(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 12 دي 1388- شماره 19548
 

معاون فني مهندسي و خدمات ترافيك راهور: شماره گذاري خودروهاي 405 تندر و روآ از سرگرفته شد
تامين برنج دستگاه هاي دولتي از استان هاي شمالي
سال 2010ميلادي 16بار در فضا نو شد
دماي هوا كاهش مي يابد
فوران چاه نفت رامشير هنوز مهار نشده است
52 عضو و سرشاخه هاي شركت هرمي در سمنان دستگير شدند
توقيف روزانه 500 موتورسيكلت در منطقه 12
«جي پي اس» سارقان را لو داد
حوادث كوتاه از كشور
دهها كشته و زخمي در حادثه واژگوني اتوبوس
پليس آگاهي تهران بزرگ: پليس حق مصادره اموال افراد در محل دستگيري را ندارد
اخاذي دختر جوان از مردان پولدار در يزد
كشف شيء متعلق به دوهزار سال قبل از ميلاد در داراب
سرقت خانوادگي در لباس مأمور
بازرسي كامل بدني در فرودگاه هاي هلند
دهها زخمي در تصادف قطار



معاون فني مهندسي و خدمات ترافيك راهور: شماره گذاري خودروهاي 405 تندر و روآ از سرگرفته شد

طي برگزاري جلسه اي با حضور مسئولان راهور ناجا و وزارت صنايع و معادن از روز پنجشنبه شماره گذاري خودروهاي 405، تندر 90EOو روآ از سرگرفته شد.
سرهنگ رسول ضياءالدين به خبرنگار كيهان گفت: در اين جلسه كه خودروسازان داخلي نيز حضور داشتند با ارايه جدول جديد زمانبندي نصب سيستم ترمز ABS بر روي خودروهاي توليد داخل، شماره گذاري خودروهاي ياد شده توسط راهنمايي و رانندگي از سر گرفته شد.
وي تصريح كرد: با توجه به تعامل خوب راهنمايي و رانندگي، وزارت صنايع و معادن و خودروسازان داخلي در اين جلسه مقرر شد شماره گذاري خودروهاي پژو 405، روا و تندر 90 تيپ EO از روز جاري دوباره از سر گرفته شود.
يادآور مي شود شماره گذاري اين سه نوع خودرو به دليل اينكه خودروسازان برنامه نصب ترمز ضد قفل ABS را بر روي اين خودروها ارايه نداده بودند از سوي راهنمايي و رانندگي ناجا از 12 روز پيش متوقف شد.

 



استاندار گيلان خبر داد
تامين برنج دستگاه هاي دولتي از استان هاي شمالي

رشت-خبرنگاركيهان:
استاندار گيلان گفت: به منظور حمايت از برنج داخلي تمامي سازمانها و دستگاه هاي دولتي موظف به تامين برنج مورد نياز خود از استانهاي شمالي شدند.
روح الله قهرماني چابك در جلسه كار گروه كشاورزي استانهاي شمالي كشور كه با حضور معاون اول رئيس جمهور، وزيران جهاد كشاورزي و بازرگاني و همچنين استاندار مازندران و اعضاي كميسيون كشاورزي مجلس و نمايندگان مردم استانهاي شمالي در مجلس در رشت برگزار شده بود گفت: در اين جلسه درباره وضعيت محصولاتي همچون برنج، چاي، ابريشم، زيتون و مركبات بحث و تصميم گيري شد. به گفته وي جلوگيري از واردات بي رويه برنج به كشور مي تواند در رفع مشكل برنجكاران منطقه تاثيرگذار باشد.
استاندار گيلان از اجراي طرح خشكه كاري برنج در بخشي از اراضي زراعي كه با كمبود آب مواجه و كاشت نمي شوند ياد كرد و گفت: در حال حاضر كشور به ورود 600 هزار تن برنج نيازمند است كه با اجرايي شدن روش خشكه كاري يك ميليون و 300 هزار تن برنج توليد مي شود كه علاوه بر مصرف داخلي قابليت صادرات را نيز داراست.
وي از اختصاص بيش از 60 هزار ميلياردريال اعتبار براي تقويت بخش تسطيح و يكپارچه سازي اراضي و توسعه بخش كشاورزي در استانهاي گيلان و مازندران خبر داد.
استاندار گيلان با اشاره به اقدامات انجام شده در زمينه ساماندهي چاي گفت: ساختار تشكيل سازمان چاي كشور طي دو هفته آينده ابلاغ مي شود و در رديف بودجه، اعتبارات ويژه اي براي آن در نظر گرفته مي شود.
وي از تصويب طرح ساماندهي چاي در آينده نزديك خبر داد و افزود: با تصويب اين طرح، اعتبارات ويژه اي براي بهسازي باغ هاي چاي، جوان سازي بوته ها و بهبود زيرساختهاي مورد نياز نوسازي كارخانجات اختصاص مي يابد.
استاندار گيلان در ادامه از احداث 2 مجتمع بزرگ فرآوري و بسته بندي چاي خشك در اين استان خبر داد و گفت: با بهره برداري از اين واحدهاي صنعتي 35 هزار تن چاي توليدي منطقه به فرآورده هاي مختلف تبديل مي شود.
وي با اشاره به اختصاص 150 ميليارد ريال تسهيلات به بهزراعي باغ هاي چاي در گيلان گفت: در اين رابطه دولت بالغ بر 60 ميليارد ريال به سازمان تعاون روستايي براي خريد چاي خشك از كارخانجات اختصاص داده است.

 



سال 2010ميلادي 16بار در فضا نو شد

فضانوردان ايستگاه فضايي بين المللي به دليل حركت مداري اين ايستگاه 16بار وارد سال 2010ميلادي شدند.
مركز فضايي كوروليوف در روسيه در اين خصوص توصيح داد: «ايستگاه فضايي در آخرين روز سال كهنه 16بار از خط مرز بين سال جديد و قديم عبور كرد. به هرحال فضانوردان قصد نداشتند تمام روز را به برگزاري جشن تحويل سال نو بگذرانند و بنابراين تصميم گرفتند سه بار جشن لحظه تحويل را برگزار كنند.»
براساس گزارش آنسا، در حال حاضر فضانورداني از روسيه، آمريكا و ژاپن ساكن ايستگاه فضايي بين المللي هستند.

 



دماي هوا كاهش مي يابد

سرويس اجتماعي-
سازمان هواشناسي كشور از خروج سامانه بارش زا و كاهش محسوس دما طي دو روز آينده خبر داد.
طبق آخرين بررسي مركز پيش بيني، سامانه بارش زايي كه طي روزهاي گذشته به نوار غربي كشور نفوذ كرده است، امروز به نيمه شرقي منتقل و به تدريج از مرزهاي كشور خارج مي شود.
بنا بر اين گزارش با خروج اين سامانه دماي هوا به طور محسوسي در اغلب نقاط كشور كاهش مي يابد.
وضعيت هواي تهران نيمه ابري تا ابري همراه با بارندگي و ريزش برف در ارتفاعات است و بيشينه و كمينه دماي هوا به 9+ و 3+ درجه سانتي گراد مي رسد.


 



فوران چاه نفت رامشير هنوز مهار نشده است

فوران نفت براي چهارمين روز متوالي در مخزن نفت «رامشير» همچنان ادامه دارد و تلاش ها براي مهار اين نشتي هنوز نتيجه نداده است.
معاون محيط زيست انساني سازمان حفاظت محيط زيست در اين باره به ايرنا گفت: اين چاه نفت كه در كنار رودخانه جراحي در رامشير واقع است 700 متر عمق دارد كه از سه روز پيش دچار انفجار از درون شد و تاكنون آتش و دود اطراف آن مهار نشده است.
حسن اصيليان افزود: با وجود استقرار گروه هاي عملياتي نفت در منطقه رامشير براي جلوگيري از تبعات ناشي از ورود آلاينده هاي نفتي به مناطق پيراموني و رودخانه هاي اطراف تلاش براي مهار شعله هاي آتش ايجاد شده حول اين چاه ادامه دارد.
وي گفت: وزارت نفت با پيگيري هاي زياد متقاعد شده است تا براي ممانعت از ورود آلاينده ها به رودخانه جراحي اقدام كند.
اصيليان، به تلاش نيروهاي عملياتي براي كنترل آلودگي مواد نفتي خارج شده از اين چاه اشاره و خاطرنشان كرد: طبق اعلام اداره كل محيط زيست خوزستان، وزارت نفت امكانات و تجهيزات مورد نياز براي كنترل آتش سوزي و ممانعت از ورود مواد نفتي به طبيعت و بخصوص رودخانه و تالاب شادگان را در اين منطقه مستقر كرده است.
اصيليان اين اتفاق را يك حادثه طبيعي خواند و اظهار داشت: سازمان محيط زيست به وزارت نفت توصيه كرد هرچه سريعتر در خصوص متوقف كردن روند آلودگي محيط طبيعي و زيستي از طريق مواد نفتي اين چاه اقدام كند.
به گزارش ايرنا، با توجه به اينكه آب آشاميدني شهرهاي رامشير، ماهشهر، شادگان و شهرهاي پايين دست اين منطقه از رودخانه جراحي تامين مي شود در صورتي كه نفت به اين رودخانه وارد شود، مردم در تامين آب آشاميدني سالم با مشكل رو به رو خواهند شد و حيات تالاب شادگان نيز به مخاطره مي افتد.

 



52 عضو و سرشاخه هاي شركت هرمي در سمنان دستگير شدند

سمنان - خبرنگار كيهان:
52 نفر از اعضا و سرشاخه هاي اصلي يك شركت هرمي توسط نيروهاي اداره كل اطلاعات استان سمنان شناسايي و دستگير شدند.
به گزارش روابط عمومي اداره كل اطلاعات استان سمنان، نيروهاي اين اداره 52 نفر از اعضا و سرشاخه هاي يك شركت هرمي با نام نتف كه فعاليت گسترده اي در سطح كشور بويژه استان سمنان داشتند را شناسايي و دستگير كردند.
اعضا و سرشاخه هاي اصلي اين شركت با استفاده از ترفندهاي ويژه مبادرت به كلاهبرداري بيش از 23 ميليارد ريال از مردم كرده بودند.
در اين رابطه پرونده اي تشكيل و براي صدور حكم به دستگاه قضايي استان ارسال شده است.

 



پليس راهور خبر داد
توقيف روزانه 500 موتورسيكلت در منطقه 12

رئيس مركز كنترل ترافيك پليس راهور تهران از توقيف روزانه 500 موتورسيكلت و انتقال آن به پاركينگ در منطقه 12 خبر داد.
سرهنگ سعيد اسماعيلي گفت: طرح تشديد برخورد با تخلفات موتورسيكلت ها در منطقه 12 در حال اجراست و باعث كاهش تخلفات موتورسيكلت سواران در اين منطقه شده است.
وي اظهار داشت: با اجراي اين طرح در منطقه 12 تعداد تصادفات جرحي موتورسيكلت سواران كاهش محسوسي يافته است و ميزان تخلفات و برخوردهاي پليس هم روز به روز كاهش مي يابد.
سرهنگ اسماعيلي افزود: در اجراي طرح تشديد برخورد با تخلفات موتورسيكلت ها روزانه 300 جلد گواهينامه نيز از موتورسيكلت سواران متخلف اخذ مي شود.
به گزارش فارس، رئيس مركز كنترل ترافيك پليس راهور تهران اعلام كرد: در اجراي اين طرح پليس روزانه بين 1300 تا 1500 مورد اعمال قانون انجام مي دهد و متخلفان را جريمه مي كند.

 



«جي پي اس» سارقان را لو داد

رئيس اداره مراقبت هاي الكترونيك پليس راه كشور اظهار داشت: پليس با بهره گيري از GPS (سرعت نگار لحظه اي) توانست اموال مسروقه را كشف، ضبط و به صاحبان آنها بازگرداند.
به گزارش ايرنا سرهنگ ايرج برندكام در تصريح اين خبر گفت: چندي پيش يك دستگاه تريلر هوو كه در مسير تهران - سلفچگان در حال حركت بود توسط چهار نفر سارق مسلح متوقف شد.
وي افزود: سارقان پس از ضرب و شتم راننده و بستن دست وپاي وي، تريلر حامل وسايل صوتي و تصويري به ارزش تقريبي هشت ميليارد ريال را مورد دستبرد قرار دادند.
وي افزود: پس از شكايت مالك خودرو در اداره آگاهي، خودرو در حالي كه اموال آن تخليه و در محلي در نزديكي شهر بيستون رها شده بود؛ توسط عوامل پليس آگاهي كشف شد.
رئيس اداره مراقبت هاي الكترونيك پليس راه كشور ادامه داد: با توجه به اينكه خودروي موردنظر مجهز به سرعت نگار لحظه اي بود موضوع به پليس راه كشور گزارش و كارشناسان اين اداره با بهره گيري از نرم افزار سرعت نگار لحظه اي ظرف مدت سه ساعت محل تخليه اموال را كشف كردند.
سرهنگ برندكام ادامه داد: همچنين اموال مسروقه كه شامل 425 كارتن دوربين هندي كم، 178 دستگاه سينماي خانگي و 38 دستگاه تلويزيون 46 اينچ LCD بود تحويل مقامات قضايي براي بازگرداندن به صاحبانش شد.

 



حوادث كوتاه از كشور

كشف مشروبات الكلي
سنندج- خبرنگار كيهان: بيش از 8هزار و 600 قوطي مشروبات الكلي خارجي در بانه كشف شد. قاچاقچيان مشروبات الكلي در حال بارگيري مشروبات در چند دستگاه خودرو تويوتا بودند كه با مشاهده ماموران اقدام به فرار كردند.
جاسازي مرفين در اتوبوس
زاهدان- ايرنا: 65 كيلوگرم مرفين در بازرسي دوباره از يك دستگاه اتوبوس توقيف شده در سيستان و بلوچستان كشف شد. اين اتوبوس خرداد ماه امسال به دنبال كشف 76 كيلوگرم هرويين از آن توقيف و به پاركينگ منتقل شد. ماموران در بازرسي دوباره از خودرو مذكور توسط سگ موادياب 65 كيلوگرم مرفين را كه به طرز ماهرانه اي در آن جاسازي شده بود كشف كردند.
جلوگيري از قاچاق گوسفند
زاهدان- خبرنگار كيهان: 111 رأس گوسفند قاچاق در زابل كشف شد. قاچاقچيان با وارد كردن اين تعداد احشام به كشور قصد انتقال آن به استان هاي ديگر را داشتند. همچنين پليس زابل تعداد 282 نفر از اتباع بيگانه را كه فاقد كارت تردد بودند دستگير كردند و دو قبضه سلاح نيز كشف شد.
انهدام شبكه تهيه و توزيع مواد مخدر
اصفهان- خبرنگار كيهان: با انهدام يك شبكه 9 نفره تهيه و توزيع مواد مخدر در اصفهان بيش از 16 كيلوگرم كراك كشف شد. 5 نفر از افراد اين شبكه افغاني هستند. از افراد اين شبكه يك قبضه سلاح، 6 عدد فشنگ جنگي و مبالغي اسكناس تقلبي كشف شد.
سرقت به هنگام مرخصي از زندان
گرگان- خبرنگار كيهان: سارق حرفه اي و سابقه داري به نام كامران كه مبادرت به سرقت احشام در كردكوي مي كرد دستگير شد. متهم به هشت فقره سرقت اعتراف كرد. در بازرسي از منزل وي يكدستگاه موتورسيكلت سرقتي كشف شد. متهم به هنگام دستگيري در مرخصي از زندان به سر مي برد.
آتش سوزي بر اثر بي احتياطي راننده
شهركرد- خبرنگار كيهان: راننده اي كه بدون رعايت نكات ايمني اقدام به گازسوز كردن خودرو خود در شهركرد كرده بود در حين پر كردن كپسول گاز خودرو به علت نشت گاز و روشن كردن سيگار، حريق روي داد. اين حادثه تلفات جاني دربر نداشت.
توقيف خودرو حامل كالاي قاچاق
يزد - خبرنگار كيهان: پليس فراغه ابركوه در بازرسي از يك دستگاه خودرو هزاران كالاي قاچاق كشف كردند. در اين رابطه راننده خودرو به نام غلامحسين 38 ساله اهل و ساكن بوشهر دستگير شد. خودرو حامل محموله قاچاق از برازجان عازم يزد بود.

 



در محور بم- كرمان اتفاق افتاد
دهها كشته و زخمي در حادثه واژگوني اتوبوس

بر اثر واژگوني يك دستگاه اتوبوس در محور كرمان- بم 9نفر كشته و 27 نفر مجروح شدند.
فرمانده پليس راه استان كرمان در اين باره به خبرنگار ايرنا گفت: اين اتوبوس شامگاه پنجشنبه از زاهدان عازم يزد بود كه در فاصله 130كيلومتري كرمان با تمامي سرنشينان خود واژگون شد.
سرهنگ مسعود غفوريان افزود: در اين حادثه 9 نفر در صحنه تصادف كشته و مجروحان اين حادثه كه بيشتر آنان اتباع غيرمجاز افغانستان بودند، روانه بيمارستان شدند.
اين مقام نيروي انتظامي با بيان اين كه راننده اتوبوس از جمله مجروحان است افزود: علت حادثه توسط كارشناسان پليس راه در دست بررسي است.
غفوريان گفت: به دنبال اين حادثه به مدت حدود دو ساعت تردد وسايل نقليه در اين محور مختل شد كه اين مسئله با جابجايي اتوبوس واژگون شده برطرف شد.

 



پليس آگاهي تهران بزرگ: پليس حق مصادره اموال افراد در محل دستگيري را ندارد

معاون مبارزه با سرقت هاي خاص پليس آگاهي تهران بزرگ گفت: هيچكدام از ماموران حق مصادره اموال و وجوه نقد همراه افراد را در محل دستگيري ندارد.
سرهنگ كارآگاه مهدي قزلباش، معاون مبارزه با سرقت هاي خاص پليس آگاهي تهران بزرگ گفت: متاسفانه با وجود هشدارهاي ارائه شده به شهروندان در خصوص سوءاستفاده برخي از مجرمان از عنوان مامور و ارايه توصيه هاي لازم در اين خصوص، باز هم گروهي از شهروندان بدون در نظر گرفتن اين توصيه ها به صرف اينكه افرادي خود را مامور معرفي كرده و يا تجهيزاتي از قبيل دستبند يا بي سيم داشته به آنها اعتماد كرده و اقدامات لازم در خصوص شناسايي هويت واقعي افراد را انجام نمي دهند.
وي ادامه داد: بارها به شهروندان اعلام شده است كه هيچ كدام از ماموران حق مصادره اموال و وجوه نقد همراه افراد را در محل دستگيري ندارند و تمام اين اقدامات بايد پس از انتقال فرد به مراكز شناخته شده و با رعايت موازين قانوني و همراه با تشكيل پرونده انجام گيرد.
معاون مبارزه با سرقت هاي خاص پليس آگاهي تهران بزرگ به فارس گفت: بار ديگر به همه شهروندان توصيه مي شود به هيچ عنوان به صرف اينكه افراد خود را مامور معرفي كرده، به آنها اعتماد نكنند و حتما توصيه هاي پليس را در خصوص شناسايي هويت واقعي ماموران انجام دهند.

 



اخاذي دختر جوان از مردان پولدار در يزد

يزد - خبرنگار كيهان:
دختري كه از افراد متمول و پولدار در يزد با تهيه فيلم مستهجن اخاذي مي كرد، شناسايي و دستگير شد.
گزارش پليس يزد حاكي است اين زن با شناسايي افراد متمول و پولدار به نوعي با آنها ارتباط برقرار و از آنها به شكل ماهرانه اي توسط گوشي تلفن همراه يا دوربين فيلمبرداري فيلم تهيه و سپس با تهديد اينكه فيلم را پخش مي كند، اقدام به اخاذي از آنها مي كرد.
اين گزارش حاكي است: اين فرد پس از تهيه فيلم، آن را به صورت كادو براي افراد مي فرستاد و آنها را تهديد مي كرد كه اگر مبلغ درخواستي را پرداخت نكنند، فيلم را پخش خواهد كرد.
تاكنون چهار فقره اخاذي به اين روش افشا شده است.

 



كشف شيء متعلق به دوهزار سال قبل از ميلاد در داراب

مدير نمايندگي ميراث فرهنگي شهرستان داراب فارس گفت: شي ء باستاني متعلق به دو هزار سال قبل از ميلاد در منطقه حفاظتي فدامي از توابع بخش فورگ اين شهرستان، كشف شد.
قربان لطف روز پنج شنبه در گفت وگو با ايرنا افزود: در پي دستگيري چهار نفر در منطقه حفاظتي فدامي بخش فورگ شهرستان داراب، ضمن بازديد از منطقه ياد شده، مشاهده كرديم كه يك اثر باستاني زيبا بر اثر بارندگي در اين منطقه حفاظتي در حال بيرون آمدن از زمين است.
وي گفت: كارشناسان ميراث فرهنگي پس از خروج اين شي ء از زمين كه به شكل قوري است و حاشيه آن خطوط مورب و نقش برجسته منحصربه فرد نقاشي شده، اعلام كردند اين شيء باستاني متعلق به دوهزار سال قبل از ميلاد است.
لطف بيان داشت: جنس اين قوري زيبا سفال بوده و 15 ليتر گنجايش، 40 سانتي متر ارتفاع دارد و داراي دهانه اي 20 سانتي متري و محيط آن 120 سانتيمتر است.
او افزود: يگان حفاظت ميراث فرهنگي براي حفاظت بيشتر از اين شيء باستاني، آن را به شيراز انتقال داده است.

 



سرقت خانوادگي در لباس مأمور

مرد جواني با اطلاع از اين كه يكي از اقوام خود به نام رامين مبلغ 7 ميليون و 500 هزار تومان پول نقد براي بستري در بيمارستان به همراه دارد با همكاري سه نفر ديگر به عنوان مأمور اين مقدار را از وي مي ربايند.
به گزارش فارس فردي به نام رامين به شعبه 17 بازپرسي دادسراي ناحيه 12 تهران خبر داد: مبلغ 7 ميليون و 500 هزار تومان پول نقدي كه وي براي عمل كليه و بستري در بيمارستان با خود حمل مي كرده توسط سرنشينان يك دستگاه پژو پرشيا نقره اي رنگ كه خود را مأمور معرفي كرده بودند سرقت شد. مالباخته در خصوص نحوه سرقت گفت: صبح روز حادثه با يكي از بستگان خود به نام جعفر در حال گذر از ميدان محمديه بوديم كه به اتهام حمل مواد مخدر توسط سرنشينان يك دستگاه پژو كه خود را مأمور معرفي كردند متوقف و مورد بازجويي قرارگرفتيم.
مأمورنماها با اين بهانه كه مبلغ 7 ميليون و پانصدهزار توماني كه همراه من است حاصل از فروش موادمخدراست و بايد مصادره شود گفتند: شما بايد همراه ما بياييد و جعفر چون مورد مشكوكي ندارد آزاد است.
مالباخته در ادامه گفت: مأموران بعد از زدن دستبند مرا همراه خود بردند. آنها پس از مدتي چرخيدن در داخل خيابان ها به اين بهانه كه بايد براي مأموريتي به خارج از تهران بروند در ميدان خراسان رهايم كردند و با گرفتن شماره تماس گفتند: به من خبر خواهند داد كه براي دريافت پولها به كجا بروم.
با تحقيقات كارشناسان چهره نگاري اداره پنجم پليس آگاهي مأموران يكي از سارقان با سابقه به نام محمد 32 ساله را شناسايي و در آبان سال جاري وي را در مخفيگاهش در خيابان شوش شرقي دستگير كردند. سارق در اعترافات خود با اشاره به اين كه سرقت را با برنامه ر يزي قبلي و آگاهي از اين مسئله كه مالباخته به همراه خود پول دارد انجام داده است گفت: در اين ميان هماهنگ كننده سرقت كسي جز جعفر نمي باشد. با مشخص شدن نقش جعفر در سرقت پليس بلافاصله وي را در دي ماه سال جاري در ميدان راه آهن دستگير نمود.
اداره پنجم پليس آگاهي تهران بزرگ با اشاره به دستگيري 2 همدست ديگر محمد به نام احسان و فرهاد اعلام كرد: از عموم مالباختگاني كه با اين شيوه مورد سرقت قرار گرفته اند درخواست كرد تا براي شناسايي متهمان به اين اداره واقع در خيابان وحدت اسلامي مراجعه كنند.

 



بازرسي كامل بدني در فرودگاه هاي هلند

شبكه خبري الجزيره انگليسي گزارش داد كه بازرسي كامل بدني از مسافران خطوط هوايي هلند به آمريكا اجباري مي شود.
به گزارش شبكه الجزيره، دولت هلند در پي دستگيري 2 مظنون به بمب گذاري در هواپيماهاي آمريكايي اعلام كرد كه بازرسي كامل بدني را با دستگاههاي پيشرفته در فرودگاههاي خود اجباري كند.
«گوسجه ترهورست»، وزير كشور هلند، اظهار داشت: بازرسي كامل بدني در فرودگاهها مانع از ورود بمب گذاران بالقوه به داخل هواپيماها مي شود.تصميم اخير دولت هلند در پي نفوذ يك بمب گذار نيجريايي به هواپيمايي از مبدأ آمستردام به ديترويت اتخاذ شد.

 



دهها زخمي در تصادف قطار

در پي تصادف قطار در يكي از مناطق كاليفرنيا دو نفر جان خود را از دست داده و دهها نفر ديگر نيز مجروح شدند.
رسانه هاي آمريكا از قول دپارتمان راه آهن ايالت «كاليفرنيا» اعلام كردند: اين حادثه در شب سال نوي ميلادي و در ساعت 50:5 به وقت محلي رخ داد.به گزارش خبرگزاري آسوشيتدپرس، در گزارش سخنگوي دپارتمان راه آهن ايالتي نيز آمده است كه اين قطار به دليل لغزنده بودن سطح ريل ها دچار حادثه شد.گفتني است، وضعيت برخي مجروحان اين حادثه وخيم گزارش شده است و احتمال مرگ آنها وجود دارد.طي ماه گذشته در سال 2009 ميلادي به دليل بارش سنگين برف و وقوع كولاك اكثر راههاي ارتباطي و ريل هاي راه آهن در اين كشور مسدود شده و در برخي موارد نيز به دليل لغزنده بودن راهها تصادفات شديدي صورت گرفته است، به طوري كه تاكنون سرما و يخبندان شديد و كولاك در سراسر آمريكا جان دهها نفر را گرفته است.

 

(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14