(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 16 دي 1388- شماره 19552
 

پيوستن جزيره هندورابي به منطقه آزاد كيش
سند راهبردي چاي گيلان تنظيم شد
ايران در كيهان
نايب رئيس شوراي اسلامي شهر:فرش قرمز براي سرمايه گذاران در آران و بيدگل پهن مي كنيم
مديرعامل انجمن موزه داران استان: موزه بزرگ جهان اسلام در اصفهان ساخته مي شود
آغاز نوسازي 4هزار هكتار از شاليزارهاي مازندران
تحويل موقت بندر چند منظوره سيريك
اختصاص 160 ميليارد ريال اعتبار به توسعه شبكه برق دزفول
بازگشايي بخش مراقبتهاي ويژه بيمارستان 15 خرداد مهدي شهر
آغاز اجراي عمليات احداث مسكن مهر در انديمشك
خط توليد ميل لنگ خودرو پژو206در نايين راه اندازي مي شود
تيتر برتر سال مطبوعات شمال غرب كشور در تبريز انتخاب مي شود
تخت هاي سوختگي بيمارستان كرج جوابگوي نيازها نيست
مدير اردوگاه هدايت شيراز:درآمد متكديان شيراز ماهانه 9 ميليون ريال است
توزيع درآمد حاصل از هدفمند كردن يارانه ها در بين دهك هاي پايين جامعه
جمع آوري خاطرات 6هزار بازنشسته درسراب



پيوستن جزيره هندورابي به منطقه آزاد كيش

اقدام مركز امور مناطق آزاد و ويژه اقتصادي در خصوص محروميت زدايي از نقاط حاشيه مناطق آزاد در خليج هميشه فارس، موج شادي در ميان بوميان و مردم جزاير كيش، هندورابي، قشم، لاوان، سيري و هرمز بوجود آورد.
انتظار تنها بازماندگان بومي در جزيره زيباي هندورابي پس از 15 سال و دست و پنجه نرم كردن آنان با مشكلات كم آبي، بي برقي، نداشتن دكتر و درمانگاه، حمل و نقل و تحصيل فرزندان اين آب و خاك، امسال به بار نشست. مركز امور مناطق آزاد و ويژه اقتصادي خواستار آن شد كه مناطق محروم در اطراف مناطق آزاد تحت پوشش حمايتي اين مناطق قرار بگيرند. ارايه طرح پيشنهادي پيوستن جزيره هندورابي به منطقه آزاد كيش نخستين اقدام در اين راستا بود تغيير مديريت هاي زودهنگام، ضعف و ناتواني مديريتي اعم از تخصص هاي لازم، ناآشنايي با مناطق آزاد و چگونگي اداره آنها، اعمال سليقه هاي شخصي و... در كندي و تعلل رشد و توسعه مناطق آزاد تا به امروز دخيل بودند به رغم ميلياردها تومان درآمد حاصل از فروش زمين، عوارض واردات و صادرات كالا، و صدها ميليارد تومان سرمايه گذاري توسط بخش خصوصي در منطقه آزاد كيش بيش از 3 سال است ركود اقتصادي و تعلل در رشد و توسعه سرمايه گذاران داخلي و خارجي بر اين منطقه حاكم شده است. نبايد فراموش كنيم كه منطقه آزاد كيش امروز پيشاني نظام مقدس جمهوري اسلامي است كه مي تواند دروازه ورود سرمايه گذاري هاي خارجي به داخل كشور محسوب شود. با توجه ويژه به مناطق آزاد كشور از سوي دولت و مجلس شوراي اسلامي شاهد رونق اقتصادي در اين مناطق خواهيم بود.
خبرنگار كيهان در كيش

 



سند راهبردي چاي گيلان تنظيم شد

رشت- خبرنگار كيهان:
سند راهبردي چاي گيلان تنظيم شد.
استاندار گيلان با اعلام اين خبر گفت: براي رفع مشكلات بخش كشاورزي در كشور كار گروه هاي ويژه اي با مسئوليت وزيران ايجاد شده است كه جلسات مربوط به چاي، برنج و زيتون با حضور معاون اول رئيس جمهوري برگزار مي شود.
قهرماني با تأكيد بر جلوگيري از ورود چاي خارجي قاچاق به كشور به دليل آلودگي هاي آن از راه اندازي و بهره برداري از 2 كارخانه بزرگ فرآوري و بسته بندي چاي در استان خبر داد و گفت:با فعاليت اين دو كارخانه در كنار ساير كارخانجات فعال، بيش از 50هزار تن چاي توليدي بسته بندي و در داخل و خارج از كشور توزيع مي شود كه مي تواند در رونق اقتصادي صنعت چاي در منطقه مؤثر باشد.
وي طرح ساماندهي مديريت و بازرگاني چاي، طرح تجهيز و توسعه آبياري تحت فشار باغ هاي چاي، نوسازي و بهسازي كارخانجات فرآوري و بسته بندي چاي و طرح اهداف و مشاغل مستمر سازمان چاي كشور را از ديگر برنامه هاي مربوط به سند راهبردي چاي استان دانست كه پس از تصويب در كارگروه ويژه كشاورزي به مرحله اجرا درخواهد آمد.
استاندار گيلان با اشاره به نگاه زيربنايي دولت و مسئولان استان به توسعه همه جانبه كشاورزي گيلان در فصل زراعي آينده و فراهم كردن شرايط ويژه براي كشاورزان، از اختصاص بيش از يك هزار و يكصد ميليون ريال اعتبار بلاعوض به بيمه باغ هاي چاي از منابع داخلي در سال جاري خبر داد وگفت كه چاي ايراني بايد احيا و جايگاه واقعي خود را پيدا كند.

 



ايران در كيهان

اعتراض به فتنه گران
سرويس شهرستان ها: مردم روستاي جامخانه از توابع شهرستان ساري در استان مازندران كه 23شهيد و نيز تعدادي جانباز، آزاده و ايثارگر تقديم انقلاب كرده اند در اعتراض به حرمت شكني فتنه گران در روز عاشوراي حسيني در داخل روستا راهپيمايي كردند. مردم روستاي جامخانه در اين راهپيمايي خواستار برخورد قاطعانه با فتنه گران شدند.

خصوصي سازي در اصفهان
اصفهان- خبرنگاركيهان: اداره كل آموزش فني و حرفه اي استان اصفهان در راستاي اجراي اصل44 و اجراي سياست هاي كلي نظام جهت كاهش تصدي گري دولت، مديريت بيش از 200دوره مهارت آموزي را به بخش خصوصي واگذار كرده است.
كريم دلاويز معاون آموزش و پرورش اصفهان با اعلام مطلب فوق افزود: همچنين 55860 نفر ساعت در قالب 315 نفر دوره جهت اقشار كم درآمد علي الخصوص معرفي شدگان از كميته امداد، سازمان بهزيستي و سازمان امور ايثارگران از بخش خصوصي خريد خدمات صورت پذيرفته است.

آموزش حرفه اي نانوايان در خوزستان
اهواز- خبرنگاركيهان: كارشناس آموزش فني و حرفه اي خوزستان گفت 3هزار واحد نانوايي در قالب 9هزار نفر از شاغلان در صنعت نانوايي خوزستان آموزشهاي مهارتي را فرا مي گيرند. حسن خنيفر اظهار داشت: پيرو توافقات في مابين فني و حرفه اي خوزستان و شركت غله و خدمات بازرگاني منطقه چهار براي حدود 9هزار نفر از شاغلان در 3هزار واحد نانوايي استان براساس استاندارد مهارتي مرتبط با نانوايي دوره هاي آموزش 70 ساعته برگزار مي شود.

بازسازي مدارس در كاشان
كاشان- خبرنگاركيهان: مدير آموزش و پرورش كاشان از بازسازي مدارس بخش مركزي شهرستان با هزينه بالغ بر 111 ميليارد ريال خبر داد. حسين حنظه اي افزود: اين اعتبار براي بازسازي و مرمت 12مدرسه هزينه شده است.

ساخت مصلا در تيران اصفهان
اصفهان- خبرنگار كيهان: عمليات ساخت دوازدهمين مصلاي بزرگ استان اصفهان با تأمين اعتبار يك ميليارد ريال در شهرستان تيران آغاز شد. مصلاي تيران در زميني به مساحت 46 هزار و زيربناي 5هزار و 400متر مربع داراي 2 مناره به ارتفاع 44متر و گنبدي به ارتفاع 25 متر است كه براي ساخت آن 50ميليارد ريال اعتبار نياز است و در صورت تأمين اعتبار تا 2سال به بهره برداري مي رسد.

جشنواره سروش رحمت در اصفهان
¤دومين جشنواره سروش رحمت با حضور رئيسان آموزش و پرورش و بنياد شهيد و ايثارگران و جمعي از مديران مدارس و دبيران شاهد اصفهان برگزار شد در اين جشنواره از 300 نفر از دانش آموزان ممتاز شاهد تقدير شد.

كمبود اعتبار براي پايانه مسافربري
شهركرد- خبرنگاركيهان: پايانه مسافربري شرق شهركرد نيازمند اعتبارات استاني است. اردشير نوريان شهردار شهركرد با اعلام مطلب فوق گفت: براي احداث پايانه مسافربري درشهركرد 15 ميليارد ريال اعتبار نياز است.

سرمايه گذاري در صنعت قزوين
قزوين- خبرنگاركيهان: مديرعامل شركت شهرك هاي صنعتي قزوين گفت: 79 ميليارد تومان در واحدهاي صنعتي قزوين سرمايه گذاري شده است. عبدالغفار ناصحي افزود: اين واحدهاي صنعتي به طورمستقيم زمينه اشتغال 939 نفر را فراهم كرده است.

كمبود نيرو در آموزش و پرورش هرمزگان
بندرعباس- خبرنگاركيهان: رئيس سازمان آموزش و پرورش هرمزگان گفت: بازنشستگي زودتر از موعد 590 معلم و انتقال 200 معلم ديگر به خارج استان مشكلاتي را براي آموزش و پرورش استان بوجود آورده است.
احمد آخوندي افزود: اين مشكل در آينده اي نزديك با تزريق نيروهاي جديد مرتفع مي شود.

واكسيناسيون دام ها در گناباد
گناباد- خبرنگاركيهان: رئيس شبكه دامپزشكي گناباد گفت: مرحله بيستم واكسيناسيون رايگان تب برفكي دام درسطح دامداريهاي گناباد آغاز شد.
جعفر كامياب پور افزود: اين طرح به مدت 40 روز در سطح دامداريهاي صنعتي و سنتي استان اجرا خواهدشد.

نصب فرستنده ديجيتال در گنبدكاووس
گنبدكاووس- خبرنگاركيهان: مديركل صدا و سيماي مركز گلستان گفت:با نصب فرستنده ديجيتال كه 30 ميليارد ريال هزينه دارد، ديگر نيازي به فرستنده هاي كوچك و موقتي نخواهدبود. احمدي افزود: با نصب اين فرستنده همزمان 8 شبكه تلويزيوني تمام نقاط استان گلستان را بصورت كامل پوشش خواهدداد.

جريمه نانوايي هاي متخلف در علي آباد كتول
علي آباد كتول- خبرنگاركيهان: 19 واحد نانوايي متخلف در علي آباد كتول جريمه شدند. عدم رعايت موازين بهداشتي، كسري وزن چانه، از جمله موارد تخلفي بود كه نانوايي هاي مرتكب شده بودند. گفتني است اين نانوايي ها 928 هزار تومان جريمه شدند.

آسفالت راه روستايي درعلي آباد كتول
¤ 8راه روستايي كوهستاني درعلي آباد كتول در حال آسفالت است. فرماندار علي آباد كتول با اعلام خبر فوق گفت: براي زيباسازي و آسفالن اين راه ها 2 ميلياردتومان از محل اعتبارات ملي و استاني هزينه شده است.

 



نايب رئيس شوراي اسلامي شهر: فرش قرمز براي سرمايه گذاران در آران و بيدگل پهن مي كنيم

كاشان - خبرنگار كيهان:
به منظور تسريح در صنعتي شدن آران و بيدگل، براي علاقه مندان به سرمايه گذاري در اين شهر فرش قرمز پهن مي كنيم.
نايب رئيس شوراي اسلامي شهر آران و بيدگل در اين باره افزود: اين شهرستان داراي زير ساخت هاي خوب اقتصادي است و بنا داريم با دعوت از سرمايه گذاران، نرخ بيكاري را در اين شهر به صفر برسانيم كه اين امر دور از دسترس نيست.
حسن عنايتي اظهار داشت: جاذبه هاي گردشگري فراواني همچون درياچه نمك و منطقه مرنجاب در اين منطقه وجود دارد و در سفر اول رئيس جمهور به استان اصفهان، اين شهرستان به عنوان قطب گردشگري مطرح و اعتباراتي هم براي آن تعريف شد اما هنوز اين اعتبارات تخصيص نيافته است.
وي گفت: آران و بيدگل شهرستان نوپايي با قدمت 13-12 سال است
و تاكنون با فروش زمين در شهرك هاي صنعتي اطراف شهر و گرفتن عوارض و ماليات از صنايع توانسته است درآمدهاي شهرداري را تامين كند اما بايد وابستگي شهر از اين درآمد را تغيير دهيم.

 



مديرعامل انجمن موزه داران استان: موزه بزرگ جهان اسلام در اصفهان ساخته مي شود

اصفهان- خبرنگار كيهان:
مديرعامل انجمن موزه داران اصفهان از اجراي طرح مطالعات ساخت موزه بزرگ جهان اسلام در اين استان خبر داد.
به گزارش اداره ارتباطات رسانه هاي شهرداري اصفهان، «منوچهر دانش» گفت: در دور سوم سفر رئيس جمهوري به استان اصفهان 8 هزار ميليارد ريال اعتبار در بخش فرهنگ به استان اصفهان اختصاص يافت.
وي با بيان اينكه اين موزه در سفر اخير دكتر محمود احمد ي نژاد و هيئت دولت به اصفهان به تصويب رسيده است، افزود: ساخت اين گنجينه از سال آينده با تخصيص اعتبار لازم آغاز مي شود.
مديرعامل انجمن موزه داران استان اصفهان اضافه كرد: در اين دور از سفر استاني 8 هزار ميليارد ريال اعتبار جداي از اعتبارات ملي و استاني، در دوره اي 5 ساله در بخش فرهنگ به استان اصفهان اختصاص يافت.
وي از فراهم شدن زيرساخت ها و مطالعات براي ساخت 5 موزه خصوصي در شهرهاي اصفهان، فلاورجان و باغبادران خبر داد.

 



آغاز نوسازي 4هزار هكتار از شاليزارهاي مازندران

ساري- خبرنگار كيهان:
در اجراي سياست محوري دولت 4هزار هكتار از عرصه هاي شاليزاري مازندران نوسازي و يكپارچه سازي خواهد شد.
مدير آب و خاك سازمان جهاد كشاورزي مازندران با اعلام اين خبر افزود: عمليات اجرايي اين پروژه در سال جاري آغاز شده است.
رضا عظيمي يادآور شد: اجراي اين طرح 80ميليارد ريال اعتبار را به خود اختصاص داده است. وي با اشاره به مزاياي اجرايي شدن اين عمليات افزود: اين طرح ضمن صرفه جويي در مصرف آب و نهاده هاي زراعي سبب افزايش راندمان توليد محصولات زراعي خواهد شد.
عظيمي گفت: اين طرح سال قبل با صرف 55ميليارد ريال اعتبار در سطح 2 هزار و 500هكتار از شاليزارهاي مازندران به مرحله اجرا درآمد.
وي اضافه كرد: اين طرح از راهبردهاي مؤثر دولت براي خودكفايي برنج محسوب مي شود.
اين مقام مسئول تصريح كرد: با همكاري بيشتر زارعان با متوليان سياست گذاري بخش كشاورزي خودكفايي توليدات استراتژيك زراعي در كشور محقق خواهد شد.

 



مدير اداره بندر و دريانوردي شهيد باهنر خبر داد
تحويل موقت بندر چند منظوره سيريك

بندرعباس- خبرنگاركيهان:
مدير اداره بندر و دريانوردي شهيد باهنر از تحويل موقت بندر چند منظوره سيريك خبر داد.
«مجيد اميني» در اين باره گفت: مبلغ اوليه قرارداد احداث اين بندر در فاز نخست، 73ميليارد ريال بود كه با اصلاحات انجام شده در طرح اين بندر، 90ميليارد ريال براي احداث فاز اول آن هزينه شد.
وي افزود: اين بندر در 2فاز احداث مي شود. فاز نخست آن شامل ساخت موج شكن و استحصال زمين بود كه به پايان رسيد و آماده خدمات رساني به تجار و بازرگانان و صيادان است. فاز دوم آن نيز پس از انجام مطالعات آغاز مي شود. اميني تصريح كرد: طبق برنامه پيش بيني شده، مطالعات احداث فاز دوم كه شامل ايجاد پسكرانه، تأسيسات بندري، ايجاد اسكله و لايروبي است 5ماه به طول مي كشد.
گفتني است بندر سيريك پس از بندر شهيد رجايي بزرگ ترين حوضچه را داراست و در دو بخش صيادي و تجاري خدمات دهي مي كند.

 



اختصاص 160 ميليارد ريال اعتبار به توسعه شبكه برق دزفول

دزفول - خبرنگار كيهان:
فرماندار دزفول از تخصيص 160 ميليارد ريال اعتبار به توسعه شبكه برق اين شهر خبرداد.
غلامرضا اخوان صباغ گفت: اين مبلغ براي بهسازي، توسعه و بهبود وضعيت شبكه برق دزفول هزينه مي شود.
وي قدمت شبكه توزيع برق دزفول را بيش از 50 سال اعلام كرد و افزود: اين در حالي است كه عمر مفيد شبكه برق 35 تا 40 سال است.
اخوان صباغ گفت: 20 ميليارد ريال از اعتبارات شهرستان دزفول نيز براي رفع مشكلات شبكه برق اختصاص يافته و پيش بيني مي شود مشكلات اين شبكه در آينده نزديك برطرف شود.
شايان ذكر است مردم دزفول در فصول گرما به دليل بالا رفتن مصرف، با قطع برق رو به رو مي شوند.

 



بازگشايي بخش مراقبتهاي ويژه بيمارستان 15 خرداد مهدي شهر

مهدي شهر- خبرنگاركيهان:
بخشCCU وICU بيمارستان پانزده خرداد مهدي شهر پس از حدود يك سال تعطيلي با انجام تعميرات و بهسازي بار ديگر آغاز به كار كرد.
براي ايجاد اين بخش 950 ميليون ريال هزينه شده است كه از اين مبلغ 500 ميليون ريال آن توسط دكترحسين مصباحيان نيكوكار مهدي شهري تامين و بقيه مبلغ توسط دانشگاه علوم پزشكي سمنان پرداخت شده است.
بخش مراقبتهاي ويژه داراي 6 تخت و مجهز به امكانات مختلف از جمله الكتروشوك، نوارقلب، اتاق ايزوله است و چهارپزشك متخصص به همراه كادر درماني در آن فعاليت دارند.

 



آغاز اجراي عمليات احداث مسكن مهر در انديمشك

انديمشك- خبرنگار كيهان:
در مراسمي با حضور جمعي از مسئولان، عمليات اجرايي مرحله اول طرح مسكن مهر در شهرستان انديمشك آغاز شد.
بهروز فرج الهي معاون فرماندار انديمشك در اين مراسم گفت: در مرحله اول اين طرح 936 واحد مسكن مهر در قالب 15 تعاوني براي متقاضيان ساخته مي شود.
وي افزود: تاكنون فنداسيون 120 واحد در قالب چهار بلوك اجرا شده و وام مرحله اول آنها نيز آماده واريز به حساب تعاوني مسكن مهر است.
فرج الهي در پايان گفت: در زمان فراخوان طرح 21 هزار متقاضي از طريق سايت نام نويسي كردند كه پس از پالايش، هشت هزار نفر واجد شرايط شناخته شدند كه براي 936 متقاضي، زمين اختصاص يافت.
انديمشك- عيسي نمي

 



خط توليد ميل لنگ خودرو پژو206در نايين راه اندازي مي شود

نايين- خبرنگاركيهان:
با تخصيص 20ميليارد ريال اعتبار، خط توليد ميل لنگ خودرو پژو206 بزودي در نايين راه اندازي مي شود.
مديرعامل شركت توسعه و عمران نايين با اعلام اين خبر گفت: كارخانه توليد قطعات خودرو در اين شهر تنها توليدكننده ميل بادامك پژو در كشور است و قادر به توليد 65درصد ميل لنگ اين خودرو نيز است. محمد عمراني فرد از رشد توليد در اين كارخانه خبر داد و گفت: كارخانه مذكور در سال 77 با هزينه اي بالغ بر 20ميليارد ريال فعاليت خود را آغاز كرد كه هم اكنون زمينه اشتغال 300نفر به صورت مستقيم و بيش از 1500نفر به صورت غيرمستقيم را فراهم كرده است.

 



تيتر برتر سال مطبوعات شمال غرب كشور در تبريز انتخاب مي شود

تبريز -خبرنگاركيهان:
دومين جشنواره تيتر برتر سال مطبوعات و خبرگزاري هاي شمال غرب كشور با شركت 5 استان اين منطقه، امسال در تبريز برگزار مي شود.
استان هاي آذربايجان غربي و شرقي، كردستان، اردبيل و زنجان دراين جشنواره حضور دارند و آثار ارسالي مي بايست مربوط به سال گذشته و جاري باشند و حداكثر 9 تيتر توسط مطبوعات و خبرگزاري ها مي تواند در قالب هاي خبر، گزارش ، مصاحبه و مقاله،به اين همايش ارسال شوند.
خبرنگار، مي بايست دريكي از استانهاي فوق، ساكن بوده و تيتر ارسالي، درنشريات و خبرگزاري ها ي اين منطقه، انعكاس يافته باشد.
نمايشگاهي نيز آثار برتر و راه يافته به بخش داوري در 29 بهمن امسال در تبريز برگزار مي شود و درحاشيه جشنواره، كارگاههاي تخصصي روزنامه نگاري نيز تشكيل خواهد شد.

 



تخت هاي سوختگي بيمارستان كرج جوابگوي نيازها نيست

كرج- خبرنگار كيهان:
تعداد تخت هاي سوختگي شهرستان كرج جوابگوي نيازها نيست و بايد افزايش يابد.
دكتر «صلاح الدين دلشاد» مديرعامل مجمع خيرين سلامت شهرستان كرج با بيان اين مطلب افزود: اكنون تعداد تخت هاي سوختگي كرج زير 10 عدد است كه اين ميزان به هيچ عنوان جوابگوي نيازها نيست.
وي گفت: اين تخت ها در بيمارستان شهيد مدني قرار دارد و ممكن است همه شهروندان به آنها دسترسي نداشته باشند.
دلشاد تصريح كرد: كرج يك شهرستان بين راهي است و مسير ارتباطي چندين استان كشور از آن مي گذرد كه اين امر احتمال بروز حوادث ناشي از تصادف را در جاده هاي اين شهرستان افزايش مي دهد.
مديرعامل مجمع خيرين سلامت شهرستان كرج يادآور شد: برخي از حوادث مربوط به تصادفات ممكن است با سوختگي همراه باشد كه اين امر ضرورت افزايش تخت هاي سوختگي شهرستان را بيش از پيش آشكار مي كند.

 



مدير اردوگاه هدايت شيراز:درآمد متكديان شيراز ماهانه 9 ميليون ريال است

شيراز-خبرنگار كيهان:
براي جلوگيري از تكرار چرخه جمع آوري متكديان، نياز به راه اندازي يك اردوگاه كار براي ساماندهي اين افراد و آموزش حرفه به آنان است.
مدير اردوگاه هدايت شيراز با بيان اين مطلب گفت: اكثر متكدياني كه در سطح شهر جمع آوري مي شوند تاكنون چندين بار توسط مسئولان اين اردوگاه جمع آوري شده اند.
غلامحسين فروزان اظهار داشت: يكي از عواملي كه باعث تكرار چرخه جمع آوري متكديان مي شود نقص قانون در برخورد با اين افراد است.
وي گفت: اردوگاه هدايت روزانه به طور متوسط 10 تا 12متكدي را در شيراز جمع آوري مي كند كه 5 تا 10 نفر از آنان متكديان ساير استان ها هستند. فروزان گفت: درآمد متكديان در شيراز روزانه 20 تا 30هزار تومان است و در ماه حدود 900 هزار تومان درآمد دارند.
وي از تدوين طرحي به منظور احداث اردوگاه كار براي ساماندهي دايم متكديان خبر داد و افزود: براي حرفه آموزي متكديان همكاري سازمان فني و حرفه اي و ساير دستگاه هاي مربوطه نياز است.
وي اظهار داشت: معتادان خياباني شيراز كه اغلب به تكدي گري نيز مي پردازند از ديگر مشكلات اين كلانشهر است. زيرا در حال حاضر متولي خاصي براي ساماندهي و جمع آوري آنان وجود ندارد.
وي با بيان اينكه امسال اتباع پاكستاني هجوم گسترده اي به شيراز داشتند گفتند: اين افراد به صورت غيرمجاز وارد شيراز مي شوند كه حدود 300 نفر از آنان در سال جاري جمع آوري شده اند.

 



توزيع درآمد حاصل از هدفمند كردن يارانه ها در بين دهك هاي پايين جامعه

اسفراين -خبرنگاركيهان:
معاون برنامه ريزي استاندار خراسان شمالي گفت: 5 درصد درآمد حاصله از اجراي طرح هدفمند كردن يارانه ها بين دهك هاي پايين جامعه توزيع مي شود.
مجيد نادري درجلسه شوراي اداري شهرستان اسفراين افزود:
از 50درصد ديگر درآمدها 30درصد آن دراختيار واحدهاي توليدي و شركت هاي مختلف دولتي قرارمي گيرد و 20درصد ديگر آن در قالب اعتبارات و بودجه دراختيار دولت قرارمي گيرد تا درجهت زير ساخت هاي جامعه استفاده كند.
وي افزود: اجراي اين طرح نيازمند عزم همگاني تمامي مردم و باعث اجراي عدالت اجتماعي در بخش هاي مختلف جامعه ميشود.

 



جمع آوري خاطرات 6هزار بازنشسته درسراب

مهربان -خبرنگاركيهان:
نماينده سراب و مهربان درمجلس شوراي اسلامي از جمع آوري خاطرات 6هزار بازنشسته شهرستان سراب و چاپ آن خبر داد.
مجيد نصيرپور در همايش يكروزه تجليل از بازنشستگان شهرستان سراب گفت: هرگونه صرف هزينه در رابطه با انسان سرمايه گذاريي است كه سال هاي سال از آن بهره برداري خواهد شد.
وي يكي از دغدغه هاي اهالي شهرستان بويژه ساكنين روستاهاي شهرستان سراب را وضعيت نامناسب راههاي روستايي عنوان كرد و افزود: امسال 80كيلومتر از راههاي روستايي شهرستان سراب آسفالت مي شود.
نصيرپور با اشاره به آغاز مطالعات 4باند كردن جاده بستان آباد - سراب- اردبيل از آغاز طرح مطالعاتي احداث فرودگاه درشهرستان سراب خبرداد و گفت: سازمان هواپيمايي براي ادامه اين طرح درخواست زمين مورد نياز را كرده است.
نماينده مردم سراب درمجلس شوراي اسلامي ازگازرساني به حدود 90درصد روستاهاي شهرستان سراب خبر داد و افزود: با اتمام پروژه هاي گازرساني دردست اجرا، آمار جمعيت برخوردار روستايي شهرستان سراب ازنعمت گاز طبيعي به 90درصد مي رسد.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14