(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 12 دي 1388- شماره 19548
 

حديث دشت عشق
هفته سيزدهم رقابت هاي ليگ برتر بسكتبال
پيروزي ذوب آهن در ديداري پرحاشيه
اخبار كوتاه از فوتبال
هفته يازدهم ليگ دسته اول فوتبال ايران
توقف مدعيان در گروه دوم
عملكرد 43 فدراسيون ورزشي بررسي شد
6 فدراسيون در ليست انتظار
تكرار ركورد تيم ملي پس از بيست سال
كره شمالي آخرين حريف ايران در قطر
خواندني از ورزش ايران
اخبار تلگرافي از فوتبال جهان



حديث دشت عشق

به ياد بسيجي شهيد «علي اكبر جعفري»
علي اكبر كربلاي شلمچه

شهيد «علي اكبر جعفري» فرزند اصغر، سال 1346 در خانواده اي مومن و مذهبي در روستاي ده علي از توابع شهرستان كوهبنان - كرمان ديده به جهان گشود. وجود پدر و مادري مومن و مذهبي موجب شد تا روح پاك علي اكبر از همان دوران كودكي با معنويات آشنا شود و با كلام خدا انس گيرد. وي بسيار صميمي و مهربان بود و همه او را دوست داشتند.
او پس از اتمام تحصيلات دوران راهنمايي براي ادامه تحصيل در مقطع متوسطه به يزد عزيمت نمود و سال اول متوسطه را در آنجا سپري كرد. سپس به كوهبنان آمد و سال دوم و سوم متوسطه را در كوهبنان گذراند و با عضويت در بسيج كوهبنان عازم جبهه هاي نبرد حق عليه باطل شد.
علي اكبر پس از رشادت هاي فراوان در تاريخ 25/10/1365 (در عمليات كربلاي 5 منطقه شلمچه) در حالي كه بيش از نوزده بهار از عمرش نگذشته بود به درجه رفيع شهادت نائل آمد. پيكر اين شهيد سرافراز پس از رجعت در كنار ديگر شهداي روستاي ده علي به خاك سپرده شد تا امانتي باشد گرانبها نزد خاك پاكي كه بهترين فرزندان اين سرزمين را در آغوش خود جاي داده و به بركت وجودشان عظمت يافته است.

 



هفته سيزدهم رقابت هاي ليگ برتر بسكتبال
پيروزي ذوب آهن در ديداري پرحاشيه

با پيروزي تيم هاي مهرام، ذوب آهن و پتروشيمي و همچنين شكست تيم هاي شهرداري گرگان و لوله s.a شيراز در هفته سيزدهم مسابقات بسكتبال ليگ برتر باشگاههاي كشور جدول رده بندي اين رقابت ها كمترين تغيير را داشت.
در مهمترين ديدار هفته سيزدهم ليگ برتر بسكتبال عصر روز پنج شنبه هفته گذشته تيم هاي ذوب آهن اصفهان و صبامهر قزوين در اصفهان به مصاف هم رفتند كه نتيجه آن به سود شاگردان فرزاد كوهيان يعني ذوب آهن به پايان رسيد.
در اين ديدار حساس كه با استقبال 1500 نفري طرفداران بسكتبال اصفهان روبرو بود، شاگردان فرزاد كوهيان توانستند با نتيجه نزديك 60 بر 59 نماينده قزوين را مغلوب سازند. از نكات قابل توجه اين ديدار از دست دادن 14 پرتاب پنالتي توسط بازيكنان صبامهر بود كه دو ضربه آخر آنها در سه ثانيه پاياني از دست رفت، در حالي كه اگر اين دو ضربه تبديل به امتياز مي شد نماينده قزوين مي توانست در لحظات پاياني شكست را با پيروزي تعويض كند.
در حاشيه اين ديدار تماشاگران ذوب آهني با شعارهايي، الفاظي را به بازيكن سيه چرده صبامهر نسبت مي دادند كه مي توان از آن ها به عنوان شعارهاي نژادپرستانه تعبير كرد.
در پي توهين برخي تماشاگران ذوب آهن به بازيكن سياهپوست تيم بسكتبال صبامهر قزوين، مسئول كميته مسابقات فدراسيون بسكتبال ايران گفت: فيلم ديدار را بازبيني كرده و نتيجه را اعلام خواهيم كرد.
حسن نوربخش ادامه داد: به عنوان نمونه در بازي هفته گذشته پتروشيمي و صبامهر مشكلي به وجود آمد كه به همراه رئيس فدراسيون و چند داور بين المللي فيلم را بازبيني كرديم و به نتيجه رسيديم كه نتيجه آن يكشنبه از سوي كميته انضباطي منتشر مي شود.
نوربخش در مورد توهين برخي تماشاگران ذوب آهن مقابل صبامهر نيز خاطرنشان كرد: در اين مورد هنوز گزارشي به من نرسيده و در صورت وجود مشكل فيلم را بازبيني كرده و نتيجه را اعلام مي كنيم.
تيم هاي مهرام تهران و دانشگاه آزاد هم در آخرين بازي هفته سيزدهم دربي تهران را برگزار كردند كه اين ديدار مانند بازي دور رفت به سود مهرام به پايان رسيد.مهرامي ها با اين پيروزي همچنان به يكه تازي خود در صدر جدول ادامه دادند. پتروشيمي ماهشهر دومين برد پياپي خود را در نبود نناد كردزيچ سرمربي صربستاني خود جشن گرفت تا ماهشهري ها ديگر رنگ بحران را نبينند. در نبود كردزيچ محمد كسايي پور، مدير فني اين تيم هدايت پتروشيمي را برعهده دارد. نتايج كامل ديدارهاي هفته سيزدهم ليگ بسكتبال به اين شرح است:
¤ هيات بسكتبال شهركرد 108- شهرداري گرگان 104
¤ توزين الكتريك كاشان 83- لوله آ.اس شيراز 67
¤ پاسارگاد شيراز 64- پتروشيمي ماهشهر 77
¤ ذوب آهن اصفهان 60- صبامهر قزوين 59
¤ دانشگاه آزاد تهران 83- مهران تهران 96
جدول رده بندي:
1- مهرام تهران 26 امتياز،
2- ذوب آهن اصفهان 24 امتياز، 3- صبامهر قزوين 21 امتياز،
4- پتروشيمي ماهشهر 21 امتياز، 5- شهرداري گرگان 20 امتياز و...

 



اخبار كوتاه از فوتبال

دعوت از تيم ملي فوتسال به برزيل
ملي پوشان فوتسال ايران براي شركت در تورنمنت جايزه بزرگ 2010 برزيل به اين كشور دعوت شدند. تيم ملي فوتسال ايران كه طي دو دوره گذشته مسابقات فوتسال گراندپريكس برزيل عنوان نايب قهرماني را به خود اختصاص داده است، براي شركت در دوره آتي اين رقابت ها نيز به برزيل دعوت شد. اين دعوتنامه در جريان سفر عباس ترابيان، رئيس كميته فوتسال ايران به برزيل تسليم وي شد. ترابيان ضمن اعلام آمادگي براي سفر به برزيل و شركت در مسابقات جايزه بزرگ اين كشور تاكيد كرد ملي پوشان ايران تنها در صورتي در اين رقابت ها حاضر مي شوند كه برزيلي ها در سال 2010 بار ديگر به كشورمان سفر كرده و چند بازي تداركاتي در تهران و شهرهاي ديگر برگزار كنند. برزيلي ها ضمن پذيرش ضمني درخواست ترابيان اعلام كرده اند در ماه فوريه و زمان تدوين برنامه هاي تيم ملي فوتسال اين كشور پيرامون سفر به ايران تصميم گيري خواهند كرد و در صورت مهيا بودن شرايط به كشورمان خواهند آمد. مسابقات فوتسال گراند پريكس برزيل در ماه اكتبر 2010 در اين كشور برگزار خواهد شد.
فدراسيون فوتبال خبرسازي رسانه هاي صهيونيستي را رد كرد
رئيس كميته بين الملل فدراسيون فوتبال با رد خبرسازي روزنامه هاي صهيونيستي مبني بر ارسال پيام تبريك سال نو به فدراسيون فوتبال رژيم اشغالگر قدس گفت: موضع فدراسيون فوتبال، موضع رسمي نظام است. محمد منصور عظيم زاده با رد خبرسازي روزنامه هاي صهيونيستي گفت: پيام تبريك الكترونيكي سال نو متعلق به فدراسيون فوتبال بصورت اتوماتيك از طريق سيستم اينترنتي به صدها نفر شاغل و فعال در عرصه فوتبال ارسال شده كه قبل از ارسال، با دادن برنامه اي به سيستم، ايميل رسمي فدراسيون فوتبال رژيم غاصب صهيونيستي كه در سايت فيفا هم موجود است از ليست اين صدها آدرس حذف شده بود.وي در ادامه عنوان كرد: با توجه به اين مطلب كه دارنده يكي از اين ايميلهاي شخصي كه در حوزه فعاليتهاي فيفا نيز است، داراي مليت صهيونيستي و متعلق به يكي از اشخاص فدراسيون مربوطه بوده، لذا اين شائبه و خبرسازي از سوي آنها ايجاد شده كه چنين پيام تبريكي از سوي فدراسيون فوتبال براي آنها ارسال شده است كه قوياً اين موضوع تكذيب مي شود.
نخستين برد دايي در پيروزي
تيم فوتبال پيروزي با هدايت علي دايي در نخستين حضور وي بر روي نيمكت برابر تيم حتا امارات به برتري يك بر صفر دست يافت.در اين ديدار كه پنجشنبه شب در زمين شماره دو ورزشگاه النصر برگزار شد، محمد پروين تنها گل بازي را در دقيقه 60 با پاس گل نوروزي به ثمر رساند. شيث رضايي كاپيتان پيروزي در اين بازي بود. ضمن اينكه كريم باقري نيز به علت مصدوميت در اين ديدار حضور نداشت. تيم فوتبال پيروزي كه براي برپايي اردويي تداركاتي و برگزاري چند بازي آماده سازي راهي امارات شده است در دومين ديدار خود فردا (يكشنبه) به مصاف تيم الريان قطر خواهد رفت.
ابراهيمي به شهرداري ماهشهر پيوست
سرمربي اسبق تيم ملي هدايت تيم شهرداري ماهشهر را برعهده گرفت.
نادر محمدخاني به دليل سانحه اي كه براي خانواده اش در انگليس پيش آمد، از ادامه كار با شهرداري بازماند و مسئولان تيم ماهشهري پس از قطع همكاري با وي با ناصر ابراهيمي به توافق رسيدند. سرمربي جديد شهرداري اواخر هفته گذشته سرتمرينات حاضر و به بازيكنان معرفي شد.
بركناري عنايت قوت گرفت
پشت پرده شايعات بركناري مسعود عنايت از رياست كميته داوران فدراسيون فوتبال مشخص شد. چند روزي است كه در اطراف فدراسيون فوتبال شايعاتي در مورد بركناري عنايت از سمت خود شنيده مي شود وآنچه كه باعث شده چنين شايعاتي شكل بگيرد را مي توان در سازمان تربيت بدني جستجو كرد. علي سعيدلو، رييس سازمان تربيت بدني در هفته اخير جلساتي را با كارشناسان داوري داشته و نظرات آنها را در خصوص عملكرد كميته داوران جويا شده. هوشنگ نصيرزاده و رضا غياثي دو كارشناسي بودند كه در اين جلسه حضور داشتند و نظرات خود را ابراز كردند. همين جلسه باعث شده تا شايعاتي در مورد بركناري عنايت شكل بگيرد.
دست نشان از سرمربيگري نساجي استعفا كرد
سرمربي نساجي مازندران پس از شكست مقابل شن سا از سمت خود در اين تيم استعفا كرد. نادر دست نشان پس از بازي ديروز تيمش مقابل شن ساي ساوه از هفته يازدهم مسابقات ليگ دسته اول كه با شكست اين تيم همراه بود از سمت سرمربيگري اين تيم استعفا كرد. اين استعفا در حالي صورت گرفت كه نساجي در هفته هاي ابتدايي نتايج نسبتاً خوبي گرفت و حتي نخستين شكست داماش گيلان در فصل جاري را رقم زد، اما در ادامه اين تيم دچار افت شد و در نهايت در پايان هفته يازدهم با 13 امتياز در مكان دهم جدول در گروه دوم قرار گرفت. نساجي ديروز با نتيجه 2 بر صفر مقابل شن ساي اراك چهارمين شكست فصل خود را در يازدهمين ديدار پذيرا شد. گفتني است مديرعامل باشگاه نساجي با اين استعفا موافقت كرده است.

 



هفته يازدهم ليگ دسته اول فوتبال ايران
توقف مدعيان در گروه دوم

مسابقات هفته يازدهم ليگ دسته اول فوتبال ايران (جام آزادگان) با انجام 13 مسابقه در شهرهاي مختلف پيگيري شد كه شكست اكثر مدعيان گروه دوم حادثه مهم هفته تلقي مي شود.
در گروه اول نتايج رقم خورده قابل پيش بيني بود. پيام مشهد با يك گل كاوه تهران را مغلوب كرد. علي حنطه سرمربي پيام در دقيقه 89 به دنبال اعتراض هاي مكرر از سوي داور اخراج شد. در شيراز تيم پيام مخابرات فارس با نتيجه 2 بر 1 نفت آبادان را شكست داد. با اين نتيجه نفت از صدر جدول دورتر شد. ديدار سپاهان نوين با شهرداري تبريز در حالي 1-1 تمام شد كه سپاهاني ها اگر دقت مي كردند حداقل 5 يا 6 گل را به تيم صدرنشين تحميل مي كردند. شهرداري خيلي شانس آوردكه به سلامت از مهلكه اصفهان گريخت. ديدار اتكا گلستان با ايرانجوان بوشهر بدون گل سپري شد. قاسم اكبري بازيكن اتكا در اين مسابقه يك پنالتي حساس به سود تيمش را هدر داد. در گروه دوم برق شيراز، داماش گيلان و نساجي قائمشهر مدعيان مغلوب بودند. داماش و نساجي در خانه خود باختند. نساجي كه به علت محروميت از داشتن تماشاگر بي بهره بود با 2 گل به شن سا اراك باخت و در جدول رده بندي سقوط فاحش كرد. داماش نيز در رشت با يك گل به شيرين فراز احياء شده باخت. شكست 2 بر 1 برق شيراز در برابر آلومينيوم هرمزگان نيز باعث شد تا برق صدر جدول را از دست بدهد. صدر جدول اكنون در اختيار نفت تهران است كه ديروز با يك گل تيم گسترش فولاد تبريز را شكست داد. باخت نفت آبادان در شيراز و برد نفت در برابر حريفش باعث شد تا در جدول رده بندي گروه اول شهرداري تبريز با 27 امتياز صدرنشين است و اتكا گلستان با 19، نفت آبادان با 18، تربيت يزد با 17 و پيام مشهد با 17 امتياز در رده هاي بعدي قرار دارند. در گروه دوم نيز نفت تهران با 22 امتياز صدرنشين است و تيمهاي برق شيراز با 21، آلومينيوم هرمزگان با 20، داماش گيلان با 17 و شن سا اراك با 16 امتياز در رده هاي بعدي قرار دارند.
نتايج گروه اول
¤ پيام مشهد1-كاوه تهران صفر
گل: جان نگودي(2)
¤ تربيت يزد1-شهرداري بندرعباس1
گلها: حامد حاجتي(89) براي تربيت، اسماعيل واحدي (45) براي شهرداري
¤ پيام مخابرات فارس2- صنعت نفت آبادان1
گلها: مصطفي كارگشا (6) و محمد جوادزارعي(29) براي پيام مخابرات، ساندرو داسيلوا(14-پنالتي) براي نفت
¤ مس رفسنجان2- داماش دورود صفر
گلها: شجاع خليل زاده(15) و سيداحمد مهدي زاده(60)
¤ سپاهان نوين اصفهان 1- شهرداري تبريز 1
گلها: جلال الدين علي محمدي(8) براي سپاهان، سهراب انتظاري (84) براي شهرداري
¤ اتكا گلستان صفر- ايرانجوان بوشهر صفر
¤ شاهين اهواز- شموشك نوشهر
- اين ديدار به علت بارندگي برگزار نشد.
نتايج گروه دوم
¤ آلومينيوم هرمزگان 2- برق شيراز1
گلها: غلامرضا عباسفرد (26) و عباس كاظميان (66) براي آلومينيوم، سعيد جعفري(28) براي برق
¤ داماش گيلان صفر - شيرين فراز كرمانشاه 1
گل: امير نصرالله زاده(78)
¤ نفت تهران 1- گسترش فولادتبريز صفر
گل: اكبر صغيري(88)
¤ پتروشيمي تبريز 2- كوثر لرستان 1
گلها: احمدتقي پور(24) و علي سليماني (25) براي پتروشيمي، مسلم محمدنژاد(57) براي كوثر
¤ گل گهر سيرجان1- مهركام پارس تهران صفر
گل: مسلم فيروزآبادي(42)
¤ مس سرچشمه كرمان 2- فولاد نوين اهواز صفر
گلها: محسن مظفري (72) و اسحاق سبحاني(78)
¤ نساجي قائمشهر صفر - شن سا اراك 2
گلها: مجتبي قرباني (55) و ميثم آقايي(2+90)

 



عملكرد 43 فدراسيون ورزشي بررسي شد
6 فدراسيون در ليست انتظار

سازمان تربيت بدني تاكنون عملكرد و برنامه هاي عملياتي 43 فدراسيون ورزشي را مورد بررسي قرار داده است.
در حاليكه نزديك به سه ماه از رياست علي سعيد لو بر سازمان تربيت بدني مي گذرد از مجموع 49 فدراسيون ورزشي تحت پوشش اين سازمان، تاكنون عملكرد 43 فدراسيون مورد بررسي قرار گرفته كه از اين تعداد 35 فدراسيون در حوزه ورزش قهرماني بوده است.
در اين ميان تاكنون عملكرد 6 فدراسيون شامل؛ بدمينتون، گلف، بيماري هاي خاص، همگاني، نابينايان و كم بينايان و آمادگي جسماني بررسي نشده است كه ارزيابي عملكرد اين فدراسيون ها در دستور كار سازمان تربيت بدني ظرف يك هفته آينده قرار دارد.
در نشست بررسي عملكرد فدراسيون هاي ورزشي علاوه بر رئيس سازمان تربيت بدني، حميد سجادي، بهرام افشارزاده، حسن عالمي، حميد قاسمي، علي رغبتي، رئيس و مسئولان اجرايي فدراسيون هاي ورزشي حضور دارند.
مسئولان سازمان تربيت بدني طي اين نشست روساي فدراسيون هاي تنيس روي ميز، شنا، پزشكي ورزشي، دوچرخه سواري، بولينگ و كيو اسپورت و اسكيت را بركنار و به جاي روساي بركنار شده سرپرستان جديد معرفي كرده اند.

 



تكرار ركورد تيم ملي پس از بيست سال
كره شمالي آخرين حريف ايران در قطر

تيم ملي فوتبال كشورمان در روز پاياني تورنمنت چهارجانبه قطر، امروز به مصاف تيم كره شمالي مي رود.
ملي پوشان فوتبال كشورمان امروز از ساعت 30/16 در ورزشگاه سحيم بن حمد قطر به مصاف تيم كره شمالي، يكي از تيم هاي راه يافته به جام جهاني 2010 آفريقاي جنوبي مي رود. تقابل دو تيم در شرايطي است كه تيم ملي فوتبال كشورمان در دو ديدار گذشته خود نتايج ضعيفي بدست آورده و به ترتيب مقابل تيم هاي قطر و مالي شكست را پذيرا شده است. هم اكنون در جدول رده بندي تورنمنت چهارجانبه فوتبال قطر تيم كره شمالي با 6 امتياز صدرنشين است، تيم هاي قطر و مالي با امتيازي برابر (3 امتياز) رده هاي دوم و سوم را در اختيار دارند و تيم ملي فوتبال كشورمان بدون امتياز در قعر جدول ايستاده است.
تكرار ركورد تيم ملي پس از بيست سال
اما تيم ملي فوتبال كشورمان با شكست برابر مالي در تورنمنت چهار جانبه قطر، براي سومين بار متوالي متحمل شكست شد كه اين اتفاق در 20 سال اخير بي سابقه بوده است.
شاگردان افشين قطبي در بازي هاي اخير به ترتيب مقابل اردن (ديداري رسمي)، قطر و مالي (ديدارهاي تداركاتي) شكست خورده است، در حالي كه طي دو دهه اخير سابقه نداشته است كه تيم ملي در سه بازي متوالي با شكست زمين را ترك كند. تيم ملي فوتبال كشورمان آخرين مرتبه در سال 1368 در سه بازي متوالي مقابل كويت (يك بر صفر) و دو ديدار دوستانه با لهستان با نتايج (يك بر صفر) و (2 بر صفر) شكست خورده بود.
با برگزاري ديدار ايران و كره شمالي پرونده تورنمنت قطر براي ملي پوشان بسته و آنها آماده ديدار با تيم سنگاپور در مرحله مقدماتي جام ملت هاي آسيا مي شوند.

 



خواندني از ورزش ايران

¤ آمريكا آمادگي شفاهي خود را براي حضور در مسابقات جهاني شمشيربازي كلاس A كيش اعلام كرد. البته آمريكايي ها هنوز به طور رسمي براي ثبت نام جهت حضور در رقابت هاي شمشيربازي جهاني كيش اقدام نكرده اند اما در ارتباط شفاهي با مسئولان فدراسيون شمشيربازي كشورمان از آمادگي خود براي سفر به ايران و حضور در اين مسابقات خبر داده اند.
¤ حميد سوريان دارنده چهار مدال طلاي رقابت هاي جهاني كشتي فرنگي به مسابقات جام جهاني ارمنستان نخواهد رفت. علاوه بر سوريان بيشتر نفرات اعزامي به رقابت هاي جهاني دانمارك نيز به جام جهاني ارمنستان نمي روند و كادرفني قصد دارد در اين رقابت ها به نفرات جوان و پشتوانه ها و نفرات منتخب ليگ ميدان بدهند.
¤ با پايان مهلت ثبت نام براي كانديداهاي انتخابات رياست فدراسيون هندبال هفت نفر براي احراز اين سمت نام نويسي كردند. نصيري، رحيمي، نجف پور، كهنمويي، مي آبادي، اكبرآبادي و ارزه گر ثبت نام كنندگان رياست فدراسيون هندبال هستند.

 



اخبار تلگرافي از فوتبال جهان

¤ روزنامه پرتيراژ آس اسپانيا مصدوميت بازيكن ايراني اوساسونا را خبري خوش براي هواداران و تيم فوتبال رئال مادريد دانست.روزنامه آس اسپانيا در گزارشي از احتمالات پيش رو در اولين هفته از لاليگا در سال 2010 ميلادي و البته هفته شانزدهم اين رقابت ها آورده است: در بازي حساس اوساسونا برابر رئال مادريد مسعود شجاعي، كايخا و اچايده غايب خواهند بود و اين مي تواند كادوي سال نو براي رئال مادريد باشد.
¤ مارچلو بيلسا سرمربي تيم ملي فوتبال شيلي عنوان مربي برتر قاره آمريكاي جنوبي را به خود اختصاص داد.
¤ روي هاجسون سرمربي اسبق تيم ملي سوئيس قرارداد همكاري خود را تا سال 2011 با باشگاه فولام انگليس تمديد كرد.
¤ هواداران تيم يوونتوس ايتاليا خواهان عزل چيروفرارا سرمربي كنوني و استخدام مسئول فني تيم ملي روسيه يعني گاس هيدينك شدند.
¤ خوان سباستين ورون بازيكن تيم ملي فوتبال آرژانتين در پي كسب عنوان مرد سال فوتبال آمريكاي جنوبي براي سومين بار و رسيدن به ركورد هموطن خود است. او گفت: با وجودي كه 34 سال دارم، سعي خواهم كرد همچنان در اوج آمادگي باقي مانده و بتوانم به ركورد سه عنوان مرد سال قاره كه در اختيار كارلوس ته وز قرار دارد، برسم.
¤ لوكاتوني مهاجم ملي پوش و ايتاليايي بايرن مونيخ به تيم آ.اس رم قرض داده شد. اين مهاجم 32 ساله به مدت شش ماه در اختيار تيم رم قرار گرفت.

 

(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14