(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 24 آذر 1388- شماره 19535
 

هواپيمايي كشوري: عمليات بازگشت حجاج 2 روز ديگر پايان مي يابد
تخريب ديواره تونل توحيد ترافيك منطقه را قفل كرد
وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي: واكسن آنفلوآنزاي نوع آ هفته جاري بين استان ها توزيع مي شود
حذف مقطع راهنمايي از نظام آموزش و پرورش
سرقت با لباس رفتگران در تنكابن
تجمع كارگران كارخانجات مخابراتي راه دور ايران در مقابل استانداري فارس
سرقت مسلحانه چهار سارق از طلا فروشي هاي شيراز
حكم 18 عامل حوادث دانشگاه صنعتي اصفهان صادر شد
بر اثر سكته قلبي عضو شوراي اسلامي شهر قزوين درگذشت
انتصاب
رهبران اديان مختلف در استخدام ارتش روسيه
سال نو مسيحي در قصر يخي
گورستان بردگان



هواپيمايي كشوري: عمليات بازگشت حجاج 2 روز ديگر پايان مي يابد

عمليات بازگشت حجاج بيت الله الحرام به ميهن اسلامي كه از 11 آذر آغاز شده است تا دو روز آينده ادامه خواهد يافت.
به گزارش خبرنگار واحد مركزي خبر سخنگوي سازمان هواپيمايي كشوري با اعلام اين خبر گفت: علاوه بر دست اندركاران و عوامل اجرايي مناسك حج، حدود 65 هزار زائر در سال جاري به سرزمين وحي اعزام شدند كه بخش عمده آنان تاكنون به ميهن اسلامي بازگشته اند.
رضا جعفرزاده افزود: تاكنون حدود 30 هزار نفر با 77 فروند هواپيماي جمهوري اسلامي ايران و كمتر از 37 هزار نفر نيز با هواپيماهاي عربستان سعودي به ايران بازگشتند و به اين ترتيب عمليات بازگشت حجاج با هواپيماهاي عربستان سعودي به پايان رسيده است و بقيه حجاج با هواپيماهاي جمهوري اسلامي ايران به تهران و ساير شهرستانهاي كشور باز خواهند گشت.
سخنگوي سازمان هواپيمايي كشوري در پاسخ به اين پرسش كه برغم كاهش حدود 40 هزار نفري اعزام زائران بيت الله الحرام نسبت به سالهاي اخير چرا باز هم گاهي شاهد تأخير چند ساعته در پرواز حجاج بوده ايم، گفت: هواپيمايي جمهوري اسلامي ايران با آمادگي كامل آماده انتقال و بازگرداندن حجاج ايراني بود و حتي هواپيماهاي جايگزين نيز درنظر گرفته شد اما در فرودگاه هاي عربستان، گاهي تا پنج ساعت نيز هواپيماها براي مسافرگيري معطل مي شدند.
وي افزود: براساس توافق سازمان هواپيمايي كشوري با مسئولان عربستان سعودي مقرر شد حدود نيمي از زائران با هواپيماهاي اين كشور به عربستان اعزام و پس از انجام مناسك حج به كشور بازگردند.
جعفرزاده گفت: به همين منظور در فرودگاه هاي كشور آمادگي هاي لازم و حتي دو برابر ظرفيت استفاده شده براي پرواز و فرود اين هواپيماها ايجاد شد اما با اين وجود گاهي شاهد تأخيرهاي طولاني در پرواز هواپيماهاي سعودي بوديم كه موجب نارضايتي حجاج شده است.

 



تخريب ديواره تونل توحيد ترافيك منطقه را قفل كرد

اعمال محدوديت تردد در بخشي از بزرگراه نواب در شامگاه يكشنبه ترافيك بسيار سنگيني را در خيابان هاي انقلاب، آزادي، نواب و توحيد و ستارخان ايجاد كرد.
به گزارش خبرگزاري ها ترافيك سنگين يكشنبه شب در محدوده ميدان انقلاب تا ميدان آزادي و خيابان هاي توحيد و جمهوري و اتوبان نواب بيشتر شهرونداني كه در اين محدوده ها در حال تردد بودند را به ستوه آورد.
هر چند شنيده ها حاكي از ريزش ديواره ورودي تونل توحيد داشت اما سروان رازقي كارشناس مركز فرماندهي ترافيك راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ با رد اين ادعا گفت: پليس اثري از ريزش تونل را در سطح معبر اين بزرگراه مشاهده نكرده است و ترافيك ايجاد شده به علت مسدود شدن بخشي از بزرگراه نواب شمال به جنوب در مسير خروجي تونل توحيد است. وي افزود: محدوديت اعمال شده از دامپزشكي تا خيابان امام خميني- نواب بنا به درخواست شهرداري براي جمع آوري كارگاه هاي عمراني تونل اعمال شده است كه تا اطلاع ثانوي ادامه دارد.

 



وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي: واكسن آنفلوآنزاي نوع آ هفته جاري بين استان ها توزيع مي شود

وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي گفت: واكسن آنفلوآنزاي نوع «آ» بر اساس تعداد بيماران كليوي، تالاسمي و سرطاني اين هفته بين استان ها توزيع مي شود.
دكتر مرضيه وحيددستجردي در گفت وگو با فارس در شيراز با بيان اينكه هر جا امكان توليد واكسن آنفلوآنزاي حيواني باشد، واكسن هاي انساني نيز مي تواند توليد شود، اظهار داشت: موسسه تحقيقات واكسن و سرم سازي رازي كشور قابليت توليد واكسن آنفلوآنزاي نوع آ را دارد.
رئيس موسسه تحقيقات واكسن و سرم سازي رازي كشور نيز با بيان اينكه شيراز و مرند دو مركز مورد نظر ما براي توليد واكسن آنفلوآنزا هستند، گفت: بنابر نظر كارشناسان وزارت بهداشت، يكي از اين دو مركز توليد واكسن آنفلوآنزا را بر عهده مي گيرد. عبدالحسين دليمي با اعلام آمادگي براي توليد واكسن آنفلوآنزاي نوع آ در كشور افزود: تيم هاي فني و علمي و تجهيزات ما آماده است به محض تامين اعتبار، توليد واكسن آنفلوآنزا را آغاز كنند.
وي با اشاره به تغيير دائمي ويروس آنفلوآنزا خاطرنشان كرد: بايد براي اين تغييرات آماده و مراكزي براي توليد واكسن متناسب با تغيير اين ويروس داشته باشيم.
8 كشته بر اثر آنفلوآنزاي نوع آ در مازندران
عضو هيئت علمي دانشگاه علوم پزشكي استان مازندران گفت: بيماري آنفلوآنزا نوع آ در مازندران جان هشت نفر را گرفت.
به گزارش خبرگزاري فارس از جويبار، فرهنگ بابا محمودي در مراسم تجليل از رابطان بهداشتي شهرستان جويبار افزود: بيشتر افرادي كه بر اثر آنفلوآنزاي نوع آ در استان مرده اند، افراد كودك و مسن هستند كه بايد علت مرگ اين افراد مورد كنكاش قرار گيرد.
رحيم ابراهيمي رئيس مركز بهداشت شهرستان جويبار نيز در اين مراسم گفت: 168 رابط بهداشتي در سطح شهر و روستاي شهرستان جويبار 8 هزار و 400 خانوار را زير پوشش بهداشتي دارند و 19 رابط بهداشتي در سطح ادارات جويبار در اين زمينه فعال هستند.
وي افزود: بيشتر رابطان اين شهرستان را بانوان تشكيل داده اند كه در طول سال آموزش هاي لازم را در 30 موضوع با هفت عنوان در زمينه سلامت جامعه روستايي و شهري، ارائه فعال خدمات بهداشتي و مشاركت مردمي و بهره گيري از ارتقاي موجود در سلامت جامعه را فرا مي گيرند.

 



وزير آموزش و پرورش خبر داد
حذف مقطع راهنمايي از نظام آموزش و پرورش

وزير آموزش و پرورش از تقسيم نظام آموزش كشور به دو دوره 6 ساله ابتدايي و 6 ساله متوسطه خبر داد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني دولت حميدرضا حاجي بابايي اظهار داشت:براساس مصوبه شوراي عالي آموزش و پرورش كه با حضور رئيس جمهور برگزار شد دوره پيش دبستاني به آموزش و پرورش رسمي كشور باز مي گردد و مقطع ابتدايي به 6 سال افزايش مي يابد.
وي افزود: همچنين براساس اين مصوبه دوره پيش دانشگاهي نيز در قالب شش ساله مقطع متوسطه قرار مي گيرد.
حاجي بابايي در ادامه افزود: اجراي اين طرح در يك دوره سه ساله شكل خواهد گرفت و زمان آغاز اجراي اين طرح نيز در جلسات آينده شوراي عالي آموزش و پرورش مصوب خواهد شد.

 



سرقت با لباس رفتگران در تنكابن

ساري - خبرنگار كيهان:
سارقي كه در تنكابن با پوشيدن لباس رفتگران مبادرت به سرقت مي كرد به دام پليس افتاد.
معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي مازندران با اعلام اين خبر افزود: اين سارق با سوءاستفاده از لباس رفتگران زحمتكش شهرداري، منازل خالي از سكنه را شناسايي و نيت شومش را عملي مي كرد.
سرهنگ رمضان قاسمي با اشاره به اذعان اين سارق به ارتكاب شرارت و ناامني در مناطق مختلف افزود: در بازرسي از منزل اين متهم يك دستگاه تلويزيون رنگي، 12 عدد كپسول گاز، يك دستگاه قايق بادي، تعدادي كيف و لوازم برقي و تعدادي مدارك شناسايي كشف شد. وي همچنين از دستگيري فردي به جرم كلاهبرداري 18 ميليون و 170 هزار ريالي از شهروندان ساروي خبر داد و افزود: اين كلاهبردار كه با ايجاد صندوق تعاوني جيب 15 شهروند ساروي را خالي كرده بود در يكي از خيابان هاي ساري به دام افتاد. به گفته وي اين متهم تعدادي از بازاريان ساروي را نيز با دادن چك هاي بلامحل در ازاي خريد لوازم سركيسه كرده بود.

 



در اعتراض به پرداخت نشدن حقوق انجام شد
تجمع كارگران كارخانجات مخابراتي راه دور ايران در مقابل استانداري فارس

شيراز-خبرنگاركيهان:
كارگران معترض كارخانجات مخابراتي راه دور ايران در اعتراض به پرداخت نشدن حقوق چندماهه خود در مقابل استانداري فارس تجمع كردند.
اين عده از كارگران در گفت وگو با خبرنگاركيهان در شيراز اعلام كردند كه 11 ماه است حقوق خود را دريافت نكرده و به همين دليل مشكلات فراوان اقتصادي و خانوادگي براي آنان بوجود آمده است.
تجمع كنندگان از مسئولان كشوري و استاني خواستند نسبت به حل مشكل آنان اقدام كنند.
رئيس سازمان صنايع و معادن فارس نيز دراين باره گفت: ضعف مديريت قبلي اين كارخانه باعث شد كه كارگران چند ماه حقوق خود را دريافت نكنند و همين امر موجب شد در سفر چند ماه قبل هيئت دولت به فارس، مديريت اين كارخانه به هيئت اجرايي منصوب شده از سوي دولت واگذار شود.شهپري اظهار داشت: قوه قضائيه بايد حكم دستگيري مديرقبلي اين كارخانه را به اتهام نپرداختن حقوق كارگران و برهم زدن نظم اجتماعي ناشي از اعتراضات اين كارگران صادر كند.
وي افزود: اگر قوه قضائيه با اقتدار وارد قضيه شود به طور حتم مديرقبلي اين كارخانه براي پرداخت ديون خود به كارگران اقدام خواهد كرد.
وي گفت: در حال حاضر تمام مشكلات كارخانه كه در زمان مدير قبلي رخ داده بر دوش هيئت اجرايي منصوب دولت افتاده است.

 



سرقت مسلحانه چهار سارق از طلا فروشي هاي شيراز

شيراز-خبرنگاركيهان:
چهار سارق مسلح يكشنبه شب با حمله به دو طلا فروشي در خيابان بني هاشمي شيراز تمام طلاها را به سرقت بردند.
اين سارقان در حالي كه سر و صورت خود را كاملاً پوشانده بودند با يك دستگاه خودرو پژو پارس مقابل دو مغازه طلا فروشي توقف كرده و با شكستن شيشه مغازه ها و تهديد مالكان آن و مردم حاضر در محل ضمن شليك حدود 50 گلوله تمامي طلاها را به سرقت بردند.
اين سارقان كه همگي سلاح كلاش به همراه داشتند در هنگام فرار در پشت چراغ قرمز و ترافيك حاصل از آن متوقف شدند. اما با شليك هاي متعدد و ايجاد رعب و وحشت در بين مردم اقدام به فرار كردند. در اين سرقت به دليل خوابيدن مغازه داران و مردم از ترس روي زمين به كسي آسيبي وارد نيامد. گفته مي شود در اين سرقت حدود 5 كيلوگرم طلا به سرقت رفته است.

 



حكم 18 عامل حوادث دانشگاه صنعتي اصفهان صادر شد

اصفهان - خبرنگار كيهان:
رئيس دانشگاه صنعتي اصفهان از صدور حكم 18 عامل تخريب اموال عمومي اين دانشگاه توسط دستگاه قضايي خبر داد.
غلامرضا قرباني گفت: در پي شكايت دانشگاه صنعتي اصفهان از عاملان به آتش كشيدن آمفي تئاتر و تالار دانشگاه براي 45 نفر پرونده قضايي تشكيل شد.وي افزود: اين تعداد به پرداخت جريمه نقدي از 300 هزار تا يك ميليون تومان محكوم شدند.
وي با اعلام اينكه اين جريمه ها به هيچ عنوان پاسخگوي هزينه بازسازي خسارات وارد شده نخواهد بود، گفت: هم اكنون كار بازسازي تالار رو به اتمام است و تا دو هفته ديگر آماده بهره برداري خواهد شد و سالن آمفي تئاتر هم تا پايان سال جاري آماده استفاده مي شود.قرباني با اشاره به اينكه بازسازي آمفي تئاتر تاكنون بيش از يك ميليارد تومان هزينه داشته است، افزود: شدت آتش سوزي به حدي بود كه تمام سيستم هاي صوتي و تصويري از بين رفته و اغلب صندلي ها نيز در آتش سوخته اند.

 



بر اثر سكته قلبي عضو شوراي اسلامي شهر قزوين درگذشت

قزوين - خبرنگار كيهان
عضو شوراي اسلامي شهر قزوين و عضو شوراي عالي استان ها در حين خدمت به مردم درگذشت.
يزدانبخش سياهكالي كه آزاده و جانباز نيز بود، در جلسه بررسي مشكلات تعاوني مسكن جانبازان قزوين دچار حمله قلبي شد و درگذشت.
مراسم تشييع پيكر اين آزاده و جانباز دفاع مقدس توسط مردم شهر قزوين و مسئولان در محل شوراي اسلامي شهر قزوين برگزار شد.
يزدانبخش سياهكالي مرادي متولد سال 1342 در رودبار الموت از توابع قزوين و از آزادگان و جانبازان هشت سال دفاع مقدس بود كه در سوابق كاري خود مدرس دانشگاه، وكيل پايه يك دادگستري، 9 سال سابقه فعاليت در شهرداري و سازمان همياري شهرداري ها استان قزوين و عضو هيئت مديره كانون وكلاي دادگستري استان قزوين را داشت.

 



انتصاب

طي حكمي از سوي دادستان تهران، عباس ذاقلي به عنوان سرپرست جديد دادسراي ويژه رسيدگي به جرايم اقتصادي منصوب گرديد.

 



رهبران اديان مختلف در استخدام ارتش روسيه

حكومت فدراسيون روسيه به منظور تقويت اخلاق و معنويات در ميان سربازان قصد دارد تعدادي از رهبران مسلمان، مسيحي، يهودي و بودايي را در ارتش اين كشور استخدام كند.
به گزارش ايكنا به نقل از risalehaber، بنا به درخواست «ديميتري مدودف» رئيس جمهور روسيه و در قالب توسعه اخلاقيات در ارتش اين كشور، رهبران ديني بايد كار خود را از اوايل سال 2010 ميلادي در ارتش آغاز كنند.
«الكساندر كانشين» از مسئولان ارتش روسيه طي مصاحبه اي با روزنامه هاي اين كشور اظهار كرد: در دوران شوروي سابق اقدامات زيادي جهت از ميان بردن معنويات در ارتش صورت گرفته است و ما امروز بايد اخلاق را در ارتش تقويت كنيم، هيچ كس حق ندارد و نمي تواند اعتقادات ديني پيروان اديان مختلف را از آنان جدا كند.
سيزده درصد از سربازان ارتش روسيه مسلمان، هشتاد درصد مسيحي ارتدوكس، چهار درصد يهودي و سه درصد بودايي هستند.

 



سال نو مسيحي در قصر يخي

لتوني ها با قصر يخي به استقبال سال نو مسيحي رفتند.
به گزارش واحد مركزي خبر، در برابر يكي از مراكز تجاري لتوني، با بكارگيري يك صد مكعب يخي، قصري ساخته شد.براي ساخت اين قصر، 30 هزار يورو هزينه شده است.به گفته سازندگان قصر يخي، اين اثر براي استقبال از سال نو مسيحي و بابانوئل ساخته شده است؛ افزايش دماي هوا، اتمام بخش اندك باقيمانده قصر را با مشكل روبرو كرده است و شش هنرمند فنلاندي و لتوني كه اين قصر را ساخته اند، مجبورند شب ها كار را به پايان ببرند.
در اين قصر يخي انواع نوشابه عرضه مي شود و مردم تا ششم ژانويه مي توانند از اين ساختمان يخي بازديد كنند.

 



گورستان بردگان

باستان شناسان بريتانيايي در جزيره سنت هلناي اقيانوس اطلس، از كشف گورستان دسته جمعي بزرگي خبر دادند، كه به احتمال فراوان متعلق به بردگان آفريقايي اين كشور در قرن نوزدهم است.
اين گورستان كه در هنگام ساخت فرودگاهي در اين جزيره كشف شد، اجساد نزديك به 10 هزار برده جوان آفريقايي را در خود جاي داده بود كه در فاصله سال هاي 1840 تا 1874 در اين منطقه جان باخته و دفن شده بودند.
اكثر قربانيان تجارت برده قرن 19 بريتانيا، توسط گشت هاي دريايي نيروي دريايي سلطنتي بريتانيا از دست برده فروشان خارج شده و با كشتي به اين جزيره منتقل مي شدند.
بيشتر اين بردگان نيز پيش از نجات يافتن توسط نيروي دريايي بريتانيا، به كشورهايي همچون كوبا، برزيل و آمريكا منتقل مي شدند و بسياري از آنها نيز به دليل شرايط سخت زندگي در طول سفر و مبتلا شدن به انواع بيماري هاي عفوني جان خود را از دست مي دادند.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14