(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 24 آذر 1388- شماره 19535
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
گسترش اعتراض ها مردم : ريشه فتنه را بخشكانيد
ديدار سفير سوئيس با آيت الله نوري همداني در قم
آيت الله مكارم شيرازي: عاشورا با قمه زني و حركات وهن آلود احيا نمي شود
روساي دانشگاه هاي علوم پزشكي سراسر كشور اهانت به حضرت امام(ره) را محكوم كردند
دادستان تهران خبر داد دستگيري يكي از متهمان اهانت به امام (ره)
سرتيپ پاسدار رستم قاسمي در جمع خبرنگاران:
قرارگاه خاتم الانبياء با شركت هاي بزرگ بين المللي رقابت مي كند
حجت الاسلام والمسلمين محمديان با اشاره به رخدادهاي مراسم 16 آذر امسال:
امروز دانشگاه كانون دفاع از انقلاب و نظام است



گزارش خبري كيهان از سراسر كشور
 گسترش اعتراض ها مردم : ريشه فتنه را بخشكانيد

خشم امت انقلابي ايران از هتاكي هواداران موسوي، كروبي و خاتمي به ساحت مقدس امام راحل و درخواست محاكمه آنها همچنان ادامه دارد.
موج اين اعتراضات مردمي كه از چند روز پيش و از حوزه علميه قم آغاز شد اينك به اقصي نقاط كشور گسترش يافته و اقشار مختلف اعم از بازاري، كارمند، فرهنگي و دانشگاهي به طرق گوناگون هتك حرمت حاميان موسوي، كروبي و خاتمي به رهبر كبير انقلاب را محكوم مي كنند.
خروش دانشگاهيان
دانشجويان انقلابي كه در اين چند روز بيش از ديگران نسبت به جسارت گروهك سبز اموي واكنش نشان داده اند ديروز نيز خروش توفنده خود را به رخ اين جريان هتاك كشيدند.
اساتيد و دانشگاهيان دانشگاه تهران روز گذشته در اعتراض به اهانت اراذل حامي موسوي، كروبي و خاتمي به امام راحل دست به تحصن زدند.
تحصن اساتيد كه در مسجد دانشگاه تهران برگزار شد در ادامه تحصن سه روزه دانشجويان مؤمن اين دانشگاه بود.
در اين اجتماع اعتراض آميز، آقاپور استاد دانشگاه تهران طي سخناني با تقبيح اهانت سران فتنه به امام خميني(ره) از مدعيان پيروي از خط امام خواست تا اين عمل را محكوم كنند.
به گزارش فارس عضو اساتيد بسيج دانشگاه تهران بي احترامي به امام خميني را عمل ضدانقلاب دانست و گفت: بي احترامي هايي كه در نظر و در قالب شعار وجود دارد از كجا تقويت مي شود؟ چرا عنصر ايراني را از عنصر اسلامي جدا مي كنند.
موسوي رئيس دانشكده حقوق و علوم سياسي دانشگاه تهران نيز در تحصن اساتيد گفت: اينكه برخي از وجود و اسم امام استفاده مي كنند اما كار ديگري انجام مي دهند چيزي جز نفاق نيست.
وي با اشاره به غربال شدن برخي افراد در حوادث پس از انتخابات اظهار داشت: بايد پيرو اسلام و ولي فقيه زمان باشيم وگرنه هرچند كه سابقه تاريخي داشته باشيم و اهل كتاب و اسلام و شخصيت سياسي كنار امام باشيم تا زمان مرگ تكليف ما مشخص نيست بنابراين نبايد به گذشته خود اعتماد كنيم.
آقاي حسن خميني
به كجا مي رويد؟
همچنين به گزارش ايسنا طوسي، دبير انجمن اسلامي دانشجويان مستقل دانشگاهها، در اين تحصن در بخش هايي از سخنانش خطاب به سيدحسن خميني گفت: آقاي حسن خميني به كجا مي رويد. شما جواب شهيد بهشتي، شهيد باكري، شهيد رجايي و شهيد باهنر را چگونه مي خواهيد بدهيد؟
طوسي در ادامه سخنان خود به اشاره به اهانت انجام شده به ساحت حضرت امام(ره) خطاب به سران فتنه سبز اموي گفت: با توجه به اين كه امروز عكس امام(ره) در تمامي كشورها است و امروز جمهوري اسلامي قدرت منطقه شده است آيا مي توانيد در مقابل بيداري اسلامي امام(ره) بايستيد؟
گفتني است حجت الاسلام سيدحسن خميني كه توليت مرقد مطهر امام و موسسه نشر آثار ايشان را برعهده دارد با وجود گذشت چندين روز از اهانت جريان فتنه سبز اموي به امام راحل هنوز هيچ واكنشي نشان نداده است.
در همين رابطه اعضاي انجمن اسلامي دانشجويان 7 دانشگاه كشور با صدور نامه اي سرگشاده خطاب به سيدحسن خميني، نسبت به سكوت وي در قبال اهانت فتنه گران و قانون شكنان به ساحت بنيانگذار كبير انقلاب اسلامي و خروج وي از كشور در برهه فعلي انتقاد كردند.
در اين نامه آمده است: باخبر شديم كه شما در روز جمعه و در حالي كه مردم ايران از توهين عده اي اغتشاشگر فرصت طلب فتنه گر به ساحت مقدس امام خميني(ره) خون مي گريستند، از كشور خارج شده و به سفر خارجي رفته ايد و اين در حالي است كه حضرتعالي به عنوان رئيس موسسه حفظ و نشر آثار امام خميني(ره) در اين برهه حساس مي بايست بيش از پيش احساس وظيفه كرده و نسبت به اين اهانت بي شرمانه واكنش نشان مي داديد.
نويسندگان اين نامه خطاب به سيدحسن خميني افزوده اند: حضرتعالي نبايد فراموش كنيد كه مردم شما را يادگاري از بيت حضرت امام دانسته و همواره مورد احترام مي دانند؛ اما اي يادگار امام! شما را چه شده است كه در مقابل توهين و زيرسؤال بردن آرمان ها و اصول به يادگار مانده از امام(ره)، هيچ واكنشي نشان نمي دهيد؟
حماسه اميركبيري ها
و افتضاح اموي ها
اجتماع باشكوه و پرصلابت دانشجويان انقلابي در دانشگاه اميركبير آن چنان خروشان برگزار شد كه اندك هواداران سران سبز اموي را همچون كف روي آب به كناري راند.
تجمع هزار نفره دانشجويان اميركبير كه بعد از اقامه نماز ظهر و عصر ديروز آغاز شد با شعارهاي انقلابي نظير «خامنه اي خميني ديگراست، ولايتش ولايت حيدر است»، مرگ بر منافق و اين همه لشكر آمده به عشق رهبر آمده همراه بود.
در كنار اين موج خروشان دانشجويان انقلابي، گروه اندكي از هواداران سبز اموي با اينكه دست و پاي فراواني زدند تا خودي نشان دهند اما دست آخر خجل و شرمنده مجبور به فرار شدند.
محاكمه سران فتنه
خواسته دانشجويان قزوين
دانشجويان دانشگاه بين المللي قزوين نيز ديروز در اجتماعي خواستار محاكمه سران فتنه سبز اموي شدند.
در اين تجمع كه بيش از 700 نفر از دانشجويان، اساتيد و كاركنان اين دانشگاه حضور داشتند، تجمع كنندگان عكس هايي از بنيانگذار كبير انقلاب اسلامي و مقام معظم رهبري و همچنين پرچم هاي ايران در دست داشتند.
دانشجويان شعارهايي همچون «مرگ بر آمريكا»، «منافق حيا كن، دانشگاه را رها كن»، «منافق اين آخرين پيام است، دانشجوي مسلمان آماده قيام است»، «هيهات منا الذله» و... سر مي دادند و دست نوشته هايي با مضمون «خميني كوثر است، دشمن او ابتر است»، «خامنه اي كوثر است، دشمن او ابتر است»، «لبيك يا خامنه اي» و... در دست داشتند.
تجمع كنندگان در ادامه برنامه خود به سمت محوطه اصلي اين دانشگاه حركت كرده و شعارهايي در محكوميت توهين به ساحت مقدس امام راحل(ره) سر دادند.
واكنش هاي مردمي
همچنين تجمع كارمندان وزارتخانه ها، سازمان ها و ادارات نيز ديروز با عنوان تجمع فدائيان امام و ولايت در ميدان فلسطين تهران برگزار شد.
در اين اجتماع علاوه بر كارمندان وزارتخانه ها و ادارات گروه هاي مختلف مردمي نيز حضور داشتند.
تجمع كنندگان با در دست داشتن تصاوير امام راحل و رهبرمعظم انقلاب اسلامي و دست نوشته هايي كه بر روي آنها شعارهايي نظير «خامنه اي كوثر است، مخالفش ابتر است»، «مرگ بر ضد ولايت فقيه»، «خامنه اي خميني ديگر است ولايتش ولايت ديگر است»، «حسين حسين شعار ماست، خميني افتخار ماست» ديده مي شد اعتراض خود را نسبت به اهانت به ساحت بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران به نمايش گذاشتند.
همچنين پلاكاردي با عنوان «مدعيان خط امام چرا سكوت؟!» با زمينه مشكي در دست بسياري از تجمع كنندگان وجود داشت.
از سوي ديگر به گزارش فارس بازاريان و اصناف تهران هم روز گذشته با تجمع در مسجد امام خميني(ره) ضمن عزاداري، اعتراض خود را نسبت به هتك حرمت عناصر آشوب طلب به ساحت مقدس حضرت امام(ره) اعلام كردند.
همچنين مردم شهرري نيز ديروز با اجتماع در حرم مطهر حضرت عبدالعظيم حسني(ع) اقدام هتاكانه هواداران موسوي، كروبي و خاتمي را محكوم كردند.
در اين اجتماع كه با حضور جوانان متدين شهرري همراه بود حسين فدايي نماينده مردم تهران در مجلس طي سخناني به افشاگري پيرامون جريان هتاك به امام پرداخت و گفت بايد تنفر خود را نسبت به فتنه گران نشان دهيم.
از سوي ديگر حجت الاسلام قرائتي در مراسمي در ساوجبلاغ گفت: اعتراضات مردم نسبت به حرمت شكنان در سراسر ميهن اسلامي، ستودني است.
وي يادآور شد: در روز 16 آذر ماه جاري فتنه گران با اقدام توهين آميز خود دل هاي عاشقان ولايت و امام راحل را شكستند، اما مردم هوشيار و آگاه با تجمع و راهپيمايي هاي گسترده، پاسخ قاطع به اين افراد خارج شده از خط امام و ولايت دادند.
قرائتي اظهار داشت: امروز ولايتمداري محور اصلي زندگي هر ايراني را تشكيل مي دهد و مردم اجازه نمي دهند عده اي به مقدسات آنان توهين كنند.
اجتماع بزرگ جانبازان و ايثارگران در حسينيه جماران
اجتماع بزرگ جانبازان و خانواده شهداء در اعتراض به هتك حرمت خميني كبير صبح امروز (سه شنبه) در حسينيه جماران برگزار مي شود. در اين اجتماع گروه هاي مختلف جانبازي و خانواده هاي جامعه بزرگ ايثارگران حضور خواهند داشت.
به گزارش فاش نيوز تعدادي از نمايندگان جانبازان و خانواده شهداء و نيز يكي از شخصيت هاي سياسي و فرهنگي در اين مراسم به ايراد سخن خواهند پرداخت و سپس قطعنامه پاياني مراسم قرائت مي شود.
شايان ذكر است، تا لحظه مخابره اين خبر كثيري از گروه هاي جانبازي و خانواده معظم شهداء براي شركت در اين گردهمايي اعلام آمادگي كرده اند. مراسم اجتماع ايثارگران در اعتراض به هتك حرمت امام خميني و محكوميت عوامل فتنه هاي اخير و نيز در حمايت از ولايت فقيه راس ساعت 30:9 دقيقه بامداد سه شنبه در محل حسينيه جماران آغاز مي شود.
ادامه اعتراض تشكل هاي حوزوي و دانشگاهي شهرستان ها
به هتك حرمت امام خميني
سرويس شهرستان ها:
از سوي تشكل هاي مختلف دانشگاهي و حوزوي و اقشار مخلتف مردم در شهرهاي كشور واكنش ها نسبت به هتك حرمت امام خميني ادامه دارد.
به گزارش خبرنگار كيهان از گنبدكاووس، فرهنگيان، روحانيان و دانشجويان شيعه و سني شرق استان گلستان با صدور بيانيه اي هتك حرمت به ساحت بنيانگذار انقلاب اسلامي را ناجوانمردانه دانسته و آن را محكوم كردند.
همچنين امامان جمعه اهل سنت و تشيع كلاله نيز توهين به امام خميني توسط افراد خودفروخته و مزدور بيگانه را با صدور بيانيه اي محكوم كردند.
به گزارش خبرنگاركيهان از مشهد دانشگاهيان دانشگاه ها و موسسات آموزش عالي مشهد نيز در اعتراض به هتك حرمت ساحت مقدس بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران در محل درب شمالي پرديس دانشگاه فردوسي مشهد تجمع كردند و خواستار برخورد جدي و قاطع با عاملان اين جنايت كه مي خواهند اقتدار و امنيت ملي را در معرض تهديد و تاراج جاه طلبي ها و خود خواهي هاي خود قرار دهند شدند.
گزارش خبرنگاركيهان از قاين نيز حاكيست، طلاب و روحانيان حوزه هاي علميه قاين در اعتراض به هتك حرمت امام خميني توسط عوامل بيگانه در داخل دانشگاه تهران، با تعطيلي جلسات درس خود اقدام به برگزاري تحصن در حوزه علميه جعفريه قاين كردند.
در اين تحصن كه ساعاتي بطول انجاميد طلاب حوزه هاي علميه خواهران و برادران قاين و مردمي كه به اين تحصن پيوسته بودند آمادگي كامل خود را در دفاع از ولايت فقيه و ارزش هاي نظام اسلامي اعلام كردند و عمل قبيح هتك حرمت به امام خميني را محكوم كردند.
به گزارش خبرنگاركيهان از اهواز هيئت هاي امناء و فعالان عرصه مساجد خوزستان نيز با صدور بيانيه اي اهانت به ساحت امام خميني و رهبر معظم انقلاب را محكوم كردند.
به گزارش رسيده از تبريز دانشجويان، طلاب و روحانيان بسيجي دانشگاه ها و حوزه هاي علميه استان آذربايجان نيز در بيانيه مشتركي توهين به امام خميني را محكوم كردند.
در بخشي از اين بيانيه آمده است: كساني كه با داشتن عناوين و جايگاه هاي حقيقي و حقوقي از اين گونه اقدامات حمايت مي كنند دانسته و يا ندانسته با دشمن اسلام و انقلاب همكاري دارند كه در صورت ادامه بطور رسمي به مردم معرفي خواهند شد.
گزارش رسيده از اصفهان نيز حاكيست: جامعه اسلامي دانشجويان دانشگاه هاي صنعتي و علوم پزشكي اصفهان نيز با صدور بيانيه اي خواستار برخورد مراجع قضايي با توهين كنندگان به امام شدند.
در بخشي از اين بيانيه آمده است: قوه قضائيه بايد با محاكمه سران فتنه كه عوامل اصلي بروز حوادث اخير در جامعه بودند، ريشه فتنه هاي بعدي را بخشكاند و مجال توطئه را از دشمنان اين ملت بازستاند.

 



ديدار سفير سوئيس با آيت الله نوري همداني در قم

سرويس شهرستان ها-
سفير سوئيس در ايران با حضور در بيت آيت الله نوري همداني با اين مرجع تقليد ديدار و گفت وگو كرد.
براساس اطلاعيه دفتر آيت الله نوري همداني اين مرجع تقليد با اشاره به همه پرسي انجام شده در سوئيس درباره ممنوعيت احداث مناره براي مساجد مسلمانان گفت: اصولاً شعائر ديني نبايد به همه پرسي گذاشته شود چرا كه مسلمانان سوئيس شهروندان آن كشور هستند و بايد از حقوق و آزادي لازم برخوردار باشند. از جمله حقوق آنان داشتن مساجد با شرايط خاص خود است. اين مرجع تقليد افزود: تمام كشورهاي جهان از دموكراسي و آزادي سخن مي گويند و سوئيس در اين زمينه پيشگام است.ولي چرا با ساخت علائم اسلامي همچون مناره مخالفت مي كند؟
ايشان با تاكيد بر دستور اسلام براي دفاع از حقوق مسلمانان گفت امروز مسلمانان در غرب با انواع تبعيض ها روبرو هستند و از حق عمل به وظايف ديني خود مثل حجاب محروم مي شوند. اين گونه تبعيض ها خلاف دموكراسي و آزادي است و ما نمي توانيم نسبت به اين مسائل بي تفاوت باشيم. آيت الله نوري همداني تصريح كرد: اميدواريم دولت و مجلس سوئيس در اين قانون تجديدنظر كند و جامعه 400 هزار نفري مسلمانان سوئيس را در عمل به آئين خويش آزاد بگذارد.
در اين ملاقات سفير سوئيس با تاكيد بر انتقال ديدگاه هاي آيت الله نوري همداني به دولت متبوع خود گفت: اين قانون فقط ساخت مناره ها را ممنوع مي كند و محدوديت ديگري براي مسلمانان سوئيس ايجاد نمي كند.

 



آيت الله مكارم شيرازي: عاشورا با قمه زني و حركات وهن آلود احيا نمي شود

آيت الله مكارم شيرازي در آخرين روز از درس خارج فقه خود پيش از آغاز تعطيلات دهه محرم، گفت: پيام عاشوراي حسيني با قمه زني و انجام حركات وهن آلود احيا نمي شود.
به گزارش خبرگزاري رسا، اين مرجع تقليد ضمن بيان ضرورت برخي اصول اخلاقي و مباحث تبليغي در اين ماه، اظهار داشت: بايد تلاش كنيم عاشوراي امسال با شكوه تر، پربارتر و مفيدتر از سال هاي گذشته برگزار شود.
وي افزود: تجربه نشان داده ما در سايه فرهنگ عاشورا مي توانيم اسلام و مذهب تشيع را زنده نگه داريم، چرا كه عاشورا نيروي بسيار خوبي ايجاد مي كند كه با آن مي توان كارهاي مهمي را در جامعه انجام دهيم.
اين مدرس خارج فقه حوزه علميه قم گفت: عزاداران از حركات وهن آميز و قمه زني پرهيز كنند، قمه زني ها سبب مي شود تا دشمنان با تصويربرداري از آن عليه مسلمانان فضاسازي كنند.
آيت الله مكارم شيرازي گفت: بايد در مجالس عزاداري، تعظيم شعائر ديني در حد اعلي صورت گيرد؛ اما كاري كه باعث وهن دين شود نبايد انجام داد.
اين مرجع تقليد توجه طلاب به امر تبليغ را ضروري دانست و گفت: در خطابه ها از پرداختن به مباحث جناحي دوري كنيد و در عين حال آنچه باعث تقويت نظام جمهوري اسلامي ايران است، مطرح كنيد.
وي افزود: همه را دعوت به وحدت كنيد، مبادا مجالس امام حسين(ع) وسيله بهره برداري جناح هاي سياسي شود. مجالس امام حسين(ع) حلقه اتصال است، بايد همه دلها را با هم متحد كرد، البته در اين مجالس آنچه باعث تقويت نظام جمهوري اسلامي ايران است بايد گفته شود، به هرحال بايد وسيله وحدت و اتحاد باشيد.
آيت الله مكارم شيرازي با اشاره به برخي تحركات سياسي دشمنان گفت: ظاهرا دشمنان اسلام قصد دارند مذهب را با مذهب بكوبند؛ زيرا هجمه زيادي از سوي مخالفان شروع شده و فرقه ضاله بهائيت، مسيحيت و متصوفه به شدت مشغول تبليغ هستند.
وي اظهار داشت: بايد به هوش و مراقب باشيم به خصوص در ميان جوانان به تبليغ بپردازيد زيرا تبليغ در ميان اين قشر بسيار تاثيرگذار است تا در دام دشمنان قرار نگيرند.
اين مرجع تقليد همچنين خطاب به مبلغان گفت: در منبرها مسائلي ذكر شود كه نشان مظلوميت توام با عظمت باشد نه مظلوميت توام با حقارت.
آيت الله مكارم شيرازي گفت: برخي افراد كم سواد، كم اطلاع و برخي مداحان كه معلومات زيادي ندارند اين مسائل را تنزل مي دهند و آن را با مسائل تحقيرآميز توام مي كنند.
وي گفت: اخيرا برخي عزاداري ها انحراف پيدا كرده و برخي آهنگ ها از جوامع غيراسلامي گرفته مي شود و به وسيله آهنگ هاي مبتذل شعر مي سرايند و در مجالس عزاداري جوانان آن آهنگ ها را اجرا مي كنند. آيت الله مكارم شيرازي در پايان تصريح كرد: امام حسين(ع) شهيد شد كه مكتب، عقايد، اخلاق و احكام را زنده كند نه اين كه ما براي امام حسين(ع) گريه كنيم و اصول مكتب را زير پا بگذاريم.

 



روساي دانشگاه هاي علوم پزشكي سراسر كشور اهانت به حضرت امام(ره) را محكوم كردند

روساي دانشگاه هاي علوم پزشكي سراسركشور در قطعنامه اهانت اخير حاميان جنبش سبز اموي به ساحت مقدس حضرت امام خميني(ره) را محكوم كردند.
در بخشي از اين قطعنامه آمده است: روساي دانشگاههاي علوم پزشكي كشور به جهت ايمان قلبي به حضرت امام خميني(ره) و بيعت مجدد با آرمان هاي آن پير و مراد و همچنين بيعت دوباره با مقام عظماي ولايت حضرت آيت الله خامنه اي مدظله العالي، جسارت اندك بي خردان به ساحت مقدس و مطهر امام راحل رضوان الله تعالي عليه كه ناشي از عدم توجه به بصيرت و آگاهي از نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران و اهداف والاي آن روح پاك مي باشد را محكوم نموده و از وجدان هاي بيدار جامعه علي الخصوص نخبگان ايران اسلامي- اين دلسوزان فرهيخته ميهن عزيز- مي خواهيم با دقت و هوشياري، كيد دشمنان ملت و اسلام را ناكام گذاشته و با تلاش و مجاهدت در صحنه علم و دانش، حقانيت راه حضرت امام راحل و رهبري عزتمند انقلاب را بيش از گذشته بر همه جهانيان نمايان ساخته، اهداف دشمنان اين مرز و بوم را كه قصد كند نمودن حركت شتابان جامعه علمي كشور به سوي عزت و پيشرفت و سربلندي را دارند نقش بر آب سازند.

 



دادستان تهران خبر داد دستگيري يكي از متهمان اهانت به امام (ره)

دادستان تهران از دستگيري يكي از متهمان اهانت به تمثال حضرت امام ره خبر داد.
عباس جعفري دولت آبادي در حاشيه مراسم معارفه عباس ذاقلي به عنوان سرپرست دادسراي ناحيه 22 ويژه رسيدگي به جرايم اقتصادي در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالي مبني بر سخنان اخير رئيس قوه قضاييه كه اعلام كرده بود در دادستاني پرونده اي در مورد اهانت به امام راحل تشكيل شده، تاكنون چه اقداماتي صورت گرفته است، اظهار داشت: پس از اينكه اين اهانت انجام شد مردم واكنش نشان دادند و از دستگاه قضايي انتظار برخورد با عاملين را داشتند و ما نيز از مامورين اين پرونده ها خواستيم كه تمام كساني كه در اين حوزه ها بودند شناسايي شوند.
وي با بيان اينكه يكي از متهمان در همان روز دستگير شد ادامه داد: اين متهم در زندان است و قرار شده است اين پرونده ها به سرعت تكميل شود و به دادگاه برود. دادستان تهران با بيان اينكه به لحاظ حفظ مقررات از ذكر نام متهمين خودداري مي كنيم گفت: مردم مطمئن باشند دادستاني در مورد كساني كه به امام و مسئولان ارشد اهانت كنند هيچ گونه اغماضي نخواهد داشت و اين حق مردم است كه در اين ارتباط از دستگاه قضايي مطالبه داشته باشند و انشاءالله دستگاه قضايي بتواند با سرعت و قاطعيت اين افراد را به سزاي اعمال خود خواهد رساند و در اين نوع جرايم دادستاني هيچ گونه اغماضي نخواهد كرد.
وي در پاسخ به سوال ديگري مبني بر اينكه اعلام شده است از 454 متهمي كه در شعبه رسيدگي به جرايم اقتصادي پرونده آنها رسيدگي شده است 143 نفر در زندان هستند آيا بنا نداريد اسامي آنها را اعلام كنيد؟ گفت: طبق قانون محكوميني كه محكوميت آنها قطعي شده است بلامانع است و در چارچوب اطلاع رساني رئيس مجتمع مي تواند اسامي محكومين قطعي كه هيچ گونه تجديد نظري در پرونده آنها وجود ندارد اقدام كند.
جعفري دولت آبادي در مورد اينكه شما از طرف رئيس جديد مجتمع قول اعلام اين اسامي را مي دهيد گفت: بنده نمي توانم از طرف آقاي «ذاقلي» قول دهم ولي اعلام مي كنم كه اطلاع رساني جزء سياست هاي جديد حوزه دادستاني است.
به گزارش ايلنا، دادستان كل تهران در پاسخ به اين سوال كه آيا در مورد اتهام اهانت به مقام معظم رهبري كسي بازداشت شده است يا خير گفت: متهماني كه دستگير شدند در هر دو گروه وجود دارند (اهانت به رهبري و اهانت به امام) و به مامورين و ضابطين اعلام كرده ايم كه به سرعت اطلاعات را تكميل كنند تا اين افراد به دادگاه معرفي شوند تعداد دقيق آنها را بعد از صدور كيفرخواست اعلام مي كنيم در مورد چند نفر مطمئن هستيم و اتهام آنها براي ما ثابت شده و به جرم خود اعتراف كرده اند.
سرچشمه جرايم اقتصادي
كور شود
جعفري دولت آبادي در اين مراسم با اشاره به اينكه ارقامي كه در بحث قاچاق مواد مخدر جابه جا مي شود به ميزاني است كه براي ما غيرقابل باور است، افزود: در مبارزه با جرايم اقتصادي نياز به تخصص است زيرا دور زدن قوانين هنر متخلفان است. در قوانين اقتصادي بيش از 50 مورد ماده وجود دارد كه تسلط قاضي به تمام اين حوزه ها نيازمند زمان است. كشف جرايم اقتصادي در برخي موارد به سرعت رخ نمي دهد زيرا برخي از آنها در حوزه هاي دولتي و غيردولتي اتفاق مي افتد. وي در ادامه بحث به تاريخچه جهاني مبارزه با جرايم اقتصادي و كنوانسيون هاي به تصويب نرسيده در اين زمينه پرداخت و افزود: در حوزه جرايم اقتصادي بايد سرچشمه هاي فساد را ببنديم و پيشگيري در تمام حوزه ها مصداق دارد اما در حوزه جرايم اقتصادي پررنگ تر است. چرا ما بايد بگذاريم با فقدان نظارت، اختلاس رخ دهد و چرا مديران در حوزه نظارتي شان آنچنان خوب عمل نكنند كه ارتشاء رخ دهد. چرا مردم از مطبوعات خبر قاچاق و اختلاس را بشنوند؟ چرا دستگاه هاي مالي وام هاي كلان بدهند و مطالبات شان را از دستگاه قضايي بخواهند. وقتي تضميني براي برگشت نيست وام ندهند. وقتي مدير نالايقي اختلاس مي كند نصبش نكنند.
هنر دستگاه قضايي در اين است كه آنها را براي يك بار كه شده سرجايشان بنشانند. آنهايي كه رفتند و گفتند اسطوره عدالت در جمهوري اسلامي شكسته شده اين طور نيست. نقطه بقا جمهوري اسلامي در عدالت است.

 



سرتيپ پاسدار رستم قاسمي در جمع خبرنگاران:
قرارگاه خاتم الانبياء با شركت هاي بزرگ بين المللي رقابت مي كند

فرمانده قرارگاه سازندگي خاتم الانبياء از رقابت جدي اين قرارگاه با شركت هاي بزرگ بين المللي خبر داد و گفت: قرارگاه در دهه سوم فعاليت خود تعريف جديدي از سازندگي ارائه خواهد داد.
به گزارش خبرنگاركيهان سرتيپ پاسدار رستم قاسمي ديروز در جمع خبرنگاران مطبوعات و خبرگزاري ها و شبكه هاي تلويزيوني داخلي با اشاره به دو دهه فعاليت عمراني قرارگاه خاتم الانبياء تحت عنوان بازسازي و سازندگي تصريح كرد: اين قرارگاه در سومين مرحله از فعاليت خود تعريف جديد خود از سازندگي را با اقتباس و توجه جدي به اجراي اصل 44 و فضاي اقتصادي كشور ارائه خواهد داد و با ورود به پروژه هاي بسيار بزرگ و كلان عملاً به رقابت با شركت هاي بزرگ بين المللي خواهد رفت.
قاسمي با اشاره به توانمندي هاي اين قرارگاه در دو دهه گذشته در اجراي پروژه هاي كوچك و متوسط تاكيد كرد: اين قرارگاه در برخي پروژه ها حتي جايگزين شركت هاي مهم و مطرحي مثل توتال و شل نيز شده است.
وي در اين رابطه فازهاي پروژه پارس جنوبي را مثال زد و گفت: در حالي كه هيچ كدام از فازهاي پارس جنوبي بدون مشاركت شركت هاي خارجي ساخته نشده است ولي فازهاي 15 و 16 كه در دست اين قرارگاه است تنها بخش هايي هستند كه تماماً ايراني انجام مي شود.
وي ساخت فاز 2 پتروشيمي اتيلن مرواريد و دو پروژه فاز 15 و 16 پارس جنوبي را از جمله پروژه هاي بزرگ امروز اين قرارگاه اعلام كرد و گفت: فازهاي ياد شده تا امروز 40 درصد پيشرفت فيزيكي داشته است.
وي با اشاره به پيشرفت بالاي اين پروژه در مقايسه با عملكرد شركت خارجي در فازهاي مشابه افزود: در صورت حل مشكلات مالي پروژه تا حدود 30 ماه ديگر تحويل داده خواهد شد.
حضور 10 هزار مهندس و دكتر در قرارگاه افتخار ماست
قاسمي اشتغالزايي در قرارگاه را كاملاً داخلي و رو به جلو دانست و افزود: 95 درصد از پرسنل ما از مناطق محروم و غير از كادر سپاه هستند و اين دستور العمل قرارگاه است كه از مردم بومي در هر پروژه استفاده بهينه شود. به طوري كه اين قرارگاه با دارا بودن بيش از 10 هزار مهندس و دكتر از توانمندي بسيار بالايي نسبت به شركت هاي كلان دنيا دارد.
قاسمي، كمك به چرخه اقتصادي كشور، تقويت بنيه دفاعي نيروهاي مسلح، ايجاد بستر مناسب براي به كارگيري نيروهاي حزب الهي و بسيجي دوران جنگ، كمك به صنعت و علمي كردن پروژه هاي عمراني كشور و واقعي كردن قيمت هاي پروژه ها را از جمله اهداف قرارگاه بر شمرد و افزود: امروز با توجه به اجراي اصل 44 و فضاي اقتصادي كشور، اين قرارگاه تعريف جديدي از سازندگي در دهه سوم فعاليت خود دارد.
قرارگاه 1450 روستاي محروم راشناسايي كرده است
وي با اشاره به حضور قرارگاه در حوزه محروميت زدايي به ويژه در دهه سوم فعاليتش گفت: قرارگاه در حوزه محروميت زدايي از روستاها و مناطق محروم اطراف پروژه هاي انجام شده فعال است و برنامه هايي را براي مناطق محروم كشور مانند سيستان و بلوچستان و كردستان دارد. ما تاكنون 1450 روستا و منطقه محروم در كشور شناسايي و نيازهاي اصلي آنها را اولويت بندي و در همين راستا 20 پروژه را براي اين مناطق آغاز كرده ايم.
جوسازي عليه قرارگاه
ناتواني آن ها در رقابت است
قاسمي در بخش ديگري از سخنانش گفت: اين روزها جوسازي ها عليه اين قرارگاه زياد است و جو وسيعي در داخل و خارج كشور عليه آن وجوددارد، مبني بر اين كه اين قرارگاه بخش عمده اي از اقتصاد كشور را در اختيار گرفته است. بخشي از اين بحث ها دلايل سياسي دارد و بخش ديگر به اين دليل است كه شركت هاي خارجي احساس خطر مي كنند كه شركت هاي داخلي جايگزين آنها شوند. براي مثال امروز ما در ايجاد بنادر قطعا نيازي به خارجي ها نداريم و اين موضوع براي شركت هايي كه قبلا در ايران منافعي داشتند، قابل قبول نيست.
قاسمي با اشاره به اين كه رديف بودجه قرارگاه مشخص است و از سوي دولت پرداخت مي شود، گفت: بودجه ما در هر سال رديف هاي مشخصي دارد و از دولت دريافت مي شود و بدين ترتيب ما خارج از اين رديف ها بودجه دريافت نمي كنيم. بودجه قرارگاه از محل هر پروژه اي كه با دولت قرارداد دارد، به خزانه دولت ريخته مي شود؛ يعني ما براي انجام هر پروژه دستمزدي را كه دريافت مي كنيم باز هم به خزانه دولت واريز و بعد در قالب رديف هاي مشخص از دولت دريافت مي كنيم.
فقط 4 درصد پروژه ها
در دست قرارگاه است
وي با رد اين ادعا كه بسياري از پروژه هاي كشور در اختيار قرارگاه خاتم است، اظهار كرد:امروز حجم انجام پروژه ها در اين قرارگاه در حوزه هاي عمراني و غيرعمراني كشور حداكثر 4 درصد از كل پروژه هاست؛ يعني كمتر از 4درصد از پروژه هاي كشور در دست اين قرارگاه است.
وي افزود: بيش از 99 درصد از پروژه هاي قرارگاه نيز مربوط به شركت و برنده شدن در مناقصه هاست كه فاز 15 و 16 پارس جنوبي از جمله همين پروژه ها محسوب مي شود. اگر مواردي خارج از مناقصه وجود داشته باشد، به دليل اصرار دولت است كه بنا به دلايل مختلف از جمله امنيتي بودن و ريسك بالاي برخي پروژه هاست.
فرمانده قرارگاه خاتم درباره ديگر پروژه هاي بزرگ اين قرارگاه هم گفت: ما ابتداي سال در بيش از 200 مناقصه شركت كرده ايم كه در كمتر از 10 درصد آنها برنده شده ايم. اولويت ما حضور در پروژه هاي بالادستي نفت و پروژه هايي است كه بخش خصوصي در آنها وارد نشده است. يكي از پروژه هاي امروز ما انجام كارهايي در حوزه لرزه نگاري در ميادين مشترك ايران و عراق نظير كرخه، ميدان آذر و ميدان چنگوله است.
قاسمي در پايان درباره حضور اين قرارگاه در پروژه هاي خارج از كشور گفت: يكي از اهداف ما صدور خدمات و انجام پروژه ها در خارج از كشور است؛ البته ما در حال حاضر پروژه خاصي در خارج از كشور انجام نمي دهيم، ولي در مناقصه هايي در كشورهاي مختلف نظير الجزاير، سوريه، ونزوئلا و برخي كشورهاي آمريكاي لاتين شركت كرده ايم.

 



حجت الاسلام والمسلمين محمديان با اشاره به رخدادهاي مراسم 16 آذر امسال:
امروز دانشگاه كانون دفاع از انقلاب و نظام است

برخلاف فضاسازي هاي مشوش رسانه هاي خارجي و برخي از مطبوعات داخلي، رخدادهاي 16 آذر امسال نشان داد دانشگاه همچنان مركز دفاع از انقلاب و نظام است.
رئيس نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه ها در گفت وگو با كيهان با اشاره به اين كه امسال جرياني در كشور به مراسم 16 آذر و تبعات آن دل بسته بود و گمان مي كرد مي تواند از بستر اين روز براي پيشبرد اهداف خود استفاده كند، اظهار داشت: دانشجويان ارزشي، معتقد و متدين با حضور بسيار خوب در دانشگاه تهران - نماد حركت 16 آذر - و دانشگاه هاي ديگر نشان دادند عمده دانشگاهيان ما دلبستگي ريشه داري به نظام جمهوري اسلامي ايران دارند.
حجت الاسلام والمسلمين محمد محمديان با بيان اين كه از ابتداي پيروزي انقلاب جمع محدودي كه تعلقي به نظام نداشته اند در برهه هاي مختلف تلاش كرده اند در برابر نظام و انقلاب مانع تراشي كنند، گفت: اوايل انقلاب 50 گروه مخالف در دانشگاه تهران فعاليت مي كردند به گونه اي كه برخي از آن ها مسلح بودند.
وي با تاكيد بر اين كه امروز وضعيت دانشگاه هاي ما از حيث دلبستگي به آرمان هاي اصيل امام (ره) و انقلاب با اوايل انقلاب بسيار متفاوت است، تصريح كرد: اگر از پوسته جنگ رسانه اي و ژورناليستي بگذريم مي بينيم متن و محتواي دانشگاه هاي ما آكنده از عشق به مفاهيم محوري انقلاب و تاكيدات رهبري است، البته آنچه روز 16 آذر در دانشگاه ها ديده شد بخشي از حضور دانشجويان مذهبي و انقلابي بود و هنوز اين دانشجويان همه ظرفيت هايشان را نشان نداده اند.
حجت الاسلام محمديان در ادامه با اشاره به اهانت هاي اخير به ساحت حضرت امام(ره) گفت: قابل باور نيست كساني از آرمان هاي امام(ره) دم بزنند اما در برابر شعار «جمهوري ايراني» و «نه غزه نه لبنان» ساكت بايستند و هيچ اشاره اي به روحيه استكباري آمريكا و سابقه خائنانه تاريخي آن نداشته باشند.
وي افزود: اين افراد به جاي آن كه اسائه ادب به حضرت امام(ره) را محكوم كنند، به صدا و سيما مي تازند كه چرا اين تصويرها را پخش كرده است.
رئيس نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه ها گفت: در طول تاريخ كسي به اندازه امام(ره) براي ملت ما آزادگي و افتخار و استقلال به ارمغان نياورده است، از طرف ديگر رابطه امام(ره) و امت هم ناگسستني است.
محمديان افزود: وقتي امام(ره) بعد از 15 سال تبعيد درسال 57 به ميهن بازمي گردد 7 ميليون نفر به استقبال ايشان مي آيند و زماني هم كه با قلبي مطمئن از ميان ملت عروج مي كنند 11 ميليون نفر با دلي پرخون به بدرقه وفاتشان مي روند. اين ها همه مويد جايگاه بي بديل حضرت امام(ره) در قلب و انديشه مردم ما است اما عده اي امروز در برابر بزرگترين هديه او - جمهوري اسلامي - شعار جمهوري ايراني مي دهند.
وي در عكس العمل به شعارهاي به ظاهر ميهن پرستانه يك جريان در كشور خاطرنشان كرد: فرزندان معنوي خميني(ره)، متدينان و ارزشي ها در حوادث بعداز انقلاب نشان دادند بيش از همه به ايران عشق مي ورزند، آن ها اجازه ندادند يك وجب از خاك اين كشور به تصرف دشمن درآيد، اتفاقي كه در تاريخ كشور بي سابقه است چرا كه هر وقت جنگي در اين كشور روي داد بخشي از خاك اين كشور جدا شد.
محمديان با بيان اين كه ملت ايران اين همه مشكلات و جنگ و تحريم را تحمل نكرده كه عده اي بخواهند به سادگي ثمرات بزرگ انقلاب را زير سوال ببرند، گفت: البته حساب جواناني كه از روي هيجان و احساسات و از سر ناآگاهي دست به اشتباه مي زنند از كساني كه عميقا و با نقشه به دنبال براندازي نظام هستند جدا است.
وي تصريح كرد: وقتي آمريكا با وجود شعار تغيير در سياست هايش براي براندازي نظام بودجه تصويب مي كند و تشديد تحريم ها را پيش مي كشد طبيعي است دنباله هاي آن ها در داخل دست به اين حركات بزنند اما آن ها غافلند كه اين انقلاب ريشه دارتر از آن است كه بتوانند با اين اقدامات مذبوحانه آن را به چالش بكشند.
حجت الاسلام محمديان افزود: بايد در حوادث اين چنيني صبر خود را حفظ كنيم البته صبر امت حزب الله زياد است و آنچنان كه رهبر معظم انقلاب نيز تاكيد كردند در صحنه ها آرامش خود را حفظ كنيد و با حفظ آرامش از آرمان هاي امام دفاع كنيد.
وي اظهار داشت: كساني كه به بنيانگذار كبير انقلاب اسلامي اهانت كردند، بسيار كوچك هستند و در كمال حقارت بسر مي برند و اين جريان توهين كننده به امام يك جريان كوچك و همچون كفي بر روي آب است.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14