(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 23 آذر 1388- شماره 19534
 

معاون آموزش و نوآوري آموزش و پرورش شهر تهران: دهه اول محرم هيچ امتحاني برگزار نمي شود
دادستان تهران : مبارزه با زمين خواري بايد بدون تبعيض و استثنا باشد
همزمان با روز حمل و نقل آغاز مي شود فروش بليت اتوبوس هاي بين شهري با پيام كوتاه
هواشناسي پيش بيني كرد بارش برف در پايتخت
حكم ليلاز ابلاغ شد
دادسراي تهران با افراط و تفريط ماموران راهنمايي و رانندگي برخورد مي كند
كلاهبردار هزار چهره به دام پليس افتاد
در شيراز صادر شد محكوميت قاچاقچيان مشروبات الكلي به حبس، شلاق و جزاي نقدي
شركت كاغذي راهي براي كلاهبرداري ميلياردي
حوادث كوتاه
دادگاه مصطفي تاج زاده برگزار شد
زلزله 35 بار خنج را لرزاند
انتصاب
منتقد سرسخت اسلام مسلمان شد
پروفسور ايراني استاد سال 2009 نيومكزيكو
تبديل مصلي به كنيست



معاون آموزش و نوآوري آموزش و پرورش شهر تهران: دهه اول محرم هيچ امتحاني برگزار نمي شود

معاون آموزش و نوآوري آموزش و پرورش شهر تهران اظهار داشت: در دهه اول محرم هيچ امتحاني برگزار نمي شود.
محمود حسيني در گفت وگو با فارس اظهار داشت: در سازمان آموزش و پرورش شهر تهران طبق دستورالعملي قوانين و مقررات چگونگي برگزاري امتحانات به مدارس شهر تهران ارسال شده است.
وي اضافه كرد: در اين دستورالعمل آمده است كه تمام دانش آموزان دوره اول ابتدايي از دادن امتحان معاف و بايد ارزشيابي توصيفي شوند.
حسيني ادامه داد: 30 درصد دانش آموزان پايه دوم ابتدايي طبق ارزشيابي توصيفي خواهند بود و مدارس مجاب هستند كه تا 10بهمن نوبت نخست الباقي امتحانات دانش آموزان پايه دوم و پايه هاي سوم، چهارم و پنجم ابتدايي را انجام دهند و مدارس به هيچ عنوان تا قبل از 10دي اجازه برگزاري امتحانات را نخواهند داشت.
وي گفت: طبق برنامه ريزي هاي انجام شده از سوي سازمان آموزش و پرورش شهر تهران امتحانات پايه ابتدايي بايد از 10بهمن تا 10دي برگزار شود.
حسيني در ادامه افزود: شروع امتحانات دانش آموزان مقطع اول تا سوم راهنمايي از 10تا 23 دي است و همچنين شروع امتحانات دانش آموزان مقطع متوسطه و پيش دانشگاهي 10 تا 23دي است.

 



دادستان تهران : مبارزه با زمين خواري بايد بدون تبعيض و استثنا باشد

دادستان تهران: اگر قرار است با زمين خواري هاي كلان مبارزه شود، هزينه آن بالاست و اين مبارزه بايد بدون تبعيض و استثناء باشد.
به گزارش روابط عمومي دادسراي عمومي و انقلاب تهران عباس جعفري در جلسه شوراي حفظ حقوق بيت المال و منابع طبيعي كه در محل دادگستري كل استان تهران تشكيل شد، اظهار داشت: علاوه بر اينكه مبارزه با زمين خواري دست هاي پاكي مي خواهد به قضات شجاعي نياز دارد كه از آنها به صورت مادي و معنوي هم حمايت شود.
وي افزود: موضوعي كه در مبارزه زمين خواري بايد به آن توجه شود بحث پيشگيري است زيرا بسياري از وظايف پيشگيرانه به عهده دستگاه هاي ذيربط است.
وي افزود: در حوزه منابع طبيعي و اراضي حرف اول را پيشگيري مي زند. تمام سازمان هايي كه در اين جلسه شركت كرده اند بايد در حوزه هاي كاري خود، دفتر پيشگيري داشته باشند و در اين زمينه برنامه ريزي كنند.
وي با بيان اينكه بعد از پيشگيري، پيگيري پرونده ها بسيار مهم است، اضافه كرد: هرچند مدعي العموم برحسب وظيفه ذاتي خود پيگير چنين مسايلي است اما در وهله نخست خود دستگاه هاي ذينفع بايد چنين مسايلي را از شروع تا ختم پرونده به صورت جدي پيگيري كنند.
دكتر جعفري دولت آبادي در ادامه با اشاره به نقش معاونت هاي حقوقي سازمان هاي عضو شورا در اين زمينه افزود: معاونت هاي حقوقي بايد در حوزه مسووليت خود فعال باشند و با شناسايي موارد اطلاعيه در رسيدگي جهت رفع اين امر با دادسرا همكاري نمايند.
دادستان تهران، نقش دادستان هاي شهرستان ها را هم در اين زمينه مهم دانست و گفت: دادستان ها بايد در مبارزه با زمين خواري در حوزه كاري خود فعال شوند. اين كه ما دادستان ها را در مبارزه حذف و همه چيز را در تهران رسيدگي كنيم شايد مشكلات ديگري هم به دنبال داشته باشد. بنابراين هر دادستان در حوزه خودش مكلف است كه پرونده مربوط به اراضي را رسيدگي كند و فقط آن دسته از پرونده ها كه مهم هستند با درخواست احاله رسيدگي در تهران صورت گيرد.
جعفري در ادامه سخنان خود با مهم برشمردن آموزش قضات نيز تصريح كرد: به قضاتي نياز است كه به قوانين و آيين نامه ها اشراف داشته باشند زيرا يكي از عناصر مهم رسيدگي دقيق به اين قبيل پرونده ها، اطلاع رساني به قضات در رسيدگي هاي تخصصي است. دادستان تهران با بيان اين نكته كه مبارزه با زمين خواري هزينه بردار است، اظهار داشت: اگر قرار است با زمين خواري هاي كلان مبارزه شود، هزينه آن بالاست و مبارزه با زمين خواري بايد بدون تبعيض و استثنا باشد تا مردم احساس كنند كه اين مبارزه جدي است.
جعفري گفت: كار ديگري كه در اين حوزه ضرورت دارد و بيشتر به قوه قضاييه بازمي گردد، امنيت شغلي قضات است زيرا قضات در اين قبيل پرونده ها به خاطر اينكه با دانه درشت ها مبارزه مي كنند تهديدها، اذيت ها و تخريب ها آغاز مي شود، حمايت از قضات هم در دستگاه قضايي و هم بيرون از آن ضرورت دارد.
دادستان تهران در ادامه با تاكيد بر اجراي احكام قطعي دادگاه ها اظهار داشت: در زمينه اجراي احكام مشكلات زيادي وجود دارد و يكي از دلايلي كه اين مبارزه ابتر مانده است عدم اجراي احكام قطعي است و اجراي احكام دادگاه ها مي تواند بازدارنده باشد.
جعفري در پايان تاكيد كرد: اطلاع رساني در مورد مبارزه با زمين خواري بايد شفاف و واقعي باشد و احكامي كه به نتيجه رسيده اند به اطلاع مردم برسد.

 



همزمان با روز حمل و نقل آغاز مي شود فروش بليت اتوبوس هاي بين شهري با پيام كوتاه

مدير كل حمل و نقل و پايانه هاي استان تهران از روش هاي نوين فروش بليت اتوبوس هاي بين شهري خبر داد و گفت: اين روش ها نخستين بار در تهران همزمان با 26 آذر روز حمل و نقل آغاز مي شود.
به گزارش واحد مركزي خبر، فرهاد صالحيان در نشستي خبري فروش بليت از طريق سامانه پيامك (sms)، تلفن گويا و راه اندازي كانتر فروش در مراكز جمعيتي مانند دانشگاه ها و پادگان ها را از خدمات نوين شركت هاي حمل و نقل مسافري در تهران اعلام كرد و گفت: پيش از اين فروش اينترنتي بليت اتوبو س هاي بين شهري نيز با همكاري شركت هاي حمل و نقل اجرا شده است.
وي افزود: با هدف كاهش سفرهاي درون شهري تهران به كساني كه بليت سفر خود را اينترنتي تهيه كنند، 5 درصد تخفيف داده مي شود و با همكاري ستاد مديريت حمل و نقل و سوخت كشور تفاوت يارانه اي (5 درصد) آن تامين خواهد شد.
مديركل سازمان حمل و نقل و پايانه هاي استان تهران گفت: از اين پس شركت هاي حمل و نقل مسافري نيز موظفند براي مشتريان «دائم سفر» خود كارت اشتراك صادر كنند و افراد داراي اين كارت در هر زمان مي توانند از خدمات بهره مند شوند.
صالحيان افزود: با راه اندازي سامانه تلفن گوياي شركت هاي حمل و نقل نيز مردم با تماس با شماره هايي كه اعلام خواهد شد، مي توانند از دو ماه تا دو ساعت قبل از سرويس، تاريخ، زمان، مقصد و تعداد نفر خود را تعيين و ذخيره كنند.
مديركل سازمان حمل و نقل و پايانه هاي استان تهران افزود: روزانه 6 هزار دستگاه اتوبوس بين شهري از تهران به مناطق مختلف كشور تردد مي كنند.
صالحيان با اشاره به بررسي نقاط ضعف و قوت خدمات رساني به مسافران با نظرسنجي از آنها گفت: راهبرد سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي افزايش رضايت مردم و سفري ايمن و راحت براي همه است و استان تهران نيز اقداماتي در اين زمينه انجام داده است.
وي با اشاره به ورود اتوبو س هاي تك صندلي ويژه با داشتن صندلي قابل تبديل به تخت و مجهز به امكانات چند رسانه اي در ناوگان بين شهري گفت: نخستين بار در كشور اتوبوس هاي داراي ميز جلسه با امكانات رفاهي همزمان با 22 بهمن به ناوگان افزوده مي شود.
مديركل سازمان حمل و نقل و پايانه هاي استان تهران افزود: تا سه سال آينده اتوبوس هاي تك صندلي ويژه از تهران به بيشتر مناطق كشور تردد خواهند كرد كه به صورت آزمايشي در پايانه بيهقي تهران آغاز شده است.وي كيفي تر شدن خدمات داخل اتوبوس ها را از ديگر طرح هاي اين سازمان بيان كرد و گفت: با اجراي اين طرح ها كيفيت رفتارخدمه اتوبوس با خدمات مهمانداران ناوگان هوايي رقابت مي كند.

 



هواشناسي پيش بيني كرد بارش برف در پايتخت

سازمان هواشناسي كشور پيش بيني كرد بارش پراكنده برف از اواخر وقت امروز تا فردا چهره تهران را برفي كند.
بنابه گزارش اين سازمان با نفوذ سامانه بارشي از غرب كشور بر شدت بارشها افزوده مي شود. به اين ترتيب ضمن كاهش دما بر مقدار ابرها افزوده شده و بارندگي ها نيز آغاز مي شود كه در ارتفاعات به صورت برف است.
اين سازمان همچنين از آغاز موج ديگر بارندگي ها با نزديك شدن سامانه بارشي ديگر به كشور از روز پنجشنبه در اغلب نقاط كشور خبر داد.
بر اين اساس وضعيت هواي استان تهران طي 24 ساعت آينده ابري همراه با بارش پراكنده برف است و بيشينه و كمينه دماي هواي اين استان به 9+ و 4+ درجه سانتي گراد مي رسد.

 



حكم ليلاز ابلاغ شد

وكيل مدافع سعيد ليلاز با اعلام خبر ابلاغ حكم موكلش گفت: در مهلت قانوني نسبت به حكم صادره اعتراض خواهيم كرد.
محمود عليزاده طباطبايي در گفت وگو با ايسنا، با بيان اين مطلب، در تشريح اتهامات موكلش، تصريح كرد: مقاله هاي اقتصادي موكل از اوايل دهه 80 تاكنون مبناي اتهام تبليغ عليه نظام قرار گرفته كه از اين بابت به يكسال حبس محكوم شده و همچنين شركت در راهپيمايي 25 خرداد ماه مبناي اتهام اخلال در نظم قرارگرفته كه به يكسال حبس محكوم شده است.
وي ادامه داد: اظهاراتي از موكل به عنوان توهين به مسوولان قلمداد شده كه براي وي دو سال حبس و 74 ضربه شلاق در نظر گرفته شده و جلساتي كه به عنوان يك اقتصاددان و روزنامه نگار با كارشناسان سفارتخانه هاي مختلف داشته مبناي اتهام اجتماع و تباني براي اقدام عليه امنيت قرار گرفته و از اين بابت به پنج سال حبس محكوم شده است.
وكيل مدافع سعيد ليلاز، با بيان اينكه در مهلت قانوني به حكم صادره اعتراض مي كنيم، افزود: طي ملاقاتي كه امروز با موكلم داشتم وي از مصاديقي كه به عنوان عمل مجرمانه در حكم صادره ذكر شده تعجب كرده و اتهام توهين به مسوولان را قبول نداشته و فقط در مورد انتقادات اقتصادي بر روي حرف خود بود.

 



معاون دادستان تهران خبر داد
 دادسراي تهران با افراط و تفريط ماموران راهنمايي و رانندگي برخورد مي كند

معاون دادستان تهران: در صورت شكايت شهروندان از افراط و تفريط يا تخطي ماموران راهنمايي و رانندگي در حين انجام وظيفه، دادسراي ناحيه 32 تهران با متخلفان برخورد خواهد كرد.
حجت الاسلام والمسلمين حسين يزداني چراتي از شهروندان خواست در صورتي كه خودروي آنها به دليل بدحجابي به پاركينگ منتقل شده يا افرادي فاقد لباس راهنمايي و رانندگي با داشتن برگه جريمه آنها را جريمه و يا خودرويشان را به پاركينگ منتقل كردند، به منظور شكايت به دادسراي راهور مراجعه كنند.
وي عنوان كرد: اگر شئونات اسلامي رعايت نشود راهكار ديگري براي تعقيب قضايي وجود دارد و از موارد انتقال وسيله نقليه به پاركينگ اين نيست كه طرف حجابش را رعايت نكرده باشد.
معاون دادستان تهران در ادامه، موارد انتقال خودرو به پاركينگ را برشمرد و گفت: طبق دستورالعمل هر گاه راننده اي در شهر تهران ظرف يك سال سه بار مرتكب يكي از تخلفات زير شود افسران راهنمايي و رانندگي موضوع ماده يك قانون مربوط به راهنمايي و رانندگي علاوه بر اخذ جريمه مكلفند وسيله نقليه مرتكب را از 24 ساعت تا 7 روز با قفل مخصوص در محل يا پاركينگ متوقف نمايند و متخلف را در صورت عدم پرداخت جزاي نقدي، به دادگاه هدايت كنند.
سرپرست دادسراي ناحيه 32 ويژه رسيدگي به جرايم راهنمايي و رانندگي، درباره موارد احصاء شده در قانون در خصوص انتقال خودرو به پاركينگ گفت: سرعت غيرمجاز، سبقت غيرمجاز، عبور از چراغ قرمز، عدم رعايت حق تقدم، توقف در پياده روهاي خيابان ها، انحراف به سمت چپ خيابان، عبور از محل ممنوع، حمل مسافر با وسيله نقليه غيرمجاز، تخليه نخاله و فضولات ساختماني در معابر و پياده روها و استفاده از لاستيك ميخ دار به جز در سه ماه آخر سال از جمله اين موارد است. وي به ايسنا گفت: متاسفانه پيش مي آيد كه افسران به محض ارتكاب يكي از جرايم از جمله سبقت غيرمجاز، ماشين را به پاركينگ منتقل مي كنند كه قانونگذار در اين خصوص تسريع نكرده است. ماموران در هنگام وقوع تخلف بايد استعلام كنند كه اين وسيله نقليه در يك سال اخير يكي از تخلفات بالا را سه بار مرتكب شده است و در دفعه چهارم به پاركينگ منتقل كنند.

 



كلاهبردار هزار چهره به دام پليس افتاد

مرد هزار چهره پس از 16فقره كلاهبرداري توسط پليس امنيت پايتخت دستگير شد.
سرهنگ قاسم لويي، رئيس پايگاه يكم پليس امنيت تهران بزرگ در رابطه با اين خبر گفت: متهم پس از دستگيري در بازجويي هاي خود اعتراف كرد كه با معرفي كردن خود به عنوان ايراني تبعه كانادا و در مواردي با معرفي كردن خود به عنوان رزيدنت جراحي عمومي و با عنوان «دكتر سيدحسام-م» اقدام به كلاهبرداري و اغفال دختران مي كرده است.
سرهنگ قاسم لويي با اشاره به اين كه متهم ساكن قزوين بوده و از همسرش جدا شده است، افزود: «حسام» چندين فقره سرقت هم از خانواده همسرش داشته و همچنين در كلاهبرداري هاي خود از دسته چك سرقتي يك خانم استفاده مي كرده است.
وي در رابطه با جزئيات كلاهبرداري هاي اين مرد هزار چهره، اظهار داشت: رسيدگي به پرونده ادامه داشت تا اين كه پليس به سرنخ هاي جديدي رسيد و متوجه شد كه متهم به بهانه انجام كار مربوط به شهرداري خانمي به نام «ع»، دسته چك او را گرفته بود. اما براي بازپس دادن آن به صاحبش بازنگشت و متواري شد.
سرهنگ قاسم لويي افزود: همچنين وي با دو زن كه داراي ليسانس پزشكي از دانشگاه اوكراين بودند، رابطه دوستي برقرار كرد و به بهانه تطبيق مدارك پزشكي آنها با ايران درخواست 12ميليون تومان كرد كه در مرحله اول با گرفتن پنج ميليون تومان، زماني كه متهم همراه اين دو زن به وزارت علوم، تحقيقات و فناوري مراجعه كرده بود، در حالي كه مدارك آنها را در دست داشت متواري شد.
وي ادامه داد: شخصي به نام «حاج كريم-پ» از جمله شاكيان اين پرونده است كه متهم با او تماس گرفت و از وي درخواست كرد، 20 هزار دلار برايش به محل سكونتش ببرد كه متهم پيش از آمدن «حاج كريم» ميله اي را آماده مي كند كه با وارد كردن ضربه اي به فرد مورد نظر پول هايش را به سرقت ببرد. زماني كه «حاج كريم» به محل مورد نظر وارد شد، متهم به او حمله كرد و پول هاي مورد نظر را به سرقت برد كه «حاج كريم» اقدام به تعقيب او كرد، در همين هنگام متهم در پله هاي هتل آپارتمان به زمين خورد كه اين موضوع منجر به آسيب ديدگي دو پاي او شد. در اين حين مالباخته موضوع را به پليس اطلاع داد، اما پيش از حضور پليس متهم در حالي كه هر دو پايش مصدوم شده بود، از صحنه متواري شد.
به گفته وي، اين پرونده تاكنون 16شاكي داشته و ميزان كلاهبرداري انجام شده حدود 100ميليون تومان است.
به گزارش ايسنا، رئيس پايگاه يكم پليس امنيت تهران بزرگ ادامه داد: «حسام» به دليل بيكاري و دزدي متعدد از اعضاي خانواده همسرش از سوي خانواده خود حدود دو سال پيش طرد شد و در نتيجه وي با آمدن به تهران در پانسيون زندگي مي كرد و وي داراي مدرك ديپلم است.
«حسام-م» در جمع خبرنگاران در رابطه با كلاهبرداري هاي خود، اظهار داشت كه عضو يك شركت گلدكوئيستي بوده است كه سرشاخه هاي اين شركت به دليل داشتن روابط عمومي بالاي وي اقدام به چاپ كارت ويزيت به عنوان رزيدنت جراحي عمومي كرده بودند و علت آن را اين گونه عنوان مي كردند كه به عنوان پزشك مي تواند افراد بيشتري را وارد شاخه هاي هرمي كند.به گفته اين متهم، پس از چندي وي از اين شركت گلدكوئيستي به دليل مشكلات به وجود آمده بيرون آمد و كلاهبرداري هاي خود را آغاز كرد.وي همچنين اظهار كرد كه با عنوان «آلاستاس اسپيدمان» در يكي از مسابقات رزمي نيز شركت كرده بود و پس از آن براي انجام كلاهبرداري، خود را به اين نام به طعمه هاي خود معرفي مي كرده است.

 



در شيراز صادر شد محكوميت قاچاقچيان مشروبات الكلي به حبس، شلاق و جزاي نقدي

شيراز- خبرنگار كيهان:
چهار قاچاقچي مشروبات الكلي در شيراز به حبس، شلاق و جزاي نقدي محكوم شدند.
يك منبع آگاه در اين باره به خبرنگار كيهان در شيراز گفت: چندي پيش پليس اطلاعات و امنيت فارس باخبر شدند چهار نفر در شيراز باندي را تشكيل داده و اقدام به توزيع مشروبات الكلي بصورت گسترده مي كنند.
وي اظهار داشت: مأموران پس از شناسايي اين باند اعضاي آن را تحت نظر قرار داده و يك دستگاه كاميون حامل مشروبات الكلي متعلق به اين شبكه كه وارد شيراز شده بود را متوقف كردند.
وي افزود: در بازرسي از كاميون 7 هزار و 872 قوطي و بطري مشروبات الكلي خارجي كشف شد.
وي گفت: با تلاش مأموران، اعضاي اين باند دستگير و در دادگاه انقلاب اسلامي شيراز محاكمه شدند.وي گفت: براساس حكم صادره از سوي شعبه اول دادگاه انقلاب شيراز «ك-ر» و «پ-پ» هر كدام به دو سال حبس، 40 ضربه شلاق و 8 ميليارد و 428 ميليون ريال جزاي نقدي و «م-ع» و «ض-الف» هر كدام به يكسال حبس، 40 ضربه شلاق و پرداخت يك ميليارد و 220 ميليون ريال جزاي نقدي محكوم و كاميون قاچاقچيان نيز به نفع دولت مصادره شد.

 



شركت كاغذي راهي براي كلاهبرداري ميلياردي

زن و شوهري كه با تاسيس يك شركت كاغذي اقدام به ميلياردها ريال كلاهبرداري كرده بودند توسط پليس دستگير شدند.
به گزارش ايسنا، سرهنگ هادئي- رئيس پليس آگاهي استان تهران- در توضيح اين خبر، افزود: درپي اعلام شكايت هاي عديده مبني بر اين كه افرادي با وعده واگذاري خودرو با شرايط ايده آل و تنظيم قراردادهاي صوري اقدام به كلاهبرداري كرده اند، كارآگاهان مسئول رسيدگي به پرونده شدند.
وي افزود: شكات در اظهارات خود عنوان كردند كه از طريق نيازمندي هاي روزنامه با شركت مذكور كه وعده تحويل انواع خودرو با شرايط مناسب داده بود، آشنا شديم كه پس از مراجعه افراد به اين شركت بابت پيش پرداخت مبلغ 20 ميليون ريال از آنان اخذ و پس از تنظيم تعدادي فرم به انتظار تماس متصديان شركت بوديم كه پس از گذشت زمان مقرر متوجه شديم، متهمان متواري شده اند، كارآگاهان بلافاصله به محل شركت مراجعه و متوجه شدند كه متهمان متواري گشته اند.
سرهنگ هادئي عنوان كرد: در ادامه تحقيقات با چهره نگاري و استفاده از منابع اطلاعاتي متهمان به نام هاي «الف- ج» و «س- پ» در كرمانشاه شناسايي و درحالي كه قصد خروج از كشور را داشتند، طي يك عمليات غافلگيرانه دستگير شدند. در تحقيقات انجام شده متهمان منكر هرگونه اعمال مجرمانه بودند، اما در مقابل دلايل و قراين ارائه شده و مواجهه حضوري با شكات ناچارا لب به سخن گشوده و به ميلياردها ريال كلاهبرداري به همين شيوه و شگرد اعتراف كردند.
به گزارش اداره اجتماعي پليس آگاهي ناجا، سرهنگ هادئي افزود: در نهايت متهمان به همراه پرونده به دادسرا اعزام و با صدور قرار قانوني روانه زندان شدند.

 



حوادث كوتاه

توقيف كاميون حامل گوساله
بادرود- خبرنگاركيهان: پليس بادرود، كاميون حامل 19راس گوساله را كه به صورت غيرمجاز از شهرستان بم عازم قم بود در جاده كاشان توقيف كرد. در اين رابطه، راننده و 4سرنشين خودرو كه همگي اهل بم بودند دستگير شدند.
همچنين پليس اين شهرستان در محور بادرود، اردستان، يك دستگاه نيسان را متوقف و در بازرسي از آن تعداد 26 تبعه افغاني را كه به صورت غيرمجاز وارد منطقه بادرود شده بودند را دستگير كردند.
دو كشته حوادث رانندگي
زنجان- خبرنگاركيهان: در حوادث رانندگي دو روز گذشته در محورهاي استان زنجان كه اغلب به علت خستگي، خواب آلودگي، تخطي از سرعت مطمئنه و تغيير مسير ناگهاني صورت گرفت دو نفر كشته و 3نفر مجروح شدند. همچنين خبر ديگري حاكي است 6 نفر زورگير به نام هاي ع-ح، خ-پ، ح-ع، س-الف و الف- ق در زنجان دستگير شدند. در بازرسي از منزل متهمان سه دستگاه گوشي تلفن همراه مالباختگان كشف شد. متهمان روانه زندان شدند.
دستگيري قاتل فراري
دزفول- خبرنگاركيهان: قاتل فراري به نام ر- ب كه در فروردين ماه سال 1381با استفاده از سلاح شكاري اقدام به قتل مردي به نام ر-ن و زخمي كردن فرد ديگري به نام الف-ع در دزفول كرده بود دستگير شد. متهم در مخفي گاه خود در كمال شهركرج به دام پليس افتاد.
قربانيان بي احتياطي
گرگان- خبرنگاركيهان: بر اثر برخورد يك دستگاه پرايد با جدول خيابان در علي آباد گلستان 3 نفر جان خود را از دست دادند. در اين حادثه راننده خودرو به نام «محمدعلي» و پنج سرنشين آن به شدت مجروح شدند كه توسط اورژانس به بيمارستان قائم اين شهر انتقال داده شدند. 3 نفر از مصدومان حادثه بر اثر شدت جراحات در بيمارستان جان باختند.
سرعت بالا و بي توجهي راننده خودرو به جلو علت اصلي وقوع اين حادثه اعلام شد.
دستگيري متخلفان ميراث فرهنگي
اهواز- خبرنگاركيهان: 31نفر از متخلفان ميراث فرهنگي از ابتداي امسال تاكنون در خوزستان دستگير شدند.
حفاري هاي غيرمجاز، خريد و فروش و نگهداري اشياي عتيقه، تبليغ و پخش تبليغات فلزياب و حمل و نگهداري سكه هاي تقلبي در شهرستانهاي شوشتر، رامشير، باغملك، دزفول، اهواز، رامهرمز، شوش، ايذه و بهبهان، از اتهامات و علت دستگيري متخلفان اعلام شده است.
مرد همسركش زنداني شد
تبريز- خبرنگاركيهان: مردي كه هشت ماه پيش همسر خود را در بناب به قتل رسانده بود در قم دستگير شد. متهم به نام ف- س فروردين ماه امسال همسر خود به نام گ- د را به دنبال اختلافات خانوادگي مورد ضرب و شتم شديد قرار داده و خفه كرده بود. متهم فراري داراي سابقه كيفري بود و بارها به اتهام چاقوكشي و ضرب و جرح با چاقو به زندان افتاده بود. وي در يك منزل استيجاري در قم به دام پليس افتاد.
كشف كالاي قاچاق
يزد- خبرنگاركيهان: پليس طبس بيش از 780 ميليون ريال كالاي قاچاق كشف كرد. اين ميزان كالاي قاچاق از 29خودرو عبوري از ايستگاه ديهوك طبس كشف شد.
سارقان روغن در دام پليس
¤ دو سارق مقادير زيادي روغن به مبلغ 300ميليون ريال در يزد دستگير شدند. نگهبان شركت توليدي روغن به نام امير اهل كاشمر با همدستي دو نفر از اقوام خود به نام هاي رضا و ناصر روغن سوخته شركت را خارج كرده و در بازار آزاد به فروش مي رساندند. ديگر متهمان به همراه هشت خريدار اموال مسروقه دستگير شدند. روغن هاي مسروقه به اطراف يزد و استان هاي همجوار منتقل و به فروش مي رفت.

 



دادگاه مصطفي تاج زاده برگزار شد

وكيل مدافع مصطفي تاج زاده از برگزاري جلسه دادگاه موكلش به صورت غيرعلني خبر داد.
اميرحسين آبادي با بيان اين مطلب اظهار داشت: صبح ديروز جلسه رسيدگي به اتهامات مصطفي تاج زاده در شعبه 15 دادگاه انقلاب به رياست قاضي صلواتي برگزار شد.به گزارش ايسنا، وي با بيان اين كه در ابتداي جلسه كيفرخواست صادره از سوي دادسراي عمومي و انقلاب تهران قرائت شد، يادآور شد: موكل بنا به دلايلي به دفاع از خود نپرداخت و رئيس دادگاه نيز وقت رسيدگي به پرونده را تجديد كرد.

 



زلزله 35 بار خنج را لرزاند

وقوع 35 زلزله از شنبه شب تا نخستين ساعات بامداد يكشنبه خواب و آرامش را از مردم خنج گرفت.
به گزارش خبرگزاري فارس از خنج، شديدترين زلزله در ساعت يك و هفت دقيقه بامداد يكشنبه موجب ترس و وحشت و اضطراب مردم خنج شد و اهالي اين بخش شبي را در هواي سرد و باراني بيرون از خانه هاي خود در معابر عمومي و در چادر سپري كردند.
شبكه لرزه نگاري شيراز وابسته به مؤسسه ژئوفيزيك دانشگاه تهران شدت اين زلزله را 4/3 ريشتر و كانون آن را بين بيرم و خنج اعلام كرد.ديگر زمين لرزه ها، پس لرزه اعلام شده است كه شدت آنها بين 9/2 تا 3 درجه ريشتر بوده است.
از خسارات احتمالي اين زلزله ها گزارشي در دست نيست.

 



انتصاب

طي حكمي از سوي وزير دادگستري، علي مژدهي پور به عنوان معاون وزير و رئيس سازمان تعزيرات حكومتي منصوب شد.

 



منتقد سرسخت اسلام مسلمان شد

يكي از مشهورترين بلاگرهاي مسيحي كه از سرسخت ترين منتقدان دين اسلام نيز بود پس از يك سال ونيم تحقيق و بررسي درباره دين اسلام، مسلمان شد.
به گزارش فارس، اين خانم مسيحي كه ماندولينا نام دارد در وبلاگ خود به نام «زندگي ابدي» اعلام كرد اسلام آورده است.ماندولينا تمام مطالب سابق خود را كه در آن به اسلام حمله كرده بود حذف كرده و علل مسلمان شدن خود را تشريح كرده است. ماندولينا به روزنامه المصريون چاپ مصر گفته كه از اينكه مسلمان شده خوشحال است و خداوند اين مسير را برايش انتخاب كرده است.ماندولينا در ابتداي صفحه وبلاگ خود شهادتين را نوشته و افزوده است «خداوند جسم نيست و منزه از اين است كه تجسم پيدا كند. او هر چيزي را كه اراده كند و بخواهد انجام مي شود.»

 



پروفسور ايراني استاد سال 2009 نيومكزيكو

پروفسور ايراني موسسه پلي تكنيك جنوب غرب آلبوكرك در نيومكزيكو به عنوان استاد سال 2009 نيومكزيكو انتخاب شد.
به گزارش خبرگزاري مهر، انجمن پيشرفتهاي آموزشي كارنگي و هيئت پيشرفت و حمايت از تحصيلات آمريكا دكتر نادر وديعي را از موسسه پلي تكنيك جنوب غربي ايندين يا SIPI از ميان 300 نفر از برترين اساتيد ايالات متحده برگزيده است. از دكتر وديعي به عنوان استادي تاثيرگذار وحرفه اي ياد شده است كه براي شاگردان خود و فعاليتهاي آنها ارزش زيادي قائل است.وي تجهيزات منحصر به فرد و ضروري را براي آموزش مهندساني كه در آينده بتوانند به عنوان نيروي كار حرفه اي جهاني بر روي آنها حساب كرد، ارائه كرده است و آموزشهاي خود را با دانش آموزان دوره متوسطه آغاز مي كند. 50 درصد اين دانش آموزان محلي هاي آلاسكا و آمريكايي - سرخپوست هستند.
براساس گزارش Businesscom، سازمان كارنگي و كيس از سال 1981 براي انتخاب استاد سال ايالات متحده با يكديگر همكاري دارند.سال 2009 اين مراسم داراي 38 برنده ايالتي بود كه از ميان آنها چهار برنده ايالتي انتخاب شدند و نادر وديعي نيز از ميان اعضاي هيئتهاي علمي كالج ها و دانشگاههاي سراسر آمريكا به عنوان يكي از برندگان ايالتي انتخاب شد.

 



تبديل مصلي به كنيست

رژيم صهيونيستي در تلاش براي يهودي سازي قدس، اخيرا تصميم به تبديل مصلي متعلق به موزه اسلامي در مسجد قدس به كنيست گرفته است.
شيخ صلاح رئيس حركت اسلامي در فلسطين در گفت وگو با پايگاه اينترنتي «اسلام اليوم» گفت: از منابع موثق به من اطلاع داده شد كه رژيم صهيونيستي قصد دارد، مصلي موزه اسلامي را تصرف و آن را به كنيست مبدل كند، اما ما، اين اجازه را به صهيونيست ها نخواهيم داد.وي با تاكيد بر اين موضوع كه مصلي جزء لاينفك مجموعه قدس شريف است اظهار داشت: اهميت مصلي، مانند اهميت «قبه الخضرا» است و مسلمانان در اين مورد نبايد سكوت كنند.مصلي موزه اسلامي قدس در بخش غربي مسجدالاقصي قرار دارد و ساختمان بسيار بزرگي است و ديوار آن با ديوار غربي مسجدالاقصي يكي است.اين در حالي است كه در سال 2003 يكي از ديوارهاي داخلي مصلي ناگهان فروريخت كه اداره اوقاف قدس، مسئوليت آن را برعهده رژيم صهيونيستي اسرائيلي دانست.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14