(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 9 دي 1388- شماره 19546
 

حديث دشت عشق
هفته هشتم ليگ برتر واليبال
حركت از گنبد به سمت تهران
اخبار كوتاه از فوتبال
پرونده خروج ليندنر باز شد
بازگشت مربي فراري دوچرخه سواري به ايران
خواندني از ورزش ايران
تيم ملي تنها به پيروزي فكر مي كند
اولين رويارويي ايران و مالي در تاريخ
اخبار تلگرافي از فوتبال جهان



حديث دشت عشق

به ياد شهيد «موسي اسماعيلي»
سرباز بسيجي

شهيد «موسي اسماعيلي»- فرزند محمدحسين و خديجه- درخرداد 1337 در خانواده اي بسيار متدين و زحمتكش به دنيا آمد. در سنين خردسالي براي فراگيري قرآن راهي مكتب خانه شد و پس از آن تحصيلاتش را در مقطع ابتدايي آغاز كرد؛ اما به خاطر فقر مادي خانواده، با به پايان رساندن سال چهارم ابتدايي، از ادامه تحصيل بازماند. بعداز آن پدر را در انجام امور كشاورزي و دامداري ياري مي كرد. نوجواني 17 ساله بود كه كار خياطي را ياد گرفت تا آن را پيشه خود سازد اما يك سال پس از گذراندن دوره سربازي در زاهدان به استخدام سپاه درآمد.
پيش از دوره سربازي و همسو با حركت هاي انقلابي در سراسر كشور همراه چندتن از دوستانش مي گويند در محله هاي خلوت روستا به راه مي افتاد و برضد رژيم شاه شعار مي داد. يكي از اهالي محل با شنيدن صدايشان آنها را مورد تمسخر قرار داده بود و آنها هر روز از در منزل آن شخص عبور مي كردند و با صداي بلند شعار مي دادند: كم كم شعار دادن عليه نظام شاهنشاهي در روستا فراگير و علني شد. موسي همچنين به پخش اعلاميه و نوارهاي حضرت امام مي پرداخت، مردم را در جريان اخبار و انقلاب قرار مي داد و در جهت بيداري و آگاهي هرچه بيشترشان مي كوشيد. شركت در راهپيمايي ها و تظاهرات، حضور فعالانه در پايگاه مقاومت بسيج و نگهباني شبانه بخشي از فعاليت هاي وي پس از انقلاب بود.او در آخرين مرتبه اعزام به عنوان غواص در جبهه حضور يافت و در زمستان 1364 در منطقه اروندرود در عمليات والفجر 8 از ناحيه سر مورد اصابت قرار گرفت و به شهادت رسيد.

 



هفته هشتم ليگ برتر واليبال
حركت از گنبد به سمت تهران

هشتمين هفته رقابت هاي واليبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور از امروز در گنبد آغاز و پس از دو روز و برگزاري 8ديدار، روز جمعه در تهران به پايان مي رسد.
گنبدي ها ميزبان اولين ديدار اين هفته از مسابقات ليگ برتر باشگاه هاي كشور هستند. شاگردان خليل آزمون اگرچه چهار هفته متوالي را بدون باخت پشت سر گذاشته بودند اما هفته گذشته نتوانستند در مصاف با سايپا ميزبان به روند پيروزي هاي خود ادامه دهند. البته امروز موقعيت مناسبي براي آنهاست تا بتوانند پنجمين پيروزي اين فصل خود را جشن بگيرند. البته اگر تيم سنگ آهن بافق يزد مانند هفته گذشته به دنبال كسب نتيجه ارزشمند نباشد. اين هفته از مسابقات واليبال ليگ برتر هم روز جمعه با رويارويي دو تيم دانشگاه آزاد و سايپا در تهران به پايان مي رسد. البته سايپايي ها كه تازه از بحران شكست هاي دور از انتظار فاصله گرفته اند پيش از برگزاري اين بازي، ميزبان بانك كشاورزي خواهند بود. شاگردان فريد صائبي اگر نمي خواهند مجدداً به روزهاي ناخوشايندي كه تا همين يك هفته پيش درگير آن بودند، بازگردند بايد بتوانند از اين دو بازي نهايت استفاده را داشته باشند. به خصوص اينكه سفري هم در پيش ندارند.
اما در فاصله ميان آغاز بازي ها در گنبد و پايان بازي ها در تهران، 6ديدار ديگر هم برگزار خواهدشد. امروز در تهران و در خانه واليبال پس از ديدار دو تيم سايپا و بانك كشاورزي، دو تيم تهراني ديگر يعني پيكان و پيروزي مقابل هم صف آرايي مي كنند. سرخپوشان هفته پيش با متحمل شدن شكست يك رده سقوط كردند درحاليكه خودروسازان با 5 پله صعود هفته اي خوب را پشت سر گذاشتند.
همچنين پديده هفته پيش مسابقات امروز مهمان سيرجاني هاست. تيم خراسان رضوي چهارشنبه هفته گذشته با شكست شاگردان مصطفي كارخانه نتيجه اي را رقم زد كه براي كمتر كسي قابل باور بود. اينكه پيروزي ارزشمند مشهدي ها مقابل پتروشيمي نتيجه قابليت هاي آنها بوده يا چيزي غير از آن، امروز مشخص مي شود.
بازيكنان تيم هاي مدعي خطه شمالي كشور كه سرمربي و مربي تيم ملي هدايت آنها را برعهده دارند، اين هفته در حضور تماشاگرانشان به ميدان مي روند. ديدار با تيم هاي ته جدولي هم ديگر وجه اشتراك ديدارهاي اين هفته آنهاست. كاله و داماش به عنوان تيم هاي اول و دوم جدول رده بندي به ترتيب ميزبان اروميه و برق كرمان هستند كه در رده چهاردهم و پانزدهم جدول قرار دارند.و بالاخره اينكه در ماهشهر هم دو تيم پتروشيمي و ارتعاشات برگزاركننده ديگر ديدار اين هفته از بازي ها هستند. دو تيمي كه هر دو به دنبال جبران شكست اخير خود هستند.
برنامه ديدارهاي هفته هشتم مسابقات واليبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور به شرح زير است:
چهارشنبه: 9/10/88
¤ بازرگاني جواهري گنبد- سنگ آهن بافق يزد (سالن واليبال گنبد- ساعت30:14)
¤ سايپا تهران- بانك كشاورزي تهران(خانه واليبال- ساعت16)
¤ گل گهر سيرجان- خراسان رضوي (سالن واليبال سيرجان- ساعت16)
¤ داماش گيلان- برق كرمان (سالن واليبال رشت- ساعت16)
¤ پتروشيمي بندرامام- ارتعاشات صنعتي ايران (سالن واليبال شهرك بعثت- ساعت16)
¤ كاله آمل- اروميه (سالن واليبال آمل- ساعت16)
¤ پيكان تهران- پيروزي تهران (خانه واليبال- ساعت18)
جمعه 11/10/ 88
¤ دانشگاه آزاد تهران- سايپا تهران (خانه واليبال- ساعت16)
جدول رده بندي 15تيم شركت كننده در اين فصل از رقابت هاي واليبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور تا پيش از ديدارهاي هفته هشتم به اين شرح است:
1- كاله آمل (15امتياز- 8مسابقه)، 2- داماش گيلان(13امتياز- 7مسابقه)، 3- سايپا تهران(12امتياز- 7مسابقه)، 4- پيروزي تهران(12امتياز- 8مسابقه)، 5- بازرگاني جواهري گنبد(11امتياز- 7مسابقه) و...

 



اخبار كوتاه از فوتبال

پيروزي راهي دوبي شد
كاروان تيم فوتبال پيروزي كه براي برپايي اردوي آماده سازي راهي دوبي شده است، صبح ديروز وارد فرودگاه اين شهر شد.
تيم فوتبال پيروزي ساعت 30:7 دقيقه ديروز فرودگاه امام خميني (ره) را در شرايطي ترك كرد كه سرپرست و يكي از اعضاي كادرفني خود را به همراه نداشت.محمود خوردبين سرپرست سرخپوشان كه از زمان حضور علي دايي در اين تيم در محل تمرينات و نشست هاي كادرفني حاضر نشده است، به همراه احمدرضا عابدزاده كه از كادرفني كنار گذاشته شده است، در اين سفر پيروزي را همراهي نكردند.
تيم فوتبال پيروزي كه در باشگاه ايرانيان اقامت دارد قرار است در يك ديدار دوستانه به مصاف يكي از تيم هاي اماراتي برود.
مظلومي: شرايط مهيا نباشد نمي مانم
پرويز مظلومي سرمربي تيم ابومسلم مشهد در مورد برنامه كاري اش در اين تيم گفت: اردوي يك هفته اي در مشهد برگزار خواهيم كرد تا بدن بازيكنان را به شرايط ايده آل برسانيم. آن طور كه مسابقات تيم ابومسلم را ديدم بازيكنان در نيمه دوم از نظر بدني كم مي آوردند. در 12 روز فرصتي كه داريم 5 روز پس از اردو را به كارهاي تاكتيكي اختصاص مي دهيم. سرمربي جديد ابومسلم در مورد دستيارانش عنوان كرد: من با اصغر جانداري، آرمين رهبر و نخوديان كار مي كنم و يك بدنساز و آناليزور به اين جمع اضافه خواهم كرد.
سرمربي سابق مس در مورد پيشنهاد باشگاه استقلال تهران به وي گفت: با من صحبتي در اين زمينه نشده است. فقط با واعظ آشتياني خصوصي حدود 40 دقيقه صحبت كردم اما صحبت خاصي در مورد باشگاه استقلال نشد. وي در مورد بازيكنان ابومسلم و شرايط قراردادش تاكيد كرد: ما به يك بازيكن طراح و بازيساز احتياج داريم و در قراردادم نيز تاكيد شده در صورتي كه شرايط برايم مهيا نبود، از ابومسلم جدا مي شوم اما در صورت مهيا بودن شرايط در ابومسلم اگر از تمامي تيم ها پيشنهاد داشته باشم از اين تيم جدا نمي شوم.
عابدزاده: رضازاده براي پيروزي تصميم مي گيرد!
مربي بركنار شده تيم پيروزي گفت: متاسفم كه براي بودن يا نبودن برخي مربيان در پيروزي حسين رضازاده هم نقش دارد.احمدرضا عابدزاده با انتقاد از رفتار مسئولان باشگاه پيروزي كه پس از انتخاب علي دايي از جمع كادرفني كنار گذاشته شده و از اردوي تداركاتي امارات نيز باز ماند گفت: در جلسه تمرين دوشنبه تيم پيروزي كه همراه با مراسم معارفه علي دايي به عنوان سرمربي جديد تيم بود، مسئولان تيم به من گفتند كه علي سعيدلو رئيس سازمان تربيت بدني گفته است كه عابدزاده نبايد در جمع كادرفني تيم حضور داشته باشد. ظاهرا در جلسه اي كه سعيدلو در ايام تعطيلي تاسوعا و عاشورا با افرادي چون حسين رضازاده داشته، متقاعد شده است كه بنده در پيروزي نباشم و واقعا متاسفم براي چنين تيمي كه پيشكسوتان و مربيان شناخته شده اي دارد، رضازاده براي بودن يا نبودن برخي مربيان نقش دارد.
تركي: از فوتبال بيزار شدم
داور بين المللي ايران گفت: از فوتبال بيزار شده ام و قصد ندارم در مورد آن به هيچ عنوان صحبت كنم. محسن تركي در مورد اينكه در تصميمش مبني بر خداحافظي از داوري تجديدنظر كرده يا نه اظهار داشت: از فوتبال بيزار شده ام و دوست ندارم در مورد فوتبال و داوري اصلا حرفي بر زبان بياورم. وي در مورد اينكه چه اتفاقي رخ داده كه از فوتبال نفرت پيدا كرده گفت: اصلا دوست ندارم در مورد فوتبال حرفي بزنم. محسن تركي اعلام كرده از داوري فوتبال كناره گيري كرده است اما تا امروز خودش درباره اين تصميم اظهارنظر صريحي نداشته است.
دعوت از 32 بازيكن به تيم ملي اميد
كادرفني تيم فوتبال اميد اسامي 32 بازيكن دعوت شده به يازدهمين اردوي تداركاتي تيم اميد را اعلام كرد.
صالح خليل آزاد از برق؛ محمد مظاهري از استقلال اهواز، داوود
نوش صوفياني از راه آهن، رسول كر از شموشك، رضا طلبه از سپاهان نوين، شجاع خليل زاده از مس رفسنجان، حسن جعفري از ملوان، حسين ابراهيمي از ملوان، مهرداد آوخ از شهرداري بندرعباس، علي زينالي از سايپا، سروش رفيعي از مقاومت، اميرتاجيك علي آبادي از كاوه، مهدي دغاغله از استقلال اهواز، امير شرفي از استقلال اهواز، شهريار شيروند از سپاهان، بختيار رحماني از فولاد خوزستان، سيامك كوروشي از كاوه،رضا رحمتي از استيل آذين، رضا حقيقي از مقاومت، هادي سهرابي از داماش گيلان، ميلاد نصرتي از داماش دورود، سيدرضا اميري از ساپيا، آرش افشين از فولاد خوزستان، اميد ابوالحسني از پاس همدان، مسعود ابراهيم زاده از تراكتورسازي تبريز، حسن ابهري از تراكتورسازي تبريز، كمال كاميابي نيا از راه آهن، سامان آقا زماني و حميد رضا علي عسگر از پيروزي، مهدي رحيم زاده از ملوان، جلال الدين علي محمد ي از سپاهان نوين، ميثم تقيان از استيل آذين نفراتي هستند كه بايد راس ساعت 11 خود را به كادرفني در روز12 دي ماه در هتل المپيك معرفي كنند.

 



پرونده خروج ليندنر باز شد
بازگشت مربي فراري دوچرخه سواري به ايران

درحاليكه كمتر از دو سال پيش «ليندنر» سرمربي تيم ملي دوچرخه سواري كشورمان به دليل برخي مشكلات ايران را ترك و بازنگشت، زنگي آبادي از حل برخي سوءتفاهمات يا استخدام مجدد اين مربي خبر داد.
فدراسيون دوچرخه سواري از سال 83 و در زمان رياست هاشمي، از حضور «ولفرام ليندنر» آلماني بهره مي جست و اين همكاري تا ابتداي سال 87 و رياست اميررضا واعظ آشتياني ادامه داشت تا اينكه اين مربي چند هفته قبل از رقابت هاي قهرماني آسيا (ژاپن- ارديبهشت 87) يكباره ايران را ترك و هرگز به كشور بازنگشت.
اين اتفاق درحالي رخ داد كه مسئولين فدراسيون دوچرخه سواري چه در زمان آشتياني و چه در زمان رياست انصاري با مطرح كردن مسائلي چون طلب فدراسيون از بابت خريد لوازم توسط اين مربي، نارضايتي از عملكرد و بي انضباطي از اين مربي به اتحاديه جهاني دوچرخه سواري شكايت برد تا بازگشت اين مربي به ايران براي هميشه منتفي شود.
با گذشت كمتر از دو سال از خروج اين مربي آلماني و بدنبال سپردن سرپرستي اين فدراسيون به علي زنگي آبادي احتمال بازگشت اين مربي قوت يافته است. فدراسيون دوچرخه سواري با زير سؤال بردن حرف و حديث هاي گذشته و بيان اين مسئله كه مسئولين پيشين مدركي بابت شكايت يا پاسخ اين شكايت توسط UCI ارائه دهند شكل تازه اي به اين ماجرا داده است.
علي زنگي آبادي گفت: ليندنر را من به ايران آوردم من با كسي مشكل ندارم، اين فدراسيون قبلي و افراد آن بوده كه با اين مربي مشكل دارند! ظاهرا اين مربي براي فدراسيون دوچرخه سواري تجهيزاتي را خريداري مي كند. فدراسيون دوچرخه سواري هم پولي را به ليندنر براي پرداخت به UCI مي دهد كه اين مربي مبلغ پرداختي از سوي مسئولان فدراسيون را به عنوان طلب شخصي خود برمي دارد.
وي در توصيف اين مسائل خاطرنشان كرد: مسئولان فدراسيون دوچرخه سواري كشورمان كه در آن زمان نياز به بهانه اي براي بيرون كردن ليندنر داشتند، اعلام كردند كه اين مربي به ما بدهكار بوده و پول فدراسيون را برداشته است. درحالي كه طلب «ليندنر» هرگز پرداخت نشده بود و اين مربي به هيچ عنوان مسئول خريد فدراسيون نبوده كه بابت آن به كسي پاسخگو باشد. اين مسائل دست به دست هم داد تا اين مربي آلماني بدون اطلاع قبلي ايران را ترك كند.
زنگي آبادي تصريح كرد: اگر ما اين مربي را هم به ايران نياوريم تلاش مي كنيم تا با آمدن وي و برگزاري چند جلسه سوء تفاهمات را برطرف كنيم و ببينيم آيا اين مسئله سوء تفاهم بوده يا واقعا مشكلي وجود داشته است!
سرپرست فدراسيون دوچرخه سواري با انتقاد از عملكرد دو رئيس قبلي اين فدراسيون اظهار داشت: در كجاي دنيا مربي مطرحي را استخدام مي كنند و از وي مي خواهند تا براي تيم ويزا بگيرد، يا براي تيم رايزني كرده، لوازم و تجهيزات تهيه كند و مسافرت ها را هماهنگ كند! ليندنر يكي از مطرح ترين مربيان با سابقه دنيا بوده و متخصص برنامه ريزي تمرين اين رشته است اما مسئولان پيشين فدراسيون دوچرخه سواري به جاي استفاده از اين تجربيات از وي مي خواستند دنبال گرفتن رواديد برود!
زنگي آبادي تصريح كرد: مسئولان فدراسيون پيشين كشورمان از ليندنر به اتحاديه جهاني دوچرخه سواري شكايت برده اند اما چه مدركي دارند كه ثابت كند دادگاه ورزشي UCI راي به محكوميت اين مربي داده است. ظاهرا اتحاديه جهاني دوچرخه سواري هيچ اظهارنظري درخصوص اين شكايت نكرده است و اين مسئولان فدراسيون دوچرخه سواري ايران بودند كه از اين فرصت براي بوجود آوردن يك جنجال استفاده كردند.
فدراسيون دوچرخه سواري ايران قصد دارد بزودي يك مربي جديد را براي هدايت ركابزنان جاده استخدام كند. در بين نام چهار گزينه مدنظر اين فدراسيون نام «ولفرام ليندنر» نيز به چشم مي خورد.

 



خواندني از ورزش ايران

¤ شايعات از تغيير رئيس انستيتو فدراسيون كشتي حكايت دارند.احتمالا به زودي خبر كنار رفتن دكتر ضياء معيني از رياست انستيتو فدراسيون كشتي اعلام مي شود. معيني در اين سه سال رئيس انستيتو بود اما به دليل مشكلات بودجه اي نتوانست برنامه خاصي را اجرا كند. گفته مي شود قرار است جواد رفوگر رئيس و دبير سابق فدراسيون كشتي بار ديگر به اين فدراسيون باز گردد و جانشين معيني شود.
¤ رئيس مركز توسعه ورزش قهرماني و حرفه اي گفت: به منظور استفاده از تمامي پتانسيل هاي موجود براي توسعه ورزش پايه دووميداني پيست و ورزشگاه آزادي نيز به اين ورزش تعلق مي گيرد. حميد سجادي در مجمع عمومي فدراسيون دووميداني با اشاره به اهميت توجه ويژه به رشته هاي پايه افزود با توجه به علاقه بسيار زياد سعيدلو به رشته دووميداني و توجه ويژه وي به اين رشته اين قول را داده است كه براي سال آينده بودجه خوبي به اين رشته اختصاص دهد البته اين به شرط افزايش يك درصدي بودجه سازمان تربيت بدني است. وي افزود: با تلاش هايي كه انجام شد زمين چمن و پيست ورزشگاه شيرودي به فدراسيون دووميداني تعلق گرفت؛ اما در جهت استفاده از پتانسيل هاي موجود، پيست ورزشگاه آزادي نيز به دووميداني تعلق مي گيرد.
¤ باشگاه ذوب آهن اصفهان نظر نهايي خود در خصوص قبول يا عدم قبول ميزباني مسابقات بسكتبال غرب آسيا را تا پايان هفته اعلام مي كند. ذوب آهن پيش از اين خود درخواست ميزباني اين مسابقات را مطرح كرده كه مورد قبول كنفدراسيون بسكتبال آسيا قرار گرفته بود اما به يكباره اين باشگاه اصفهاني اعلام داشت كه به دليل هزينه هاي بالا از برگزاري مسابقات معذور است. با اين حال مسئولان باشگاه ذوب آهن نظر نهايي خود را دراين خصوص تا پايان هفته اعلام مي كنند. در صورت انصراف ذو ب آهن احتمالا مهرام ميزبان اين مسابقات خواهد شد.

 



تيم ملي تنها به پيروزي فكر مي كند
اولين رويارويي ايران و مالي در تاريخ

تيم هاي ملي فوتبال ايران و مالي امروز براي اولين بار در طول تاريخ فوتبال دو كشور به مصاف هم مي روند. تقابل اين دو تيم در حالي است كه ايران و مالي بازي اول خود را به حريفان واگذار كرده اند.
ايران و مالي در دي ماه سال 86 قرار بود در جزيره كيش با هم ديدار دوستانه اي را برگزار كنند كه به علت بارندگي شديد و آماده نبودن زمين ورزشگاه المپيك كيش، اين بازي لغو شد.
تيم ملي ايران تاكنون با تيم هاي آفريقايي الجزاير، كامرون، گينه، اوگاندا، كنيا، نيجريه، مصر، ليبي، توگو، آنگولا، زامبيا و سنگال ديدار كرده است و مالي سيزدهمين تيم آفريقايي حريف تيم ملي محسوب مي شود.
مالي كه با بزرگانش به قطر آمده است در ديدار مقابل ايران طبق گفته مدير رسانه اش مي تواند از كانوته، بازيكن سويايي اين تيم در كنار دياراي رئال مادريدي استفاده كند. البته وضعيت مصدوميت سيسوكو و سيدا فعلا نامشخص است و شايد اين دو بازيكن يوونتوسي و بارسلونايي به دليل مصدوميت به بازي نرسند.
تيم ملي فوتبال كشورمان دوشنبه شب در نخستين بازي خود در تورنمنت قطر با نتيجه سه بر دو مغلوب تيم ميزبان شد. براي ايران در اين بازي ميلاد زنيدپور و احسان حاج صفي گلزني كردند. مسلما با نتيجه اي كه در بازي اول تيم ملي رقم خورده شاگردان قطبي فقط به سه امتياز اين بازي فكر مي كنند چون مي دانند ديدار روز آخر مقابل كره شمالي بسيار دشوار خواهد بود.

 



اخبار تلگرافي از فوتبال جهان

¤ پس از 11 سال درگيري و مناقشه، دو اسطوره فوتبال برزيل (زيكو و روماريو) به اختلافات ديرينه پايان داده و با يكديگر آشتي كردند.
¤ مقامات باشگاه رئال مادريد براي خريد وين روني ، نمانيا ويديچ و سرگيو آخرو مبلغ 130 ميليون يورو كنار گذاشته اند.
¤ باشگاه بايرن مونيخ در تلاش براي استخدام متسلدر مدافع آلماني رئال مادريد است.
¤ مديرعامل باشگاه بارسلونا اسپانيا در تلاش است تا سيلوا هافبك تهاجمي والنسيا را به خدمت بگيرد.
¤ كاپيتان اسبق تيم ملي فوتبال انگليس روز دوشنبه اولين تمرين خود را با پيراهن آ.ث ميلان ايتاليا انجام داد.
¤ گوران پاندف مهاجم مقدونيه اي و جدايي طلب لاتزيو در آستانه پيوستن به اينتر قرار دارد. او احتمالا جانشين اتوئو خواهد شد.
¤ كارلو آنجلوتي سرمربي تيم فوتبال چلسي با وجود برتري مقابل فولهام در پايان اين ديدار از سوي هواداران آبي هاي لندن هو شد.
¤ مسئولان باشگاه منچسترسيتي در تلاشند تا تيري آنري مهاجم فرانسوي بارسا را به خدمت بگيرند.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14