(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 30 آذر 1388- شماره 19540
 

حديث دشت عشق
برنامه ريزي عجيب براي تيم ملي ايران - كره شمالي؛ روز عاشورا در قطر!
اخبار كوتاه از فوتبال
معاون وزير مسكن و شهرسازي: احداث 53 بيمارستان در كشور اجرايي مي شود
تقليل ليگ كشتي فرنگي به 4تيم سرمربي نيروي زميني : همه ما را زنگ تفريح مي دانستند
روياهاي سرمربي 50 ساله تيم ملي هندبال ايران روي سكو خواهد رفت
كلكسيون افتخارات شاگردان گوارديولا تكميل شد قهرماني بارسلونا در جام باشگاه هاي جهان
خواندني از ورزش ايران
اخبار تلگرافي از فوتبال جهان



حديث دشت عشق

به ياد شهيد «سيدعلي ابدي شهري»
جهادگر دانشگاهي
شهيد «سيد علي ابدي شهري» - فرزند سيد محمد و زهرا - در سال 42، در منزل پدري اش، واقع در كوي شرقي گناباد پا به عرصه هستي نهاد. خانواده اش فرهنگي بودند و به لحاظ اقتصادي در وضعيت متوسطي قرار داشتند. سيدعلي 4 ساله بود كه به علت انتقال پدر به تهران ساكن اين شهر شدند. دوره ابتدايي را در يكي از دبستانهاي ناحيه 8 تهران و دوره راهنمايي را به دليل بازگشت به گناباد در زادگاهش گذراند. از وضعيت تحصيلي و خصوصيات اخلاقي درخشاني برخوردار بود. و بارها به اين دلايل از سوي مدرسه و معلمان، جوايزي دريافت كرد. مقطع متوسطه را نيز با كمال موفقيت به پايان برد و وارد دانشگاه شد. سيدعلي پيوسته در مجالس مذهبي و روضه سيدالشهدا حاضر مي شد و در هيئت جوانان علي اكبر (ع) سردسته و نوحه خوان بود. به خاطر مهرباني و نوع دوستي همچنين قلب پاك و صفاي باطنش، تأثيرگذاري زيادي روي اطرافيانش داشت. قبل از پيروزي انقلاب با جمعي از همكلاسان خود در سخنراني هاي انقلابي و تظاهرات ضدشاه شركت مي جست. در اين راستا، حتي كلاس هاي درس را به تعطيلي كشاند.
سال 59 به علت انقلاب فرهنگي و تعطيل شدن دانشگاه ها، به خدمت مقدس سربازي مشغول شد. دوره آموزشي را در تهران و شاهرود گذراند. در هفدهم فروردين سال 65 از طريق بسيج جهاد دانشگاهي، به جبهه اعزام شد و خدمت ارزنده خود را به ميهن، در جبهه ستاد پشتيباني منطقه 3، انجام مي داد در منطقه دزفول و يگان (ش م ر) عنوان فرمانده گروهان را داشت. سرانجام در 22 ارديبهشت 1365 درمنطقه دزفول به ديدار معبود شتافت. پيكر مطهرش را در بهشت قاسم گناباد به خاك سپرده اند.

 



برنامه ريزي عجيب براي تيم ملي ايران - كره شمالي؛ روز عاشورا در قطر!

سرويس ورزشي - رقابت هاي ليگ برتر فوتبال باشگاه هاي كشور پس از پايان برگزاري هفته بيست ويكم با تعطيلي مجدد روبرو خواهد شد.
در حالي كه تنها چند روز از تعطيلات 21 روزه (نيم فصل) ليگ برتر فوتبال باشگاه هاي كشور مي گذرد، قطار ليگ نهم يك بار ديگر از حركت باز خواهد ايستاد تا علاقمندان اين رشته ورزشي شاهد وقفه دوباره آن باشند.
دليل اين تعطيلي حضور تيم ملي فوتبال كشورمان در تورنمنت چهارجانبه قطر است كه تيم هاي ملي ايران، قطر، كره شمالي و مالي برگزاركنندگان آن در دوحه خواهند بود.
در حالي كه تعطيلات بيست و يك روزه نيم فصل تازه به پايان رسيده و تيم ها با انجام تمرينات بدنسازي و تاكتيكي، خود را آماده حضوري قدرتمند در ادامه مسابقات مي كردند، پيكارهاي ليگ با تعطيلي دوباره خود، برنامه ريزي هاي تيم ها را دچار مشكل خواهد كرد.
در شرايطي كه مسابقات ليگ برتر به روزهاي حساسي نزديك شده و رقابت در صدر و انتهاي جدول نزديك و جذاب دنبال مي شود بايد ديد آيا اين تعطيلي به سود تيم ها خواهد بود و يا آنكه تيم ها و مربيان آنان را متضرر مي كند.
در حالي كه مربيان تمامي تيم هاي حاضر در ليگ برتر چندي پيش تمرينات سنگين بدنسازي را در جزيره كيش و حتي كشورهاي همسايه پشت سر گذاشته اند، با تعطيلي بي موقع و از پيش تدوين نشده دچار چالشي جديد خواهند شد.
حال اين سوال در ذهن كارشناسان فوتبال ايجاد مي شود كه آيا حضور تيم ملي فوتبال ايران در اين تورنمنت در حاليكه تيم ايران هيچ مسابقه رسمي و مهمي پيش رو ندارد، چه اهميتي براي آن خواهد داشت و اينكه آيا ديدار با تيم هايي كه به لحاظ فني در سطح بالايي نيستند مي تواند به رشد فوتبال كشورمان كمك كند.
در حالي كه رقابت هاي ليگ برتر با نظم و برنامه ريزي خوبي پيگيري مي شد ايجاد چنين وقفه هاي غيرضروري به طور حتم براي تمامي تيم ها مشكل ساز شده و برنامه هاي مربيان را دچار اختلال خواهد كرد.
با توجه به اينكه رقابت هاي جام باشگاه هاي آسيا نيز از اسفند ماه آغاز مي شود و تيم هاي استقلال تهران، ذوب آهن و سپاهان اصفهان و مس كرمان به عنوان نمايندگان ايران درگير اين مسابقات خواهند شد، بهتر است سازمان ليگ مسابقات خود را با نظم بهتري برگزار كند و با تعطيلي هاي غيرضروري بهانه اي نيز در اختيار مربيان اين تيم ها قرار ندهد.
هفته بيست ويكم ليگ نهم ليگ برتر باشگاه هاي ايران طي روزهاي سه شنبه و چهارشنبه هفته جاري برگزار مي شود و پس از آن تيم هاي ليگ برتري بايد به استراحت اجباري 17 روزه بروند.
برنامه ديدارهاي تيم ملي
در قطر
برنامه ديدارهاي تيم ملي فوتبال ايران در تورنمنت قطر اعلام شد كه بر اين اساس شاگردان افشين قطبي نخستين ديدار خود در اين تورنمنت را برابر كره شمالي برگزار خواهند كرد.
براساس برنامه اعلام شده از سوي كميته برگزاري اين رقابت ها تيم ملي فوتبال ايران ساعت 30:16 به وقت تهران روز يكشنبه 6 دي ماه در ديدار افتتاحيه تورنمنت چهارجانبه قطر برابر تيم ملي كره شمالي قرار مي گيرد در روز چهارشنبه 9 دي ماه ملي پوشان فوتبال ايران در بازي دوم روز دوم رقابت ها ساعت 30:18 به وقت تهران در مقابل تيم ملي مالي قرار خواهد گرفت.
شاگردان افشين قطبي در 12 دي ماه ساعت 30:18 به وقت تهران مقابل ميزبان اين تورنمنت، قطر قرار خواهند گرفت.با نگاهي به برنامه ديدارهاي تيم ملي كشورمان در تورنمنت قطر متوجه مي شويم كه اين تيم در نخستين ديدار خود مي بايست روز عاشورا به مصاف تيم ملي كره شمالي برود. حال اين پرسش از مسئولان فدراسيون فوتبال مطرح مي شود آيا قبل از حضور در چنين تورنمنتي نبايد به اين مسئله مهم توجه شود؟
متأسفانه مسئولان فدراسيون فوتبال طي چند سال اخير بدون توجه به مسائل جانبي كه هراز گاهي هم مشكلات حاشيه اي زيادي را براي فوتبال كشور به وجود آورده حاضر به حضور در چنين تورنمنت هايي مي شوند كه اين مهم نشان مي دهد مديران حاضر در اين فدراسيون و بخش بين الملل فوتبال كشورمان هنوز از پختگي لازم برخوردار نيستند.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

برگزاري مراسم انتخاب بازيكن سال جهان
مراسم انتخاب بهترين بازيكن فوتبال سال 2009 جهان امروز در حالي در زوريخ سوئيس برگزار مي شود كه بسياري از كارشناسان شانس ليونل مسي را براي كسب اين عنوان باارزش، بالا مي دانند. نامزدهاي نهايي اين جايزه در قسمت مردان آندرس اينيستا (اسپانيا)، كاكا (برزيل)، ليونل مسي (آرژانتين)، كريستيانو رونالدو (پرتغال)، ژاوي (اسپانيا) و در قسمت زنان كريستيانو (برزيل)، آنيكا گرنگيز (آلمان)، مارتا (برزيل)، بيرجيت پرنيز (آلمان) و كلي اسميت (انگليس) هستند.
در ميان بازيكنان مرد شانس مسي براي كسب جايزه بهترين بازيكن سال بيش از ديگران است. مسي پيش از اين نيز عنوان بهترين بازيكن سال اروپا را از آن خود كرد.
شكست تيم نكونام، پيروزي تيم هاشميان
تيم فوتبال اوساسوناي اسپانيا در حالي كه از وجود جواد نكونام و مسعود شجاعي در تركيب خود سود مي برد، مقابل تيم اتلتيك بيلبائو با نتيجه دو بر صفر شكست خورد.
در اين ديدار كه در چارچوب هفته پانزدهم لاليگا برگزار مي شد شجاعي 90 دقيقه و نكونام 83 دقيقه در تركيب اوساسونا به ميدان رفتند. همچنين در چارچوب هفته هفدهم بوندس ليگا، تيم بوخوم در شرايطي كه 90 دقيقه از وحيد هاشميان در تركيب خود استفاده مي كرد مقابل هانوفر به برتري سه بر دو دست يافت. هاشميان در اين بازي يك پاس گل داد. مهدي مهدوي كيا ديگر ايراني حاضر در بوندس ليگا در اين هفته هم حتي روي نيمكت تيم اينتراخت فرانكفورت جايي نداشت.
فنايي با كميته ملي المپيك قرارداد بست
سرپرست تيم فوتبال اميد با كميته ملي المپيك قرارداد بست.
محمد فنايي كه هنوز با كميته ملي المپيك براي همكاري با تيم اميد قرارداد نبسته بود چند روز قبل با تاييد آن از سوي بهرام افشارزاده و امضاي قرارداد توسط دبير كميته ملي المپيك قرارداد رسمي خود را دريافت كرد. در حال حاضر تمامي كادر فني و سرپرستي تيم اميد قرارداد رسمي دارند. امضاي قرارداد فنايي با كميته ملي المپيك در حالي است كه زمزمه هايي مبني بر مخالفت افشارزاده با حضور فنايي در تيم اميد شنيده مي شد.
خداحافظي تركي از دنياي داوري
روز گذشته خبرگزاري فارس از خبر خداحافظي محسن تركي از دنياي داوري را روي خروجي خود قرار داد. هر چند اين خبر از سوي كميته داوران و محسن تركي تاييد نشده ولي تركي بعد از قضاوت در دربي شصت و هفتم پايتخت، ديگر در مستطيل سبز ديده نشده است.
پيروزي براي سومين بار به امارات مي رود
تيم فوتبال پيروزي براي برگزاري اردوي 6 روزه سه شنبه هفته آينده راهي امارات مي شود.
با نظر كادر فني پيروزي، اين تيم سه شنبه هفته آينده براي برپايي اردوي 6 روزه و انجام 2 بازي تداركاتي راهي امارات مي شود. سرخپوشان پس از بازي با صباي قم در روز چهارشنبه هفته جاري به مدت 4 روز تعطيل هستند و دوشنبه هفته آينده تمرينات خود را ادامه مي دهند و روز سه شنبه عازم امارات مي شوند.
تيم پيروزي طي فصل جاري تاكنون دو بار براي برپايي اردو راهي دبي شده است.
7 محروم در هفته بيست و يكم ليگ برتر
سازمان ليگ برتر اسامي 7 بازيكن محروم هفته بيست ويكم را اعلام كرد. در بازي هاي اين هفته كه طي روزهاي سه شنبه و چهارشنبه هفته جاري برگزار مي شود محمدحسن رجب زاده (ابومسلم)، عليرضا ميرشفيعيان (تراكتورسازي)، محسن مسلمان (ذوب آهن)، ايوان پترويچ (شاهين بوشهر)، داود حقي (صباي قم) و سيامك سرلك و سعيد رمضاني (فولاد خوزستان) نمي توانند تيم هاي خود را همراهي كنند.
پيروزي، استقلال، تيم اميد و يك تيم خارجي در جام دهه فجر
نايب رييس فدراسيون فوتبال ايران از احتمال حضور تيم اميد در تورنمنت تهران خبر داد.
تاج درباره وضعيت تيم اميد و بازي هاي دوستانه اي كه براي اين تيم در نظر گرفته شده است، گفت: مي خواهيم شرايطي را فراهم كنيم تا تيم اميد در تورنمنت تهران كه قرار است با حضور تيم هاي استقلال، پيروزي و يك تيم خارجي برگزار شود، حاضر باشد. وي افزود: به غير از حضور در اين تورنمنت تيم اميد در راه آماده سازي جهت شركت در بازي هاي آسيايي اين تيم در سه تورنمنت ديگر هم شركت خواهد كرد.

 



معاون وزير مسكن و شهرسازي: احداث 53 بيمارستان در كشور اجرايي مي شود

ساري - خبرنگار كيهان:
با اختصاص اعتبارات دولتي 53 پروژه بيمارستاني در كشور اجرايي خواهد شد.
معاون وزير مسكن و شهرسازي با اعلام اين خبر در جريان بازديد از طرح هاي عمراني دولت در مازندران افزود: ساخت اين بيمارستان ها به تصويب دولت رسيده است.
محمدجعفر علي زاده گفت: هم اكنون 13 هزار و 500 تخت بيمارستاني در كشور در حال ساخت است. وي افزود: اين بيمارستان ها جايگزين بيمارستان هاي فرسوده در سطح كشور خواهد شد. معاون وزير مسكن و شهرسازي اظهار داشت: هم اكنون 90 درصد بيمارستان هاي فعال در كشور فرسوده هستند. به گفته وي ظرف 10 تا 15 سال آينده بايد نسبت به جايگزيني بيمارستان هاي فرسوده در كشور اقدام كرد.
عليزاده از طرح دولت براي تجميع بيمارستان هاي تخريبي در كشور خبر داد و گفت ساخت بيمارستان هاي جديد و جايگزيني بيمارستان هاي فرسوده در كشور به اختصاص سالانه 400 ميليون تومان اعتبار نياز دارد. معاون وزير مسكن و شهرسازي گفت: به زودي عمليات اجرايي احداث 53 پروژه بيمارستاني در كشور آغاز مي شود.

 



تقليل ليگ كشتي فرنگي به 4تيم سرمربي نيروي زميني : همه ما را زنگ تفريح مي دانستند

سرپرست كميته ليگ فدراسيون كشتي گفت: باتوجه به انصراف تيم نيروي زميني ارتش، ليگ فرنگي را با 4تيم ادامه خواهيم داد.
رضا غلامي اظهار داشت: احتمالاً نامه رسمي انصراف تيم ارتش از طريق هيئت كشتي تهران به فدراسيون ابلاغ مي شود. هيچ كاري غير از اينكه ليگ را با 4تيم ادامه دهيم نمي توانيم انجام دهيم. ارتشي ها هفته آخر استراحت داشتند براين اساس دور رفت بدون تغيير برگزار مي شود و بايد در دور برگشت مسابقات تغييراتي را ايجاد كنيم.وي تأكيد كرد: برنامه دور برگشت ليگ با حذف نيروي زميني ارتش اعلام خواهدشد. باتوجه به باقي ماندن 4 تيم، احتمالاً دور برگشت در سه هفته به پايان خواهد رسيد.
اما انصراف تيم نيروي زميني از ليگ فرنگي واكنش سرمربي اين تيم را نيز به دنبال داشت.
علي رسولي در اين خصوص گفت: 90درصد از حضور در ليگ فرنگي انصراف داده ايم. دليل آن هم ترخيص بخش زيادي از سربازان مان، مسائل مالي و عدم حمايت مطبوعاتي است. اين مسئله را در نامه اي به كميته ليگ اعلام كرده ايم. همه ما را زنگ تفريح ليگ مي دانستند و كسي از تيم ما حمايت نكرد.
وي تأكيد كرد: در صحبتي كه با يزداني خرم داشتيم روي ادامه حضور در ليگ توافق كرديم؛ اما چون به مديريت باشگاه نامه رسمي زده شده بود، نتوانستيم تغييري در تصميم مان ايجاد كنيم. سرمربي تيم فرنگي ارتش يادآور شد: من هم اگر همه شاخص ها و ملي پوشان را در تيمم داشتم، بدون دغدغه شاگردانم را هدايت مي كردم. آنهايي كه دائماً انتقاد مي كردند بهتر بود بضاعت ما و اهداف مان از حضور در ليگ را مي ديدند. يك بار هم كسي ننوشت تيم ما بدون دردسر و حاشيه در ليگ شركت كرده است.

 



روياهاي سرمربي 50 ساله تيم ملي هندبال ايران روي سكو خواهد رفت

سرمربي روسي و 50 ساله تيم ملي هندبال كشورمان در اولين اظهارنظر خود پس از گذشت دوماه از حضورش درايران عنوان كرد كه به آينده ايران اميدوار است و روياهاي بزرگي را در سر مي پروراند.
«يوري كديوف» روس كه سابقه قهرماني در دو دوره بازي هاي المپيك، قهرماني و نايب قهرماني درمسابقات جهاني وقهرماني و نايب قهرماني در اروپا را در كارنامه دارد در مورد همگروهي ايران با تيم هاي لبنان و اردن گفت: اطلاعات چنداني از مسابقات آسيايي ندارم اما در صحبتي كه با استفان داشته ام او شرايط تيم ها را برايم توضيح داده و برنامه هاي لازم را طراحي كرده ام. در مجموع ما به چيزي جز سكو فكر نمي كنيم.
سرمربي تيم ملي هندبال بزرگسالان ايران با اشاره به اينكه روياهاي بسيار بزرگي را در سرمي پروراند، خاطرنشان كرد:براي آماده سازي بيشتر ملي پوشان دو اردوي تداركاتي در تركيه و گرجستان را مدنظر داريم. در تركيه دو ديدار تداركاتي با تيم ملي بزرگسالان اين كشور و دو ديدار هم با تيم هاي ليگ برتري آنها خواهيم داشت. پس از اردوي تركيه به گرجستان مي رويم و در آنجا هم ديدار تداركاتي داريم. دراين اردوها قسمتي از هزينه ها را ميزبانان تقبل مي كنند.

 



كلكسيون افتخارات شاگردان گوارديولا تكميل شد قهرماني بارسلونا در جام باشگاه هاي جهان

با قهرماني بارسلوناي اسپانيا در جام باشگاه هاي جهان، كلكسيون افتخارات اين تيم درسال 2009 ميلادي تكميل شد.
شنبه شب تيم بارسلونا اسپانيا در فينال جام باشگاه هاي جهان با پيروزي مقابل استوديانتس آرژانتين قهرماني در جام باشگاه هاي جهان را جشن گرفت.
دراين ديدار كه در ورزشگاه شهرك ورزشي زايد شهر ابوظبي و در حضور 50 هزار تماشاگر كه بيشتر آنها را هواداران تيم بارسلونا تشكيل مي دادند، انجام شد ابتدا در دقيقه 37 پوسيلي تيم استوديانتس را به گل رساند و نيمه اول بازي با برتري تيم آرژانتيني به پايان رسيد.
در نيمه دوم و درحالي كه تنها يك دقيقه به پايان بازي مانده بود، پدرو رودريگز گل تساوي بخش تيمش را به ثمر رساند تا اميد به شاگردان گوارديولا رو كند و بازي به وقت هاي اضافه كشيده شد و در دقيقه 110 بازي «ليونل مسي» با گل پيروزي بخش خود يك بار ديگر افتخاري را براي باشگاهش رقم بزند.
دراين ديدار پر برخورد داور مكزيكي 6 كارت زرد به بازيكنان استوديانتس و 3 كارت زرد را به بازيكنان بارسلونا نشان داد.
با اين قهرماني براي سومين سال متوالي تيم هاي اروپايي قهرمان اين رقابت ها شدند.
در پنج دوره قبل اين بازي ها كه به ميزباني، كشور ژاپن برگزار شد، درسال 2000 كورينتيانس برزيل، سال 2005 سائوپولو برزيل، سال 2006 اينترناسيونال برزيل ، سال 2007 آث ميلان ايتاليا و سال 2008 منچستريونايتد انگليس قهرمان اين بازي ها شده بودند.
شايان ذكر است تيم پوهانگ استيلرز كره نيز در ديدار رده بندي برابر تيم آتلانته از مكزيك به پيروزي رسيد تا عنوان سومي را از آن خود كند. در پايان اين مسابقات ليونل مسي به عنوان بهترين بازيكن جام معرفي شد.

 



خواندني از ورزش ايران

¤ سرانجام پس از كش و قوس هاي فراوان ديروز حكم سرپرستي حسين رضازاده براي فدراسيون وزنه برداري رسماً از سوي رئيس سازمان تربيت بدني ابلاغ شد.علي سعيدلو در حكم خود آورده است: با توجه به سابقه پهلواني، قهرماني و درخشش كم نظير جناب عالي در عرصه هاي جهاني و المپيك و تخصص و انگيزه بالايي كه براي توسعه رشته پرطرفدار وزنه برداري اميد است با هماهنگي، مركز توسعه ورزش قهرماني و حرفه اي ضمن انجام امور محوله حداكثر ظرف مدت شش ماه نسبت به فراهم نمودن مقدمات و برگزاري انتخابات فدراسيون اقدام كنيد.اين خبر را روز شنبه نيز دبير كميته ملي المپيك اعلام و از داراب رياحي به عنوان نايب رئيس و جلاير به عنوان دبير فدراسيون وزنه برداري ياد كرده بود.
¤ با تصميم فدراسيون كشتي، قهرمان ليگ برتر كشتي آزاد به يك تورنمنت بين المللي اعزام خواهد شد. فدراسيون كشتي پس از نشست با مسئولان تيم قهرمان ليگ برتر كشتي آزاد در مورد زمان و محل تورنمنت بين المللي موردنظر توافق خواهد كرد. قهرمان رقابت هاي ليگ برتر كشتي آزاد روز 28 دي ماه پس از برگزاري ديدارهاي مرحله نيمه نهايي و فينال مي شود. هفته دوم از دور برگشت ليگ برتر كشتي آزاد روز 14 دي ماه پيگيري خواهد شد.
¤ مجمع انتخابات رياست فدراسيون قايقراني و اسكي روي آب صبح ديروز با رياست مجيد سجادي معاون سازمان و رئيس مركز توسعه ورزش قهرماني برگزار شد كه در پايان احمد دنيا مالي با 34 راي براي چهارسال ديگر به عنوان رئيس فدراسيون ابقا شد. 2 راي ديگر اين مجمع سفيد بود.
¤ بدنبال تغييرات در فدراسيون هاي ورزشي به احتمال زياد روساي فدراسيون هاي شطرنج و بدمينتون نيز بزودي جاي خود را به سرپرستان جديد خواهند داد. با توجه به نشست هاي كارشناسي و جلسات بحث و بررسي عملكرد فدراسيون هاي ورزشي كه با حضور رئيس سازمان تربيت بدني برگزار مي شود به نظر مي رسد مديران سازمان با توجه به هدفگذاري و برنامه هايي كه در اين دو رشته مدنظر دارند، از عملكرد اين دو فدراسيون چندان راضي نيستند. از سوي ديگر به نظر مي رسد بحث بركناري مهدي كرباسيان از رياست فدراسيون بدمينتون نيز بدنبال تاكيد علي سعيدلو مبني بر حضور تمام وقت روساي فدراسيون ها بي ارتباط نباشد.

 



اخبار تلگرافي از فوتبال جهان

¤ با اخراج مارك هيوز از تيم فوتبال منچسترسيتي انگليس، روبرتو مانچيني سرمربيگري تيم آبي هاي شهر منچستر را برعهده گرفت.
¤ جشن بزرگ باشگاه بارسلونا در آخرين شب سال 2009 در ورزشگاه نيوكمپ درآمد خالص 5 ميليون يورويي براي اين باشگاه بزرگ اسپانيايي درپي خواهد داشت. قيمت بليت ورودي به اين جشن حداقل 180 يورو است.
¤ قهرماني تيم بارسلونا درجام باشگاه هاي جهان سبب شد كه اشك شوق در چشمان گوارديولا حلقه بزند. گوارديولا در طول يك سال اخير بيشترين جام را با شاگردانش به دست آورد.
¤ باشگاه بايرن مونيخ آلمان پيش از ديدار بايرن هرتابرلين از فرانتس بكن باوئر تقدير كرد. قيصر فوتبال آلمان نيم قرن در بايرن فعاليت داشته و اكنون نيز رئيس افتخاري اين باشگاه است.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14