(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 13 دي 1388- شماره 19549
 

دستگيري 7 سرشاخه اصلي يك شركت هرمي
5 هزار خانواده شاهد و ايثارگر در اردوهاي راهيان نور حضور مي يابند
بارش هاي پراكنده و وزش باد در نيمه شمالي
كودكان و پرسنل مهدهاي كودك بيمه حوادث مي شوند
بهره برداري از 57 پروژه عمراني در جنوب تهران
17 ايستگاه پايش وضعيت هوا در استان تهران نصب مي شود
معاون محيط زيست: شعله هاي آتش چاه نفت مارون روشن اما محصور است
اهداي 37 هزار واحد خون در تاسوعا و عاشورا
تشكيل تيم هاي امدادگران اسكيت سوار در مراكز استان ها
توزيع 720هزار محصول فرهنگي درمدارس
قاتلان دختر جوان در شيراز دستگير شدند
رئيس شعبه 77 دادگاه كيفري: اعدام متهمان پرونده قيامدشت منتفي شد
راه اندازي قطار جديد در خطوط مترو تهران
ربايش نوزاد چندساعته از خرم آباد
ممنوعيت ساخت مناره مصداق نبود آزادي
مشت بهاي زيتون



دستگيري 7 سرشاخه اصلي يك شركت هرمي

با تلاش مأموران نيروي انتظامي، 7 سرشاخه اصلي يكي از شركت هاي غيرقانوني هرمي به نام «س» دستگير و با صدور قرار قانوني، روانه زندان شدند.
به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از دادسراي ناحيه 2 سعادت آباد؛ چندي پيش، مأموران آگاهي در پي دريافت گزارش هايي در جريان فعاليت هاي غيرقانوني يك شركت هرمي به نام «س» قرار گرفتند.
بنابراين گزارش، مأموران پس از اطمينان از صحت موضوع، به دنبال انجام تحقيقات نامحسوس پليسي، سرانجام ماه گذشته محل شركت را شناسايي كرده و هنگامي كه تعدادي از اعضاي اصلي شركت در آنجا حضور داشتند، وارد شركت شده و هفت تن را دستگير كردند.
اين گزارش حاكي است؛ مأموران در بازرسي از محل شركت مقاديري لوح فشرده، جزوات آموزشي و تعدادي اسناد جعلي زمين و املاك مبني بر نحوه فعاليت شركت كشف و ضبط كردند.
گفتني است؛ متهمان در بازجويي به جرم خود مبني بر تأسيس و فعاليت در شركت هرمي اعتراف و با صدور قرار قانوني روانه زندان شدند و تحقيقات در خصوص شناسايي و دستگيري ديگر اعضاي اين شركت ادامه دارد.

 



5 هزار خانواده شاهد و ايثارگر در اردوهاي راهيان نور حضور مي يابند

مديركل امور فرهنگي و هنري بنياد شهيد و امور ايثارگران با اشاره به آغاز ثبت نام اردوهاي راهيان نور ويژه خانواده هاي شهدا و ايثارگران گفت: حدود پنج هزار خانواده شاهد و ايثارگر، شامل والدين، همسران شهدا، فرزندان شاهد و آزادگان در اين اردو شركت مي كنند.
محمدرضا گروسي در گفت وگو با ايرنا با بيان اينكه در اردوي امسال بازديد از مناطق غرب نيز گنجانده شده است، افزود: بازديد از مناطق جنگي غرب كشور همانند استان هاي كردستان، كرمانشاه و ايلام، ابتدا براي 250 آزاده استان هاي خراسان شمالي و سمنان برگزار شد.
وي همچنين درباره بازديد خانواده شهدا و ايثارگران از مناطق جنگي استان خوزستان گفت: اين اردو از اواخر دي ماه جاري آغاز و تا پايان اسفندماه سال جاري ادامه خواهد يافت.
گروسي همچنين از حضور فرزندان و همسران سرداران شهيد براي نخستين بار در اردوهاي راهيان نور خبر داد و افزود: طي يك طرح ابتكاري و در صورت تامين اعتبار، فرزندان و همسران سرداران شهيد سراسر كشور نيز در اردوهاي راهيان نور شركت خواهند كرد.
مديركل فرهنگي و هنري بنياد شهيد و امور ايثارگران ادامه داد: در حال حاضر سهميه ها به استان ها داده شده و مديران فرهنگي بنياد شهيد استان ها با اولويت كساني كه تاكنون به اردوي راهيان نور اعزام نشده اند، ثبت نام مي كنند.
گروسي خاطر نشان كرد: اردوهاي راهيان نور در سالهاي گذشته فقط در مناطق جنوب و جنوب غرب كشور برگزار مي شد كه با هماهنگي هاي به عمل آمده، اين اردوها در سال جاري در مناطق غربي هم برگزار مي شود.

 



سازمان هواشناسي پيش بيني كرد
بارش هاي پراكنده و وزش باد در نيمه شمالي

سازمان هواشناسي پيش بيني كرد طي چند روز آينده نيمه شمالي كشور شاهد بارشهاي پراكنده و وزش باد خواهد بود.
به گزارش اين سازمان نقشه هاي پيش بيني سامانه بارش زايي را روي كشور تركيه نشان مي دهد كه امواج ناشي از آن طي امروز و فردا سبب بارشهاي پراكنده در بخشهايي از شمال غرب و غرب درياي خزر و ارتفاعات مركزي البرز خواهد شد.
اين سازمان همچنين امروز و فردا براي برخي نقاط شمال غرب استان اردبيل و استانهاي ساحلي درياي خزر و سپس شمال شرق كشور وزش باد را پيش بيني كرده است.
بنابر اين گزارش در ساير نقاط كشور امروز و فردا افزايش نسبي دما رخ خواهد داد. اما از روز سه شنبه با نفوذ جريانات ناپايدار ضمن كاهش دما در نيمه شمالي به ويژه سواحل درياي خزر و دامنه هاي البرز بارش باران و برف در اين مناطق دور از انتظار نيست.
آسمان استان تهران طي اين مدت صاف تا نيمه ابري پيش بيني مي شود و بيشينه و كمينه دما به ترتيب به 10+ و 2+ درجه سانتي گراد خواهد رسيد.

 



كودكان و پرسنل مهدهاي كودك بيمه حوادث مي شوند

مديركل دفتر امور كودكان و نوجوانان سازمان بهزيستي كشور گفت: كودكان و تمامي پرسنل مهدهاي كودك تا سقف 60 ميليون تومان تحت پوشش بيمه حوادث و مسئوليت قرار مي گيرند.
محمد حسين جوادي، افزود: حق بيمه پرداختي به ازاي هر فرد براي سال جاري و طبق قرارداد 600 تومان است و پرداخت اين رقم نيز بر عهده مديران مهدهاي كودك مي باشد.
به گفته وي، سبد بيمه اي طرح مذكور دربرگيرنده بيمه مسئوليت و حوادث مي شود.
به گزارش ايسنا، كودكان تنها در محيط مهد و اردوها بيمه مي شوند، اما براساس بيمه حوادث، كودكان 24 ساعته بيمه بوده و در صورت رخ دادن حادثه اي حتي در منزل، مي توانند از بسته خدمتي بيمه اي بهره مند شوند.
مديركل دفتر كودكان و نوجوانان سازمان بهزيستي كشور با بيان اين كه تعهدات پوشش بيمه اي اين طرح تا سقف 60 ميليون تومان و در برابر صدمات جاني در حوادث همچون نقض عضو و فوت به ازاي هر فرد است، تصريح كرد: همچنين بر همين اساس، هزينه هاي پزشكي كودكان در حوادث احتمالي نيز يك ميليون تومان به ازاي هر كودك است.

 



بهره برداري از 57 پروژه عمراني در جنوب تهران

57 پروژه عمراني با حضور شهردار تهران در منطقه 20 به بهره برداري رسيد.
به گزارش روابط عمومي شهرداري منطقه 20 محمدباقر قاليباف در مراسم افتتاح اين پروژه ها با اشاره به اقدامات خوب شهردار منطقه 20 در زمينه توسعه فضاهاي فرهنگي و ورزشي گفت: در حال حاضر سرانه ورزشي در اين منطقه بالاتر از يك متر مربع است در حالي كه در هيچ جاي كشور به اين اندازه امكانات ورزشي احداث نشده است.
دكتر قاليباف در ادامه با اشاره به موقعيت زائرپذير شهرري، طرح ساماندهي اطراف حرم و بخش صنعتي شمال خيابان فدائيان اسلام را از مهمترين دغدغه هاي مديريت شهري در اين منطقه عنوان كرد.
مجتبي عبدالهي شهردار منطقه 20 در اين مراسم با اشاره به اينكه با حمايت هاي شهردار تهران درآمد اين منطقه طي چهار سال اخير پنج برابر شده است، خاطرنشان كرد: بودجه امسال شهرداري منطقه 180 ميليارد تومان بود در حالي كه درآمد منطقه فقط 35 ميليارد تومان بوده است كه اين امر حاصل نگاه عميق و پيگيري مجدانه شهروندان و شورايان است.
وي با تاكيد بر اينكه در حوزه شهري ارتقاي كيفيت هم مورد توجه است، اظهار داشت: در حال حاضر 110 پروژه در اين منطقه در حال احداث است كه 57 مورد آنها به بهره برداري رسيد.
وي پارك آموزش ترافيك، آبنماي ميدان نماز، يك مجموعه ورزشي، 2 باب سراي محله، يك باب زورخانه، پايانه اتوبوسراني، پنج دستگاه پل عابر پياده، پارك سوار و پايانه تاكسيراني را از مهمترين پروژه هاي افتتاح شده عنوان كرد.

 



17 ايستگاه پايش وضعيت هوا در استان تهران نصب مي شود

مدير مركز پايش آلودگي هواي استان تهران گفت: 17 ايستگاه جديد پايش هوا به منظور فراهم كردن شرايط پايش بهتر و دقيق تر ميزان آلودگي هوا در نقاط مختلف استان تهران نصب و راه اندازي مي شود.
سيد«اميرفاتح وحدتي» روز شنبه در گفت وگو با ايرنا افزود: براساس برنامه ريزي هاي انجام شده و با توجه به وضعيت آلودگي هوا بيشتر اين ايستگاهها در شهر تهران نصب مي شوند.
وي تصريح كرد: از مجموع 17 ايستگاه جديد يك ايستگاه سيار است و باقي ايستگاهها به صورت ثابت در مناطق مورد نظر و آلوده شهر تهران و ساير شهرستانهاي استان نصب و راه اندازي خواهد شد.
وحدتي اظهار داشت: هم اكنون 13 ايستگاه پايش آلودگي هوا در استان تهران نصب شده كه از اين تعداد هفت ايستگاه در تهران و 6 ايستگاه نيز در شهرستان هايي همچون كرج مستقر هستند.
به گفته وي، راه اندازي و نصب اين ايستگاه ها به استفاده از منابع مالي و كمك هاي بانك جهاني و در قالب طرح پايش دقيق آلودگي هواي استان تهران انجام مي شود.
مديرمركز پايش آلودگي هواي استان تهران تاكيد كرد: اين ايستگاه ها جداي از ايستگاه هايي است كه توسط شهرداري تهران در سطح شهر تهران به منظور تعيين ميزان آلودگي هوا نصب شده اند.
وحدتي با اشاره به اينكه مكان يابي براي نصب اين ايستگاه ها از چهار سال پيش آغاز شده و مشغول راه اندازي آنها هستيم، يادآور شد:هدف از نصب و استقرار اين ايستگاه ها دقت بيشتر در پايش هواي تهران است.
وي با اشاره به راه اندازي مركز پايش هواي تهران در هفته هواي پاك افزود: با استقرار اين ايستگاه، تعداد پايگاه هاي پايش آلودگي به 130 ايستگاه رسيد.

 



معاون محيط زيست: شعله هاي آتش چاه نفت مارون روشن اما محصور است

معاون محيط زيست انساني سازمان حفاظت محيط زيست گفت: به رغم گذشت پنج روز از فوران نفت از حلقه چاه نفت شماره 104 مارون مواد نفتي همچنان وارد منطقه مي شود كه با ايجاد خاكريز در اطراف رودخانه، «جراحي»، مسيرهاي ورود اين مواد به درون اين رودخانه محصور شد.
«حسن اصيليان» اظهار داشت: تلاش هاي وزارت نفت و ستاد حوادث غيرمترقبه استان خوزستان براي مهار اين نشتي نفت و آتش سوزي ناشي از سوختن مواد نفتي با جديت ادامه دارد.
وي تصريح كرد: وزارت نفت و مسئولان ستاد حوادث غيرمترقبه استان خوزستان حوضچه ها و خاكريزهاي متعددي براي جلوگيري از نشت نفت به داخل رودخانه «جراحي» كه آب شرب مردم منطقه را تامين مي كند، احداث كرده اندو اقدام لازم براي جمع آوري چندين لكه نفتي كه زياد هم نيست با استفاده از «بوم هاي جذب» از داخل رودخانه و انتقال آن به پالايشگاه، صورت گرفته است.
اصيليان با اشاره به اين كه اين چاه نفت از حدود 40 سال پيش كه كشف شده بدون استفاده بوده و پلمب شده بود، اظهار داشت: بر اثر فشارهاي جانبي و رانش زمين اين چاه نفت، دچار تركيدگي و نشت نفت و گاز شده است.
معاون محيط زيست انساني سازمان حفاظت محيط زيست تاكيد كرد: ستاد حوادث غيرمترقبه استان خوزستان و وزارت نفت با بسيج عوامل و امكانات خود، شبانه روز براي مهار اين نشتي نفت و آتش سوزي تلاش مي كنند.
مديركل ستاد بازسازي و حوادث غيرمترقبه خوزستان نيز اظهار داشت: حوالي ساعت سه بامداد جمعه - يازدهم دي ماه جاري- مقداري از مواد نفتي از داخل چاه نفت 104 مارون در حوالي رامشير به خارج آن نفوذ كرده و وارد رودخانه جراحي شد كه قسمت هايي از اين رودخانه دچار آلودگي شده است.
به گزارش ايرنا شاپور رستمي اضافه كرد: بارندگي ها پنج شنبه شب بخش هاي ريزي از اين مواد را به داخل رودخانه جاري كرده بود كه تيم هاي عملياتي به سرعت اقدام به جمع آوري آنها كردند.
وي افزود: اكنون 20 تيم شامل 10 تيم عملياتي جلوگيري از نفوذ مواد نفتي به داخل چاه، متشكل از نيروهاي ارتش و اداره كل بنادر و دريانوري و 10 تيم مهار چاه نفت شامل نيروهاي شركت هاي نفت و حفاري در منطقه مشغول كار هستند تا در كمترين زمان، اقدام به مهار و جمع آوري مواد نفتي كنند.

 



اهداي 37 هزار واحد خون در تاسوعا و عاشورا

سازمان انتقال خون از اهداي 37 هزار و 146 واحد خون براي بيماران و نيازمندان به خون طي روزهاي تاسوعا و عاشورا خبر داد.
به گزارش ايسنا طي دو روز ياد شده در استان تهران، 6 هزار و 951 واحد خون اهدا شده است كه اين ميزان بالاترين رقم اهدا در ميان ساير استان هاي كشور است.
پس از استان تهران به ترتيب؛ استان اصفهان با 2 هزار و 664 واحد اهداي خون و استان آذربايجان غربي با 2 هزار و 553 واحد اهداي خون در رتبه دوم و سوم به لحاظ ميزان اهدا خون در كشور قرار گرفتند.

 



رئيس سازمان جوانان هلال احمر خبر داد
تشكيل تيم هاي امدادگران اسكيت سوار در مراكز استان ها

رئيس سازمان جوانان جمعيت هلال احمر جمهوري اسلامي ايران از تشكيل تيم هاي امداد و نجات اسكيت سوار در مراكز استان هاي كشور خبر داد.
«محمود مظفر» اظهار داشت: بر اساس قرارداد منعقد شده ميان سازمان جوانان جمعيت هلال احمر با فدراسيون اسكيت، مقرر شد اين فدراسيون در آموزش امدادگران با سازمان جوانان هلال احمر همكاري كند.
وي با بيان اينكه هر تيم امداد و نجات متشكل از 50 امدادگر اسكيت سوار است، افزود: اكنون مقدمات اين كار فراهم شده و 30 كانون در 30 استان كشور براي آموزش امدادگران اسكيت سوار ايجاد شده است.
مظفر خاطرنشان كرد: يكي از بحث هاي مهم در بخش امداد و نجات، امدادرساني سريع به آسيب ديدگان به ويژه در شهرهاي شلوغ و پرترافيك است كه ايجاد تيم هاي امداد و نجات اسكيت سوار تا حدودي اين معضل را رفع مي كند.
وي تصريح كرد: اين امدادگران با حضور در صحنه حادثه به نجات حادثه ديدگان مي شتابند و پس از انجام عمليات رهاسازي، منتظر حضور اورژانس و انتقال حادثه ديده به بيمارستان مي شوند.
اين مقام جمعيت هلال احمر تاكيد كرد: اجراي اين طرح در شهرهاي شلوغ كشور به ويژه شهر تهران كه با ترافيك سنگين در خيابان ها روبه رو است، بسيار مفيد و مثمرثمر خواهد بود. به گزارش ايرنا، اكنون دو ميليون جوان زير 29سال عضو سازمان جوانان جمعيت هلال احمر هستند.

 



توزيع 720هزار محصول فرهنگي درمدارس

اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانش آموزان در راستاي آموزش خانواده ها درمقابله با جنگ نرم، 720 هزار محصول فرهنگي را درمدارس توزيع كرد.
به گزارش روابط عمومي اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانش آموزان، محمدتقي فخريان دبيركل اين اتحاديه اظهار داشت: بيش از 720هزار محصول فرهنگي با اهدافي چون افزايش دانش معنوي دانش آموزان، مبارزه با تهاجم فرهنگي و آگاه كردن دانش آموزان با ابعاد جنگ نرم در اختيار دانش آموزان مدارس متوسطه قرار گرفته است.

 



قاتلان دختر جوان در شيراز دستگير شدند

شيراز - خبرنگار كيهان:
دو جوان كه دختري را پس از آزار و اذيت در شيراز به قتل رسانده بودند در شعبه 5 دادگاه كيفري استان فارس محاكمه شدند.
يك منبع آگاه در اين باره به خبرنگار كيهان در شيراز گفت: در سال 85 خانواده اي به اداره آگاهي شيراز مراجعه و اعلام كردند دختر جوانشان چند روزي است از خانه خارج شده و مراجعه نكرده است و به راننده سرويس او مظنون هستند. با انجام بررسي و تحقيقات لازم فرد مظنون توسط پليس دستگير و در جريان بازجويي ها به قتل دختر جوان اعتراف كرد.
وي در بازجويي گفت: مدتي قبل متوجه شدم او از من باردار شده است. بنابراين يكي از دوستانم را در جريان گذاشتم و نقشه قتل او را كشيديم. روز حادثه دختر جوان را سوار خودرو كرده و با ترفندي او را از شهر خارج و خفه كرديم. سپس جسد او را زير يك پل رها كرده و متواري شديم.
با تلاش ماموران همدست اين قاتل نيز شناسايي و دستگير شد.
متهمان چند روز پيش در شعبه 5 دادگاه كيفري استان به رياست قاضي «رضائيان» محاكمه شدند. راي دادگاه ظرف چند روز آينده صادر و اعلام خواهد شد.

 



رئيس شعبه 77 دادگاه كيفري: اعدام متهمان پرونده قيامدشت منتفي شد

رئيس شعبه 77 دادگاه كيفري استان تهران گفت: مخابرات ارسال پيامك از سوي زن در پرونده قيامدشت را تأييد كرد و به همين دليل اعدام متهمان پرونده منتفي شد.
به گزارش فارس، 16 آبان امسال، زن جواني با مراجعه به مسئولان دادسراي امور جنايي تهران، داديار جنايي را از وقوع يك جنايت هولناك با خبر كرد.
اين زن جوان در اظهاراتش كه به صورت خصوصي با داديار جنايي مطرح شد، مدعي شد 6 مرد جوان و ميانسال به وي تجاوز كرده اند.
با دستور رئيس قوه قضائيه، اين پرونده به صورت ويژه در دستور كار قرار گرفت و متهمان در جلسه رسيدگي به پرونده مدعي شدند كه زن را نربوده اند، بلكه وي با رضايت خود با آنها همراه شده است.
متهم رديف اول اين پرونده مدعي شد كه مدتي است كه با اين زن رابطه داشته است و خود آن زن از وي درخواست كرده تا با وي رابطه برقرار كند. پيامك هاي درخواستي اين زن نيز موجود است.
قاضي ساعي رئيس شعبه 77 دادگاه كيفري استان تهران دستور رسيدگي مخابرات به ادعاي پيامك ها را داد اما در همين حين زني كه مدعي بود به وي تجاوز شده است از محل سكونت خود نقل مكان كرد و ناپديد شد.
سه شنبه هفته گذشته، آخرين جلسه رسيدگي به اين پرونده برگزار شد و متهمان آخرين دفاعيات خود را بيان كردند. ديروز و بعد از گذشت 4 روز از آخرين جلسه دادگاه، حكم متهمان اعلام شد.
قاضي ساعي رئيس شعبه 77 دادگاه كيفري استان تهران گفت: مخابرات ارسال پيامك از سوي زن را تأييد كرد و به همين دليل حكم اعدام آن ها منتفي شد.
وي افزود: 3 نفر از قضات دادگاه به شلاق و 2 نفر از آن ها به اعدام متهمان رأي دادند كه در نهايت، متهمان به تحمل 100 ضربه شلاق محكوم شدند.

 



راه اندازي قطار جديد در خطوط مترو تهران

نخستين قطار از سري قطارهاي پيشرفته جديد، ديروز به خطوط مترو تهران اضافه شد.
به گزارش واحد مركزي خبر، اين قطار كه به دست متخصصان داخلي ساخته شده است، داراي سيستم هاي جديد ترمز، مانيتور (هر واگن هشت مانيتور) و همچنين دوربين هاي كنترلي است. در هر واگن دو دوربين قرار دارد كه تصاوير آنها در مركز فرمان مترو و همچنين داخل كابين راهبر قابل مشاهده و ضبط است.اين قطار شامل هفت واگن است كه براي آن 7 ميليون دلار هزينه شده است.
مديرعامل شركت بهره برداري مترو تهران در حاشيه راه اندازي اين قطار به خبرنگاران گفت: تا يكسال و نيم آينده 65 قطار از سري قطارهاي پيشرفته جديد به ناوگان حمل و نقل مترو تهران افزوده مي شود.
ربيعي افزود: همچنين 38 لوكوموتيو و 160 واگن دو طبقه تا يك سال و نيم آينده به خطوط مترو تهران افزوده خواهد شد.وي گفت: هر ماه دو قطار و از شهريور سال 89، هر ماه سه قطار از نوع جديد به ناوگان مترو تهران افزوده مي شود.
ربيعي افزود: با اضافه شدن اين قطارها علاوه بر كوتاه شدن زمان حركت از 4 به 3 دقيقه سرويس دهي در ايستگاه هاي جديد نيز صورت خواهد گرفت.
مديرعامل شركت بهره برداري مترو تهران با بيان اينكه اين قطار در خط 1 به كار گرفته مي شود، گفت: بقيه قطارهاي جديد به خطوط 1 و 2 اضافه خواهد شد.ربيعي از شهرداري و دولت خواست اعتبارات لازم را براي ترخيص قطعات ساخت واگن در اختيار شركت مترو قرار دهند.
وي گفت: در حال حاضر قطعات و تجهيزات سه قطار، 14 لوكوموتيو و 15واگن دو طبقه در گمرك قرار دارد و يك كشتي تجهيزات جديد نيز به مقصد بنادر ايران در حركت است.
مديرعامل شركت بهره برداري مترو تهران افزود: اگر اعتبارات لازم تامين شود، قطارهاي جديد به موقع به خطوط مترو اضافه خواهد شد.

 



ربايش نوزاد چندساعته از خرم آباد

خرم آباد-خبرنگاركيهان:
نوزادي در نخستين روز تولدش در بيمارستان زنان و زايمان خرم آباد ربوده شد.
اين نوزاد پسر پس از تولد از طريق سزارين در نخستين ساعت زندگي خود در كنار مادر به شيوه اي مرموز ربوده شد.
به دنبال اين كودك ربايي چند نفر از پرستاران و كاركنان اين مركز درماني در مظان اتهام تباني و همدستي با رباينده كودك قرار گرفته و تحت پيگرد قرار گرفتند.
اين نوزاد پسر با نام خانوادگي حاصلي كه نخستين فرزند يك زوج ساكن خرم آباد است توسط شخصي كه گفته مي شود لباس مبدل پرستاري به تن داشته است تحت عنوان تست خون از كنار مادرش به بهانه انتقال به آزمايشگاه ربوده شد.اين حادثه موجب ناراحتي روحي و رواني شديد والدين اين نوزاد شد.
آخرين خبر به نقل از فرمانده نيروي انتظامي لرستان، حاكي است: پس از چند روز تلاش مستمر كارآگاهان پليس و دستگاه قضايي، رباينده نوزاد شناسايي شده است.
سرتيپ دوم حسين رحيمي افزود: نوزاد توسط يك زوج كه فرزند نداشته اند ربوده شده كه با تلاش هاي به عمل آمده محل زندگي آنان شناسايي شده و بزودي تحويل والدينش مي شود.

 



ممنوعيت ساخت مناره مصداق نبود آزادي

«چاينا ديلي» پرشمارگان ترين روزنامه انگليسي زبان چاپ پكن روز شنبه در گزارشي از افزايش اقدامات ضداسلام و مسلمانان در اروپا در سالهاي اخير خبر داد و نوشت: ممنوعيت ساخت مناره مساجد در سوييس، مصداق تبعيض نژادي و نبود آزادي در غرب است.
به نوشته اين روزنامه، شواهد نشان مي دهد كه اسلام و مسلمانان به نوعي به اشكال مختلف در فرانسه و ديگر كشورهاي اروپايي دائما مورد آزار و اذيت و تهديد قرار مي گيرند.
چايناديلي اضافه كرد: متاسفانه بايد پذيرفت كه در اينگونه اقدامات فرانسه تنها نيست بلكه ديگر كشورهاي غربي نيز در عملكردهاي ضداسلام و مسلمانان در كنار فرانسه قرار مي گيرند.«چايناديلي» در اين گزارش به موضوع ممنوعيت ساخت مناره مساجد در سوييس كه خود را مدعي و مدافع آزادي و حقوق بشر قلمداد مي كند، اشاره كرده و مي نويسد: اين اقدام بيانگر اين واقعيت است كه اروپايي ها حاضر نيستند حتي نمادهاي اسلامي را تحمل كنند كه اين كار آنها به منزله نوعي نژادپرستي، تبعيض و نداشتن روحيه تساهل و مداراست.
«مخالفت با ساخت مناره در مساجد سوييس نشان مي دهد كه آستانه تحمل دولت هاي غربي بسيار پايين است و اين اقدام تخطي آشكار از فلسفه آزادي است كه اروپا مدعي آن است.»روزنامه چيني نوشت: كشورهايي كه مدعي حقوق بشر هستند نبايد دست به چنين اقداماتي بزنند.

 



مشت بهاي زيتون

شهرك نشينان صهيونيست با مشت و لگد به جان فلسطيني هايي كه اقدام به كاشتن نهال زيتون در سرزمين هاي اشغالي كرده بودند، افتادند.به گزارش پايگاه اينترنتي «القدس»، فلسطيني هاي ساكن سرزمين هاي اشغالي همزمان با چهل و پنجمين سالگرد تاسيس جنبش فتح اقدام به كاشت نهال زيتون در نزديكي الخليل كرده بودند از سوي شهرك نشينان اسرائيلي مورد حمله و ضرب و شتم قرار گرفتند.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14