(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 16 دي 1388- شماره 19552
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
رئيس قوه قضائيه در ديدار وزير دادگستري قطر خواستار تعامل حقوقي و قضايي ايران و قطر شد
سخنگوي وزارت خارجه:كاهش روابط با انگليس در دستور كار نيست
وزير علوم:اساتيد متخصص و معتقد به ولايت فقيه بايد در دانشگاه ها تدريس كنند
درخواست وزير كشور براي بازنگري در قانون احزاب
فرمانده كل ارتش: خبر تنش در مرز ايران و عراق ساخته رسانه هاي استكباري است
وال استريت ژورنال:آمريكا در اجراي تحريم هاي خود عليه ايران ناتوان است
تشييع باشكوه پيكر آيت الله علي صافي در گلپايگان
تحويل سند مالكيت آپارتمان در دفاتر خدمات الكترونيك
رئيس سازمان ثبت احوال كشور: جمعيت مردان يك ميليون نفر بيشتر از زنان
اعلام اسامي اقلام خوراكي و بهداشتي غيرمجاز
يك مقام مسئول در وزارت كشاورزي: تبخير بارندگي در ايران 3 برابر جهان است
پرداخت 14 ميليارد تومان سرانه به مدارس تهران
آغاز رقابت هاي المپياد علمي در كشور از 30 دي
استاندار فارس: هيچ فردي به دليل انتساب به شخصيت ها نبايد از تيغ عدالت مصون باشد
تزريق اعتبار جديد يك هزار ميليارد توماني دولت به بخش مسكن كشور



رئيس قوه قضائيه در ديدار وزير دادگستري قطرخواستار تعامل حقوقي و قضايي ايران و قطر شد

وزير دادگستري قطر، صبح ديروز با آيت الله آملي لاريجاني ديدار و گفت وگو كرد.
در اين ديدار آيت الله آملي لاريجاني رئيس قوه قضاييه با بيان اهميت ارتباط كشورهاي اسلامي خواستار گسترش تعامل در زمينه هاي حقوقي و قضايي شد.
رئيس قوه قضاييه با اشاره به نتايج خوبي كه در موضوع غزه و وحدت و اجماع كشورهاي اسلامي اتفاق افتاد، گفت: تعاملات خوب و مناسب ميان دو كشور جمهوري اسلامي و قطر موجب شد كه در بحث غزه به نتايج خوبي دست يابيم و كشورهاي اسلامي بايد با اتحاد خود موجب بسط و گسترش همكاري ها را فراهم آورند و روابط خوب ميان دو كشور ايران و قطر مي تواند الگوي مناسبي براي ساير كشورها باشد.
لاريجاني اتحاد كشورهاي اسلامي را موجب نااميدي دشمنان اسلام و مسلمين دانست و اظهار داشت: كتاب و سنت وجه اشتراك مسلمانان است كه بايد با تمسك به آن در جهت وحدت گام برداشت و به مقابله با دسايس و توطئه هاي استكباري پرداخت.
رئيس قوه قضاييه با اشاره به سوء استفاده از ابزار سياسي حقوق بشر از سوي قدرت هاي استكباري گفت: در بحث حقوق بشر هم به لحاظ نظري و هم عملي يك اهرم فشاري را بر عليه كشورهاي اسلامي مطرح مي كنند كه بايد در اين دو بعد مسائل كار بيشتري انجام شود و از آنجا كه نگاه اسلام به انسان متفاوت از آنچه در غرب وجود دارد، است بايد نگاه اسلام براي همگان تشريح شود.
لاريجاني با تاكيد بر استقلال مفاهيم اسلامي كه در كتاب و سنت وجود دارد، اظهار اميدواري كرد با گسترش ارتباطات و برگزاري جلسات و ديدارها كمك شاياني به ترويج اين ديدگاهها و عرضه به جهان شود و توطئه تهاجم فرهنگي غرب در كشورهاي اسلامي ناكام شود.
رئيس قوه قضاييه سطح روابط سياسي و قضايي في مابين را مناسب توصيف و اظهار كرد: بايد با گسترش روابط دو كشور بتوانيم قوي تر در جوامع بين المللي حاضر شويم و اين روابط الگوي مناسبي براي ساير كشورهاي اسلامي شود.
در اين ديدار كه مرتضي بختياري وزير دادگستري كشورمان نيز حضور داشت، حسن بن عبدالله القائم وزير دادگستري قطر با تشكر و سپاسگزاري از اظهارات آيت الله آملي لاريجاني و استقبال گرم و صميمانه وزارت دادگستري از ايشان و هيئت همراه اظهار كرد: در بسياري از مسايل دوجانبه و مربوط به جهان اسلام ما با شما وحدت نظر و اشتراك هدف داريم چه در زمينه حقوقي و قضايي و چه در زمينه مسايل تهاجم فرهنگي كه بايد در اين زمينه ها ارتباطات و روابطمان را بيش از پيش گسترش دهيم.
وزير دادگستري قطر افزود: همه مي دانند مسايلي كه از سوي غرب راجع به حقوق بشر مطرح مي شود جنبه شعاري داشته و منافع سياسي در آن نهفته است و به عنوان مثال و بهترين نمونه آن مي توان به موضع كشور سوئيس راجع به نصب مناره ها در مساجد اشاره كرد كه به درستي مي تواند نشان دهد به چه ميزاني آنان به حقوق بشر اعتقاد دارند.
وزير دادگستري قطر همچنين به تضييقات فراوان كشورهاي غربي راجع به مسلمانان اشاره كرد و گفت: اقدامات و مشكلاتي كه اين اواخر كشورهاي غربي براي مسلمانان در فرودگاههايشان ايجاد مي كنند و آنان را مورد تفتيش قرار مي دهند نشان دهنده ميزان پايبندي آنان به حقوق بشر و احترام به حقوق مسلمانان است.
به گزارش ايسنا در پايان اين جلسه وزير دادگستري قطر ضمن تشريح سيستم قضايي كشور متبوع خود اظهار اميدواري كرد كه يك موافقت نامه جديد كه در شرف تصويب و در مرحله موافقت نهايي قرار دارد به زودي پايان يابد و براي امضاي نهايي آن وزير دادگستري كشورمان به كشور قطر مسافرت كنند.
گفتني است رئيس قوه قضاييه شب سه شنبه در ديدار اعضاي كميسيون شوراهاي مجلس با وي ضمن استقبال از پيشنهاد نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در خصوص ضرورت احياي مجدد پليس قضايي اظهار داشت: لايحه احياي پليس قضايي كه قبلا يك بار در مجلس شوراي اسلامي مطرح شده و رد شده است از سياست هاي اصولي و جدي قوه قضاييه در دوره جديد است و ما اعتقاد كامل بر احياي اين نهاد براي اجراي دقيق دستورات قضايي داريم و پليس قضايي در بسياري از كشورها فعال و تحت امر قضات دادسرا در حال انجام وظيفه است.

 



سخنگوي وزارت خارجه:كاهش روابط با انگليس در دستور كار نيست

سخنگوي وزارت خارجه كشورمان اعلام كرد موضوع كاهش روابط با انگليس در دستور كار وزارت خارجه جمهوري اسلامي ايران نيست.
«رامين مهمان پرست» سخنگوي وزارت امور خارجه كشورمان در نشست هفتگي با خبرنگاران، در پاسخ به سأالي در خصوص مصوبه مجلس درباره كاهش روابط با انگليس در سطح كاردار، با بيان اينكه ما مصوبه اي در اين زمينه نداشتيم، خاطرنشان كرد: بحث كاهش يا افزايش روابط، رويه اي بسيار جدي و مسيري طولاني دارد و بايد نقطه نظرات حاكميت و دولت از جنبه هاي مختلف بررسي شود.
وي در عين حال تصريح كرد كه موضوع كاهش روابط با انگليس در دستور كار وزارت خارجه جمهوري اسلامي ايران نيست.
مهمان پرست اظهار داشت: البته ما تمامي رويكردها، اظهارات و رفتارهاي كشورهاي خارجي را با دقت و حساسيت زيرنظر خواهيم گرفت و متناسب با اين رفتارها تصميم گيري مي شود.
سخنگوي وزارت خارجه در خصوص ضرب الاجل آمريكا به ايران در بحث هسته اي تصريح كرد: ما برنامه طبيعي و فعاليتهاي صلح آميز هسته اي خود را انجام مي دهيم و چيزي مانع از ادامه كار ما نخواهد بود.
وي همچنين گفت: هيچ ضرب الاجلي معنا ندارد و اميدواريم كشورهاي ديگر به مسير تعامل برگردند.
سخنگوي دستگاه ديپلماسي در پاسخ به سأال خبرنگاري در خصوص اظهارات شب گذشته هيلاري كلينتون وزير خارجه آمريكا مبني بر اينكه هيچگونه ضرب الاجل قاطعي براي ايران جهت پاسخ دادن به موضوع سوخت هسته اي وجود ندارد، اظهار داشت: ما هم با اين نظر خانم كلينتون موافقيم و از همان ابتدا معتقد بوديم كه هرگونه تعيين ضرب الاجل از سوي طرف هاي مقابل فاقد ارزش و بي معني است.
مهمان پرست در پاسخ به سأال ديگري در خصوص سفر جان كري به تهران گفت: قبلاً هم اعلام كرده ايم كه هر وقت درخواست رسمي براي اين سفر دريافت كنيم آن را از طريق مراجع ذيربط بررسي مي كنيم.
وي درباره برخي اظهارنظرهاي ضد و نقيض مبني بر درخواست جان كري براي سفر به تهران گفت: اينكه از سوي برخي مراجع و منابع گاهي گفته مي شود كه درخواست داده شده و گاهي نيز گفته مي شود كه درخواستي مطرح نشده است خيلي مهم نيست.

 



وزير علوم:اساتيد متخصص و معتقد به ولايت فقيه بايد در دانشگاه ها تدريس كنند

دكتر كامران دانشجو تصريح كرد بايد اساتيدي در دانشگاه ها تدريس كنند كه هم متخصص باشند هم به نظام اسلامي و عمود خيمه آن يعني ولايت فقيه اعتقاد و التزام عملي داشته باشند.
وزير علوم، تحقيقات و فناوري در جريان بازديد از موسسه پژوهش و برنامه ريزي آموزش عالي و در جمع مديران، اعضاي هيئت علمي وكاركنان اين موسسه تمركز در برنامه ريزي را باعث جلوگيري از فعاليت هاي موازي خواند و افزود:براي برنامه ريزي مناسب بايد نظرات و ديدگاههاي معاونان و مديران وزارت و روساي دانشگاهها نيز لحاظ شود زيرا هم مديران اجرايي به ابعاد مختلف امور آشنايي بيشتري دارند و هم دانشگاهها و پژوهشگاههاي كشور خصوصيات متفاوتي با يكديگر دارند كه بايد مورد توجه قرار گيرد.
به گزارش مهر، وزير علوم در بيان نظام دانشگاهي كشورهاي غربي و ايران گفت: همه دانشگاههاي دنيا به دنبال كسب علم در بالاترين سطوح خود هستند و از اين حيث تفاوتي ميان دانشگاه هاي غرب و كشور ما وجود ندارد بلكه تفاوت در تربيت دانش آموختگاني است كه آنها به دنبال تربيت انساني سكولار هستند لكن هدف ما تربيت انساني معتقد به جهان بيني اسلامي و دين مدار است.
وي گفت: تفاوت دانشگاه هاي غرب و جامعه ما از نوع تعريف انسان نشأت مي گيرد كه در نگاه غرب انسان موجودي اصالتا به دنبال لذت، خودمدار و خودمحور است ولي در جهان بيني اسلامي انسان موجودي آرمانگرا، عدالت طلب و در جستجوي كمال تعريف مي شود.
دانشجو اظهار داشت: براي اينكه دانشگاه ها در مسير تربيت مبتني بر جهان بيني و ارزشهاي اسلامي گام بردارند بايد اساتيدي در دانشگاه ها تدرس كنند كه هم متخصص باشند هم به نظام اسلامي و عمود خيمه آن يعني ولايت فقيه اعتقاد و التزام عملي داشته باشند.
وزير علوم گفت: قاطبه دانشگاهيان كشور ما هوشيار، دين مدار و معتقد به ولايت فقيه هستند و قطعا ملت شريف ايران حساب افراد معدودي كه به مقدسات توهين كردند را از حساب اكثريت جامعه دانشگاهي جدا مي داند.
دانشجو گفت: قداست محيط دانشگاه به تحصيل علم، تهذيب نفس و پرورش اخلاق است لذا اگر كسي به دور از ارزش هاي جامعه و فرهنگ كشورمان كه مبتني بر فرهنگ عاشورا است با برخي اقدامات غيرديني و غيرقانوني اين قداست را خدشه دار كند از طرف مردم و مسئولين طرد خواهد شد.

 



درخواست وزير كشور براي بازنگري در قانون احزاب

مصطفي محمدنجار با شركت در جلسه كميسيون ماده 10 احزاب بر ضرورت بازنگري در قانون احزاب كشور تاكيد كرد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني وزارت كشور، وزير كشور طي سخناني در نشست كميسيون ماده 10 احزاب با بيان اينكه قانون احزاب در سال 61 يعني 27 سال پيش تصويب شده است و تاكنون نيز تغييري در آن اعمال نشده است، اظهار داشت: اين قانون هم اكنون با توجه به مقتضيات روز يك سري نقاط ضعف دارد كه بازنگري در اين قانون را ضروري مي كند.
وي تاكيد كرد: كميسيون ماده 10 احزاب بايد با كار كارشناسي دقيق و استفاده از نظرات و پيشنهادات متخصصان براي بازنگري در قانون احزاب اقدام كند و سپس اين قانون براي تصويب به مجلس شوراي اسلامي ارائه شود.
محمدنجار با بيان اينكه احزاب سياسي بايد صيانت و پاسداري از ارزش هاي الهي را سرلوحه كارهاي خويش قراردهند و تمام اعمال و رفتارهاي آنها بايد مبتني بر ارزش هاي ناب الهي باشد، تصريح كرد: احزاب بايد همواره به عنوان پل ارتباطي مردم و دولت نقش ايفا كنند.
وي يكي ديگر از وظايف احزاب را سازماندهي افراد، تجميع نيروهاي پراكنده و نيروسازي بيان كرد و گفت: اگر احزاب به اين وظايف خود عمل كنند و نيروها را در مجاري صحيح هدايت كنند نه تنها از تخريب ساختارهاي سياسي و اجتماعي جلوگيري مي كنند بلكه در راستاي حفظ و تداوم ساختارهاي سياسي و اجتماعي قدم برمي دارند.
در ابتداي اين جلسه نيز معاون سياسي وزيركشور و رئيس كميسيون ماده 10 احزاب، گزارشي از فعاليت كميسيون ماده 10 احزاب به وزير كشور ارائه كرد.
سيد صولت مرتضوي معاون سياسي وزير كشورگفت: از سال 61 تا سال 84 حدود 200 تشكل سياسي از اين كميسيون مجوز فعاليت گرفته اند در حاليكه در 4 سال گذشته يعني در دولت نهم 50 تشكل سياسي مجوز فعاليت گرفته اند كه اين نشان دهنده فعال بودن كميسيون ماده 10 احزاب است.

 



فرمانده كل ارتش: خبر تنش در مرز ايران و عراق ساخته رسانه هاي استكباري است

فرمانده كل ارتش اعلام كرد اخبار وقوع تنش و درگيري بين نيروهاي ايران و عراق در منطقه فكه صحت ندارد.
امير سرلشكر عطاءالله صالحي فرمانده كل ارتش جمهوري اسلامي ايران در حاشيه مراسم بزرگداشت پانزدهمين سالگرد شهادت امير سرلشكر شهيد منصور ستاري و همرزمانش در جمع خبرنگاران گفت: اخبار منتشر شده در روزهاي اخير درباره حضور نيروهاي عراقي در مرزهاي خوزستان به ويژه فكه و در نتيجه اختلال در امنيت اين منطقه حاصل خبرسازي هاي استكبار جهاني است.
صالحي افزود: اين اخبار هم مثل همه خبرسازي هاي استكبار جهاني، براي ايجاد اختلال در وحدت و همبستگي ملت هاي مسلمان ايران، عراق و دوستان منطقه اي ماست.
وي با بيان اينكه آنها از هر خبر جزئي سعي مي كنند آشفتگي ايجاد كنند و هيچ كدام از اين خبرهايي كه مي گويند صحت ندارد تصريح كرد:ما كارهاي نظامي عادي داريم و بدين ترتيب هم ما در مرزها هستيم و هم عراق در مرزهاي خود حضور دارد؛ همان طور كه كشورهاي ديگر نيز در مرزهاي خود همواره حضور دارند. اين خبرها مسائل جزئي مرزي است كه همواره بين مرزبانان پيش مي آيد و اصلاح مي شود.
صالحي تاكيد كرد: در حال حاضر كشورهايي مثل عراق و افغانستان در اشغال استكبار جهاني هستند و آنها هستند كه سعي مي كنند در پشت صحنه، تحريك هايي انجام دهند و ايجاد اختلال كنند.
فرمانده كل ارتش درباره وعده پيشين خود مبني بر افتتاح قريب الوقوع يك پروژه بزرگ دريايي در ارتش نيز اظهار كرد: در تلاش هستيم كه تا پيش از دهه فجر اين پروژه جديد را افتتاح كنيم.
وي بيان جزئيات اين پروژه را به زماني ديگر موكول كرد و يادآور شد: كارهاي انجام شده ثمره تلاش هايي است كه بزرگان و فرماندهان ما در ابتداي جنگ انجام دادند و امروز آن كارها به ثمر رسيده است و يك به يك در عرصه هاي مختلف شاهد شكوفايي آنها خواهيم بود.
صالحي در پايان نيز با گرامي داشت ياد و خاطره شهيد ستاري و يارانش گفت:شهيد ستاري علاوه بر اينكه يك فرمانده مقتدر نظامي بود، يك مشاور بسيار خوب براي رهبري بود. آثاري را كه ايشان و همكاران ايشان بر جاي گذاشتند و اختراعات و دستاوردهايي كه داشتند موجب شده است كه امروز شاهد بالندگي نيروي هوايي و پدافند هوايي كشور باشيم.

 



وال استريت ژورنال:آمريكا در اجراي تحريم هاي خود عليه ايران ناتوان است

سرويس سياسي -
روزنامه وال استريت ژورنال با اذعان به ناتواني آمريكا در اجراي تحريم هاي خود عليه ايران نوشت: قوانين تحريمي آن چنان متعدد و پيچيده است كه اجراي آنها مشكل شده است.
روزنامه آمريكايي وال استريت ژورنال در شماره روز گذشته خود با درج مطلبي به قلم پيترفريتچ نوشت: شركت هاي چيني كه به دليل فروش تجهيزات نظامي به ايران از تجارت در آمريكا منع شده اند به نحوي از قرار گرفتن در معرض تحريم هاي واشنگتن فرار مي كنند.
اين روزنامه به نقل از گروهي موسوم به پروژه ويسكانسين درباره كنترل تسليحات هسته اي اعلام كرد: شركت هاي چيني همچنان به تجارت با شركت هاي آمريكايي ادامه مي دهند و اين نشانه ها حاكي از اين است كه تحريم هاي آمريكا بسيار زياد و روند آن به قدري پيچيده شده كه اجراي آنها را دشوار ساخته است.
وال استريت ژورنال ادامه داد: گري ميلولين رايزن سابق وزارت دفاع آمريكا در بخش منع گسترش تسليحات هسته اي كه رياست گروه پروژه ويسكانسين را به عهده دارد اعلام كرد كه ما وقت زيادي صرف مي كنيم تا ساير كشورها را متقاعد كنيم كه بايد تحريم هاي شديدتري بر ايران اعمال كنيم و اين در حالي است كه لازم است خود ما قوانين مدون خودمان را به شكل بهتري اجرا كنيم.
نقض تحريم ها ازسوي شركت هاي چيني در حالي صورت مي گيرد كه باراك اوباما تحريم هاي جديدي را بر ضد برنامه هسته اي ايران مدنظر دارد.
اين روزنامه آمريكايي در ادامه نوشت: دفتر نظارت بر دارايي هاي خارجي وزارت خزانه داري آمريكا كه نظارت بر اجراي تحريم ها را برعهده دارد، تاكنون به هيچ وجه شركت هاي آمريكايي را كه با شركت هاي چيني تحريم شده تجارت مي كنند، جريمه نكرده است.
در همين ارتباط يك تحليلگر مصري نيز تاكيد كرد ايران بر محدود بودن تاثيرات تحريم هاي بين المللي حساب باز كرده است و اين تحريم ها سبب تقويت دولت ايران و تضعيف مخالفانش خواهد شد.
وحيد عبدالمجيد كارشناس مركز مطالعات راهبردي الاهرام مصر در برنامه پانوراما شبكه تلويزيوني العربيه كه بخش نخست آن به مسئله ايران اختصاص يافته بود عنوان كرد: «تحريم هاي بين المللي در مدت نيم قرن گذشته جز در يك مورد و آن هم درباره آفريقاي جنوبي، در ديگر موارد تاثيري نداشته است و غير از مورد آفريقاي جنوبي تمام تحريم هايي كه در شرايط مختلف و بر كشورهاي مختلف وضع شد سبب تغيير مواضع اين كشورها شد بنابراين ايران بر قدرت خود براي مهار تحريم ها حساب باز كرده است.

 



تشييع باشكوه پيكر آيت الله علي صافي در گلپايگان

سرويس شهرستانها-
تشييع پيكر آيت الله «علي صافي گلپايگاني» با حضور دهها هزار نفر از سوگواران ولايتمدار در شهر گلپايگان انجام شد.
به گزارش ايرنا، دهها هزار نفر از علاقه مندان مرجعيت كه از استانهاي مختلف به شهرستان گلپايگان عزيمت كرده بودند پيكر آيت الله صافي گلپايگاني را روي دستان خود از بيت وي به سمت آرامستان «قاضي زاهد» گلپايگان تشييع كردند.
آيت الله «شيخ لطف الله صافي گلپايگاني» برادر كوچك آيت الله «علي صافي گلپايگاني» نماز ميت را بر پيكر وي اقامه كرد.
مراسم اقامه نماز با حضور دهها هزار نفر از مردم دلسوخته و پيروان مرجعيت در آرامستان «قاضي زاهد» گلپايگان برگزار شد.
پيكر آيت الله علي صافي گلپايگاني بعد از اقامه نماز ميت در آرامستان «قاضي زاهد» گلپايگان به خاك سپرده شد.
بسياري از مقامات كشوري و لشكري از جمله حجت الاسلام والمسلمين «محمدرضا محمدي گلپايگاني» رئيس دفتر رهبر معظم انقلاب، استاندار اصفهان، استاندار قم، نماينده رئيس جمهوري، نمايندگان جمعي از مراجع تقليد و تعدادي از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي نيز در اين مراسم حضور داشتند.
مراسم ويژه اي نيز از سوي رهبر معظم انقلاب پس از خاكسپاري پيكر آيت الله علي صافي بعدازظهر سه شنبه در مسجد جامع گلپايگان برگزار شد.
تسليت مراجع و مراكز حوزوي
در پي درگذشت آيت الله علي صافي گلپايگاني جامعه مدرسين و شوراي عالي و مركز مديريت حوزه هاي علميه پيام تسليت مشتركي صادر كردند.
در اين پيام آمده است: اين عالم مجاهد عمر پربركت خويش را در راه خدمت به اسلام عزيز سپري كرد.
در بخش ديگري از اين پيام آمده است: خطابه هاي پرشور او، و شجاعت و پايمردي اش در مبارزه با رژيم ستمشاهي كه به تحمل سختي ها، فشارها و تبعيدها انجاميد و نيز قلم شيوايش در بيان حقايق اسلامي از او عالمي كم نظير پديد آورد كه هماره سرمشق مردمان در تهذيب نفس و مجاهدت علمي و عملي بود.
همچنين به گزارش پايگاه اطلاع رساني آيت الله نوري همداني اين مرجع تقليد نيز طي پيامي درگذشت آيت الله علي صافي گلپايگاني را تسليت گفت.
در بخشي از پيام آيت الله نوري همداني كه خطاب به آيت الله شيخ لطف الله صافي صادر شده آمده است: ارتحال فقيه بزرگوار حضرت آيت الله حاج شيخ علي صافي گلپايگاني كه عمر پربركت خود را در راه علوم اهل بيت عصمت «عليهم السلام» سپري كردند و در عصر با بركت حضرت آيت الله العظمي بروجردي در ميان فضلا و فقهايي كه در درس معظم له شركت مي كردند جايگاه ويژه اي داشتند و در زمان مبارزه با طاغوت قرار داشتنشان در صف مبارزين موجب دلگرمي بيشتر مبارزين و تأثيرگذار بود را به حضرتعالي تسليت مي گويم.
آيت الله لطف الله صافي نيز به مناسبت درگذشت اين مرجع تقليد پيام تسليتي صادر كرد.
در بخشي از اين پيام آمده است: شجاعت و صراحت لهجه و بي باكي از غيرخدا و زهد و قناعت و بي اعتنايي به زخارف دنيوي و استقامت در امر دين، تاريخ زندگاني اين فقيه فرزانه، همه دانستني و عبرت و درس است؛ همه جا خدا را بر خلق برگزيد و رضاي احدي را بر رضاي او مقدم نداشت و هيچ گاه از گفتن حق، ترس و واهمه اي به خود راه نمي داد؛ حتي بزرگان را موعظه و نصيحت مي كرد و آنان نيز تذكرات او را مغتنم مي شمردند.
عزاي عمومي
در استان اصفهان
همچنين به گزارش خبرنگار كيهان در اصفهان در پي درگذشت آيت الله علي صافي گلپايگاني، از طرف دكتر ذاكر اصفهاني استاندار اصفهان در اين استان 3 روز عزاي عمومي اعلام شد.

 



تحويل سند مالكيت آپارتمان در دفاتر خدمات الكترونيك

مسئول دفتر خدمات الكترونيك شهر در شرق تهران، از تحويل سند مالكيت آپارتمان در دفاتر خدمات الكترونيك خبر داد.
به گزارش روابط عمومي شهرداري منطقه 8، رضايي با اعلام اين خبر گفت: به منظور رفاه حال شهروندان و كاهش مراجعات آنان به شهرداري از اين پس سند مالكيت آپارتمان ها در دفاتر خدمات الكترونيك شهر تحويل مي شود.
وي با اشاره به خدمات دفاتر الكترونيك شهر اظهار داشت: در حال حاضر سه دفتر خدمات الكترونيك در شرق تهران وجود دارد و هر ناحيه داراي يك دفتر خدمات الكترونيك است.
رضايي گفت: صدور گواهي، پايان كار، تمديد پروانه ساختمان، ابطال پروانه ساختمان، تعويض مهندس ناظر، ثبت نام و تحويل آرم طرح ترافيك، از جمله خدمات دفاتر الكترونيك به شهروندان است.
مسئول خدمات الكترونيك شهر تصريح كرد: عوارض خودرو، مفاصا حساب خودرو و فيش عوارض نوسازي به زودي به خدمات دفاتر الكترونيك شهر نيز اضافه مي شود.
وي با اشاره به مراجعه روزانه 7 تا 10 شهروند به دفاتر خدمات الكترونيك گفت: گواهي ساختمان نوساز و عدم خلاف طي يك هفته در اين دفاتر صادر مي شود.
رضايي افزود: در حال حاضر برخي از شهروندان از خدمات دفاتر خدمات الكترونيك بي اطلاع هستند، لذا بهتر است به منظور افزايش فرهنگ استفاده شهروندان از اين دفاتر، اطلاع رساني در حد وسيع تري انجام شود.

 



رئيس سازمان ثبت احوال كشور: جمعيت مردان يك ميليون نفر بيشتر از زنان

رئيس سازمان ثبت احوال كشور: جمعيت مردان در كشور يك ميليون و 300 هزار نفر بيشتر از زنان است.
به گزارش ايسنا، محمد ناظمي اردكاني، با اعلام اينكه جمعيت كشور در حال حاضر 72 ميليون و 874 هزار و 50 نفر است، اظهار داشت: در حال حاضر تركيب جمعيتي در كشور 37 ميليون و 89 هزار و 312 نفر مرد و 35 ميليون و 784 هزار و 738 نفر زن است، لذا در تركيب جمعيتي كشور، تعداد مردها يك ميليون و 304 هزار و 574 نفر بيشتر است.

 



اعلام اسامي اقلام خوراكي و بهداشتي غيرمجاز

اداره كل نظارت بر مواد غذايي، آشاميدني، آرايشي و بهداشتي طي بخشنامه اي متعدد، توليد و توزيع و مصرف چندين قلم از كالاهاي خوراكي و بهداشتي را غيرمجاز اعلام كرد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني معاونت غذا و داروي وزارت بهداشت، صنايع غذايي و بسته بندي بركت درياني با محصولات لوبيا قرمز و مخلوط نخود و لوبيا با نام تجاري بركت درياني و صنايع غذايي و بسته بندي سلاله درياني با محصولات ماش و لوبيا با نام تجاري سلاله درياني فاقد پروانه ساخت هستند.
برپايه اين گزارش، محصولات شركت نمك كوير- نمك با نام تجاري البوسان به علت نداشتن پروانه ساخت غيرمجاز است و چاي كيسه اي با نام تجاري پيان (pian) هم فاقد هرگونه مجوز بهداشتي معتبر بوده و مشخصات جعلي بر روي ليبل محصولات درج كرده است. همچنين چاي كيسه اي واحد چاي كامياب با نام تجاري افق طلايي به علت جعل پروانه بهداشتي محصول لوبيا چيتي شركت خرم غيرمجاز است.
به گزارش ايسنا، استفاده از ادويه جات (فلفل قرمز) با نام تجاري مرواريد سبز روژان به علت جعل پروانه ساخت جعلي 4667، نمك با نام تجاري طلا به علت نداشتن هرگونه مجوزهاي بهداشتي ممنوع است.
محصولات فومن وش- پد مخصوص لاك پاك كن با نام تجاري فومن وش، صنايع بسته بندي زروند، پودر موبر با نام تجاري زروند و گروه صنعتي غذايي به چين- چاي با نام تجاري به چين فاقد هرگونه مجوزهاي بهداشتي هستند.
برپايه اين گزارش، مواد خوراكي كارگاه خانم افسانه غنچه وار- خيارشور تخميري با نام تجاري موهبت تعليق پروانه، شركت زيتون و روغن زيتون سنتي رودبار- روغن زيتون بي بو به علت جعل پروانه ساخت جعلي و نمك با نام تجاري مرواريد فاقد هرگونه مجوزهاي بهداشتي و غيرمجاز اعلام شده است.
گفتني است، شركت كيميا تابان شرق- نمك با نام تجاري نمك كريستاله هم فاقد هرگونه مجوزهاي بهداشتي و استفاده از محصولات آن ممنوع است.

 



يك مقام مسئول در وزارت كشاورزي: تبخير بارندگي در ايران 3 برابر جهان است

قزوين- خبرنگار كيهان:
بيش از 75 درصد بارندگي هاي كشور در فصول غيرآبياري رخ مي دهد به صورتي كه بارندگي در ايران كمتر از يك سوم بارندگي جهان و تبخير آن سه برابر جهان است.
معاون مدير كل نظام هاي بهره برداري وزارت جهاد كشاورزي در جلسه شوراي هماهنگي سازمان جهاد كشاورزي استان قزوين با اعلام اين خبر به پراكنش بارندگي در كشور اشاره و افزود: همچنين 75 درصد مساحت كشور در مناطق شرق و جنوب قرار دارد كه تنها 30 درصد بارندگي را دارند.
وي اظهار داشت: در حال حاضر سالانه 96 ميليارد متر مكعب آب از منابع موجود در كشور استحصال مي شود كه از اين ميزان 4/17 درصد از رودخانه ها، 3/9 درصد از قنوات، 21 درصد از چشمه ها و 3/52 درصد از منابع آبهاي زيرزميني برداشت مي شود.
عليزاده گفت: هم اكنون 52 درصد آب مورد نياز بخش كشاورزي از منابع آبهاي زيرزميني تأمين مي شود كه استحصال بي رويه از اين منابع باعث افت سفره هاي زيرزميني شده است.
وي افزود: در حال حاضر
7/86 درصد از بهره برداران كشاورزي كشور و 8/37 درصد از اراضي كشاورزي در نظام خرد و دهقاني است.
وي چالشهاي موجود در نظام بهره برداري را، خرد شدن اراضي كشاورزي، پراكندگي قطعات كشاورزي، كشاورزي معيشتي، پايين بودن درآمد كشاورزان عنوان كرد.

 



معاون پشتيباني آموزش و پرورش تهران اعلام كرد
پرداخت 14 ميليارد تومان سرانه به مدارس تهران

معاون پشتيباني سازمان آموزش و پرورش شهر تهران گفت: در سال تحصيلي جاري 14 ميليارد تومان سرانه به مدارس شهر تهران پرداخت مي شود.
فريد بني عقيل در گفتگو با مهر افزود: كل سرانه دانش آ موزي مدارس شهر تهران 21 ميليارد تومان است كه هنوز 6 ميليارد آن تامين اعتبار نشده چراكه همواره بخشي از سرانه سال تحصيلي آموزش و پرورش در بودجه سال آينده قرار مي گيرد كه براي امسال هنوز مشخص نشده است. سرانه دانش آموزي رقمي است كه صرف هزينه هاي جاري هر دانش آموز همچون پول آب، برق، گاز و... در مدرسه مي شود و از سرانه آموزشي وي كه رقمي حدود 500 هزار تومان مي شود، جدا است.
معاون پشتيباني سازمان آموزش و پرورش شهر تهران با بيان اينكه ميانگين سرانه هر دانش آموز در سال تحصيلي گذشته، 18 هزار و 100 تومان بوده است، گفت: پيش بيني ما اين است كه اين سرانه در سال تحصيلي جاري به 20 هزار تومان برسد.
اين در حالي است كه رئيس آموزش و پرورش شهر تهران عنوان كرده بود سرانه هر دانش آموز تهراني در سال تحصيلي 88-87، 28 هزار تومان بوده است.
به گفته بني عقيل، هم اكنون يك ميليون و 130 هزار دانش آموز در شهر مشغول به تحصيل هستند كه حدود 950 هزار نفر آنها در مدارس دولتي و مابقي يعني حدود 180 هزار نفر در مدارس غيردولتي درس مي خوانند كه به آنها سرانه تعلق نمي گيرد.

 



آغاز رقابت هاي المپياد علمي در كشور از 30 دي

ساري - خبرنگار كيهان:
رقابت نخبگان دانش آموزي كشور در المپيادهاي علمي ملي از 30 دي تا دوم بهمن امسال برگزار مي شود.
رئيس سازمان آموزش وپرورش مازندران با اعلام اين خبر افزود: دانش آموزان متقاضي در مرحله اول المپيادهاي علمي فيزيك، زيست، رياضيات، شيمي، نجوم و اخترفيزيك، رايانه و ادبيات در اين رقابت ها حضور دارند.
عبدالوحيد فياضي گفت: مرحله اول بيست وسومين المپياد فيزيك و سيزدهمين المپياد زيست بطور همزمان ساعت 9 صبح روز چهارشنبه 30 دي ماه جاري برگزار مي شود.
وي افزود: بيست وششمين المپياد ملي رياضي و بيستمين المپياد شيمي كشور نيز ساعت 9 صبح روزهاي اول و دوم بهمن ماه برگزار خواهد شد.
وي يادآور شد: براساس برنامه تنظيمي المپيادهاي ملي نجوم و اخترفيزيك، رايانه و ادبيات ساعت 14 روزهاي 30 دي، اول و دوم بهمن ماه در سراسر كشور برگزار مي شود.فياضي از رشد 5 درصدي داوطلبان مازندراني شركت كننده در المپيادهاي علمي خبر داد و افزود: در رقابت هاي امسال مجموعا 14 هزار و 117 داوطلب به رقابت با يكديگر مي پردازند.

 



استاندار فارس: هيچ فردي به دليل انتساب به شخصيت ها نبايد از تيغ عدالت مصون باشد

استاندار فارس گفت: هيچ فردي به واسطه انتساب به شخصيت ها نبايد از تيغ عدالت مصون باشد.
به گزارش خبرگزاري فارس از شيراز، روح الله احمدزاده پيش از ظهر روز دوشنبه در جمع مسئولان حراست استان با بيان اينكه برخي ها در شرايط فتنه دچار اشتباه مي شوند، اظهار داشت: برخي ها كه در طول 30 سال گذشته و پيش از انقلاب سوابق مبارزاتي داشتند در شرايط فتنه مردود شدند و به ورطه بي بصيرتي كشيده شدند اما مردم ما بيشتر از آن خواص از خود بصيرت نشان دادند.
وي به مسئولان حراست استان توصيه كرد كه مقوله جريان شناسي نفاق را در دستور كار قرار دهند زيرا كه اسلام بيشترين ضربه را از جريان نفاق خورده است و نفاق همواره به دنبال اثرگذاري در بطن اجتماع و فروپاشي نظام اسلامي از طريق ظاهرسازي است.
وي افزود: اهالي نفاق آنچنان ظاهرسازي مي كنند كه گويي مفسر قرآن و عامل ترين افراد به مسائل ديني هستند اما در عمل به دنبال اهداف ديگري مي گردند. احمدزاده گفت: پس از انتخابات رهبر معظم انقلاب فرمودند انتخابات صحيح است اما برخي خواص سكوت كردند و اين سكوت خفت آلود موجب شد كه عناصر ضدانقلاب به حاشيه رفته و به خود جرات عرض اندام بدهند.
استاندار فارس با بيان اينكه در ماجراي فتنه پس از انتخابات مردم از خواص جلو افتادند، ادامه داد: جالب است وقتي كه به عاشوراي حسيني توهين مي شود عده اي از خواص استخاره مي كنند كه آيا اين كار توهين بوده يا نبوده و بايد موضع گيري داشته يا نداشته باشند.
احمدزاده با اشاره به رابطه امام و امت پس از پيروزي انقلاب اسلامي تاكنون گفت: رابطه امام و رهبري با توده هاي مردم است نه با خواصي كه وقتي منافع شان در خطر مي افتد عربده كشي مي كنند؛ همان كساني كه از بركت اين انقلاب كيسه هاي خود را پر كردند و حالا در مقابل نظام مدعي شده اند، غافل از اينكه رابطه امام و امت همچنان ادامه دارد و مردم ما حامي ولايت هستند و فقط به كساني كه در ركاب ولايت باشند اجازه حكمراني مي دهند و مسئولان نيز بايد فرمايشات رهبر معظم انقلاب را در همه حوزه ها نصب العين كارها قرار دهند.
وي در بخش ديگري از سخنان خود در اين جلسه با تأكيد بر لزوم نظارت دقيق مسئولان حراست بر مديران اظهار داشت: نظارت را از خود بنده شروع كنيد و شرعا مكلف هستيد هر تخلفي از من ديديد به مقامات بالاتر گزارش كنيد، چرا كه ما آمده ايم تا مبناي كارهايمان عدالت باشد نه تبعيض و بي عدالتي.

 



با دستور رئيس جمهور صورت گرفت
تزريق اعتبار جديد يك هزار ميليارد توماني دولت به بخش مسكن كشور

ساري - خبرنگار كيهان:
بدستور رئيس جمهور يك هزار ميليارد تومان خط اعتباري جديد براي احداث مسكن در كشور گشايش يافت.
معاون مسكن شهري بنيادمسكن انقلاب اسلامي كشور با اعلام اين خبر در گردهمايي مشترك مديران بنيادمسكن و بانك مسكن مازندران افزود: اين اعتبارات در قالب تسهيلات پيش بيني شد و در اختيار بانك مسكن قرار گرفت.
جواد حق شناس از تبديل بانك مسكن به بانك تخصصي بخش مسكن در كشور خبر داد و افزود: با موافقت رئيس جمهور تعداد و شعب اين بانك در كشور به يك هزارو 600 شعبه افزايش مي يابد.
وي گفت: تاكنون بنيادمسكن در عمليات بازسازي 3 ميليون واحد مسكوني در شهرها و روستاهاي كشور مشاركت داشته است.
«حق شناس» تصريح كرد: وضعيت نابسامان بخش مسكن در قالب برنامه عملياتي ساماندهي خواهد شد.
وي يادآور شد: با هدف افزايش كيفيت ساخت و سازها در بخش مسكن برخي از راهكارهاي اجرايي نيازمند تغيير است
معاون بازسازي و مسكن روستايي بنيادمسكن كشور نيز گفت: طي برنامه پنجم توسعه سالانه 200 هزار واحد مسكوني در كشور نوسازي خواهد شد.
عزيز الله مهديان افزود: تا پايان برنامه پنجم دولت واحد مسكوني غيرمقاوم از چرخه مسكن كشور رخت برمي بندد.
وي با اشاره به افزايش حمايت هاي دولت از ساخت مسكن در روستاها گفت: دولت طي 4 سال اخير 4 هزار ميليارد تومان تسهيلات براي ساخت مسكن روستايي در كشور پرداخت كرده است.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14