(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 9 دي 1388- شماره 19546
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
متكي: به ياوه گويي انگليس با تودهني پاسخ مي دهيم
احمدي نژاد : حوادث روز عاشورا نمايشنامه اي صهيونيستي- آمريكايي بود
حمايت بي پرده آمريكا و رژيم صهيونيستي از فتنه گران
سومين گردهمايي زنان عاشورايي برگزار شد
ضرب الاجل يك هفته اي دانشجويان به قوه قضائيه براي برخورد با سران فتنه
به دنبال بارندگي هفته هاي اخيرواحد 3 نيروگاه كرخه وارد مدار شد
در اعتراض به هتك حرمت عاشورا حوزه علميه قم امروز تعطيل است
اخبار ادبي و هنري



متكي: به ياوه گويي انگليس با تودهني پاسخ مي دهيم

وزير خارجه كشورمان در واكنش به دخالت هاي انگليس در حوادث چند روز اخير ايران تأكيد كرد اگر اين كشور به ياوه گويي هايش پايان ندهد، تودهني خواهد خورد.
منوچهر متكي در كنفرانس خبري مشترك به همراه وزير خارجه سومالي، در خصوص دخالت هاي انگلستان در حوادث اخير از جمله روز عاشورا، گفت: اگر انگليس به ياوه گويي هايش پايان ندهد تودهني خواهد خورد.
وي افزود: اظهارات سخيف برخي مقامات خارجي گوياي پرونده ننگين آنها در تعاملات متناقض و متضادشان است.
وزير خارجه خطاب به اين كشورها اظهار داشت: ما پرونده هايتان را هنوز خيلي باز نكرده ايم كه بگوييم در كجا چه كار مي خواهيد بكنيد و نقشه هاي پشت پرده شما چيست، اما خوشبختانه ملت ها دقيق در حال متوجه شدن هستند.
سفير انگليس در تهران
به وزارت خارجه احضار شد
سفير انگليس در تهران در اعتراض به دخالت هاي اين كشور در امور داخلي ايران ديروز به وزارت خارجه كشورمان احضار شد.
به گزارش فارس، »سايمون گس« ديروز به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض جمهوري اسلامي ايران از سوي »دلفي« معاون مديركل اروپاي غربي و رئيس اداره اول غرب اروپا در خصوص دخالت هاي اين كشور در امور داخلي كشورمان به وي ابلاغ شد.
تكذيب ادعاي تغيير نام
خيابان ايران در صنعا
مقامات وزارت خارجه يمن ادعاي تغيير نام خيابان ايران در صنعا را كذب محض خواندند. منابع رسانه اي در يمن اعلام كردند كه مقامات وزارت امور خارجه اين كشور در پاسخ به سأال خبرنگاران در خصوص شايعه تغيير نام خيابان ايران در صنعا گفتند: نام خيابان ايران در صنعا هيچگاه تغيير نكرده و ادعاهاي برخي رسانه ها در اين باره كذب محض است.

 



احمدي نژاد : حوادث روز عاشورا نمايشنامه اي صهيونيستي- آمريكايي بود

رييس جمهوري با اشاره به حوادث تاسف بار روز عاشورا تصريح كرد: ملت ايران از اين بازي ها زياد ديده است، نمايشنامه اي كه صهيونيست ها و آمريكايي ها آن را سفارش دهند و بليتش را پيش خريد كنند فقط خودشان تماشاچي آن هستند.
به گزارش ايرنا، دكتر محمود احمدي نژاد ديروز در مراسم معارفه رييس فرهنگستان علوم پزشكي در محل نهاد رياست جمهوري با ابراز تاسف عميق از حوادث روز عاشورا خاطرنشان كرد: ملت ايران از اين نمونه بازي ها زياد ديده و ملتي حادثه ديده است.
رئيس جمهوري اينگونه حوادث را نمايشي و سفارشي خواند و گفت: براي يك نمونه نمايشي تهوع آور از سوي طراحان آن اجرا مي شود كه البته هم آنان اشتباه مي كنند و هم كساني كه در داخل اين نمايش را اجرا مي كنند.
احمدي نژاد با انتقاد شديد از موضع گيري باراك اوباما رييس جمهوري آمريكا و دولت انگليس در قبال حوادث اخير تصريح كرد: ما بارها آنان را نصيحت كرده ايم اما گويا آنان اصرار دارند ذلت را تجربه كنند و مطمئنيم ذلتي بالاتر از پيشينيان خود را تجربه خواهند كرد.
ملت ايران دشمنان را
وادار به عقب نشيني مي كند
رييس جمهوري بار ديگر بدخواهان ملت ايران را به تامل درباره رفتارشان در قبال ملت ايران فراخواند و در عين حال تصريح كرد: آنها خواهند ديد كه ملت ايران با حضور در صحنه بار ديگر آنان را شرمنده مي كند، عقب مي زند و در تاريخ رسوايشان مي كند.
احمدي نژاد از ملت ايران به عنوان ملتي عظيم و بافرهنگ نام برد و گفت: ملت ايران هم اكنون مديريت فكري، نظري و ايماني جهان را در اختيار دارد و منادي برادري، اخلاق، ايستادگي و پاكي است.
رييس دولت دهم با بيان اينكه ملت ايران براي جهانيان سخن هاي فراوان دارد، حرف ملت ايران را جهاني و داراي شنونده خواند و گفت: ملت ايران هم اكنون در همه مناسبات جهاني حرف تعيين كننده و آخر را مي زند.
رييس جمهوري در عين حال رفتار برخي دولت هاي غربي در قبال مسائل و تحولات ايران را قابل تامل دانست و گفت: آنان با هم جمع مي شوند و در نشست هاي خود آرزوهاي خود را رد و بدل مي كنند.

 



به دنبال هتك حرمت روز عاشورا صورت گرفت
حمايت بي پرده آمريكا و رژيم صهيونيستي از فتنه گران

به دنبال هتك حرمت آشوب طلبان و اغتشاشگران در عاشوراي حسيني به مقدسات و ارزش هاي اسلامي، بار ديگر آمريكا، انگليس، رژيم صهيونيستي و گروهك منافقين از اقدامات وقيحانه فتنه گران حمايت كردند.
باراك اوباما رئيس جمهور آمريكا كه براي گذراندن تعطيلات در جزاير هاوايي به سر مي برد روز دوشنبه در بيانيه اي تصريح كرد كه آمريكا به حمايت از اغتشاشگران متعهد است.
اوباما در اين بيانيه با دخالت در امور داخلي ايران خواستار آزادي آن دسته از آشوب طلباني شد كه در حوادث اخير بازداشت شده اند. رئيس جمهور آمريكا همچنين در بيانيه خود متعهد شد تا درحوادث استثنايي و فوق العاده از اغتشاشگران حمايت كند و اعلام كرد كه تاريخ طرف افرادي خواهد بود كه به اصطلاح خواهان عدالت هستند. اوباما ادعا كرد حوادث ايران آنطور كه محمود احمدي نژاد گفته است مرتبط با آمريكا و ديگر كشورها نيست.
وي بدون آنكه به آشوب طلب ها و حملات فتنه گران به اموال عمومي و شخصي مردم ايران اشاره اي كند اظهار داشت: ماهها است كه ايرانيان هيچ اقدامي به جز احقاق حقوق خود انجام نداده اند، اما هر دفعه با مشت آهنين بي رحمي روبرو شده اند، حتي در روزهايي كه به منزله روزهاي مقدس هستند.
جالب اينجاست كه در همين حال، هنري كيسينجر وزير خارجه اسبق آمريكا كه با بخش خبري شبانگاهي بي.بي.سي گفت وگو مي كرد اظهار داشت: اگر اغتشاشات داخلي ايران منجر به براندازي حكومت نشود، آمريكا بايد دست به كار شود و براي براندازي نظام جمهوري اسلامي ايران در خارج اقدامات جدي انجام دهد. وي گستاخانه گفت: ما بايد براي تشديد ناآرامي ها در ايران تلاش كنيم و حكومت مطلوب خود را بر سر كار بياوريم.
ايهود باراك وزير جنگ رژيم صهيونيستي هم همچون باراك اوباما و كيسينجر در سخناني در كميسيون روابط خارجي و امنيتي پارلمان رژيم صهيونيستي خواستار حمايت بيشتر از اغتشاشگران در ايران شد و گفت اين عده بايد از بيشترين حمايت هاي بين المللي بهره مند باشند.
در همين ارتباط، ديويد ميليبند وزير خارجه انگليس نيز با انتشار بيانيه اي آنچه را كه مرگ غم انگيز معترضان در ايران خواند محكوم كرد و در بيانيه خود نوشت: من از دولت ايران مي خواهم به حقوق انساني شهروندان خود احترام بگذارد، حقوقي كه متعهد است آنها را رعايت كند.
دولت سوئد نيز كه تا چند روز ديگر رياستش بر اتحاديه اروپا پايان مي يابد با اشاره به حوادث اخير در روز عاشورا با انتشار بيانيه اي آنچه را كه سركوب خشونت آميز تظاهرات ها ناميده است محكوم كرد.
همچنين به دنبال حمايت غرب و رژيم صهيونيستي از آشوبگران در ايران، مريم رجوي سركرده گروهك منافقين نيز از اغتشاشگران حمايت كرد.
وي كه با خبرگزاري رويترز گفت وگو مي كرد مدعي شد كه زمان آن رسيده است كه تحريم هاي شديد جهاني بر عليه ايران به اجرا گذارده شود.
از سوي ديگر؛ وزارت امور خارجه روسيه با ابراز تأسف از تلاش برخي براي مرتبط كردن روسيه با جريانات سياسي داخلي در ايران، آن را اقدام تحريك آميز مخالفان توسعه همكاري هاي روسيه و ايران دانست. به گزارش خبرگزاري روسي ريانووستي وزارت خارجه روسيه در بيانيه اي تصريح كرد: «آنچه باعث تأسف عميق مي شود، آن است كه برخي نيروها درصدد آن هستند كه مسكو را به جريانات سياست داخلي ايران ربط بدهند. ما مطمئن هستيم كه در اين قضيه دست مخالفان توسعه همكاري هاي روسيه و ايران در كار است كه با چنين تحريكاتي تلاش مي كنند تا به روابط دوستانه و همراه با درك متقابل بين دو ملت روسيه و ايران آسيب برسانند.»
گفتني است؛ در حالي كه باراك اوباما، ايهودباراك، ديويد ميليبند و گروهك منافقين آشكارا از اغتشاشگران در تهران در حوادث اخير دفاع مي كنند، ديروز معصومه ابتكار عضو شوراي شهر تهران و معاون سابق خاتمي درجلسه اين شورا در سخناني اغتشاشگران روز عاشورا را اغتشاشگر ندانست.
به گزارش فارس، ابتكار گفت: مردم شهر ما اغتشاشگر نيستند و معترضان اغتشاشگر نبودند ولي فضا به گونه اي است كه متأسفانه اين وقايع روز به روز وضعيت شديدتري را به خود مي گيرد.
احمد مسجد جامعي ديگر عضو شوراي شهر تهران و وزير ارشاد دولت خاتمي هم در اين جلسه بدون اشاره به هتك حرمت آشوبگران در روز عاشورا گفت: بنده شاهد بودم در حسينيه جماران كه واقعاً مجلس قرآن بود، چگونه برخورد شد.
مسجد جامعي تصريح كرد: بنده اصلاً نمي خواهم وارد بحث هاي جناحي و گروهي شوم ولي فيلم ويدئويي اين مراسم موجود است و درست نيست كه در مراسم عزاي سيدالشهدا حمله شود.
اين در حالي است كه در شب عاشورا هواداران موسوي و خاتمي بازهم به حرمت شكني پرداختند و در ميان سخنراني محمد خاتمي در جماران با سوت و كف به تشويق وي پرداختند.

 



سومين گردهمايي زنان عاشورايي برگزار شد

سومين گردهمايي و ميثاق 12 هزار نفري زنان عاشورايي صبح ديروز در مهديه تهران، برگزار و در آن تاكيد شد: زن يك ركن اساسي و واقعي در واقعه عاشورا بوده است.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران خانم مصلحي از استادان دانشگاه در اين همايش كه از سوي اداره كل امور بانوان شهرداري تهران برگزار شد، با مورد توجه قرار دادن جمله «كل يوم عاشورا و كل ارض كربلا» گفت: عنصر عاشورا در هر عصري و براي هر ملتي مي تواند به وجود بيايد.
وي مورد توجه قرار دادن صبر و بصيرت را از جمله وظايف مهم مسلمانان دانست و اظهار داشت: برخي دستگاههاي وابسته تبليغاتي در گذشته وقتي مي خواستند بحث صبر را براي مردم بازگو كنند اين واژه را به «تسليم» تعبير مي كردند و مي گفتند، صبر يعني اين كه شرايط موجود را هر چه هست بپذيريد و هيچ سخني نگوييد. در حالي كه در دين ما صبر به معناي استقامت در مسير حق است.
اين استاد دانشگاه خطاب به زنان حاضر در اين همايش گفت: اگر امروز من و شما به عنوان مادران، خواهران و همسران، درس ها، عبرت ها و پيام هاي عاشورا را با دل و جان لمس كنيم و آن را به فرزندانمان كه در معرض گردبادهاي وحشتناك و بنيان بركن شبهات، ترديدها و تفسيرهاي ناروا و اموي از دين هستند منتقل كنيم حاصل عمرمان بر باد نخواهد رفت.
مصلحي در ادامه سخنان خود از حضرت زينب(س) به عنوان عنصري كليدي در كربلا و روز عاشورا ياد كرد و با اشاره به جمله حضرت امام(ره) (محرم و صفر اسلام را زنده نگه داشته است)، گفت: اين كه امام خميني(ره) صفر را در كنار محرم مورد توجه قرار داده اند به اين دليل است كه پيام كربلا توسط حضرت زينب (س) در ماه صفر به مردم رسانده شده است.
وي همچنين زن را ركن اساسي و واقعي در واقعه عاشورا خواند و در ادامه گفت: شما زنان در تاريخ اين مرز و بوم همواره احياگر اصل بسيار مهم ولايت فقيه بوده ايد، چنانچه حضور شما در واقعه تنباكو و پس از آن انقلاب اسلامي مثال زدني است.

 



ضرب الاجل يك هفته اي دانشجويان به قوه قضائيه براي برخورد با سران فتنه

دانشجويان دانشگاه هاي تهران با تجمع در مقابل قوه قضائيه خواستار برخورد قاطع و قانوني دستگاه قضا با سران جريان فتنه شدند.
به گزارش فارس، دانشجويان دانشگاه هاي تهران كه عصر ديروز در اعتراض به حرمت شكني حاميان جنبش سبز اموي در روز عاشورا، در مقابل قوه قضائيه تجمع كرده بودند، به مسئولان اين قوه براي برخورد با سران فتنه طبق قانون مجازات اسلامي يك هفته مهلت دادند.
براساس اين گزارش، تجمع كنندگان اعلام كردند اگر تا پايان ضرب الاجل يك هفته اي هيچ برخوردي از سوي قوه قضائيه با سران جريان فتنه صورت نگيرد، اقدام انقلابي خود را براساس وصيت نامه حضرت امام خميني(ره) انجام خواهند داد.
همچنين در تجمع ديروز دانشجويان در مقابل قوه قضائيه اعلام شد كه شورايي به نمايندگي از تشكل هاي دانشجويي و با حضور نمايندگان اتحاديه هاي دانشجويي از جمله دفتر تحكيم وحدت، اتحاديه جامعه اسلامي دانشجويان، بسيج دانشجويي، اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانشجويان مستقل و جنبش عدالتخواه دانشجويي تشكيل خواهد شد و برخورد با سران فتنه را از مسئولان قوه قضائيه پيگيري خواهد كرد.
تجمع كنندگان در پايان با صدور قطعنامه اي بار ديگر از قوه قضائيه خواستند كه بدون هرگونه ملاحظه اي با سران جريان فتنه و حاميان آنان برخورد قانوني نمايد.
در بخشي از اين قطعنامه تأكيد شده است: «ما دانشجويان به نمايندگي از جمعيت ميليوني جريان دانشجويي مسلمان اعلام مي داريم كه از قوه قضائيه خواستار پي گيري و اشد مجازات كساني كه طراح و هدايت گران اصلي اين بي حرمتي بوده اند مي باشيم و در صورت هرگونه كوتاهي از سوي مسئولان قضايي به حرمت دل داغدار عصمت كبري حضرت زينب «سلام ا... عليها» سوگند مي خوريم كه در انجام وظيفه اسلامي و انقلابي خود كوتاهي نخواهيم كرد.
فرار حاميان جنبش سبز
در دانشگاه علم و صنعت
دانشجويان دانشگاه علم و صنعت كه قرار بود ديروز تجمع خود را در اعتراض به حرمت شكني حاميان موسوي در روز عاشوراي حسيني پس از برگزاري نماز ظهر و عصر در اين دانشگاه برگزار كنند، پس از مواجه شدن با تجمع اندك حاميان جنبش سبز اموي در اين دانشگاه در ساعت 30:11 كه در حمايت از اغتشاشگران روز عاشورا برگزار شد، زودتر از موعد مقرر تجمع خود را با حضور بيش از 800 نفر آغازكردند.
دانشجويان دانشگاه علم و صنعت به همراه مردم ولايتمدار با سر دادن شعارهاي «مرگ بر منافق»، «موسوي، خاتمي، اين آخرين پيام است»، «لعن علي عدوك ياحسين، خاتمي و كروبي و ميرحسين»، «واي اگر خامنه اي حكم جهادم دهد» و با در دست داشتن پرچم هاي «يا حسين (ع)» و «يا ابوالفضل(ع)» به سمت تجمع كنندگان حامي ميرحسين حركت كرده و قبل از اين كه اين اندك آشوبگر و حامي جريان فتنه را متفرق كنند آنان خود پا به فرار گذاشتند.

 



به دنبال بارندگي هفته هاي اخيرواحد 3 نيروگاه كرخه وارد مدار شد

به دنبال بارندگي هفته هاي اخير و افزايش ارتفاع آب سد كرخه واحد سوم نيروگاه برق آبي اين سد وارد مدار شد.
به گزارش روز سه شنبه ايرنا، خشكسالي و كاهش ارتفاع آب در سال هاي اخير باعث خارج شدن اين نيروگاه از اواسط مهرماه 1387 از مدار توليد شده بود.
براساس اين گزارش، با افزايش ارتفاع آب طي بارندگي هاي هفته هاي اخير و رسيدن به رقم بهره برداري، واحد 3 نيروگاه سد كرخه با توليد انرژي روزانه معادل 600 مگاوات ساعت، هفته گذشته وارد مدار شد.
يادآور مي شود نيروگاه برق آبي كرخه داراي سه واحد 3/133 مگاواتي است.

 



در اعتراض به هتك حرمت عاشورا حوزه علميه قم امروز تعطيل است

مركز مديريت حوزه علميه قم با صدور بيانيه اي ضمن محكوم كردن حوادث اخير در تهران و هتك حرمت مقدسات تاكيد كرد كه دروس حوزه امروز تعطيل است و طلاب همگام با مردم سراسر كشور فرياد هيهات من الذله را سر مي دهند.
به گزارش رجانيوز در اين بيانيه آمده است: حوادث تلخ عاشوراي 88 يادآور صحنه هاي شرم آور هتاكان حريم حسيني در سال 61 هجري بود، گويا يزيديان شمرخو، سر از خاك مذلت هزار ساله برآورده و اين بار حسينيان آزاده ايران اسلامي را هدف تيرهاي بي حرمتي قرار داده اند.
در بخش ديگري از اين بيانيه آمده است: آنان به اين نيز بسنده نكرده، عقده حقارت واخورده تباهي خويش را با جسارت به كتاب خدا و خانه عبادتش، گشاده و عزاداران سردار آزادگي و شرف، حسين بن علي(ع) را آماج كينه هاي سرخورده شان قرار داده، نذورات و اموال آنان را غارت نموده اند.
اين بيانيه ادامه مي دهد: امروز، حراست و حمايت از نظام مقدس جمهوري اسلامي و اصل مترقي ولايت فقيه كه در اطاعت از ولي واجب الاطاعه، رهبر حكيم و فرزانه انقلاب حضرت آيت الله خامنه اي تجلي يافته، پاسخي روشن به نداي ياري خواهي مظلوم كربلا حضرت سيدالشهدا(ع) است.
در بيانيه مركز مديريت حوزه علميه قم آمده است: آگاهي و بصيرت مردم قدرشناس در حضور به موقع و برخورد آگاهانه با اغتشاشگران حوادث اخير، ياري گر مسئولين ذيربط در شناسايي و محاكمه عوامل و مسببان ساختارشكن اين وقايع بوده و برخورد قاطع و قانوني با آنان نشان از استواري و استحكام نظام مقدس اسلامي است.
اين بيانيه مي افزايد: مركز مديريت حوزه هاي علميه ضمن عرض تسليت اين واقعه ناگوار به ساحت قدسي حضرت ولي عصر(عج)، رهبر معظم انقلاب، مراجع عظام تقليد و عزاداران ولايتمدار ايران سرافراز از حضور يكپارچه و متحد مردم غيور و هميشه در صحنه و روحانيون آگاه كه همواره مراتب وفاداري و پيروي خود را از آرمان هاي امام راحل و ارزش هاي انقلابي و ولايت فقيه به اثبات رسانده اند تشكر مي نمايد.
مردم قم امروز از ميدان شهيد مطهري اين شهر به سمت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) راهپيمايي خواهند كرد.

 



اخبار ادبي و هنري

دعوت به آمادگي مردم
در مقابل فتنه گران توسط نهادهاي فرهنگي
نهادها و انجمن هاي فرهنگي و هنري با صدور بيانيه هايي ضمن محكوميت توهين به عاشورا توسط فرقه موسوي، مردم را به آمادگي در مقابل فتنه گران دعوت كردند.
سازمان بسيج هنرمندان در بيانيه خود تاكيد نموده: اين مردم گوش به امر و چشم به فرمان مولا و مقتدا و نايب امام زمانشان، آيت الله سيدعلي خامنه اي هستند، كه اگر صبري هست به فرمان اوست، كه اگر اذن دهد خروش حسيني اين ملت نيز به امر او دامن فتنه گران را خواهد گرفت. چه زيبا گفت يگانه هنرمند دوران، شهيد سيد مرتضي آويني كه «هر كس مي خواهد ما را بشناسد، داستان كربلا را بخواند».
انجمن قلم ايران در بيانيه خود آورده است: با اين آرزو كه قوه قضاييه، بيش از اين در تقابل با كساني كه زنجيرشان در دست سران فتنه آمريكايي، انگليسي و صهيونيست جهاني است تعلل پيشه نكرده و نقاب از چهره منافقان بردارد تا حقيقت وجودشان براي همگان عيان گردد و ريشه فتنه براي هميشه بخشكد.
دبيرخانه شوراي عالي انقلاب فرهنگي ضمن محكوم كردن اقدام هتك حرمت مقدسات در عاشوراي حسيني از همه مردم خواست، هوشياري خود را حفظ كنند و آمادگي را براي جلوگيري از فتنه هاي بعد افزايش دهند.
سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران نيز با فتنه عظيم خواندن اقدامات اغتشاشگران در روز عاشورا از همه كساني كه به دام نيرنگ هاي بيگانگان و فتنه انگيزان افتاده اند خواسته كه تا فرصت باقي است به آغوش ملت بزرگوار و مسلمان بازگردند.
بسيج مداحان هم در بيانيه اش آورده است: چنانچه برخورد قاطع و هرچه سريع تر مقامات امنيتي و قضايي كشور با عاملان اين جنايات مشاهده نكند، با اشاره رهبر عظيم الشان خود، با حركت سيل عظيم كفن پوشان حسيني براي هميشه اين غده سرطاني را از اين سرزمين خون و قيام محو خواهد نمود.
كنسرت خوانندگان طاغوتي در تاسوعا و عاشورا
همزمان با توهين تتمه داخلي آمريكا و انگليس به عاشورا، گروهي از خوانندگان طاغوتي و لس آنجلسي نيز در دبي كنسرت موسيقي مبتذل برگزار كردند!
ايرنا گزارش داد كه برگزاري كنسرت هاي خوانندگان مبتذل در ايام محرم نيز در دبي تعطيل نشد و تبليغات اين كنسرت ها در مراكز حضور ايرانيان در اين شهر توزيع مي شد و برنامه هاي آن ها حتي در تاسوعا و عاشورا نيز برگزار شد.
ريگي هم فيلمساز شد!
عبدالمالك ريگي، تروريستي كه دستش به خون جمعي از مردم بي گناه كشورمان آلوده است قصد دارد براي پيشبرد اهدافش فيلم بسازد!
سايت پرچم گزارش داد ريگي كه اين روزها تحت حمايت شديد دولت هاي غربي به فعاليت هاي تروريستي خود ادامه مي دهد با هماهنگي مقامات اسلام آباد قراردادي كلان با چند نفر از كارگردانان معروف پاكستاني براي ساخت فيلمي مستند منعقد كرده است. در اين فيلم كه توسط دو كارگردان ساخته و با مشاوره دو كارگردان ديگر نهايي مي شود طرح آمريكايي ايجاد كشور بلوچستان و همچنين، ماجراي بمب گذاري اين گروهك در مسجد اميرالمومنين زاهدان با استفاده از جذابيت هاي تصويري و به صورتي كاملا احساسي و با هدف تطهير چهره گروهك ريگي به تصوير كشيده شده و در لابلاي آن سخنراني برخي سخنرانان و خطباي افراطي فارسي زبان نيز براي توجيه جنايات گروهك ريگي گنجانده شده است. اين فيلم كه در حال طي مراحل نهايي خود مي باشد قرار است كه در سطحي وسيع و با كيفيت خوب در مناطق مختلف از جمله سايت هاي اينترنتي پخش شود.
جشنواره فيلم فجر سراسري مي شود
جشنواره بين المللي فيلم فجر امسال همزمان با تهران در شيراز و از سال آينده در استان هاي سراسر كشور برگزار مي شود.
سيدمحمد حسيني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در گفت وگو با ايرنا گفت: تلاش ما بر اين است تا اين رويداد سينمايي از سال آينده همزمان با تهران در ديگر استان هاي كشور نيز برگزار شود و اين موضوع در جلسه استانداران مطرح شده است.
حسيني با اشاره به اين كه امسال نيز اقداماتي براي انجام اين مهم صورت گرفته است، اظهار داشت: چنانچه در بيست وهشتمين جشنواره فيلم فجر اين شرايط وجود نداشته باشد از سال آينده قطعا جشنواره همزمان در تعداد استان هاي بيشتري برگزار مي شود.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14