(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 10 دي 1388- شماره 19547
 

وعده فرمانده پليس راه كشور: كاهش 2000 نفري تلفات جاده اي با بستن كمربند ايمني
سردار احمدي مقدم: دوره مدارا با اغتشاشگران به سرآمده است
نقص فني خودروها قاتل 3000 ايراني در سال
جانشين دبير كل ستاد مبارزه با موادمخدر خبر داد
برخورد جدي با 3 دستگاه كم كار در مبارزه با موادمخدر
بليت كاغذي از چرخه اتوبوسراني خارج مي شود
حوادث كوتاه از كشور
رئيس پليس مبارزه با مواد مخدراعلام كرد
كشف بيش از 340 تن مواد مخدر طي 9 ماه گذشته
جوان سوئدي در ساري مسلمان و داماد شد
دستگيري قاتل فراري در مرند
آزادي زن جوان از دست قاچاقچيان مواد مخدر
مدير نظارت بر مواد غذايي دانشگاه علوم پزشكي ايران: امكان تقلب در روند توليد شير وجود دارد
مسلمانان يك دلار به قدس كمك كنند
10 هزار نفر قرباني بلاياي طبيعي سال 2009
سرقت رژيم صهيونيستي از آبهاي زيرزميني مصر
جنگل هاي استراليا در محاصره آتش
آتش سوزي در مركز اتمي هند



وعده فرمانده پليس راه كشور: كاهش 2000 نفري تلفات جاده اي با بستن كمربند ايمني

فرمانده پليس راه كشور گفت: با الزامي شدن بستن كمربند ايمني سرنشينان عقب خودروها شاهد كاهش 2000 نفري قربانيان جاده اي در طول سال در ايران خواهيم بود.
سرهنگ عليرضا اسماعيلي در گفتگو با ايسكانيوز گفت: انتظار مي رود قانون الزام بستن كمربند ايمني سرنشينان عقب خودروها به زودي تصويب شود تا شاهد كاهش روز افزون شمار تلفات در جاده هاي كشور باشيم.
وي در ادامه اظهار داشت: اين درخواست در حالي تحت پيگيري است كه در اروپا شاهد اين هستيم كه بستن كمربند ايمني براي سرنشينان اتوبوس ها هم اجباري شده است.
اين مقام ناجا توضيح داد: در 9 ماه اخير گواهينامه هاي 66604 راننده متخلف كه رفتار خطرناك داشتند از سوي پليس راه توقيف شده است. از اين ميزان 14819 قطعه گواهينامه «ب يك» باطل و 601446 دستگاه خودرو توقيف شده است.
دكتر «اسماعيلي» با تقدير از رانندگاني كه بسته ايمني در خودروهاي خود دارند اضافه كرد: از آغاز طرح زمستاني ناجا - 15 آذر 1388 - تاكنون 230500 دستگاه خودرو به منظور بررسي وضعيت زنجير چرخ و لاستيك يخ شكن كنترل شده است. در همين مدت از ادامه حركت 32542 خودروي سبك و سنگين به دليل به همراه نداشتن زنجير چرخ يا استفاده نكردن از لاستيك يخ شكن در جاده ها جلوگيري شده است.
فرمانده پليس راه كشور خاطرنشان ساخت: شمار تلفات جاده اي طي 9 ماه اخير نسبت به مدت مشابه پارسال، پنج درصد كاهش يافته است.
وي يادآور شد: مهم ترين عامل كاهش ميزان مرگ و مير در رخدادهاي جاده اي تمركز ماموران بر اصل مديريت سرعت است. برخورد بدون اغماض پليس با رفتارهاي پرخطر رانندگي نيز دومين عامل كاهش شمار قربانيان در جاده هاست.
اين مقام ناجا، تلاش موثر اورژانس براي استفاده از وقت طلايي در ياري به آسيب ديدگان، اصلاح مهندسي و نصب كاهنده هاي سرعت در نقاط پرخطر را از ديگر عوامل مهم كاهش شمار تلفات رخدادهاي جاده اي دانست: «در اين وادي، همكاري پليس و رسانه هاي خبري و اطلاع رساني جامع، نقطه عطف به شمار مي آيد.»

 



سردار احمدي مقدم: دوره مدارا با اغتشاشگران به سرآمده است

فرمانده نيروي انتظامي كشور تأكيد كرد: دوره مدارا با اغتشاشگران به پايان رسيده است و پليس از اين به بعد با آشوبگران برخورد شديدي خواهد داشت.
سردار اسماعيل احمدي مقدم ديروز در جمع خبرنگاران در رابطه با حوادث روز عاشورا در تهران گفت: دوره مدارا با آشوبگران و اغتشاشگران تمام شده و از اين به بعد هركس در اين گونه تظاهرات شركت كند پليس برخورد شديد و قاطعي خواهد داشت. علاوه بر اين دستگاه قضايي هم شدت برخورد خود را افزايش داده است.
وي اظهار داشت: پليس پيش از اين سعي مي كرد با خشونت حداقلي با تجمعات اعتراضي برخورد كند اما متأسفانه از اين اقدام پليس سوء استفاده شده است.
سردار احمدي مقدم گفت: در حوادث روز عاشورا سردار رجب زاده، فرمانده پليس تهران كه آشوبگران را دعوت به آرامش مي كرد زخمي شد و يك نفر از مأموران پليس نيز از ناحيه چشم مصدوم شده است.
فرمانده ناجا اعلام كرد: از قبل خود را براي برقراري امنيت 70 ميليون عزادار در سراسر كشور آماده كرده بوديم همه جاي كشور مراسم روز عاشورا بسيار خوب و در امنيت كامل برگزار شد اما جريان فتنه در تهران مراسم عاشورا را به هم زد و باعث بي حرمتي به عاشورا و امام حسين شد.
وي اظهار داشت: معترضان بايد صف خود را از اغتشاشگران جدا كنند زيرا آشوبگران به پليس حمله مي كنند و به اموال عمومي خسارت مي زنند.
سردار احمدي مقدم افزود: در روز عاشورا وقتي به پليس حمله كردند تعدادي از آشوبگران را دستگير كرديم و از اين به بعد با دستگيرشدگان مدارا نخواهيم كرد و تا تحقيقات كامل نشود، اين افراد را آزاد نمي كنيم.
فرمانده نيروي انتظامي تأكيد كرد: دوره مدارا تمام شده و چشم فتنه را كور خواهيم كرد. هركس در اين گونه تظاهرات شركت كند با برخورد قاطع پليس مواجه خواهد شد.
سردار احمدي مقدم افزود: افرادي كه در اغتشاشات دستگير شوند با آنان به عنوان مجرم برخورد قاطع خواهيم كرد و عمل افرادي كه در تجمعات آشوبگران شركت كرده و موجب ناامني مي شوند، محاربه است.
فرمانده نيروي انتظامي اعلام كرد: در حوادث روز عاشورا 120 نفر از نيروهاي پليس به درجات مختلف مصدوم شدند كه 60 نفر از آنان در بيمارستان بستري هستند.
سردار احمدي مقدم گفت: در روز عاشورا مأموران پليس خويشتنداري نشان دادند و هدفشان استفاده از خشونت نبود كه آشوبگران از اين موضوع سوء استفاده كردند.
اين مقام انتظامي اظهار داشت: در حوادث روز عاشورا 2 خودرو و چند موتورسيكلت پليس توسط آشوبگران به آتش كشيده شد و آشوبگران وسايل مردم از قبيل موتورسيكلت، خودرو، مغازه ها، بانك ها و اموال عمومي را به آتش كشيده و خسارت وارد كردند.
وي اظهار داشت: هدف جريان فتنه به راه انداختن كشته سازي براي پيشبرد اهداف شومشان است.
سردار احمدي مقدم گفت: خسارتهاي وارده به پليس مهم نيست بلكه جريان براندازي نشان داد كه مسئله اش از انتقاد و سياست گذشته و به اهداف براندازانه فكر مي كند.
وي اظهار داشت: روز عاشورا آشوبگران با استفاده از يك خودروي سرقتي 2 نفر را زير گرفته و كشتند. تلاش براي يافتن اين افراد ادامه دارد كه هدفشان ضربه زدن به انقلاب بود.
سردار احمدي مقدم ادامه داد: در مورد علت مرگ كشته شدگان روز عاشورا منتظر نظر نهايي پزشك قانوني هستيم.
فرمانده ناجا اذعان كرد: سيدعلي موسوي خارج از منطقه آشوب توسط سرنشينان يك خودرو ترور شده است كه تحقيقات در اين زمينه ادامه دارد.
وي اظهار داشت: در حوادث روز عاشورا پليس 500 نفر از اغتشاشگران را دستگير كرد اما ممكن است برخي از اين افراد آزاد شده باشند. البته وزارت اطلاعات و ديگر ضابطان هم دستگيري هايي داشته اند.
فرمانده نيروي انتظامي در پاسخ به سأال خبرنگاري مبني بر وجود فيلم در زير گرفتن مردم توسط ماشين پليس گفت: نبايد حرف بي ربط زده شود. بايد تصاوير و مدارك خود را ارائه كنيد. اين گونه نيست كه سأالي دروغ بپرسيم و سوء استفاده كنيم.
سردار احمدي مقدم تأكيد كرد: هيچ تصويري در خصوص زير گرفتن مردم توسط خودروي پليس وجود ندارد.
وي در پاسخ به سأال ديگري مبني بر ورود نيروهاي پليس به خبرگزاري ايسنا اظهار داشت: قرار نيست پليس براي تعقيب آشوبگران و مجرمان مجوز ورود بگيرد، پليس براي برخورد با مجرمان در طي روز مي تواند به هر مكاني وارد شود و احتياجي به مجوز نيست.
وي در ادامه افزود: خبرنگار و رسانه براي پليس محترم است اما آشوبگران نبايد وارد هر ساختماني شوند و در آنجا احساس امنيت كنند. اگر آشوبگر و مجرم از دست پليس فرار كند مي توانيم براي تعقيبش وارد هر مكاني شويم. با مطرح ساختن چنين سأالاتي و به راه انداختن فضاسازي رسانه اي براي پليس مشكل فراهم نكنيد.
فرمانده ناجا در پاسخ به پرسش ديگري مبني بر اطلاعيه پليس درباره كشته شدگان حوادث اخير گفت: پليس اطلاعيه اي نداده است گزارش اشتباهي بر روي سايت پليس مندرج شد كه روز گذشته اين اطلاعيه را اصلاح كرديم.
فرمانده نيروي انتظامي تأكيد كرد: پليس در دفاع از خود مجاز به استفاده از امكانات است هيچ جاي دنيا پليس از دست آشوبگران كتك نمي خورد. ادامه روند فعلي در اغتشاشات باعث مي شود كه آشوبگران جري شده و گستاخ تر شوند.
به گزارش فارس، وي اظهار داشت: برخورد پليس از اين به بعد شديدتر خواهد شد.
سردار احمدي مقدم گفت: روند ورود سلاح به كشور شرايط نامطلوبي دارد و اين سلاح ها عمدتاً از كشور عراق و با پشتيباني سازمان هاي اطلاعاتي كشورهاي غربي وارد كشور مي شوند و پليس هم در اين زمينه دستگيري ها و كشفيات فراواني دارد.

 



نقص فني خودروها قاتل 3000 ايراني در سال

فرمانده پليس راه كشور گفت: براساس گزارشات كارشناسان پليس راهور كشور علت 13درصد تصادفات منجر به فوت در ايران به نقص فني خودروها مربوط مي شود.
اين اظهارات در حالي از سوي سرهنگ اسماعيلي مطرح مي شود كه براساس آمارهاي رسمي حداقل 23 هزار و 400 نفر در ايران جان خود را بر اثر تصادفات از دست داده اند.
اين مقام ارشد در نيروي انتظامي ادامه داد: نقص فني خودروهاي توليد شده در ايران كه باعث به وجود آمدن حوادث رانندگي مي شود مدتهاست كه از سوي پليس به شركتهاي خودروساز اعلام شده تا براي رفع آن اقدامي اساسي صورت گيرد.
سرهنگ اسماعيلي با اشاره به كيفيت خودروهاي توليد داخل گفت: خودروهاي توليد داخل نه تنها از كيفيت و ايمني مناسب برخوردار نيستند بلكه قيمت آنها در مقابل كيفيت خودرو بسيار بالاست و اين معضل ناشي از دولتي بودن شركتهاي خودروساز در ايران است.
فرمانده پليس راه كشور در رابطه با ايمني خودروهاي توليد داخل اظهار داشت: صنعت خودروسازي يا بايد خودرو ايمن و با كيفيت توليد كند و يا توليد نكند. در تمام دنيا دو موضوع ايمني فعال و غيرفعال در خودرو مد نظر قرار گرفته مي شود كه ايمني فعال كمك به پيشگيري از تصادفات مي كند. به همين علت است كه شركتهاي بزرگ خودروساز در جهان به ترمزهاي الكترونيكي روي آورده اند و ما در ايران هنوز بر سر ترمز ABS بحث مي كنيم.
وي درباره موضوع ايمني غيرفعال خودروها گفت: ايمني غيرفعال مانند نصب كيسه هوا براي زماني است كه خودرو تصادف مي كند و نصب اين تجهيزات باعث كاهش شدت تصادف مي شود كه متاسفانه در كشور هيچ يك از اين دو موضوع در نظر گرفته نمي شود.

 



جانشين دبير كل ستاد مبارزه با موادمخدر خبر داد
برخورد جدي با 3 دستگاه كم كار در مبارزه با موادمخدر

جانشين دبيركل ستاد مبارزه با موادمخدر گفت: در حوزه مبارزه با موادمخدر با 3 دستگاه كم كار برخورد جدي انجام داده ايم.
به گزارش فارس طاها طاهري در حاشيه مراسم هفتمين جشنواره معرفي آثار برتر مكتوب در زمينه مبارزه با موادمخدر و سوء مصرف آن در جمع خبرنگاران اظهار داشت: براساس سياست هاي ابلاغي در سال 85 و همين طور در برنامه پنجم توسعه تمام فعاليت هاي سازمان هاي مختلف در امور مبارزه با موادمخدر ديده شده است و به دليل اينكه موضوع موادمخدر به امنيت ملي مربوط مي شود و آسيب هاي ناشي از آن سخت جبران مي شود با دستگاه هايي كه در برنامه چهارم توسعه در انجام وظايف خود كوتاهي داشتند برخورد جدي صورت مي گيرد. كه در اين راستا تاكنون با 3 دستگاه برخورد كرديم و اين دستگاه ها در حال جبران عملكرد خود هستند.
طاهري با اشاره به برخي شايعات مبني بر گسترش آدامس هاي حاوي موادمخدر تصريح كرد: آدامسي كه موادمخدر در آن باشد فقط در گزارش ها شنيده شده است و پليس گزارش مستندي در اين زمينه ارائه نكرده است همچنين تا به حال ستاد هم گزارش مستندي را دريافت نكرده است.
وي درباره قانون مبارزه با موادمخدر افزود: تاكنون دو جلسه در كميسيون قضايي مجمع تشخيص مصلحت نظام در ارتباط با اين قانون برگزار شده است و شنبه آينده جلسه سوم آن را تشكيل خواهيم داد و كار تخصصي پاياني روي اين قانون انجام خواهد شد.
طاها طاهري درباره برنامه آموزشي براي دبيرستاني ها خاطرنشان كرد: در حال حاضر كتاب مورد نظر تدوين شده و مراحل چاپ خود را طي مي كند با وزارت آموزش و پرورش و مراكز تابعه آن در شهرستان هاي مختلف هماهنگي ها براي اين كتاب در بخش كمك درسي ها انجام شده است كه بايد گفت: كار جديدي است و سختي كار اوليه را دارد.طاهري اضافه كرد: تعداد معتادان دبيرستاني كشور خيلي كم است و عدد آن زير 2 دهم درصد است اما مهم اين است كه بيشتر افرادي كه ترك تحصيل كرده اند مشتري اعتياد هستند.
وي همچنين در مورد شربت ترياك گفت: توزيع شربت ترياك در آينده اي نزديك اجرايي خواهد شد.

 



بليت كاغذي از چرخه اتوبوسراني خارج مي شود

معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران گفت: با افتتاح رسمي سامانه هوشمند بليت الكترونيكي به زودي بليت هاي كاغذي از چرخه اتوبوسراني خارج مي شود.
سيدجعفر هاشمي تشكري به واحد مركزي خبر افزود: طرح سامانه هوشمند بليت الكترونيكي از 21 آذر، آزمايشي آغاز شده است و تا پايان دي در همه اتوبوس هاي شهر تهران اجرايي مي شود.
وي گفت: با اجراي اين طرح فقط بليت الكترونيكي در چرخه خدمات رساني به شهروندان پذيرفته مي شود.
معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران با اشاره به اينكه تاكنون 2200 دستگاه اتوبوس شركت واحد به سامانه هوشمند بليت الكترونيكي مجهز شده است، افزود: كار نصب اين سامانه در ديگر اتوبوس هاي شركت واحد به سرعت در دست اجراست.
هاشمي تشكري همچنين با بيان اينكه اين سامانه در ايستگاه هاي خطوط اتوبوسراني تندرو نيز نصب مي شود، تصريح كرد: در نصب اين سامانه خط يك تندرو در اولويت است و به تدريج در ديگر خطوط تندرو نيز نصب خواهد شد.
وي درباره اجرايي شدن بليت هوشمند در اتوبوس هاي خصوصي گفت: بخشي از اقدامات نصب اين سامانه در اتوبوس هاي خصوصي انجام شده است و بخشي هم در دست اجراست كه تا يك ماه و نيم آينده به نتيجه مي رسد.
معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران با اشاره به مزاياي اجراي طرح سامانه بليت هوشمند الكترونيكي افزود: استفاده از اين كارت بليت ها در اتوبوس و مترو، صرفه جويي در مقياس ملي، تسهيل خدمات رساني به شهروندان و صرفه جويي در وقت، تقويت نظام آماري و برنامه ريزي شهرداري را به همراه دارد.
هاشمي تشكري گفت: طرح نصب سامانه هوشمند بليت الكترونيكي به صورت مشاركتي با سرمايه گذاري شهرداري و بخش خصوصي در دست اجراست.

 



حوادث كوتاه از كشور

سقوط كارگر از ساختمان
شهركرد: خبرنگار كيهان: كارگر 23ساله اي در چهارمحال وبختياري حين كار در يك ساختمان نيمه كاره به پايين سقوط كرد. نامبرده به بيمارستان منتقل شد اما به علت شدت جراحات وارده جان خود را از دست داد.
كشف سي دي مبتذل
2هزار حلقه سي دي غيرمجاز در استان چهار محال وبختياري كشف شد. در اين رابطه يك نفر دستگير شد و يك دستگاه كيس رايانه از وي به دست آمد.
دستگيري سارق مسلح
بخش گلستان-خبرنگار كيهان: سارق مسلحي كه با مجروح كردن صاحب يك طلافروشي در رباط كريم قصد سرقت طلاهاي اين مغازه را داشت دستگير شد.
سارق مسلح در حالي كه صاحب مغازه طلافروشي را به گروگان گرفته بود با مشاهده پليس قصد فرار داشت كه با هوشياري پليس به دام افتاد. از سارق مسلح يك قبضه سلاح كمري با خشاب مربوطه و 9 تير جنگي كشف شد. همچنين از جيب لباس اين سارق 15 تير جنگي و يك قبضه چاقوي خوني و يك عدد لوله آهني به دست آمد. سارق علي-ب نام دارد و 25 ساله است. اين مغازه فاقد دوربين مدار بسته و سيستم امنيتي بود.
پلمب دفاتر شركت هرمي
تبريز-خبرنگار كيهان: دفاتر يك شبكه هرمي در تبريز پلمب و 17 عضو، سرشاخه و مدير گروههاي اين شركت دستگير شدند. از دستگيرشدگان مقادير زيادي اسناد و مدارك، كيس رايانه، سي دي هاي مربوط به فعاليت هاي شركت كشف شد. دستگيرشدگان با قرار وثيقه 50 و 100 ميليون ريالي روانه زندان شدند.
دستگيري افغاني هاي فاقد كارت
يزد-ايرنا: طي 24 ساعت گذشته 93 نفر افغاني فاقد كارت تردد در مهريز دستگير شدند. اين افراد قصد داشتند با چند دستگاه اتوبوس و كاميون از زاهدان و مسير مهريز به يزد و تهران بروند. افراد دستگير شده براي خروج از كشور تحويل اردوگاه اتباع بيگانه يزد شدند. در اين رابطه 6 نفر متهم به قاچاق انسان دستگير شدند.

 



رئيس پليس مبارزه با مواد مخدراعلام كرد
كشف بيش از 340 تن مواد مخدر طي 9 ماه گذشته

رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر از كشف بيش از 340 تن مواد مخدر طي 9 ماه گذشته خبر داد.
به گزارش واحد مركزي خبر سردار سرتيپ حميدرضا حسين آبادي در حاشيه مراسم پاياني هفتمين جشنواره معرفي آثار برتر مكتوب در جمع خبرنگاران افزود: 25 تن از كشفيات، هروئين و مرفين است كه رقم بسيار بالايي در كشفيات بين المللي محسوب مي شود.
وي با بيان اين كه در اين مدت، بيش از 170 هزارنفر توزيع كننده خرد در سراسر كشور دستگير شدند، گفت: برخي از دستگيرشدگان، چندين بار دستگير شده اند.
رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر تصريح كرد: 80 درصد از 340 تن كشفيات مواد مخدر، در هشت استان شرقي كشور و 20 درصد آن در كل استان هاي كشور كشف شده كه اين رقم يك ركورد بسيار خوب براي پليس است.

 



جوان سوئدي در ساري مسلمان و داماد شد

ساري - خبرنگار كيهان:
يك جوان سوئدي با حضور در دفتر نماينده ولي فقيه در مازندران و اداي شهادتين به دين مبين اسلام مشرف شد.
اين مسيحي اهل استكهلم سوئد پس از تحقيق فراوان در خصوص آئين و مذهب اسلام و مسلمان شدن نام ميكائيل را براي خود برگزيد.
همچنين يك خانواده ساروي دخترشان را كه در سوئد اقامت دارد به عقد اين جوان تازه مسلمان شده درآوردند.
آيت الله طبرسي نماينده ولي فقيه در مازندران در ديدار با «ميكائيل» جوان سوئدي با اشاره به برتري دين اسلام نسبت به ساير اديان الهي از وي خواست تا براي مذهب شيعه تبليغ كند.

 



دستگيري قاتل فراري در مرند

فرمانده انتظامي شهرستان مرند گفت: با تلاش ماموران انتظامي مرند قاتل فراري كه همسر خود را به قتل رسانده بود، دستگير شد.
به گزارش فارس از مرند غلامرضا سلطان پور با اشاره به اينكه قاتل به هويت «م-و» در زمستان سال 87 با يك صحنه سازي حرفه اي همسر خود به هويت «ر-گ» را در حوزه استحفاظي پاسگاه «قرخلار» به قتل رسانيده بود، اظهار داشت: قاتل به بهانه تعويض لاستيك پنچر شده ماشين پياده شده و ضمن خوراندن قرص خواب آور به همسرش با روشن كردن گاز پيك نيك در داخل خودرو و جوشاندن يك ماده شيميايي خطرناك و قفل درب هاي خودرو موجبات مسموميت و مرگ وي را رقم زد.
وي ادامه داد: قاتل بعد از اطمينان از مرگ همسر خود با مركز فوريت هاي پليس 110 شهرستان مرند تماس گرفته و اظهار مي دارد همسرش در يك حادثه ناخواسته بر اثر گازگرفتگي در داخل خودرو فوت كرده است.
سلطان پور بيان داشت: عوامل پاسگاه «قرخلار» به دليل عدم وجود شاكي خصوصي از سوي بستگان متوفي با استناد به وجود برخي موارد مشكوك در صحنه هاي كلي جنايت ضمن به كارگيري شگردهاي خاص پليسي و جمع آوري اطلاعات لازم موارد نقض غيرعمدي بودن قتل را آشكار كردند و قاتل در بازجويي هاي اخير به قتل همسرش اقرار كرده و اذعان داشت، كه براي خلاصي از اختلافات با همسر خود و ازدواج با دختر ديگر مرتكب اين قتل شده است.


 



آزادي زن جوان از دست قاچاقچيان مواد مخدر

تبريز-خبرنگار كيهان:
قاچاقچيان مواد مخدر كه براي تسويه حساب شخصي اقدام به ربودن دختر جوان 25 ساله اي كرده بودند توسط نيروي انتظامي تبريز شناسايي و دستگير شدند.
رئيس مركز اطلاع رساني پليس آذربايجان شرقي با اعلام خبر فوق گفت: به دنبال مراجعه و ادعاي زني مبني بر ربوده شدن خواهرش به نام «س.ق» ساكن تهران با خودروي «دوو سي يلو» در 45 روز قبل، پليس موفق به كشف مخفي گاه متهمين و ورود به آنجا شد و ضمن آزاد كردن زن ربوده شده 7 نفر را دستگير كرد.
سرگرد امير عباس زاده افزود: پليس در اين منزل، مالك 25 ساله آن به نام «ح.ب» را به همراه 2نفر زن و 4 نفرد مرد، غافلگير و دستگير ساخته است.
وي اظهار داشت: بازجويي ها نشان مي دهد كه ربايندگان براي تسويه حساب شخصي مربوط به معاملات مواد مخدر و اختلاف حساب هاي ناشي از آن، اقدام به ربودن زن مذكور كرده بودند.

 



مدير نظارت بر مواد غذايي دانشگاه علوم پزشكي ايران: امكان تقلب در روند توليد شير وجود دارد

مدير نظارت بر مواد غذايي دانشگاه علوم پزشكي ايران گفت: نظارت بر سلامت شير از زمان توليد تا توزيع با دانشگاه هاي علوم پزشكي است و بايد تقويت شود به خصوص اين كه امكان ورود مواد شيميايي و تقلب در روند توليد شير وجود دارد.
وحيد صادقيان با بيان اين كه توليد شير يك پروسه طولاني است، اظهار داشت: سلامت شير از مزرعه و علوفه اي دام آغاز مي شود و تا عرضه آن ادامه دارد، اگر تغذيه دام صحيح نباشد و علوفه هايي كه كپك روي آنها رشد كرده است توسط دام خورده شود موجب ايجاد مايكوتوكسين هايي مي شود كه مهمترين آنها آفلاتوكسين M1 است كه مستقيما در شير وارد مي شود.
وي گفت: اگر براي درمان دام از كورتيكواستروئيدها استفاده شود، اين مواد در شير وارد مي شود. از مسائل ديگر كه بايد به آن توجه زيادي شود بيماري هاي مشترك بين دام و انسان مانند سل و بروسلوز است كه بايد كنترل شوند.
صادقيان ادامه داد: در كشورهاي پيشرفته واحدهايي براي جمع آوري شير تعبيه كرده اند كه شيرها را آزمايش مي كنند و شيرهاي سالم را انبار مي كنند. چرا كه شير بايد بلافاصله پس از دوشيده شدن سرد شود و اگر اين كار صورت نگيرد به سرعت ميكروارگانيزم ها در آن رشد مي كند.
وي اضافه كرد: در هنگام توليد شير هم امكان دارد يكسري تقلب هايي از جمله وارد كردن مواد شيميايي به شير به وجود آيد كه دانشگاههاي علوم پزشكي بايد مراقب اين موضوع باشند تا مراحل پاستوريزاسيون و استريليزاسيون به نحو صحيحي انجام شود.
مدير نظارت بر مواد غذايي دانشگاه علوم پزشكي ايران با اشاره به اين كه برخي شيرها مزه آب مي دهند خاطرنشان كرد: اين موضوع مي تواند به دلايل مختلفي از جمله كم شدن چربي و به تبع آن اضافه شدن فاز آبي به آن و تغذيه نادرست خود دام باشد.
به گزارش فارس، وي تصريح كرد: كه شير پس از دوشيده شدن بايد در دماي 4 درجه نگهداري شود

 



مسلمانان يك دلار به قدس كمك كنند

موسسه دفاع از قدس در مغرب از همه عربها و مسلمانان جهان خواست در سال جديد ميلادي براي اعلام همبستگي با فلسطينيها دستكم يك دلار به قدس و مسجدالاقصي كمك كنند.
به گزارش شبكه تلويزيوني الجزيره، درخواست اين موسسه در آخرين مراسم مربوط به «قدس پايتخت فرهنگي جهان عرب در سال دو هزارونه» مطرح شد.
اين موسسه همچنين از عربها و مسلمانان جهان خواست در سال دو هزاروده، به پيگيري مسأله قدس اولويت بدهند. اين موسسه دوميليون دلار براي حمايت از فعاليتهاي فرهنگي در قدس اختصاص داد.در حاشيه اين مراسم، نمايشگاهي از تصاوير قديمي مربوط به قدس و مسجدالاقصي و نيز شب شعر برگزار شد.

 



10 هزار نفر قرباني بلاياي طبيعي سال 2009

بلاياي طبيعي در سال 2009، ده هزار نفر را به كام مرگ كشاند و پنجاه ميليارد دلار خسارت وارد كرد.
شركت بزرگ بيمه اتكايي مونيخ اعلام كرد: امسال تاكنون ده هزار نفر در فجايع مختلف طبيعي جان خود را از دست داده اند كه نسبت به سالهاي گذشته كاهش چشمگيري يافته است. ميانگين شمار قربانيان در ده سال گذشته سالانه هفتاد و پنج هزار نفر بوده است و تنها در سال دوهزار و هشت، دويست و بيست هزار نفر بر اثر بلاياي طبيعي كشته شدند.پرتلفات ترين حادثه طبيعي در سال 2009 زمين لرزه سي ام سپتامبر- هشتم مهر- در سوماتراي اندونزي بودكه هزار و دويست كشته داشت.به گفته مسئول بخش مديريت خطرهاي طبيعي در شركت بيمه اتكايي مونيخ اگر چه امسال بلاياي طبيعي عمده روي نداد اما گرايش بسوي افزايش بلاياي طبيعي ناشي از تغييرات اقليمي ادامه دارد.شمار بلاياي طبيعي ناشي از تغييرات اقليمي از سال 1950 سه برابر شده است و چهل و پنج درصد خسارتهايي كه شركتهاي بيمه در جهان پرداخت كرده اند ناشي از اين حوادث بوده است.

 



سرقت رژيم صهيونيستي از آبهاي زيرزميني مصر

رژيم صهيونيستي آب هاي زيرزميني صحراي سيناي مصر را با هدف خنك كردن تأسيسات اتمي ديمونا به سرقت مي برد.
به گزارش واحد مركزي خبر از غزه، منابع خبري مصري امروز اعلام كردند: اسنادي بدست آمده است كه ثابت مي كند رژيم صهيونيستي به منظور خنك كردن راكتورهاي اتمي تأسيسات ديمونا در صحراي نقب، آب هاي زيرزميني سيناي مصر را مي ربايد. اين منابع خبري افزودند: اين اسناد همچنين نشان مي دهد رژيم صهيونيستي آب هاي زيرزميني صحراي سيناي مصر را براي شهرك هاي صهيونيست نشين واقع در صحراي نقب در فلسطين اشغالي منتقل مي كنند تا بوسيله آن شهرك نشينان بتوانند بيابان هاي خشك نقب را آبياري و از اين طريق بخش هاي لم يزرع را با كشت و زراعت از آب هاي سينا، سرسبز كنند.
در اين سند محرمانه اسرائيلي فاش شده است رژيم صهيونيستي با استفاده از پمپ و تلمبه هاي بسيار قوي آب هاي زيرزميني سيناي مصر را به سمت خود جذب و در آنجا با استفاده از تجهيزات پيشرفته بخشي از آب ها را به تأسيسات اتمي ديمونا، بخشي را به اراضي شهرك نشينان و بخش ديگري را به شركت بزرگ تهيه آب آشاميدني در بطري هاي آب آشاميدني به هتل هاي مصري در سينا مي فروشد.

 



جنگل هاي استراليا در محاصره آتش

آتش سوزي جنگل هاي ساحل غربي استراليا تاكنون 40 منزل مسكوني را دربرگرفته و موجب زخمي شدن 3 نفر از آتش نشانان شده است.
مقامات استراليايي امروز اعلام كردند كه آتش در شهر تودياي يك شهرك كوچك در 80 كيلومتري پيرت و تاكنون 3 هزار هكتار از مزارع و جنگل هاي اين كشور را دربرگرفته است.سخنگوي ستاد حوادث غيرمترقبه استراليا گفت: به طور يقين مي توان گفت كه 20 منزل مسكوني تاكنون ناپديد شده و انتظار مي رود اين آمار بالاتر نيز برود40. بالگرد آب پاش به همراهي صدها آتش نشان شتافته اند.اين درحالي است كه در شهرك Dandaragan شمال پيرت آتش ديگري درگرفته است كه 500 هكتار از اراضي اين منطقه را با دود سياه فرا گرفته است.هفته گذشته نيز آتش سوزي در استرالياي جنوبي خسارات زيادي به ده ها خانه وارد كرده و شعله هاي آتش بر اثر وزش باد به سختي مهار شده بود.از سوي ديگر هزاران نفر از ساكنان ايالت «نيوساوت ولز» در قسمت شرقي سواحل استراليا نيز همچنان در محاصره سيل بي سابقه در اين كشور طي 20 سال گذشته قرار دارند.آتش سوزي فوريه امسال در استراليا 130 كشته و تخريب بيش از 750 منزل مسكوني را دربرداشت.

 



آتش سوزي در مركز اتمي هند

مقامات دولتي «هندوستان» از وقوع آتش سوزي در يكي از لابراتورهاي شيمي مركز تحقيقات اتمي اين كشور خبر داده و اعلام كردند: در اين حادثه دو نفر جان خود را از دست دادند.
«اس.كي مالوترا»- سخنگوي مركز اتمي «هندوستان»- در بيانيه اي اعلام كرد: اين آتش سوزي روز گذشته باعث شد تا يكي از لابراتورهاي شيمي اين مركز دچار حريق شود و آتش در مدت زمان 45 دقيقه تمامي لابراتور را دربرگيرد.در اين حادثه دو نفر جان خود را از دست دادند و احتمال دارد شمار كشته شدگان نيز افزايش يابد.وي خاطرنشان كرد: در اين حادثه، آتش به راكتور هسته اي سرايت نكرده و در بررسي هاي دقيق تر كه پس از اطفاي حريق صورت گرفت، مشخص شد كه تشعشات هسته اي نيز در محل باقي نمانده است.گفتني است، آتش سوزي روز گذشته در مركز تحقيقاتي اتمي «بهابها» واقع در حومه «بمبئي» رخ داده است.اين مركز اتمي در سال 1954 ميلادي تأسيس شده و نام آن را از دانشمند معروف هندي به نام «هومي جي. بهابها» گرفتند.سه درصد از انرژي برق هندوستان توسط اين نيروگاه تأمين مي شود.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14