وزير آموزش و پرورش افزود: تحول بنيادين در اين دستگاه نياز به فكر متحول و تحول گرا دارد به دنبال اين هستيم كه ورزش را در آموزش و پرورش متحول كنيم لذا به سازمان نوسازي مدارس كشور اعلام كرده ايم كه مدارس جديد التأسيس حتماً بايد داراي سالن تربيت بدني و نمازخانه باشد.
وي افزود: دانشگاه خوب مديون آموزش و پرورش ابتدايي مناسب است. عقل در مدرسه شكل مي گيرد مهم ترين مكان در جامعه مدرسه است و كليد اين مدرسه در دست معلم است؛ مسئوليت هاي بسياري در آموزش و پرورش تعيين شده است كه ديگر كسي حاضر نيست در ابتدايي تدريس كند.
حاجي بابايي ادامه داد: البته بايد زمينه هاي شوق و اشتياق را در معلمان ابتدايي تقويت كنيم همچنين مقاطع راهنمايي، دبيرستان، هنرستان و تربيت معلم براي ما از اهميت بسياري برخوردار است.
وي گفت: آموزش و پرورش نياز به نگاه و تحول بنيادين دارد و اين تحول بنيادين نيازمند نقشه راه و قانون اساسي است. آموزش و پرورش قانون اساسي مي خواهد كه مسئولان آموزش و پرورش بتوانند آن را در جيب خود بگذارند و مطالعه كنند.
حاجي بابايي در ادامه افزود: نظام تعليم و تربيت به معناي آموزش و پرورش ابتدايي، راهنمايي و متوسطه است هنر آموزش و پرورش اين است كه دانش آموز ابتدايي را شكوفا كند و اين كمتر از دكترا در دانشگاه نيست.
حاجي بابايي با بيان اينكه دانش آموز بايد در مدرسه با نشاط و شاداب باشد اظهار داشت: حافظه پروري و حفظ كتب قطور در مدارس بايد بازنگري شود و اينها مواردي است كه در تحول بنيادين بايد به آن توجه داشته باشيم.
وزير آموزش و پرورش خطاب به روابط عمومي هاي اين دستگاه در سراسر كشور گفت: از شما مي خواهيم به عنوان كساني كه قدرت انتقال اطلاعات دوجانبه را داريد به ما در زمينه رفع مشكلات آموزش و پرورش كمك كنيد.

 



به علت تركيدگي لوله اصلي جريان گاز شهري مشكين شهر قطع شد

اردبيل- خبرنگار كيهان:
جريان گاز شهري مشكين شهر بر اثر تركيدگي لوله اصلي انتقال گاز روز دوشنبه گذشته قطع شد.
رئيس اداره گاز مشكين شهر با اعلام مطلب فوق گفت: برخورد يك دستگاه لودر با خط لوله گازرساني مشكين شهر موجب بروز اين حادثه شد كه بر اثر آن گاز شهري مشكين شهر، لاهرود و روستاهاي تابعه قطع شد.
شهرام آذري افزود: از اولين ساعات بروز حادثه گروه هاي فني شركت گاز براي انجام عمليات ترميم لوله در محل حاضر شدند و با تلاش اين گروه ها عمليات ترميم در نيمه شب دوشنبه انجام شد و جريان قطع در مشكين شهر وصل شد و براي رفع مشكل روستاهاي تابعه نيز اقدامات لازم در حال انجام است.

 



با بارش شديد باران برخي از مناطق انديمشك دچار آبگرفتگي شد

بارش شديد باران موجب آبگرفتگي مناطق كوي شهدا، زيباشهر، 40 هكتاري، كوي فرهنگيان، مركز شهر و پل زيرگذر انديمشك شد.
به گزارش خبرگزاري فارس از انديمشك، بارش شديد باران و تگرگ كه يك شنبه رخ داد، موجب آبگرفتگي بسياري از مناطق شهر انديمشك و ورود آب به منازل برخي از شهروندان شد. علاوه بر اين، بر اثر اين حادثه ارتباط كوي شهدا با مناطق ديگر به علت آبگرفتگي پل زيرگذر كه راه ارتباطي با مناطق ديگر و مركز شهر محسوب مي شود، قطع شد.
معاون فرماندار انديمشك اظهار داشت: بارندگي و تگرگ شديد موجب واژگوني چندين دستگاه خودرو شد و خساراتي به شهروندان وارد آمد.
بهروز فرج اللهي افزود: به علت نبود سيستم جامع فاضلاب، هر ساله با آغاز فصل بارندگي و جاري شدن آب در خيابان ها و آبگرفتگي معابر و مسيرهاي اصلي و فرعي در شهرستان انديمشك باعث بروز مشكلات زيادي براي شهروندان مي شود.

 



بيماري هاي شديد لثه ريسك زايمان زودرس را 7برابر افزايش مي دهد

دبير نهمين كنگره انجمن پريودونتولوژي ايران گفت: بيماري هاي شديد لثه، ريسك زايمان زودرس را تا 7 برابر افزايش مي دهد و در عين حال باعث تولد نوزادان كم وزن شود.
دكتر محمود قاسمي كه به مناسبت برپايي «نهمين كنگره انجمن پريودونتولوژي ايران» كه از روز چهارشنبه 18 آذرماه در تهران آغاز به كار مي كند، سخن مي گفت با اعلام اين خبر افزود: پيشگيري مهم ترين جنبه درماني لثه و بافت هاي نگهدارنده دندان در دوران بارداري است.
وي ادامه داد: پژوهش هاي انجام شده، بيانگر ارتباط بين بيماري هاي لثه و مسموميت حاملگي در زنان باردار است.
دكتر قاسمي گفت: بيماري هاي التهاب مزمن لثه در ميان زنان به مسموميت حاملگي شايع تر و در حدود 64 درصد است. اين در حالي است كه اين بيماري تنها در 36 درصد زنان باردار سالم وجود دارد.
وي اظهار داشت: نتايج پژوهش هاي انجام شده نشان مي دهد، احتمال خرابي دندان مادران متبلا به مسموميت حاملگي بيشتر در وزن هنگام تولد نوزادان آنها نيز كمتر است.
دكتر قاسمي با اشاره به اينكه بارداري به تنهايي احتمال بروز بيماري لثه را زياد نمي كند، گفت: با اين وجود، تحت تاثير تغييرات هورموني در اين دوران، ميزان عروق خوني لثه افزايش و مقاومت ديواره عروق خوني كاهش مي يابد كه اين مساله باعث مي شود، بافت هاي نرم لثه به محرك هاي موضعي حساس شوند.
وي افزود: اگر فرد پيش از بارداري بهداشت ضعيف دهان و دندان و مشكل التهاب لثه داشته باشد در دوران بارداري اين مساله به علت تغييرات هورموني بدن وخيم تر شده، بيماري لثه و بافت هاي نگهدارنده در وي ايجاد خواهد شد.

 



پيش بيني هواشناسي آسمان كشور برفي مي شود

سرويس اجتماعي:
سازمان هواشناسي كشور پيش بيني كرد با نفوذ هواي سرد از عرض هاي شمالي و كاهش دما، بارش برف بخش هاي گسترده تري از كشور را فرامي گيرد.
به گزارش اين سازمان، سامانه بارشي كه از چند روز قبل وارد كشور شده است، همچنان در مناطق مركزي، غرب و دامنه هاي جنوبي البرز فعال است كه شدت آن امروز در مناطق جنوبي كشور همراه با كاهش دما و وزش باد پيش بيني شده است.
امروز همچنين در استانهاي فارس، شرق بوشهر، هرمزگان، كرمان و سيستان و بلوچستان بارش شديد باران و برف موجب آبگرفتگي معابر، اختلال در تردد جاده اي و سيلابي شدن رودخانه ها و مسيل ها مي شود.
بنا به اين گزارش وضعيت آسمان تهران نيمه ابري تا ابري همراه با بارش باران و برف است و بيشينه و كمينه دما به 9+ و 3+ درجه سانتي گراد مي رسد. همچنين شهرستانهاي سردسير استان تهران از قبيل دماوند، فيروزكوه، كرج، طالقان، هشتگرد و قزوين شاهد افت دما و بارش برف و باران خواهند بود.

 



استخدام رسمي 5 هزار مستخدم موقت در شهرداري

وضعيت استخدامي 5 هزار و 566 نفر از پرسنل و مستخدمين شهرداري هاي كشور از قرارداد موقت به پيماني و رسمي تغيير كرد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني اين سازمان، پس از اصلاح ساختار شهرداري ها پيگيري و ساماندهي نيروهاي موقت شهرداري هاي كشور و تثبيت وضعيت استخدامي آنان در اولويت كاري دفتر تشكيلات و نيروي انساني اين سازمان قرار گرفت.
براساس اين گزارش، اين دفتر با اخذ مجوز تبديل وضعيت نيروهاي موقت شهرداريها به پيماني و رسمي از معاونت برنامه ريزي و نظارت راهبردي رياست جمهوري براساس دستورالعملهاي ابلاغ شده شماره 1 و 2 سازمان شهرداريها و دهياريهاي كشور، اين تعداد از مستخدمين در 30 استان كشور از قرارداد موقت به پيماني و رسمي تبديل وضع شدند.
اين گزارش حاكيست، اين گروه شامل نيروهاي مجرب شهرداريها بودند كه با فضاي نامطلوبي از لحاظ امنيت شغلي مواجه بوده و عليرغم داشتن تخصص و تجربه به لحاظ وضعيت استخدامي در بلاتكليفي به سر مي بردند.
اين گزارش مي افزايد: با توجه به اصلاح ساختارهاي اداري انجام شده در شهرداريها اكثر قريب به اتفاق افراد مذكور در پستهاي كارشناسي تطبيق داده شده و به فعاليت خود ادامه مي دهند.
گفتني است در سراسر كشور يك هزار و 69 شهرداري وجود دارد.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14