(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 24 آذر 1388- شماره 19535
 

حديث دشت عشق
حركت به سمت جهاني شدن پس از 10 سال دويدن در گل و لاي براي مدال
اخبار كوتاه از فوتبال
درپي برگزاري دربي تهران در وسط هفته عزيز محمدي : موافقت اوليه شوراي تامين را گرفته ايم
آسيايي ها دعوت نمي شوند برگزاري تورنمنت بين المللي بسكتبال با حضور جهاني ها
مسابقات هندبال جام ملت هاي آسيا ايران با لبنان و اردن همگروه شد
خواندني از ورزش ايران



حديث دشت عشق

به ياد بسيجي شهيد «غلامرضا اسماعيليان»
مرغ باغ ملكوت

در ششم شهريورماه سال44، در شهرستان گناباد، محله سرتراز، در خانواده اي متدين، كودكي به دنيا آمد كه پدرش نام غلامرضا را بر او نهاد. قبل از دبستان براي فراگيري قرآن به مكتب مي رفت. تا كلاس پنجم ابتدايي درس خواند و چون در دوران كودكي دچار بيماري سختي شده بود، مادرش نذر كرده بود كه اگر شفا يابد او را به حوزه علميه بفرستد. بنابراين پس از اتمام دوران ابتدايي واردحوزه علميه گناباد شد. مدتي مكبر مسجد محلشان بود و همواره نمازش را با جماعت به جاي مي آورد و هر صبح قرآن را با قرائت تلاوت مي كرد.
وقت شناس، با سخاوت، صبور، بسيار قانع، خوش قول بود و در مورد احترام به پدر و مادر مطابق با قرآن و احاديث رفتار مي كرد. نماز شبش ترك نمي شد. در اوقات فراغتش در آبياري مزارع و درو كردن محصول به پدر كمك مي كرد و در كارهاي خريد منزل مادر را ياري مي رساند. همچنين براي مطالعه به كتابخانه مي رفت و يا در كلاس هاي رزمي و اسلحه شناسي شركت مي كرد. شهريه كمي كه از حوزه مي گرفت را به صورت هديه و قرض الحسنه به دوستان و خويشاوندان مي داد و از هيچ كمكي دريغ نمي ورزيد. عاشق امام(ره) بود و هر طوري كه مي شد سخنراني ايشان را از تلويزيون و يا راديو گوش مي داد. قبل از انقلاب در كوچه و بازار و محيط خانه به تبليغ عليه نظام شاهنشاهي مي پرداخت. در راهپيمايي ها هم شركت مي نمود. پس از انقلاب فعاليت هاي انقلابي اش را ادامه داد و بيشتر وقتش را در پايگاههاي بسيج مي گذراند و به نگهباني مي پرداخت.با شروع جنگ تحميلي، در سن 16سالگي به جبهه اعزام شد. سرانجام پس از 45روز حضور در جبهه در 14/1/61، در تنگه چزابه و در عمليات فتح المبين، شربت شهادت نوشيد.

 



حركت به سمت جهاني شدن پس از 10 سال دويدن در گل و لاي براي مدال

فدراسيون دووميداني با برگزاري مسابقات دو ي صحرانوردي در فضايي مشابه رقابتهاي آسيايي و جهاني پس از 10 سال بي توجهي به وجود چنين فضايي قصد دارد خود را به استانداردهاي جهاني نزديك و موفقيتهاي سالهاي نه چندان دور را تكرار كند.
سالهاست دايره خاكي دور درياچه آزادي تهران مكان برگزاري رقابتهاي دوي صحرانوردي بوده اما امسال دوندگان اين رشته تجربه اي جديد را با دويدن در مكانهايي با زمين چمن، زمين خاكي و چاله هاي آب و زمين هاي پر از گل و لاي تجربه كردند. هر چند دويدن در چنين فضايي براي دوندگان سخت بود اما تجربه بدست آمده از اين نوع برگزاري رقابتها كمك زيادي به توسعه و رشد اين رشته و بازشدن پنجره اي براي تكرار مدالهاي آسيايي صحرانوردي است.
ايرج حصيبي رئيس كميته مسابقات فدراسيون دووميداني برگزاري اين مسابقات را در نوع خود بي نظير دانست و گفت: سالهاست رقابتهاي صحرانوردي در آسيا در چنين فضاهايي برگزار مي شود و ما هم با همين هدف مدتها در شهرهاي مختلف بدنبال زمين هاي مناسب مي گشتيم و به نظر من رقابتهاي برگزار شده در مريوان در نوع خود بي نظير بود.
10 سال پيگيري
فدراسيون دووميداني ايران هرچند بعد ازنزديك به 10 سال اقدام به يافتن مكانهاي مناسب براي برگزاري رقابتهاي صحرانوردي مشابه با رقابتهاي بين المللي گرفته است اما با بازنگري بر رويه برگزاري مسابقات، شيوه تمرين دوندگان را هم تغيير داده است.
احمد گودرزي رئيس كميته صحرانوردي فدراسيون دووميداني در اين خصوص مي گويد: در اين مسابقه شاهد حضور چهره هاي جديدي بوديم كه نشان مي داد برخي از جوان ترها شرايط تمرين خود را با برگزاري اين مسابقات تطبيق داده اند و اگر قديمي ها مي خواهند در اين رشته موفق باشند بايد به شرايط برگزاري مسابقات عادت كرده و شيوه كار خود را تغيير دهند.
هرچند اين رقابتها براي دومين بار بدين شيوه برگزار شد اما ظاهراً برخي از دووميداني كاران قديمي از برگزاري مسابقات بدين شيوه راضي نبوده و همراه شدن با اين رقابتها را مشكلي جديد براي خود مي دانند.
گودرزي در اين مورد گفت: «وقتي مسابقات جهاني و آسيايي اين رشته بدين شكل برگزار مي شود ما هم بايد اين شيوه را پي بگيريم وگرنه دوندگان ما از گردونه مسابقات بين المللي خارج خواهند شد. ما از اين پس تمام مسابقات نوجوانان، جوانان، بزرگسالان و حتي بانوان را هم بدين شيوه در زمينهاي پر از گل و لاي، داراي چاله آب، خاك نرم و حتي در آب و هواي باراني برگزار مي كنيم.
تغيير در شيوه تمرين
وي با توصيه به ورزشكاران اين رشته براي تغيير شيوه تمريناتشان، گفت: هرچند برخي ورزشكاران از اينكه كفشهايشان گلي و كثيف شد ناراضي بودند اما براي نزديك شدن به استانداردهاي بين المللي بايد اين شيوه را ادامه دهيم. مطمئن هستم دووميداني كاران در شهرهاي خود مي توانند فضاهاي مناسب را شناسايي كنند؛ كفشهاي خود را مناسب دويدن در اين مسيرها كرده و تمريناتشان را تغيير دهند.
حميد سجادي معاون كنوني سازمان تربيت بدني و دارنده مدال طلاي مسابقات 1993 اندونزي، علي محبي مدال برنز جوانان در همين سال، احمد زارع مدال طلاي مسابقات 1999 تهران و جعفر باباخاني دارنده مدال طلاي مسابقات 2001 نپال را مي توان از با ارزش ترين مقام هاي انفرادي اين رشته در آسيا قلمداد كرد.
ايران در بخش تيمي هم در مسابقات سال 1999 تهران و 2001 نپال موفق به كسب مدال نقره بزرگسالان و برنز جوانان شد اما از آن سال به بعد شاهد افت دووميداني در مسابقات دوي صحرانوردي آسيا و جهان بوده ايم. قطعاً يكي از دلايل اين افت مطابق نبودن شرايط برگزاري مسابقات داخلي و تمرين دووميداني كاران با ديدارهاي آسيايي و بين المللي است.
اميدواري به كسب مدال
احمد گودرزي كه خود يكي از ورزشكاران اسبق اين ماده است، خاطرنشان كرد: قطعاً يكي از دلايل ناكامي هاي ما در كسب مدال آسيايي در چند سال گذشته نبود زمين مناسب صحرانوردي بوده است اما به جرأت مي گويم كه فضاي درياچه زريوان با فضاي مسابقات قهرماني آسيا و جهان يكي است و اين مسئله مي تواند به ما كمك كند تا بزودي به روند قبلي بازگشته و باز هم شاهد كسب مدالهاي خوشرنگ در مسابقات صحرانوردي آسيا باشيم.
رقابتهاي دوي صحرانوردي قهرماني آسيا قهرماني كشور در رده بزرگسالان روز جمعه گذشته در درياچه زريوان شهر مريوان با قهرماني تيم كردستان به پايان رسيد. مسابقات رده جوانان هم پايان هفته جاري در اصفهان برگزار مي شود.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

امتناع بازيكن مسلمان فرانسوي از سفر به اسرائيل
خودداري بازيكن مسلمان تيم بوردوي فرانسه از سفر به سرزمين هاي اشغالي براي انجام يك مسابقه فوتبال با استقبال مسلمانان اروپا مواجه شد.به گزارش «القدس العربي»، «مروان الشماخ» مهاجم مراكشي الاصل تيم فوتبال «بوردوي» فرانسه كه قرار بود تيمش در چارچوب ششمين دوره بازيهاي قهرمانان اروپا با تيم مكابي حيفا مسابقه دهد، از رفتن به اسرائيل سرباز زد.اين بازيكن مسلمان به رسانه هاي گروهي در مورد علت امتناع خود از سفر به سرزمين هاي اشغالي اظهار داشت: من مسلمانم و اسرائيل را جنايتكار مي دانم كه هر روز عده زيادي از مردم بي گناه را در سرزمين هاي اشغالي از بين مي برد.
استقلال و پيروزي در تورنمنت چهارجانبه تهران
تيم هاي فوتبال پيروزي و استقلال در شرايطي ديدار برگشت خود در نهمين دوره رقابتهاي ليگ برتر را روز 14 بهمن برگزار خواهند كرد كه با پيشنهاد علي سعيدلو قرار است اين دو تيم بهمن ماه جاري در تورنمنت چهارجانبه اي با حضور دو تيم خارجي شركت كنند.به گزارش خبرنگار مهر، علي سعيدلو رئيس سازمان تربيت بدني در جلسه اي كه صبح ديروز با حبيب كاشاني سرپرست باشگاه پيروزي داشت به وي پيشنهاد كرد براي برگزاري اين تورنمنت همكاري هاي لازم را انجام دهد.
براساس پيشنهاد علي سعيدلو قرار است تيم هاي فوتبال پيروزي و استقلال به همراه دو تيم خارجي برگزاركننده تورنمنت چهارجانبه اي به مناسبت 22 بهمن، سالروز پيروزي انقلاب اسلامي باشند.
قرار است اين تورنمنت با همكاري سازمان ليگ حرفه اي ، اتحاديه فوتبال و دو باشگاه استقلال و پيروزي برگزار شود. همچنين با توجه به مناسبتي كه براي اين تورنمنت در نظر گرفته شده است به نظر مي رسد اين تورنمنت بعد از بازي برگشت برگزار شود.
براساس اين گزارش، اتحاديه فوتبال باشگاههاي كشور مسئوليت برگزاري اين تورنمنت را برعهده خواهد داشت.
ابراز نارضايتي سعيدلو از نتايج پيروزي
رئيس سازمان تربيت بدني در ديدار با سرپرست باشگاه پيروزي از نتايج اين تيم در نهمين دوره رقابتهاي ليگ برتر ابراز نارضايتي كرد و خواستار اصلاح روند و كسب نتايج بهتر شد.
عباس عليپور مدير روابط عمومي باشگاه پيروزي ضمن تاييد اين موارد در پاسخ به اين پرسش كه آيا در مورد جدايي حبيب كاشاني از اين باشگاه نيز بحثي مطرح شد گفت: آقاي سعيدلو از آقاي كاشاني خواستند با قدرت به كارشان ادامه دهند و امور باشگاه را تا زمان انتخاب اعضاي هيئت مديره در اختيار داشته باشند.عليپور در مورد معرفي اعضاي هيئت مديره باشگاه پيروزي نيز گفت: ظاهرا حضور سه عضو در هيئت مديره پيروزي قطعي شده است و مذاكره براي مشخص شدن اعضاي ديگر نيز ادامه دارد و تاكنون هيچ نامي اعلام نشده است.
حمايت 16 باشگاه ليگ برتري از منشور اخلاقي
دبير ستاد منشور اخلاقي از حمايت 16 باشگاه ليگ برتري از اين منشور خبر داد.عليرضا عليپور در اين خصوص گفت: امروز (ديروز) 16 باشگاه ليگ برتري حمايت مجدد خود را از ستاد منشور اخلاقي و اجراي كامل و دقيق اين منشور اعلام كردند.
وي گفت: تنها دو باشگاه ابومسلم و استقلال از منشور اخلاقي حمايت نكردند كه مسئولان سازمان ليگ در مورد موضع باشگاه استقلال قرار است از سازمان تربيت بدني استعلام مربوطه را اخذ كنند.گفتني است مديريت باشگاه استقلال روز جمعه در يك برنامه زنده تلويزيوني از منشور اخلاقي انتقاد كرده و از شكايت از فدراسيون فوتبال خبر داده بود اما ديروز طبق اعلام عليپور 16 باشگاه از اين منشور حمايت كردند.
اولادي در ملوان؟
با مشخص شدن تاريخ اعزام به خدمت سربازي، مهاجم اسبق پيروزي مي تواند براي ملوان انزلي به ميدان برود.
مهرداد اولادي به زودي پيراهن تيم ملوان انزلي را بر تن مي كند. اين بازيكن كه دو سه فصلي را در ليگ امارات بازي كرد با قرار گرفتن در رده سني اعزامي به خدمت سربازي تصميم گرفته با پشت سر گذاشتن دوران خدمت مشكلات خروج از كشور خود را حل كند.
اولادي كه فعلا در خارج از كشور به سر مي برد طي مذاكراتي كه از طريق مدير برنامه هاي خود با باشگاه ملوان داشته است، با اين تيم به توافق رسيده است.
باشگاه ملوان دفترچه خدمت سربازي اولادي را گرفته و فقط بايد تاريخ اعزام او اعلام شود تا وي بتواند به ايران بازگردد و سپس با عقد قرار داد با ملوان براي اين تيم به ميدان برود.

 



درپي برگزاري دربي تهران در وسط هفته عزيز محمدي : موافقت اوليه شوراي تامين را گرفته ايم

رئيس سازمان ليگ در پاسخ به انتقادي كه برخي رسانه ها به برگزاري ديدار دربي در وسط هفته مطرح كردند، گفت: با توجه به تعطيلاتي كه در ماه بهمن وجود دارد، چاره اي به غير از اين وجود نداشت.
عزيز محمدي درباره زمان بازي برگشت پيروزي - استقلال كه روز چهارشنبه 14 بهمن اعلام شده، گفت: پس از اينكه مشخص شد تيم ملي بايد در تورنمنت دوحه شركت كند، رقابت هاي هفته بيست و دوم را تعطيل كرديم. پس از آن به دليل اينكه امكان جابه جايي مسابقات هفته هاي بعد وجود نداشت و نمي توانستيم به عنوان نمونه بازي هاي هفته ي 24 و 25 را پس از هفته 26 برگزار كنيم و همچنين نمي خواستيم با فشردگي بازي هاي دو هفته 24 و 25 را برنامه ريزي كنيم، چاره اي نداشتيم كه بازي پيروزي و استقلال را در اين زمان برگزار كنيم.
وي افزود: در برنامه اي كه پيش از حضور تيم ملي در تورنمنت قطر آماده كرده بوديم، بازي استقلال و پيروزي قرار بود در روز جمعه 9 بهمن برگزار شود اما، با توجه به حضور تيم ملي در اين تورنمنت تغييراتي را در برنامه ايجاد كرديم. اگر مي خواستيم در روز تعطيل اين بازي را برگزار كنيم، به دليل اينكه شانزدهم بهمن مقارن با اربعين حسيني بود، اين امكان وجود نداشت. همچنين نمي توانستيم شب اربعين يعني در روز پنج شنبه اين بازي را برگزار كنيم. هفته بعد از آن هم 22 بهمن و 28 ماه صفر بود كه عملا برگزاري دربي در اين روزها هم ممكن نيست. بنابراين مجبور شديم در برنامه مان اين بازي را روز چهارشنبه بگنجانيم.
محمدي در پاسخ به اين سوال كه آيا شوراي تامين استان تهران با برگزاري دربي در روز غير تعطيل موافقت مي كند، گفت: با آنها رايزني كرده ايم و موافقت اوليه شان را هم گرفته ايم. ضمن اينكه برنامه اي به غير از اين ، برنامه هفته هاي بعدي را دچار مشكل مي كرد و ما چاره اي به غير از اين نداشتيم. وي افزود: با هماهنگي هايي كه انجام مي دهيم اطمينان داريم مشكلي در راه برگزاري اين ديدار به وجود نخواهد آمد.

 



آسيايي ها دعوت نمي شوند برگزاري تورنمنت بين المللي بسكتبال با حضور جهاني ها

رئيس سازمان تيم هاي ملي بسكتبال از برنامه ريزي اين سازمان براي برگزاري تورنمنت بين المللي چند جانبه با حضور تيم هاي
غير آسيايي حاضر در رقابت هاي جهاني 2010 تركيه خبر داد.
محمدرضا مشحون با اشاره به برنامه هاي در نظرگرفته شده براي آماده سازي تيم ملي بسكتبال كشورمان جهت شركت درپيكارهاي جام جهاني، اظهار داشت: به طورحتم ديدار با تيم هاي با كلاس و مطرح جهان و به خصوص شركت كنندگان در رقابت هاي جهاني تركيه مهمترين بخش برنامه هاي آماده سازي را به خود اختصاص مي دهند.
وي ضمن تاييد دريافت دعوت نامه از سوي كشور اسلووني براي اعزام ملي پوشان بسكتبال به اين كشور تصريح كرد:سازمان تيم هاي ملي بسكتبال در نظر دارد شرايط برگزاري يك تورنمنت بين المللي چند جانبه را براي زماني پيش از آغاز مسابقات جهاني مهيا كند.
مشحون درمورد فاكتورهاي مورد نظر براي دعوت ازتيم ها جهت شركت دراين تورنمنت يادآور شد: البته هنوز هيچ مذاكره شفاهي يا كتبي با تيم خاصي انجام نشده است اما به طور حتم قصد داريم اين تورنمنت را با حضور سه تيم شركت كننده درپيكارهاي جهاني 2010 تركيه برگزار كنيم. ضمن اينكه تيم هايي آسيايي شركت كننده دراين رقابت ها جايي در فهرست تيم هاي مورد نظر ما ندارند.
رئيس سازمان تيم هاي ملي بسكتبال ضمن بيان اينكه هنوز زمان مشخصي براي اين تورنمنت درنظرگرفته نشده است، تاكيد كرد: تمام تلاشمان را به كار مي گيريم تا تيم هاي جهاني به ايران بيايند. اما اگر بنا به هر دليلي اين امر ميسر نشد تيم هايي در سطح آنها را به ايران دعوت مي كنيم. تيم هايي اروپايي، آمريكايي يا حتي آفريقايي كه درجهان جايگاه مقبولي داشته باشند.

 



مسابقات هندبال جام ملت هاي آسيا ايران با لبنان و اردن همگروه شد

مراسم قرعه كشي چهاردهمين دوره مسابقات هندبال جام ملتهاي آسيا در سال 2010 با همگروهي ايران با تيم هاي لبنان و اردن برگزار شد.
چهاردهمين دوره مسابقات هندبال جام ملتهاي آسيا 19تا 29بهمن ماه سال جاري با حضور 13 تيم آسيايي در بيروت پايتخت لبنان برگزار خواهد شد. قرعه كشي اين ديدارها درحالي روز گذشته در مقر كنفدراسيون هندبال آسيا در كويت برگزار شد كه تيم ايران درگروه چهارم اين مسابقات با تيم هاي اردن و لبنان قرارگرفته است.
قرعه كشي اين ديدارها در شرايطي برگزار شده كه چهار تيم برتر دوره قبل به عنوان سرگروه به ترتيب درگروه هاي اول تا چهارم قرارگرفته اند. قرعه كشي اين مسابقات بدين ترتيب است:
گروه A: عربستان، سوريه، عراق و چين
گروه B: بحرين، كويت و ژاپن
گروه C: كره جنوبي، امارات و قطر
گروه D: ايران، لبنان و اردن
از هر گروه دو تيم اول راهي مرحله دوم شده تا هشت تيم در دو گروه چهار تيمي به رقابت بپردازند. دراين مرحله از هر گروه نيز دو تيم اول راهي مرحله نيمه نهايي خواهد شد.
رقابتهاي هندبال جام ملتهاي آسيا در سال 2010 جنبه انتخابي مسابقات قهرماني جهان درسال 2011 دركشور سوئد را دارد.

 



خواندني از ورزش ايران

¤ چهارمين نشست كميته ورزش هاي پايه و مدال آور به منظور بررسي برنامه هاي دو فدراسيون ژيمناستيك و دوچرخه سواري برگزار خواهد شد. در اين نشست كه روز سه شنبه اول دي ماه جاري در محل دفتر رئيس سازمان تربيت بدني برگزار خواهد شد، برنامه هاي قهرماني و توسعه اي دو فدراسيون ژيمناستيك و دوچرخه سواري مورد بحث و بررسي قرار خواهد گرفت. اين نشست با حضور علي سعيد لو رئيس سازمان تربيت بدني، حميد سجادي رئيس مركز توسعه ورزش قهرماني، مديركل تربيت بدني آموزش و پرورش، مديركل ورزش بانوان، مديركل دفتر فني و مهندسي سازمان، مديركل دفتر برنامه ريزي و نظارت، بهرام افشارزاده دبيركل كميته ملي المپيك و روساي 7 فدراسيون ژيمناستيك، دووميداني، تيروكمان، دوچرخه سواري، تيراندازي، قايقراني، بوكس و سرپرست فدراسيون شنا برگزار خواهد شد.
¤ پس از برگزاري رقابت هاي هفته چهارم ليگ برتر كشتي آزاد كه عصر ديروز به پايان رسيد، اين رقابت ها سه هفته تعطيل خواهد شد و از 14 دي ماه مسابقات ادامه پيدا مي كند. تعطيلي هفته دوم ليگ به خاطر مصادف شدن با تاسوعا و عاشوراي حسيني است اما، مشخص نيست چرا اين رقابت ها سه هفته تعطيل شده است. قرار است فينال ليگ برتر 28 دي ماه برگزار شود.
¤ زمان مجمع انتخابات رياست سه فدراسيون ورزشي مشخص شد. بنابر اعلام امور مجامع سازمان تربيت بدني، زمان برگزاري مجامع انتخاباتي سه فدراسيون كبدي، هندبال و بوكس مشخص شد. مجمع انتخاباتي فدراسيون هاي كبدي 22 دي ماه، هندبال 13 بهمن ماه و بوكس 20 بهمن ماه برگزار خواهد شد.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14