(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 30 آذر 1388- شماره 19540
 

400 مسافر در يخبندان غرب اصفهان سرگردان شدند
جانشين پليس راهور تهران بزرگ: برخورد پليس با 450 موتورسوار متخلف
فراخوان مشمولان دوره هاي كارداني كارشناسي و بالاتر
دادستان كشور خواستار گزارش متوليان امحاء زباله هاي بيمارستاني شد
برازجان - خبرنگار كيهان: صاعقه در يكي از روستاهاي برازجان سه برادر را روانه بيمارستان كرد.
حوادث رانندگي در محورهاي فارس22 كشته و مجروح برجاي گذاشت
علي رغم لغو مجوز شركت هواپيمايي آريا قشم همچنان فعال است
نشت گاز سي ان جي سه خودرو را به آتش كشاند
توسط نيروي انتظامي خوزستان صورت گرفت انهدام مشروبات الكلي در پارك دولت اهواز
وزارت بهداشت: براي نذورات از ظروف يكبار مصرف گياهي استفاده كنيد
از سوي شعبه 74 دادگاه كيفري استان تهران 2 بار اعدام براي رباينده كودك آزار
درخرم آباد راننده تاكسي 90ميليون ريال پول پيدا شده را به صاحبش برگرداند
ترور نافرجام رئيس سازمان كار و امور اجتماعي استان بوشهر
جريمه 200 ميليارد ريالي مديرعامل قاچاقچي در مازندران
مخالفت با ازدواج به قتل پيرمرد انجاميد



400 مسافر در يخبندان غرب اصفهان سرگردان شدند

اصفهان- خبرنگار كيهان:
بارندگي و يخبندان موجب سرگرداني 400 مسافر در جاده هاي غرب استان اصفهان شد.
مديركل بازسازي و حوادث غيرمترقبه استان اصفهان گفت: مسافران در راه مانده در پايگاه هاي امداد و نجات جاده اي غرب اين استان اسكان داده شدند و به 300 خودرو خدمات و تجهيزات فني ارائه شد.
«منصور شيشه فروش» با اشاره به استقرار هزار و 40 گروه راهداري، امداد و نجات و پليس در جاده هاي استان اصفهان افزود: با تلاش امدادگران هم اكنون همه راه هاي استان باز است.
وي با اشاره به مشكل تردد در محورهاي شهرضا، سميرم، دهاقان، بروجن و زرين شهر- شهركرد، از رانندگاني كه قصد عبور از اين محورها را دارند خواست وسيله نقليه خود را به زنجير چرخ و وسايل گرمايشي مجهز كنند.

 



جانشين پليس راهور تهران بزرگ: برخورد پليس با 450 موتورسوار متخلف

جانشين پليس راهور تهران بزرگ از برخورد پليس با 450 موتورسيكلت متخلف در منطقه 12 خبر داد.
سرهنگ مجيد پريزاد در گفت وگو با فارس افزود: طرح برخورد با تخلفات موتورسيكلت ها در منطقه 12 تهران به صورت پايلوت از روز گذشته آغاز شده است.
وي اظهار داشت: در اين طرح با تمام تخلفات موتورسيكلت ها از قبيل نداشتن معاينه فني، بيمه شخص ثالث، گواهينامه، عدم استفاده از كلاه ايمني، حركت در پياده رو، حركت در خلاف جهت، صداي ناهنجار اگزوز، حركات اكروباتيك، حركت در خط ويژه، حمل بار و عدم رعايت قوانين راهنمايي و رانندگي برخورد مي شود.
سرهنگ پريزاد گفت: از مجموع 450 موتورسيكلتي كه طي روز گذشته با آنها برخورد شد، 250 دستگاه موتورسيكلت به علت انجام تخلفات توقيف و به پاركينگ منتقل شدند.
جانشين پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ اعلام كرد: 200 دستگاه موتورسيكلت ديگر نيز ضمن اعمال قانون گواهينامه شان توسط پليس اخذ شده است.
وي با اعلام اين كه موتورسيكلت ها در تهران موجب 51 درصد آلودگي صوتي و 21 درصد آلودگي هوا هستند افزود: روزانه به طور متوسط 400 موتورسيكلت در تهران توسط پليس توقيف مي شود.
پريزاد اظهار داشت: 7 ميليون و 700 هزار دستگاه موتورسيكلت در كشور وجود دارد كه 2 ميليون و 600 هزار دستگاه از آن در تهران تردد مي كنند.

 



فراخوان مشمولان دوره هاي كارداني كارشناسي و بالاتر

سازمان وظيفه عمومي ناجا در اطلاعيه اي زمان اعزام به خدمت مشمولان فارغ التحصيل دوره هاي كارداني، كارشناسي و بالاتر در دي ماه سال 1388 را اعلام كرد.
به گزارش روابط عمومي سازمان وظيفه ناجا، براساس اطلاعيه فوق، مشمولان فارغ التحصيل دوره هاي كارداني، كارشناسي و بالاتر و همچنين مشمولان گروه هاي پزشكي كه برگه اعزام به خدمت از سازمان وظيفه عمومي ناجا به تاريخ اول دي ماه 1388 دريافت كرده اند براي اعزام به مكان هاي ذيل مراجعه كنند.
¤ در تهران (مشمولان ساكن تهران بزرگ)
تمامي مشمولان فارغ التحصيل در مقاطع مختلف تحصيلي (فوق ديپلم تا دكترا) كه زمان اعزام آنها در برگه هاي اعزام به خدمت صادره از سازمان وظيفه عمومي ناجا دي ماه سال 1388 قيد شده است در ساعت شش و 30 دقيقه روز سه شنبه تاريخ يكم دي ماه 1388 به سازمان وظيفه عمومي ناجا (مركز وظيفه عمومي تهران بزرگ) واقع در ميدان سپاه مراجعه تا به خدمت دوره ضرورت اعزام شوند.
¤ در استانها (مشمولان ساكن شهرستانها)
تمامي مشمولان فارغ التحصيل در مقاطع مختلف تحصيلي (فوق ديپلم تا دكترا) كه زمان اعزام آنها در برگه هاي اعزام به خدمت صادره از سازمان وظيفه عمومي ناجا دي ماه سال 1388 قيد شده است در ساعت شش و 30 دقيقه روز سه شنبه يكم دي ماه 1388 به معاونت هاي وظيفه عمومي استان مربوطه (مركز استان) مراجعه نمايند تا به خدمت دوره ضرورت اعزام شوند.

 



دادستان كشور خواستار گزارش متوليان امحاء زباله هاي بيمارستاني شد

مدير دفتر پيشگيري از وقوع جرم دادستاني كل كشور گفت: اخيرا از دستگاههاي متولي در امر امحاء زباله هاي عفوني خواسته شده تاگزارشي از آخرين اقدامات خود در اين حوزه را به دادستاني كل كشور ارائه دهند.
دكتر محمدرضا وكيليان به تذكراتي كه دادستاني كل كشور به دستگاههاي متولي در امر امحاء زباله هاي بيمارستاني داده اشاره كرد و گفت: با توجه به حساسيت ويژه بحث زباله هاي عفوني، دادستاني كل كشور به عنوان مدعي العموم اين موضوع را مدتها پيش دنبال كرده و تاكنون تذكرات لازم را نيز به دستگاههاي متولي داده است.آئين نامه ضوابط اجرايي قانون مديريت پسماندها پس از سالها تاخير در سال گذشته تصويب و جهت اجرا به دستگاههاي متولي ابلاغ شد اما تاكنون اقدام خاص و قابل توجهي در اين حوزه انجام نشده است.
مخبر فراكسيون محيط زيست مجلس شوراي اسلامي نيز چندي پيش در گفتگو با مهر از عملكرد سازمان محيط زيست در بحث جمع آوري پسماندها انتقاد كرد و گفت: سازمان محيط زيست در اين خصوص جدي نيست و وارد عمل نمي شود. با اين حال چون اين برنامه هزينه بردار است هر كس دنبال نفع خودش است و كسي به محيط زيست اهميت نمي دهد. در عين حال هنوز سازمان محيط زيست به عنوان متولي و توليدكنندگان پسماندها وضعيت نامطلوب آلاينده ها را به عنوان اولويت در نظر نمي گيرند.
مدير دفتر پيشگيري از وقوع جرم دادستاني كل كشور در ادامه گفتگو با مهر به مكاتباتي كه اخيرا با دستگاههاي متولي در امر زباله هاي عفوني انجام شده اشاره كرد وگفت: از دستگاههاي مسئول خواسته شده تا گزارشي از آخرين اقدامات خود را به دادستاني كل كشور ارائه كنند تا مورد بررسي قرارگيرد.
وكيليان تصريح كرد: بررسي و نظارت دادستاني بر عملكرد دستگاههاي متولي در امر امحاء زباله هاي عفوني باعث خواهد شد تا اين سازمانها بدانند كه نهادهاي حاكميتي به جد پيگير مطالبات مردم به ويژه در جايي كه بحث حقوق عمومي مطرح است، هستند.
مدير دفتر پيشگيري از وقوع جرم دادستاني كل كشور خاطرنشان كرد: بررسي ها نشان داده كه تاكنون برخي دستگاهها سرعت لازم را در اجراي برنامه ها نداشته اند و اميدواريم با ورود دادستاني كل كشور در اين موضوع، دستگاهها مجاب شوند كه پيگير وظايف محوله خود باشند.

 



برازجان - خبرنگار كيهان: صاعقه در يكي از روستاهاي برازجان سه برادر را روانه بيمارستان كرد.

هواي صبح جمعه ابري بود و صداي غرش برخورد ابرها به گوش مي رسيد رعد و برق در گوشه و كنار آسمان به چشم مي خورد. سه جوان روستاي دشتگور از توابع شهرستان برازجان زيردرخت خانه شان ايستاده بودند كه ناگهان صاعقه زد. با وجودي كه درخت از اصابت مستقيم صاعقه به آنان جلوگيري كرد اما اين سه برادر به شدت دچار سوختگي شدند. براساس اين گزارش افراد آسيب ديده به بيمارستان 17 شهريور شهرستان برازجان انتقال يافتند.صاعقه در برازجان
سه برادر را روانه بيمارستان كرد

 



حوادث رانندگي در محورهاي فارس22 كشته و مجروح برجاي گذاشت

شيراز - خبرنگار كيهان:
بر اثر بارندگي هاي شديد جمعه شب و وقوع 4 فقره تصادف در محورهاي مواصلاتي استان فارس 22 نفر كشته و مجروح شدند.
يك منبع آگاه به خبرنگار كيهان در شيراز گفت: براثر وقوع تصادف بين يك دستگاه سمند و يك دستگاه تريلر در محور ابوالحيات - دشت ارژن 3 نفر كشته و دو نفر مجروح شدند.
وي اظهار داشت: در همين محور ارتباطي برخورد يك دستگاه پژو 405 با يك دستگاه تريلر نيز 4 كشته و يك مجروح برجاي گذاشت.
وي اضافه كرد: در پي واژگون شدن يك دستگاه خودروي پيكان در محور فسا به شيراز 6 نفر مجروح شده و در محور ارتباطي آباده - اصفهان نيز چند خودروي سنگين با يكديگر برخورد كردند كه اين حادثه نيز 6 مجروح در پي داشت.

 



علي رغم لغو مجوز شركت هواپيمايي آريا قشم همچنان فعال است

معاون وزير راه و ترابري و رئيس سازمان هواپيمايي كشوري گفت: شركت هواپيمايي لغو مجوز شده «آريا قشم» با حكم قضايي همچنان به فعاليت خود ادامه مي دهد.
به گزارش ايرنا «رضا نخجواني» روز يكشنبه در جمع خبرنگاران افزود: اين شركت هواپيمايي براي ادامه فعاليت خود از ديوان عدالت اداري حكم گرفته كه اين نشان دهنده نقض قوانين است و سازمان هواپيمايي كشوري نيز از اين منظر معترض است.
در پي بروز سانحه هوايي هواپيماي ايلوشين 62 در روز دوم مردادماه امسال كه از تهران عازم مشهد بود، سازمان هواپيمايي كشوري مجوز پرواز شركت هواپيمايي «آريا قشم» را لغو كرد. اين سانحه هوايي 16 كشته و بيش از 30 مجروح بر جاي گذاشت.
رئيس سازمان هواپيمايي كشوري با بيان اينكه نسبت به اين حكم معترض هستيم، گفت: اين سازمان مرجع صلاحيت اعطاي مجوز است اما در زمان اعمال سلب مجوزها، با برخورد برخي مراجع قضايي از جمله ديوان عدالت اداري مواجه مي شويم كه مورد شركت آريا قشم يكي از مصاديق آن است.
نخجواني افزود: رأي دادگاه مبني بر اين است كه نبايد مجوز پرواز شركت آريا قشم لغو شود و بايد به فعاليت خودش ادامه دهد.
وي در خصوص اينكه آيا به رأي دادگاه اعتراض شده است، گفت: از تمام راه هاي قانوني همچنان پيگير موضوع هستيم ولي در حال حاضر مجبور به اجراي تصميم مراجع قضايي مي باشيم.
رئيس سازمان هواپيمايي كشوري سپس تصريح كرد: اين شركت همچنان با يك فروند هواپيما فعاليت مي كند منتهي بايد با يك شركت هواپيمايي ديگر قرارداد هواپيماي جايگزين منعقد كند تا در صورت بروز مشكل شركت طرف قرارداد بتواند پروازهاي آن را پوشش دهد.

 



نشت گاز سي ان جي سه خودرو را به آتش كشاند

رشت- خبرنگار كيهان:
نشت گازCNG موجب آتش گرفتن سه خودرو در لاهيجان و رشت شد.
سيستم غيراستاندارد گازسوز خودروها باعث آتش سوزي وسوختن اين 3 وسيله نقليه شد.
دست ساز بودن سيستم گازسوز سواري آردي در بخش سنگر شهرستان رشت منجر به آتش گرفتن اين خودرو شد كه راننده خودرو نيز در اين حادثه آسيب ديد.
از سوي ديگر سواري پرايد گازسوز كه در ليالستان شهرستان لاهيجان در حال حركت بود به دليل نشت گاز CNG آتش گرفت. شدت بروز آتش هم به حدي بود كه حريق به يك دستگاه خودروي نيسان كه در كنار پرايد بود سرايت كرد و موجب آتش گرفتن آن خودرو شد.

 



توسط نيروي انتظامي خوزستان صورت گرفت انهدام مشروبات الكلي در پارك دولت اهواز

تعداد 42 هزار و 500 قوطي و بطري مشروبات الكلي خارجي پيش از ظهر ديروز توسط نيروي انتظامي خوزستان در پارك دولت كيانپارس اهواز منهدم شد.
به گزارش خبرگزاري ها ، فرمانده نيروي انتظامي استان خوزستان با اشاره به جنگ هاي گذشته عراق و آمريكا و امكانات لشكري و نظامي كه مهمترين سلاح هاي مقابله در جنگ بود، گفت: امروزه وجود معنويت در كنار تكنولوژي يكي از مسائل انكار ناپذير موفقيت است.
سردار دارايي، ورود كليه مشروبات الكلي را از كشور عراق به صورت سازمان يافته اعلام كرد و افزود: در اين بحث تنها سود و منافع اقتصادي قاچاقچيان مطرح نيست، بلكه مي بينيم كه ظرف مدت 6 روز قاچاقچيان از كشور اسپانيا وارد عراق شده و اقدام به قاچاق مي كنند كه اين نشان دهنده يك تهاجم بزرگ و سازمان يافته است.
وي ضمن اشاره به دومين انهدام مشروبات الكلي در خوزستان خاطر نشان كرد: تا پيش از اين خوزستان به اين شكل با اينگونه مسائل روبرو نبوده است ولي اكنون تبديل به بازاري براي اين قبيل موضوعات شده است.
فرمانده نيروي انتظامي خوزستان با تاكيد به اين كه هر كجا تقاضا نباشد، عرضه هم نخواهد بود خاطر نشان كرد: از اول سال جاري تاكنون 311 نفر دستگير، 136 هزار بطري انواع مشروبات الكلي و 10 باند قاچاق منهدم شدند.

 



وزارت بهداشت: براي نذورات از ظروف يكبار مصرف گياهي استفاده كنيد

معاون سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي گفت: با توجه به شيوع آنفلوآنزاي نوع A در كشور و پيشگيري از ايجاد آلودگي، به مردم توصيه مي شود براي نذورات خود در ماه محرم از ظروف يكبار مصرف گياهي استفاده كنند.
دكتر «حسن امامي رضوي» افزود: ظروف يكبار مصرف گياهي از نشاسته ذرت اصلاح شده تهيه و اين ظروف عاري از هرگونه اثرات مضر و عكس العمل هاي شيميايي در تماس با مايعات و غذاهاي داغ و مقاوم در برابر حرارت است.
وي اظهار داشت: به دليل شيوع آنفلوآنزاي نوع A در كشور و اينكه بايد مردم موارد بهداشتي را بويژه هنگام شركت در مراسم عزاداري امام حسين (ع) رعايت كنند، استفاده از ظروف يكبار مصرف گياهي از انتقال آلودگي محيط جلوگيري مي كند. به گزارش ايرنا، معاون وزير بهداشت خاطرنشان كرد: مردم مي توانند با كمتر كردن مقداري از حجم نذورات خود، نسبت به خريداري ظروف يكبار مصرف گياهي اقدام كنند تا آسيب كمتري به محيط و سلامتي شان وارد شود. ظروف يكبار مصرف گياهي پس از چهار سال مطالعه محققان كشور در سال 87 توليد شد و اين ظروف پس از حداكثر شش ماه تجزيه مي شود و گزارش هاي متعدد علمي نشان داده است كه ظروف يكبار مصرف پلاستيكي معمول در ايران باعث ايجاد انواع سرطان ها و حتي انتقال مواد خطرناك از طريق ژن ها از نسلي به نسل ديگر شده و تا حدود 300 سال نيز قابل تجزيه نمي باشد و در طبيعت باقي مي ماند.

 



از سوي شعبه 74 دادگاه كيفري استان تهران 2 بار اعدام براي رباينده كودك آزار

مرد جواني كه متهم به ربودن دختربچه هاي كوچك و كودك آزاري است از سوي شعبه 74 دادگاه كيفري استان تهران به 2 بار اعدام محكوم شد.
به گزارش فارس، امين 25 ساله كه متهم است تعدادي از دختربچه هاي كوچك را در منطقه ورامين ربوده و مورد آزار و اذيت قرار داده است از سوي شعبه 74 دادگاه كيفري استان تهران به رياست قاضي حسن تردست به اتهام تجاوز به عنف، آدم ربايي، ايجاد جرح عمدي، تخريب عمدي، ورود به عنف به ملك غير، فحاشي و توهين عملي به 2 بار اعدام، 25سال حبس، 173 ضربه شلاق و پرداخت ديه محكوم شد.
امين در اين پرونده 16 شاكي داشت و نخستين شاكي وي در بهمن سال 87 از وي به پليس ورامين درخصوص ربوده شدن دختربچه خود شكايت كرد.
پرونده وي در شعبه 74 دادگاه كيفري رسيدگي شد.
آخرين جلسه رسيدگي به اين پرونده به صورت غيرعلني برگزار و صبح ديروز حكم وي از سوي رياست شعبه صادر شد.

 



درخرم آباد راننده تاكسي 90ميليون ريال پول پيدا شده را به صاحبش برگرداند

خرم آباد- خبرنگاركيهان:
راننده تاكسي درخرم آباد مبلغ 9 ميليون و 200هزار تومان چك پول يكي از مسافران راكه داخل خودروي وي جا مانده بود به صاحبش برگرداند.
راننده تاكسي به نام «نبي الله رحيمي» دراين باره گفت: پس از پياده شدن تمام مسافران كيف حاوي چك پول را درصندلي عقب خودرو پيدا كرده و تلاش خود را براي شناسايي صاحب مال از طريق مختلف آغاز كردم كه به نتيجه نرسيدم كه سرانجام به معاونت اجتماعي فرمانده انتظامي استان مراجعه كردم.
وي اضافه كرد: با همكاري سرهنگ نور الهي معاون اجتماعي و اطلاع رساني فرماندهي ناحيه انتظامي لرستان موفق شدم از طريق شماره تلفن شخص مالباخته كه در اطلاعيه اي منتشر شده بود با وي تماس بگيرم و پس از مراجعه وي به فرماندهي انتظامي استان مبلغ مذكور را به صاحب پول ها تحويل دهم.

 



ترور نافرجام رئيس سازمان كار و امور اجتماعي استان بوشهر

رئيس سازمان كار و امور اجتماعي استان بوشهر در منزل خود مورد سوءقصد فردي ناشناس قرار گرفت.
به گزارش خبرگزاري فارس از بوشهر، صبح ديروز ساعت 15:7 زماني كه راننده «حسين باشي زادگان» در منزل وي منتظر بود، فردي ناشناس پس از درگيري با راننده به داخل منزل باشي زادگان حمله برد و پس از درگيري با وي دو تير شليك كه يكي به شكم باشي زادگان اصابت و ديگري از كنار پيشاني اش عبور كرد.
پس از اين درگيري، افراد ناشناس اتومبيل باشي زادگان را به سرقت برده و از صحنه فرار كردند.
يكي از نزديكان باشي زادگان اظهار داشت: حال باشي زادگان خوب است و در بيمارستان سلمان فارسي تامين اجتماعي بوشهر بستري است.

 



جريمه 200 ميليارد ريالي مديرعامل قاچاقچي در مازندران

ساري- خبرنگار كيهان:
مديرعامل يك شركت توليد نئوپان در مازندران به جرم قاچاق كالا 200 ميليارد ريال جريمه نقدي شد.
مديركل تعزيرات حكومتي مازندران با اعلام اين خبر افزود: مديرعامل اين شركت با اخذ وام از صندوق ذخيره ارزي و با استفاده از معافيت مالياتي براي تأسيس كارخانه چوب 129 دستگاه كانتينر ماشين آلات و دستگاه هاي عمل آوري چوب اقدام كرد.
«مهدي عباسي» اضافه كرد: با گذشت مدتي از واردات اين محموله مشخص شد كالاهاي وارداتي اين شركت برخلاف قوانين گمركي به شركت فعال در خارج از مازندران واگذار شده است.اين مقام مسئول يادآور شد: طبق هماهنگي با مقامات قضايي از خروج اين كالاها از مازندران جلوگيري و درب شركت نيز پلمب شده است.
به گفته وي طبق قوانين گمركي دستگاه هاي وارداتي بايد در محل موردنظر براي توليد كالا در يكي از شهرك هاي صنعتي مازندران نصب مي شد و گمرك نيز پس از تأييد پرونده آن را مختومه مي كرد.
عباسي گفت: طبق قانون كالاهاي مذكور در اين پرونده به نفع دولت ضبط شده است.

 



مخالفت با ازدواج به قتل پيرمرد انجاميد

زاهدان - خبرنگار كيهان:
پيرمرد 60 ساله اي در شهرستان چابهار سيستان و بلوچستان به علت اختلافات قومي هدف اصابت چند گلوله قرار گرفت و جان خود را از دست داد.
فرمانده نيروي انتظامي شهرستان چابهار گفت: در پي تماس يكي از شهروندان با مركز فوريت هاي پليسي 110 مبني بر يك تيراندازي مسلحانه در خيابان بهداشت شهرستان چابهار، بلافاصله ماموران براي بررسي حادثه عازم محل حادثه شدند.
سرهنگ «عباس چالاكي» افزود: در تحقيقات اوليه ماموران مشخص شد پيرمردي 60 ساله از ناحيه شكم، سينه و پاها هدف اصابت گلوله قرار گرفته كه بدنبال آن بلافاصله فرد مصدوم توسط نيروهاي امدادي به بيمارستان منتقل شده است.
وي با بيان اينكه ضاربان مسلح سرنشينان يك دستگاه خودروي پرايد بودند تصريح كرد: تحقيقات كارآگاهان نشان مي دهد ضاربان به دليل مخالفت پيرمرد با ازدواج فرزندش با فرزند فردي به نام «غلام رضا-ع» به سمت او تيراندازي كرده اند. سرهنگ چالاكي گفت: اين پيرمرد 60 ساله به دليل شدت جراحات وارده در بيمارستان فوت كرد و اقدامات پليس براي دستگيري ضاربان مسلح همچنان ادامه دارد.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14