(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 10 دي 1388- شماره 19547
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
خشم مقدس (يادداشت روز)
كيهان و خوانندگان
كش (گفت و شنود)
سست عنصرها اگر نبودند پيشرفت ها خيلي بيشتر بود
وزير اطلاعات: برخي از سران غائله روز عاشورا شناسايي و دستگير شده اند
حجت الاسلام مصباحي مقدم : سازمان هدفمندكردن يارانه ها راه اندازي مي شود
حجت الاسلام والمسلمين طباطبايي: رهبري بهتر و مناسب تر از آيت الله خامنه اي وجود ندارد
رسانه هاي حامي يزيد كور و لال شدند! (خبر ويژه)
آمريكا از روي ناعلاجي به گربه ميگه خانباجي (خبر ويژه)
سيانيوز: جنبش سبز به قعر تاريخ افتاده است (خبر ويژه)
فارين پاليسي: اشتباه كرديم شانس براندازي در ايران صفر است (خبر ويژه)
خبر اعدام آشوبگران اعصاب صهيونيست ها را به هم ريخت (خبر ويژه)
گراميداشت ياد اجداد...! (خبر ويژه)



خشم مقدس (يادداشت روز)

1- ديروز سراسر كشور شاهد امواج خروشان ملتي بود كه براي اعلام انزجار از سران فتنه و غائله آفرينان روز عاشوراي حسيني، به خيابانها آمدند. آمدند تا وفاداري خود به آرمانهاي امام، انقلاب و رهبري را بار ديگر به كينه توزان و دشمنان نشان دهند و بگويند كه اگر حضرت امام حسين(ع) در عاشوراي 61 قمري تنها شد و لبيك فرزند رسول خدا(ص) بي پاسخ ماند، مومنان به انقلاب و نظام، ولي امر زمان خود را تنها نگذاشته و عليه يزيديان مي خروشند.
ديروز تهران و تمامي شهرهاي كشور يك صدا «فرياد» بود. فرياد اقيانوس بي كران ملت در محكوميت فتنه جوياني كه جرات جسارت به ساحت قدسي حضرت سيدالشهداء(ع) را، آن هم در ظهر عاشورا به خود دادند. فرياد محكوميت سران فتنه و فرقه اي كه با رفتارهاي ساختارشكنانه خود، بستر اهانت به امام و رهبري را فراهم كرده و اذناب آنان در روزي كه عرش و فرش در عزاي خون خدا در اشك و ماتم اند، همچون اسلاف خود به پايكوبي و كف و سوت! پرداختند؛ يوم تبركت به بنو اميه... آيا واقعا لقب «سبز اموي» به اين جماعت بي مقدار نمي چسبد؟!
ديروز خيابانهاي تهران و ساير شهرهاي ايران اسلامي آكنده از «خشم» بود، خشم مقدس مردمي كه مظلوميت مولاي خود را بعد از هزار و اندي سال، در سرزميني ديدند كه جان مردمش به او وابسته است.
بيش از 6 ماه از تولد شوم فتنه اي كه به قصد تقابل با انقلاب، نظام و باورهاي ديني مردم به دست عده اي مزدور و عامل بيگانه به راه افتاده، مي گذرد. مردم ايران در برابر ناملايمات و حوادثي كه از سوي فرقه موسوي و ساير سران فتنه بروز مي كرد، سعه صدر نشان داده و در انتظار اقدام مسئولان امنيتي و قضايي ماندند، اما اهانت به امام خميني(ره) و بعد از آن جسارت به ساحت مقدس حضرت سيدالشهدا(ع) چيزي نبود كه رگ غيرت انقلابي و اسلامي مردم را نجنباند. مردم با يك چشم سرخ از اشك و يك چشم پرخون از خشم به صحنه آمدند تا دشمنان بدانند كه آنان تا پاي جان براي حفظ نظام و دين خود ايستاده اند.
فرقه فتنه سبز در روز عاشوراي حسيني اوج هتاكي و - البته- حقارت خود را به نمايش گذاشت. آنان با بهره گيري از حضور توده هاي مردم در عزاداري و استفاده از غيبت آنها با حمله به منازل مردم، بانك ها، اماكن عمومي و به آتش كشيدن آنها و ضرب و جرح عده اي از عزاداران حسيني به رقص و پايكوبي پرداخته و با مرگ مشكوك چند نفر، پروژه كشته سازي، براي ادامه اغتشاشات خود را عملي ساختند.
اكنون يك سؤال بزرگ در ذهن مردم شكل گرفته است. مدتهاست افكار عمومي- خصوصاً بعد از اهانت به امام(ره)- دنبال جواب اين سؤال مي گردد، سؤالي كه متأسفانه جواب مشخص و قانع كننده اي نيز از سوي مسئولان امر پيدا نكرده است و آن اينكه؛ چرا مراجع مسئول در برابر هتاكي ها، ساختارشكني ها، اقدامات غيرقانوني و تخريب اموال عمومي و شخصي مردم از سوي عده معدودي از خود فروختگان كه وابستگي آنها به دشمن و دستگاه هاي اطلاعاتي بيگانه با صدها سند غيرقابل انكار اثبات شده است، مماشات مي كنند؟ احكام مربوط به دادگاه هايي كه چندي پيش درباره برخي از عوامل مياني و ميداني اغتشاشات برگزار شد، به كجا انجاميد؟ چرا درباره سران فتنه كه آشكارا نقش ستون پنجم اسرائيل، آمريكا و انگليس را برعهده داشته و دارند كمترين اقدامي نمي شود؟ آيا شواهد و اسناد به اندازه كافي براي بازداشت و يا حتي احضار آنان وجود ندارد؟!
اينها سؤالاتي است كه مردم مي خواهند پاسخ آنها را از زبان مراجع مسئول بشنوند. كاسه صبر مردم لبريز شده و شايد براي مجازات سران «فرقه سبز» خود وارد ميدان عمل شوند.
2- دشمن و جريان فرقه «فتنه سبز» تلاش مي كنند تا با تمسك به بهانه هاي مختلف و با پمپاژ مرتب دستورالعمل هاي مسموم و محرك از سوي شبكه هاي ماهواره اي و فضاي مجازي اينترنت و همچنين پياده كردن پروژه هايي چون كشته سازي، هرچند گاه يك بار، طرفداران و اغتشاشگران را به صحنه خيابان ها كشيده تا پرده اي ديگر از آشوب و ناآرامي را به نمايش بگذارند. آنها سعي دارند تا روند حركات ساختارشكنانه و غيرقانوني خود را به صورت «فرسايشي» درآورده تا از اين رهگذر و به زعم خود، ناآرامي و اعتراض را در بدنه بخشي از جامعه نهادينه كنند.
متاسفانه مماشات و تسامح برخي از مجريان قانون و مراجع ذيربط نيز در اين راستا بي تاثير نبوده است. به نظر مي رسد برنامه ريزي و تصميم مسئولان امنيتي، انتظامي و قضايي كشور بايد به گونه اي باشد كه با برخوردي قاطع و كارساز، چشم فتنه كور شده و بساط فتنه گري برچيده شود.
سران فتنه نزد افكار عمومي مردم مسلمان ايران، محكوم شده اند. راهپيمايي هاي ميليوني مردم در سراسر كشور و مشت هاي گره كرده و شعارهاي كوبنده آنان در محكوميت فتنه گران به روشني اين واقعيت را نشان مي دهد. محاكمه و مجازات عوامل اصلي كه آتش فتنه را به پا كردند نه تنها نزد مردم ايجاد سؤال نمي كند، بلكه اين امر نزد آنان به يك مطالبه و «خواسته عمومي» تبديل شده است.
از سوي ديگر خروش خودجوش مردم و امواج بلند آنان در حمايت از اسلام و انقلاب و دفاع از آرمان هاي امام و رهبري، باعث شده تا همه تيرهاي دشمن ضد انقلاب به سنگ بخورد.
دشمنان، اگر عاقل باشند- كه نيستند- مي بينند كه انقلاب اسلامي در قبال ريزش هاي كم شمار، شاهد رويش هاي ميليوني است. نسل سوم و چهارم انقلاب در كنار ساير مردم طي چند ماه اخير و چند روز گذشته حماسه هاي بزرگي از حضور در صحنه دفاع از نظام و آرمان هاي امام و رهبري آفريدند كه در خاطره تاريخي ايران اسلامي باقي خواهد ماند.
اهانت به ساحت مقدس حضرت سيدالشهدا(ع) آخرين منزل فتنه گران بود. اگر آنها فكر مي كنند مي توانند بهانه ديگري بتراشند و بار ديگر امنيت و آسايش مردم را مختل كنند، بايد منتظر باشند تا موج توفنده ملت، دودمان آنها را بر باد بدهد.
حميد اميدي

 



كيهان و خوانندگان

¤ از آقاي رادان يكي ازفرماندهان شجاع و انقلابي نيروي انتظامي كه اعلام كرده وظيفه نيروي انتظامي در برخورد با اغتشاشات تذكر و مداراست سؤال دارم و آن اين كه پس برخورد جدي با اين گونه افراد ساختارشكن با كدام نهاد است. اگر وظيفه بسيج است پس چرا با دست خالي! و اگر وظيفه نيروي انتظامي است كه طبق قانون هم همينطور است پس چرا در برابر اين همه خرابكاري ها و حرمت شكني ها تماشاگر عرصه شده است!
يك خانم خانه دار
¤ اين هنجارشكني ها و ساختارشكني ها و دين ستيزي كه امروز در كمال ناباوري در روزهاي عزيزي مثل عاشوراي حسيني شاهد آن بوديم يك برنامه كاملا سازمان يافته و از قبل تدارك ديده شده دولت هاي غربي است كه حتي قبل از انتخابات رياست جمهوري نمونه هايي از آن را شخصا در ايام فاطميه سال جاري يعني چند هفته قبل از انتخابات در عباس آباد تهران شاهد آن بودم.
فرهاد حسن زاده
¤ يكي از مواردي كه دل هر انسان آزاده اي را مي سوزاند فرار حرمت شكنان در روز عاشورا از دست قانون و نيروهاي امنيتي است و اين موضوع جگر انسان را مي سوزاند. خواهش ما از نيروهاي امنيتي اين است كه اولا از اين به بعد هوشياري خودشان را بيشتر كنند و ديگر اين كه يك شبكه اطلاعاتي مردمي براي ردگيري و بازداشت آشوبگران در محله هاي مختلف راه اندازي كنند.
محمدرضا علاقبندان
¤ اگر عزاداران تهران هم مثل عزاداران خيلي از شهرهاي ديگر به صورت يكپارچه و متمركز و در يك مسير شهر به عزاداري مي پرداختند آيا سبزهاي اموي جرأت جسارت به ساحت عاشوراي حسيني را پيدا مي كردند. فكر مي كنم موج عظيم عاشقان حسيني و سبزهاي علوي اين ها را تار و مار مي كرد.
رضايي از تهران
¤ از يادداشت روز مدير مسئول كيهان تحت عنوان «رد پاي يزيد از آن عاشورا تا اين عاشورا» تشكر مي كنم. از خداوند مي خواهم كه به ايشان و همه كاركنان صديق آن روزنامه سلامتي و عزت دنيا و آخرت عنايت فرمايد.
محمدرضا حسيني و تعداد زيادي تلفن هاي مشابه
¤ به قوه قضاييه و مسئولان امنيتي هشدار مي دهيم چنانچه اين فتنه را خاموش نكنيد ما از شهرها و روستاها به طرف تهران حركت مي كنيم و در عرض 48 ساعت كار را يكسره و اين فتنه را خاموش مي كنيم.
فيصل كثير از شوش دانيال
¤ اين ننگ تا ابد بر پيشاني سران فتنه خواهد ماند كه عده اي فريب خورده به حمايت از فتنه گري هاي آنها و به دستور ننگين ترين افراد روي زمين يعني سران آمريكا،اسرائيل، انگليس و فراريان و منافقين و محارب با خدا در روز عاشورا به خيابان آمدند و با حمله به عزاداران امام حسين(ع) پرچم اباعبدالله را آتش زدند.
اكبر وطن دوست
¤ ما چند بار بايد از يك سوراخ ضربه بخوريم؟! چرا برخي از خواص و مسئولان حواسشان نيست ، چرا با ريشه هاي فتنه برخورد نمي كنند، اين نشان مي دهد كه استكبار با يك برنامه ريزي دقيق كارش را پيش مي برد و متاسفانه در مقابل ما هوشيارانه عمل نمي كنيم و به هشدارهاي رهبري عزيزمان توجهي نمي كنيم؟
يك هموطن
¤ اين سران فتنه كه ادعاي خط امامي دارند چرا با حرمت شكنان روز عاشورا همصدا شدند و آنها را تقبيح و محكوم نكردند؟!
حميده كوثري
¤ چرا نيروي انتظامي براي شناسايي فوري حرمت شكنان و اغتشاشگران از آب پاش هاي رنگي استفاده نمي كند.
رضا آقايي از گيلان
¤ پياده نظام هاي جاهل فتنه سبز اموي با آتش زدن سطل هاي زباله مي خواهند به هواداران در حال ريزش خود ثابت كنند كه شعار امت حزب الله در ريختن سران فتنه به زباله داني تاريخ با از بين رفتن سطل هاي زباله محقق نخواهد شد، غافل از آن كه زباله دان تاريخ يك استعاره است و ضمنا پرشدني هم نيست.
حسن گلكار
¤ از مواضع قاطع و انقلابي مرجع بزرگوار آيت الله نوري همداني تشكر مي شود خداوند به ايشان طول عمر بابركت و صحت و سلامت عنايت نمايد.
زينب محمودي و چندين تلفن ديگر
¤ خداوند دشمنان ما را از احمق ها قرار داده است وقتي مي آيند و شعار بر عليه ولايت مي دهند نمي دانند كه با امام زمان(عج) به مخالفت برخاسته اند و اگر مي دانستند كه چوب خدا را خواهند خورد از اين غلط ها نمي كردند. البته بدانند كه خداوند مكرشان را به خودشان بازخواهد گرداند.
خانم روح نواز
¤ اين كوردلان و انسان نماهاي حيوان صفت كورخوانده اند كه با چند قدم هوا پريدن بخواهند به نظام تزلزلي وارد نمايند. اگر آزادي بي بندوباري را مي خواهند به اروپا بروند ما اگر 1000 بار كشته شويم دست از ولايت برنخواهيم داشت چه رسد به سرور و سالار شهيدان. ولي گلايه اي از وزارت اطلاعات، نيروي انتظامي و... داريم كه با توجه به فراخواني قبلي اراذل سياسي چرا دام هايي نگستراندند و آنها را دستگير نكردند. چرا قوه قضاييه اين همه با سران فتنه كروبي، خاتمي و موسوي و... مماشات مي كنند.
خانم عباسي از كرج
پاسخ شركت اتوبوسراني تهران و حومه
در پاسخ به مطلب مندرج در روزنامه تاريخ 25/8/1388، پيرامون «عدم وجود ايستگاه اتوبوس در مسير شمال به جنوب خيابان پاسداران، نرسيده به چهار راه پاسداران»، به اطلاع مي رساند: طي بررسي هاي به عمل آمده مشخص گرديد سرپناه ايستگاه مذكور كه به دليل تغيير و نوسازي براي مدتي از سوي معاونت حمل و نقل و ترافيك منطقه سه شهرداري تهران جمع آوري گرديده بود، مجددا نصب و هماهنگي هاي لازم نيز در خصوص اجراي خط كشي و نصب تابلوي ايستگاه در محل موردنظر، صورت پذيرفته است.

 



كش (گفت و شنود)

گفت: يكي از مقامات سازمان سيا در گزارش به كميته خارجي مجلس سناي آمريكا گفته است بايد اعتراف كنيم كه موسوي و كروبي و خاتمي به مهره هاي سوخته تبديل شده اند.
گفتم: خب! ديگه چي؟!
گفت: روزنامه انگليسي گاردين هم در مقاله اي نوشته است هيچكدام از اين سه نفر ظرفيت مقابله با جمهوري اسلامي ايران را نداشتند.
گفتم: ديگه چي؟!
گفت: يك سايت اسرائيلي هم نوشته است، انتظار موفقيت اين سه نفر در مقابله با جمهوري اسلامي ايران به يك خواب شبيه بود كه حالا فقط عواقب سوء آن براي غرب باقي مانده است.
گفتم: شخصي در خواب ديد كه يك رشته ماكاروني بزرگ پيدا كرده و با ولع تمام آن را خورده است. وقتي بيدار شد، ديد كش شلوارش نيست و دهانش هم مزه لاستيك مي دهد!

 



تاكيد رهبر انقلاب
سست عنصرها اگر نبودند پيشرفت ها خيلي بيشتر بود

رهبر معظم انقلاب اسلامي با اشاره به انحراف و زاويه پيدا كردن برخي افراد در داخل كشور تصريح كردند: اگر اين مسأله اتفاق نمي افتاد و عده اي وسط راه، سست عنصري نشان نمي دادند، امروز وضع كشور در زمينه هاي مادي و معنوي خيلي بهتر بود.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري، حضرت آيت الله خامنه اي عصر ديروز در ديدار اعضاي اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانشجويان در اروپا، حركت علمي در كشور را نياز فوري و ضروري دانستند و بر رسالت خطير جوانان در كسب علم و مجاهدت و تلاش در راه خدا براي عبور از يك گردنه عظيم تاريخي تاكيد كردند.
ايشان با اشاره به حركت صحيح و درست اتحاديه انجمن هاي اسلامي در خارج ازكشور، اين اتحاديه را شجره اي طيبه و نهادي جوان و مؤمن دانستند و تصريح كردند: نهادينه كردن علم در كشور موثرترين راه براي رسيدن به آرمان هايي است كه نظام جمهوري اسلامي به عنوان يك حركت عظيم با اهدافي بسيار والا و ارزشمند به دنبال آن است.
رهبر معظم انقلاب اسلامي نظام حاكم بر جهان را ناعادلانه توصيف كردند و افزودند: در دنياي امروز، انسان در فرهنگ و نظام هاي غلط و در تبعيض و بي عدالتي محصور بوده و بي عدالتي يك رسم حاكم بر جهان و جزو ذات و طبيعت نظام سرمايه داري غربي با شعار ليبرال دموكراسي است.
ايشان به تلاش جمهوري اسلامي براي ايجاد نظم عادلانه جهاني اشاره و اظهار اميدواري كردند: بتوان پرچم عدالت را در سطح جهان بالا برد و نيروي عظيم مردمي را زير اين پرچم جمع كرد.
حضرت آيت الله خامنه اي دو هدف عمده در اين راه را ايجاد و ساخت يك نمونه و نظام عادل و معرفي و نشان دادن آن نظام برشمردند و تصريح كردند: در ايجاد و معرفي اين نظام اسلامي، علم، ايمان، همت و توانايي روحي و جسمي لازم است كه اين ويژگي ها در جوانان كشور وجود دارد.
معظم له حفظ ايمان و استقامت را براي حركت در اين راه دشوار و سخت با وجود هواهاي نفساني، انگيزه ها و خواسته هاي گوناگون لازم دانستند و خاطرنشان كردند: پيمودن خط مستقيم با ملاحظه تمام و زاويه پيدا نكردن، معناي استقامت است كه به مجاهدت و بصيرت نياز دارد.
رهبر معظم انقلاب اسلامي با اشاره به انحراف و زاويه پيدا كردن برخي افراد در داخل كشور تصريح كردند: اگر اين مسأله اتفاق نمي افتاد و عده اي وسط راه، سست عنصري نشان نمي دادند، امروز وضع كشور در زمينه هاي مادي و معنوي خيلي بهتر بود اما همانگونه كه بارها تأكيد شد و واقعيت هاي جامعه نيز نشان مي دهد هر مقدار ريزش بود دو برابر آن رويش وجود دارد.
حضرت آيت الله خامنه اي به اظهارات برخي سياستمداران دنيا در خصوص اغتشاشات روز عاشورا در تهران اشاره كردند و اينگونه اظهارات را ناشي از خباثت ها و خود مهره شدن در جهت تغيير حقايق و واقعيت ها و تأثيرپذيري از رسانه هاي صهيونيستي و بيگانه دنيا بيان كردند.
در ابتداي اين ديدار حجت الاسلام و المسلمين جواد اژه اي نماينده ولي فقيه در اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانشجويان در اروپا ضمن ارائه گزارشي با اشاره به برگزاري چهل و چهارمين نشست اين اتحاديه در تهران گفت: اين نهاد از مجموعه هايي است كه در طول اين سال ها با حاكميت گرايش هاي مختلف از هرگونه تجزيه و تفرقه فاصله داشته است و با پيروي از خط امام خميني (ره) و ولايت فقيه همچنان با قوت به كار خود ادامه خواهد داد.
همچنين دبير اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانشجويان در اروپا گفت: اعضاي اين اتحاديه با عشق به امام راحل (ره) و ولايت فقيه به گونه اي در اين مسير حركت مي كنند كه بتوانند به آن اقتدار معنوي و شكوه علمي كه خواست نظام جمهوري اسلامي است برسند.

 



وزير اطلاعات: برخي از سران غائله روز عاشورا شناسايي و دستگير شده اند

حجت الاسلام والمسلمين حيدر مصلحي از شناسايي و دستگير شدن برخي از سران غائله روز عاشورا خبر داد.
به گزارش خبرگزاري ها، وزير اطلاعات روز چهارشنبه در حاشيه جلسه هيئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: به طور قطع اغتشاشات صورت گرفته در روز عاشورا از سوي ضد انقلاب بوده است و اينها از فرصت زماني كه مردم مشغول عزاداري سالار شهيدان بودند سوءاستفاده و چهره خود را برملا كردند و افراد قابل توجهي دستگير شدند كه مجموعه هايي از ماركسيست ها، منافقان و ديگر گروه ها حضور داشتند.
وزير اطلاعات افزود: حضور اينگونه افراد نشان دهنده نبود تسلط اطلاعاتي درباره آنها نيست بلكه اطلاعات قابل توجهي درباره سران اين غائله به دست آورده ايم كه برخي شناسايي و دستگير شده اند و منتظر برخورد قاطع و محكم دستگاه قضايي هستيم.
حجت الاسلام مصلحي در پاسخ به اين سوال كه آيا هويت قاتل سيدعلي موسوي مشخص شده است، يا خير؟ گفت: اين حادثه در قالب ترور روي داده و در مكاني غير از مكان برگزاري اغتشاشات صورت گرفته كه در اين خصوص در حال پيگيري هستيم و در اينكه منافقين در اين غائله دست داشته اند، شكي نداريم.
وزير اطلاعات ادامه داد: بالاخره در كشوري با 70 ميليون جمعيت قطعا گروهي هستند كه منافعي در انقلاب و نظام از دست داده اند و به دنبال فرصتي براي ابراز وجود مي گردند.
وي افزود: دشمنان خارجي با خوش خيالي فكر مي كنند با تحركات اين گروه مي توانند به نتيجه برسند و حمايت اوباما از اين اغتشاش گران نشان دهنده اين بود كه آنها از تجربيات گذشته خود درس نگرفته، هنوز هوشيار نشده و از خواب خرگوشي بيدار نشده اند، اينگونه اقدامات آشوبگرانه جامعه را با مشكل مواجه نخواهد كرد و فقط انسجام را بيشتر مي كند.
وزير اطلاعات ادامه داد: وزارت اطلاعات در شناسايي سران و عوامل اين فتنه به وظايف ذاتي خود عمل مي كند.
همچنين مصطفي محمد نجار وزير كشور نيز در حاشيه جلسه هيئت دولت با اشاره به حمايت هاي سران برخي دولت هاي غربي از اقدامات قانون شكنان و صحنه سازي و فضاسازي در اين خصوص به طراحي سناريوهاي آنان در خصوص كشته شدن افراد در تظاهرات اشاره كرد و گفت: آنان با تبليغات گسترده رسانه اي و با بهره گيري از فضاي سايبر شايعه پراكني و ايجاد ترديد، سناريوهاي خود را اجرا مي كنند.
وزير كشور با اشاره به پروژه قتل ندا آقاسلطان در روزهاي پس از انتخابات 22 خرداد گفت: فردي كه با او ديده مي شود چند روز قبل از انگليس به كشور آمده است.

 



حجت الاسلام مصباحي مقدم : سازمان هدفمندكردن يارانه ها راه اندازي مي شود

حجت الاسلام مصباحي مقدم در مجلس با اشاره به جلسه اخير كميسيون ويژه مجلس گفت: راه اندازي سازمان هدفمند كردن يارانه ها در لايحه پيش بيني شد.
رئيس كميسيون ويژه طرح تحول اقتصادي مجلس در جمع خبرنگاران پارلماني با اشاره به جلسه سه شنبه شب كميسيون ويژه طرح تحول اقتصادي و اصلاح ماده 15 لايحه هدفمند كردن يارانه ها اظهار داشت: در اين جلسه اصلاحيه راه اندازي يك سازمان تحت عنوان سازمان هدفمند سازي يارانه ها پيش بيني شد كه با ماهيت شركت تشكيل شود و مجموعه درآمدهايي كه از هدفمندسازي يارانه ها به دست مي آيد پس از كسر سهم دولت به اين سازمان واريز مي شود.
مصباحي مقدم با اشاره به اينكه اين شركت يك مجمع عمومي دارد كه از وزراي مربوطه كه عنوان آنها در اين لايحه ذكر شده در اين مجمع حضور دارد، افزود: علاوه بر اين دولت مي تواند كسان ديگري را هم عضو اين مجمع عمومي كند.
رئيس كميسيون ويژه طرح تحول اقتصادي با اشاره به اينكه اساسنامه اين شركت توسط هيات دولت تصويب مي شود، ادامه داد: البته وزير امور اقتصادي و دارايي و معاونت برنامه ريزي و راهبردي رئيس جمهور از تهيه كنندگان اين اساسنامه هستند.
مصباحي مقدم با يادآوري اينكه نظارت بر اين شركت جدي و جامع است، ادامه داد: گزارش كار اين سازمان نيز بايد هر شش ماه يك بار به كميسيون برنامه و بودجه ارائه شود و ديوان محاسبات نيز مكلف شد كه هر شش ماه يك بار گزارش عملكرد اين ماده را به مجلس ارائه كند.
وي با بيان اينكه منابعي كه از هر سال اضافه مي آيد براي سال هاي بعد قابل استفاده است، ادامه داد: دولت مي تواند در چارچوب ماده 8 يعني با توزيع يارانه ها بين توليدكنندگان براي سال هاي آينده تعهد ايجاد كند.
نماينده تهران در مجلس با اظهار اين مطلب كه ما تصور مي كنيم نظر دولت و آنچه را كه خواسته بود و البته خواست مجلس كه امكان نظارت كامل را مطالبه مي كرد، تامين شده است، ادامه داد: اين لايحه براي ارائه در صحن مجلس آماده است و به احتمال زياد هفته آينده به صحن مي آيد.

 



حجت الاسلام والمسلمين طباطبايي: رهبري بهتر و مناسب تر از آيت الله خامنه اي وجود ندارد

نماينده سابق تهران در مجلس شوراي اسلامي تصريح كرد كه امروز براي اين كشور رهبري بهتر و مناسب تر از آيت الله خامنه اي وجود ندارد.
حجت الاسلام والمسلمين سيد مهدي طباطبايي گفت: در حال حاضر در كشور ما مشكلي پيش آمده است و آن تشخيص مهم از اهم است.
به گزارش فارس، وي با اشاره به نقش اثرگذار ولايت فقيه در شكل گيري نظام ديني اسلامي گفت: با وجود مشكلات فراوان همه مخالفان و همه موافقان بايد در برابر نظام و ولايت فقيه مطيع باشند چرا كه نظام بدون ولايت فقيه مشروعيت ندارد و ما بايد براي اين نظام جان نثاري كنيم.
وي با اشاره به فرمايشات حضرت امام(ره) مبني بر ضرورت حمايت و همراهي با ولايت فقيه تصريح كرد: بايد پشتيبان ولايت فقيه باشيم تا به كشور آسيبي نرسد و اين امر بر همگان واجب است.
وي با تأكيد بر اينكه حفظ نظام و حفظ ولايت از اوجب واجبات در همه شرايط است، گفت: امروز براي اين كشور رهبري بهتر و مناسب تر از آيت الله خامنه اي مدظله العالي وجود ندارد. طباطبائي همچنين با اشاره به وجود برخي انتقادات از عملكرد دولت گفت: در شرايط كنوني حفظ وحدت كلمه امري ضروري است.

 



رسانه هاي حامي يزيد كور و لال شدند! (خبر ويژه)

رسانه هاي بيگانه واكنش هاي قابل توجهي نسبت به تظاهرات چند ميليوني ملت عاشورايي در تهران نشان دادند. وسعت جمعيت انقلابي در 4 خيابان بزرگ اصلي منتهي به ميدان انقلاب اسلامي چنان خيره كننده و چشمگير بود كه خبرگزاري هاي آلمان و فرانسه با وجود تلاش آشكار براي كاستن از سيل جمعيت، رقم صدها هزار نفر را مخابره كردند و اين در حالي است كه در سياق كاري خبرگزاري هاي غربي مذكور، معمولاً تجمعات انقلابي با مقياس يك دهم يا يك صدم كوچك تر گزارش مي شود.
در اين ميان صداي آمريكا و بي بي سي انگليس كه در وحشي گري اوباش اجير شده در روز عاشورا به صورت آن لاين و لحظه به لحظه به تحريك و گزارش و بزرگ نمايي دسته هاي 40-30 نفره اوباش مي پرداختند و مدعي بودند «مردم كنترل پايتخت را از دست نيروهاي امنيتي خارج كرده و به دست گرفته اند»!! اين بار تا ساعت ها سكوت اختيار كرده و سپس مدعي شدند «ده ها هزار نفر»! در تظاهرات دولتي(!) ديروز شركت كرده اند. البته بي بي سي خباثت خود را بيشتر نشان داد و در خبر دوم به جاي تعبير «ده ها هزار تظاهركننده»، تعبير «تظاهر كنندگان» را جاي داد. بي بي سي به فاصله 3 روز باقي مانده حيثيت خود را نيز به حراج گذاشت. بي بي سي در قسمت گزارش تصويري هم عمدتاً عكس هاي يك تا چند نفره تظاهركنندگان را به نمايش گذاشت.
اقدام مضحك تر از تحركات BBC و VOA، رويكرد رسانه اي چون راديو فردا، راديو زمانه، العربيه، نوروز، امروز، جرس و اغلب سايت هاي ضد انقلاب بود كه تا ساعت پاياني ديشب حاضر نشدند هيچ خبر و تصويري از راهپيمايي كم سابقه ملت عاشورايي در تهران منتشر كنند يا بعضاً به خبرهاي چند سطري بسنده كنند.

 



آمريكا از روي ناعلاجي به گربه ميگه خانباجي (خبر ويژه)

تحليل ها و گزارش هاي گوناگون رسانه هاي غربي از سردرگمي دولت آمريكا در زمينه اعمال تحريم عليه ايران حكايت مي كند.
ديروز برخي خبرگزاري ها نظير رويتر از قول ديپلمات هاي غربي از احتمال اعمال تحريم هاي «گزينشي و هدفمند» عليه ايران توسط دولت آمريكا خبر دادند. اين ديپلمات هاي ناشناس در توضيح موضوع اعلام كردند: آمريكا و متحدانش اعمال تحريم هاي متمركز عليه برخي مقامات ايران را جايگزين تحريم هاي همه جانبه مي كنند. دليل اين اقدام، نگراني از آسيب رسيدن به جنبش سبز (مخالفان) در ايران است.
رويتر از قول يك ديپلمات افزود: مجازات ها و تحريم هاي همه جانبه و گسترده با هدف كلي بي ثباتي اقتصادي، كاري نخواهد كرد جز اينكه احساس بي اعتمادي و شك و ترديد مردم ايران را نسبت به غرب برخواهد انگيخت.
دويچه وله آلمان هم در گزارش مشابهي درباره تحريم هاي هدفمند نوشت: اين تحريم ها بيشتر شامل مقامات دولتي و سپاه و عدم صدور رواديد براي وابستگان آنها خواهد بود.
خبر اخير حكايت از آن مي كند كه آمريكايي ها دشمني هاي 30 ساله عليه ملت ايران در حوزه تحريم ها را با وجود تبليغات و سر و صداي فراوان درباره موثر بودن آنها، «كور و بي هدف» ارزيابي مي كنند و از سوي ديگر با اذعان به تشديد بدگماني و نفرت ملت ايران نسبت به اين دشمني هاي آشكار، درصددند به رياكاري و نفاق بيشتر - به جاي اظهار دشمن علني- دامن بزنند. از زاويه سوم نيز موضع اخير كه در اظهارات مقامات آمريكايي نيز مشاهده مي شود، وابستگي فتنه سبز به آمريكا را بيشتر نشان مي دهد به نحوي كه كاخ سفيد اين جريان را تافته اي جدا بافته از ملت ايران كه بايد مورد حمايت قرار گيرند ارزيابي مي كند.
اما انتشار خبرهاي ديگر در رسانه هاي خبري روشن مي كند كه تحريم هاي مذكور خيلي هم ابتكاري و هدفمند نيستند بلكه از سر اضطرار و استيصال مطرح مي شوند.
رويتر در اين زمينه نوشت: «منابع ديپلماتيك آمريكايي با اشاره به مقاومت روسيه و چين در برابر اعمال مجازات هاي معين عليه تهران گفت: واشنگتن درك مي كند كه احتمال كمي وجود دارد اعمال مجازات هاي اقتصادي عليه ايران به عنوان اسلحه اي براي هدف قرار دادن اقتصاد اين كشور با موافقت بين المللي روبه رو شود.»
دويچه وله هم تحريم هاي بين المللي در چارچوب سازمان ملل را زمانبر و در عين حال غيرعملي توصيف كرد و افزود: در حالي كه كنگره آمريكا خواهان اعمال تحريم هاي جديدي عليه صنايع نفت و گاز ايران است، برخي از مسئولان دولتي در واشنگتن ترديد دارند، كه شوراي امنيت سازمان ملل متحد و كشورهاي اروپايي از اين اقدامات در شرايط كنوني پشتيباني كنند. برخي از مسئولان دولتي آمريكا نگرانند، كه اجراي تحريم هاي جديد عليه صنايع نفت و گاز ايران، مي تواند پيامدهايي جنبي و منفي در پي داشته باشد. تحريم هاي شديد مي توانند به تضعيف جنبش اپوزيسيون در ايران منجر شود.
اما از زاويه سوم، روزنامه واشنگتن پست سردرگمي كاخ سفيد را آشكارتر كرد و نوشت: كاخ سفيد نمي خواهد به واسطه تحريم درهاي تماس را ببندد بلكه هدف بازگرداندن ايران به ميز مذاكره خواهد بود.
اين روزنامه از قول «مقامات آگاه در دولت آمريكا» افزود: ايزوله كردن بيشتر ايران و بستن تمامي راه ها به روي اين كشور، با منافع آمريكا سازگار نيست و هدف از اعمال دور جديد تحريم ها فشار به دولت ايران براي بازگشتن به ميز مذاكره و توافق هسته اي با غرب و ايالات متحده است.
روزنامه آمريكايي توضيح نداد كه چگونه مي توان هم روي تحريم ها به نشانه دشمني مانور داد و هم راه گفت وگو را باز گذاشت.

 



سيانيوز: جنبش سبز به قعر تاريخ افتاده است (خبر ويژه)

انفعال و سردرگمي رو به تزايد سران فتنه پس از ماجراي آتش زدن تصوير حضرت امام خميني(ره) و سپس جسارت بي سابقه به ساحت امام حسين عليه السلام در روز عاشورا، شبكه سازمان دهنده آشوب و فتنه را كه از عناصر ياد شده به عنوان ابزار تحريك و بيرق فتنه استفاده مي كردند نگران و كلافه كرده است.
اين در حالي است كه سران فتنه با مشاهده طوفان انزجار عمومي برپا شده عليه فتنه گران، جرات دفاع صريح از هتاكان عليه امام حسين(ع) و فرزند او حضرت روح الله(ره) را از دست داده اند و نگرانند در كنار مواجه شدن با خشم بي مهار مردم- در صورت دفاع از هتاكان- ته مانده هواداراني را هم كه هنوز عمق ماهيت فتنه را نشناخته اند، از دست بدهند. در چنين وضعيتي سازمان دهندگان خارجي فتنه، از عاقبت ماجرا ابراز نگراني مي كنند به نحوي كه گويانيوز سايت وابسته به سازمان سيا طي تحليل هايي، از يك سو امريه هايي را خطاب به موسوي صادر كرد! و از سوي ديگر ابراز نگراني كرد كه جنبش سبز راس خود را از دست داده و بايد دنبال راس ديگري ولو در خارج از كشور باشد!
گويانيوز ديروز در تحليلي از موسوي خواست به آشوبگران «براي جنگ فراخوان بدهد»! تا به ادامه اغتشاش و تشنج و... بپردازند. اين سايت همچنين خواستار انتخاب سراني در خارج از كشور شد.
گويانيوز، با وجود تحريك موسوي به انتحار، در مطلب ديگري تصريح كرد: ديناميسم جنبش توان عبور از راس را دارد. كمبود اصلي جنبش، يك رهبري سمبليك پرقدرت و جسارت مثل دوران انقلاب 57 ]!![ است. آقاي موسوي متاسفانه از اين فرصت استفاده نمي كند و با وجود جسارت هاي ماه هاي نخست، نه براي تشويق مردم در روز عاشورا اعلام موضع كردند نه در آن تظاهرات شركت نمود و نه در آن روز يا روز بعد - برعكس آقاي كروبي- بيانيه اي براي دفاع منتشر كرد.
اين رسانه وابسته به سيا با لحني متناقض اگرچه مدعي شد «نبايد از ديناميسم و راديكاليسم جنبش هراس داشت» اما بلافاصله نسبت به تكرار ماجراي 30 خرداد 1360 كه به خروج مسلحانه منافقين و روشن شدن ماهيت فتنه بني صدر - منافقين همراه بود، هشدار داد. گويانيوز افزود: در 30 خرداد 1360 رهبران اپوزيسيون اعلام كردند مي خواهند با سلاح گرم كار رژيم را يكسره كنند اما حاصل آن بود كه رژيم ماند و سران اپوزيسيون با سازمانشان به قهر ]قعر[ تاريخ فرو رفتند.
ارگان سازمان سيا با ابراز ياس نسبت به عملكرد موسوي مي نويسد: با توجه به حوادث روز عاشورا مي توان حدس زد كه اگر راس به خود نيايد، ديناميسم سركش به دنبال راه ديگري خواهد رفت اما هيچ چشم انداز عملي و واقعي ديگري هم براي شكل گيري يك راس جديد وجود ندارد... بي شك بايد در پي يافتن راه هاي عملي ديگر چون خروج از كشور يا انتقال مسئوليت ها به رهبران رديف دوم در خارج از كشور بود. نمي توان همانند آقايان موسوي در ايران ماند و از آنجا قلب نظام را نشانه گرفت.
شبكه الجزيره هم در گزارشي اعلام كرد:آنچه اين روزها به ويژه روز عاشورا در صف تظاهر كنندگان ديده مي شد نوعي درهم ريختگي و سردرگمي بود زيرا بسياري از شركت كنندگان رهبري موسوي و كروبي و خاتمي را قبول ندارند و كنترل اين قبيل تجمعات ديگر در اختيار افراد ياد شده نيست. اين براي مخالفاني كه دنبال سرنگوني جمهوري اسلامي بودند خيلي خطرناك است.

 



فارين پاليسي: اشتباه كرديم شانس براندازي در ايران صفر است (خبر ويژه)

نشريه آمريكايي فارين پاليسي (راه اندازي شده از سوي ساموئل هانتينگتون) پس از ارزيابي 6 ماه مداخله جويي و حمايت آشكار آمريكا از عناصر ضدانقلاب و آشوبگران در ايران از مقامات واشنگتن خواست در ادامه اين مسير تجديدنظر كنند و اين مسير پرهزينه را ادامه ندهند.
فارين پاليسي كه همين چند هفته پيش ناپرهيزي ناشيانه اي كرده و در يك خالي بندي بزرگ، زهرا رهنورد همسر ميرحسين موسوي را سومين متفكر پر اثر در جهان در سال ميلادي 2009 معرفي كرده بود و مورد انتقادهاي گسترده قرار گرفت، اكنون به دولت آمريكا توصيه مي كند از روند تحولات در ايران عبرت بياموزد و از حمايت علني از ضدانقلاب دست نگه دارد. اين مجله كه احتمالاً ارزيابي روند حوادث چند ماه اخير به ضرر آشوبگران در تحليل اخيرش بي تاثير نبوده مي نويسد: بايد به چند نكته عبرت آموز توجه كرد از جمله اينكه ما آنقدر درباره تحركات داخلي ايران اطلاعات نداريم تا براساس آن دست به مداخله اي هوشمندانه و آگاهانه بزنيم و تلاش براي تقويت و يا حمايت از جنبش سبز ممكن است به همان اندازه كه كمك كننده باشد، لطمه زننده هم باشد. از اين رو، موضع رسمي ما بايد سنجيده و حساب شده باشد و از طرح هرگونه راي و نظري كه نشان از تحريك يا حمايت فعالانه از طريق كمك هاي مادي به آنها داشته باشد، آگاهانه اجتناب كنيم.
بايد گفت شانس روي كار آمدن يك دولت جديد در تهران در ميان مدت، تقريباً هيچ است و دولت آمريكا نبايد چندان از احساسات خود درباره اقدامات رژيم ايران سخن به ميان آورد.

 



خبر اعدام آشوبگران اعصاب صهيونيست ها را به هم ريخت (خبر ويژه)

انتشار خبر اعدام قريب الوقوع برخي عناصر محارب بازداشت شده در حوادث جنايت آميز روز عاشورا، محاسبه و پيش بيني گروهك هاي فعال در عرصه و حاميان خارجي آنها را به هم ريخته است.
برخي رسانه هاي دولتي آمريكا و انگليس و نيز شماري از سايت هاي وابسته به گروهك ها با انتشار خبر منتشره در سايت هاي داخلي درباره اعدام قريب الوقوع عناصر محارب بازداشت شده، به شدت ابراز نگراني كردند.
سايت جهان ديروز از قول يك مقام آگاه اعلام كرد چند نفر از هتاكان و اغتشاشگران روز عاشورا با توجه به شواهد و اسناد گوناگون به زودي به اتهام محاربه محاكمه خواهند شد. برخي از اين افراد جزء گروهك تروريستي منافقين هستند و چنانچه اتهام آنها در دادگاه ثابت شود، به اعدام محكوم خواهند شد. پرونده اين افراد به صورت ويژه و فوري رسيدگي خواهد شد.
برخي از تروريست ها و اوباش دستگير شده در روز عاشورا ضمن حمله وحشيانه به مردم عزادار و نيروهاي پليس اقدام به آتش زدن چند بانك و خودروي پليس و نيز موتورسيكلت هاي پارك شده عزاداران كردند.
خبر محاكمه شماري از عناصر بازداشتي به اتهام محاربه و احتمال صدور حكم اعدام براي آنان پيش بيني و محاسبه قبلي تروريست ها و عناصر ضد انقلاب را مبني بر اين كه جنايت و ترور، هزينه اي جز بازداشت موقت و سپس آزادي ندارد، به هم زده است. در عين حال شماري از عناصر گروهكي پشت پرده تحريك به آشوب و اغتشاش نيز دستگير شده اند كه تا پيش از اين از طريق ارتباطات آن لاين با شبكه هاي خارجي به طور مستقيم به تخريب و سازماندهي عناصر اجير شده مي پرداختند.

 



گراميداشت ياد اجداد...! (خبر ويژه)

ديروز هنگامي كه دانشجويان عزادار دانشگاه شريف براي شركت در راهپيمايي عاشورائيان از دانشگاه خارج مي شوند، چند تن از آشوبگران فتنه سبز با استفاده از غيبت آنها به محل عزاداري دانشجويان در ساختمان ابن سينا حمله كرده و خيمه برپا شده براي عزاداري محرم را به آتش مي كشند.
از اوايل دهه هفتاد با فرا رسيدن ايام محرم، دانشجويان ساختمان ابن سينا را سياهپوش كرده و خيمه عزاداري برپا مي كردند. اين سنت كه سه سال به دليل امتحانات متوقف شده بود، امسال احيا شد كه روز گذشته با بي حرمتي فتنه گران سبز مواجه شد.
طبق برنامه امروز آخرين روز عزاداري در اين محل مي باشد. دانشجويان اعلام كردند براي اعلام انزجار از اهانت كنندگان به ساحت مقدس اباعبدالله الحسين(ع) مراسم روز آخر را باشكوه تر برگزار خواهند كرد.
گفتني است يكي از دانشجويان عزادار در پي اطلاع از اين اقدام دزدانه و بزدلانه گفت: هواداران موسوي به پيروي از اجداد يزيدي خود، خيمه حسيني(ع) را به آتش كشيده اند!

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14