(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 14 دي 1388- شماره 19550
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
معاويه اصلي باهوش تر بود ! (يادداشت روز)
كيهان و خوانندگان
علف (گفت و شنود)
آخرين مهلت ايران به غرب آغاز غني سازي 20 درصد تا يك ماه ديگر
رئيس جمهور فردا به تركمنستان سفر مي كند
دكتر ولايتي: وحدت با حرمت شكنان عاشورا توقعي بي جاست
ادبيات كيهان براي موسوي مثل سم مهلك است! (خبر ويژه)
همه پل ها را نبايد ويران كرد نقش ايران در خاورميانه تعيين كننده است (خبر ويژه)
موسوي و خاتمي به درد انتخابات نمي خورند اما سنگر خوبي هستند! (خبر ويژه)
ما به خدا اعتقاد نداريم چرا به ما خداجو گفته اي؟! (خبر ويژه)
ده ها ميليون نفر را نمي توان انكار كرد بايد تخريب كرد! (خبر ويژه)



معاويه اصلي باهوش تر بود ! (يادداشت روز)

معاويه با همه پليدي ها و جاه طلبي هايش كه جز به كسب قدرت و مقام نمي انديشيد يك نكته را به خوبي فهميده بود كه نمي بايست بطورعلني و آشكارا به جنگ با حسين(ع) و آرمان ها و ارزش هاي اسلام رفت. از همين رهگذر در اواخر عمر در حالي كه براي رسيدن به قدرت فرزندش به رايزني و مذاكره پرداخته و براي «يزيد» بيعت مي گرفت نكته اي را به او گوشزد كرد و تداوم خلافت او و دودمان بني اميه را در گرو آن دانسته بود؛ اينكه 4 نفر پس از من در زمره مخالفان جدي تو خواهند بود: 1-عبدالله بن زبير، 2- عبدالرحمن بن ابوبكر،3-عبدالله بن عمر و 4- حسين بن علي(ع) در اين ميان متعرض حال حسين بن علي نشو و از روبرو شدن با او به شدت پرهيز كن.
اما يزيد- همچنانكه از آدم شرابخوار و لايعقلي چون او انتظار مي رفت- به توصيه پدرش بعد از رسيدن به قدرت وقعي ننهاد و در شرايطي كه امر بر او مشتبه شده بود به والي مدينه - وليد بن عتبه- دستور داد كه از حسين(ع) براي او بيعت بگيرد!
خب، قضيه كاملاً معلوم بود كه به كدام سمت خواهد رفت؛ همچنانكه همگان مي دانستند حسين(ع) نوه رسول خدا(ص) با شخصي چون يزيد بيعت نخواهد كرد و اينجا بود كه امام(ع) فرمودند اگر چون مني با يزيد بيعت كند و او برخلافت جامعه اسلامي جلوس نمايد بايد فاتحه اسلام را خواند.
و البته خوابي كه يزيد براي برچيدن اسلام ناب ديده بود هيچ گاه تعبير نشد و به رغم همه خباثت ها و گستاخي ها براي محو اسلام و آرمان ها و ارزش هاي ناب نبوي و علوي كه گاه به صراحت و گاه از طريق درهم آميختن حق و باطل و ممزوج كردن آن دنبال مي شد به نتيجه نرسيد و تابلوي بلند عاشورا بر فراز تاريخ بشريت به اهتزاز درآمد تا در كارزار حق و باطل، جويندگان و پويندگان حق و حقيقت مسير را گم نكنند. و براي هميشه تاريخ و همه زمان ها و مكان ها حيات اسلام نبوي بيمه شود. پس از واقعه عاشورا «ابراهيم بن طلحه بن عبيدالله»- كه از بني اميه است- در مدينه به امام سجاد عليه السلام برخورد و از روي سرزنش از حضرت پرسيد: من الغالب؟
يعني پدرت با يزيد بيعت نكرد به كربلا رفت و در ميدان جنگ كشته شد، اكنون چه كسي غالب و پيروز است؟
امام زين العابدين كه خود در ماجراي قيام بزرگ عاشورا حضور داشتند و تنها بنابر تقدير الهي چنين بود كه زنده بمانند و زمين از حجت حق خالي نباشد پاسخ دادند: هنگامي كه وقت نماز رسيد، اذان و اقامه بگو، خواهي فهميد چه كسي غالب و پيروز است.
آري، حسين(ع) به قربانگاه كربلا رفت لكن نگذاشت تا دين جدش و اسلام اصيل بخاطر باج خواهي ها و جاه طلبي هاي جريان فتنه و فريب ذبح گردد.
از همين روي اينكه گفته اند و نيك گفته اند كه اسلام، «محمدي(ص) الحدوث» و «حسيني(ع) البقاء» است در همين مطلب نهفته است.
و البته پيش تر نيز رسول خدا(ص) بر اين واقعيت تاكيد كرده بودند كه «حسين مني و انا من حسين» و آيا «انا من حسين» چيزي جز اين است كه عاشورا خط اسلام اصيل و ناب را براي هميشه تاريخ زنده نگه داشت؟
دشمني با اين اسلام كه عاشورا چهره واقعي و حقيقي آن را از سيماي بدلي و نفاق آلود براي هميشه تاريخ تفكيك كرد از ميان نرفته است. اگر از همان ابتدا كه دشمنان اسلام و هم آنان كه به تعبير جناب عمار ياسر مصداق «استسلموا و لايسلموا» بودند (به ظاهر اسلام آورده بودند ولي هيچ گاه تسليم اسلام نشده بودند) براي بركنار زدن اسلام اصيل از شيوه ها و تاكتيك هاي مختلفي 1-« وارونه سازي حقايق» 2- «انحراف افكارعمومي» و 3- «استفاده ابزاري از شعائر و شعارهاي اسلامي» بهره بردند و در نهايت اين خطاي استراتژيك را انجام دادند كه بي پرده و گستاخانه و با كشتن سيدالشهدا و ياران باوفايش اسلام اصيل را از صحنه سياست و اجتماع كنار بگذارند و خود كنار افتادند و محو شدند، امروز نيز انگار تاريخ در حال تكرار شدن است.
با وقوع انقلاب اسلامي كه ترجمان اسلام ناب و پرتوي از نهضت عاشورا است جريان استكبار تمام ظرفيت و توان خود را به كار گرفت تا از هر طريقي كه شده است بساط اين نظام اسلامي نوپا را براندازد.
براي آنها سخت بود- و البته غيرقابل باور- در دنيايي كه حكومت ها يا به مكتب شرق و يا به غرب وابسته بودند نظامي اسلامي و مستقل بوجود بيايد و نامعادله هاي اين قدرت هاي زياده خواه و زورگو را به چالش بكشاند.
همچنانكه مطبوعات عربي در آغاز پيروزي انقلاب اسلامي نوشتند: «ان الخميني حير الشرق و ازعج الغرب و احرج العرب و شغل العالم» خميني شرق را متحير ساخت، غرب را به لرزه انداخت، عرب را در تنگنا افكند و خود مسئله روز جهان گشت.
از همين روي، دشمني جريان استكبار و جبهه يزيديان زمان با انقلاب اسلامي شكل گرفت و كماكان ادامه دارد.
در همين راستا، امروز آمريكا، رژيم صهيونيستي و چند كشور غربي صريحا از براندازي در جمهوري اسلامي سخن به ميان مي آورند و گستاخانه و خصمانه از اغتشاشگران و آشوبگران حمايت مي كنند.تا جايي كه همين چند روز پيش در پي حوادث تلخ و ناگواري كه در هتك حرمت به ساحت حضرت سيدالشهدا(ع) در روز عاشورا اتفاق افتاد «هنري كيسينجر» از نظريه پردازان و فعالان سياسي آمريكا در گفت وگو با بي .بي.سي تصريح كرد كه بايد براي تشديد ناآرامي ها تلاش كنيم و حكومت مطلوب خود را بر سر كار بياوريم!
رسانه هاي غربي هم كه معمولا يد طولايي در تحريف واقعيت ها و حقايق دارند با ديدن جماعتي از اوباش كه در روز عاشورا به هتك مقدسات پرداختند و سوت و كف زدند بر سر ذوق آمده و در حالي كه مي دانستند پياده نظام اندك آنها ارزشي بيشتر از كف روي آب ندارند، براي ترغيب سران فتنه از سقوط و فروپاشي جمهوري اسلامي !! سخن گفتند. به طوري كه از باب نمونه «تايمز آن لاين» در آرزويي كه نتوانسته بود انكار نمايد نوشته بود: «آيا تنش هاي موجود در ايران به يكي از لحظات به يادماندني نظير ديوار برلين تبديل مي شود يا خير؟!»
هرچند اين اولين باري نبود كه رسانه هاي غربي پمپاژ مي كردند كه جمهوري اسلامي در حال فروپاشي است و در اين زمينه از مدت ها پيش و به طور ويژه از قبل از انتخابات ترجيع بند مضحك براندازي نظام را تكرار مي كردند اما اين بار يك خطاي استراتژيك را دچار شدند و آن اين مسئله بود كه مي خواستند با هتك مقدسات و آن هم در روز عاشورا آشكارا «اسلاميت» نظام را نشانه بروند.
جريان استكبار و گمارده هاي داخلي آنها كه از چندين ماه قبل ماموريت دارند به لطايف الحيل فتنه سازي كنند اشتباه بزرگي را مرتكب شدند.
اشتباه استراتژيك آنها اين است كه گمان مي كنند با كوك كردن ساز فتنه، آحاد ملت در فضاي غبارآلودي كه به راه انداخته اند نمي توانند حق از باطل و راست از دروغ را تميز دهند و اين در حالي است كه خروش و جوشش اقشار مختلف مردم در 9 دي 88- كه از اين پس در تاريخ ماندگار خواهد ماند- ثابت كرد كه آنها حتي از خواص جامعه هم جلوتر حركت مي كنند و مغلوب فريب و نيرنگ يزيديان زمان نخواهند شد.
و البته اين نكته را هم بايد به اشتباه استراتژيك آنها علاوه كرد كه جريان استكبار در خارج و جريان فتنه در داخل از عمق استراتژيك جمهوري اسلامي كه همانا «ماهيت ايدئولوژيك» آن و ساختار نظام «امت- امامت» است درك صحيح و درستي ندارند و از همين روي است كه نه از تاريخ عبرت مي گيرند و نه از تجربه هاي ناموفقي كه در سه دهه گذشته درباره پروژه براندازي نظام داشتند درس مي گيرند.و بالاخره بايد قبول كرد كه معاويه اصلي از معاويه كنوني باهوش تر بوده است.

 



كيهان و خوانندگان

¤ به آقاي محسن رضايي عرض مي كنم اگر نسبت به نامه سراسر نفاق ميرحسين موسوي شناخت نداري چگونه بر كرسي رياست دبيرخانه مجمع تشخيص مصلحت نظام تكيه زده ايد. و اگر هم تشخيص نفاق را داده اي پس چگونه عليه ايشان اقدام به موضع گيري نمي كنيد و برعكس اقدام به نوشتن نامه براي مسئولين نظام كرده ايد؟
نيك نام
¤ راهپيمايي ميليوني مردم در اكثر شهرهاي ايران به ويژه پايتخت كشور در حمايت از نظام و ولايت فقيه موجب انفعال و دست پاچگي بيگانگان در خارج و سران فتنه در داخل شد و آنان را سخت نااميد و عصباني ساخت. در ادامه عرض مي كنم مماشات قوه قضائيه و عدم برخورد قاطع با سران فتنه و اغتشاشگران آشوب طلب هزينه زيادي به نظام تحميل خواهد كرد.
شريفي
¤ بعضي افراد يا در مورد مسائل سياسي روز موضع گيري نمي كنند يا اينكه مي گويند بين معترضين و معاندين بايد تفكيك قائل شد. سؤال بنده اين است كه اگر معترضين براي اعتراضشان به مسئله انتخابات هيچ مدركي ندارند كه ارائه بدهند و مرتب به طبل تقلب در انتخابات مي كوبند چه بايد كرد؟ ساده انديشي است كه ندانيم عده اي به بهانه اعتراض ، قانون كشور را زير سؤال مي برند و به هيچ چيز پايبند نيستند.
قاسمي
¤ آقاي محسن رضايي اگر واقعاً ادعاي دلسوزي براي كشور را دارد براي يك بار هم كه شده كارهاي شرم آور سران فتنه را محكوم كند و به جاي نوشتن نامه به مسئولين نظام از فتنه گران بخواهد كه تن به قانون و خواسته اكثريت ملت ايران بدهند.
يك هم وطن
¤ چند روز قبل از عاشورا با دفتر آقاي صانعي تماس گرفتم و نسبت به مواضع غيرمنطقي ايشان معترض شدم. كسي كه گوشي را برداشته بود ناراحت شد و گفت روز عاشورا نشان خواهيم داد كه نظام با چه كسي طرف است. عرض بنده اين است كه بيت آقاي صانعي از اعمال هتاكانه افراد آشوب طلب در روز عاشورا باخبر بودند و تمام اقدامات خرابكارانه حرمت شكنان هماهنگ شده بود. بنابراين حرف آقاي ميرحسين كه اغتشاشات روز عاشورا حركت خودجوش داشته حرف لغوي است.
بدرخواني
¤ خروش عاشورايي مردم بابصيرت و متعهد كشورمان در سراسر كشور تداعي گر معناي آيه شريفه «جاءالحق و ذهق الباطل ان الباطل كان ذهوقاً» است و نشان داد كه ملت ما مثل هميشه نمره قبولي 20 گرفتند. حال نوبت خواص و جريان هاي سياسي است كه شفاف بگويند در كدام صف قرار دارند صف مردم يا عده اي قانون شكن و هتاك به ارزشها.
شكيبايي از اهواز
¤ بيانيه اخير ميرحسين موسوي بعد از حضور ميليوني مردم در سراسر كشور و محكوم ساختن فتنه گران نشان مي دهد كه اين جماعت روي مزدوري اجانب و گستاخي به مردم اصراردارند حال نوبت دستگاه قضايي است كه بدون هيچگونه مماشات احكام الهي را در مورد مسببين هتك حرمت به امام حسين(ع) در روز عاشورا و عاملين ناامني شهر به اجراء بگذارند و اجازه ندهند افراد دون پايه و دجال در مقابل اراده مردم دست درازي كنند.
محمودي
¤ آقاي ميرحسين موسوي از حضور ميليوني مردم در شهرهاي مختلف كشور در محكوم ساختن عمل وقيحانه آشوب طلبان روز عاشورا برآشفته شده و به مانند كسي كه اختيارش را از دست داده باشد هتك حرمت كنندگان روز عاشورا را افراد خداجو مخاطب قرار داده است. فكر نمي كرديم در اين برهه رقص و پايكوبي يك عده از خدا بي خبر در روز عزاي امام حسين(ع)، خداجويي نامگذاري شود و از سوي سران فتنه مورد تشويق قرار گيرند.
باقري از خرم آباد
¤ بنده خودم از عزاداراني هستم كه روز عاشورا مشغول عزاداري بودم و توسط افراد آشوب طلب طرفدار ميرحسين موسوي مجروح شدم. حال از ميرحسين موسوي سؤال مي كنم چگونه ايشان اهانت كنندگان به امام حسين(ع) و حمله كنندگان به عزاداران عاشورا را افراد خداجو عنوان مي كند.
رسول نژاد
¤ قطع رابطه سياسي و اقتصادي با دولت پليد و مداخله گر انگلستان و تعطيل شدن سفارت اين كشور در ايران يكي از خواسته هاي برحق ايرانيان است. واكنش هاي وزارت خارجه نيز به اعمال مداخله گرانه انگليسي ها ضعيف به نظر مي رسد.
قاسمي
¤ حرمت شكني اغتشاشگران در روز عاشورا دل عزاداران حسيني را به درد آورد و بيگانگان را خوشحال نمود. سران فتنه و حاميانش به انديشه هاي امام و ولايت فقيه و قانون اساسي هيچ اعتقادي ندارند، قوه قضائيه بايد هر چه زودتر براي خاموش شدن فتنه بدون هيچ ملاحظه اي با سران فتنه برخورد قاطع نمايد.
رضواني از قائم شهر
¤ جوانان امسال در عاشوراي حسيني پرشورتر از سال هاي گذشته عشق و ارادت خود را به آقا اباعبدا... الحسين(ع) نشان دادند و دشمن نيز به خاطر همين عشق و ارادت نسل جوان عصباني بود كه به قول شهيد مظلوم بهشتي بايد گفت «از ما عصباني باش و از اين عصبانيت بمير» و ما نيز مي گوئيم اي دشمنان ولايت از ما عصباني باشيد و از آتش قهر الهي بميريد كه ما همه نگاهمان به لبان مبارك رهبري است از او به يك اشاره از ما به سر دويدن . استان كردستان چشم به لبان ولايت دوخته است.
اصغر ضيايي از كردستان
¤ چرا بيان نوراني امام راحل را هر روز بر صفحه اول يا دوم بر گوشه اي از روزنامه چاپ نمي كنيد كه فرمودند: «پشتيبان ولايت فقيه باشيد تا كشور شما آسيبي نبيند.»
مستاجران
¤ از صدا و سيما تقاضا مي شود كه آرم جديد خبر شبكه اول سيما تغيير كند.
يك شهروند
پاسخ روابط عمومي نيروي انتظامي
در پاسخ به مطلب مندرج در مورخ 18/8/88 تحت عنوان «تأمين امنيت مجتمع آموزشي دخترانه امام خميني(ره) شهرك خاتم الانبياي كرج» به اطلاع مي رساند فرماندهي انتظامي استان تهران درخصوص موضوع فوق اعلام داشته به واحدهاي گشتي كلانتري 12 چمران ابلاغ شد براي مدرسه فوق گشت زني بيشتري داشته تا مورد خاصي پيش نيايد.
پاسخ سازمان تاكسيراني شهر تهران
ضمن تشكر از تماس شهروند گرامي در پاسخ به مطلب مندرج در ستون «كيهان و خوانندگان» مورخ 22/9/88 به اطلاع ميرساند: تهيه لباس متحدالشكل براي رانندگان محترم تاكسي براساس مصوبه شوراي محترم اسلامي شهر تهران به عهده شركتها بوده و منوط به تاييد سازمان مي باشد. لذا چنانچه راننده محترم اعتراضي دارند، مي توانند با مراجعه به سازمان، موضوع را با ذكر نام شركت مربوطه پيگيري نمايند.

 



علف (گفت و شنود)

گفت: يك سايت ضد انقلاب نوشته است كه حضور ميليوني مردم ايران به دفاع از رژيم را نمي توان انكار كرد، به جاي انكار آنها بايد آنان را تخريب كرد!
گفتم: ديگه چي؟!
گفت: همين سايت نوشته است كه حضور ميليوني مردم از هيچ راهي قابل انكار نيست و كساني كه اين جمعيت انبوه را انكار مي كنند آبروي جنبش سبز را مي برند!
گفتم: چه عرض كنم؟! پسربچه اي به پدرش گفت؛ بابا جون! نقاشي امروزم رو ديدي؟ باباهه پرسيد؛ ببينم! چي كشيدي؟ پسربچه يك ورق كاغذ به پدرش نشون داد و گفت؛ ببين! يك علفزار كشيدم با چند تا گوساله كه براي چريدن آمده اند، باباهه با تعجب گفت؛ روي اين كاغذ كه چيزي ديده نميشه، علفزار كو؟ و پسربچه گفت؛ علف ها را گوساله ها خورده اند. باباش پرسيد، گوساله ها كجا هستند؟ پسربچه گفت؛ بعد از خوردن علف ها، رفته اند!!

 



مقام هاي وزارت خارجه خبر دادند
آخرين مهلت ايران به غرب آغاز غني سازي 20 درصد تا يك ماه ديگر

وزير امور خارجه كشورمان ضمن اعلام يك ضرب الاجل يك ماهه به كشورهاي غربي به آن ها هشدار داد كه در صورت عدم تحويل سوخت به ايران غني سازي 20درصد بومي را آغاز خواهد كرد.
منوچهر متكي روز شنبه در يك برنامه تلويزيوني تاكيد كرد: غرب بايد تصميم بگيرد كه آيا طرح پيشنهادي متقابل ايران را مي پذيرد و اينكه سوخت به تهران مي فروشد و يا اينكه مبادله اورانيوم غني شده با ايران را با لحاظ شرايط مورد نظر ايران صورت مي دهد.
خبرگزاري آسوشيتدپرس به نقل از متكي اين ضرب الاجل را يك اولتيماتوم دانست. شبكه تلويزيوني آسيا در كوالالامپور هم در مطلبي با اشاره به اظهارات وزير امورخارجه كشورمان گفت: ايران براي غربي ها مهلت يك ماهه تعيين كرد تا از اين فرصت براي رسيدن به توافق درخصوص برنامه هسته اي اين كشور استفاده كنند.
اين شبكه تلويزيوني تاكيد كرد كه ايران اين مهلت يك ماهه را اتمام حجت با كشورهاي غربي مي داند.
روزنامه سوري البعث هم نوشت به رغم هشدار و ضرب الاجل اعلام شده از سوي ايران به غرب، ايتاليا معتقد است كه با توجه به اهميت ايران در پرونده هاي خاورميانه نبايد همه درها را به سوي اين كشور بست.
اين روزنامه تاكيد كرد: ايران معتقد است كه طرح تبادل سوخت هسته اي مورد نياز ايران در نشست وين مورد موافقت آمريكا، روسيه و فرانسه قرار گرفته بود اما وقتي ايران خواستار برپايي نشست هاي بيشتري به منظور مذاكره درباره بندهاي اين طرح شد واشنگتن و پاريس با آن مخالفت كردند.
روزنامه النيل مصر هم نوشت ايران با تعيين ضرب الاجل براي غرب تلاش مي كند كه توپ را به زمين كشورهاي بزرگ بيندازند.
اين روزنامه تاكيد كرد: ايران هشدار داده كه اگر به شرايط تمكين نشود به توانمندي هاي دانشمندان خود رجوع خواهد كرد.
شبكه تلويزيوني فرانس 24 هم تاكيد كرد: ايران در زماني و شرايطي ضرب الاجل يك ماهه به غربي ها داده و نسبت به عواقب مخالفت غرب با پيشنهاد ايران هشدار داده است كه دو روز از ضرب الاجل داده شده از سوي غرب به ايران گذشته است.
غرب هشدار داده بود كه اگر ايران در مهلت اعلام شده به خواسته هاي غرب پاسخ مناسب ندهد تحريم هاي سخت تري عليه تهران اعمال خواهد شد.
به گفته اين شبكه تلويزيوني، ايران دقيقاً تا سي ويكم دسامبر برابر با دهم دي ماه فرصت داشت تا به پيشنهاد غرب پاسخ دهد اما زمان سپري شد و مانند گذشته پاسخي از جانب ايران شنيده نشد.
تحريم ها تأثيري بر ايران ندارد
در همين حال به دنبال ضرب الاجل يك ماهه ايران به طرف هاي غربي براي تأمين سوخت راكتور تحقيقاتي تهران و تهديد اين كشورها به اعمال تحريم هاي شديدتر عليه كشورمان، برخي رسانه هاي غربي اذعان كردند كه اين تحريم ها هيچ تأثيري بر اراده ملت ايران براي ادامه برنامه هسته اي شان ندارد.
«كلود صالحاني» سردبير نشريه ميدل ايست تايمز در اين باره نوشت، ايران با تعيين ضرب الاجل عملاً نشان داد كه تحت فشار كشورهاي غربي نمي خواهد از اصلاحات مد نظر خود در پيش نويس مربوط به معامله سوخت با غرب كوتاه بيايد.
وي درباره واكنش آمريكا به ضرب الاجل ايران و ابزارهاي فشاري كه كاخ سفيد در اختيار دارد، گفت: آمريكا ابزارهاي چنداني براي اعمال مجازات هاي بيشتر عليه ايران ندارد.
پژوهشگر امور ايران در مركز تحقيقات راهبردي الاهرام مصر هم در گفت وگو با العربيه با اشاره به تلاش سران رژيم صهيونيستي براي اعمال تحريم هاي شديد بر جمهوري اسلامي ايران تأكيد كرد: اين تحريم ها تاكنون تأثيري بر ايران نداشته است.
وي افزود: به نظر مي رسد كه ايران به تحريم هاي احتمالي جديد نيز هيچ اهميتي نخواهد داد.
در همين رابطه روزنامه آمريكايي نيويورك تايمز با ابراز خوشبيني نسبت به اوضاع داخلي ايران نوشت: اين اميد وجود دارد كه مشكلات كنوني فرصتي براي كاخ سفيد ايجاد كند كه براي اولين بار بتواند تحريم هايي را اعمال كند تا مردم ايران فكر كنند برنامه هسته اي ارزش اين هزينه ها را ندارد.
نيويورك تايمز در ادامه اذعان مي كند كه مقامات آمريكايي اميدهاي زيادي به اقدامات معترضين (آشوبگران) در داخل ايران براي كوتاه آمدن مقامات اين كشور از پيگيري برنامه هسته اي شان بسته اند.
روزنامه صهيونيستي هاآرتص نيز با استقبال از اقدامات آشوبگران در ايران مدعي شد: ناآرامي هاي ايران باعث شده است كه توليد سوخت هسته اي در اين كشور با روند رو به كاهشي مواجه شده است.
واكنش كاخ سفيد
به ضرب الاجل ايران
كاخ سفيد اعلام كرد كه ايران با تعيين ضرب الاجل براي قدرت هاي جهاني مبني بر پذيرش پيشنهاد هسته اي اين كشور نشان داد كه همچنان در مسير خود گام برمي دارد. به گزارش خبرگزاري فرانسه، مايك همر سخنگوي شوراي امنيت ملي آمريكا با بي توجهي به درخواست ايران گفت: پيشنهادي كه پيش از اين آژانس بين المللي انرژي اتمي به ايران ارايه كرده كافي است.
وي ادعا كرد: آژانس پيشنهادي متعادل ارايه كرده است كه درخواست ايران براي سوخت را پاسخگو است و از حمايت جامعه جهاني نيز برخوردار است.
همر مدعي شد: اگر هدف ايران دسترسي به سوخت هسته اي است بنابراين هيچ دليلي مبني بر كافي نبودن پيشنهاد كنوني كه ايران نيز در ژنو موافقت اصولي خود را با آن اعلام كرد وجود ندارد.
در همين حال، آلمان نيز همانند آمريكا در برابر اولتيماتوم ايران به غرب واكنش نشان داد.
آلمان در حمايت از گفته هاي سخنگوي كاخ سفيد خواست تا از صلح آميز بودن برنامه هسته اي ايران اطمينان حاصل كند و تأكيد كرد: اولتيماتوم ايران هيچ تغييري ايجاد نكرده است.
سخنگوي وزارت خارجه آلمان به خبرگزاري فرانسه گفت: وضعيت تغييري نكرده است، طرح پيشنهادي جامعه جهاني معتبر است و ايران بايد فرصت كنوني را دريابد.

 



رئيس جمهور فردا به تركمنستان سفر مي كند

گنبدكاووس- خبرنگار كيهان:
رئيس جمهوري اسلامي ايران در روزهاي 15 تا 16دي ماه سال جاري به دعوت همتاي تركمن خود به طور رسمي به تركمنستان سفر مي كند.
«محمدرضا فرقاني» سفير جمهوري اسلامي ايران در تركمنستان ضمن اعلام خبر فوق گفت: در جريان سفر «محمود احمدي نژاد» به تركمنستان و مذاكرات ايشان با «قربان قلي بردي محمد اف» همتاي تركمن وي، بسته اي از اسناد همكاري هاي دوجانبه بررسي و امضا خواهد شد.
سفير جمهوري اسلامي ايران افزود: حضور در مراسم افتتاحيه خط لوله دوم صدور گاز تركمنستان به ايران به ظرفيت انتقال سالانه 12ميليارد مترمكعب در منطقه ميدان بزرگ گازي «دولت آباد» در سرخس تركمنستان از ديگر برنامه هاي مهم سفر 2 روزه رئيس جمهوري اسلامي ايران به تركمنستان است.
مناسبات اقتصادي دو كشور در چند سال اخير از رشد قابل ملاحظه اي برخوردار بوده، بطوري كه براساس آمار رسمي ارزش مبادلات دو كشور در سال 2008 ميلادي بيش از 3ميليارد دلار بوده است.

 



دكتر ولايتي: وحدت با حرمت شكنان عاشورا توقعي بي جاست

مشاور مقام معظم رهبري در امور بين الملل توقع برقراري وحدت با كساني كه در روز عاشورا هتك حرمت كردند را يك توقع بي جا خواند و تاكيد كرد كه فقط وحدت در چارچوب نظام معنا دارد.
هلي اكبر ولايتي مشاور مقام معظم رهبري در امور بين الملل در گفت وگو با فارس در پاسخ به اين سوال كه در نامه محسن رضايي كه خطاب به مقام معظم رهبري منتشر شد، از رهبري درخواست شده كه در صحنه حضور پيدا و رهنمودهايي براي طرح وحدت ملي ارائه كنند و در بيانيه اخير ميرحسين موسوي نيز محور يكي از بندهاي آن نياز به آشتي ملي است، بعد از راهپيمايي باشكوه مردم در 9 دي ماه نسبت به طرح مباحث اين چنيني پيرامون وحدت ملي چه تحليلي داريد، گفت: اصل اتحاد ملت ايران ضروري است و اتحاد خود را نيز ثابت كرده اند و اساسا اگر متحد نبودند چنين انقلابي را به ثمر نمي رساندند و 30 سال پاي آن نمي ايستادند و در جنگ تحميلي نيز با مقاومت پيروز نمي شدند.
وي در ادامه خاطر نشان كرد: در حال حاضر نيز با وجود همه دشمني هايي كه عليه ايران مي شود عملا نيروهاي اطلاعاتي غربي و ناتو دور تا دور كشور ما حضور دارند و با وجود اين فشارها اگر وحدت ملي پشت سر مقام معظم رهبري نبود امكان اينكه مردم و نظام بتوانند در برابر فشار فزاينده نظامي، سياسي، تبليغاتي رسانه هاي غربي دوام بياورند نبود.
وي با بيان اينكه وحدت ملي به آن معنايي كه مورد نظر است و كارايي دارد در جامعه حاصل است، تصريح كرد: اساس اين نظام بر حاكميت اسلام است و نماد حاكميت اسلام وجود ولي فقيه در راس نظام است و اين از افتخارات نظام اسلامي و كشورهاي جهان سوم است.
ولايتي خاطرنشان كرد: در هيچ يك از كشورهاي اسلامي چنين اقتدار، استقلال، وحدت و نوآوري در نوع حكومت و اينكه مستقل از بيگانگان باشد و جلوي اعمال نفوذ بيگانگان بايستد وجود ندارد.
مشاور مقام معظم رهبري با بيان اينكه در هيچ يك از كشورهاي اسلامي و غير متعهد نمونه اي مانند شيوه حكومت در ايران پيدا نمي كنيد، تصريح كرد: حكومت اسلامي ايران با صلابت كشور را اداره مي كند و با برقراري ارتباط بين المللي از يك قدرت ملي به قدرت منطقه اي تبديل شده است.
وي با بيان اينكه آمريكايي ها در موضوع فلسطين، لبنان، عراق و افغانستان خواهان اين هستند كه با ايران تعامل كنند، افزود: اگر تاثيرگذاري ايران نبود آنان بدنبال جلب نظر ايران نبودند با اين وجود بايد گفت كه وحدت حاصل است.
وي تاكيد كرد: توقع برقراري وحدت با كساني كه در روز عاشورا هتك حرمت كردند يك توقع بي جا است زيرا فقط وحدت در چارچوب نظام معنا دارد.
ولايتي گفت: كساني كه پاي بند به نظام هستند، اصل ولايت فقيه را نماد نظام مي دانند و اساسا ستون خيمه نظام اصل ولايت فقيه است.

 



ادبيات كيهان براي موسوي مثل سم مهلك است! (خبر ويژه)

موضع تاكتيكي و منفعلانه يكي از سران فتنه باعث ناراحتي سازمان دهندگان فتنه در خارج از كشور و عقده گشايي عليه كيهان شد.
سايت جرس كه توسط شماري از روزنامه نگاران فراري و عناصري نظير مهاجراني، محسن كديور و عبدالعلي بازرگان براي شايعه پراكني و تهيه خوراك تبليغاتي سايت هاي ضد انقلاب داخلي و رسانه هاي دولتي آمريكا و انگليس راه اندازي شده و در تهييج براي حرمت شكني روز عاشورا نيز نقش ويژه اي ايفا مي كرد، در تحليلي به قلم حميد دباشي از مستخدمان سازمان سيا نوشت: ضعيف ترين بخش بيانيه آقاي موسوي آنجاست كه وي از مقام ضعف و توضيح واضحات صحبت مي كند كه «ما نه آمريكايي هستيم و نه انگليسي». بعد از گذشت 7 ماه از جنبش، ذهن و زبان حسين شريعتمداري و امثال او در كيهان و نظاير آن نبايد ادبيات ما را تعيين كند. ما نبايد به ذهن و زبان طاعون زده كيهان اعتنا كنيم.
اين مهره سازمان سيا آنگاه در توضيح ضعف و انفعال موسوي به دفاع بدتر از تخطئه روي آورد و نوشت: بايد به آقاي موسوي كمك كرد تا درك صحيح تر و جامع تري از خرد جمعي جنبش سبز داشته باشد. قدر مسلم آن است كه ايشان حداقل چند هفته- اگر نه چند ماه گذشته- در انزوا به سر برده و استنباط كاملي از حرف ها و گفته ها و واكنش هاي اجتماعي نداشته است. ذهن و زبان و ادبيات روزنامه كيهان مثل سمي مهلك است و بايد از نثر و نسخه كيهاني دوري كرد.

 



همه پل ها را نبايد ويران كرد نقش ايران در خاورميانه تعيين كننده است (خبر ويژه)

وزير خارجه ايتاليا با وجود تاكيد بر حمايت از عناصر ضد انقلاب در ايران گفت: نقش ايران در تمام خاورميانه تعيين كننده است و نمي توانيم همه پل ها را در ارتباط با ايران خراب كنيم.
فرانكو فراتيني در واكنش به انتقاد كنگره آمريكا نسبت به سفر چند روز آينده هيئتي از پارلمان اروپا به تهران، قاطعانه از اين سفر دفاع كرد و گفت: اين سفر براي پيشبرد ديپلماسي به ويژه در مقابل برنامه هسته اي ايران ضروري است.
يازده تن از نمايندگان پارلمان اروپا، از كشورهاي ايتاليا، فرانسه و آلمان قرار است روز هفتم ژانويه(3 روز ديگر) براي يك ديدار چهار روزه رهسپار تهران شوند. اين افراد عضو كميسيوني در پارلمان اروپا هستند كه وظيفه آنها گسترش مناسبات اروپا با كشورهاي اسلامي است و در سال 2004 ميلادي برپا شده است.
فراتيني با دفاع از سفر مذكور گفت: ايران يك كشور كليدي در خاورميانه است كه اهميت آن را نمي توان انكار كرد. ايران مايل به ايجاد توان اتمي است و ما نبايد همه درها را ببنديم.
وي اگرچه پيش از اين از آشوبگران به بهانه حمايت از حقوق بشردفاع كرده بود گفت: ما قصد دخالت در امور داخلي ايران را نداريم.
وزير خارجه ايتاليا مي گويد: ايران به دليل روابط و نفوذ گسترده اش در منطقه از جمله در فلسطين و لبنان و سوريه مي تواند در تمام خاورميانه تعيين كننده باشد و ما نبايد همه پل ها را در رابطه با ايران ويران كنيم. بايد كاري كنيم ايران تاثير مثبتي داشته باشد و از حالت قدرتي ترس آور خارج شود.
وي همچنين با اشاره به اينكه دولت متبوعش، طرح هاي جديد اقتصادي با ايران را متوقف كرده گفت: در زمينه تحريم اقتصادي نبايد به غرور ملي ايرانيان آسيب بزنيم.
گفتني است برخي اعضاي كنگره آمريكا عزيمت هيئت پارلماني اروپا به تهران را باعث لطمه به هدف مهار برنامه اتمي ايران و حمايت از مخالفان جمهوري اسلامي عنوان كرده بودند و اظهارات فراتيني پاسخي به اين اعتراض بوده است.

 



موسوي و خاتمي به درد انتخابات نمي خورند اما سنگر خوبي هستند! (خبر ويژه)

سايت وابسته به سازمان «سيا» از موسوي، كروبي و خاتمي به عنوان سنگر و سپر «جريان براندازي برون مرزي» ياد كرد.
گويانيوز در تحليلي به قلم يكي از عوامل ضدانقلاب مقيم لندن مي نويسد: متأسفانه براي عده قليلي نيروهاي جزم انديش سلطنت طلب و كمونيست هاي افراطي در بر روي همان پاشنه قديمي برمي گردد. آنها در زماني كه موسوي و كروبي متهورانه مقابل رژيم ايستاده اند، به اين دو حمله مي كنند... اكثريت قاطع اپوزيسيون برانداز برون مرزي با درك صحيح شرايط حساس مبارزه و ظرفيت هاي جنبش سبز و مكانيزم آسيب پذيري آن، خود را در سنگري جاي داده اند كه امروزه موسوي، كروبي، خاتمي و صانعي به عنوان «سپرهاي حمايتي و حفاظتي» نيز از آن سنگر دفاع مي كنند... شايد تا قبل از 22 خرداد موسوي و كروبي گزينه اي بد و بدتر در انتخابات بودند و به همين دليل اپوزيسيون برانداز انتخابات را تحريم نمودند اما اكنون جنگ با نظام است. در نتيجه تقليل دادن مبارزه عليه رژيم به دعواي بين دو جناح نه تنها توهين به شعور مخاطبان است بلكه ريشه در ساده لوحي سياسي و يا تعصب افراطي برخي گروه هاي اپوزيسيون دارد. مسئوليت اپوزيسيون برانداز در قبال اين جنگ چيست؟ متأسفانه افراطيون خارج نشين توانايي درك تفاوت بين تاكتيك و استراتژي مبارزه را ندارند.
اين مهره ضدانقلاب مي افزايد: موسوي و كروبي همواره اذعان نموده اند كه رهبران اين جنبش خودجوش نيستند. در نتيجه بحث و جدال بر سر رهبري نيست. وابستگي گذشته آنها به رژيم و محدوديت ها و معذوريت هاي فعلي آنان بر هيچكس پوشيده نيست. اما هيچكس نمي تواند نقش نمادين و عملي آنها را بعنوان «سپر» (و نه ضرورتاً رهبر) انكار كند. در اين مرحله از مبارزه جنبش سبز نقش «سپري» موسوي، كروبي، خاتمي و صانعي مهم و حائز اهميت است. برخلاف اپوزيسيون كه در طي سي سال اخير درگير جدال با خويشتن بود و از ارائه هرگونه آلترناتيو ملموس و نقش راهبردي مؤثر عقيم وعاجز ماند، اين شخصيت ها بدليل عقبه و جايگاه سياسي خود در گذشته نظام جمهوري اسلامي قادر هستند با اتكا به مصونيت نسبي خويش نوعي سپر يا چتر حمايتي و تا حدي حفاظتي براي جنبش فراهم نمايند...

 



ما به خدا اعتقاد نداريم چرا به ما خداجو گفته اي؟! (خبر ويژه)

محافل ضدانقلاب ارزيابي هاي جالبي نسبت به بيانيه از سر اضطرار و انفعال ميرحسين موسوي ارائه مي كنند. در حالي كه اغلب اين محافل معتقدند وي به وضعيت بن بست رسيده و از موضع انفعال سخن مي گويد، پاره اي از طيف هاي ضدانقلاب براي روحيه دادن به ديگران مي گويند بيانيه موسوي خوب بوده و مي خواسته وحدت و جنبش ايجاد شده در ميان نيروهاي وفادار نظام (پس از راهپيمايي روز چهارشنبه) را دچار اختلاف و انشقاق كند.
ابوالحسن بني صدر ضدانقلاب پاريس نشين درباره بيانيه اخير موسوي گفت: بيانيه اخير موسوي يك عمل تاكتيكي جهت ايجاد مصونيت براي خود و ادامه جنبش است.
وي در عين حال افزود: وقتي موسوي از نظريه عدم مشروعيت دولت به نظريه تسليم دولت در برابر مجلس و قوه قضائيه مي رسد، ادامه اين روند راهي جز تسليم تمام قد موسوي ندارد و در هر صورت باعث بازنده شدن موسوي مي شود.
وي گفت: چون من استقامت كروبي و ميرحسين را ستايش كرده ام، دلم نمي خواهد اين استقامت بشكند!
اما يك نويسنده سايت سكولاريسم نو از زاويه «مغشوش و آشفته بودن» به بيانيه موسوي نگريست و نوشت: ساعت ها طول كشيد تا توانستم بعد از چند بار خواندن بيانيه، فكرم را براي نوشتن تحليل متمركز كنم چرا كه از موسوي انتظار چنين بيانيه اي نمي رفت. اين بيانيه پس از تظاهرات دولتي صادر شده و اكنون جريان تندرو حكومت مي تواند به همه در نظام اثبات نمايد كه روش قاطعيت صحيح بوده است. ... آيا نظر جنبش به مبارزه عوض شده است؟ آيا به نظر موسوي تمام افراد شركت كننده در تظاهرات روز عاشورا ]آشوبگران[ «مردمي خداجو» بودند؟ اگر چنين است پس ايشان به ايران آزاد با تمام افكار اعتقادي ندارد. به هر حال همان كه خود آقاي موسوي گفت جنبش منتظر اطلاعيه نمي ماند.
سكولاريسم نو خطاب به موسوي اضافه كرد: تعبير «جريان هاي منحوس منافقين» در بيانيه چه لزومي داشت؟ آيا مي دانيد گروه هاي ديگري همچون سلطنت طلبان، كمونيست ها و... نيز هستند كه مخالف رژيم بوده و در مبارزه شركت دارند؟ كساني در جنبش هستند كه اعتقادي به مذهب و ولايت فقيه ندارند و نيز كساني هستند كه حتي بهايي اند. معلوم نيست چه به روز موسوي آمده كه ملتمسانه راضي شده « يك جوي كوچك زلال در اين بين مي تواند مغتنم باشد» را در انتهاي بيانيه اش بياورد. او بيانيه اي بسيار ضعيف تر از بيانيه هاي قبلي داده است... بهتر است موسوي كار را براي خود و جنبش مشكل تر نكرده و با اثبات به رژيم مبني بر اينكه رهبري جنبش را ندارد، خود را كنار بكشد.
شكوه ميرزادگي از ديگر عناصر ضدانقلاب هم در سايت گويانيوز، بيانيه موسوي را «ابهام آفرين» توصيف كرد و نوشت: مقالات علمي يا سياسي و اجتماعي به خصوص بيانيه ها، اثر ادبي نيستند كه موجب ابهام و تفسيرپذيري شوند. اين ابهام باعث مي شود كه بيانيه بايد با رمل و اسطرلاب خوانده و رمزگشايي شود. حالا دوستان نزديك ايشان نظير آقاي سازگارا و مخملباف مانند خيلي هاي ديگر ناچار شده اند در مورد اينكه آقاي موسوي چه مي خواهد بگويد توضيح دهند. من اصلاً قصد ارزشگذاري ندارم بلكه مي خواهم نشان دهم كه يك فعال سياسي اپوزيسيون قادر نيست به زباني سخن بگويد كه مخاطبين او (ملت ايران)، محتوا و پيام آن را درك كنند. تصور من اين است كه اين بيانيه علاوه بر فرار از خطرات احتمالي، نوعي به نعل و ميخ زدن و باز گذاشتن راه فرار براي خود نيز هست. در نوشته هاي قبلي آقاي موسوي، پيام روشن تر بود، يعني آن زمان كه تصور مي شد جنبش سبز يكنواخت و يكدست است. اما روز به روز گفته هاي ايشان گرفتار ابهام بيشتري شد و كار به جايي رسيد كه در مورد آخرين بيانيه ايشان، عقلاً بايد بنشينند و به ضرب و زور تخيل و جعل و مصلحت، سخنان كسي را كه خوشبختانه سالم و زنده است، توضيح دهند]![
در اين ميان سايت روزنت در تحليل خود از بيانيه موسوي نوشت: سوزاندن عكس آيت الله خميني، حمله به جنبش سبز را بيشتر كرد و فضايي را به وجود آورد كه بخش بيشتري از اصولگرايان را عليه جنبش سبز بسيج كرد. با برگزاري اعتراضات ]آشوبگري و حرمت شكني[ روز عاشورا و حوادثي كه در آن اتفاق افتاد، رسانه هاي دولت ]نظام[ توانستند كمپين بزرگي عليه موسوي، كروبي و خاتمي به خاطر «حرمت شكني در روز عاشورا» به راه بيندازند. به عبارتي براي اولين بار طي 6 ماه گذشته، اجماعي در بين بخش عمده اي از حاكميت، دولت و اصولگرايان بر سر بازداشت «سران فتنه» به وجود آمد. حكومت توانست بدنه اجتماعي را هم به صحنه بكشاند. آنها در بهترين موقعيت طي 7 ماه گذشته قرار گرفتند. آنها موفق شده بودند فضا را حداقل در بين خودي ها براي برخورد با موسوي و كروبي مهيا كنند. موسوي با خطرناك ترين و سخت ترين شرايط در 7 ماه گذشته مواجه شد. بيانيه به نظر مي رسد تحت تاثير چنين شرايطي صادر شده.
سايت ضد انقلابي روزنت قصد بيانيه را «شوت كردن توپ در ميدان حريف يكدست»، «وسوسه ميانه روها» و «ايجاد تزلزل و شكاف در اجماع اصولگرايان» عنوان كرد و محسن رضايي را مثال زد كه «شتابزده و فوراً بيانيه موسوي را مغتنم دانست». اين سايت البته اشاره اي به اين واقعيت نكرد كه هيچ كس- جز محسن رضايي كه وارد بازي موسوي شد- جاي اصل و فرع را در ماجرا اشتباه نگرفت. قاطبه اصولگرايان جرم موسوي را پس از مشاهده حرمت شكني روز عاشورا و تظاهرات چند ده ميليوني عاشورائيان و «مردم خداجو» توصيف كردن حرمت شكنان، سنگين تر مي دانند و صرفاً با مواخذه و مجازات اين عنصر ورشكسته آرام مي گيرند. از نگاه ملت عاشورايي ايران، با كسي كه باني شكستن حرمت امام حسين(ع) و حرمت ارزش ها و دستاوردهاي انقلاب اسلامي و معارضه با قانون اساسي بوده، جز با زبان اقتدار و مجازات نمي توان سخن گفت.

 



ده ها ميليون نفر را نمي توان انكار كرد بايد تخريب كرد! (خبر ويژه)

رسانه هاي غربي در واكنش به تظاهرات عظيم ملت عاشورايي ايران در روز چهارشنبه گذشته، همان سياست معروف را در پيش گرفتند كه «اگر توانستيد انكار كنيد، اگر قابل انكار نبود، تحريب كنيد.»
اين تحليل را خبرگزاري قدس در ارزيابي رويكرد دوگانه رسانه هاي غربي نسبت به «حرمت شكني اوباش سازمان دهي شده در روز عاشورا» و «اعتراض دهها ميليوني ملت به اين حرمت شكني» عنوان كرد و نوشت: آنها در قبال راهپيمايي چهارشنبه 9 دي همان سياست تخريب در صورت غيرقابل انكار بودن را در پيش گرفتند.
اين خبرگزاري نوشت: رسانه هاي مذكور در حالي رويداد تلخ روز عاشورا را بزرگنمايي كردند كه در بازتاب حضور ميليوني مردم، نه تنها از كنار آن گذشتند بلكه تلاش كردند با حقارت تمام اين حضور را تخريب كنند، اقدامي كه در توجيه كشتار 1400غيرنظامي در جنگ 22روزه غزه (دي ماه 1387) و كشتار 380 كودك و نوجوان يك ماهه تا 17ساله انجام دادند. براي آنها مهم نيست كه طرف مقابل اين جريانها چه گروه و افرادي قرار دارند مهم اين است كه آنها بايد به سود جرياني اطلاع رساني كنند كه مخالف ارزشهاي اخلاقي، انساني، ديني و اسلامي است. و به طور كلي جريانهايي كه مخالف آمريكا و صهيونيسم هستند. همان روزنامه هايي كه در جنگ 22روزه غزه در كنار اسرائيل قرار گرفتند و تلاش كردند تا جنايات اين رژيم را توجيه كنند در بازتاب رخ داد تاريخي ملت ايران نيز در كنار تعداد اندكي از طرفداران صهيونيست ها قرار گرفتند و به آساني از كنار حضور ميليوني مردم تهران و ديگر شهرها گذشتند.
خبرگزاري قدس با بيان اينكه 80درصد رسانه هاي اصلي دنيا در اختيار آژانس هاي خبري يهود است، تاكيد كرد برخي رسانه هاي عربي نظير العربيه، الشرق الاوسط، الحيات و... همان طور كه در جريان جنگ 22روزه در كنار آدم كش هاي صهيونيست قرار گرفتند و از سوي سران اسرائيل تمجيد شدند، در جريان حوادث اخير ايران هم در كنار حرمت شكنان عاشورا ايستادند.
شايان ذكر است رسانه هاي غربي پس از تلاش ناموفق براي كمرنگ و كم حجم نشان دادن جمعيت چند ميليوني مردم انقلابي، به شيوه تخريب روي آورده و مدعي شدند تظاهركنندگان از سر اجبار در تظاهرات «دولتي» با اتوبوس شركت داده شدند، به خاطر كيك و سانديس آمده بودند، جزو طبقات عوام بودند و...!
عناصر سازمان يافته فتنه در روز جهاني قدس به طرفداري از رژيم صهيونيستي و عليه مردم مظلوم غزه شعار داده و با قاتلان صهيونيست ابراز همنوايي كرده بودند.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14