(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 21 دي 1388- شماره 19556
 

آب ميوه نذري ترفندي براي سرقت از خوابگاه دختران
تشكيل كارگروه براي احقاق حق شاكيان پرونده نگين غرب و شفق
برف و يخبندان همچنان در اروپا و آمريكا مي تازد
محكوميت متخصص قلابي قلب
زلزله قزوين را تكان داد
در اصفهان پيرمرد 73 ساله و همسر 59 ساله اش صاحب نخستين فرزند خود شدند
آرم هاي طرح ترافيك تا 15 فروردين سال آينده اعتبار دارند
حمايت بهزيستي از 174 هزار زن سرپرست خانوار
كشف يك ميليون نسخه غيرمجاز فيلم و بازي هاي رايانه اي
جريمه 5 ميليارد ريالي واردكننده كالاي قاچاق در اصفهان
پيرمرد 112 ساله باغ ملكي براي بار سوم دندان در آورد
افزايش 250 درصدي كشف شيشه در فرودگاه هاي كشور
حوادث كوتاه از كشور
نصب دستگاه جديد بازرسي از مسافران در اسرائيل
زلزله كاليفرنيا 25000 نفر را در تاريكي فرو برد
كلوپ هاي چند همسري در اندونزي



آب ميوه نذري ترفندي براي سرقت از خوابگاه دختران

زن جواني كه به عنوان مهمان وارد يك خوابگاه خودگردان شده بود، با بيهوش كردن اعضاي خوابگاه و سرقت اموالي به ارزش 5 ميليون تومان متواري شد.
به گزارش ايسنا، 4 تن از دانشجويان يك خوابگاه خودگردان در تهران با مراجعه به پليس از سرقت اموالشان از جمله يك دستگاه لپ تاپ، يك كيف زنانه، يك سكه بهار آزادي، 100هزارتومان وجه نقد، كارت عابربانك، يك دستگاه فلش و مدارك شناسايي خود خبر دادند.
اين در حالي بود كه كيف زنانه به سرقت رفته حاوي يك چك حامل به مبلغ دو ميليون تومان، دو دوربين عكاسي و مقداري طلا همچنين يك كارت عابربانك حاوي 600 هزار تومان پول بود كه مالباخته پس از مراجعه به بانك متوجه شده كه موجودي حساب وي به حساب ديگري منتقل شده است.
مالباختگان درباره جزئيات اين حادثه اظهار داشتند: چند ماه پيش زن جواني كه خود را «نگار» معرفي كرده بود، به عنوان ميهمان وارد اتاق آنها شد و پس از ترك خوابگاه، دو روز پيش از حادثه مجددا به اتاق آنها مراجعه كرد.
نگار كه اظهار داشته همسرش بيمار كليوي دارد و براي مداواي او بايد پول تهيه كند حدود ساعت 11شب حادثه به بهانه گرفتن پول از يكي از آشنايان همسرش، به بيرون خوابگاه رفت و زماني كه بازگشت، يك پارچ آب ميوه كه عنوان مي كرد نذري است را به همراه داشت.
«نگار» با طرح اين موضوع كه براي سلامتي شوهرش اين آب ميوه را نذر امام رضا(ع) كرده است، آب ميوه را كه تلخ مزه بود را به اعضاي اتاق تعارف كرد و زماني كه آنها علت تلخي آب ميوه را جويا شدند، وي عنوان كرد كه تلخي آن به دليل مزه گريپ فروت است.
بنابر اين گزارش اعضاي اتاق پس از خوردن آب ميوه بيهوش شدند و زماني كه به هوش آمدند متوجه سرقت اموال خود توسط «نگار» كه متواري شده بود، شدند و موضوع را به پليس اطلاع دادند.
پرونده اين سرقت از سوي پليس آگاهي در دست بررسي است و پس از گذشت يك هفته از وقوع اين سرقت، متهم اصلي پرونده همچنان فراري است.

 



قاضي پرونده خواستار شد
تشكيل كارگروه براي احقاق حق شاكيان پرونده نگين غرب و شفق

قاضي پرونده نگين غرب و شفق خواستار حضور فعالانه نمايندگان واقعي شكات اين پرونده در قالب يك كارگروه اجرايي برجسته براي احقاق حق شاكيان واقعي پرونده شد.
قاضي اين پرونده با درج اين مطلب در پايگاه اطلاع رساني دادگستري كل استان تهران اعلام كرده است: با توجه به نزديك شدن زمان پايان تحقيقات، آماده شدن پرونده براي رسيدگي نهايي و صدور حكم و نيز در اجراي دستور معاون اول قوه قضاييه و بر اساس پيشنهادات اين دادگاه، در نظر است از نقطه نظرات و حضور فعالانه نمايندگان واقعي شكات در قالب يك كارگروه برجسته در جهت احقاق حق شكات واقعي، استفاده شود.
به گفته قاضي اين پرونده، قرار است همزمان اتاق فكر قضايي متشكل از قضات برجسته دادگستري استان تهران تشكيل شود.
اين گروه نيز با در نظر گرفتن وضعيت اموال متهمان پرونده موسوم به نگين غرب و شفق (غلامرضا فروغي و رضا رياضي)، بررسي دقيق پيشنهادات موجود و نقطه نظرات، پيشنهادات قانوني و قابل اجراي خود را براي بهتر محقق شدن حقوق شكات به اين دادگاه اعلام خواهند كرد.
قاضي پرونده نگين غرب و شفق از شاكيان اين پرونده خواسته است در اسرع وقت، با تشكيل يك گردهمايي با نظارت دادگاه، حداكثر 10 نفر از نمايندگان آگاه و معتمد خود در امور حقوقي، مالي، حسابداري و ساختمان را تعيين و به صورت كتبي به اين دادگاه معرفي كنند تا مقدمات تشكيل كارگروه اصلي پرونده بلافاصله فراهم شود.

 



برف و يخبندان همچنان در اروپا و آمريكا مي تازد

موج شديد سرما در فرانسه موجب ثبت ركورد جديدي در مصرف گاز در اين كشور شده است.
به گزارش شكبه يورونيوز، ميزان مصرف گاز طبيعي طي دو روز گذشته ركورد تاريخي در فرانسه به ثبت رسانده است. بيست و چهار استان فرانسه همچنان به علت يخبندان و موج سرما در وضع اضطراري قرار گرفته اند در فرودگاه پاريس و ديگر فرودگاههاي فرانسه مسافران براي پروازهاي خود بايد ساعتها انتظار بكشند. در شهر ليون هزاران مسافر با لغو پروازهايشان مواجه شدند و شب را در فرودگاه سپري كردند.
اين در حالي است كه در آلمان نيز بخش قابل توجهي از كشورزير برف فرو رفته است. مقامات كشور از مردم تقاضا كرده اند به مدت سه تا چهار روز موادغذايي در خانه هاي خود ذخيره كنند. تردد جاده اي، ريلي، هوايي و دريايي به شدت مختل شده است و در شهر فرانكفورت بيش از دويست وبيست پرواز لغو شد.
در لهستان نيز موج سرما مشكلات عمده اي در جاده ها پديد آورده است. برق بيست وپنج هزار خانه هم در جنوب كشور همچنان قطع است.
آمريكا : يخزدگي و لغزنده بودن سطح جاده ها در آمريكا نيز باعث برخورد دهها خودرو به يكديگر شده است.
به گزارش شبكه تلويزيوني الجزيره انگليسي، در ايالت جورجيا در جنوب آمريكا برخورد خودروها در جاده ها با يكديگر بيشتر و شديدتر از بقيه مناطق آمريكا بود. فقط در يكي از جاده هاي اين ايالت بيش از بيست وهفت خودرو به علت لغزنده بودن جاده به يكديگر برخورد كردند. در اين حادثه كسي كشته نشد.
هلند: در حالي كه موج سرما سراسر اروپا را در برگرفته و مشكلات عمدي براي شهروندان اروپايي ايجاد كرده است، ساكنان برخي از كشورهاي قطبي از اين وضع نهايت بهره را مي برند.
به گزارش شبكه فرانس 24، در هلند بسياري از خيابانها يخ زده اند و مردم اين كشور كه به ورزش علاقه زيادي دارند از اين فرصت استفاده كردند تا با پاتيناژ در شهرها جابه جا شوند.
اين در حالي است كه در ساير كشورهاي اروپايي موج سرما موجب اختلاف شديد در پروازها و تردد قطارها شده است.
در اسپانيا نيز كه بارش برف پديده اي نادر است برخي ها در كنار ساحل دريا به اسكي بازي روي آوردند.

 



داديار دادسراي جرايم پزشكي خبر داد
محكوميت متخصص قلابي قلب

داديار شعبه دوم دادسراي جرايم پزشكي از محكوميت مرد فاقد تحصيلات عاليه كه خود را متخصص قلب معرفي كرده بود، خبر داد.
حميده جهانگيري با اعلام اين خبر، اظهار داشت: مردي فاقد تحصيلات عاليه خود را متخصص قلب، عضو انجمن جراحان آمريكا و فارغ التحصيل دانشكده پزشكي دانشگاه تهران معرفي و مداركي نيز در اين زمينه جعل كرده بود و با اين عناوين به كار طبابت مي پرداخت.
وي با بيان اين كه با استعلام از مراجع ذيربط مشخص شد، ادعاهاي اين پزشك قلابي كذب محض است، گفت: با دريافت گزارش از وزارت بهداشت تحقيقات در اين زمينه آغاز شد و اين متهم در دادسرا مدعي شد كه مدارك تحصيلي وي توسط نظام پزشكي معدوم شده و اين سازمان او را پزشك معرفي نمي كند.
جهانگيري با بيان اين كه اتهام اين فرد جعل پروانه مطب و استفاده از سند مجعول و دخالت در امر پزشكي است افزود: با انجام تحقيقات لازم قرار مجرميت و كيفرخواست وي صادر و بخشي از پرونده مربوط به اتهام مداخله در امر پزشكي و تأسيس مطب به دادگاه انقلاب و بخش ديگر پرونده به اتهام جعل پروانه مطب و استفاده از سند مجعول به دادگاه عمومي ارسال شده است.

 



زلزله قزوين را تكان داد

زلزله اي به بزرگي 1/4 ريشتر، حوالي آوج در استان قزوين را لرزاند.
به گزارش روز يكشنبه ايرنا از مركز لرزه نگاري موسسه ژئوفيزيك دانشگاه تهران، اين زمين لرزه در ساعت 10و22 دقيقه و 25 ثانيه يك شنبه به وقت محلي به وقوع پيوست.

 



در اصفهان پيرمرد 73 ساله و همسر 59 ساله اش صاحب نخستين فرزند خود شدند

اصفهان- خبرنگار كيهان:
در يك پديده نادر پزشكي، پيرمرد 73 ساله و همسر 59 ساله اش ساكن در يكي از روستاهاي اصفهان صاحب نخستين فرزند خود شدند.
اين زوج سالمند كه از تولد فرزندشان سر از پا نمي شناختند، اعلام كردند: حدود 50 سال از ازدواج ما مي گذرد و در اين مدت بچه دار نشديم اما با مراجعه به پزشك و از طريق عمل لقاح خارج از رحم صاحب نخستين فرزند خود شديم.
وزن «محمد حسين» پسر اين خانواده به هنگام تولد 3 كيلو و 300 گرم بود و تولد وي موجب شادماني پدر و مادر كهنسال همانند يك زوج جوان شد.
پزشك ناظر بر اين زايمان اعلام داشت: روند حاملگي اين زن كاملاً طبيعي و فرزند آنها از صحت كامل برخوردار است.
وي اضافه كرد: اين زايمان كاملاً طبيعي انجام شد و رحم مادر با داروهاي تجويزي پاسخ مثبت داد تا فرزند آنان در كهنسالي طبيعي و سالم به دنيا آيد.

 



آرم هاي طرح ترافيك تا 15 فروردين سال آينده اعتبار دارند

رئيس صدور آرم طرح ترافيك معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران گفت: آرم هاي طرح ترافيك فعلي تا 15 فروردين 89 اعتبار دارند.
غلامحسين زمان آبادي در گفت وگو با فارس با تاكيد بر اين كه هنوز قيمت آرم هاي طرح ترافيك مشخص نشده است، گفت: منتظريم شوراي عالي ترافيك جلسه اي در اين زمينه برگزار كند.
رئيس صدور آرم طرح ترافيك معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران با اشاره به اين كه همه كارها براي صدور آرم انجام شده است، گفت: منتظر تعيين قيمت آرم ها هستيم.
زمان آبادي خاطرنشان كرد: در صورتي كه قيمت ها مشخص شود، مدارك رااز واجدان شرايط دريافت و اقدامات لازم را براي صدور آرم ها آغاز مي كنيم.
وي اظهار داشت: آرم هاي طرح ترافيك فعلي تا 15 فروردين 89 اعتبار دارد ولي بايد نهايتا تا پايان امسال تكليف آرم هاي طرح ترافيك سال آينده مشخص شود.
رئيس صدور آرم طرح ترافيك معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران با اشاره به اين كه تمامي شركت ها، وزارتخانه ها و حدود 80 هزار نفر از متقاضيان منتظر تعيين قيمت آرم هاي طرح ترافيك ازسوي مراجع ذي ربط هستند، گفت: در صورتي كه قيمت آرم ها را اعلام كنند، ظرف 48 ساعت واجدان شرايط را اعلام مي كنيم.

 



حمايت بهزيستي از 174 هزار زن سرپرست خانوار

معاون امور اجتماعي سازمان بهزيستي كشور گفت: در حال حاضر 174 هزار زن سرپرست خانوار، تحت پوشش دفتر زنان و خانواده بهزيستي قرار دارند كه چنانچه تعداد هر خانواده سه نفر محاسبه شود، به طور ميانگين بيش از 500 هزار نفر از اين طريق تحت پوشش بهزيستي هستند.
علي شاكري در همايش معاونان اجتماعي سازمان بهزيستي كشور در چابهار افزود: معاونت اجتماعي سازمان بهزيستي كشور تمام توان و تلاش خود را به كار گرفته است تا جامعه به معناي واقعي توانمند شود.
وي بيان كرد: در سال جاري آموزش هاي مختلفي در جهت بازتواني افراد زيرپوشش در همه استان ها انجام شده و براي آن ها يك تا سه شغل براساس شرايط جغرافيايي محل زندگي و همچنين توانمنديشان تعريف شده است.
معاون امور اجتماعي سازمان بهزيستي كشور گفت: در كلاس هاي مهارت آموزي و مهارت زندگي يك گروه هميار هفت نفره تشكيل شده است و در حال حاضر در كل كشور 876 گروه هميار فعال هستند.
به گزارش ايسنا، شاكري با اشاره به برگزاري جشن توانمندسازي افراد تحت پوشش بهزيستي در چند شهرستان گفت: در اين راستا تعدادي از افراد تحت پوشش با كمك و همياري بهزيستي، توانمند شده و قادر به تامين نيازهاي مالي زندگيشان هستند.

 



كشف يك ميليون نسخه غيرمجاز فيلم و بازي هاي رايانه اي

بيش از يك ميليون نسخه غيرمجاز فيلم و بازي هاي رايانه اي در شهر تهران كشف شد
به گزارش واحد مركزي خبر، از ابتداي امسال تا پايان آذر، گروه هاي ستاد مبارزه با عرضه غيرمجاز محصولات سمعي و بصري و سينمايي با حضور در مناطق گوناگون شهر تهران در 400 عمليات بيش از 900 هزار لوح فشرده و بيش از 190 هزار دي وي دي كپي غيرمجاز و غيراخلاقي را كشف كردند.
همچنين بيش از 400 هزار لوح فشرده و دي و ي دي غيرمجاز بازي هاي رايانه اي نيز در بازرسي ازفروشگاه هاي عرضه كننده اين محصولات جمع آوري شده است.
در بازرسي از 2500 فروشگاه عرضه كننده محصولات سمعي و بصري و سينمايي براي 529 فروشگاهي كه اقدام به عرضه غيرمجاز اين محصولات مي كردند، اخطاريه صادر شده است.

 



جريمه 5 ميليارد ريالي واردكننده كالاي قاچاق در اصفهان

اصفهان - خبرنگار كيهان:
با كشف مقاديري كالاي قاچاق از خودروي يك قاچاقچي در اصفهان، سازمان تعزيرات حكومتي اين شهر متهم را به پرداخت بيش از 5 ميليارد ريال جزاي نقدي محكوم كرد.
به گزارش روابط عمومي سازمان تعزيرات حكومتي استان اصفهان، ماموران نيروي انتظامي پاسگاه امين آباد طي بازرسي از يك دستگاه خودروي عبوري و كنترل بارنامه آن با عنوان حمل ضايعات پلاستيك، به بار خودرو مشكوك شده و پس از بررسي دقيق آن، مقاديري پوشاك و كفش خارجي قاچاق كشف كردند.
به دنبال عدم ارايه مدارك ثبت گمركي توسط متخلف، پرونده اي در اين رابطه تشكيل و به گمرك استان ارسال شد.
پرونده فوق پس از سير مراحل قانوني جهت رسيدگي و صدور حكم به شعبه ويژه رسيدگي به جرائم قاچاق كالا و ارز تعزيرات حكومتي مستقر در گلوگاه شهيد امامي ارجاع شد.
شعبه مذكور پس از بررسي پرونده فوق، تخلف انتسابي را محرز و متهم را علاوه بر ضبط كالاي مكشوفه به پرداخت 5 ميليارد و 752 ميليون و 505 هزار و 880 ريال جزاي نقدي در حق صندوق دولت محكوم كرد.

 



پيرمرد 112 ساله باغ ملكي براي بار سوم دندان در آورد

هفتكل- خبرنگار كيهان:
پيرمرد 112 ساله شهرستان باغ ملك در دومين قرن زندگي خود براي بار سوم دندان در آورد.
«علي مراد طاهري» كه هم اكنون به همراه همسر 85 ساله اش در روستاي لالب ابوالعباس از توابع شهرستان باغ ملك زندگي مي كند در روستاي واجل بخش صيدون باغملك چشم به جهان گشود.
وي از 2 فرزندش 9 نوه دارد كه كوچكترين آنها پسربچه 4 و نيم ساله اي به نام علي است.
علي مراد در بين خواهرها و برادرهايش فرزند سوم خانواده است كه اكثر آنها دارفاني را وداع گفته اند.پياده روي روزانه، استفاده از لبنيات سالم محلي و مصرف نكردن داروهاي شيميايي از جمله دلايل طول عمر زياد اين پيرمرد بختياري است كه هم اكنون در سلامت كامل به سر مي برد.

 



افزايش 250 درصدي كشف شيشه در فرودگاه هاي كشور

رئيس پليس فرودگاه هاي كشور اعلام كرد: 418 كيلو و 194 گرم شيشه در فرودگاه هاي كشور طي 9 ماه اول سال جاري كشف شده كه 250 درصد رشد نشان مي دهد.
سردار نبي الله حيدري گفت: 662 كيلو و 759 گرم انواع مواد مخدر طي 9 ماه و 15 روز نخست امسال كشف شده كه اين ميزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته (كشف 119 كيلو و 457 گرم مواد مخدر) 454 درصد رشد داشته است.
وي اظهار داشت: از ميان مواد مخدر مكشوفه؛ 127 كيلو و 813 گرم ترياك، 28 كيلو و 408 گرم هروئين، 11 كيلو و 75 گرم حشيش، 40 كيلو و 593 گرم كراك، 49 عدد آمپول مخدر است.
رئيس پليس فرودگاه هاي كشور گفت: 85 درصد شيشه مكشوفه در فرودگاه امام خميني(ره) به دست آمده، اين ماده مخدر اكثراً از مسافران پروازهاي خارجي كه عازم كشورهاي حوزه خليج فارس، آسيا، آسياي ميانه و اروپايي بودند، كشف شده است.
وي اظهار داشت: طي 9 ماه و نيمه نخست دي ماه امسال، 31 هزار و 373 عدد قرص روانگردان كشف شد كه نسبت به مدت مشابه سال گذشته 17 درصد كاهش داشته است.
سردار حيدري افزود: 4 كيلو و 260 گرم كوكائين در فرودگاه امام خميني (ره) كشف شده، اين ماده مخدر از مسافري كه از دبي وارد تهران شده بود توسط مأمور پليس فرودگاه امام خميني (ره) كشف شده است.
رئيس پليس فرودگاه هاي كشور به فارس گفت: مواد مكشوفه اكثراً از طريق بلع و انباري به كشورهاي ديگر منتقل مي شود، طي اين مدت، 4 هزار و 320 نفر به اتهام حمل مواد مخدر دستگير شدند كه نسبت به مدت مشابه سال گذشته 6 درصد افزايش داشته است. 504 نفر از دستگير شدگان موادمخدر از زن تشكيل مي دهد.
وي در ادامه اظهار داشت: 50 كيلو و 822 گرم مواد مخدر از اتباع خارجي توسط پليس فرودگاه هاي كشور كشف شده كه 244 درصد كشفيات مواد افيوني طي اين مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.
سردار حيدري گفت: بيشترين مواد مكشوفه از اتباع خارجي شامل 36 كيلو و 927 گرم كراك و 8 كيلو و 420 گرم هروئين است طي اين مدت 13 نفر از اتباع خارجي متعلق به كشورهاي ارمنستان، ويتنام، فيليپين، قطر، بحرين، مالزي، غنا به خاطر حمل مواد مخدر دستگير شدند و بيشترين دستگيرشدگان اتباع خارجي از كشور فيليپين است.

 



حوادث كوتاه از كشور

توقيف محموله دام قاچاق
نايين- خبرنگار كيهان: از ابتداي آذرماه تا نيمه دي ماه امسال 18 محموله دامي قاچاق با بيش از 300 راس دام در نايين توقيف شد. در اين زمينه پرونده اي تشكيل و به مراجع قضايي ارجاع شد.
انهدام باندهاي غيرمجاز حفاري
كرمانشاه- ايرنا: يك باند حفاري غيرمجاز در استان كرمانشاه متلاشي شد. در اين رابطه سه نفر دستگير شدند و از آنها يك دستگاه گنج ياب كشف شد. طاين افراد در روستاي ميدان واقع در شهرستان هرسين دستگير شدند. همچنين باند ديگر حفاري غيرمجاز در كازرون كشف و منهدم شد و يك دستگاه فلزياب از آنان به دست آمد.
مرگ 2 راننده خودرو
هفتكل- خبرنگار كيهان: يك دستگاه كمپرسي حامل سنگ به علت تركيدگي يكي از لاستيك هايش از جاده منحرف و ابتدا با يك خودرو سمند و سپس با تريلر در حال تردد در جاده برخورد كرد. در اثر اين حادثه راننده سمند در دم جان سپرد و چهار نفر ديگر مجروح و به بيمارستان هاي اهواز منتقل شدند. به دنبال اين حادثه كه در كيلومتر هشت جاده هفتكل- اهواز روي داد راننده كمپرسي نيز به علت شدت جراحات وارده جان سپرد.
دستگيري افغاني هاي فاقد كارت تردد
قزوين- خبرگزاري فارس: 74 نفر از افغاني هاي فاقد كارت تردد در تاكستان دستگير شدند. همچنين 36 نفر ديگر از اين افراد در شهرستان البرز واقع در استان قزوين به دام پليس افتادند.
واژگوني پژو 206
مشهد - خبرگزاري فارس: بر اثر واژگوني يك دستگاه خودرو پژو 206 در شهرستان سبزوار راننده و سه سرنشين خودرو در دم فوت كردند. اين حادثه در دو كيلومتري داورزن سبزوار به علت بي توجهي راننده به جلو ناشي از خستگي و خواب آلودگي روي داد.
كشف داروي قاچاق
¤ در بازرسي از منزلي در مشهد تعداد 47 هزار و 410 عدد آمپول ترامادول زاكو و انواع قرص هاي متادون و آنتي هيستامين و... كشف شد. در اين رابطه يك نفر شناسايي و دستگير شد.
كلاهبردار در دام
گرگان- خبرنگار كيهان: مردي كه با استفاده از اسناد جعلي خود را مامور ادارات دولتي معرفي كرده و مبادرت به كلاهبرداري از شهروندان مي كرد در استان گلستان كشف شد. اين فرد به نام غلامرضا به بهانه تهيه گواهينامه پايه دو و پايه يكم و استخدام افراد در ادارات مبادرت به كلاهبرداري مي كرد. وي از يك نفر مبلغ يك ميليون و 500 هزار تومان وجه نقد كلاهبرداري كرده بود.
آتش زدن خودرو
زنجان- خبرنگار كيهان: اختلافات خانوادگي در زنجان باعث به آتش كشيدن خودرو وانت پيكان شد. در اين رابطه فردي به نام م- ص دستگير شد. همچنين به گزارش ديگري از زنجان يك دستگاه خودرو در شهرستان خدابنده به علت گازسوز كردن غيراستاندارد طعمه حريق شد. اين خودرو در حال سوخت گيري دچار حادثه شد اما تلفات جاني در بر نداشت.

 



نصب دستگاه جديد بازرسي از مسافران در اسرائيل

مسئولان فرودگاه تل آويو در سرزمين هاي اشغالي اقدام به نصب دستگاه جديدي براي بازرسي از مسافران هواپيماهاي اسرائيلي كردند.
به گزارش پايگاه اينترنتي «القدس»، اين دستگاه كه «بيومتري» نام دارد، بر ويژگي هاي خاص هر فرد كه در چشمان و اثر انگشت وي قرار دارد، استوار است.مسئولان صهيونيست در توجيه اقدام خود، حادثه تعرض به هواپيماي آمريكايي در ديترويت توسط يك جوان سياهپوست نيجريه اي را بهانه قرار داده اند.نصب اين دستگاه كه مانند خودپرداز بانك ها، با قرار گرفتن انگشت شخص بر روي آن، اقدام به تعيين گروه خون و بسياري از خصوصيات ژنتيك شخص مي كند، مورد اعتراض بسياري از سازمان هاي طرفدار حقوق بشر در سرزمين هاي اشغالي شده است، اما در مقابل يك مسئول بلندپايه فرودگاه گفت: ما از بهترين تجهيزات براي تشخيص هويت استفاده خواهيم كرد.وي افزود: اين دستگاه فقط براي تشخيص هويت مسافران غيراسرائيلي كه تمايل به بازرسي به صورت شستي دارند مورد استفاده قرار مي گيرد.

 



زلزله كاليفرنيا 25000 نفر را در تاريكي فرو برد

زلزله اي به قدرت 5/6 ريشتر ظهر شنبه سواحل شمالي كاليفرنيا را لرزاند و باعث قطع برق مناطق متعددي شد.
از مناطق نزديك به مركز اين زلزله تاكنون گزارشي از تلفات جاني و خسارات سنگين نرسيده است اما گفته مي شود چند نفر بر اثر شكستن شيشه ها و سقوط اجسام مجروح شده اند.چند مورد سقوط چراغ هاي راهنمايي و نشت آب از طرف ساكنان گزارش شده است.شركت برق پاسيفيك گس اند الكتريك اعلام كرد، اكنون قطع برق و خاموشي گريبانگير 25000 مشترك شده است.اين گزارش همچنين حاكيست پنج پس لرزه در پي اين زمين لرزه و در 90 دقيقه صورت گرفت كه شديدترين آن سه و هشت دهم ريشتر ثبت شد.سازمان زمين شناسي آمريكا مركز اين زمين لرزه را كه ساعت چهار و 28 دقيقه به وقت محلي روي داد، 35 كيلومتري غرب فرنديل Ferndale و 360 كيلومتري شمال غربي ساكرامنتو Sacramento در عمق 16 كيلومتري زمين اعلام كرد.گفتني است در منطقه خليج سان فرانسيسكو نيز در روزهاي پنج شنبه و جمعه دو زمين لرزه متوسط روي داد.

 



كلوپ هاي چند همسري در اندونزي

بي بي سي اعلام كرد: چند همسري به عنوان يك پديده اجتماعي در اندونزي با وجود سخت گيريهاي قانوني در حال گسترش است.
به گزارش واحد مركزي خبر به نقل از شبكه تلويزيوني بي بي سي، در اندونزي كه پرجمعيت ترين كشور اسلامي به شمار مي آيد چند همسري از نظر قانوني مجاز است ولي اين پديده براساس شرايط بسيار سختي كه در قانون تعريف شده است، امكانپذير مي شود. به تازگي باشگاهي در اندونزي پديد آمده است كه به باشگاه «چند همسري» معروف است و مي كوشد اين پديده را گسترش دهد.
اين باشگاه در ابتدا از مالزي شروع به كار كرد ولي اكنون در اندونزي نيز فعاليتهايي دارد. برخي از گردانندگان و هواداران اين باشگاه مي گويند چند همسري قدرت مديريت مردان جامعه را بيشتر مي كند.
اعضاي اين باشگاه كه در حومه جاكارتا واقع است، همواره براي آموختن درسهاي خاص درباره چند همسري گردهم مي آيند. افزون بر مردان، زنان نيز درسهايي از موفقيت در خانه اي كه چند همسري در آن وجود دارد مي آموزند و مردان زماني كه تجريه اين مسئله را دارند، به ديگر اعضاي باشگاه آموزش هاي لازم را مي دهند.
در اين باشگاه فقط مسائل زناشويي و چند همسري آموزش داده نمي شود بلكه كودكان خانواده هاي عضو اين باشگاه نيز آموزش هاي لازم براي اين كه چگونه مسلمان خوبي در آينده باشند، مي بينند. اين در حالي است كه برخي فعالان حقوق بشر و حقوق زنان تلاش مي كنند با استناد به اينكه چند همسري نوعي تبعيض و نقض حقوق زنان به شمار مي آيد، با اين پديده مبارزه كنند.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14