(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 21 دي 1388- شماره 19556
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
قانون يا بازگشت به ملوك الطوايفي؟! (يادداشت روز)
كيهان و خوانندگان
مسابقه (گفت و شنود)
مسئول سابق تسليحات هسته اي رژيم صهيونيستي:
 اسرائيل براي گرفتن بودجه بيشتر از غرب درباره برنامه اتمي ايران دروغ مي گويد
رهبر معظم انقلاب حجت الاسلام قاضي عسكر را به سمت سرپرست حجاج ايراني منصوب كردند
سخنگوي جامعه روحانيت: بيانات رهبر انقلاب ، اتمام حجت با سران فتنه و برخي خواص بود
حداد عادل: داوري مردم از حكم مراجع قضايي مهمتر است
مرتضي نبوي: طرح موضوع آشتي ملي قرار گرفتن در دام معارضه با نظام است
معاون پارلماني رئيس جمهور در ديدار با آيت الله نوري همداني:
دولت تبعات اجراي هدفمند كردن يارانه ها را كنترل مي كند
رحيميان: موسوي مثل بني صدر خود را لو داد (خبر ويژه)
خيال براندازي كودكانه بود اپوزيسيون به بدترين وضع افتاد (خبر ويژه)
مگر ما مرده باشيم كه BBC برايمان مرجع انتخاب كند (خبر ويژه)
اتاق فكر فتنه سبز بهايي از آب درآمد (خبر ويژه)
جاسوس و قاتل و ستون پنجم كه محارب نيست!! (خبر ويژه)



قانون يا بازگشت به ملوك الطوايفي؟! (يادداشت روز)

در حالي كه سيماي واقعي و بدون نقاب جريان فتنه و فريب عيان گشته است و مردم فهيم و بصير ايران اسلامي با حضور چند ده ميليوني در راهپيمايي بزرگ 9 دي بار ديگر وفاداري خود به نظام، اسلام، ولايت فقيه و قانون اساسي را به نمايش گذاشتند و خواستار برخورد قاطعانه با اغتشاشگران و آشوبگران- چه مباشران و عوامل ميداني و چه مسببان و طراحان اصلي- شدند و به تعبير مقام معظم رهبري «حجت را بر مسئولين تمام كردند» كماكان جماعتي كه مأموريت دارند -خواسته يا ناخواسته- به تطهيرسازي سران اصلي فتنه بپردازند از طرح نخ نما شده «آشتي ملي» برنگشته اند و به اصطلاح راهكار اصلي برون رفت از وقايع و حوادث پس از انتخابات- بخوانيد فتنه طرح ريزي و برنامه ريزي شده- را سازش سياسي مي دانند!
ناگفته پيداست كه تمام عقلاي عالم بر اين نكته متفق القولند كه نزاع داخلي بر وحدت ملي خدشه وارد مي كند و از همين رهگذر آشتي ملي في نفسه و بماهو «آشتي ملي» اقدامي پسنديده و انسجام آفرين است.
اما آنچه در اين ميان مغفول مانده و يا به عمد قرار بر اين است كه مغفول بماند تبيين كامل صورت مسئله و ارايه راهكاري يكسويه و جزيي نگر است. اين نوشته در پي آن نيست كه عقبه «طرح آشتي ملي» و راهكارهايي را كه در آن گنجانده شده و از سوي افراد مختلفي تا به حالا بيان و علني شده مورد واكاوي قرار دهد و به نقد مواضع سياسي اين افراد و به طور خاص جرياني كه به تكاپو افتاده تا به هر طريق ممكن طرح به اصطلاح آشتي ملي را عملياتي و اجرايي نمايد بپردازد. آنچه باعث شده تا ضرورت نگارش اين سطور عميقاً احساس شود اين مطلب است كه برخي- و به تعبير صحيح تر جرياني- با ژست استقلال در مواضع فكري و سياسي و با نگاه عاقل اندر سفيه آنچنان درباره درمان حوادث و وقايع پس از انتخابات نسخه مي پيچند كه گويي همه حقيقت در نسخه ادعايي آنها نهفته است!
طرفه آنكه بيش از همه نيز بر «حفظ نظام» و «حقوق مردم» از يكسو و رعايت موازين اسلامي از سوي ديگر تأكيد و پافشاري دارند؛ اما در عين حال از افعال و اعمال مجرمانه اي كه خسارات مادي و معنوي سنگيني را بر آحاد ملت و نظام وارد نموده به راحتي عبور مي كنند. از همين روي؛ ذكر نكاتي درباره تبعات حقوقي طرح آشتي ملي كه به عنوان راهكار برون رفت از شرايط موجود كشور بر روي آن مانور داده مي شود خالي از لطف نيست:
1- آشوبگران و فتنه انگيزان در طي 7 ماه گذشته يك سلسله افعال مجرمانه مرتكب شده اند كه هيچ فرد و گروه و تشكلي قادر نيست آنها را انكار نمايد. اردوكشي هاي خياباني و غيرقانوني و خسارت به اموال خصوصي و عمومي و آتش زدن سطل زباله ها و وسايل نقليه تا تخريب بانك ها و ساختمان ها و اخلال در امنيت اجتماعي تنها بخشي از اين افعال مجرمانه است.
همچنين هجمه و ضربه به دو ركن ركين نظام يعني جمهوريت و اسلاميت جرم بزرگي است كه آحاد ملت با حضور ميليوني خود در صحنه اين پيام را به مسئولان دادند كه تحت هيچ شرايطي متجاوزان را نمي بخشند.
بنابراين چطور مي شود كساني را كه آراي ملت را برنتافتند و بدون هيچ گونه دليل و بينه اي ادعاي بزرگ تقلب در انتخابات را به ناحق و در راستاي پروژه اي كه از مدت ها قبل از انتخابات زمزمه مي نمودند فرياد كردند مورد بخشودگي قرار داد؟
علاوه بر آنكه به دروغ سلامت انتخابات ناديده انگاشته شد و جمهوريت نظام را برنتافتند در ادامه كار به جايي رسيد كه با شعارهاي ساختارشكنانه خود «اسلاميت» نظام را نشانه رفتند تا آنجا كه پس از پاره كردن عكس امام(ره) در 16 آذر، در عاشوراي حسيني گستاخانه و بي شرمانه به ساحت مقدس آن حضرت هجوم آوردند.
اينك سوال اساسي اين است كه تكليف اين همه افعال مجرمانه و گستاخي ها و هتك حرمت ها به عقايد و اصول و ارزش هاي يك ملت چه مي شود؟!
مگر با وقوع اين همه جنايت و جرايم متعدد كه طبق قوانين موضوعه كشور عدم احراز آن شدني نيست مي توان گفت و نسخه پيچيد كه «شتر ديدي، نديدي»!!
2- چطور مي شود كه عده اي به جرم اخلال در امنيت ملي و تلاش براي براندازي نظام محكوم مي شوند، با رعايت فرآيند دادرسي كيفرخواست براي آنها صادر مي شود و دادگاه بدوي نيز احكام بسياري از آنها را صادر كرده است آن وقت در قالب طرح آشتي ملي كه تنها ظاهري شيك دارد خواستار آزادي آنها شد؟!
پس اجراي قانون كه بايد فصل الخطاب باشد چه مي شود؟
آزادي اين افراد تنها با اين توجيه كه فعال سياسي بوده اند و نام و نشاني- آنهم به بركت نظام- براي خود كسب كرده اند مغاير با «اصل تساوي افراد در برابر قانون» و «عدالت» نيست؟ اگر هست- كه قطعاً هست- با چه منطقي بر آزادي حكم مي رانيد؟ اگر مي گوييد كه «مصالح سياسي» اقتضا دارد كه حكم آزادي اين افراد صادر گردد پس تكليف «عدالت قضايي» چه مي شود؟ ضمن آنكه كدام مصلحت بالاتر از اجراي قانون است كه حكم بازدارندگي دارد و از تكرار تخلفات و جرايم جلوگيري مي نمايد؟
3- اگر قرار باشد هرگاه در جامعه تنشي پديد آيد براي مهار آن به قانون پشت كرد ديگر چه انتظاري مي توان داشت كه در شرايط معمولي و عادي عموم افراد جامعه به قانون پايبند باشند.
بديهي است آنچه منطقي مي نمايد اين است كه اتفاقاً در اينگونه شرايط بايد نسبت به اجراي قانون جدي تر و دقيق تر بود.
4- بيش از يكصد سال (از دوران مشروطه به بعد) از تدوين قانون و قانون گذاري در اين كشور مي گذرد و تمام تلاش مصلحان و علما بر اين بوده است كه قانون بر اين كشور حاكم شود.
انقلاب اسلامي نيز با برچيدن رژيم هزار فاميل پهلوي كه مظهر بي قانوني و خودكامگي بود جلوه اي از «حاكميت قانون» را به منصه ظهور رسانده است كه ريشه در فقه و قانون اسلام دارد. بنابراين چگونه مي توان سير قهقهرايي داشت و به عقب بازگشت و بر راه حلي جولان داد كه مغاير با قانون و مسلمات فقهي و قواعد اسلامي است.
اگر كسي مال ديگري را از بين ببرد ضامن است (من اتلف مال غير فهو ضامن) آنگاه اين همه خسارات مادي و معنوي را كه به ملت و نظام وارد آمده است چطور مي شود ناديده گرفت!
بي شك در شرايطي كه قانون بر پيكره نظام جمهوري اسلامي جاري و ساري است نمي توان به روش و سياق ملوك الطوايفي و شيخوخيت به حل قضايا و مسايل پيش آمده حكم راند.
5- بنابراين هر راه حل سياسي از جانب افراد، گروهها و جريان هاي سياسي بايد تكليف و موضع خود را با افعال مجرمانه اي كه رخ داده و متقابلا اجراي قانون در برابر آن، شفاف و بدون ابهام مشخص نمايد.
همچنانكه نظام در اين فتنه بزرگ پس از انتخابات در قبال پرونده كهريزك ساكت ننشست و يا به مسامحه از آن عبور نكرد بلكه با شجاعت « قانون» را معيار دانست و متخلفان را پاي ميز محاكمه كشاند.
و بالاخره بايد گفت همانگونه كه رهبر بصير انقلاب در سخنان اخير خود فرمودند افرادي كه مسئوليت و وظيفه قانوني ندارند نبايد در اين قضايا دخالت كنند و از سوي ديگر دستگاههاي مسئول بايد به اعمال كامل و قاطع مر قانون بپردازند.
حسام الدين برومند

 



كيهان و خوانندگان

¤ سران فتنه و افرادي كه از آنان حمايت مي كنند با اعمال خشونت آميز و غيرقانوني خود نشان دادند كه ظرفيت آزادي و حتي ظرفيت جمهوريت را نيز ندارند. چرا كه حرمت آزادي را هم شكستند. و بهترين تعبير در مورد آنان همين است كه بگوئيم به معني واقع كلمه فتنه گر هستند.
طاهري
¤ ارائه پيشنهاد طرح وحدت ملي از طرف برخي مبتكران دروغ تقلب از اساس دچار تناقض است. اتحاد با چه كساني، با كساني كه با تقلب سركار آمده اند؟! اگر هنوز اعتقاد بر تقلب دارند كه در اين صورت اتحاد با متقلب يك خيانت است و اگر از اعتقاد خود برگشته اند كه بايد اعلام كنند و حتماً و رسماً از صاحبان آرا كه 24 ميليون نفر هستند عذرخواهي كنند.
منصوري از كرمانشاه
¤ بعنوان يك شهروند تبريزي از يكايك افرادي كه از شهر مقدس قم راهي تهران شدند و 19 دي ماه به حضور رهبرمعظم انقلاب رسيدند تشكر مي كنم. دشمنان به خيال خام مي خواستند كه با چند كار ابلهانه بين مردم و نظام شكاف ايجاد كنند اما كار آنان برعكس نتيجه داد و باعث انسجام بيشتر امت و رهبري گرديد.
موسوي از تبريز
¤ راهپيمايي نمايندگان محترم مجلس در محكوم كردن فتنه گري سران فتنه و همراهي آنان با موكلين خود يعني مردم در سراسر كشور، بعنوان افتخار ملت و نمايندگان در تاريخ ثبت شد. شايسته تر از آن كنار گذاشتن رئيس فعلي كميته دفاع از مردم فلسطين به دليل همدلي با سران فتنه از سوي جمع قابل توجهي از نمايندگان مجلس است كه هنوز توسط رياست محترم مجلس بي جواب گذاشته شده است.
محمودي
¤ اگر مماشات و تعلل مسئولين قوه قضائيه در برخورد با سران فتنه را ناديده بگيريم، حداقل در به مجازات رساندن عوامل هتك حرمت روز عاشورا كه معلوم شده تعدادي از آنها بهايي هستند، جديت داشته باشند و به مطالبات مردم در اين مورد پاسخ قانع كننده و رضايت بخش بدهند.
محمدي از كرج
¤آن نماينده مجلس حق نداشت كه در برنامه رو به فردا كه پنجشنبه شب از شبكه سوم سيما پخش شد از كنار ظلم به نظام جمهوري اسلامي توسط سران فتنه به راحتي بگذرد و عوامل فتنه را سرمايه نظام بداند. ايشان چگونه خيانت افراد شكست خورده در انتخابات را در حد يك لغزش سياسي كم اهميت جلوه مي دهد؟
مهربان
¤ خواص بي بصيرت در قبال حوادث بعد از انتخابات يا سكوت اختيار كردند و يا به حمايت از سران فتنه مشغول شدند. البته بعضي از افراد اين گروه نيز سخنان دو پهلو به زبان جاري ساختند. مهم اين است كه عملكرد اين خواص از نگاه مردم رشيد و با بصيرت ايران پنهان نيست.
رضواني
¤وقتي مردم و مجلس و مسئولين اجرايي كشور همه متحد هستند و در مقابل بيگانگان و عوامل مزدور آنان در داخل با صلابت ايستاده اند تعلل و كوتاهي مسئولين قوه قضائيه در برخورد با سران فتنه چه توجيهي دارد.
يك هموطن
¤ فدراسيون فوتبال از جيب چه كسي و از كيسه چه جماعتي مبلغ 180 ميليون تومان را به عنوان هديه براي بازيكنان فوتبال اختصاص داده است. مگر پيروزي در مقابل تيم سنگاپور كار بزرگي براي تيم ما بود؟!
اقليدي
¤ لطفا ستون گفت و شنود روزنامه را كه به نقد مسائل روز داخل و خارج به زبان شيواي طنز مي پردازد و بسيار تاثير گذار مي باشد ، در قالب كتاب چاپ و منتشر نماييد.
فرج زاده از تهران
¤ پيشنهاد مي كنم كه سالروز كشف حجاب توسط رضاخان قلدر به نام روز مبارزه با فرهنگ منحط غرب و پديده زشت بدحجابي نامگذاري شود.
سليمان بلغار
¤ از شهرداري تهران تقاضا مي كنم از كساني كه ساخت و ساز مي كنند بخواهد كه پاركينگ ساختمان را طوري طراحي كنند كه مزاحمتي براي عابرين پياده رو ايجاد نشود و اعطاي پايان كار را به تامين آسايش مردم مشروط كند.
خانم محمودي
¤ مگر استفاده از ماهواره ممنوع نيست؟ پس چرا در پشت بام هاي همسايه هاي ما پر از بشقاب ماهواره است؟
يك شهروند از تهران نو
¤ جاي تاسف دارد كه مردم شهيدپرور و مومن اصفهان هنوز از داشتن مصلاي نمازجمعه محروم هستند.
مزروعي
¤ ضمن تشكر از مطالب خوب و مهم در صفحه 14 روزنامه پيشنهاد مي كنم كه منابع مطالبي كه چاپ مي شود را هم چاپ كنيد تا بهتر بتوان از آن بهره برداري كرد.
محمدزاده
¤ در شب تاسوعاي حسيني يك دستگاه خاور در خيابان محمدعلي جناح نرسيده به فلكه دوم صادقيه در حال حركت از جنوب به طرف شمال با عبور از سكوي بلوار و برخورد با تير برق و انداختن آن متاسفانه از آن زمان تا كنون خيابان منطقه مذكور از داشتن روشنايي محروم شده است. از مسئولين برق منطقه اي تقاضا مي شود نسبت به حل مشكل روشنايي ياد شده اقدام نمايند.
رضا دانشمند

 



مسابقه (گفت و شنود)

گفت: مهاجراني و كديور و بازرگان و سروش و اكبر گاف كه بيانيه 5 نفره به حمايت از فتنه سبز صادر كرده بودند، اعلام كرده اند كه ما اتاق فكر فتنه سبز هستيم!!
گفتم: ولي يك سايت وابسته به صهيونيست ها نوشته است كه بيانيه 5 نفره را با مشورت منوشه امير يعني همان منوچهر ساچمه چي كه مسئول راديو اسرائيل است تهيه كرده اند.
گفت: چه فرقي مي كند، بعضي از اين 5 نفر هنگامي كه هنوز فرار نكرده و به آمريكا و انگليس پناهنده نشده بودند، چند دفعه با برگه ويزا كه در پاسپورت ثبت نمي شود به اسرائيل سفر كرده بودند.
گفتم: حالا اين اتاق فكر ميخواد چه كاري بكند؟! وقتي مديران اسرائيلي و آمريكايي فتنه نتوانسته اند هيچ غلطي بكنند از نوچه هاي دست چندم آنها چه كاري ساخته است؟!
گفت: اختيار داريد؟! مگه يادت نيست مهاجراني گفته بود كه در كودكي «شير خر» خورده است، حالا قرار است آثار طبيعي آن را بروز بدهد.
گفتم: قرار بود مسابقه پرواز عقاب ها برگزار شود و شخصي در حالي كه افسار الاغي را در دست داشت وارد شد. به او گفتند؛ مسابقه پرواز است، اين «خر» چيه كه با خودت آوردي؟ و يارو گفت؛ چيكار داري، خره ديگه، يكدفعه ديدي پريد!!

 



مسئول سابق تسليحات هسته اي رژيم صهيونيستي:
 اسرائيل براي گرفتن بودجه بيشتر از غرب درباره برنامه اتمي ايران دروغ مي گويد

سرويس سياسي-
به دنبال ادعاي رئيس آژانس اطلاعات جاسوسي رژيم صهيونيستي مبني بر دستيابي ايران به سلاح اتمي در سال جاري، اما يك مقام پيشين اين رژيم اظهارات وي را مضحك خواند.
به گزارش روزنامه انگليسي تايمز،«اوزي ايلام» كه طي سال هاي 1976تا 1986رياست كميسيون انرژي اتمي اسرائيل را بر عهده داشت ضمن تاكيد بر اين مسئله كه ايران يك تهديد هسته اي به حساب نمي آيد، گفت: اظهارات برخي مقامات تل آويو در خصوص اين مسئله كه ايران طي سال آينده به بمب هسته اي دست پيدا خواهد كرد، مضحك است.
وي در عين حال مدعي شد كه ايران تا توانايي ساخت يك بمب هسته اي فاصله اي قابل توجه دارد.
اظهارات رئيس سابق كميسيون انرژي اتمي رژيم صهيونيستي در تضاد كامل با ارزيابي هاي موسسه دفاع رژيم صهيونيستي ] وزارت جنگ اسرائيل[ است و وي را در نزاع با رهبران سياسي اين رژيم قرار مي دهد.
اظهارات ايلام درباره برنامه هسته اي ايران منجر شده است تا اختلافاتي ميان مقامات صهيونيست در خصوص برنامه هسته اي ايران به وجود آيد.
ژنرال «آموس يادلين» رئيس اطلاعات نظامي رژيم صهيونيستي اخيراً به كميته دفاعي «كنست» اعلام كرد كه ايران احتمالاً مي تواند در سال جاري ميلادي يك بمب هسته اي توليد كند.
براساس اين گزارش «بنيامين نتانياهو» نخست وزير رژيم صهيونيستي دائماً تاكيد كرده است كه رژيم صهيونيستي نمي تواند ايران تسليحاتي را تحمل كند و نيروهاي رژيم صهيونيستي در حال آموزش براي حمله به تأسيسات هسته اي ايران هستند و برخي از تحليلگران بر اين باورند كه اگر تحريم هاي بين المللي نتواند ايران را از ترغيب برنامه هسته اي بازدارد حمله هوايي در سال جاري به تأسيسات هسته اي ايران انجام خواهد گرفت.
وي اظهارات مقامات رژيم صهيونيستي در خصوص برنامه هسته اي ايران را مضحك و جنون آميز خواند و تصريح كرد كه جامعه اطلاعاتي اسرائيل در حال گسترش سخنان بي مورد هراس آوري درباره ايران هستند.
وي تصريح كرد: موسسه دفاعي اسرائيل هشدارهاي اشتباهي را در خصوص برنامه هسته اي ايران منتشر مي كنند تا بودجه بيشتري رابه چنگ آورند و اين در حالي است كه برخي سياستمداران از ايران براي منحرف ساختن توجه عموم از مشكلات داخلي ] به نفع خود[ استفاده مي كنند.
وي در پايان تاكيد كرد: يك حمله عليه ايران عملي نخواهد بود. به منظور متوقف كردن برنامه هسته اي ايران به مدت سه تا چهار سال، نياز به تعداد زيادي هواپيما است كه تنها يك سوپرقدرت مي تواند از عهده آن برآيد و تنها آمريكا مي تواند چنين كاري را انجام دهد.
تحليلگران سياسي معتقدند كه هدف صهيونيست ها از دروغگويي و بزرگنمايي خطر هسته اي ايران به دست آوردن حمايت مالي آمريكا و برخي كشورهاي غربي براي حل مشكلات داخلي اين رژيم است.

 



رهبر معظم انقلاب حجت الاسلام قاضي عسكر را به سمت سرپرست حجاج ايراني منصوب كردند

حضرت آيت الله خامنه اي در حكمي جناب حجت الاسلام آقاي حاج سيد علي قاضي عسكر را به سمت نماينده خود و سرپرست حجاج ايراني منصوب كردند.
متن حكم رهبر معظم انقلاب به شرح زير است:
بسم الله الرحمن الرحيم
جناب حجت الاسلام آقاي حاج سيد علي قاضي عسكر دامت توفيقاته
اكنون كه جناب حجت الاسلام و المسلمين آقاي محمدي ري شهري پس از يك دوره طولاني و پرتلاش و پربار، از مسئوليت سرپرستي حجاج كناره گيري كرده اند، با تشكر و قدرداني از زحمات و خدمات ارزنده ايشان، جنابعالي را بخاطر تجربيات گرانبهائي كه در اين امر خطير و مهم دارا مي باشيد و با آگاهي از صلاحيتهاي وافر و نشاط و ابتكار و روحيه نوآوري كه بحمدالله از آن برخورداريد و با عنايت به سوابق خدمات با ارزش تان، به نمايندگي خود و سرپرستي حجاج محترم ايراني منصوب مي كنم.
حج بيت الله الحرام اقيانوسي از نعمتهاي بيكران خداوند است كه بايد گستره و ژرفاي آن را شناخت و به سپاس اين موهبت الهي كمر بست و دم به دم ظرفيت خود را - در مقياس فرد و امت - براي بهره مندي از آن افزايش داد.
توفيق در اين كار بزرگ را براي شما و همكارانتان از خداوند متعال مسالت مي كنم.

 



سخنگوي جامعه روحانيت: بيانات رهبر انقلاب ، اتمام حجت با سران فتنه و برخي خواص بود

سخنگوي جامعه روحانيت مبارز تاكيد كرد سخنان رهبر معظم انقلاب اتمام حجت با سران فتنه و برخي خواص است كه تاكنون سكوت كرده اند.
«احمد سالك» سخنگوي جامعه روحانيت مبارز در گفت وگو با ايرنا حضور رهبر معظم انقلاب را از نعمت هاي بزرگ براي ملت ايران دانست و تاكيد كرد: فرمايشات رهبر معظم انقلاب در ديدار با مردم قم بسيار موثر بود و ايشان در سخنانشان تبييني بر حركت اسلام در سطح جهان و مشخص كردن صفوف اهل حق و باطل داشتند و مقايسه سطح اسلام و شرايط كنوني از نكات قابل توجه سخنان رهبري بود.
وي تاكيد كرد: رهبر معظم انقلاب به مسئولين سفارش كردند به دو نكته اجراي قانون و حفظ اسلام و نظام مقدس جمهوري اسلامي توجه ويژه اي داشته باشند.
سالك همچنين خاطرنشان كرد: سخنان رهبر معظم انقلاب اتمام حجت با كساني است كه زير پرچم آمريكا به عنوان سران فتنه ايستاده اند و همچنين اتمام حجت با خواصي است كه تاكنون سكوت كرده اند.
وي در ادامه با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب مبني بر اين كه مسئولان بايد وظايف خود را در مقابل مفسدان و اغتشاشگران به خوبي انجام دهند اظهار داشت: مردم از مسئولان مي خواهند طبق قانون با عوامل فتنه و اغتشاشگران روز عاشورا به عنوان محارب برخورد قاطع شود، مسئولين نبايد در اجراي قانون و تحقق مطالبات مردم كوتاه بيايند.
سخنگوي جامعه روحانيت مبارز با اشاره به بخشي ديگر از سخنان رهبر معظم انقلاب در اين خصوص كه «جوان ها مراقب باشند كه هر كار خودسرانه كمك به دشمن است» افزود: رهبر معظم انقلاب بر اين مساله تاكيد دارند كه جوان ها مراقب باشند، افرادي در بين آنان نفوذ نكنند كه صف واحد آنان را بشكند. جوانان بايد به سخنان رهبر معظم انقلاب گوش فرا دهند و آنچه را كه وي بيان مي كند را عملياتي كنند.
سالك اظهار داشت: اطاعت از رهبر معظم انقلاب و حركت با معظم له رسالت امروز ماست كه علاوه بر اين كه دشمن را مايوس مي كند، دوستان را نيز متحد مي كند. سخنگوي جامعه روحانيت مبارز تاكيد كرد: رهبر معظم انقلاب تاكيد كردند كه با قاطعيت در مقابل حركت هاي فتنه گران ايستاده اند.

 



حداد عادل: داوري مردم از حكم مراجع قضايي مهمتر است

رئيس كميسيون فرهنگي مجلس در خصوص محاكمه سران فتنه از سوي مراجع قضايي گفت: داوري مردم مهمتر و تعيين كننده تر از حكم مراجع قضايي است.
دكتر غلامعلي حداد عادل در گفت وگو با «شبكه خبر دانشجو»، با بيان اين مطلب گفت: مردم با راهپيمايي عظيم 9دي ماه، حمايت قاطع خود را از اين نظام ابراز داشتند.
وي افزود: حكم دادگاه افكار عمومي بسيار مؤثرتر از حكم مراجع قضايي است و مردم با حضور پررنگ خود در راهپيمايي عاشوراييان، داوري خود را از اتفاقات اخير نشان دادند.
رئيس كميسيون فرهنگي مجلس بيان داشت: مردم نسبت به توطئه هاي دشمنان آگاه هستند و همواره با حضور در صحنه هاي مختلف، اطاعت خود از مقام معظم رهبري را نشان داده اند.

 



مرتضي نبوي: طرح موضوع آشتي ملي قرار گرفتن در دام معارضه با نظام است

مدير مسئول روزنامه رسالت تاكيد كرد افرادي كه طرح آشتي ملي را عنوان مي كنند دانسته يا ندانسته در دام معارضه با نظام قرار گرفته اند.
مرتضي نبوي مدير مسئول روزنامه رسالت در گفت وگو با ايرنا در خصوص سران فتنه خاطرنشان كرد: اين افراد از نظر فكري از همان جريان غارتگر استعماري تبعيت مي كنند و مديريت يك جريان ضد فرهنگي را برعهده دارند كه با فرهنگ بومي، انقلاب و ارزش هاي جمهوري اسلامي ايران در تناقض است. وي سياست به كار گرفته شده سران فتنه را ابهام سازي دانست و گفت: سران داخلي فتنه از طرفي تظاهر به پايبندي به اصول انقلاب و نظام مي كنند و از سوي ديگر تمامي هنجارشكني ها را مورد تاييد قرار مي دهند و با ابهام سازي باعث جلب معارضين به سوي خود مي شوند.
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام در خصوص راهپيمايي عظيم مردم در حمايت از نظام و رهبري با تاكيد بر اين كه با اين راهپيمايي ، انقلاب اسلامي ايران تولد دوباره اي يافت اظهار داشت: اين راهپيمايي عظيم مردمي جراحت هايي را كه اين جريان فتنه به نظام و انقلاب وارد كرده بود، ترميم و نظام را براي جهشي بزرگتر براي پيشرفت آماده كرد.
نبوي با تاكيد بر اينكه موسوي هنوز بر ادعاهاي بي معنا و وارد آوردن اتهامات غيرمنصفانه به نظام اصرار دارد تصريح كرد: بند اول بيانيه اخير موسوي مبني بر طرح آشتي ملي، پرده از اغراض وي كنار مي زند.
وي با اشاره به نامه رضايي به رهبر معظم انقلاب اسلامي خاطر نشان كرد: افرادي مانند رضايي و موسوي كه طرح آشتي ملي را عنوان مي كنند، دانسته يا ندانسته در دام معارضه با نظام قرار گرفته اند و اين مسأله شايسته نظام جمهوري اسلامي با شعار مردم سالاري ديني نيست. مديرمسئول روزنامه رسالت در مورد شباهت بيانيه موسوي و خطبه هاشمي رفسنجاني اظهار داشت: بندهايي از بيانيه اخير موسوي نيز شبيه پيشنهادهاي هاشمي در خطبه هاي نمازجمعه اش است كه در اين خصوص مي توان گفت آزادي زندانيان سياسي كه بايد روال قانوني خود را طي كند و اجازه برپايي تظاهرات نيز بايد در چارچوب قانون باشد. مطمئناً هيچ نظامي قبول نمي كند كه گروهي قانون را مستمسك براندازي نظام قرار دهد.وي با بيان اينكه اگر موسوي با هوش و از عقل سياسي برخوردار بود، نتيجه انتخابات را مي پذيرفت گفت: موسوي مي توانست با اين كار 13 ميليون رأيش را به عنوان سرمايه حفظ كند و در انتخابات هاي بعدي از آن استفاده كند.

 



معاون پارلماني رئيس جمهور در ديدار با آيت الله نوري همداني:
 دولت تبعات اجراي هدفمند كردن يارانه ها را كنترل مي كند

قم- خبرنگار كيهان:
لايحه هدفمند كردن يارانه ها از انعطاف خوبي برخوردار است و دولت مي تواند تبعات پس از اجراي آن را به خوبي كنترل كند.
معاون پارلماني رئيس جمهور در ديدار با آيت الله حسين نوري همداني، با اعلام مطلب فوق گفت: دولت در قدم اول، 20 هزار ميليارد تومان را از طريق سازمان هدفمند كردن يارانه ها مديريت خواهد كرد.
حجت الاسلام والمسلمين سيدمحمدرضا ميرتاج الديني با اشاره به طولاني شدن زمان تصويب اين لايحه افزود: توقف اين لايحه در مجلس به خاطر اين بود كه دولت مي خواست در روند اجراي لايحه هدفمند كردن يارانه ها به گونه اي مديريت كند كه قدرت انعطاف داشته باشد و تبعات پس از اجراي اين لايحه را كنترل كند.
وي در عين حال اضافه كرد: روند اجراي اين لايحه نياز به توضيح و تشريح بيشتري دارد و مردم بايد در جريان آن قرار گيرند.
وي به نحوه پرداخت يارانه به خانواده ها اشاره كرد و يادآور شد: در اين زمينه كارت يارانه اي به سرپرست خانواده ارائه مي شود و ماهانه مبلغي متناسب با تعداد اعضاي خانواده به اين كارت ها واريز خواهد شد.
معاون پارلماني رئيس جمهور ادامه داد: در پايان هر 2 ماه مبالغ قبوض گاز، برق و... از حساب سرپرست خانواده كسر مي شود و شخص مورد نظر مي تواند مابقي يارانه ها را برداشت كند. ميرتاج الديني به گزارشي از رئيس بانك مركزي در مورد كاهش تورم در جامعه اشاره كرد و گفت: براساس اين گزارش امروز تورم از 25 درصد به 5/13 درصد كاهش يافته است.
وي افزود: تحمل تورم زماني براي مردم دشوار خواهد شد كه آنها نتوانند قدرت خريد خود را حفظ كنند.
آيت الله نوري همداني نيز در اين ديدار با اشاره به دغدغه مسئولان و دست اندركاران امور در چگونگي اجرايي كردن لايحه هدفمند كردن يارانه ها گفت: بايد توجه داشت كه پرداخت نقدي يارانه ها مشكلات مردم را برطرف نمي كند.
اين مرجع تقليد تصريح كرد: مسائل اقتصادي به صورت مستقيم با زندگي مردم سر و كار دارد و اگر طرح يا لايحه اي به درستي و دقيق اجرا نشود تأثيرات و پيامدهاي منفي بر جامعه خواهد گذاشت.
وي به برخي مشكلات رفاهي مردم اشاره كرد و در اين زمينه اظهار داشت: كالاهاي مورد نياز مردم بايد به وفور و با قيمت پايين به مردم عرضه شود تا توان خريد طبقات پايين جامعه بالاتر رود.
وي ادامه داد: متأسفانه قيمت يك نوع كالا در شهرهاي كشور و حتي در محله ها و مناطق شهري متفاوت است و دولت بايد اين مسئله را پيگيري و راهكارهاي مناسبي براي يكسان سازي قيمت ها ارائه و اجرا كند.
استاد درس خارج حوزه وجود ربا در فعاليت هاي اقتصادي را امري ناپسند قلمداد كرد و در اين رابطه گفت: ربا اگر در هر فعاليت اقتصادي راه پيدا كند مثل موريانه باعث بروز عوارض منفي مي شود و فعاليت هاي اقتصادي را به شدت فلج مي كند.
آيت الله نوري همداني تصريح كرد: بايد بر روي فعاليت هاي بانك ها نظارت بيشتري صورت گيرد و اعطاي تسهيلات به مردم و فعاليت هاي مالي بانك ها بدون اخذ ربا انجام پذيرد.
در ابتداي اين ديدار ميرتاج الديني معاون پارلماني رئيس جمهوري گزارشي از فعاليت هاي انجام شده در اين معاونت طي ماه گذشته را ارائه كرد.

 



رحيميان: موسوي مثل بني صدر خود را لو داد (خبر ويژه)

عضو سابق شوراي مركزي مجمع روحانيون معتقد است: اقدامات سران فتنه و اغتشاشات پس از انتخابات فرصتي بود تا جريان نفاق در جمهوري اسلامي رسوا و خوب و بد از هم تشخيص داده شود.
حجت الاسلام والمسلمين محمدحسن رحيميان كه در نشست شماري از اساتيد و متفكران لبناني سخن مي گفت، اظهار داشت: جهان استكبار كه از تمامي حربه ها از جمله ترور، تحريم، راه اندازي جنگ تحميلي و دهها حربه ديگر براي براندازي نظام و انقلاب اسلامي نتيجه نگرفته بود، فرصت را در انتخابات مغتنم شمرد تا بار ديگر با دامن زدن به شايعه تقلب و راه اندازي آشوب، دشمني خود را ثابت كند. 30شبكه ماهواره اي غربي و صهيونيستي و بيش از همه آنها شبكه بي بي سي، با بي انصافي تمام فضاي ايران را منعكس كردند و حتي در حوادث روز عاشورا نيز با غرض ورزي عمل كردند.
وي با بيان اينكه 13ميليون راي دهنده به ميرحسين موسوي، به كسي راي دادند كه در ابتدا خود را طرفدار قانون اساسي نشان مي داد اما عده اي پس از انتخابات و با حمايت از همين نامزد، اصل نظام را هدف قرار دادند. آنها مردم نبودند بلكه اغتشاشگران وابسته به منافقين، بهايي ها و خانواده هاي معدومين بودند و شعارهاي القا شده رسانه هاي غربي و صهيونيستي را سر مي دادند. گناه كساني كه زمينه اغتشاشات را ايجاد كردند از عاملان آن بيشتر بود.
نماينده ولي فقيه در بنياد شهيد و امور ايثارگران با بيان اينكه «اغتشاشگران از اسلام و انقلاب كينه دارند و نمي خواهند انقلاب اسلامي اوج پيدا كند» اظهار داشت: ولي با ياري خدا، خط و راه امام خميني در حال صعود و پيشروي است و موج گرايش به اسلام و تفكرات امام راحل روز به روز در جهان در حال افزايش است.
وي درباره برخورد با سران اغتشاش گفت: دستگاه قضايي با دادن فرصت به اين افراد به دنبال روشن كردن چهره آنها در بين مردم ايران است همانگونه كه در زمان حيات امام خميني(ره) نيز به بني صدر خائن كه رئيس جمهور ايران بود اين فرصت داده شد تا مردم به خيانتكار بودن وي پي ببرند. موسوي در ابتدا طرفداراني داشت ولي امروز مردم ايران متوجه شده اند كه ادعاي 11ميليون تقلب راي از سوي وي بي اساس بوده است. او به قصد از بين بردن نظام، به نظام حمله كرد.
رحيميان در پاسخ به سؤالي در خصوص نقش آقاي هاشمي رفسنجاني نيز گفت: تعدادي از فرزندان آقاي هاشمي رفسنجاني در اغتشاشات ايران دست دارند ولي خود ايشان طرفدار جمهوري اسلامي است.
رحيميان با اشاره به ديدار چندي قبل خود با آقاي هاشمي رفسنجاني افزود: آقاي هاشمي به من اعلام كرد كه من تا زنده هستم از ولايت جدا نخواهم شد.

 



خيال براندازي كودكانه بود اپوزيسيون به بدترين وضع افتاد (خبر ويژه)

مامور سابق كاگ ب (سازمان جاسوسي شوروي) و همكار اصلاح طلبان در نشريات زنجيره اي از شكست اردوكشي خياباني ضدانقلاب پس از 7ماه خبر داد و تصريح كرد: تصور فروپاشي رژيم جمهوري اسلامي، بيشتر كودكانه و شبيه يك شوخي به نظر مي رسد.
محسن حيدريان عضو مركزيت حزب توده بود كه پس از لو رفتن جاسوسي حزب به نفع شوروي، در سال 63 از كشور گريخت و به مسكو رفت. سازمان جاسوسي شوروي در آن دوران به حيدريان و برخي هم قطارانش ماموريت داد تا به افغانستان كه تحت سيطره كمونيست ها درآمده بود بروند و از طريق رژيم نجيب اله به فعاليت هاي ضدانقلابي ادامه دهند. نامبرده مانند بسياري از چپ ها، پس از فروپاشي بلوك شرق، باورهاي سياسي كمونيستي خود را دور انداخت و ضمن اقامت در اروپا تبديل به يكي از مهره هاي جاسوسي غرب شد. وي در كنار كساني چون بابك اميرخسروي طي سال هاي گذشته با برخي اصلاح طلبان افراطي و نشريات آنها همكاري داشت.
حيدريان به تازگي به تحركات سران فتنه سبز اشاره كرده و به رغم «شاهكار» توصيف كردن بيانيه اخير ميرحسين موسوي، اذعان كرد راديكاليسم خياباني آشوبگران به بن بست رسيده است. وي در تحليل خود در سايت «ايران امروز» ضمن تحريف واقعيت آشوب ها مدعي شد نظام اسلامي از اين تندروي ها استقبال كرده و آن را مطلوب دانسته است.
مامور سابق كا گ ب توضيح نداد كه اگر چنين بوده پس چرا فتنه گران سبز و حاميان خارجي و گروهكي آنها طي 7 ماه گذشته از آشوبگري و اردوكشي خياباني استقبال كرده اند اما نوشت: سناريوي مطلوب رژيم نزديكي زيادي با تصور كساني در خارج از كشور داشت كه به اصطلاح «ارتقاي خواست هاي جنبش» و خيال تغيير كل نظام با راديكاليسم بيشتر و صف بندي ستيزه جويانه تر را در مبارزه با حاكميت تشويق مي كنند. اين بدترين و خطرناك ترين چشم انداز ممكن براي جنبش است زيرا نازك ترين و ضعيف ترين بخش جنبش يعني افراد خشمگين و آوانگارد را در برابر نيرومندترين بخش حاكميت قرار مي داد. اين سناريو برنده اي جز حاكميت و بخش افراطي آن ندارد و در عمل جنبش را در بي دفاع ترين موضع ممكن قرار مي دهد. اين رويه همچنين بخش مهمي از شهروندان، زنان و مزدبگيران جامعه را از جنبش دور مي كرد و هواداران حاكميت را يكدست تر مي ساخت. اكنون موسوي با پذيرش شجاعانه واقعيت، راه را براي راه هاي مقاومت مدني و مسالمت آميز هموار مي كند. هنوز فروپاشي رژيم كودكانه و بيشتر يك شوخي به نظر مي رسد. راه كارهاي پنج گانه موسوي، به طور اساسي نيازمند به بطري بازگرداندن نيروهاي حاكميت و به ويژه فعال تر شدن نيروهاي بينابيني]![ حاكميت است.
اين اظهارات در حالي عنوان مي شود كه قاطبه فعالان گروهك هاي ورشكسته اي چون حزب توده، منافقين، فدائيان خلق، سلطنت طلبان، نهضت آزادي، جبهه ملي و... طي 7 ماه گذشته دوشادوش سران فتنه، به تحريك راديكاليسم و آشوبگري خياباني - به خيال تمام كردن كار جمهوري اسلامي- پرداخته اند. اما اكنون همان ها اعتراف مي كنند كه آن رويه، دست مدعيان دروغين مبارزه مسالمت آميز مدني را هم از زاويه مقابله با دموكراسي و نتيجه انتخابات و هم به واسطه دامن زدن به خشونت، اغتشاش، ساختارشكني و فحاشي عليه اسلام و انقلاب و قانون اساسي رو كرده است بي آن كه به كمترين دستاوردي برسد.

 



مگر ما مرده باشيم كه BBC برايمان مرجع انتخاب كند (خبر ويژه)

«ما نيازي نداريم كه بي بي سي برايمان مراجع پيدا كند. ما مرجعي مي خواهيم مثل حضرت امام(ره) كه با يك فتوا استكبار را بيچاره كرد».
تصور مي كنيد اين جملات متعلق به كيست؟ بعيد است حدس درستي زده باشيد. تعابير بالا، اظهارات آقاي صانعي در سال 1372 است. درج كننده خبر مذكور نيز روزنامه جمهوري اسلامي است كه در ليد خبر خود(شماره 4219 - 30 آذر 1372) آورده است «آيت الله صانعي در پايان درس خارج فقه طي سخناني به حوزه هاي علميه هشدار داد مواظب باشند بي بي سي براي آنها مرجع معرفي نكند».
صانعي آن روز در اظهارات خود مي گويد: بايد مراقب مرجع تراشي بيگانگان و ايادي استكبار بود. كساني كه تا ديروز با امام دشمني مي كردند فكر كرده اند مي توانند بيايند در اين حوزه و قدرتي پيدا كنند و قداست ها و ارزش هاي امام را از بين ببرند. كور خوانده اند. مگر از روي جنازه نسل جوان حوزه بگذرند. مگر بنده و امثال بنده در اين حوزه بميريم. هر كسي هم كه به آنها كمك كند بد كرده است. هر عالمي كه به آنها كمك كند اگر آگاهانه است از عدالت بيرون رفته است و مثل خود گناهكار است مگر دشمني با امام ساده است؟ دشمني با امام يعني دشمني با اجراي احكام اسلام و لگد كردن خون شهدا... ارزش عالم و فقيه به عمل و رباني بودنش است نه چيز ديگر. چند تا اصطلاح ياد گرفتن و حفظ كردن كه كاري ندارد. مردم اگر دست يك روحاني را مي بوسند به خاطر اين اصطلاحات نيست... امروز با كليات گفتم ولي فردا با جزئيات خواهم گفت. اگر دست از فعاليت هاي گذشته خود برنداشتند و طلاب راه افتادند، گلايه نكنند».
گفتني است آقاي صانعي طي چند سال اخير به ويژه طي فتنه پس از انتخابات به خاطر مواضع خطا و بعضا ضد انقلابي بارها مورد تمجيد بي بي سي انگليس، صداي آمريكا، راديو فردا(ارگان سازمان سيا) و رسانه ها و فعالان ضد انقلاب قرار گرفت و از جمله راديو فردا از وي به عنوان «مرجع مترقي و نوگرا» ياد كرد.
عناصر آشوب طلب و محارب در برخي تجمعات ضد انقلابي ضمن هتاكي به امام و اسلام و انقلاب و طرفداري از آمريكا و اسرائيل شعار مي دادند: روحاني واقعي، منتظري- صانعي.

 



اتاق فكر فتنه سبز بهايي از آب درآمد (خبر ويژه)

سرنخ هاي تازه اي از نقش فعال حزب استعماري بهائيت در مديريت فتنه سبز به دست آمد.
به دنبال دستگيري 10 تن از سركردگان و اعضاي فرقه انحرافي و استعماري بهائيت در جريان حرمت شكني روز عاشورا، سايت «جرس» با دستپاچگي اعلام كرد: اين افراد طي برنامه اي تلويزيوني اعتراف خواهند كرد به دستور هيئت مركزي جامعه بهائيان در تظاهرات روز عاشورا شركت كرده اند]![ جرس همچنين در اين فرار به جلو از اعترافات اعضاي دستگير شده سازمان مجاهدين خلق (منافقين) كه احتمالاً از تلويزيون پخش مي شود، خبر داد. شبكه ضد انقلابي جرس طي چند روز اخير از يك سو تلاش كرده حزب استعماري و فراماسونري بهائيت را مخالف خشونت و از سوي ديگر آشوبگران و حرمت شكنان روز عاشورا را غير محارب و معترض مدني معرفي كند. اين سايت البته توضيح نداده كه اگر بهائيان مخالف خشونت و دخالت در سياست هستند، پس در معركه گيري رسواي ضد انقلاب در روز عاشورا و معارضه با اسلام و نظام اسلامي و امام حسين عليه السلام چه غلطي مي كرده اند.
دستپاچگي كم سابقه و مطالب اخير سايت جرس از آن جهت قابل تأمل است كه گردانندگان اصلي آن ارتباطات ويژه اي با بهائيت و بهائيان دارند. به عنوان مثال محسن كديور روحاني نماي فراري و مقيم آمريكا تلاش گسترده اي را انجام داد تا سرانجام با فريب آقاي منتظري توانست از وي فتوايي درباره حقوق بهائيان بگيرد! اين اقدام در طول تاريخ شيعه بي سابقه بود به ويژه اينكه فرقه انگليس ساخته و انحرافي بهائيت علناً طي دهه هاي اخير به جنگ با مهدويت و امامت- از مباني اصلي تشيع- پرداخته بود. عناصري نظيرعبدالكريم سروش و اكبر- گاف نيز طي سال هاي اخير در انكار نبوت و الهي بودن قرآن و هجمه اعتقاد به مهدويت، خدمات شاياني به سران بهائيان و اربابان انگليسي- آمريكايي آن كرده اند، عطاءالله مهاجراني (شوهر خواهر كديور) از ديگر گردانندگان شبكه جرس است. برخي خبرهاي منتشره در سال گذشته، حاكي از بهايي بودن برخي بستگان كديور است. اين تيم به تازگي با صدور بيانيه اي، خود را اتاق فكر جنبش سبز معرفي كردند.
گفتني است روز گذشته ديان علايي نماينده بهائيان در خارج كشور ادعا كرد: يكي از اصلي ترين مباني اعتقادي بهائيان باور آنها به عدم خشونت به معناي مطلق كلمه است و ما پيدا شدن اسلحه و گلوله در منزل بهائيان دستگير شده را رد مي كنيم.
اين ادعا درحالي مطرح مي شود كه بسياري از سران سفاك ساواك و ارتش و شهرباني در رژيم پهلوي از بهائيان شناخته شده بودند و نقش اصلي را در شكنجه انقلابيون و قتل عام ده هزار نفر از ملت انقلابي ايران از سال 42 تا سال 56 و 57 ايفا كردند.
شايان ذكر است مقر بهائيان در فلسطين اشغالي (حيفا) قرار دارد و رژيم صهيونيستي رسماً آنها را مديريت مي كند.

 



جاسوس و قاتل و ستون پنجم كه محارب نيست!! (خبر ويژه)

اطلاق عنوان «محارب» و «مفسد في الارض» براي عناصر آشوبگر، رسانه هاي وابسته به استكبار جهاني را به دست و پا انداخت.
اين رسانه ها كه طيفي گسترده(از راديو فردا و دويچه وله و بي بي سي تا صداي آمريكا و راديو زمانه، و روز نت و گويا نيوز و جرس و...) را شامل مي شوند با به ميدان آوردن چند حقوقدان زنجيره اي تلاش كردند اتهام محارب براي آشوبگران و فتنه گران دستگير شده را رد كنند. محور استدلال اين شبكه ها و سفسطه گران آنها- كه البته ژست مذهبي و حقوقي هم به خود مي گيرند- اين است كه محاربه يعني اعلام جنگ با خدا آن هم با سلاح و دستگيرشدگان محارب نيستند.
اين سفسطه گري گسترده در حالي است كه اولا قرآن كريم صراحتا فتنه را «شديدتر» و «بزرگتر» از قتل مي شمارد و سزاي قتل را قصاص مي داند. ثانيا عناصر آشوب طلب، ضمن انجام برخي عمليات تروريستي با سلاح گرم، به اين خيانت ها و جنايت ها نيز اقدام كرده اند: حمله به نيروهاي خويشتندار پليس و مضروب ساختن قريب يكصد نفر از آنها فقط در روز عاشورا، به آتش كشيدن كانكس ها و خودروهاي پليس و آتش زدن بانك يا مغازه ها و خودروها و موتورسيكلت هاي عابرين، حمله به شهروندان بي گناه اعم از زن و پير و كودك كه حتي منجر به شهادت مظلومانه تعدادي از آنها از جمله يك مادر و كودك خردسال وي شد، حمله مسلحانه به پايگاه بسيج، حمله به عزاداران حسيني، ايجاد ارعاب و حمله عليه شهرونداني كه به هنگام عبور از محل به اوباش بي اعتنايي كرده بودند، آتش زدن قرآن و تصوير حضرت امام و اهانت و هتاكي به ارزش هاي اسلامي، قانون شكني توأم با خشونت و رفتار زورگيرانه عليه انتخابات و رأي مردم. ثالثا فتنه گران در صحنه هاي آشوب با قول و فعل خود تصريح كرده اند كه دنبال براندازي نظام و قانون اساسي و اسلام هستند. (اين به لحاظ حقوقي و فقهي عين «بغي» است.) آنها همچنين علنا از سوي رژيم هاي متخاصم و مستكبر دنيا مورد حمايت و هدايت سياسي، اطلاعاتي، آموزشي و مالي قرار دارند. رابعا در ميان دستگيرشدگان، اعضاي رسمي گروهك هايي نظير گروهك منافقين كه در انفجارهاي تروريستي 6 و 7 تير و 8 شهريور 1360 و صدها عمليات تروريستي ديگر نقش اصلي را ايفا كردند و 30 خرداد 60 علنا اعلام «خروج مسلحانه» نمودند، ديده مي شوند.
مجموعه اين روند و رويكرد، آن قدر رسوا و جنايت آلود است كه نمي توان جز عنوان محاربه و بغي و فساد في الارض بر آن نهاد و البته روشن است كه محافل استكباري چرا همواره تروريست ها و جنايتكاران را طرفدار حقوق بشر، حقوق مدني و مبارزه و اعتراض مسالمت آميز معرفي مي كنند و متقابلا ملت هايي را كه با استكبار و دست نشاندگان آنها براي رسيدن به استقلال و آزادي مبارزه مي كنند، تروريست مي خوانند.
نكته جالب در اين ميان اين است كه راديو فرداي آمريكا ديروز با وجود ابراز نگراني نسبت به محارب خوانده شدن برخي عناصر آشوبگر بازداشتي و احتمال اعدام آنان، اذعان كرد: «سازمان مجاهدين خلق]گروهك تروريستي منافقين[ به سازمان عفو بين الملل اعلام كرده كه پنج نفر از بازداشت شدگان در اعتراض هاي روز عاشورا با نام هاي مهرنيا، ورمزياري، رضايي، نبوي و معصومي، از اعضاي اين سازمان هستند. حاج صحراوي معاون عفو بين الملل به راديو فردا مي گويد بازداشت شدگان حتي اگر جناياتي را مرتكب شده باشند كه براساس قوانين بين المللي مجازات مرگ براي آنها در نظر گرفته شده، نبايد به مجازات مرگ محكوم شوند».
شايان ذكر است سايت كلمه وابسته به ميرحسين موسوي در اقدامي عجيب و شرم آور، يك گزارش سايت رسمي سازمان سيا(راديو فردا) تحت عنوان «نگراني دو نهاد حقوق بشري نسبت به محارب ناميدن معترضان» را عينا بدون كوچكترين تغيير و بدون ذكر منبع به عنوان گزارش خود منتشر كرد!! اين گزارش از جمله به موضع معاون عفو بين الملل پرداخته است.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14