(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 10 دي 1388- شماره 19547
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
امام (ره)، الگوي عاشورا و جهاني شدن انقلاب اسلامي -2
در جلسه غيرعلني مجلس دادستان كل كشور از تحت تعقيب بودن سران فتنه خبر داد
گسترش موج محكوميت اهانت فرقه موسوي در روز عاشورا آتش خشم مردم ولايتمدار شعله ورتر شد
احمدي نژاد: دخالت بيگانگان هيچ تاثيري در مواضع و حركت رو به كمال ملت ايران ندارد
حاميان فرقه موسوي در دانشگاه تهران عكس مراجع تقليد را پاره كردند
معاون خبرگزاري ايتارتاس: رسانه هاي غربي درصدد انحراف افكارعمومي جهان نسبت به ايران هستند
بيانيه مجمع تشخيص مصلحت نظام درباره حوادث روز عاشورا
آه بر مظلوميّت سالار شهيدان (ع) مصداق عبادت است



امام (ره)، الگوي عاشورا و جهاني شدن انقلاب اسلامي -2

سرخ كربلايي

ابراهيم حاجي محمدزاده

برخلاف گذشته كه روشنفكران وابسته و غربزده مدعي رهبري توده هاي مردمي در تحولات اجتماعي شده و حركت را به انحراف مي كشيدند، پيروزي امت اسلامي ما الگوي جديدي از تحولات اجتماعي و انقلابي را رقم زده است. معمار انقلاب اسلامي با يادآوري تجربيات تلخ گذشته دراين باره ميفرمايند:
«... اي مسلمانان جهان كه به حقيقت اسلام ايمان داريد بپاخيزيد و در زير پرچم توحيد و در سايه تعليمات اسلام، مجتمع شويد و دست خيانت ابرقدرتان را از مملكت خود و خزاين سرشار آن كوتاه كنيد. و مجد اسلام را اعاده كنيد. و دست از اختلافات و هواهاي نفساني برداريد كه شما وراي همه چيز هستيد. بر فرهنگ اسلامي تكيه زنيد و با غرب و غربزدگي مبارزه نماييد و روي پاي خودتان بايستيد و بر روشنفكران غربزده و شرقزده بتازيد و هويت خويش را دريابيد و بدانيد كه روشنفكران اجير شده بلايي بر سر ملت و مملكتشان آورده اند كه تا متحد نشويد و دقيقاً به اسلام راستين تكيه ننمايند بر شما آن خواهد گذشت كه تاكنون گذشته است...»(1)
و با بر شمردن گره هاي كوري كه غرب و غرب باوران بر سرنوشت ملت ها زده اند. پيروزي انقلاب اسلامي را عصر آگاهي و تعهد امت اسلامي با معيارهاي عاشورايي دانسته و ميفرمايند:
«... امروز زماني است كه ملتها چراغ راه روشنفكرانشان شوند و آنان را از خودباختگي و زبوني در مقابل شرق و غرب نجات دهند كه امروز روز حركت ملت هاست و آنان هادي هدايت كنندگان تاكنوند. بدانيد كه قدرت معنوي شما بر همه قدرتها چيره خواهد شد و قريب يك ميليارد جمعيت شما با خزاين سرشار و ثروت بي پايان مي تواند تمام قدرت ها را درهم شكند. نصرت كنيد خدا را تا نصرت دهد شما را، اي اقيانوس بزرگ مسلمانان، خروش برآوريد و دشمنان انسانيت را درهم شكنيد، كه اگر به خداي بزرگ روآوريد و تعليمات آسماني را وجهه خود قرار دهيد، خداي تعالي و جنود عظيم او با شماست...»(2)
و تنها شرط عضويت در اين سازماندهي مردمي و جهاني براي مبارزه عليه استكبار را استقبال كربلايي از مرگ سرخ دانسته و مي فرمايند:
«... اگر ما با آمريكا و ساير ابرقدرت ها و قدرتها كنار آمده بوديم، گرفتار اين مصايب نبوديم. ولي مردم ما ديگر به هيچ وجه حاضر نيستند تن به خواري و ذلت دهند و مرگ سرخ را به زندگي ننگين ترجيح مي دهند. ما براي كشته شدن حاضريم و با خداي خويش عهده نموده ايم كه دنباله روي امام خود سيدالشهدا باشيم...»(3)
و دقيقاً بر مبناي منطق حسيني و سازماندهي كربلايي اوضاع كنوني عالم را اينگونه تبيين مي كنند:
«... با اوضاع فعلي جهان اين يك استثناي تاريخي است كه با مرگ و شهادت و شكست ما مطمئناً هدف ما شكست نمي خورد...»(4)
حضرت امام (ره) با اشاره به تبليغات هميشگي استكبارجهاني كه با تحقير محرومان و پابرهنگان سعي در قدرتمندي خود و ناچيز شمردن آنان دارد به آيه 5 سوره قصص كه حتمي بودن حكومت جهاني مستضعفان را بشارت مي دهد استناد فرموده و بر مبناي معيارهاي توحيدي آغاز رهبري و امامت جهاني مستضعفان را اينگونه تفسير مي فرمايند: «ونريد ان نمن علي الذين استضعفوا في الارض و نجعلهم ائمه و نجعلهم الوارثين وعده فرموده و عمل خواهد شد. اين طبقه اي كه آن بالانشين ها اين ها را پست مي شمرند و ميگفتند طبقه پائين، منطق مستكبرين همين بود كه استكبار مي كردند تكبر مي فروختند بر جامعه، ملت ما را طبقه پائين حساب مي كردند. بالا كي بود؟ آقاي «آريامهر» و آن دستجات خودش! آنها بالا ها بودند، و همه شما را و همه ما را و همه ملت را به حساب نمي آوردند، چيزي نيستند اينها! قضيه استضعفاف همين است، نه اينكه خدا مي فرمايد ضعفا، ضعفانه، مستضعفها. يعني آنهايي كه قدرت دارند، قدرت ايمان دارند، و آنها نمي فهمند و اينها را مستضعف حساب مي كند مي گويند اينها ضعيفند. آنهايي كه اينها را جزء ضعفا مي شمارند نه اينكه ضعفا. بعضيها اين كلمه را چون نفهميده اند، كلمه مستضعف را نفهميده اند، مي گويند كه خوب چرا مستضعف؟ چرا ما بايد مستضعف باشيم آنها ما را ضعيف حساب مي كنند، نه اينكه شما ضعيفيد، شما ايمان داريد، شما آن بوديد كه يك همچو قدرتي را با مشت عقب زديد و به جهنم فرستاديد. قوت ايمان در شماست و حس شهادت-خواهي كه جوانها مكرر اين معنا را مي خواهند، زنها مكرر مي گويند به اينكه فلان جوان، از من رفته دو تا ديگر هم هست، اين هم مي دهم، اين حس بود، اين حس شهادت خواهي و فداكاري بود كه اصل ندارد يك ملتي كه هيچ نداشت بر طاغوت غلبه كرد...»(5)
قدرت مستضعفان جهان زماني تحقق مي پذيرد كه تمامي پابرهنگان و محرومان جهان بر مبناي سيرو سلوك عارفان مبارزه جو هر روز را عاشورا و همه سرزمين ها را كربلا ببينند:
«اين كلمه «كل يوم عاشورا و كل ارض كربلا» يك كلمه بزرگي است كه اشتباهي مي فهمند. آنها خيال مي كنند كه يعني هر روز بايد گريه كرد! لاكن اين محتوايش غير از اين است.
كربلا چه كرد، ارض كربلا در روز عاشورا چه نقشي را بازي كرد، همه زمينها بايد آنطور باشند نقش كربلا اين بود كه سيدالشهدا-سلام الله عليه- با چند نفر جمعيت و عدد معدود آمدند كربلا و ايستادند در مقابل ظلم يزيد و در مقابل دولت جبار، در مقابل امپراتور زمان ايستادند و فداكاري كردند و كشته شدند، لكن ظلم را قبول نكردند، و شكست دادند يزيد را. همه جا بايد اينطور باشد، همه روز هم بايد اينطور باشد، همه روز بايد ملت ما اين معنا را داشته باشند كه امروز روز عاشوراست و ما بايد مقابل ظلم بايستيم و همين جا هم كربلاست و بايد نقش كربلا را ما پياده كنيم. انحصاربه يك زمين نداشته، انحصار به يك فرد نداشته، قضيه كربلا منحصر به يك جمعيت هفتاد و چند نفري و يك زمين كربلا نبود. همه زمين ها بايد اين نقشه را اجرا كنند. و همه روزها غفلت نكنند. ملت ها بايد غفلت نكنند از اينكه هميشه بايد مقابل ظلم باشند...»(6)
و بر مبناي اين تعهد عاشورايي و سازماندهي كربلايي است كه حضرت امام آينده را اينگونه ترسيم مي كنند:
«آمريكاي جهانخوار بايد بداند كه ملت عزيز و خميني تا نابودي كامل منافعش او را راحت نخواهد گذاشت و تا قطع هر دو دست آن به مبارزه خدايي خود ادامه خواهند داد ملت ما همان گونه كه نشان داده اند، تحمل تمام كمبودها را براي حفظ شرف و آبروي خويش خواهد نمود. ملت مقاوم ما از روز اول مبارزه اش ميدانست كه با تمام قدرتها و ابرقدرتها دست به گريبان است و بايد بداند كه تمامي ايادي داخلي و خارجي قدرتها و ابرقدرتها خصوصاً آمريكا جنايتكار براي شكست ما از تمام امكاناتش استفاده خواهد نمود، ولي چاره چيست كه كوه مصيبت ها در مقابل حيثيت اسلامي- ايراني ما چون كاهي است و مردم ما بايد خود را آماده اين درگيري حسيني تا پيروزي كامل بنمايند، كه مرگ سرخ به مراتب بهتر از زندگي سياه است و ما امروز به انتظار شهادت نشسته ايم تا فردا فرزندانمان در مقابل كفر جهاني با سرافرازي بايستند و بار مسئوليت استقلال واقعي را در تمامي ابعادش به دوش كشند و با افتخار پيام رهايي مستضعفين را در جهان سر دهند...»(7 )
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
(1) و (2) صحيفه امام ج13 ص 212
(3) و (4) صحيفه امام ج13 ص 213
(5) صحيفه امام ج 10 ص 121
(6) صحيفه امام ج 10 ص6
(7) صحيفه امام ج 14 ص 408

 



در جلسه غيرعلني مجلس دادستان كل كشور از تحت تعقيب بودن سران فتنه خبر داد

دادستان كل كشور در جلسه غيرعلني مجلس شوراي اسلامي از تحت تعقيب بودن سران فتنه سبز اموي خبر داد.
به گزارش خبرگزاري ها، حجت الاسلام محسني اژه اي دادستان كل كشور ديروز با حضور در جلسه غيرعلني مجلس به تحليل حوادث روز عاشورا در تهران و مسائل پيراموني آن پرداخت.
پس از پايان اين جلسه غيرعلني، نماينده رباط كريم در مجلس به ميان خبرنگاران آمد و گفت: در جلسه مذكور نمايندگان مجلس از قوه قضائيه و دادستان كل كشور خواستند كه محركان اصلي و سران فتنه دستگير شوند.
نوروزي افزود: كساني كه در اين حوادث بيانيه صادر مي كنند همچون مهدي كروبي، ميرحسين موسوي و فائزه هاشمي بايد دستگير و محاكمه شوند.
اين عضو فراكسيون انقلاب اسلامي مجلس خاطرنشان كرد: آنها نبايد در حاشيه قرار گيرند و در امان باشند.
نماينده رباط كريم در مجلس تأكيد كرد: ما از محسني اژه اي خواستيم كه سران فتنه دستگير شوند و دادستان كل كشور در اين جلسه اظهار داشت كه سران فتنه تحت تعقيب هستند.
وي همچنين يادآور شد در اين جلسه قرار بود وزير اطلاعات و فرمانده نيروي انتظامي نيز شركت كنند اما به دليل برگزاري جلسه در شوراي عالي امنيت ملي در مجلس حضور نيافتند.
نماينده رباط كريم در مجلس بار ديگر يادآور شد: در اين جلسه غيرعلني اكثريت نمايندگان بر ضرورت اجراي قانون مجازات اسلامي تأكيد داشتند كه اگر كسي با تحريك و اغوا باعث شود جمعي به جان يكديگر بيفتند و سلب امنيت كنند آنها بايد به يك تا پنج سال زندان محكوم شوند.
وي افزود: كساني كه بيانيه صادر مي كنند و مردم را به خيابانها و برپايي اغتشاش دعوت مي كنند بايد بر طبق قانون مجازات اسلامي با آنها برخورد شود.
نوروزي يادآور شد: مصطفي كواكبيان عضو فراكسيون اقليت در اين جلسه اظهار داشت كه بايد به حادثه جماران نيز رسيدگي شود و آقاي محسني اژه اي پاسخ داد در حسينيه جماران كساني حضور يافته بودند كه شعارهاي ضدامنيتي سر مي دادند و در جبهه سبز شركت داشتند كه اين شعارها باعث شد با آنها برخورد شود.
نماينده رباط كريم در مجلس تصريح كرد: مقصر اصلي خود آنها هستند.
نوروزي ادامه داد: يكي از نمايندگان تهران نيز در اين جلسه رئيس جمهوري را در اين زمينه مقصر دانست اما دادستان كل كشور حرف وي را مغالطه خواند و پاسخ داد كه اگر كسي مردم را تحريك مي كند چه ربطي به رئيس جمهور و ديگر افراد نظام دارد.
همچنين كاظم جلالي سخنگوي كميسيون امنيت ملي مجلس با اشاره به جلسه غيرعلني مجلس و اظهارات دادستان كل كشور گفت: آقاي اژه اي در اين جلسه گزارشي از اوضاع و شرايط در حوزه مربوط به خود به نمايندگان ارائه كرد.
وي با اعتقاد به اين كه حوادث اخير كشور به ويژه اتفاقات روز عاشورا نشانگر اين است كه قوه عاقله اي اين جريان را هدايت مي كند، گفت: بخشي از فرماندهي كار اين قوه عاقله به نظر مي رسد در خارج از كشور وجود دارد كه بايد آن را شناسايي و به نوعي هدف قرار داد و يا حداقل نقطه اتصالات و ارتباطات آن را قطع كرد.
سخنگوي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس ادامه داد: حوادث روز عاشورا و به ويژه آمار كشته شدگان نشان مي دهد كه يك برنامه ريزي و تدارك قبلي براي اين اتفاقات وجود داشت.
وي در عين حال به جلسه كميسيون امنيت ملي مجلس با وزير كشور و برخي مسئولان امنيتي و انتظامي و قضايي كه ديروز برگزار شد اشاره كرد و گفت: در آن جلسه بررسي هاي بيشتري در اين زمينه صورت گرفت.
نحوه رسيدگي به شكايات درباره قانون برگزاري مناقصات تعيين شد
نمايندگان مجلس در جلسه علني ديروز به بررسي جزئيات لايحه اساسنامه هيئت رسيدگي به شكايات قانون برگزاري مناقصات پرداختند.
براساس مصوبه مجلس هيئت مذكور صلاحيت رسيدگي به اعتراضاتي همچون معيارها و روش هاي ارزيابي، ترجيح پيشنهاددهندگان داخلي به نحوي كه در اسناد مناقصه قيد شده باشد، شكاياتي كه يك ماه پس از انقضا اعتبار پيشنهادها به هيئت واصل شد و شكايات برنده مناقصه پس از انعقاد قرارداد را ندارد.
همچنين در اين مصوبه مقرر شد منظور از معيارها و روش هاي ارزيابي آن دسته از معيارها و روش هاي ارزيابي كيفي، فني و بازرگاني است كه در اسناد مناقصه اعلام شده باشد.
مجلس در قسمت تمهيدات رسيدگي اين لايحه مقرر كرد كه شاكي موظف است شكايت خود را در مهلت قانوني به دبيرخانه تسليم كند و دبيرخانه هيئت مكلف است پس از وصول شكايت دريافت آن را كتباً تائيد كند.
نمايندگان مجلس شوراي اسلامي هيئت مذكور را مكلف كردند در صورتي كه ظرف سه روز از دريافت شكايت، خود را صالح براي رسيدگي تشخيص ندهد مراتب را ظرف حداكثر 2 روز از طريق دبيرخانه به اطلاع شاكي برساند.
براساس مصوبه مجلس دبيرخانه هيئت مكلف مي شود ظرف 5 روز كاري از زمان قبول شكايت، زماني تشكيل جلسه رسيدگي را كه بين 5 تا 10 روز كاري آينده خواهد بود و به تمام اصحاب دعوي اعلام و از آنان براي شركت در جلسه دعوت كند. در اين اعلام كليه مدارك و مستندات مورد نياز هيئت نيز بايد به دعوت شدگان اعلام شود. با اين مصوبه طرفين مكلفند كليه مستندات مورد نياز را تا 24 ساعت كاري قبل از تشكيل جلسه رسيدگي، به هيئت ارائه و رسيد دريافت كنند.
قضات حكم محارب را براي اغتشاشگران صادر كنند
نماينده مردم چناران در مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه نيروهاي امنيتي بايد نسبت به شناسايي و دستگيري عوامل اصلي اغتشاشات اقدام كنند، گفت: قضات نيز بايد مطابق قانون حكم محارب براي عوامل اصلي كه در برابر اصل نظام و ولايت فقيه قيام كردند، صادر كنند.
به گزارش ايرنا، محمد دهقان در نطق ميان دستور جلسه علني مجلس شوراي اسلامي از اينكه يك جريان سياسي درون نظام در اثر انحرافات و دنياطلبي به تدريج خودش را از صف ياران امام و انقلاب و از خط مقام معظم رهبري جدا كردند، ابراز تاسف كرد.
دهقان همچنين از اينكه برخي ياران سابق نظام و انقلاب بر اثر غرور و تكبر از گذشته خود قهر كردند و بسترساز عرض اندام ضدانقلاب در روز قدس و روز 13آبان و روز 16آذر شدند، اظهار تاسف كرد.
وي خاطرنشان كرد: اين اقدامات تفرقه افكنانه برخي از خواص موجب شد افرادي ضددين و ضدانقلاب جرات پيدا كنند در روز عاشوراي حسيني به مقدس ترين مقدسات مردم جسارت و بي حرمتي كنند.
نماينده چناران تاكيد كرد: اگر در گذشته برخي خواص سكوت نمي كردند و در برابر اين جريان فتنه موضع مي گرفتند و آنها را از ادامه اعمال خود باز مي داشتند شايد جريان فتنه اين قدر جرات پيدا نمي كرد كه با اين اقدامات وحرمت شكني ها، آرامش جامعه را بر هم بزند و زمينه سوءاستفاده دشمنان را فراهم كند.
سران فتنه در آتش قهر ملت خواهند سوخت
نماينده مردم لامرد و مهر در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اغتشاشات روز عاشورا، از سران فتنه پرسيد: تا كي و تا كجا مي خواهيد ادامه دهيد؟
محمدعلي حياتي در نطق ميان دستور جلسه علني مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: يك روي سكه اهانت روز عاشورا اين است كه عده اي سر در آخور بيگانگان داشتند و اين اعمال را مرتكب شده اند، اما اين عده همچون كف روي آب مي مانند و با اشاره امت حزب الله از بين خواهند رفت و در آتش قهر اين ملت خواهند سوخت.
حياتي خاطرنشان كرد: روي ديگر سكه كساني هستند كه به بهانه هاي واهي در گذشته شعله فتنه را برافروختند و حالا اين عده مزدور به بهانه حمايت از آنان، در روز عاشورا به امام حسين(ع) و ولي امرمسلمين اهانت كردند.
لوايح بودجه 89 و برنامه پنجم تا هفته آينده به مجلس مي آيد
معاون پارلماني رئيس جمهور از ارايه لايحه بودجه سال 89 و برنامه پنجم توسعه در هفته آينده خبر داد.
به گزارش ايسنا حجت الاسلام سيدمحمدرضا ميرتاج الديني در جمع خبرنگاران پارلماني با اشاره به عزم دولت براي ارايه لايحه بودجه سال 89 و برنامه پنجم توسعه به مجلس اظهار كرد: اين دو لايحه به صورت قطعي هفته آينده به مجلس تقديم مي شود اما روز آن بستگي به وقت مجلس دارد.
وي اضافه كرد: احتمالاً روز يكشنبه و يا چهارشنبه اين امر صورت پذيرد، چرا كه رئيس جمهور يك سفر خارجي خواهد داشت و برنامه بايد مطابق با آن هماهنگ شود.
ميرتاج الديني همچنين در مورد بحث لايحه هدفمند كردن يارانه ها نيز خاطرنشان كرد: پيشنهادات در كميسيون ويژه بررسي شد و مصوبه اين كميسيون بخشي از نظرات دولت را تامين كرده، اما بخش ديگر جاي بحث دارد. وي ابراز اميدواري كرد كه هفته آينده تكليف اين لايحه مشخص شود.

 



گسترش موج محكوميت اهانت فرقه موسوي در روز عاشورا آتش خشم مردم ولايتمدار شعله ورتر شد

سرويس شهرستانها-
با گذشت 3 روز از هتك حرمت عاشوراي حسيني توسط فرقه موسوي همچنان موج محكوميت ها و تظاهرات مردمي خودجوش در شهرستانها ادامه دارد.
گزارش خبرنگار كيهان در يزد حاكي است مردم هميشه در صحنه يزد بار ديگر با خروش و حضور عظيم خود در تظاهرات عليه هتاكان به حريم عاشورا با ولايت فقيه پيماني دوباره بستند.
همچنين به گزارش ايسنا نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه يزد، با صدور بيانيه اي، حرمت شكني روز عاشورا را محكوم كرد و از مسئولان قضايي خواست، با رعايت بي طرفي كامل و در فضايي آرام و به دور از غوغا و با وسواس هرچه تمام تر، به شناسايي عوامل حادثه بپردازند.
گزارش خبرنگاران كيهان در بندرعباس و اصفهان نيز حاكي است نمايندگان ولي فقيه در اين دو استان طي سخناني هتك حرمت عاشوراتوسط اغتشاشگران را محكوم كردند.
نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه اصفهان گفت: دشمن مي داند يادآوري واقعه عاشورا يا دهه فجر براي جلوگيري از غفلت مردم است بنابراين تلاش مي كند با ايجاد نفاق اين برنامه ها را به حاشيه كشانده و از اثرات آن كم كند.
آيت الله سيديوسف طباطبايي نژاد در جمع اعضاي ستاد برگزاري دهه فجر اين شهر با بيان اين مطلب گفت: يادآوري دهه فجر عاملي براي جلوگيري از غفلت مردم است.
نماينده ولي فقيه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس نيز طي سخناني هتك حرمت عاشوراي حسيني را محكوم كرد.
آيت الله غلامعلي نعيم آبادي گفت: سران فتنه با حرمت شكني و پرده دري فكر مي كنند مي توانند قبح و زشتي اعمال خود را از بين ببرند.
گزارش خبرنگار كيهان از اهواز نيز حاكي است امام جمعه موقت اين شهرستان در اجتماع با شكوه طلاب و روحانيان در مسجد اعظم اهواز با تسليت جسارت آشكار به ساحت مقدس امام حسين(ع) گفت: اهانت فتنه گران نشان داد كه اين عده با ولايت ائمه اطهار، امام زمان(عج) و قرآن كريم و بالاتر از همه اينها با خدا سر جنگ دارند.
آيت الله دكتر محسن حيدري افزود: اين آخرين حلقه از حلقه هاي به هم پيوسته مقابله استكبار جهاني با انقلاب، امام و ولايت فقيه و مردم ولايت مدار ايران است.
گزارش خبرنگار كيهان از ساري نيز حاكي است نماينده ولي فقيه در مازندران با ياغي خواندن سران جنبش سبز اموي خواستار اشد مجازات آنان شد.
آيت الله نورالله طبرسي در جمع طلاب و روحانيان ساروي اعتراض كننده به هتك عاشوراي حسيني گفت:سردادن شعارهاي ضد انقلابي و تخريب اموال عمومي توسط اغتشاشگران بيانگر تبعيت آنان از استكبار جهاني است.
به گزارش خبرنگاركيهان از اردبيل مردم استان اردبيل در شهرهاي استان با انجام راهپيمايي و تجمع در مساجد هتك حرمت به عاشوراي حسيني توسط عده اي اغتشاشگر در تهران را محكوم كردند.
در شهرستان اردبيل گروههاي مختلف مردم در حالي كه در پيشاپيش آنها كفن پوشان در حركت بودند با محكوم كردن اهانت اغتشاشگران به ساحت امام حسين«ع» در روز عاشورا با مقام عظمايي ولايت تجديد بيعت كردند.
مردم اردبيل در اين راهپيمايي با شعارهايي در حمايت از ولايت فقيه آمادگي خود را براي مقابله با هر گونه توطئه اعلام كردند.
گزارش خبرنگاران كيهان از شهرهاي بجنورد، بوشهر، چناران، بادرود، انديمشك، قوچان، كاشان، قاينات، برازجان و فيروزآباد نيز حاكي است مردم ولايتمدار اين شهرستان ها نيز همپاي ملت بزرگ ايران در اعتراض به هتك حرمت عاشوراي حسيني با حضور در خيابانها با ولايت فقيه پيماني دوباره بستند.

 



احمدي نژاد: دخالت بيگانگان هيچ تاثيري در مواضع و حركت رو به كمال ملت ايران ندارد

رئيس جمهور تلاش وتكاپوي سران آمريكا و برخي كشورهاي اروپايي را براي ايجاد ناامني در كشورمان را تكرار اشتباهات گذشته آنان دانست و تصريح كرد كه سران اين كشورها بايد بدانند كه تكاپويشان در مواضع و حركت رو به كمال و آرماني ملت ايران هيچ تاثيري ندارد.
به گزارش دفتر امور رسانه هاي رياست جمهوري، محمود احمدي نژاد روز چهارشنبه پس از پايان جلسه هيئت دولت با حضور در جمع خبرنگاران، ملت ايران را ملتي مومن، حاضر در صحنه و آرماني دانست و اظهار داشت: به آقاي اوباما و برخي سران كشورهاي اروپايي نصيحت مي كنيم كه از سرنوشت كساني كه قبل از آنها حاكم بودند درس و تجربه بگيرند و خيال نكنند كه با صحنه سازي و هياهو مي توانند در صفوف يكپارچه ملت ايران اخلال ايجاد كنند.
وي تلاش و تكاپوي سران آمريكا و برخي كشورهاي اروپايي براي ايجاد ناامني در كشورمان را تكرار اشتباهات گذشته آنان دانست و تصريح كرد: سران اين كشورها بايد بدانند كه تكاپويشان در معادلات، مواضع و حركت رو به كمال و آرماني ملت ايران هيچ تاثيري ندارد.
رئيس جمهور افزود: سران آمريكا و برخي كشورهاي اروپايي يكبار ديگر نشان دادند كه در طراحي ها، مواضع و رفتار خود در اشتباه هستند و هنوز از شناخت عظمت و حقيقت ملت ايران و انقلاب اسلامي عاجز هستند.
هتك حرمت روز عاشورا لكه ننگي بر پيشاني فتنه گران است
به دنبال گستاخي وقاحت آميز يزيديان زمان به ساحت حضرت اباعبدالله(ع) در عاشوراي حسيني، هيئت دولت همصدا با اقشار مختلف مردم طي بيانيه اي انزجار خود را از اين عمل هتاكانه اعلام نموده و آن را لكه ننگي بر پيشاني فتنه گران دانست.
در بيانيه هيئت دولت در محكوميت ساختارشكنان روز عاشورا آمده است: آنچه در عاشوراي 1431 در تهران پايتخت قلب هاي عاشق اهل بيت عليهم السلام روي داد، بازترسيم روز دهم محرم سال 61 هجري است كه تماميت كفر و باطل، الحاد و نفاق در برابر تماميت حق صف آراست تا شايد با استخدام گروهي از اراذل و بازماندگان گروهك هاي ضدانقلابي سوت زنان و هلهله كنان فاجعه ديگري را به تصوير كشانند اما چه خيال باطلي كه اين مردم در مكتب خونين حسيني درس ايثار و حماسه فرا گرفته و مردانگي و صلابت خود را با تقديم فرزندان برومندشان اثبات كرده و از هر چه كوفي خصلت و كوفي باور بيزارند.
اين بيانيه مي افزايد: هتك حرمت روز عاشورا و زيرپا گذاشتن ارزش هاي انساني لكه ننگي بر پيشاني موج سواران فتنه گر است كه با سرسپردگي علني و آشكار به بيگانگان در توهم براندازي نظام اسلامي اند. اين فرقه گمراه كه غافل از عواقب ناگوار اعمال نابخردانه و نسنجيده خود با اقدامات ساختارشكنانه و سر دادن شعارهاي موهن موجبات اندوه ملت شريف ايران و شادي جبهه صهيونيزم جهاني را فراهم مي كنند و عملاً فرش قرمز زير پاي بيگانگان گسترانيده و امنيت ملي را نشانه مي روند بايد بدانند كه در نقش پياده نظام دشمن ظاهر شده اند.
هيئت دولت همچنين تاكيد كرد: ملت آگاه و فهيم ايران اسلامي بار ديگر ايادي خود فروخته و بازي خوردگان استكبار را سر جاي خود مي نشانند و اوراق زرين ديگري از افتخار ايران زمين را ورق خواهند زد و چشم فتنه را كور، خواب پريشان بدانديشان و نقشه هاي شوم آنان را نقش بر آب و دندان غيظ آلود دشمنان را درهم خواهند شكست.
در ادامه اين بيانيه آمده است:
هيئت دولت جمهوري اسلامي ايران با عرض تسليت به محضر حضرت بقيه الله الاعظم ارواحنا لتراب مقدمه الفداء و نائب برحقش رهبر فرزانه انقلاب حضرت آيت الله العظمي خامنه اي مدظله العالي، همراه با اقشار مختلف مردم انزجار خود از ساختارشكنان بي هويت كه به ايمان و مقدسات مردم اهانت كرده اند را اعلام مي دارد.
روساي دانشگاه ها، پژوهشگاه ها و موسسات آموزش عالي سراسر كشور نيز با صدور بيانيه اي مشترك، ضمن اعلام بيعت مجدد با مقام معظم رهبري، خواستار محاكمه عوامل هتك حرمت عاشورا شدند.
در اين بيانيه تصريح شده است: ما روساي دانشگاه ها و موسسات آموزش عالي سراسر كشور ضمن عرض تسليت به مناسبت ايام سوگواري سالار شهيدان و بيعت مجدد با ولي فقيه مان حضرت آيت الله خامنه اي، اين حركات ناشايست و موذيانه كه بي شك از جانب دول استكباري هدايت و حمايت مي شود را صريحاً و شديداً محكوم نموده و همگام و همصدا با ديگر اقشار ملت هوشيار و انقلابي ايران خواستار عكس العمل جدي مراجع و نهادهاي مربوطه مبني بر رسيدگي و محاكمه عوامل آن هستيم.
آيت الله حسن ممدوحي نماينده مجلس خبرگان نيز در گفت وگو با ايسنا تاكيد كرد: كساني كه به مراسم عزاي امام حسين(ع) حمله مي كنند و براي عزاداران ايجاد مزاحمت مي كنند نه دين دارند، نه شرف و نه آزادمردند.
وي با بيان اينكه دستگاه قضايي برحسب قانون با آشوبگران برخورد مي كند گفت: يقيناً دستگاه قضايي در اين زمينه مسامحه نمي كند و با آنان برخورد خواهد كرد، جمعي از نمايندگان مجلس و فعالان سياسي نيز طي اظهارنظرهاي جداگانه اي خواهان برخورد قاطع و سريع با سران و عوامل اين هتاكي گستاخانه شدند.
حجت الاسلام محمدتقي رهبر عضو كميسيون قضايي و حقوقي مجلس شوراي اسلامي در همين رابطه و در گفت وگو با ايسنا تاكيد كرد: به باور بنده تاكنون دستگاه هاي قضايي و انتظامي در برخورد با اين عده ضعيف عمل كرده و سهل انگاري داشته اند. بايد مچ اين چند نفر اغتشاشگر را گرفت، چند سال و يا چند ماه آنها را جايي فرستاد تا بمانند و به فكر بيفتند و دست از اغتشاش گري بردارند، دستگاه قضايي بايد با برخورد درست اين ميكروب ها را ريشه كن كند.
احمد توكلي رئيس مركز پژوهش هاي مجلس هم در گفت وگو با العالم عنوان كرد: اكنون بايد برخوردي قاطع با آشوبگران صورت بگيرد و در همين ارتباط ما انتظار برخورد قاطع و قانوني از سوي قوه قضائيه را داريم.
محمد كرمي راد عضو هيئت رئيسه كميسيون سياست خارجي و امنيت ملي مجلس نيز در گفت وگو با ايسنا گفت:مردم توقع دارند سران فتنه هرچه زودتر محاكمه شوند تا بيش از اين به اقتدار نظام خدشه وارد نشود و حضور گسترده آنان در راهپيمايي ها مويد اين مطلب است.
وي ادامه داد: دشمنان نظام بدانند ملت ما پاي آرمان هاي انقلاب ايستاده اند و به هيچ وجه اجازه دخالت در امور كشور را به آنها نمي دهند.
ايرانيان مقيم گرجستان هم با برگزاري تجمعي در تفليس پايتخت اين كشور حرمت شكني عاشورا در تهران را محكوم كردند.
در تجمع ايرانيان مقيم گرجستان كه همگام با اعتراضات گسترده مردم كشورمان به اقدام حرمت شكنان عاشورا برگزار شد، بر عزم راسخ همه ايرانيان در حفاظت و حراست از آموزه هاي كربلا و عاشورا و دفاع از نظام مقدس جمهوري اسلامي تاكيد شد.
گفتني است جمع كثيري از تشكل ها، سازمان ها و نهادهاي مختلف كشور هم با صدور بيانيه هاي جداگانه اي خواستار برخورد جدي دستگاه قضايي با عوامل اين اقدام گستاخانه گرديدند.

 



حاميان فرقه موسوي در دانشگاه تهران عكس مراجع تقليد را پاره كردند

مسئول بسيج دانشكده حقوق دانشگاه تهران گفت: جمعي از حاميان فرقه موسوي عكس هاي مراجع تقليد را كه هتك حرمت روز عاشورا را محكوم كرده بودند، پاره كردند.
«وحيد اشتري» در گفت وگو با ايرنا خاطرنشان كرد كه حاميان فرقه موسوي عكس هاي روي تابلو اعلانات دانشكده اقتصاد كه مربوط به مراجع تقليد بود، پاره كردند.
وي با بيان اينكه فرقه موسوي متاسفانه بي حرمتي ها را ادامه مي دهد، گفت: آنها با بي شرمي تمام به مراجع توهين كردند.
اين فعال دانشجويي اظهار داشت: مردم انقلابي ما با حضور در راهپيمايي، جواب دندان شكني به آنان دادند و مردم اجازه نمي دهند كه به مقدسات آنها توهين كنند.

 



معاون خبرگزاري ايتارتاس: رسانه هاي غربي درصدد انحراف افكارعمومي جهان نسبت به ايران هستند

معاون مديرعامل و رئيس امور بين الملل خبرگزاري رسمي روسيه «ايتارتاس» اعلام كرد متاسفانه برخي رسانه هاي غربي با انتشار خبرهاي نادرست درصدد انحراف افكارعمومي نسبت به ايران هستند.
«ياكوب بورووا» معاون مديرعامل ايتارتاس در مصاحبه با خبرنگار ايرنا در مسكو گفت: ما از اينكه چنين رسانه هايي با انتشار خبرها و گزارش هاي جعلي واقعيات در ايران را وارونه جلوه مي دهند تاسف مي خوريم و مي دانيم كه اطلاعات اين منابع واقعي نيست و هيچگاه نمي توان به اخبار آنها استناد كرد.
وي افزود: چنين رسانه هاي وابسته اي تلاش مي كنند تا در چارچوب منافع خاصي، روابط و مناسبات ميان كشورها را نيز تخريب كنند و باعث بدبيني در افكارعمومي جوامع مختلف شوند.
اين مقام ايتارتاس گفت: حرفه رسانه اي ايجاب مي كند تا اخبار و گزارش ها از كشورهاي مختلف جهان بدرستي منعكس شود و ايتارتاس در فضاي متنوع رسانه اي، همواره تلاش دارد تا اخبار ايران بدون نظريه پردازي و هرگونه موضعگيري انتشار يابد تا واقعيات قرباني اهداف سوء خبري نشود.
«ياكوب بورووا» درباره موضع كشورش نسبت به ايران گفت: مسكو همچنان به ديدگاهش درباره برنامه صلح آميز هسته اي ايران پايبند است و همانطور كه مقام هاي ارشد اين كشور بارها تاكيد كرده اند، روسيه خواهان ادامه مذاكرات براي حل مساله هسته اي ايران است.
وي گفت: روسيه مايل نيست ايران بواسطه مناسبات ميان مسكو و واشنگتن تحت فشارهاي تازه سياسي و اقتصادي قرار گيرد و در اين مسير به مساعي خود براي تداوم گفت وگوها ميان طرف ها در برنامه هسته اي ايران ادامه مي دهد.
معاون خبرگزاري ايتارتاس درباره مشاهداتش در سفر اخير خود به ايران گفت: در طول پنج روز اقامت در مناطق مختلف ايران، نشانه اي از اوضاع بد اقتصادي در اين كشور نديدم، مردم بسيار با نشاط و داراي روحيه بالا مشغول كار و تلاش و زندگي هستند، پيشرفت هاي زيادي نيز در بخش هاي اقتصادي، عمراني، علمي و آموزشي و رسانه اي در اين كشور بوجود آمده و مردم به آينده خوشبين هستند.
بورووا مي گويد: مردم ايران با وجود انتقاد از مقام هاي كشور، دوستدار و طرفدار انقلاب و نظام خود هستند و مخالف اقدامات مداخله گرايانه غرب در امور داخلي اين كشور مي باشند.
وي همكاري هاي رسانه اي ميان ايران و روسيه را براي شناخت بيشتر مردم دو كشور امري ضروري دانست و خواستار گسترش مناسبات خبري ميان طرفين شد.

 



بيانيه مجمع تشخيص مصلحت نظام درباره حوادث روز عاشورا

مجمع تشخيص مصلحت نظام با صدور بيانيه اي حوادث روز عاشورا را محكوم كرد .
در اين بيانيه آمده است:«حوادث تاسف بار روز عاشورا در خيابان هاي تهران اين نگراني را در ميان دلسوزان واقعي نظام و قاطبه مردم عميق تر كرده است كه معاندين ضمن نفوذ در ميان معترضين با دلايل غير منطقي هدف وسيله را توجيه مي نمايد حاضرند براي مطامع زودگذر دنيوي خويش، علاوه براستفاده ابزاري از نظام اسلامي و كليت آن، عاشورا و فرهنگ عدالتخواهي و شهادت طلبي سرور شهيدان را نيز مخدوش نمايند. اين گروه امروز نيز حقانيت اسلام و انقلاب و نظام ولايي و رهبري را بر نمي تابند و اقداماتي كرده اند كه دشمنان قسم خورده ما را شاد و وفاداران به نظام را خشمگين كردند.»
مجمع تشخيص مصلحت نظام با محكوميت شديد اتفاقات ساختار شكنانه روز عاشورا ضمن دعوت همگان به بردباري، صبوري و شكيبائي، از مسئولان و مردم هميشه در صحنه مي خواهند كه نگذارند مخالفان اصل نظام ومشي اعتدال اسلامي، بيش از اين با كارهاي افراطي و تفريطي آب بر آسياب كساني بريزند كه در طول تاريخ آرمان هاي اباعبدالله الحسين (ع) در ظلم ستيزي را دشمن اصلي خويش مي دانستند و امروز با همه راههاي ممكن به مقابله با اين فرهنگ اصيل اسلامي برخاسته اند.

 



آه بر مظلوميّت سالار شهيدان (ع) مصداق عبادت است

وجود مبارك رسول گرامي رسالتش جهاني است؛ هم مسلمانها در حوزه اسلامي از آن حضرت بهره مي برند، هم موحدان اهل كتاب در حوزه توحيدي از او طرفي مي بندند، هم سائر جوامع بشري در حوزه انسانيّت از او سهمي مي برند. ولو افراد مسلمان نباشند، يهودي يا مسيحي هم نباشند؛ در حوزه انسانيّت از او سهمي مي برند.
اين مطلب در اوائل سوره مباركه ممتحنه آمده؛ كه همان مطلب كه در اوائل سوره ممتحنه آمد، در قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران هم منعكس شد؛ كه اگر كفاري در صدد بر اندازي نظام اسلامي و الهي نبودند، با مسلمانان دشمني نداشتند، شايسته است كه حكومت اسلامي، دولت و ملّت مسلمان با آنها عادلانه رفتار كنند. اين مضمون در اوائل سوره مباركه ممتحنه است كه: لا ينهاكم الله عن الّذ ين لم يقات لوكم ف ي الدّين و لم يخر جوكم ان تبرّوهم و تقس طوا ل يه م نّ الله يح بّ المقس طين (1).
امكان زندگي مسالمت آميز با كافران پايبند به تعهدات
اين بيان كه در اوائل سوره ممتحنه است و در قانون اساسي آمده، برداشت شده از قرآن كريم و سنّت رسول گرامي و سيرت وجود مبارك أبي عبدالله (ع) است. خداي سبحان فرمود: آنها كه رعايت انسانيّت را دارند؛ يعني به تعهدشان، قطعنامه شان، امضايشان، تفاهمشان، كنوانسيونشان احترام مي گذارند؛ با آنها رابطه حسنه داشته باشيد، و عدل را نسبت به آنها رعايت كنيد. امّا گروهي كه به هيچ كدام از اين اصول پايبند نيستند، نه اصول الهي و نه اصول انساني؛ بالأخره ناچاريد از حريم خودتان دفاع كنيد: نّهم لا ايمان لهم(به فتح الف) (2)، نه لا ا يمان لهم ! آنها كه قطعنامه را امضاء مي كنند، ولي عمل نمي كنند؛ تعهد را امضاء مي كنند، ولي عمل نمي كنند؛ زندگي با چنين افراد مستكبري ميسور نيست !
سالار شهيدان وقتي وارد كربلا شد، به امضاي خود مردم وارد سرزمين عراق شد. لذا وقتي عمر سعد در روز تاسوعا به عدّه اي گفت كه شما با حسين بن علي مذاكره كنيد كه براي چه آمده در اين سرزمين، آنها گفتند: ما خودمان دعوت كرديم. ما با وجود مبارك أبي عبدالله مذاكره نمي كنيم؛ ما خودمان امضاء كرديم، و امضاي ما هم هست. ما چون دعوت كرديم، به او نمي گوئيم چرا تو آمدي ! البتّه عدّه اي كه جزء لا ايمان لهم بودند، آنها البتّه حرف عمر سعد را اطاعت كردند.
منظور آن است كه وجود مبارك أبي عبدالله آن پيامي را كه داد: ا ن لم يكن لكم د ين و لا تخافون المعاد فكونوا احراراً ف ي دنياكم (3)؛ يعني حرّيت جزء پيام هاي نهضت كربلا و بعثت جد من است.لذا مي توان گفت: غدير خونين كربلا همان پيام غدير خم را به همراه دارد.
چون پيام قرآن، هم در غدير خم و هم در غدير خونين كربلا متجلّي است، لذا آثاري كه براي ظرف نزول قرآن كريم مطرح شد، همان آثار براي ظرف نهضت حسيني هم طرح شده است. ظرف نزول قرآن كريم، « ماه مبارك رمضان » است كه حرمت ماه مبارك رمضان به وسيله قرآن است. قرآن حقائق و معارف و احكام و ح كمي دارد كه يكي از آنها روزه گرفتن است كه: شهر رمضان الّذ ي انز ل ف يه القرآن (4)، نه كت ب عل ينا ف يه الصّيام (5) ! درست است كه ماه مبارك رمضان ظرف روزه است؛ امّا ماه مبارك رمضان حرمتش براي نزول قرآن است، كه قرآن معارف فراواني دارد كه يكي از آنها جريان روزه گرفتن است.
نفس روزه دار و آه بر مظلوميّت سالار شهيدان (ع)؛
مصاديق عبادت و تسبيح خدا
درباره ماه مبارك رمضان كه ظرف عبادت و شهر الله است، وارد شده كه: انفاسكم ف يه تسبيح و نومكم ف يه ع باد ه(6). اين دمي كه فرو مي بريد و باز مي گردانيد، اين عبادت است؛ اين نفس عبادت است. در جريان كربلا و نهضت خونين كربلا هم وارد شده كه: نفس المهموم ل ظلم نا تسبيح و همّه لنا ع باده (7). اگر كسي از جريان كربلا با خبر شد و عاقلانه و عارفانه دمي بر آورد و آهي كشيد، اين آه و اين نفس، عبادت است. پس ماه مبارك رمضان ظرف نزول قرآن است، نفس مي شود تسبيح. در جريان كربلا چون اجراي قرآن است، تفسير قرآن است، تحليل قرآن است، تبيين حدود قرآن است؛ اين نفس هم مي شود عبادت.
اگر وجود مبارك أبي عبدالله (ع) به جائي رسيد كه آهي كه براي مظلوميّت او كشيده مي شود، عبادت است؛ نظير نفس روزه دار در ماه مبارك رمضان مي شود ! پس جريان گودال قتلگاه آن حضرت هم غدير خونيني خواهد بود كه: من كنت مولاه فهذا حس يأ مولاه.
( عدل ) و ( آزادي )، پيام جهاني امام حسين (ع)
مطلب ديگر آن است كه خود ائمه (عليهم السّلام) مي دانستند قبل از وجود مبارك ولي عصر (ارواحنا فداه) كلّ جهان را اسلام بگيرد، اين بسيار سخت است. گرچه كسي نبايد نا اميد باشد؛ هر لحظه بايد تلاش و كوشش كرد كه ل يظه ره علي الدّين كلّ ه (8) پياده بشود، ولي به حسب ظاهر قبل از ظهور آن وجود مبارك، يعني مهدي موجود موعود؛ بسيار دشوار است كه قرآن جهاني بشود، تشيع جهاني بشود، عترت اهل بيت جهاني بشوند و كلّ جهان حكومت حضرت را بپذيرند، و برابر قرآن و سنّت عترت طاهرين (عليهم السّلام) عمل بكنند؛ بنابراين بايد براي جهان موجود هم اينها فكري مي كردند. فكري كه كردند، آن مسأله عدل بود، آن مسأله حرّيت بود.
فرمود: جهان را عدل اداره مي كند، نه اعتدال؛ جهان را حرّيت اداره مي كند، نه دلالي آزادگي و ادّعاي آزادگي. دلالان آزادي ، دلالان عدل هرگز نه خود عادلند و آزاد، نه دلسوزانه پيام عدل و حرّيت را براي مردم مي آورند. امّا وجود مبارك أبي عبدالله در همان حال، در قتلگاه فرمود: آزاد باشيد در دين، در دنيا، در برخوردها؛ همين بيان را زينب كبري هم داشت. اين هم مي تواند زير مجموعه آيه محكمه، يا فريضه عادله ، يا سنّت قائمه باشد.
بيانات آيت الله جوادي آملي (دام ظلّه العالي) در برنامه تلويزيوني
( غدير خونين كربلا ) قم ـ دي 1387
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
(1) ممتحنه / 8 (2) توبه / 12 (3) بحار الأنوار / 45 / 51
(4) بقره / 185 (5) اشاره به:بقره / 183 (6) وسائل الشيعه / 10 / 313
(7) بحار الأنوار / 2 / 64 (8) توبه / نن33
خوان حكمت روزهاي دوشنبه وپنج شنبه منتشر مي شود.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14