(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 14 دي 1388- شماره 19550
 

يادتان هست كه احساس خطر مي كرديد؟



يادتان هست كه احساس خطر مي كرديد؟

پريسا جلالي
يادتان هست كه احساس خطر مي كرديد؟
از كلامي كه دروغش خوانديد،
از جماران و كلام پيرش كه تو فرياد زدي گم شده است.
اين خطر چيست؟ كدامين احساس؟
انعكاس رخ چون آينه روح خدا و آتش؟
هر كلامش كه بريديد و به دلخواه از آن راه بجوييد، خطر مي داني؟
هلهله در غم سالار شهيدان، آتش دامن غمبار سياهي عزا هم خطري آيا هست؟
آتش و صفحه قرآن را چه؟
سنگباران عزادار حسين بن علي را تو خطر مي داني؟
با توام مرد! كه انگار به خواب ابدي مهماني!
وعده كانديداي شكست خورده انتخابات مبني بر در راه بودن يك اتفاق بزرگ، محقق شد و عاشوراي امسال هم مثل ساير ايام الله امسال، بستري براي برافتادن نقابي ديگر از چهره موسوم به موج سبز شد.
هلهله ها و سوت و كف هاي همراه با سنگ پراني اين گروه، ذهن آدمي را با هلهله هاي برخاسته از اردوگاه يزيد پس از فروافتادن حسين(ع) بر زمين كربلا و سوت و كف هاي مردم شام، هنگام ورود كاروان اسيران پيوند زد و بخشي از تاريخ را دوباره به نمايش درآورد. اما آيا اين بار هم سكوت جايز است؟
با گذشت ماه ها از انتخابات رياست جمهوري، جنجال آفريني عده اي قليل و معترض به نتايج انتخابات چهره اي ديگر به خود گرفت.
اين اعتراضات كه در ابتدا به بهانه تقلب در انتخابات آغاز شد هر چه پيش مي رود تغيير رنگ داده و ابعاد تازه تري از آن به نمايش در مي آيد.
تا جايي كه امروز شاهد شعارهاي تازه و حرف ها و ادعاها حتي حركات جديدي از سوي اين گروه قانون گريز ساختار شكن هستيم.
به طوري كه در پي فتنه انگيزي هاي جنبش موسوم به سبز در روز عاشوراي حسيني، گروهي با اقدامات ساختارشكنانه و آتش زدن بانك و يك ساختمان در چهارراه كالج به تعدادي از تاكسي هاي شهري، وسائط نقليه نيروي انتظامي، خودروهاي شخصي و اموال عمومي آسيب زدند و متاسفانه سران فتنه نه تنها هيچگونه عكس العملي در محكوم كردن اينگونه اقدامات حاميانشان نشان ندادند بلكه با صدور هفدهمين بيانيه ننگين عملا از آشوب گران حمايت كرده و آنان را «امت خداجو»ناميدند .!
اين افراد كه نمادهاي سبزرنگ با خود داشتند، تعدادي از نمازگزاران را نيز مورد ضرب و شتم قرار داده و با سنگ پراكني به سوي نمازگزاران ظهر عاشورا امام جماعت و تعداد ديگري از عزاداران حسيني را مورد ضرب و شتم قرار دادند .
اما ملت ايران اسلامي با شنيدن خبر هتك حرمت روز عاشورا با برگزاري راهپيمايي ميليوني در روز چهارشنبه هفته گذشته در سراسر كشور، ضمن اعلام برائت از اغتشاشگران ، انزجار خود را از اين عمل اعلام كردند و خواستار مجازات مسببان اين حرمت شكني شدند .
راهپيمايان با سر دادن شعارهاي الله اكبر ، اين همه لشكر آمده به عشق رهبر آمده ، مرگ بر ضد ولايت فقيه و يا حسين آشوبگران اين آخرين پيام است ، ما اهل كوفه نيستيم علي تنها بماند ، خامنه اي رهبر است دشمن او ابتر است ، مرگ بر منافق فتنه گر ، مرگ بر ضد ولايت فقيه ، مرگ بر آمريكا ،امسال سال خونه . . . سرنگونه تاجر ورشكسته برگرد به باغ پسته و . . . برخورد قاطع قوه قضائيه با عاملان آشوب روز عاشورا و حرمت شكني عزاداري حضرت اباعبدالله الحسين (ع) را خواستار شدند .
سعه صدر كافي است
اتفاقات تلخ روز عاشورا نشان داد كه مشكل جريان قانون گريزساختارشكن، نه با نتايج انتخابات و دولت قانوني دهم بلكه با اصل ولايت فقيه و قانون اساسي ودر يك كلام با نظام مقدس جمهوري اسلامي است.
حجت الاسلام و المسلمين كاظم صديقي امام جمعه موقت تهران در گفت و گو با خبرنگار سرويس گزارش روز كيهان مي گويد: آنچه مسلم است تا به امروز به اندازه كافي سعه صدر به خرج داده شده و تحمل پيغمبرگونه مقام معظم رهبري به اين افراد فرصت داده است اما اينها از آزادي ها نه تنها استفاده درست نكردند بلكه هر چه گذشت بر توطئه هايشان اضافه شد و كار را به جايي رساندند كه اساسا دولت مطرح نيست بلكه با دين مشكل دارند. همانطور كه امام راحل فرمودند ولايت فقيه استمرار حركت انبيا است و اينها آمدند به حركت انبيا ناسزا گفتند و به وجود مبارك امام زمان(عج) كه جامعه را در زمان غيبت به اصل ولايت فقيه حواله دادند ، در نهايت بي حيايي ناسزا گفتند.
وي همچنين توضيح مي دهد: مردم طي
30 سال گذشته انقلاب را با حضور هميشه در صحنه شان حفاظت كردند و آتش نفاق جريان منافقين و جريانات فاسد ديگر را خاموش كردند. اين گروه اندك تفاله هاي رژيم سابق هستند و حضور مردم مشت محكمي بود بردهان اين افراد، اما مردم از مجاري قانوني هم توقع دارند با كساني كه اسلاميت نظام را زير سوال برده اند و امنيت را از مردم گرفته اند برخورد كنند،چرا كه مردم امنيت مي خواهند و آشوب و اغتشاش، اركان آرامش را به هم مي ريزد.چون اين نوع تحركات روند پيشرفت صنعتي و اقتصادي را به هم زده و زمينه فقر را فراهم مي كند.
حجت الاسلام و المسلمين صديقي با اشاره به اينكه اين غده سرطاني نيازمند معالجه جدي است، تاكيد مي كند: دستگاه هاي اطلاعاتي و امنيتي و قضايي كشور با مردم و احساسات پاك مردم مقابله نكنند و اگر با اين شعله مشتعل در وجود مردم كه همان حفظ ولايت و اسلام است همراهي نشود معلوم نيست چه اتفاقي خواهد افتاد.
امام جمعه موقت تهران به گزارشگر كيهان
مي گويد: اغتشاشگران علاوه بر اينكه با تشيع و دين و اسلاميت نظام در تضاد هستند به هتك حرمت امام حسين(ع) پرداختند در حالي كه امام حسين(ع) فقط براي شيعيان نيست بلكه جهان اسلام براي ايشان در روز عاشورا محشر به پا
مي كند. ارمني ها و زرتشتي ها در اين روز عزادارند اما اينها احساسات بشريت را جريحه دار كردند. به عاشورا بي حرمتي كردند وبا كف و سوت خباثت خود را ظاهر كردند. البته سران فتنه هم با سكوت خود شركت آنها را امضا كردند و رضايت خود را نشان دادند.
تغيير شعار؛ تغيير چهره
سردادن شعارهاي متفاوت از روزهاي نخستين اعتراض پس از انتخابات و ايستادن در مقابل اعتقادات مردمي وجهه ديگر عمليات براندازانه سبزها را منعكس كرد.
زهرا سبزدشتي از دانشجوياني است كه اتفاقات تلخ عاشوراي امسال را بيانگر وحشت شيطان و هوادارانش از عاشورا و حسين و منش عاشورايي مي داند كه براي ممانعت از بسط نهضت حسيني تمام توان و دست ها و نيروهايش را به ميدان آورد اما باز هم مغلوب شد.
به اعتقاد وي تحركات خطرناك و آشوب طلبانه جريان فتنه انگيز موسوم به موج سبز كه در شعار جمهوري ايراني، ذات و ماهيت براندازانه خود را برملا كرده نشان مي دهد به دنبال خروج از حاكميت است.
در نخستين روزها شاهد بوديم شعارهاي آشوبگران پيرامون مسايل انتخابات بود اما با گذشت مدتي شعارها تغيير كرد تا اينكه بسياري از طرفداران آقاي موسوي كه از نيروهاي خط انقلاب هم بودند از وي جدا شدند چرا كه راه او را ضد انقلاب دانستند كه مخالف ولايت فقيه بود.
اين دانشجوي دوره كارشناسي ارشد تصريح مي كند: امروز مخالفان نظام به بهانه موسوي وارد خيابان ها مي شوند در حالي كه حتي اينها هم راهشان را از موسوي جدا كرده اند و به هر بهانه اي از مراسم مختلف بهره برداري سياسي مي كنند. اين عده باعث شدند تعدادي از هموطنان جانشان را از دست بدهند در حالي كه مشخص است كه اين گروه قانون شكن بعد از شكست به خونريزي فكرمي كنند و هر چه در توان دارند براي هدفشان به كار مي گيرند. اما ديگر زماني براي گذشت و فرصت دادن نيست. مردم از دستگاه قضايي توقع دارند و نبايد با فرصت سوزي زمينه حركت هاي جديدي برايشان فراهم شود، اين منافقان دستمايه همان دولت هايي هستند كه از وسعت يافتن انقلاب اسلامي به ديگر كشورها نگرانند. چون اسلام و انقلاب اسلامي مانع اقدامات استكباري آمريكا و انگليس مي شد در نتيجه طبيعي است كه عليه ايران برخورد قاطعي در پيش بگيرند.
همانطور كه به اعتقاد صفاتاج كارشناس مسايل خاورميانه كه در گفت و گو با گزارشگر كيهان موج بيداري انقلاب اسلامي را فقط محدود و منحصر به فلسطين و لبنان نمي داند ، در اين زمينه
مي گويد: اين موج در افغانستان هم شكل گرفت و در عراق شاهد ايجاد جنبش هاي اسلامي مثل مجلس اعلاي انقلاب اسلامي عراق و حزب الدعوه اسلامي و ديگر گروه هاي شيعي بوديم. حتي در عربستان سعودي و بحرين و كويت جنبش هاي آزادي بخش شيعي تشكيل شد كه متاثر از انقلاب اسلامي ايران بودند به ويژه در منطقه شرقي در عربستان و در پاكستان كه عمدتا شيعيان در حال فراموش شدن بودند نهضت جعفري شكل گرفت. در هندوستان به همين صورت و در مالزي و فيليپين جنبش احياي ديني تشكيل شد و شاهد جريان هايي متاثر از نهضت امام خميني (ره) بوديم . البته باز هم منحصر به كشورهاي اسلامي نبود. در آمريكاي لاتين هم شاهد چنين رويكردي بوديم كه انقلاب اسلامي ايران با كاري كه كرد به جهانيان و مستضعفين و محرومان و آزاي خواهان نشان داد مي توان در مقابل قدرت هاي استبدادي داخلي و قدرت هاي امپرياليستي خارجي ايستادگي كرد تا اينكه موج نهضت آزادي خواهي مردم امريكاي لاتين، نيكاراگوئه و بوليوي و ونزوئلا را در برگرفت .
با سران فتنه برخورد كنيد
با وقوع حوادث روز عاشورا در تهران حضور ميليوني مردم انقلابي ايران اسلامي دور از انتظار نبود.
مردمي كه آمده بودند تا از دستاوردهاي
30 سال تلاش و ايثار و گذشت خود حفاظت كنند. اما مردم علاوه بر حضور خود در صحنه اعلام
مي كنند كه خواهان مقابله با سران فتنه هستند.
هاشم جوانمرد جوان بسيجي در همين زمينه مي گويد:«انتظار داشتيم پاسخگويي به هتاكان و آشوب طلبان تنها به صدور چند بيانيه و مشخص كردن ايامي براي تظاهرات و راهپيمايي بسنده نشود. همانطور كه با توهين به امام خميني(ره) عكس العمل جدي تري انتظار مي رفت.»
وي در گفت و گو با خبرنگار سرويس گزارش كيهان اين رويه مدارا مابانه را فقط باعث خسته شدن نيروهاي متعهد انقلابي مي داند و معتقد است: «بايد ريشه اي تر برخورد شود. آشوب ها باعث مي شود ايراني كه در مسير توسعه قرار گرفته است به جايگاه ارزشي اش در جهان لطمه وارد شود و شان آن پايين آيد. اين رويه بستري مي شود تا دشمنان گستاخ تر شوند. وقتي گروهي اندك به مقدسات توهين مي كنند، امنيت و آرامش را از مردم و خانواده هايشان سلب مي كنند تعلل چه مفهومي دارد.»
جوانمرد ادامه مي دهد: «نظام جمهوري اسلامي ايران كه هشت سال يك تنه با تمام دنيا جنگيد و با افتخار در ميدان دفاع مقدس پيروز شد وپس از آن با انواع تهاجمات فرهنگي و تبليغاتي دشمن مبارزه كرد، چرا اينك در برابر يك مشت آشوب طلب در تهران كوتاه مي آيد و تا به اين حد مدارا مي كند؟

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14