(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 9 دي 1388- شماره 19546
 

دادستان تهران: حوادث روز عاشورا نشان داد بحث انتخابات يك بهانه بود
اطلاعيه فرماندهي نيروي انتظامي تهران بزرگ درباره وقايع روز عاشورا
اطلاعيه انجمن اسلامي كاركنان بانك سپه جسارت به ارزش هاي اسلامي را محكوم مي كنيم
دستگيري كلاهبردار شركت كاغذي فروش خودروهاي ليزينگي
با رضايت اولياي دم در شيراز 2 برادر قاتل به زندان محكوم شدند
پنج شنبه ماه مي گيرد
در شيراز اعضاي باند قاچاق مواد مخدر به حبس و جزاي نقدي محكوم شدند
وقوع خورشيدگرفتگي در 25 دي ماه
انهدام يك شركت هرمي در كردستان
كشف 950 دستگاه رسيور در قروه
حكم اعدام براي3 متهم تجاوز به عنف
حوادث كوتاه از كشور
مرتفع ترين مسجد جهان در دبي
بازداشت 15 مقام بلندپايه در جده
پاركينگ اختصاصي براي زنان چين
اعدام يك انگليسي قاچاقچي در چين



دادستان تهران: حوادث روز عاشورا نشان داد بحث انتخابات يك بهانه بود

دادستان عمومي و انقلاب تهران گفت: متاسفانه در روز عاشورا شاهد اقدامات ساختارشكنانه در تهران بوديم. عده اي مجرم و ضد انقلاب به دور از چشم مردم فكر مي كردند، مي توانند به تخريب اموال عمومي و شكستن حرمت، به انقلاب ضربه بزنند.
عباس جعفري دولت آبادي در حاشيه مراسم توديع و معارفه سرپرست دادسراي فرودگاه هاي تهران در جمع خبرنگاران در مورد تعداد كشته شدگان حادثه روز عاشورا اظهار داشت: 7 نفر در تهران كشته شدند و يك مورد اعلام شده با گلوله بوده كه نيروي انتظامي رسما اعلام كرده هيچ گلوله اي شليك نكرده است، لذا موضوع شليك گلوله در دست تحقيق است.
وي افزود: بقيه كشته شدگان در اثر برخورد جسم سخت و آسيب مشابه كشته شده اند و دو مورد هم بر اثر اصابت گلوله ساچمه اي بوده كه اساسا در اختيار نيروي انتظامي نيست.
دادستان تهران در مورد ورود ماموران به خبرگزاري دانشجويان ايران و ضرب و شتم يكي از خبرنگاران آن گفت: موضوع ورود به يكي از خبرگزاري ها را در مطبوعات خواندم اين ورود ناشي از اين اتفاق بوده و برنامه ساماندهي شده نبوده است.
جعفري دولت آبادي در مورد حادثه حسينيه جماران اظهار داشت: من از آن حادثه اطلاع دقيقي ندارم و تنها آن را در مطبوعات خوانده ام با توجه به اينكه حوادث مهم تري در روز عاشورا رخ داده است فكر مي كنم حوادث مهم تري وجود دارد و دادستاني آنقدر گرفتاري قضايي دارد كه به حوادث مهم تر بپردازد.
وي درباره انتشار اخباري مبني بر آنچه به عنوان مفقودي خبرنگار سوري شبكه تلويزيوني دبي (رضا الباشا) مطرح شده، افزود: كسي مفقود نشده است. سوال بايد تصحيح شود شخصي دستگير شده كه در حال بررسي است. اگر وزارت ارشاد موضوع را تاييد كند كه مجوز داشته حتما آزاد مي شود.
دادستان تهران در مورد دستگيري قاتل خواهرزاده ميرحسين موسوي و ناپديد شدن جسد وي گفت: من تعجب مي كنم كه خبرنگاران اين سوالات را از كجا مي آورند؟ بايد يك بار ديگر به منابع خبري خود رجوع كنند و اخبار موثق را بخوانند، جسد ربوده نشده و در پزشكي قانوني است و بعد از هماهنگي هاي لازم طبق مقررات تحويل مي شود.
وي درباره تعداد بازداشت هاي حوادث عاشورا اظهار داشت: از بنده تعداد بازداشت شدگان را نخواهيد اما افرادي كه دستگير شده اند در بازداشت به سر مي برند و اگر براي قضات احراز شود كه بي گناه هستند و مدركي عليه آنها وجود نداشته باشد آزاد خواهند شد. در غير اين صورت افرادي كه در اين روز توسط ماموران بازداشت شده اند حتما به اتهام جرايم عليه امنيت تحت تعقيب قرار خواهند گرفت.
دادستان تهران درباره تعداد افراد سياسي بازداشت شده اظهار داشت: افرادي كه در روز عاشورا بازداشت شدند كساني بودند كه در صحنه حوادث بودند بنابراين ما تفكيك بين سياسي و غيرسياسي نداريم و هركس در آن تجمع حضور داشته و شعار سر داده و تخريب كرده توسط پليس دستگير شده است به همين دليل تفكيك ميان آنها غيرقابل قبول است.
وي در پاسخ به سوال خبرنگاري مبني بر اينكه آيا مرتضي حاجي، قربانعلي بهزاديان نژاد، ابراهيم يزدي و عمادالدين باقي در تجمع روز عاشورا حضور داشتند و گفته مي شود كه يزدي و باقي شبانه در منزل شان دستگير شده اند، گفت: در مورد افرادي كه بازداشت شده اند حتما اتهامي در مورد آنها مطرح است و دستگيري ها حتما به موجب دستور قضايي است.
جعفري دولت آبادي درباره ادعاي همسر عمادالدين باقي مبني بر اينكه حكم بازداشت همسرش كه به امضاي دادستان تهران رسيده 29آذرماه به اتهام مصاحبه در ارتباط با آيت الله منتظري صادر شده در حالي كه اين مصاحبه آن زمان پخش نشده بود و باقي نيز پس از حوادث عاشورا دستگير شده است گفت: بازداشت افراد بدون ذكر نام و به دستور قضايي و حتما به موجب يك اتهامي بوده بنابراين از ما اسم نخواهيد منتهي افرادي كه بازداشت شده اند حسب دستور و قانوني بوده است.
دادستان تهران درباره آخرين وضعيت پرونده قاتل خواهرزاده موسوي از دادستان اظهار داشت: ما نمي توانيم ميان پرونده ها تفكيك قائل شويم اينكه مي گوييم اسم نياوريد به همين دليل است زماني كه اسم به ميان مي آوريد تبعيض قائل مي شويد پرونده تمام كساني كه در آن روز كشته شده اند در دادسراي جنايي تحت رسيدگي است و ايشان هم يكي از پرونده ها است.
خبرنگاري از دادستان تهران تاييد بازداشت قاتل خواهرزاده ميرحسين موسوي را خواست كه وي گفت: ما به شايعات نه دامن مي زنيم و نه آن را تاييد مي كنيم.
عباس جعفري دولت آبادي همچنين درباره حوادث اخير روز عاشورا گفت: متاسفانه در روز عاشورا شاهد اقدامات ساختارشكنانه در تهران بوديم. وقتي مردم مشغول عزاداري بودند عده اي مجرم و ضدانقلاب به دور از چشم مردم فكر كردند با تخريب اموال عمومي و شكستن حرمت ها مي توانند به انقلاب ضربه بزنند اما بي حرمتي و ساختارشكني به انقلاب و ارزش هاي انقلاب اسلامي نشان داد كه بحث انتخابات بهانه اي بيش نبود و ماهيت كساني كه در قالب انتخابات اعتراض كرده بودند، مشخص شد اما انقلاب از اين گونه حركت ها هيچ آسيبي نخواهد ديد.
دادستان تهران همچنين با بيان اين كه دستگاه قضايي حتما پرونده بازداشت شدگان روز عاشورا را به دادگاه ارسال مي كند و اغماضي صورت نخواهد گرفت، گفت: عده اي هنوز فكر مي كنند كه شركت كنندگان در اين تجمعات قصد اعتراض دارند كه حوادث روز عاشورا نشان داد اقدامات مجرمانه است و اين افراد كاملا اهداف شومي دارند و از خانواده ها مي خواهيم كه مراقب فرزندانشان باشند.وي در ادامه تاكيد كرد: كساني كه در تجمعات ضدانقلابي شركت كنند حتما بازداشت خواهند شد و دستگاه قضايي با قاطعيت با آنها برخورد خواهد كرد.
تكليف پرونده هاي مسكوت
سوانح هوايي مشخص شود
دادستان عمومي انقلاب تهران در مراسم معارفه سعيد حمزه نژادي به عنوان سرپرست جديد دادسراي ناحيه 9 ويژه فرودگاههاي تهران گفت: حوادث هوايي در كشور ما به سرعت فراموش مي شود لذا انتظار داريم پاسخ روشني به افكار عمومي داده شود و تكليف پرونده هاي مسكوت مشخص گردد.
همچنين در ابتداي اين مراسم احمد اسديان سرپرست سابق دادسراي ناحيه 9 ويژه فرودگاههاي تهران به اقدامات انجام شده در دوران تصدي مديريت خود در اين دادسرا اشاره كرد و گفت: تسريع در روند رسيدگي به پرونده ها و جلوگيري از اطاله دادرسي، خدمات بي وقفه و 24ساعته، اعمال سياستهاي پيشگيرانه و برخورد با دلالهاي بليت و شناسايي سارقان در فرودگاه از جمله اقداماتي بوده كه به طور جد در دادسراي ناحيه 9 دنبال مي شده است.
به گزارش ايسنا وي برخورد با برخي از شركتها و آژانسهاي هواپيمايي كه به تعهدات خود عمل نمي كردند و همچنين مبارزه با قاچاق انسان را از ديگر اقدامات انجام شده در دادسراي ويژه فرودگاههاي تهران برشمرد و گفت: در بررسي ها مشخص شد برخي باندها از طريق مدارك جعلي افرادي را از كشورهاي همسايه جهت تحصيل و يا اقامت جذب مي كردند كه تنها از يكي از اين باندها هزاران مدرك جعلي كشف شد.
اسديان همچنين به تشديد مبارزه با مواد مخدر و روانگردان در فرودگاهها اشاره كرد و گفت: امسال با كمك دستگاههاي ذيربط توانستيم از حمل مواد از سوي حجاج خودداري كنيم و توانستيم آمار حمل كنندگان مواد مخدر از سوي حجاج را كاهش دهيم به گونه اي كه امسال فقط يك مورد دستگيري به دليل حمل مواد داشته ايم در صورتي كه در سالهاي قبل اين آمار بيش از 200 مورد بود.

 



اطلاعيه فرماندهي نيروي انتظامي تهران بزرگ درباره وقايع روز عاشورا

فرماندهي نيروي انتظامي تهران بزرگ با صدور اطلاعيه اي توضيحاتي درباره وقايع روز عاشورا در تهران ارائه كرد.
مركز اطلاع رساني فرماندهي نيروي انتظامي تهران بزرگ در اين اطلاعيه آورده است: در خصوص وقايع و آشوب هاي ششم ديماه مقارن با عاشوراي حسيني و فتنه هاي فتنه گران و تحركات عوامل سرسپرده و ضدانقلاب، نيروي انتظامي تهران بزرگ ضمن محكوم كردن اين حوادث تلخ و ناگوار به استحضار مردم شريف و مؤمن مي رساند نيروهاي غيور و جان بركف انتظامي با استعانت از خداوند متعال و حمايت امت بصير و شهيدپرور، براساس وظيفه ذاتي خود براي شناسايي و دستگيري عوامل و محركان اصلي تحركات ضدانقلابي عاشوراي حسيني از هيچ كوششي فروگذار نخواهند كرد و با هرگونه هتك حرمت به مقدسات ديني و اصول و ارزشهاي نظام مقدس جمهوري اسلامي و باورهاي عميق مردم مسلمان ايران به شدت برخورد مي كنند.
در روز عاشوراي حسيني فتنه گران با سوء استفاده از خويشتن داري ماموران خدوم نيروي انتظامي و با برنامه ريزي قبلي و هدايت و فراخوان بيگانگان، اقدام به تحركات ضد انقلابي، تخريب اموال دولتي، عمومي و شخصي، ضرب و شتم عزاداران حسيني و حمله به ماموران انتظامي نمودند كه با بررسي هاي صورت گرفته وضعيت جان باختگان اين حوادث جهت آگاهي افكار عمومي به شرح زير اعلام مي گردد:
1-آقاي سيدعلي موسوي حبيبي بدون اينكه در صحنه اغتشاشات حضور داشته باشد در يكي از خيابانهاي فرعي تهران (خيابان شادمان)، در حدود ساعت 12الي 13 روز ششم دي در حين حركت به دست سرنشينان يك دستگاه خودرو با سلاح گرم هدف ترور قرار گرفته كه به علت تاخير در انتقال به بيمارستان دچار خونريزي شديد شد و فوت كرد. تحقيقات گسترده براي شناسايي عنصر يا عناصر تروريست ادامه دارد.
2- دو نفر با هويت معلوم در روز ياد شده در تقاطع خيابان هاي انقلاب و حافظ در جريان حمله و تهاجم با اشياي سخت به ماموران نيروي انتظامي زخمي شدند و پس از انتقال به بيمارستان جان باختند.
3- يك نفر با هويت معلوم به علت سقوط از پل و دو نفر يكي با هويت معلوم و ديگري با هويت نامعلوم بر اثر برخورد خودرويي با آنان در تجمع اغتشاشگران جان باختند. تحقيقات درباره اين موارد ادامه دارد.
4-يك نفر با هويت نامعلوم در جريان اغتشاشات با ضربات كارد كشته شده است.
توضيح اين كه جسد فردي با هويت معلوم و داراي سوابق كيفري در دادسراي مبارزه با مواد مخدر نيز در نزديكي محل حوادث روز ياد شده توسط ماموران كلانتري كشف شده كه بر اثر مرگ طبيعي فوت كرده و ارتباطي با اغتشاشگران و درگيري ها نداشته است.
تحقيقات براي شناسايي هويت جان باختگان ناشناس نيز توسط پليس آگاهي نيروي انتظامي ادامه دارد.

 



اطلاعيه انجمن اسلامي كاركنان بانك سپه جسارت به ارزش هاي اسلامي را محكوم مي كنيم

انجمن اسلامي كاركنان بانك سپه انزجار خود را از اهانت آشوبگران و حرمت شكني فتنه گران به باورهاي ديني اعلام كردند.
انجمن اسلامي كاركنان بانك سپه طي اطلاعيه اي با اعلام انزجار خود از اهانت آشوبگران و حرمت شكني فتنه گران به مقدسات و باورهاي ديني و حمله به عزاداران عاشوراي حسيني از امت شهيدپرور و انقلابي ايران دعوت كرد با حضور در راهپيمايي روز چهارشنبه جسارت به ارزش هاي اسلامي را محكوم و با خشم انقلابي خود پوزه فتنه گران را خاك مال نمايند.
همچنين در اين اطلاعيه از رياست قوه قضائيه خواسته شده است تا محاكمه سران فتنه و عوامل هتك حرمت به ساحت مقدس سرور و سالار آزادگان حضرت اباعبدالله الحسين(ع) هرچه زودتر انجام شود.

 



دستگيري كلاهبردار شركت كاغذي فروش خودروهاي ليزينگي

مرد ميانسالي كه با تاسيس شركت هاي كاغذي واگذاري خودروي ليزينگي اقدام به كلاهبرداري كرده بود، دستگير شد.
از تيرماه گذشته تعداد 35 نفر از شهروندان تهراني از طريق آگهي در جرايد كثيرالانتشار به آدرس شركتي به نام آويژه ايرانيان در خيابان ستارخان، تقاطع خسرو، ساختمان الماس رفته و مبالغي چند ميليون را درخصوص خريد ليزينگي خودرو به حساب شركت واريز و عليرغم وعده و وعيدهاي متوالي تاكنون خودرويي دريافت نكرده اند و در مراجعات بعدي متوجه تعطيلي دفتر شركت شده اند.
با تجميع پرونده ها در شعبه هشتم دادسراي ناحيه 2، به دستور خجسته، قاضي اين شعبه كارآگاهان اداره چهاردهم پليس آگاهي تهران بزرگ اداره مبارزه با كلاهبرداري مامور رسيدگي به شكايت 35 مالباخته اي شدند كه به اميد داشتن خودروي سواري به صورت ليزينگي و در مدت كمتر از 25 روز، به شركت آويژه ايرانيان مراجعه داشتند.
در تحقيقات نخست از 35 شاكي از سوي كارآگاهان مشخص شد كه محل شركت كه دفتر شيك و مجللي متشكل از چندين كارمند مرد و زن با وضعيتي آراسته و مرتب بوده كه مي توانسته توجه هر تازه واردي را به خود جلب كند.
از موارد ديگري كه توانسته بود تا اعتماد مراجعان را درخصوص صحت عملكرد شركت به دست آورد، مشاهده سربرگ هايي بود كه در فرم هاي مكاتباتي با مشخصات و آرم ايران خودرو مورد استفاده قرار گرفته است.
كارمندان در مقابل مشتريان خود ادعا مي كردند نماينده مجاز شركت ايران خودرو در تحويل ليزينگي خودروها هستند و در مدت كمتر از 25روز در صورتي كه مدارك متقاضيان و مبلغ واريزي كامل باشد، خودروي مورد نظر خود را دريافت مي كنند.
همچنين مشخص شد چك هاي صادره و واريزي مشتري ها نيز در وجه ايران خودرو بوده اما در بررسي هاي بعدي مشخص شد با جعل مهر همان نمايندگي ها مبالغ واريزي از سوي اشخاص از حساب خارج شده است.
با مشخصاتي كه در مورد نفرات اصلي در اختيار كارآگاهان قرار گرفت، آنها دريافتند فردي حدود 40 الي 45 ساله كه خود را اميري معرفي كرده است، هر ماه 2 الي 3 بار خود را به دفتر شركت رسانده و به عنوان مديرعامل حساب ها را بررسي كرده است.
با توجه به اطلاعات به دست آمده از مشخصات ظاهري اين فرد از قبيل وضعيت ظاهري و لهجه خاص شهرستاني وي، افسر پرونده احتمال داد اين فرد احتمال مي تواند متهم متواري پليس به نام بهنام باشد كه از سال 86 و پس از اخذ مرخصي از زندان، فراري شده است.
تصاوير موجود از اين متهم به رويت كارمند دستگير شده و تعدادي از شكات كه وي را ديده بودند رسيد و همگي تاييد كردند فرد اصلي تحت تعقيب همان كلاهبردار با سابقه فراري است.
كارآگاهان براي دستگيري اين فرد و 2 نفر ديگري كه به عنوان نفرات اصلي در شركت آويژه ايرانيان فعاليت داشتند، بسياري از شركت هاي فعال در امر خودروهاي ليزينگي را زير نظر گرفتند. از جمله شركتي به نام طاها خودرو و تجارت خودروي ايرانيان در خيابان ونك نبش كوچه ارم، ساختمان پارسيان، طبقه پنجم، واحد 9 كه از اواخر مهر مورد شناسايي قرار گرفت و با مشخصاتي كه از فعاليت اعضاء و كاركنان و نحوه فعاليت آنها به دست آمد كارآگاهان را بر آن داشت تا مدير مرموز و در سايه را كه به نام احمدرضا توكلي هر ماه فقط 2 الي 3 بار به اين دفتر سر مي زد تا به حساب هاي آن رسيدگي كند را تحت مراقبت شبانه روزي قرار دادند.
در ساعت 11 صبح بيستم آبان و پس از حدود يك ماه از شناسايي اين شركت از سوي تيم مراقب كارآگاهان، فرد مورد نظر كه همان بهنام كلاهبردار سابقه دار بود وارد آپارتمان شد.با ورود كارآگاهان به دفتر شركت طاها خودرو و تجارت خودروي ايرانيان، متهم كه قصد داشت از محل متواري شود با اقدام به موقع كارآگاهان غافلگير شد.
به گزارش فارس ارزش اموال كلاهبرداري شده از مالباختگان شناسايي شده شركت هاي مختلف متهمان كه تاكنون به 200 نفر رسيده اند نزديك به يك ميليارد تومان برآورد شده است كه با توجه به گستردگي فعاليت هاي بهنام و همدستانش، احتمال افزايش تعداد مالباختگان و ارزش اموال كلاهبرداري شده از آنها دور از ذهن نيست و با توجه به اينكه متهم اصلي پرونده در بيشتر اوقات در خارج از تهران و در شهرستان ها حضور داشته ممكن است وي در خارج از تهران و در شهرستان ها نيز از مردم كلاهبرداري كرده باشد.
از شهرونداني كه در شركت هاي فوق و در سال هاي اخير از آنها كلاهبرداري شده و پس از دستگيري متهمان به اداره چهاردهم يا دادسراي ناحيه 2 مراجعه نكرده اند دعوت شده تا براي پيگيري شكايت خود به اداره چهاردهم پليس آگاهي تهران بزرگ واقع در خيابان وحدت اسلامي مراجعه يا با شماره تلفن 51055431 تماس حاصل كنند.

 



با رضايت اولياي دم در شيراز 2 برادر قاتل به زندان محكوم شدند

شيراز - خبرنگار كيهان:
دو برادر كه با همدستي يكديگر خواهر خود را در شيراز به قتل رسانده بودند با رضايت اولياي دم به زندان محكوم شدند.
بر اساس اين گزارش 12 دي ماه سال 86 ماموران آگاهي شيراز جسد زن جواني را در حالي كه آثار جراحت روي بدنش و يك طناب يك متري دور گردنش بود در حوالي شيراز كشف كردند. با پيدا شدن اين جسد پليس به برادران اين زن جوان مشكوك شده و آنان را دستگير كردند. متهمان در جريان بازجويي به قتل خواهر خود به علت فساد اخلاقي اعتراف كردند.
دو برادر قاتل در شعبه 4 دادگاه كيفري استان فارس محاكمه شدند. متهم رديف اول اين پرونده در جلسه دادگاه گفت: مدت ها قبل از حادثه، خواهرم از شوهرش جدا شده بود و با مردهاي نامحرم ارتباط داشت. چندين بار من و برادرم به او تذكر داديم كه دست از كارهاي زشت خود بردارد اما توجه نمي كرد. تا اينكه روز حادثه يك طناب يك متري برداشته و دور گردنش پيچيديم و آنقدر فشار داديم تا خفه شد. پس از آن جسد را به اطراف شيراز برده و در محل خلوتي رها كرديم.
به گزارش خبرنگار ما، دادگاه به علت رضايت اولياي دم، متهمان را به 3 سال حبس محكوم كرد.

 



پنج شنبه ماه مي گيرد

پنج شنبه 10 دي، ماه گرفتگي جزئي در ايران قابل رويت خواهد بود.
شوراي مركز تقويم موسسه ژئوفيزيك دانشگاه تهران بر پايه آخرين دستاوردهاي نجومي اعلام مي دارد كه پنج شنبه 10 دي، ماه گرفتگي جزئي از ساعت 23:22 شروع مي شود و در ساعت 53:22 به حداكثر خود مي رسد و در اين هنگام سايه زمين فقط 4 درصد از سطح ماه را مي پوشاند، سپس ماه شروع به باز شدن مي كند و در ساعت 23:23 اين ماه گرفتگي به پايان مي رسد.
اين گرفتگي جزئي در تمام ايران قابل رويت خواهد بود.
به گزارش فارس، اين پديده همچنين در آسيا، اروپا، آفريقا و استراليا قابل مشاهده است.

 



در شيراز اعضاي باند قاچاق مواد مخدر به حبس و جزاي نقدي محكوم شدند

شيراز - خبرنگار كيهان:
اعضاي يك باند قاچاق مواد مخدر در شيراز به حبس و جزاي نقدي محكوم شدند.
چندي پيش ماموران پليس مبارزه با مواد مخدر فارس با خبر شدند چهار نفر با تشكيل باندي به صورت گسترده در امر تهيه و توزيع مواد مخدر در استان هاي كرمان، فارس و هرمزگان فعاليت دارند. پليس با هماهنگي مقام قضايي، منزلي كه مواد مخدر در آن نگهداري مي شد را شناسايي و در بازرسي از آن 880 كيلوگرم ترياك و حشيش كشف كرد. در همين رابطه چهار نفر قاچاقچي كه دو نفرشان برادر بودند دستگير و به اتهامات خود اعتراف كردند.
به گزارش خبرنگار ما قاچاقچيان دستگير شده در شعبه دوم دادگاه انقلاب اسلامي شيراز محاكمه شدند. «م-الف» 24 ساله به حبس ابد، پرداخت 36 ميليون تومان جزاي نقدي و 30 ضربه شلاق، «ع-الف» 28 ساله به 15 سال حبس، پرداخت 18 ميليون تومان جزاي نقدي و 15 ضربه شلاق، «ع-ج» 23 ساله به 15 سال حبس، پرداخت 10 ميليون تومان جزاي نقدي و 15 ضربه شلاق و «د-پ» 32 ساله به 15 سال حبس، پرداخت 10 ميليون تومان جزاي نقدي و 20 ضربه شلاق محكوم شدند. دو دستگاه خودروي سمند، يك دستگاه پژو 405، يك دستگاه زانتيا و يك دستگاه آزرا متعلق به قاچاقچيان نيز به نفع دولت مصادره شد.

 



وقوع خورشيدگرفتگي در 25 دي ماه

دبير اجرايي شاخه آماتوري انجمن نجوم ايران از وقوع خورشيدگرفتگي در 25دي ماه خبر داد و گفت: اين كسوف (خورشيدگرفتگي) از نوع حلقوي است كه مردم ايران نيز مي توانند به صورت جزئي آن را مشاهده كنند.
اين خورشيدگرفتگي از غرب آفريقا آغاز مي شود و در شرقي ترين نقطه چين به پايان مي رسد.
اسدالله قمري نژاد، با تأكيد بر اينكه اين خورشيدگرفتگي از نوع حلقوي است، اظهار داشت: اين نوع از خورشيدگرفتگي هنگامي رخ مي دهد كه از سطح زمين، اندازه ظاهري ماه كوچكتر از اندازه ظاهري خورشيد ديده مي شود در گرفت حلقوي بخشي از خورشيد به صورت حلقه روشن در اطراف ماه قابل رويت خواهد بود.
به گزارش مهر، وي با بيان اينكه اين گرفت بيست و سومين گرفت از 70 گرفت دوره 141 ساروسي است، ادامه داد: هر ساروس عبارت است از يكسري گرفت هايي كه با فاصله 18 سال و 11 روز و 8 ساعت به طور منظم رخ مي دهد.
به گفته قمري نژاد بهترين نقطه مشاهده گرفت در ايران در شهرهاي جنوبي كشور است و هرچه به سمت شهرهاي شمالي كشور حركت كنيم كمترين مقدار كسوف مشاهده مي شود.

 



انهدام يك شركت هرمي در كردستان

سنندج- خبرنگار كيهان:
اعضاي يك شركت هرمي در كردستان شناسايي و دستگير شدند.
به گزارش مركز اطلاع رساني نيروي انتظامي، رئيس پليس آگاهي كردستان با اعلام اين خبر گفت: در پي شكايات مردمي مبني بر فعاليت يك شركت هرمي در بيجار مأموران پليس آگاهي اين شهرستان با شناسايي محل مورد نظر نحوه فعاليت اعضاي اين شركت را تحت كنترل قرار دادند.
سرهنگ محمد قنبري افزود: اين شركت كه تحت نظر باند اينترنتي موسوم به «مگاويژن اينترنشنال» فعاليت مي كرد 6 نفر عضو داشت كه با هماهنگي مقام قضايي هر 6 سرگروه شركت مزبور دستگير شدند.
رئيس پليس آگاهي كردستان تصريح كرد: در تحقيقات پليس مشخص شد كه هر يك از اعضاي اين شركت 10 تا 40 ميليون ريال در آن سرمايه گذاري كرده اند كه براساس اعتراف رئيس شركت، آنان نماينده شركت «مگاويژن» هستند كه مالكان اصلي آن در سوئد و يكي از كشورهاي شيخ نشين حاشيه خليج فارس مستقرند و نماينده اصلي اين شركت در ايران در تهران و اروميه فعاليت مي كنند.
رئيس پليس آگاهي كردستان گفت: متهمان به همراه پرونده متشكله به مرجع قضايي تحويل و با تلاش مأموران روساي اين شركت هرمي در كشور شناسايي و اقدامات قانوني براي دستگيري آنان آغاز شده است.

 



كشف 950 دستگاه رسيور در قروه

سنندج- خبرنگار كيهان:
بيش از 950 دستگاه رسيور ماهواره در ميان جعبه هاي شير در شهرستان قروه كشف و ضبط شد.
به گزارش مركز اطلاع رساني نيروي انتظامي، فرمانده نيروي انتظامي شهرستان قروه با اعلام اين خبر گفت: درپي اعلام مركز 110 مبني بر تردد مشكوك يك دستگاه خودرو آذرخش با بغل نويسي يكي از شركت هاي صنعتي در محور دهگلان- قروه بلافاصله چند اكيپ گشت متشكل از ماموران كلانتري و دايره مبارزه با كالاي قاچاق عازم محل مورد نظر شدند.
سرهنگ «چراغي» افزود: ماموران با مسدود كردن مسيرهاي تردد اين خودرو كه به وسيله سه دستگاه خودرو سواري سمند، پژو و وانت مزدا اسكورت مي شد، موفق شدند خودرو آذرخش را در ميدان شهيد مدني قروه متوقف سازند كه در بازرسي از آن جعبه هاي خالي شير را مشاهده كردند.
فرمانده انتظامي قروه گفت: ماموران با درايت خود و تناقض جعبه هاي خالي شير و آرم بغل نويسي شده، خودرو مزبور را براي بررسي كامل به ستاد انتظامي منتقل كردند كه در بازرسي مجدد از آن 937 دستگاه رسيور، 1400 دستگاه LNB و يك دستگاه بي سيم دستي و مقدار 13 گرم ترياك را كشف و ضبط كردند و متهمين نيز دستگير شدند.

 



حكم اعدام براي3 متهم تجاوز به عنف

معاون دادستان تهران از اجراي حكم سه متهم به تجاوز به عنف و قتل در آينده اي نزديك خبر داد.
قاضي فخرالدين جعفرزاده تصريح كرد: حكم اعدام سه متهم به نام هاي عليرضا، امير و دولت خوان كه در شهرستان ورامين به تجاوز به عنف 12 زن اقدام كرده اند و از اين تعداد، هفت زن را به قتل رسانده اند، به زودي از سوي واحد اجراي احكام دادسراي امور جنايي تهران اجرا مي شود.به گزارش ايسنا، وي افزود: حكم اعدام اين سه متهم از سوي شعبه 71 دادگاه كيفري استان تهران در اواخر سال گذشته صادرشده و به تأييد ديوان عالي كشور نيز رسيده است.
سرپرست دادسراي امور جنايي تهران در پايان بر برخورد قاطع دستگاه قضايي با جرايم سنگيني كه امنيت جامعه را خدشه دار مي كنند، تأكيد كرد.

 



حوادث كوتاه از كشور

دستگيري سارقان منزل
زاهدان - خبرنگار كيهان: هفت سارق خودرو و مغازه در شهرستان چابهار دستگير و روانه زندان شدند.
كشف گازوئيل قاچاق
76 هزار ليتر گازوئيل قاچاق در ايرانشهر كشف شد. اين مقدار مواد سوختي از 3 دستگاه كاميون به دست آمد. در اين رابطه 5 نفر متهم دستگير شدند. همچنين 197 هزار نخ سيگار قاچاق طي هفته گذشته در اين شهرستان كشف شد.
قاچاقچيان مشروبات الكلي در دام پليس
تبريز - خبرنگار كيهان: كاروان مشروبات الكلي در مسير ملكان - بناب متوقف شد. كاروان مذكور كه شامل چندين دستگاه سواري پژو و پيكان بود 5 هزار و 930 بطر انواع مشروبات الكلي را از مهاباد حمل مي كردند كه با مشاهده پليس اقدام به فرار كرده و در باغ هاي اطراف روستاي جلفا مخفي اما با همكاري اهالي محل دستگير شدند. در اين رابطه 3 متهم دستگير شدند.
محكوميت دو نفر به پرداخت جريمه
رشت - خبرنگار كيهان: يك واحد جايگاه عرضه سوخت در رشت به دليل تخلف توسط اداره كل تعزيرات جريمه شد. صاحب اين جايگاه به علت عرضه خارج از شبكه 2 هزار و 500 ليتر گازوئيل به راننده يك دستگاه خودرو نيسان تانكردار جمعاً به پرداخت بيش از 9 ميليون و 630 هزار ريال جزاي نقدي محكوم شدند.
مرگ عابرپياده
تبريز - خبرنگار كيهان: برخورد خودرو پژو به رانندگي فردي به نام ك- ع با عابر پياده به نام الف-ط اهل و ساكن روستاي امند شبستر، عابر روستايي فوت كرد و خودرو پس از اين حادثه با دو خودرو ديگر نيز برخورد كرد.

 



مرتفع ترين مسجد جهان در دبي

بهره برداري از مرتفع ترين مسجد جهان هفته آينده در دبي آغاز مي شود.
به نوشته روزنامه الرياض چاپ عربستان، اين مسجد در مرتفع ترين نقطه برج دبي قرار دارد كه ارتفاع آن به 600 متر مي رسد.براساس اين گزارش، برج دبي كه چهارم ژانويه به طور رسمي مورد بهره برداري قرار خواهد گرفت، مرتفع ترين مسجد جهان را در طبقه فوقاني خود خواهد داشت و از مسجد موجود در طبقه 77 يك برج در عربستان بلندتر خواهد بود.
معلوم نيست، چرا سازندگان اين برج برخلاف روال معمول در جهان اسلام كه مسجد در روي زمين و در مجاورت مناطق مسكوني و تجاري احداث مي شود، آن را در آخرين طبقه ساخته اند، اما بهرحال به عنوان مرتفع ترين مسجد جهان به ثبت رسيده است.

 



بازداشت 15 مقام بلندپايه در جده

نيروهاي امنيتي عربستان طي دو روز گذشته 15 نفر از مسئولان بلندپايه شهر جده را دستگير و روانه زندان كردند.
به گزارش خبرگزاري ها، در پي افزايش نارضايتي هاي مردم جده دومين شهر بزرگ عربستان از عملكرد مسئولان دولتي در مهار سيل ويرانگر كه به مرگ 120 نفر انجاميد، ملك عبدالله دو هفته پيش دستور تشكيل كميته اي براي تعيين خسارت هاي وارده و افراد مقصر در اين حادثه را داد.بر اين اساس در روزهاي دوشنبه و سه شنبه نيروهاي امنيتي عربستان در جده اقدام به دستگيري معاون شهردار جده در بخش شهرداري هاي فرعي، مديركل راه هاي استان جده، مسئول كميته بارندگي ها و مسئول مالي بخش پيشگيري از حوادث كردند كه تاكنون تعداد افراد دستگير شده به 15 نفر رسيده است.همچنين بيش از 70 نفر از كاركنان بلندپايه شهرداري و ديگر دستگاه هاي استان جده به دليل سهل انگاري و اهمال از كار بركنار شدند.

 



پاركينگ اختصاصي براي زنان چين

نخستين پاركينگ اختصاصي براي استفاده زنان در استان «هبي» در شمال چين به بهره برداري رسيد.
گزارش واحد مركزي خبر به نقل از خبرگزاري فرانسه حاكيست، وانگ جنگ از مسئولان يك مركز تجاري در شهر شيجياجوانگ گفت: اين پاركينگ جديد با توجه به درك قوي زنان از رنگ و ارزيابي متفاوت آنها از فاصله طراحي شده است.جايگاههاي اين پاركينگ از حالت عادي يك متر پهن تر است و تابلوهاي رنگارنگ آن نيز بي ارتباط با پاسخگويي بهتر به نيازهاي زنان نيست.

 



اعدام يك انگليسي قاچاقچي در چين

مقامات پليس «چين» اعلام كردند كه يك فرد اهل «انگلستان» به اتهام قاچاق موادمخدر در اين كشور به دار آويخته شد.
اين انگليسي 53 ساله متهم به قاچاق چهار كيلوگرم هروئين از كشورش به چين شده بود.
با اعدام اين انگليسي، اين اولين بار پس از گذشت نيم قرن است كه دادگاه عالي «چين» يك خارجي را مستحق مرگ و اعدام مي داند.گفتني است، خانواده اين مرد كه براي درخواست استيناف و بخشش به چين سفر كرده بودند نيز موفق به تغيير حكم اعدام نشدند.اين در حاليست كه «گوردون براون» نخست وزير انگلستان اوايل ماه جاري از دولت چين درخواست كرده بود كه اين تبعه انگليسي را عفو كند.براساس ماده 347 قانون قضايي چين، هر شخص و يا گروهي كه به نوعي به تجارت، تهيه و توزيع هروئين بپردازد، حتي اگر اين ميزان تنها 50 گرم باشد، به اعدام محكوم مي شود، البته در بند 18 همين قانون آمده است كه اگر فرد خاطي به بيماري روحي و رواني دچار باشد، از اعدام رهايي مي يابد.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14