(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 2 دي 1388- شماره 19542
 

حديث دشت عشق
داشته هاي استقلال در يك دقيقه بر باد رفت كولاك سپاهان در اهواز
اخبار كوتاه از فوتبال
انتقاد از سطح كيفي ليگ برتر كشتي آزاد حيدري : تا به امروز يك پديده هم نديده ايم
ستاره آرژانتيني پرافتخارترين بازيكن تاريخ شدشب رويايي مسي در زوريخ!
خواندني از ورزش ايران



حديث دشت عشق

به ياد بسيجي شهيد «حسن زكي زاده»
شور انقلابي، عشق به آرمان ها و شهادت

شهيد «حسن زكي زاده» فرزند حسين در سال 1345 در روستاي ده علي كوهبنان - كرمان ديده به جهان گشود و در خانواده اي نجيب و متدين رشد يافت. وي تحصيلات ابتدايي و راهنمايي را در زادگاهش گذراند و به دليل عدم وجود دبيرستان در روستاي ده علي براي ادامه تحصيل در مقطع متوسطه روانه تهران شد و تحصيلات خود را تا سال دوم دبيرستان ادامه داد، اما شور انقلابي و عشق به آرمان هاي نظام موجب شد او تحصيلات را رها كند و براي دفاع از ميهن روانه جبهه هاي نبرد حق عليه باطل شود. او سرانجام همزمان با ايام سوگواري شهادت مولاي متقيان اميرالمؤمنين علي (ع) در تاريخ 19/2/1365 در منطقه عملياتي شرهاني به آرزوي ديرينه اش دست يافت و به ديدار معبود شتافت.

 



داشته هاي استقلال در يك دقيقه بر باد رفت كولاك سپاهان در اهواز

سرويس ورزشي-
در روزي كه تيم سپاهان با 5 گل استقلال اهواز را درهم كوبيد و موقعيت خود را در صدر جدول تثبيت كرد تيم استقلال تهران با توقف درديدار خانگي مقابل ملوان با اعتراض هوادارانش مواجه شد.
هفته بيست ويكم مسابقات فوتبال ليگ برتر باشگاه هاي ايران از عصر ديروز با برگزاري سه ديدار آغاز شد. تيم سپاهان در شرايطي كه در اهواز به مصاف تيم استقلال اهواز رفته بود موفق شد با درخشش دو مهاجم خارجي خود عماد رضا و توره تيم ميزبان را با نتيجه دور از ذهن 5 بر صفر از پيش روي بردارد و با يك بازي كمتر نسبت به ساير رقبا با 43 امتياز يك گام ديگر به قهرماني نزديك تر شود.در قزوين تقابل تيم هاي خودروساز پيكان و سايپا با تساوي يك بر يك به پايان رسيد.
در آخرين ديدار ديروز تيم استقلال تهران در ورزشگاه آزادي تهران در ديداري پرافت وخيز به نتيجه اي بهتر از تساوي دو بر دو دست نيافت تا تماشاگران اين تيم دوباره در پايان بازي خواهان بركناري صمد مرفاوي شوند. تيم استقلال نيمه اول را در حالي با پيروزي به پايان رساند كه برهاني علاوه بر به ثمر رساندن تك گل آبي پوشان يك پنالتي را هم به هدر داد. در نيمه دوم و در ده دقيقه ابتدايي شاهد رد و بدل شدن سه گل بوديم. استقلال با اين كه در دقيقه 48 به گل دوم رسيد اما عدم تمركز و اشتباه فاحش مدافعين اين تيم سبب شد تا ملوان گل هاي خورده را در يك دقيقه جبران و با حفظ نتيجه تا پايان بازي با يك امتياز با ارزش راهي انزلي شود.
تماشاگران استقلال كه هر هفته فاصله تيم خود را از صدر جدول بيشتر مي بينند در پايان اين ديدار شعارهايي عليه كادر فني اين تيم سردادند و خواستار بركناري مرفاوي شدند. نتايج كامل بازي هاي ديروز به اين شرح است:
¤ استقلال تهران2- ملوان انزلي2
گل: آرش برهاني(37) و اميرحسين صادقي(48) براي استقلال- فيليپ دسوزا(58- پنالتي) و محمد حيدري (58)
¤ استقلال اهواز صفر- سپاهان اصفهان 5
گل: عماد رضا(25 و 77)، ابراهيم توره(80 و 90) و احمد جمشيديان(2+90)
¤ پيكان قزوين1- سايپا كرج1
گل: ميثم رضاپور(55) براي پيكان- رضا خالقي فر(73) براي سايپا
اين بار نوبت شكست پيروزي است؟!
تيم كرانچار كه طبق عادت يك هفته در ميان شكست مي خورد و برنده مي شود، اين هفته مي خواهد ترك عادت كرده و دومين پيروزي خارج از خانه خود در فصل جاري را به دست آورد اما حريف اين هفته سرخپوشان تيم تازه به اوج رسيده صباي قم است.
هفته بيست ويكم مسابقات فوتبال ليگ برتر باشگاهاي كشور عصر امروز و فردا با برگزاري 6 ديدار به اتمام مي رسد. در روز دوم و سوم از هفته بيست ويكم ليگ برتر ذوب آهن مدعي از ابومسلم قعر جدولي پذيرايي مي كند، راه آهن با تراكتور مسابقه مي دهد، شاهين بوشهر پذيراي استيل آذين خواهد بود، پاس و مقاومت در ديدارهاي خانگي به ترتيب ميزبان مس كرمان و فولاد خوزستان هستند و در نهايت پيروزي به ميهماني صباي قم مي رود.
بدون شك گل سرسبد ديدارهاي روز دوم از هفته بيست ويكم ليگ برتر همين ديدار صباي قم- پيروزي است. قمي ها با آمدن رسول كربكندي با بحران خداحافظي كرده و با دو پيروزي پي درپي راه بالاي جدول را پيش گرفته اند. اين تيم با پيروزي پرگل برابر استيل آذين و ابومسلم مشهد اوج گرفته و در ديدار خانگي مقابل پيروزي به دنبال يك پيروزي ديگر است. تيم كربكندي البته براي ديدار امروز مقابل پيروزي با مشكل بزرگي دست به گريبان است و آنهم غيبت داود حقي است. ستاره تيم صباي قم در ديدارهاي اخير در اين بازي محروم است و نمي تواند مقابل پيروزي به ميدان برود. بايد ديد كربكندي جاي خالي او را چطور پر مي كند.
در مقابل پيروزي يك هفته در ميان مي بازد و مي برد. اين تيم از هفته پانزدهم ليگ برتر يك هفته در ميان باخته و برده است. اين هفته نوبت شكست پيروزي است، تيمي كه براي باخت حتي در ثانيه هاي پاياني مسابقه هم آماده است!
تيم كرانچار هفته گذشته پاس را با شكست يك برصفر بدرقه كرد و به رده سوم جدول رسيد. اين تيم درحال حاضر پيكان، استقلال تهران و مقاومت سپاسي شيراز را در يكقدمي خود مي بيند و براي ايستادن در مثلث مدعيان بالاي جدول بايد صبا را شكست دهد در غير اين صورت دوباره محكوم به بازگشت به رده هاي مياني جدول است. پس با اين شرايط سرخپوشان بايد ترك عادت كنند و تيم كربكندي را شكست دهند. برنامه كامل بازيهاي امروز و فرداي هفته بيست ويكم ليگ برتر به اين شرح است:
چهارشنبه: 2/10/88
¤ ذوب آهن اصفهان- ابومسلم خراسان (ساعت14- ورزشگاه فولادشهر اصفهان)
داور: نويد مظفري
¤ راه آهن شهرري- تراكتورسازي تبريز (ساعت14- ورزشگاه اكباتان تهران)
داور: محمود رفيعي
¤ شاهين بوشهر- استيل آذين تهران (ساعت14- ورزشگاه شهيدبهشتي بوشهر)
داور: سعيد بخشي زاده
¤ صباي قم- پيروزي تهران (ساعت 15- ورزشگاه يادگارامام (ره) قم)
داور: مسعود مرادي
¤ پاس همدان- مس كرمان(ساعت14- ورزشگاه قدس همدان)
داور: احمد صالحي
پنجشنبه: 3/10/88
¤ مقاومت سپاسي شيراز- فولاد خوزستان (ساعت14- ورزشگاه حافظيه شيراز)
داور: سعيد مظفري زاده

 



اخبار كوتاه از فوتبال

قطبي: كفاشيان گفت اگر ببازي هم سرمربي مي ماني
سرمربي تيم ملي فوتبال ايران گفت: هدف ما از حضور در تورنمنت قطر پيشرفت و دادن فرصت بيشتر به بازيكنان جديد و كسب تجربه بين المللي در راستاي ساختن تيم ايران است لذا نبايد از اين تيم انتظار قهرماني داشت.
افشين قطبي در نشست خبري پيش از حضور در تورنمنت قطر اظهار كرد: وقتي سرمربي تيم ملي شدم، عده اي به من گفتند اگر مي خواهي صندلي ات را حفظ كني هميشه از بازي با تيم هاي بزرگ فرار كن و بهترين بازيكنان ايراني را در مقاطع مختلف به تيم ملي دعوت كن اما من چنين نكردم و هميشه سخت ترين انتخاب ها را داشتم. ما بايد قبول كنيم نسل فوتبال ايران عوض شده و بازيكناني كه ده سال براي اين تيم بازي مي كردند ديگر نيستند. اينجاست كه سعي مي كردم شجاع باشم مبارزه و كار كنم. حاجيلو زماني حرف خوبي به من زد و گفت روي پا مردن بسيار بهتر از روي زانو مردن است.
وي افزود: علي كفاشيان رئيس فدراسيون فوتبال به من گفت به اين مسابقات برو و اگر ببازي هم بدان كه تا آخرش هستي. ما داريم تيم جديدي مي سازيم كه نتيجه دادن آن نيازمند حوصله و زمان است. معتقدم اگر تيم ملي در تورنمنت قطر هم بازنده باشد چيزي از اين تيم كم نشده چرا كه هدف ديگري براي شركت در اين مسابقات دارد. ضمن اينكه من جادوگر نيستم كه با يكي دو ماه كار كردن بتوانم تيمي در حد قهرماني دنيا بسازم. براي پيشرفت يك تيم زمان و ابزار لازم است.
زمان بازي تيم ملي با كره شمالي تغيير كرد
زمان ديدار تيم هاي ملي ايران و كره شمالي در تورنمنت قطر تغيير يافت.فدراسيون فوتبال در رابطه با تورنمنت قطر اطلاعيه اي را به شرح زير صادر كرد: با توجه به اينكه ديدار اول تيم ملي كشورمان مقابل كره شمالي در عصر روز عاشورا بوده درخواستي به فدراسيون قطر مبني بر تغيير يك روزه اين بازي به روز دوشنبه هفتم دي ماه ارائه شد تا در صورت موافقت اين فدراسيون ديدار اول تيم ملي كشورمان در روز دوم تورنمنت انجام شود، كه بر اين اساس مورد موافقت فدراسيون قطر براي تغيير كليه بازيهاي روز اول قرار گرفت و برنامه آن رسما از سوي فدراسيون قطر اعلام خواهد شد.
نويدكيا از حضور در تيم ملي انصراف مي دهد؟
محرم نويدكيا كاپيتان تيم فوتبال سپاهان كه در هفته هاي اخير يكي از بهترين بازيكنان تيمش بود، در فهرست جديد تيم ملي حضور دارد ولي به احتمال فراوان در تمرينات تيم ملي شركت نخواهد كرد.
نويدكيا كه در فوتبال ايران ركورددار مصدوميت است، با وجود شايستگي ها و توانايي هاي فني خود هيچ وقت نتوانست در رده ملي به حق خود برسد. اولين مصدوميت جدي او كه منجر به پارگي رباط صليبي شد در تيم ملي به وجود آمد و از آن روز به بعد محرم با مصدوميت هاي متفاوتي دست و پنجه نرم كرده است. او حتي در اين فصل هم آسيب ديد و مدتي از تركيب سپاهان دور بود ولي حالا چند هفته اي است كه در شرايط خوبي به سر مي برد و خبري از مصدوميت هاي طولاني مدت نيست. درخشش نويدكيا در سپاهان باعث شد تا افشين قطبي او را به تيم ملي دعوت كند ولي كاپيتان سپاهان به احتمال فراوان به درخواست قطبي براي حضور در تيم ملي پاسخ منفي خواهد داد. نويدكيا به دليل مصدوميت هاي سنگين از ناحيه زانو حاضر نيست كه به پاي خود فشار بياورد و به نزديكانش گفته كه نمي تواند به طور همزمان در بازي هاي سنگين سپاهان و همچنين تيم ملي حضور داشته باشد. آخرين اخبار حاكي از آن است كه نويدكيا امروز به تهران خواهد آمد و پس از جلسه اي حضوري با افشين قطبي انصراف خود را از حضور در تيم ملي اعلام خواهد كرد.
كفاشيان خبربركناري عنايت را رد كرد!
رئيس فدراسيون فوتبال كشورمان خبر بركناري مسعود عنايت از كميته داوران را تكذيب كرد و گفت : وي با قدرت به كار خود در فدراسيون ادامه مي دهد.علي كفاشيان در اين خصوص عنوان داشت:بركناري عنايت صحت ندارد و اين صحبت ها شايعه است.
كفاشيان از خداحافظي محسن تركي، داور بين المللي فوتبال ايران نيز اظهار بي اطلاعي كرد و اظهار داشت: با تركي در اين مورد صحبت نكردم و اميدوارم مشكل به وجود آمده هر چه سريع تر برطرف شود.
قرارداد مربي تيم استقلال فسخ شد
مسئولان باشگاه استقلال قرارداد مربي بدنساز تيم فوتبال اين باشگاه را فسخ كردند. در حالي كه راينر كرافت در تمرينات روزهاي اخير استقلال حضور مستمري نداشت، عصر ديروز در حاشيه ديدار استقلال برابر ملوان اعلام شد كه باشگاه استقلال قرارداد اين مربي را فسخ كرده است.دليل فسخ قرارداد اين مربي آلماني مشكلات شخصي وي عنوان شده است.

 



انتقاد از سطح كيفي ليگ برتر كشتي آزاد حيدري : تا به امروز يك پديده هم نديده ايم

سرمربي سابق تيم ملي كشتي آزاد پس از مدت ها سكوت بازهم به انتقاد از سطح كيفي ليگ برتر پرداخت و گفت: تا به امروز كشتي گير خاصي در ليگ نظرها را جلب نكرده است.
عليرضا حيدري اظهار داشت: تا امروز كشتي گير خاصي نظرها را جلب نكرده كه فاصله اش با ديگران زياد باشد. همه مبارزه ها به همان روال قبل بوده است. اميدوارم پديده اي تا پايان ليگ رو شود.
تا حدودي جذابيت اين مسابقات كم است. 2 تيم خوب هستند و 2 تيم هم اختلاف شان با بقيه بيشتر است و اين براي ليگ خوب نيست. كسي كه جريان ليگ را هدايت مي كند بايد طوري عمل كند كه تيم ها احساس وجود تبعيض را نداشته باشند. در عين حال اختلاف و حاشيه در ليگ امري عادي است؛ اما تهديد به انصراف اتفاق خوبي نيست.
قهرمان جهان در سال 1998 درخصوص ملي پوشاني كه در ليگ حضور دارند، تصريح كرد: قاعدتا آنها نمي توانند آماده باشند و بعد از ليگ استراحتي كوتاه كرده و بعد كار خود را براي حضور در مسابقات پيش از جهاني آماده كنند. ليگ براي جواناني خوب است كه پشت سر نفرات اول هستند و به اين شكل كسب تجربه مي كنند.
حيدري پيش از اين نيز درخصوص عدم فعاليت در ليگ برتر گفته بود نمي خواهم در هر تيمي كار كنم و ترجيح مي دهم در جايي باشم كه جدا از امكانات خوب مالي، بستر لازم براي پيشرفت نيز فراهم باشد! وي درحال حاضر در كرج به كار مربيگري مشغول است.

 



ستاره آرژانتيني پرافتخارترين بازيكن تاريخ شدشب رويايي مسي در زوريخ!

ستاره آرژانتيني بارسلونا عنوان بهترين بازيكن جهان را نيز از آن خود كرد تا جامي در سال 2009 نباشد كه دست وي به آن نرسيده باشد!
ليونل مسي توانست پس از 12 ماه درخشش جايزه برترين بازيكن سال 2009 جهان را كسب كند.
مسي كه در سالن فيفاي زوريخ به عنوان برترين بازيكن فيفا برگزيده شد، در صحبت هايي در اين باره گفت: اكنون در اوج موفقيت هستيم و نمي توان به موفقيتي بيش از اين دست يافت.
مسي عنوان برترين بازيكن يوفا، برترين گلزن ليگ قهرمانان اروپا و توپ طلاي سال 2009 را نيز مال خود كرده بود و با كسب عنوان برترين بازيكن سال 2009 فيفا كلكسيون عناوين فردي اش را كامل نمود.
موفقيت هاي فردي و تيمي مسي در حقيقت امسال را پرافتخارترين سال فوتبال وي رقم زد و بدين ترتيب مي توان او را افتخارآفرين ترين بازيكن تاريخ دنياي فوتبال دانست.
نكونام هم به مسي رأي داد
اما سرمربي تيم ملي فوتبال كشورمان در انتخاب بهترين بازيكن سال 2009 فيفا به كاكا، ستاره برزيلي تيم رئال مادريد رأي داد.
همه ساله بهترين بازيكن فوتبال جهان با انتخاب سرمربيان و كاپيتان هاي تيم هاي ملي برگزيده مي شود. امسال نيز افشين قطبي و جواد نكونام در اين نظرسنجي شركت كردند و به ستاره هاي فوتبال جهان رأي دادند.افشين قطبي، سرمربي تيم ملي فوتبال كشورمان در نظرسنجي براي انتخاب بازيكن سال 2009 فوتبال جهان به ترتيب به كاكا، ژاوي و مسي رأي داده و جواد نكونام نيز به ترتيب مسي، كاكا و كريستيانو رونالدو را برگزيده است.
همچنين علي دايي آقاي گل فوتبال جهان و سرمربي پيشين تيم ملي فوتبال كشورمان به دعوت سپ بلاتر در مراسم انتخاب بهترين بازيكن سال جهان (2009) حضور داشت. وي امشب سوئيس را به مقصد ايران ترك خواهد كرد.
جايزه برترين گل به رونالدو رسيد
در همين مراسم ستاره پرتغالي توانست جايزه برترين گل سال 2009 فيفا را به خاطر گلي كه با پيراهن منچستريونايتد در رقابت هاي ليگ قهرمانان اروپا وارد دروازه پورتو كرد، به دست آورد.
هر چند كه كريستيانو رونالدو نتوانست عنوان برترين بازيكن سال را به خود اختصاص دهد اما در نهايت دست خالي سالن زوريخ را ترك نكرد. اين ستاره اولين بازيكني است كه توانست جايزه پوشكاش را كسب كند.
كريستيانو رونالدو به خاطر گلي كه با پيراهن منچستريونايتد وارد دروازه پورتو كرد، جايزه زننده زيباترين گل سال را به ويترين افتخارات خود افزود. بدين ترتيب ستاره پرتغالي رئال اين جايزه را از همسر بازيكن درگذشته مجارستان (پوشكاش) و ژرژ وآ، ستاره سابق باشگاه ميلان دريافت كرد.
معرفي تيم منتخب فيفا
در زوريخ تيم 11 نفره منتخب فيفا نيز اعلام شد.
بيش از 50 هزار فوتباليست حرفه اي از سراسر دنيا در اين نظرسنجي شركت كردند تا 11 بازيكن برتر يا همان تيم سال فيفا در 12 ماه اخير را برگزينند. رقابت بسيار حساسي در اين زمينه وجود داشت و در پايان فهرست نهايي اعلام شد. تمامي بازيكنان حاضر در تركيب تيم 11 نفره برگزيده فيفا، از بازيكنان شاغل در ليگ برتر و لاليگا هستند.
ايكر كاسياس كه سال گذشته نيز دروازه بان تيم منتخب فيفا بود، بار ديگر در فهرست منتخب اين تيم در سال 2009 قرار گرفت. جان تري، ژاوي و ليونل مسي نيز همراه با كريس رونالدو و استيون جرارد براي دومين سال متوالي در اين فهرست قرار گرفتند. بازيكناني كه براي اولين بار در فهرست 11 بازيكن برتر سال فيفا قرار گرفتند عبارتند از داني آلوس، پاتريس اورا و نمانيا ويديچ.
تركيب 11 نفره تيم منتخب سال 2009 فيفا عبارت است از: ايكر كاسياس (رئال مادريد)، داني آلوس (بارسلونا)، جان تري (چلسي)، نمانيا ويديچ (منچستريونايتد)، پاتريس اورا(منچستريونايتد)، ژاوي (بارسلونا)، آندرس اينيستا (بارسلونا)، استيون جرارد (ليورپول)، ليونل مسي (بارسلونا)، كريس رونالدو (رئال مادريد) و فرناندو تورس (ليورپول)
در پايان اين مراسم «مارتا»ي برزيلي، جايزه برترين بازيكن زن سال 2009 جهان را از آن خود كرد.

 



خواندني از ورزش ايران

¤فدراسيون جهاني بسكتبال (فيبا) با درخواست ايران براي حضور تيم ملي نوجوانان در جام جهاني موافقت نكرد. پس از كسب مقام سومي ايران در مسابقات بسكتبال نوجوانان آسيا و عدم راهيابي به مسابقات جهاني 2010 آلمان فدراسيون بسكتبال ايران در نامه اي به فيبا درخواست حضور ايران در اين مسابقات را به دليل عملكرد خوب در رقابت هاي آسيايي و از طريق افزايش سهميه اضافي را داد كه فدراسيون بين المللي بسكتبال اين موضوع را به دليل برنامه ريزي فدراسيون آلمان تنها براي 12 تيم منتفي اعلام كرد و نوجوانان ايران نتوانستند راهي جام جهاني شوند. مسابقات جهاني بسكتبال در رده نوجوانان تيرماه سال آينده به ميزباني شهر هامبورگ آلمان برگزار خواهد شد.چين و كره جنوبي به عنوان قهرمان و نايب قهرمان آسيا نمايندگان قاره كهن در اين رقابت ها خواهند بود.
¤از سوي دفتر امور مشترك فدراسيون هاي ورزشي زمان برگزاري مجمع انتخابات فدراسيون هاي بدنسازي و جودو اعلام شد.بنابر اعلام دفتر امور مشترك فدراسيون هاي ورزشي مجمع انتخابات رياست فدراسيون هاي بدنسازي و جودو به ترتيب طي روزهاي چهارشنبه 9 دي و شنبه 12 دي ماه جاري در محل آكادمي ملي المپيك برگزار خواهد شد. مجمع انتخابات اين دو فدراسيون به رياست سيدحميد سجادي رئيس امور مجامع سازمان تربيت بدني برگزار مي شود.

 

(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14