(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 21 دي 1388- شماره 19556
 

حديث دشت عشق
فرار استقلال از شكست
تماشاگران استقلال خواستار بركناري مدير عامل شدند
اخبار كوتاه از فوتبال
هفته پاياني دور مقدماتي ليگ برتر كشتي آزاد
 
خواندني از ورزش ايران
قهرماني «داويد نكو» در سواحل خليج فارس
زنگي آبادي: پولي به «آلتوك» نمي دهيم تا نتيجه بگيرد
لغو قرارداد مربيان كم كار خارجي
جام ملت هاي آفريقا همچنان تلفات مي دهد
 
خداحافظي از رياست فدراسيون جانبازان و معلولان پس از 26 سال
راز موفقيت فوتبال اروپا
انجام وظيفه به هر قيمتي كه باشد!
عقب نشيني رئيس از مواضع گذشته اش در خصوص كادر فني تيم ملي
اخبار فوتبال جهان
كارشناساني كه يك شبه مربي مي شوند
كوتاه از ورزش ايران



حديث دشت عشق

به ياد بسيجي شهيد «رمضانعلي استادي محمد آبادي»
در عمليات محرم عاشورايي شد

«رمضان علي استادي محمد آبادي» در تاريخ 1/10/1333 در روستاي محمد آباد كوير در خانواده اي مذهبي ديده به دنيا گشود. دوران ابتدايي را كه پشت سرگذاشت، مجبور بود به خاطر وضعيت مالي خانواده، روزها كار كند و شب ها ادامه تحصيل بدهد.
او دوران راهنمايي را به همين روش تمام كرد و به خاطر مريضي پدر و دو برادر فلج تا دوم دبيرستان تحصيل را ادامه داد.
بعد از ازدواج در رشته پرستاري شركت نمود و موفق شد در اداره بهداشت و درمان مشغول كار شود. او هم در بيمارستان ها كار مي كرد و هم در روستا در كارهاي مردم اعم از تزريقات و پانسمان كوتاهي نمي كرد و در دوران انقلاب هم به مجروحين كمك مي كرد.
در جلسات مذهبي، تظاهرات و راهپيمايي ها شركت مي كرد. چون فردي انقلابي بود و در مقابل رژيم مي ايستاد مجدداً او را به خدمت سربازي اعزام كردند. چون امام خميني (ره) در اين زمان فرمان فرار از پادگان ها را داد، از پادگان محل خدمت خود فرار كرد و انقلاب اسلامي بعد از مدت يك ماه پيروز شد و او به كار خود در بيمارستان ادامه داد.
با آغاز جنگ، چون امام خميني (ره) فرمان تشكيل بسيج را داد ايشان در بسيج شركت كرد. بعد از مدتي در اصفهان آموزش نظامي ديد و به جبهه اعزام گرديد تا از اسلام و ملتش دفاع كند. در چند عمليات از جمله فتح بستان و عمليات بيت المقدس (فتح خرمشهر) شركت كرد كه در اين عمليات مجروح شد و با اين كه چند تركش در سر او بود و به او توصيه شده بود كه در جبهه شركت نكند اما باز هم به جبهه رفت.
درجبهه بود كه خبر تولد فرزندش را به او دادند و ايشان تلفني به همسر خود گفت نام او را فاطمه بگذاريد. رمضان علي به همسرش گفت: «اگر در اين عمليات شهيد نشدم، بعد از عمليات براي ديدن فرزندم و شما خواهم آمد». او در قرارگاه محل خدمتش براي تولد فرزندش شيريني داد و خيلي خوش حال بود كه به آرزويش رسيده است و نذرش را ادا كرده است. او با دل آرام و اراده اي محكم در عمليات محرم شركت كرد و در همان عمليات بدون آن كه فرزندش را ببيند به درجه رفيع شهادت نائل گرديد.

 



توقف سپاهان و استيل آذين، پيروزي ملوان و پاس
فرار استقلال از شكست

فرار استقلال تهران از شكست مقابل سايپا در ثانيه هاي پاياني بازي با سايپا و توقف خانگي سپاهان پس از 7 پيروزي پياپي از جمله اتفاقات مهمي بود كه در روز پاياني هفته بيست و دوم رقابتهاي فوتبال ليگ برتر رخ داد.
هفته بيست و دوم مسابقات فوتبال ليگ برتر در شرايطي عصر ديروز با برگزاري 8 ديدار به پايان رسيد كه نتيجه پنج بازي تساوي بود. در تهران تيم استقلال در ادامه بازيهاي پرنوسان و ضعيف خود تا آستانه شكست مقابل سايپا پيش رفت كه اين ديدار در ثانيه هاي پاياني با تساوي يك- يك به پايان رسيد. هواداران استقلال كه طي فصل جاري بارها در بازيهاي خانگي شعارهايي عليه كادر فني اين تيم سر مي دادند در اين ديدار شعارهاي تندي عليه واعظي آشتياني مديريت اين باشگاه سر دادند و خواستار بركناري وي از سوي رئيس جمهوري شدند. البته در اين ميان شعارهاي تند هواداران استقلال بازيكنان و مربيان اين تيم هم در امان نماندند تا مشخص شود طاقت تماشاگران اين تيم تمام شده است.
در اصفهان شاگردان امير قلعه نويي مقابل تيم فولاد خوزستان به تساوي يك-يك رضايت دادند تا سرمربي سپاهان وقفه 18روزه در ليگ را عامل توقف تيمش قلمداد كند. سپاهان در 7 بازي گذشته خود به پيروزي رسيده بود.
تيم تراكتورسازي پس از حواشي اي كه طي 10روز گذشته در خصوص رفت و آمد كمالوند پشت سر گذاشته بود با يك گل از سد پيكان گذشت تا بلكه حواشي اين تيم به حداقل برسد.
ملوان بندرانزلي در روزي كه سه بازيكن اصلي خود از جمله پژمان نوري را در اختيار نداشت در اولين ديداري كه پورغلامي را بطور رسمي به عنوان سرمربي بالاي سر خود مي ديد روي يك ضربه ايستگاهي تيم مقاومت سپاسي را در انزلي با شكست بدرقه كرد.
پاس همدان كه روزهاي خوبي را با مديرروستا پشت سر گذاشته در اهواز دست به كار بزرگي زد و تيم استقلال را با يك گل از پيش رو برداشت. در ساير ديدارها هرچند تيم هاي ابومسلم مشهد و راه آهن شهر ري در دقايق پاياني به ترتيب برابر شاهين بوشهر و استيل آذين به گل تساوي رسيدند اما كسب يك امتياز براي شاگردان مظلومي و تارتار كه به شدت خطر سقوط را احساس مي كنند در چنين ديدارهايي حكم شكست را دارد.
تيم مس كرمان نيز در شرايطي مشابه با ابومسلم و راه آهن در خانه به نتيجه اي بهتر از تساوي بدون گل مقابل صباي قم دست نيافت.نتايج كامل بازيهاي ديروز به اين شرح است:
¤ استيل آذين تهران1- راه آهن شهر ري1
گل: امير شاپورزاده (65) براي استيل آذين- رضا نورمحمدي(86) براي راه آهن
¤ مس كرمان صفر- صباي قم صفر
¤ ابومسلم خراسان 1- شاهين بوشهر1
گل: گابريل (86) براي ابومسلم- رضا سليماني (73) براي شاهين
¤ استقلال اهواز صفر- پاس همدان 1
گل: روزبه شاه عليدوست (35)
اخراج: ساشا (65) از پاس
¤ ملوان بندرانزلي1- مقاومت سپاسي شيراز صفر
گل: جلال رافخايي(41)
¤ تراكتورسازي تبريز1- پيكان قزوين صفر
گل: فرهاد خيرخواه (46-پنالتي)
¤ سپاهان اصفهان 1- فولاد خوزستان1
گل: سيدجلال حسيني(30) براي سپاهان- سيامك سرلك(32) براي فولاد
¤ سايپا كرج1- استقلال تهران1
گل: رضا خالقي فر (23) براي سايپا- حنيف عمران زاده (4+90) براي استقلال

 



تماشاگران استقلال خواستار بركناري مدير عامل شدند

عملكرد ضعيف بازيكنان استقلال در ديدارباسايپا موجب اعتراض هواداران اين تيم نسبت به مديريت باشگاه شد.
به گزارش ايسنا در صورتي كه پيش بيني مي شد با توجه به تعطيلي سه هفته اي رقابت هاي ليگ برتر تعداد زيادي از هواداران استقلال براي تشويق تيم شان به ورزشگاه آزادي بيايند اما، در خوش بينانه ترين حالت چيزي حدود 8 هزار نفر از هواداران استقلال به ورزشگاه آزادي آمدند. با اين حال همين تعداد از تماشاگران استقلال هم با توجه به عملكرد ضعيف استقلال در بازي برابر سايپا عملكرد مديريت باشگاه را زيرسوال بردند و خواستار تغييراتي در اين تيم شدند. آنها همچنين نسبت به آنچه كه بي غيرتي بازيكنان استقلال مي دانند اعتراض كردند. تماشاگران استقلال با شعار «آشتياني حيا كن، استقلال را رها كن»؛ «دواي درد آبي، رفتن آشتياني » «فوتبال علمي اين بود، دروغ بود دروغ بود» خواستار تغيير مديريت اين باشگاه شدند. اين براي نخستين بار است كه تماشاگران استقلال با چنين وسعتي خواستار جدايي واعظي آشتياني از استقلال مي شوند.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

كامراني فر در جام ملت هاي آفريقا پرچم مي زند
حسن كامراني فر، كمك داور فوتبال ايران براي قضاوت در جام ملت هاي آفريقا، به آنگولا رفت.اين كمك داور بين المللي فوتبال ايران به همراه داور عربستاني و ديگر كمك داور كشور عربستان به جام ملت هاي آفريقا اعزام مي شوند. حدود دو ماه پيش AFC از بين 6 كمك داوري كه از ليست ورود به جام جهاني حذف شده بودند، كامراني فر را براي جايگزيني يك كمك داور در يك تيم داوري ديگر انتخاب كرد.گفتني است بعد از پايان جام ملت هاي آفريقا، كميته داوران فيفا جلسات ويژه خود را براي انتخاب نهايي داوران جام جهاني 2010 خواهد داشت كه با درخشش احتمالي داور ايراني در اين رقابت ها احتمال حضور كامراني فر در ليست داوران جام جهاني هم وجود خواهد داشت.
جريمه سنگين در انتظار توره
ابراهيم توره مهاجم سنگالي تيم سپاهان كه در زمان تعطيلات ليگ برتر و براي ديدار با خانواده اش در آغاز سال نو ميلادي به سنگال رفته بود، هنوز به اصفهان بازنگشته است، موضوعي كه باعث ناراحتي مسئولان و كادر فني تيم سپاهان شده است.اين مهاجم سنگالي در ابتداي فصل جاري هم به خاطر رفتار غيرحرفه اي خود در پايبند نبودن به قرارداد رسمي اش با باشگاه سپاهان اصفهان مشمول جريمه سنگين مالي شد كه بر اين اساس 125 هزار و 500 دلار از قرارداد كسر شد، جريمه اي كه به نظر مي رسد با رفتار خوب وي در مقطعي از ليگ دچار كاهش شده بود.توره قول داده است طي امروز يا فردا به ايران بازگردد اما با توجه به شرايط فعلي، قطعا طبق قراردادش مجددا با جريمه سنگيني مواجه خواهد شد و اين احتمال هم وجود دارد جريمه قبلي اش هم بخشيده نشود.
تركي از اين هفته قضاوت مي كند
رييس اسبق كميته داوران فدراسيون فوتبال درباره برطرف شدن مشكلات محسن تركي با كميته داوران، گفت: پس از جلسه اي كه روز شنبه با حضور دبير فدراسيون، رييس سازمان ليگ، رييس كميته داوران و محسن تركي برگزار شد، تمام مشكلات و گرفتاري هاي مطرح شده، به خوبي و خوشي حل شد. تركي توضيحاتي را در اين جلسه ارايه كرد كه در مواردي حق با او بود. بنابراين اين داور در مسابقات اين هفته به قضاوتش در ليگ برتر ادامه خواهد داد. عضو كميته داوران فدراسيون همچنين بر بقاي مسعود عنايت بر پست رياست اين كميته تاكيد كرد و گفت: طبق صحبت هاي مطرح شده از سوي مسئولان فدراسيون فوتبال، آنها از هيچ داور و كارشناسي برنامه اي براي اداره كميته داوران نگرفته اند و اصلا تغيير رييس كميته در دستور كارشان نيست. لذا تا زماني كه علي كفاشيان رييس فدراسيون در جايگاهش باقي بماند، عنايت هم مسئوليت فوق را بر عهده خواهد داشت.

 



هفته پاياني دور مقدماتي ليگ برتر كشتي آزاد
همه مسابقات تشريفاتي است!
<
br>هفته پاياني از دور برگشت رقابتهاي ليگ برتر كشتي آزاد كشورمان، به لحاظ امتياز تيمي هيچ جذابيتي نخواهد داشت.
در هفته پاياني از دور مقدماتي رقابتهاي ليگ برتر كشتي آزاد كشورمان كه امروز برگزار مي شود تيمهايي به مصاف هم خواهند رفت كه نتايج حاصله توسط آنها هيچ ارزشي به لحاظ صعود تيمها از گروه هايشان نخواهد داشت. به عبارتي ديگر، همه ديدارهاي اين هفته ليگ حكم مسابقات تشريفاتي را خواهند داشت.
به هر روي در رقابتهاي اين هفته ليگ تيم گاز مازندران در ساري ميزبان تيم از پيش باخته نيروي زميني خواهد بود. به احتمال زياد اين ديدار با نتيجه اي يك طرفه به سود تيم مازندراني به پايان خواهد رسيد! اما در بروجرد تيم شركت ماكيان بروجرد ميزبان صنايع و معادن استان همدان است. همداني ها هم براي عبور از سد تيم بروجردي مشكلي ندارند. در گروه ديگر مسابقات تنها تيم بدون شكست ليگ يعني نفت تهران ميزبان تيم ضعيف منتخب ملاير است. بي شك مربيان نفت از نفرات جوان و ذخيره شان در اين ديدار استفاده كرده و به مهره هاي اصلي خود جهت حضور در مسابقات مرحله نهايي استراحت خواهند داد.
و بالاخره در آخرين ديدار تيم ناكام راه آهن خراسان پذيراي پديده ليگ يعني رشد دانه گرگان است. خراساني ها كه صعود حريف خود به مرحله نيمه نهايي را قطعي مي دانند، قصد دارند در اين ديدار نفرات بومي خود را به ميدان بفرستند؛ تا شايد پنجمين شكست را به حساب خود واريز كرده باشند!بدين ترتيب در هفته اي كه خنثي ترين هفته ليگ برتر كشتي آزاد محسوب مي شود، چهار ديدار برگزار مي شود تا تيمهاي صعود كرده به مرحله بعد و تماشاگران كشتي دوست، به انتظار آغاز رقابتهاي نيمه نهايي و پاياني بنشينند.

 



خواندني از ورزش ايران

¤بهرام افشارزاده به عنوان سرپرست كاروان ورزشي ايران در بازيهاي آسيايي گوانجگو انتخاب شد.
¤ درپي تغييرات اخير در رأس فدراسيون هاي ورزشي و شركت تجهيز، توسعه و نگهداري اماكن ورزشي، بزودي تغييراتي نيز در رأس صندوق حمايت از قهرمانان وابسته به سازمان تربيت بدني انجام خواهدشد.باتوجه به اينكه عملكرد صندوق حمايت از قهرمانان چندان مورد رضايت مسئولان سازمان قرار ندارد به نظر مي رسد بايد شاهد تغييراتي در مديريت اين مجموعه كه ارتباط مستقيمي با بدنه ورزش كشور دارد، باشيم.براساس اخبار رسيده بركناري محمدتقي خزايي مديرعامل و تعدادي از اعضاي هيئت مديره صندوق حمايت از قهرمانان قطعي است و ظرف روزهاي آينده از سوي سازمان تربيت بدني جمعي از مسئولان قبلي جاي خود را به مديران جديد و منصوب اين سازمان خواهند داد.
¤ تيم ملي هندبال كشورمان در اولين بازي تداركاتي خود براي حضور در جام ملتهاي آسيا (لبنان) برابر تيم ملي تركيه شكست خورد. تيم ملي هندبال بزرگسالان كشورمان كه براي برپايي چند ديدار تداركاتي راهي تركيه شده است در اولين ديدار تداركاتي خود با نتيجه 30 بر26 برابر تيم ملي تركيه شكست خورد. تيم ملي هندبال كشورمان در چارچوب اين ديدارهاي تداركاتي دو بازي برابر تيم هاي برتر سوپر ليگي هندبال تركيه انجام مي دهد و سپس راهي گرجستان مي شود.
¤ هادي ساعي قهرمان تكواندو المپيك وجهان و پرافتخارترين ورزشكار المپيك ايران به عنوان مدير فني تيم تكواند نوجوانان برگزيده شد. تيم نوجوانان اسفند ماه سال جاري در مسابقات كسب سهميه المپيك و پيكارهاي جهاني كه هر دو در مكزيك برگزار مي شود شركت خواهد كرد.

 



نادال شكست خورد
قهرماني «داويد نكو» در سواحل خليج فارس

رقابت هاي تنيس دوحه قطر با قهرماني نيكولاي داويدنكو به پايان رسيد.
تنيس باز 28 ساله روس اجازه نداد تا رافائل نادال اسپانيايي نخستين قهرماني اش را در سواحل خليج فارس به دست آورد. داويدنكو و نادال در فينال رقابت هاي يك ميليون دلاري دوحه درحالي به ديدار هم رفتند كه مرد شماره دو تنيس دنيا درسال جديد ميلادي بدون از دست دادن حتي يك ست رقيبانش را از پيش رو برداشته بود. رقابت اين دو در نهايت با نتيجه دو بر يك به سود داويدنكو به پايان رسيد. نكته جالب دراين ديدار آن بود كه داويدنكو ست نخست را با نتيجه 6 بر صفر به نادال واگذار كرد اما، در ادامه با پيروزي در ست هاي دوم و سوم توانست قهرماني را از آن خود كند.

 



او براي موفقيت در بازي هاي آسيايي تضمين داده است
زنگي آبادي: پولي به «آلتوك» نمي دهيم تا نتيجه بگيرد

سرپرست فدراسيون دوچرخه سواري به دنبال مذاكره با «اتو آلتوك» گفت: اين مربي براي كسب نتيجه در مسابقات قهرماني آسيا و بازيهاي آسيايي گوانگجو به ما تضمين داده است.
علي زنگي آبادي درخصوص حضور «اتو آلتوك» گفت: اين مربي اواخر هفته گذشته براي انجام پاره اي مذاكرات به تهران آمد و قرار شد تا برنامه خود را براي مربيگري در ايران به ما ارايه دهد. سرپرست فدراسيون دوچرخه سواري درپاسخ به اين سؤال كه اين مربي با داشتن سن زياد آيا براي مربيگري تيم ملي پيست ايران شرايط ايده آلي دارد يا خير؟ گفت: «التوك» يكي از متخصصان برنامه ريزي درتمرين دوچرخه سواري بوده و تخصص عمده وي دربخش استقامت است. اين مربي با گرفتن ضربان قلب و دور پاي ركابزنان به آنها برنامه مي دهد بنابراين مشكلي از بابت سن وي براي هدايت ملي پوشان نداريم. وي خاطرنشان كرد: آلتوك به ما براي كسب نتيجه اين دو مسابقه مهم قهرماني آسيا و بازيهاي آسيايي گوانگجو تضمين داده است و حتي اظهاركرده كه هيچ حقوقي تا زماني كه از كارم رضايت داشته و نتيجه عملكرد ركابزنان را ببينيد به من پرداخت نكنيد.

 



28 ميليارد تومان براي بازي هاي آسيايي گوانگجو
لغو قرارداد مربيان كم كار خارجي

چهل و چهارمين جلسه هيئت اجرايي كميته ملي المپيك در شرايطي برگزار شد كه مقرر گرديد در صورت عدم رضايت بخش بودن عملكرد مربيان خارجي ورزش، قرارداد آنها لغو شود.
در ابتداي اين نشست دبيركل كميته گزارشي كلي درخصوص برنامه ريزي ها و فعاليت هاي انجام شده براي آماده سازي تيم هاي اعزامي به گوانگجو و تحويل برنامه از سوي آنها ارائه داد تا در ادامه وضعيت بعضي از مربيان خارجي و عملكرد آنان مورد بحث و تبادل نظر قرار گيرد. در اين خصوص پس از بحث و بررسي مقرر شد در صورت عدم رضايت بخش بودن عملكرد مربيان استخدامي از تاريخ اول ژانويه قرارداد آنان خاتمه يابد.همچنين بهرام افشارزاده در ارتباط با ميزان بودجه پيش بيني شده براي كميته ملي المپيك در سال 89 تأكيد كرد: اين بودجه را در دو بخش پيش بيني كرده ايم، بخش اول مربوط به مسابقات ورزشي است. در اين بخش حدود 28 ميليارد تومان براي بازي هاي گوانگجو پيش بيني شده است. بخش دوم بودجه مربوط به اعتبارات جاري كميته ملي المپيك است كه 12 ميليارد تومان است.

 



جام ملت هاي آفريقا همچنان تلفات مي دهد
آمار كشته شده ها به عدد4 رسيد

بازيهاي جام ملت هاي آفريقا از روز گذشته در حالي آغاز شد كه باز هم همه چيز تحت الشعاع حمله مسلحانه به اتوبوس تيم ملي توگو قرارداشت تا جايي كه رسما اعلام شد آمار كشته هاي اين حمله مسلحانه به 4نفر افزايش يافته است.
روز جمعه گروهي از ياغيان مسلح آنگولا در منطقه كابيندا به اتوبوس حامل بازيكنان تيم ملي فوتبال توگو حمله كردند. در اين حادثه راننده اتوبوس در دم جان سپرد و تعدادي نيز مجروح شدند كه اكنون با درگذشت سه نفر از اين مجروحان، تعداد كشته شدگان اين حادثه به 4نفر رسيد.
آبالو آمله ته، دستيار مربي توگو و استانيسلاس اوكولو، رئيس خبرنگاران توگويي، همراه با اوبيلاله، دروازه بان دوم تيم ملي توگو نيز كه در جريان اين حادثه تير خورده بودند، درگذشته اند.
اين سه نفر روز شنبه و در جريان مداوا و براثر شدت جراحات درگذشتند.
توگو به جام ملتها بازگشت
در شرايطي كه روزنامه گاردين روز شنبه از انصراف توگو خبرداده بود اما يكي از مقامات اين تيم ديروز در گفتگو با روزنامه فرانسوي اكيپ از تصميم بازيكنان تيم ملي فوتبال اين كشور براي شركت در رقابت هاي جام ملتهاي آفريقا خبرداد.او به اين روزنامه فرانسوي گفت: ما با تمامي اعضاي تيم تصميم گرفتيم تا در نهايت روز دوشنبه (امروز) برابر غنا به ميدان برويم. تصميم بازيكنان همه بر اين بود ما نمي توانيم كشته شدگان و آسيب ديدگان را تنها بگذاريم و همانند ترسوها فرار كنيم.
او ادامه داد: اگر مي مانيم به خاطر آنهاست و اينكه نمي خواهيم افراد مسلح را خوشحالم كنيم. دولت ما به هيچ عنوان با تصميم ما موافق نيست با اين حال ما همگي تصميم گرفته ايم در اين رقابتها شركت كنيم.از سوي ديگر دولت توگو هم با صدور بيانيه اي از همتاي آنگولايي خود خواسته است كه به خاطر اين اتفاق رسما عذرخواهي كند و مسئوليت اين حادثه را برعهده بگيرد اما دولت آنگولا از انجام اين خواسته سرباز مي زند و منطقه كابيندارا (جايي كه عمليات تروريستي صورت گرفته) منطقه خود مختار مي داند.

 



خسروي وفا رفتني شد
خداحافظي از رياست فدراسيون جانبازان و معلولان پس از 26 سال

محمود خسروي وفا، رئيس كميته ملي پارالمپيك و رئيس فدراسيون جانبازان و معلولان براي شركت در انتخابات جديد رياست اين فدراسيون نام نويسي نكرده است تا پس از مدت ها از اين فدراسيون خداحافظي كند.
محمود خسروي وفا كه در شش دوره متوالي به مدت 26 سال رياست فدراسيون جانبازان و معلولان (2 سال سرپرست بوده است) را برعهده داشت و شانس نخست مديريت اين فدراسيون را براي دوره 4 ساله جديد در اختيار داشت در اقدامي غيرقابل پيش بيني در پايان مهلت نام نويسي كانديداهاي احراز پست رياست فدراسيون از ثبت نام خودداري كرد.
بر اين اساس، مهلت نام نويسي انتخابات رياست فدراسيون جانبازان و معلولان كه از يكم تا شانزدهم دي ماه ادامه داشت تنها 5 نفر براي شركت در مجمع انتخابات نام نويسي كردند كه در اين بين نامي از محمود خسروي وفا رئيس كميته پارالمپيك ديده نمي شود.
كاظم نظم ده، دانشجوي دكتراي مديريت استراتژيك كه از سال 84 تاكنون معاون بهزيستي كل كشور نيز هست و سمت رئيس هيئت جانبازان ساوجبلاغ را نيز در كارنامه كاري خود دارد يكي از جديدترين گزينه هاي ثبت نامي براي احراز پست رياست فدراسيون است.
غفور كارگري، دانشجوي دكتراي مديريت منابع انساني دانشگاه امام حسين كه حدود دو دوره از حضورش در پست نايب رئيس فدراسيون مي گذرد، يكي ديگر از جديدترين گزينه ها براي پست اين فدراسيون به شمار مي رود.«حسن محمدزاده» كارشناس تربيت بدني از دانشگاه تربيت معلم و جعفر عسگري كچوسنگي، دانشجوي كارشناسي ارشد تحقيق و ارتباطات و كرم الله عليمرادي، رئيس بركنار شده فدراسيون پزشكي ورزشي از ديگر كانديداي احراز پست فدراسيون جانبازان و معلولان به شمار مي روند.
درحالي كه براساس آيين نامه فدراسيون هاي ورزشي روساي بركنار شده حق حضور در مجامع انتخاباتي را ندارند كرم الله عليمرادي اقدام به ثبت نام براي دريافت كرسي رياست فدراسيون را كرده است. حضور وي براي شركت در انتخابات قطعي نيست چراكه عليمرادي بايد براي نام نويسي و شركت در مجمع انتخابات جانبازان و معلولان از رئيس سازمان تربيت بدني براي همين ايراد كسب مجوز كند.
مجمع انتخابات رياست فدراسيون جانبازان و معلولان هجدهم بهمن ماه با حضور 5 كانديدا به رياست حميد سجادي رئيس مركز توسعه ورزش هاي حرفه اي و قهرماني سازمان تربيت بدني برگزار خواهد شد.

 



راز موفقيت فوتبال اروپا
انجام وظيفه به هر قيمتي كه باشد!

درحالي كه تيتر اول روزنامه هاي جهان به بحران تاريخي سرما در اروپا اختصاص دارد، فوتبال اين قاره درحال پيگيري است.
«انجام وظيفه محول شده به هر قيمتي كه باشد»، جمله آغازين متن تحليلي روزنامه آس اسپانيا است كه در آن به راز پيشرفت فوتبال در قاره سبز پرداخته است. بد نيست برخي ازاين اشارات كارشناسي شده را با اوضاع فوتبال ايران مقايسه كنيم.
دراين گزارش ضمن تاكيد بر اين نكته كه پول تنها راز پيشرفت فوتبال اروپا نيست تاييد مي شود كه مسائلي مانند تعهد به كار، تعصب و جديت در انجام درست وظايف، فرهنگ مناسب آميخته با ورزش و حمايت بي دريغ مردمي از فوتبال مردمي در پيشرفت اين پديده در قاره سبز اثرگذار بوده اند.
تحليل گر آس اسپانيا در ادامه با اشاره به اين نكته كه حتي بحران سرما نيز نمي تواند برابر غول فوتبال اروپا ايستادگي كند، مي نويسد: «وقتي وضعيت فوتبال را در ساير قاره ها بررسي مي كنيم متوجه مي شويم كه فوتبال هرگز در اولويت فدراسيون ها و يا كنفدراسيون ها نيست و مسائل جوي، اقتصادي و حتي گاهي فرهنگي و سياسي نيز بر روند پيشرفت يا پسرفت فوتبال تاثيرگذار هستند.»
با نگاهي به همين روند در فوتبال ايران به وضوح مشاهده مي شود كه انجام منظم بازي هاي ليگ، تعهد مربيان و بازيكنان به قراردادهاي منعقد شده و سير عمل به تعهدات مردمي در فوتبالي كه مشخصا نبايد صاحبي جز مردم داشته باشد هرگز در اولويت نيست و تعطيلات رسمي، تغييرات آب و هوايي و مسائل فرهنگي و سياسي برنامه ليگ و حتي گاهي روند برخي پروژه هاي بزرگ ورزشي را نيز تحت تاثير خود قرار مي دهند.
در ادامه گزارش آس اسپانيا آمده است: «تمرين تيم هاي حاضر در لاليگا و ليگ دسته دوم و سوم فوتبال اسپانيا در شرايطي برگزار و پيگيري مي شود كه شدت سرما و بارش برف و باران به حد اضطرار و مرحله هشدار جدي رسيده و تيم ها حتي براي رسيدن به محل برگزاري بازي ها با اتوبوس مسيري طولاني را طي مي كنند تا تعطيلي فرودگاه ها نيز اثري در روند برگزاري بازي ها نداشته باشد.»
برخي حوادث در حاشيه فوتبال اروپا براي آنها كه به واقع و نه از روي ظاهرسازي به فكر پيشرفت فوتبال كشور هستند بايد به شدت تامل برانگيز باشد. به عنوان مثال اينكه باشگاه رئال مادريد 15 درصد از هزينه هاي اختصاص يافته براي سال جديدي ميلادي را در راستاي احداث مجموعه اي تمام حرفه اي براي پرورش وكلاي حقوقي مخصوص ورزش و فوتبال كنار مي گذارد در بديهي ترين حالت اين نكته را تداعي مي كند كه مسائل حقوقي در فوتبال حرفه اي امروز دنيا بسيار اهميت دارند و باشگاهي كه وكيل و مدير برنامه خوبي نداشته باشد از رقابت با بزرگان عقب مي افتد.
بازيكنان اروپايي پول هاي بين المللي مي گيرند و در قبال آن رفتار بين المللي از خود نشان مي دهند، آيا چنين تقابلي در فوتبال ايران وجود دارد؟!

 



عقب نشيني رئيس از مواضع گذشته اش در خصوص كادر فني تيم ملي
تشخيص بدهيم نمي توانند بركنار مي كنيم!

سرويس ورزشي- به نظر مي رسد رئيس فدراسيون فوتبال تا حدودي از مواضع گذشته خود درخصوص حمايت بي چون و چرا از كادر فني تيم ملي عقب نشيني كرده است.
او كه چندي قبل تغيير و تحول در تيم ملي را امري محال مي دانست حالا مي گويد: «تشخيص بدهيم اين كادر فني توانايي لازم را ندارد، اقدام ديگري مي كنيم.»
گزيده اي از آخرين صحبت هاي علي كفاشيان در ادامه مي آيد:
قوانين باشگاه هاي خارجي در ورزش ايران
در اولين گام خود به بررسي قوانين و حقوق باشگاه هاي كشور و تطبيق آن با قوانين كل كشور پرداخته ايم. در تلاشيم تا قوانين باشگاه هاي خارجي را با ورزش خود انطباق دهيم تا كيفيت فوتبال ما نيز همانند تيم هاي باشگاهي مطرح دنيا بالاتر برود. اميدواريم اين اقدامات ظرف 6 ماه آينده به بهترين شكل در فوتبال ايران به اجرا دربيايد.
احتمال تغيير در كادر فني تيم ملي
اعتقاد دارم كه اگر با يك كادر فني قراردادي بسته مي شود تا انتهاي آن هدف بايد به آنان فرصت داد. اگر شرايط به گونه اي پيش رود كه تشخيص بدهيم اين كادر فني توانايي لازم را ندارد، اقدام ديگري انجام مي دهيم. ما براي نظارت بر كادر تيم ملي، كميته فني تشكيل داده ايم. اين كميته تاكنون گزارشي مبني بر توانايي اين كادر فني منتشر نكرده است.

خيال عنايت راحت
كميته داوران فدراسيون فوتبال ايران متشكل از پنج عضو است كه آن ها براساس قوانين و مقررات فوتبال كار خود را انجام مي دهند و هيچ تغييري در آن صورت نمي گيرد.

 



اخبار فوتبال جهان

استعداديابي، مأموريت زيدان در آنگولا
زين الدين زيدان مرد سال سابق فوتبال جهان براي تماشاي مسابقات جام ملت هاي آفريقا راهي آنگولا شده است. كاپيتان سابق تيم ملي فرانسه كه پس از مسابقه فينال جام جهاني 2006 برابر ايتاليا كفش هاي خود را براي هميشه آويخت، مي كوشد تا از نزديك شاهد اين پيكارها بوده و در عين حال از تيم الجزاير حمايت روحي به عمل آورد. اين چهره ورزشي مسلمان كه اينك با باشگاه رئال مادريد اسپانيا همكاري دارد، فرزند خانواده الجزايري مهاجر به فرانسه است.مرد سال فوتبال جهان در سال هاي 1998، 2000 ، 2003 و در هفته هاي اخير به كرات از تيم الجزاير حمايت به عمل آورده است. همچنين او مأموريت دارد تا در صورت درخشش استعدادي ناب در اين پيكارها، اقدام به معرفي وي به باشگاه تحت قرارداد خود كند.بيست و هفتمين دوره پيكارهاي جام ملت هاي آفريقا از ديروز با حضور 16 تيم در آنگولا آغاز شده است.
آرسنال هم مشتري كمپل شد
سول كمپل گفت در صورتي كه مسئولان باشگاه آرسنال بتوانند فيليپ سندروس را بفروشند او به جمع توپچي هاي لندن خواهد پيوست.تيم هاي فوتبال منچسترسيتي و منچستريونايتد در هفته هاي اخير براي به خدمت گرفتن كمپل اعلام آمادگي كرده اند اما گويا آرسن ونگر درنظر دارد با پيشنهادي كوتاه مدت، مدافع پيشين آرسنال كه دو قهرماني ليگ برتر و سه قهرماني جام حذفي را در كارنامه دارد، به خدمت بگيرد. كمپل حدفاصل سال هاي 2001 تا 2006 در عضويت تيم فوتبال آرسنال بوده است.كمپل گفت: انتظار ندارم در هفته نخست نقل و انتقالات اتفاقي بيفتد چرا كه شماري از باشگاه ها منتظر مي مانند ببينند چه رخ مي دهد و سپس درخصوص يارگيري تصميم گيري مي كنند.سندروس كه مدتي را به عنوان يار قرضي در تيم فوتبال ميلان ايتاليا بازي كرد براي اينكه از بخت حضور در رقابت هاي جام جهاني 2010 به همراه سوئيس برخوردار باشد، نيازمند است تا به تيمي بپيوندد تا از او در تركيب اصلي استفاده شود.
هيگواين به جاي فابرگاس؟!
مقامات باشگاه رئال مادريد تلاش مي كنند مهاجم آرژانتيني خود را به علاوه 45 ميليون يورو و در ازاي مهاجم اسپانيايي آرسنال به طرف لندني تحويل دهند.فلورنتينو پرس مديرعامل باشگاه رئال مادريد يكي از مشتريان قديمي سسك فابرگاس، مهاجم اسپانيايي آرسنال لندن به شمار مي رود و قصد دارد با پيشنهاد 80 ميليون يورويي اين بازيكن را خريداري كند.آرسن ونگر هيچ جايگزيني براي فابرگاس در آرسنال نداشته و از باشگاهش خواسته با كاهش اين رقم در ازاي انتقال فابرگاس، همتاي آرژانتيني او يعني گونسالو هيگواين را در اختيار بگيرند.چنين معاوضه اي براي آرسنال بازي برد- برد است اما براي رئال مادريد مساوي است با از دست دادن بازيكن بزرگي به نام هيگواين كه در ساير بازيكنان تبليغاتي چون رونالدو و بن زما فراموش شده است.اين درحالي است كه بارسلونا همچنان در تلاش براي خريد فابرگاس است.
ويرا: مي دانم 20 ساله نيستم
پاتريك ويرا در نخستين نشست خبري اش پس از حضور در منچسترسيتي عنوان كرد: از حضور دوباره در ليگ برتر بسيار خوشحال است. اين بازيكن 33 ساله به عنوان بازيكن آزاد از اينتر راهي ليگ برتر شد و تا سال 2011 با سيتي قرارداد همكاري امضا كرد.ويرا در نشست خبري معارفه اش گفت: بسيار خوشحالم.
مدت ها پيش ليگ برتر را ترك كردم و اكنون از حضور به سيتي افتخار مي كنم. خوشحالم، چرا كه اين باشگاه بسيار باانگيزه است. بازيكن تيم ملي فوتبال فرانسه كه پيش از حضور در فوتبال ايتاليا سابقه بازي در ليگ برتر و باشگاه آرسنال را در كارنامه دارد، در پاسخ به منتقداني كه او را تمام شده مي دانند، گفت: در اين باره هيچ نگراني اي ندارم و از اعتماد به نفس فراواني برخوردارم. مي دانم كه ديگر 20 ساله نيستم اما 40 يا 45 ساله هم نيستم. مربي من را بسيار خوب مي شناسد. مي دانم كه مي توانم چيزهايي را به اين باشگاه ارائه بدهم و اميدوارم فصل موفقي از آب دربيايد. اميدوارم از حضور در اين باشگاه دوباره فرصتي پيدا كنم تا بار ديگر در تيم ملي فوتبال فرانسه به ميدان بروم.
مارادونا شبكه تلويزيوني شخصي راه اندازي مي كند
سرمربي تيم ملي فوتبال آرژانتين در نظر دارد شبكه تلويزيوني و اينترنتي شخصي راه اندازي كند. شركت On Off Holdings در نظر دارد شبكه اختصاصي ديه گو مارادونا را راه اندازي كند اما جزئيات بيشتري در اين خصوص و اينكه اين شبكه چه زماني و كجا كار خود را آغاز خواهد كرد، به ميان نيامده است. راه اندازي اين شبكه توسط مارادونا چندان عجيب به نظر نمي رسد. او در سال 2005 در برنامه اي شركت كرد تحت عنوان «شب شماره 10» كه بازديدكنندگان بسياري داشت.
فيگو: بازيكنان رئال به خودشان بيايند
ستاره سابق تيم مادريدي در صحبت هايي اعلام كرده كه بازيكنان اين تيم بايد به خود آمده و توانايي هاي واقعي شان را به معرض نمايش بگذارند.لوئيس فيگو از بازيكنان بزرگ تيم مادريدي خواست تا با اثبات توانايي هاي خود، اين تيم را به جايگاه واقعي اش نزديك تر كنند. ستاره سابق تيم ملي پرتغال كه در زمان پيوستنش از بارسلونا به رئال مادريد، با قراردادي 37 ميليون پوندي گران قيمت ترين بازيكن سال لقب گرفت در گفت وگو با مجله يوفا گفت: فكر مي كنم كه رئال مادريد تيمي بزرگ با سنت هايي بزرگ است و به بازيكنانش پرستيژ مي دهد.
فيگو در ادامه به اين نكته اشاره كرد كه تيم مادريدي كنوني را جزو مدعيان اصلي قهرماني در ليگ قهرمانان اروپا مي داند و در ادامه به اين نكته اشاره كرد كه بازيكنان كنوني رئال مي بايست نشان دهند كه رئال بي دليل به اين شهرت نرسيده است. فيگو گفت: رئال هميشه جزو مدعيان بوده و با جذب بازيكنان بزرگ فوتبال دنيا اكنون تيمش را تقويت هم كرده است. آنها فقط بايد توانايي هاي واقعي شان را در زمين مسابقه به نمايش بگذارند.

 



كارشناساني كه يك شبه مربي مي شوند
جادوي جعبه جادويي!

سرويس ورزشي - خبر خلاصه و مفيد بود «كارشناس فوتبالي»اي كه تنها چند هفته پاي ثابت يكي از برنامه هاي ورزش شبكه دوم سيما بود، از ليگ برتر و تيمي نام آشنا سر در آورد!
آقاي كارشناس كه هر هفته جناب مجري اعلام مي كرد ايشان مدرك A بين المللي دارد، بدون هيچ دردسري به نيمكت تيمي اسم و رسم دار رسيد تا يكبار ديگر ثابت شود، جعبه جادويي، واقعاً جادو مي كند!
بر چه اساسي انتخاب مي شوند؟!
همين اتفاق به ظاهر ساده بهانه خوبي است تا به اين موضوع اشاره كنيم كه اساس انتخاب كارشناس و مربي در فوتبال ايران چيست؟! چگونه است كه فردي بدون داشتن پيشينه اي مشخص در فوتبال و تنها به واسطه حضوري چند ساله در اروپا براي چند هفته روي صندلي كارشناسي مي نشيند و در خصوص فوتبال اظهارنظر مي كند؟! آيا نبايد فيلتري براي انتخاب كارشناس در برنامه هاي تلويزيوني باشد؟! و بدتر از همه اينها اينكه چگونه مي شود كه همين آقاي كارشناس يك دفعه از ليگ برتر سر در مي آورد و براحتي به جرگه مربيان مي پيوندد؟!
قراردادهاي ميليوني به واسطه حضور در تلويزيون
اين رويه غلط چند سالي است در فوتبال ايران مرسوم شده . بسياري از افرادي كه به تلويزيون دعوت مي شوند چند ماه ديگر با قراردادهاي ميليوني و در سمت مدير فني يا مربي به تيم هاي ليگ برتري مي روند، هر چند در ميان آنها بعضا افرادي چون مجيد صالح نيز بوده اند كه موفق عمل كرده اند و مصداق بارز اين موفقيت هم قهرماني استقلال و ذوب آهن با صالح در جام حذفي است.
همه آنها هميشه تيم دارند
اما جالب ترين قسمت اين ماجرا آنجاست كه اين آقايان زماني كه امور فني را عهده دار مي شوند پس از چند ماه حكم بركناري را دريافت مي كنند اما آنقدر از طريق تلويزيون «توي چشم» هستند كه در چند ماه با تيمي ديگر قرارداد امضاء مي كنند.
از مجري گري تا سرمربي شدن در تيم ملي

انتقاد يا بهتر بگوئيم بيان كردن واقعيات از سوي يكي از مربيان پايه فدراسيون فوتبال بهترين بهانه را دست رئيس كميته ذيربط داد تا با اخراج مربي مربوطه، و انتصاب يك مجري جوان به جاي وي به نوعي دين خود را به مجري يكي از برنامه هاي تلويزيوني ادا كند.
«م.ب» كه سال ها عمر خود را به عنوان مربي در تيم هاي پايه سپري كرده بود پس از حضور دوربين يكي از شبكه هاي تلويزيوني و بيان كم و كاستي ها به يكباره جاي خود را به فردي -بخوانيد مجري جوان- داد كه تنها پس از چند ماه از راه اندازي يكي از برنامه هاي ورزشي توانست با لابي هاي خود و استفاده از چند مسئول به عنوان كارشناس برنامه اش يك شبه ره صدساله را طي كند و هدايت يكي از تيم هاي پايه را برعهده بگيرد.
اين مجري جوان كه ابتدا به عنوان كمك مربي در يكي از تيم هاي ليگ دسته اولي مشغول به كار شد پس از چند ماه و خيلي آرام و بدون حاشيه با حكم رئيس كميته مربوطه سرمربي تيم زير 14، 15ساله هاي تيم ايران شد!
محمود ياوري از آن دسته كارشناسان فوتبال است كه كمتر مجال حضور در تلويزيون را پيدا مي كند اما در زمينه مربيگري يد طولايي دارد. وي در خصوص اين موضوع مي گويد : « سوژه جالبي را دنبال مي كنيد. اتفاقا خودم علاقه دارم در اين خصوص صحبت كنم. متاسفانه طي ساليان اخير بسيار اتفاق افتاده كه تعدادي از به اصطلاح كارشناسان تنها پس از چند ماه حضور در برنامه هاي ورزشي از تيم هاي فوتبال سر در مي آورند. در اين ميان ، من آنها را را مقصر نمي دانم ، مقصر كساني هستند كه از اين دسته افراد دعوت به كار مي كنند. اگر از سوي آنها دعوتي صورت نگيرد كه اين افراد نمي توانند سرخود در تيم هاي فوتبال حضور يابند! بهتر است در بررسي اين موضوع پلي هم به سر و شكل مديريت در فوتبال ايران بزنيد تا مشخص شود كه در اين فوتبال چه ها كه نمي گذرد؟!»
كارشناسي كه سرانجام «سمت» گرفت

توسعه برنامه هاي ورزشي طي دهه اخير باعث شده تا تهيه كنندگان اين برنامه ها از كارشناسان و پيشكسوتان متعددي در برنامه هاي خود در كنار مجري يا گزارشگران ورزشي استفاده كنند.
پس از استقبال از چنين رويه اي متأسفانه شاهد هستيم كه تهيه كنندگان برنامه هاي ورزشي به تدريج براي تنوع در كار خود بعضاً از كارشناساني استفاده مي كنند كه هيچ دقتي در خصوص گزينش اين افراد صورت نمي گيرد. از اين رو اين موضوع باعث شده پاي پيشكسوتاني به برنامه هاي ورزشي باز شود كه به علت دور بودن از فوتبال نتوانسته اند در چنين برنامه هايي نمره قبولي بگيرند. اين افراد با كمترين اطلاعات و تنها به خاطر اينكه در برنامه هاي ورزشي حضور داشته باشند تا بلكه درآينده اي نزديك در فلان تيم يا باشگاه صاحب «سمت» شوند پا به ميدان مي گذارند.
به طورمثال يكي از مديران فني تيم هاي پايتخت ليگ برتر تا همين چند سال پيش وقتي براي كارشناسي ديدارهاي ليگ برتر راهي تلويزيون مي شد قبل از شروع برنامه طي تماس هايي با بعضي از خبرنگاران و دوستان ورزشي خود سعي مي كرد تا در جريان آخرين تغيير و تحولات تيم ها، روش بازي هر دو تيم و... قرار بگيرد. جالب اينكه اين فرد پس از چندسال خانه نشيني به دنبال حضور در برنامه هاي ورزشي به عنوان كارشناس حالابه عنوان مدير فني روي نيمكت يكي از تيم هاي ليگ برتري نشسته است!!

 



كوتاه از ورزش ايران

ادعاي رئيس جديد انستيتو كشتي
رئيس جديد انستيتو كشتي گفت: براي تدريس در كلاس هاي آموزشي آزاد و فرنگي، مربيان خوب دنيا را به ايران مي آوريم.
سيدجواد رفوگر اظهارداشت: براي افزايش دانش مربيان مان تلاش خواهيم كرد استفاده از مربيان خوب خارجي را در اولويت هاي كار انستيتو قرار دهيم. بايد ارتباطمان با فيلا و فدراسيون و ساير كشورها افزايش پيدا كند تا بتوانيم براي تدريس در كلاس هاي آموزشي آزاد و فرنگي، خارجي هاي سرشناس و كاربلد آن را به ايران بياوريم.دبير فدراسيون كشتي در زمان رياست محمدرضا طالقاني درباره ديگر اولويت هايش در انستيتو تصريح كرد: اولين اقدام ما بررسي وضعيت موجود خواهدبود و حتما با اولويت بندي آنچه بايد در انستيتو صورت بگيرد روند منظم و قابل قبولي را طي خواهيم كرد. قطعا بيكار نخواهيم نشست و در نخستين گام بعد از جذب نيروها و سامان دادن به كميته هاي مختلف، درمورد برگزاري كلاس هاي بازآموزي مربيان اقدام خواهيم كرد. دراين كار از نيروهاي متخصص استفاده خواهيم كرد.
حدادي امروز راهي آفريقا مي شود
ركورددار پرتاب ديسك آسيا امروز به همراه دومربي روس خود راهي آفريقاي جنوبي خواهدشد.احسان حدادي امروز (شنبه) با توجه به صدور خروجي دو مربي روسي اش راهي آفريقاي جنوبي مي شود. ركورددار پرتاب ديسك ايران كه چندي پيش از اردوي روسيه بازگشته است، در اين اردو به مدت 2ماه زيرنظر بوخنسف به عنوان مربي و ايگور مزخوف به عنوان ماساژور تمرينات آمادگي خود را دنبال مي كند. حدادي در اردوي آفريقاي جنوبي پرتاب هاي خود را آغاز خواهدكرد.
تعويق مسابقات تكواندو قهرماني آسيا
مسابقات تكواندو قهرماني آسيا از ارديبهشت ماه سال آينده به زمان ديگري موكول خواهدشد. اتحاديه تكواندو آسيا برگزاري اين رقابتها را براي اواخر ارديبهشت ماه درنظرگرفته بود كه با مخالفت فدراسيون ايران مواجه شد. از آنجا كه اين پيكارها با مسابقات كشورهاي اسلامي مقارن خواهدشد، فدراسيون ايران از آسيا خواسته است تا آن را به تعويق بيندازد. به احتمال زياد اين رقابتها به اواخر خردادماه موكول خواهدشد و براي نخستين بار مسابقات نيز درآسيا همراه با كيوروگي (مبارزه) برگزار مي شود.فدراسيون ايران تصميم دارد از حضور كشورها در ايران براي حضور در بازي هاي كشورهاي اسلامي استفاده كرده و جام فجر را بعد از اين پيكارها برگزاركند.
جام بين المللي شطرنج خزر در رشت
هشتمين دوره مسابقات شطرنج آزاد بين المللي جام خزر به ميزباني رشت 20 بهمن آغاز مي شود.اين رقابتها در2 بخش زنان و مردان در 2 دور و به روش سوئيسي 20تا 27 بهمن ماه برگزار خواهدشد.اين مسابقات در دو جدول آ و ب با حضور شطرنجبازان كشورهاي مختلف درگيلان برگزار مي شود.سال گذشته 44 شطرنجباز داراي درجه بين المللي از ارمنستان، جمهوري آذربايجان، گرجستان، تركمنستان، ازبكستان و ايران در جدول آ و در جدول ب مسابقات 125 شطرنجباز درجه دار و در جدول بانوان 24 شطرنجباز درجه دار از جمهوري آذربايجان و ايران حضور داشتند.
حمايت از 10هزار خبرنگار در بازيهاي آسيايي
كميته برگزاري شانزدهمين دوره بازي هاي آسيايي 2010گوانگجو با همكاري شوراي المپيك آسيا آماده ارائه خدمات به 10هزار نماينده رسانه ها براي پوشش خبري اين دوره ازبازي هاست.مانوئل سيلوريو رئيس كميته رسانه شوراي المپيك آسيا اعلام كرد كه حدود 10هزار نماينده رسانه ها كه درشانزدهمين دوره بازي هاي آسيايي گوانگجو حضورپيدا مي كنند. تحت حمايت كميته برگزاري اين دوره از بازيها قرار مي گيرند.وي همچنين اظهارداشت: هماهنگ كردن امور وحمايت از اين تعداد كارآساني نيست؛ ولي تمام تلاش خود را براي كمك به آنها جهت ارائه اخبار بازي هاي آسيايي به سر تا سر جهان به كار خواهيم بست. شوراي المپيك آسيا به طور مداوم به منظور ترويج و توسعه ورزش هاي آسيايي با رسانه ها در تعامل است. همچنين OCA و كميته برگزاري اين دوره بازي ها نيز با يكديگر همكاري متقابل دارند. كميته برگزاري شانزدهمين دوره بازي هاي آسيايي گوانگجو يك مركزخبري بزرگ با آخرين تجهيزات و تكنولوژي براي اين دوره از بازيها فراهم كرده است تا امكانات لازم در اختيار نماينده رسانه ها قرارگيرد. بازي هاي آسيايي پاييز سال آينده درچين برگزار مي شود.
توكليان: تيم داري نكنيم بهتر است
سرمربي تيم كشتي آزاد راه آهن خراسان گفت: با ادامه شرايط فعلي اگر تيمداري نكنيم بهتر است.امير توكليان اظهار كرد: امسال خيلي اذيت شدم به جز انرژي رواني وجسمي، از خودمان نيز پول گذاشته ايم. وي ادامه داد: راه آهن دراين چند ساله همواره جزو سه تيم برتر ليگ بوده و حتي بدون ملي پوش هم روي سكو رفته ايم. اين تيم داراي قدمت، طرفدار، ورزشگاه و سالن تمرين اختصاصي است و بايد مشكل اين تيم به طور ريشه اي برطرف شود. البته با شرايط فعلي اگر تيمداري نكنيم بهتر است. توكليان درپايان گفت: چون تيم ما حذف شده درمسابقه آخر از كشتي گيراني استفاده مي كنيم كه تا به حال مسابقه نداده اند. در ديدارهاي قبلي 16 باخت انفرادي داشتيم كه اگر يكي از آن را مي برديم صعود مي كرديم ما تمام مسابقاتمان را چهار بر سه باختيم.
تقسيم تيم ملي بوكس به دو تيم!
نايب رئيس فدراسيون بوكس و مسئول برگزاري مسابقه هاي بوكس جوانان قهرماني آسيا در ايران، گفت: همه چيز آماده برگزاري باشكوه اين رقابت ها است و هيچ مشكلي وجود ندارد.منوچهر مقصود اظهار كرد: تاكنون 7 تيم هند، هنگ كنگ، چين تايپه، اردن، قزاقستان و ازبكستان براي حضور در مسابقه هاي بوكس جوانان آسيا درايران اعلام آمادگي كرده اند كه اين تعداد روز به روز بيشتر مي شود. وي افزود: پيش بيني ما اين است كه حدود 20 تا 22 تيم دراين رقابت ها شركت كنند كه اين تعداد تيم ها نشان دهنده سطح بالاي رقابت هاست. نايب رئيس فدراسيون بوكس درمورد تيم ملي بزرگسالان نيز گفت: اردوي جديد اين تيم ملي با حضور 40 بوكسور برگزار خواهد شد كه ولاديمير دورتسوف به عنوان سرمربي، اكبر احدي، غلامرضا كريمي و عليرضا استكي هم به عنوان مربي وي را همراهي مي كنند.مقصودي گفت:قصد دارم درجلسه كميته فني پيشنهادي ارائه كنم كه طي آن تيم ملي بزرگسالان به دو بخش تقسيم شود؛ بخش اول تيم اصلي باشد كه زير نظر مربي اوكرايني كارش را انجام دهد و بخش دوم هم تيمي باشد كه زير نظر اكبر احدي فعاليت كند. با تقسيم تيم ملي به دو بخش، رقابت بين آنها را افزايش مي دهيم. پس از مدتي كه اين دو تيم برنامه هاي تمريني خود را انجام دادند يك مسابقه انتخابي مي گذاريم. آن زمان است كه متوجه مي شويم هر مربي چند مرده حلاج است. اين اقدام ما براي كسب نتيجه بهتر در بازي هاي آسيايي 2010 گوانگجو چين است.
ذوب آهن ميزبان رقابتهاي بسكتبال غرب آسيا
پس از كش و قوس هاي فراوان در خصوص تعيين ميزباني مسابقات بسكتبال غرب باشگاههاي آسيا، مديرعامل باشگاه ذوب آهن از قبول ميزباني اين رقابتها توسط باشگاه ذوب آهن خبر داد.
اصغر دليلي در مورد آخرين وضعيت ميزباني ذوب آهن در باشگاه هاي بسكتبال غرب آسيا اظهار داشت: جلسه اي را با مشحون رئيس فدراسيون بسكتبال داشتيم كه نشست خيلي خوبي بود و راهكارهايي نيز ارائه شد.
وي ادامه داد: حميد سجادي معاون سازمان تربيت بدني در نامه اي به مدير تربيت بدني اصفهان دستور داد كه در هزينه هاي ميزباني به باشگاه ذوب آهن كمك كنند، اما متاسفانه ما تاكنون غلامرضا شيران مدير تربيت بدني را نديده ايم كه با او صحبت كنيم. همچنان منتظر هستيم كه يك اقدام جدي در اين زمينه صورت گيرد.مديرعامل باشگاه ذوب آهن تاكيد كرد: اگر اين كمك صورت بگيرد قطعا ذوب آهن ميزباني باشگاه هاي بسكتبال غرب آسيا را برعهده خواهد گرفت. در مورد دريافت هزينه ها از تربيت بدني نيز تاكنون چيزي مشخص شده است.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14