(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 30 آذر 1388- شماره 19540
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
نيويورك تايمز: اوباما فقط رئيس جمهوري براي تعيين ضرب الاجل است
مذاكرات فني مرزي بين ايران و عراق انجام مي شود
آيت الله جوادي آملي : شعار «جمهوري ايراني» ما را به استقلال نمي رساند
آيت الله خاتمي: يكي از سران فتنه به ژاك شيراك گفته بود مشكل ما ولايت فقيه است
با حضور پوردستان انجام شد مراسم تحليف دانشجويان مركز 02 ارتش
93درصد ايراني ها طرفدار توسعه برنامه هسته اي ايران هستند
حجت الاسلام والمسلمين فاطمي نيا: هر كس با رهبر انقلاب مخالفت كند خدا از او نمي گذرد
وزير علوم: آيين نامه ارتقاي اعضاي هيئت علمي اصلاح مي شود
اخبار ادبي و هنري
معاون وزير نفت: توليد گاز در كشور بايد 100درصدافزايش يابد



نيويورك تايمز: اوباما فقط رئيس جمهوري براي تعيين ضرب الاجل است

يك روزنامه آمريكايي با انتقاد از عملكرد يكساله دولت اوباما وي را تنها، رئيس جمهوري براي تعيين ضرب الاجل هاي بي تاثير معرفي كرد.
روزنامه نيويورك تايمز در گزارش تحليلي به قلم «شرلي گي استولبرگ» در اين باره نوشت: باراك اوباما دو روز پس از انتخاب در سمت رياست جمهوري آمريكا در واقع خود را به عنوان رئيس جمهور ضرب الاجل معرفي كرد.
براساس اين گزارش، اوباما در حالي روز بيست ودوم ژانويه سال 2009 وارد كاخ سفيد شد كه با امضاي حكمي يك سال زمان براي تعطيلي زندان گوانتانامو در خليج كوبا تعيين كرد و در اين يازده ماه نيز ضرب الاجل ها و جداول زماني مختلفي را از موضوعات گوناگون از جمله مراقبت هاي بهداشتي در آمريكا گرفته تا مسئله ايران تعيين كرده است كه به نظر مي رسد بسياري از آن ها از دست رفته اند.
در ادامه اين گزارش آمده است: نخستين سال رياست جمهوري باراك اوباما در حال پايان يافتن است و او با واقعيتي دردناك روبرو است كه «ديويد اسكلرود» مشاور وي از آن به عنوان تقويم سالي بسيار سخت ياد مي كند.
در بخش ديگري از گزارش نيويورك تايمز با اشاره به ضرب الاجل هاي متعدد اوباما درخصوص تغييرات آب و هوا، بسته اصلاحات اقتصادي در آمريكا، افغانستان و آمده است: رئيس جمهور آمريكا همچنين با تعيين ضرب الاجل به ايران هشدار داده است كه به پيشنهادهاي ديپلماتيك درخصوص برنامه هسته اي خود تا پايان سال جاري پاسخ دهد و تهديد كرده است در غير اينصورت تحريم هاي تازه اي را عليه تهران اعمال خواهد كرد.
نيويورك تايمز به نقل ا ز «چارلز جونز» استاد بازنشسته علوم سياسي دانشگاه ويسكانسن نوشته است: يك اصل كلي بايد حاكم باشد مبني بر اين كه هميشه بايد مراقب باشيد تا تصميماتي را اتخاذ كنيد كه بر دورنماي قدرت شما در آينده تاثيرگذار باشد و نكته اين جاست كه اگر شما در صدد تعيين ضرب الاجل هايي باشيد بهتر است آنرا اجرا كنيد و با آن روبرو شويد و در غير اين صورت قضاوت اين خواهد بود كه شما اشتباه كرده ايد.

 



مذاكرات فني مرزي بين ايران و عراق انجام مي شود

وزيران امور خارجه جمهوري اسلامي ايران و عراق استمرار رايزني هاي مشترك در خصوص راه هاي توسعه و تحكيم مناسبات دوجانبه و بسترسازي براي تقويت همكاري ها را مورد تاكيد قرار دادند.
منوچهر متكي و هوشيار زيباري شنبه طي يك تماس تلفني در پي سوءتفاهم پيش آمده در منطقه عمومي فكه ميان مامورين مرزي دو كشور ضمن مذاكره پيرامون اين مسئله بر تشكيل جلسه كميته فني مرزي دو كشور به منظور اجرايي كردن توافقات فيمابين تاكيد كردند.
طرفين با اشاره به اينكه تقويت مناسبات دوجانبه ايران و عراق به عنوان دو كشور همسايه و تاثيرگذار در منطقه در راستاي منافع دو ملت و دو كشور و همچنين ثبات، آرامش و توسعه منطقه است بر ضرورت پرهيز از ورود به هر مسئله اي كه ممكن است با تحريك بيگانگان دامن زده شود تاكيد كردند.
متكي و زيباري تاكيد كردند كه دو كشور صرف نظر از جوسازي ها و جنجال هاي عوامل بيگانه به مشورت ها و رايزني هاي مشترك در جهت منافع و علائق دو كشور ادامه خواهند داد.

 



آيت الله جوادي آملي : شعار «جمهوري ايراني» ما را به استقلال نمي رساند

آيت الله جوادي آملي با انتقاد از شعارهاي انحرافي هواداران موسوي گفت: اگر قرار بود جمهوري ايراني اين مملكت را به استقلال برساند زمان مصدق رسانده بود، تنها چيزي كه ايران را سربلند و پيروز كرد اسلام و حسين بن علي است.
اين استاد حوزه علميه قم در ديدار مسئولان انتظامي استان قم ادامه داد: عده اي شعار مي دادند يا شعار مي دهند استقلال، آزادي، جمهوري ايراني، جمهوري ايراني يعني چه؟ اگر قرار بود جمهوري ايراني اين مملكت را به استقلال برساند زمان مصدق رسانده بود، تنها چيزي كه ايران را سربلند و پيروز كرد اسلام و حسين بن علي است، قباله اين مملكت حسين بن علي است.
آيت الله جوادي آملي گفت: در جبهه هاي نبرد هم كه بنده حضور داشتم در شب هاي عمليات رزمندگان با يا حسين و كربلا و كربلا از اين مملكت دفاع كردند نه با ايران ايران، البته ايران مرز پرگهر است، اينها خوب است اما چيزي كه ما را پيروز كرد، اسلام و حسين بن علي(ع) است.
وي اضافه كرد: از همه عزاداران اباعبدالله الحسين(ع) مي خواهم فقط به عزاداري بپردازند و فضاي عزاداري را سياسي نكنند.
آيت الله جوادي آملي همچنين خطاب به مسئولان انتظامي استان قم گفت: از درگاه الهي مسئلت مي كنيم كه همه خدمات گذشته شما را به بهترين وجه بپذيرد و توفيق ارائه خدمات بهتر را به همه شما مرحمت كند و ما را هم از ارائه خدمات صحيح محروم نكند، همه ما موظفيم كه نظام اسلامي را كه برابر با رهاوردهاي انبياي الهي است، حفظ كنيم.
وي ادامه داد: بهترين راه براي حفظ دستاورد انبيا رشد عقلي مردم است و همه ارگان ها بايد بكوشند هم كادر خدماتي و هم كادر فرماندهي انسان هاي عاقلي باشند و عقل محورانه زيرمجموعه خود را اداره كنند و هم عقل محورانه حوزه مأموريت خود را رسيدگي كنند.
استاد حوزه علميه قم با اشاره به فرا رسيدن ايام عزاداري سالار شهيدان افزود: عاشورا اگر با اين سنجش و نگرش حل شود كه جريان شهامت است و از نظر عاطفي عواطف ما را جريحه دار كرده و مي گرييم و اشك مي ريزيم و به سر و سينه مي زنيم و ثواب دارد، اما از نظر سياسي و اجتماعي اين سند ما است.
وي اضافه كرد: براي اينكه اين عزاداري ها خيلي عاقلانه اداره شود، شما يك نشست با خطبا، هيئت ها، گردانندگان مجالس و علم داران داشته باشيد.
آيت الله جوادي آملي خاطرنشان كرد: در خصوص قمه زني كه منع قانوني دارد دستتان باز است، اما اين علم ها چيزي نيستند كه مطلبي، پيامي و يا نفعي داشته باشند، غير از اينكه ترافيك ايجاد كند پيامي ندارد.
وي اضافه كرد: اينها را دوستانه و عاقلانه با مسئولان هيئت ها حل كنيد، شما بايد از راه مشورت، مذاكره و گفتگو اين مشكل را حل كنيد.
استاد حوزه علميه قم در ادامه گفت: فضلاي حوزه و دانشمندان دانشگاه رابط هاي خوبي بين نيروي انتظامي و هيئت ها هستند، در هر خانه اي بالاخره يك روحاني و يا دانشجو است كه بهتر و بيشتر از ديگران همكاري مي كنند، اگر دانشجو به پدرش و برادرش بگويد كه اين آهن سرد چيست كه بلند مي كنيد، آنها بهتر مي پذيرند تا اينكه نيروي انتظامي بخواهد جلويش را بگيرد و اگر اين كارها را انجام دهيم ان شاءالله نتيجه خواهيم گرفت.

 



آيت الله خاتمي: يكي از سران فتنه به ژاك شيراك گفته بود مشكل ما ولايت فقيه است

امام جمعه موقت تهران عنوان كرد يكي از سران فتنه به ژاك شيراك رئيس جمهور سابق فرانسه گفته بود مشكل ما رهبر و ولايت فقيه است وگرنه ما اهل تغيير هستيم.
آيت الله سيداحمد خاتمي در همايش سراسري شوراهاي امر به معروف و نهي از منكر دستگاه هاي اجرايي كشور اظهار داشت: سالم سازي نظام اداري در گرو زنده نگه داشتن اين فريضه است و اينكه اين فريضه يعني امر به معروف و نهي از منكر را اجرا كنيم.
وي با برشمردن برخي از آسيب هاي نظام اداري گفت: پول هاي زيرميزي يكي از آسيب هاي نظام اداري است. چه چيزي مي تواند جلوي اين پول هاي نامشروع را بگيرد؟ يكي از آن ها قانون است ولي تجربه نشان داده است كه قانون به تنهايي آن تاثير بايسته را ندارد و در اين زمينه امر به معروف و نهي از منكر بسيار موثر است.
اين عضو مجلس خبرگان افزود: بدحجابي در ادارات، در نظام اسلامي قابل توجيه و قبول نيست. من هرگز كلي گويي نمي كنم. در بدنه اداري ما خانم هاي محجبه عفيف فراواني هستند اما همان تعداد اندك بدحجابي هم كه وجود دارد بايد علاج و تدبير شود. مي گويند جلوي آزادي هاي شخصي مردم را نگيريد. حجاب حق اجتماعي است و اگر جامعه آلوده شود، هيچ كس در امنيت اجتماعي قرار نمي گيرد. از شوراهاي امر به معروف و نهي از منكر انتظار مي رود كه تدبيركنند و اگر جايي گيري وجود دارد، اين گير را برطرف كنند. اين در شان نظام جمهوري اسلامي ايران نيست كه وضعيت حجاب در فرودگاه هاي ما اين گونه باشد كه مهمان خارجي وقتي وارد مي شود با تعجب بگويد اين جا فرودگاه جمهوري اسلامي ايران است يا لندن و واشنگتن؟
وي بار ديگر با تاكيد بر اين كه «امر به معروف و نهي از منكر را نبايد محدود به امر شخصي كنيم» گفت: در حوزه هاي اقتصادي، سياسي و اجتماعي نيز بايد اين فريضه را اجرا كنيم.
اين عضو جامعه مدرسين با تاكيد بر اين كه «مهم ترين معروف سياسي امروز تقويت نظام اسلامي است» ادامه داد: شايد بتوان گفت در عرصه سياسي، ما معروفي بالاتر از اين نداريم؛ چون با تقويت نظام اسلامي است كه ديگر معروف ها شكل مي گيرد. خداي نكرده اگر اين نظام تضعيف شود ديگر معروف ها نيز رنگ مي بازند.
وي افزود: هيچ كس در برابر ناهنجاري ها نبايد بي تفاوت باشد. در برابر نظام اسلامي بي تفاوت بودن خيانت است. بايد همه هوشيارانه در صحنه باشند و با تمام قوا اصل نظام را تقويت كنند. امام(ره) همواره تاكيد بر تقويت نظام اسلامي داشتند.
آيت الله خاتمي در ادامه خاطرنشان كرد: بدون هيچ گونه ترديدي تخريب نظام اسلامي از بدترين منكرات است كه متاسفانه بعضي در حال انجام آن هستند. وقتي مي گوييم نظام اسلامي، يعني قانون اساسي و ولايت فقيه كه در قله قرار دارد. بعد از انتخابات اين اصل مورد هدف قرار گرفته است. ما مي بينيم كه مقابله با شالوده و بن نظام اسلامي هدف قرار گرفته است. بن نظام اسلامي كجاست؟ اسلام است.
امام جمعه موقت تهران با اشاره به برخي شعارها از جمله «استقلال، آزادي، جمهوري ايراني» كه در اعتراضات اخير مطرح شد، گفت: فتنه گران نگويند كي بود، كي بود، ما نبوديم، شما بوديد. شما اين بستر را فراهم كرديد و زمينه را فراهم كرديد كه يك عده اين قدر پررو شدند كه چنين شعارهايي را مي دهند. وقتي مي گويند جمهوري ايراني، يعني مرگ بر اسلام. خجالت نمي كشيد كه زير پرچم امام (ره) و نام امام(ره) پناه گرفته ايد و در پناه شما عده اي چنين شعارهايي را مي دهند و آرمان هاي امام(ره) را زير سوال مي برند. امام(ره) در موقع رفراندوم گفتند؛ جمهوري اسلامي نه يك كلمه كمتر، و نه يك كلمه بيشتر.
اين عضو مجلس خبرگان ادامه داد: آن ها مي خواهند اسلام را جارو كنند و اين بزرگ ترين منكر است. در جزوه هاي حزب مشاركت هست كه مي گويد ما به مردم بايد بگوييم سكولاريسم چيز بدي نيست.
وي با بيان اين كه «يكي ديگر از منكرات كه بعد از انتخابات دنبال شد، مبارزه با ولايت فقيه است» خاطرنشان كرد: اگر ولايت فقيه را از قانون اساسي حذف كنيم نظام طاغوتي مي شود. اسلاميت نظام ما به ولايت فقيه است. بعد از انتخابات لبه تيز هجمه ها به اين سمت بود. تا توانستند حرمت شكني كردند. مي بينيد كه برخي از منحرفين در دانشگاه ها چه مي كنند و چه شعارهاي موهني مي نويسند و مي گويند. البته ما عقده دل آن ها را مي دانيم از كجاست. كسي كه استخوان در گلوي استكبار است و خار در چشم آن ها، ولايت فقيه است. يكي از سران فتنه به ژاك شيراك رئيس جمهور سابق فرانسه گفته بود مشكل ما رهبر و ولايت فقيه است، وگرنه ما اهل تغيير هستيم.
آيت الله خاتمي ادامه داد: منكري بالاتر از اين كه كسي دلداده بيگانه شود و با ولايت فقيه اين گونه برخورد كند و ژاك شيراك به اين نتيجه برسد و خوشحال شود كه در ايران سرباز دارد.
وي گفت: شكستن حرمت ولايت فقيه منكر بزرگي است و حريم ولايت است كه اين كشور را 30 سال حفظ كرده است.
امام جمعه موقت تهران ادامه داد: كساني در برابر نهي صريح آقا كه مي گويد اردوكشي خياباني نكنيد مي آيند و دوباره اين كار را انجام مي دهند. شوراي هماهنگي مي آيد و اعلام مي كند كه يك راهپيمايي سراسري در محكوميت اهانت به امام(ره) در روز جمعه با حضور اقشار مختلف مردم برگزار مي شود ولي اين آقايان مي آيند و مصاحبه مي كنند كه ما در اين راهپيمايي شركت نمي كنيم. اين يعني اين كه خط ما از خط مردم جداست و ما كاري به كار مردم نداريم؛ چون مي دانند كه در اين راهپيمايي، مردم با امام ديروز و امروز بيعت مي كنند.
وي منكر سوم را كمرنگ كردن روحيه استكبارستيزي مردم عنوان كرد و گفت: اين مردم 30 سال با شعار مرگ بر آمريكا خو گرفته اند وامام(ره)، اين شعار را به آن ها ياد داد و امام(ره) تاكيد داشت كه بايد همواره با استكبار مبارزه كرد. امام(ره) نيز از قرآن ياد گرفته بود. آن ها درصدد بودند كه اين روحيه را بعد از انتخابات و در جريان انتخابات در بين مردم كمرنگ كنند. آقاي اژه اي وزير سابق اطلاعات مي گويد كه ما خبر داريم كه از ستادهاي برخي كانديداها بيش از 100 بار با سفارت انگليس تماس گرفته شده است. شما سفرهاي برخي از چهره هاي سرشناس را به انگليس مي بينيد. آن قدر اين رفت و آمد صورت گرفته كه انگار پلي بين تهران و انگليس باشد. معناي آن اين است كه ملت ايران 30 سال از استكبار تنفر داشته و اكنون مي خواهد اين تنفر را بردارد و عادي سازي كند.
آيت الله خاتمي با بيان اين كه «رئيس جمهور آمريكا صراحتا از يك كانديدا حمايت كرده و در موقع كسب جايزه نوبل، حمايت هايي را از اين گروه انجام داد» گفت: افرادي كه در اين ارتباط دچار ابهام هستند، دنبال چي هستند؟ بيشتر از اين نشانه مي خواهند؟ وقتي كه آمريكا، فرانسه، انگليس و رژيم جعلي اسرائيل از اغتشاشگران حمايت مي كنند، آيا باز هم مسئله مبهم است؟
وي يكي ديگر از منكرات را كه «عده اي از تخريب نظام اسلامي به دنبال آن هستند» جدا كردن مردم از نظام اسلامي دانست و گفت: برخي از فتنه گران هنوز مي خواهند از بام كوتاه مردم به فتنه خود برسند. شما اگر طرفدار مردم هستيد، چرا به راي مردم تمكين نمي كنيد؟ بزرگ ترين خيانت به مردم اين است كه شما مي خواهيد كشور را دائم در التهاب و اغتشاش نگه داريد.
اين عضو جامعه مدرسين ادامه داد: يكي از سران فتنه چند روز پيش مصاحبه كرده و گفته است كه اين دولت تا چهار سال دوام نخواهد آورد. مي بينيد دم خروس خودش را و هدف شان را از اغتشاشات نشان داده اند. آن ها در پي اين هستند كه اين دولت چهار سال دوام نياورد و يا اين كه دائم در اين چهار سال در بحران باشد. دود اين بحران ها و اغتشاشات به چشم چه كسي جز مردم مي رود؟
چرا به راي مردم تمكين نمي كنيد و حقيقت را نمي پذيريد؟ دست از اين التهابات برداريد. چرا هر مناسبت وحدت بخش را به تفرقه تبديل مي كنيد؟

 



با حضور پوردستان انجام شد مراسم تحليف دانشجويان مركز 02 ارتش

فرمانده نيروي زميني ارتش با تبيين مولفه هاي جنگ نرم اعلام كرد كه دشمن اكنون در حال ايجاد پروژه ايران هراسي در منطقه است.
به گزارش فارس، امير «حميدرضا پوردستان» ديروز در مراسم تحليف دانشجويان مركز آموزش شهيد انشائي نيروي زميني ارتش گفت: امروز دشمن با تجربه شكست هاي 30 ساله خود و در تحليل اوضاع با سلاح جديد يعني تهديدات نرم به ميدان آمده كه اين تهديدات بسيار خطرناك تر از توپ و تانك است.
فرمانده نيروي زميني ارتش با بيان اينكه در تهديد نرم دشمن بنيان هاي اعتقادي و فرهنگي جوانان را نشانه گرفته است، بر مراقبت و هوشياري هرچه بيشتر نسل جوان در برابر اين توطئه تاكيد كرد.
پوردستان اظهار داشت: جنگ رواني يكي از مولفه هاي اصلي دشمن در اجراي تهديد نرم است كه از طريق سايت هاي خبري، رسانه ها، ماهواره و عوامل خودفروخته داخلي سعي مي كند توانمندي هاي نظام را زير سوال برده و خود را قوي نشان دهند.
وي از اين مولفه به عنوان استراتژي عمليات بدون تماس نام برده و گفت: در اين توطئه دشمن بدون تماس كشور هدف را مرعوب مي كند تا سلاح خود را زمين گذاشته و تسليم شود.
پوردستان ايجاد ياس و نااميدي در مردم را از ديگر مولفه هاي استراتژي جنگ نرم دانست و افزود: اين امر نيز از طريق رسانه ها منتشر مي شود تا افراد خدوم كشور پيش مردم ناتوان جلوه داده و خدمات و كارهاي بزرگ را تحقير كنند.
فرمانده نيروي زميني ارتش همچنين به ايجاد فضاي ابهام آلود در جامعه اشاره كرد و گفت: در چنين فضايي قدرت تشخيص افراد پايين مي آيد، تصميم گيري ها سخت مي شود و حتي متدينين به اشتباه مي افتند و دشمن تلاش مي كند تا اين فضا را كه همان فضاي فتنه است، در كشور حاكم كند.
پوردستان با بيان اينكه براي تشخيص مسير اصلي و صراط مستقيم همواره به يك شاخص نياز داريم، رهبري معظم انقلاب را شاخص و پيشواي اين حركت دانست و گفت: بايد همواره گوش به فرمان مقام معظم رهبري باشيم تا از مسير مستقيم خارج نشويم.
وي با تاكيد بر اينكه دشمن پروژه تهديدات نرم را جدي گرفته و براي آن هزينه هاي سنگين كرده است، اظهار داشت: آنها به دنبال ايجاد پروژه ايران هراسي در بين كشورهاي دنيا هستند و سعي مي كنند تا جمهوري اسلامي را به عنوان يك خطر براي كشورهاي منطقه نشان دهند.
فرمانده نيروي زميني ارتش علت اين امر را تلاش براي منزوي كردن ايران و همچنين فروش هرچه بيشتر سلاح هاي خود به اين كشورها عنوان كرد و افزود: همانطور كه نيروهاي مسلح در جنگ تحميلي گوش به فرمان امام خميني بودند در اين جنگ نرم نيز با تبعيت كامل از فرامين رهبري معظم انقلاب به اهداف خود خواهند رسيد.

 



براساس نظرسنجي دانشگاه مريلند آمريكا
 93درصد ايراني ها طرفدار توسعه برنامه هسته اي ايران هستند

براساس نظرسنجي كه توسط دانشگاه مريلند آمريكا انجام شد 93درصد ايراني ها طرفدار توسعه برنامه هسته اي هستند.
سازمان «ورلد پابليك آپينين» ]World Public Opinion[ طي پروژه اي كه توسط دانشگاه مريلند آمريكا اداره مي شود به انجام نظرسنجي در ايران پرداخته است. اعضاي اين سازمان پيشتر نيز مطالعاتي در ايران انجام داده بودند و از مصاحبه هاي چهره به چهره نيز استفاده كرده اند. تمام مصاحبه كنندگان فارسي زبان بودند. اين نظرسنجي در روزهاي 27آگوست تا 10سپتامبر سال 2009 ]5 تا 19شهريور[ صورت پذيرفته و از هزار و 3 ايراني 18سال به بالا نظرسنجي صورت پذيرفته است. حاشيه خطاي اين نظرسنجي نيز 3درصد در نظر گرفته شده است. اين نظرسنجي در استان هاي مختلف ايران صورت گرفت و شماره تلفن ها نيز به صورت اتفاقي انتخاب شده است.
به گزارش فارس، براساس اين نظرسنجي، 38درصد از كساني كه از آنها پرسيده شده بود كه درباره آينده برنامه هسته اي ايران كدام اقدام را مي پسندند، «توسعه برنامه انرژي هسته اي و بمب هاي اتمي به صورت همزمان» را مطرح كرده اند.
از ميان باقي سؤال شوندگان 55درصد توسعه برنامه هسته اي براي توليد انرژي را مطرح كرده و تنها 7درصد از پرسش شوندگان، هيچگونه برنامه هسته اي را لازم ندانسته و يا از پاسخ امتناع كردند.

 



حجت الاسلام والمسلمين فاطمي نيا: هر كس با رهبر انقلاب مخالفت كند خدا از او نمي گذرد

حجت الاسلام والمسلمين فاطمي نيا تاكيد كرد هر كس با رهبر انقلاب مخالفت كند خدا از او نمي گذرد.
به گزارش رجانيوز، حجت الاسلام والمسلمين فاطمي نيا از علما و خطباي سرشناس تهران، در پايان يكي از جلسات سخنراني خود، با توجه به شرايط موجود در جامعه مطالب مهمي را پيرامون شخصيت رهبر معظم انقلاب و تبعيت از ايشان مطرح نمودند.
متن كامل سخنان ايشان به اين شرح است: امشب در ختام اين مجلس برايتان مي گويم، بنده روي منبر امام حسين (عليه السلام)، در خانه خدا، آن هم در مجلس حضرت زهرا (سلام الله عليها) اگر چيزي را يقين نكنم، نمي گويم. بدانيد و آگاه باشيد هركس كوچك ترين حرفي در تضعيف مقام رهبري بزند، هر كس انديشه اي داشته باشد كه ضدمقام رهبري باشد، خدا او را نخواهد بخشيد. اين را يقين بدانيد.
قدردان رهبر باشيد؛ اگر افكار پاشيده اي، پوسيده اي به شما عرضه كردند، قبول نكنيد؛ اين مرد بزرگ عز اسلام است و هر كس با اين مرد بزرگ، با مقام معظم رهبري مخالفت كند، خدا از او نمي گذرد، اگر يقين نداشتم نمي گفتم.
خدايا تو شاهدي كه چيزي مي دانم و مي گويم، جواني باشد، پيري باشد، هر كس باشد با يك مشت افكار پوسيده و پاشيده كه از صاحبان هواهاي فاسد، هواهاي نفساني گاهي عرضه مي شود، اگر كسي گوش به حرف كسي بدهد و خداي نكرده با اين مرد بزرگ كه امروز آبروي اسلام است، عز اسلام است، اين فرزند حضرت زهرا (سلام الله عليها) بخواهد مخالفت كند، عاقبت بخير نمي شود.
حواستان باشد؛ يك چيزي مي دانم و مي گويم امروز از اوجب واجبات يكپارچگي و تأييد حضرت آيت الله خامنه اي است. جوان ها يك وقت افكارتان را اين طرف و آن طرف نكنيد. فقط حواستان به رهبر باشد، گوشتان به رهبر باشد. فلان كسي همچنين چيزي گفت، فلان روزنامه همچنين چيزي نوشت، گوش ندهيد، گوشتان به رهبر باشد.
خدايا به حق زهراي مرضيه (سلام الله عليها) اين رهبر را حفظ كن. خدايا ما را قدردانش قراربده.
اين را سربسته گفتم. گفت كه العاقل يكفيه الاشاره يك چيزي را مي دانم عرض مي كنم، مدعي علم غيب نيستم. هيچي نيستم. يك كودك نادانم، ولي بفضل الله و كرمه كه يك معيارهايي در دست دارم كه بر مبناي آن مي دانم كسي مخالفت با اين مرد بكند و توبه هم نكند خدا او را نمي بخشد، مگر توبه كند.
يك عده با امام مخالفت كردند، امام را از دست دادند، هنوز دست بردار نيستند، مرحوم آيت الله العظمي آقاي اراكي، شيخ الفقهاست، وقتي مي رفت خدمت امام، دم در مي ايستاد و مي گفت: السلام عليك يابن رسول الله بابي انت و امي آن وقت وارد مي شد. يك عده با اين مرد مخالفت كردند، اين را خدا ازشان گرفت. بس نشد. حالا يادگار آن مرد اين بزرگوار است، ما ديگر چه داريم؟ امروز اين ايران پرچمدار اسلام است، امروز اين ايران مشعل دارد، مشعل ام القرا، رهبرش هم اين مرد بزرگ است. اگر بخواهد كسي با اين مرد مخالفت كند، با اسلام بازي كرده است و هر كس با شئون اسلام، با كيان اسلام، با حيثيت مسلمين بازي كند، خدا او را نمي بخشد.

 



وزير علوم: آيين نامه ارتقاي اعضاي هيئت علمي اصلاح مي شود

وزير علوم، تحقيقات و فناوري از اصلاح آيين نامه ارتقاي اعضاي هيئت علمي در آينده اي نزديك خبر داد.
كامران دانشجو در جمع مسئولين دفاتر تحقيق استاني مركز جذب اعضاي هيات علمي دانشگاهها، برخورد سليقه اي را زمينه ايجاد بدبيني در مردم عنوان كرد و اظهار داشت: افراد مسئول بايد همواره عاقبت و آخرت خود را درنظر بگيرند و در عين شجاعت خداترس باشند و سليقه هاي فردي، دوستي ها و روابط را در امور محوله لحاظ نكنند.
وزير علوم، تحقيقات و فناوري گفت: وظيفه دانشگاهها كادرسازي براي نظام جمهوري اسلامي است لذا در دانشگاهها بايد افرادي به عنوان اعضاي هيات علمي فعاليت كنند كه خود جهان بيني اسلامي داشته باشند و با همين ديدگاه به تربيت دانشجويان بپردازند لكن به هيچ وجه نبايد جناحي و حزبي عمل شود.
وي در بيان تفاوت دانشگاههاي كشورمان با دانشگاههاي غرب افزود: در آن دانشگاهها تلاش مي شود افرادي صرفا متخصص تربيت شوند، لكن در دانشگاههاي ما تربيت دانشمند ملكوتي و عالم اخلاق مدار هدف نظام آموزشي است.
وزير علوم در خصوص پژوهش اساتيد دانشگاه نيز گفت: بهتر و مفيدتر اين است كه اعضاي هيات علمي پژوهش هاي خود را در حوزه هاي كاربردي، متناسب با نيازهاي كشور و در جهت حل مشكلات بخش هاي مختلف صنعت، كشاورزي، اقتصاد و مسايل اجتماعي تعريف كنند.
وي در ادامه خاطرنشان كرد: آيين نامه ارتقاي اعضاي هيات علمي بزودي اصلاح خواهد شد چون در آن تعادلي بين امتيازات اختصاص يافته به مقالات نمايه شده در ISI و طرح هاي پژوهشي مفيد در حوزه كاربرد برقرار نيست و لذا اساتيد به جاي اجراي طرح هاي تحقيقي و حل مشكلات كشور به سمت ارائه مقالات سوق پيدا مي كنند، البته حركت در مرزهاي دانش با نگاه كاربردي هم امكان دارد، در هر صورت بايد در امتيازات قائل شده براي باز كردن گره هاي حوزه كاربرد در داخل كشور با امتيازات قائل شده براي مقالات ISI تناسب و تعادل ايجاد شود تا هم شاهد رشد علم بوده و هم مشكلات و مسائل حوزه هاي كاربرد در داخل كشور برطرف شود.
دانشجو در بخش ديگري از سخنان خود ضمن محكوم كردن اهانت به ساحت قدسي امام خميني(ره) در محيط مقدس دانشگاه گفت: قاطبه و اكثريت دانشجويان و اساتيد ما معتقد به مباني نظام و آرمان هاي انقلاب اسلامي هستند، لذا بايد حساب افراد قليل را از حساب كل دانشگاه جدا كرد.

 



اخبار ادبي و هنري

استقبال گسترده از شعرهاي امام خميني(ره) به زبان روسي
مجموعه سروده هاي امام خميني(ره) كه در كتابي با عنوان «آب حيات» به زبان روسي به دليل استقبال گسترده تجديد چاپ شد.
به گزارش ايبنا، اين كتاب مجموعه اي از غزليات و قصايد بنيان گذار جمهوري اسلامي است كه در كشورهاي آسياي ميانه، به زبان روسي منتشر شده است.
برهم خوردن برنامه فرهنگي فلسطين توسط پليس صهيونيسم
پليس رژيم صهيونيستي برنامه فرهنگي فلسطين را برهم زد.
به مناسبت نامگذاري قدس به عنوان پايتخت فرهنگي جهان عرب در سال 2009 فلسطينيان قصد داشته اند كه برنامه هايي فرهنگي را برگزاركنند، اما همواره نيروهاي امنيتي رژيم اشغالگر قدس مانع برگزاري اين برنامه ها شده اند.
روز پنجشنبه نيز برنامه اي در همين زمينه برگزار شد، اما پليس رژيم صهيونيستي با محاصره محل برگزاري مراسم اقدام به كنترل افراد حاضر در مراسم جهت دستگيري فعالان فرهنگي فلسطيني برگزاركننده اين مراسم كرد.
دوازدهمين جشنواره قرآني كودك و نوجوان
دوازدهمين دوره جشنواره قرآني كودك و نوجوان با هدف كشف استعدادها در زمينه هاي هنري، قرآني برگزار مي شود.
علي اكبر توپچي مديرفرهنگسراي قرآن گفت: دوازدهمين دوره اين جشنواره همراه با نخستين دوره مسابقات قرآني محلات برگزار مي شود. وي افزود: از آنجا كه كودك حقيقتاً هرچقدر انس با قرآن داشته باشد، تاثيراتي در طول زندگي اش خواهد داشت، ما از جمله اهدافي كه براي اين دوره در نظر گرفتيم، ايجاد فضاي قرآني در محلات است. توپچي اضافه نمود: اين جشنواره امسال در هشت رشته و در شش مقطع سني جشنواره برگزار مي شود. در مقطع بالاي 18 سال رشته قرائت و مفاهيم است و پيش بيني ما اين است كه 80 هزار نفر در جشنواره امسال شركت كنند.
حسين اخوان مقدم دبير جشنواره هم در ادامه از برگزاري رشته مفاهيم و جدول به صورت كشوري خبر داد و اظهار داشت: به دليل اين كه اين بخش به صورت جدول و مفاهيم از سوره انبياء است و به صورت سوال در روزنامه هاي كثيرالانتشار منتشر مي شود، مخاطبين به صورت كشوري مي توانند در اين بخش شركت كنند.
گفتني است، ثبت نام در دوازدهمين دوره جشنواره كودك و نوجوان و نخستين دوره مسابقات قرآني محلات تهران از امروز آغاز مي شود.
تجميع جشنواره هاي تئاتر ديني كشور
پيرو پيشنهاد جشنواره تئاتر رضوي و با موافقت رئيس مركز هنرهاي نمايشي، جشنواره هاي تئاتر ديني كشور تجميع مي شوند.
حسين پارسايي، رئيس مركز هنرهاي نمايشي وزارت ارشاد با بيان اين كه جشنواره هاي تئاتر ديني در سال هاي اخير از روند رو به رشد و گسترش چشمگيري برخوردار بودند افزود: قطعاً با تاسيس دبيرخانه دائمي و برگزاري جشنواره بزرگ تئاتر ديني در كشور و سازمان دهي فعاليت ها، مشاركت ها، خلاقيت ها و برنامه ها در اين عرصه مي توان سريع تر به دستاوردها و اهداف توسعه در اين حوزه رسيد.
وي، اجتناب از كارهاي موازي، پرهيز از تكرار مكررات، ارج نهادن به خلاقيت ها و نوآوري ها، كيفي گرايي و حمايت جدي از آثار و توليدات فاخر، مهندسي هدفمندانه تر حركت ها و جوشش هاي هنري در حوزه نمايش ديني اعم از رضوي، عاشورايي، علوي و ... را از جمله دلايل سازمان دهي تجميع جشنواره هاي ديني عنوان كرد و ابراز اميدواري كرد: به زودي و با تشكيل شوراي سياستگذاري اين جشنواره، فراخوان و مقدمات برگزاري آن اعلام رسمي خواهد شد.
شعر خواني علي معلم در سوگواره سبز سرخ
علي معلم دامغاني در سوگواره فرهنگي ادبي سبز سرخ سخنراني و شعرخواني مي كند.
اين سوگواره، با حضور جمعي از پيش كسوتان حوزه شعر و ادب فارسي و نيز پيرغلامان و مداحان اهل بيت(ع) چهارشنبه 2 دي ماه از ساعت 30/14 الي 30/16 در سالن اجتماعات مركز آموزش هاي اجتماعي شهرداري منطقه 21 (واقع در بلوار اصلي تهرانسر) برگزار مي شود.
بازي رايانه اي ايراني اسلامي براي تلفن همراه و اينترنت
در ادامه حمايت از توليد بيش از بيست بازي رايانه اي در دو سال گذشته در پاسخ به نياز بازار مصرف، از ماه آينده، توليد نخستين نمونه بازي هاي رايانه اي on line (تحت شبكه) و همچنين بازي هاي قابل نصب بر گوشي هاي تلفن همراه مبتني بر فرهنگ ايراني-اسلامي، توسط بازي سازان ايراني آغاز خواهد شد.
همچنين به گفته دكتر بهروز مينايي مديرعامل بنياد ملي بازيهاي رايانه اي، تا پايان سال جاري بازي هاي توليد شده با حمايت اين بنياد به سي عنوان بالغ خواهد شد.

 



معاون وزير نفت: توليد گاز در كشور بايد 100درصدافزايش يابد

اهواز-خبرنگاركيهان:
دستيابي به توليد روزانه
5 ميليون و 150هزار بشكه نفت و افزايش توليد گاز از 600 ميليون مترمكعب كنوني به يك ميليارد و 111 ميليون مترمكعب از برنامه هاي وزارت نفت در برنامه پنجم توسعه است.
معاون وزير نفت با اظهار اين مطلب در آيين سي امين سال تاسيس شركت ملي حفاري ايران افزود: در برنامه پنجم بر افزايش ضريب بازيافت نفت تاكيد شده است.
سيف الله جشن ساز افزود: توليد گاز در كشور بايد 100 درصد افزايش يابد، در بخش نفت نيز علاوه بر جبران كاهش سالانه بايد به ميزان يك ميليون بشكه افزايش توليد داشته باشيم.
مديرعامل شركت ملي نفت ايران با اشاره به تاكيد وزير نفت مبني بر ضرورت تشكيل كنسرسيوم براي سازندگان تجهيزات مورد نياز صنعت نفت و حفاري كشور، گفت: در صورت تشكيل اين كنسرسيوم، وزارت نفت متعهد به تامين منابع مالي مورد نياز ساخت دكل و تجهيزات حفاري مي شود و مي توان به راحتي دكل حفاري در داخل كشور ساخت.
جشن ساز در ادامه با اشاره به حضور شركت ملي حفاري ايران در بازار عراق گفت: حضور در بازار عراق علاوه بر اين كه حق مسلم ماست، از نظر اقتصادي، سياسي و امنيتي نيز تاثيربسزايي بر صنعت نفت و گاز كشور خواهد داشت.
وي همچنين تصريح كرد: عراقيها سه قرارداد در يك ماه و نيم گذشته بسته اند تا توليد خود را از دو ميليون و 400 هزار بشكه در روز به هفت ميليون و 500هزار بشكه برسانند كه عمده اين قراردادها در زمينه حفاري است و بايد بازاريابي حفاري را فعال تر كنيم تا شركت، عمليات حفاري اين قراردادها را انجام دهد.
همچنين به گزارش ايرنا، معاون وزير نفت و مديرعامل شركت ملي نفت ايران گفت: صنعت نفت در طول برنامه پنجم توسعه نيازمند 150 ميليارد دلار سرمايه گذاري در بخش هاي مختلف است.
«سيف الله جشن ساز» افزود: اين ميزان سرمايه گذاري در طول پنج سال برنامه سالانه به ميزان 30 ميليارد دلار محقق خواهد شد.
وي در پاسخ به سوال خبرنگار ايرنا درباره خصوصي سازي در سطح وزارت نفت از در فهرست بودن تعداد ديگري از شركتها در گروه نخست خصوصي سازي امسال از جمله پتروپارس، پتروايران، ملي حفاري و حفاري شمال خبر داد.
معاون وزير نفت همچنين در زمينه همكاري هاي ايران در توسعه ميادين نفتي مشترك با كشورهاي همسايه گفت: توسعه ميدان هاي مشترك با كشور عراق در اولويت بوده و هم اينك در اين زمينه تلاش مي شود و در صورت تامين منابع مالي مورد نياز اين كار صورت خواهد گرفت.
جشن ساز درباره همكاري هاي مشترك ايران و ليبي نيز خاطر نشان كرد: هم اينك شركت ملي حفاري و يك شركت خصوصي ايراني ديگر به نام «نفت كاو» پروژه مشتركي را در ارايه خدمات حفاري به ليبي انجام مي دهند.
مديرعامل شركت ملي نفت ايران، در عين حال به همكاري بلاروس در زمينه توسعه ميدان نفتي جفير اشاره كرد و گفت: درخصوص ميدان نفتي «بندكرخه» نيز با كشورهاي ديگري علاوه بر بلاروس در حال مذاكره هستيم.
وي درباره اكتشاف هاي جديد در كشور نيز اظهار داشت: در تمامي مناطق كشور خبرهاي خوبي در زمينه اكتشاف ميدانهاي جديد است كه به زودي توسط وزير نفت در اين خصوص اطلاع رساني خواهد شد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14