(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 12 دي 1388- شماره 19548
 

علامه فضل الله ناآرامي در كشورهاي اسلامي رامحصول مداخلات بيگانگان دانست
بشار اسد در ديدار با هيئت آمريكايي خواستار پايان اشغالگري اسرائيل شد
هلاكت 8 افسر اطلاعاتي سيا در شرق افغانستان
مردم فلسطين: پيروزي نزديك است
موج ناآرامي ها در فرانسه و آلمان
مردم كوبا سالگرد پيروزي انقلاب خود را جشن گرفتند
پرسش شيعيان صعده از مجامع بين المللي
اعتصاب و اعتراض در شهرهاي پاكستان عليه قتل عام عزاداران حسيني
انتقاد ميشل عون از مداخله واشنگتن در امور داخلي لبنان
رئيس جمهور سابق اندونزي درگذشت
در اعتراض به سكوت برخي كشورهاي عربي در قبال محاصره غزه
مردم غزه تابوت نمادين سران عرب را به آتش كشيدند



علامه فضل الله ناآرامي در كشورهاي اسلامي رامحصول مداخلات بيگانگان دانست

مرجع برجسته لبناني تأكيد كرد، مداخله سيا باعث ايجاد فتنه، آشوب و خشونت در كشورهاي اسلامي شده است.
به گزارش خبرگزاري ايسنا، علامه محمدحسين فضل الله در خطبه هاي نمازجمعه بيروت اظهار داشت، مردم فلسطين در شرايطي نامناسب و دردناك به استقبال سال جديد مي روند و اين هم به دليل آن است كه ادامه اقدامات دشمن صهيونيستي با هيچ واكنشي از سوي كشورهاي تصميم گيرنده در جهان رو به رو نمي شود.وي با اشاره به اينكه سازمان اطلاعات مركزي آمريكا (سيا) سعي مي كند خود را به حكومت هاي عربي و اسلامي تحميل كند گفت، چنين اقدامي باعث ايجاد فتنه، آشوب، بحران و خشونت هاي خونبار در اين كشورها شده كه مثال هاي برجسته آن در پاكستان، يمن، سودان و سومالي است كه با توجه به افزايش تعداد كشته ها، فقرا و آوارگان لكه ننگي بر پيشاني كشورهاي عربي و اسلامي است.

 



بشار اسد در ديدار با هيئت آمريكايي خواستار پايان اشغالگري اسرائيل شد

رئيس جمهور سوريه گفت، آمريكا براي پايان دادن به اشغالگري هاي اسرائيل تلاش كند.
به گزارش خبرگزاري مهر، بشار اسد در ديدار با يك هيئت آمريكايي به رياست سناتور «جاد گريگ» تاكيد كرد كه كشورش براي برقراري صلح پايدار و عادلانه براساس قطعنامه هاي مشروع بين المللي و تحقق ثبات در منطقه تلاش مي كند.
وي خاطرنشان كرد، آمريكا و جامعه بين الملل بايد براي پايان دادن به اشغالگري اسرائيل و برقراري صلح در منطقه بكوشند.
هيئت آمريكايي نيز در اين ديدار بر اهميت روابط دمشق و واشنگتن و توسعه آن در راستاي منافع دو كشور تاكيد كرد.
گفتني است در سال گذشته ميلادي شش هيئت سياسي و امنيتي آمريكا براي بررسي اختلاف دو كشور به دمشق سفر كرده اند.

 



هلاكت 8 افسر اطلاعاتي سيا در شرق افغانستان

هشت افسر اطلاعاتي سازمان جاسوسي آمريكا (سيا) بر اثر يك حمله انتحاري در جنوب شرق افغانستان به هلاكت رسيدند و 11 جاسوس آمريكايي ديگر زخمي شدند.
به گزارش خبرگزاري ها، سازمان جاسوسي «سيا» پس از يك روز سكوت، پنجشنبه گذشته رسماً اعتراف كرد يك فرد افغان با بستن جليقه انفجاري به خود و پوشيدن لباس نظاميان اين كشور، توانست به درون پايگاه جاسوسي سيا در ولايت «خوست»، واقع در جنوب شرق افغانستان و نزديكي مرزهاي پاكستان نفوذ كند و در يك فرصت مناسب، چاشني بمب را به كار بيندازد. براساس اعترافات مسئولان سيا، انفجار فوق مرگ هشت افسر اطلاعاتي آمريكا و جراحت 11 جاسوس ديگر را در پي داشت. فرمانده پايگاه مذكور نيز از جمله كشته شدگان اين انفجار است. مقامات سيا اين انفجار را خونين ترين حادثه طي حدود 30سال اخير براي اين سازمان ذكر كرده اند. طالبان مسئوليت اين حمله و همچنين، انفجار يك مين كه به مرگ چهار نظامي و يك روزنامه نگار كانادايي انجاميد را بر عهده گرفت.
اين انفجار نيز چهارشنبه گذشته در مناطق جنوبي افغانستان رخ داد.
اخبار تكميلي در مورد انفجار خوست حاكي است اين انفجار توسط دو بمب گذار انتحاري انجام شد و اين دو نفر چون با دعوت قبلي وارد اين پايگاه شده بودند، به همين دليل، مورد بازرسي بدني قرار نگرفته بودند.
به گزارش خبرگزاري ايسنا، دو مقام سابق سازمان سيا معتقدند كه اين افراد به عنوان عوامل اطلاعاتي تا داخل پايگاه همراهي شده بودند و به همين دليل آنها توانسته بودند براي اولين بار وارد يك پايگاه آمريكايي شوند.
به گفته اين مقامات، افراد كارآزموده سازمان سيا براي ارائه گزارش درباره برخي فعاليت ها، از كابل عازم منطقه شده بودند.
اين دو مقام اطلاعاتي آمريكا از ارائه جزئيات بيشتر خودداري و تنها به ذكر اين نكته بسنده كردند كه سازمان سيا در حال جمع آوري اطلاعات است.
«جرج ليتل» سخنگوي سيا گفت: براي نتيجه گيري درباره اين رخداد خيلي زود است.
به اعتقاد كارشناسان، حمله عليه پايگاه سيا در خوست، ضربه مهلكي بر فعاليت هاي اين سازمان در افغانستان و منطقه محسوب مي شود.
خبر ديگر از افغانستان اينكه علي رغم اعتراضات نمايندگان مجلس افغانستان به كشتار هشت دانش آموز افغان در ولايت ننگرهار، ديروز نيز هفت غيرنظامي و دو عضو طالبان بر اثر حملات هوايي آمريكا در ولايت هلمند كشته شدند.

 



تظاهرات ضدصهيونيستي در حمايت از غزه
مردم فلسطين: پيروزي نزديك است

هزاران نفر از شهروندان فلسطيني با برپايي تظاهرات گسترده در نوار غزه و كرانه باختري و دادن شعار «پيروزي نزديك است» خواستار رفع محاصره غزه و مجازات جنايتكاران صهيونيستي شدند.
به گزارش خبرگزاري ها، تظاهركنندگان در شعارهاي خود جنايات رژيم صهيونيستي در تجاوز 22 روزه خود به نوار غزه را محكوم و خواستار دستگيري و محاكمه جنايتكاران جنگي اين رژيم شدند.
اسماعيل هنيه نخست وزير دولت منتخب فلسطين از طريق تماس تلفني در جمع هزاران تظاهركننده فلسطيني در نزديكي گذرگاه بيت حانون در شمال نوار غزه گفت: ملت فلسطين امروز قوي تر از زمان قبل از تجاوزگري رژيم صهيونيستي است.
وي تاكيد كرد: ملت فلسطين در برابر هرگونه تنش آفريني رژيم صهيونيستي از جمله تشديد محاصره پايداري خواهد كرد و هرگز سر تسليم فرود نخواهد آورد و از حقوق خويش چشم پوشي نمي كند.
هنيه افزود: مردم فلسطين مشتاق آزادي، استقلال و برپايي كشور خويش به پايتختي قدس شريف هستند.
هنيه همچنين از حضور شهروندان فلسطيني ساكن سرزمين هاي اشغال شده در سال 1948 ميلادي تشكر كرد و گفت: شما بخشي جدايي ناپذير از ملت استوار فلسطين هستيد.
وي از آنها خواست تا براي تسهيل امور و شكستن محاصره نوار غزه وارد عمل شده و فشار بياورند و از مردم اين منطقه حمايت كنند.
نخست وزير دولت منتخب فلسطين ابراز اطمينان كرد: همگي در مسجدالاقصي گردهم خواهيم آمد و شهر قدس همچنان شهري عربي و اسلامي باقي خواهد ماند.
«طاهر نونو» سخنگوي دولت منتخب فلسطين در نوار غزه نيز در جمع تظاهركنندگان تاكيد كرد: مردم فلسطين همچنان پا بر جا خواهند ماند و كساني را كه عليه آنها جنايات كردند، نابود خواهد كرد و اين ملت براي به زندان انداختن جنايتكاران جنگي صهيونيست بعد از تحويل آنها به دادگاه هاي بين المللي به فعاليت ادامه خواهد داد.
«جمال خضري» رئيس كميته مردمي شكستن محاصره نوار غزه نيز خواستار رفع اين محاصره و بازگشايي گذرگاه هاي غزه شد و گفت: جامعه بين المللي بايد مطابق ارزش هاي خود براي ياري رساندن به مردم فلسطين كه تحت محاصره ظالمانه قرار دارند، وارد عمل شود.
در گردهمايي گسترده مردم فلسطين در محله زيتون در شرق شهر غزه نيز تظاهركنندگان خواستار دستگيري و محاكمه جنايتكاران جنگي رژيم صهيونيستي شدند.
مردم فلسطين اين گردهمايي را در زمين متعلق به خانواده «السموني» برگزار كردند كه در جريان تجاوزگري رژيم صهيونيستي 29 نفر از اعضاي اين خانواده به شهادت رسيدند.
شركت كنندگان پرچم هاي سياه رنگ جنبش جهاد اسلامي را در دست داشتند و فرياد «پيروزي نزديك است» سر دادند.
«نافذ عزام» از رهبران جنبش جهاد اسلامي گفت: بعد از گذشت يك سال از جنگ وضعيت تغيير زيادي نكرده است و شرايط دشوار مردم فلسطين نمي تواند آنها را مجبور كند تا از حقوق و مباني ثابت خويش صرف نظر كنند.
وي افزود: بايد پرچم مقاومت را همچنان برافراشته نگه داريم تا بتوانيم حقوق خويش را بازپس بگيريم.
عزام اين پرسش را مطرح كرد كه جهان بيش از اين منتظر چيست و برادران عرب ما منتظر چه چيزي هستند كه براي نجات مردم فلسطين از مرگ تدريجي و كاستن از رنج و مشكلات آنها وارد عمل شوند؟
صدها نفر از مردم و هواداران حماس نيز روز پنج شنبه در نزديك دروازه صلاح الدين در اعتراض به ساخت ديوار فولادي مصر با نوار غزه تظاهرات كردند.
جنبش حماس در طول 10 روز اخير تظاهرات و مراسم مختلفي را در محكوميت ساخت ديوار فولادي مصر در مرز اين كشور با نوار غزه برگزار كرده است.
دولت مصر در حال احداث ديوار فولادي با همكاري آمريكا در مرز خود با نوار غزه است كه به گفته ناظران براي تشديد محاصره اين منطقه انجام مي شود.
رژيم صهيونيستي با اعمال محاصره عليه نوار غزه گذرگاه هاي اين منطقه را به روي فلسطينيان بسته است. دولت مصر نيز با وجود درخواست هاي مكرر مردم كشورهاي عربي و اسلامي، از بازگشايي دائم گذرگاه رفح به عنوان تنها گذرگاه ارتباطي فلسطينيان با جهان خارج خودداري مي كند.
اين در حالي است كه نيروهاي امنيتي و پليس مصر روز پنج شنبه با تظاهركنندگان و فعالان خارجي حامي فلسطين در مركز شهر قاهره پايتخت اين كشور درگير شدند.
اين درگيري كه به زخمي شدن سه فعال خارجي منجر شد در ميدان التحرير قاهره صورت گرفت، فعالان خارجي خواستار اجازه دولت مصر براي رفتن به نوار غزه و ابراز همبستگي با مردم تحت محاصره اين منطقه شده بودند.
چند روز پيش نيز تعدادي از فعالان بين المللي حامي ملت فلسطين در همبستگي با كاروان كمك هاي بشردوستانه «شريان زندگي 3» كه مسئولان مصري از ورود آن به بندر «نويبع» اين كشور و عزيمت به نوار غزه جلوگيري كردند، تظاهراتي را در «العريش» برگزار كردند.
اين تظاهرات در ميدان «انورالسادت» بزرگترين ميدان بندر العريش مصر برگزار شد و تظاهركنندگان از دولت مصر خواستند تا راه را براي عزيمت كاروان كمك ها به غزه باز كند.
گفتني است به غير از دولت مصر، نيروهاي امنيتي تشكيلات خودگردان نيز طي روزهاي اخير تلاش كرده اند تا از برپايي تظاهرات فلسطيني ها جلوگيري كنند، محكوميت ها و تظاهرات مردم جهان عليه رژيم صهيونيستي نيز همچنان ادامه دارد.
در همين رابطه اعضاي سازمان هاي غير دولتي و اسلامي در لندن در برابر مقر سفارت مصر در انگليس تجمع و نسبت به جنايات رژيم صهيونيستي و همكاري مصر با اين رژيم اعتراض كردند.
تجمع كنندگان كه پرچم هاي فلسطين را در دست داشتند تاكيد كردند اقدام مصر در احداث ديوار فولادي پيامدهاي فاجعه آميزي براي ساكنان نوار غزه خواهد داشت.
ده ها تن از مردم ايتاليا نيز در اعتراض به ساخت ديوار فولادي از سوي مصر در نوار غزه در برابر سفارت اين كشور در شهر رم تجمع كردند.
تظاهركنندگان احداث ديوار فولادي را خجالت آور خواندند و آن را در راستاي خدمت به امنيت رژيم صهيونيستي دانستند.
صدها تن از مردم شهرهاي برن و ژنو نيز عليه جنايات رژيم صهيونيستي تظاهرات كردند.
تظاهركنندگان با شمع هاي روشن و در دست داشتن پرچم هايي حاوي «غزه بايد آزاد شود» در مركز شهر تظاهرات كردند.
ساير رويدادها
¤ محمود عباس براي گفت وگو درباره راهكارهاي از سرگيري مذاكرات صلح بين فلسطينيان و اسرائيل با حسني مبارك رئيس جمهور مصر فردا به قاهره مي رود.
¤ منابع آگاه صهيونيست اعلام كردند كه تل آويو با آزادي چهار اسير برجسته فلسطيني مخالف است.
¤ عده اي از خاخام هاي يهودي خواستار محو رژيم صهيونيستي شدند.

 



در آغاز سال نو مسيحي
موج ناآرامي ها در فرانسه و آلمان

شهرهاي مختلف در دو كشور فرانسه و آلمان در سال نو ميلادي صحنه آشوب هاي خياباني شد.
به گزارش خبر گزاري ها، روز گذشته چند شهر فرانسه همزمان با آغاز سال نو مسيحي شاهد موجي از نا آرامي هاي خياباني بود كه به زدو خورد با پليس ضد شورش تبديل شد.
پاريس، استراسبورگ و ليون از جمله شهرهايي است كه روز گذشته ساعت ها صحنه درگيري بين مردم ناراضي از وضعيت اقتصادي و اجتماعي و صدها پليس ضد شورش و مسلح به باتوم و گاز اشك آور بود كه در نهايت منجر به دستگيري تعداد نسبتا زيادي از معترضين فرانسوي شد.بر اساس اين گزارش در حالي كه شمار زيادي از نيروهاي پليس در ميادين و حومه هاي فرانسه براي مقابله با گسترش احتمالي ناآرامي ها مستقر شده اند خبر مي رسد كه فروش بنزين نيز در 48 ساعت گذشته براي مقابله با معترضاني كه قصد آتش زدن خودروها را دارند، ممنوع اعلام شده است.
از سوي ديگراما، خيابان هاي محله كارگري هامبورگ آلمان موسوم به سن پائولي نيز پنج شنبه شب همزمان با شب سال نو ميلادي شاهد درگيري هاي خشونت بار بين پليس و مردم بود.
بر اساس اين گزارش در اين حادثه گروهي از مردم با مسدود كرد ن خيابان ها وريختن آشغال، كاغذ وچوب در خيابان ها آنها را به آتش كشيدند. پليس نيز كه براي كنترل اوضاع وارد عمل شده بود، با سنگ و چوب و بطري هاي شيشه اي مورد حمله قرار گرفت.

 



مردم كوبا سالگرد پيروزي انقلاب خود را جشن گرفتند

مردم كوبا در نخستين روز سال نو ميلادي، پنجاه و يكمين سالگرد پيروزي انقلاب خود به رهبري «فيدل كاسترو» را جشن گرفتند.
به گزارش خبرگزاري ها، روز گذشته در اول ژانويه سال 2010، مردم كوبا پنجاه ويكمين سالگرد انقلاب خود به رهبري «فيدل كاسترو» را كه به سقوط رژيم آمريكايي باتيستا منجر شد جشن گرفتند.
پايان دادن به تبعيض نژادي و جنسيتي، بي سوادي و تضمين حقوق مردم در دستيابي به بهداشت و آموزش و... از جمله ديگر دستاوردهاي انقلاب كوبا به شمار مي رود كه آژانس«پرنسا لاتينا» كوبا در اين گزارش از آنها نام برده است.براساس اين گزارش، رائول كاسترو، رئيس جمهور كنوني كوبا يك روز قبل از برگزاري اين مراسم، در ايالت سانتياگو اعلام كرد: انقلاب ها فقط زماني قادر به پيشروي خواهند بود كه از حمايت مردمي برخوردار باشد.
وي در پايان از مردم كشور خود خواست در برابر خطرات كشورهاي دشمن خارجي به خصوص آمريكا كاملا هوشيار باشند.گفتني است كوبا بيش از 40 سال است كه تحت تحريم هاي شديد آمريكا قرار داد.

 



چرا سكوت كرده ايد؟
پرسش شيعيان صعده از مجامع بين المللي

همزمان با آغاز سال نو مسيحي، رهبر مبارزان شيعه صعده از سكوت مجامع جهاني و سازمان هاي طرفدار حقوق بشر در مورد قتل عام غيرنظاميان در يمن به شدت انتقاد كرد.
به گزارش شبكه خبري العالم، «عبدالملك الحوثي»، در بيانيه اي كه با صداي وي در پايگاه اينترنتي «المنبر» قرائت شد، حملات روزانه هواپيماهاي يمني، عربستاني و آمريكايي به شهرها و روستاهاي يمن را كه موجب كشته و مجروح شدن بسياري از شهروندان شده است محكوم كرد.
قرائت اين بيانيه توسط رهبر مبارزان شيعه صعده در پي آن صورت گرفت كه دستگاه هاي امنيتي يمن و عربستان از هدف قرار گرفتن و كشته شدن عبدالملك الحوثي در يك حمله هوايي در بلندي هاي صعده خبر داده بودند.
عبدالملك الحوثي، استراتژي هدف قرار دادن شهروندان غيرنظامي در جنگ صعده از سوي دولت «علي عبدالله صالح» رئيس جمهور يمن را، در راستاي خدمت به رژيم صهيونيستي كه يد طولايي در ارتكاب جنايات بشري دارد، عنوان كرد.
رهبر مبارزان صعده، در بيانيه صوتي خود، با اشاره به جنايت هاي دولت يمن، عربستان و آمريكا در به خاك و خون كشيدن مردم بي گناه منطقه، نسبت به بروز يك فاجعه انساني در آينده نزديك هشدار داد.
عبدالملك الحوثي، اوضاع فعلي يمن را به دوران تهاجم صرب ها به بوسني هرزگوين تشبيه كرد و گفت: متاسفانه مجامع بين المللي و سازمان هاي طرفدار حقوق بشر، تاكنون نه تنها به زنان و كودكان يمني آب، غذا و دارو ارسال نكرده اند، بلكه به تماشاي كشتار آنها نشسته اند.
اين در حالي است كه برخي از استان هاي جنوبي يمن در روزهاي اخير شاهد تظاهرات ضد جنگ عليه حكومت مركزي و آزادي زندانيان سياسي بود.براساس اين گزارش، هزاران نفر در شهرهاي جنوبي «الضالع»، «ردفان»، «ابين»، «لحج» با برگزاري راهپيمايي و تظاهرات مسالمت آميز، بر ضد علي عبدالله صالح رئيس جمهور يمن در جنگ افروزي عليه مردم شمال (صعده) شعار دادند.
«علي ناصر محمد» رئيس جمهور سابق يمن نيز در گفت وگو با خبرگزاري «اكي» ايتاليا، هرگونه ارتباط بين الحوثي ها و القاعده را رد كرد و گفت: اصولا از لحاظ ايدئولوژيك نيز، بين آنها، تنفر و دشمني وجود دارد.
وي جنگ در يمن را كه از سوي دولت به شيعيان صعده تحميل شده است بيهوده خواند و گفت: اين جنگ راه حل نظامي ندارد و دولت علي عبدالله صالح نيز آن را به خوبي مي داند، اما همچنان فقط با زبان زور تلاش مي كند كه مشكل صعده را حل كند.
آخرين گزارش ها از ميدان هاي نبرد در يمن حاكي است، شيعيان صعده تلاش نيروهاي نظامي عربستان براي تسلط بر بلندي هاي مشرف به استان صعده را براي چندمين بار پياپي در سه روز اخير ناكام گذاشتند.
براساس اين گزارش، صعده آنلاين روز جمعه خبر داد، مبارزان الحوثي با به آتش كشيدن سه خودرو «همر» و انهدام يك نفر بر «پي ام پي» تهاجم زميني نيروهاي عربستان را در محور الجابري در هم شكستند.
ارتش عربستان نيز با وجود ناكامي براي به كنترل درآوردن مواضع الحوثي ها در مناطق مرزي، همچنان به بمباران و شليك موشك عليه شهرها و روستاهاي يمن ادامه مي دهد و در اين راستا روز پنجشنبه 450 موشك و روز جمعه 370 موشك به استان صعده و مناطق همجوار شليك كرد.
جنگنده بمب افكن هاي عربستان نيز طي روزهاي پنجشنبه و جمعه 45 سورتي پرواز بر روي مناطق مسكوني صعده انجام دادند.

 



اعتصاب و اعتراض در شهرهاي پاكستان عليه قتل عام عزاداران حسيني

در اعتراض به حمله تروريستي عليه عزاداران شيعه روز عاشورا در كراچي، تظاهرات و اعتصاب عمومي شهرهاي مختلف ايالت سند پاكستان را فرا گرفت.
به گزارش خبرگزاري فارس، بازار شهرهاي مختلف ايالت سند پاكستان در اعتراض به انفجار روز عاشوراي شهر كراچي، از ديروز تعطيل شد و با سرايت اين اعتصاب به بخش ناوگان اتوبوس راني، رفت و آمد در برخي از شهرها نيز مختل شد. مردم پاكستان دولت اسلام آباد را در مورد اين انفجار و وقايع مشابه مقصر مي دانند.
روز عاشورا يك تروريست بمب همراه خود را در مجاورت يك هيئت عزاداري شيعيان منفجر كرد كه مرگ 44 نفر و جراحت 100 تن ديگر را در پي داشت.گروه هايي مثل «جنبش ملي متحده»، «حزب عوامي ملي» و «ائتلاف جعفريه» از اعتصاب عمومي ديروز حمايت كردند.
روزهاي گذشته شهر كراچي شاهد ناآرامي هايي در اعتراض به انفجار مذكور بود و علاوه بر آن، در لاهور نيز تظاهرات برگزار شد.
تنها مورد ناآرامي در روز گذشته، از منطقه «گلستان جوهر» گزارش شد. در اين منطقه تظاهركنندگان يك خودرو را به آتش كشيدند.
انفجار انتحاري
به گزارش خبرگزاري فرانسه، ديروز يك تروريست دست به عمليات انتحاري ميان تماشاچيان واليبال در ايالت سرحد پاكستان زد. اين انفجار كه در منطقه «بنو» رخ داد، به مرگ 40 غيرنظامي و جراحت 50 نفر ديگر انجاميد. ايالت سرحد در شمال غرب پاكستان واقع است و شهر پيشاور مركز آن، طي ماه هاي اخير شاهد انفجارهاي مهيب و پرتلفات بوده است.

 



انتقاد ميشل عون از مداخله واشنگتن در امور داخلي لبنان

ميشل عون رئيس حزب آزاد ملي لبنان تاكيد كرد، سفير آمريكا در امور داخلي لبنان دخالت نكند.
به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي، ميشل عون روز پنجشنبه در نشست هفتگي فراكسيون حزب آزاد ملي لبنان اظهار داشت، سفير آمريكا در لبنان به جاي دخالت در مسائل داخلي اين كشور بهتر است به اسرائيل كه چنگ و دندان تيز كرده و خطر واقعي لبنان در خارج از مرزها است توجه كند.وي افزود، خانم ميشل سايسون هشدار مي دهد كه سلاح خارج از ارتش(حزب الله) براي لبنان خطر به شمار مي رود اما سلاح هاي اسرائيل را براي لبنان خطرناك نمي داند.
عون با انتقاد از سياست هاي يكجانبه گرايانه آمريكا در برخورد با رژيم نژادپرست صهيونيستي گفت، مسيحيان سرزمين قدس بيش از 20 درصد ساكنان اين سرزمين را تشكيل مي دادند اما با تهاجم صهيونيست ها اين ميزان در حال حاضر به يك درصد رسيده است.

 



رئيس جمهور سابق اندونزي درگذشت

رئيس جمهوري سابق اندونزي در پي از كار افتادن قلب و كليه هايش در 69 سالگي درگذشت.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از آسوشيتدپرس، «عبدالرحمان وحيد» رئيس جمهوري سابق و نابيناي اندونزي عصر چهارشنبه براثر بيماري ديابت درگذشت.
عبدالرحمان وحيد چهارمين رئيس جمهوري اندونزي بود كه براي اولين بار از طريق برگزاري انتخابات عمومي در سال 1999 به رياست جمهوري اين كشور برگزيده شد.
وي از سال 1999 تا 2001 اين مسئوليت را برعهده داشت.
گفته مي شود از كار افتادن قلب وكليه هاي وحيد براثر بيماري حاد ديابت عامل اصلي درگذشت وي بوده است.
مراسم تشييع وي همانطور كه «يودهو يونوباميانگ» رئيس جمهوري فعلي اندونزي اعلام كرده بود روز پنجشنبه در منطقأ جوميانگ واقع در جاوه غربي اين كشور برگزار گرديد.

 



در اعتراض به سكوت برخي كشورهاي عربي در قبال محاصره غزه
مردم غزه تابوت نمادين سران عرب را به آتش كشيدند

مردم فلسطين در تظاهرات ضد صهيونيستي در غزه ضمن اعتراض به سكوت سران عرب در قبال محاصره غزه، تابوت نمادين آنها را به آتش كشيدند. تظاهركنندگان معتقدند كه سكوت سران سازشكار عرب نظير مصر، عربستان و اردن باعث شده كه محاصره غزه طولاني شود. آنها همچنين همكاري آمريكا، اسرائيل و مصر در ساخت ديوار فولادي در گذرگاه رفح را محكوم كردند. احداث اين ديوار باعث مي شود كه امكان ارسال مواد مورد نياز ساكنان غزه محدودتر شود.

 

(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14