(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 2 دي 1388- شماره 19542
 

رنگ خون، رنگ عزا
معاون سازمان راهداري كشور: 90درصد حمل و نقل بار و مسافر كشور در جاده انجام مي شود
انتقاد امام جمعه خرم آباد از اختلاط زنان واليباليست با مردان تماشاچي
نماينده مردم بويراحمد و دنا در مجلس: تأخير در جذب اعتبار عمراني مشكل ايجاد مي كند
استاندار مازندران: بازارهاي شمال از برنج خارجي انباشته شده است
مديرعامل آرامستان هاي شهرداري اصفهان:زمين پيشنهادي احداث آرامستان غرب اصفهان مناسب نيست
نخستين هتل سنتي دربافت تاريخي شيراز احداث شد
موفقيت تيم طراحي خميني شهر در جشنواره جوان خوارزمي
مديرعامل شركت آب و فاضلاب خوزستان: آب هنديجان سالم است
فروش نان فانتزي در شيراز 40 درصد كاهش يافت
نماينده مينودشت، كلاله و مراوه تپه در مجلس شوراي اسلامي:
بخش گاليكش معيارهاي لازم براي شهرستان شدن را دارد
با حضور 350 جفت دوقلو جشنواره دوقلوها در كرج برگزار شد
با تصويب دولت شهرك صنعتي تخصصي بازيافت در مازندران احداث مي شود
رئيس سازمان امور اقتصادي و دارايي استان:
رانندگان تاكسي و اتوبوس هاي درون شهري فارس سهام عدالت مي گيرند
ساماندهي سكونت گاه هاي غيررسمي در مشهد
احداث مجموعه فرهنگي در تپه مراد آب كرج تصويب شد



رنگ خون، رنگ عزا

محرم فرا رسيد و بار ديگر دلهاي احرار و آزادگان دنيا به سوي سالار و سرور شهيدان متمايل شد.
محرم آمد و همه جا رنگ عزا گرفت، همه جا سياهپوش شد و خون حسين در رگهاي مردم ولايتمدار ايران به جوش آمد. محرم فرا رسيد و خاطره فداكاريهاي امام حسين(ع) و ياران باوفايش در نهضت عاشورا در جانها زنده شد.
ماه محرم آمد، ماهي كه در آن عطر خوش حسيني به مشام مي رسد و نواي يا حسين كوثر جان را نوازش مي دهد.
با آمدن محرم بوي عشق، آزادگي، مردانگي، غيرت، شجاعت، انسانيت، حميت، آگاهي و حركت در فضاي شهرها استشمام مي شود و پرچم هاي سرخ و مشكي به اهتزاز درمي آيند. ماه محرم، ماه حماسه و شجاعت و جوانمردي، ماه پيروزي خون بر شمشير، ماه ظلم ستيزي و مبارزه با تبعيض و ذلت است. ماه محرم، ماه امر به معروف ها و نهي از جميع منكرات است. ماهي كه با خون نگارش يافته و فضيلت هاي والاي الهي و انساني به نمايش گذاشته شده است.
حسين گلبوته سرخ باغستان سبز توحيد است، عطيه بزرگ سرمدي و تداوم بخش رسالت پربار احمدي و طنين پويايي گام هاي بلند علوي.
سلام بر محرم كه ماه وصال است و قيام، و سلام بر حسين(ع) كه مظهر عشق است و ايثار و سلام بر كربلا كه ميعاد عشق است و رسالت.
ياد دلاويز حسين، جوهر پايداري آزادگان است، نام عشق انگيزش صهباي مستي بخش دلدادگان، حسين از كوثر نبوت جوشيد و شط توحيد را در كفرستان جاري ساخت.
او به ما آموخت كه چگونه عقيده را پاس بداريم، به ما آموخت كه چگونه مردن را، همانگونه كه آموخت چگونه بزرگوارانه و با كرامت زيستن را. حسين همگان را به تلاش و مبارزه براي دستيابي به حقيقت زندگي فرا خواند، چرا كه پيام كربلا و عاشورا، پيام حريت، عبوديت، عدالت و عزت است و اگر اين اهداف مدرسه حسين(ع) فراموش شود فلسفه عزاداري و به تبع آن راه حسين(ع) فراموش مي شود.
بار ديگر در ماه محرم، در ماه حسين(ع) و در ماه رها شدن انسان از قيود مصلحت ها در برابر حقيقت، مردم ولايتمدار و دوستدار و عاشق مولا با سالار شهيدان پيمان مي بندند كه بر آرمان ها و ارزش هاي شهداي كربلا و شهداي تاريخ اسلام همچنان پايدار بمانند.
دلباختگان فرزند زهراي اطهر، با حضور سيل آساي خود در مراسم سوگواري پيوند ناگسستني خود را با پرچمدار نهضت عاشورا و ياران باوفاي آن حضرت تجديد مي نمايند و از جان و دل فرياد برمي آورند كه:
دل واله نهضت حسين(ع) است
جان محو حقيقت حسين(ع) است
دل هاي همه خداپرستان
كانون محبت حسين(ع) است
نادر پرستار -خبرنگار كيهان در اردبيل

 



معاون سازمان راهداري كشور: 90درصد حمل و نقل بار و مسافر كشور در جاده انجام مي شود

گنبدكاووس- خبرنگاركيهان:
90درصد حمل و نقل بار و مسافر كشور در جاده انجام مي شود و 10درصد ديگر توسط ساير خطوط ريلي، هوايي و كشتيراني انجام مي گيرد.
مهندس «عبدالهاشم حسن نيا» معاون راهداري و هماهنگي امور استانهاي سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي كشور در مراسم افتتاح راهدارخانه چهارباغ در محور گرگان- شاهرود كه با اعتبار دو ميليارد ريال و زيربناي 240مترمربع ساخته شده است در جمع خبرنگاران استان گلستان ضمن اعلام مطلب فوق افزود: سالانه 850 ميليون نفر در طول راههاي كشور تردد مي كنند و حجم كالايي كه در طول سال از سطح راههاي كشور جابه جا مي شود نيز 450 ميليون تن است.
حسن نيا، طول راههاي كشور اعم از بزرگراه، آزادراه و راههاي اصلي و فرعي را كه سالانه نياز به مراقبت دارند، 180 هزار كيلومتر اعلام كرد و گفت: 60درصد راههاي كشور تحت پوشش برف و يخبندان هستند و اين راهها توسط 33اداره كل در استانها نگهداري مي شوند كه امسال مبلغ هشت هزار ميليارد ريال (800 ميليارد تومان) براي نگهداري آنها هزينه مي شود.
وي افزود: يكي از وظايف راهداري، نگهداري راهها در تمام شرايط كشور است كه در ايام زمستان به دليل برف و باران، تعمير سطح سرويس راهها، ساخت راهدارخانه ها و هوشياري و توان همكاران راهداري افزايش مي يابد.

 



انتقاد امام جمعه خرم آباد از اختلاط زنان واليباليست با مردان تماشاچي

خرم آباد- خبرنگاركيهان:
نماينده ولي فقيه در لرستان و امام جمعه خرم آباد از اختلاط زنان واليباليست با مردان تماشاچي در اين شهر انتقاد كرد.
حجت الاسلام والمسلمين سيداحمد ميرعمادي در خطبه هاي نماز جمعه گفت: خبر اختلاط واليباليست هاي زن با لباس هاي چسبان با مردان تماشاچي در خرم آباد به خارج از استان نيز انعكاس پيدا كرده و خيلي ها كه از اين موضوع اطلاع پيدا كرده اند تماس مي گيرند و مي گويند شهر خرم آباد كه به غيرت، حميت و مردانگي شهرت دارد چرا بايد چنين مسائلي اتفاق بيفتد.
وي از مسئولان تربيت بدني خواست اجازه تكرار چنين مسائلي را ندهند.
به گزارش خبرنگارما، اخيرا تيم واليبال زنان پرسپوليس تهران براي انجام مسابقه رفت و برگشت با تيم واليبال زنان تارخ خرم آباد به اين شهر آمده بودند و در حالي كه ورزشكاران ساعاتي را در حضور تماشاچيان مرد در انتظار برگزاري مسابقات در سالن گذراندند، اعلام شد به دليل آماده نبودن سالن، مسابقه بين اين دو تيم برگزار نمي شود. درنتيجه تيم پرسپوليس تهران با وجود بازي نكردن به عنوان برنده اين مسابقه اعلام شد و با كسب سه امتياز به تهران بازگشت.

 



نماينده مردم بويراحمد و دنا در مجلس: تأخير در جذب اعتبار عمراني مشكل ايجاد مي كند

ياسوج - خبرنگار كيهان :
نماينده مردم شهرستانهاي بويراحمد و دنا در مجلس گفت: تأخير در جذب اعتبارات عمراني استان در افزايش اين اعتبار براي سال آينده مشكل ايجاد مي كند.
ستار هدايتخواه در نشست شوراي برنامه ريزي و توسعه استان كهگيلويه وبويراحمد افزود: نمايندگان مردم استان در مجلس شوراي اسلامي هر ساله خواهان افزايش اعتبارات عمراني هستند اما مهمترين مسئله به موقع جذب كردن اين اعتبارات است.
وي اظهار داشت: هرچند گفته مي شود افزايش اعتبارات عمراني سبب تورم مي شود، اما هر ساله براي افزايش اين اعتبارات تلاشهايي به عمل مي آيد.
مخبر كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي، همچنين به مسئولان دستگاههاي اجرايي در رفع معارضات مردمي در امر خدمات رساني به آنها تأكيد كرد و گفت: هرجايي كه دستگاههاي اجرايي و خدمات رساني براي اجرا كردن پروژه هاي خود با مشكلات و موانع معارضات مردمي روبه رو شدند بايد مهلت داده و چنانچه مشكل رفع نشد، پروژه را معطل نكنند و به جاي ديگري انتقال دهند.

 



استاندار مازندران: بازارهاي شمال از برنج خارجي انباشته شده است

ساري - خبرنگار كيهان:
استاندار مازندران با انتقاد از انباشت بازارهاي شمال از برنج هاي خارجي دستور پيگيري براي حل اين مشكل را صادر كرد.
سيدعلي اكبر طاهايي با اشاره به مشكلات ناشي از انباشت بازارهاي داخلي از برنج خارجي خواستار پيگيري ويژه اين معضل از سوي دستگاه هاي مسئول در مازندران شد.
وي خودنمايي برنج هاي خارجي در بازار شمال را يك نقيصه جدي خواند و گفت: وزارت بازرگاني و دستگاه هاي مسئول بايد نسبت به رفع اين نقيصه چاره انديشي كنند.
نماينده عالي دولت در مازندران با اشاره به سياست پايه اي دولت در تشويق كشاورزان براي كشت برنج پرمحصول گفت: در مقابل اين سياست وارد كردن برنج خارجي يك معضل اساسي تلقي مي شود.

 



مديرعامل آرامستان هاي شهرداري اصفهان: زمين پيشنهادي احداث آرامستان غرب اصفهان مناسب نيست

اصفهان - خبرنگار كيهان:
اراضي پيشنهادي براي احداث قبرستان غرب اصفهان در محور كاشان - نجف آباد مناسب نيست.
مديرعامل آرامستان هاي شهرداري اصفهان با بيان اين مطلب به نامناسب بودن زمين مورد نظر آرامستان غرب در بالادست روستاي جهاد آباد اشاره كرد و گفت: با توجه به مشكلات فراوان ا ز جمله مسافت طولاني غرب به شرق اصفهان و ازدحام جمعيت در باغ رضوان، به منظور خدمت رساني بهتر به اهالي غرب شهر از سال 84 طرح دومين آرامستان در اين كلان شهر پيگيري شد اما هنوز با توجه به اينكه طرح از مصوبات سفر رئيس جمهوري به اصفهان است بلاتكليف مانده است.
ابراهيم متعمدي افزود: اين طرح با تاييد مسكن و شهرسازي، كميسيون هاي پنج و زيربناي استانداري در دستور كار قرار گرفت و مقرر شد دو هزار هكتار از اراضي چاله سياه حد فاصل شاهين شهر تا پالايشگاه براي اجراي اين طرح در نظر قرارگيرد تا معضل دفن اموات غرب اصفهان برطرف شود.
وي گفت: اراضي پيشنهادي براي احداث قبرستان با اصفهان 47 كيلومتر فاصله دارد كه اين امر منجر به اتلاف وقت مردم مي شود.

 



نخستين هتل سنتي دربافت تاريخي شيراز احداث شد

شيراز - خبرنگاركيهان:
نخستين هتل سنتي در بافت تاريخي- فرهنگي شيراز با سرمايه گذاري بخش خصوصي و همكاري شهرداري اين شهر و سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري فارس ساخته شد.
شهردار منطقه تاريخي - فرهنگي شيراز با اعلام اين خبر گفت: اين هتل توسط يك سرمايه گذار شيرازي احداث شده است كه گامي موثر درتحول و رونق هر چه بيشتر اقتصادي اين محدوده خواهد بود.
محمد فاضل صارمي زاده با اعلام اين مطلب كه بافت قديم شيراز با داشتن معابر و خانه هاي تاريخي همچون خانه ضياييان وخانه منطقي نژاد سرشار از موقعيت هاي ويژه اي است كه هيچ كجاي اين شهر يافت نمي شود تاكيد كرد: منطقه تاريخي فرهنگي، محيط زودبازده و سودآوري است كه سرمايه گذاري درآن با توجه به تسهيلات و مساعدت هايي كه مجموعه شهرداري درنظر مي گيرد همواره با موفقيت مواجه خواهد شد.
وي گفت: ساخت اين هتل سنتي، توريستي با خريد يكي از خانه هاي تاريخي موجود درمنطقه انجام شد كه دراين راستا علاوه بر معافيت از پرداخت كليه عوارض ساخت و ساز، بدنه سازي و كف سازي محل توسط شهرداري منطقه تاريخي- فرهنگي و احداث رستوران سنتي و پاركينگ درجوار هتل توسط سازمان احياء ونوسازي بافت هاي فرسوده انجام شد.
سرمايه گذار احداث هتل سنتي در بافت تاريخي وفرهنگي نيز با اعلام اين مطلب كه بافت قديم شيراز يك گنج پنهان است گفت: اين پروژه بدون حمايت هاي مجموعه شهرداري و همكاري سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري اجرايي نمي شود.
خانه مورد نظر براي ساخت اين هتل محل برگزاري انجمن ادبي شوريده شيرازي (شاعر بنام اين ديار) و ميرزا محمد اديب مصطفوي در 100سال گذشته بوده ونخستين چاپخانه و روزنامه شيراز نيز در آن مكان راه اندازي شده است.
اجراي اين پروژه درمدت دو سال انجام شد كه سازنده هتل پيش از اين چند پروژه ديگر در بافت هاي قديم فرانسه، تونس، سوئد و تركيه اجرا كرده بود كه بافت قديم شيراز در مقايسه با بافت قديم شهرهاي ديگر جهان از قدمت و اصالت بي نظير و درخور توجهي برخوردار است.

 



موفقيت تيم طراحي خميني شهر در جشنواره جوان خوارزمي

خميني شهر- خبرنگار كيهان:
تيم طراحي و پرنده هاي هوشمند بدون سرنشين خميني شهر در يازدهمين جشنواره جوان خوارزمي موفق به كسب رتبه اول اين جشنواره شد.
در مراسم تجليل از برگزيدگان يازدهمين جشنواره جوان خوارزمي كه در سالن اجلاس سران كشورهاي اسلامي و با حضور وزير علوم و تحقيقات و فناوري، معاون علمي و فناوري رئيس جمهور و وزير آموزش و پرورش برگزار شد، تيم طراحي و پرنده هاي هوشمند بدون سرنشين دانشگاه آزاد اسلامي خميني شهر موفق به دريافت تنديس بلورين و لوح تقدير شد.
در دومين دوره مسابقات روباتيك خوارزمي قريب به 357 نفر در قالب 283 تيم در دو بخش دانشجويي و آزاد شركت كردند كه در پايان، تيم دانشگاه آزاد اسلامي خميني شهر توانست مقام اول اين دوره از مسابقات را به خود اختصاص دهد.

 



مديرعامل شركت آب و فاضلاب خوزستان: آب هنديجان سالم است

اهواز- خبرنگار كيهان:
آب هنديجان سالم است و سلامت آن مورد تأييد مركز بهداشت قرار گرفته است.
مديرعامل شركت آب و فاضلاب خوزستان با تاكيد بر سلامت آب هنديجان گفت: با انجام نمونه برداري هاي روزانه از شبكه آب اين شهر سالم بودن آن به تأييد رسيده است.
محسن پويا افزود: به رغم افزايش EC رودخانه زهره و بروز تغييراتي در طعم آب، معاونت بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي و مركز بهداشت استان، آب توليدي را از نظر ميكروبي فاقد هرگونه آلودگي اعلام كرده است.
رئيس هيئت مديره آبفا خوزستان اظهار داشت: كمبود باران و بروز خشكسالي در استان و به تبع آن در هنديجان، مشكلاتي را براي آب مصرفي خانگي و كشاورزي به وجود آورد به طوري كه براساس اعلام نهادهاي مسئول، ميزان بارندگي در شهر هنديجان در مجموع طي دو سال گذشته كمتر از 70 ميليمتر بوده است و همين امر، منابع آب بويژه رودخانه زهره كه منبع اصلي تأمين آب شهر هنديجان است را به شدت كاهش داد.
وي افزود: در شبانه روز بالغ بر 10 هزار و 500 مترمكعب آب از طريق شبكه هاي توزيع در اختيار مصرف كنندگان قرار مي گيرد.

 



فروش نان فانتزي در شيراز 40 درصد كاهش يافت

شيراز- خبرنگاركيهان:
درپي حذف آرد واحدهاي توليد نان فانتزي، فروش اين نان در شيراز 20تا40 درصد كاهش يافت.
رئيس اتحاديه صنف نان فانتزي پز شيراز با بيان اين مطلب گفت: حذف يارانه آرد و گران شدن قيمت نان هاي فانتزي از اوايل مهرماه باعث كاهش رغبت مردم به خريد اين نان ها شده به طوري كه فروش نان فانتزي درنقاط جنوب شهر 40 درصد و در ديگر نقاط بين 20تا 35 درصد كاهش يافته است.
مرتضي چهره ور ميزان افزايش نرخ انواع نان فانتزي را به طور ميانگين حداكثر 66 درصد عنوان كرد.
وي اظهارداشت: ميزان آرد مصرفي در واحدهاي توليد نان فانتزي شيراز تا قبل از حذف يارانه ها 1350 تن در ماه بود كه در حال حاضر به 900 تا 950 تن در ماه كاهش يافته است.
وي تصريح كرد: از آنجايي كه هركجا يارانه به كالايي اختصاص مي يابد، رانت هايي نيز به وجود مي آيد، با حذف يارانه نان فانتزي، اين رانت ها نيز از بين رفت.
وي افزود: اگرچه واحدهاي پخت نان فانتزي با كاهش فروش مواجه شده اند اما با حذف يارانه هاي آرد قادر هستند محصولات متنوع تري توليد كرده زيرا تا پيش از اين مجبور بودند با پيروي از سياست هاي تكليفي، تنها چند نمونه محدود نان توليد و عرضه كنند.

 



نماينده مينودشت، كلاله و مراوه تپه در مجلس شوراي اسلامي:
بخش گاليكش معيارهاي لازم براي شهرستان شدن را دارد

گنبدكاووس- خبرنگاركيهان:
بخش گاليكش تمامي معيارهاي لازم براي شهرستان شدن را دارد و طرح آن به وزارت كشور نيز ارسال شده است.
«سعيد نجيب حسيني» نماينده مردم مينودشت و كلاله و مراوه تپه در مجلس شوراي اسلامي ضمن اعلام مطلب فوق گفت: شهر گاليكش ميزبان بسياري از شخصيت هاي مبارز قبل از انقلاب از جمله رهبر معظم انقلاب بوده است.
«حسيني» در مورد ارتقاي بخش گاليكش به شهرستان نيز گفت: اقداماتي در اين باره انجام شده كه تهيه طرح توجيهي از جمله آنهاست.
وي افزود: اين طرح به وزارت كشور ارسال شده و مراحل نهايي خود را طي مي كند.
نماينده مردم مينودشت، كلاله و مراوه تپه افزود: در اين خصوص رئيس جمهور دستور طرح آن در جلسه هيئت دولت را داده اند.
حسيني افزود: شهر مينودشت و بخش گاليكش 32 درصد مساحت استان گلستان را دارد و 18درصد جمعيت آن را در خود جاي داده است.

 



با حضور 350 جفت دوقلو جشنواره دوقلوها در كرج برگزار شد

كرج - خبرنگار كيهان:
جشنواره دوقلوها در شهرستان كرج برگزار شد.
حسين اميديان معاونت فرهنگي اجتماعي شهرداري كرج با اعلام اين خبر به خبرنگار ما گفت: براي برگزاري اين جشنواره از چند ماه گذشته تداركات اجرايي آن ديده شد و 350 جفت دوقلو يعني حدود 700 كودك و نوجوان دوقلو در اين جشنواره ثبت نام كردند.
وي شناسايي دوقلوهاي كرج و برگزاري برنامه اي شاد براي آنان را از اهداف برگزاري اين جشنواره عنوان و تصريح كرد: بيشتر دوقلوهاي شركت كننده را افراد زير 10 سال تشكيل مي دادند.
وي اظهار داشت: در اين جشنواره به دوقلوهاي موفق در زمينه هاي ورزش، علمي. هنري و ... هدايايي به رسم يادبود اهدا شد.

 



با تصويب دولت شهرك صنعتي تخصصي بازيافت در مازندران احداث مي شود

ساري - خبرنگار كيهان:
با تصويب دولت شهرك صنعتي تخصصي بازيافت در مازندران احداث خواهد شد.
«ابراهيم گوهردهي» مديرعامل شركت شهرك هاي صنعتي مازندران با اعلام اين خبر افزود: همچنين اولين شهرك صنعتي تخصصي سرمايه گذاري خارجي كشور در مازندران راه اندازي خواهدشد.
وي از آغاز عمليات مطالعه احداث اين شهرك صنعتي در استان خبر داد و افزود: با عملياتي شدن اين شهرك عقب ماندگي صنعتي در شمال كشور جبران مي شود.
وي ضرورت ايجاد شهرك هاي صنايع تبديلي محصولات كشاورزي و صنايع دريايي را در مازندران يادآور شد و افزود: هم اكنون آمادگي لازم براي راه اندازي يك شهرك يا ناحيه صنعتي در هر شهرستان مازندران وجود دارد. گوهردهي گفت: دولت براي ايجاد زيرساخت هاي سرمايه گذاري در مناطق كمتر توسعه يافته مازندران طي 2 سفر استاني به ترتيب 360 ميليون و 21 ميليارد تومان اعتبار اختصاص داده است.
وي سرانه كنوني زمين صنعتي را در كشور 15 متر ذكر كرد و افزود: سرانه زمين صنعتي براي توسعه شهرك و نواحي صنعتي در مازندران 5 متر مربع است.

 



رئيس سازمان امور اقتصادي و دارايي استان:
رانندگان تاكسي و اتوبوس هاي درون شهري فارس سهام عدالت مي گيرند

شيراز- خبرنگار كيهان:
رئيس سازمان امور اقتصادي و دارايي استان فارس از واگذاري سهام عدالت به رانندگان تاكسي و اتوبوس هاي درون شهري شيراز خبر داد.
محمدحسين مبشري گفت: براساس اعلام دبيرخانه ستاد مركزي سهام عدالت، رانندگان تاكسي و رانندگان اتوبوس هاي درون شهري به شرط اشتغال به كار از سهام عدالت برخوردار مي شوند.
وي درباره شرايط اشتغال رانندگان اظهار داشت: برخي افراد اقدام به خريد تاكسي و اتوبوس كرده اما خودشان راننده اين وسايل نقليه نيستند و آن را در اختيار كسان ديگري قرار مي دهند كه در اين صورت به مالكان اين وسايل سهام عدالت تعلق نمي گيرد اما رانندگان آنها مشمول دريافت اين سهام هستند.
وي گفت: براساس برآوردهاي اوليه در حال حاضر بيش از 10 هزار راننده تاكسي و اتوبوس در شيراز مشغول به فعاليت هستند كه به اين افراد و خانواده تحت پوشش آنان به ازاي هر نفر يك ميليون تومان سهام عدالت تعلق مي گيرد.
وي اظهار داشت: كاركنان اداري سازمان اتوبوسراني و تاكسيراني شيراز نيز مشمول دريافت سهام عدالت هستند.
وي در خصوص بهره مندي رانندگان اتوبوس هاي برون شهري از اين سهام نيز گفت: به ستاد مركزي سهام عدالت پيشنهاد داده ايم در صورتي كه رانندگان اين اتوبوس ها خود مالك وسيله نقليه نيستند به آنان سهام عدالت تعلق گيرد كه اين پيشنهاد در حال بررسي است كه در صورت تصويب اجرا خواهد شد.

 



ساماندهي سكونت گاه هاي غيررسمي در مشهد

مشهد- خبرنگار كيهان:
ساماندهي سكونت گاه هاي غيررسمي و نامناسب مشهد نيازمند اقدام جهادي و استفاده از تمام ظرفيت هاي دولتي و بخش خصوصي است.
استاندار خراسان رضوي در جلسه شوراي راهبردي شهر مشهد با بيان مطلب فوق افزود: علاوه بر ساماندهي سكونت گاه هاي غيررسمي و نامناسب بايد با اشتغالزايي و توسعه مناطق كم برخوردار، از پديده حاشيه نشيني پيش گيري شود.
محمود صلاحي بر لزوم برگزاري جلسات شوراي راهبردي مشهد به صورت مستمر و منظم تاكيد كرد و گفت: برخي مسائل از جمله حاشيه نشيني فرابخشي است و بايد با هماهنگي كامل ميان دستگاه هاي ذيربط رفع شود.
وي خواستار اجراي مصوبه سفر دوم هيئت دولت به استان درخصوص سكونت گاه هاي غيررسمي نامناسب مشهد شد و افزود: در صورت اجراي 8 بند مصوبه هيئت دولت در خصوص واگذاري زمين به شهرداري، ايجاد مراكز آموزشي، بهداشتي و خدماتي، مسجد و افزايش خدمات شهري، اين سكونت گاه ها ساماندهي خواهد شد.

 



احداث مجموعه فرهنگي در تپه مراد آب كرج تصويب شد

كرج - خبرنگاركيهان:
شوراي اسلامي شهر كرج احداث بزرگترين مجموعه فرهنگي تفريحي و رفاهي در تپه مراد آب كرج را تصويب كرد.
«داوود وحيدي» سخنگوي شوراي اسلامي شهر كرج با اعلام اين مطلب به خبرنگاران گفت: تاكنون از مجموع 72 هكتار بافت فرسوده مسكوني تپه مراد آب، 66 هكتار آن توسط طرح ساماندهي منطقه اسلام آباد خريداري و تخريب شده است.
وي افزود: با تصويب شوراي اسلامي شهر كرج به شهرداري اجازه داده شد در اراضي منطقه ياد شده با مشاركت بخش خصوص مجموعه هاي فرهنگي ، تفريحي و ورزشي ساخته شود.
وي اظهارداشت: تاكنون حدود سه هزار و 400واحد مسكوني فرسوده توسط طرح ساماندهي تپــه مراد آب از مالكان بافت هاي فرسوده خريداري و تخريب شده است.

 

(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14