(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 16 دي 1388- شماره 19552
 

آخرين گزارش ها از گرم باد گيلان
بساط صيادان غيرمجاز از سواحل درياي خزر برچيده شد
برخورد قاطع با متجاوزان به عنف
حوادث كوتاه از كشور
بر اثر ريزش آوار بازسازي ميدان عتيق اصفهان2 قرباني گرفت
42 سارق مسلح و آدم ربا در خرم آباد دستگير و محاكمه شدند
نوزاد ربوده شده در خرم آباد پيدا شد
بارش شديد برف در شرق و غرب جهان
كشف 37 كيلوگرم كراك در نايين
حفظ قدرت باروري براي كودكان و بزرگسالان سرطاني ميسر شد
برخورد 35 دستگاه خودرو در محور اهواز- انديمشك
نجات 35 نفر از سرنشينان يك شناور
در كازرون جواني پس از هشت روز سقوط در چاه از مرگ نجات يافت
وزيرخارجه درصف گذرنامه
سگ هاي سياسي اسرائيلي
بازرسي بدني دختران سعودي توسط مردان



آخرين گزارش ها از گرم باد گيلان

رشت- خبرنگاركيهان:
وزش گرم باد شديد در گيلان جان يك نفر ديگر را در تالش گرفت.
به دنبال وزش گرم باد شديد در گيلان طي 48 ساعت گذشته نگهبان يك كارگاه سنگ معدني در تالش جان خود را از دست داد.
اين كارگر در حالي كه در كانكس نگهباني خود در يكي از مناطق ييلاقي شهرستان تالش در حال استراحت و خواب بود بر اثر وزش باد شديد و پرتاب كانكس به دره كشته شد.
گرم باد و طوفان شديد به اماكن مسكوني، تجاري و صنعتي و چندين هكتار از جنگلهاي استان گيلان خسارت وارد كرد.
گرم باد و طوفان همچنين سربندي و سقف يك هزار و429 واحد مسكوني در شهرهاي آستارا و تالش را تخريب و به 36واحد زنبورداري، 93 واحد انباري، يك باشگاه ورزشي، يك باب مسجد و بيش از دهها واحد اداري و آموزشي خسارت وارد كرد.
يك دستگاه تريلي در جاده حيران و 10تيربرق در نقاط مختلف شهرستان آستارا بر اثر باد شديد واژگون شد و 2 كشته و 32مجروح برجاي گذاشت.
به گزارش مركز اطلاع رساني پليس گيلان طوفان و گرم باد در اين استان طي دو روز اخير 19هكتار از جنگلهاي شهرستان رودسر، شفت، رضوانشهر و سياهكل دچار حريق شد. آتش سوزي با تلاش نيروهاي امدادي مهار شد.
فرماندار تالش نيز از قطع 800 اصله درخت بر اثر وزش شديد گرم باد در جنگل هاي تالش خبر داد.
به گزارش خبرگزاري فارس از تالش، خليل بهروزي فر عصر دوشنبه در جريان بازديد از نقاط جنگلي دهستان خرجگيل بخش اسالم اين شهرستان با اشاره به مهار آتش سوزي در جنگل هاي گيسوم و كيش بي بي توسط نيروهاي امدادي اطفاي حريق، بسيج و مردم افزود: آتش سوزي در جنگل خرجگيل توسط نيروهاي امداد اطفاي حريق و مردم در حال مهار است.
وي افزود: بيشتر آتش سوزي جنگل ها در تالش بر اثر وزش شديد گرم باد كه سرعت آن در برخي نقاط به 120كيلومتر در ساعت نيز رسيده به صورت تنه اي و سطحي بوده و در معدود نقاطي آتش سوزي به صورت تاجي و سرشاخه هاي درختان بوده است.
وي با بيان اينكه برق شهر چوبر از توابع بخش حويق قطع است، گفت: 12گروه امداد برق در حال رفع مشكلات شبكه برق تالش هستند.

 



بساط صيادان غيرمجاز از سواحل درياي خزر برچيده شد

گرگان - خبرنگار كيهان:
با تلاش و پيگيري هاي دريابانان انتظامي استان گلستان 700 كومه صيادان غيرمجاز در سواحل درياي خزر جمع آوري شد.
سرهنگ «رحمان ممشلي» فرمانده يگان درياباني انتظامي استان گلستان با اشاره به اين خبر گفت: مأموران يگان درياباني فرماندهي انتظامي استان گلستان همزمان با آغاز فصل صيد و به منظور برخورد با صيادان غيرمجاز و قاچاقچيان آبهاي درياي خزر طي چندين مرحله عمليات، اقدام به جمع آوري كومه هاي صيادي اين افراد در سواحل و نيزارهاي بندر تركمن كرده و بساط بيش از 700 كومه صيادي غيرمجاز را از سواحل برچيدند.
وي در ادامه به موفقيت هاي مأموران يگان درياباني از ابتداي شروع فصل صيد و صيادي اشاره كرد و افزود: از ابتداي آغاز فصل صيد، مأموران يگان درياباني بندر تركمن طي چند مرحله عمليات موفق شدند 13 فروند شناور غيرمجاز را در نوار مرزي توقيف و 160 كيلوگرم ماهي، 70 رشته دام صيادي، سه قبضه سلاح شكاري به همراه 640 ليتر بنزين قاچاق و سه دستگاه جي پي اس از متهمان كشف و ضبط كنند.
سرهنگ ممشلي در پايان گفت: طي اين عمليات ها هفت متهم دستگير و ضمن تشكيل پرونده تحويل مقام قضايي شدند.

 



سرپرست دادسراي جنايي تهران تاكيد كرد
برخورد قاطع با متجاوزان به عنف

سرپرست دادسراي جنايي تهران گفت: دستگاه قضايي با مرتكبان جرائم خشن و تجاوز به عنف، با قاطعيت برخورد مي كند.
قاضي فخرالدين جعفرزاده با اشاره به اعدام سه متهم به تجاوز به عنف در ورامين گفت: اين متهمان در سالهاي 84 تا 86 در شهرستان ورامين در شانزده مورد، پس از ربودن بانوان، اقدام به سرقت از آنان و در برخي موارد تجاوز به عنف كرده بودند.
وي با بيان اينكه هفت تن از افراد ربوده شده به دست متهم رديف اول اين پرونده به قتل رسيدند، گفت: در تحقيقات صورت گرفته بخشي از اموال مسروقه مقتولان، در محل اختفاي متهمان كشف شد.
سرپرست دادسراي جنايي تهران افزود: پس از مراحل مختلف تحقيقات و طي شدن تشريفات لازم، پرونده اين متهمان در شعبه 71 دادگاه كيفري استان تهران بررسي شد و متهمان از حيث تجاوز به عنف به اعدام، متهمان رديف اول و دوم از حيث آدم ربايي به 15 سال حبس و به لحاظ سرقت به حبس و شلاق محكوم شدند.
جعفرزاده افزود: متهم رديف اول پرونده به نام عليرضا نيز از حيث قتل به هفت بار قصاص محكوم شد.
وي با اشاره به اينكه اجراي حكم قصاص از نظر قانوني با تشريفاتي همراه است، گفت: اولياي دم هفت مقتول توافق و اعلام كردند؛ چنانچه احكام اعدام متهمان به اجرا درآيد، از حكم قصاص صرف نظر مي كنند كه بر اين اساس احكام اين سه متهم، صبح ديروز در ندامتگاه ورامين به اجرا درآمد.
سرپرست دادسراي جنايي تهران با تاكيد بر حركت دستگاه قضايي در مسير اجراي عدالت و احقاق حق مردم گفت: به طور قطع دستگاه قضايي با مرتكبان جرائم خشن و تجاوز به عنف با قاطعيت برخورد مي كند.
سرپرست دادسراي جنايي تهران گفت: كساني كه مرتكب جرم تجاوز به عنف شوند، براساس قانون و شرع، به اعدام محكوم خواهند شد.

 



حوادث كوتاه از كشور

به دام افتادن مامور قلابي
بوشهر- خبرگزاري فارس: فردي كه با عنوان مامور اطلاعات نيروي انتظامي، تعدادي افراد ساده لوح را اغفال و از آنان در بوشهر اخاذي و كلاهبرداري كرده بود دستگير شد. اين شخص غيرنظامي به بهانه حل مشكلات اقتصادي مردم و وعده اخذ وام براي آنها اقدام به كلاهبرداري مي كرد. وي با نام مستعار حاج حيدر از چهار نفر در دلوار، عامري، تنگستان و عسلويه كلاهبرداري مي كرد. نامبرده سابقه دار است.
دستگيري قاتل پس از 15سال
زاهدان- قاتل فراري پس از پانزده سال در نيكشهر دستگير شد. متهم به قتل كه 60 سال سن دارد در اعترافات خود گفت: پانزده سال پيش به انگيزه انتقام از فردي به نام غلامحسين- س و به علت اختلاف بر سر معاملات مواد مخدر با وي، با همدستي چند نفر از اشرار منطقه، دو نفر از اقوام وي به نام هاي شهداد و دين محمد- ج را در خانه كپري غلامحسين در روستاي ميهان بخش بشاگرد به قتل رسانده و متواري شدم.متهم به قتل به نام مسكان- ج در يكي از روستاهاي بخش نبت شهر بشاگرد واقع در استان هرمزگان دستگير و تحويل مراجع قضايي شد.
درگيري منجر به قتل چهار برادر
انديمشك- خبرنگار كيهان: درگيري چهار برادر در انديمشك به علت اختلافات خانوادگي منجر به قتل يكي از آنان شد. در اين درگيري يكي از برادران با ضربات چاقو برادر ديگر را به شدت مجروح كرد كه وي به نام س- م پس از انتقال به بيمارستان بر اثر خونريزي شديد جان خود را از دست داد.پس از 10ساعت از وقوع حادثه، يكي از برادران مقتول به نام ع- م دستگير و به قتل اعتراف كرد. متهم روانه زندان شد.
مرگ خاموش 9 نفر
ساري- خبرنگاركيهان: 9 نفر در مازندران طي هشت ماه گذشته بر اثر استنشاق گاز منواكسيدكربن جان خود را از دست دادند. بيشترين قربانيان گازگرفتگي در اين استان مربوط به ماههاي آذر، دي و بهمن است.
كشف آرد قاچاق
فولادشهر- خبرنگاركيهان: 186كيسه آرد قاچاق توسط پليس در شهرستان لنجان كشف شد. در اين رابطه تعدادي دستگير و پس از تشكيل پرونده تحويل تعزيرات حكومتي ويژه آرد و نان لنجان شدند.
جلوگيري از توزيع گوشت فاسد
رشت- خبرنگاركيهان: بيش از 5/1تن گوشت قرمز برزيلي تاريخ گذشته در آستانه اشرفيه كشف شد. اين گوشت ها بدون اخذ مجوز از تهران به آستانه اشرفيه حمل شده بود كه قبل از توزيع در بازرسي از يك واحد قصابي در اين شهر كشف شد.

 



بر اثر ريزش آوار بازسازي ميدان عتيق اصفهان2 قرباني گرفت

دو كارگر شركت آب و فاضلاب اصفهان كه در حال جابه جايي تأسيسات آب در محدوده پروژه ميدان عتيق اصفهان بودند بر اثر ريزش آوار، مدفون شدند.
به گفته شاهدان عيني عصر دوشنبه بخشي از پروژه ميدان عتيق اصفهان در ابتداي خيابان ولي عصر(عج) دچار ريزش شد و كارگران شركت آب و فاضلاب كه در اين قسمت در حال جابه جايي تاسيسات بودند را در كام خود فرو برد.
در تماس ايرنا با فرماندهي آتش نشاني اصفهان، مسئول شيفت از هرگونه پاسخگويي به پرسش خبرنگار ايرنا اجتناب و پاسخگويي را به روز سه شنبه و آنهم از سوي روابط عمومي موكول كرد.
يك مقام آگاه در شهرداري اصفهان كه خواست نامش فاش نشود، مرگ اين كارگران بر اثر ريزش آوار را تاييد كرد.
در گفت وگوي ايرنا با مدير آب و فاضلاب شهرستان اصفهان وي اظهار داشت: كارگران گرفتار شده در اين آوار از يك شركت پيمانكاري طرف قرارداد شركت آب و فاضلاب بوده اند.
«هاشم اميني» افزود: با توجه به اينكه هنوز ابعاد اين حادثه براي ما مشخص نيست اطلاعات بيشتري در اين باره نمي توانم بدهم.
تلاش گزارشگر ايرنا براي كسب اطلاعات بيشتر در خصوص اين اتفاق به دليل اجتناب مسئولان از پاسخگويي نتيجه اي در برنداشت.

 



42 سارق مسلح و آدم ربا در خرم آباد دستگير و محاكمه شدند

خرم آباد- خبرنگار كيهان:
اعضاي يك شبكه بزرگ سرقت مسلحانه و آدم ربايي در 5 استان كشور در خرم آباد محاكمه شدند.
42 عضو اين باند كه در 5 استان كشور فعاليت مي كردند با تلاش دادگستري و نيروي انتظامي لرستان شناسايي و دستگير شدند.
رئيس روابط عمومي دادگستري لرستان گفت: محاكمه 42نفر سارق مسلح و آدم ربايي اين شبكه با حضور 70 تن از شكات پرونده در شعبه 106 دادگاه عمومي خرم آباد به رياست قاضي رضا نورمحمدي برگزار شد.
حجت الاسلام علي سبزواري افزود: سرقت مسلحانه، آدم ربايي، ايراد ضرب و جرح، نگهداري سلاح، تيراندازي، مصرف و نگهداري موادمخدر از جرائم ارتكابي اين افراد است.
وي گفت: متوسط سن متهمان كه در استانهاي اصفهان، همدان، ايلام، لرستان و مركزي فعاليت مي كردند 20 تا 35سال است و بخش عمده فعاليت آنان سرقت احشام، لوازم خانگي و بار كاميونها بوده است.
سبزواري گفت: براساس اعترافات متهمان، توقف كاميونها و تريلرهاي حامل بار، مجروح كردن راننده و سرقت تريلر و كاميون به همراه بار، ضرب و شتم رانندگان و سرقت خودروهاي آنان از جمله جرايم متهمان بوده است.

 



نوزاد ربوده شده در خرم آباد پيدا شد

خرم آباد- خبرنگار كيهان:
ربايندگان نوزاد در خرم آباد پس از 10 روز تلاش پليس دستگير و كودك به والدينش تحويل شد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني پليس، ربايندگان كه زوج فاقد فرزند هستند با همدستي يكي از كاركنان زن مركز باروري يكي از استان هاي همجوار لرستان و پرداخت مبلغ 6 ميليون و 200 هزار تومان به وي اقدام به ربودن اين نوزاد يك روزه از بيمارستان خرم آباد كردند.
براساس اين گزارش فرزنددار شدن ناگهاني اين زوج پس از سال ها بي فرزندي موجب كنجكاوي اقوام و همسايگان آنها و برملاشدن راز كودك ربايي شد. پليس در بازرسي از منزل اين زوج نوزاد پسر را كه كمتر از 10 روز سن داشت پيدا كرده و تحويل والدينش دادند.

 



رويدادهاي خارجي
بارش شديد برف در شرق و غرب جهان

بارش هاي سنگين برف و كولاك در كشورهاي مختلف باعث اخلال در حمل و نقل هوايي، زميني و ريلي گرديد.
چين: بارش سنگين برف پايتخت 71 ميليوني چين را با مشكلات عديده اي در حمل ونقل مواجه ساخته طوري كه بيش از 750 پرواز در فرودگاه بين المللي پكن لغو گرديد. سقوط بهمن و ريزش سنگين برف باعث توقف يك قطار مسافربري در منطقه خود مختار مغولستان در شمال چين شد.به گزارش آسيا ويژن به نقل از شبكه تلويزيوني سي سي تي وي چين، اين قطار مسافربري كه بيش از 1400 مسافر داشت در دره اي در منطقه خودمختار مغولستان چين به مدت بيست و پنج ساعت در برف متوقف شد. همه پانزده واگن اين قطار، يك روز زيربرفي به ارتفاع 2 متر مدفون شده بود.عمليات امداد بلافاصله براي نجات مسافران اين قطار كه بدون روشنايي و وسيله گرمازا در برف سرگردان بودند آغاز شد و امدادگران موفق شدند مسافران را روز دوشنبه از قطار خارج كنند.اين سنگين ترين برف در اين منطقه در شش دهه گذشته بوده است كه تاكنون هزاران مسافر را در ايستگاه هاي راه آهن و فرودگاه هاي سراسر چين سرگردان كرده است.
روسيه: بارش برف وبرودت هوا فعاليت هاي عادي مردم را در مناطق خاور دور و سيبري روسيه كه برودت آن به 30 تا 40 درجه زير صفر مي رسد مختل نموده است و امداد رساني و ارتباطات هوايي اين مناطق را با ساير مناطق روسيه مختل نموده است .بارش سنگين برف باعث لغو دهها پرواز در فرودگاههاي اين كشور شد .
آمريكا: بارش برف در برخي نقاط آمريكا به بيش از 60سانتيمتر رسيده است كه در حد خود بي سابقه بود.در پي بارش هاي سنگين برف و كولاك در ايالتهاي مختلف آمريكا مقامات اين كشور در برخي از اين مناطق اعلام كردند از زندانيان براي پاك كردن معابر مختلف از برف استفاده مي كنند.به گزارش آسوشيتدپرس، وزارت اصلاح و تربيت در واشنگتن در اين زمينه اعلام كرد: از زندانيان با جرايم خرد، براي پارو كردن برف پياده روها، محل هاي خط كشي شده خيابانها و ايستگاه هاي اتوبوس، استفاده مي كنند.اين اقدام براي نخستين بار در بزرگترين بارش برف آخرين ماه سال گذشته ميلادي- دسامبر- در پايتخت آمريكا بوقوع پيوست.وي افزود: به هر زنداني بابت هر ساعت كار، هفت و نيم دلار پرداخته شد.روزهاي 18 و 19دسامبر، به ارتفاع 60سانتيمتر در واشنگتن برف باريد كه سنگين ترين بارش ثبت شده در ماه دسامبر اعلام شد.سرماي هوا باعث شده است اتفاقات غير منتظره ديگري نيز روي دهد؛ در نيوجرسي به علت يخ زدن روخادنه دلوور و اخلال در عملكرد سامانه خنك كننده نيروگاههاي اتمي موجود در اين منطقه، يك نيروگاه فعاليت خود را متوقف و يك نيروگاه اتمي ديگر نيز از فعاليت خود كاست.
انگليس: سرماي شديد و برف سنگين به تعطيلي مدارس و تأخير در حمل و نقل هوايي، زميني و ريلي در روز سه شنبه در سراسر انگليس منجر شد.در حاليكه جبهه هواي سرد در حال حركت به سوي جنوب انگليس است، ده سانتيمتر برف در برخي از بخش هاي اين كشور پيش بيني شده است.بارش برف، باند فرودگاه منچستر را در شمال غربي انگليس تعطيل كرده و شركت هواپيمايي ايزي جت چندين پرواز را از فرودگاه لوتون لندن لغو كرده است.به گزارش خبرگزاري آسوشيتدپرس از لندن، انگليس در زمستان امسال شاهد سردترين هوا در سال هاي گذشته و افزايش تقاضا براي سوخت حرارتي بوده است.
كره جنوبي: كره جنوبي 48هزارتن از كارمندان و 19هزار نفر از نظاميان اين كشور را مأمور پاكسازي خيابانها و معابر اين كشور از برف كرد. به گزارش واحد مركزي خبر، اين در حالي است كه بارش بي سابقه برف و نيز كاهش شديد دماي هوا موجب يخ زدگي و لغزندگي بسياري از جاده ها و بزرگراهها در اين كشور شده است.اداره هواشناسي كره جنوبي اعلام كرد: سواحل جنوب غربي اين كشور شب سه شنبه و صبح ديروز شاهد بارش 21سانتيمتر برف بوده است.روز دوشنبه حدود بيش وهشت سانتيمتر در سئول برف باريد كه اين بيشترين ميزان از سال هزار و نهصد و سي وهفت ميلادي تاكنون به شمار مي رود.در شهر چئونگجو در مناطق مركزي كره نيز حدود سه هزار قطعه جوجه در يكي از مرغداريهاي اين منطقه به علت فروريختن سقف، ناشي از سنگيني برف تلف شدند.
تركيه: بارش برف در مناطق شرقي تركيه راه ارتباطي 800روستا را مسدود كرد.بر اثر بارش زياد برف در استان آغري، 379روستا، در استان ارضروم 371 روستا، در استان موش 44روستا و در استان قارص تركيه 17جاده روستايي مسدود شده است.همچنين مدارس استان هاي موش، آغري و ارضروم تعطيل شدند و خطوط انتقال برق 65روستا در استان موش نيز قطع شد.
اندونزي: بر اثر ورزش طوفاني شديد در روستاهاي جزيره جاوه مركزي در اندونزي دهها خانه تخريب و صدها تن آواره شدند.به گزارش پايگاه اينترنتي خبرگزاري قطر قنا از جاكارتا، رستم بابكايا مدير مركز مبارزه با حوادث غيرمترقبه وزارت بهداشت اندونزي در سخناني مطبوعاتي اعلام كرد، اين طوفان كه با باراني شديد همراه بود به آوارگي صدها تن از خانه هايشان در روستاي سوكوهارجو منجر گرديد.تاكنون خبري از تلفات اين حادثه گزارش نشده است.گفتني است در طوفان نيمه دسامبر گذشته در جزيره جاوه شرقي در اندونزي نيز دستكم هفت نفر زخمي و صدها تن آواره و به هفتصد خانه خسارت وارد شد.

 



كشف 37 كيلوگرم كراك در نايين

نايين - خبرنگار كيهان:
بيش از 37 كيلوگرم كراك در نايين كشف شد.
سرهنگ «محمدعلي يوسلياني» فرمانده نيروي انتظامي شهرستان نايين در اين باره گفت: اين مقدار مواد مخدر در داخل يك دستگاه سواري كه از كرمان عازم اصفهان بود جاسازي شده بود كه با هوشياري ماموران ايستگاه شهيد شرافت نايين كشف شد.
در اين رابطه 3 نفر دستگير و تحويل مقامات قضايي شدند.

 



حفظ قدرت باروري براي كودكان و بزرگسالان سرطاني ميسر شد

سرويس اجتماعي:
رئيس پژوهشكده ابن سينا گفت: امكان فريز و نگهداري سلول هاي جنسي اطفال و بيماران مبتلا به سرطان و ديگر بيماري هاي خاص به جهت حفظ باروري آن ها در آينده فراهم شد.
به گزارش خبرنگار كيهان، دكتر محمد مهدي آخوندي، صبح ديروز در آستانه پانزدهمين كنگره ساليانه تازه هاي باروري و ناباروري در نشست خبري با اعلام اين خبر گفت: استفاده از داروهاي شيمي درماني و راديوتراپي در بيماران سرطاني باعث كاهش ميزان باروري و افزايش خط ناباروري در آنان مي شود.
وي افزود: در زمينه حفظ باروري مردان بالغ از قبل فعاليت هايي در اين پژوهشكده انجام شده و اسپرم اين افراد فريز مي شود و در بانك اسپرم نگهداري مي شود.
آخوندي افزود: براي حفظ باروري در زنان بالغ از 2 سال پيش با استفاده از تكنيك انجماد تخمك، اين امكان با تحريك تخمك گذاري و فريز آن حاصل شد و البته در زمينه حفظ باروري زنان روش ديگري مطرح است كه در اين روش بافت تخمدان فريز و نگهداري مي شود كه اين روش از حدود 3 سال قبل در آمريكا آغاز شده و به علت زمان كمي كه از اين طرح مي گذرد هنو ز گزارشي از پيوند موفق آن دريافت نكرده ايم.
وي گفت: تكنو لوژي ديگري كه در زمينه حفظ باروري زنان وجود دارد، اين است كه با روش IVM سلو ل هاي تخمك را در محيط آزمايشگاه بالغ و امكان لقاح خارج از رحم را فراهم كنيم و از 2 سال قبل پروفسور شرمن سيلور در آمريكا در روشي كاملا جديد موفق به پيوند كل تخمدان به شخص ديگري شده و از حدود 10 مورد پيوند گزارش هاي موفقيت آميزي به دست آمده است. اين فرد در كنفرانس حفظ باروري اين پژوهشكده شركت مي كندو اين روش را در پنل تخصصي به متخصصان ايراني آموزش مي دهد.
وي افزود: زنان در هنگام تولد سلول هاي جنسي و تخمك دارند. در حالي كه مردان سلول هاي بنيادي اسپرم ساز را در هنگام تولد خود دارند و بعد از بلوغ اين سول هاي بنيادي شروع به تكثير مي كنند. تفاوت زيادي براي نگهداري تخمك زن بالغ و دختربچه وجود ندارد و مشكل تنها جدا كردن آن به لحاظ كوچك بودن تخمدان در سنين پايين تر است.
رئيس پژوهشكده ابن سينا گفت: اين پژوهشكده توان فريز و نگهداري تخمك زنان را دارد و از آنجا كه درمان هاي بيماري سرطان به تخمك ها آسيب مي رساند، پژوهشكده ابن سينا قبل از آغاز درمان، تخمك را فريز مي كند و براي استفاده وي در آينده آن را نگهداري مي كند.
وي افزود: گروهي از همكاران ما در آمستردام توانستند سلول هاي بنيادي اسپرم ساز را در مرداني كه به بلوغ نرسيده اند، جدا، تكثير و نگهداري كنند و در مجله JAMA منتشر شده است و اين براي اولين بار در دنياست و براي كودكان مذكري كه به سرطان مبتلا هستند، كاربرد دارد.
آخوندي افزود: ما هم اكنون براي حفظ باروري كودكان مبتلا به سرطان فعاليت تحقيقاتي خود را با استفاده از اين روش هاي جديد با همكاري موسسه خيريه محك آغاز كرده ايم و در اين طرح بالاي 70 درصد بيماران مبتلا به سرطان آمادگي ذخيره و نگهداري بافت آن ها را در مركز ابن سينا داريم.

 



برخورد 35 دستگاه خودرو در محور اهواز- انديمشك

انديمشك- خبرنگار كيهان:
بر اثر مه غليظ صبحگاهي 35 دستگاه خودرو سواري و سنگين در محور اهواز- انديمشك با يكديگر برخورد كردند.
اين تصادف شديد در ساعت 8 صبح در فاصله 20كيلومتري جنوب شهرستان شوش روي داد و يك كشته و 11زخمي برجاي گذاشت كه مجروحان به بيمارستانهاي شهرهاي شوش و انديمشك منتقل شدند.
بر اثر اين حادثه محور ترانزيت اهواز به تهران حدود 5 ساعت مسدود و باعث ترافيك سنگين در اين محور شد كه با تلاش نيروهاي پليس راه و نيروي انتظامي و راه و ترابري اين محور بار ديگر بازگشايي شد.
پليس راه منطقه علت اين حادثه را مه آلود بودن جاده، نبود ديد كافي و بي احتياطي رانندگان اعلام كرد.
از ابتداي هفته جاري مه غليظ صبحگاهي باعث كاهش ديد به زير 100متر در شهرهاي شمال خوزستان شده است.

 



نجات 35 نفر از سرنشينان يك شناور

بندرعباس- خبرنگار كيهان:
مسئول مركز هماهنگي نجات دريايي اداره كل بنادر و دريانوردي هرمزگان از نجات 29 مسافر و 6خدمه شناور حادثه ديده در بندر پهل خبر داد.
صالح فاخري گفت: اين حادثه بين بندر پهل و لافت براي يدك كش سيوند و بارج ترانس ترمينال 3 به وقوع پيوست و طي آن يدك كش مذكور غرق شد.همچنين براي نجات مسافريني كه بر روي دكل برق پناه گرفته بودند با لندينگ كرافت ايوب هماهنگي به عمل آمد كه در نهايت اين شناور موفق شد 29 مسافر و 6 خدمه شناور غرق شده را نجات دهد.

 



در كازرون جواني پس از هشت روز سقوط در چاه از مرگ نجات يافت

شيراز - خبرنگار كيهان:
پسر جواني كه هشت روز در يك چاه 17 متري گرفتار شده بود به طرز معجزه آسايي از مرگ نجات يافت.
براساس اين گزارش چند روز پيش مردم شهر قائميه كازرون كه در حال عبور از اطراف يك چاه در ساختماني نيمه كاره بودند صداي فريادهاي بي رمق جواني را شنيدند و به جست وجوي محل پرداختند تا اينكه به يك چاه عميق برخورد كردند.شهروندان متوجه شدند جواني در چاه گرفتار شده و بلافاصله با سازمان آتش نشاني تماس گرفته و موضوع را اطلاع دادند.با تلاش ماموران آتش نشاني اين جوان كه از 8 روز قبل به دليل تاريكي هوا به درون چاه سقوط كرده و گرفتار شده بود نجات يافت و به بيمارستان منتقل و تحت درمان قرار گرفت.

 



وزيرخارجه درصف گذرنامه

حضور وزير خارجه موريتاني درصف كنترل گذرنامه در فرودگاه مصر، مقامات مصري را شگفت زده كرد.
به نوشته روزنامه الاهرام چاپ مصر، داستان از اين قرار بود كه يكي از ماموران فرودگاه هنگامي كه به كنترل گذرنامه هاي مسافران خارجي مشغول بود ناگهان متوجه مسافري شد كه پاسپـورت سياسي به همراه داشت.اين مامور پس از خبر كردن مقامات مافوق خود هنگامي كه به بررسي بيشتر موضوع پرداخت، دريافت كه صاحب گذرنامه، كسي جز خانم «الناهه نبت مكناس» وزير امور خارجه موريتاني نيست كه همانند ساير مسافران و به طور عادي درصف كنترل گذرنامه ها ايستاده است.مقامات فرودگاه قاهره كه از اين موضوع شگفت زده شده بودند از وزير خارجه موريتاني درخواست كردند كه خارج از صف و به طور ويژه مورد پـذيرايي قرار گيرد، اما او از اين كار امتناع و همانند سايرين درصف ايستاد و با هواپيماي مصري عازم دمشق پايتخت سوريه شد.

 



سگ هاي سياسي اسرائيلي

رژيم صهيونيستي اسرائيل براي مقابله با موج فزاينده اسلام خواهي در فلسطين و آزادي قدس شريف، اقدام به تربيت سگ هايي كرده است كه فلسطيني هاي معترض در تظاهرات را كه شعار الله اكبر سرمي دهند دنبال و دستگير كنند.
به گزارش پايگاه اينترنتي روزنامه «القدس»، سگ هاي اسرائيلي طوري تربيت شده اند كه هر كس كلمه مبارك الله اكبر را بر زبان بياورد از دست آنها در امان نخواهد بود.
«احمد الطيبي» نماينده عرب كنست (پارلمان) اسرائيل در اعتراض به اين موضوع خطاب به نمايندگان صهيونيست گفت: ببينيد به كجا رسيديد و چقدر سقوط كرده ايد؟! وي خطاب به يكي از آنها گفت: صورت خود را از خجالت مي پوشانيد، اما به جاي آن همه شما بايد صورت خود را از اعمال ارتش خودتان بپوشانيد.
دكتر الطيبي خطاب به صهيونيست ها گفت: از كلمه الله اكبر مي ترسيد و تلاش مي كنيد آنها را محدود كنيد، من به شما مي گويم، الله اكبر عليه شما. او در حالي كه به شدت عصباني شده بود گفت: آيا در ميان شما سگي هست كه مرا گاز بگيرد؟!

 



بازرسي بدني دختران سعودي توسط مردان

گشتي هاي منكرات عربستان براي شناسايي دختران فعال در گروه هاي افراطي داخل يك دانشگاه شده و اقدام به بازرسي بدني كردند.
به گزارش شيعه آنلاين هيئت امر به معروف و نهي از منكر عربستان به بهانه شناسايي دختران دانشجوي فعال در گروه هاي اسلام گراي تندرو داخل دانشكده دخترانه شهر دمام شده و براي شناسايي دختران و اطلاع يافتن از روابط ايشان يك پست ايست بازرسي به راه انداختند. براساس اين گزارش اين اقدام پليس مذهبي عربستان با اعتراض مسئولان دانشگاه و دختران محجبه دانشگاه روبرو شد.دراين ميان برخي از دختران دانشجو اظهار داشتند كه از وجود گشتي هاي پليس مذهبي سخت متعجب شده اند. به گفته ايشان اين گشتي ها اتومبيل افراد را در دانشگاه متوقف كرده و از سرنشينان مي خواستند تا با ارائه كارت شناسايي ارتباط خود با همراهانشان را ثابت كنند. اين درحالي است كه اين اقدام پليس مذهبي عربستان باعث شد تا بسياري از دانشجويان دختر نتوانند به كلاسهاي خود برسند.از سوي ديگر سخنگوي پليس مذهبي منطقه شرقيه عربستان طي سخناني اين اقدام را طبيعي و در حيطه وظايف مردان سازمان امر به معروف و نهي از منكر تلقي كرد.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14