(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 23 دي 1388- شماره 19558
 

راه اندازي صندوق توسعه سرمايه گذاري بخش كشاورزي در استان هاي كشور
نماينده مردم كرج در مجلس: طرح جامع گردشگري چهارمين جاده زيباي جهان عملي نشده است
رئيس سازمان صنايع و معادن استان: كردستان براي سرمايه گذاري نيازمند هماهنگي دستگاههاست
ايران در كيهان
تا پايان دولت دهم 127 بيمارستان در سطح كشور به بهره برداري مي رسد
نماينده مردم شيراز در مجلس: مديران كل استان ها با اصلاح قوانين شوراها استيضاح مي شوند
استقبال مردم اصفهان از كاروان كربلاييان
واردات مبل به ايران 50 برابر صادرات است
معاون برنامه ريزي استانداري همدان: 48 ميليارد تومان كسر بودجه در قالب متمم به استان بازمي گردد
جلوگيري وزارت راه و ترابري از برقراري خط هوايي شيراز -استانبول
استاندار مازندران خبر داد شناسايي نفت در عمق 600 متري ساحل نكا
صادرات غيرنفتي از بنادر هرمزگان 27درصد افزايش يافته است
استاندار: زائران مازندراني به آنفلوآنزا مبتلا نشده اند
زندان سابق نايين فضاي سبز مي شود



وزير جهاد كشاورزي خبر داد
 راه اندازي صندوق توسعه سرمايه گذاري بخش كشاورزي در استان هاي كشور

ساري-خبرنگاركيهان:
وزيرجهاد كشاورزي از راه اندازي صندوق توسعه سرمايه گذاري بخش كشاورزي در 30 استان كشور خبر داد.
«صادق خليليان» در جريان سفر به مازندران و بازديد از پروژه هاي زيربنايي وزارت جهادكشاورزي در اين استان افزود: با فعاليت اين صندوق ها مشكلات ناشي از كمبود نقدينگي و سرمايه گذاري در بخش كشاورزي مرتفع خواهد شد.
وي همچنين از تدوين نظام جامع صادرات و واردات كشاورزي در كشور خبر داد و افزود: بر پايه اين طرح، تامين غذاي مردم بر محور توليد داخل استوار مي شود.
وي با تاكيد بر لزوم توجه به نقش زارعان در اقتصاد ملي گفت: دولت دهم برنامه هاي ويژه اي را براي حمايت جامع از توليدكنندگان بخش كشاورزي در دست تدوين و اجرا دارد.
«خليليان» با ابراز تاسف از عدم بهره گيري از ظرفيت هاي توسعه بخش كشاورزي در برنامه ريزيهاي گذشته افزود: با گسترش طرح مكانيزاسيون در بخش كشاورزي اقتصادي شدن توليدات زراعي محقق خواهد شد.
وي حمايت از ارتقاي توليد در بخش دامي و توسعه دامداريهاي صنعتي و پرورش ماهي را از برنامه هاي آينده اين وزارت برشمرد و افزود: توليد محصولات ارگانيك با هدف ارتقاي سلامتي مردم از اهداف محوري دولت در برنامه پنجم توسعه است.
وزير جهاد كشاورزي با تاكيد بر لزوم تلاش براي حذف واسطه ها از نظام توليد و عرضه محصولات زراعي گفت: متاسفانه در حال حاضر بواسطه حضور واسطه هاي كشاورزان به عنوان فعالان عرصه توليد كمترين سود و بهره را مي برند.
«خليليان» در ادامه با اشاره به وضعيت توليد برنج در كشور گفت: طي برنامه پنجم توسعه، كشور از واردات برنج خارجي بي نياز خواهد شد.
وي نياز سالانه كشور به برنج خارجي را حدود 500 هزار تن ذكر كرد و افزود: امسال با هدف حمايت از توليد داخل دولت تاكنون 300 هزار تن انواع برنج پرمحصول از كشاورزان خريداري كرده است.

 



نماينده مردم كرج در مجلس: طرح جامع گردشگري چهارمين جاده زيباي جهان عملي نشده است

كرج - خبرنگار كيهان:
طرح جامع گردشگري آساراي كرج به عنوان بخشي كه چهارمين جاده زيباي جهان از آن مي گذرد هنوز عملي نشده است.
«فاطمه آجرلو» نماينده مردم كرج، اشتهارد و آسارا در مجلس شوراي اسلامي با اعلام اين خبر گفت: طرح جامع گردشگري آسارا بارها مطرح و تصويب شده اما به دلايل مختلف هنوز وارد مرحله اجرايي نشده است.
وي افزود: يكپارچه نشدن مديريت چندگانه بخش آسارا از مهمترين عوامل تاثيرگذار در عدم تحقق طرح جامع گردشگري اين بخش است و در اين زمينه مانع ايجاد كرده است.
وي اظهار داشت: متاسفانه طرح جامع گردشگري آسارا مورد كم توجهي قرار گرفته و اهميت آن هنوز به طور كامل براي همه تبيين نشده است.
آجرلو تصريح كرد: جاده چالوس به عنوان چهارمين جاده زيباي جهان از آسارا مي گذرد.
تحقق طرح جامع ياد شده موجب رونق گرفتن گردشگري در اين جاده مي شود.
نماينده مردم كرج، آسارا و اشتهارد در مجلس شوراي اسلامي بيان كرد: لازم است تحقق طرح جامع گردشگري آسارا از سوي مسئولان ذيربط با جديت دنبال شود و به اين امر به عنوان يك مسئله بسيار ضروري و تعيين كننده نگريسته شود.
وي تصريح كرد: جاده چالوس، جاذبه هاي گردشگري تاريخي، طبيعت و مذهبي را در دل خود دارد و بايد تلاش كنيم اين جاذبه ها به بهترين نحو معرفي شود و گردشگر در اين منطقه افزايش يابد.
آجرلو افزود: البته صرف افزايش گردشگر كافي نيست و بايد تلاش كنيم كه امكانات كافي براي ارتقاي صنعت گردشگري در جاده چالوس و بخش آسارا تامين شود.

 



رئيس سازمان صنايع و معادن استان: كردستان براي سرمايه گذاري نيازمند هماهنگي دستگاههاست

سنندج- خبرنگار كيهان:
رئيس سازمان صنايع و معادن استان كردستان خواستار همكاري دستگاههاي خدمات رسان براي جذب سرمايه گذاران شد.
سيروس شاه غيبي در جلسه كارگروه امور اقتصادي و توليدي استان كردستان با تاكيد بر اينكه زيربناي صادرات، توليد است و اگر مسائل و مشكلات اين بخش را حل نكنيم نمي توانيم به صادرات مطلوب دست پيدا كنيم افزود: استان كردستان علاوه بر مشكلات جهاني و ملي براي سرمايه گذاري با مشكلات ديگري نيز روبرو است و رفع اين مشكلات نيازمند همدلي و هماهنگي همه دستگاههاي ذيربط است.
وي از محدوديت سرمايه گذاري، محدوديت تزريق سرمايه به بخش هاي توليد استان و مشكلات واحدهاي توليدي به عنوان مشكلات بخش توليد استان ياد كرد و گفت: بخش زيادي از اين مشكلات از طريق قانون و با همفكري و مدارا قابل حل است.
وي از شركت هاي آب، برق، گاز و مخابرات و بانك ها به عنوان نهادهاي تاثيرگذار در امر توليد و سرمايه گذاري نام برد و از آنها خواست تا استان كردستان را در امر سرمايه گذاري حمايت كنند.
شاه غيبي گفت: استان در آستانه انعقاد دو قرارداد بزرگ صنعتي و توليدي از محل مصوبات سفر هيات دولت و رهبر معظم انقلاب اسلامي قرار دارد و اگر برخي از ادارات به همين منوال برخورد كنند، هيچ سرمايه گذاري حاضر نمي شود در اين استان سرمايه گذاري كند.

 



ايران در كيهان

احداث سالن چند منظوره
شاهرود- خبرنگاركيهان: فرماندار شهرستان شاهرود از احداث 6سالن چندمنظوره ورزشي و آموزشي در اين شهرستان خبر داد. رحيمي گفت: اين طرح ها با اعتباري بالغ بر 18ميليارد ريال احداث خواهدشد.
ورود صنايع سنگين به اردبيل
اردبيل- خبرنگاركيهان: استاندار اردبيل گفت: فعال كردن چرخش، چرخ هاي اقتصادي منطقه با وارد كردن صنايع سنگين به اردبيل پيگيري مي شود. منصور حقيقت پور افزود: در همين رابطه در سالجاري 97فقره جواز تأسيس با برآورد سرمايه گذاري 161ميليارد تومان صادر و حدود 4200فرصت شغلي ايجاد شده است.
ساماندهي بافت فرسوده سبزوار
مشهد- خبرنگاركيهان: استاندار خراسان رضوي در بازديد از بافت فرسوده شهر سبزوار گفت: فرماندار، شهردار و شوراي اسلامي شهر سبزوار بايد در كمترين زمان ممكن نسبت به ساماندهي بافت هاي فرسوده سبزوار اقدام كنند.
صلاحي افزود: بايد فضاي سبزوار با نشاط و زيبا براي زائران امام رضا(ع) باشد.
ساخت بيمارستان در تالش
هشتپر تالش- خبرنگاركيهان: فرماندار تالش گفت: بيمارستان 160تختخوابي تالش كه از مصوبات سفر دوم هيئت دولت به استان گيلان است درحال ساخت است. بهروزي فر افزود: براي ساخت اين بيمارستان 160ميليارد ريال اعتبار پيش بيني شده است كه از اين مقدار 22ميلياردريال اعتبار تخصيص يافته است.
افتتاح ميدان عرضه دام
¤ اولين ميدان عرضه دام شهرستان شاهرود به بهره برداري رسيد. به گزارش روابط عمومي جهادكشاورزي شهرستان شاهرود، اين ميدان عرضه دام در زميني به مساحت 2هكتار و با اعتباري بالغ بر 2هزار ميليون ريال ساخته شده است.
ساماندهي دانش آموزان در مازندران
ساري- خبرنگاركيهان: تاكنون 800گروه پيشتازان و فرزانگان در آموزشگاههاي مازندران سازماندهي و فعال شده است. «جعفر آقاجانپور» مدير سازمان بسيج دانش آموزي مازندران با اعلام اين خبر افزود: هم اكنون 28هزار و 800دانش آموز مازندراني در اين تشكيلات عضويت دارند.
اجراي طرح هادي روستايي
¤ طرح هادي در سطح يك هزار و 400روستاي مازندران اجرايي خواهد شد. عيسي هاشمي حيدري معاون عمراني استاندار مازندران با اعلام خبر فوق گفت: نگاه به فرهنگ روستاها در اجراي طرح هادي ضرورت دارد.
ايجاد بازارهاي روز در كرج
كرج- خبرنگاركيهان: در اجراي طرح هاي توسعه منطقه كرج، پروژه هايي كه خدمات عمومي را به شهروندان ارائه مي دهند در اولويت اجرايي قرار دارند. فرج الله ايليات مدير منطقه 5 شهرداري كرج با اعلام مطلب فوق گفت: ساماندهي دست فروشان و ايجاد بازارهاي روز و ميادين ميوه و تره بار يكي از اين طرح هاي اولويت دار است.
توزيع داروي رايگان
سرويس شهرستانها: مسئول بسيج سازندگي استان كهگيلويه و بويراحمد گفت: ارائه خدمات درماني در مناطق محروم روند محروميت زدايي را در عرصه بهداشت و درمان شدت بخشيده است. به گزارش مركز اطلاع رساني بسيج سازندگي ولي عليزاده افزود: در همين راستا 50ميليون ريال داروي رايگان در مناطق محروم استان توزيع شده است.
بهسازي روستاها در كاشان
كاشان- خبرنگار كيهان: بيش از 320 ميلياردريال اعتبار امسال براي اجراي 5طرح بهسازي روستايي شهرستان كاشان هزينه شده است.
علي ساغرچي رئيس بنياد مسكن انقلاب اسلامي كاشان با اعلام خبر فوق گفت: تاكنون طرح هاي هادي 35 روستا نيز در اين شهرستان اجرا شده است.
آغاز به كار ستاد نوروزي
¤سرپرست سازمان رفاهي تفريحي شهرداري كاشان از آغاز به كار ستاد نوروزي سال89 شهرستان خبرداد. مهدي نادعلي افزود: اين ستاد براي برنامه ريزي و اجراي مطلوب برنامه هاي نوروزي در زمينه اسكان، ارائه خدمات و راهنمايي مسافران و گردشگران داخلي و خارجي راهكارهاي لازم را مورد بحث و بررسي قرارمي دهد.
اهداي 4هزار جلد كتاب
اسفراين- خبرنگار كيهان: يك روحاني خير اسفرايني بيش از 4هزار جلد كتاب با مضامين قرآني و اسلامي به كتابخانه جامعه قاريان شهرستان اسفراين اهدا كرد. رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان اسفراين با اعلام خبر فوق گفت: تعداد خيران عرصه فرهنگ و هنر در اين شهرستان زياد هستند ولي نياز به شناسايي و هدايت دارند.
راه اندازي ايستگاه دوچرخه سواري
اصفهان- خبرنگاركيهان: 3ايستگاه دوچرخه سواري ديگر در ميدان امام، چهار راه شكرشكن و پل خواجوي اصفهان به بهره برداري مي رسد. مصطفي نوريان معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري اصفهان با اعلام خبر فوق گفت: تعداد ايستگاه هاي دوچرخه سواري تا سال آينده به 50ايستگاه افزايش مي يابد.
احداث راه آهن در بناب
بناب- خبرنگاركيهان: فرماندار بناب گفت: باتصويب هيئت دولت در سومين دور سفر استاني به آذربايجان شرقي، ايستگاه راه آهن بناب در سال 89 احداث مي شود. مهندس سعيد برقي افزود: ايستگاه راه آهن بناب با اعتباري بالغ بر 20ميليارد ريال احداث مي شود.

 



تا پايان دولت دهم 127 بيمارستان در سطح كشور به بهره برداري مي رسد

اصفهان -خبرنگار كيهان:
معاون وزير مسكن و شهرسازي از احداث 127 بيمارستان با 135 هزار تختخواب در كشور خبر داد.
«محمدجعفر عليزاده» با اشاره به اختصاص 10 تا 20 ميليون تومان براي هر تخت بيمارستاني افزود: براي ساخت اين تعداد بيمارستان 195 ميليارد تومان تخصيص يافته است. وي گفت: احداث 52 بيمارستان نيز در دور سوم سفرهاي استاني رئيس جمهوري تصويب شده كه در حال اخذ مجوز كميسيون ماده 32 است.
وي گفت: عمليات اجرايي 20 بيمارستان در سال 89 آغاز خواهد شد كه با برنامه ريزي هاي انجام شده تا هفته دولت سال آينده به بهره برداري خواهد رسيد.
مهندس عليزاده با بيان اينكه عمده اين پروژه هاي بيمارستاني در دولت نهم مصوب و تعيين تكليف شده است، پيش بيني كرد ساخت و بهره برداري از 127 بيمارستان كشور تا پايان دولت دهم انجام شود.
وي افزود: براي تحقق پروژه هاي بيمارستاني در سطح كشور نياز به يكصد و 20 ميليارد تومان اعتبار است.

 



نماينده مردم شيراز در مجلس: مديران كل استان ها با اصلاح قوانين شوراها استيضاح مي شوند

شيراز-خبرنگاركيهان:
با اصلاح قوانين شوراها و ايجاد شوراهاي استاني مديران كل در استان ها استيضاح و بركنار مي شوند.
«جعفر قادري» نماينده مردم شيراز در مجلس با بيان اين مطلب گفت: از چند ماه قبل طرح اصلاح قوانين شوراها در كميسيون داخلي و شوراهاي مجلس در حال بررسي و تصويب است كه پس از انجام اصلاحات آن، براي تصويب نهايي در صحن علني مجلس به بحث و بررسي گذاشته مي شود.
وي اظهار داشت: چنان چه اين طرح به تصويب نهايي برسد شرايط، معيارها و چگونگي انتخاب اعضاي شوراهاي اسلامي شهر و نيز نمايندگان مجلس تغيير خواهد كرد.
وي افزود: براساس اين طرح كه در واقع يك شوراي مشورتي براي نمايندگان مجلس در استان ها شكل مي گيرد فقط افراد متخصص، مجرب و صاحب نظر به شوراها راه مي يابند و بسياري از اختيارات نمايندگان مجلس را نيز مي توان به شوراهاي استاني محول كرد.
وي گفت: شوراهاي مشورتي استان ها بر عملكرد مسئولان محلي و مديران كل نظارت كرده و در صورت ضرورت مديران كل را استيضاح كرده و بركنار مي كنند و اين در حالي است كه در قوانين موجود جهت برخورد با مديران ناتوان و ضعيت در استان ها رويه ثابت و مشخصي وجود ندارد.
وي تصريح كرد: با انجام اصلاحات و تغيير در قانون انتخابات بايد به سمت انتخابات مجلس به صورت استاني برويم كه مي توان افراد قدرتمند و مسلط و آشنا به قوانين را از ميان كانديداها شناسايي و به مجلس معرفي كرد.
وي انجام اين شيوه را در اكثر كشورهاي جهان موفق ارزيابي كرد و گفت: شرايط براي اصلاح و تغيير قوانين شوراها و انتخابات مهيا است و اكثر نمايندگان مجلس نيز از آن استقبال مي كنند.

 



استقبال مردم اصفهان از كاروان كربلاييان

اصفهان- خبرنگاركيهان:
مردم اصفهان با استقبال كم نظير خود از كاروان 72 نفره عاشقان انصارالحسين(ع) شور عاشورايي بپا كردند.
كاروان 72نفره عاشقان انصارالحسين(ع) كه با پاي پياده از مشهدالرضا(ع) عازم كربلاي معلا و زيارت عتبات عاليات هستند به شهر اصفهان رسيدند و مورد استقبال گرم مردم اين شهر قرار گرفتند.
مردم با بستن گذرهاي عاشورايي و دود كردن اسپند و ذبح گوسفند در مسير اين كاروان از خيابان هاي جي، ميدان احمدآباد، بزرگمهر و سجاد به طرف گلستان شهدا از شيفتگان و دلباختگان سرور آزادگان حضرت اباعبدالله الحسين(ع) استقبال كردند.
در مسير اين كاروان همچنين هيئت هاي مذهبي با نصب طوق به مديحه سرايي پرداختند تا در دهه سوم محرم الحرام اصفهان را عاشورايي كنند.

 



واردات مبل به ايران 50 برابر صادرات است

اصفهان - خبرنگار كيهان:
ايران سالانه حدود 500 ميليارد تومان مبل وارد و 10 ميليارد تومان صادر مي كند.
دبير كميسيون علمي انجمن صنفي كارفرمايي توليدكنندگان و فروشندگان مبل استان تهران با اعلام اين خبر در همايش تجليل از پيشكسوتان صنعت مبل اصفهان افزود: اين امر نشان دهنده مصرف بالاي مبل در ايران است و در شرايطي كه هزينه انرژي، حمل و نقل و كارگر در ايران از اروپا كمتر است، نگران كننده است.
علي شيري اضافه كرد: متاسفانه به دليل واردات بي رويه توليدكنندگان داخلي مبل ترجيح داده اند كه به جمع واردكنندگان بپيوندند و از توليد دست بكشند.
وي سطح علمي مديريتي را در اين صنعت بسيار ضعيف خواند و افزود: علم و توليد در عرصه مبلمان نيز مانند ديگر بخش هاي كشور از هم فاصله دارند و به دليل عدم برخورداري از شرايط علمي و رقابتي مناسب با كمبود صادرات روبه رو هستيم.
در اين همايش كه در حاشيه هفتمين نمايشگاه تخصصي صنايع مبل و دكوراسيون خانگي و نخستين نمايشگاه اختصاصي مبلمان اداري برگزار شد، از 30 نفر از پيشكسوتان مبل استان اصفهان تجليل شد.

 



معاون برنامه ريزي استانداري همدان: 48 ميليارد تومان كسر بودجه در قالب متمم به استان بازمي گردد

همدان - خبرنگار كيهان:
معاون برنامه ريزي استانداري همدان گفت: 48 ميليارد تومان كسر بودجه امسال در قالب متمم به استان بازمي گردد.
علي حيدر نوري با اعلام اين مطلب در جلسه شوراي برنامه ريزي و توسعه استان، گفت: با توجه به تدوين قانون متمم سال جاري، دستگاه هاي اجرايي بايد فعاليت هاي عمراني را با شتاب بيشتري ادامه بدهند تا منابع تخصيصي تا پايان هزينه شود.
وي افزود: به احتمال زياد 48 ميليارد تومان كسر شده از بودجه پيشنهادي سال جاري به استان بازمي گردد و با ابلاغ آن مشكل بودجه انقباضي هزينه اي حل خواهد شد.
وي گفت: 90 ميليارد تومان براي اعتبارات هزينه اي و 191 ميليارد تومان براي اعتبارات عمراني استان جهت سال آينده پيش بيني شده و 116 ميليارد تومان نيز برآورد درآمدهاست.
نوري تاكيد كرد: دستگاه هاي اجرايي استان براي تدوين برنامه پنج ساله پنجم تا پايان سال بايد همكاري كنند و سياست هاي چشم انداز 20 ساله را نيز مدنظر قرار بدهند.
مهندس موسوي معاون امور عمراني استانداري همدان نيز اظهار داشت: تنظيم برنامه ها در قالب برنامه پنج ساله توسعه بايد با دقت و منطقي و عملي انجام گيرد تا در مسير اجرا، نيازمند تغيير نباشد.
وي افزود: راه آهن همدان - تهران تا پايان برنامه 5 ساله توسعه پنجم بايد به بهره برداري برسد، اما در صورت پيگيري مناسب، طي 3 سال آينده نيز قابل بهره برداري خواهد بود.
وي گفت: آزاد راه همدان - ساوه نيز به احتمال زياد سال آينده مورد بهره برداري كامل قرار بگيرد.

 



جلوگيري وزارت راه و ترابري از برقراري خط هوايي شيراز -استانبول

شيراز - خبرنگار كيهان:
برقراري پرواز شيراز - استانبول با مشكل مواجه شده است.
سردار اويگور مديرعامل شركت هواپيمايي تركيه در ايران با بيان اين مطلب در شيراز گفت: بر پايه قرارداد منعقد شده با شركت هواپيمايي ايران، شركت هواپيمايي تركيه اجازه دارد در 5 نقطه كشور از جمله تهران، مشهد، تبريز و شيراز به برقراري خط هوايي مستقيم اقدام كند.
وي اظهار داشت: تاكنون در سه نقطه پروازي شامل: تهران، تبريز و مشهد پرواز هوايي مستقيم برقرار شده اما برقراري اين پرواز در شيراز هم اكنون با مشكل روبه رو شده است.
وي افزود: با اينكه اين شركت در صدد راه اندازي دفتر در شيراز است و حتي نيرو استخدام كرده اما سازمان هواپيمايي ايران از صدور مجوز براي اين پرواز خودداري مي كند.
وي گفت: قرار بود اين خط پروازي از نيمه دوم اسفند ماه برقرار شود و هفته اي چهار پرواز در اين مسير انجام شود.
مديركل فرودگاه هاي استان فارس نيز در اين باره گفت: براساس آخرين پيگيري هاي انجام شده دليل عدم صدور مجوز براي برقراري خط شيراز - استانبول عمل نكردن دولت تركيه به تعهدات خود براي خريد هواپيماي ايرباس است و در حال حاضر صدور مجوز از محدوده سازمان هواپيمايي كشوري خارج شده است.
«حجازي» افزود: به دستور وزير راه و ترابري تا زمان حل اين مشكل اين پرواز برقرار نمي شود.

 



استاندار مازندران خبر داد شناسايي نفت در عمق 600 متري ساحل نكا

ساري - خبرنگار كيهان:
استاندار مازندران از شناسايي نفت در عمليات اكتشافي سواحل درياي نكا خبر داد.
سيدعلي اكبر طاهايي در جلسه شوراي راهبردي صنعت و معدن مازندران افزود: علائم اوليه نفت در عمق 600 متري ساحل نكا مشاهده شد.
وي از امكان استحصال سالانه 250 ميليون بشكه نفت در اين منطقه ساحلي خبر داد و افزود: با اكتشاف عمليات نفت شاهد تحول و شكوفايي اقتصادي در منطقه خواهيم بود.
وي با تاكيد بر ضرورت بهره گيري از ظرفيت هاي استاني و سرمايه اي مازندران در مسير رشد و بالندگي اقتصادي، فرهنگي و اجتماعي اين استان افزود: با حضور 2 مازندراني در راس قواي قضاييه و مقننه موقعيت جديدي براي بهره مندي از قابليت هاي ممتاز اين استان پديد آمده است.
استاندار مازندران با اشاره به مزيت هاي صنعتي و معدني اين استان گفت: دولت نهم بن بست صنعت در مازندران را شكست و در دولت دهم استعدادهاي صنعتي ومعدني اين استان شكوفا خواهد شد.

 



صادرات غيرنفتي از بنادر هرمزگان 27درصد افزايش يافته است

بندرعباس- خبرنگار كيهان:
معاون دريايي و بندري اداره كل بنادر و دريانوردي هرمزگان از افزايش قابل توجه صادرات غيرنفتي از بنادر استان خبر داد.
سيدمحمد حكيمي با اشاره به آمار عمليات انجام گرفته طي 9 ماهه گذشته افزود: از ابتداي امسال تاكنون 11ميليون و 33 هزار و 376 تن كالاي غيرنفتي از طريق بنادر هرمزگان به خارج از كشور صادر شده است كه از رشد 27درصدي نسبت به مدت مشابه سال گذشته برخوردار است.
وي ميزان واردات غيرنفتي را در اين مدت 14ميليون و 73 هزار و 630 تن عنوان كرد و اظهار داشت: در 9 ماهه گذشته، يك ميليون و 244 هزار و 79 تن كالاي غيرنفتي نيز از طريق اين بنادر هرمزگان ترانزيت شده است كه 2درصد افزايش را نشان مي دهد.
حكيمي از افزايش 7درصدي صادرات موادنفتي خبر داد و گفت: در اين مدت 9ميليون و 8 هزار و 213 تن مواد نفتي از طريق بنادر به خارج از كشور صادر شده است.

 



استاندار: زائران مازندراني به آنفلوآنزا مبتلا نشده اند

ساري- خبرنگاركيهان:
هيچ يك از زائران مازندراني خانه خدا امسال به ويروس آنفلوآنزاي نوع يك مبتلا نشده اند.
استاندار مازندران با اعلام اين خبر در آئين تجليل از خادمان حج ابراهيمي اين استان افزود: امسال 2هزار و 949زائر مازندراني روانه بيت الله الحرام شدند.
سيدعلي اكبر طاهايي يادآور شد: امسال به علت شيوع آنفلوآنزاي نوع يك شمار زائران مازندراني خانه خدا 40درصد كاهش يافت.
وي با تقدير از تدابير اتخاذ شده درمورد تأمين سلامت حجاج ايراني خانه خدا افزود: مازندران 10درصد كارگزاران حج كل كشور را در اختيار دارد.
استاندار مازندران سفر حج را يك سفر معنوي دانست و بر لزوم ارائه آموزش هاي لازم براي بهره مندي بيشتر از فيوضات معنوي اين سفر تأكيد كرد.
طاهايي استمرار فضاي معنوي حاكم بر حج در داخل كشور را يك ضرورت خواند و افزود: در فضاي معنوي متأثر از فرهنگ حج بسياري از مشكلات مرتفع خواهدشد.

 



زندان سابق نايين فضاي سبز مي شود

نايين - خبرنگار كيهان:
ساختمان زندان سابق نايين تخريب و به فضاي سبز تبديل مي شود.
شهردار نايين، در عمليات تخريب زندان سابق شهرستان نايين گفت: اين عمليات به منظور احياي بافت قديم و زنده كردن ميراث فرهنگي و بخصوص آب انبار قديمي و بزرگ معصوم خاني اين شهر انجام مي شود.
حسن بهشتي فر خاطرنشان كرد: اين پروژه با اعتباري بالغ بر 900 ميليون ريال از اعتبارات عمراني شهرداري نايين انجام شده است.
وي افزود: مساحت اين ساختمان فرسوده حدود 500 متر است كه در جوار بزرگ ترين آب انبار تاريخي شهر و نيز ابتداي بازار قديمي شهر نايين واقع شده است.
بهشتي فر در ادامه تصريح كرد: ساختمان سابق زندان نايين داراي قدمتي بيش از 30 سال بود و تاكنون درخواست هاي مكرر از طرف شهروندان ناييني مبني بر انتقال آن به بيرون شهر انجام شده بود كه سرانجام اين امر محقق شد. وي گفت: زندان جديد نايين در كيلومتر 15 جاده نايين به اصفهان احداث مي شود.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14