(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 14 دي 1388- شماره 19550
 

عضو كميسيون قضايي مجلس: اقدام اغتشاشگران مصداق بارز محاربه است
حقوقدانان يزد خواستار مجازات علني اهانت كنندگان به عاشورا شدند
تحويل پيكر 11 شهيد نيروي انتظامي به پزشكي قانوني
شست و شوي سر در دانشگاه تهران پس از 40 سال
بارش باران و كاهش دما در نواحي شمالي كشور
3 ماه و يك روز حبس براي مدير جهان نيوز
ارتقاي اداره كل امتحانات آموزش و پرورش به مراكز سنجش
كميته امداد امام خميني (ره): آيت الله خزعلي هداياي دريافتي خود را به ايتام اهدا كرد
چاه نفت شماره 104 همچنان مي سوزد
مجوز توزيع 360 هزار دوز واكسن آنفلوآنزاي A
درخواست پليس آگاهي از مردم ؛ اين متهم متواري را شناسايي كنيد
ساخت دو گورستان در شرق و غرب تهران
دبير شوراي عالي ترافيك: شهرداري تهران مكلف به احداث مونوريل است
تاييد حكم زيدآبادي در دادگاه تجديدنظر
افزايش 25 درصدي ازدواج و كاهش 10 در صدي طلاق
ابوالفضل و فاطمه پرطرفدارترين اسامي در كشور



عضو كميسيون قضايي مجلس: اقدام اغتشاشگران مصداق بارز محاربه است

عضو كميسيون قضايي و حقوقي مجلس شوراي اسلامي گفت: تمام اقدامات اغتشاشگران كه منجر به هتك حرمت عاشوراي حسيني شد، از مصاديق بارز محاربه است.
حجت الاسلام والمسلمين «سيدمصطفي طباطبايي نژاد» عصر شنبه در جلسه شوراي اداري استان اصفهان افزود: مهاجمان و اهانت كنندگان به عاشوراي حسيني سلاح گرم و سرد داشتند و حالت تهاجمي عليه اسلام گرفته بودند.
وي ادامه داد: اغتشاشگران با وقاحت هرچه تمامتر اقدام به سوزاندن پرچم اباعبدالله الحسين(ع) كردند و مكاني را كه براي اقامه نماز ظهر عاشورا درنظر گرفته شده بود، سوزاندند و عزاداران و جوانان حزب اللهي را مورد ضرب و شتم قرار دادند و تعدادي را هم كشتند.
وي تصريح كرد: آنان حتي قرآن را سوزاندند كه اين مصيبتي براي مسلمانان است.
طباطبايي نژاد تاكيد كرد: تمام اين موارد از مصاديق محاربه است و قوه قضاييه بايد به شدت با آنان برخورد و مسببان اين حوادث را مجازات كند.
نماينده مردم اردستان در مجلس شوراي اسلامي افزود: اگر با اينها بشدت برخورد شود، تمام جريانات از اين دست خاتمه مي يابد.
وي همچنين از مسئولان استان خواست براي رفع مشكلات شهرستان اردستان از جمله رفع نقاط حادثه خيز جاده اصفهان- اردستان و اعطاي اختيارات بيشتر به مسئولان اين شهرستان اقدام كنند.

 



حقوقدانان يزد خواستار مجازات علني اهانت كنندگان به عاشورا شدند

به دنبال هتك حرمت مقدسات در روز عاشورا حقوقدانان يزد خواستار دادگاه علني و اشد مجازات براي عوامل اين حادثه شدند.
به گزارش ايرنا، جمعي از وكلا و حقوقدانان استان يزد در واكنش به هتك حرمت عاشورا و حضرت اباعبدالله الحسين(ع)، خواستار مجازات علني مسببان اين فتنه شدند.
يكي از وكلاي دادگستري يزد بر مجازات مسببان فتنه هاي اخير تاكيد كرد و به خبرنگار ايرنا گفت: در وهله اول بايد جنبه جرم مشخص و طبق قانون مجازات اسلامي با آنها برخورد شود.
«رامين رحمت زاده» افزود: طبق قانون، هتك حرمت ائمه اطهار و امام حسين (ع) و نظام و ولايت فقيه، مجازات خاص خود را دارد كه بايد رسيدگي شود و فتنه گران و معاندان به اشد مجازات برسند.
وي ادامه داد: برخي افراد هم كه فريب خورده و در تجمعات غيرقانوني شركت كردند بايد طبق قانون به سزاي اعمال ننگين خود برسند.
يكي ديگر از وكلاي يزد، خواستار علني بودن دادگاه فتنه گران اخير شد و گفت: بايد دادگاه علني باشد تا درس عبرتي براي ديگر كساني كه قصد توهين به مقدسات دارند شود و كسي جرات هتك حرمت مقدسات و ولايت فقيه را پيدا نكند.
«عباس احمدي بفرويي» بر اطلاع رساني دقيق و شفاف در خصوص هتك حرمت تاكيد كرد و افزود: قضات نيز بايد به دور از مسايل سياسي و طبق قانون با مسايل برخورد جدي داشته باشند.
يك مشاور حقوقي هم گفت: هتك حرمت ائمه اطهار (ع) و مقدسات دين اسلام، جنبه عمومي دارد و از طريق مدعي العموم قابل طرح شكايت در دادگاه است.
«سيد امير حسيني» با محكوم كردن هتك حرمت نظام و مقدسات دين اسلام ، افزود: به دليل اينكه جرم جنبه عمومي دارد بايد دادگاه متهمان علني برگزار شود.
«محمد موسوي» يكي ديگر از حقوقدانان يزد، خواستار محاكمه متهمان حوادث روز عاشوراي حسيني شد و گفت: مجازات اين افراد در قانون به صراحت بيان شده است.
يك كارشناس رشته حقوق قضايي هم با بيان اينكه فتنه گران روز عاشورا به مقدسات ، دين اسلام و مسلمانان توهين و جسارت كردند، خاطرنشان كرد: قوه قضاييه بايد با قوت و قدرت مسايل را پيگيري كند چرا كه قابل درنگ و گذشت نيست.
«سيد احمد حسيني» تصريح كرد: اين حادثه، قلب همه مسلمانان و ملت ايران را جريحه دار و حيثيت جامعه اسلامي را خدشه دار كرد.
يك وكيل ديگر هم با تأكيد بر اينكه در وهله اول بايد مشخص شود كه اقدامات فتنه گران از مصاديق محاربه و يا برهم زدن نظم و امنيت است و اين بر عهده قاضي است،افزود: در صورتي كه محاربه محسوب شود متهمان مفسد في الارض هستند و بايد اعدام شوند.«اكبر صدري» با بيان اينكه هر كس به مقدسات و نظام توهين كند بايد طبق قانون مجازات شود، گفـت: طبق قانون آيين دادرسي دادگاهها در امور كيفري مصوب 1378، اصل بر علني بودن دادگاهها است مگر در مواردي كه قانون استثنا كرده است و فتنه هاي اخير از موارد استثنا نيست و قابليت رسيدگي علني را دارد.

 



در پي درگيري روز جمعه محور بيرجند - كرمان صورت گرفت
تحويل پيكر 11 شهيد نيروي انتظامي به پزشكي قانوني

مديركل پزشكي قانوني خراسان جنوبي گفت: پيكر 11شهيد فرماندهي انتظامي استان كه در درگيري روزجمعه با اشرار به شهادت رسيدند، تحويل پزشكي قانوني شد.
به گزارش فارس محمدرضا نورس در بيرجند اظهار داشت: اين شهدا جزو نيروهاي يگان 133 مستقر در ديهوك و حوزه استحفاظي فرماندهي انتظامي خراسان جنوبي بودند كه ساعت 11صبح روز جمعه در درگيري با اشرار مسلح درمحور بيرجند - كرمان به شهادت رسيدند.
وي ادامه داد: ساعت 30:9 صبح شنبه پيكر شهدا براي معاينه و اقدامات لازم به پزشكي قانوني خراسان جنوبي تحويل شد.
فرمانده نيروي انتظامي خراسان جنوبي نيز از كشف 2تن انواع موادمخدر و هلاكت چهار نفر از قاچاقچيان و اشرار مسلح در خراسان جنوبي دراين عمليات خبر داد.
سرتيپ حميد شرفي افزود: در پي درگيري ماموران انتظامي خراسان جنوبي با قاچاقچيان و اشرار مسلح تعداد چهارنفر از آنان به هلاكت و يك نفر زخمي شد.
وي تصريح كرد: اشرار و قاچاقچيان مسلح با به جا گذاشتن تعدادي خودرو، موتورسيكلت و سلاح پا به فرار گذاشتند.برپايه گزارشهاي قبلي، تعداد شهداي اين درگيري مسلحانه هفت نفر اعلام شده بود كه چهار مجروح ديگر اين حادثه نيز شهيد شدند.

 



شست و شوي سر در دانشگاه تهران پس از 40 سال

مديرعامل سازمان زيباسازي شهر تهران از آغاز عمليات شست و شو، جرم گيري، ترميم و نصب روكش رزين محافظ سر در دانشگاه تهران پس از 40 سال خبر داد.
به گزارش روابط عمومي سازمان زيباسازي شهر تهران حجت الله ملاصالحي گفت: با توجه به نگراني هايي كه درباره فرسودگي، هوازدگي و آسيب نماد سر در دانشگاه تهران وجود داشت، سازمان زيباسازي شهر تهران تصميم به شست وشو و مرمت سر در دانشگاه تهران گرفته است.
وي با بيان اينكه مهمترين بخش، در شست وشوي نماي سر در دانشگاه تهران جرم گيري آن است، تصريح كرد: به منظور جلوگيري از هرگونه صدمه به سر در دانشگاه، عمليات جرم گيري با جديدترين ماشين آلات مورد استفاده در كشورهاي ايتاليا و آلمان انجام خواهد شد.
ملاصالحي افزود: اساس كار اين دستگاه ها بر استفاده از فشار باد بسيار پايين، ساينده نرم و دانه بندي شده استوار است كه با استفاده از اين روش علاوه بر دقت بالا هيچ گونه آسيبي به سطح بنا نمي رسد.
مديرعامل سازمان زيباسازي شهر تهران با بيان اينكه پس از شست وشو و جرم گيري، بنا ترميم و با ماده محافظ پوشانده مي شود، گفت: به منظور جلوگيري از آلودگي مجدد بنا، حفاظت از خوردگي ناشي از هوازدگي و اسيدخوردگي، سطح نماي سر در دانشگاه تهران با رزين محافظ پوشانده مي شود.
ملاصالحي با برشمردن ويژگي اين رزين اظهار داشت: عدم تاثير ظاهري سطح بنا، آب گريز و غبارگريز كردن سطح و دوام بالا در مقابل اشعه UV را از جمله مهمترين ويژگي هاي رزين محافظ است.
وي زمان اجراي اين عمليات را 10 روز اعلام كرد.

 



بارش باران و كاهش دما در نواحي شمالي كشور

سازمان هواشناسي كشور از بارش باران و كاهش محسوس دما طي دو روز آينده در نواحي شمالي كشور و استان اردبيل خبر داد.
طبق اعلام سازمان هواشناسي كشور بررسي نقشه هاي پيش يابي و آينده نگري طي 3 روز آينده نشان دهنده بارش پراكنده باران، ابرناكي و گاهي وزش باد براي نواحي غرب كشور است.
بنابراين گزارش امروز در سواحل درياي خزر و استان اردبيل افزايش دما و گاهي وزش باد شديد رخ مي دهد. سه شنبه و چهارشنبه با نفوذ هواي سرد به نيمه شمالي كشور، وزش باد، افت محسوس دما و بارش براي سواحل درياي خزر، اردبيل و ارتفاعات البرز دور از انتظار نيست.وضعيت هواي استان تهران طي 24 ساعت آينده كمي ابري در پاره اي نقاط غبار صبحگاهي پيش بيني مي شود؛ بيشينه و كمينه دماي هواي استان به ترتيب 15+ و 6+ درجه سانتي گراد خواهد بود.

 



3 ماه و يك روز حبس براي مدير جهان نيوز

شعبه 1083 دادگاه عمومي تهران، مدير سايت جهان نيوز را به سه ماه و يك روز حبس محكوم كرد.
به گزارش ايسنا، با شكايت اسفنديار رحيم مشائي پرونده اي به اتهام نشر اكاذيب در شعبه 1083 دادگاه عمومي تهران مطرح شده بود كه قاضي حسينيان رئيس شعبه مذكور، پس از انجام تحقيقات، مدير اين سايت را به سه ماه و يك روز حبس محكوم كرد.

 



سازمان آموزش و پرورش خبر داد
ارتقاي اداره كل امتحانات آموزش و پرورش به مراكز سنجش

سرپرست معاونت آموزش و نوآوري آموزش و پرورش از ارتقاي اداره كل امتحانات آموزش و پرورش به مراكز سنجش خبر داد.
محمدعلي غفاري در گفت وگو با فارس اظهار داشت: در گذشته ادارات كل امتحانات آموزش و پرورش تنها وظيفه پيگيري امتحانات نهايي در دوره هاي مختلف را برعهده داشت اما با توجه به ساختار جديدي كه به تصويب شوراي عالي آموزش و پرورش رسيد اين ادارات مسئوليت سنجش و ارزيابي بخش ها و مسائل مختلف آموزش و پرورش را نيز برعهده گرفت.
وي با بيان اينكه از جمله وظايف مراكز سنجش وزارت آموزش و پرورش، بررسي محتواي كتب درسي و روش هاي تدريس است، ادامه داد: بخشي در آموزش و پرورش وجود ندارد كه محتواي كتب درسي مورد بررسي و تجزيه و تحليل قرار گيرد و تنها سازمان پژوهش و برنامه ريزي آموزشي وزارت آموزش و پرورش، وظيفه تاليف و ارسال كتب درسي به بخش آموزشي را برعهده دارد.
وي اضافه كرد: اما در ساختار جديد، يكي از وظايف مركز سنجش، بررسي محتواي كتب درسي است.

 



كميته امداد امام خميني (ره): آيت الله خزعلي هداياي دريافتي خود را به ايتام اهدا كرد

حضرت آيت الله ابوالقاسم خزعلي، نماينده مجلس خبرگان رهبري و دبيركل بنياد بين المللي غدير، هداياي دريافتي از رئيس جمهوري اسلامي در مراسم اعطاي نشان درجه يك خدمت را براي رسيدگي به امور ايتام تحت حمايت كميته امداد امام خميني(ره) به اين نهاد اهدا كرد.
براساس اين گزارش آيت الله خزعلي، هنگام تحويل هدايا به معاونت حمايت خانواده كميته امداد امام خميني براي ايتام تحت حمايت ضمن بيان اهميت موضوع رسيدگي به فقرا و محرومين از نگاه دين مبين اسلام و قرآن كريم از خدمات و تلاشهاي اين نهاد مردمي و انقلابي تقدير كرد.

 



چاه نفت شماره 104 همچنان مي سوزد

معاون محيط زيست انساني سازمان حفاظت محيط زيست با اشاره به ششمين روز آتش سوزي و نشت نفت از چاه شماره 104 مارون در منطقه رامشير استان خوزستان گفت: وزارت نفت بايد در مهار اين حادثه سرعت عمل بيشتري داشته باشد.
«حسن اصيليان» افزود: تلاش شبانه روزي وزارت نفت و ستاد حوادث غيرمترقبه استان خوزستان براي مهار اين آتش سوزي و نشتي مواد نفتي ادامه دارد.
وي تصريح كرد: با توجه به تلاش هاي انجام شده اطراف رودخانه جراحي براي ممانعت از ورود مواد نفتي به داخل رودخانه بوسيله خاكريز و استفاده از بوم هاي جذبي محصور شده، امكان نشت مواد نفتي به داخل رودخانه نيست. اصيليان اظهار داشت: اطلاعي از ميزان خسارت وارد به محيط زيست نداريم ولي پس از مهار اين حادثه مي توان در خصوص ميزان خسارت اظهارنظر كرد.
به گزارش ايرنا، وي در خصوص ميزان نشت مواد نفتي از چاه شماره 104 مارون گفت: از وزارت نفت درخواست كرده ايم ميزان نشت مواد نفتي از اين چاه را در طول اين پنج روز به ما اعلام كند ولي تاكنون در اين خصوص اقدامي انجام نشده است.

 



از سوي وزارت بهداشت صادر شد
مجوز توزيع 360 هزار دوز واكسن آنفلوآنزاي A

مشاور وزير بهداشت از صدور مجوز توزيع 360 هزار دوز واكسن آنفلوانزاي نوع A توسط آزمايشگاه كنترل غذا و داروي وزارت بهداشت خبر داد.
دكتر عباس زارع نژاد با اعلام اينكه آزمايشها بر روي اولين محموله وارداتي واكسن آنفلوآنزاي A به پايان رسيده است گفت: اين آزمايشها براساس شماره سري ساخت واكسن صورت مي گيرد.
اين اظهارات در حالي از سوي زارع نژاد مطرح مي شود كه دكتر سيدحسن امامي رضوي معاون سلامت وزارت بهداشت عنوان داشته بود كه واكسن آنفلوآنزاي A نيز مانند هر واكسن ديگري ممكن است عوارضي نظير درد محل تزريق، قرمزي، بدن درد، تب و را به همراه داشته باشد.
زارع نژاد با اشاره به صدور مجوز توزيع اين واكسن از سوي اداره كل غذا و داروي وزارت بهداشت و ابلاغ آن به معاونت سلامت اين وزارتخانه افزود: بررسي آزمايشها بر روي محموله دوم از اين واكسنها كه وارد كشور شده است در آزمايشگاه غذا و داروي وزارت بهداشت در حال انجام است.
به گزارش مهر، مديركل روابط عمومي وزارت بهداشت با عنوان اين مطلب كه واكسن آنفلوآنزاي A واكسن جديدي است كه بدون عارضه نيست، افزود: بررسي ها و آزمايشها بر روي اولين محموله از اين واكسن ها نشان مي دهد كه كمترين عارضه را دارد.

 



درخواست پليس آگاهي از مردم ؛ اين متهم متواري را شناسايي كنيد

پليس آگاهي فرماندهي انتظامي تهران بزرگ با صدور اطلاعيه از عموم شهروندان تهران، كرمانشاه و شهرهاي طالقان، هشتگرد و آبيك قزوين خواست اين متهم را شناسايي كنند.
به گزارش ايرنا به نقل از روابط عمومي پليس آگاهي تهران بزرگ، در اين اطلاعيه از شهروندان شهرهايي كه اين متهم متواري با هويت جعلي مختلف اقدام به ارتكاب جرايم متعددي كرده خواسته شده تا از طريق عكس نامبرده را شناسايي كنند.
در اين اطلاعيه از شهروندان دعوت شده تا هرگونه اطلاعات خود در خصوص مخفيگاه و يا محل هاي تردد اين متهم از طريق شماره تلفن 55389048 در اختيار پليس آگاهي فرماندهي انتظامي تهران بزرگ قرار دهند. اين گزارش حاكيست، مجوز انتشار بدون پوشش چهره متهم توسط «اصغرزاده» بازپرس شعبه دوم دادسراي جنايي تهران صادر شده است.

 



ساخت دو گورستان در شرق و غرب تهران

مديرعامل سازمان بهشت زهرا(س) گفت: در صورت ساخت گورستان در شرق و غرب تهران، مشكل نبود جا براي دفن اموات تا 30 سال ديگر برطرف مي شود.
اسد فاضل در گفت وگو با فارس درباره ساخت گورستان هاي جديد در تهران گفت: 6 نقطه براي ساخت گورستان در نظر گرفته شده است.
وي با اشاره به اينكه براي احداث گورستان با مشكل مالكيت، مردم و شهرهاي مجاور روبه رو هستيم، گفت: در خيلي از موارد مردم راضي نمي شوند كه در محل زندگي آنها گورستاني احداث شود.
فاضل با بيان اينكه شوراهاي شهر اطراف تهران نيز با ساخت گورستان تهراني ها در حوالي شهرستان خود مخالف هستند، گفت: در حال حاضر 6 نقطه براي ساخت گورستان در دست مطالعه است.
وي افزود: بايد يك گورستان در شرق و يك گورستان در غرب احداث كنيم كه تا حدودي مشكل ترافيك، رفت و آمد و كمبود گورستان در تهران برطرف شود.
به گفته مديرعامل سازمان بهشت زهرا (س) شهرداري تهران، در صورتي كه بتوانيم گورستاني در شرق و غرب تهران بسازيم تا 30 سال آينده مشكل كمبود جا براي دفن اموات برطرف مي شود.

 



دبير شوراي عالي ترافيك: شهرداري تهران مكلف به احداث مونوريل است

دبير شوراي عالي ترافيك گفت: احداث مونوريل مصوبه دارد و شهرداري تهران مكلف است آن را اجرا كند.
سيدعلي لطفي زاده در گفت وگو با فارس با اشاره به طرح جامع ترافيك تهران گفت: طرح جامع ترافيك تهران تصويب شده است.
وي در پاسخ به رفع ايراداتي كه به اين طرح گرفته شده بود، گفت: نامه اي قبل از تصويب طرح براي شهرداري تهران ارسال كرديم و تا امروز كسي پاسخ نداده است.
لطفي زاده اظهار داشت: به همين دليل تصويب طرح، به گونه اي داده شد كه آنها ملزم شوند تا 3سال اشكالات موجود را برطرف كنند.
به گفته دبير شوراي عالي ترافيك مطالعات جامع به گونه اي نيست كه طي يك تا دو ساعت برطرف شود و آنها مكلف شوند تا مطالعات جامع را دوباره انجام و بازنگري كنند.
وي درباره احداث مونوريل گفت: احداث مونوريل مصوبه دارد و جزو ايرادات محسوب نمي شود و شهرداري مكلف است آن را اجرا كند.
لطفي زاده خاطرنشان كرد: شوراي عالي ترافيك جايگاه قانوني دارد و زماني كه مصوبه اش اجرا نشود، تخلف محسوب مي شود و دستگاههاي نظارتي بايد برخورد كنند.

 



تاييد حكم زيدآبادي در دادگاه تجديدنظر

حكم صادره از سوي شعبه 15 دادگاه انقلاب درباره احمد زيدآبادي عيناً در دادگاه تجديد نظر استان تهران تاييد شد.
يك مقام مسئول قضائي با اعلام اين خبر به ايسنا، اظهار داشت: قاضي موحدي رئيس شعبه 54 دادگاه تجديدنظر استان تهران به همراه مستشاران اين شعبه با بررسي پرونده احمد زيدآبادي، حكم صادره از دادگاه بدوي مبني بر پنج سال حبس تعزيري به اتهام اجتماع و تباني، يك سال حبس تعزيري به اتهام تبليغ عليه نظام، 5 سال تبعيد به گناباد به عنوان متمم حكم و محروميت مادام العمر از فعاليت هاي سياسي و اجتماعي را تاييد كردند.
به گفته وي اين حكم قطعي است و جهت اجرا به شعبه اجراي احكام دادسراي انقلاب ارسال مي شود.

 



در آذرماه روي داد
افزايش 25 درصدي ازدواج و كاهش 10 در صدي طلاق

رئيس سازمان ثبت احوال استان تهران از افزايش 25درصدي ازدواج در آذرماه نسبت به ماه آبان خبر داد.
سيد احمد قشمي با بيان اينكه در آذرماه سال جاري 15 هزار و 830 واقعه ازدواج در استان تهران به ثبت رسيده است، افزود: اين در حالي است كه در آبان ماه 12 هزار و 654 مورد ازدواج به ثبت رسيده كه نشان از رشد اين واقعه مبارك طي ماه گذشته است.
وي قرارگرفتن در روزهاي مبارك عيد غدير و قربان و آغاز ماه محرم و صفر را در رشد ازدواج مؤثر دانست.
رئيس سازمان ثبت احوال استان تهران همچنين به كاهش 10 درصدي طلاق طي ماه گذشته اشاره كرد وگفت: 2 هزار و 874 واقعه طلاق در آبان ماه به ثبت رسيده كه طي ماه گذشته به2هزار و 579 مورد كاهش يافته است.
قشمي ميزان ولادت را در آذرماه 16 هزار و 631 مورد ذكر كرد و گفت: اين واقعه نسبت به آبان ماه كه 16 هزار و 840 نوزاد متولد شده اند يك درصد كاهش داشته است. رئيس سازمان ثبت احوال استان تهران همچنين به كاهش 3 درصدي وفات در استان تهران خبرداد و اظهار كرد: طي ماه گذشته چهار هزار و 832 شهروند تهراني فوت كرده اند كه رقم مشابه آن در آبان ماه چهار هزار و 990 نفر بوده است.

 



ابوالفضل و فاطمه پرطرفدارترين اسامي در كشور

در سال 88، اسم ابوالفضل در پسران و فاطمه در دختران در صدر اسامي انتخاب شده توسط خانواده ها هستند.
به گزارش برنا، مهدي اسماعيلي مديركل روابط عمومي و امور بين الملل سازمان ثبت احوال كشور با بيان اين مطلب كه برخلاف آنچه كه برخي، حركت مردم را به سوي دين گريزي مي دانند بررسي فراواني نام، در پايگاه اطلاعات جمعيتي كشور نشان مي دهد كه در سال 1388 تاكنون در ميان پسران نام علمدار دشت كربلا حضرت ابوالفضل(ع) و در ميان دختران نام زيباي فاطمه(س) در صدر اسامي انتخاب شده براي نوزادان است.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14