(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 2 دي 1388- شماره 19542
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
مردم عوام نيستند (يادداشت روز)
كيهان و خوانندگان
بز (گفت و شنود)
سيدحسن نصرالله در ديدار متكي: مقاومت آماده پاسخ كوبنده به هرگونه تجاوزگري است
آيت الله نوري همداني : سكوت در مقابل اهانت به نظام خلاف شرع است
سرلشگر فيروزآبادي: اپوزيسيون بي ريشه ، اوباما را فريب مي دهد
مامور موساد: حق با معاويه و يزيد بود! (خبر ويژه)
آيت الله منتظري به خاطر مخالفت با امام مورد تقدير ماست (خبر ويژه)
وقتي فتنه گران «عدد» نمي دانند! (خبر ويژه)
تاريخ مصرف هر سه تمام شده برويم سراغ ديگران (خبر ويژه)
انقلابي كه بود راديكال بود ليبرال كه شد خوب شد! (خبر ويژه)
پدر! ابله بودم، مرا ببخش! (خبر ويژه)



مردم عوام نيستند (يادداشت روز)

1- ذي الحجه سال 60 هجري بود. كوفه، شهر ناملايمات و بي وفايي ها، قدمگاه سفير و فرستاده حجت خدا روي زمين شده بود. مسلم به مسجد شد و رقعه حضرت را براي مردم خواند. ولوله اي در شهر افتاد، همه اظهار ارادت كرده و دست بيعت به سوي ابن عقيل دراز كردند. نامه پشت نامه نوشته شد. آنهم نه از سوي مردم عادي بلكه كساني خود را پاي ركاب آن حضرت معرفي كردند كه «خواص» آن دوران به حساب مي آمدند. فرماندار كوفه «نعمان بن شبير» مرد ضعيف و ملايمي بود. كاري به اين كارها نداشت و مزاحم مسلم نشد. «عوام» نيز- كه قدرت تحليل نداشته و قادر به تصميم گيري نبودند- به تبع «خواص» آمدند و بيعت كردند و پاي بيعت نامه ها امضاء شد؛ بنابر بعضي از اقوال تا 18 هزار نامه و امضاء!
برخي از خواص نابكار كوفه و طرفدار بني اميه دست به كار شدند. براي يزيد نامه نوشتند كه اگر مي خواهي پايه هاي حكومتت نلغزد و كوفه را از دست ندهي، اميري ديگر به اينجا بفرست. كسي كه ناي مبارزه داشته باشد آنهم با فرزند رسول خدا(ص)!
عبيدالله بن زياد از بصره روانه كوفه شد. خواص از آنچه كرده بودند اطلاع داشتند و انتظار ورود امير جديد را مي كشيدند. عبيدالله صورت خود را پوشاند و شب هنگام، سوار بر اسب وارد شهر شد. عوام تا ديدند مردي اسب سوار با تجهيزات و خدم و حشم آمده و نقاب بر صورت دارد، به گمان آنكه امام حسين(ع) است به ركاب وي دويدند و گفتند: السلام عليك يا بن رسول الله!
عبيدالله كه خود از «خواص باطل» بود وقتي «عوام» را اينگونه ساده و بي بصيرت يافت، بي اعتنا به آنان يكسره روانه دارالاماره شد و همان شب نقشه مقابله با مسلم را پياده كرد. هاني دستگير و مضروب شد. خبر در شهر پيچيد. 30هزار نفر گرداگرد سفير امام حسين(ع) جمع شدند. هزاران نفر شمشير به دست اطراف محل اقامت مسلم از او مراقبت مي كردند تا مبادا ماموران ابن زياد دستشان به وي برسد.
بار ديگر «خواص» باطل و نابكار وارد گود شدند. نفوذ در مردمي كه تابع جو موجود بودند. قدرت تصميم گيري و انتخاب نداشتند. بنابر شانس و اقبالشان اگر به پست خواص حق مي خوردند، راه نجاتي برايشان باز مي شد و اگر در دام خواص باطل گرفتار مي آمدند، سقوطشان حتمي بود. آنها را انذار مي دادند كه «بني اميه پول و شمشير و تازيانه دارند، جان خود را مي خواهيد براي كه به خطر بيندازيد؟! اگر مي خواهيد در امان باشيد و صاحب زن و فرزند، به خانه هايتان برويد...»
و آنها هم رفتند! به همين راحتي!... وقت نمازعشا، وقتي مسلم به پشت سر خود نگاه كرد، هيچكس نبود!
همان شب ابن زياد به مسجد كوفه رفت و گفت؛ همه بايد نماز عشايشان را به امامت من بخوانند. طولي نكشيد شمشيرهايي كه در دفاع از مسلم بن عقيل از نيام برآمده بود، روي طاقچه خانه هاي كوفيان جا ماند و همه پشت سر عبيدالله به نماز ايستادند! مسلم تنها شد و به خانه «طوعه» پناه برد...
آن روز همه خواص امتحان خود را بد پس دادند و نمره مردودي گرفتند. چه آنهايي كه خواص باطل بودند و در باطن طرفدار بني اميه چه آنهايي كه خواص حق بودند و كنار كشيده و يا سكوت اختيار كردند. عده اي از آنان در كربلا به جمع ياران امام حسين(ع) پيوستند و شهيد شدند و اشتباهشان را جبران كردند. اما عده زيادي جا مانده و بعد از واقعه كربلا كه آن حادثه عظيم اتفاق افتاد، جزو توابين شدند. اما ديگر چه سود كه خون فرزند رسول خدا و ثارالله بر زمين ريخته شده بود؟! حسرت بزرگ تاريخ آن است كه شمار توابين از عده اصحاب امام حسين به چند برابر بيشتر است! كاري كه نبايد، اتفاق افتاده بود و پشيماني ديگر سودي نداشت.
2- رهبرمعظم انقلاب درباره واقعه كربلا مي فرمايند:«عاشورا يك حادثه تاريخي صرف نبود، عاشورا يك فرهنگ، يك جريان مستمر و يك سرمشق دائمي براي امت اسلام بود. حضرت ابي عبدالله(ع) با اين حركت يك سرمشق را براي امت اسلامي نوشت و گذاشت. اين سرمشق فقط شهيد شدن هم نيست. يك چيز مركب و پيچيده و بسيار عميق است.»
قرار است واقعه كربلا برايمان عبرت باشد. اگر مي گوييم «خواص»، منظور فقط طبقه خاصي از جامعه كه احياناً باري از مسئوليت نيز بر دوش مي كشند، نيست. خواص؛ آنهايي هستند كه از روي فهم و آگاهي و با قدرت تصميم گيري راه خود را انتخاب كرده و اقدام مي كنند.
بيش از 30 سال از انقلاب مي گذرد و بخشي از دهه چهارم را نيز پشت سر گذاشته ايم. انقلاب و نظام اسلامي در طول حيات طيبه خود با مسايل، دشمني ها و فتنه هاي زيادي مواجه شد. از ترورهاي دهه 60، تجزيه طلبي هاي برخي مناطق، ماجراي طبس، يكي دو كودتاي نافرجام، جنگ تحميلي، محاصره اقتصادي، تهاجم فرهنگي، جنگ نرم و... كه بگذريم، فتنه اخير يكي از مهمترين وقايعي بود كه طي آن ماهيت برخي خواص هويدا شد. عده اي شجاعانه پاي انقلاب و ولايت و آرمانهاي امام راحل(ره) ايستادند، عده اي به گوشه عزلت يا عافيت خزيدند و رفوزه شدند و عده اي نقاب از چهره اشان فرو افتاد و در صف «منافقان جديد» جاي گرفتند. خاصيت انقلاب همين است. پاي امتحان كه پيش مي آيد، سره از ناسره جدا مي شود.
مردودي برخي خواص كه مطامع دنيايي آنان را به ارتكاب خطا كشاند، از يك نقطه كوچك شروع شد. عدم جلوگيري از فساد و دل سپردن به مظاهر دنيوي كار آنها را خراب كرد. رهبري انقلاب از سالها پيش، خواص را از فرو افتادن در دامان فساد بر حذر مي داشتند و با اعلام صريح بر مردودي برخي خواص در امتحان پيش آمده، نفاق امروز آنان را ناشي از فسادپذيري شخصي و اصرار بر اشتباهات قبلي دانسته و مي فرمايند:«نكته ديگري كه فعالان سياسي، مسئولان، صاحبان قدرت، صاحبان مسئوليت هاي گوناگون و منتقدين به شدت بايستي مراقب آن باشند، مسأله انحراف و فسادپذيري شخص است. گاهي لغزش هاي كوچك انسان را به لغزش هاي بزرگ و بزرگتر و گاهي به پرتاب شدن در اعماق دره هايي منتهي مي كند. خيلي بايد مراقب بود... اين فساد به انحراف در عمل و گاهي به انحراف در عقيده منتهي مي شود... انسان گاهي در بعضي از حرفها در بعضي از اقدام ها و تحركات اين را احساس مي كند.»
بعضي ديگر از خواص نيز «سكوت» مي كنند و يا «دير» به ميدان مي آيند. سكوت آنان به معناي «عدم موضع» و يا «بي طرفي» تفسير نمي شود. آنان عملاً با اين سكوت، خواسته يا ناخواسته آب در آسياب دشمن مي ريزند و سنگر دفاع از انقلاب را خالي مي كنند. آنهايي هم كه دير به ميدان آمده و لب به سخن گشودند نيز اگر چه جبران اشتباه كردند، اما بايد در كوتاهي اوليه خويش تأمل كنند تا خداي نخواسته به تكرار مبتلا نشوند.
كار به اين جا ختم نمي شود. هشدارهاي رهبري انقلاب ناديده گرفته مي شود. عده اي از دوستان ديروز انقلاب، در سنگر مبارزه عليه نظام ايستاده و پياده نظام دشمن شدند. آنها با دشمنان تابلودار و قسم خورده انقلاب پالوده خوردند و طرح دوستي ريختند. كار به آشوب طلبي و اغتشاشات خياباني و اهانت به رهبري انقلاب، تقابل با اركان نظام و حتي توهين به امام راحل(ره) كشيد. آنان ديگر مجالي براي صبوري نظام و رأفت اسلامي باقي نگذاشته اند. مردم منتظرند تا دستگاه عدالت آنها را پاي ميز محاكمه بكشاند.
3- فرق خواص و عوام زمانه ما و زمانه امام حسين(ع) در اين است كه انحراف خواص در ماجراي كربلا توانست 30 هزار بيعت كننده با مسلم را -جز اندكي- به 30 هزار سرباز شقي در سپاه عمر سعد تبديل كند. اما انحراف خواص در فتنه اخير باعث انحراف اندك شماري شد كه در مقابل سيل توفنده ملت در دفاع از نظام و امام و رهبري، كف روي آب هم به حساب نمي آيند. فقط پرده ها افتاد، مردم هوشيارتر شدند، دشمن بسان گذشته نااميد شد و دست آنهايي كه بايد، براي مردم رو شد.اين زمستان هم از سر انقلاب گذشت و روسياهي به آناني ماند كه هيزم كش آتش فتنه بودند.
حميد اميدي

 



كيهان و خوانندگان

¤ پيام مقام معظم رهبري در رابطه با درگذشت آيت الله منتظري خطاب به خانواده ايشان بيانگر ديدگاه جذب حداكثري و دفع حداقلي نظام است. اميدواريم سران فتنه نيز به خودشان بيايند و با جبران اشتباه گذشته خويش به آغوش نظام و مردم بازگردند.خداوند هم خطاب به بندگان خطاكار خود مي گويد كه بازآي هر آنچه هستي باز آي - اين درگه ما درگه نااميدي نيست.
قاجار
¤ مطالب سري جديد ستون پاورقي كيهان با عنوان خواص و لحظه هاي تاريخ ساز ، خيلي روشنگر و آگاهي بخش مي باشد. در اين شرايط زماني از انقلاب نياز زيادي به تبيين و تحليل حوادث صدر اسلام داريم كه بتوانيم بصيرت لازم را پيدا كنيم. اميدوارم اين مطالب ادامه داشته باشد.
سرخي
¤ از مواضع مديرمسئول كيهان تشكر مي كنم ما جوانان دهه سوم انقلاب قلبمان با انقلاب است و تفاوت سره از ناسره و خوب از بد را تشخيص مي دهيم و پاسخ فتنه ها را داده و مي دهيم و خواهيم داد از قوه قضائيه نيز مي خواهيم مماشات را كنار بگذارند و پاسخ فتنه گران را بدهند.
دريكوند از خرم آباد
¤ مي خواستم بگويم سران فتنه چطور در حالي كه نخست وزير رژيم صهيونيستي آنها را به عنوان مايه اميد خود عنوان كرده باز هم ادعاي خط امامي بودن دارند.
رازي زاده - بيرمنگهام
¤ خطاب به سران فتنه سبز اموي بنويسيد برفرض محال شما با پشتيباني بيگانگان پيروز شويد و حكومت را بدست بگيريد در همان ابتداي كار آمريكا و ديگر اجانب شما را بخاطر چند سال همراهي با نظام در اول انقلاب از سر راه برمي دارد. در آن صورت هم به مردم كشور خودتان خيانت كرده ايد هم قرباني مطامع دشمنان شده ايد. پس بنابراين سرعقل بياييد و جاي خودتان بنشينيد.
قنبري
¤ طوفان حوادث يكي پس از ديگري بر درخت تنومند اسلامي برمي خورد كه به دليل عمق ريشه تنه در اعتقاد به ولايت چون كوهي عظيم بلايا را پشت سر مي كند، سر منشأ آن نيز در قيام امام حسين(ع) و جاودانگي عاشورا است، آمد و رفت انسانهاي زمانه نيز در اين بستردر دلبستگي به اين ارزشها بالا و پايين دارد و افسوس آدمي وقتي بلند مي شود كه برخي قصورها را شاهد بوده كه اگر نبود آن خطاها، زيبندگي دلها دنيا را زيباتر مي كرد. باري تاريخ 30 ساله پس از انقلاب ما را وا مي دارد كه تامل بيشتري در گفتار و رفتارمان داشته باشيم كه تا به خود آييم موجبات آه و افسوس نگردد و سرانجام همه عاقبت بخيري و عافيت شود.
محمودي
¤ از تاريخ برمي آيد كه اگر فتنه اي رخ دهد و ريشه آن خشكانده نشود دائم بايد منتظر حادثه اي بود امروز يك فردي از دنيا مي رود فردا يك كس ديگر پس فردا 16 آذر مي شود روز ديگر چهارشنبه سوري و ... و به بهانه هاي مختلف به فتنه گري مشغول مي شوند. از مسئولين قضايي و امنيتي تقاضا داريم كه چشم فتنه را درآورند و نگذارند اين فتنه ريشه بدواند.
حاج خليلي
¤ مي گويند فردي را به ده راه نمي دادند آدرس منزل كدخدا را مي گرفت حالا موسوي و كروبي چكاره اند كه عزاي عمومي اعلام مي كنند.
محمدعزيز طرقي
¤ ملت ايران با راهپيمايي روز جمعه خود ضمن محكوم كردن اهانت به امام خميني(ره) خواستار محاكمه سران فتنه شدند. پس چرا قوه قضائيه وارد عمل نمي شود؟
سياوشي از خرم آباد
¤ طبق ماده 363 قانون مجازات اسلامي در صورت اجتماع مباشر و سبب، مباشر ضامن است، مگر آن كه سبب اقوي از مباشر باشد. در اين اغتشاشات اخير سران فتنه مباشر بودند، به دليل تحريك اراذل و اوباش. بنابراين طبق قانون مذكور، اين سران فتنه هستند كه بايد مجازات شوند.
مصيب شهرياري از كرمان
¤ ضمن تسليت به مناسبت فرا رسيدن ايام عزاداري سيدالشهدا(ع) از همه كساني كه با نيت پاك و خالص عزاداري مي كنند مي خواهم كه در اين روزها براي نجات مردم شيعه يمن كه زير آتش دولت هاي اهريمن هستند و براي نابودي دولت هاي سلطه گر و جريان نفاق داخلي دعا كنند.
يك شهروند
¤ رفتارهاي آمريكايي ها در پيرامون مرزهاي ايران بسيار مشكوك است. از جمله اين رفتارها عبارت است از: تصميم ناگهاني در ساخت كنسولگري در هرات و مزارشريف (كه هر دو مملو از افغاني هاي نزديك به ايران هستند)، ايجاد ايستگاه به ظاهر لرزه سنجي فعاليت هاي هسته اي كه در اصل هدفش انجام جاسوسي عليه برنامه هاي موشكي و هوافضاي ايران است، نصب 50 ميليون دلار تجهيزات جاسوسي ديداري و شنيداري در استان سليمانيه عراق . اين نكته ها نبايد با بي تفاوتي ما مواجه شود، بلكه بايد صد چندان گذشته هوشيار باشيم و توطئه هاي آنها را خنثي كنيم.
يك هموطن
¤ متاسفانه در خبرها خواندم كه گروهي از وهابيون كويت تصميم گرفته اند كه روز تاسوعا و عاشورا را جشن بگيرند. اين در حالي است كه مسيحيان عراق اعلام كرده اند كه به احترام مسلمانان، در كريسمس امسال جشن نمي گيرند و اين نشان مي دهد كه وهابيون تا چه حد غيرانساني هستند.
كاشاني
¤ در خبرها خواندم كه جوانان دانشمند و هنرمندمان تعداد زيادي از سايت هاي صهيونيستي را هك كرده اند. اين نشان مي دهد كه ما توانايي هك كردن سايت هاي صداي آمريكا و بي بي سي را نيز داريم. اما وجود اين سايت ها براي ما يك بركت است. چون از طريق آنها مي توانيم خائنان و وطن فروشان را شناسايي كنيم.
غلامرضا جنت خواه دوست
¤ برخي از روزنامه هاي مدعي اصلاحات، باز هم با دشمنان كشورمان همصدا شدند و راهپيمايي روز جمعه در دفاع از ولايت را منعكس نكردند.
محسن رضوي نسب از تهران
¤ به مدعيان دروغين پيروي از خط امام بفرمائيد كه پس چرا روز جمعه در راهپيمايي دفاع از آرمان هاي امام خميني(ره) همراه مردم نبودند؟
يك هموطن
¤ لطفاً نامه استعفاي ميرحسين موسوي به حضرت امام در زمان نخست وزيري ايشان را منتشر كنيد.
دانش امامي
¤ تست موشك هاي جديد را تبريك مي گويم. اين موشك ها، اميد دوستداران كشورمان و تيري در چشم دشمنان ايران كه چشم طمع به خاك وطنمان دارند است. اما بهتر است كه درباره جزئيات آن اطلاع رساني نشود. چون به دشمنان گرا مي دهد.
حسن مهاجري از آلمان
¤ كسري بودجه در وزارت آموزش و پرورش، تبعات بسيار مخربي به همراه دارد و آثار سوء آن در آينده اي نزديك مشهود خواهد بود. خواهشمند است درباره آن و تجميع كلاس ها تجديدنظر شود.
يك فرهنگي از مازندران
¤ در تبليغ يك نوع دستمال كاغذي در سيما، از دست لاك زده يك خانم كه تا ساعد برهنه بود استفاده شده است. از مسئولان رسانه ملي تقاضاي نظارت بيشتر مي شود.
حسيني
پاسخ روابط عمومي شركت توزيع نيروي برق غرب استان تهران
در پاسخ به مطلب مندرج مورخ 28/7/88 موضوع درخواست رفع مشكلات روشنايي جاده مخصوص كرج حدفاصل كيلومتر 15 تا 17 به آگاهي مي رساند:بنابر گزارش منطقه برق شرق كرج و با توجه به آنكه محل خارج از محدوده خدمات شهري است پس از اخذ اعتبارات استاني در سال آينده نسبت به اجراي طرح احداث سيستم روشنايي در آدرس فوق اقدام مي گردد.
پاسخ روابط عمومي امداد خودرو ايران
در پاسخ به مطلب مندرج در آن جريده شريفه كه از سوي يكي از هموطنان در ستون كيهان و خوانندگان در تاريخ 28/9/88 به چاپ رسيده به آگاهي مي رساند: شركت امداد خودرو ايران در راستاي رسالت خدمت رساني به مالكين خودروهاي سواري، علاوه بر استقرار اكيپ هاي ثابت و سيار در كليه محورهاي كشور، اقدام به استقرار 10 خودرو سيار در جاده هراز، مسير تهران تا آمل و 5 خودرو مختص شهر آمل نموده است.
همچنين در مسير تهران تا شهرستان آمل نيز 5 پايگاه ثابت (كانكس) امدادي بطور شبانه روزي مسئوليت خدمات رساني به خودروهاي در راه مانده را به عهده دارند.
لذا با عنايت به موارد فوق در صورتي كه دارنده محترم خودرو سمند از طريق تلفن رايگان سراسري 09644با مركز تماس اين شركت تماس حاصل و درخواست امداد مي كرد، خودرو امداد سيار مستقر در اين محور حداكثر در زمان 40 دقيقه پس از دريافت دستور كار نسبت به حضور در محل و رفع مشكل مشتري اقدام مي نمود.

 



بز (گفت و شنود)

گفت: عليرضا نوري زاده مأمور موساد در مصاحبه با شبكه تلويزيوني «روژهه لات» خطاب به سران فتنه پيشنهاد كرده است كه بايد دروغ جمهوري اسلامي درباره محرم را فاش كنيد وگرنه محرم هميشه به نفع رژيم اسلامي خواهد بود!
گفتم: جمهوري اسلامي چه دروغي درباره محرم گفته است؟!
گفت: نوري زاده مي گويد، در ماجراي عاشورا حق با يزيد بود ولي جمهوري اسلامي حق را به امام حسين داده است!! و اين كاملاً به ضرر جنبش سبز است!
گفتم: يعني اعتراف مي كند كه سران فتنه دنباله رو يزيد هستند و براي تطهير آنها، سعي دارد در واقعه عاشورا حق را به يزيد بدهد!
گفت: حيوونكي جاسوس «موساد» است و از او انتظاري نيست.
گفتم: يكي از جاسوس هاي موساد براي رد گم كردن ريش بزي گذاشته بود و داشت از جنگل عبور مي كرد كه يك شير به خيال اين كه بز است به او حمله كرد و او را خورد و بعد در حالي كه استخوان هايش را تف مي كرد گفت؛ عجب بزي بود، مزه خر مي داد!

 



سيدحسن نصرالله در ديدار متكي: مقاومت آماده پاسخ كوبنده به هرگونه تجاوزگري است

دبيركل حزب الله لبنان با تاكيد بر اين كه مقاومت اسلامي همواره در خدمت پيشرفت و توسعه لبنان خواهد بود از آمادگي كامل نيروهاي مقاومت براي مقابله با تجاوزگري دشمن خبر داد.
«سيدحسن نصرالله» در ديدار منوچهر متكي، وزير امورخارجه كشورمان با اشاره به توطئه هاي عوامل خارجي براي ايجاد تفرقه ميان گروه هاي لبناني و فتنه مذهبي در لبنان، شكست اين توطئه ها و تكميل وحدت ملي در اين كشور را از بركات جنگ 33 روزه خواند.
وي ضمن تشريح آخرين تحولات داخلي لبنان و اوضاع منطقه تصريح كرد: چنانچه ايستادگي و مقاومت اسلامي و حمايت هاي بي دريغ جمهوري اسلامي ايران در مقابله با اشغال و تجاوز نبود، دشمن صهيونيستي به طور كامل بر لبنان مسلط مي شد.
نصرالله اظهار كرد: در پرتو مصالحه و تعامل ميان گروه هاي لبناني و ايجاد وحدت ملي، لبنان وارد مرحله جديدي از حيات سياسي خود شده است.
متكي نيز در اين ديدار گفت: پيروزي هاي بزرگ ملت لبنان در برابر تجاوزهاي رژيم صهيونيستي و شكست مفتضحانه اين رژيم در جنگ 33 روزه، موجب افتخار و مباهات است.
وزير امورخارجه جمهوري اسلامي ايران با تبريك به دولت و ملت لبنان به دليل تكميل آخرين حلقه تفاهم ملي در اين كشور، تشكيل دولت وحدت ملي لبنان را مهم ترين دستاورد دورانديشي و احساس مسئوليت رهبران لبنان و همدلي و انسجام مردم اين كشور دانست.
اگر مقاومت نبود
چيزي از لبنان باقي نمي ماند
نبيه بري، رئيس مجلس لبنان نيز در ديدار وزير امورخارجه كشورمان گفت: بهترين دستاورد مقاومت حفظ و تحكيم وحدت و انسجام ملي است و اگر مقاومت نبود از لبنان چيزي باقي نمي ماند.
وي افزود: خوشبختانه با مقاومت و ايستادگي ملت لبنان رژيم صهيونيستي در بسياري از زمينه ها شكست خورده و اين شكست مديون خون شهداي مقاومت است.
متكي نيز در اين ديدار گفت: به رغم تلاش هاي صهيونيست ها و اربابان غربي آنها انسجام و يكپارچگي ملت لبنان در كنار حقانيت و مشروعيت مقاومت ملي و اسلامي لبنان به عنوان بازويي پرتوان و افتخارآفرين در كنار ارتشي بيدار نقش عمده را در حفظ ثبات و امنيت لازم براي تحكيم وحدت ملي و توسعه اقتصادي لبنان ايفا نموده و دشمن صهيونيستي را از هر نوع قصد تجاوز و طمع عليه لبنان سرخورده و مايوس ساخته است.
ديدار متكي با رئيس جمهور
و نخست وزير لبنان
وزير امور خارجه كشورمان در ادامه رايزني با مقامات لبناني در بيروت با ميشل سليمان، رئيس جمهور و سعد حريري، نخست وزير اين كشور نيز به طور جداگانه ديدار و گفت وگو كرد.
سعد حريري در اين ديدار گفت: جمهوري اسلامي ايران جايگاه مهمي در منطقه دارد و همواره گام هاي مثبت و سازنده اي در جهت كمك به ثبات و توسعه منطقه برداشته است.
وي اظهار داشت: ما علاقه منديم روابط دو جانبه و منطقه اي خود را با جمهوري اسلامي ايران براساس منافع مشترك دو كشور در زمينه هاي مختلف سياسي، اقتصادي و فرهنگي گسترش دهيم.
نخست وزير لبنان همچنين نقش مقاومت را در جهت رويارويي با تجاوزات رژيم اشغالگر صهيونيستي مهم خواند. متكي نيز در اين ديدار نگراني هاي اساسي لبنان در قبال تداوم سياست هاي خصمانه و اقدامات تجاوزگرانه روزانه صهيونيست ها را مهم ارزيابي و تصريح كرد: با توجه به مسئوليت انساني و اخلاقي همگاني در عرصه مقابله با تجاوز و اشغالگري، جمهوري اسلامي ايران همچون گذشته از موقعيت و جايگاه خود در عرصه مناسبات و تعاملات منطقه اي و بين المللي براي جلوگيري از قانون شكني هاي رژيم صهيونيستي استفاده خواهد كرد.
ميشل سليمان، رئيس جمهور لبنان نيز در ديدار وزير امور خارجه كشورمان خواستار گسترش روابط بيروت - تهران در تمام زمينه ها شد.
متكي در جمع خبرنگاران
وزير امور خارجه كشورمان پس از ديدار با مقامات لبناني در جمع خبرنگاران پيرامون معامله سوخت هسته اي ميان ايران و غرب گفت: اگر غربي ها به تكاليف قانوني خود عمل نكنند و از دو گزينه مطرح شده براي تامين سوخت راكتور تهران سرباز بزنند جمهوري اسلامي ايران گزينه نهايي خود را براي توليد سوخت 20 درصد موردنياز راكتور تهران اجرايي خواهد كرد.
متكي در پاسخ به سوالي در خصوص آخرين وضعيت سه آمريكايي دستگير شده در مرزهاي جمهوري اسلامي ايران نيز گفت: پرونده اين سه آمريكايي در قوه قضاييه در دست بررسي است و مراحل بازپرسي يكي از دستگيرشدگان به اتمام رسيده و به زودي حكم دادگاه در مورد وي صادر خواهد شد. متكي همچنين در پاسخ به سوالي در خصوص درگيري هاي يمن نيز گفت: آنچه كه در يمن مي گذرد يك مساله داخلي است و نبايد در مسائل داخلي دخالت كرد و جمهوري اسلامي ايران از تماميت ارضي و وحدت ملي يمن حمايت مي كند و مشكلات به وجود آمده در اين كشور فقط از راه مذاكره قابل حل است.

 



آيت الله نوري همداني : سكوت در مقابل اهانت به نظام خلاف شرع است

يكي از مراجع تقليد با اشاره به اتفاقات روز گذشته قم گفت: سكوت در برابر شعارهاي روز دوشنبه جايز نيست، چون ارزش ها در هم شكسته و خون شهدا پايمال شد.
آيت الله حسين نوري همداني ظهر ديروز در ديدار جمعي از اعضاي نيروي دريايي سپاه پاسداران شهيد محلاتي تهران اظهار داشت: نظام ما، نظام ولايت مدار است و بايد اين نظام حفظ شود.
وي با اشاره به اتفاقات سياسي اخير كشور گفت: جرياناتي در نظام به وجود مي آيد و پرده ها كنار مي رود و حقايق آشكار مي شود.
اين مرجع تقليد با بيان اينكه نبايد در برابر منكر سكوت كرد، ابراز داشت: چه معروفي از نظام مهم تر و چه منكري از استكبار بالاتر؟
وي خواستار عكس العمل مناسب مردم در برابر جريانات اخير شد و افزود: نبايد نظاره گر ماجرا بود چون سكوت و بي تفاوتي در اين زمينه خلاف شرع است.
آيت الله نوري همداني با اشاره به شعارهاي راهپيمايان عليه حكومت بيان داشت: شعار «نه غزه، نه لبنان، جانم فداي ايران» و «استقلال، آزادي، جمهوري ايراني» دهن كجي به نظام، اسلام و آرمان هاي امام راحل است.
وي با اشاره به جريانات روز دوشنبه قم گفت: سكوت در برابر شعارهاي ديروز جايز نيست، چون ارز ش ها در هم شكسته و خون شهدا پايمال شد.
استاد حوزه علميه قم بر بسيج همه قدرت ها و ظرفيت ها براي نگهداري نظام و صيانت از انقلاب و آرمان هاي آن تاكيد كرد.
وي با اشاره به ايام محرم و در پيش بودن تاسوعا و عاشوراي حسيني اظهار داشت: دشمنان كينه ديرينه اي از اسلام و انقلاب دارند و به همين دليل از هر امكاني براي ضربه زدن به نظام اسلامي استفاده مي كنند.

 



سرلشگر فيروزآبادي: اپوزيسيون بي ريشه ، اوباما را فريب مي دهد

رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح گفت: اوباما نبايستي مانند پيشينيان خود فريب اطلاعات اپوزيسيون بي ريشه ايراني را بخورد و فرصت هاي مثبت در ايران را از دست بدهد.
سردار سرلشگر سيد حسن فيروزآبادي رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح اظهارداشت: صاحبان نفوذ در حكومت هاي آمريكا موفق شدند شعار تغيير اوباما را بي خاصيت كنند، هرچند بعضي شعارها، اقدامات و تحركات سياسي دولت اوباما در جهت تغيير مطرح شد، اما شاخص هاي اصلي كه نشان دهنده تغيير است، مشاهده نمي شود و سياست هاي گذشته پايدار مانده و در آن تاكيد مي شود، يكي از اين شاخص ها حجم سرسام آور بودجه دفاعي آمريكاست كه انتظار مي رفت در صورت پيشرفت تغيير، درصدي از آن كاسته و به حل مشكلات مردم آمريكا اختصاص يابد.
عضو شوراي عالي امنيت ملي كشور در ادامه تصريح كرد: اما امروز مي بينيم بودجه 635 ميليارد دلاري آمريكا مجددا پيشنهاد و تصويب مي شود، آنچه مسلم است اين بودجه بيش از 50% هزينه هاي اضافي و بادكنكي را در خود دارد، اين مساله از ابعاد مختلف قابل كارشناسي است و مسئولين ذيربط مي توانند صحت آن را تاييد كنند.
وي ادامه داد: اوباما كه هنوز هم تصور مي رود به لحاظ وجداني و اخلاقي در سردرگمي بسر مي برد، بهتراست به فكر مردم آمريكا باشد، او بايستي تاملي كند كه در آتشي كه صهيونيست ها و نظام سرمايه داري برايش افروخته اند، نابود نشود و برابر آنچه از آغاز اعلام كرده است با كمك مردم آمريكا تغييرات در جهت بهبود شاخص هاي زندگي مردم محروم آمريكا در برنامه هاي خود قرار دهد.
فيروزآبادي در بخش ديگري از سخنانش تاكيد كرد: اوباما نبايستي مانند پيشينيان خود فريب اطلاعات اپوزيسيون بي ريشه ايراني را بخورد و فرصت هاي مثبت در ايران را از دست بدهد.

 



مامور موساد: حق با معاويه و يزيد بود! (خبر ويژه)

يك مهره شبكه جاسوسي آمريكا در مطبوعات رژيم طاغوت از گردانندگان فتنه سبز خواست به نقد نهضت امام حسين(ع) بپردازند. وي در عين حال خواستار استفاده از فرصت محرم براي دشمني با نظام اسلامي شد.
عليرضا نوري زاده كه براي سرويس جاسوسي موساد هم كار مي كند، در گفت وگو با تلويزيون ضدانقلابي روژهه لات با تحريف تاريخ به دفاع از معاويه و يزيد و تخطئه امام حسين(ع) پرداخت. وي مدعي شد مسير حركت امام حسين به سمت ايران بود نه كوفه. واقعيتي كه رژيم به مردم نمي گويد اين است كه امام حسن خواست با معاويه صلح كند چون مي خواست رياست اخروي متعلق به اهل بيت باشد و رياست دنيوي منحصر به بني اميه گردد]!![ اما امام حسين اين مسئله را نپذيرفت و از مدينه حركت كرد.
وي همچنين مدعي شد يزيد حسين بن علي را پسرعمو مي گفت. عاشورا توسط رژيم رنگ و بوي سياسي گرفته است. ماه محرم براي جريان سبز مهم است و اين به دليل قداست آن نيست بلكه موج سبز بايد تمام حرف هايي را كه از 1400سال قبل گفته شده نقد كند. در طول سلسله پهلوي، محمدرضا و رضاخان براي امام حسين عزاداري مي كردند.
مامور مشترك موساد و سيا از آشوبگران خواست به جاي عزاداري براي امام حسين(ع) تظاهرات و تشنج ترتيب دهند.
نوري زاده همچنين در مصاحبه با صداي آمريكا با تمجيد از آيت الله منتظري گفت: ايشان حق بزرگي به گردن بسياري از اصلاح طلبان داشت به اصلاح طلباني كه در اواخر عمر آقاي خميني سكوت كردند يا عليه آيت الله منتظري موضع گرفتند. اگر ده ها اعلاميه هم در تجليل از آقاي منتظري بدهند باز هم كم است چون يادمان نمي رود كه چگونه راجع به ايشان صحبت مي كردند.
گفتني است نوري زاده به عنوان جاسوس رسمي سفارت آمريكا، از طريق حزب خلق مسلمان در بيت آيت الله سيدكاظم شريعتمداري نفوذ داشت. بيت نامبرده درصدد كودتا عليه نظام اسلامي بود كه خنثي شد و برخي از عوامل كودتا بازداشت شدند. نوري زاده همچنين در سالهاي اخير با برخي از افراد در بيت آيت الله منتظري در ارتباط بود.

 



آيت الله منتظري به خاطر مخالفت با امام مورد تقدير ماست (خبر ويژه)

رژيم باني 57 سال ديكتاتوري و جنايت و سركوب در ايران، نگران ربوده شدن انقلاب است. رسانه دولتي بي بي سي انگليس به بهانه درگذشت آيت الله منتظري، مدعي ربوده شدن انقلاب شد و ضمن تجليل از آقاي منتظري، به حضرت امام خميني-باني انقلاب بزرگي كه معجزه بزرگ قرن 20 لقب گرفت- حمله كرد.
بي بي سي انگليس كه اين روزها، ايام پركاري را پشت سرمي گذارد در مقاله اي به قلم علي اصغر رمضانپور از مديران متواري وزارت ارشاد دولت خاتمي مي نويسد: حضور كم سابقه چهره هاي ملي-مذهبي در خانه آقاي منتظري نشاني از تداوم باور ربوده شدن انقلاب دارد.
بي بي سي اشاره اي به اين حقيقت نكرد كه رژيم استكباري آمريكا با همكاري شبكه جاسوسي انگليس و اسرائيل درصدد بودند به واسطه همين جريان هاي مدعي عنوان ملي-مذهبي (جريانهايي نظير نهضت آزادي و دولت موقت، و اشخاصي نظير اميرانتظام و بني صدر و ابراهيم يزدي) آب رفته را به جوي برگرداند و با ربودن انقلاب، نظام ديكتاتوري و كودتايي را احيا كند.
اين رسانه انگليسي با مرد اخلاق خواندن آيت الله منتظري و با انتقام جويي از حضرت امام خميني كه ريشه استعمار و استبداد را در ايران سوزاند، مدعي شد: زبان اخلاق براي آيت الله خميني پس از انقلاب جاي خود را به زبان قدرت داد]![
شبكه رسانه اي دولت انگليس همچنين از قول مسعود بهنود روزنامه نگار سلطنت طلب، به موضوع درگذشت آيت الله منتظري پرداخت. بهنود كه گارد تجليل از آقاي منتظري گرفته و با عناوين پرطمطراق از وي ستايش مي كرد در عين حال دلخوري خود را نيز پنهان نكرد و نوشت: آقاي منتظري بود كه در مجلس قانون اساسي اصل ولايت فقيه را پيش كشيد و تاييد كرد و در چالش با ابوالحسن بني صدر و ديگر مخالفان اين اصل، او بود كه سينه سپر كرد. اين پر گفت وگوترين اثر آقاي منتظري بر صفحه روزگار بود. اين اصل و اصرار براي تصويب آن، همچون بندي بر پايش بسته بود. او نگفت از نقش خود در اين كار متأسف و پشيمان است.
بي بي سي كه مانند برخي رسانه هاي آمريكايي نقش فعالي در تحريف و دروغ پردازي و جنگ رواني عليه ملت ايران ايفا مي كند با واكنش هاي قابل تأملي هم از سوي مخاطبانش مواجه شده است. آقاي «ظ» از همكاران جمشيد برزگر (سردبير فعلي سايت بي بي سي) در روزنامه همبستگي خطاب به بي بي سي نوشته است: ضمن عرض تسليت ]![ به شما و همكارانتان دست مريزاد مي گويم. حق مطلب را ادا كرده ايد. سبز باشيد. همكار قديمي شما در روزنامه همبستگي.
اما فارغ از اين تشكر صنفي!! يكي از مخاطبان عادي بي بي سي خطاب به گردانندگان اين سايت نوشت: به نظر من زياده روي بيش از حد بي بي سي در پرداختن به خبر مرگ آيت الله منتظري فقط به ضرر آن مرحوم تمام شد. از نظر مردم ايران، بي بي سي هميشه سخنگوي رسمي دولت انگليس است و تجليل بيش از حد يك شخصيت مذهبي از طرف شما فقط مي تواند يك پيام داشته باشد. «آن شخص مورد تاييد دولت بريتانيا بوده است.» و به نظر من در اين حرف حقيقتي نهفته است.
شايان ذكر است رژيم استعماري انگليس به جز نقش خيانت آلودش در انحراف و شكست نهضت مشروطه، تدارك كننده اصلي كودتاي سوم اسفند 1299 از سوي رضاخان ميرپنج و كودتاي 28مرداد1332 عليه دولت ملي مصدق توسط محمدرضا پهلوي به شمار مي رود.

 



وقتي فتنه گران «عدد» نمي دانند! (خبر ويژه)

سايت هاي حامي آشوبگران كه سابقه طولاني در دروغگويي و بزرگنمايي دارند درباره ميزان حضور جمعيت در مراسم تشييع جنازه آيت الله منتظري هم بدجوري به جدول زدند.
اين سايت ها، مدعي حضور 500 هزار تا يك ميليون نفر در مراسم فوق شدند، در حالي كه اگر كاملاً علمي و به صورت دقيق به محاسبه جمعيت حاضر بپردازيم مشخص مي شود كه جمعيت مذكور در حد همان محاسبه روزنامه كيهان در روز سه شنبه- حدود 5 هزار نفر - خواهد رسيد.
طبق عكس هاي منتشره از سوي سايت كلمه كه وابسته به موسوي است در مراسم تشييع، انتهاي خيابان حجتيه قم خالي از جمعيت است.
طول اين خيابان طبق نقشه هاي چاپ شده قم كه با مقياس 1 به 15 هزار تنظيم شده است 150 متر بوده و اگر در هر متر مربع هنگام راه رفتن 2 نفر موجود باشند با احتساب عرض 20 متري اين خيابان كل جمعيت حاضر در خوشبينانه ترين حالت به 6 هزار نفر نمي رسد.
اين درحالي است كه با احتساب جوي ها، درختان و مردم حاضر در صحنه كه بخش عمده آنها براي دفاع از حريم مقدس حرم حضرت معصومه(س) و نيز براي دفاع از انقلاب حاضر شده بودند و نيز با احتساب فضاي خالي انتهاي خيابان حجتيه ميزان جمعيت كمتر هم مي شود. اين در حالي است كه حتي اگر جمعيت حاضر در هر متر مربع را چند برابر هم در نظر بگيريم باز عدد نهايي با اعداد تخيلي اعلام شده از جانب سايت هاي نزديك به جريان فتنه تفاوتي پرنشدني دارد.
قابل ذكر است كه اكثريت جمعيت حاضر در مراسم تشييع جنازه از شهرهاي نجف آباد و اصفهان آورده شده بودند كه اين موضوع به صراحت در سايت كلمه منتسب به ميرحسين موسوي آمده است. اساساً به همين دليل هم بود كه بعد از خروج اين عده از قم در بعدازظهر دوشنبه حاميان فتنه ديگر هيچ وزني نداشتند. حدود 150 اتوبوس در خيابان ها و كوچه هاي ساحلي و صفائيه پارك شده بود كه 99 درصد آنها داراي پلاك هاي 13 و 23 از استان اصفهان و شهرستان نجف آباد و همچنين پلاك ها 11، 22، 33، 44 و 55 كه متعلق به استان تهران بود كه همگي اين نكته را اثبات مي كرد كه ساختارشكنان در شهر مقدس قم هيچ پايگاهي نداشتند و مجبور به ياركشي از ديگر شهرها شدند كه تازه اغلب افرادي هم كه از شهرهاي ديگر آمده بودند پس از پايان مراسم بدون توجه به آشوبگري هواداران موسوي و كروبي و خاتمي به شهرهاي خودباز گشتند.

 



تاريخ مصرف هر سه تمام شده برويم سراغ ديگران (خبر ويژه)

يك ترمينال اينترنتي ضدانقلاب با تاكيد بر اينكه ميرحسين موسوي و مهدي كروبي و محمد خاتمي تا حدود زيادي از جريان آشوبگر برانداز عقب مانده اند، خواستار عبور از آنها شد و پيشنهاد داد كساني چون عباس اميرانتظام (جاسوس كددار و مستخدم رسمي سفارت آمريكا) و عبدالله نوري به عنوان سران جنبش سبز معرفي شوند.
سايت ايران گلوبال (از حاميان حمله نظامي رژيم صهيونيستي به ايران) مي نويسد: رهبران سمبليك جنبش سبز (موسوي، كروبي و خاتمي) به ميزان زيادي از جنبش عقب هستند و اگر راهكار و تدبير تازه اي ارائه ندهند جنبش از آنها عبور خواهد كرد و راهي جديد پيدا خواهد كرد، راهي نظير معرفي رهبران جديد (امثال اميرانتظام، عبدالله نوري و...)
اين سايت اضافه كرد: در گذشت آيت الله منتظري براي انجام و پيشبرد اهداف جنبش بسيار كمك كرد و مرگ به هنگام او هم نعمتي بزرگ و هديه اي گرانبها بود]![
ايران گلوبال در تحليل ديگري با اشاره به سردرگمي استراتژيك سبزها و اينكه «مشكل امروز يافتن رأس مناسب است» مي نويسد: گاهي مي شنويم كه هنوز صحبت از موسوي و كروبي مي شود ولي اين دو براي درخواست تجديد انتخابات بودند نه بيشتر. به همان نسبت كه آن هدف از اعتبار افتاد اينها هم از رهبري افتادند. البته وقتي كس ديگري در ميدان نباشد همان هايي كه هستند جلو مي افتند ولي اين تصوري ابتدايي است. فايده اينها در عمل حالت حفاظ بود. تنها استفاده اي كه از آنها مي شد كرد، استفاده سپر بود. اين مال مرحله تاكتيكي بازي بود. بعد از آن وجود آنها جز مزاحمت ثمري نداشته و با ادامه جريان و فرا رفتن ماجرا از خواسته محدود و كم معناي تجديد انتخابات آنها ديگر چندان به كار حفاظ هم نمي آيند. اكنون تنها فايده وجود اين دو مدعي، كمك به تداوم چنددستگي در حكومت است تا در يكپارچگي آن اختلال ايجاد كند و از توانش بكاهد.
اين سايت ضدانقلابي اضافه مي كند: نبايد از سر اضطرار دنبال هركسي راه افتاد چون اصلاً معلوم نيست عاقبت كار به كجا ختم مي شود... رأس جريان سبز بايد بتواند نظام ديني فعلي را بكوبد و جايگزين غيرديني بگذارد.

 



انقلابي كه بود راديكال بود ليبرال كه شد خوب شد! (خبر ويژه)

مفسر راديو اسرائيل، آيت الله منتظري را به خاطر حضور در صحنه انقلاب و مبارزه براي سرنگوني رژيم طاغوت مورد حمله قرار داد.
شائول بخاش به مجله تايم گفت: منتظري مانند يك راديكال عمل كرد و از معماران اصلي حكومت اسلامي بود. او در دهه 1980 ميلادي(سال هاي آغازين انقلاب) حامي نهضت هاي آزاديبخش اسلامي در جهان بود، گروهي كه خود را متعهد به صدور انقلاب مي دانستند. فرزند وي محمد، در لبنان به همراه فلسطيني ها دوره مي ديد.
اين عنصر صهيونيست پس از تخطئه سوابق انقلابي آيت الله منتظري، به ستايش از دوره فاصله گرفتن وي از نظام و انقلاب پرداخت و گفت: منتظري مخالف حكم خميني عليه سلمان رشدي بود. او بعدها در زندگي اش به مدافع حقوق شهروندي تبديل شد. او صريح اللهجه بود و متعصبان با او مخالفت مي كردند.
گفتني است سايت وزارت خارجه رژيم صهيونيستي هم از منتظري به عنوان فردي ليبرال و آزاديخواه ياد كرد و نوشت: آيت الله منتظري مخالف اشغال سفارت آمريكا بود. به همين دليل هم دولت آمريكا پيام تسليتي براي درگذشت وي صادر كرد. او با صداي بلند و شهامت بسيار، به رژيم اعتراض مي كرد. او به عنوان فردي صادق و صريح مشهور بود. با اين حال گروه هاي سكولار او را از گناه جمهوري اسلامي مبرا نمي دانند چه آن كه او يكي از مسئوليت هاي عمده نگارش قانون اساسي را برعهده داشت و از پايه گذاران اصلي ولايت فقيه بود.

 



پدر! ابله بودم، مرا ببخش! (خبر ويژه)

يك كارگزار مطبوعاتي رژيم پهلوي و مهره مورد اعتماد گروهك تروريستي منافقين ، با رويكردي منافقانه از آيت الله منتظري به عنوان «پدر» ياد كرد و نوشت: پدر مرا ببخش كه قدرت را ندانستم.
شيرين عبادي نامزد معرفي شده منافقين به خانم الهه هيكس براي دريافت جايزه نوبل بدون اشاره به اين كه در سال هاي زندان آيت الله منتظري، مشغول حمايت همه جانبه از رژيم خودكامه و سلطنتي بود و از ريختن خون جوانان انقلابي ملت حمايت مي كرد، ژست آزاديخواهي به خود گرفته و نوشت: پدر مرا ببخش كه در سال هاي سختي كه عليه رژيم ستم شاهي مبارزه مي كردي ترا ياري نكردم زيرا ابلهانه مي پنداشتم، حكومتي كه مجهزترين ارتش خاورميانه را دارد با فرياد چند روحاني ساقط نخواهد شد... پدر مرا ببخش، زماني كه پس از تحمل سال ها زندان و شكنجه، آزاد شدي براي تبريك به دست بوست نيامدم... پدر مرا ببخش هنگامي كه در آذرماه 1364 طبق تصميم مجلس خبرگان رهبري، به عنوان جانشين امام خميني و رهبر آينده ايران انتخاب شدي، براي تبريك نزدت نيامدم زيرا مي پنداشتم كه دين را به دنيا فروخته اي. بيشتر دوست داشتم ترا مجاهد و مبارز ببينم تا حاكم... ما همه در حق تو كوتاهي كرديم.
همزمان، داريوش همايون وزير صهيونيست «اطلاعات و جهانگردي»(و سانسورچي ارشد) رژيم طاغوت نيز درگذشت آيت الله منتظري را «ضايعه بزرگ» توصيف كرد و نوشت: او به عنوان يك انقلابي پيشين اسلامي كه احتمالا تا پايان، پاره اي باورهاي خود را نگه داشته بود، نمي تواند براي ما نمونه باشد ولي مواضعي كه در برابر رژيم گرفت به او جايگاهي مي دهد كه براي همه رهبران مذهبي مي بايد نمونه باشد. او در برابر حكومت و از آن دشوارتر، مردمي كه هنوز در افسون خميني بودند ايستاد و به ولايت فقيه ضربه زد. كساني از جنس او نشان مي دهند صفات افراد بيش از عقايد آنها اهميت دارد. ما به آدم هاي متفاوتي نياز داريم، آدم هايي كه دلاوري چالش با دوستان و شكستن قالب ها و جبران اشتباهات را داشته باشند.
همزمان گروهك جبهه ملي- شاخه آمريكا نيز كه با روي كار آوردن شاپور بختيار در آخرين روزهاي عمر رژيم پهلوي كوشيدند مذبوحانه رژيم آمريكايي و كودتايي را سرپا نگه دارند، با صدور بيانيه اي از درگذشت آيت الله منتظري ابراز تاسف و تحسر كرد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14