(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 23 آذر 1388- شماره 19534
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
آغاز و انجام انحراف (يادداشت روز)
احمدي نژاد در ديدار خالد مشعل : وحشي گري سران رژيم صهيونيستي و آمريكا بي نتيجه است
چي شد ! (گفت و شنود)
كيهان و خوانندگان
متكي: ايران هيچ ارزشي براي خط و نشان هاي آمريكا قايل نيست
حداد عادل: حمايت از گروه هاي جهادي فلسطين مايه افتخار ايران است
در دفتر رئيس جمهور برگزار شد نشست مشترك سران سه قوه
چرا دروغ بگوييم؟امامت را هم قبول نداريم چه رسد به خميني! (خبر ويژه)
نهضت آزادي: عملكرد موسوي مثبت است اما كافي نيست (خبر ويژه)
دستورالعمل ويژه براي حمايت نيروهاي غيرديني از سران منافقين (خبر ويژه)
چقدر شوره كه شاگرد آشپز هم فهميده! (خبر ويژه)
آجر و پيچ گوشتي فايده ندارد، اسلحه برداريد! (خبر ويژه)
ايران براي ما تكنولوژي آورد و آمريكا مواد مخدر (خبر ويژه)
موسوي و كروبي ديگر نمي توانند كج دار و مريز حركت كنند (خبر ويژه)
روايت مشاور هويدا از دوستي سبز اموي با اسرائيل و آمريكا (خبر ويژه)



آغاز و انجام انحراف (يادداشت روز)

«توهين به عكس مبارك حضرت امام خميني- قدس سره الشريف- توسط چند نفر عامي، محصول كجروي 20-30ساله بعضي از خواص است». شايد اين صريح ترين و در عين حال تلخ ترين گزاره اي باشد كه بتوان در جمعبندي حادثه اي كه اين روزها قلوب عشاق صادق آن عزيز راحل را غرق در حزن و ماتم كرده، بيان نمود.
پاره كردن عكس حضرت امام كه از حقد و كينه اي شيطاني و تراكم جهل و عداوت خبر مي دهد رخدادي سنگين است و همانگونه كه همه را بي قرار كرده، اذهان عمومي را به پشت صحنه و سابقه ماجرا نيز سوق داده است. البته امروز همه مي دانند كه اهانت به عكس حضرت امام در تجمعي از قانون شكنان، پس از آن صورت گرفته است كه عده اي از خواص كه با نام حضرت امام به نواها رسيده اند، بزرگترين ميراث حضرت امام كه «جمهوري اسلامي» است را مورد بي مهري و يا هجمه قرار داده اند.
اگر به سابقه مراجعه شود به زماني مي رسيم كه بعضي از اين خواص نسبت به مهمترين ماموريت حضرت امام- يعني پياده كردن انديشه و احكام اسلامي- بي مهر بوده و آن را در عرصه اجرايي بر نمي تافتند! البته در عين حال به اندازه اي كه گوش فلك كر شود از «اسلام راستين» و «خط امام» و «فقه پويا» و ... دم مي زدند. در شوراي عالي اقتصاد دولت موسوي دو روحاني برجسته حوزه علميه قم كه در اواخر سال 60 به نمايندگي از حضرت امام و براي كمك به دولت در «اسلامي كردن امور» ماموريت داشتند، تحمل نشدند و در نهايت مرحوم آيت اله احمدي ميانجي و آيت اله سيدجعفركريمي كه در رشته «اقتصاد اسلامي» تبحر داشتند و مورد اعتماد كامل امام بودند، بعد از حدود دو سال با دلي خونين و آهي سوزان كابينه را ترك كردند و حضرت امام بخاطر مصالحي اين وضعيت بغرنج را تحمل كرده و البته مراقب بودند كه جريان عمومي انقلاب و نظام از اين خط انحرافي آسيب نبيند كه نديد. خط انحراف در نهايت اصلاح نشد و حتي ستبر گرديد و روزي كه احساس استغنا نمود، رودرروي امام ايستاد و آن نامه (14 شهريور 67) استعفا كه پر از گستاخي و زياده گويي بود را نوشت و گمان كرد نظام ناچار است شرايط زياده خواهانه او را بپذيرد و از اصول و ضوابط خود كوتاه بيايد كه البته نيامد و موسوي چند ماه بعد از صحنه سياسي خارج شد و براي حدود دو دهه به محاق رفت.
خط انحرافي كه در دولت موسوي حاكميت اسلام و مباني فقهي و ديني نظام را برنمي تافت با آغاز دهه 1370 به گونه ديگري جلوه گر شد. همان عناصر كه اعتقاد چنداني به نظام اسلامي و مباني آن نداشتند از دولت موسوي وارد دولت اول هاشمي شدند. با اين تفاوت كه اين بار اراده كرده بودند كه به جاي نظام ها و نگرش هاي شرقي به سوي نظام ها و نگرش هاي غربي روي بياورند و البته از «اسلام اصيل» و «خط امام» هم دم بزنند ولي قصه بي كم و كاست همان بود. در اين دوره هم رهبر معظم انقلاب- مانند حضرت امام- مراقب بودند تا انقلاب و اسلام با اين انحراف آسيب نبيند و راه گم نشود كه نديد و نشد و صدالبته حركت انقلاب و نظام را تا حدي تحت تاثير قرار داد.
در اين دوره نيز برخي چهره هاي اقتصادي كه با نظريات اقتصادي اسلام آشنايي چنداني نداشتند، ميدان دار فعاليت اقتصادي دولت شدند و فرياد پي در پي علما براي اصلاح اين وضعيت به جايي نرسيد. بي تعهدي عناصر كليدي اقتصادي دولت در دهه 1370 به اسلام كاملاً آشكار بود و البته بعدها سخنگوي دولت در آن سالها و رئيس دفتر رئيس جمهور - حسين مرعشي- اين را بروز داد كه «اسلام نه مكتب سياسي دارد، نه مكتب اقتصادي و نه مكتب حقوقي! و آنچه از اسلام در دست داريم يك سري توصيه هاي اقتصادي است كه اكثراً قابليت اجرا ندارند» ! وقتي به يكي از مهمترين ماموريت هاي اين نظام كه پياده كردن عدالت و اقتصاد اسلامي است، بي توجهي مي شود و با اين جسارت و صراحت به محاق مي رود، تكليف بقيه مسايل اسلامي كاملاً مشخص است! و مع الاسف بايد گفت در اين دوره، رهنمودهاي كليدي حضرت آيت ا... خامنه اي در سيستم اجرايي نوعاً با مانع جدي مواجه بود و البته رهبرمعظم انقلاب ضمن تاكيد بر لزوم اصلاح روند دولت چشم به آينده داشتند و «روشنگري» و در واقع توجه مردم هوادار انقلاب، نظام و رهبري را درمان اين درد مي دانستند. رهبرمعظم انقلاب خود بعدها از اين خط انحرافي با صراحت پرده برداشتند و - با اين مضمون- گفتند كه اين ها از اول انحراف داشتند ولي حركت انقلاب آنقدر توفنده بود كه اين انحرافات را در درون خود هضم مي كرد. در واقع رهبرمعظم انقلاب در اين دوره بسيار مراقب بودند كه اين انحرافات روح انقلاب و مردم انقلابي را افسرده نكند و راه براي پياده كردن مباني اقتصادي، سياسي، حقوقي و نظام باز بماند.
انحراف هاي بزرگ اقتصادي و... در دولت سازندگي و ناديده گرفتن ماموريت اصلي نظام اسلامي در دولت خاتمي با انحراف هاي بزرگ سياسي پيوند خورد. كارگزاران منحرف دولت سازندگي اركان اصلي اقتصادي دولت خاتمي را در اختيار گرفتند و منحرفين فكري كه بطور علني در حلقه هاي «كيان» و «سلام» و... عصر اسلام و حاكميت اسلامي را پايان يافته مي خواندند، اركان سياسي دولت را در اختيار گرفتند و چهارنعل به سوي حذف اسلام از عرصه حكومت تاختند. در اين دوره اين جريان با وام تاريخي (20 ميليون رأي خاتمي در خرداد 76) كه از ملت ستانده بودند هر نگرش اسلامي را در ذيل واژه «خشونت»، «جمود وتحجر»، «قشري گرايي»، «مردم ستيزي»، «كهنه گرايي»، «راديكاليزم»، «واقع ستيزي» و... معنا و آن را بشدت محكوم مي كردند تا كسي جرأت نكند اجراي احكام و نگرش هاي اسلامي را مطالبه كند.
در اين دوره كار بر رهبري بسيار سخت تر شد ولي در عين حال ايشان با توكل به خدا و توسل مثال زدني خود و تكيه بر مردم بزرگ ايران و پيگيري دقيق مسايل، انقلاب و نظام و تفكر اسلامي را از گردباد حادثه به سلامت بيرون بردند. اين صحنه اي بود كه در آن برخي از بزرگان لغزيدند بعضي با تندي و بعضي با كندي! و البته نخبگان و بزرگان ديگري نيز توانستند در تشخيص تكليف خويش پابرجا بمانند.
درد اين نبود كه عده اي در دولت انقلاب پشت به «راه امام» به سوي دروازه هاي شرق يا غرب در حركتند- كه اين هم البته درد بسيار بزرگي بود- درد بزرگتر اين بود كه منحرفين با چنگ انداختن روي منابع مالي مردم و نظام به خريد و فروش اين مجموعه و آن مجموعه، اين دفتر و آن دفتر، اين روزنامه و آن روزنامه، اين حزب و آن حزب، اين شخصيت و آن شخصيت، اين نهاد و آن نهاد روي آورده و انقلاب و نظام را به حراج گذاشتند. از اينجاست كه مي بينيم بعضي- از شخصيت ها، احزاب، دفاتر و نهادها- كه در روز حادثه بطور طبيعي بايد در كنار نظام باشند، يا بركنارند و يا آنقدر با تاخير و تاني و ملاحظه وارد مي شوند كه فرصت هاي انقلاب بسوزد و جبهه ضدانقلاب به هوس بيفتد و اميدوار شود. در ميداني كه صداهاي منحرفين روي انقلاب باز شده و بعضي از خودي ها هم در موضعگيري دچار درنگ و تاخير شده اند، پاره شدن عكس حضرت امام خميني-ره- اصلا چيز عجيبي نيست كما اينكه به آتش كشيده شدن «مسجد لولاگر» و سوخته شدن قرآن در ميان اين آتش فتنه، اگرچه بسيار تلخ و جانفرساست ولي اصلا عجيب نيست.
كساني كه تخم انحراف را كاشتند، ابتدا فقط در حوزه اقتصاد، اسلاميت نظام را برنتافتند ولي بعدا همان ها به همراه عده اي ديگر انحراف را گسترده تر كرده و در حوزه اقتصاد، سياست و فرهنگ، دولت را از دين جدا كردند البته آنطور كه مي انديشيدند و مي خواستند اتفاق نيفتاد چرا كه در درون نظام دژ «ولايت فقيه»، «روحانيت»، «هزاران دل پرسشگر از اسلام و جوياي آن» و... ديوارهاي بلندي در برابر موج دين زدايي بودند.
در اين مسير، وقتي انحرافات فكري رسوخ كرد، محيط «يارگيري» هم عوض شد و حالا ديگر متدينين و وفاداران به مباني انقلاب و نظام بايد كنار يا به حاشيه رفته و نيروهايي هماهنگ با اين تغييرات كليدي ميدان دار مي شدند و طبعا اين كجروي و كژراهه بايد به جلب همكاري برخي از لمپن ها، جاسوسان، دين به دنيافروشان و بي ريشه ها و... ختم مي شد كه شد و نفي معنوي و فكري حضرت امام- كه البته سوداي بر باد رفته اي است- بايد به پاره كردن آشكار تصوير مبارك حضرت امام ختم مي شد كه شد! در اين ميان، رسوخ برخي منحرفين سياسي به مركزي مانند «موسسه نشر آثار حضرت امام» بايد به كنار آمدن اين موسسه با هتاكان به امام بيانجامد كه انجاميد و سكوت آنان در برابر انحراف فكري از مشي حضرت امام بايد به سكوت آنها در برابر هتك فيزيكي حضرت امام و حتي همراهي با آنان و توجيه اقدامات امام ستيزانه ختم مي شد كه شد اينها نتيجه طبيعي واگذاشتن امام در عرصه انديشه است. به تعبير حضرت امام خميني- در نامه 6/1/68 خطاب به آقاي منتظري- «تاريخ اسلام پر است از خيانت بزرگانش به اسلام.»
وقتي بعضي از خواص، امام را در عرصه انديشه- اسلام گرايي، مردم گرايي و غرب ستيزي- وا مي گذارند؛ وقتي بعضي از خواص، حضرت امام را در عرصه نظر- ولايت فقيه، مستضعف گرايي و استكبارستيزي- ترك مي كنند، وقتي بعضي از خواص، حضرت امام را در عرصه آراء- آزادي فلسطين، كمك به محرومين جهان، اولويت حل مشكلات فقرا بر حل مشكلات كشور، اسلامي كردن دانشگاهها و...- رها مي كنند، طبعا مي دانند كه اينها به «نفي مطلق امام» منتهي مي شود، پاره شدن عكس حضرت امام كه جاي خود دارد!
و جالب است كه وقتي به متن احاديث مراجعه مي كنيم در مي يابيم كه حاكميت اسلام پس از عبور از ميان فتنه گران و با خنثي كردن حركت آنان اتفاق مي افتد و تاكنون هيچ نبي و وصي و ولي نيامده كه بر يك جاده هموار حكم رانده باشد! هنر اين است كه مردان خدا در سنگلاخ فتنه راه را به درستي بشناسند و به ايده آل والاي خود كه تحقق حاكميت الهي است، برسند.
الحمدلله رب العالمين شاهديم امواج فتنه كه در گذشته دلهاي بزرگان را مي لرزاند امروز مردم عادي ما را هم به آنچنان خطايي نمي اندازد كه امام حق را واگذارند و به «ائمه كفر و نفاق» متمايل شوند.
سعدالله زارعي

 



احمدي نژاد در ديدار خالد مشعل : وحشي گري سران رژيم صهيونيستي و آمريكا بي نتيجه است

رييس جمهور ايمان به خدا و مقاومت را رمز پيروزي هاي بزرگ و نهايي ملت ها بر نظام سلطه دانست و تصريح كردكه وحشي گري هاي سران رژيم صهيونيستي و خيمه شب بازي هاي سردمداران دولت آمريكا به نجات نظام سلطه منجر نخواهد شد.
به گزارش ايسنا، دكتر محمود احمدي نژاد، ديروز در ديدار خالد مشعل، رييس دفتر سياسي حماس با تاكيد بر اين كه به فضل الهي شرايط روز به روز به نفع ملت هاي آزاده تغيير مي كند و دشمنان دچار شكست هاي پي در پي مي شوند، اظهار كرد: منفوريت در فضاي عمومي جهان، شكست در حمله به لبنان و غزه، موفقيت نداشتن در اصلاح چهره ظاهري آمريكا با روي كارآمدن اوباما و ناكامي در مساله عراق و افغانستان از جمله شكست هاي استكبار جهاني و به ويژه آمريكا و رژيم صهيونيستي در سال هاي اخير است.
رييس جمهور افول استكبار جهاني و رژيم صهيونيستي را هم زمان و سريع عنوان و تاكيد كرد: امروز فلسطين مركز ثقل و خط مقدم مقاومت جهاني در برابر استكبار و نظام سلطه بين المللي است.
وي با اشاره به مواضع هوشمندانه حماس و مقاومت فلسطين خاطرنشان كرد: فلسطين سرنوشت آينده جهان را رقم مي زند و پيروزي با ايمان به خدا و ايستادگي در انتظار مومنان است.
احمدي نژاد حمايت همه مسلمانان، ملت هاي آزاده و كشورهاي اسلامي از مقاومت فلسطين را ضروري برشمرد و تصريح كرد: ملت و دولت ايران همواره در كنار مقاومت و ملت مظلوم فلسطين خواهد بود.
رييس دفتر سياسي حماس نيز در اين ديدار با تاكيد بر اين كه مواضع مقتدرانه رهبر معظم انقلاب اسلامي، احمدي نژاد و ملت ايران در مسايل گوناگون بين المللي، الگويي براي همه ملت ها و دولت هاي جهان است، تصريح كرد: حماس، مقاومت و ملت فلسطين تا كسب پيروزي نهايي و تحقق آرمان فلسطيني به مبارزه با استكبار جهاني ادامه خواهد داد.

 



چي شد ! (گفت و شنود)

گفت: بعد از دستگيري يكي از عوامل آشوب كه قصد داشت با چادر و روسري و كيف زنانه فرار كند، تعدادي ديگر از هواداران موسوي براي نشان دادن حمايت خود از او، لباس زنانه پوشيدند.
گفتم: اين هنر جمهوري اسلامي است كه مخالفانش را وادار مي كند به خواسته هاي نظام تن بدهند.
گفت: يعني چي؟!
گفتم: اول آنها را كه اهل شعارهاي اسلامي و انقلابي نبودند وادار كرد روي پشت بام ها شعار الله اكبر بدهند و بعد همين عده را كه اهل نماز نبودند به نمازجمعه كشاند و حالا هم كه حجاب آنها را اسلامي و كامل كرده است!
گفت: ولي اين عده كه زن نيستند! مردان هم كه نبايد لباس زنانه بپوشند و چادر و مقنعه بر سر كنند!
گفتم: وقتي جمهوري اسلامي مردان سبز اموي را باحجاب كرده است، حسابش را بكن كه براي زنان اين جماعت چه حجاب درست و درماني دست و پا كرده است!

 



كيهان و خوانندگان

¤ امروز كه حوزه هاي علميه يكصدا با امت حزب ا... در تظاهرات و راهپيمايي هاي خود در حمايت از ولي فقيه شعار «مرگ بر ضدولايت فقيه و منافق» را سر مي دادند در واقع آخرين ميخ ها را بر تابوت اصلاحات و حيات سياسي سران فتنه مي زدند و براي اين رسوايي ها چيزي جز برملا شدن ادعاي دروغين پيروي از خط امام و آبروي ريخته شده و روسياهي در مقابل ملت و خون شهدا باقي نمانده است.
قاجار
¤ ضمن محكوم كردن اقدام توهين آميز تعدادي افراد معلوم الحال از طرفداران سران فتنه به ساحت مقدس حضرت امام خميني(ره) از داعيه داران خط امام سؤال مي كنيم چرا در اين مورد سكوت اختيار كرده ايد. واقعاً جالب است بجاي اينكه اقدام زشت طرفداران خود را محكوم كنند ازسازمان صدا و سيما شاكي هستند كه چرا نسبت به پخش توهين صورت گرفته اقدام كرده است.
سهرابي
¤ نامه كروبي از سران فتنه به رياست صدا و سيما در پوشش ابراز ارادت به تمثال مبارك حضرت امام خميني(ره) يك نوع عوامفريبي است. گويا ايشان فراموش كرده كه در طول 8 سال حكومت اصلاح طلبان در برابر همه نوع ياوه گويي ها نسبت به امام راحل صدايي از او بلند نشد. همه مي دانند محركين و مسببين اين گونه هتك حرمت ها عليه نظام، انقلاب، امام و رهبري خود اين آقايان هستند.
محمودي
¤ وقتي در يك اتاق يا منزلي گاز نشت كند بلافاصله بايد شيرگاز را بست و در و پنجره را باز كرد. خرابكاريهاي عده اي موسوم به جنبش سبز اموي مثل نشت گاز مي ماند. چرا مسئولين مربوطه با محاكمه سران فتنه به اين توطئه پايان نمي دهند.
نيل چي از اصفهان
¤ آقاي حميد انصاري قائم مقام مؤسسه نشر آثار امام(ره) به صدا و سيما اعتراض كرده كه چرا افشاگري كرده است و چهره نفاق را به نمايش گذاشته است. من به گذشته كاري ندارم بعد از همين انتخابات كه ارزشها و آثار امام راحل(ره) را زير سؤال بردند و توهين هاي فراواني نمودند چرا ايشان به خشم نيامدند. آقاي انصاري انصاف داشته باشيد و براي جايگاهتان حرمت قائل شويد.
ميرزايي
¤ اگر مسئولين قوه قضائيه خواب بوده باشند اميدواريم با اين اقدام وقيحانه اي كه طرفداران سران فتنه نسبت به ساحت بنيان گذار جمهوري اسلامي مرتكب شدند از خواب بيدار بشوند و پاي سران فتنه را به دادگاه بكشانند.
بنيادي
¤ چرا بايد قوه قضائيه اعتبار و حيثيت خودش را خرج چند نفر از سران فتنه كند. آيا وقتي اعتماد مردم نسبت به اين دستگاه سلب شود چيز ديگري مي تواند جاي آن را پر كند؟
ده دشتي
¤ اهانت به امام راحل(ره) به نظر بنده كه يك دانشجو هستم كار دانشجو نيست كار افراطيوني است كه عليه نظام اقدام مي كنند. هيچگاه دانشجو به خود جرات جسارت به امام راحل(ره) را نمي دهد.
يك شهروند
¤ اگر قوه قضائيه به موقع با سران كودتاي لجني برخورد مي كرد امروز عده اي قانون شكن و نوكر بيگانه به خود جرأت نمي دادند به ساحت مقدس حضرت امام راحل(ره) پير و مراد ما اهانت كنند اين مزدوران يقين بدانند به سزاي اعمال ننگينشان خواهند رسيد.
بخشي
¤ تشكر مي كنم از دانشجويان عزيزي كه پيرو خط امام و ولايت هستند و با حضور فعال شان در صحنه نشان دادند كه بصير و آگاهند و توانستند تو دهني محكمي به يك مشت اراذل و اوباش كه به اسم دانشجو سعي كردند در اين چند روز در جهت منافع اربابان منحوس خودشان صحنه گرداني كنند وارد كنند.
محمدي از تهران
¤ اگر قوه قضائيه از همان ابتدا سران فتنه را به سزاي اعمال خود مي رساند امروز شاهد هتك حرمت و توهين به حضرت امام (ره) نبوديم. همه مي دانند، اكنون كه همه چيز براي مردم روشن شده است بايد سرچشمه فساد و فتنه را خشكاند كه اميدواريم قوه قضائيه تا دير نشده اقدامات لازم و قاطع در اين خصوص را به اجرا گذارد.
امجديان از ملاير
¤ آمريكا مي داند علت همه شكست هايش از ايران ولايت فقيه و امام (ره) بوده است. به همين خاطر در چند روز گذشته پروژه جديد خود يعني امام زدايي را با پاره كردن تصوير حضرت امام(ره) توسط ايادي خود در دانشگاه ها به راه انداخته است.
باقري يك دانشجو
¤ خوشحالم از اينكه در روز 16آذر امسال ماهيت واقعي سران فتنه كاملاً آشكار شد ولي نمي دانم چرا مسئولان قضايي در اجراي قانون و جاري كردن عدالت در خصوص اين افراد تعلل مي كنند.
مريم از تهران
¤ در يادداشت اخير مديرمسئول روزنامه كيهان با عنوان «موج خون در دل لعل» ارادت ايشان به حضرت امام خميني(ره) و خط امام و همچنين وفاداري به جايگاه ولايت موج مي زند. وظيفه خود دانستم كه تماس بگيرم و بابت زحمت هايي كه در اين راه متحمل مي شوند تشكر بكنم.
نيك آيين
¤ گوش به فرمان رهبريم و با يك اشاره ايشان دشمنان كوردل نظام اسلامي و ولايت فقيه را در جاي خود خواهيم نشاند، تا ديگر جرات جسارت به مقدسات نظام را به خود ندهند.
ايوبي از كردستان
¤ چنانچه نمونه سخنراني استاد رحيم پورازغدي كه در آستانه 13آبان امسال همراه با ارائه اسناد و مدارك از شبكه يك سيما پخش شد استمرار پيدا كند شناخت نسبت به دشمن در جامعه بيشتر شده در نتيجه بسياري از فريب خوردگان از طريق اين روشنگري ها به آغوش مردم بازمي گردند.
معتمدي
¤ در يكي از شب ها در برنامه تلويزيوني فارسي زبان بي بي سي به شهرداري تهران گرا داده مي شد كه طي چند سال آينده همه اتوبوس ها و ديگر وسايل خدمات عمومي مثل صندوق هاي پست و... را به رنگ سبز به نمايش بگذارد. البته اين توصيه را تحت عنوان يك نماد از شهر پيشرفته مطرح مي كردند ولي كيست كه نداند هدفشان حركت دادن به جنازه مرده به اصطلاح جنبش سبز اموي است.
خانم احمديان
¤ مسئولان امر تكليف بازنشسته هاي آموزش و پرورش كه هنوز موفق به دريافت سهام عدالت نشده اند را مشخص كنند.
يك فرهنگي از كرمانشاه
¤ به رغم آنكه سازمان تاكسيراني بر اجباري نبودن پوشيدن لباس متحدالشكل توسط راننده ها تاكيد كرده است اما برخي شركت هاي تاكسيراني از جمله شركت تاكسيراني... به اين نكته توجه نكرده و با دريافت مبلغ 45 هزار تومان لباس را به رانندگان تحميل مي كند كه 25هزار تومان بيشتر ارزش ندارد.
عباسي
¤ در مورخه 20/9/88 شاهد خريد وفروش عكس هاي مستهجن در ترمينال خاوران بودم. از مسئولان فرهنگي و انتظامي خواهش مي كنم كه به اين طور معضلات اجتماعي رسيدگي كنند.
اسدزاده از تهران
¤ با درخواستهاي مكرر از اداره برق منطقه كرج براي انتقال تير چراغ برق به دليل چسبيدگي به ديوار و پنجره منزل مان در خيابان شهيد صدوقي (ساساني) - خيابان شهيد قندي خيابان افاضي كوچه هدايت پلاك 96 و مخاطره جاني و مالي آن، مسئولان اين اداره اعلام نموده اند كه هزينه كارشناسي آن را كه مبلغ بالايي است بايد بپردازيم. گويا ما مقصر بوده ايم كه بايد تاوان آن را بپردازيم. از مسئولين امر تقاضا مي شود به درخواستهاي ما پاسخ دهند.
مصطفي قلعه جوي
پاسخ سازمان مديرت و نظارت بر تاكسيراني شهر تهران
در پاسخ به مطلب مندرج در ستون «كيهان و خوانندگان» مورخ 8/9/88 آن روزنامه وزين، به اطلاع مي رساند، چنانچه خودروي مذكور به تاكسي تبديل شده باشد، متقاضي محترم با مراجعه به يكي از دفاتر پليس +10 نسبت به دريافت كارت بنزين 500 ليتري اقدام نمايد.

 



متكي: ايران هيچ ارزشي براي خط و نشان هاي آمريكا قايل نيست

وزير امورخارجه كشورمان در واكنش به اظهارات متكبرانه مقامات آمريكايي و انگليسي گفت: هيچ كشوري نمي تواند با رفتارهاي كلانترمآبانه ديگران را از مناسبات متين مبتني بر احترام و منافع متقابل باز دارد.
به گزارش خبرگزاري ها منوچهر متكي در حاشيه اجلاس امنيتي منامه در گفت وگو با خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگاري تاكيد كرد: اين كه خانم كلينتون مناسبات متقابل كشورهاي مختلف جهان را با بدگماني و عواقب آن را با خط و نشان ترسيم كنند با اصول و ارزش هاي حرفه اي و ديپلماتيك به ويژه كنوانسيون ديپلماتيك 1960 مغايرت كامل داشته و ما اين گونه رفتارها را خارج از ارزش هاي پذيرفته شده هزاره سوم مي دانيم و آن را تقبيح مي كنيم.
وزير امور خارجه ايران در پاسخ به سوال خبرنگار ديگري مبني بر موضع وزارت امورخارجه پيرامون اظهارات اوباما درباره اين كه ايران نظام بين الملل را به بازي گرفته و حمايت وي از برخي مسائل داخلي ايران چيست؟ اظهار كرد: ما در زمان حاضر شاهد اقداماتي هم چون كشتار بي رحمانه مردم بي گناه در افغانستان و عراق، استمرار فعاليت زندان هاي مخوف آمريكا در گوانتانامو و افغانستان و ساير زندان هاي مخفي آمريكا در سراسر جهان، تاسيس هفت پايگاه نظامي آمريكا در آمريكاي لاتين و ناديده گرفتن نسل كشي سيستماتيك رژيم صهيونيستي در حق مردم بي گناه فلسطين هستيم كه همه اين سياست ها نشانگر تناقض آشكار و ابهامات فراوان رويكردهاي دولت آمريكاست.
وي خاطرنشان كرد: مردم ايران در پرتو روحيه و ارزش هاي ملي و اسلامي خود و تعاملات درون خانوادگي هرگز اجازه دخالت در امور داخلي خود را به بيگانگان نمي دهند، دخالت هاي غيرمنطقي مقامات خارجي با انگيزه هاي تفرقه افكني و رويكردهاي بي ثبات سازي صورت مي گيرد و اين رويكردها قبل از هرچيز موجب بي اعتباري راهبردهاي آن ها و نقض آشكار مفاد تعهدات آمريكا در چارچوب بيانيه الجزاير قلمداد مي شود.
متكي هم چنين در پاسخ به اظهارات نخست وزير انگليس و وزير دفاع آمريكا مبني بر تشديد تحريم ها در صورت نپذيرفتن پيشنهادهاي جامعه بين الملل، گفت: ظاهرا الفاظ تهديد و تحريم به كار رفته در اين گونه اظهارات همان الفاظ كليشه اي دوره آقاي بوش بوده كه سياستمداران غربي نسبت به تكرار آن ها عادت كرده اند. به نظر ما اين گونه رويكردها براي ملتي كه درصدد صيانت از پيشرفت هاي تكنولوژيك و بومي خود بوده و براساس مقررات آژانس بين المللي انرژي اتمي عمل كرده، كارايي نداشته و ندارد و در نهايت موجبات تحكيم عزم و اراده ملي ايرانيان در تحقق خواست هاي مشروع خويش را فراهم خواهد كرد.
وزير امورخارجه ايران تاكيد كرد: دوران تهديد و تحريم سپري شده و اين حربه زنگ زده كارايي خود را از دست داده است.
بنا بر همين گزارش ها وزير امورخارجه كشورمان در حاشيه اين اجلاس با همكاران و ديگر مقامات عالي رتبه چند كشور همسايه ديدار و گفت وگو كرد.
وي در ديدارش با نخست وزير و همتاي بحريني خود بر وجود زمينه هاي فراوان جهت گسترش روابط و همكاري ميان تهران - منامه تاكيد كرد.
شيخ خليفه بن سلمان هم در اين ديدار ضمن تقدير از مواضع مقتدرانه ايران در مسائل جهاني تاكيد كرد: امنيت ايران به مثابه امنيت منطقه است و دليل آن نيز اهميت اين كشور است.
وي ابراز اميدواري كرد كه در اجلاس آتي كميسيون مشترك دو كشور گام هاي جديدي براي تقويت روابط برداشته شود.
شيخ خالد بن احمد بن محمد الخليفه همتاي بحريني هم با اشاره به برنامه هسته اي ايران افزود: روند مذاكرات ميان ايران و كشورهاي غربي دچار مشكلاتي شده است اما نبايد به همين دليل تحريم هاي جديد عليه ايران اعمال شود.
منوچهر متكي در حاشيه اين اجلاس با همتاي عراقي خود نيز ديدار و درباره حوادث تروريستي اخير به گفت وگو نشست.
وي تاكيد كرد: حاميان اقدامات تروريستي در عراق كساني هستند كه نمي خواهند دموكراسي در عراق تقويت شود.
هوشيار زيباري هم در اين ديدار روابط كشورش با ايران و تركيه را بهتر از روابط با كشورهاي عربي دانست و افزود: شكست عراق مانند شكست سومالي و افغانستان نيست بلكه شكست تمامي كشورهاي منطقه است.
منوچهر متكي در ادامه اين ديدارها با همتايان كويتي و پاكستاني و همچنين مشاور امنيت ملي هند به طور جداگانه ديدار و گفت وگو كرد.

 



حداد عادل: حمايت از گروه هاي جهادي فلسطين مايه افتخار ايران است

رئيس كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي گفت: ايران در باب فلسطين، تسليم جار و جنجال غرب، آمريكا و صهيونيسم نمي شود.
به گزارش ايرنا حداد عادل در مراسم گشايش هفته فرهنگي ايران و فلسطين در مركز فرهنگي «يرموك» دمشق افزود: اين موضع برگرفته از تفكرات حضرت امام خميني(ره) است كه ايران را از ابتدا به حامي فلسطين تبديل كردند.
حداد عادل تصريح كرد: جمهوري اسلامي ايران هرگز حمايت از گروه هاي جهادي فلسطين را فراموش نكرده و ادامه آن را افتخاري براي خود مي داند.
وي، انتخاب قدس به عنوان پايتخت فرهنگي عربي را فرصتي مناسب براي ادامه حمايت از مردم فلسطين دانست.
به گفته رئيس كميسيون فرهنگي مجلس، انقلاب اسلامي ايران در خدمت نه فقط مسلمانان بلكه همه مستضعفان جهان است.
وي با اشاره به اين كه مساله فلسطين جزو اولويت هاي نظام جمهوري اسلامي ايران است، افزود: در اين هفته بخشي از آثار فرهنگ، تمدن و انقلاب اسلامي ايران به نمايش درمي آيد.
حداد با اشاره به اين كه ريشه هاي انقلاب اسلامي بسيار عميق است، روابط سوريه و ايران را الگويي براي همه كشورهاي منطقه دانست.
بعد از اين مراسم، نمايشگاه كتاب، صنايع دستي، تابلو، كاريكاتور، نقاشي و مينياتور فلسطين با حضور شخصيت هاي مختلف فلسطيني و ايراني افتتاح شد.
نمايش فيلم، ميزگرد درباره قدس، مسجد الاقصي و فلسطين و برنامه موسيقي فلسطيني از جمله برنامه هاي اين هفته فرهنگي است كه با همكاري رايزني فرهنگي جمهوري اسلامي ايران در سوريه و جمعيت دوستي ايران و فلسطين برگزار مي شود.

 



در دفتر رئيس جمهور برگزار شد نشست مشترك سران سه قوه

نشست مشترك سران قواي مجريه، قضائيه و مقننه ظهر ديروز در دفتر رييس جمهور برگزار شد.
به گزارش دفتر امور رسانه هاي رياست جمهوري، محمود احمدي نژاد رئيس جمهور، آيت الله آملي لاريجاني رئيس قوه قضاييه و علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي آخرين اوضاع كشور در عرصه هاي گوناگون را نيز مورد بررسي قرار دادند.

 



چرا دروغ بگوييم؟امامت را هم قبول نداريم چه رسد به خميني! (خبر ويژه)

رسانه هاي ضدانقلاب مقيم خارج كه نفاق كمتري نسبت به منافقين داخلي دارند در واكنش به سياست هاي دوپهلوي سران فتنه سبز درباره اهانت به تصوير حضرت امام خميني اعلام كردند شترسواري دولا دولا نمي شود.
اخبار روز وابسته به گروهك فدائيان خلق در اين باره نوشت: شترسواري دولا دولا نمي شود. جنبش سبز به دنبال خواسته ها و اهدافي است كه هيچ قرابتي با ميراث آيت الله خميني ندارد و به بيان صريح تر، به مقابله با همين ميراث برخاسته است. جنبش بايد از اين ميراث ]....[ به طور كامل عبور نمايد.
از سوي ديگر سايت ضدانقلابي ايران گلوبال با اشاره به هتاكي هاي حاميان موسوي و كروبي به امام و رهبري نوشت: اين اقدامات جزئي از مبارزه است. بخشي از افراد دخيل در جنبش سبز از يك موضع تدافعي شرم آور- با ظاهر تهاجمي- پاره كردن و آتش زدن ]و...[ عكس خميني را توطئه حكومت دانستند و بر رفع و رجوع قضيه همت گماشتند و متاسفانه، بخشي ديگر هم كه آرزوي چنان حرمت شكني را داشتند با آنها همصدا شدند. اين جنبش در تضاد با ولايت فقيه و راهبرد عقيدتي امامت شيعي است. شعار عليه ولايت فقيه و پاره كردن عكس هاي خميني و خامنه اي، خواسته اصلي جنبش را بيان مي كند و به موسوي و كروبي و چهره هاي مطرح جنبش پيام مي دهد كه بس كنيد دولا دولا راه رفتن و «امام راحل، امام راحل» گفتن را.
در همين حال وبلاگ ضدانقلابي خودنويس هم با تاكيد بر اين كه اتفاق اخير صف ها را در «جنبش سبز» جدا مي كند، نوشت: حكومت انتظار دارد افرادي چون موسوي و كروبي با بري دانستن خود از كساني كه محبتي به آيت الله خميني ندارند، همان خط امام را پي بگيرند.
اين وبلاگ در عين حال از قول يكي از عناصر ضدانقلاب نوشت: فكر مي كنم همه مي دانيم كه بيش از 90 درصد سبزها نه تنها اعتقادي به آيت الله خميني ندارند بلكه اعتقادي به نظام و قانون اساسي هم ندارند و من مطمئنم خود آقايان موسوي و كروبي هم برخلاف گفته هايشان، اعتقادي به ولايت ندارند. الان نظام منتظر كوچكترين خبط بزرگان جنبش سبز- نمي گويم رهبران چون به وضوح از جنبش عقب افتاده اند- است تا ببرندشان آنجا كه عرب ني اندازد. جنبش نيازمند استقلال است، بدترين شرايط اين است كه خمينيست ها با بقيه در جنبش درگير بشوند.

 



نهضت آزادي: عملكرد موسوي مثبت است اما كافي نيست (خبر ويژه)

رئيس گروهك وابسته به آمريكا و مطرود حضرت امام خميني، با تمجيد از عملكرد موسوي گفت: ارزيابي من از بيانيه هاي ايشان مثبت است. ابراهيم يزدي در گفت وگو با يك پايگاه اينترنتي وابسته به ضدانقلاب با اشاره به سردرگمي در فتنه سبز گفت: متأسفانه به نظر مي رسد جنبش سبز هنوز فاقد رهبري واحد فردي يا جمعي است و نمادهاي آن يعني آقايان موسوي، خاتمي و كروبي هنوز نتوانسته اند رهبري واحد را شكل بدهند.
وي درباره بيانيه ها و عملكرد موسوي گفت: ارزيابي من از بيانيه هاي ايشان مثبت است هر چند به عقيده من اين بيانيه ها مي تواند و مي بايد با وضوح و شفافيت و قاطعيت بيشتري نگاشته و منتشر شود. اگر چه مهندس موسوي توانسته است اميد و اعتماد و دلبستگي را در جنبش حفظ و تقويت كند اما تلاش هاي ايشان كافي نبوده و به نظر مي رسد ايشان هنوز از تمام ظرفيت ها و امكانات استفاده نكرده اند.
حمايت مداوم گروهك هاي نفاق و در راس آنها نهضت آزادي از امثال موسوي در حالي است كه وي و طيف متبوعش پس از به تنگنا افتادن در آشوبگري و راديكاليسم كور، مدعي شده اند هنوز هم به خط امام وفادارند.
حضرت امام در پي اسناد جاسوسي نهضت آزادي و خيانت هاي مكرر آنها به اسلام و انقلاب تاكيد كردند اين گروهك نبايد رسميت داشته باشند و اگر دست آنها رو نمي شد ضربه اي غيرقابل جبران به اسلام و انقلاب مي زدند.
ابراهيم يزدي در نگاه محافل آمريكايي به عنوان چهره اي مورد اعتماد و وثوق آمريكا تلقي مي شود.

 



دستورالعمل ويژه براي حمايت نيروهاي غيرديني از سران منافقين (خبر ويژه)

«سران جنبش سبز در كلام و كليات مرز خودي و غيرخودي را درنورديده اند اما هنوز در عمل از آن نجات پيدا نكرده اند».
سايت جرس وابسته به شماري از مستخدمان سياسي آمريكا و انگليس(عناصري نظير محسن كديور، عطاءا... مهاجراني، بازرگان و...) با درج تحليل فوق در انتقاد از موسوي، كروبي و خاتمي نوشت: سران جنبش به جلب نيروهاي طرفدار نظام اولويت مي دهند كه سياستي بسيار معقول است اما آنها بايد بدانند نيروهاي غيرديني همين حالا بزرگترين عامل قدرت شان هستند.
محمد برقعي از عناصر وابسته به گروهك موسوم به ملي- مذهبي در ادامه اين تحليل با بيان اين كه «گفته آقاي موسوي مبني بر اين كه جمهوري اسلامي، نه يك كلمه بيشتر و نه يك كلمه كمتر، عكس العملي و از سر هراس از سرزنش ها و حملات بود» نوشت: اما بخش عمده از مسئوليت بر دوش نيروهاي سكولار است زيرا آنها در مقابل شعار انحرافي جمهوري ايراني كه در حقيقت يعني مرگ بر جمهوري اسلامي و يا «نه غزه نه لبنان» آن هم در روز قدس نايستادند و در عمل بار مقابله با اين شعارهاي ساختارشكن را كه جنبش را در درون كشور سخت ضربه پذير مي كرد بر دوش رهبران جنبش گذاشتند. اين نيروها بايد رهبري سنتي جنبش را كه جمعيت را دنبال خود مي كشد، در عمل كمك كنند(!)

 



چقدر شوره كه شاگرد آشپز هم فهميده! (خبر ويژه)

سردبيرچند روزنامه زنجيره اي توقيف شده گفت: قرار گرفتن موسوي در رأس جريان سبز، از نقاط آسيب پذيري آن است زيرا او نمي داند سمت و سوي نهايي آن به كجا ختم مي شود و هيچ برنامه خاصي براي خروج از بحران ندارد.
ماشاءالله شمس الواعظين در گفت وگو با شبكه آمريكايي-افغاني آريا گفت: بيش از 5 ماه از عمر جريان سبز مي گذرد و موسوي بايد با كوله باري از مطالبات هواداران بستر مناسبي براي چانه زني با حكومت را فراهم مي كرد، اما با عملكرد خود عملاً امكان مصالحه با نظام را مسدود كرده است.
وي همچنين اظهار داشت؛ مطالبات موسوي كور است. او كارت هاي بازي خود را از شعارهاي مخالفان به دست مي آورد. اما فاقد تئوري و برنامه منسجم است.
شمس الواعظين ادامه داد: جريان سبز نقاط آسيب پذير فراواني دارد، از جمله اينكه ادبيات و گفتارهاي موسوي پايين تر از ظرفيت هاي اين جريان است، به همين دليل رهبران اپوزيسيون (اقليت) و نخبگان خارج از كشور تمايل دارند تا رهبري اين جريان را از دست موسوي خارج كرده و خود آن را به دست بگيرند. وجود چنين شكافي ميان داخل و خارج از نقاط آسيب پذير اين جريان است، زيرا نمي توان همزمان جرياني را با دو رهبري متفاوت در داخل و خارج كشور اداره كرد.
گفتني است شمس الواعظين، محسن كديور و عبدالكريم سروش از جمله افرادي هستند كه براي به چالش كشيدن نظام اسلامي و شبهه افكني در آموزه هاي انقلابي از يك سازمان آمريكايي كمك مالي فراواني دريافت كرده بودند كه همان هنگام اسناد آن در كيهان به چاپ رسيد.

 



آجر و پيچ گوشتي فايده ندارد، اسلحه برداريد! (خبر ويژه)

هفته نامه آمريكايي اكونوميست راهكار اقدام مسلحانه عليه نظام جمهوري اسلامي را به آشوبگران جنبش سبز ارائه كرد و به پياده نظام خود دستور داد به جاي پاره آجر و پيچ گوشتي با اسلحه گرم به اغتشاش و آشوب بپردازند!
اين هفته نامه در گزارشي سياه بدون ذكر نام نويسنده و به بهانه تحليل اوضاع داخلي ايران، نوشت: «در حالي كه در آغاز اعتراضات، اكثر تظاهركنندگان به عدم خشونت اعتقاد داشتند، با گذشت زمان و عملكرد ماموران حكومتي، ديدگاه ها به سوي اجتناب ناپذير بودن كاربرد خشونت تغيير مي يابد و اگرچه در حال حاضر، دامنه خشونت ورزي معترضان به حمل پاره سنگ و آجر و پيچ گوشتي محدود است اما با ادامه شرايط كنوني، ورود اسلحه گرم به صحنه مبارزات تعجب آور نخواهد بود.»
اين هفته نامه با اذعان به سردرگمي آشوبگران از قول شيرين عبادي نوشت آمريكا و اروپا بايد فشار خود به جمهوري اسلامي را بيشتر كنند. شيرين عبادي در اظهارنظري مضحك مدعي شده است اين فشارها موجب تقابل مردم و نظام خواهد شد.
به نظر مي رسد جريان اغتشاشگر موسوم به جنبش سبز در حال قدم گذاشتن در مسيري است كه گروهك منافقين در ابتداي دهه 60 آن را پيمود و پيامدي جز هلاكت و فرار تفاله هاي باقيمانده برايشان نداشت.

 



ايران براي ما تكنولوژي آورد و آمريكا مواد مخدر (خبر ويژه)

وزير خارجه آمريكا نتوانست خشم خود را از عميق شدن روابط ايران و كشورهاي لاتين پنهان كند.
هيلاري كلينتون كه روز شنبه با سي ان ان گفت وگو مي كرد گسترش روابط ايران و آمريكاي لاتين را يك «خبر بد» خواند و از اين كشورها خواست دوباره در اين باره تامل كنند.
پيش از اين كارشناسان آمريكايي بارها گفته اند كه آمريكا نمي تواند حضوري چنين وسيع در خاورميانه كه عملا حياط خلوت ايران محسوب مي شود داشته باشد اما انتظار داشته باشد كه ايران براي حضور در حياط خلوت آن كاري نكند.
كلينتون همچنين در سخنان خود به كشورهاي آمريكاي لاتين هشدار داد كه ايران پاي تروريسم را به اين منطقه باز خواهد كرد! يك نشريه آمريكايي با نقل اين بخش از صحبت هاي كلينتون نوشت: «پاسخ خانم وزير را آن زن ونزوئلايي كه در صحبت هايش در كنفرانس خبري احمدي نژاد و چاوز پخش شد داده است. آن زن گفت آمريكايي ها در طول دهها سال گذشته براي مردم آمريكاي لاتين جز ترور، فقر و مواد مخدر چيزي نياورده اند اما ايران در همين مدت زمان اندك حضور خود در اين منطقه براي ما خانه و تكنولوژي آورده است.»
روزنامه آمريكايي: وضعيت سختي است

 



موسوي و كروبي ديگر نمي توانند كج دار و مريز حركت كنند (خبر ويژه)

يك كارشناس شوراي روابط خارجي آمريكا معتقد است حفظ موضع فعلي براي ميرحسين موسوي و مهدي كروبي دشوار است.
روزنامه آمريكايي سانفرانسيسكو كرونيكل با اشاره به جسارت به تصاوير حضرت امام و آيت الله خامنه اي در برخي تجمعات ضدانقلابي برپا شده از سوي حاميان موسوي و كروبي نوشت: آخرين اين اتفاقات آتش زدن تصوير آيت الله خميني بود. تحليلگران مي گويند چنين اقداماتي براي ميرحسين موسوي و كروبي معضلاتي به دنبال خواهد داشت. «ري تكيه» كارشناس شوراي روابط خارجي آمريكا مي گويد اين روند هرچه بيشتر طول بكشد، حفظ مواضع فعلي را براي افرادي نظير موسوي و كروبي دشوارتر خواهد كرد. آنها در نقطه اي هستند كه يا بايد خواستار حفظ نظام جمهوري اسلامي شوند و يا تبديل به رهبران مخالفي شوند كه مطالباتي فراتر از اصلاحات دارند.
سانفرانسيسكو كرونيكل با اشاره به نقش موسوي و كروبي در برپايي تظاهرات مخالفان نوشت: ميزان نفوذ آنها بر مخالفان مشخص نيست و به نظر مي رسد حركت مخالفان بيشتر نتيجه شبكه هاي اينترنتي باشد تا كمك گرفتن از يك رهبري و مديريت مشخص.

 



روايت مشاور هويدا از دوستي سبز اموي با اسرائيل و آمريكا (خبر ويژه)

يكي از سران مافياي مطبوعاتي در رژيم پهلوي كه اكنون در خدمت سازمان هاي جاسوسي آمريكا و اسرائيل قرار دارد، مي گويد جنبش سبز در تظاهرات روز قدس و 13 آبان اعلام كرد هيچ خصومتي با اسرائيل و آمريكا ندارد.
امير طاهري مشاور هويدا و سردبير روزنامه هاي سلطنت طلب روزگار پهلوي طي مقاله اي در وال استريت ژورنال نوشت: مخالفان از مناسبت هاي تقويمي جمهوري اسلامي براي توهين به حكومت استفاده مي كنند. آنها در روز قدس كه رسما روز ضد اسرائيل است نشان دادند هيچ خصومتي با اسرائيل ندارند. آنها شعار نه غزه نه لبنان دادند. مخالفان همچنين شعار جمهوري ايراني، نه به جمهوري اسلامي سردادند. خلاصه اين كه آنها حكومت را قبول ندارند.
اين مهره مطبوعاتي شبكه فراماسونري اضافه مي كند: موسوي و كروبي از صحبت هاي اوليه درباره توانايي هاي موجود در قانون اساسي دست برداشته اند. يكي از مشاوران آقاي موسوي به من گفت آنها مي خواستند بدون شكستن تخم مرغ املت درست كنند اما حالا متوجه شده اند مخالفان تندتر از آنها حركت مي كنند.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14