(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 9 دي 1388- شماره 19546
 

بازداشت يك جاسوس آمريكايي دركره شمالي
حزب حاكم مصر مبارك را نامزد انتخابات كرد
تظاهرات گسترده عليه مصر و اسرائيل در اعتراض به ساخت ديوار فولادي
حزب الله: با اقتدار آماده دفاع از لبنان هستيم
دولت يمن براي سركوب شيعيان صعده فرودگاه نظامي در اختيار آمريكا گذاشت
صدها مغازه و خودرو در ناآرامي هاي كراچي سوخت
قتل عام يك ميليون و 360هزارشهروند عراقي ظرف 8سال اشغالگري آمريكا
خشم نمايندگان مجلس افغانستان از قتل عام مردم به دست نظاميان ناتو
چها رسوي پنج قا ره



بازداشت يك جاسوس آمريكايي دركره شمالي

كره شمالي از دستگيري يك آمريكايي به جرم ورود غيرقانوني و مخفيانه به اين كشور خبر داد.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، كره شمالي روز سه شنبه اعلام كرد يك آمريكايي را كه به طور پنهاني و غيرقانوني وارد خاك اين كشور شده است دستگير كرده است.
خبرگزاري رسمي كره شمالي نيز در اين باره نوشت، «رابرت پارك» تبعه 28 ساله آمريكايي را در 24 دسامبر سال جاري هنگامي كه بطور مخفيانه و از طريق رودخانه يخ زده «تومن» از مرز چين وارد كره شمالي شده بود دستگير كرده است. منابع خبري در پيونگ يانگ اعلام كرده اند كه در حال بازجويي از «پارك» هستند. گفتني است چندي پيش نيز كره شمالي دو تبعه آمريكايي را به جرم ورود غيرقانوني و جاسوسي دستگير و پس از مدتي آنها را آزاد كرد.

 



حزب حاكم مصر مبارك را نامزد انتخابات كرد

دبيركل حزب حاكم مصر از نامزدي حسني مبارك براي انتخابات رياست جمهوري در سال 2011 خبر داد.
به گزارش فارس به نقل از روزنامه مصري «الاهرام»، «صفوت الشريف» در نشست دبيرخانه سياسي «حزب دموكراتيك ملي مصر» اظهار داشت: حسني مبارك رئيس كنوني حزب است و نامزد آن در انتخابات رياست جمهوري آينده خواهد بود.
وي گفت: سخن من در مورد نامزدي حسني مبارك جدي است اما باز هم تصميم گيرنده نهايي خود او خواهد بود.
به گفته آگاهان سياسي، با اوضاع فعلي مصر، حسني مبارك 84 ساله ديگر توانايي اداره كشور را نخواهد داشت و از چند سال گذشته تاكنون تلاش هايي از سوي وي و اطرافيانش براي تعيين جمال مبارك فرزند بزرگترش، آغاز شده است.

 



فردا برگزار مي شود
تظاهرات گسترده عليه مصر و اسرائيل در اعتراض به ساخت ديوار فولادي

سازمان هاي بين المللي حقوق بشر اروپا در اعتراض به اقدام دولت مصر در ساخت ديوار فولادي در مرز اين كشور با غزه در برابر سفارتخانه هاي مصر در كشورهاي مختلف تظاهرات خواهند كرد.
به گزارش خبرگزاري قدس به نقل از شبكه تلويزيوني الجزيره، اين سازمان هاي حقوقي در بيانيه اي اعلام كردند كه در تظاهرات فردا به اقدام مصر در ايجاد ديوار فولادي با مشاركت رژيم صهيونيستي و آمريكا، همچنين به ممانعت از ورود كاروان هاي انسان دوستانه به نوار غزه اعتراض خواهند كرد.
اين تظاهرات در حالي انجام مي شود كه مأسسات حقوقي سوئيس در حال بررسي امكان دادخواست عليه مقام هاي مصري به دليل ممانعت از ورود كمك هاي غذايي و دارويي به نوار غزه هستند.
اين سازمان ها اعلام كردند كه بعدازظهر روز پنجشنبه تظاهراتي در مقابل سفارت مصر در لندن، برپا خواهد شد و پس از آن تظاهراتي مشابه از مقابل سفارت مصر در هر يك از كشورهاي يونان، هلند، دانمارك، ايتاليا، سوئيس و سوئد برپا خواهد شد.
اين اعتراضات در حالي صورت مي گيرد كه كاروان شريان زندگي-3 در اعتراض به اقدام دولت قاهره در جلوگيري از ورود آنها به غزه دست به اعتصاب غذا زده اند.
روزنامه صهيونيستي هاآرتص چندي پيش فاش كرد كه مصري ها در حال فراهم كردن مقدمات ساخت ديوار فولادي در زيرزمين در امتداد مرز اين كشور با نوار غزه هستند.
اين ديوار در امتداد محور صلاح الدين حد فاصل خاك مصر با نوار غزه احداث مي شود و هدف آن جلوگيري از حفر تونل هاي زيرزميني توسط نيروهاي مقاومت اعلام شده است، اين ديوار با عمق 30 متر در زير زمين احداث خواهد شد و 9 تا 10 كيلومتر طول دارد.
قطعات اين ديوار در آمريكا ساخته شده است و قدرت آن در برابر بمب هم آزمايش شده است.
نمايندگان مجلس مصر در اعتراض به ساخت ديوار فولادي در مرز اين كشور با نوار غزه از دولت قاهره توضيح خواسته اند.
در همين رابطه «مشيرالمصري» دبير فراكسيون جنبش حماس در مجلس قانونگذاري فلسطين با اشاره به احداث ديوار فولادي مصر در مرز با غزه تأكيد كرد، خطر اصلي كه مصر را تهديد مي كند از ناحيه رژيم صهيونيستي است نه از جانب مردم غزه.
وي افزود، سياست راهبردي حماس صلح، تحقق آشتي ملي در بين تمام گروه هاي فلسطيني و ايجاد وحدت در اقشار مختلف فلسطين است. اما در ارتباط با احداث ديوار فولادي بايد گفت كه احداث چنين ديواري در خدمت منافع مصر و فلسطين نيست.
«احمد يوسف ابوحلبيه» نماينده مجلس قانونگذاري فلسطين نيز با اشاره به احداث ديوار فولادي گفت، هدف از احداث اين ديوار تشديد فشار بر جنبش حماس براي موافقت با طرح پيشنهادي آشتي ملي قاهره است.
از سوي ديگر همزمان با اولين سالروز حمله رژيم اشغالگر قدس به نوار غزه و ممانعت كشور مصر از ارسال كمك هاي بين الملل به غزه شهرهاي اردن شاهد اعتراض شديد مردمي است.
به گزارش خبرگزاري فارس، مسئله از آنجا آغاز شد كه در آستانه سالگرد تهاجم وحشيانه رژيم صهيونيستي به مردم مظلوم غزه، كشور مصر موضوع ساخت ديوار فولادي ميان خود و نوار غزه را مطرح كرد.
اين آغازي براي به راه افتادن موج اعتراض هاي مردمي عليه اقدامات رژيم صهيونيستي و برخي طرفداران آن از جمله كشور مصر و اردن بود اما مسئله اي كه باعث تشديد اعتراض ها در اردن شد، موضوع بلاتكليف ماندن كاروان «شريان زندگي 3» بود كه همچنان نيز در بندر عقبه (جنوب اردن) سرگردان است.
كاروان «شريان زندگي 3» كه رياست آن را «جرج گالودي» عضو پارلمان انگليس برعهده دارد، متشكل از 250 كاميون و آمبولانس و ديگر لوازم است كه از انگليس حركت خود را آغاز كرد و با جمع آوري كمك هاي انساني در طول مسير، قرار بود روز 27 دسامبر و همزمان با سالروز تهاجم وحشيانه صهيونيست ها به نوار غزه برساند.
اين كاروان روز چهارشنبه هفته گذشته وارد اردن شد و براساس گفته «گالودي» رئيس آن، قرار بود روز پنجشنبه حركت خود را به سوي مصر آغاز كند ولي پس از 5 روز سرگرداني در بندر عقبه، دولت مصر از پذيرش آن امتناع ورزيد. گالودي گفت، تا پايان عمرم براي فلسطين فعاليت مي كنم.
همين مسئله باعث شد تا شهروندان اردن همچون سال گذشته و در جريان جنگ 22 روزه غزه، موج اعتراض هاي خود را متوجه رژيم صهيونيستي، مصر و حكومت اردن كنند.از زماني كه مصر به طور رسمي اعلام كرد حاضر به پذيرش اين كاروان نيست، شهرهاي اردن شاهد اعتراضات گسترده اي شد كه به شكل هاي مختلف و در قالب گردهمايي، تحصن، اعتصاب، تظاهرات نمود پيدا كرد.
در همين راستا «عبدالله عبيدات» رئيس اتحاديه هاي اردن در مراسمي كه به همين مناسبت توسط مخالفان دولت اردن برپا شده بود، ضمن تأكيد بر ضرورت حمايت از ملت فلسطين از كشور مصر خواست تا دست از محاصره نوار غزه بردارد و طرح بناي ديوار فولادي را نيز پس گيرد.
وي با محكوم كردن اقدامات مصر در راستاي تأمين رضايت سران رژيم صهيونيستي، از رئيس جمهور مصر خواست تا دست از خيانت به ملت مظلوم فلسطين بردارد.
در اين مراسم تعداد زيادي از اعضاي اتحاديه هاي شغلي اردن كه از جمله مخالفان دولت اين كشور هستند و نيز اعضاي احزاب مختلف سياسي حضور داشتند.
در مراسم ديگري كه در شهر امان به منظور حمايت از مردم مظلوم فلسطين برگزار شد، تعدادي از احزاب مخالف دولت از جمله اسلامگرايان، اعتصاب كردند.
در همين رابطه هزاران زن و كودك فلسطيني در مقر يونسكو در غزه تجمع كردند و از جامعه بين الملل خواستند مردم جنگ زده اين منطقه كه تحت محاصره رژيم صهيونيستي قراردارند را فراموش نكنند.
وزير خارجه تركيه نيز بار ديگر از رژيم اسرائيل خواست هرچه سريع تر به محاصره منطقه بحران زده نوار غزه پايان دهد.
تجاوز را پاسخ مي دهيم
موسي ابو مرزوق معاون رئيس دفترسياسي حماس تأكيد كرد كه حماس به دنبال جنگ با رژيم صهيونيستي نيست اما در صورت تحميل جنگ آماده پاسخگويي كامل به آن است.
وي افزود، گردان هاي قسام و گروه هاي مقاومت هميشه آماده هستند و در كمين خواهند بود.
وي از كشورهاي عربي بويژه مصر و عربستان خواست تا براي شكست محاصره تحميلي بر نوار غزه تلاش كنند. ابومرزوق همچنين تأكيد كرد، تا زماني كه طرف مصري به ملاحظات حماس توجهي ندارد، حماس هرگز سند آشتي را امضا نخواهد كرد.
جنبش جهاد اسلامي فلسطين نيز رژيم صهيونيستي را خطري براي تمام جهان عرب دانست و تاكيد كرد كه اين رژيم محكوم به شكست است و تاريخ گواه آن است كه عزم و اراده ملت فلسطين هرگونه تجاوزي را با شكست مواجه خواهد كرد. گفتني است وزير جنگ رژيم صهيونيستي اظهار داشت كه در سال جديد ميلادي احتمال حمله به غزه و لبنان يا هر دوي آنها وجود دارد.

 



در صورت تهاجم صهيونيست ها
حزب الله: با اقتدار آماده دفاع از لبنان هستيم

حزب الله لبنان تاكيد كرد، با قدرت و اقتدار آماده دفاع از لبنان در برابر تجاوز احتمالي رژيم صهيونيستي است.
به گزارش خبرگزاري ها، شيخ حسن عزالدين مسئول روابط عربي حزب الله در واكنش به ادعاي اخير وزير جنگ رژيم صهيونيستي كه گفته بود در سال جديد ميلادي به لبنان حمله خواهند كرد گفت، مقاومت با قدرت و اقتدار آماده دفاع از لبنان است و هر روز به لحاظ امكانات و نيروها قدرتمند تر مي شود و از هيچ تهديدي نمي هراسد.
وي تاكيد كرد، ما اقتدار خود را از طريق مقاومت و شهدا به دست آورده ايم و از مواضع خود عقب نشيني نخواهيم كرد.
شيخ «نبيل قاووق» مسئول حزب الله در جنوب لبنان نيز بر بي باكي حزب الله در برابر تهديدها و فشارها تاكيد كرد و گفت، آمريكا شايد بتواند ملت ها، دولت ها و كشورهايي را به پذيرش خواسته هاي خود وا دارد، اما توان به زانو درآوردن حزب الله در لبنان را ندارد.
مسئول حزب الله در جنوب لبنان گفت، ما توانسته ايم با ايمان، اراده و عزمي حسيني در برابر كساني كه خواستار اعمال زور و ارعاب نسبت به لبنان هستند ايستادگي كنيم و قطعنامه 1559 را زيرپاي خود پاره كنيم.
شيخ قاووق با اشاره به اينكه مقاومت، قطعنامه 1559 را در كنار طرح خاورميانه به خاك سپرد بر موضع مقاومت در حمايت و پشتيباني از ملت فلسطين تا زمان برپايي دوباره بيت المقدس تاكيد كرد.
شيخ «ماهر حمود» عالم برجسته اهل سنت لبنان نيز گفت، ما به پيروزي هاي نظامي مقاومت در برابر رژيم اشغالگر قدس چشم دوخته ايم.
شيخ حمود با ابراز اينكه كسي كه خون خود را در راه خدا ارزاني مي دارد گرفتن پست و مقام برايش ارزشي ندارد، گفت: نسلي كه در مجالس امام حسين(ع) تربيت شده و نسلي كه سال گذشته در چنين ايامي در غزه مقاومت مي كرد، عزت و شرف در انتظار آنان است نه اينكه آنان در انتظار عزت و شرف باشند.
گفتني است روز گذشته چهار جنگنده فانتوم رژيم صهيونيستي به حريم هوايي لبنان تجاوز كردند كه با آتش پدافند نيروي هوايي لبنان مجبور به فرار شدند.
اسرائيل با تجاوز به حريم هوايي لبنان در نظر دارد مقدمات حمله دوباره به اين كشور را فراهم كند.
در جنگ 33 روزه ارتش متجاوز اسرائيل با تحمل شكست خفت بار مجبور به ترك خاك لبنان شد.

 



دولت يمن براي سركوب شيعيان صعده فرودگاه نظامي در اختيار آمريكا گذاشت

منابع خبري از راه اندازي يك فرودگاه موقت در يمن براي پرواز جنگنده هاي آمريكايي به منظور سركوب شيعيان صعده خبر دادند.
به گزارش خبرگزاري ها، منابع خبري اعلام كردند؛ «علي عبدالله صالح» رئيس جمهور يمن به فرماندهان نظامي در پادگان «جبل الاسود» دستور داده تا برخي از مواضع و پاسگاه هاي فرماندهي را به نيروهاي نظامي آمريكا تحويل دهند تا به عنوان يك فرودگاه موقت براي پرواز هواپيماهاي جنگي آمريكا مورد استفاده قرار گيرد. به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي به نقل از پايگاه اطلاع رساني «صعده آنلاين»، اين فرودگاه در منطقه «حرف سفيان» و در كنار جاده اصلي منتهي به پايتخت قرار دارد.
صعده آنلاين اعلام كرد: اين فرودگاه فعلا در مرحله آماده سازي است و جنگنده هاي آمريكايي از آن براي بمباران شهرها و روستاهاي يمن در استان هاي عمدان، صعده، حجمه، مارب، جوف و نيز نواحي اطراف پايتخت استفاده خواهند كرد.
از سوي ديگر جنگجويان الحوثي در پاسخ به اتهام وحشيانه هواپيماهاي صعودي به مناطق مسكوني و روستاهاي بي دفاع يمن، يك پايگاه نظامي عربستان موسوم به «قمرا» را به تصرف خود درآوردند.
در گزارش پايگاه اطلاع رساني الحوثي ها آمده است: در پاسخ به تهاجم وحشيانه و بمباران هاي مناطق مسكوني و كشته شدن غيرنظاميان، پاسگاه قمرا كه يك منطقه نظامي سعودي ها به شمار مي رود، به دست جنگجويان الحوثي سقوط كرد و نيروهاي ارتش عربستان از اين منطقه عقب نشيني كردند.
به گزارش صعده آنلاين، سلاح و مهمات موجود در اين پايگاه نظامي سالم به دست جنگجويان الحوثي افتاد. در همين حال ارتش عربستان براي روحيه دادن به سربازان و فرماندهان خود، با بيش از 110 تانك، زرهپوش و تجهيزات نظامي، از محور جابري تلاش كرد به محل استقرار الحوثي ها در نوار مرزي با يمن نفوذ كند، اما پس از از دست دادن نزديك به هشت خودرو نظامي، تانك و زرهپوش مجبور به عقب نشيني شد.
منابع خبري گزارش دادند، در پي تحميل اين شكست به نظاميان آل سعود، شهرهاي املاحيط، شدا، رازح، حرف سفيان، 36 بار مورد حمله هوايي قرار گرفت و 528 فروند موشك به اين مناطق اصابت كرد.
در همين حال، درگيري هاي شديدي در محور الملاحيط بين نظاميان يمني و جنگجويان الحوثي در جريان است و ارتش يمن روز سه شنبه ادعا كرد كه بر بلندي هاي مرزي «جبال الخزان» و «ظهرالحمار» تسلط يافته است.
از طرف ديگر با ادامه بمباران هاي كور عربستان و آمريكا و مرگ و آوارگي هزاران يمني، سازمان حمايت از كودكان و مركز حقوق بشر يمن از رئيس جمهور اين كشور و ملك عبدالله پادشاه عربستان خواست، بمباران هاي هوايي را متوقف و از كشتار غيرنظاميان جلوگيري كنند.

 



صدها مغازه و خودرو در ناآرامي هاي كراچي سوخت

مردم پاكستان در اعتراض به حمله انتحاري عليه سوگواران حسيني(ع) شهر كراچي، در خيابان هاي اين شهر تظاهرات كردند.
به گزارش خبرگزاري فارس، در پي حمله انتحاري يك ناشناس به مراسم عزاداري شيعيان كه عصر دوشنبه در شهر كراچي رخ داد، شهروندان پاكستاني در اين شهر دست به تظاهرات زدند. در طي اين تظاهرات اعتراض آميز، 465 مغازه و 68 خودرو به آتش كشيده شد و برخي از مراكز دولتي نيز در آتش سوخت.
مقامات پاكستان مردم خشمگين را به خويشتن داري دعوت كردند.
بر پايه اين گزارش، دولت پاكستان ده ها هزار نيروي امنيتي براي محافظت از عزاداران حسيني مستقر كرده بود، اما ظاهراً اين تعداد نيروي مسلح براي حفاظت از جان مردم كراچي كافي نبوده است.
آخرين آمار تلفات و زخمي هاي انفجار فوق، 43 كشته و حدود 100 زخمي اعلام شده است.
در همين حال، «آصف علي زرداري»، رئيس جمهور و «يوسف رضا گيلاني» نخست وزير پاكستان، حمله انتحاري به مراسم عزاداري سيدالشهداء(ع) در شهر كراچي را محكوم كردند و قول دادند كه عوامل اين عمليات تروريستي را به مجازات برسانند. «رحمان مالك» وزير كشور پاكستان نيز گفت، حمله به عزاداران حسيني(ع)، اقدامي كفرآميز است.
روز عاشورا نيز تروريست ها در شهر مظفرآباد كشمير پاكستان دست به حمله انتحاري زدند كه مرگ 10 تن و جراحت 80 نفر ديگر را در پي داشت. هنوز هيچ گروهي مسئوليت دو انفجار كراچي و مظفرآباد را برعهده نگرفته است. در پاكستان سلفي هاي تندرو كه در سازمان هايي مثل «سپاه محمد»، «لشكر جنگوي» و طالبان محلي سازماندهي شده اند، دست به حملات و انفجارهاي خونبار عليه شيعيان و ديگر شهروندان عادي پاكستان مي زنند. براساس آخرين خبرها، شيعيان پاكستان براي شهداي انفجارهاي فوق، سه روز عزاي عمومي اعلام كردند.

 



قتل عام يك ميليون و 360هزارشهروند عراقي ظرف 8سال اشغالگري آمريكا

رسانه هاي آمريكايي فاش كردند حمله ارتش اين كشور به عراق از سال 2003 تاكنون، بيش از يك ميليون و 360هزار عراقي را به كام مرگ كشانده است.
به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي از نيويورك، رسانه هاي آمريكايي تعداد كشته شدگان عراقي بر اثر حمله آمريكا به عراق در بهار سال 2003 و از آن زمان تاكنون را يك ميليون و 366هزار و 350عراقي اعلام كرده اند. بر اساس گزارش مذكور، اين آمار شامل آن دسته از عراقي ها نمي شود كه توسط خانواده هايشان به خاك سپرده شده اند و اسم آنها در فهرست كشته شدگان قرار نگرفته است. طي مدت مذكور نيز 4689نظامي آمريكايي در عراق به هلاكت رسيده اند.
در مورد هزينه هاي جنگ هم رسانه هاي آمريكايي دوشنبه گذشته اعلام كرده اند، زيربناي اقتصادي عراق عملا با اين اشغالگري نابود شده است. هزينه دو جنگ افغانستان و عراق براي آمريكا تاكنون (يعني تا پايان سال مالي 2009) بالغ بر 915ميليارد و 100ميليون دلار برآورد شده است. دولت آمريكا براي ادامه اشغالگري خود در اين دو كشور نيز 130ميليارد دلار بودجه براي سال 2010 درخواست كرده است. در صورت پذيرفته شدن بودجه 130ميليارد دلاري براي سال مالي جاري، جمع بودجه اي كه آمريكا طي اين سال ها صرف لشكركشي هاي خود در اين دو كشور مي كند، به بيش از 1000ميليارد دلار خواهد رسيد.

 



خشم نمايندگان مجلس افغانستان از قتل عام مردم به دست نظاميان ناتو

نمايندگان پارلمان افغانستان به كشتار 10 غيرنظامي در ولايت «كنر» توسط نظاميان اشغالگر آمريكايي، به شدت اعتراض كردند.
به گزارش خبرگزاري فارس، «فضل الله واحدي» والي ولايت «كنر» در گفت وگو با اين خبرگزاري، از كشته شدن 10 غيرنظامي در اين ولايت خبر داد.
به گفته واحدي، عمليات نيروهاي آمريكايي يك بامداد روز يكشنبه در منطقه «نرنك» صورت گرفت و از مجموع 10 قرباني، هشت نفرشان دانش آموز هستند. در پي اين واقعه «حامد كرزاي» رئيس جمهور افغانستان، با انتشار اطلاعيه اي، آن را محكوم كرد و خواستار تحقيقات جدي در اين رابطه شد.
خبرگزاري جمهوري اسلامي نيز گزارش داد، كشتار غيرنظاميان توسط نيروهاي آمريكايي در ولايت «كنر» خشم و اعتراض شديد نمايندگان پارلمان افغانستان را برانگيخت، به طوري كه شماري از نمايندگان به رسم اعتراض، جلسه پارلمان را ترك كردند.«حاجي فريد» يك نماينده مجلس با اعتراض نسبت به اين حادثه، از دولت افغانستان انتقاد كرد و گفت دولت چنين حوادثي را با جديت پيگيري نمي كند. فريد گفت: ما بارها پيش رئيس جمهور رفته ايم و او به گريه افتاده است، اما اين مشكل نه با گريه حل مي شود و نه با ايجاد كميسيون. كميسيون هايي كه در چهار سال گذشته ايجاد شده اند چه كردند؟ وي افزود: اگر يك سرباز آمريكايي كشته شود، تمامي يك روستا را بمباران مي كنند؛ رئيس جمهور روشن كند كه حكومت وي از ماست يا از خارجي ها؟ اگر از افغان ها است، پس خارجي ها بايد مطابق قوانين اين كشور عمل كنند.

 



چها رسوي پنج قا ره

بزرگترين صادركننده تروريست
يك مقام بلندپايه امنيتي عراق، عربستان سعودي و مصر را بزرگترين كشورهاي صادركننده تروريست به عراق معرفي كرد.
وي از حمايت مالي سران عربستان و مصر از گروه هاي تروريستي انتقاد كرد و گفت، سران ثروتمند عربستان و مصر با تأمين مالي گروه هاي تروريستي زمينه كشتار مردم بي گناه و ناامني در عراق را فراهم مي كنند.
1000 ترور در سال
رژيم صهيونيستي در سال 2009 با ترور 1061 نفر از فلسطينيان سال خونباري را براي اين ملت مظلوم رقم زد.
به نوشته روزنامه اردني الدستور، ماشين جنگي و كشتار رژيم صهيونيستي در اين سال باعث زخمي شدن 4810 فلسطيني نيز شده است كه 2773 نفر از آنان كودك بوده اند.
جذب 1500 مصري در موساد
يك آكادمي به ظاهر علمي وابسته به موساد در چهار سال گذشته موفق شده است تا 1500 مصري را به صورت رايگان آموزش دهد.
روزنامه المصريون با چاپ اين خبر به نقل از يك منبع امنيتي نوشت، اين اقدام خطري براي امنيت ملي مصر به شمار مي رود.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14