(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 24 آذر 1388- شماره 19535
 

مروري بر انتظارات رهبر كبير انقلاب از دانشگاه دغدغه هاي پدرانه
دانشجويان: صبر انقلابي فرزندان خميني (ره)فتنه ها را فرو مي بلعد
بني صدر هم فقط سبيلش را زده بود!
افسران جوان و درس هائي از «سقوط» مدعيان نجات جامعه
كاش يكي هم ما را تحويل بگيرد!
حداد عادل مسئول تحول و ارتقاء علوم انساني شد
مخالفت با دولت، شرط انتصاب
كمك 2 ميليون توماني دانشجويان براي ترخيص كودك بيمار از بيمارستان



مروري بر انتظارات رهبر كبير انقلاب از دانشگاه دغدغه هاي پدرانه

در روزهايي كه ساحت منور حضرت امام(ره) مورد اهانت هتاكان و اوباش قرار گرفته است، شايسته ديديم مروري كنيم بر دغدغه هاي پيرفرزانه انقلاب كه مسايل دانشجويان را از همان روزهاي نخست انقلاب با نگراني
دنبال كرده اند.
خوديابي و خودباوري
شما دانشجويان عزيز خودتان درصدد اين باشيد كه از غرب زدگي بيرون بياييد، اين گمشده خودتان را پيدا كنيد. آنها درصددند كه به هر ترتيب كه شده خودشان را به ما تحميل كنند و شما بايد مقاومت كنيد. شمايي كه مي خواهيد مستقل باشيد، مي خواهيد آزاد باشيد همچون خودتان سر پاي خودتان ايستاده باشيد، بايد همه قشرها در اين مملكت، همه قشرها بناي بر اين بگذارند كه خودشان باشند.
12/10/57
استفاده از كتب استاد مطهري
اكنون شنيده مي شود كه مخالفين اسلام و گروههاي ضدانقلاب درصدد هستند كه با تبليغات اسلام شكن خود دست جوانان عزيز دانشگاهي ما را از استفاده از كتب اين استاد فقيد كوتاه كنند. من به دانشجويان و طبقه روشنفكران متعهد توصيه مي كنم كه كتابهاي اين استاد عزيز را نگذارند با دسيسه هاي غيراسلامي فراموش شود. از خداوند متعال توفيق همگان را خواهانم.
31/1/59
دخالت در امور سياسي
در دانشگاه بعضي از اشخاص رفته اند گفته اند كه دخالت در انتخابات، دخالت در سياست است و اين حق مجتهدين است. تا حالا مي گفتند كه مجتهدين در سياست نبايد دخالت بكنند، اين منافي با حق مجتهدين است، آنجا شكست خورده اند حالا عكسش را دارند مي گويند. اين هم روي همين زمينه است. اين كه مي گويند انتخابات از امور سياسي است و امور سياسي هم حق مجتهدين است، هر دويش غلط است. انتخابات سرنوشت يك ملت را تعيين مي كند. انتخابات بر فرض اين كه سياسي باشد و هست هم، اين دارد سرنوشت همه ملت را تعيين مي كند، يعني آحاد ملت سرنوشت زندگيشان در دنيا و آخرت منوط به اين انتخابات است.
جلوگيري از نفوذ عناصر انحرافي به دانشگاه ها
اكنون بحمدالله تعالي دانشگاه از چنگال جنايتكاران خارج شده، بر ملت و دولت جمهوري اسلامي است در همه اعصار كه نگذارند عناصر فاسد داراي مكتب هاي انحرافي با گرايش به غرب و شرق در دانشسراها و دانشگاه ها و ساير مراكز تعليم و تربيت نفوذ كنند و از قدم اول جلوگيري نمايند تا مشكل پيش نيايد و اختيار از دست نرود. وصيت اين جانب به جوانان عزيز دانشسراها و دبيرستان ها و دانشگاه ها آن است كه خودشان شجاعانه در مقابل انحرافات قيام نمايند تا استقلال و آزادي خود و كشور و ملت خودشان مصون باشند.
14/3/68
استقبال از حكومت اسلامي
دانشجويان چشمشان باز است. شما مطمئن باشيد اگر اين مكتب را عرضه نماييد و حكومت اسلامي را چنان كه هست به دانشگاه ها معرفي كنيد، دانشجويان از آن استقبال خواهند كرد. دانشجويان با استبداد مخالفند؛ با حكومت هاي دست نشانده و استعماري مخالفند؛ با قلدري و غارت اموال عمومي مخالفند؛ با حرام خواري و دروغ پردازي مخالفند. با اسلامي كه ]آن[ طرز حكومت اجتماعي و تعاليم دارد هيچ دانشجو و دانشگاهي مخالفت ندارد.
اعتلاي پرچم اسلام در دانشگاه ها
سعي كنيد در دانشگاه پرچم اسلام را بالا ببريد. تبليغات مذهبي بكنيد. وحدت مذهبي لازم است، وحدت مذهبي است كه اين اجتماع عظيم و فشرده را ايجاد مي كند. اگر علاقه به استقلال ايران داريد، وحدت مذهبي داشته باشيد.
تحصيل علم با كمال جديت
بايد چه طبقه جوان روحاني و چه دانشگاهي، با كمال جديت به تحصيل علم هر يك در محيط خود ادامه دهند. اين ناراحت كننده است كه اخيرا بين بعضي جوانان شايع شده كه درس خواندن چه فايده اي دارد، مطلبي است انحرافي و مطمئنا يا از روي جهالت و بي خبري است و يا با سوء نيت و القائات طاغوتي شيطاني است كه مي خواهند طلاب را از علوم اسلامي باز دارند كه احكام اسلام به طاق نسيان سپرده شود و محو آثار ديانت به دست خودمان تحقق پيدا كند و جوانان دانشگاهي ما را انگل و متكي به قشرهاي استعماري بار بياورند كه همه كسي چون همه چيز، وارداتي باشد و احتياج به اجنبي در تمام ابعاد و رشته هاي علمي هرچه بيشتر روزافزون شود و اين خطر بزرگي است كه كشور را هرچه بيشتر به عقب مي راند.
التزام به احكام اسلام
بايد جوانان روحاني و دانشگاهي قسمتي از وقت خود را صرف كنند در شناخت اصول اساسي اسلام كه در راس آن توحيد و عدل و شناخت انبياي بزرگ، پايه گذاري عدالت و آزادي است، از ابراهيم خليل تا رسول خاتم، صلي الله عليه وآله و عليهم اجمعين، و در شناخت طرز تفكر آنها از نقطه اقصاي معنويت و توحيد تا تنظيم جامعه و نوع حكومت و شرايط امام و اولوالامر و طبقات ديگر. بايد شما دانشجويان دانشگاه ها و ساير طبقات روحاني و غيره از دخالت دادن سليقه و آراي شخصي خود در تفسير آيات كريمه قرآن مجيد و در تأويل احكام اسلام و مدارك آن جدا خودداري كنيد و ملتزم به احكام اسلام به همه ابعادش باشيد و مطمئن باشيد آنچه صلاح جامعه است در بسط عدالت و رفع ايادي ظالمه و تامين استقلال و آزادي و جريانات اقتصادي و تعديل ثروت به طور عاقلانه و قابل عمل و عينيت در اسلام به طور كامل مي باشد و محتاج به تاويلات خارج از منطق نيست.

 



گزارش تحليلي-خبري كيهان از خروش انقلابي دانشجويان انقلابي در پي هتك حرمت حضرت امام (ره)
دانشجويان: صبر انقلابي فرزندان خميني (ره)فتنه ها را فرو مي بلعد

سرانجام پرده آخر از نمايش نامه تلخ فتنه سبز در مراسم بزرگداشت 16 آذر دانشگاه تهران به نمايش درآمد. اين مراسم كه همراه با هتاكي به استوانه راستين انقلاب بود توسط سبزپوشاني اداره مي شد كه عكس هاي خندان موسوي و كروبي را بالاي سر گرفته بودند. توهين هاي مكرري كه در اين تجمع غيرقانوني با شعارهاي ساختارشكنانه و ضرب و شتم دانشجويان همراه شده بود از سوي فرقه موسوي صورت مي گرفت؛ همان موسوي مدعي خط امام(!)، همان كه خود را ميراث دار و صاحب انقلاب و خط امام (ره) معرفي مي كرد. اما اكنون و در حالي كه دست پروردگان و اوباش به استخدام گرفته شده فتنه انگيزان به اسطوره انقلاب توهين كرده و عكس هاي مباركش را در مقابل دوربين هاي بيگانه به آتش مي كشند، تنها و تنها از يك واقعيت پرده برداشته مي شود. اين رويداد، رونمايي از چهره حقيقي مدعيان خط امام (ره) است. همان ها كه امروز تمجيد نخست وزير اسرائيل و اوباماي جنايتكار و منافقين خونخوار را مدال افتخار كرده و بر سينه آويخته اند. اين اتفاق اما خيرات و بركاتي هم داشت. نمايش حقيقت باطني سران فتنه و هواداران غوغا سالار آنان و شكستن اعتبار پوشالي فتنه جويان كه با خروش يك پارچه دانشجويان متدين و وفادار به آرمان هاي امام راحل به يك فضاحت تمام عيار اخلاقي و اعتقادي برايشان تبديل شد، برجسته ترين بركت اين رخداد ناميمون است، باشد كه اين خروش به جشن محاكمه و محكوميت سران فتنه پيوند بخورد. حال بايستي به سفارش حضرت روح الله عمل كرد و اين غرور انقلابي را پايدار داشت. و اما دانشگاه هاي كشور در اين روزها حال و هواي ديگري داشتند. در اين روزها موج اعتراض به هتاكي هاي صورت گرفته به مقدسات در روز 16 آذر، همراه با سوگواري هاي سراسري ، دانشگاه ها و حوزه هاي علميه را در برگرفته است. سكوت و توجيه سران فتنه نيز نتوانسته است اين خروش فراگير را آرامش بخشد. اكنون توده هاي دانشجو كه قرار بود طبق سناريوي فرقه موسوي روز 16 آذر را به چالشي براي نظام تبديل كنند آن چنان خروشيده و غضبناك اغتشاش گران شده اند كه جز با محاكمه فتنه گران آرام نخواهند گرفت. تشكل هاي دانشجويي در روزهاي اخير ميدان دار اعتراضات دانشجوياني هستند كه غرور انقلابي شان را در فريادهاي رسا و آتشين خويش عليه فتنه گران و ولايت ستيزان رها ساخته اند .
در اين گزارش به بخشي از موضع گيري هاي صورت گرفته روزهاي اخير اشاره مي شود.
دفتر تحكيم وحدت :پاسخ افرادي كه
بي حرمتي به ساحت مقدس امام كردند را با سيلي محكم خواهيم داد .
به گزارش شبكه خبر دانشجو بخشي از متن بيانيه دفتر تحكيم وحدت كه خطاب به ملت ايران نوشته
شده ، به شرح زير است :
سوالي را كه در اينجا بايد مطرح كرد اين است كه آيا اين عده قليل كه خود را پشت نمادها و رنگ ها مخفي نموده اند توان مقابله با تفكر خميني عزيز را دارند، افرادي كه علي رغم هشدارهاي جدي به آقايان، مسئوليت شاخه دانشجويي ستاد انتخاباتي آنها را به دست گرفته و عنان فضاي سياسي را از دست ايشان ربودند .
آيا سران بي خبر از همه جاي اين عده مي توانند اتفاق تاسف باري را كه در روز روشن و در برابر ديدگان دانشجويان صورت گرفته، انكار نمايند. آيا دانشجويان دانشگاه اميركبير، سخنان و اقدام بي شرمانه اعضاي شاخه دانشجويي ستاد آقاي كروبي را در صحن اين دانشگاه فراموش كرده اند كه آقاي كروبي در نامه به رئيس صدا و سيما با فرار رو به جلو سعي در به حاشيه كشاندن اين جرم بزرگ را دارد؟ آيا اين قليل افراد، سرگذشت نهضت آزادي و منافقين را به چشم خود نديده اند؟
بي شك نسل برآمده از تفكر خميني كبير اجازه تعدي به مقدسات خود را نمي دهد و پاسخ اين افراد خارج از مدنيت را با سيلي محكم خواهد داد تا درس عبرتي براي هم مسلكان و سرانشان باشد !
دفتر تحكيم وحدت ضمن عرض تسليت به محضر مقدس امام زمان(عج)، رهبر فرزانه انقلاب و ملت شريف ايران، توهين به ساحت امام راحل را در صحن مقدس دانشگاه شديدا محكوم نموده و خواهان برخورد جدي و بدون اغماض مسئولين و دانشجويان با اين قبيل افراد خود فروخته مي باشد .
اتحاديه هاي دانشجويي هتك حرمت امام(ره) توسط حاميان موسوي را محكوم كردند
نمايندگان 5 اتحاديه بزرگ دانشجويي طي نشستي مطبوعاتي هتك حرمت به ساحت امام راحل از سوي حاميان موسوي در روز 16 آذر را محكوم كردند .
به گزارش فارس، نشست مطبوعاتي اتحاديه هاي دانشجويي در اعتراض به هتك حرمت امام راحل عصر روز شنبه با عنوان »خميني كبير؛ تا ظهور منتظر » به همت معاونت سياسي مقام معظم رهبري با حضور عباس انساني دبير سياسي دفتر تحكيم وحدت،
محمد جواد اخوان نماينده بسيج دانشجويي، عليرضا آراني نژاد دبير كل اتحاديه جامعه اسلامي دانشجويان، مسعود براتي عضو شوراي مركزي جنبش عدالتخواه دانشجويي و مرتضي عليپور نماينده اتحاديه
انجمن هاي اسلامي دانشجويان مستقل در دانشگاه تهران برگزار شد .
¤ انساني: اهانت به امام نمونه ديگري از تناقضات رفتاري مدعيان خط امام بود
در اين نشست عباس انساني دبير سياسي دفتر تحكيم وحدت اظهار داشت: در وقايع اخير برخي افراد سعي مي كردند تحت لواي حضرت امام خود را پنهان كنند و اهداف و منويات سياسي و حزبي خود با اين عنوان پيش ببرند و متاسفانه شعارهايي عليه نظام جمهوري اسلامي مطرح كردند .
وي افزود: در راس اين اقدامات هتك حرمت به ساحت مقدس رهبر كبير انقلاب اسلامي بود كه موجب شد خشم دانشجويان انقلابي و مردم مسلماني كه در مقاطع مختلف پايبندي خود به آرمان هاي امام را نشان داده بودند برانگيخته شود تا پاسخ كوبنده اي نسبت به اين اقدامات داشته باشند .
¤ اخوان: مدعيان خط امام در قبال اهانت ها سكوت كرده اند
محمد جواد اخوان نماينده بسيج دانشجويي نيز در اين نشست مطبوعاتي اظهار داشت: امام خميني احياگر اسلام ناب در قرن اخير بود و توانست اسلام را كه سال هاي سال از سوي حكام طاغوت و انديشمندان وابسته از عرصه سياسي، اجتماعي جهان معاصر دور مانده بود به عرصه برگرداند و شرايط تحقق اسلام ناب محمدي را كه ايده آل انقلاب بود، فراهم كند .
اخوان ضمن محكوم كردن اهانت به ساحت امام راحل از سوي حاميان موسوي و با بيان اينكه چنين اقداماتي به مقام شامخ امام خميني خللي وارد
نمي كند، به واكنش هاي مدعيان خط امام به اين اقدام اشاره كرد و گفت: مدعيان خط امام كه برخي از آنها در راس اتفاقات و حوادث پس از انتخابات قرار دارند در قبال اين اهانت به امام راحل سكوت كردند .
وي اضافه كرد: اين افراد چند سال قبل كه به يكي از بستگان امام راحل اهانت شده بود با جنجال و فعاليت رسانه اي جريان اصولگرايي را تحت حمله خود قرار دادند. اما امروز در قبال اين اهانت سكوت كردند .
نماينده بسيج دانشجويي درباره واكنش موسسه نشر و تنظيم آثار امام خميني نسبت به اهانت به ساحت امام راحل تصريح كرد: اين موسسه به جاي واكنش به اين حركت و اتخاذ موضع اصولي و به موقع دچار سياسي بازي شده و سكوت كرده و اين موضوع را انكار مي كند و به دليل همبستگي هاي سياسي و همبستگي هاي خانوادگي نتوانسته وظيفه خود را به خوبي انجام دهد و فقط موضع گيري هاي سياسي داشتند .
اخوان با بيان اينكه امام خميني بر اساس وصيت نامه خود مسئوليت حفظ آثار خود را به سيد احمد خميني سپرده بودند، تاكيد كرد: بعد از رحلت ايشان دليلي ندارد كه كسي اين مسئوليت را در انحصار خود قرار دهد .
وي افزود: موسسه تنظيم و نشر آثار امام از چاپ و انتشار كتاب هايي كه از انديشه امام نشأت گرفته اما با مواضع اين موسسه مخالف است، جلوگيري مي كند .
¤ آراني نژاد: اجازه نخواهيم داد اقدامات افراطيون بيش از اين ادامه پيدا كند
عليرضا آراني نژاد دبير كل اتحاديه جامعه اسلامي دانشجويان با اشاره به حوادث پس از انتخابات 22 خرداد يادآور شد: عده اي كه پرچم خط امام(ره) و قانون مداري بلند كرده بودند بعد از انتخابات اولين اشخاصي بودند كه از اين حرف برگشتند و
قانون گريزي كردند و رفته رفته قانون شكني ها و هتك حرمت هاي آنها بيشتر شد .
وي با اشاره به زير سئوال بردن آرمان هاي امام(ره) از سوي حاميان موسوي در روز قدس، گفت: هتاكي اين افراد كه در دوران اصلاحات نمونه آن زياد ديده شده بود، در روز 16 آذر و با هتك حرمت به ساحت مقدس امام (ره) انقلاب اسلامي به اوج خود رسيد .
دبير كل اتحاديه جامعه اسلامي دانشجويان ضمن محكوم كردن اهانت به امام راحل از سوي حاميان موسوي تاكيد كرد: اجازه نخواهيم داد اينگونه اقدامات بيش از اين ادامه پيدا كند .
وي درباره نقش سران فتنه در هتاكي به امام(ره) و ولايت ستيزي، با بيان اينكه ممكن است برخي بگويند عده اي در داخل كشور محور توطئه هستند اما از اين موضوع آگاهي ندارند، تاكيد كرد: سران فتنه در حوادث پس از انتخابات سوء استفاده حداكثري دشمن و سوت و كف زدن و حمايت اوباما و كشورهاي بيگانه از موسوي و جريان فتنه را مشاهد كردند و همه اين موارد نشان مي دهد كه تمام اعمال سران فتنه با علم انجام گرفته است .
¤ براتي:اهانت كنندگان به تمثال امام(ره) بايد مورد پيگرد قرار بگيرند
مسعود براتي عضو شوراي مركزي جنبش عدالتخواه دانشجويي با اشاره به اهانت حاميان موسوي به تصوير رهبر كبير انقلاب اسلامي در روز 16 آذر، اظهار داشت: اين اتفاق روحيه و روان مسلمانان، انقلابيون و آزادي خواهان جهان را آزرده است و با حاشيه سازي رفع نمي شود .
وي با طرح اين پرسش كه مگر هتك حرمت به جايگاه رهبري و ولايت فقيه كم صورت گرفته بود؟ افزود: بعد از خطبه هاي قاطع و صريح مقام معظم رهبري در نماز جمعه، جريان فتنه نسبت به خطبه ها هتك حركت كرد و برخي نخبگان نيز با سكوت خود آن را تائيد كردند، در حالي كه حجت براي نخبگان تمام شده بود، چه آنكه زماني كه راس اين جريان در تلويزيون آرمان فلسطين كه اصول اوليه انقلاب و امام(ره) بود، زير پا گذاشت برخي نخبگان به راحتي سكوت كردند .
اين فعال دانشجويي درباره ريشه اين گونه اقدامات واهانت ها، گفت : زماني كه اين جريان كار خود را با تلاش براي حذف اسلاميت نظام شروع شد، هتك حرمت به امام(ره) راحل شروع شد .
براتي با تاكيد بر لزوم عدم خلا در چرخه توليد علم با اين گونه اقدامات، تصريح كرد: اين اتفاق موجب شد كه عده اي از اين فضا سوء استفاده كنند و كلاس هاي دانشگاه ها را به تعطيلي بكشانند .
¤ عليپور: ليدرهاي جريانات اخير دانشگاه تهران با يك تشكل دانشجويي افراطي ارتباط دارند
مرتضي عليپور نماينده اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانشجويان مستقل درباره هتك حرمت ساحت امام خميني (ره) از سوي حاميان موسوي اظهار داشت : چرا جرياني كه خود را پيرو خط امام مي داند، زمينه را فراهم مي كند تا در اين جريان نسبت به شخص امام راحل هتاكي شود؟
وي با طرح اين پرسش كه اين چه جرياني است كه به راحتي در آن اين اتفاقات مي افتد؟ اضافه كرد: برخي از سران اين جريان در قبال هتاكي ها به گونه اي
موضع گيري كردند و صدا و سيما را مقصر دانستند، چه آنكه وقتي صدا و سيما، اعتراضات و آشوب هاي خياباني، ضرب و شتم نيروهاي بسيجي و مردم و همچنين هتاكي اين گروه ها نسبت به امام را نشان مي دهد اين افراد اعتراض مي كنند و مي گويند صدا و سيما نسبت به امام راحل هتك حركت كرده است، اما آيا در اين مورد، امام راحل توسط صدا و سيما هتك حرمت شده يا اينكه صدا و سيما حريم اين جريان فتنه را هتك كرده كه اين جريان در مقابل صدا و سيما موضع مي گيرد .
وي ضمن انتقاد از مسئولان دانشگاه تهران به دليل عدم برخورد با دانشجويان افراطي تاكيد كرد: مسئولان دانشگاه تهران مسائل پيش آمده در روز 13 آبان و در سر در اين دانشگاه را بررسي نكردند و با كسي كه وارد دانشگاه مي شود و به تمام مقدسات و آرمان هاي ما توهين مي كند، هيچ برخوردي نكردند .
وي ضمن محكوم كردن هتاكي حاميان موسوي به تمثال بنيانگذار فقيد انقلاب اسلامي تاكيد كرد: بايد با كساني كه زمينه اين هتاكي ها را فراهم كرده اند، طبق قانون برخورد شود و ما نيز اين موضوع را مطالبه مي كنيم و پيگير آن هستيم .
عليپور افزود: ليدرهاي جريانات اخير دانشگاه تهران به اين تشكل خاص وصل هستند اما چرا اين تشكل بايد اجازه فعاليت داشته باشد در حالي كه از اساس، فعاليت آن غيرقانوني است .
وي ضمن درخواست از مسئولان دانشگاه تهران براي برخورد با اين تشكل افراطي تصريح كرد: به عنوان جنبش دانشجويي اين خواسته را داريم كه مسئولان دانشگاه تهران در اين خصوص به دانشجويان پاسخ دهند .
عليپور درباره وظيفه دانشجويان مسلمان و انقلابي در فضاي فعلي اظهار داشت: بايد رد دانشگاه ها فضايي صميمانه و همراه با آرامش و منطق و به دور از هياهو ايجاد كنيم تا خط و مرز منتقدين نظام و سيستم فعلي با معارضين و مغرضين جدا و مشخص شود .
روش وبلاگي اعتراض به هتك حرمت ساحت امام آغاز شد
به منظور محكوم كردن و اعتراض به اين قبيل اعمال قبيح و زشت و بيعت مجدد با مقام معظم رهبري از همه وبلاگ نويسان و قلم به دستان متعهد كه وظيفه اي در خور يك انسان آزاده دارند دعوت مي شود تا با حضور در اين خروش وبلاگي رسالت خود را به انجام رسانند .
نويسنده وبلاگ » يادداشت هاي يك خبرنگار » در آخرين به روز رساني وبلاگ شخصي خود اقدام به راه اندازي يك خروش وبلاگي با عنوان «خروش وبلاگي در اعتراض به هتك حرم ساحت امام روح الله» منتشر كرده است .

 



بني صدر هم فقط سبيلش را زده بود!

بازداشت مجيد توكلي از آشوبگران دانشگاه اميركبير در عصر روز 16 آذر در حالي كه با لباس زنانه قصد فرار از دانشگاه را داشت و انتشار تصاوير وي در پوشش زنانه، به موضوعي حيثيتي براي جريان آشوبگر تبديل شده و وابستگان به اين جريان به منظور توجيه اين رفتار، اظهارات و پيشنهادهاي عجيبي مطرح كرده اند.
به گزارش رجانيوز، در حالي كه طي روزهاي اخير جريان سرخورده از اين رفتار نوعي جنون سياسي را در پيش گرفته و پيشنهاداتي مانند به سر كردن روسري و انتشار تصاوير آن به منظور عادي جلوه دادن فرار توكلي با لباس زنانه را مطرح كرده است، عليرضا نوري زاده ضدانقلاب فراري نيز گفت : پوشيدن لباس زنانه براي يك مرد عيب نيست، زيرا همه مي دانند(!) كه مجيد توكلي سمبل مبارزات دانشجويان است .
نوري زاده كه در شبكه تلويزيوني تجزيه طلبان كرد سخن مي گفت، افزود : روز چهارشنبه گذشته روزنامه ايران عكسي از مجيد توكلي را چاپ كرد و نوشت كه وي با لباس زنانه در حال فرار از دانشگاه دستگير شد .
اين ضد انقلاب فراري در ادامه مدعي شد : اين عكس با فتو شاپ مونتاژ شده بود و اگر هم واقعي باشد، اشكالي ندارد. رژيم همين ترفند را در مورد ابوالحسن بني صدر هم به كار برد و در عكسي، وي را با لباس زنانه هنگام فرار از كشور نشان داد، در حالي كه بني صدر فقط سبيل خود را زده بود !
نوري زاده كه سابقه همكاري با راديو اسرائيل را در پرونده كاري خود دارد، در توجيه اخراج توكلي از دانشگاه، چندين ترم مشروطي را دليل اخراج وي ندانست و گفت : همه ملت مي دانند(!) كه توكلي به خاطر شهامتش از دانشگاه اخراج شد و اين مساله ربطي به معدل زير 10 وي ندارد .
نوري زاده كه همواره در برنامه هاي پيشين خود در ادامه سياست فرافكني خود تلاش مي كرد تا سردارعلي فضلي از فرماندهان دلاور دفاع مقدس را فردي بريده از انقلاب و رهبري و مدافع جريان سبز معرفي كند، و حتي اظهارات وي در سيماي جمهوري اسلامي را در دفاع از خط ولايت و رهبري ساختگي و ظاهري خوانده بود، يك باره موضع خود را عوض كرد و در ادامه داستان سرايي هاي تمام نشدني خود گفت : دولت ايران علي فضلي كه زماني بسيجيان مي گفتند وجودش با مردم است را با اعطاي سمت معاون كل بسيج رژيم خريد و حتما وي از اين مساله خيلي خوشحال است.

 



افسران جوان و درس هائي از «سقوط» مدعيان نجات جامعه

احمد وهاج
در بررسي قبلي، در مورد چگونگي فريب خوردگي افرادي ساده لوح اما خوش باطن توسط اربابان داخلي فتنه تدارك شده اخير، به عامل فريبنده و پرطمطراق «سابقه» فتنه گران، تحت عنوان «سابقه داران و سابقون» با بهره گيري از رهنمودي از اميرمومنان حضرت علي عليه السلام اشاراتي گرديد.1
اما در اين نوشتار و از دو منظر اساسي ديگري لازم است و پرسش نه تنها گروهي ديگر از بازي خوردگان و سردرگم شدگان ناشي از فتنه فتنه گران رسيدگي كرد، كه به حيرت و تعجب جمعي از مذهبيون جامعه نيز بايد پاسخي قانع كننده داد تا بخواست خدا اولا زمينه اي باشد براي بصيرت و بيداري ساده دلان و ناآگاهاني كه البته لجاجت و خودفريبي و توجيه! را مانع اساسي براي آزادانديشي خود مي دانند؟ و ثانيا نيز اعتماد و اطمينان و انسجام و وحدت بيشتري براي رهپويان راه ولايت فقيه... و اما آن پرسش و ابهام و تحير؛ اين كه اصولا چرا چنين اشخاصي، با سوابقي اجتماعي-سياسي و مبارزاتي روشن و قابل توجه يا حتي برخي ديگر با داشتن سوابق فراگيري علومي در حد اجتهاد! از اوج عزت و احترام و اقبال مردمي به حضيض ذلت و خواري و بازيچه! شدن كشانده شده و يا مي شوند؟ تا جايي كه خواسته يا ناخواسته عمله استكبار شده و چماقي قرار مي گيرند در دست شريرترين انسان نماهاي اين زمان؟... و اما جواب، آيا نه به اين دليل است كه اين قبيل افراد - فراخور جايگاهي كه طلب مي كنند - مراحل مختلف جهاداكبر - مبارزه با خواهشهاي نفساني خويش، چون جاه طلبي، غرور، حقدوحسد، لجاجت برتري بيني! و ... را طي نكرده و ليكن به جهاد اصغر يعني وادي سياست و حتي سيادت! و دستيابي به مقام و منصب مدنظر- روي آورده و يك شبه مي خواستند و مي خواهند! ره چندين ساله، آن هم با قانون شكني ها و فريب ساده لوحان احساساتي و با بهره گيري از انواع و اقسام مزدوراني منافق كه وطن فروشي و خيانت «پيشه» شان شده، را طي كنند؟
و به زبان عاميانه اين كه مي خواستند، غوره نشده مويز گردند! و سوداي «بزرگي» را در سر مي پروراندند ليكن بدون داشتن ابزار بزرگي - جهاد با نفس شيطاني خود - كه، ذات نايافته از هستي بخش، كي تواند كه شود هستي بخش؟... و اما جهت دوم پرداختن به پرسش فوق، همانا توجه دادن هشدارگونه به قشر كثير عزيزان دانشجو و جوانان دانش پژوه آينده ساز مي باشد كه عزمشان را جزم نموده و براي حفظ و پيشبرد و ترقي جامعه خود مي خواهند در زمره افسران جواني باشند كه افتخار حمل پرچم مبارزه باجنگ نرم و خاموش برنامه ريزي شده توسط دشمنان بشريت را بر دوش دارند! و هشدار اين كه براي تدارك و دستيابي تمام و كمال به ابزارهاي رويارويي و اجتناب ناپذير در اين جبهه جديد ضرورت دارد.
الف: با بهره گيري حداكثري و مداوم از رهنمودهاي علما و اساتيد حوزه و دانشگاه - فرماندهان لايق- و با خودسازي در ابعاد مختلف و بهمراه كسب علوم مورد نياز روز، به بصيرت و بينش و دانشي دست يابند كه نه تنها آثار مخرب و منحرف كننده اين نبرد فراگير در جامعه را خنثي نمايند بلكه با تدبير و انديشه و توليد خلاقيت هاي نوين نرم افزاري علمي، هنري و با ارائه مدام آن از طريق رسانه هاي مختلف و بسيج امكانات داخلي و بهره گيري فكري تخصصي و امكاناتي نيروهاي بالقوه طرفدار نظام (ايراني و غيرايراني) در خارج از كشور را فراهم آوردن زمينه هاي متعدد بحث و گفتگو با بهره گيري از تمامي ظرفيت هاي تبليغي - فرهنگي، هنري موجود بتوانند از اين جنگ و نبرد نيز به نفع كشورمان استفاده نمايد، ب: از وقايع پيش آمده و چگونگي ذليل و خوار شدن مدعيان بزرگي! پند و عبرت بگيرند كه قرآن كريم آن اتفاقات و عوامل را در آيات 17 تا 25-النازعات، چنين برمي شمارد «...طغيان و سركشي، تكذيب واقعيات و سپس عصيان و سرپيچي، روي گرداندن و فرار از حق و حقيقت و خودبرتري داني (و سرانجام) سقوط!!» كه اين همگي گوياي علت و روند چگونگي سير نزولي كساني مي تواند باشد كه ادعاي نجات كشور و جامعه را داشتند و تاسف بار كه در اين سير سقوط، براي جلب نظر هرچه بيشتر سران كفر به سركردگي شيطان بزرگ و اسرائيل زن و بچه كش، با زير پا گذاشتن ارزشهاي والايي چون روز قدس - روز حمايت احرار جهان از مردم مظلوم فلسطين - و روز شعار بر گرفته از شعور مردم انقلابي ايران - روز مرگ بر آمريكا در سيزده آبان و همچنين بي حرمتي به نماد مقدس سبز علوي و سكوت حمايت گونه شان! از جنبش سبز لجني آنارشيسم ولاابالي گري و قتل و غارت، نيز مي خواهند از يكديگر سبقت هم بگيرند!! و... راستي كه در داستان قرآني موسي(ع) و فرعون چه بسيار درس و پند و عبرت نهفته است و هشدار و تذكري دگرباره، تا تمامي لشكريان خداترس اين جبهه جنگ نرم و سرنوشت ساز، از ظهور و سقوط معروف شدگاني اما مقهور و مطرود، درس ها و عبرت هاي فراواني بگيرند و بصيرت هاي لازم را كسب، كه خدا مي فرمايد« حتما در چنين وقايع و جريانات، عبرتي است براي خدا ترسان - النازعات 26»

 



كاش يكي هم ما را تحويل بگيرد!

بنابر اخبار واصله، سران جنبش - بخوانيد فتنه- سبز براي جبران ناكامي هاي متعددي كه پس از انتخابات به آن گرفتار شده اند بنا دارند با استفاده از مناسبت هاي پيش رو به بازسازي اعتبار و آبروي ازدست رفته خويش اقدام نمايند.
براساس اين گزارش كه ازسوي برخي اساتيد دانشگاه علم و صنعت مورد تاييد قرارگرفته است.
«سيدمحمد.خ»درهفته هاي اخير ضمن رايزني با برخي اساتيد دانشگاه، تلاش وافري نموده است تا تعدادي ازاساتيد را جهت ملاقات با اعضاي مجمع روحانيون مبارز در روز 27 آذر- روز وحدت حوزه و دانشگاه- متقاعد نمايد. هدف اصلي از اين ملاقات، تلاش براي بازسازي اعتبار ازدست رفته اين تشكل روحاني است كه در جريان فتنه اخير نقش كليدي را در هدايت پشت پرده آشوب ها برعهده داشته است.

 



حداد عادل مسئول تحول و ارتقاء علوم انساني شد

شوراي عالي انقلاب فرهنگي با هدف ايجاد تحول در علوم انساني و طراحي، سازماندهي، برنامه ريزي، مديريت و هدايت تحول علوم انساني در دانشگاهها بنا به پيشنهاد كميسيون تحول علوم انساني دبيرخانه شوراي عالي آيين نامه تشكيل شوراي تخصصي تحول و ارتقاء علوم انساني را تصويب كرد.
به گزارش مهر، غلامعلي حداد عادل رئيس شوراي تخصصي تحول و ارتقاء علوم انساني شوراي عالي انقلاب فرهنگي شد.
غلامعلي حداد عادل رئيس شوراي تخصصي تحول و ارتقاء علوم انساني شوراي عالي انقلاب فرهنگي شد.
در جلسه شوراي عالي انقلاب فرهنگي بنا به پيشنهاد اعضاي شوراي عالي، رئيس شوراي تخصصي تحول و ارتقاء علوم انساني منصوب شد.
براساس اين مصوبه غلامعلي حداد عادل به عنوان رئيس شوراي تخصصي تحول و ارتقاء علوم انساني انتخاب شد.
شوراي عالي انقلاب فرهنگي با هدف ايجاد تحول در علوم انساني و طراحي، سازماندهي، برنامه ريزي، مديريت و هدايت تحول علوم انساني در دانشگاهها بنا به پيشنهاد كميسيون تحول علوم انساني دبيرخانه شوراي عالي آيين نامه تشكيل شوراي تخصصي تحول و ارتقاء علوم انساني را تصويب كرد.

 



مخالفت با دولت، شرط انتصاب

به گزارش يك منبع موثق، «محمدباقر.ن» ماموريت يافته است تا در خصوص معرفي گزينه جايگزين رياست دانشگاه آزاد تحقيق نمايد. اين عضو حزب اعتدال و توسعه كه در زمره سرسخت ترين مخالفين دولت قرار دارد تاكنون تلاش گسترده اي براي ابقاي جاسبي انجام داده است و بنا دارد چهره جايگزين را از ميان مخالفين دولت انتخاب كند. گفتني است شوراي عالي انقلاب فرهنگي درپي آنست تا طي مصوبه اي انتخاب روساي دانشگاه آزاد را دوره اي نموده و با نظارت و تاييد اين شورا صورت دهد.

 



كمك 2 ميليون توماني دانشجويان براي ترخيص كودك بيمار از بيمارستان

دانشجويان دانشگاه هنر اصفهان براي ترخيص كودكي 9 ساله از بيمارستان 2 ميليون تومان اهدا كردند.
به گزارش فارس از اصفهان به نقل از واحد خبر روابط عمومي شهرداري اصفهان، اين كودك كه در يكي از بيمارستان هاي اصفهان بستري بود به علت عدم توان پرداخت صورتحساب، اجازه ترخيص داده نمي شد.
بعد از بستري اين كودك هزينه هاي درمان و بستري وي به حدود 2 ميليون تومان رسيده بود و خانواده وي توان پرداخت نداشتند و بيمارستان نيز اجازه ترخيص نمي داد.
اين كودك 9 ساله به علت سوختگي شديد در يكي از مركز سوانح سوختگي اصفهان بستري بود و از آنجا كه هزينه هاي درمان و بستري وي به حدود 2 ميليون تومان رسيده بود خانواده وي توان پرداخت اين مبلغ را نداشتند.
اين اقدام سبب شد تا كودك مزبور در فضاي بيمارستان دچار مشكلات روحي شود به طوري كه به زخم هاي ناشي از سوختگي خود آسيب مي رساند.
برخي از دانشجويان دانشگاه هنر كه براي عكاسي به مركز مزبور رفته و از ماجرا آگاه شدند در اقدامي خداپسندانه با جمع آوري مبلغ مزبور، كودك آسيب ديده را نجات دادند.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14