(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 17 آذر 1388- شماره 19529
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
سرلشكر باقري: تقويت اقناعي ارزش ها عامل اصلي برقراري امنيت نرم است
احمدي نژاد: اميدواريم موانع اجراي لايحه يارانه ها برطرف شود
البرادعي: اگر غرب واقع گرا بود موضوع هسته اي ايران 4 يا 5 سال پيش حل مي شد
به مناسبت عيد غدير موافقت رهبر انقلاب با عفو و تخفيف مجازات تعدادي از محكومان
جانم بسيج
تجليل از پيشكسوتان و خلبانان هوانيروز
موفق الربيعي: حزب بعث دشمن اصلي ايران در عراق است
كلينتون: تحريم ايران كار ساده اي نيست
ضمن اعتراض شديد ايران خواستار آزادي بي قيد و شرط تبعه زنداني خود در آمريكا شد
امام جمعه مشهد: برخي در صدد تضعيف جايگاه ولايت فقيه هستند
روابط عمومي وزارت اطلاعات اعلام كرد دستگيري اعضاي باند زمين خواري در استان تهران
انفجار در مدرسه ابتدايي عراق 62 كشته و زخمي بر جاي گذاشت



سرلشكر باقري: تقويت اقناعي ارزش ها عامل اصلي برقراري امنيت نرم است

معاون اطلاعات ستاد كل نيروهاي مسلح راه حصول امنيت نرم را تقويت ارزش هاي حياتي و كليدي، بدون استفاده از روش هاي فيزيكي و با توسل به اقناع دانست.
به گزارش روابط عمومي كل سپاه، سردار سرلشكر «محمد باقري» معاون اطلاعات و عمليات ستاد كل نيروهاي مسلح در همايش سراسري امنيت نرم در جمهوري اسلامي ايران اظهار داشت: دشمنان انقلاب اسلامي به سركردگي آمريكا وقتي متوجه شدند براي مقابله با نظام اسلامي تهديد سخت به تنهايي جوابگو نيست و ملت بزرگوار ايران با تهديد سخت خم به ابرو نياورده و كمر خم نمي كنند، روز به روز غلظت تهديد نرم را افزايش دادند.
وي ادامه داد: مقام معظم رهبري پيش از همه به اين واقعيت هشدار داده اند كه توجه كنيد دشمن وارد اين عرصه شده است و تهديد نرم را به اقدام موريانه نامحسوس و اقدامي كه به مرور و به طور نامرئي مغز ستون را مي خورد تشبيه مي كنند.
باقري يادآور شد: امنيت نرم وقتي حاصل مي شود كه ارزشهاي حياتي و كليدي بدون استفاده از روشهاي فيزيكي با توسل به اقناع تقويت شود و تهديد نرم با گسترش تكنولوژي گسترش مي يابد. بنابراين دشمن با ابزار غيرخشونت آميز هويت، افكار عمومي و ايدئولوژي حكومت را هدف قرار مي دهد و اگر بتواند ايدئولوژي مردم را تغيير دهد و حكومت مردم مبتني بر اسلام را تضعيف كند به هدف خود رسيده است.
وي همچنين افزود: امنيت نرم در صورتي برقرار مي شود كه مشروعيت و مشاركت مردمي افزايش يابد و با ارتقاي مشروعيت (از طريق اقناع) و افزايش نفوذ معنوي تاثيرگذاري در روابط بين الملل نيز افزايش يابد.
معاون اطلاعات و عمليات ستاد كل نيروهاي مسلح افزود: براي افزايش امنيت نرم بايستي در جهت توسعه و تقويت فرهنگ ملت اقدام كرد و كيفيت جمعيت و متناسب سازي جمعيت و عوامل متجانس ديني فرهنگي را مورد توجه قرار داده و بر افتخارات ديني ملي تاكيد كرده و نفوذ اعتقادات ديني ملي را ارتقا دهيم.
باقري خاطرنشان كرد: امنيت نرم در حوزه اقتصادي با ارتقاي سطح رفاه عمومي، متعادل كردن نرخ تورم و مبارزه با فساد اقتصادي امكانپذير است و در بخش دفاعي و امنيتي نيز امنيت نرم با توكل به خدا، تقويت روحيه شهادت طلبي، بالا بردن اعتماد به نفس در نيروهاي مسلح و تقويت صنعت دفاعي كارساز است.
معاون اطلاعات و عمليات ستاد كل نيروهاي مسلح عمليات ادراكي براي تاثيرگذاري بر باورهاي يك ملت از طريق تهييج افكار عمومي، شايعه پراكني، بزرگ نمايي، ارائه اطلاعات غلط، اعتصاب و تحريم، عدم همكاري با حكومت، بايكوت انتخاب، راه اندازي اعتصاب در مراكز اقتصادي و جذب مخالفان از طريق NGO و اقدامات سايبري در كنار ارتقاي دموكراسي همسو با آمريكا را از راه هاي تهديد نرم برشمرد و گفت: مهمترين وظيفه دستگاههاي اطلاعاتي ما شناخت تهديد نرم است چون سرمايه گذاري دشمن و پيچيدگي اين مسئله بسيار گسترده است و تا زماني كه نتوانيم از ابعاد توطئه ها اطلاعات دقيقي داشته باشيم نمي توانيم با آنها مقابله كنيم.
باقري گفت: براي مقابله با تهديدات نرم نياز به اقدام زيربنايي و زيرساختي داريم و تا هنگامي كه كشور به حد نصابهاي امنيتي، علمي و اخلاقي نرسد دشمن دست بردار نيست و با ايجاد تفرقه، تبليغات قوي و جدا كردن دو بعد اسلامي و مردمي انقلاب سعي در براندازي جمهوري اسلامي دارد.
سردار رضا حياتي دبير همايش امنيت نرم در جمهوري اسلامي نيز در تشريح اهداف برگزاري اين همايش گفت: حفاظت اطلاعات سپاه كالبدشكافي امنيت نرم و چشم انداز آن در دهه چهارم انقلاب را مهمترين هدف همايش سراسري امنيت نرم مي داند.
وي مفهوم شناسي امنيت و آشنايي با رهيافت هاي نظري، آسيب ها و تهديدها، كانون، ابعاد، مراجع، سازوكارهاي تامين و آينده پژوهي در امنيت نرم را محورهاي اصلي همايش برشمرد و ادامه داد: امنيت نرم داراي كاركرد نظامي نيست و نيروهاي سياسي و سازمانهاي ارزش محور در تامين آن نقش اساسي دارند و اگر اين سازمان ها وظايفشان را به نحو احسن انجام دهند، كشور در برابر جنگ نرم واكسينه مي شود.
رئيس دانشكده امام هادي(ع) خاطرنشان كرد: امنيت نرم به روابط محكم مردم و دولت توجه دارد در حالي كه جنگ نرم بين مردم و دولت فاصله مي اندازد و سعي مي كند بين نخبگان و مردم اختلاف ايجاد كند.
سردار عبدالله زاده جانشين سازمان حفاظت اطلاعات سپاه هم در اين همايش با اشاره به تغيير ماهيت تهديدات عليه نظام و تبديل تهديد سخت به تهديد نرم گفت: دانشكده امام هادي(ع) با هدف ترسيم بررسي مفهوم تهديد نرم و تعيين راهكارهاي استفاده از قدرت جمهوري اسلامي ايران و همچنين تبيين ادبيات تازه در رابطه با امنيت و تهديد نرم براساس مصوبه كميسيون آموزش و پژوهش شوراي هماهنگي جامعه اطلاعاتي كشور، اين همايش را برنامه ريزي و برگزار كرد.
مجتبي قانعي دبير شوراي هماهنگي جامعه اطلاعاتي كشور نيز در حاشيه اين همايش اظهار داشت: امنيت نرم موضوع جديدي است كه براي مقابله با تهديدات نرم دشمنان انقلاب اسلامي و ملت سرافراز ايران مدنظر قرار گرفته و سخنرانان اين همايش تلاش كردند با تبيين راهكارها و تاكتيك هاي جديددر حوزه امنيت نرم، تهديدات نرم دشمنان را به انزوا ببرند.
همايش سراسري «امنيت نرم در جمهوري اسلامي ايران» به همت دانشكده امام هادي(ع)، دانشگاه امام حسين(ع) و سازمان حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامي و همكاري ديگر نهادهاي جامعه اطلاعاتي كشور برگزار شد كه در آن 107مقاله در حوزه هاي چيستي، چرايي و چگونگي امنيت نرم ارائه شد.

 



كابينه در انتظار نظر شوراي نگهبان
احمدي نژاد: اميدواريم موانع اجراي لايحه يارانه ها برطرف شود

رئيس جمهور تصريح كرد كه دولت منتظر اظهارنظر شوراي نگهبان در خصوص طرح هدفمند كردن يارانه ها است و اميدواريم راهي براي اجراي طرح بزرگ تحول اقتصادي ايجاد شود.
به گزارش دفتر امور رسانه هاي رياست جمهوري، محمود احمدي نژاد شامگاه يك شنبه در گفت وگوي زنده با راديو سراسري با تبريك عيد سعيد غدير به ملت بزرگ ايران در پاسخ به سوالي درباره وظيفه حكومت اسلامي گفت: وظيفه حكومت اسلامي، تلاش براي اجراي عدالت و ايجاد فرصت شكوفايي براي همه است و جمهوري اسلامي ايران در سي سال گذشته گام هاي بلندي در اين راستا برداشته و نظام جمهوري اسلامي همواره موضوع اول خود را اجراي عدالت قرار داده است.
رئيس جمهور مهمترين موانع اجراي عدالت را انسان ها و حكومت هاي زياده خواه دانست و تصريح كرد: استكبار جهاني بزرگترين مانع اجراي عدالت در دنيا بوده و هيچ گاه نخواسته بر مبناي حقوق واقعي خود گام بردارند.
احمدي نژاد در پاسخ به سوالي درباره طرح هدفمند كردن يارانه ها اظهار داشت: دولت منتظر اظهارنظر شوراي نگهبان در خصوص اين طرح مي باشد و اميدواريم راهي براي اجراي طرح بزرگ تحول اقتصادي ايجاد شود.
در همين حال، حجت الاسلام محمدرضا ميرتاج الديني معاون پارلماني و امور مجلس رئيس جمهور در گفت وگو با ايسنا درباره لايحه هدفمند كردن يارانه ها گفت: پيش بيني مي كنيم شوراي نگهبان ايراداتي به لايحه هدفمند كردن يارانه ها بگيرد و آن را به مجلس شوراي اسلامي برگرداند.
وي افزود: از نمايندگان محترم مجلس نيز انتظار داريم اصلاحات موردنظر و پيشنهاد مشترك دولت و كميسيون ويژه را اعمال كنند تا نظر دولت در رابطه با تعيين ساختار مستقل در اجراي اين لايحه تامين شود.
مجلس شوراي اسلامي چهارشنبه گذشته لايحه هدفمند كردن يارانه ها را بدون تامين نظر دولت به شوراي نگهبان ارسال كرد.
از سوي ديگر، دكتر غلامحسين الهام عضو حقوقدان شوراي نگهبان درباره وضعيت فعلي طرح هدفمند كردن يارانه ها و اختلاف نظر بين دولت و مجلس و حل آن توسط شوراي نگهبان گفت: اين مشكل را شوراي نگهبان نمي تواند حل كند. لايحه به شوراي نگهبان ارسال شده، منتهي شورا از منظر قانون اساسي و موازين شرعي مسئله را بررسي مي كند و موضوع اختلاف دولت و مجلس از منظر ديگري است.
وي كه در برنامه كوچه راديو سخن مي گفت ابراز عقيده كرد: به نظر من مناسب بود كه مجلس شوراي اسلامي به دولت اعتماد مي كرد و اين اختيارات را مي داد و اگر اشكالي از نظر قانون اساسي پيدا مي كرد، شوراي نگهبان بررسي مي كرد و اگر مجلس مصلحت نمي ديد اصل لايحه را تصويب نمي كرد و دولت هم اعلام كرد كه لايحه را پس مي گيرد البته پس گرفتن دولت هم مستلزم اين بود كه مجلس راي بگيرد و اگر مجلس به پس گرفتن لايحه راي مي داد موضوع به طور طبيعي از دستور كار مجلس خارج مي شد، اما مجلس اين كار را نكرد و سعي كرد با دولت به توافق برسد.
وي در ادامه افزود: ظاهرا قبل از اينكه اين توافق به نتيجه برسد طرح را تمام كردند و فرستادند شوراي نگهبان و شوراي نگهبان الان بايد از منظر قانون اساسي نظر بدهد و اگر از نظر قانون اساسي مشكلي وجود نداشت اين قانون نهايي است و دولت هم بايد قانوني را اجرا كند كه آثارش را نمي تواند بپذيرد يعني دولت معتقد است با اين روش به اهدافش دست نخواهد يافت به نظر من راه حلي كه مي ماند اين است كه پس از آنكه قانون ابلاغ شد راه حل ديگري براي نسخ اين قانون بدهد.

 



البرادعي: اگر غرب واقع گرا بود موضوع هسته اي ايران 4 يا 5 سال پيش حل مي شد

سرويس سياسي -
مديركل سابق آژانس بين المللي انرژي اتمي سياست هاي غرب در برابر برنامه هسته اي جمهوري اسلامي ايران را مبتني بر واقع گرايي ندانست و تصريح كرد اگر سياست هاي غرب كمي عمل گرايانه و بر واقع گرايي استوار بود موضوع هسته اي ايران چهار يا پنج سال پيش حل شده بود.
محمد البرادعي كه هفته گذشته به كار خود در آژانس بين المللي انرژي اتمي پايان داد در مصاحبه با «واشنگتن پست» به سوالاتي درباره برنامه هسته اي ايران پاسخ داد.
وي در خصوص قطعنامه اخير شوراي حكام آژانس بين المللي انرژي اتمي و اينكه آيا با اين شرايط ديپلماسي به بن بست رسيده است گفت: قطعنامه آژانس ازروي ياس و نااميدي صادر شد ولي هيچ كس نگفته است كه اين قطعنامه پايان تلاش براي دستيابي به راه حل سياسي است، همان افرادي كه از اين قطعنامه حمايت كردند همچنان از اهميت ارتباط با ايران سخن مي گويند.
وي افزود: اميدوارم آمريكا و شركاي آن به ضرورت داشتن اندكي شكيبايي بيشتر پي ببرند و به مسير درست كه تعامل است بازگرديم.
مديركل سابق آژانس انرژي اتمي كه 12 سال اين مسئوليت را برعهده داشت افزود: من به غير از اين راهي سراغ ندارم.
البرادعي در پاسخ به اين سوال كه آيا اوباما كه دست خود را بسوي ايران دراز كرد فردي ساده لوح است گفت: تنها از زمان روي كارآمدن دولت جديد آمريكا رابطه جدي با ايران را آغاز كرديم زماني كه اوباما گفت مايليم بدون قيد و شرط و براساس احترام متقابل اقدام كنيم اين سخن بسيار پيش پا افتاده بود و لي در طول گفت وگو احترام مهم ترين موضوع به شمار مي رود، درباره افرادي كه مي گويند اوباما ساده لوح است بايد بگويم فكر نمي كنم هيچكدام از آنها ابتكار بهتري در نظر داشته باشد.
وي تاكيد كرد: سياستي كه در شش سال گذشته اجرا شد شكست خورد به عقيده من اگر سياست قبلي به جاي آرماني بودن، عمل گرايانه تر و بر واقع گرايي مبتني بود مسئله ايران 4 يا 5 سال پيش حل شده بود.
البرادعي با بيان اينكه ديپلماسي هنري است كه در آن هركاري امكان پذير است گفت: آمريكا دست كم سه سال مخالف هرگونه گفت وگو با ايران بود، در آن زمان عقيده بر اين بود كه ما با كشورهايي كه محور شرارت هستند گفت وگو نمي كنيم و اين خصومت با استفاده از اصطلاحات انجيل توصيف مي شد.
وي افزود: شما نمي توانيد كشوري را بخشي از محور شرارت بخوانيد و بعدا انتظار داشته باشيد اين كشور به شما اعتماد داشته باشد يا به شكل مشخصي رفتار كند.
البرادعي در اين مصاحبه همچنين با ناكارآمد خواندن تحريم ها بر ضد ايران گفت: اقدام نظامي بدترين اقدامي است كه ممكن است اتفاق بيفتد چرا كه اگر از گزينه نظامي عليه كشوري استفاده شود همه دلايل به نفع آن كشور رقم خواهد خورد چون مي تواند با حمايت همگان در داخل و خارج كشور به سمت دستيابي به سلاح هاي هسته اي حركت كند و هيچ كسي نيز آن كشور را مقصر نخواهد دانست.
البرادعي با اشاره به آخرين گزارش آژانس در زمان تصدي خودش مبني بر اينكه ايران توليد اورانيوم غني شده خود را تسريع نكرده است گفت: دليل اين موضوع خواه سياسي باشد خواه فني، ما بايد اين موضوع را مدنظر قرار دهيم و بنابراين ما با تهديد فوري از جانب ايران روبرو نيستيم.

 



به مناسبت عيد غدير موافقت رهبر انقلاب با عفو و تخفيف مجازات تعدادي از محكومان

حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظّم انقلاب اسلامي با پيشنهاد رئيس قوه قضائيه به مناسبت ايام عيد سعيد غدير خم ، مبني بر عفو يا تخفيف مجازات تعداد 793 نفر از محكومان محاكم عمومي و انقلاب ، سازمان تعزيرات حكومتي و سازمان قضايي نيروهاي مسلح موافقت كردند.
متن نامه رئيس قوه قضائيه و پاسخ مقام معظّم رهبري به اين شرح است:
بسم الله الرحمن الرحيم
محضر مبارك حضرت آيت الله خامنه اي «دام ظلّه العالي»
رهبر معظّم انقلاب اسلامي
با اهداي سلام و تحيات
صورت اسامي 793 نفر از محكومان محاكم عمومي و انقلاب، سازمان تعزيرات حكومتي، سازمان قضايي نيروهاي مسلح كه بنابر اعلام شماره 90476/ع/8 30/8/88 اداره كل سجل كيفري و عفو و بخشودگي، مراحل بررسي پرونده هاي مربوط در آن اداره كل انجام و واحد شرايط استفاده از عفو يا تخفيف، تشخيص داده شده اند به محضر عالي تقديم مي گردد تا در اجراي بند (11) اصل 110 قانون اساسي و آيين نامه مربوط و به مناسبت فرا رسيدن عيد سعيد غدير خم و به شرح پيشنهادي مورد عفو يا تخفيف مجازات قرار گرفته و از رأفت اسلامي برخوردار گردند.
والامر اليكم و السلام عليكم و رحمه الله و بركاته
صادق لاريجاني
بسمه تعالي
با سلام و تحيت و تبريك عيد سعيد، پيشنهاد جنابعالي درباره ي عفو يا تخفيف مجازات نامبردگان مورد قبول است.
والسلام عليكم و رحمه الله
سيّدعلي خامنه اي

 



جانم بسيج

از چند هفته قبل، راديوهاي بيگانه، مخصوصاً راديو فارسي زبان اسرائيل، راديو دولتي انگليس و راديو فردا- متعلق به سازمان سيا- همراه و همزمان با صدها سايت اينترنتي وابسته به گروه هاي سلطنت طلب، بهايي، منافقين ... و ده ها شبكه تلويزيوني ماهواره اي و روزنامه هاي زنجيره اي و... بيشترين برنامه هاي خبري و تحليلي خود را به دعوت از پياده نظام فريب خورده و يا مزدگرفته سران فتنه براي ايجاد آشوب در روز 16 آذر اختصاص داده بودند. رسانه هاي ياد شده با اشاره تلويحي- و گاه صريح- به ريزش هواداران طي چند ماه اخير، هشدار مي دادند كه 16 آذر «ايستگاه آخر» است و اگر در اين روز كاري از پيش نرود، معدود هواداران باقيمانده نيز از دست خواهند رفت. توصيه بيگانگان به سران فتنه جدي بود و سران فتنه، مخصوصاً موسوي، اين توصيه ها را بي كم و كاست و بدون آن كه به منشأ اصلي آن- سايت وزارت خارجه اسرائيل- اشاره كند، به سرپل هاي فتنه منتقل مي كرد، انگار نه انگار كه ديگران هم اين توصيه ها را قبل از آن كه بر زبان موسوي جاري شود، در سايت وزارت خارجه اسرائيل و سايت هاي وابسته به سازمان سيا- از جمله گويا نيوز- ديده اند و...
در جلسه مشترك دست اندركاران فتنه با سرپل هاي اين جريان، يكي از سرپل ها به موسوي گفته بود كه تنها برخي از گروه هاي تروريستي و بدنام از جمله منافقين، سلطنت طلب ها و بهايي ها براي سردادن شعار عليه اسلام و انقلاب اعلام آمادگي كرده اند و اين شعارها مي تواند شماري از هواداران را كه مخالف نظام نيستند دچار ترديد كرده و به انگيزه آنها براي شركت در آشوب و بلوا آسيب برساند و چند تن از برنامه ريزان فتنه پيشنهاد كرده بودند موسوي با صدور بيانيه اي، تاكيد كند كه ائتلاف گروه هاي مختلف با عقايد متفاوت يك امتياز افتخارآميز!! است و اينگونه ائتلاف ها را به حضرت امير عليه السلام نسبت دهد. درپي اين تصميم، موسوي طي بيانيه اي كه در پوشش عيد غدير صادر كرد از ائتلاف گروه ها با عقايد متفاوت براي مقابله با نظام به عنوان يك امتياز ياد كرد! اين بيانيه را آقايان «ب» و «ت» نوشته و موسوي فقط پاي آن را امضاء كرده بود و گفتني است كه تهيه كنندگان بيانيه با ناشي گري يا از سر دستپاچگي ابتدا بيانيه را براي راديو فردا- وابسته به سازمان سيا- فرستاده و سپس در اختيار سايت هاي داخلي قرار دادند!
همزمان با صدور اين بيانيه، محمد خاتمي نيز در اقدامي هماهنگ و طي سخناني كه باز هم در پوشش مناسبت عيد غدير در جمع تعدادي از هنرپيشگان در خانه هنرمندان ايراد كرده بود، همان ديدگاه انحرافي را به عنوان ديدگاه و مشي امام علي(ع) مطرح كرد. خاتمي در آن جلسه تهمت هاي نارواي ديگري نيز به ساحت مقدس حضرت امير(ع) وارد كرد كه بايد جداگانه به آن پرداخت.
و سرانجام روز 16 آذر يا به قول مشترك سايت وزارت خارجه اسرائيل و موسوي، «ايستگاه آخر» فرا رسيد و....
پياده نظام فتنه سبز اموي كه بعد از آنهمه رجزخواني و تشويق و ترغيب مستقيم و بي پرده آمريكايي ها و اسرائيلي ها به دانشگاه آمده بودند، با انبوهي از دانشجويان بسيجي روبرو شدند كه دلهاشان از خشم مقدس عليه آمريكا و اسرائيل و سينه هاشان از كينه اي عميق نسبت به منافقان و بهائيان و سلطنت طلبان مالامال بود. يكي از اساتيد دانشگاه تهران كه ناظر صحنه بود درحالي كه اشك شوق به چشمانش دويده بود گفت؛ خاطره بسيجيان در لشكر محمد رسول الله(ص) را
به خاطر مي آورد. دانشجويان بسيجي ترجيح مي دادند كه به جاي مقابله با پياده نظام دست چندم و بعضاً فريب خورده آمريكا و اسرائيل، مستقيماً با سربازان آمريكايي و اسرائيلي روبرو شوند. آرزويي كه بسيجيان در دوران 8 سال دفاع مقدس بر دل داشتند ولي مجبور بودند با مزدوران يا فريب خوردگان آمريكا و اسرائيل كه زير پرچم صدام جمع شده بودند روبرو شوند... و اكنون هم سران فتنه، همان ماموريت صدام را در ميداني ديگر برعهده گرفته بودند باز هم ماموريتي از سوي آمريكا و اسرائيل... پياده نظام فتنه سبز اموي با مشاهده دانشجويان بسيجي و خشم مقدسي كه از دل هاي پاك بسيجيان به سيماي ملكوتي آنان دويده بود، خيلي زود متوجه شدند كه صحنه پيش روي، با كافه ترياهاي نيمه تاريك محله هاي اشرافي نشين بالاي شهر تفاوت فراواني دارد.... پياده نظام مزدور يا فريب خورده بعد از مدتي شلتاق به نشانه اينكه وجود دارند! يكي از شعارهايي كه سران فتنه از زبان عبري به فارسي ترجمه كرده بودند را سردادند و هنگامي كه با زبانه هاي خشم مقدس دانشجويان بسيجي روبرو شدند، اندك اندك پا پس كشيدند و به خيابان هاي اطراف خزيدند و با آتش زدن موتور يكي از رهگذران و چند سطل زباله سعي كردند لااقل بخشي از ماموريت خود را كه تهيه فيلم براي رسانه هاي بيگانه بود انجام دهند و...
«زئيف شف» استراتژيست معروف اسرائيلي بعد از شكست مفتضحانه و رسواي ارتش صهيونيستي در جنگ 33 روزه طي مصاحبه اي با روزنامه «هاآرتص»، سربازان اسرائيلي را ملامت كرده و گفته بود، «گناه شكست برعهده سران اسرائيل است كه سربازان خود را براي كشتن زن و كودك بي دفاع در خيابان ها آموزش داده اند»!
به خاطر دارم كه در ماجراي فتنه تيرماه 78 كه با حمايت مدعيان اصلاحات و برنامه ريزي سرويس هاي اطلاعاتي بيگانه برپا شده و برخي از دست اندركاران اصلي آن نيز بعد از پايان فتنه به آمريكا گريختند، روزنامه كيهان يادداشتي با عنوان «جانم بسيج» داشت. در آن يادداشت به رجزخواني هاي فتنه انگيزان و حاميان خارجي آنها و تركيدن اين حباب با حضور بسيجيان اشاره شده و در مطلع آن آمده بود؛
«بعد از جنگ جمل كه در آن، جنگ افروزان با آنهمه خط و نشان كشيدن ها و رجزخواني ها به سختي شكست خورده و به ذلت افتاده بودند، مولاي بزرگوار ما حضرت امير عليه السلام در وصف دو سپاه در دو سوي آن آوردگاه فرمودند:
و قد ارعدوا و ابرقوا، و مع هذين الامرين الفشل، و لسنا نرعد حتي نوقع و لانسيل حتي نمطر.
دشمنان، چون رعد غريدند و مثل برق جرقه زده و از جا درآمدند، اما، علي رغم(آنهمه لاف گزاف)، هنگام كارزار ناتوان و ترسان بودند، ولي ما خروش برنمي داريم، مگر آن كه دست به عمل مي زنيم و نمي باريم، مگر آنكه سيل جاري مي كنيم...»
ابوالفضل جوادي

 



تجليل از پيشكسوتان و خلبانان هوانيروز

مراسم تجليل از پيشكسوتان و خلبانان هوانيروز ارتش در دفاع مقدس، در ستاد فرماندهي هوانيروز برگزار شد.
در اين همايش، امير سرتيپ حيدري، جانشين فرمانده نيروي زميني ارتش جمهوري اسلامي ايران با گرامي داشت ياد و خاطره شهيدان دوران دفاع مقدس و با اشاره به سه تفاوت ارتش جمهوري اسلامي ايران با ارتش هاي ساير كشورها گفت: اولين تفاوت در اين زمينه به نوع «مشروعيت» برمي گردد. در حالي كه ارتش هاي ديگر مشروعيت خود را از نظام هاي سياسي كسب مي كنند، ارتش جمهوري اسلامي ايران به واسطه وجود ولايت امر، هم از مشروعيت الهي برخوردار است و هم مشروعيت مردمي. مشروعيت مردمي داشتن به اين معنا است كه ولي فقيه توسط مجلس خبرگان انتخاب مي شود و اعضاي مجلس خبرگان را نيز مردم انتخاب مي كنند و چون ولايت فقيه در رأس ارتش قرار دارد ارتش جمهوري اسلامي ايران مشروعيت الهي نيز دارد.
وي تفاوت دوم در اين زمينه را در نوع مأموريت عنوان كرد و افزود: ديگر ارتش هاي دنيا از نظام هاي سياسي حاكم دفاع مي كنند اما ارتش جمهوري اسلامي ايران در پي اعتلاي كلمه الله در ركاب ولي امر مسلمين است.
امير حيدري سومين تفاوت در اين زمينه را در سلسله مراتب فرماندهي عنوان كرد و افزود: نيروهاي مسلح ما بايد شكرگذار باشند كه فرماندهي شان را ولايت فقيه برعهده دارد. بنابراين بايد همواره شكرگذار باشيم تا در زندگي مشكلاتي ايجاد نشود. امام و صراط مستقيم ما كسي جز ولي امر مسلمين نيست و همواره بايد در مسيري حركت كنيم كه ولايت فقيه مشخص مي كند.
اميرحيدري ادامه داد: اگر دشمنان پشت مرزها زمين گير شدند به اين دليل بود كه آن ها ريشه هاي اعتقادي ملت ايران را در دوران دفاع مقدس رصد كرده بودند كه در وجود نيروهاي مسلح هم نهفته است و آن، تبعيت از فرامين مقام معظم رهبري است.
امير حيدري، آمادگي صددرصد نيروهاي مسلح را از ديگر عوامل ناكامي دشمن در اين زمينه ذكر كرد و افزود: اگر بازدارندگي به معناي واقعي و به واسطه فرماندهي منحصربه فرد ولايت فقيه به منصه ظهور نمي رسيد امروز كشورمان آماج حملات دشمن قرار مي گرفت و اگر در آزادي نفس مي كشيم و برنامه هاي بلندمدت را با جرأت اجرا مي كنيم هم به واسطه تبعيت از ولايت فقيه و آمادگي نيروهاي مسلح است.
امير حيدري اظهار كرد: بايد با جدي گرفتن تهديدات دشمن در اطاعت از امر مطاع ولايت لحظه اي درنگ نكنيم.
وي با توصيف حماسه هاي هوانيروز در دفاع مقدس و حتي قبل از آن در جريان غائله ضدانقلاب به ويژه در كردستان گفت: نقش هوانيروز در سركوب ضدانقلاب و بازگرداندن آرامش به اين مناطق انكارناپذير است.
در آغاز جنگ تحميلي به ويژه اگر در غرب كشور،هوانيروز جانفشاني نمي كرد ممكن بود شهر سرپل ذهاب نيز به مانندن خرمشهر ماه ها در اشغال دشمن باقي بماند.
امير حيدري يادآور شد: در حال حاضر مسووليت بزرگتري بر دوش پرسنل هوانيروز است. ما بايد راه هم رزمان و شهيدان را ادامه دهيم و ادامه اين راه جز با اقتدا به ولي امر و آمادگي محقق نمي شود.

 



موفق الربيعي: حزب بعث دشمن اصلي ايران در عراق است

مشاور امنيت ملي پيشين عراق تأكيد كرد كه حزب بعث سعي مي كند تا با دشمن جلوه دادن ايران توجيهي براي فعاليت هاي ضد ايراني، عراقي و كويتي اش بيابد.
موفق الربيعي كه با ايسنا گفت وگو مي كرد در ارزيابي از مسئله ايران هراسي كه آمريكا و حزب بعث به دنبال آن هستند، گفت: محوريت القاعده و حزب بعث همواره بي ثبات كردن اوضاع عراق و تلاش براي دور نگه داشتن توجهات از خودشان بوده و سعي كردند تا مانع از تمركز ديگران بر اين مسئله شوند كه آن ها (حزب بعث و القاعده) خود سبب فعاليت هاي تروريستي و كشتار درعراق هستند؛ در همين راستا سعي مي كنند تا در چارچوب سياست هاي حزب بعث، ايران را دشمن عراق نشان دهند تا به اين وسيله توجيهي براي اقدامات شان عليه عراق و اشغال آن، و همچنين اقدام عليه ايران و كويت داشته باشند.
اين مقام عراقي درباره سطح امنيت مرزهاي ايران و عراق گفت: همكاري ميان دو كشور همكاري خوب و مثمرثمري است.
امنيت مرزهاي دو كشور هم در سطح مطمئني است كه اين مسئله برخواسته از خواست دو كشور در حفظ امنيت مرزها و همكاري و هماهنگي در امنيت و ثبات است.

 



كلينتون: تحريم ايران كار ساده اي نيست

هيلاري كلينتون، وزير امور خارجه آمريكا از دشواري تحريم ايران و اعمال فشار از اين طريق خبر داد.
وزير امور خارجه كاخ سفيد در مصاحبه با «ان. پي.آر» گفت واشنگتن اقدامات خود را براي تشديد فشار بر ايران به زودي آغاز مي كند. هيلاري كلينتون در پاسخ به اين سؤال كه آمريكا قصد دارد از چه اقداماتي براي تحريم و يا ديگر تدابير عليه ايران استفاده كند، تنها اظهار داشت كه آمريكا هميشه اين موضوع را درك كرده است كه اين كار (اعمال فشار بر ايران) كار ساده اي نخواهد بود.
در همين حال «جيمز جونز» در گفت وگو با شبكه تلويزيوني «سي ان ان» اعلام كرد: باب مذاكرات با ايران همچنان باز است تا تهران ]از اين طريق[ به همكاري با ديگر كشورها در خصوص برنامه هسته اي اش بپردازد.
مشاور امنيتي كاخ سفيد در حالي اين اظهارات را مطرح كرد كه ايران همواره همكاري كاملي با آژانس بين المللي انرژي اتمي داشته و حتي فراتر از تعهدات خود با آژانس همكاري كرده است.
مشاور امنيتي «باراك اوباما»، رئيس جمهور آمريكا اعلام كرد: زمان به پايان سال نزديك مي شود و اين همان زماني است كه اوباما گفته مشخص خواهد شد آيا ايران آماده همكاري با آمريكا، ديگر كشورهاي عضو شوراي امنيت سازمان ملل و آلمان هست يا خير.
جيمز جونز در اين باره اعلام كرد: ايران همچنان اين فرصت را دارد كه مسيري را كه در پيش گرفته تغيير دهد. اما تاكنون تصويري را كه ايران بوجود آورده، تصوير مطلوبي نيست.
همچنين «بان كي مون» - دبيركل سازمان ملل- اعلام كرد پيش از اعمال تحريم هاي جديد بايد مذاكرات ميان تهران و 1+5 ادامه يابد. اين اظهارنظر در حالي است كه شواهد نشان مي دهد اعضاي شوراي امنيت درباره تحريم ايران اتفاق نظر ندارند.
روزنامه روسي «نيزاويسيمايا گازيه تا» در اين زمينه نوشت آمريكا در صدد جلب موافقت ساير اعضاي شوراي امنيت بخصوص چين براي تحريم هاي جديد عليه ايران است، چرا كه دقيقا چين داراي بيشترين منافع اقتصادي در جمهوري اسلامي است.


 



ضمن اعتراض شديد ايران خواستار آزادي بي قيد و شرط تبعه زنداني خود در آمريكا شد

وزير امور خارجه كشورمان با اعتراض شديد نسبت به اقدامات غيرطبيعي آمريكا در بازداشت غيرقانوني اتباع ايراني خواستار آزادي بدون قيد و شرط اميرحسين اردبيلي تبعه ايراني در بند آمريكايي ها شد.
به گزارش اداره كل اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه، منوچهر متكي در پاسخ به سوال خبرنگاران مبني بر موضع جمهوري اسلامي ايران در قبال برگزاري دادگاه اميرحسين اردبيلي در آمريكا اظهار داشت: ما در ابتدا شاهد انتقال ناگهاني آقاي اردبيلي توسط نهادهاي امنيتي آمريكا كه از پيش طراحي و دام گذاري شده بود به آمريكا بوديم و پس از يك سال و اندي بي اطلاعي از سرنوشت وي و مجددا با پروسه پنهاني قضايي وي، خبر برگزاري دادگاه نامبرده را اعلام كرده اند.
وي ادامه داد: ما نسبت به اينگونه رويكردهاي سياسي مغاير با روندهاي حقوقي پذيرفته شده بين المللي، معترض مي باشيم و آن را تقبيح مي كنيم.
آمريكا توضيح دهد
متكي در خصوص اظهارات منتشره از سوي آقاي اردبيلي گفت: اظهارات ادعايي به نقل از وي بيانگر ابهامات در خصوص شرايط نامناسب روحي حاكم بر وي مي باشد، ما از سوي وزارت امور خارجه با ارسال يادداشت و اعلام نقض قواعد و مقررات بين الملل از جمله ماده 9 ميثاق بين المللي حقوق مدني و سياسي درخصوص حقوق زندانيان تحت بازداشت و چگونگي تعامل با آنها خواستار توضيح رسمي آمريكا پيرامون وضعيت حقوقي آقاي اردبيلي شديم.
رييس دستگاه ديپلماسي كشورمان اضافه كرد: توسط دفتر حفاظت منافع جمهوري اسلامي ايران نيز اين مساله مورد پيگيري قرار گرفت كه تا زمان انتشار خبر مربوط به برگزاري جلسه استماع غيرعلني در رسانه ها، هيچ گونه جوابي در اين خصوص دريافت نداشته ايم.
وزير امور خارجه كشورمان با تبيين ابهام در چگونگي شكل گيري دادگاه تصريح كرد: ما قرائن مستدل پيرامون ادعاهاي مطروحه پيرامون آقاي اردبيلي مشاهده نمي كنيم.
وي افزود: به نظر ما اينكه اتباع ايراني را با دام گذاري و فريب در اينجا و آنجا گرفتار كنند، اين با مباني حقوقي و نرم هاي قضايي مطابقت ندارد.
متكي تاكيد كرد: ما اقدامات غيرطبيعي را نقض عامدانه و آشكار آمريكا مي دانيم و از مقامات آمريكا مي خواهيم با آزادي بدون قيد و شرط آقاي اردبيلي و ديگر زندانيان ايراني، نگراني فزاينده خانواده هاي آنان را هر چه سريع تر مرتفع سازند.

 



امام جمعه مشهد: برخي در صدد تضعيف جايگاه ولايت فقيه هستند

مشهد : امام جمعه مشهد گفت: برخي افراد و جريانها به عناوين مختلف در قالب اقدامات خود در صدد تضعيف جايگاه ولايت فقيه و رهبري در جامعه هستند.
آيت الله سيداحمد علم الهدي در مراسم جشن عمامه گذاري طلاب مدرسه علميه جامعه المصطفي العالميه مشهد با اشاره به خطبه غدير و فرمايشات پيامبر اكرم (ص) و ائمه معصومين(ع) افزود: رهبري جامعه اسلامي در عصر امامت معصوم(ع) بر عهده آن بزرگواران بود ولي بعد آنان بر عهده ولايت فقيه است.
وي ادامه داد: ولي فقيه به دليل اينكه حجت امام زمان(عج) و وابسته به امام معصوم(ع) است از قداست برخوردار مي باشد.
او گفت: هر فرد و جرياني كه قداست رهبري و ولي فقيه را زير سوال ببرد و يا در صدد تضعيف جايگاه آن باشد مورد نفرين پيامبر اكرم(ص) قرار گرفته و افزايش هوشياري در برابر اقدامات سوء آنها ضروري است.
وي ادامه داد: ولايت فقيه تداوم دهنده ولايت غدير و ولايت امام علي(ع) است و ولايت آن حضرت هم تداوم ولايتي است كه از طرف وحي به عنوان جانشيني پيامبر اكرم(ص) نازل شده است.
او گفت: غدير تنها يك حادثه تاريخي نيست بلكه يك جريان است و مهمترين پيام غدير حكومت بر اساس تداوم ولايت نازل شده از طرف وحي است.
آيت الله علم الهدي همچنين از لباس طلبگي به عنوان لباس خدمت و نوكري امام زمان (عج) ياد و بيان كرد: يك روحاني و طلبه زماني كه اين لباس را بر تن دارد نشان مي دهد كه همواره در خدمت آن حضرت در جامعه اسلامي است.
وي گفت: در هيچ شغل و سمتي نمي توان به اندازه شغل روحانيت كه در خدمت امام زمان(عج) است به حيثيت و عزت دست يافت.
طي اين آيين 16 نفر از طلاب حوزه علميه جامعه المصطفي العالميه واحد مشهد ضمن عمامه گذاري، ملبس به لباس روحانيت شدند.

 



روابط عمومي وزارت اطلاعات اعلام كرد دستگيري اعضاي باند زمين خواري در استان تهران

روابط عمومي وزارت اطلاعات اعلام كرد يك باند زمين خواري كه با جعل اسناد دولتي مبادرت به اخذ اسناد به ظاهر قانوني براي اراضي دولتي مي كرد و درصدد معامله آنها بود، توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) در سازمان اطلاعات استان تهران شناسايي و شش نفر از اعضاي اصلي آن روانه زندان شدند.
متهمان ضمن تباني با برخي افراد ذي نفوذ در دفاتر اسناد رسمي و بهره گيري از شگردهاي مختلف و سندسازي قصد داشتند 232 هزار متر مربع از مرغوب ترين اراضي شمال تهران به ارزش تقريبي 400 ميليارد تومان را به طور غيرقانوني تصرف و معامله كنند.
بر اساس اين گزارش پرونده متهمان اين باند براي طي مراحل قانوني به دادسراي ويژه زمين خواري ارجاع و اقدامات تكميلي در جهت بازگرداندن اراضي مذكور به بيت المال انجام شده است.

 



انفجار در مدرسه ابتدايي عراق 62 كشته و زخمي بر جاي گذاشت

يك مقام بيمارستاني در شهرك صدر عراق اعلام كرد: بر اثر وقوع انفجار تروريستي در شهرك صدر 12 دانش آموز دبستاني كشته و 50 نفر ديگر نيز زخمي شدند.
به گزارش خبرگزاري فارس، «احمد شكر»، مدير بيمارستان مركزي شهرك صدر از وقوع انفجاري تروريستي در مدرسه شيعيان شهر صدر خبر داد و گفت: شمار قربانيان اين حادثه تروريستي تا كنون به 12 شهيد و 50 زخمي افزايش يافته است.
«شكر » با تاكيد بر اينكه تمامي قربانيان اين حادثه تروريستي كودك هستند، تصريح كرد: تمامي شهداء و زخمي هاي حادثه امروز كودكان ابتدائي هستند كه هنگام وقوع انفجار در مدرسه حضور داشته اند.
مدير بيمارستان شهرك صدر ، از وخامت حال تعدادي از دانش آموزان بر اثر شدت جراحات وارده خبر داد.
هنوز هيچ گروه خاصي مسئوليت اين جنايات را بر عهده نگرفته است.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14