(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 30 آذر 1388- شماره 19540
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
... و اين خط، همان است (يادداشت روز)
آيت الله منتظري در سن 87 سالگي دارفاني را وداع گفت
نيمرو! (گفت و شنود)
كيهان و خوانندگان
ثمره هاشمي خبر داد آمادگي دولت براي ارائه لايحه بودجه 89 به مجلس در هفته جاري
صالحي: مبادله سوخت بايد به صورت همزمان باشد
مهمان پرست : سعد حريري در آينده نزديك به تهران سفر مي كند
ادبيات عاشورايي براي جنبش سبز خطرناك است (خبر ويژه)
واشنگتن پست: ايراني ها مي دانند برنامه هسته اي آنها قابل مهار نيست (خبر ويژه)
مجمع پيرمردهاي سرگردان! (خبر ويژه)
ادعاي جمهوريت را باور كنيم يا حمايت آمريكا از شما را؟ (خبر ويژه)
فرصت طلبان ناكام ، مستند رسانه هاي ضدانقلاب (خبر ويژه)
استفاده رژيم صهيونيستي از اينترنت براي عمليات جاسوسي و خرابكاري (خبر ويژه)



... و اين خط، همان است (يادداشت روز)

در ميانه حكومت بي مثال اميرالمؤمنين-عليه السلام- بعضي از نيروهايي كه در دين به «امام» قايل نبودند و يا عقل خويش را امام خويش مي پنداشتند، شعار مي دادند «لاحكم الالله» اين شعار مقدسي بود كه شايد مقدس تر از آن يافت نشود اما حضرت امير كه در برابر «الله» خوديتي را نمي شناخت و امتحان خود را در عرصه هاي مختلف از جمله مواجهه حساس و خطرناك با «عمروبن عبدود» در «روز خندق» داده بود، اين شعار را برنتافت و آن عبارت تاريخي را فرمود كه به ضرب المثل هم تبديل گرديد: «كلمه حق يراد بها الباطل». منافقين نماز شب و نافله خوان چاره اي نداشتند جز اينكه در برابر حكومت حق به خود حق متوسل شوند تا علي را پشت سر بگذارند و حال آنكه مي دانستند خدا اسلام بدون محمد(ص) و علي(ع) را نمي پسندد.
حضرت امير المؤمنين- سلام الله عليه- مشت بسته اين منافقين را باز كرد و فرمود اين خوارج با نفي حكومت از غير خدا در پي نفي حكومت هستند و حال آنكه گريزي نيست و جامعه به حاكم نياز دارد. علي مرتضي-عليه السلام- مي فرمايد آنچه اينها دنبال مي كنند از حكومت جور هم بدتر است چرا كه هرج و مرج اساس نظام اجتماعي را فرو مي پاشد.
هرج و مرج طلبي در جامعه اي كه براي استقرار «نظم جديد» فديه هاي فراواني داده است و در بين فديه ها عالمان بزرگ و انسانهاي بسيار ارزشمند وجود دارند، ظلم مضاعفي به حساب مي آيد. هرج و مرج طلبي با شورش عليه نظم مستقر شروع مي شود و در انتها به هرج و مرج مطلق منتهي مي گردد چرا كه در اينجا هرج و مرج طلبي بطور مطلق و بصورت ابزار براي رسيدن به مقصود مورد استفاده قرار مي گيرد و اين در درازمدت به روش هرج و مرج طلبي لباس مشروعيت مي پوشاند پس مي توان گفت هرج و مرج طلبي به هيچ نوع حاكميت و نظمي نمي انجامد.
انقلاب اسلامي در طول سه دهه اخير بارها شاهد استفاده «گروههاي فشار» از روش هرج و مرج بوده و نتايج آن را ديده است. در يك مقطعي از انقلاب بعضي از گروههاي سياسي شعارهاي ضد آمريكايي سر مي دادند و در همان حال حضرت امام را كه ريشه آمريكا را در ايران قطع كرده بود «مرتجع» مي خواندند. حضرت امام با لطافت فرمودند اينها چپ هاي آمريكايي اند. طولي نكشيد كه اين چپ هاي آمريكايي ارتباط علني خود را با آمريكا ظاهر كردند. در واقع در آن زمان، مسئله چپ هاي آمريكايي اين بود كه نظام ضدآمريكايي مستقر نشود. بعدها منافقين هم همين راه را رفتند يك روز سازمان مجاهدين خلق بيانيه داد كه تنها كسي كه شايسته منصب رياست جمهوري است، حضرت امام خميني مي باشد و افزود «تنها راه» حفظ جمهوري اسلامي از خطر افتادن به دام امپرياليسم جهاني، پذيرش اين سمت از سوي امام است آنان البته مي دانستند كه پذيرفتن سمت اجرايي در شأن امام نيست در واقع منافقين دشمني با امام را در ذيل واژه امام مخفي كرده بودند و البته زياد طول نكشيد و آنان به جنگ مسلحانه با امام روي آوردند.
يكي ديگر از نمونه ها اقدامات نهضت آزادي بود. نهضت آزادي همواره آزادي را بر استقلال و جمهوري اسلامي مقدم مي كرد و وقتي مي پرسيدي چرا؟ پاسخ مي دادند اگر آزادي باشد استقلال و جمهوريت هم خواهد بود. همين ها وقتي امام از برگزاري رفراندوم حرف زد گفتند هنوز زود است و بايد چند سال بگذرد تا زمينه برگزاري رفراندوم فراهم شود. بعدا وقتي مجلس خبرگان قانون اساسي با راي ملت آزاده تشكيل شد اينها مدعي شدند بوي استبداد مي آيد در نهايت به قم رفته و از حضرت امام صريحا خواستار انحلال مجلس خبرگان شدند. در اينجا هم آزادي خواهي آقايان نهضت آزادي براي سلب آزادي از ملت ايران مطرح مي شد.
بعدها يك گروه ديگر سر برآوردند و شعار پلوراليسم ديني-تكثرگرايي ديني- سر دادند اينها در حلقه هاي خود- كيان و سلام- مدعي بودند كه حكومت بايد در مواجهه با برداشت هاي مختلف از دين بي طرف باشد و حال آنكه منظورشان بي طرفي نبود- هرچند بي طرفي هم سخن نادرستي است- منظور آنان از پلوراليسم ديني اين بود كه صداي خدا را از وجاهت و تاثير بيندازند و اباطيل را حاكم نمايند اما اين همه را در ذيل واژه زيبا و البته مغلوط « هر فكري محترم است» توجيه مي كردند و مرادشان حرمت زدايي از تعاليم ديني بود چه اينكه براي تحقق آن چهار نعل به سوي سكولاريزم تاختند و تظاهرات عليه خدا را نيز مشروع قلمداد كردند!
اين روزها يك گروه ديگر سر برآورده كه «رجعت به گذشته» را سر مي دهد و در توجيه آن مي گويد رويه كنوني كشور، ما را از تعاليم اوليه انقلاب و خط امام دور كرده است و بايد به آن دوره بازگرديم. اين شعار بسيار زيبا خيلي ها را به اشتباه انداخت و حال آنكه منظور آنان- موسوي و...- اين است كه دستاوردهاي قانوني نظام و نهادهاي برآمده از انقلاب را به اسم انقلاب و بازگشت به ارزش هاي آن قرباني نمايند!
درست در ميانه اين دعواها عده اي هم به اسم اينكه جامعه دستخوش التهاب شده و نظام به خطر افتاده است از همگرايي و بازگشت به شرايط قبل از انتخابات سخن مي گويند البته در اين بين بعضي از نيروهاي غير سياسي آن را صادقانه عنوان مي كنند ولي نيروهاي سياسي براي بازسازي اوضاع بهم ريخته خود از آن دم مي زنند. در واقع در اينجا هم منظور از وحدت همان تفرقه است ولي چون نمي توان با تابلوي تفرقه به جمع آوري عده و عده پرداخت تابلوي وحدت را بلند كرده اند.
هرج و مرج طلبي توأم با بهم ريختن مرزهاي سياسي است طبيعي هم هست چرا كه وقتي مرزهاي اعتقادي فرو مي ريزند معناي دوستي و دشمني عوض مي شود. دشمنان ديروز دوست خوانده مي شوند و دوستان ديروز دشمنان تلقي مي گردند. در اين فضا جاسوسي، بي ديني، تضييع حقوق مردم و مسايل اخروي رنگ مي بازند و الگوهاي جديد جاي آن را مي گيرند و اين يك وضعيت فراگير در همه صحنه هاي درگيري انقلاب و مخالفان آن است بدون آنكه مو بزند با اين وصف شما اگر مروري به روش هاي توده اي ها، فدايي ها، مجاهد خلقي ها، حزب خلق مسلمان ها، بهزاد نبوي ها، خاتمي ها، موسوي ها و... بياندازيد مي بينيد كه مو نمي زند و همه از يك روش و شيوه و الگو پيروي كرده اند. براي اينكه كمترين ترديدي برايتان نماند به آرشيو سال 85 و 95 مراجعه كنيد اطلاعيه سازمان مجاهدين خلق و... را برداريد كنار اعلاميه ماههاي اخير ميرحسين موسوي و ادوار دفتر تحكيم و... بگذاريد و سعي كنيد آنها را جدا و مختلف ببينيد هرگز نخواهيد توانست!
اين روزها اما نفاق به مخمصه افتاده است. ميرحسين در نامه 12 شهريور خود مي نويسد من 02 سال سكوت كردم- يعني به آماده كردن نيرو مشغول بودم- و بعد از 02 سال تا اينجا آمدم نمي توانم 02 سال ديگر صبر كنم تا «شبكه اجتماعي» شكل بگيرد. او هيچگاه گمان نمي كرد راديكاليزم سبز او به اين زودي خزان بگيرد. حال او اين ضعف را با چه جبران مي كند با صبر و محاسبه؟ خير او در آن نامه مي نويسد از راهي كه برگزيده ام باز نمي گردم و به راه خود ادامه مي دهم هر چند حمايت آشكار سيا- كه تا پيش از اين مخفي بوده است- همه حقيقت را برملا مي كند. در واقع موسوي و... خلأ همراهي مردمي را با حمايت جدي مراكز جاسوسي و... جبران مي نمايند.
در اين ميانه انقلاب اسلامي البته راه خود را مي رود و از اشتغال به اموري كه آن را از هدف بزرگ خود باز مي دارد، پرهيز مي كند و صد البته در ايران ما مردم اسير فتنه منافقان و منحرفان نمي شوند. هر چند آبي گل آلود و هوايي غبارآگين مي گردد وعده اي براي مدت كمي دچار ضعف تشخيص مي شوند اما مردم ما كوله باري از 41 قرن تجربه بر دوش دارند و معناي ولايت و تفاوت آن را با حكومت هاي غير الهي مي دانند.
سعدالله زارعي

 



آيت الله منتظري در سن 87 سالگي دارفاني را وداع گفت

آيت الله منتظري شنبه شب و در سن 87 سالگي دارفاني را وداع گفت. دكتر باهر پزشك معالج وي، ايست قلبي و تنفسي را علت فوت اعلام كرد.
آيت الله منتظري حدود 9 دهه قبل (سال 1301 شمسي) در خانواده اي مذهبي در نجف آباد به دنيا آمد، در 12 سالگي راهي حوزه علميه اصفهان شد و 7 سال بعد براي ادامه تحصيل راهي قم گرديد. ورود وي به قم از يكسو با جنگ جهاني دوم و از سوي ديگر با آزادي هاي نسبي كه به واسطه كنار رفتن رضاخان حاصل شده بود همزمان بود. در اين بين حوزه علميه قم كه يك دوره فشار سنگين را تحمل كرده بود فعاليت خود را سرعت، وسعت و عمق بخشيد. اين زمانه اي بود كه دوره مرجعيت آيت الله حائري يزدي-موسس حوزه- پايان يافته و دوره رياست عام آيت الله بروجردي آغاز شده بود.
آقاي منتظري در درس اصول آيت الله بروجردي شركت مي كرد و پس از طي مراحلي به درس خارج حضرت امام خميني(ره) وارد شد. او در اين دوران علاوه بر اينكه از درس حضرت امام سود مي جست به امام در مبارزه با رژيم طاغوت مدد مي رساند.
با آغاز مرجعيت حضرت امام و بالا گرفتن مبارزه، آقاي منتظري بارها متحمل حبس و تبعيد گرديد. او تا پيروزي انقلاب اسلامي بر تداوم راه حضرت امام استقامت ورزيد و يكي از چهره هاي شاخص دوران مبارزه بود.
پس از پيروزي انقلاب اسلامي، وي با احراز رياست مجلس خبرگان قانون اساسي، نقش مهمي را در گنجاندن اصل مترقي ولايت فقيه در قانون اساسي ايفا كرد. سپس حضرت امام خميني، امامت جمعه تهران را به دنبال ارتحال آيت ا... طالقاني در شهريور 58 به او سپرد كه تا يك سال در اين سمت بود و پس از آن به قم مراجعت كرد. در اين دوره آقاي منتظري به شدت مورد بغض جريان نفاق و ليبرال ها بود كه او را به دليل تبعيت از مشي حضرت امام سرزنش مي كردند. در اين دوران محمد منتظري فرزند آيت الله منتظري در جنايت تروريستي 7 تير 1360 به دست گروهك منافقين به همراه آيت الله بهشتي به شهادت رسيد.
آقاي منتظري در سال 64 از سوي مجلس خبرگان به قائم مقامي رهبري انتخاب گرديد. در اين دوره منافقين و ليبرال ها به بيت آقاي منتظري نزديك شدند و از موقعيت و شخصيت ايشان سوءاستفاده مي كردند. براين اساس حضرت امام خميني(ره) درصدد برآمد آقاي منتظري را وادار به اصلاح بيت و دفتر و مراكز سياسي خود كند اما همزمان با تلاش حضرت امام(ره)، عوامل ياد شده نيز با ارائه اطلاعات غلط درپي ايجاد تقابل ميان وي و حضرت امام(ره) برآمدند و سرانجام هنگامي كه مهدي هاشمي- برادر داماد و رئيس دفتر آقاي منتظري- به جرم ارتكاب 11 فقره قتل عمد، شركت در درگيري هاي مسلحانه و چند اقدام خشونت آميز و مجرمانه ديگر، بازداشت و به اعدام محكوم شد، آيت الله منتظري متاسفانه به دفاع از او برخاست و دست مجرمان براي سوءاستفاده بيشتر از جايگاه ايشان بازتر و گسترده تر شد و سرانجام حضرت امام بعد از حدود چهار سال مدارا و تذكرات محرمانه و علني و مشاهده بي تاثير بودن اين مدارا در تاريخ 6/1/68 طي نامه شديداللحني آقاي منتظري را از قائم مقامي خود عزل فرمود.
آقاي منتظري پس از يك زندگي پر فراز و نشيب سياسي و تحمل سختي هاي فراوان و تدريس و تاليف كتب گوناگون فقهي از جمله در زمينه ولايت فقيه، سرانجام نيمه شب 29 آذر دنيا را وداع گفت و به ديدار حق شتافت. در اين ميان احمد منتظري فرزند آقاي منتظري در مصاحبه با واحد مركزي خبر گفت پدرم وصيت كرده است كه تشييع جنازه اش به ميداني براي تشنج آفريني مخالفان نظام تبديل نشود.
مراسم تدفين وي امروز درقم برگزار مي شود.

 



نيمرو! (گفت و شنود)

گفت: از مواضع و عملكرد و اظهارات سران فتنه معلوم مي شود كه خيلي به كمك آمريكا و اسرائيل دل بسته بودند.
گفتم: بيخود نبود كه آنهمه به نفع اسرائيل و آمريكا شعار مي دادند و عليه حضرت امام(ره) و جمهوري اسلامي و مباني انقلاب موضع مي گرفتند.
گفت: ولي بد جوري سنگ روي يخ شده اند.
گفتم: بايد مي دانستند كه وقتي آمريكا با آنهمه بروبيا و آلاف اولوف نمي تواند هيچ غلطي بكند، از مأموران دست چندم شيطان بزرگ كاري ساخته نخواهد بود.
گفت: چه عرض كنم؟! اما آمريكا و اسرائيل هم بد جوري سران فتنه را با وعده و وعيد خود دلخوش كرده بودند...
گفتم: شخصي به ميهمانش گفت؛ نيمرو ميل داريد؟ و ميهمان كه از گرسنگي ضعف كرده بود گفت؛ تخم مرغ داريد؟ و يارو جواب داد؛ نه! مرغ داريم، اگر نيمرو ميل داريد بهش بگم تخم بگذاره! راستي ؛ دو تا كافيه؟!

 



كيهان و خوانندگان

¤ افراطيون مدعي اصلاحات مثل كبك سر خود را زير برف كرده اند. اين در حالي است كه هويت شان براي مردم روشن شده و آن ها را مي شناسند. به همين دليل بهتر است با بيان اين كه خواهان مجوز براي برگزاري راهپيمايي در اعتراض به اهانت به امام خميني(ره) هستند مردم را فريب ندهند.
مرتضوي
¤ خطاب به سران فتنه اين نوكران اجانب بنويسيد اگر چشم داشتند مي ديدند كه ما ملت در طول هفته گذشته چگونه با تظاهرات ميليوني خود از نظام و رهبري دفاع كرديم. تا آخر همينگونه روي مواضع خود ايستاده ايم و اجازه نخواهيم داد فتنه گران پاي آمريكا شيطان بزرگ را به داخل كشور باز كنند و اين آرزو را براي هميشه به گور خواهند برد.
عليمرداني
¤ عده اي كه فكر مي كنند ملت ايران گوش به صداي بي بي سي و ديگر رسانه هاي خارجي هستند و بر اين اساس مسائل ايران را تحليل مي كنند سخت در اشتباه هستند. اقشار مختلف مردم در طول هفته گذشته و بويژه در راهپيمايي بعد از نمازجمعه اين هفته بيعت مجدد خود را با امام و رهبري به نمايش جهانيان گذاشتند و دست رد به سينه بدخواهان و فتنه گران زدند.
شكرنابي
¤ ملت در جاي جاي كشور پهناور ايران اسلامي چون يد واحد به حمايت از مراد و امام خود به صحنه آمدند تا به خيال بافان جاهل و نادانان فتنه گر بفهمانند قشر دانشجو، فرهنگي، بازاري، كارگر، بسيجي و سپاهي و همه و همه امت واحده هستند كه موفق شدند با آراء 40ميليوني خود خواب خوش را از استكبار جهاني بگيرند و اجازه نمي دهند افراد قدرت طلب و زراندوز به اهداف شوم خود برسند. ديري نمي پايد كه با محاكمه و مجازات سران فتنه به خوش رقصي آنان براي دشمنان پايان داده خواهد شد.
محمودي
¤ همه مردم در سراسر كشور با راهپيمايي و تظاهرات خود خواستار محاكمه و مجازات سران فتنه شده اند با اين وصف چرا دستگاه قضايي به اين خواست عمومي ملت عمل نمي كند؟
تقي زاده
¤ با گلايه از مسئولين قضايي بخاطر تعلل و كوتاهي در برخورد با سران فتنه عرض مي كنم از قديم گفته اند علف هاي هرز را بايد همان زمان كه سر بيرون مي آورند از ريشه درآورد.
احمدنيا
¤ روزنامه هاي دوم خردادي به حدي از حضور چشمگير مردم در راهپيمايي هاي سراسري ملت در طول هفته گذشته بويژه در راهپيمايي بعد از نمازجمعه اين هفته در حمايت از امام و رهبري ناراحت شده اند كه از روي كينه اين تظاهرات باشكوه را پوشش نداده اند. البته بايد عصباني باشند چون ملت توانسته است توطئه شوم چندين ماهه آنان را در ايجاد شكاف در جامعه خنثي سازد.
عباسي
¤ در مبارزه دستگاه قضا با پرونده هاي فساد اقتصادي بايد آن دسته از صاحبين پرونده مفاسد اقتصادي كه در حمايت از جريان فتنه بوده اند و نيازهاي مالي فتنه گران در ايام انتخابات و پس از آن را فراهم كرده اند در اولويت رسيدگي قرار گيرند. سپس نوبت به ساير پرونده ها برسد.
رضايي
¤ همگي اين جمله معروف كه «بي عشق خميني نتوان عاشق مهدي شد» را به ياد داريم. امروز هم بايد گفت «بي خامنه اي هم نتوان ياور مهدي شد.»
حبشي از اصفهان
¤ به مسئولان مؤسسه حفظ آثار و نشر آثار امام خميني(ره) بفرمائيد كه امام متعلق به همه مردم است و اگر آن ها نمي توانند از جايگاه امام حفاظت كنند، خود مردم اين كار را مي كنند. از مسئولان امر تقاضاي تغيير مديران آن موسسه مي شود.
شريفي از تهران
¤ وقتي در روزنامه اسامي افراد معلوم الحال شاكيان از روزنامه كيهان را ديدم بر خودم لازم دانستم تماس بگيرم و بابت ايستادگي جناب آقاي شريعتمداري روي اصول انقلاب و افشاگري از منافقين جديد و مواجب بگيران غرب تشكر بكنم.
صائد
¤ بنده و امثال بنده، روزنامه كيهان را تنها يك روزنامه نمي دانيم، بلكه به نظر ما كانوني در دفاع از اسلام است. از اهانت هايي هم كه به كيهان مي شود، ناراحت نشويد، اين كه دشمنان اسلام و تشيع به شما مي تازند، نشان دهنده آن است كه راه را درست مي رويد.
مختاري از قم
¤ از روزنامه كيهان تقاضا مي شود كه همان طور كه خودش درباره فتنه هاي دشمنان افشاگري مي كند، از مسئولان صدا و سيما هم بخواهد كه برنامه هايي در اين راستا پخش كنند و از مسئولان نشر كتاب هم تقاضا مي شود كه كتاب هايي براي افشاگري فتنه ها منتشر شود.
ابوالقاسمي
¤ از صدا و سيما و رسانه ها تقاضا مي شود كه رفتار پليس دانمارك با معترضان را نمايش دهند تا تهاجم رسانه اي آن ها خنثي شود. همچنين واقعيت حقوق بشر در اروپا را بايد از كساني كه در كشورهاي غربي زندگي مي كنند بپرسيد تا بگويند در اين كشورها، به خصوص در آلمان كه فاشيسم شديدي حاكم است، وضع حقوق بشر چگونه است. لازم است كه رسانه ها در اين زمينه ها بيشتر افشاگري كنند.
حسن مهاجري از اروپا
¤ از چاپ ستون خوان حكمت در كيهان بسيار ممنون هستم. پيشنهاد مي شود كه مطالب اين ستون در قالب يك كتاب منتشر شود.
غنجي
¤ از مسئولان سازمان تبليغات اسلامي تقاضا مي شود كه به دسته هاي عزاداري حسيني (ع) براي عزاداري خياباني آموزش داده شود. چون هر ساله به دليل عدم سازماندهي درست، ترافيك بسياري ايجاد و در نتيجه انرژي فراواني به هدر مي رود.
يك شهروند
¤ در صفحه 42 دفترچه آزمون سراسري، شرايط پذيرش دانشجو در دانشكده علوم قضايي و خدمات اداري اعلام شده است و بنده هم براي ثبت نام اقدام به پرداخت هزينه اعلام شده كردم. اما وقتي وارد سايت مربوطه شدم، ديدم كه نوشته گزينش فقط براي برادران امكانپذير است. چرا در دفترچه تصريح نشده كه خواهران امكان ثبت نام ندارند و چگونه مي توانم مبلغ پرداخت شده را پس بگيرم؟
يوسفي از تهران
¤ لطفاً گزارشي درباره آنتن هاي بزرگي كه براي تقويت آنتن دهي در برخي مناطق نصب شده است تهيه و به مردم اطلاع رساني نمائيد كه آيا اين آنتن ها ضرر دارند يا نه و اگر دارند، چرا براي رفع ضرر هايش اقدامي نمي شود؟
ابطحي
¤ با توجه به بيماري و مرگ سالانه هزار نفر در اثر آلودگي هوا در تهران، علت مخالفت شوراي شهر و شهرداري تهران براي برقي نمودن تاكسي ها كه مورد تاييد مراجع ذيربط قرار گرفته و تاثير به سزايي در كاهش آلودگي هوا دارد، چيست؟
جعفر رشيد
¤ خيابان سازمان آب در محدوده حكيميه تهران روزهاي جمعه به محل فروش خودرو تبديل شده و آسايش را از ساكنين گرفته است از طرف ديگر بين كوچه هفتم و هشتم را براي احداث پل كنده اند ولي نيمه كاره رها شده و براي رفت و آمد معضل داريم.
بستاوند
¤ بازار گل شهيد محلاتي در افسريه، بسيار نامرتب و به هم ريخته است و 700 غرفه دار و مراجعه كنندگان، هيچ گونه سرويس بهداشتي، خدماتي و آب در دسترس ندارند. از شهرداري تهران تقاضاي رسيدگي مي شود.
يكي از غرفه داران

 



ثمره هاشمي خبر داد آمادگي دولت براي ارائه لايحه بودجه 89 به مجلس در هفته جاري

دستيار ارشد رئيس جمهور اعلام كرد كه دولت آمادگي دارد تا لايحه بودجه سال آينده را در هفته جاري به مجلس ارائه دهد.
«مجتبي ثمره هاشمي» ديروز در حاشيه نشست «جايگاه جهاني ايران پس از مذاكره با گروه 1+5» كه در دانشگاه شهيد بهشتي برگزار شد در جمع خبرنگاران با اشاره به زمان ارائه بودجه سال آينده از سوي دولت به مجلس گفت: در حال حاضر مجلس تعطيل است. اين آمادگي از سوي دولت وجود دارد كه در هفته جاري بودجه 89 را به مجلس ارائه كند اما چون مجلس تعطيل است اين موضوع به بعد موكول شده است.
وي همچنين در خصوص تعلل غربي ها در پاسخ به پيشنهاد ايران مبني بر مبادله 400 كيلوگرم سوخت در كيش، گفت: غربي ها بداخلاقي كردند، هر پيشنهادي زمان دارد، زمان كه گذشت موضوع چيز ديگري است البته اكنون باب خريد سوخت باز است.
ثمره هاشمي پيرامون انتخاب سخنگوي دولت نيز گفت: بايد صبر كنيد، هنوز مشخص نشده است. وي در ادامه با اشاره به اينكه كار معاونت اجرايي را مسئول دفتر و معاون اول انجام مي دهد تاكيد كرد: هم اكنون سمت معاونت اجرايي در نهاد رياست جمهوري وجود ندارد.

 



صالحي: مبادله سوخت بايد به صورت همزمان باشد

رئيس سازمان انرژي اتمي تاكيد كرد كه مبادله سوخت ميان ايران و غرب بايد به صورت همزمان باشد.
علي اكبر صالحي رئيس سازمان انرژي اتمي در گفت و گو با فارس در باره اين كه آقاي متكي وزير امور خارجه چندي پيش آمادگي ايران براي تبادل 400 كيلوگرم اورانيوم در كيش را اعلام كرد، گفت : تبادل 400 كيلوگرم اورانيوم در كيش از ابتدا نيز مطرح بود و ما اعلام كرديم كه تبادل اورانيوم مي بايست در خاك ايران انجام شود. ايرادي كه مي توان به منطق آنها گرفت اين است كه مي گويند آژانس ضمانت لازم را به شما مي دهد يعني آژانس بين المللي انرژي اتمي براي اولين بار در تاريخ خود، ضامن تبادل سوخت مي شود. در تاريخ آژانس اين اتفاق نيفتاده بود كه 150 عضو آژانس براي تبادل سوخت متعهد شوند؛ اين به نوبه خود تحول بسيار بزرگي است.
وي درباره اين كه آژانس در اين زمينه تضمين مي دهد كه سوخت تا زمان تبادل تحت قيموميت اين سازمان باشد، گفت : اگر از ديد غربي ها آژانس معتبر است چرا تبادل سوخت در داخل كشور ما را نمي پذيرند. به طور مثال ما حاضريم اين سوخت را در كيش كاملاً در اختيار آژانس قرار دهيم و هر وقت سوخت را به ما دادند، اين سوخت را از كيش بردارند و ببرند.

 



مهمان پرست : سعد حريري در آينده نزديك به تهران سفر مي كند

سخنگوي وزارت خارجه كشورمان رابطه تهران و بيروت را در همه زمينه ها خوب برشمرد و از سفر نخست وزير لبنان در آينده نزديك به جمهوري اسلامي ايران خبر داد.
رامين مهمان پرست در گفت وگو با فارس رابطه ايران با لبنان را به عنوان كشوري مهم در خاورميانه حائز اهميت برشمرد و گفت: مدت ها بود كه همه دوستداران وحدت جهان اسلام به دنبال اين بودند كه كشور لبنان با وحدت سياسي بين گروه ها و احزاب، دولت خود را تشكيل دهد و خوشحاليم كه با رايزني هاي انجام شده و نقطه نظرات احزاب سياسي، دولت وحدت ملي در اين كشور تشكيل شد.
سخنگوي وزارت خارجه ادامه داد: آقاي متكي در سفر يك روزه به لبنان ملاقات هايي را با مسئولين عاليرتبه اين كشور انجام و در خصوص ارتقاي هر چه بيشتر روابط بحث و تبادل نظر خواهد كرد.
مهمان پرست با اشاره به دعوت به عمل آمده از سعد حريري نخست وزير جديد لبنان براي سفر به تهران، اظهار داشت: نخست وزير لبنان در آينده نزديك به تهران سفر خواهد كرد.
مهمان پرست سطح روابط تهران و بيروت و رايزني ها بين مقامات عاليرتبه دو كشور را خوب برشمرد و افزود: اين تعامل خوب و رايزني هاي مستمر تاكنون نتيجه خوبي را به همراه داشته و با تداوم و افزايش اين رايزني ها مي توانيم با همكاري كشورهاي منطقه به رشد و توسعه منطقه كمك كنيم.

 



ادبيات عاشورايي براي جنبش سبز خطرناك است (خبر ويژه)

يكي از عناصر ضدانقلاب و سلطنت طلب مقيم خارج هشدار داد استفاده از ادبيات عاشورايي و شيعي به ضرر جنبش سبز است.
مهرانگيز كار (همسر سيامك پورزند) با اشاره به برخي زمزمه هاي قبلي مبني بر بهره برداري سبزهاي آشوبگر از ايام محرم، در سايت روزنت نوشت: اين حركت نسنجيده، نگران كننده است و بايد به حاميان جنبش هشدار داد كه جاي تجلي آرمان هاي مدني جنبش در صحنه اي كه عقل و تدبير مغلوب احساسات و شوريدگي مي شود، نيست.
وي با تخطئه رويكرد ملت مؤمن به حماسه عاشورا و چسباندن اتهام خشونت به حركت امام حسين(ع)! نوشت: تاكنون بهره برداري جنبش اعتراضي از فضاهائي در عرصه عمومي مانند نمازجمعه يا روز قدس با شيوه هاي مسالمت آميز در تضاد نبوده است، اما بهره برداري از آئين هاي سوگواري محرم و صفر، موضوع ديگري است و بايد پيش از ورود به اين صحنه پيرامون ويژگي هاي اجتماعي، تاريخي و سياسي آن تأمل كرد و در دام تصميم گيري هاي شتابزده نيفتاد.حضور در سوگواري هاي محرم و صفر كه مستلزم به كار گرفتن ادبيات خاص اين مراسم است و سر دادن شعارهاي سياسي اعتراضي در آن يك اشتباه غيرقابل جبران تاريخي است.
اين مهره سلطنت طلب با اذعان به ماهيت ضدعاشورايي فتنه سبز مي نويسد: جنبش اگر به بهانه مبارزه مدني بخواهد درگيري تاريخي و اسطوره اي امام حسين و يزيديان را بازسازي كند، ويژگي مدرن و حقوق بشري را يكباره از دست مي دهد. اين مي شود نقض غرض! خوب بود راهيان جنبش از ادبياتي كه با اين جنبش سازگازي ندارد فاصله مي گرفتند. در كلام برخي سران جنبش نسبت دادن عمرو عاص به طرف مقابل دارد پياپي تكرار مي شود و گرايش به بازسازي اسطوره هاي ديني خير و شر فزوني مي گيرد. اين را ديگر نمي توان از لوازم يك جنبش مدني و حقوق بشري برشمرد. مطالبات جنبش سبز نيازي به بازسازي تاريخ تشيع و ورود به ادبيات خوارجي و عمرو عاصي ندارد. اين ادبيات را همان بهتر كه در انحصار روزنامه كيهان وانهيم و به حسين شريعتمداري پيشكش كنيم. دارند ادبيات عمروعاصي را كه در نهايت موكول به پذيرفتن ديگر ويژگي هاي اين ادبيات مي شود، به جنبش تحميل مي كنند. حال آن كه اين عرصه جاي حضور سياسي سبزها نيست و ورود به آن بسيار خطرناك است.

 



واشنگتن پست: ايراني ها مي دانند برنامه هسته اي آنها قابل مهار نيست (خبر ويژه)

روزنامه آمريكايي واشنگتن پست با تاكيد بر شكست سياست هاي ضد ايراني دولت آمريكا تاكيد كرد: ايران قابل مهار نيست.
اين روزنامه مي نويسد: واشنگتن سياست خود را بر مهار ايران و برنامه هسته اي آن متمركز كرده است. اما تصور اين كه ايران هسته اي قابل مهار شدن مي باشد، اشتباه و فريبنده است. رژيم ايران در دنياي بلندپروازي هسته اي، از همسايگان خود بسيار مجرب تر است. تاريخ نشان مي دهد كه جامعه جهاني تنبيه ناچيزي را براي دولت هايي كه از مرز هسته اي گذر مي كنند، در نظر مي گيرد.
واشنگتن پست با اشاره به سناريوي «مهار ايران توسط شماري از كشورهاي همراه و بالا بردن هزينه ماجراجويي» مي نويسد: اين توقع، به خاطر ترديد موجود ميان كشورهاي مختلف اروپايي و عربي، فاقد استحكام لازم است ضمن اين كه سناريوي مهار ايران به طور نامناسب طراحي شده است.
روزنامه تندرو واشنگتن پست در پايان نوشت: اميدواريم سياست جديد اوباما به اين تصور اشتباه ختم نشود كه ايران هسته اي قابل مهار شدن است.
ترديد در سياست هاي مهار ايران از سوي آمريكا به حدي جدي است كه ارگان رسمي سازمان سيا(راديو فردا) هم با اشاره به تصويب لايحه تحريم صادرات بنزين به ايران نوشت: بسياري از ناظران سياسي بر اين باورند كه تصويب لايحه تحريم صادرات بنزين از سوي كنگره، شركاي تجاري آمريكا را دلسرد خواهد كرد و كوشش متحدان واشينگتن براي شكل دادن به اقدام همه جانبه و دستجمعي عليه ايران را به حاشيه خواهد راند. گال لوفت كارشناس امور انرژي و مدير «موسسه بررسي هاي امنيت جهاني» در آمريكا مي گويد: «ايران اقدام هايي را براي مصون نگهداشتن خود از تحريم بنزين انجام داده است. ايران تصميم دارد ظرفيت پالايش خود را به نحو گسترده اي افزايش دهد و براي اين كار مي خواهد هفت پالايشگاه جديد در ايران برپا كند. چند سال پيش ايران نياز داشت كه 40 درصد بنزين مصرفي اش را از خارج وارد كند ولي با اقدام هايي كه انجام داده اين رقم را به حدود 25 درصد رسانده است. سال آينده اين رقم به 15 درصد كاهش خواهد يافت و اگر وضع به همين منوال پيش رود امكان دارد ايران در آينده به صادركننده بنزين تبديل شود».
از سوي ديگر روزنامه انگليسي فايننشيال تايمز با اشاره به تمايل آمريكا به تحريم هاي تازه براي مهار ايران، نسبت به اين عاقبت پروژه ابراز ترديد كرد و نوشت: كنگره آمريكا قطع صادرات محصولات نفتي به ايران را نشانه گرفته است. با اين حال ديپلمات ها هشدار مي دهند رسيدن به توافق عمومي در سازمان ملل با وجود مخالفت هاي روسيه و چين، كار دشواري خواهد بود. به گفته تحليلگران دفاعي، مسكو در فاصله سال هاي 2000 تا 2007، بالغ بر 2 ميليارد دلار سلاح به ايران فروخته است. همين موضوع، مسكو را در برابر هرگونه وضع محدوديت صادراتي عليه ايران ناخشنود خواهد كرد. چين نيز بر حجم صادرات محصولات پالايشگاهي خود به ايران افزوده است و به گفته ديپلمات ها، پكن در برابر هرگونه تنبيهات بازدارنده صادرات به ايران مقاومت خواهد كرد. برخي ديپلمات ها همچنين درباره همراهي كشورهاي اتحاديه اروپا(بزرگترين شريك تجاري ايران) با محدوديت هاي تجاري تازه ترديد دارند.

 



مجمع پيرمردهاي سرگردان! (خبر ويژه)

پس از ناكامي هاي پي درپي جريان فتنه در روزهاي اخير، موجي از ياس و نااميدي بين سران اين جريان حاكم شده است.
گزارش هاي دريافتي كيهان نشان مي دهد ارزيابي برخي از سران فتنه از بي اعتنايي معنادار مردم به آنها مخصوصاً از 16 آذر به اين سو و همچنين آبروريزي كه در اثر اهانت به امام از جانب هواداران آنها راه افتاد اين است كه ديگر نمي توانند روي وجود يك تكيه گاه اجتماعي مطمئن براي خود حساب كنند و لذا بايد به سراغ يافتن تكيه گاه هاي غيراجتماعي بروند. در بحث هاي اين عده معلوم نشده كه منظورشان از تكيه گاه غيراجتماعي چيست ولي با توجه به حمايت قاطع سران اسرائيل و آمريكا از فتنه گران در ماه هاي گذشته و سكوت توأم با رضايت آنها مي توان حدس زد كه قصه احتمالاً چيزي غير از نظر به بيرون نيست.
علاوه بر اين، اين نگراني اكنون به طور جدي در ميان سران فتنه وجود دارد كه علاوه بر مردم معدود افراد فعال نزديك به خود و موسوم به نخبه را هم از دست داده اند. اين موضوع زماني جدي تر شد كه مجمع روحانيون مبارز قادر به عملي كردن برنامه خود در مورد برگزاري نشستي در 27 آذر به مناسبت روز وحدت حوزه و دانشگاه نشدند. اعضاي اين تشكل كه تا امروز بخشي از اتاق فكر جريان فتنه بوده چند هفته قبل با اعلام اينكه «16آذر ربطي به ما ندارد» تصميم گرفته بودند در روز 27 آذر ماه نشستي با حضور دانشگاهيان و روحانيون شاخص برگزار كرده و طي آن علاوه بر حمله به ساختار نظام، نوعي آبرو و وجاهت هم براي مجمع روحانيون دست و پا كنند. اخبار موجود نشان مي دهد چهره هاي برجسته حوزه و دانشگاه در مقابل دعوت هاي ملتمسانه اعضاي مجمع براي حضور در اين همايش اعلام كرده اند كه علاقه اي به نشستن كنار فتنه گران ندارند و به همين دليل اين همايش عملاً به دليل بي اعتنايي حوزه و دانشگاه منتفي شده است.
آخرين پرده از تلاش هاي اين تشكل براي سرخ نگهداشتن صورت خود با سيلي سر و صدا راه انداختن در مورد درخواست مجوز از وزارت كشور براي برپايي يك «تجمع مستقل در دفاع از امام» (؟!) است كه ظاهراً با پاسخ قاطع وزارت كشور مواجه و به اعضاي مجمع اعلام شده اگر نيت واقعي آنها ابراز انزجار از توهين كنندگان به امام است مي توانستند مثل همه احزاب و گروه هاي ديگر در همان راهپيمايي روز جمعه شركت كنند و اگر اين كار را نكرده اند هيچ معنايي جز اين ندارد كه چندان هم از توهين به امام ناراحت نيستند و قصد بهره برداري هاي خاص از اين موضوع را دارند. اين در حالي است كه برخي گزارش ها نشان دهنده آن است كه برخي اصلاح طلبان به شدت از اين درخواست شوكه شده اند و از اعضاي مجمع سؤال مي كنند فرضاً اگر نظام مجوزي هم بدهد آيا ديگر مردمي براي اصلاح طلبان باقي مانده كه بتوانند آنها را به خيابان بياورند؟!

 



ادعاي جمهوريت را باور كنيم يا حمايت آمريكا از شما را؟ (خبر ويژه)

رئيس دولت اصلاحات مي گويد: مرزهاي ما افراد ضد دين و حتي كساني كه مي گويند دين نبايد در سياست دخالت كند مشخص است.
به گزارش بنياد باران، سيدمحمدخاتمي با اشاره به جلسات تبيين اصلاحات در سال گذشته و در بنياد باران گفته است: دوستان جزوه تبيين اصلاحات و توضيحات ما در آن چهار جلسه را بخوانند. مرزهاي ما با آنهايي كه ضد دينند، با متحجران، حتي با كساني كه مي گويند دين نبايد در حيات سياسي دخالت كند، در دفاع از انسان، كرامت انسان و حقوق انسان و اخلاق و عدالت مشخص است.
وي همچنين با تجليل از امام حسين(ع) گفت: عشق به اهل بيت به خصوص اباعبدالله در هر ايراني وجود دارد حتي افرادي كه ممكن است اعتقادات قوي نداشته باشند يا حتي مسلمان نباشند.
خاتمي افزود: ما اسلام واقعي را در بينش و روش امام مي بينيم كه «جمهوري اسلامي» را مطرح مي كند يعني دموكراسي را پذيرفته است اما به نقص هائي كه دموكراسي دارد و جامعه شناسان و فيلسوفان غرب هم آن ها را مطرح كرده اند يعني فقدان عنصر معنوي و الهي در درون جوامع، توجه كرده و جمهوري اسلامي يعني آن ارزشها هم به دموكراسي اضافه شود.»
وي تصريح كرد: «وقتي با اهانت به عكس حضرت امام، جان مردم ما آتش مي گيرد، به دليل اين است كه آن امام، واقعاً نماينده تفكر اسلامي است كه انسان هاي اين مرز و بوم به آن دلبسته اند براي اين است كه امام خميني مظهر آزادگي و آزادي ملت ايران است؛ كدام كلام بالاتر از اين براي مردم سالاري است كه ميزان رأي مردم است؟»
خاتمي ادامه داد: «امام خميني كه شوخي نكرده اند! ميزان رأي مردم است يعني چي؟ اگر كساني در جامعه بيايند بگويند ما روش هايي كه داريم حداقلش اين است كه اين ميزان رأي مردم است اين خط امام و راه امام است و بايد مورد احترام قرار بگيرد نه اينكه با همه تهمت ها، فشارها، زجرها و كوبيدن ها او را بخواهند از نظام جدا كنند.»
وي با اشاره به حوادث بعد از انتخابات اظهار داشت: «در اين حوادث مسائل تلخ فراواني پيش آمد كه من فقط مسأله اي كوچك را مطرح مي كنم. اينكه گفته شود آنچه پيش آمده مورد قبول اكثريت مردم است پوشاندن مسأله است.» اگر آمارگيري كنيم مي بينيم كه اكثريت مردم از نحوه اداره جامعه راضي نيستند و نارضايتي در متن جامعه وجود دارد.
ادعاي مرزبندي با جريان هاي ضد دين سكولار و تأكيد بر «جمهوري اسلامي» و «ميراث امام خميني» در حالي از سوي آقاي خاتمي مطرح مي شود كه سردمداران استكبار در دنيا (رژيم هاي آمريكا و انگليس) به عنوان دشمنان اصلي اسلام و انقلاب اسلامي، بارها به صراحت از عملكرد آقاي خاتمي و حلقه اطراف وي- از جمله در انتخابات اخير- حمايت كرده اند و سأال اين است كه آيا آنها پس از چند دهه نقض جمهوري و رأي ملت ايران در روزگار پهلوي، طرفدار جمهوريت و «جمهوري اسلامي» شده اند كه از امثال خاتمي و موسوي و... حمايت مي كنند. همچنين است جريان هاي گروهكي ضد انقلاب كه هم اكنون نيز بر عليه امام و ولايت فقيه عقده گشايي مي كنند اما طرفداران دو آتشه كساني چون خاتمي شده اند و در تجمعات ضد انقلابي خود از جمهوري ايراني به جاي جمهوري اسلامي سخن گفتند بي آن كه با كوچك ترين اعتراض خاتمي مواجه شوند.
درباره رأي مردم و اكثريت هم تنها مكانيزم داوري، صندوق انتخابات است و هر جرياني كه به خاطر تودهني خوردن از مردم، زير اين قاعده بزند و با اين وجود از «آمارگيري» دم بزند، قطعاً به دنبال سوفسطايي گري و مردم فريبي است.

 



فرصت طلبان ناكام ، مستند رسانه هاي ضدانقلاب (خبر ويژه)

سايت هاي «فرصت طلب» و «سايت هاي ضدانقلاب» به يكديگر نان قرض مي دهند. مروري بر عملكرد طيفي از سايت هايي اپورتونيست نظير آينده، آرمان (جديد التاسيس) و چند سايت همسو نظير سايت هاي «ت»، «ش»، «ف» و... نشان مي دهد گردانندگان اين سايت ها با وجود تظاهر به اصولگرايي، در چرخه توليد سوژه براي سايت هاي افراطيون نظير «نوروز، امروز، كلمه، پارلمان نيوز» (وابسته به مشاركت و مجاهدين) و سايت هاي ضدانقلاب (بي بي سي، راديو فردا، گويا نيوز، روزنت و...) قرار گرفته اند و اين سايت هاي افراطي يا ضدانقلابي براي باورپذير ساختن دروغ هاي خود به سايت هاي فرصت طلب ياد شده استناد مي كنند. اين سايت هاي فرصت طلب اگرچه به نقد و مخالفت با دولت تظاهر مي كنند اما در عمل براي جريان فتنه اي كه به ويژه پس از انتخابات ماهيت خود را نشان داد، هيزم كشي مي كنند و برخي از گردانندگان آنها نه تنها از دولت بلكه از نظام امتيازخواهي هاي برآورده نشده دارند. اين طيف از سايت ها ارتباطاتي نيز با باند پيرامون ميرحسين موسوي دارند و در جريان انتخابات به طور دربست در خدمت جريان افراطي قرار گرفته بودند با اين خيال كه صاحب سهمي پس از انتخابات شوند.
نگاهي به رويكرد رسانه اي سايت هاي فرصت طلب نشان مي دهد آنها در هجمه به نظام و چالش با آن، اغلب به همان شيوه اي عمل مي كنند كه سايت هاي ضدانقلابي و افراطي مشي مي كنند. ارزيابي خوش بينانه در اين ميان اين است كه امتيازخواهي هاي ناكام، آنان را از دشمنان كشور و ملت غافل كرده است هرچند كه برخي ارتباطات حاكي است شماري از اين افراد داراي پيوند ارگان با جريان فتنه هستند.
زنجيره سايت هاي فرصت طلب در ماجراي اهانت به حضرت امام و اعتراض گسترده ملت به اين گستاخي نيز همان گونه با ماجرا مواجه شدند كه جريان هاي افراطي و ضدانقلاب. آنها به جاي تخطئه عناصر هتاك، به تخطئه و كوچك نمايي اعتراض وسيع ملت مؤمن ايران پرداختند. برخي از اين رسانه ها به دروغ خود را به محسن رضايي منتسب مي كنند در حالي كه حتي با مشي وي نيز مشكل دارند.

 



استفاده رژيم صهيونيستي از اينترنت براي عمليات جاسوسي و خرابكاري (خبر ويژه)

رژيم صهيونيستي از شبكه هاي كامپيوتري و اينترنتي براي جاسوسي يا عمليات تخريب كه توسط «نرم افزارهاي اخلالگر» در سيستم هاي كنترل انجام مي شود عليه كشورهايي نظير ايران استفاده مي كند.
به گزارش سايت «فردا» به نقل از سايت خبري «CIOL» يكي از مقامات برجسته جاسوسي اسرائيل فاش كرد اين رژيم از تكنولوژي پيشرفته براي ارتقاي ظرفيت جنگ مجازي استفاده مي كند.
ژنرال ارشد آموس يادلين، رئيس اطلاعات نظامي با اشاره به فهرستي از تهديدها كه شامل برنامه هسته اي ايران و سوريه و گروه هاي مقاومت است، گفت: ما در تلاش براي رخنه به سيستم هاي آن كشورها هستيم.
وي در مأسسه مطالعات امنيت ملي كه يكي از اتاق فكرهاي تل آويو محسوب مي شود، گفت: «قصد دارم در اين فرصت به اين نكته اشاره كنم كه نبرد مجازي كاملاً با دكترين نظامي تطابق دارد.»

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14