(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 2 دي 1388- شماره 19542
 

توصيه موأكد پليس به عزاداران حسيني: از قمه زني و استفاده از نمادهاي غير اسلامي پرهيز كنيد
پيش بيني هواشناسي: آسمان كشور آرام است
اعدامي هاي فراري سيرجان دستگير شدند
محكوميت 5 مفسد اقتصادي به تحمل حبس شلاق، رد مال و جزاي نقدي
100 نفر در ارتباط با پرونده پالينور تحت تعقيب هستند
فرمانده انتظامي آذربايجان غربي خبر داد كشف 162 كيلوگرم هروئين فشرده در اروميه
حوادث كوتاه از كشور
دادستان تهران: دادگاه تبعه فرانسوي امروز برگزار مي شود
از سوي رئيس دادگستري استان جزئيات آدم ربايي در استان يزد تشريح شد
قائم مقام سازمان نهضت سوادآموزي: استخدام 7000 نفر از آموزشياران نهضت سوادآموزي طي 5 سال
بخشنامه وزير آموزش و پرورش امتحانات در دهه اول محرم برگزار نشود
تخريب مسجد دارالسلام در سرزمين هاي اشغالي
انجام 23 جراحي بر روي صورت كودك 12 ساله
آمريكايي ها ناراضي اند
قيچي 18 سانتيمتري در شكم زن 63 ساله



توصيه موأكد پليس به عزاداران حسيني: از قمه زني و استفاده از نمادهاي غير اسلامي پرهيز كنيد

رئيس پليس امنيت عمومي ناجا درتوصيه به عزاداران حسيني اظهار داشت: عزاداران از قمه زني و استفاده از نمادهاي غيراسلامي پرهيز كنند.
به گزارش خبرگزاريها سردار حسن اشتري گفت: حركت هاي سنتي عاشورايي بايستي بيانگر و تقويت كننده پيام جهاد، ايثار، شهادت و ترجمان اسلام و مكتب باشد. نيروي انتظامي براي باشكوه تر برگزار شدن مراسم عزاداري سالا شهيدان آمادگي دارد. سردار اشتري افزود: رعايت شئونات اخلاقي و اسلامي در اين ماه ضروري است. پليس اجازه نخواهد داد تا خللي در برگزاري هرچه باشكوه تر مراسم بوجود آيد.
رئيس پليس امنيت عمومي ناجا از هيئت هاي عزاداري خواست تا از استفاده از نمادهاي غيراسلامي مثل آلات غيرمتعارف موسيقي مانند ارگ يا استفاده از اشعار، رفتارها و تصاويري از معصومان (ع) كه موجب وهن مي شود، پرهيز كنند.
سردار اشتري با تأكيد بر پرهيز از قمه زني و استفاده از زنجير تيغ دار به هيئت هاي عزاداري توصيه كرد: از سرو صدا و ايجاد مزاحمت خاص در ساعات بعد از نيمه شب كه موجب آزار و اذيت مردم خصوصاً افراد بيمار و سالمند مي شود، پرهيز كنند.
وي در ادامه برهمكاري با پليس راهنمايي و رانندگي جهت پيشگيري سد معبر و ايجاد ترافيك و راهبندان از سوئ هيئت هاي عزاداري تأكيد كرد و افزود: به منظور كنترل ترافيك، همياران پليس در دسته هاي محرم پيش بيني شده است.
سردار اشتري با تأكيد بر ضرورت رعايت ظواهر و شئونات اسلامي به خصوص رعايت حجاب بانوان و پوشش مناسب آقايان از شهروندان خواست در صورت مشاهده موارد مشكوك با سامانه 110 به پليس اطلاع دهند.

 



پيش بيني هواشناسي: آسمان كشور آرام است

نقشه هاي هواشناسي نشان مي دهد طي امروز غالب مناطق كشور جوي آرام دارند و فقط در مناطق جنوبي استان سيستان و بلوچستان رشد ابر و گاهي رگبار و رعد و برق پيش بيني مي شود.
بنا به اين گزارش علاوه بر مناطق جنوبي سيستان و بلوچستان در شمال غرب كشور نيز رشد ابر و بارش پراكنده دور از انتظار نيست.
سازمان هواشناسي همچنين از نفوذ هواي سرد در شمال غرب، سواحل شمالي و ارتفاعات البرز خبر داد و براي مناطق شمال شرق كشور بارش برف و باران، وزش باد و رعد و برق پيش بيني كرد.

 



اعدامي هاي فراري سيرجان دستگير شدند

دو شرور كه به اعدام محكوم شده بودند پس از اجراي حكم در سيرجان توسط دوستان و بستگان خويش ربوده شده اند. اما پليس موفق شد چند ساعت بعد آنان را دستگير كند.
به گزارش خبرگزاري فارس از كرمان، صبح سه شنبه قرار بود طبق برنامه قبلي دو نفر به نام هاي «اسماعيل فتحي زاده» و «محمد اسفنديارپور» كه در حمل و نگهداري سلاح جنگي غيرمجاز، سرقت از بانك نجف شهر و آزار و اذيت مردم اقدام كرده بودند به دار مجازات آويخته شوند كه حكم در ديوان عالي كشور تاييد شده بود.
اما صحنه اعدام در ملأعام بسيار مهم و خبرساز شد، در اقدامي غيرمنتظره بستگان دو نفر اعدامي كه جمعيت زيادي را تشكيل مي دادند با سر و صداي زياد قبل از اعدام و حتي فحاشي به مسئولان منتظر بودند تا حكم اجرا شود و آنها حمله كنند. به محض اجراي حكم، محوطه اعدام سنگباران شد و نيروي انتظامي هم اقدام به شليك تيرهوايي و گاز اشك آور كرد.
در اين شلوغي بستگان اعدامي ها اجساد خود را ربودند در حالي كه افراد اعدام شده زنده بودند.
به گفته مدير كل روابط عمومي دادگستري كل استان كرمان ماموران نيروي انتظامي موفق شدند چند ساعت پس از اين حادثه افراد اعدامي و كساني كه آنان را در اين فرار ياري كرده اند دستگير كنند. هادي خالقي نسب تصريح كرد: محاكمه و مجازات افراد دستگير شده به زودي انجام مي شود.

 



محكوميت 5 مفسد اقتصادي به تحمل حبس شلاق، رد مال و جزاي نقدي

مجتمع قضايي امور اقتصادي پرونده اي با شكايت بيش از 600 نفر شاكي خصوصي را بررسي كرد كه براساس راي دادگاه، پنج مفسد اقتصادي به مجازات هاي تحمل حبس، تبعيد، شلاق، رد مال و جزاي نقدي محكوم شدند.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني مجتمع قضايي امور اقتصادي، اين پرونده با صدور كيفرخواست از سوي شعبه چهارم بازپرسي دادسراي ناحيه 22 عمومي و انقلاب تهران به شعبه 1192 دادگاه عمومي تهران ارسال شد كه در نهايت، منجر به صدور راي شد.
براساس اين گزارش، «متهمين پرونده به نام هاي «م.ب.ح» و «م.ح.ف» مبادرت به تاسيس شركت تجاري و انجام ثبت نام از 650 نفر براي فروش انواع خودرو به قيمت كمتر از قيمت روز كارخانه سازنده كرده اند كه به رغم اطلاع و آگاهي از عدم امكان تحويل خودروهاي ثبت نامي مبادرت به كلاهبرداري و دريافت وجوه از شكات به ميزان 283 ميليارد و 490 ميليون ريال كرده اند كه پس از تشكيل پرونده و صدور كيفرخواست از سوي دادسرا ارجاع پرونده به شعبه 1192 دادگاه عمومي تهران به تصدي قاضي عزت ا اماني شلمزاري مبادرت به صدور راي به شرح ذيل كرده است:
1- محكوم عليه آقاي م ب ح به اتهام مشاركت در كلاهبرداري به ميزان 283 ميليارد و 425 ميليون و 200 هزار ريال به تحمل هفت سال حبس تعزيري و جزاي نقدي به مبلغ شش ميليارد و 114 ميليون و 500 هزار ريال و هفت سال اقامت اجباري در شهرستان مسجد سليمان محكوم شد.
از حيث خيانت در امانت به تحمل سه سال حبس تعزيري و از باب بزه پرداخت ربا به تحمل سه سال حبس و 30 ضربه شلاق و پرداخت مبلغ 500 ميليون ريال جزاي نقدي در حق صندوق دولت محكوم شد.
2-محكوم عليه آقاي م ح ف به اتهام مشاركت در كلاهبرداري به ميزان 283 ميليارد و 425 ميليون و 200 هزار ريال به تحمل هفت سال حبس تعزيري و جزاي نقدي به مبلغ شش ميليارد و 114 ميليون و 500 هزار ريال و هفت سال اقامت اجباري در شهرستان مسجد سليمان محكوم شد.
از حيث بزه خيانت در امانت نيز به تحمل سه سال حبس تعزيري و 30 ضربه شلاق و پرداخت مبلغ 500 ميليون ريال جزاي نقدي در حق صندوق دولت محكوم شد.
3- محكومين آقاي غ ح الف ع و س ام الف، هر دو به اتهام معاونت در كلاهبرداري به تحمل يكسال حبس تعزيري محكوم شدند.
4-محكوم عليه آقاي س الف به اتهام دريافت ربا از متهم رديف اول به تحمل 20 ماه حبس تعزيري و 30 ضربه شلاق و پرداخت مبلغ 700 ميليون ريال در حق صندوق دولت محكوم شده است.
شايان ذكر است راي مذكور قابل اعتراض و رسيدگي مجدد در محاكم تجديدنظر استان تهران است و در اجراي ماده 188 قانون آيين دادرسي دادگاههاي عمومي و انقلاب در امور كيفري مصوب 1378، اسامي محكومين پس از قطعيت حكم در محاكم تجديدنظر استان تهران بصورت كامل اعلام خواهد شد.

 



100 نفر در ارتباط با پرونده پالينور تحت تعقيب هستند

سرپرست دادسراي ويژه رسيدگي به جرائم رايانه اي گفت: در ارتباط با پرونده پالينور 100 نفر تحت تعقيب هستند.
رضا جعفري در گفت وگو با مهر اظهار داشت: فعاليت پالينور در حد گسترده بوده و فعالان آن در حدود 220 نفر بوده اند و تبليغات گسترده نيز باعث جذب تعداد بالايي به اين شركت شده است.
شركت سرمايه گذاري پالينور طي دو سال اخير، خسارت هاي مالي بسياري را به طيف گسترده اي از مردم و همچنين اقتصاد اين مرز و بوم وارد كرده و پيش بيني شده است كه تعداد شكات اين پرونده بسيار بالا باشد.
سرپرست دادسراي ويژه رسيدگي به جرائم رايانه اي در ادامه خاطرنشان كرد: تمامي جلسات فعالان پالينور در خارج از كشور و در بانكوك و با هزينه هاي بالا برگزار شده است.
جعفري خاطر نشان كرد: تاكنون حدود 120 نفر در اين زمينه دستگير شده كه از اين افراد فعلا 27 نفر در بازداشت موقت بسر مي برند.
به گفته سرپرست دادسراي ويژه رسيدگي به جرائم رايانه اي، تاكنون شكايات متعدد ديگري به شركت هرمي موهوم ارائه شده كه جهت جمع آوري دلايل و مستندات به مراجع ذيربط ارجاع شده است.

 



فرمانده انتظامي آذربايجان غربي خبر داد كشف 162 كيلوگرم هروئين فشرده در اروميه

فرمانده انتظامي آذربايجان غربي از كشف 162 كيلوگرم هروئين فشرده در اروميه خبر داد.
به گزارش خبرگزاري فارس حسن كرمي روز دوشنبه در جمع خبرنگاران آذربايجان غربي اظهار داشت: با كشف اين ميزان هروئين هشت نفر دستگير، دو قبضه سلاح جنگي و چهار دستگاه خودرو توقيف شد.
وي مدت زمان انهدام اين باند را دو ماه اعلام كرد و افزود: در فعاليت هاي فشرده انجام شده توسط پليس اين ميزان مواد مخدر در دو مرحله كشف شد.
اين مقام مسئول گفت: تاكنون 100 واحد آپارتمان از املاك قاچاقچيان دستگير شده در اين عمليات توقيف شده و بقيه اموال و دارايي افراد نيز در حال شناسايي است.
كرمي با بيان اينكه اين باند در موارد متعدد ديگري نيز اقدام به قاچاق مواد مخدر مي كرد، افزود: با كشف اين ميزان مواد مخدر در آذربايجان غربي قاچاقچيان به ارسال محموله ديگري ازهروئين به ميزان 172 كيلوگرم به كشور تركيه اعتراف كردند كه اين موضوع به پليس تركيه براي دستگيري و كشف محموله اطلاع رساني شده است.

 



حوادث كوتاه از كشور

زلزله در مسجد سليمان
اهواز - ايرنا: زلزله اي به قدرت 8/3 ريشتر ساعت 2 و 38 دقيقه و 39 ثانيه صبح روز سه شنبه حوالي مسجد سليمان واقع در استان خوزستان را لرزاند.
كشف مركز توليد مواد مخدر
خرم آباد - ايرنا: يك مركز آزمايشگاهي توليد ماده مخدر صنعتي شيشه در خرم آباد كشف شد. در اين رابطه چهار نفر از عوامل تهيه و توليد ماده مخدر شيشه در اين لابراتور دستگير شدند و مقادير زيادي از ابزار و آلات مصرفي براي تهيه، توليد و مصرف شيشه در اين مركز كشف شد.
غرق شدن سه كودك در رودخانه
ايرانشهر - خبرگزاري فارس: جسد سه كودك به نام هاي عادل - ر هفت ساله عماد - ر 9 ساله و محمد - ر 10 ساله كه مفقود شده بودند در رودخانه بمپور ايرانشهر كشف شد. اين كودكان در رودخانه مذكور غرق شده بودند.
انهدام باندهاي قاچاق مواد مخدر
شيراز - خبرگزاري فارس: از ابتداي سال جاري تاكنون 44 تن مواد مخدر در استان فارس كشف شد. در اين مدت 120 باند قاچاق مواد مخدر متلاشي شد و 399 خودرو توقيف و 124 سلاح و 78 هزار و 297 آمپول مواد مخدر به دست آمد. در اين مدت 12 هزار و 334 نفر با جرائم مواد مخدر دستگير شدند كه از اين تعداد 769 قاچاقچي و 11 هزار و 479 نفر حمل و توزيع كننده مواد مخدر و 86 نفر نيز قاچاقچي خارجي بودند.
دستگيري مامور قلابي بازرگاني
كرمان- خبرگزاري فارس: مامور قلابي بازرگاني در استان كرمان كه اقدام به اخذ وجه نقد از فروشگاه هاي مواد غذايي براي برقراري سهميه شير يارانه اي مي كرد دستگير شد. شاكيان اين شخص مي توانند به شعبه پنجم دادياري دادسراي عمومي و انقلاب كرمان و يا شعبه چهار آگاهي كرمان مراجعه كنند.
4 كشته سوانح رانندگي
اراك - خبرگزاري فارس: بر اثر وقوع چند سانحه رانندگي در محورهاي استان مركزي 4 نفر كشته و 10 نفر مجروح شدند. اين تصادفات در شهرهاي اراك و زرنديه روي داد و علت آن سرعت بالا، بي احتياطي و تجاوز به چپ اعلام شده است.
دستگيري فعالان شركت هرمي
¤ 6 نفر از فعالان شركت هاي هرمي در تفرش دستگير شدند. از متهمان كه اقدام به عضوگيري و اخذ مبالغي از اعضا مي كردند تعداد زيادي سي دي، كاتالوگ تبليغاتي دفترچه و يك دستگاه لپ تاپ مربوط به شركت هرمي كشف شد.
نجات دو مرد از گاز گرفتگي
كاشان - خبرنگار كيهان: 2 مرد جوان در كاشان كه دچار گازگرفتگي ناشي از انتشار گاز مونواكسيدكربن شده بودند پس از انتقال به بيمارستان از مرگ نجات يافتند. اين حادثه در يك چادر مسافرتي كه جنب يكي از پارك هاي شهر برپا شده بود روي داد. اين دو به علت روشن كردن گاز پيك نيك در چادر دچار حادثه شدند.
مرگ هفت نفر مبتلا به آنفلوآنزي نوع آ
¤ تاكنون هفت نفر در كاشان به علت ابتلا به بيماري آنفلوآنزاي نوع آ جان خود را از دست داده اند. در اين رابطه تاكنون 453 نفر مبتلا به اين بيماري در اين شهر شناسايي شده اند كه وجود ويروس در 72 نفر از آثان اثبات رسيده است.

 



دادستان تهران: دادگاه تبعه فرانسوي امروز برگزار مي شود

دادستان عمومي و انقلاب تهران گفت: دادگاه «كلوتيد ريس»، تبعه فرانسوي امروز با حضور وكيل وي و نماينده مدعي العموم برگزار مي شود.
دكتر عباس جعفري دولت آبادي، در حاشيه مراسم معارفه سرپرست دادسراي ويژه رسيدگي به امور شهرداري ها درباره آخرين وضعيت كلوتيد كه پس از انتخابات دستگير شده است گفت: قوه قضاييه ايران مصر است در چارچوب اختيارات قانوني خود عمل كند، فرانسه اگر مايل است اين مشكل حل شود بايد به قوانين و احكام قضايي ايران احترام بگذارد.
دادستان تهران در پاسخ به سوال ديگري در مورد وضعيت سه تبعه بازداشت شده آمريكايي گفت: تحقيقات در مورد آنها ادامه دارد و به محض رسيدن تحقيقات به نتيجه، اعلام خواهد شد.
اين مقام قضايي در عين حال اضافه كرد: آمريكايي ها هم بايد بدانند كه ما يازده ايراني در زندان هاي آمريكا داريم كه اميدواريم آمريكايي ها در مورد اين ايراني ها طبق مقررات عمل كنند.
خبرنگاري در مورد درگيري هاي پراكنده در ميدان محسني تهران سوال كرد كه دادستان پاسخ داد: درگيري هاي پراكنده را نمي توان به عنوان يك اصل تلقي كرد.
خبرنگار ديگري از دادستان تهران سوال كرد: برخي قانون گريزان اعلام كرده اند كه مي خواهند در روزهاي تاسوعا و عاشورا تجمعات غيرقانوني برگزار كنند، نظر شما در اين باره چيست؟
جعفري دولت آبادي در پاسخ گفت: مردم ما فهيم هستند و هميشه هوشيار بوده اند و مطمئنا عشق به امام حسين با اغراض سياسي آلوده نخواهد شد.
دادستان تهران در پاسخ به پرسش ديگري درباره پرونده ممنوع الخروج شدن سه هنرمند به نام هاي «فاطمه معتمدآريا»، «جعفر پناهي» و «مجتبي ميرطهماسب» گفت: در مورد خانم معتمدآريا رفع ممنوعيت شده است اما در مورد آقايان جعفر پناهي و طهماسب اعتراض آنها را شكايت تلقي كرديم و قرار است پرونده به دادگاه ارسال شود.
جعفري دولت آبادي در پاسخ به اين كه اين افراد بر چه مبنايي ممنوع الخروج شده اند گفت: گزارش هايي در مورد اين افراد مطرح شده بود كه منجر به ممنوع الخروج شدن آنها شده كه در مورد خانم معتمد آريا مرتفع شده است اما در مورد آن دو نفر كماكان باقي است و اين دادگاه است كه بايد تصميم دادستاني را نقض يا تاييد كند.
دادستان تهران در پاسخ به اين سوال كه آيا اين گزارش ها كه منجر به ممنوع الخروج شدن اين افراد شده، سياسي بوده است؟ گفت: صراحتا نمي توانم بگويم مسايل سياسي است، گزارش هايي بوده كه مي تواند دادستاني براساس آن تصميم گيري كند.
اين مقام قضايي با اشاره به ماده 16 گذرنامه اضافه كرد: براساس اين ماده به تشخيص مقامات قضايي مي توان از خروج كسي از كشور جلوگيري كرد يا اساسا به او گذرنامه نداد.
جعفري دولت آبادي در عين حال گفت: در مورد تمامي افراد و اتباع ايراني ممكن است گزارش هايي ارسال شود كه دادسرا حسب اين گزارش ها تصميم گيري مي كند كه در مورد اين دو نفر نيز تصميم گيري خارج از گزارش نبود.
دادستان در پاسخ به سوال ديگري مبني بر اين كه بيشترين پرونده هاي شكايت از شهرداري ها در خصوص چه مسايلي است؟ گفت: بيشترين پرونده ها مربوط به مسايل مالي، تجاوز به اراضي و تقاضاي شهرداري ها براي توسعه شهري است.
وي با بيان اين كه برخي شكايت ها عليه شهرداري ها و برخي شكايت ها نيز در مورد مردم است اظهار داشت: در حال حاضر پرونده كلاني در مورد شهرداري ها وجود ندارد اما در گذشته پرونده هايي بوده كه اكنون در دست اقدام است.

 



از سوي رئيس دادگستري استان جزئيات آدم ربايي در استان يزد تشريح شد

رئيس كل دادگستري استان يزد جزئيات پرونده سه آدم ربايي در استان يزد را تشريح كرد.
به گزارش خبرگزاري فارس از يزد، غلامحسين حيدري بعدازظهر دوشنبه در جلسه شوراي قضايي استان يزد با اشاره به شايعات گسترده در استان در مورد تعداد زياد آدم ربايي افزود: در سه هفته گذشته سه مورد آدم ربايي در استان يزد گزارش شد كه با پيگيري هاي صورت گرفته توسط دستگاه قضايي، انتظامي و امنيتي استان، عوامل دو مورد از آنها شناسايي و دستگير شدند.
حيدري خاطرنشان كرد: در يك مورد از موارد گزارش شده، فردي با رضايت كامل به همراه عده اي به محلي مراجعه و پس از اينكه توسط آنان مورد ظلم و احجاف و سوءاستفاده قرارمي گيرد، در دادسرا شكايت آدم ربايي مطرح مي كند كه پس از تحقيقات گسترده توسط بازپرس پرونده مربوطه، مشخص مي شود اين موضوع مصداق آدم ربايي نبوده و پرونده از جنبه ديگر مورد رسيدگي قرارمي گيرد.
وي بيان داشت: تحقيقات انجام شده در مورد يكي ديگر از گزارش هاي آدم ربايي نشان داد كه فردي به تعدادي از افراد بدهكار بوده و به هيچ وجه بدهي آنان را پرداخت نمي كرده بر همين اساس آنها نيز فرزند وي را ربوده و خواستار پرداخت بدهي خود جهت آزادي وي شدند.
حيدري عنوان داشت: در مورد اين پروژه اقدامات قضايي، انتظامي و امنيتي در حال انجام است و اميدواريم به زودي فرد ربوده شده آزاد و آدم رباها به كيفر اعمال خود برسند.
رئيس كل دادگستري استان يزد ابراز داشت: مهم ترين مورد آدم ربايي كه جنبه آدم ربايي جنايي و واقعي داشته است، سومين آدم ربايي بوده كه آدم رباها به منظور اخاذي و دريافت پول اين اقدام را انجام داده بودند و با هوشياري بازپرس ويژه پرونده و نيروهاي انتظامي و امنيتي استان دونفر از سه آدم ربا كمتر از 18ساعت بعد از آدم ربايي دستگير و كودك ربوده شده نيز آزاد و به آغوش خانواده خود برگشت.

 



قائم مقام سازمان نهضت سوادآموزي: استخدام 7000 نفر از آموزشياران نهضت سوادآموزي طي 5 سال

قائم مقام سازمان نهضت سوادآموزي از استخدام 7000 نفر از آموزشياران ورودي بعد از سال 80 طي 5 سال خبر داد.
به گزارش كيهان علي وطني، در نشست خبري ديروز كه در آستانه برگزاري پنجمين جشنواره توليدات راديويي مراكز صداوسيماي كشور با رويكرد سوادآموزي سخن مي گفت با اشاره به اينكه در حال حاضر تعداد 49000 نفر آموزشيار با اين سازمان همكاري مي كنند اظهار داشت: از اين تعداد بر اساس مصوبه اخير مجلس تعداد 7000 نفر كه ورودي بعد از سال 80 مي باشند استخدام رسمي خواهند شد و كساني كه شامل قانون استخدامي نمي شوند سنوات خدمتي آنها در دستگاه هاي دولتي به عنوان سنوات مثبت در نظر گرفته خواهد شد.
وي در ادامه گفت: تعداد 7000 نفر از آموزشياران ورودي بعد از سال 80 نيز بر اساس مصوبه استخدامي سازمان مديريت و برنامه ريزي يا استخدام شده اند و يا در حال استخدام شدن هستند.
علي وطني با اشاره به كاهش آمار بي سوادي در كشور در طول سه دهه گذشته گفت: اين آمار در اوايل انقلاب حدود 5/52 درصد بوده كه اكنون به 15 درصد كاهش يافته است.
وي در خصوص اظهارنظرهايي مبني بر الحاق اين سازمان به وزارت آموزش و پرورش در ادامه افزود: سال گذشته با ارائه گزارش عملكرد سازمان در حضور مقام معظم رهبري، معظم له با تعيين يك كارگروه برنامه هاي 5 ساله اين سازمان را مشخص نمودند. بر اساس ديدگاه هاي رهبر معظم انقلاب مصوبه 1595 شوراي عالي انقلاب فرهنگي محور كار نهضت سوادآموزي قرار گرفت كه بر اساس آن قرار شد اولا طي 5 سال وزارت آموزش و پرورش نرخ بي سوادي را به حداقل ممكن برساند ثانيا طي اين 5 سال نيز نهضت بتواند افراد با سواد گروه سني 10 تا 49 ساله را به درصد قابل قبولي افزايش دهد. همچنين بر اساس اين مصوبه ستادي در استان ها فعال شده كه سياست هاي سوادآموزي را دنبال مي نمايد.

 



بخشنامه وزير آموزش و پرورش امتحانات در دهه اول محرم برگزار نشود

وزير آموزش و پرورش طي بخشنامه اي به مدارس سراسر كشور خواستار برگزار نشدن امتحانات در دهه اول محرم شد.
به گزارش روابط عمومي آموزش و پرورش، براساس اين بخشنامه برگزاري امتحانات نهايي دانش آموزان از تاريخ 10 دي يعني 4 روز پس از تاسوعا و عاشوراي حسيني، امتحانات پيش دانشگاهي از 12دي يعني حدود يك هفته پس از اين ايام و امتحانات داخلي مدارس از 10 دي آغاز مي شود.

 



تخريب مسجد دارالسلام در سرزمين هاي اشغالي

رژيم اشغالگر قدس، حكم تخريب يك مسجد در قدس شريف را صادر كرد.
به گزارش پايگاه اينترنتي «اسلام آنلاين»، اين مسجد كه بيش از 80 متر مربع مساحت ندارد و ديوارهاي آن از مصالح پيش ساخته درست شده است، در محله «المكبر» قدس قرار دارد و قرار است طي ده روز به همراه هشت خانه فلسطينيان در جنوب شهر قدس تخريب شود كه در آنها نزديك به 51 نفر زندگي مي كنند كه 33 نفر آنها را كودكان تشكيل مي دهند.اين در حالي است كه رژيم اشغالگر قدس پيش از اين هرگونه اخبار مبني بر انهدام مساجد در سرزمين هاي اشغالي را تكذيب مي كرد، اما اين براي نخستين بار است كه به طور رسمي از تخريب يك مسجد در شهر قدس خبر داده است.اين مسجد، دارالسلام نام دارد.

 



انجام 23 جراحي بر روي صورت كودك 12 ساله

رسانه هاي آمريكا اعلام كردند: پزشكان يك بيمارستان در «بوستون» ايالت «ميامي» موفق شدند، پس از انجام 23 عمل يك غده سرطاني اسفنجي شكل را از صورت يك پسربچه 12 ساله ويتنامي خارج كنند.
«سان فام» كودك 12 ساله اهل «ويتنام» است. او يتيم است و پيش از اينكه تحت عمل قرار گيرد، وضعيت خوبي نداشت.
اين كودك توسط خيرين يك موسسه كه متعلق به يك نيكوكار «اتاوايي» است، در يك يتيم خانه در شرق «ويتنام» يافت شد. همچنين براي عمل اين كودك 750 هزار دلار توسط اين موسسه خيريه جمع آوري شد و پزشكان بيمارستان كودكان «بوستون» در نهايت موفق شدند در 23 عمل، اين غده سرطاني اسفنجي شكل را از صورت اين كودك 12 ساله خارج كنند. او هم اكنون و در آستانه 13 سالگي مي تواند به راحتي بخندد و دهانش را باز و بسته كند.
به گزارش شبكه خبري سي بي اس، براساس اعلام پزشكان بيمارستان، اين غده به اندازه يك توپ فوتبال بوده و بيش از 70 درصد از صورت اين كودك را گرفته بود.
با اين حال، اگرچه اكثريت حجم اين غده از صورت اين كودك ويتنامي خارج شده است، اما عمل هاي ديگري نيز بايد صورت گيرد تا پزشكان تماتمي اين غده را از صورت وي خارج كنند.

 



آمريكايي ها ناراضي اند

نتايج يك نظرسنجي نشان مي دهد بيش از دو سوم آمريكايي ها ازاوضاع جاري در اين كشور ناراضي هستند.
اين نظرسنجي را موسسه پيو از مردم آمريكا درباره وضعيت اين كشور و سياست هاي دولت اوباما از 28 اكتبر تا 8 نوامبر 2009 (6 تا 17 آبان 88) انجام داده است.در اين نظرسنجي از پاسخگويان پرسيده شده است: آيا در مجموع، از وضعيت جاري در آمريكا راضي هستيد يا ناراضي؟همچنين از پاسخگويان پرسيده شده است: آيا از عملكرد باراك اوباما به عنوان رئيس جمهوري راضي هستيد يا ناراضي؟
نتايج نشان مي دهد 67 درصد از پاسخگويان از اوضاع جاري در آمريكا ناراضي اند.ميزان رضايت از عملكرد اوباما نيز نسبت به اوايل رياست جمهوري وي 16 درصد كاهش يافته است.
طبق اين نظرسنجي، 59 درصد مردم آمريكا با سياست اوباما در زمينه اعزام نيروهاي بيشتر به افغانستان مخالفند.

 



قيچي 18 سانتيمتري در شكم زن 63 ساله

يك عدد قيچي جراحي كه با اشتباه پزشك در شكم زن 63 ساله ايتاليايي جا مانده بود، پس از 9 سال كشف و با عمل جراحي خارج شد.
به گزارش ايرنا به نقل از منابع خبري ايتاليا، قيچي 18سانتي متري كه 9 سال پيش به دنبال جراحي رحم «آناماريا جورنلو» در بيمارستان جوزپه در حومه شهر رم در شكم وي براثر خطاي پزشك و تيم جراحي باقي مانده بود، كشف و از بدن اين بيمار بيرون آورده شد.
اين زن بيمار ايتاليايي كه پس از عمل جراحي از 9 سال قبل تاكنون، همواره از درد، رنج مي برد، بارها به پزشكان مختلف مراجعه و تحت آزمايش ها و عكسبرداري هاي گوناگون قرار گرفت، اما هيچ پزشكي متوجه اين قيچي تيز در شكم وي نشد.
آناماريا جورنلو گفت: طي اين مدت فكر مي كرده است به بيماري صعب العلاجي گرفتار شده است و از شدت درد قادر به راه رفتن نبوده است.وي از بيمارستان و پزشك جراح فراموشكار به دليل بي توجهي و سهل انگاري به دادگاه شكايت كرد.

 

(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14