(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 16 دي 1388- شماره 19552
 

حديث دشت عشق
صداي اعتراض رئيس فدراسيون واليبال هم درآمد
 
ايران- سنگاپور؛ نبرد صدرنشيني
انتقادات از قطبي به مجلس كشيده شد
 
«محمدكيهان» فدراسيون جودو را آتش زير خاكستر دانست
 
اخبار كوتاه از فوتبال
اخبار تلگرافي از فوتبال جهان
خواندني از ورزش ايران



حديث دشت عشق

به ياد دو برادر شهيد «علي محمد و اصغر كمالي»
دو برادر خوني!
شهيد «علي محمد كمالي» سال 1334 متولد شد. حرفه اش تراشكاري بود و در آن روزها بر آن بود كه از دل شب هاي ظلماني جهل به درآيد و سپيدي دانائي را با تمام وجود لمس كند پس گوش دل را به نواي آموزگار دانايي سپرد و از فيض وجود او توشه اي دوازده ساله اندوخت. پس از آن با پير خمين كه عشقش همه دين و دينش همه عشق بود همراه شد تا در جوار سفينه نجات او به سوي ساحل استقلال و آزادي پيش رود. بعد از اين امر، سال 1359، همراه زندگي را برگزيد و با يورش سبعانه يزيديان، چون دليران پاك باخته همراه با دلاور مردان جهاد سازندگي راهي دياري شد كه خاكش همه مرد آفرين بود. يك ماه دلاورانه دشمن را در آتش نامرادي سوزاند و به خاكستر يأس نشاند و با امدادرساني به مجروحان خط مقدم، در التهاب محشر پيكار، به شور آفرينان وادي توحيد پيوست. تا اينكه سرانجام در 26/2/1360 در حصر آبادان و در عمليات ثامن الائمه در اثر برخورد تركش خمپاره، نداي حق را لبيك گفت و به عرش نشينان پيوست. وي اولين شهيد خانواده اش بود و در حالي شهيد شد كه پيكر زخمي يكي از همرزمانش را در آمبولانس مي گذاشت.
برادر ديگر علي محمد، شهيد اصغر كمالي و از فعالان فرهنگي و سياسي شهر و از همرزمان شهيد احمدرباني، بنيانگذار ستاد كمك هاي مردمي و تداركات پشت جبهه در شهر خوراسگان بود.وي در سال 1333 چشم به جهان گشود و در 5 فروردين 1361 درعمليات فتح المبين پس از ماه ها دفاع شجاعانه از ميهن اسلامي در منطقه دشت عباس، ديده در نقاب خاك كشيد و روحش به ملكوت اعلي پيوست.
روحشان شاد و يادشان گرامي باد

 



صداي اعتراض رئيس فدراسيون واليبال هم درآمد
خارجي نه، از جوانان ايراني استفاده كنيد!

سرويس ورزشي -
دامنه انتقادات از حضور بازيكنان ضعيف خارجي در ليگ برتر واليبال تا آنجا ادامه يافت كه رئيس فدراسيون نيز نارضايتي خود را از وضع موجود آشكار ساخت.
ليگ برتر در جريان است. اشتياق تيم ها براي نتيجه گيري سبب شده تا تعدادي بازيكنان خارجي درجه سوم جذب ليگ شوند. همزمان با ورود خارجي ها بسياري از واليباليست هاي مستعد نوجوان و جوان به روي نيمكت ها تبعيد شوند تا كارشناسان واليبال اين اتفاق را زنگ خطري براي اين رشته پرطرفدار قلمداد كنند. در اين شرايط صداي اعتراض داورزني نيز شنيده شد. او كه افزايش تعداد تيم هاي حاضر در ليگ واليبال را فضاسازي براي درخشش استعدادها مي دانست حالا ليگ را جولانگاه تعدادي از واليباليست هاي ضعيف خارجي مي بيند!
رئيس فدراسيون واليبال با تاكيد بر اينكه ايجاد زمينه براي رشد و پرورش بازيكنان نوجوان و جوان رسالت بزرگ تيم هاي باشگاهي و مربيان و مديران آنهاست، گفت: با اين حال همچنان شاهد نيمكت نشيني هاي متوالي و متداوم اين بازيكنان هستيم. نيمكت نشيني هايي كه بدون شك ادامه آن آينده واليبال كشور را تخريب خواهد كرد. بازيكنان نوجوان و جوان شركت كننده در رقابت هاي ليگ برتر در اندك دقايقي هم كه به كار گرفته شده اند، خوب و مفيد براي تيم هاي خود كار كردند. با اين حال مربيان باشگاهي نگاهي بي تفاوت نسبت به آنها دارند. مربيان بايد به نوجوانان و جوانان اعتماد داشته و فرصت بيشتري براي بازي به آنها بدهند.
داورزني با تاكيد بر اينكه رشد و پرورش بازيكنان نوجوان و جواني كه قرار است آينده واليبال ايران را بسازند، رسالت و وظيفه مهم تيم هاي باشگاهي است، ابراز اميدواري كرد كه از اين پس نيمكت نشيني هاي اين بازيكنان به حداقل ممكن برسد.
وي رقابت هاي ليگ برتر را مورد ارزيابي قرار داد و تصريح كرد: خوشبختانه هيچ تيمي نيست كه با ديگري رقابت نداشته باشد. با اين تفاوت كه گروهي از تيم ها در بالاي جدول و گروهي ديگر در پايين جدول در رقابت با يكديگر هستند تا بتوانند فاصله هاي موجود را به حداقل رسانده يا از بين ببرند.
تيم ها با آرامش كامل و بدون ترس از باخت كار مي كنند. اين هم از حسن هاي اضافه شدن مرحله پلي آف به مسابقات ليگ برتر است، چون اين اميد را در تيم ها ايجاد كرده كه مي توانند براي پلي آف نقاط ضعف خود را كاملا پوشش داده و توانايي هاي خود را در آن مرحله تثبيت كنند. فعلا دغدغه تيم ها براي قرار گرفتن در جمع 8 تيم بالاي جدول است.رئيس فدراسيون واليبال در ادامه با اشاره به بازيكنان خارجي شركت كننده در مسابقات ليگ برتر اعلام كرد كه آنها هرگز حضوري تاثيرگذار در اين رقابت ها نداشته اند. وي در اين خصوص گفت: بسياري از بازيكنان خارجي كه جذب تيم هاي باشگاهي ما شده اند عضو تيم ملي كشورشان هستند. حتي مبلغ قرارداد برخي از آنها خيلي بالاتر از بازيكنان ايراني است. با اين حال قابل اعتماد و اطمينان كار نمي كنند وگرنه مي توانستند جايگاهي ثابت در تيم هاي خود داشته باشند يا حداقل اينكه در جريان بازي تاثيرگذار نشان دهند. سبك بازي تيم هاي ما متفاوت با واليبال بسياري از كشورهاست. به طور مثال بازيكنان ايراني معمولا سرويس هاي كنترلي بدون اشتباهي دارند در حاليكه خارجي ها در اين زمينه دچار ضعف هستند. داورزني در پايان گفت وگو از برخي بازيكنان ملي پوش انتقاد كرد و اظهار داشت: برخي از بازيكنان ملي پوش دچار افت شديدي شده اند. آنها بايد مراقب عملكرد خود باشند. هر چند كه چگونگي به كارگيري آنها و شيوه بازي هاي تيمي هم در نوع عملكرد تاثيرگذار است. در هر حال همه بازيكنان ملي پوش و غير ملي پوش بدانند كه مدام زير ذره بين فدراسيون هستند.

 



مقدماتي جام ملت هاي آسيا
ايران- سنگاپور؛ نبرد صدرنشيني

تيم ملي فوتبال ايران در شرايطي نه چندان مطلوب كه طي ساليان اخير بي سابقه بوده است، امروز در ديداري تعيين كننده براي راهيابي به مسابقات جام ملت هاي 2011 آسيا به مصاف سنگاپور مي رود.
راهيابي به مرحله نهايي مسابقات جام ملت هاي آسيا سهل الوصل ترين كار تيم ملي فوتبال ايران در سال هاي گذشته بوده است. تيم ملي ايران كه داعيه ايستادن در صف اول مدعيان آسيا را دارد، هنوز شوك ناكامي از راهيابي به جام جهاني 2010 را هضم نكرده است كه در اگر و اماي صعود به جام ملتهاي 2011 آسيا گرفتار آمده است.براي تيم قطبي همه چيز به خوبي پيش مي رفت كه شكست نابهنگام برابر اردن رخ داد.
همين باخت تمام حساب و كتاب تيم ملي را برهم ريخت و حال هر سه تيم سنگاپور، تايلند و اردن شانس صعود به جام ملتهاي آسيا از گروه 5 مرحله انتخابي اين رقابت ها را دارند. آنها با انگيزه اي مضاعف در دو ديدار آتي به ميدان خواهند آمد و بدون توجه به نام ايران براي راهيابي به جام ملتهاي آسيا تلاش خواهند كرد. اينها نشان مي دهد تيم ايران در ديدارهاي آتي تا حدودي كار دشواري را مقابل حريفان درجه 3 و 4 آسيايي پيش رو دارد.
تيم ملي فوتبال ايران در ورزشگاه بيشان شهر سنگاپور به مصاف تيم ملي فوتبال اين كشور مي رود. دو تيم ايران و سنگاپور كه با 7 و 6 امتياز به ترتيب سكوهاي اول و دوم جدول رده بندي گروه 5 مسابقات انتخابي جام ملتهاي 2011 آسيا را در اختيار دارند، در جدال براي صدرنشيني با هم روبه رو مي شوند. بله! تيم ملي ايران با سنگاپوري كه از تيم هاي درجه چهارم آسياست و در آخرين رده بندي فيفا رتبه 110 را در اختيار دارد براي صدرنشيني گروه خود رقابت خواهد كرد. تيم شانزدهم آسيا امروز رقيب اصلي تيم قطبي براي صعود به جام ملتهاي آسياست!
ملي پوشان فوتبال ايران كه در ديدار رفت مرحله انتخابي جام ملت هاي آسيا همين تيم سنگاپور را با 6 گل بدرقه كردند، بازهم در حالي مقابل اين تيم صف آرايي مي كنند كه لژيونرهاي مطرح خود را در اختيار نخواهند داشت.برنامه ديداري هفته پنجم از مرحله گروهي مسابقات فوتبال انتخابي جام ملت هاي 2011 آسيا به شرح زير است:
چهارشنبه- 16/10/88
گروه اول
¤ يمن......................... ژاپن
¤ بحرين............... هنگ كنگ
گروه دوم
¤ اندونزي................... عمان
¤ كويت.................... استراليا
گروه سوم
¤ امارات..................... مالزي
گروه چهارم
¤ چين...................... سوريه
¤ لبنان...................... ويتنام
گروه پنجم
¤ سنگاپور.................... ايران
¤ تايلند...................... اردن

 



انتقادات از قطبي به مجلس كشيده شد
بايد زمان انتخاب سرمربي تيم ملي ، نظارت صورت مي گرفت

انتقادات از حضور افشين قطبي در كادرفني تيم ملي فوتبال كشورمان تا آنجا پيش رفت كه عضو فراكسيون ورزش مجلس شوراي اسلامي مدعي شد كه مجلس بايد نقش نظارتي خود را به هنگام انتخاب قطبي براي سرمربيگري تيم ملي به كار مي گرفت.
عليرضا دهقان درباره اينكه مجلس شوراي اسلامي و به ويژه فراكسيون ورزش به دليل نگراني نسبت به وضعيت تيم ملي فوتبال با سرمربيگري افشين قطبي قصد دارد بحث انتخاب سرمربي جديد را با فدراسيون مطرح كند، اظهار داشت: من با اين گونه ورودها از سوي نمايندگان مجلس مخالف هستم. مجلس نقش نظارتي دارد و ما بايد به هنگام تصميم گيري هايي كه مي شود اين نقش را پر رنگ تر ايفا كنيم. من با دخالت در امور فدراسيون مخالف هستم. اعضاي فراكسيون ورزش نبايد تاشكستي حاصل مي شود و نتيجه بدي رقم مي خورد مصاحبه كنند و يا قصد داشته باشند در تصميم گيري ها ريز شوند. دهقان ادامه داد: بايد همان زماني كه قطبي براي سرمربيگري تيم ملي انتخاب شد اين سؤال را مطرح مي كرديم كه ايشان را براساس چه ضوابطي انتخاب كرده اند. اگر ملاك قهرماني او با تيم پرسپوليس بوده باشد بايد بگويم مربياني بوده اند كه با تيم هاي گمنام تر توانسته اند در ليگ برتر به قهرماني برسند. مجلس بايد همان زمان وارد عمل مي شد و اين سؤال را مي پرسيد.
اين نماينده مجلس با انتقاد از بعضي از اعضاي فراكسيون ورزش كه كار تخصصي ورزش نمي كنند، تصريح كرد: معتقدم براي ورود به بعضي مسائل تخصصي ورزش بايد از كارشناسان دعوت شود. بايد بعد نظارتي خود را تقويت كنيم. از اكنون بايد به فكر جام ملت هاي آسيا باشيم. نبايد يك مربي را به واسطه علاقه xو yانتخاب كنيم. اكنون زمان كمك به تيم ملي است و بايد صحبت هاي اعضاي كميته فني را هم شنيد.

 



«محمدكيهان» فدراسيون جودو را آتش زير خاكستر دانست
خزانه دار زنگ زد و گفت كناره گيري كن!

كانديداي رياست فدراسيون جودو، مدعي شد كه پيش از انتخاب خزانه دار اين فدراسيون در تماس با وي پيشنهاد داد غير از رياست هر سمتي را كه بخواهد به شرط انصراف از حضور در انتخابات در اختيارش مي گذارد ولي وي حاضر به پذيرش اين پيشنهاد نشد.
محمد كيهان در گفت وگويي كوتاه با خبرگزاري مهر گفت: اعتقاد دارم فدراسيون جودو آتش زير خاكستر است به همين دليل حاضر نيستم با فدراسيون اميني همكاري كنم. پرونده صغر سني ها هنوز باز است و مسئولان در حال بررسي اين معضل بزرگ هستند، خود اميني مدير بازنشسته است. مشكلات ديگري هم در جودو وجود دارد كه به همين خاطر اين فدراسيون آتش زير خاكستر است.
عضو پيشين شوراي فني جودو از تماس خزانه دار فدراسيون قبل از برگزاري مجمع خبر داد و افزود: وي به من پيشنهاد داد به غير از رياست هر سمتي را كه بخواهم به شرط انصراف از حضور در انتخابات در اختيارم مي گذارد ولي نمي دانست كه من بر سر جودو با هيچكس معامله نمي كنم.
كيهان در بخش ديگري از سخنان خود گفت: اصرار اميني براي بازگشت من به فدراسيون بي فايده است. با اين فدراسيون كار نمي كنم چرا كه خود اميني رئيس موقت است.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

اعتراض فدراسيون فوتبال نسبت به انتخاب داور چيني
فدراسيون فوتبال ايران در نامه اي رسمي به كنفدراسيون فوتبال آسيا به انتخاب داور چيني بازي مقابل سنگاپور اعتراض كرد.
پس از ديدار تيم هاي ملي فوتبال ايران با كره شمالي در چارچوب رقابت هاي مقدماتي جام جهاني 2010 آفريقاي جنوبي و قضاوت ضعيف داور چيني اين ديدار؛ فدراسيون فوتبال ايران به صورت رسمي از AFC درخواست كرده بود از اين پس براي مسابقات رسمي تيم ملي ايران كه در شرق آسيا برگزار مي شود، داوراني از اين منطقه انتخاب نشوند.
ذوب آهن مي تواند يوونتوس را شكست دهد!
مديرعامل باشگاه ذوب آهن اصفهان اعتقاد دارد اين تيم آنقدر آماده است كه توانايي شكست دادن يوونتوس را هم داراست!
دليلي درباره آماده سازي ذوب آهن براي مسابقات ليگ قهرمانان آسيا، گفت: ما مي توانستيم سه بازيكن خارجي براي تقويت تيم جذب كنيم كه بر اين اساس يك مهاجم آرژانتيني به خدمت گرفتيم؛ اما بنابر نظر كادر فني تيم ديگر نيازي به جذب بازيكن ديگري نداريم. كادر بازيكنان ما به لحاظ داشتن قدرت كافي براي حضور در اين مسابقات كامل است. البته ذوب آهن در گروه سختي قرار دارد؛ تيم الاتحاد عربستان در يك بازي تداركاتي يوونتوس را متوقف كرد اما خب اگر ذوب آهن هم با يوونتوس بازي مي كرد، مي برد.
سكوت دايي در باره تيم ملي ادامه دارد
سكوت علي دايي در خصوص اتفاقات تيم ملي و بركناري اش پس از ديدار با عربستان ادامه دارد. او روز گذشته نيز در تمرين پيروزي اعلام كرد درباره تيم ملي صحبت نمي كند. دايي در بخش ديگري از صحبت هايش در خصوص كنار گذاشتن عابدزاده نيز گفت: منافع پرسپوليس و آبروي خودم را بيشتر از هر چيز ديگري دوست دارم و از كساني در كادر فني استفاده مي كنم كه بيشتر به تيم خدمت كنند.
كفاشيان: فدراسيون فوتبال را با بدهي تحويل گرفتيم
علي كفاشيان در پاسخ به ادعاي رئيس اسبق اين فدراسيون كه گفته بود فدراسيون را با شش ميليارد پول تحويل دادم، گفت: من از اين پولي كه دادكان از آن سخن مي گويد، اطلاعي ندارم. اما، ما فدراسيون را با بدهي تحويل گرفتيم. بالاخره پس از مديريت دوره دادكان فدراسيون فوتبال يك سال و نيم تعليق شد و در اين مدت نيز در حال فعاليت بوده و هزينه داشته است. فدراسيون فوتبال هزينه هاي زيادي دارد و شايد اين پول در اين مدت خرج شده است.
برنامه ديدارهاي استقلال و پيروزي در جام حذفي
برنامه مسابقات جام حذفي فوتبال از سوي سازمان ليگ اعلام شد. طبق اين اعلام در روز دوشنبه نوزدهم بهمن ماه استقلال در تهران به مصاف ذرت كاران پارس آباد مي رود و در روز سه شنبه بيستم بهمن ماه نيز تيم پيروزي در بوشهر به مصاف ايران جوان مي رود.
عابدزاده: مربي استقلال نمي شوم
مربي سابق دروازه بانان تيم فوتبال پيروزي خبر حضورش در استقلال تهران را تكذيب كرد.
احمدرضا عابدزاده كه اخيراً از كادر فني تيم فوتبال پيروزي جدا شده است، گفت: «نمي دانم اين اخبار را از كجا مي آورند! بنده نه با استقلالي ها حرف زده ام و نه قصد دارم دستيار كسي شوم. تصميم گرفته ام كه كارم را به عنوان سرمربي دنبال كنم و ديگر نمي خواهم دستيار كسي باشم.»
تلاش نابغه ايراني براي ثبت نامش در كتاب گينس
روزنامه «الخليج الرياضي» در شماره روز گذشته خود از تلاش حب درويش جوان نابغه ايراني براي ثبت زدن روپايي با توپ تنيس در روز جمعه 25 دي ماه خبر داد.
مراسم هنرنمايي اين جوان ايراني قرار است در يكي از مراكز بزرگ تجاري شهر دبي با حضور نمايندگان شركت «گينس» برگزار شود.
پنجشنبه، معرفي مربيان جديد پيروزي
سرمربي تيم فوتبال پيروزي از انتخاب دو دستيار خود تا روز پنجشنبه هفته جاري خبر داد.
دايي اعلام كرد در جلساتي با حبيب كاشاني و دو گزينه دستياري خود در تيم فوتبال پيروزي تا روز پنجشنبه دو دستيار جديد خود را رسماً معرفي خواهد كرد تا قبل از بازي روز شنبه مقابل ذوب آهن به كادر فني اين تيم اضافه شوند. همچنين مقرر شد با صحبت هايي كه انجام مي شود در صورت توافق حسين عبدي در كنار تيم بماند.

 



اخبار تلگرافي از فوتبال جهان

¤ يان كولر مهاجم دو متر و دو سانتي متري اسبق تيم ملي جمهوري چك كه در مدت يك سال اخير در تيم دسته اولي سامارا روسيه بازي مي كرد با تيم دسته سومي «كن» فرانسه قراردادي 18 ماهه امضاء كرد.
¤ آلكس فرگوسن سرمربي تيم منچستر يونايتد پس از حذف تيمش از رقابت هاي جام حذفي انگليس اعلام كرد كه با تغييرات عمده اي سرخپوشان را در ديدار مرحله نيمه نهايي جام اتحاديه با منچستر سيتي به ميدان خواهد فرستاد.
¤ فابيو كاپلو سرمربي ايتاليايي تيم ملي انگليس به علت عمل جراحي از ناحيه زانو مي بايست 6 هفته به استراحت بپردازد.
¤ توماس روسيچكي هافبك 29 ساله اهل جمهوري چك آرسنال قرارداد خود را با اين تيم تا سال 2011 تمديد كرد.
¤ پاتريك ويرا هافبك فرانسوي تيم اينترميلان قصد دارد با قراردادي بالغ بر 8 ميليون يورو براي يك تيم نيم فصل راهي تيم منچستر سيتي شود.
¤ فرانچسكو توتي كاپيتان تيم رم از تمايل خود به حضور در تيم ملي ايتاليا و جام جهاني 2010 خبر داد و گفت: مي خواهم ثابت كنم كه هنوز تمام نشده ام.
¤ گوران پاندف ملي پوش مقدونيه اي و 26 ساله تيم لاتزيو به طور رسمي با عقد قراردادي تا سال 2014 به تيم اينترميلان پيوست.

 



خواندني از ورزش ايران

¤ از سوي علي زنگي آبادي سرپرست فدراسيون دوچرخه سواري و طي ابلاغ هايي جداگانه ، اعضاي جديد كميته فني فدراسيون دوچرخه سواري انتخاب شدند. هاشم راستي، مهرداد صفرزاده، اصغر خداياري، خسرو قمري، غلامحسين كوهي، علي ذبيحي، محمدرضا باجول، مجيد ناصري به همراه علي زنگي آبادي اعضاي كميته فني را تشكيل مي دهند.
¤ سرپرست و نايب رئيس فدراسيون وزنه برداري ايران جهت بازديد از نحوه برگزاري مسابقات قهرماني كشور، جمعه راهي شيراز خواهند شد.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14