(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 21 دي 1388- شماره 19556
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
انتقاد رئيس ستاد اقامه نماز كشور از فعاليت هاي فرهنگي
متكي در ديدار با رئيس مجلس نمايندگان بحرين:
برخي گمان مي كردند با لشكركشي قادر به حل مشكلات منطقه هستند
وزير دفاع: قدرت بازدارندگي موشكي ايران فراتر از تصور دشمنان است
عضو كميسيون كشاورزي مجلس شوراي اسلامي: مجلس لايحه سند ملي آب را بررسي مي كند
وزير صنايع و معادن: تحول در نظام پولي باعث خوشحالي است
ائمه جمعه و حوزه هاي علميه خوزستان: صانعي فاقد شرايط مرجعيت است
نماينده مجلس خبرگان رهبري: سكوت در برابر مسببان حوادث بعد از انتخابات جايز نيست
وزير مسكن و شهرسازي: توسعه اقتصادي در گرو بهبود وضعيت مسكن است
اخبار ادبي و هنري



انتقاد رئيس ستاد اقامه نماز كشور از فعاليت هاي فرهنگي

سرويس فرهنگ و معارف-
حجت الاسلام والمسلمين قرائتي با انتقاد از برخي فعاليت هاي هنري بي محتوا و برخي برنامه سازي هاي مصنوعي در رسانه ملي در خصوص نماز تصريح كرد: مشخص نيست نيم درصد بودجه دولت كه به فضايل اخلاقي اختصاص داده شده براي چيست و اين مورد تنها در حد يك مصوبه باقي مانده است.
رئيس ستاد اقامه نماز كشور گفت: متأسفانه تاكنون حق نماز و قرآن به درستي ادا نشده و روح قرآن و نماز در كشور مهجور مانده است. حجت الاسلام والمسلمين محسن قرائتي، در گردهمايي دبيران اقامه نماز دستگاه هاي اجرايي و فعالان عرصه نماز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، اظهار داشت: اين مهجوريت به قدري است كه حتي برخي از كارهاي هنري قرآن به اندازه اي به حماقت كشيده شده كه يا آن را روي يك دانه برنج يا روي كاغذهاي قطور و بزرگ مي نويسند. وي تاكيد كرد: قرآن در كشور ما واقعاً مهجور است و نمايشگاه قرآن نيز هيچ كار خاصي در امر قرآن انجام نمي دهد.
قرائتي همچنين اظهار داشت: كتاب انجيل به 2 هزار زبان ترجمه شده است؛ اما تا به حال توانسته ايم قرآن را به چند زبان ترجمه كنيم و اين ضعف كار ما را نشان مي دهد.
وي با بيان اينكه براي توسعه فرهنگ نماز بايد جهت گيري هاي مناسبي داشته باشيم، تصريح كرد: مشكل اصلي ما در بي توجهي به نماز اين است كه در درون انسان بايد كششي به سمت نماز وجود داشته باشد كه متأسفانه اين كشش وجود ندارد.
قرائتي از برخي برنامه ها و فيلم هاي صدا و سيما درباره نماز انتقاد كرد و اظهار داشت: نماز خواندن يك بازيگر در فيلم زماني بر بيننده تاثير مي گذارد كه آن فرد نمازخوان باشد نه به صورت مصنوعي و در جلوي دوربين به نماز بايستد زيرا كارهاي مصنوعي به هيچ وجه بر مخاطب تاثيرگذار نيست.
وي تصريح كرد: در برخي از فيلم ها نيز همواره اينگونه نشان داده مي شود كه افراد بدبخت و فقير و نيازمند نماز مي خوانند كه اين نيز يكي ديگر از ايراداتي است كه مي توان از برنامه هاي صدا و سيما گرفت.
رئيس ستاد اقامه نماز كشور، همچنين به نيم درصد بودجه دولت كه به فضايل اخلاقي اختصاص داده شده اشاره كرد و اظهار داشت: به درستي مشخص نيست كه منظور از فضايل اخلاقي چيست و اين مورد تنها در حد يك مصوبه باقي مانده است.
قرائتي از وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي خواست تا با تعيين شخصي به عنوان معاون خود تكليف اين نيم درصد بودجه دولت كه به فضايل اخلاقي اختصاص داده شده را مشخص كرده و موارد مصرف آن را اعلام كند.
وي افزود: اينكه كارهاي انجام گرفته در گذشته را بگوييم خوب است؛ اما اين مسئله نبايد باعث شود كه كارهاي بعدي را انجام ندهيم.
رئيس ستاد اقامه نماز كشور افزود: دولت بايد بررسي كند كه در كشور ورزشگاه بيشتر ساخته شده است يا نمازخانه، مسئله نمازخانه بايد از طرف وزارت ارشاد جدي گرفته شود.
قرائتي بيان داشت: نبايد تابع وضع موجود باشيم، اگر كسي به همين وضع راضي باشد، مسئله را باخته است. وي خاطرنشان كرد: در صورت وجود هرگونه انحراف فرهنگي اولين مقصر مسئولان و متوليان فرهنگي كشور هستند كه نتوانسته اند وظايف خود را به درستي انجام دهند از اين رو نبايد به وضعيت موجود و كارهايي كه در رابطه با نماز انجام شده دلخوش بود.
ثبت نهم دي در تقويم كشور
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي نيز در اين گردهمايي با تأكيد بر لزوم توجه به فلسفه نماز، اين فريضه را محافظي در برابر فتنه هاي دشمنان دانست. سيدمحمد حسيني به تشريح اقدامات مدنظر وزارتخانه متبوعش پرداخت و اظهار كرد: نشر كتاب نماز براي ترويج فرهنگ نماز در شهرستان ها و استان هاي كشور، برگزاري برنامه هاي فرهنگي هنري و ساخت فيلم هاي بلند و كوتاه پيرامون نماز از جمله برنامه هاي اين وزارتخانه است.
وي افزود: اين وزارتخانه از توليد فيلم و نشريات با هدف ترويج نماز و ديگر مسايل اسلامي حمايت مي كند. همچنين توجه به برنامه هاي رسانه ها و ميزان نگاه آنها به نماز در كنار توجه به مسايل اجتماعي و سياسي از ديگر اقدامات اين وزارتخانه است.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي برگزاري مسابقات براي كاركنان ادارات و خانواده هاي آنها، برگزاري اردوهاي راهيان نور را ازديگر اقدامات اين وزارتخانه در راستاي گسترش فرهنگ نماز برشمرد. وي افزود: احداث و تجهيز نمازخانه هاي دستگاه هاي اجرايي كه در سفرهاي استاني دوره سوم رئيس جمهور تصويب شد و توجه به حوزه هاي علميه و مساجد از ديگر برنامه هاي اين وزارتخانه است.
حسيني احداث نمازخانه در مراكز فرهنگي مانند سينماها و سالن هاي تئاتر با هدف گسترش فرهنگ نماز را از ديگر برنامه هاي اجرايي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي دانست و افزود: فيلم ها و سريال ها بهترين ابزار براي تبيين مفاهيم و معارف نماز به مخاطبان هستند از اين رو مي توان با تعامل ميان هنرمندان و اين رسانه هاي گروهي زمينه ترويج فرهنگ نماز در جامعه را فراهم كرد.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با اشاره به راهپيمايي مردم در اعتراض به هتك حرمت عاشوراي حسيني در 9 دي اظهار كرد: اين روز برخاسته از ايمان و اعتقاد مردم ايران بود كه در آن مردم كشور همگي بسيج شدند و مانند آب سرد بر روي آتشي كه دشمنان برپا كرده بودند، عمل كردند. وي ادامه داد: ما در جلسه آتي شوراي فرهنگ عمومي اين روز را در تقويم جمهوري اسلامي ايران به عنوان روزي ملي به ثبت خواهيم رساند.
شايان ذكر است گردهمايي دبيران اقامه نماز دستگاه هاي اجرايي و فعالان عرصه نماز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي صبح ديروز با حضور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي و شماري از مديران كل ارشاد استان ها در دبيرخانه فرهنگ عمومي برگزار شد. در اين گردهمايي از برخي مديران فعال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در عرصه نماز تقدير به عمل آمد.

 



متكي در ديدار با رئيس مجلس نمايندگان بحرين:
 برخي گمان مي كردند با لشكركشي قادر به حل مشكلات منطقه هستند

وزير خارجه كشورمان با اشاره به ناكامي سياست هاي آمريكا در منطقه اعلام كرد برخي گمان مي كردند با لشكركشي و نظامي گري مي توانند مشكلات منطقه را حل كنند.
به گزارش اداره كل اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه، منوچهر متكي وزير امور خارجه كشورمان در ديدار خليفه بن احمد الظهراني رئيس مجلس نمايندگان بحرين در تهران با اشاره به ناكامي سياست هاي هشت ساله بوش در منطقه، اعلام كرد: برخي گمان مي كردند با لشكركشي و نظامي گري مي توانند مشكلات منطقه را حل كنند.
وزير خارجه كشورمان با اشاره به تكرار تجربه شكست خورده آمريكا در خاورميانه و عراق اظهار داشت: مشكلات جدي در منطقه، همه كشورهاي منطقه را تحت تأثير قرار مي دهد. از اين رو تنها اهتمام خود كشورهاي منطقه با رويكرد منطقه اي مبتني بر گفتگو، تعاون و اجتناب از رويكردهاي فرامنطقه اي مبتني بر سياست هاي نظامي و مداخله جويانه، راه حل برون رفت از اين مشكلات است.
متكي با استقبال از رفت و آمد هيئت هاي مختلف بين ايران و بحرين از جمله سفر هيئت پارلماني اين كشور به تهران و مذاكرات و رايزني پيرامون همكاري هاي دوجانبه و منطقه اي تصريح كرد: حمايت مجالس ايران و بحرين از سياست ها و همكاري هاي منطقه اي، دولت هاي دو كشور را بيشتر مصمم مي سازد تا به دنبال اجراي سياست هايي در جهت حل مسائل منطقه باشند.
وي با تأكيد بر اينكه ضروري است حجم همكاري هاي دو كشور متناسب با روابط خوب تهران- منامه افزايش يابد، زمينه هاي گسترش همكاري ها را در حوزه هاي اقتصادي، تجاري، تجارت آزاد، محيط زيست، سرمايه گذاري مشترك، امور بانكي، بخش هاي خصوصي و امور پزشكي و بهداشتي برشمرد.
رئيس مجلس بحرين نيز با استقبال از ديدگاه هاي متكي پيرامون مسائل منطقه از جمله در خصوص تحولات افغانستان، عراق و خاورميانه اظهار داشت: نگاه و ديدگاه ما و شما در مورد مسائل منطقه يكسان است و ما از نقش حكيمانه و خيرخواهانه توأم با درايت جمهوري اسلامي ايران به عنوان كشوري صاحب تمدن بزرگ در منطقه تقدير مي كنيم.
نشست سه جانبه ايران افغانستان و پاكستان
در اسلام آباد برگزار مي شود
نشست سه جانبه وزراي امور خارجه ايران، افغانستان و پاكستان هفته آينده در اسلام آباد برگزار مي شود.
وزارت امور خارجه پاكستان ديروز با اعلام اين خبر اعلام كرد: وزيران امور خارجه جمهوري اسلامي ايران و افغانستان براي شركت در اين نشست سه جانبه روز شنبه 26 دي ماه به اسلام آباد سفر مي كنند.
وزارت امور خارجه پاكستان اعلام كرده است كه در حاشيه اين نشست وزيران امور خارجه ايران و افغانستان ضمن ديدار با همتاي پاكستاني شان به طور جداگانه ديدار و گفت وگوهايي با «آصف علي زرداري» رئيس جمهور و «يوسف رضا گيلاني»، نخست وزير پاكستان خواهند داشت.
بررسي راه هاي تامين ثبات افغانستان، چگونگي ريشه كني مساله تروريسم در منطقه و خروج نيروهاي ناتو از افغانستان از جمله محورهاي نشست سه جانبه وزيران امور خارجه ايران، افغانستان و پاكستان، اعلام شده است.

 



وزير دفاع: قدرت بازدارندگي موشكي ايران فراتر از تصور دشمنان است

وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح قدرت بازدارندگي موشكي كشورمان را فراتر از تصور دشمنان دانست.
سرتيپ «احمد وحيدي» در بازديد از فرماندهي موشكي نيروي دريايي سپاهان پاسداران انقلاب اسلامي در جمع فرماندهان و كاركنان اين نيرو در سخناني خاطرنشان كرد: بر خلاف جوسازي و فضاي تبليغاتي مسمومي كه دشمنان در سطح افكار عمومي در پي شكل گيري آن هستند، توان بازدارندگي جمهوري اسلامي در ابعاد مختلف و از جمله تجهيزات موشكي، در راستاي تأمين امنيت ملي و منطقه اي و كور كردن چشم طمع متجاوزان و تعدي احتمالي دشمنان قسم خورده نظام اسلامي است.
وحيدي همچنين ضمن تقدير از تلاش شبانه روزي مسئولان و كاركنان نيروي دريايي در ايجاد آمادگي هاي لازم رزمي و دفاعي، با مسئولان و كاركنان بخش هاي موشكي نيروي دريايي سپاه ديدار و گفت وگو كرد و از نزديك با فعاليت ها و اقدامات انجام شده در راستاي تقويت توان دفاعي و كسب آمادگي هاي اين نيرو براي مقابله با تهديدات احتمالي دشمن آشنا شد.

 



عضو كميسيون كشاورزي مجلس شوراي اسلامي: مجلس لايحه سند ملي آب را بررسي مي كند

مشهد - خبرنگار كيهان:
مجلس شوراي اسلامي همزمان با بررسي برنامه پنجم توسعه لايحه سند ملي آب را مورد بررسي قرار مي دهد.
به گزارش روابط عمومي همايش الگوهاي توسعه پايدار در مديريت آب، عضو كميسيون كشاورزي مجلس شوراي اسلامي، در آستانه برگزاري اين همايش در مشهد با اعلام مطلب فوق گفت: سند ملي آب يكي از لوايح مهم در بخش كشاورزي مي باشد كه برنامه بلندمدتي براي جلوگيري از هدررفت آب در اين بخش ارائه مي دهد و هنوز به صورت رسمي به مجلس ارائه نشده است.
محمدرضا اصغري تأكيد كرد: اگر كليه راه هاي هدررفت آب در بخش كشاورزي را در نظر بگيريم مي بينيم راندمان آب زير 30 درصد است.
نماينده مردم ميانه در مجلس شوراي اسلامي افزود: طبق ماده 18 برنامه چهارم توسعه قرار بود 2 ميليون هكتار از زمين هاي زراعي كشور به سيستم آبياري تحت فشار مجهز شود كه با توجه به نزديك شدن پايان برنامه چهارم فقط بخش كمي از اين رقم محقق شده است.
وي تصريح كرد: اگر راندمان آبياري در بخش كشاورزي به 58 درصد برسد پتانسيل آبياري زمين هاي زراعي دو برابر مي شود كه در آن صورت توليد بسياري از محصولات كشاورزي داراي توجيه اقتصادي خواهد شد.
اصغري با اشاره به نبود وجود مديريت متمركز بر روي آب افزود: چند دستگاهه بودن مديريت آب در كشور باعث بروز مشكلات ساختاري شده است، چون هيچ دستگاهي مسئوليت كم كاري ها را به عهده نمي گيرد.
وي تاكيد كرد: اگر تمامي وظايف منشعب شده در موضوع آب مثل توليد، انتقال و توزيع به يك وزارتخانه سپرده شود و وظيفه مديريت آب در وزارتخانه هاي نيرو، جهاد كشاورزي و تعاوني هاي آب در يك جا متمركز شود مي توان يك برنامه جامع براي صرفه جويي در مصرف آب تدوين كرد.

 



وزير صنايع و معادن: تحول در نظام پولي باعث خوشحالي است

وزير صنايع و معادن گفت: بسيار خوشحاليم كه رئيس جمهوري تحول در نظام پولي و بانكي كشور را دومين گام از برنامه هفتگانه طرح تحول اقتصادي اعلام كرده است.
«علي اكبر محرابيان» در آيين افتتاح كارخانه آلومينيوم هرمزگان (هرمزال) در بندرعباس افزود: تسهيلات بانكي ارائه شده به توليدكنندگان كمتر از نياز آنان است و ميزان سود بانكي نيز انگيزه بهره وري را از توليدكننده گرفته كه انتظار مي رود اين كاستي ها در برنامه پنجم توسعه برطرف شود.
وي با اشاره به هدف گذاري هاي انجام شده در برنامه هاي چهارم و پنجم توسعه براي بخش هاي مختلف اقتصاد اظهار اميدواري كرد: با بهبود روند تكليفي شدن تسهيلات بانكي، اعتبار مورد نياز براي تحقق هدف گذاري ها محقق شود.
وزير صنايع و معادن اظهار داشت: انتظار مي رود در برنامه پنجم بتوانيم واردات را به روش هاي فني و تطبيق با استانداردهاي كيفي، كنترل نماييم تا زمينه سرمايه گذاري و اشتغال بيشتر فراهم شود.
محرابيان در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به افتتاح بزرگ ترين كارخانه آلومينيوم كشور در بندرعباس گفت: در سال ميلادي گذشته، به دليل ركود اقتصادي، توليد آلومينيوم در جهان 10 درصد كاهش يافت اما در همين زمان، توليد اين فلز استراتژيك در ايران 20 درصد افزايش يافت كه با افتتاح هرمزال اين اختلاف در آينده بيشتر خواهد شد.
كارخانه هرمزال شنبه با حضور رئيس جمهور در بندرعباس به بهره برداري رسيد. با راه اندازي اين كارخانه 50 درصد به توليدات آلومينيوم كشور افزوده مي شود.

 



ائمه جمعه و حوزه هاي علميه خوزستان: صانعي فاقد شرايط مرجعيت است

ائمه جمعه و حوزه هاي علميه استان خوزستان با امضاي نامه اي از تصميم جامعه مدرسين حوزه علميه قم درباره عدم صلاحيت صانعي براي تصدي مرجعيت حمايت كردند.
به گزارش خبرگزاري فارس از اهواز به نقل از روابط عمومي دفتر نمايندگي سياستگذاري ائمه جمعه خوزستان، ائمه جمعه استان خوزستان و مديران حوزه هاي علميه خوزستان با امضاي نامه اي حمايت خود را از تصميم اخير جامعه مدرسين حوزه علميه در فقدان مرجعيت شيخ يوسف صانعي اعلام كردند.
در بخشي از اين نامه آمده است: ائمه جمعه و حوزه هاي علميه استان خوزستان برخود فرض دانستند تا حمايت قاطعانه خود را از اقدام متعهدانه و عالمانه حضرات آيات و استادان جامعه محترم مدرسين حوزه علميه قم در اعلام فقدان شرايط مرجعيت شيخ يوسف صانعي اعلام كنند.
در اين نامه تصريح شده است: ائمه جمعه و حوزه هاي علميه كهن و ريشه دار استان خوزستان ضمن تحسين اين حركت شايسته و به جا كه در اين مقطع حساس از تاريخ انقلاب اسلامي انجام شده است، آن را مطابق وظايف ذاتي جامعه مدرسين كه همواره پرچمدار حفظ و حراست از شئون و جايگاه خطير مرجعيت شيعه بوده اند مي داند.
اين نامه را حجج اسلام موسوي فرد از حوزه علميه رامهرمز، فرامرزي حوزه علميه اهواز، حيدري حوزه علميه سوسنگرد، دريس حوزه علميه شادگان، چناني حوزه علميه شوش، سبزي حوزه علميه شوشتر، پنائيان حوزه علميه ماهشهر، اميني حوزه علميه مسجد سليمان، شيرنژاد حوزه علميه اهواز، كاظمي حوزه علميه حميديه، نالكي حوزه علميه اهواز، ابراهيمي حوزه علميه هفتكل، هاشمي حوزه علميه هويزه، نهيرات حوزه علميه اميديه و نجفوند حوزه علميه انديمشك به نمايندگي از ائمه جمعه و حوزه هاي علميه خوزستان امضا كرده اند.

 



نماينده مجلس خبرگان رهبري: سكوت در برابر مسببان حوادث بعد از انتخابات جايز نيست

قائم شهر - خبرنگار كيهان:
مردم در راهپيمايي 9 دي اعلام كردند كه ديگر تحمل صبر طولاني و تلخ قوه قضائيه و نظام را در برخورد با سران فتنه ندارند.
نماينده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبري با اعلام مطلب فوق افزود: صبوري و خويشتن داري بيش از حد نظام و دستگاه قضايي و امنيتي در برابر فتنه انگيزان و آشوبگران صبر تلخي است كه ادامه آن به هيچ وجه قابل قبول و تحمل براي مردم نيست.
حجت الاسلام والمسلمين علي معلمي افزود: قصور و مسامحه در برخورد با مسببان حوادث بعد از انتخابات جايز نيست.

 



وزير مسكن و شهرسازي: توسعه اقتصادي در گرو بهبود وضعيت مسكن است

گرگان- خبرنگار كيهان:
وزير مسكن و شهرسازي گفت: بهبود وضعيت مسكن، موجب رشد و توسعه اقتصادي و در نتيجه زمينه رشد و افزايش ازدواج در كشور را فراهم مي سازد.
مهندس علي نيكزاد در جلسه ستاد مسكن و شهرسازي استان گلستان افزود: اگر ما بتوانيم مشكل مسكن و اشتغال جوانان را حل كنيم، بدون شك خدمت بزرگي به اسلام و نظام صورت گرفته است.
وي تاكيد كرد: ما و شما اعضاي ستاد در اين استان و ساير استان هاي كشور جمع شديم، تا الگويي در دنيا باشيم و به اسلام و نظام خدمت كنيم.
وزير مسكن و شهرسازي با اشاره به اينكه، اگر اين دو مشكل حل شود، بدون شك به كارآمدي نظام خانواده كمك كرده ايم تصريح كرد: بدون كمك شما، مشكل مسكن حل نمي شود و اگر اين مشكل حل نشود، كارآمدي نظام ممكن نيست.
وي با اشاره به اين كه رفع معضل مسكن بسيار مورد تاكيد رهبر معظم انقلاب است، اظهار داشت: كه اين شعارها در جهت عدالت در كشور بوده و ما همه مسئول و موظف نسبت به انجام آن هستيم.
به گفته وي، حل اين مسئله در بين جوانان، باعث خواهد شد تا آنان به نظام خوشبين بوده و اعتماد كاملي به نظام داشته باشند و در واقع در جهت خدمت به اسلام و استحكام نظام خانواده و ازدواج كمك شاياني كرده ايم.
نيكزاد، همچنين با اشاره به پيگيري هاي مسئولان استان و نمايندگان مجلس، استاندار و معاونان ايشان فعاليت و تلاش آنان را، مثبت ارزيابي كرد.

 



اخبار ادبي و هنري

اميرخاني جايزه خود را به كميته امداد بشاگرد اعطا كرد
رضا اميرخاني(نويسنده) جايزه خود به عنوان تلاشگر ادب و هنر پايداري را به مرحوم عبدالله والي اسطوره خدمت رساني به بشاگرد و كميته امداد امام خميني(ره) آن منطقه محروم اعطا كرد.
آئين تجليل از تلاشگران ادب و هنر پايداري، با حضور محمدباقر قاليباف شهردار تهران برگزار و طي آن، علاوه بر اميرخاني از سيدحسين بيضايي (خاطره نويس)، مرتضي سرهنگي (نويسنده)، رضا برجي (مستندساز و عكاس)، احمد دهقان (نويسنده)، محمدعلي فارسي (مستندساز)، مسعود نقاش زاده (كارگردان)، گلعلي بابايي (نويسنده) و خانواده هاي شهيدان طبايي، اصغرخاني، دولت آبادي و اصفهاني تقدير شد.
ديوان اشعار امام خميني(ره) روي اينترنت
ديوان اشعار امام خميني(ره) روي اينترنت قرار گرفت.
به گزارش خبرنگار كيهان، ديوان امام راحل در سايت جماران به نشاني jamaranir عرضه شده است. در اين بخش از سايت مذكور، اشعار امام -خميني(ره) در قالب هاي غزليات، رباعيات، قصايد، مسمط ها، ترجيع بندها و غزل گونه ها، قطعه ها و اشعار پراكنده تقسيم بندي شده اند.
شكست پروژه تحريم جشنواره فيلم فجر
در حالي كه برخي از رسانه هاي وابسته به جريان مدعي اصلاح طلبي از مدت ها قبل پروژه شايعه سازي درباره تحريم جشنواره فيلم فجر را كليد زده و بر آن اصرار مي كردند، روز گذشته با اعلام اسامي فيلم هاي متقاضي شركت در اين رويداد مهم فرهنگي، تمامي اين حرف و حديث ها پايان يافت. نكته قابل توجه اين است كه اسامي فيلم هاي كارگرداناني هم كه از سوي آن رسانه ها به عنوان تحريم كننده جشنواره فيلم فجر معرفي مي شدند نيز در ميان 81 فيلم درخواست كننده جشنواره فيلم فجر هست. اين فيلم ها به ترتيب حروف الفبا عبارتند از: آتشكار، آدمكش، آسمان محبوب بمن، آل، آناهيتا، از ما بهتران، افراطي ها، بادهاي بهاري، باغ قرمز، برخورد خيلي نزديك، به رنگ ارغوان، به سوي آفتاب، بي خوابي، بيداري، بيداري روياها، بيگانگان، پاداش، پرسه در مه، پرواز مرغابي ها، پريا، پسرآدم دختر حوا، پينيكيو، ترانه كوچك من، چراغ قرمز، چهل سالگي، چيزهايي هست كه نميداني، دار، دموكراسي تو روز روشن، ديگري، راز دشت تاران، روشن، خاموش، روشن، زخم شانه حوا، زم هرير، زمزمه با باد، زندگي با چشمان بسته، سايه وحشت، سربازان اعدام، سفر مرگ، سن پترز بورگ، سنگ اول، سينما سوخته، شب واقعه، شرط اول، شكارچي، شكارچي شنبه، شكلات داغ، صبح روز هفتم، صدسال به اين سالها، طبقه سوم، طلا و مس، طهران تهران، عصر روز دهم، فاصله، فصل باران هاي موسمي، كارناوال مرگ، كريستال، كيفر، كيميا و خاك، گنج روان، لطفاً مزاحم نشويد، محفل اكس، مرا ببخش مادر، معبد جان، مقلد شيطان، ملك سليمان، ناسپاس، نخودي، نزديك تر از آشنا، نظام از راست، نفوذي، وقت بودن، هفت دقيقه تا پاييز، همبازي، هيچ، يك گزارش واقعي و يوسف پيامبر(ع).
پيكر ايوبي امروز تشييع مي شود
محمد ايوبي، در سن 67 سالگي بر اثر ناراحتي قلبي در بيمارستان ابن سينا تهران درگذشت.
پيكر اين نويسنده صبح امروز دوشنبه 21 دي از ساعت 10 از مقابل خانه هنرمندان به سمت قطعه نام آوران بهشت زهراي تهران تشييع خواهد شد.
ايوبي بازنشسته آموزش و پرورش بود و آثاري را در زمينه ادبيات داستاني چون «گزيده اشعار نيما يوشيج»، «راه شيري»، «جان شكر»، «مراثي بي پايان»، «پايي براي دويدن»، «شكفتن سنگ» و سه گانه «آواز طولاني جنوب» پديد آورد. وي همچنين براي نگارش رمان «صورتك هاي تسليم» نامزد دريافت دومين جايزه جلال آل احمد بود.
آغاز فعاليت علي معلم در فرهنگستان هنر
علي معلم دامغاني رئيس فرهنگستان هنر، صبح ديروز - يكشنبه - با حضور جمعي از مسئولان فرهنگي و هنري كشور نخستين روز كاري خود را در اين فرهنگستان آغاز كرد. معلم دامغاني ديروز از واحدهاي مختلف فرهنگستان هنر بازديد كرد و سپس با حضور همراهانش در محل كار جديدش به بحث و گفت وگو پرداخت.
تاكيد بر توجه به شاعران جوان و شهرستاني در جشنواره فجر
عضو كميسيون فرهنگي مجلس گفت: برقراري ارتباط شاعران جوان و انجمن هاي شعر و ادب استان هاي مختلف كشور با پيشكسوتان و شاعران برجسته در جشنواره هاي شعر فجر به رشد و شكوفايي شعر جوان كمك مي كند. سيدعلي حسيني با بيان اين مطلب اظهار داشت: حضور شاعران جوان در جشنواره هاي شعر فجر فرصت رشد و شكوفايي آنان را در عرصه شعر و ادبيات كهن فارسي ايجاد مي كند.
گفتني است چهارمين جشنواره بين المللي شعر فجر بهمن ماه سال جاري در سراسر كشور برگزار مي شود.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14